Onzin, trends in landelijke peilingen vertalen zich ook in peilingen per staat, ook al is dat geen 1 op 1 relatie. Dat is ook een van de manieren waarop fivethirtyeight.com werkt. Je ziet ook dat Obama vanaf 15 september flink is gestegen in de landelijke peilingen (8%), en nu blijkt via peilingen in individuele staten dat hij ook in alle swing states tussen de 5 en 10% is gestegen.quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:22 schreef FleshWound het volgende:
[..]
Integendeel, state polls en national polls lopen vaker wel dan niet verschillend.
Het lijkt mij ondertussen toch zeer duidelijk dat John McCain een nare, minne, valse man is zonder gevoel voor eer die er vrijwel alles voor over heeft in het Witte Huis te komen. Kan jij het mee oneens zijn...quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:54 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Agree to disagree maar weer dan.
Obama ook niet hoor; de kandidaten moeten rondreizen, speeches houden, zwaaien en baby's kussen, en daar is hun tijd meer dan gevuld mee. De rest wordt voor ze geregeld en als ze daar enige inspraak in hebben zal dat zeldzaam zijn.quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:51 schreef Montov het volgende:
[..]
Dat McCain zijn eigen campagne niet onder controle heeft is misschien nog wel erger, en maakt hem nog minder geschikt als president.
Daar ben ik het zeker mee oneens ja.quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het lijkt mij ondertussen toch zeer duidelijk dat John McCain een nare, minne, valse man is zonder gevoel voor eer die er vrijwel alles voor over heeft in het Witte Huis te komen. Kan jij het mee oneens zijn...
Vreselijk he?quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:57 schreef Monidique het volgende:
Kijk, daar hebben we die neiging tot Balans weer. "Maar Obama!"
Ja, dat is heel vreselijk. Nou ja, vreselijk. Het is een nogal bizarre neiging. Het is heel simpel: McCain heeft ervoor gekozen zijn campagne zo te leiden. Jij zegt dat hij geen flauw idee heeft wat zijn mensen doen, wat, zoals Montov dus opmerkt, hem al gelijk diskwalificeert voor het presidentschap. Maar zeg jij: Obama ook!quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:59 schreef Wheelgunner het volgende:
Vreselijk he?
Uitgelebberde koe dekt idd beter de lading.quote:
Zeg jijquote:Op zondag 19 oktober 2008 14:02 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, dat is heel vreselijk. Nou ja, vreselijk. Het is een nogal bizarre neiging. Het is heel simpel: McCain heeft ervoor gekozen zijn campagne zo te leiden.
Inderdaad, als dat hem zou diskwalificeren, zou dat Obama ook diskwalificeren, dus een waardeloos punt. Het gaat erom dat campagnes zo lopen, niet alleen die van McCain, die van allemaal.quote:Jij zegt dat hij geen flauw idee heeft wat zijn mensen doen, wat, zoals Montov dus opmerkt, hem al gelijk diskwalificeert voor het presidentschap. Maar zeg jij: Obama ook!
Gaat he om McCain? Sorry, ik dacht dat dit topic over de Amerikaanse verkiezingen ging....quote:Huh?
Obama heeft geen haatcampagne. Het heeft er alle schijn van dat Obama volledig achter zijn campagne staat. Is ook logisch. Maar bovenal: het gaat om McCain.
Dit is een heel rare neiging.
Bron?quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:56 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Obama ook niet hoor; de kandidaten moeten rondreizen, speeches houden, zwaaien en baby's kussen, en daar is hun tijd meer dan gevuld mee. De rest wordt voor ze geregeld en als ze daar enige inspraak in hebben zal dat zeldzaam zijn.
Als in? Je hebt toch ook zijn aanvals-spotjes wel gezien enzo? Over de ACORN beschuldigingen gehoord?quote:Op zondag 19 oktober 2008 14:09 schreef Klopkoek het volgende:
Kun je een voorbeeld geven van Obama truuks Wheelgunner?
Als presidentskandidaat móet je natuurlijk wel voor belastingverlaging zijn wat er ook gaande is in de wereld. Amerika heeft erg veel geld nodig, en toch denkt McCain de belasting voor iédereen te verlagen. Nu weet ik ook niet hoeveel geld die belasting verhoging van Obama voor de top 1% zal binnenbrengen, samen met de grotere belastingverlaging voor het grootste deel van de bevolking. Bij Obama zullen degenen met minder geld echter meer overhouden en degenen met meer geld minder, waar 'minder' natuurlijk relatief is aangezien ze toch een veelvoud van modaal zullen blijven binnenhalen.quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:49 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens dit staatje hoeft iemand die tot 603.000 dollar verdient helemaal niets te vrezen.
Wel leuk om te zien dat McCain 19 dollar (-0.2%) overheeft voor iemand met het minimumloon. Maar als je meer dan 2.87 miljoen verdient krijg je een taxcut van 4.4%! Hard nodig om die miljonairs door de hongerwinter door te laten komen.
Bovendien laat McCain meer dan Obama de staatsschuld oplopen met de belastingplannen.
Dat zouden inderdaad goede kwaliteiten zijn als het onderwerp 'Rol en invloed van presidentskandidaten in hun campagne' is.quote:Op zondag 19 oktober 2008 14:07 schreef Wheelgunner het volgende:
Het is geen rare neiging. Het is wetenschappelijk redelijk verantwoord om zaken vanuit verschillende perspectieven te benaderen, te relativeren en te vergelijken, kritisch te zijn naar alle kanten en bovenal jezelf niet laten leiden door politieke voorkeuren.
Neuh. Aan mijn gebrekkige kennis ligt het niet, mijn houding is allerminst twijfelachtig. Ik snap best dat ik heel interessant bent, ik kan nog uren over mij en mijn kwaliteiten doorpraten, maar zullen we dat maar laten, in het belang van dit topic? Het wordt zo obsessief zo.quote:Als je dat raar vindt ligt dat aan jouw gebrekkige kennis en twijfelachtige houding, niet aan mijn 'neiging'.
Of ACORN fout bezig is moet nog maar bezien worden. Ik zie dat meer als onderdeel van een strijd. Voorheen waren de Republikeinen er meester in om de registratielijsten aan te passen, nu vechten de Democraten met ACORN terugquote:Op zondag 19 oktober 2008 14:11 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Als in? Je hebt toch ook zijn aanvals-spotjes wel gezien enzo? Over de ACORN beschuldigingen gehoord?
Vertel eens over ACORN en wat je daarvan frauduleus vindt?quote:Op zondag 19 oktober 2008 14:11 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Als in? Je hebt toch ook zijn aanvals-spotjes wel gezien enzo? Over de ACORN beschuldigingen gehoord?
Nou, nou, Moni... Het is maar een internetforumtopicje...quote:Op zondag 19 oktober 2008 14:15 schreef Monidique het volgende:
(...)
Dezelfde mensen meerdere malen registreren bovenal.quote:Op zondag 19 oktober 2008 14:18 schreef FleshWound het volgende:
[..]
Vertel eens over ACORN en wat je daarvan frauduleus vindt?
Mijn feitelijke observatie is dus dat mensen als Rove de touwtjes in handen hebben... Als er al overleg is wordt er natuurlijk flink geknikt naar de kandidaat, maar luisteren de mensen achter de schermen liever naar de politicus, of de campagneleiders?quote:Op zondag 19 oktober 2008 14:11 schreef Montov het volgende:
[..]
Bron?
Nee, nee, laat maar zitten, dit is je reinste flauwekul. Natuurlijk zijn er campagneleiders die de dagelijkse gang van zaken regelen. Maar je kan echt niet ontkennen dat er vrijwel dagelijks overleg is over de te volgen strategie, wat de centrale boodschap is in de speeches, ads en optredens. En Obama heeft daarbij zijn campagne meer in de hand dan McCain. Dat zijn feitelijke observaties.
Herkenbaarquote:Op zondag 19 oktober 2008 14:18 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou, nou, Moni... Het is maar een internetforumtopicje...
[ afbeelding ]
Ik vind dat filmpje wel erg beangstigend hoor. Pff.quote:Op zondag 19 oktober 2008 02:47 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Erg zorgwekkend hoe de campagne bij veel republikeinse aanhangers aan het verharden is en dreigt om te slaan in het toelaatbaar achten van agressieve methoden en geweld om hun doelen te bereiken.![]()
Het enige dat je kunt hopen is dat dit uiteindelijk tegen ze gaat werken, doordat geen enkel nieuwsstation nog naar een republikeinse bijeenkomst durft te gaan of omdat de gematigde of zwevende kiezer afgeschrikt wordt door de agressie en haatdragende houding van sommige republikeinse aanhangers.
Of overdrijf ik nu? Als ik alles zo lees en hoor dan ziet dat er niet best uit, er zou maar één gek zich aangemoedigd voelen om de daad bij het woord te voegen en Obama eigenhandig uit te schakelen.
Hier een filmpje dat het "mooi" samenvat:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |