Ik ken een paar nummers van de band, maar ik dacht juist dat ze heel erg richting Led Zeppelin neigden?quote:Op maandag 20 oktober 2008 17:26 schreef methodmich het volgende:
Ook erg leuk:
Bodies Of Water.
Beetje Low / Arcade Fire-achtig bij tijd en wijle.
Uiteindelijk heb je toch gelijk gekregen. Ze maakte onlangs bekend dat de plaat is uitgesteld tot januari:quote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:38 schreef pfaf het volgende:Ik zag Anna en dacht -uiteraard- meteen aan Annie, dus meteen haar Wiki bekeken:
[..]
Zal wel release in de VS zijn ofzo...
Maar ik ga meteen downloaden. Het wordt sowieso erg donker buiten...
Ik heb A Certain Feeling. Maar goed mogelijk dat ik het niet herken omdat ik van Led Zep vrijwel niks ken.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:05 schreef Grobbel het volgende:
Welke plaat heb je van ze? Ze hebben er namelijk twee, en bij de eerste plaat (Ears Will Pop & Eyes Will Blink) schijnen ze inderdaad wel erg veel op the Arcade Fire te lijken. Die omschrijving van mij is weer wat meer van toepassing op (nummers van) de tweede plaat, A Certain Feeling.
Hey.. dit klinkt best goed! Bedankt voor de tip!quote:
Leuke hoes, kzal der es naar kijken.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:09 schreef Moody het volgende:
Ondanks de geringe feedback op mijn posts, gooi ik er weer een onbekend maar goed album in:
Jeremy Messersmith - The Silver City
[ afbeelding ]
Voor een ieder die houdt van Sufjan Stevens en verwanten.
Ook toegevoegd op Musicmeter: http://www.musicmeter.nl/album/140945
quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:09 schreef Moody het volgende:
Ondanks de geringe feedback op mijn posts, gooi ik er weer 3 onbekende maar smakelijke albums in:
Jeremy Messersmith - The Silver City
[ afbeelding ]
Voor een ieder die houdt van Sufjan Stevens en verwanten.
Blitzen Trapper heeft mij nog nooit echt gegrepen. Ook live vond ik het niet onwijs boeiend. Snap de 'hype' rond die band ook niet zo goed, maar misschien nog maar eens proberen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 16:05 schreef emokid het volgende:
Ik begin langzaam op een Pitchfork feed te lijken hier, maar zie dit:
http://www.pitchforkmedia(...)blitzen-trapper-furr
Was een grapje.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:20 schreef Moody het volgende:
Mwah, vergeet niet dat er mensen zijn die Blitzen Trapper niet meer dan redelijk vinden (ik bijv.). Die 8,5 is heel behoorlijk.
Daarbij vind ik cijfers in de buurt van de 9 of zelfs hoger alleen voorstemd voor meesterwerken. Anders klopt er niets meer van de normeringen.
Ik ben weer zeer benieuwd!quote:Maninkari | Art des Poussières
Een rijke textuur op basis van melodie en dissonantie.
Tekst: Hans van der Linden
Met Le Diable avec Ses Cheveuxlieten de Parijzenaren Frederic en Olivier Charlot al horen uit welk hout Maninkari gesneden is. Ze bevestigen dit nogmaals op hun nieuwe plaat Art des Poussières. Met een potente mengeling van percussie, viool, piano en elektronische effecten roept Maninkari een duister universum op waarin ingetogen spanning en manische melodieën hand in hand gaan.
Art des Poussières gaat in volle vaart van start. Piepende violen worden door dissonante drumpartijen voortgejaagd, wat uitmondt in een uptempo soundscape die door merg en been gaat. Nadien wekt 'An Ecstatic Sleep State' een duistere sfeer op die de titel alle eer aan doet.
Vervolgens schippert Maninkari tussen dreiging en voortjakkerende manie. In Art des Poussières zijn beide gezichten van Maninkari nog beter geïntegreerd dan op de voorgaande platen. Het resultaat: de textuur van deze opname is rijker, het resultaat nog beklijvender.
Om maar wat te quoten.quote:".... straddles the 1960s' divide between the Warhol crowd's speed-addled New York cynicism and the echoes of psychedelic San Francisco that bubbled up across the pond in the fey, catchy pop of UK groups like the Zombies."
- Pitchfork, on the song "Black Rice"
"This is freak-rock, nursed on psychedelia and prog, but without pretense."
- VUE Weekly
Women "effortlessly mix noise, static and infectious hooks."
- HeroHill
Het is uiteraard niet meer zo prikkelend als voorheen, maar ik vind het zeker een meer dan degelijk album...quote:In the end, Parts & Labor have created a nice bit of earnest, heartfelt indie rock with Receivers, separating themselves from the pack a bit through the occasionally chugging rhythm sections and, of course, Friel’s electronics. However, the album doesn’t quite reach the level of sonic innovation to completely justify their move to a more accessible sound. It never runs the risk of causing irritation, but one might wish it did. Parts & Labor are exciting, both on a gut level and an aesthetic one, but the shift to a more sedate sound hasn’t pushed them in directions that emphasize this enough, at least so far.
Klinkt goed, die nummers worden ook al behoorlijk wat gedraaid op last.fm waardoor ze hoog in het Hype lijstje kwamen. Die Molina, ik dacht even dat ik Jason Molina las, familie? Eens dat nieuwe album, Un día, uitproberen.quote:Op maandag 3 november 2008 10:27 schreef Z het volgende:
P&L?
Fabrizio Moretti, drummer van The Strokes, heeft een nieuw bandje 'Little Joy' en die hebben een gezellig plaatje gemaakt. Niets buitengewoon briljant, maar gewoon een leuk plaatje. Integraal te beluisteren op hun Myspace
Geen familie; Juana Molina is van Argentijnse komaf.quote:Op maandag 3 november 2008 19:35 schreef emokid het volgende:
[..]
Klinkt goed, die nummers worden ook al behoorlijk wat gedraaid op last.fm waardoor ze hoog in het Hype lijstje kwamen. Die Molina, ik dacht even dat ik Jason Molina las, familie? Eens dat nieuwe album, Un día, uitproberen.
dat heb ik ook met bonniequote:Op maandag 3 november 2008 19:39 schreef Grobbel het volgende:
En Bonnie Prince Billy is typisch zo'n artiest die ik maar met mondjesmaat trek. En dan is ie ook nog eens behoorlijk productief, wat het niet makkelijk maakt om echt bij te blijven. Had je die plaat zelf al gehoord, emokid?
Tja, maar je hebt dus wel ongeveer dezelfde ervaring - dat het niet een plaat is die je even tussendoor voor de lol opzet.quote:Op maandag 3 november 2008 20:45 schreef emokid het volgende:
Vind de nieuwe Music Tapes reuze meevallen trouwens, Grobbel. Ik had ook niet anders verwacht van Julian Koster maar zijn zingende zaag domineert te veel, ik kan er niet lang naar luisteren. Het doet me denken aan de pre-NMH bootlegs, die gingen precies zo.
De interludes, vooral de tweede, zijn best hinderlijk om aan te horen als ik niet in de stemming ben. Nummers die ik altijd kan horen beginnen halverwege het album, nummer 6 en 7. Ze doen me denken aan Daniel Johnston en The Mountain Goats, lekker lo-fi.
Al met al een leuke plaat maar geen hoogtepunt.
Vond het vorige album wel beter. Maar misschien is het ook nog wel even wennen, ik had meer zomerse klanken, vluitende vogels en spinnende katten verwacht. Wordt vast nog beter.quote:Op maandag 3 november 2008 10:56 schreef Grobbel het volgende:
Zo, die nieuwe Juana Molina is echt trippy.![]()
Voorproefje: http://www.pitchforkmedia(...)na-un-dia-mp3-stream
Album word in zijn geheel gestreamd op de MySpacequote:Along with Albert Hammond Jr.'s restless solo career, Fabrizio Moretti's new band suggests that Strokes side projects are an astonishingly great idea. Named for an L.A. cocktail lounge and sounding like one, the trio are fronted by Rodrigo Amarante, a polyglot Brazilian rocker who comes off like a languid Julian Casablancas. Binki Shapiro is the group's Nico, adding delicate vocals and glockenspiel to the lullaby-ish "Don't Watch Me Dancing" and the reggae-inflected "The Next Time Around." With Moretti on guitars, drums and backing vocals, the vibe is closing time at the Beachcomber: songs that conjure mid-20th-century pop with Jamaican, Hawaiian and bossa nova flavors. Like Vampire Weekend, it's indie rock getting its global groove on.
Oldham moet je zeer selectief mee zijn. Zijn laatste studio-album, Lie Down In The Light is zeker aardig, maar lang niet zo goed als Ease Down The Road of het fantastische I See A Darkness.quote:Op maandag 3 november 2008 19:39 schreef Grobbel het volgende:
[..]
En Bonnie Prince Billy is typisch zo'n artiest die ik maar met mondjesmaat trek. En dan is ie ook nog eens behoorlijk productief, wat het niet makkelijk maakt om echt bij te blijven. Had je die plaat zelf al gehoord, emokid?
Jaaaa present!quote:Op dinsdag 4 november 2008 17:54 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Hier waren we gebleven, dus.
Gaan er nog mensen volgende week naar Crossing Border in Den Haag? Spelen wel leuke bandjes. Moet zelf nog even kijken of ik het geld ervoor heb.
Jazeker. Deathcab for Cutiequote:Op dinsdag 4 november 2008 17:54 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Hier waren we gebleven, dus.
Gaan er nog mensen volgende week naar Crossing Border in Den Haag? Spelen wel leuke bandjes. Moet zelf nog even kijken of ik het geld ervoor heb.
Hmm, vind het eerlijk gezegd niet veel...quote:Op dinsdag 4 november 2008 07:50 schreef chansadres het volgende:
Little Joy - Little Joy (Rough Trade)
[ afbeelding ]
De nieuwe plaat van de Strokes drummer Fabrizio Moretti. Favoriete plaat van het moment voor mij.
[..]
Album word in zijn geheel gestreamd op de MySpace
Yup. En hoe vaker ik 'm beluister des te beter ik 'm ga vinden. Echt een topplaat!quote:Op maandag 3 november 2008 10:52 schreef bigshadow het volgende:
Parts and labor denk ik Z.
Ha! Dit wordt een gekkenhuisquote:Op woensdag 5 november 2008 11:24 schreef frame-saw het volgende:
Ik ga vanavond naar No Age, met White Circle Crime Club en Lightning Bolt (als het er nog van komt ivm schoolwerk iig).
Ik zei net op last.fm dat ik hoopte dat het om 23.00 was afgelopen, zodat ik keurig de trein van 23.25 kan pakken. Krijg ik een shout van Vera: wss is het om 12 uur afgelopen en No Age speelt als laatste.quote:
Ah was jij dat (ik ben die boven je dusquote:Op woensdag 5 november 2008 13:03 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Ik zei net op last.fm dat ik hoopte dat het om 23.00 was afgelopen, zodat ik keurig de trein van 23.25 kan pakken. Krijg ik een shout van Vera: wss is het om 12 uur afgelopen en No Age speelt als laatste.
Daar heb ik toch niets aanIk kom echt wel een beetje voor No Age, maar ik maak er sowieso een toffe avond van (in mijn eentje
)
Ik heb morgen een tentamen dus lig liever in mijn eigen bedje rond een uur of 1quote:Op woensdag 5 november 2008 13:14 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Ah was jij dat (ik ben die boven je dus)! Mja in Vera is het vrijwel nooit om 23 uur afgelopen, meeste concerten beginnen om half elf. Je kunt misschien slapen in Simplon? Niet duur geloof ik. Of blijven hangen in Groningen tot je de eerste trein terug kunt pakken, genoeg kroegjes die tot laat open zijn. Of dat zo tof is in je upppie is weeer wat anders.
Er zijn niet voor niks hertentamensquote:Op woensdag 5 november 2008 13:50 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Ik heb morgen een tentamen dus lig liever in mijn eigen bedje rond een uur of 1
Ik heb nu al geleerd hèquote:Op woensdag 5 november 2008 13:53 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Er zijn niet voor niks hertentamens
Ik denk het wel. Maar is nog een beetje vroeg, zal 'm deze week nog eens een paar keer grondig aan m'n keuring onderwerpen. De shortlist voor de jaarlijst dit jaar wordt echt enorm overigens.quote:Op woensdag 5 november 2008 14:00 schreef emokid het volgende:
pfaf, waar zie jij Women eindigen in je toplijst van dit jaar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |