abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 oktober 2008 @ 13:56:18 #251
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62502231
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 13:22 schreef FleshWound het volgende:

[..]

Integendeel, state polls en national polls lopen vaker wel dan niet verschillend.
Onzin, trends in landelijke peilingen vertalen zich ook in peilingen per staat, ook al is dat geen 1 op 1 relatie. Dat is ook een van de manieren waarop fivethirtyeight.com werkt. Je ziet ook dat Obama vanaf 15 september flink is gestegen in de landelijke peilingen (8%), en nu blijkt via peilingen in individuele staten dat hij ook in alle swing states tussen de 5 en 10% is gestegen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_62502240
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 13:54 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Agree to disagree maar weer dan.
Het lijkt mij ondertussen toch zeer duidelijk dat John McCain een nare, minne, valse man is zonder gevoel voor eer die er vrijwel alles voor over heeft in het Witte Huis te komen. Kan jij het mee oneens zijn...
  zondag 19 oktober 2008 @ 13:56:53 #253
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62502243
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 13:51 schreef Montov het volgende:

[..]

Dat McCain zijn eigen campagne niet onder controle heeft is misschien nog wel erger, en maakt hem nog minder geschikt als president.
Obama ook niet hoor; de kandidaten moeten rondreizen, speeches houden, zwaaien en baby's kussen, en daar is hun tijd meer dan gevuld mee. De rest wordt voor ze geregeld en als ze daar enige inspraak in hebben zal dat zeldzaam zijn.
  zondag 19 oktober 2008 @ 13:57:16 #254
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62502255
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 13:56 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het lijkt mij ondertussen toch zeer duidelijk dat John McCain een nare, minne, valse man is zonder gevoel voor eer die er vrijwel alles voor over heeft in het Witte Huis te komen. Kan jij het mee oneens zijn...
Daar ben ik het zeker mee oneens ja.
pi_62502263
Kijk, daar hebben we die neiging tot Balans weer. "Maar Obama!" Geheel verschillende situaties. Heel bizar.
  zondag 19 oktober 2008 @ 13:59:02 #256
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62502291
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 13:57 schreef Monidique het volgende:
Kijk, daar hebben we die neiging tot Balans weer. "Maar Obama!"
Vreselijk he?

Je zou het goed doen op een universiteit jij
pi_62502365
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 13:59 schreef Wheelgunner het volgende:
Vreselijk he?
Ja, dat is heel vreselijk. Nou ja, vreselijk. Het is een nogal bizarre neiging. Het is heel simpel: McCain heeft ervoor gekozen zijn campagne zo te leiden. Jij zegt dat hij geen flauw idee heeft wat zijn mensen doen, wat, zoals Montov dus opmerkt, hem al gelijk diskwalificeert voor het presidentschap. Maar zeg jij: Obama ook!

Huh?

Obama heeft geen haatcampagne. Het heeft er alle schijn van dat Obama volledig achter zijn campagne staat. Is ook logisch, want presidentskandidaten kunnen nu eenmaal besluiten dat ze hun campagne niet goed vinden. Dan stoppen ze ermee. Niet McCain, natuurlijk, want die is seniel, impliceer jij. De situatie is dus heel anders. Maar bovenal: het gaat om McCain.

Dit is een heel rare neiging.
pi_62502482
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 13:32 schreef laforest het volgende:

[..]

Kalf??

Uitgelebberde koe dekt idd beter de lading.

Sorry maar ik heb echt NUL vertrouwen in dat mens.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 19 oktober 2008 @ 14:07:48 #259
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62502506
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 14:02 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, dat is heel vreselijk. Nou ja, vreselijk. Het is een nogal bizarre neiging. Het is heel simpel: McCain heeft ervoor gekozen zijn campagne zo te leiden.
Zeg jij
quote:
Jij zegt dat hij geen flauw idee heeft wat zijn mensen doen, wat, zoals Montov dus opmerkt, hem al gelijk diskwalificeert voor het presidentschap. Maar zeg jij: Obama ook!
Inderdaad, als dat hem zou diskwalificeren, zou dat Obama ook diskwalificeren, dus een waardeloos punt. Het gaat erom dat campagnes zo lopen, niet alleen die van McCain, die van allemaal.
quote:
Huh?

Obama heeft geen haatcampagne. Het heeft er alle schijn van dat Obama volledig achter zijn campagne staat. Is ook logisch. Maar bovenal: het gaat om McCain.

Dit is een heel rare neiging.
Gaat he om McCain? Sorry, ik dacht dat dit topic over de Amerikaanse verkiezingen ging....

Het is geen rare neiging. Het is wetenschappelijk redelijk verantwoord om zaken vanuit verschillende perspectieven te benaderen, te relativeren en te vergelijken, kritisch te zijn naar alle kanten en bovenal jezelf niet laten leiden door politieke voorkeuren. Als je dat raar vindt ligt dat aan jouw gebrekkige kennis en twijfelachtige houding, niet aan mijn 'neiging'.
  zondag 19 oktober 2008 @ 14:09:58 #260
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62502563
Kun je een voorbeeld geven van Obama truuks Wheelgunner?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 19 oktober 2008 @ 14:11:00 #261
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62502605
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 13:56 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Obama ook niet hoor; de kandidaten moeten rondreizen, speeches houden, zwaaien en baby's kussen, en daar is hun tijd meer dan gevuld mee. De rest wordt voor ze geregeld en als ze daar enige inspraak in hebben zal dat zeldzaam zijn.
Bron?

Nee, nee, laat maar zitten, dit is je reinste flauwekul. Natuurlijk zijn er campagneleiders die de dagelijkse gang van zaken regelen. Maar je kan echt niet ontkennen dat er vrijwel dagelijks overleg is over de te volgen strategie, wat de centrale boodschap is in de speeches, ads en optredens. En Obama heeft daarbij zijn campagne meer in de hand dan McCain. Dat zijn feitelijke observaties.
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 19 oktober 2008 @ 14:11:07 #262
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62502607
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 14:09 schreef Klopkoek het volgende:
Kun je een voorbeeld geven van Obama truuks Wheelgunner?
Als in? Je hebt toch ook zijn aanvals-spotjes wel gezien enzo? Over de ACORN beschuldigingen gehoord?
pi_62502720
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 13:49 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]

Volgens dit staatje hoeft iemand die tot 603.000 dollar verdient helemaal niets te vrezen.

Wel leuk om te zien dat McCain 19 dollar (-0.2%) overheeft voor iemand met het minimumloon. Maar als je meer dan 2.87 miljoen verdient krijg je een taxcut van 4.4%! Hard nodig om die miljonairs door de hongerwinter door te laten komen.

Bovendien laat McCain meer dan Obama de staatsschuld oplopen met de belastingplannen.
Als presidentskandidaat móet je natuurlijk wel voor belastingverlaging zijn wat er ook gaande is in de wereld. Amerika heeft erg veel geld nodig, en toch denkt McCain de belasting voor iédereen te verlagen. Nu weet ik ook niet hoeveel geld die belasting verhoging van Obama voor de top 1% zal binnenbrengen, samen met de grotere belastingverlaging voor het grootste deel van de bevolking. Bij Obama zullen degenen met minder geld echter meer overhouden en degenen met meer geld minder, waar 'minder' natuurlijk relatief is aangezien ze toch een veelvoud van modaal zullen blijven binnenhalen.

Blijkt dus dat veel mensen niks geven om hun geld.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_62502734
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 14:07 schreef Wheelgunner het volgende:
Het is geen rare neiging. Het is wetenschappelijk redelijk verantwoord om zaken vanuit verschillende perspectieven te benaderen, te relativeren en te vergelijken, kritisch te zijn naar alle kanten en bovenal jezelf niet laten leiden door politieke voorkeuren.
Dat zouden inderdaad goede kwaliteiten zijn als het onderwerp 'Rol en invloed van presidentskandidaten in hun campagne' is.
quote:
Als je dat raar vindt ligt dat aan jouw gebrekkige kennis en twijfelachtige houding, niet aan mijn 'neiging'.
Neuh. Aan mijn gebrekkige kennis ligt het niet, mijn houding is allerminst twijfelachtig. Ik snap best dat ik heel interessant bent, ik kan nog uren over mij en mijn kwaliteiten doorpraten, maar zullen we dat maar laten, in het belang van dit topic? Het wordt zo obsessief zo.

Daarnaast... "Gebrekkige kennis en twijfelachtige houding"? Ik ben niet degene die uiterst naïef verwacht dat presidentskandidaten geen invloed hebben op hun campagne, ik ben niet degene die denkt dat presidentskandidaten niet weten wat hun campagne doet, en ik ben niet degene die denkt dat dat vanzelfsprekend dus voor beide partijen geldt. Nee, ik denk niet dat zoiets erg serieus overkomt. Sorry: het komt niet serieus over.

Nu. Jij denkt dat McCain niet weet wat hij (en zijn campagne) doet en er geen controle over heeft. Goed, het is naïef, het is onlogisch, het is tegenstrijdig met de realiteit. Maar ik accepteer gewoon dat je dat gelooft, laat ik het daar maar bij laten.
  zondag 19 oktober 2008 @ 14:17:03 #265
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62502777
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 14:11 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Als in? Je hebt toch ook zijn aanvals-spotjes wel gezien enzo? Over de ACORN beschuldigingen gehoord?
Of ACORN fout bezig is moet nog maar bezien worden. Ik zie dat meer als onderdeel van een strijd. Voorheen waren de Republikeinen er meester in om de registratielijsten aan te passen, nu vechten de Democraten met ACORN terug
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 19 oktober 2008 @ 14:17:35 #266
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62502792
ACORN... Een issue waar luie wervingsmedewerkers valse namen hebben geregistreerd zodat ze betaald kijgen terwijl ze niets hoeven te doen. Tenzij Disney-figuren gaan stemmen is dit echt geen schandaal.
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 19 oktober 2008 @ 14:18:18 #267
182895 FleshWound
Closing Time
pi_62502802
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 14:11 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Vertel eens over ACORN en wat je daarvan frauduleus vindt?
all the women tear their blouses off
and the men they dance on the polka-dots
and it's partner found, it's partner lost
and it's hell to pay when the fiddler stops
pi_62502809
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 14:15 schreef Monidique het volgende:
(...)
Nou, nou, Moni... Het is maar een internetforumtopicje...

pi_62502835
Een kritische, maar zelfs korte blik op dat ACORN-gebeuren maakt al rap duidelijk dat dat echt nergens over gaat.
pi_62502925
Nou ja, denk dat Mc Cain uiteindelijk gaat winnen (al die tijd al gedacht hoor).

Nou maar hopen dat ie de komende vier jaar een beetje gezond blijft, maar mocht Palin op de troon komen krijgt zij echt geen alleenheerschappij hoor. Maar een raar mens blijf ik het vinden. Maar zij staat voor de gedachten van helaas een merendeel van de Amerikanen.
Ze worden de laatste jaren weer steeds conservatiever.
  zondag 19 oktober 2008 @ 14:23:25 #271
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62502933
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 14:18 schreef FleshWound het volgende:

[..]

Vertel eens over ACORN en wat je daarvan frauduleus vindt?
Dezelfde mensen meerdere malen registreren bovenal.
  zondag 19 oktober 2008 @ 14:30:50 #272
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62503142
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 14:11 schreef Montov het volgende:

[..]

Bron?

Nee, nee, laat maar zitten, dit is je reinste flauwekul. Natuurlijk zijn er campagneleiders die de dagelijkse gang van zaken regelen. Maar je kan echt niet ontkennen dat er vrijwel dagelijks overleg is over de te volgen strategie, wat de centrale boodschap is in de speeches, ads en optredens. En Obama heeft daarbij zijn campagne meer in de hand dan McCain. Dat zijn feitelijke observaties.
Mijn feitelijke observatie is dus dat mensen als Rove de touwtjes in handen hebben... Als er al overleg is wordt er natuurlijk flink geknikt naar de kandidaat, maar luisteren de mensen achter de schermen liever naar de politicus, of de campagneleiders?

Ik weet het, een beetje een cynische houding, maar zo gaat het volgens mij bij alle campagnes vanaf een bepaalde schaal, als je tenminste succesvol wil zijn.

Zometeen gaan jullie nog beweren dat McCain en Obama hun eigen speeches schrijven...

[ Bericht 0% gewijzigd door Wheelgunner op 19-10-2008 14:36:21 ]
  zondag 19 oktober 2008 @ 14:32:20 #273
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62503176
Oh, en voor bronnen zijn er natuurlijk wel boeken en artikelen over voorgaande campagnes te vinden.
  zondag 19 oktober 2008 @ 14:35:41 #274
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62503257
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 14:18 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou, nou, Moni... Het is maar een internetforumtopicje...

[ afbeelding ]
Herkenbaar
  zondag 19 oktober 2008 @ 14:48:49 #275
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_62503535
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 02:47 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Erg zorgwekkend hoe de campagne bij veel republikeinse aanhangers aan het verharden is en dreigt om te slaan in het toelaatbaar achten van agressieve methoden en geweld om hun doelen te bereiken.

Het enige dat je kunt hopen is dat dit uiteindelijk tegen ze gaat werken, doordat geen enkel nieuwsstation nog naar een republikeinse bijeenkomst durft te gaan of omdat de gematigde of zwevende kiezer afgeschrikt wordt door de agressie en haatdragende houding van sommige republikeinse aanhangers.

Of overdrijf ik nu? Als ik alles zo lees en hoor dan ziet dat er niet best uit, er zou maar één gek zich aangemoedigd voelen om de daad bij het woord te voegen en Obama eigenhandig uit te schakelen.

Hier een filmpje dat het "mooi" samenvat:

Ik vind dat filmpje wel erg beangstigend hoor. Pff.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')