Een gelovist..quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:50 schreef RedDevil085 het volgende:
hij discrimineert ze op grond van hun geloof... weet niet precies hoe ze zo iemand noemen...
Hij is een islamofoob en xenofoob.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:50 schreef RedDevil085 het volgende:
Nee, natuurlijk niet:
ra·cis·me het; o 1 theorie die de superioriteit ve bep. ras verkondigt 2 discriminatie op grond van iems ras
Hij discrimineert niemand op grond van hun ras... hij discrimineert ze op grond van hun geloof... weet niet precies hoe ze zo iemand noemen...
foob betekent bang, door hem een foob te noemen klasseer je hem als slachtoffer, terwijl hij juist de agressor is.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:56 schreef Reki het volgende:
[..]
Hij is een islamofoob en xenofoob.
Hoe noem je trouwens iemand die discrimineert? discriminant, discriminator?
xe·no·fo·bie de; v vreemdelingenhaatquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:59 schreef WeMan het volgende:
[..]
foob betekent bang, door hem een foob te noemen klasseer je hem als slachtoffer, terwijl hij juist de agressor is.
Hij maakt idd gebruik van de islamofobie/xenofobie v/d massa...quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:59 schreef WeMan het volgende:
[..]
foob betekent bang, door hem een foob te noemen klasseer je hem als slachtoffer, terwijl hij juist de agressor is.
wat wil je hiermee zeggen dat je alleen negers kan discrimineren?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:02 schreef Reki het volgende:
Hij is waarschijnlijk geen racist, want hij close met Hirsi ali
Dacht dat je de kluts kwijt was?quote:
hij wil dat niet, weet je dat zeker? hij kan dat wettelijk niet zou ik eerder zeggen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:06 schreef Elfletterig het volgende:
Nee, hij is geen racist. Wilders wil bijvoorbeeld ook niet alle moslims Nederland uitzetten. Hij maakt zich alleen zorgen over de opkomst van de islam in Nederland en de gebrekkige inburgering van migranten, die hier hun eigen mini-samenlevinkjes stichten. Wilders verkondigt zijn mening alleen op een populistische manier, inspelend op onderbuikgevoelens en woede onder de bevolking. Maar het is echt te makkelijk om hem een racist te noemen.
Leuke conclusie... wat voor propaganda was er trouwens voor de mensheid?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:06 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Dacht dat je de kluts kwijt was?
Links krakerstuigtopic dus. Loop door jongens, propaganda is ouder dan de mensheid.
Maar hij wil wel mensen aan de grens tegenhouden áls ze uit een 'moslimland' komen. Discriminatie op grond van herkomst dus. Daarnaast wil hij mensen uitzetten die een volledige Koran in bezit hebben. Discriminatie op grond van geloof.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:06 schreef Elfletterig het volgende:
Nee, hij is geen racist. Wilders wil bijvoorbeeld ook niet alle moslims Nederland uitzetten. Hij maakt zich alleen zorgen over de opkomst van de islam in Nederland en de gebrekkige inburgering van migranten, die hier hun eigen mini-samenlevinkjes stichten. Wilders verkondigt zijn mening alleen op een populistische manier, inspelend op onderbuikgevoelens en woede onder de bevolking. Maar het is echt te makkelijk om hem een racist te noemen.
Red in je naam staat zeker niet voor je haarkleur, kameraad?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:09 schreef RedDevil085 het volgende:
[..]
Leuke conclusie... wat voor propaganda was er trouwens voor de mensheid?
Als je geen antwoord kunt geven, kun je ook gewoon in stilte wegkwijnen met de rest van de prutsers die hun opmerkingen niet kunnen beargumenteren...quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:15 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Red in je naam staat zeker niet voor je haarkleur, kameraad?
hoezo ga je em vergassen in je turbine?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:15 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Red in je naam staat zeker niet voor je haarkleur, kameraad?
Nee, je mag dan ook chinezen en indianen discrimineren.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:06 schreef WeMan het volgende:
wat wil je hiermee zeggen dat je alleen negers kan discrimineren?
De eerste post van dit topic legt het al prima uit.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:25 schreef WeMan het volgende:
[..]
als je nee zegt, moet je ook even uitleggen.
Kan het wel beargumenteren maar ik blijf niet 298 keer hetzelfde liedje zingen. Graaf eens in mijn postgeschiedenis als je het zograag wilt weten.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:18 schreef RedDevil085 het volgende:
[..]
Als je geen antwoord kunt geven, kun je ook gewoon in stilte wegkwijnen met de rest van de prutsers die hun opmerkingen niet kunnen beargumenteren...
En om je vraag te beantwoorden: éigenlijk wel (je zou kunnen zeggen dat het kastanjebruin is, maar ik heb zelf de voorkeur voor rood).
Ben ik met je eens.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:06 schreef Elfletterig het volgende:
Volgens de Van Dale betekent ras:quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:27 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
De eerste post van dit topic legt het al prima uit.
Wilders weet precies hoever hij kan gaan; daarom heeft hij het ook steeds over moslims ipv over bepaalde landen. Racisme omvat veel, maar juist niet discriminatie op religie.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:49 schreef djenneke het volgende:
[..]
Volgens de Van Dale betekent ras:
1ras het; o -sen 1 groep van individuen, ve andere groep onderscheiden door een aantal erfelijke en lichamelijke overeenkomsten 2 soort levend wezen: het menselijke ~ 3 (in sam) in hart en nieren; echt: ~acteur
Voldoet Wilders prima aan.
Ook deze uitspraak doet sterk vermoeden dat meneer Wilders wel degelijk racistisch is:
“Mocht het ooit tot rassenrellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij voorbaat een negatieve werking uit te gaan.”
Geert Wilders, Volkskrant, 9 oktober 2004
Blijkbaar ziet hij Moslims wel degelijk als een ander ras. Of trek ik nu te snel mijn conclusies?
Daar sluit ik me bij aan. Ik heb laatst een artikel gelezen waarin iemand hem van cultureel racisme betichtte. Uiteraard erg makkelijk om zelf termen te gaan introduceren om iemand daarmee een bepaald stempel op te drukken. Toch vond ik het wel een treffende omschrijving.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 19:36 schreef voyeur het volgende:
[..]
Wilders weet precies hoever hij kan gaan; daarom heeft hij het ook steeds over moslims ipv over bepaalde landen. Racisme omvat veel, maar juist niet discriminatie op religie.
Gezien zijn intenties lijkt het me wel degelijk een racist. Ik hoor hem zelden over succesvolle Turkse moslims, want hij tracht achterlijkheid, kwaadaardigheid en de moslim religie te verbinden. Binnenlands lijkt zijn strijd toch vooral gericht tegen Marokkanen; ik hoor hem zelden tekeergaan tegen Indonesiers.
prima toch als haatzaaiers hun bek dichthouden...?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 23:23 schreef detlevico het volgende:
Wilders een racist??
Welnee,vindt trouwens mensen die Wilders een racist noemen zielige hoopjes!
Ze willen Wilders gewoon het zwijgen opleggen,niets anders.
Gaat heen,en verbeter jezelf!
Jij projecteerd je bent zelf rechts!quote:Op zondag 12 oktober 2008 00:04 schreef Scaurus het volgende:
Wilders = rechts = nazisme = racisme. QED.
Jij kan geen Nederlands!quote:Op zondag 12 oktober 2008 00:05 schreef zhe-devilll het volgende:
Jij projecteerd je bent zelf rechts!
Krijg een stijvequote:
En wat als een hoogbegaafde onderuit gescheten wordt als types als balkenende?quote:Op zondag 12 oktober 2008 00:09 schreef Skeletor het volgende:
Volgens mij is het geen echte rascist, hij heeft alleen moeite met het nuanceren van zijn uitspraken jegens buitenlanders. Soms heeft hij wel een punt maar door het generaliseren wat hij doet, kan ik hem niet echt serieus nemen...
Heb je ook een Nederlandse vertaling?quote:Op zondag 12 oktober 2008 00:19 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
En wat als een hoogbegaafde onderuit gescheten wordt als types als balkenende?
Zoals men PIM FORTUYN onderuit schoof?
Ik denk dat enkel hoogbegaafde slimme mensen Wilders alswel Pim wel begrijpen de rest niet...dat zijn hele domme mensen..de massa nml
waarom doen jullie zo dom allemaal? Is het dan zo moeilijk te begrijpen dat mensen als KOK en BAL je brains bewerken?
Dat een vrouw dit tegen mij zegt doet waarlijk mijn geslacht erecteren.quote:
Jammer je bent geen hoogbegaafd iemand...quote:Op zondag 12 oktober 2008 00:22 schreef Skeletor het volgende:
[..]
Heb je ook een Nederlandse vertaling?
Ik wist het!!!!!!!!quote:Op zondag 12 oktober 2008 00:24 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Dat een vrouw dit tegen mij zegt doet waarlijk mijn geslacht erecteren.
Ja sorry ik ben geestelijk gehandicapt omdat ik niet weet wat "onderuit gescheten" betekent..quote:Op zondag 12 oktober 2008 00:25 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Jammer je bent geen hoogbegaafd iemand...
![]()
Jij snapt er niks van gewoon!
Vandaar ook dat er met name hoogbegaafden op Wilders stemmenquote:Op zondag 12 oktober 2008 00:19 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik denk dat enkel hoogbegaafde slimme mensen Wilders alswel Pim wel begrijpen de rest niet...dat zijn hele domme mensen..de massa nml
Is het dan zo moeilijk om te begrijpen dat WIL dat ook doet?quote:waarom doen jullie zo dom allemaal? Is het dan zo moeilijk te begrijpen dat mensen als KOK en BAL je brains bewerken?
Ik denk dat Pim Fortuyn zich in zijn graf omdraait als men Wilders met hem vergelijkt.quote:Op zondag 12 oktober 2008 00:19 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
waarom doen jullie zo dom allemaal? Is het dan zo moeilijk te begrijpen dat mensen als KOK en BAL je brains bewerken?
quote:Op zondag 12 oktober 2008 00:25 schreef zhe-devilll het volgende:
Jammer je bent geen hoogbegaafd iemand...
![]()
Jij snapt er niks van gewoon!
Spreekwoord; De brenger van de waarheid,word uit veertig dorpen verjaagd.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 23:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
prima toch als haatzaaiers hun bek dichthouden...?
krijgen we een veel betere wereld...
je laat je ware aard zien: een haatzaaier die een rechtse dictatuur als oplossing aanbiedtquote:Op zondag 12 oktober 2008 01:00 schreef detlevico het volgende:
Die laffe linkse honden,die van het pappen en nathouden zouden hun bek moeten houden.
En ook moeten worden ontslagen en uitgesloten moeten worden van alle overheidsfuncties.
Dan,dan krijgen we een véél betere wereld!!
Omdat?quote:Op zondag 12 oktober 2008 01:10 schreef SCH het volgende:
Ja
Hij alle mogelijke moeite doet om het te ontkennen. Je kan er lang en breed over lullen, hij zet een bepaalde groep in de hoek, die wil hij weg en dood hebben en dat valt eronder. Al dat gelul over of het wel of neit een ras is, het woorden boek is nou eenmaal niet toereikend voor alle extreemrechtse waanzin. Wie had ooit kunnen bedenken dat iemand nog weer op dit soort dwaze ideeen zou komen.quote:
Ik vind dat wel heel erg kort door de bocht. Wilders ziet de Islam als een gevaarlijke beweging, dat bedoel je toch. Zo heb je ook mensen die religie in het algemeen gevaarlijk vinden of die communisme gevaarlijk vinden etc. Deze zou ik ook niet snel onder de noemer racisme laten vallen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 01:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij alle mogelijke moeite doet om het te ontkennen. Je kan er lang en breed over lullen, hij zet een bepaalde groep in de hoek, die wil hij weg en dood hebben en dat valt eronder. Al dat gelul over of het wel of neit een ras is, het woorden boek is nou eenmaal niet toereikend voor alle extreemrechtse waanzin. Wie had ooit kunnen bedenken dat iemand nog weer op dit soort dwaze ideeen zou komen.
Hij vindt iedere moslim een kwaad. Dat is hoe er over zwarten en joden ook werd/wordt gedacht, of over homoseksuelen. Dat gelul over dat het hem alleen om 'een beweging' gaat, dat is inmiddels old skool.quote:Op zondag 12 oktober 2008 01:22 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik vind dat wel heel erg kort door de bocht. Wilders ziet de Islam als een gevaarlijke beweging, dat bedoel je toch. Zo heb je ook mensen die religie in het algemeen gevaarlijk vinden of die communisme gevaarlijk vinden etc. Deze zou ik ook niet snel onder de noemer racisme laten vallen.
Ik had jou toch hoger ingeschat dan ditquote:Op zondag 12 oktober 2008 01:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij vindt iedere moslim een kwaad. Dat is hoe er over zwarten en joden ook werd/wordt gedacht, of over homoseksuelen. Dat gelul over dat het hem alleen om 'een beweging' gaat, dat is inmiddels old skool.
Welnee,ik leg gewoon de vinger op de zere plek.quote:Op zondag 12 oktober 2008 01:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
je laat je ware aard zien: een haatzaaier die een rechtse dictatuur als oplossing aanbiedt
Kan ik niet gewoon een eigen mening hebben? Ik ben doodsbang voor mensen die een zondebok uitkiezen. Wellicht behoor ik bij de volgende.quote:Op zondag 12 oktober 2008 01:31 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ik had jou toch hoger ingeschat dan dit![]()
God wat sneu dat jij je laat beinvloeden door de media
Hij is gewoon heel aardig en eerlijk
beetje onschuldig aandoend..so?
Hoe wil jij het dan noemen?quote:Op zondag 12 oktober 2008 01:31 schreef detlevico het volgende:
En om mij hier als haatzaaier uit te maken,.......................
Nee die was niet liefquote:Op zondag 12 oktober 2008 01:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Kan ik niet gewoon een eigen mening hebben? Ik ben doodsbang voor mensen die een zondebok uitkiezen. Wellicht behoor ik bij de volgende.
Hitler was vast ook heel aardig en eerlijk. So what?
Is dat zo? Ik vind trouwens jouw reacties minder samenhangend overkomen dan anders. Ben je misschien het weekend aan het vieren.quote:Op zondag 12 oktober 2008 01:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij vindt iedere moslim een kwaad. Dat is hoe er over zwarten en joden ook werd/wordt gedacht, of over homoseksuelen. Dat gelul over dat het hem alleen om 'een beweging' gaat, dat is inmiddels old skool.
De islam is geen beweging. De islam is een religie, die grotendeels ook samenhangt met etnische dan wel geografische afkomst. De Islam kent, net als de meeste religies, verschillende stromingen. Wilders doet zijn best bepaalde zaken met negatieve bijklank te verbinden aan de religie.quote:Op zondag 12 oktober 2008 01:22 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik vind dat wel heel erg kort door de bocht. Wilders ziet de Islam als een gevaarlijke beweging, dat bedoel je toch. Zo heb je ook mensen die religie in het algemeen gevaarlijk vinden of die communisme gevaarlijk vinden etc. Deze zou ik ook niet snel onder de noemer racisme laten vallen.
Hij haat moslims absoluut wel. Je moet hem niet tekort doen, dan doe je Wilders onrecht aan.quote:Op zondag 12 oktober 2008 01:35 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Nee die was niet lief
tuurlijk mag jij die mening hebben ik ook aub?
Ik heb Wilders gezien in een docu over hem....en echt ik was om!
Geweldige vent..die iets wil uitdragen en wel heeeeeeel overdreven moet doen omdat men anders niets hoort.
Net als bij PIM
men luisterd niet goed....
AUB luister eens goed naar wat ze zeggen...en oordeel niet zo snel
ze haten geen buitenlanders echt niet.
nee hij haat moslims niet...lees je toch eens in!NBquote:Op zondag 12 oktober 2008 01:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij haat moslims absoluut wel. Je moet hem niet tekort doen, dan doe je Wilders onrecht aan.
Jij wilt gewoon dat hij ze haat, want in feite haat jij ze zelf!quote:Op zondag 12 oktober 2008 01:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij haat moslims absoluut wel. Je moet hem niet tekort doen, dan doe je Wilders onrecht aan.
Kind, neem een cola en ga een cursus Nederlands volgen en bedenk de volgende keer wat het verschil is tussen de regering en het parlement!quote:Op zondag 12 oktober 2008 01:52 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Jij wilt gewoon dat hij ze haat, want in feite haat jij ze zelf!
je projecteerd het op iemand in de regering..je bent jaloers nml, dat jij je niet vrijelijk kunt uitten in deze...
jaja ik heb je wel door hoor!
De Islam is niet een religie die aan etnische en/of geografische grenzen gebonden is. Kijk naar Indonesië of de Oeigoeren. Wilders is inderdaad van mening dat de Islam een negatieve invloed heeft op allerlei gebieden, dat is bekend.quote:Op zondag 12 oktober 2008 01:37 schreef djenneke het volgende:
[..]
De islam is geen beweging. De islam is een religie, die grotendeels ook samenhangt met etnische dan wel geografische afkomst. De Islam kent, net als de meeste religies, verschillende stromingen. Wilders doet zijn best bepaalde zaken met negatieve bijklank te verbinden aan de religie.
Dit is toch anders dan:
a. religie gevaarlijk vinden (immers gaat men er hierbij nooit vanuit dat iedere gelovige fundamentalistisch is, dan wel een gevaar voor wat dan ook is. Daarnaast worden er zelden allerlei maatschappelijke misstanden aan verbonden. Het ergste wat erover gezegd wordt is dat religie de veroorzaker is van iedere oorlog. Nogal algemeen dus, en geheel niet van toepassing op religieuzen an sich)
b. communisme (hierbij is immers veel minder sprake van een geografische dan wel etnische afkomst, er worden veel minder algemene eigenschappen verbonden aan mensen die deze overtuiging aanhangen. Communisme als levensovertuiging is meestal een keuze, terwijl een religie meestal met de paplepel wordt ingegoten. De gemiddelde aanhanger wordt veelal niet verantwoordelijk gehouden voor wat de machthebbers binnen deze politieke stroming hebben gedaan, maar worden eerder nog beschouwd als slachtoffer. Hetgeen uit het communisme is gekomen is niet hetgeen werd beoogd bij de oprichting van het gedachtengoed).
ach lul niet rukkerdquote:Op zondag 12 oktober 2008 01:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Kind, neem een cola en ga een cursus Nederlands volgen en bedenk de volgende keer wat het verschil is tussen de regering en het parlement!
Ach, natuurlijk is het dat wel. Ja, de islam heeft zich verspreid, en doet dat nog steeds. Toch ligt de grootste groei hedentendage niet in bekeringen van niet-moslims naar de islam.quote:Op zondag 12 oktober 2008 02:02 schreef rutger05 het volgende:
[..]
De Islam is niet een religie die aan etnische en/of geografische grenzen gebonden is. Kijk naar Indonesië of de Oeigoeren. Wilders is inderdaad van mening dat de Islam een negatieve invloed heeft op allerlei gebieden, dat is bekend.
Nee hoor. De PvdA erkent niet zoiets als De Marokkaan. En zal ook geen uitspraken doen als Marokkanen zijn lastig. De PvdA erkent namelijk dat generaliseren geen oplossing biedt, maar tot verdere polarisering leidt.quote:Op zondag 12 oktober 2008 02:15 schreef SeventhWave het volgende:
Zoals ik in een ander topic al uiteenzette is Wilders links en dus niet een racist in de rechtse betekenis van het woord. Dit heeft te maken met het geloof in de maakbaarheid van het individu.
PvdA: Marokkanen zijn lastig omdat ze gediscrimineerd worden.
Wilders: Marokkanen zijn lastig omdat de PvdA te lief is voor ze.
PvdA: Marokkanen zijn lastig omdat Geertje niet lief voor ze is.
Wilders: Marokkanen zijn lastig omdat de PvdA mijn ouderlijk gezag ondermijnt.
Beide partijen zien de Marokkaan als een onschuldige entiteit die door de islam, racisme, vertroeteling, en andere factoren gecorrumpeerd worden.
Nou?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:56 schreef Reki het volgende:
[..]
Hij is een islamofoob en xenofoob.
Hoe noem je trouwens iemand die discrimineert? discriminant, discriminator?
Wilders is net zo links als de bankiers die subprime loans verstrekten???quote:Op zondag 12 oktober 2008 02:15 schreef SeventhWave het volgende:
Zoals ik in een ander topic al uiteenzette is Wilders links en dus niet een racist in de rechtse betekenis van het woord. Dit heeft te maken met het geloof in de maakbaarheid van het individu.
Beide partijen zien de Marokkaan als een onschuldige entiteit die door de islam, racisme, vertroeteling, en andere factoren gecorrumpeerd worden.
no -can-do... eens gegeven is altijd gegeven...quote:Op zondag 12 oktober 2008 01:31 schreef detlevico het volgende:
En om mij hier als haatzaaier uit te maken,.......................
Dat woord neem je terug dude!!
Je zegt eigenlijk... dat wie niet erkent dat "de slechtigheid" der Marokkanen voortkomt uit het dna van 'hun ras' is links... maw wie geen racist is, is links ?quote:Op zondag 12 oktober 2008 02:15 schreef SeventhWave het volgende:
Volgens mij beweert hij juist dat Wilders een racist is in de linkse betekenis van het woord. Al ben ik dan erg benieuwd, wat hij daaronder verstaat...quote:Op zondag 12 oktober 2008 10:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je zegt eigenlijk... dat wie niet erkent dat "de slechtigheid" der Marokkanen voortkomt uit het dna van 'hun ras' is links... maw wie geen racist is, is links ?
Nou nou.... nogal verketterend voor rechts... en veel te complimenteus voor links.
Ah daarom noemt hij Marokkanen kolonisten! En gebruikt hij termen als tsunami van islamisering. En wil hij alleen mensen uit moslimlanden weren. Tuurlijk jong. Geen enkele vorm van nuance mogelijk, hoe graag je dat ook zou willen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:06 schreef Elfletterig het volgende:
Je doet je avatar alle eer aan. Bij mijn weten is Marokkaan geen ras en Islamiet ook niet. Maar goed, ik kan het mis hebben.quote:Op zondag 12 oktober 2008 11:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ah daarom noemt hij Marokkanen kolonisten! En gebruikt hij termen als tsunami van islamisering. En wil hij alleen mensen uit moslimlanden weren. Tuurlijk jong. Geen enkele vorm van nuance mogelijk, hoe graag je dat ook zou willen.
Je reageert totaal niet inhoudelijk. Is dat omdat je deze feitelijke gegevens niet kan weerleggen? Alsof iemand die discrimineert op basis van afkomst minder erg is dan een racist.quote:Op zondag 12 oktober 2008 11:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je doet je avatar alle eer aan. Bij mijn weten is Marokkaan geen ras en Islamiet ook niet. Maar goed, ik kan het mis hebben.
Gewoon even lezen. Marokkaan is een ras? Islamiet is een ras? Gewoon inhoudelijk. Dus, jij bent degene die niet wordt gehinderd door enige feitenkennis.quote:Op zondag 12 oktober 2008 11:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je reageert totaal niet inhoudelijk. Is dat omdat je deze feitelijke gegevens niet kan weerleggen? Alsof iemand die discrimineert op basis van afkomst minder erg is dan een racist.![]()
Het is vervelend he, de waarheid pogen te weerleggen. Wilders discrimineert op basis van religie en afkomst, zelf heb ik overigens nergens gesteld dat het een racist is (wat jij waarschijnlijk dacht), maar in mijn ogen is er geen ENKEL moreel verschil tussen iemand die racist is en iemand die discrimineert op basis van religie en afkomst. Een racist is doorgaans een idioot en iemand die discrimineert evenwel.quote:Op zondag 12 oktober 2008 11:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Gewoon even lezen. Marokkaan is een ras? Islamiet is een ras? Gewoon inhoudelijk. Dus, jij bent degene die niet wordt gehinderd door enige feitenkennis.
Kijk eens naar de vraag die is gesteld in de topictitel. Jij reageert dus offtopic.quote:Op zondag 12 oktober 2008 11:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is vervelend he, de waarheid pogen te weerleggen. Wilders discrimineert op basis van religie en afkomst, zelf heb ik overigens nergens gesteld dat het een racist is (wat jij waarschijnlijk dacht), maar in mijn ogen is er geen ENKEL moreel verschil tussen iemand die racist is en iemand die discrimineert op basis van religie en afkomst. Een racist is doorgaans een idioot en iemand die discrimineert evenwel.
Precies, dat is altijd de manier om die discussie af te houden. Hij is een racist die mensen buitensluit en afkeurt, niet vanwege hun ras, maar wel vanwege hun afkomst, hun geloof en wie weet in de toekomst nog vanwege hun geaardheid, als hij daar zetels mee kan winnen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 11:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Gewoon even lezen. Marokkaan is een ras? Islamiet is een ras? Gewoon inhoudelijk. Dus, jij bent degene die niet wordt gehinderd door enige feitenkennis.
Inderdaad. Rest mij nog altijd de grote vraag waarom mensen zo bang zijn om zichzelf racist te noemen, terwijl ze er in feite alle kenmerken van bezitten. Dat etiket is blijkbaar net te zwaar?quote:Op zondag 12 oktober 2008 12:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Precies, dat is altijd de manier om die discussie af te houden. Hij is een racist die mensen buitensluit en afkeurt, niet vanwege hun ras, maar wel vanwege hun afkomst, hun geloof en wie weet in de toekomst nog vanwege hun geaardheid, als hij daar zetels mee kan winnen.
Oke, dan is hij geen racist, maar een fascist.quote:Op zondag 12 oktober 2008 11:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
quote:Op zondag 12 oktober 2008 13:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oke, dan is hij geen racist, maar een realist.
Volgens mij zegt-ie dat Wilders gelooft in de maakbaarheid van het individu. Wat een linkse mythe is volgens hem. De mens wordt gedetermineerd door zijn aanleg.quote:Op zondag 12 oktober 2008 10:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Volgens mij beweert hij juist dat Wilders een racist is in de linkse betekenis van het woord. Al ben ik dan erg benieuwd, wat hij daaronder verstaat...
Wim de Biequote:'Als Wilders hetzelfde over Gereformeerden (en het Nieuwe Testament) gezegd zou hebben als wat hij nu over Moslims (en de Koran) uitkraamt en hij had over dat onderwerp een roman geschreven, dan was die allang een grote bestseller. (En werd er volgend jaar een nieuwe Nederlandse speelfilm van gemaakt.)'
Dat lijkt me een onhoudbare stelling. Kritiek op de islam ligt helemaal niet zo gevoelig juist. Het gaat er alleen om of het om kritiek gaat of om een totale verwerping en een persoonlijke aanval op al die gelovigen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 15:18 schreef damian5700 het volgende:
En kritiek op de Islam ligt net zo gevoelig als bijvoorbeeld antisemitisme.
dit bedoel ik dus met mensen die hem in bescherming nemen..quote:Op zondag 12 oktober 2008 15:54 schreef EdwinHeijmen het volgende:
is wilders een racist? nee..
gedraagt hij zich als een rascist? ja..
Kun je voorbeelden van die nuances geven?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:48 schreef Picchia het volgende:
En maakt hij genoeg nuances in interviews.
De uitspraak werd gedaan door Wilders als parlementariër. Een parlementariër heeft in het kader van een publiek debat meer vrijheid dan jij en ik. De uitspraak van de rechter zegt dus niet over hoe moreel fout een dergelijke zaak is.quote:Op zondag 12 oktober 2008 15:40 schreef damian5700 het volgende:
Het oordeel van de rechter omhelsde ook een uitspraak over Fitna, dat buiten de Tweede Kamer om werd geïnitieerd.
En ik vind mijn stelling houdbaar, omdat kritiek vaak als een provocatie of belediging wordt opgevat.
In het verhaal Sooreh Hera werd zelfs een kunstuiting een aantal al teveel.
Verder zie ik geen probleem als iemand de Islam totaal verwerpt. Wat daaraan precies mis is moet je maar even toelichten.
Hoe zie jij de "Marokkaanse kwestie" eigenlijk?quote:Op zondag 12 oktober 2008 02:15 schreef SeventhWave het volgende:
Maar SCH, hij heeft het toch al meerdere malen opgenomen voor de homoseksuelen?quote:Op zondag 12 oktober 2008 12:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Precies, dat is altijd de manier om die discussie af te houden. Hij is een racist die mensen buitensluit en afkeurt, niet vanwege hun ras, maar wel vanwege hun afkomst, hun geloof en wie weet in de toekomst nog vanwege hun geaardheid, als hij daar zetels mee kan winnen.
Ja, hij is een echte beSCHermheerquote:Op zondag 12 oktober 2008 18:54 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Maar SCH, hij heeft het toch al meerdere malen opgenomen voor de homoseksuelen?
Natuurlijk vooral omdat de meeste moslims daar niet mee om kunnen gaan maartoch!
bullshit.quote:Op zondag 12 oktober 2008 19:08 schreef SCH het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat hij de enige was binnen de VVD die tegen het homohuwelijk wilde stemmen
Bullshit, believe me....quote:Op zondag 12 oktober 2008 20:42 schreef Jetzt_geths_los_ het volgende:
atheïsten zijn niet voor niets het minst crimineel.
Dat vraag ik nme af. Hij heeft het soort conservatieve denkbeelden waarin homoseksualiteit niet echt past. Ik denk dat het grootste deel van zijn achterban behoorlijk homofoob is.quote:
quote:Op zondag 12 oktober 2008 20:42 schreef Jetzt_geths_los_ het volgende:
atheïsten zijn niet voor niets het minst crimineel.
het is zo. onze gevangenissen zitten vol met moslims (marokkanen, turken, etc.) en christenen (antillianen, etc.). atheïsten (autochtonen en oost-aziatische immigranten) zijn aanzienlijk minder crimineel.quote:
wat een bullshit. hij komt juist op voor bv. homo's, het onderwijzen van de evolutieleer, etc. conservatief zou ik hem niet noemen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 21:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat vraag ik nme af. Hij heeft het soort conservatieve denkbeelden waarin homoseksualiteit niet echt past. Ik denk dat het grootste deel van zijn achterban behoorlijk homofoob is.
Dat is een intellectueel uitgangspunt - alle mensen zijn gelijk, dus het groeperen van mensen is wetenschappelijk en filosofisch ongegrond. Aan de andere kant verheerlijkt de PvdA juist diversiteit - en erkent het wel degelijk De Marokkaan.quote:Op zondag 12 oktober 2008 02:39 schreef djenneke het volgende:
Nee hoor. De PvdA erkent niet zoiets als De Marokkaan. En zal ook geen uitspraken doen als Marokkanen zijn lastig. De PvdA erkent namelijk dat generaliseren geen oplossing biedt, maar tot verdere polarisering leidt.
Wederom een onvolledige blik op de werkelijkheid. De PvdA geloofd in de maakbaarheid van moraliteit - hetgeen er op neerkomt dat alle geloven en culturen gelijk zijn (behalve het nazisme natuurlijk). Wilders is deels conservatief en vind dat sommige culturen en religies beter zijn dan anderen - niet genoeg om hem in dat opzicht rechts te maken, maar genoeg om hem in het centrum te plaatsen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 02:39 schreef djenneke het volgende:
Wilders doet eigenlijk verder geen uitspraken over Marokkanen. Zo slim is hij dan weer wel. Hij wijt het dan aan religie en cultuur. Wetende dat cultuur natuurlijk sowieso een geografisch gegeven is.
Je bedoelt, stel dat het probleem met Marokkanen een genetische, in plaats van sociale oorzaak heeft?quote:Op zondag 12 oktober 2008 18:05 schreef Floripas het volgende:
Hoe zie jij de "Marokkaanse kwestie" eigenlijk?
Autochtonen zijn automatisch atheist , allochtonen gelovig met uitzondering van oost-aziaten, begrijp ik het zo goed ?quote:Op zondag 12 oktober 2008 21:50 schreef Jetzt_geths_los_ het volgende:
[..]
het is zo. onze gevangenissen zitten vol met moslims (marokkanen, etc.) en christenen (antillianen, etc.). atheisten (autohchtonen en oost-aziatische immigranten) zijn aanzienlijk minder crimineel.
twee op de drie autochtone Nederlanders heeft geen religie, inderdaad.quote:Op zondag 12 oktober 2008 21:53 schreef gelly het volgende:
[..]
Autochtonen zijn automatisch atheist ,
vrijwel uitsluitend, inderdaad.quote:allochtonen gelovig met uitzondering van oost-aziaten,
ja. en je kan zoveel lachende PI's posten als je wil, dat verandert er niets aan.quote:begrijp ik het zo goed ?
Wilders die opkomt voor de homo's? Daar heb ik nou nog nooit wat van gemerkt. Hij is juist een ultraconservatief en dat is zijn achterban ook. Hij gebruikt homo's alleen om zich af te zetten tegen moslims.quote:Op zondag 12 oktober 2008 21:51 schreef Jetzt_geths_los_ het volgende:
[..]
wat een bullshit. hij komt juist op voor bv. homo's, het onderwijzen van de evolutieleer, etc. conservatief zou ik hem niet noemen.
Optie 1quote:Op zondag 12 oktober 2008 21:52 schreef SeventhWave het volgende:
1. Nederland kan alle genetisch incompatibele groepen deporteren.
2. Nederland zal moeten ver Amerikaniseren - hetgeen deels de weg is die Wilders poogt te bewandelen.
3. Nederland laat zich onderwerpen door de Islam.
Zowel optie 2 en 3 betekenen culturele zelfmoord en optie 1 is onwaarschijnlijk. De "Marokkaanse kwestie" betekent dus emigreren naar een stabieler land.
onzin. wilders sprak zich ook uit tegen de CU en haar anti-homo-geneuzel.quote:Op zondag 12 oktober 2008 21:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Wilders die opkomt voor de homo's? Daar heb ik nou nog nooit wat van gemerkt. Hij is juist een ultraconservatief en dat is zijn achterban ook. Hij gebruikt homo's alleen om zich af te zetten tegen moslims.
Precies, en dat is optie 2, de veramerikanisering van Nederland.quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:00 schreef Bluesdude het volgende:
Optie 1
ieder mens kan in principe samenleven met iemand anders uit welke andere ethnische groep ook ...
waar dit niet het geval is..is het eerder te wijten aan persoonlijke of culturele verschijnselen
dat mensen niet kunnen samenleven vanwege een andere dna is racistisch gelul ...ook al wordt een ethnische dnagroep ingedeeld op culturele identiteit en niet expliciet op ras.
Waar haal je die cijfers vandaan ? Ongeveer 50% is gewoon gelovig.quote:Op zondag 12 oktober 2008 21:56 schreef Jetzt_geths_los_ het volgende:
[..]
twee op de drie autochtone Nederlanders heeft geen religie, inderdaad.
Misschien is het niet jouw Islam, maar jij kan niet bepalen of zij wel correct de Islam aanhangen, aangezien dat persoonlijk is. Als ze de Islam niet tot op de letter volgen en zich misdragen, dan zijn het inderdaad gematigde Moslims. Maar als Islamieten de Islam wel tot op de letter volgen, dat is het nog maar de vraag welke interpretatie ze daaraan geven. Misschien de Midden Oosterse Islamofascistische interpretatie of de Nederlandse Islamofascistische interpretatie:: '10 tot 25 extremistische moskeeën in NL' . Die fascisten weten ook dondersgoed wat er in de Koran staat. Zij lezen dezelfde Koran als jij, dus je kan ook niet zomaar stellen dat de Islam iedereen leert om religie niet op te dringen en zich te gedragen e.d.. Misschien ben jij wel de slechte Moslim.quote:Op zondag 12 oktober 2008 20:26 schreef Moslima88 het volgende:
Het probleem met meneer Wilders is, dat hij zo generaliseert. Hij begrijpt niet zo goed dat de religie Islam losstaat van het gedrag van mensen. Ik ben het eens met hem als het gaat om zaken zoals; De meeste Marokkaanse jongeren zorgen voor veel overlast. Dat valt gewoon weg niet te ontkennen. Maar ik snap niet zo goed waar de Islam daar nu mee te maken heeft? Zij gedragen zich namelijk TOTAAL NIET Islamitisch. De Islam leert mensen zich als een goede gast te gedragen, hard te werken voor hun geld, zelf ook gastvrij en open zijn, anderen jouw religie niet opdringen etc. allemaal zaken waar meneer Wilders ook voor pleit. Als Wilders nu echt wilt dat Marokkaanse jongeren zich beter gedragen, dan moet hij maar iets verzinnen waar de Islam betrekking bij heeft. Moskeen, ouders, etc inschakelen. Want hoe de meeste Marokkaanse jongeren (met name jongens uit grote steden) zich gedragen, is alles behalve Islamitisch.
Want wat ik vaak in mijn omgeving heb meegemaakt, zijn vaak de meest beruchtte Marokkaanse jongens die zich bv in het drugwereldje begeeften, nadat ze de Islam als leiddraad in het leven nemen, hoger opgeleid worden, de wetten niet meer overschrijden etc.
quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:09 schreef gelly het volgende:
[..]
Waar haal je die cijfers vandaan ? Ongeveer 50% is gewoon gelovig.
quote:According to the most recent Eurobarometer Poll 2005,[2]
34% of Dutch citizens responded that "they believe there is a God".
37% answered that "they believe there is some sort of spirit or life force".
27% answered that "they do not believe there is any sort of spirit, God, or life force".
want?quote:Maar goed, dat maakt ook niet uit. Je stelling is an sich al belabberd.
Volgens het onderzoek dat jij nu aahaalt is het trouwens 70%.quote:
oh? welke religie hangen de ietsisme-aanhangers dan aan? hm?quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:16 schreef gelly het volgende:
[..]
Volgens het onderzoek dat jij nu aahaalt is het trouwens 70%.
oost-aziaten en turken zijn grotendeels vergelijkbaar. op de religie na. oost-aziaten zijn minder crimineel dan autochtonen, turken aanzienlijk crimineler. zie daar, je causale verband.quote:Want ? Je legt een causaal verband dat er niet is. Of je moet met een onderzoek komen waaruit dat blijkt.
Onzin. Hij geeft alle signalen af die passen bij een McCain-Palin achtige opvatting over homoseksualiteit. Ik maak me daar juist erg zorgen over bij zo'n iemand die zoekt naar een zondebok. Als dat islamgeneuzel is uitgewerkt zal hij een nieuwe groep moeten hebben om tegen aan te trappen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:04 schreef Jetzt_geths_los_ het volgende:
[..]
onzin. wilders sprak zich ook uit tegen de CU en haar anti-homo-geneuzel.
nederland en thailand verschillen op meer punten dan de afwezigheid van een religie. voila, je verklaring.quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:21 schreef Yildiz het volgende:!!1!1!11!einszweiersalade
Criminaliteit in Thailand ligt bijvoorbeeld 8x hoger dan in Nederland (aantal doden per capita ten gevolge van vuurwapens), hoe ga je dat nu verklaren?Weer iets met religie? Of genen?
quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:22 schreef Jetzt_geths_los_ het volgende:
[..]
nederland en thailand verschillen op meer punten dan de afwezigheid van een religie. voila, je verklaring.
Juh..quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:23 schreef SCH het volgende:
Van wie is die Jetzt geht los een kloon? Weer zo'n iemand die hier de boel in de maling loopt te nemen?
oh?quote:
oh.quote:Godslastering
Onder de vlag van godsdienstvrijheid, zo is de indruk van Wilders, mogen gelovigen wél heel ver gaan. Neem alleen al de discussie over het toelaten van homoseksuelen tot politieke functies die coalitiepartij de ChristenUnie nu al maanden gijzelt. Een kwalijke discussie, meent Wilders.
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1151
quote:Hij geeft alle signalen af die passen bij een McCain-Palin achtige opvatting over homoseksualiteit. Ik maak me daar juist erg zorgen over bij zo'n iemand die zoekt naar een zondebok. Als dat islamgeneuzel is uitgewerkt zal hij een nieuwe groep moeten hebben om tegen aan te trappen.
proberen niet op de man te spelen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:23 schreef SCH het volgende:
Van wie is die Jetzt geht los een kloon? Weer zo'n iemand die hier de boel in de maling loopt te nemen?
Dat het wel erg eenvoudig is om criminaliteit aan religie te koppelen? Ja, daar had ik wel op kunnen komen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:25 schreef Jetzt_geths_los_ het volgende:
[..]
had je zelf ook op kunnen komen inderdaad.
Ach kom, om 19.00 geregistreerd en meteen zo'n grote waffel. Neem iemand anders in de maling.quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:28 schreef Jetzt_geths_los_ het volgende:
[..]
proberen niet op de man te spelen.
hoe verklaar je het enorme verschil in criminalteit tussen atheistische oost-aziatische immigranten en islamitische immigranten?quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:28 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat het wel erg eenvoudig is om criminaliteit aan religie te koppelen? Ja, daar had ik wel op kunnen komen.
niet op de man spelen. kom op, probeer het tenminste.quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach kom, om 19.00 geregistreerd en meteen zo'n grote waffel. Neem iemand anders in de maling.
In ieder geval niet met behulp van de magische het komt door de religie!-toverstaf.quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:29 schreef Jetzt_geths_los_ het volgende:
[..]
hoe verklaar je het enorme verschil in criminalteit tussen atheistische oost-aziatische immigranten en islamitische immigranten?
In de gevangenissen zitten maar 16000 mensen. Dat is slechts een heel klein percentage van alle criminelen in Nederland, iig te klein om een conclusie te trekken.quote:Op zondag 12 oktober 2008 21:50 schreef Jetzt_geths_los_ het volgende:
[..]
het is zo. onze gevangenissen zitten vol met moslims (marokkanen, turken, etc.) en christenen (antillianen, etc.). atheïsten (autochtonen en oost-aziatische immigranten) zijn aanzienlijk minder crimineel.
Het juridisch principe in Amerika is...: men is onschuldig totdat het tegendeel is bewezen'".quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:09 schreef SeventhWave het volgende:
Amerika is het voorbeeld van een redelijk robuuste cultuur waar verschillende groepen redelijk vreedzaam samenleven. Dit betekent bijvoorbeeld dat je in principe schuldig bent aan een misdrijf tot je het tegendeel bewijst,
Welk Nederlands systeem ? Het juridisch principe van 'schuld moet bewezen worden' werkt nog steeds als vanouds bij de rechterlijke macht... en dat heeft niks met vermeende multi-culturele gebieden te maken..quote:maar er zijn zat Nederlanders die gemerkt hebben dat het Nederlandse systeem (gecreeerd voor Nederlanders) in multi-culturele gebieden voor geen meter werkt.
uit voorzichtigheid kan je concluderen dat de pakkans onafhankelijk is van de religie, dus.quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:32 schreef _Vulcanus_ het volgende:
[..]
In de gevangenissen zitten maar 16000 mensen. Dat is slechts een heel klein percentage van alle criminelen in Nederland, iig te klein om een conclusie te trekken.
de meeste oost-aziaten komen met niks naar nederland. waarschijnlijk is hun economische startpositie dus zelfs nog slechter dan die van islamitische immigranten.quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:31 schreef Yildiz het volgende:
[..]
In ieder geval niet met behulp van de magische het komt door de religie!-toverstaf.
Je zou kunnen kijken naar de omgeving, de sociaal-economische status, het bezit per individu, de mogelijkheden die geboden worden om te groeien in de carrière, dat soort dingen. Ik kan in ieder geval niet in 1 avond verklaren waarom dit nu zo komt.
Zeg gewoon wie je bent. Je post hier alleen maar onzin om te provoceren.quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:30 schreef Jetzt_geths_los_ het volgende:
[..]
niet op de man spelen. kom op, probeer het tenminste.
Jij interpreteert die signalen als zodanig.quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Onzin. Hij geeft alle signalen af die passen bij een McCain-Palin achtige opvatting over homoseksualiteit. Ik maak me daar juist erg zorgen over bij zo'n iemand die zoekt naar een zondebok. Als dat islamgeneuzel is uitgewerkt zal hij een nieuwe groep moeten hebben om tegen aan te trappen.
het gaat om mijn argumenten, niet om mijn persoon. nogmaals: niet op de man spelen. oke? bedankt.quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Zeg gewoon wie je bent. Je post hier alleen maar onzin om te provoceren.
Mogelijk. Maar mijn punt lijkt me duidelijk.quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:35 schreef Jetzt_geths_los_ het volgende:
[..]
de meeste oost-aziaten komen met niks naar nederland. waarschijnlijk is hun economische startpositie dus zelfs nog slechter dan die van islamitische immigranten.
religie op voorhand uitsluiten als mogelijke oorzaak, dat is pas kortzichtig.
ja, je wil heel dogmatisch de meest waarschijnlijke oorzaak uitsluiten.quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:37 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Mogelijk. Maar mijn punt lijkt me duidelijk.
Religie als de meest waarschijnlijke oorzaak voor criminaliteit, simpelweg omdat dit 'het enige verschil' zou zijn?quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:39 schreef Jetzt_geths_los_ het volgende:
[..]
ja, je wil heel dogmatisch de meest waarschijnlijke oorzaak uitsluiten.
kwalijk.
inderdaad. als 2 groepen op slechts 1 punt verschillen, dan is dat de oorzaak. logisch redeneren enzo.quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:42 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Religie als de meest waarschijnlijke oorzaak voor criminaliteit, simpelweg omdat dit 'het enige verschil' zou zijn?
Mijn Islam?quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:12 schreef Picchia het volgende:
[..]
Misschien is het niet jouw Islam, maar jij kan niet bepalen of zij wel correct de Islam aanhangen, aangezien dat persoonlijk is. Als ze de Islam niet tot op de letter volgen en zich misdragen, dan zijn het inderdaad gematigde Moslims. Maar als Islamieten de Islam wel tot op de letter volgen, dat is het nog maar de vraag welke interpretatie ze daaraan geven. Misschien de Midden Oosterse Islamofascistische interpretatie of de Nederlandse Islamofascistische interpretatie:: '10 tot 25 extremistische moskeeën in NL' . Die fascisten weten ook dondersgoed wat er in de Koran staat. Zij lezen dezelfde Koran als jij, dus je kan ook niet zomaar stellen dat de Islam iedereen leert om religie niet op te dringen en zich te gedragen e.d.. Misschien ben jij wel de slechte Moslim.
Maar inderdaad, er kan wel iets meer onderscheid gemaakt worden tussen de Islam en Marokkaanse hangjongeren. Maar als straatjongeren zich zo achterlijk gedragen omdat ze zich Islamitische Marokkaan voelen en niet als Nederlander, of omdat ze andere waarden aanhangen, als er een verband ligt tussen de Islam het het gedrag, dan kan hij de hangjongeren en hun geloof in één adem noemen.
vandaar de vele verschillende stromingen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:52 schreef Moslima88 het volgende:
Er is maar 1 Islam.
Iedereen in Nederland heeft verder een exact dezelfde baan, exact dezelfde carrière, exact dezelfde opleiding en exact hetzelfde inkomen?quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:43 schreef Jetzt_geths_los_ het volgende:
[..]
inderdaad. als 2 groepen op slechts 1 punt verschillen, dan is dat de oorzaak. logisch redeneren enzo.
Dat betwijfel ik.quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:33 schreef Jetzt_geths_los_ het volgende:
[..]
uit voorzichtigheid kan je concluderen dat de pakkans onafhankelijk is van de religie, dus.
wel blijven lezen he. oost-aziatische en islamitische immigranten zijn beiden met weinig/niks naar nederland gekomen. en ook op andere punten was hun startpositie vergelijkbaar. daar gaat het om.quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:54 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Iedereen in Nederland heeft verder een exact dezelfde baan, exact dezelfde carrière, exact dezelfde opleiding en exact hetzelfde inkomen?
onzin. bij "bepaalde groepen" wordt juist zo nu en dan opzettelijk de andere kant op gekeken wanneer ze zich misdragen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:55 schreef _Vulcanus_ het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik.
Bepaalde groepen worden meer in de gaten gehouden,
Dat dus. Het Marokkanenprobleem reduceren tot een islamitisch probleem is even dwaas als de Franse Revolutie verklaren als opstand tegen de Kerk. Aan complexe problemen liggen vele oorzaken ten grondslag. Bij de 'Marokkanenproblematiek' is dat o.a. de Berberse plattelandscultuur, het Nederlandse cultuurrelativisme, slecht integratiebeleid, sociaal-geografische segregatie, doorgeslagen individualisme, und so weiter. Het samenspel van die factoren heeft tot het probleem geleid. De Islam kan daar zeker een rol in hebben gespeeld, maar haar als voornaamste oorzaak aanwijzen gaat volledig voorbij aan de veelheid van oorzaken.quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:52 schreef Moslima88 het volgende:
Marokkaanse probleem jongeren zijn gematigde moslims?haha was dat maar waar. De meesten bidden niet, want op het moment dat een persoon bidt, dan bezoekt ook niet wekelijks discotheken, dan dealt ie niet in drugs. In de Islam ben je pas een moslim, als je bidt (5x per dag) en probeert alle Islamtische regels na te streven. Vooral het bid gedeelte is zeer belangrijk, dat onderscheidt moslims van niet-moslims.
Op het moment dat iemand een grote zonde begaat, dan worden zijn gebeden ongeldig verklaart.
Marokkaanse probleem jongeren weten in de meeste gevallen NIETS over de Islam, zo onwetend zijn ze.
Dat zijn echt loze veronderstellingen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:52 schreef Moslima88 het volgende:
[..]
Mijn Islam?![]()
Er is maar 1 Islam. De regels zijn heel duidelijk. Dat de een de Islam anders ziet dan de ander, is vaak te wijten aan het gebrek van kennis omtrent de Islam.De Islam leert moslims zeker ons religie niet op anderen te dringen, zie vers/bron: http://www.koranonline.nl/koran/nl/index.php?subaction=showfull&id=1099066720&archive=&start_from=&ucat=2&go=NL
In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.
1. Zeg: "O gij ongelovigen,
2. Ik bid niet aan, wat gij aanbidt,
3. Noch gij bidt aan, wat ik aanbid.
4. Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt,
5. Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid.
6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."
Marokkaanse probleem jongeren zijn gematigde moslims?haha was dat maar waar. De meesten bidden niet, want op het moment dat een persoon bidt, dan bezoekt die persoon ook niet wekelijks discotheken, en dan dealt ie ook niet in drugs. In de Islam ben je pas een moslim, als je bidt (5x per dag) en probeert alle Islamtische regels na te streven. Vooral het bid gedeelte is zeer belangrijk, dat onderscheidt moslims van niet-moslims.
Op het moment dat iemand een grote zonde begaat, dan worden zijn gebeden ongeldig verklaart door Allah swt/ God. Marokkaanse probleem jongeren weten in de meeste gevallen NIETS over de Islam, zo onwetend zijn ze. Gematigde moslims kan je ze dus zeker niet noemen. Fascisten lezen de koran op zo' n manier, dat ze er alleen maar slechte dingen uit proberen te halen, zodat ze van de Islam een slecht beeld geven, ze halen citaten uit hun context, door bv een zin uit de koran te knippen, waarin staat: Dood de ongelovigen. Men vergeet dat er nog een zin vóór en achter staat, dat veel verklaart.
Het gaat er niet om hoe jij het ziet, hoe andere niet-moslims het zien of hoe de Nederlandse wet daar tegenover staat. Net zoals ik niet degene ben die bepaalt wie zich wel of niet moslim mag noemen. Maar dit is wat er in de koran wordt verondersteld. Er wordt duidelijk verteld dat een persoon die het gebed niet verricht zich geen moslim mag benoemen. Daarnaast wordt het gebed ongeldig verklaart op het moment dat een persoon een grote zonde begaat. Grote zondes, zijn bv: Op grote schaal stelen (inbreken), niet volgens de regels aan geld komen bv via het dealen van drugs, regelmatig sex hebben. Eigenlijk alle zondes die regelmatig gebeuren en waar elke keer zgn vergeving voor wordt gevraagd maken het gebed ongeldig. God/allah swt is alwetend, hij snapt heus wel dat het wel heel makelijk zou zijn om dagelijks dezelfde zondes te plegen en daar weer dagelijks vergeving voor te vragen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 23:19 schreef Picchia het volgende:
[..]
Dat zijn echt loze veronderstellingen.
Je hebt geen monopoly op de manier waarop een bepaald geloof belijdt dient te worden. Ik snap best dat je denkt dat jouw stroming de enige ware stroming is, maar elke andere Moslim die andere waarden aanhangt dan jij zal het daarmee oneens zijn.
Een gematigde Moslim kenmerkt zich juist door een realistischere houding tegenover zijn geloof. Dat onderscheidt hem van een fundamentalistische Moslim. Aangezien ze niet vijf keer per dag bidden, dan zijn ze niet fundamentalistisch, maar eerder gematigd. Juist degene die vijf keer per dag bidden zijn Moslim fundamentalisten.
Daarnaast als iemand een niet praktiserende gelovige is, dan maakt hem dat geen ongelovige (niet-moslim). Helemaal niet als je kijkt wie er ingevolge de Nederlandse wet als gelovigen gezien worden. Er wordt juist uitgegaan van wat die persoon zelf aangeeft. En ja, ze geven zelf aan Moslim te zijn, dus dat zijn ze ook. Al wordt het ontkent wanneer het even goed uitkomt.
Dan nog blijft het een wilde veronderstelling dat zij niet praktiserend zijn, en de 'geweldige' Moslims wel. Een kind van 11-16 gaat gewoon met de ouders mee, lijkt mij.
Hoe kom je erbij dat Oost Aziaten niet religieus zijn? Mijn vriend zijn familie en veel van onze vrienden zijn afkomstig uit Azië. Ik kan je vertellen dat je stelling dat zij veelal geen religie aanhangen pertinent onjuist is.quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:56 schreef Jetzt_geths_los_ het volgende:
[..]
wel blijven lezen he. oost-aziatische en islamitische immigranten zijn beiden met weinig/niks naar nederland gekomen. en ook op andere punten was hun startpositie vergelijkbaar. daar gaat het om.
dat ze inmiddels een andere positie hebben betwist ik niet, maar dat is het gevolg van hun eigen keuzes, die deels dus het gevolg zijn van hun religie of de afwezigheid daarvan! dat is het punt juist!
1 op de 5 Moslims in Nederland is praktiserend, ongeveer 200.000. Dat zou betekenen dat 4/5 Islamieten in Nederland het mis zou hebben.quote:Op zondag 12 oktober 2008 23:44 schreef Moslima88 het volgende:
[..]
Het gaat er niet om hoe jij het ziet, hoe andere niet-moslims het zien of hoe de Nederlandse wet daar tegenover staat. Net zoals ik niet degene ben die bepaalt wie zich wel of niet moslim mag noemen. Maar dit is wat er in de koran wordt verondersteld. Er wordt duidelijk verteld dat een persoon die het gebed niet verricht zich geen moslim mag benoemen. Daarnaast wordt het gebed ongeldig verklaart op het moment dat een persoon een grote zonde begaat. Grote zondes, zijn bv: Op grote schaal stelen (inbreken), niet volgens de regels aan geld komen bv via het dealen van drugs, regelmatig sex hebben. Eigenlijk alle zondes die regelmatig gebeuren en waar elke keer zgn vergeving voor wordt gevraagd maken het gebed ongeldig. God/allah swt is alwetend, hij snapt heus wel dat het wel heel makelijk zou zijn om dagelijks dezelfde zondes te plegen en daar weer dagelijks vergeving voor te vragen.
Maar dan verschilt Wilders dus in geen enkel opzicht van "fundamentalistische moslims". Isn't that ironic! Overigens maak jij dezelfde fout door mensen te classificeren bij fundamentalisten - alleen omdat ze vijf keer per dag bidden. Beetje pot - ketel. Jij hebt eveneens geen monopoly op die classificatie, get it...maar je doet exact hetzelfde als hetgeen wat je bestrijd.quote:Op maandag 13 oktober 2008 00:45 schreef Picchia het volgende:
[..]
1 op de 5 Moslims in Nederland is praktiserend, ongeveer 200.000. Dat zou betekenen dat 4/5 Islamieten in Nederland het mis zou hebben.
De Koran is niet bepalend bij het classificeren van mensen, noch een gezaghebbende bron om te bepalen of mensen goed of fout zijn, of om te bepalen welk geloof ze aanhangen. Alleen al stellen dat de Koran meer bepalend is bij het classifieren van mensen dan a. hun eigen mening of b. de wet is al een teken van fundamentalistische idioterie.
oost-aziatische immigranten in nederland zijn chinezen (atheïsten) of vietnamezen (boeddhisten). kortom: geen monotheïsten.quote:Op zondag 12 oktober 2008 23:47 schreef djenneke het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat Oost Aziaten niet religieus zijn? Mijn vriend zijn familie en veel van onze vrienden zijn afkomstig uit Azië. Ik kan je vertellen dat je stelling dat zij veelal geen religie aanhangen pertinent onjuist is.
Kamerleden zijn wettelijk onschendbaar als zij in de Kamer hun mening ventileren, dat is bekend, maar in kwestie Fitna praten we over een buitenparlementair initiatief.quote:Op zondag 12 oktober 2008 16:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De uitspraak werd gedaan door Wilders als parlementariër. Een parlementariër heeft in het kader van een publiek debat meer vrijheid dan jij en ik. De uitspraak van de rechter zegt dus niet over hoe moreel fout een dergelijke zaak is.
quote:(en dat is de essentie van de zaak waar jij telkens overheen lult)
De strekking van mijn betoog, waar jij op jouw beurt aan voorbij gaat, is dat de integratiepolitiek op sommige terreinen nog steeds problematisch is en critici daarover immer in de beklaagdenbank worden gezet. Een soort terugkerende reflex.quote:is dat Wilders doorgaans met zijn verwerping van de Islam, verwerping van de moslims eveneens centraal stelt. Ik noem bijvoorbeeld het afschaffen van het recht om nieuwe moskeeën of islamitische scholen te bouwen en de toegang willen ontzeggen voor immigranten uit moslimlanden. Dat zijn zaken die specifiek met het moslim-zijn te maken hebben en niet met "kritiek op de islam". Dan heb ik het nog niet eens gehad over "Moslimkolonisten zijn gekomen om de boel over te nemen". Terecht dus dat dit soort uitspraken even gevoelig liggen als anti-semitisme, de gelijkenissen zijn er gewoon. Heeft helemaal niets met "kritiek op Islam" van doen.
Het is geen reden om hem te vervolgen. Het wil niet zeggen dat hij het ook echt niet doet.quote:Op maandag 13 oktober 2008 12:24 schreef damian5700 het volgende:
Afgezien daarvan heeft de rechter wel degelijk een moreel oordeel gegeven over de uitspraken van Wilders: Geert Wilders roept, ofschoon hij zich soms provocerend uitlaat, niet op tot haat of geweld tegen moslims.
Da's toch net zo erg dan?quote:Ik blijf onveranderd bij mijn eerdere standpunt: stigmatiseren; ja, racist; nee.
Volgens alle metingen hebben Oost Aziaten een gemiddeld IQ van 105 terwijl het gemiddelde IQ van Noord Afrika en het Midden Oosten rond de 90 zit. En als je geen probleem hebt met politiek incorrecte wetenschap zijn er nog veel meer verschillen te vinden in de startpositie.quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:56 schreef Jetzt_geths_los_ het volgende:
wel blijven lezen he. oost-aziatische en islamitische immigranten zijn beiden met weinig/niks naar nederland gekomen. en ook op andere punten was hun startpositie vergelijkbaar. daar gaat het om.
Wat de neuk hebben gemiddelde waarden van IQ in die landen te maken met immigranten alhier.quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:26 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Volgens alle metingen hebben Oost Aziaten een gemiddeld IQ van 105 terwijl het gemiddelde IQ van Noord Afrika en het Midden Oosten rond de 90 zit. En als je geen probleem hebt met politiek incorrecte wetenschap zijn er nog veel meer verschillen te vinden in de startpositie.
http://www.charlesdarwinresearch.org/Race_Evolution_Behavior.pdf
Erg foute redenering, Hans Janmaat zou voor diezelfde uitspraak in deze tijd onmogelijk veroordeeld worden. Sterker nog dat hebben de rechters ook impliciet toegegeven, door in een redelijk recente uitspraak (bij een zaak gestart door de vrouw van Hans) aan te geven dat de toenmalige veroordeling in stand blijft omdat het in de context van die samenleving gewoon not-done was.quote:Op maandag 13 oktober 2008 12:24 schreef damian5700 het volgende:
Kamerleden zijn wettelijk onschendbaar als zij in de Kamer hun mening ventileren, dat is bekend, maar in kwestie Fitna praten we over een buitenparlementair initiatief.
De vrijheid van spreken voor parlementariërs is vergaand, maar niet ongelimiteerd. In herinnering is Hans Janmaat voor een aantal van zijn uitspraken veroordeeld, ondanks hij parlementariër was.
Provocerend is een kleurloos begrip, als de rechter kwetsend had gezegd, had hij een moreel oordeel gegeven. Provoceren is meer een feitelijke vaststelling, door te kijken naar reacties vanuit de samenleving. Er wordt nooit moreel getoetst en thats my point die je eveneens bevestigd.quote:Afgezien daarvan heeft de rechter wel degelijk een moreel oordeel gegeven over de uitspraken van Wilders: Geert Wilders roept, ofschoon hij zich soms provocerend uitlaat, niet op tot haat of geweld tegen moslims.
Dat het OM bij de andere aangiften geen vervolging in stelde was inderdaad juist vanwege de wettelijke toetsing en geen morele toetsing. En dat is maar goed ook.
Dan heb je OF de afgelopen 10 jaar onder een steen gelegen of je kan er niet tegen dat er kritiek wordt geuit op bepaalde uitspraken van critici - en dat je dus daarmee van mening bent dat elke vorm van kritiek op deze critici eigenlijk niet kan. In een debat moet je klappen kunnen incasseren, zeker als je poogt een zogenaamd taboe te doorbreken. Het terugkerende reflex komt nu juist erg vaak voor bij deze zogenaamde critici - zodra ze een klap terug krijgen, vliegen ze in de slachtofferrol.quote:De strekking van mijn betoog, waar jij op jouw beurt aan voorbij gaat, is dat de integratiepolitiek op sommige terreinen nog steeds problematisch is en critici daarover immer in de beklaagdenbank worden gezet. Een soort terugkerende reflex.
Dat blijkt uit? Je kan het nergens mee staven. Hetgeen wat nu over moslims gezegd wordt, kan onmogelijk over Joden geuit worden. Dat is te staven, maar hetgeen wat je over de SGP zegt, dat is niet de staven... aangezien dat in het publieke debat bijna nooit voorkomt.quote:Nogmaals als Wilders hetzelfde zou zeggen over de SGP, haar achterban en de gehele Bible-belt als hetgeen hij nu allemaal uitkraamt dan lag alles minder gevoelig.
Aww, heb ik op je pikje getrapt?quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:32 schreef Mutant01 het volgende:
Wat de neuk hebben gemiddelde waarden van IQ in die landen te maken met immigranten alhier.Volgens mij weet je niet zoveel wat IQ inhoud.
Nou nee, je hebt mij niet op mijn gigantische cock getrapt.quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:49 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Aww, heb ik op je pikje getrapt?
Die IQ waarden veranderen helaas zeer weinig als ze eenmaal hier zijn - blijkbaar maakt welvaart mensen niet slimmer - wat verklaart waarom islamietjes aan hun achterlijke geloof blijven hangen.
Ik ken geen enkele Chinees (en geloof mij, ik ken er veel) waarvan de ouders niet religieus zijn. Je had het verder niet over monotheïsten. Je had het over religie. Wat maakt het monotheïsme zo speciaal ten opzichte van religies waarbij meerdere goden (of opperwezens) een rol spelen volgens jou?quote:Op maandag 13 oktober 2008 11:48 schreef Jetzt_geths_los_ het volgende:
[..]
oost-aziatische immigranten in nederland zijn chinezen (atheïsten) of vietnamezen (boeddhisten). kortom: geen monotheïsten.
Zoals djenneke al aangaf heb je er duidelijk weinig kaas van gegeten. Ten eerste ga ik met haar mee in het gegeven dat de stelling dat Oost-Aziaten niet-religieus zijn, flauwekul is. Zelfs onder het communisme is religie in die regionen nog altijd zeer levend. En sterker nog, veel Chinezen zijn om het gebrek aan vrijheid om te kiezen voor je eigen levensbeschouwing vertrokken naar om. Nederland. Verder stel je dat Antillianen Christen zijn. Welnu, de meeste Antillianen die tot de probleemgroepen behoren, zijn juist niet-religieus.quote:Op zondag 12 oktober 2008 21:50 schreef Jetzt_geths_los_ het volgende:
[..]
het is zo. onze gevangenissen zitten vol met moslims (marokkanen, turken, etc.) en christenen (antillianen, etc.). atheïsten (autochtonen en oost-aziatische immigranten) zijn aanzienlijk minder crimineel.
ja, ik denk ook dat dat meespeelt. al is het inderdaad zowaar nog politiek incorrecter.quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:26 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Volgens alle metingen hebben Oost Aziaten een gemiddeld IQ van 105 terwijl het gemiddelde IQ van Noord Afrika en het Midden Oosten rond de 90 zit. En als je geen probleem hebt met politiek incorrecte wetenschap zijn er nog veel meer verschillen te vinden in de startpositie.
Zou je niet eerst eens die andere discussie afmaken voordat je hier weer met deze onzin aan komt kakken ?quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:26 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
nee, ik had het over monotheisme, in het begin. later over religie, maar daar bedoelde ik nog steeds het monotheisme mee. en chinezen zijn nauwelijks monotheistisch. (zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Religion_in_china#Statistics )quote:Op maandag 13 oktober 2008 17:09 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik ken geen enkele Chinees (en geloof mij, ik ken er veel) waarvan de ouders niet religieus zijn. Je had het verder niet over monotheïsten. Je had het over religie.
monotheisme is veel meer politiek dan spiritualiteit i.t.t. bv. de oosterse religies. het legt beperkingen en verplichtingen op aan mensen in het handelen, en verpest de relaties met andersdekenden (ken je een land waar moslims een groot deel van de bevolking uitmaken en vredig en op basis van gelijkwaardigheid samenleven met niet-moslims? nee, ik ook niet.).quote:Wat maakt het monotheïsme zo speciaal ten opzichte van religies waarbij meerdere goden (of opperwezens) een rol spelen volgens jou?
alle Antillianen zijn religieus, op een heel kleine groep uitzonderingen na.quote:Op maandag 13 oktober 2008 17:22 schreef Xaobotnik het volgende:
In het begin vond ik hem gewoon een idioot. Nu ook, maar ook met een racistisch karakter. Anti-Islam zijn ook veel allochtonen. Blanke allochtonen, maar ook gekleurde allochtonen. En toch hoor je Wilders daar nooit over. Waarom niet? Omdat hij zich er niet mee wil associëren.
Ook neemt Wilders vaak het woord 'allochtonen' in de mond ipv het het houden op de groepen die een probleem vormen. En dit op grond van een niet-blanke etniciteit. Ik hoor hem bijv. nooit over het agressieve Joego-volk, of problemen veroorzakende neo-naties.
Wilders generaliseert en stelt mensen achter. En dit met een racistisch elan.
[..]
Zoals djenneke al aangaf heb je er duidelijk weinig kaas van gegeten. Ten eerste ga ik met haar mee in het gegeven dat de stelling dat Oost-Aziaten niet-religieus zijn, flauwekul is. Zelfs onder het communisme is religie in die regionen nog altijd zeer levend. En sterker nog, veel Chinezen zijn om het gebrek aan vrijheid om te kiezen voor je eigen levensbeschouwing vertrokken naar om. Nederland. Verder stel je dat Antillianen Christen zijn. Welnu, de meeste Antillianen die tot de probleemgroepen behoren, zijn juist niet-religieus.
ah kijk aan, de linkse superioriteit. vraag me wel nog af wie die "neo-naties" zijn waar je het over hebt..quote:Sowieso moet men maar eens ophouden met het voeden van de inhoudsloze tendens dat niet-religieus beter is dan religieus. Het is nergens op gebaseerd. Iemands gedrag verklaren gaat verder dan een dergelijk ééndimensionaal gegeven. De gemiddelde Wildersaanhanger zal dit helaas niet snappen (anders hang je Wilders ook niet aan; spreekt van eenzelfde tekort aan inzicht, tenzij je nadere motieven hebt dan het eens zijn met zijn ideeën).
Tja, in jouw patatje pinda en karaoke in de kroeg-wereld bestaan die inderdaad niet. In de wereld waar ik leef wel. Syrië, bijvoorbeeld. Geen volledige vrijheid van meningsuiting, maar christenen en joden kunnen daar redelijk hun gang gaan. In het verleden vind je legio voorbeelden van islamitische landen waar het goed wonen was voor christenen en joden. Tiende eeuws al-Andalus bijvoorbeeld, wat nu Spanje is. Daar hadden de joden meer bewegingsvrijheid dan in christelijk Europa op enig moment tot de 20ste eeuw.quote:Op maandag 13 oktober 2008 17:55 schreef Jetzt_geths_los_ het volgende:
(ken je een land waar moslims een groot deel van de bevolking uitmaken en vredig en op basis van gelijkwaardigheid samenleven met niet-moslims? nee, ik ook niet.).
http://www.koranonline.nl/koran/nl/quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:49 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Die IQ waarden veranderen helaas zeer weinig als ze eenmaal hier zijn - blijkbaar maakt welvaart mensen niet slimmer - wat verklaart waarom islamietjes aan hun achterlijke geloof blijven hangen.
Daar heb je gelijk in, maar hij moet toch ergens beginnen. Om de koran goed te kunnen begrijpen heb je inderdaad ahadith nodig. Hier staan de leringen van de profeet mohammed (vzmh), ook staat er veel uitleg hoe men de koran moet interpreteren en hoe de profeet zelf heeft geleefd.quote:Op maandag 13 oktober 2008 18:25 schreef Scaurus het volgende:
Ik heb de Koran gelezen, en kan je zeggen dat zij geen volledige kennis over de islam verschaft. Zij is niet het venster tot de islam zoals de Bijbel het venster tot het christendom is.
Ah, alleen politiek correcte mensen mogen onbeperkt hun mening / onzin spuiten?quote:Op maandag 13 oktober 2008 17:53 schreef gelly het volgende:
Zou je niet eerst eens die andere discussie afmaken voordat je hier weer met deze onzin aan komt kakken ?
onzin, christenen proberen juist massaal syrie te ontvluchten.quote:Op maandag 13 oktober 2008 18:11 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Tja, in jouw patatje pinda en karaoke in de kroeg-wereld bestaan die inderdaad niet. In de wereld waar ik leef wel. Syrië, bijvoorbeeld. Geen volledige vrijheid van meningsuiting, maar christenen en joden kunnen daar redelijk hun gang gaan. In het verleden vind je legio voorbeelden van islamitische landen waar het goed wonen was voor christenen en joden. Tiende eeuws al-Andalus bijvoorbeeld, wat nu Spanje is. Daar hadden de joden meer bewegingsvrijheid dan in christelijk Europa op enig moment tot de 20ste eeuw.
Oost-aziaten zijn zelden atheïstisch, hoor. Vaak boeddhistisch, hindoeïstisch, islamitisch, taoïstisch of shintoïstisch.quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:29 schreef Jetzt_geths_los_ het volgende:
[..]
hoe verklaar je het enorme verschil in criminalteit tussen atheistische oost-aziatische immigranten en islamitische immigranten?
[url=http://www.iht.com/articles/2007/04/26/news/italy.php?page=1]International Herald Tribune[/rul]quote:Milan dispute mirrors tensions involving many Chinese communities
By Elisabeth Rosenthal and Elisabetta Povoledo
Published: April 26, 2007
MILAN: A battle of cultures, businesses and lifestyles is being waged in Milan's Chinatown, one that has been quietly escalating in recent weeks. The symbols of the war - and its unlikely booty - are the blue metal pushcarts that the many Chinese wholesale clothing merchants have long used to ferry huge volumes of cheap shirts, shoes and jeans, to the idling vans and cars of local buyers.
The owner of a store called "Sea of the East" said seven or eight of his pushcarts have been confiscated and he has paid countless fines to get merchandise back. "It been really bad the last six months. How can we work?" said the owner, a Chinese citizen who has lived legally in Italy for eight years, but who would identify himself only as Chen for fear of harassment. Despite a supposed truce last week, a young Chinese worker leaving the store with a cart was surrounded by half a dozen police officers within a block and fined ¤40, or $55, paid on the spot.
The pushcart war began with complaints from local Italians, which prompted the city administration, elected last year, to crack down on practices that had long been tolerated and that are at the core of the Chinese businesses. The pushcarts, the Italians say, are a hazard for old people and schoolchildren. The waiting cars and vans, they note, are private vehicles that are not licensed to ferry commercial goods. The police began to hand out fines - lots of them.
And while the politics here on Via Sarpi is local, there are also larger issues at play: such tensions are growing in many countries, experts say, as Europe struggles to accept and, perhaps, integrate burgeoning Chinese communities that are increasingly prosperous and empowered.
"This used to be a Milanese neighborhood with stores to buy thread, bread, electrical things - the kind of stores neighborhoods have," said Corrado Borrelli, a business consultant and longtime resident of the neighborhood that centers on a street named after Paolo Sarpi, a 16th-century statesman. "It's not just about the carts. The Chinese have taken over the neighborhood, they have stolen spaces from Italians, but they haven't developed relationships with the residents."
"They shop at their own stores - their culture closes them off," he added. "And there are small things, like they speak too loudly."
Earlier this month, long-simmering tensions burst into the open when 300 Chinese protesters clashed with the police on the streets.
The protesters carried the Chinese flag - for lack, they said, of a more appropriate banner for the rally. Although leaders of the Chinese community have since met with the mayor to try to resolve the issue, resentment is rampant among the Chinese, who feel they have been unfairly made targets, and solutions are far away.
"They held up the flag because it is a symbol of belonging to something," said Angelo Ou, a prominent local businessman whose father moved to Italy in the 1930s. Ou was one of four representatives of the Chinese community who met with city officials. He noted that the protests had caught the interest of the Chinese government and that Prime Minister Wen Jiabao had reportedly requested a report on the riot and on the situation of the Chinese in Italy.
"In other years, this would have been seen as a minor moment, but it's significant that even Chinese officials addressed what happened," said Daniele Cologna, a sociologist who teaches Chinese at the University of Pavia.
Italian officials have played down the events, explaining that the growth in the wholesale trade in a historic neighborhood of tight-knit streets necessitated greater control of the area.
"There was no reason to enforce the laws before," said Riccardo de Corato, the deputy mayor of Milan. "That changed over the last four to five years, when retail businesses became wholesale. We're not passing new laws targeting Chinese, we're just enforcing the traffic codes."
He said he was "surprised that within minutes they were on the streets, with flags and megaphones."
"All for a fine," he added, "18 people ended up in the hospital."
Still, Corato said, a new breed of young Chinese immigrant had "upset the equilibrium" in the area, where Chinese and Italians had previously coexisted, "upsetting the unwritten rules of nearly a century."
The new immigrants, he added, "don't learn Italian" and tend to isolate themselves. And criminal gangs of Chinese youth are on the rise, he said.
Ou, the Chinese businessman, said he was perplexed by the government's hardened attitude. "Just 15 months ago the previous mayor came to Chinatown and gave a dinner for 500, thanking the Chinese for their contribution," he said.
Chinese have been moving to Europe, and to Italy, in growing numbers since the 1930s, said Ou, who has a Chinese father and an Italian mother. Then, as now, the vast majority came from the area around Wenzhou, a city on the southeastern coast.
Through the 1990s, the Chinese opened small factories - mostly leather and textile workshops staffed by immigrants - or worked in restaurants. As is the case with Italians who migrated to the United States a century ago, one family member followed another, asking little in the way of public assistance.
"Italy was transformed from an emigration country to an immigration country," said Arturo Lanzani, an expert in urban planning at the Milan Politecnico. "In Via Sarpi in the 1990s, we had a case of cohabitation where the Italian majority well tolerated the immigrant minority, which was mostly Chinese."
But that has changed dramatically in the past five years, Lanzani said. As it became easier for Chinese to leave their homeland, numbers swelled. Officially, the Chinese community in Milan numbers 13,000 in a city of 1.3 million, but some officials say that, including illegal immigrants, the number could be nearly double that.
As China has became wealthier and begun to export more and more, Chinese stores in Milan started selling wholesale goods - legal and illegal - that had been made cheaply in China. As the immigrants prospered, they began buying up local real estate, paying high prices to Italian landlords and property owners. They often bought small shops that had gone out of business in the face of competition from an influx of supermarket chains and megastores. Consumed with building businesses, the Chinese were neither political not organized.
"The Chinese community, which is very industrious, has better things to do than demonstrate," Cologna said. "It doesn't make itself heard much, which is why the riots made waves."
Protests, he said, "damage their business dealings."
But the city's campaign against the pushcart set off a new type of reaction in the Chinese community.
Tired of what they saw as an unfair persecution of their business practices and perhaps emboldened by their financial success and pride in the rise of their country of origin, the Chinese merchants reacted.
"These people on the street are second-generation Chinese who are totally integrated and speak Italian - did you see how they were dressed?" Lanzani asked. "They have an awareness that they haven't abandoned a poor country. They are proud. They are cosmopolitan Chinese with a strong double identity."
Some of the Chinese immigrants said they had no desire to become Italian citizens. Jessica Cheng, a Chinese citizen who was loading large plastic bags of clothes into the back of a station wagon in an alley off Via Sarpi to sell at her suburban store, said she did not want an Italian passport, although she speaks Italian and has lived in Italy for seven years.
"The Chinese one is fine, and then to travel back to China I don't need a visa," said Cheng, 28, who was fashionably dressed in jeans and had streaked purple hair.
In fact, more prosperity and greater ease of travel to and from China have meant that many arrivals in the past 10 years have kept close ties to their homeland.
Ou said many businessmen send their children back to China for language training during summer vacations, and young children are often sent home to be cared for by grandparents.
Some experts say that the Chinese in Milan have been unfairly singled out by the authorities, and that the authorities have been considerably more lax with native Italians. When laws are enforced in such an inconsistent manner it becomes a case of discrimination, Lanzani said.
On Via Sarpi last week, Chinese merchants raced clandestinely from stores to cars idling in alleyways, lugging huge plastic bags of clothes because they could no longer use their illegal pushcarts. Meanwhile, in front of one of Via Sarpi's traditional Italian butchers, cars were double-parked, clogging traffic, all with seeming impunity.
Volgens mij mis je de strekking van mijn post. Ik zeg niet dat je mensen niet mag classificeren, alleen als je doet alsof de Koran alle andere bronnen (juridisch, meningen of feiten) nietig verklaart, dan ben je een fundamentalist ja. Fundamentalisten hebben wel vaker minachting voor de wet, en stellen religie daarboven.quote:Op maandag 13 oktober 2008 11:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar dan verschilt Wilders dus in geen enkel opzicht van "fundamentalistische moslims". Isn't that ironic! Overigens maak jij dezelfde fout door mensen te classificeren bij fundamentalisten - alleen omdat ze vijf keer per dag bidden. Beetje pot - ketel. Jij hebt eveneens geen monopoly op die classificatie, get it...maar je doet exact hetzelfde als hetgeen wat je bestrijd.
Daar mag je wel eens een bron voor geven, want in tegenstelling tot jij lees ik jouw artikelen - soms prima artikelen, soms white power-troep - wel.quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:49 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Nee hoor, je wordt gewoon geacht op basis van feiten te debatteren - iets waar je in het andere topic jammerlijk in hebt gefaald.quote:Op maandag 13 oktober 2008 18:45 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Ah, alleen politiek correcte mensen mogen onbeperkt hun mening / onzin spuiten?![]()
oost-aziatische immigranten zijn voor 99% niet-monotheistisch.quote:Op maandag 13 oktober 2008 19:02 schreef Floripas het volgende:
[..]
Oost-aziaten zijn zelden atheïstisch, hoor. Vaak boeddhistisch, hindoeïstisch, islamitisch, taoïstisch of shintoïstisch.
kan best dat er wel eens een incidentje gebeurt, neemt echter niet weg dat oost-aziatische immigranten in NL in de criminaliteitscijfers het als enige immigratengroep beter doen dan autochtonen.quote:Overigens is Chinees-zijn geen garantie voor het ontbreken van Slotervaarttoestanden.
[..]
[url=http://www.iht.com/articles/2007/04/26/news/italy.php?page=1]International Herald Tribune[/rul]
Okee, duidelijk.quote:Op maandag 13 oktober 2008 17:55 schreef Jetzt_geths_los_ het volgende:
[..]
nee, ik had het over monotheisme, in het begin. later over religie, maar daar bedoelde ik nog steeds het monotheisme mee. en chinezen zijn nauwelijks monotheistisch. (zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Religion_in_china#Statistics )
Religie is niet massaal, of groepsgeörienteerd.. Maar wordt vooral in huiselijke kring beleden. Met name in vrije landen uiteraard. Het maakt daarin ook weinig uit of het nu monotheïstisch is of niet. Religie is daarin individueel. Het wordt pas politiek als mensen het als een machtsmiddel gaan gebruiken. Monotheïsme is geen veroorzaker daarvan. Hoe vaak zie je zoiets in het Jodendom bijvoorbeeld? Ook bij de meeste Christelijke stromingen zijn politiek en religie gescheiden. Waarom dit wel veel voorkomt in het Midden Oosten is een interessant vraagstuk, waarvan ik vermoed dat het antwoord een stuk complexer is, dan dat het toegewezen kan worden aan religie.quote:monotheisme is veel meer politiek dan spiritualiteit i.t.t. bv. de oosterse religies. het legt beperkingen en verplichtingen op aan mensen in het handelen, en verpest de relaties met andersdekenden (ken je een land waar moslims een groot deel van de bevolking uitmaken en vredig en op basis van gelijkwaardigheid samenleven met niet-moslims? nee, ik ook niet.).
We hebben het niet over een incidentje, meneer Italiaanse Cohen. Sorry voor de Italiaanse bron. Er zijn al jarenlang veel integratieproblemen met tweede- en derdegeneratie chinezen, vooral in Milaan, maar ook in Turijn, Florence en Bologna.quote:Op maandag 13 oktober 2008 19:15 schreef Jetzt_geths_los_ het volgende:
kan best dat er wel eens een incidentje gebeurt, neemt echter niet weg dat oost-aziatische immigranten in NL in de criminaliteitscijfers het als enige immigratengroep beter doen dan autochtonen.
was het maar zo\n feest. zeker voor de drie woestijndogma's gaat dit niet op.quote:Op maandag 13 oktober 2008 19:23 schreef djenneke het volgende:
[..]
Okee, duidelijk.
[..]
Religie is niet massaal, of groepsgeörienteerd.. Maar wordt vooral in huiselijke kring beleden.
je bent bekend met de staat israel, waar de hoeveelheid rechten die je hebt afhangt van je joodszijn?quote:Met name in vrije landen uiteraard. Het maakt daarin ook weinig uit of het nu monotheïstisch is of niet. Religie is daarin individueel. Het wordt pas politiek als mensen het als een machtsmiddel gaan gebruiken. Monotheïsme is geen veroorzaker daarvan. Hoe vaak zie je zoiets in het Jodendom bijvoorbeeld?
kerk en staat zijn gescheiden, maar politiek en religie zeker niet, we hebben notabene twee C'tjes in onze regering...quote:Ook bij de meeste Christelijke stromingen zijn politiek en religie gescheiden.
quote:Waarom dit wel veel voorkomt in het Midden Oosten is een interessant vraagstuk, waarvan ik vermoed dat het antwoord een stuk complexer is, dan dat het toegewezen kan worden aan religie.
ik denk dat dat wel meevalt, met de chinezen in italie. laat maar algemene cijfers/statistieken zien, geen incidentjes.quote:Op maandag 13 oktober 2008 19:28 schreef Floripas het volgende:
[..]
We hebben het niet over een incidentje, meneer Italiaanse Cohen. Sorry voor de Italiaanse bron. Er zijn al jarenlang veel integratieproblemen met tweede- en derdegeneratie chinezen, vooral in Milaan, maar ook in Turijn, Florence en Bologna.
Even de redenering volgend:
1. Marokkanen zijn monotheisten, Chinezen zijn dat niet
2. Marokkanen zijn crimineel in Nederland, Chinezen zijn dat niet
3. Monotheisme leidt tot criminalteit, afwezigheid van monotheisme leidt tot lagere criminaliteit.
Lever ik je iets waaruit iets heel anders blijkt, kunnen we het alleen over Nederland hebben? Da's natuurlijk een drogredenering.
Die problemen zijn van dezelfde strekking als de immigratie problemen met Joden voor de tweede wereld oorlog. Namelijk een zeer succesvolle minderheid die het liefst in een eigen wereldje leeft en vaak te maken heeft met afgunst. Chinezen worden niet voor niets de Joden van Azie genoemd.quote:Op maandag 13 oktober 2008 19:28 schreef Floripas het volgende:
We hebben het niet over een incidentje, meneer Italiaanse Cohen. Sorry voor de Italiaanse bron. Er zijn al jarenlang veel integratieproblemen met tweede- en derdegeneratie chinezen, vooral in Milaan, maar ook in Turijn, Florence en Bologna.
Het enige wat jij tot nu toe presteert is nauwelijks relevante grote lappen tekst quoten met wat gebazel. Dit ging ook op in het vorige topic waar je maar al te duidelijk maakte dat je maar wat om je heen graait om jouw ideologie te verdedigen.quote:Op maandag 13 oktober 2008 19:12 schreef Floripas het volgende:
Nee hoor, je wordt gewoon geacht op basis van feiten te debatteren - iets waar je in het andere topic jammerlijk in hebt gefaald.
http://en.wikipedia.org/w(...)#Asian_and_Caucasianquote:Op maandag 13 oktober 2008 19:43 schreef Jetzt_geths_los_ het volgende:
ik denk dat dat wel meevalt, met de chinezen in italie. laat maar algemene cijfers/statistieken zien, geen incidentjes.
Drie woestijndogma's??quote:Op maandag 13 oktober 2008 19:34 schreef Jetzt_geths_los_ het volgende:
[..]
was het maar zo\n feest. zeker voor de drie woestijndogma's gaat dit niet op.
Ben ik mee bekend ja. Hoe je het ook wendt of keert, daar heeft wel iedereen dezelfde politieke rechten (stemmen, politieke vertegenwoordiging). Ik keur de discriminatie daar zeker niet goed, uiteraard.quote:je bent bekend met de staat israel, waar de hoeveelheid rechten die je hebt afhangt van je joodszijn?
Het is toch niet dat in ons land, waarvan cultuur toch in den beginnen gestoeld is op christelijke overtuiging, je wordt gediscrimineerd als je in paddenstoelen en kabouters gelooft, in plaats van in de Heere?quote:kerk en staat zijn gescheiden, maar politiek en religie zeker niet, we hebben notabene twee C'tjes in onze regering...
jodendom,christendom,islamquote:
het recht om te trouwen en andere rechten bestaat alleen aan joden. (nog los van het feit het hele conflict ontstaan is en zo groot geworden is door het monotheisme)quote:[..]
Ben ik mee bekend ja. Hoe je het ook wendt of keert, daar heeft wel iedereen dezelfde politieke rechten (stemmen, politieke vertegenwoordiging). Ik keur de discriminatie daar zeker niet goed, uiteraard.
in zekere zin wel. art 6 van de grondwet bv. is er enkel en alleen op gericht om monotheisten voorrechten te geven.quote:Het is toch niet dat in ons land, waarvan cultuur toch in den beginnen gestoeld is op christelijke overtuiging, je wordt gediscrimineerd als je in paddenstoelen en kabouters gelooft, in plaats van in de Heere?
kennen andere theismen fundi's die rechten van andersdenkenden willen inperken? nee.quote:Uiteraard is het zo dat de wat zwaardere gelovigen (en dat geldt niet alleen voor monotheïstische religies) altijd zullen trachten politiek en religie te vermengen. Dat is inherent aan fundamentalisme, niet aan monotheÏsme.
Heey bedankt, die sla ik ff op whehehequote:Op maandag 13 oktober 2008 16:26 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Hij vergeet er wel even bij te vermelden dat vele onderzoeken hebben aangetoond dat het onderzoek van Rushton door vele onderzoekers onderuit is gehaald, zowel theoretisch als methodisch.quote:Op maandag 13 oktober 2008 21:57 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Heey bedankt, die sla ik ff op whehehe
quote:Op maandag 13 oktober 2008 20:31 schreef Jetzt_geths_los_ het volgende:
[..]
jodendom,christendom,islam
Nee, het recht om te trouwen in Israël bestaat alleen voor Joden. Er wordt veel uitgeweken naar Cyprus voor gemengde of anderszins niet geheel Joodse huwelijken.quote:het recht om te trouwen en andere rechten bestaat alleen aan joden. (nog los van het feit het hele conflict ontstaan is en zo groot geworden is door het monotheisme)
Waarom denk je dat? Het gaat toch juist om vrije belijdenis ongeacht het geloof/levensovertuiging?quote:in zekere zin wel. art 6 van de grondwet bv. is er enkel en alleen op gericht om monotheisten voorrechten te geven.
Daar moet ik eens over na gaan denken. Er zijn wel genoeg niet-religieuze stromingen waarbij dit wel het geval is. Scientology misschien? Ik denk nog even verderquote:kennen andere theismen fundi's die rechten van andersdenkenden willen inperken? nee.
Zij vergeet er helaas bij te vermelden dat geen enkel onderzoek het onderzoek van Rushton onderuit heeft gehaald. Wel hebben wat linkse rakkers kritiek op het onderzoek van Rushton geuit - voornamelijk karaktermoord en ronduit achterlijke beschuldigingen - maar mensen als djenneke slikken linkse kritiek als zoete koek.quote:Op maandag 13 oktober 2008 22:34 schreef djenneke het volgende:
Hij vergeet er wel even bij te vermelden dat vele onderzoeken hebben aangetoond dat het onderzoek van Rushton door vele onderzoekers onderuit is gehaald, zowel theoretisch als methodisch.
Als jij het zegt is dat zeker waar? Denk je nu werkelijk dat de meeste randgroep Anti's uit Rotterdam-Zuid bekend zijn met de Chistelijke waarden en deze meenemen in hoe zij tegen het leven aankijken?quote:Op maandag 13 oktober 2008 17:58 schreef Jetzt_geths_los_ het volgende:
[..]
alle Antillianen zijn religieus, op een heel kleine groep uitzonderingen na.
Wie heeft het nu weer over links en rechts? Omdat ik een anders tegen de zaken aankijk en geen verwijtende positie inneem over een groep mensen die ik doodleuk als één generaliseer, ben ik opeens links? En hoezo superioriteit?quote:ah kijk aan, de linkse superioriteit. vraag me wel nog af wie die "neo-naties" zijn waar je het over hebt..
dat zeg ik.quote:Op maandag 13 oktober 2008 22:53 schreef djenneke het volgende:
[..]
![]()
[..]
Nee, het recht om te trouwen in Israël bestaat alleen voor Joden. Er wordt veel uitgeweken naar Cyprus voor gemengde of anderszins niet geheel Joodse huwelijken.
nee, art.6 gaat niet om vrijheid. de grondwet geeft immers al de vrijheid van meningsuiting, vergadering en vereniging. art 6 gaat om het geven van voorrechten aan monotheisten. net als dat het verbod op godslastering alleen gold/geldt voor de christelijke god.quote:Waarom denk je dat? Het gaat toch juist om vrije belijdenis ongeacht het geloof/levensovertuiging?
quote:Daar moet ik eens over na gaan denken. Er zijn wel genoeg niet-religieuze stromingen waarbij dit wel het geval is. Scientology misschien? Ik denk nog even verder
quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Erg foute redenering, Hans Janmaat zou voor diezelfde uitspraak in deze tijd onmogelijk veroordeeld worden. Sterker nog dat hebben de rechters ook impliciet toegegeven, door in een redelijk recente uitspraak (bij een zaak gestart door de vrouw van Hans) aan te geven dat de toenmalige veroordeling in stand blijft omdat het in de context van die samenleving gewoon not-done was.
Die extra toevoeging in de uitspraak van de rechter heeft geen juridische implicaties, maar ik constateer dat hij dit toch even benadrukt.quote:Provocerend is een kleurloos begrip, als de rechter kwetsend had gezegd, had hij een moreel oordeel gegeven. Provoceren is meer een feitelijke vaststelling, door te kijken naar reacties vanuit de samenleving. Er wordt nooit moreel getoetst en thats my point die je eveneens bevestigd.
Hoe bedoel je dat 'tien jaar onder een steen gelegen'?quote:Dan heb je OF de afgelopen 10 jaar onder een steen gelegen of je kan er niet tegen dat er kritiek wordt geuit op bepaalde uitspraken van critici - en dat je dus daarmee van mening bent dat elke vorm van kritiek op deze critici eigenlijk niet kan. In een debat moet je klappen kunnen incasseren, zeker als je poogt een zogenaamd taboe te doorbreken. Het terugkerende reflex komt nu juist erg vaak voor bij deze zogenaamde critici - zodra ze een klap terug krijgen, vliegen ze in de slachtofferrol.
quote:Op maandag 13 oktober 2008 23:47 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Als jij het zegt is dat zeker waar?
quote:Religions: Roman Catholic 72%, Pentecostal 4,9%, Protestant 3.5%, Seventh-day Adventist 3,1%, Methodist 2,9%, other Christian 4,2%, Jehovah's Witnesses 1,7%, Jewish 1,3%
http://en.wikipedia.org/w(...)Netherlands_Antilles
hoe heet die criminele rapper ook weer die als jezus afgebeeld staat op de cover van zn laatste cd?quote:Denk je nu werkelijk dat de meeste randgroep Anti's uit Rotterdam-Zuid bekend zijn met de Chistelijke waarden en deze meenemen in hoe zij tegen het leven aankijken?
oost-aziaten hebben ook donkere ogen. dus daar ga je al.quote:De relatie die jij noemt (en diens causaliteit je amper bespreekt overigens) is net zo logisch als de relatie tussen criminaliteit en donkere ogen.
wat een hoop tekst.quote:Wie heeft het nu weer over links en rechts? Omdat ik een anders tegen de zaken aankijk en geen verwijtende positie inneem over een groep mensen die ik doodleuk als één generaliseer, ben ik opeens links? En hoezo superioriteit?
En "naties" tsja. Uit automatisme ben ik geneigd een lettercombinatie af te maken als een woord welke ik vaak gebruik. Ik meng me meestal niet in dit soort discussies omdat het vaak uitmondt in reacties als die van jou, met simpele dooddoeners zonder op de inhoud in te gaan. Vandaar de fout 'natie' ipv 'nazi'.
En sorry voor mijn hautaine houding. Het is natuurlijk arrogant van me om kritiek te hebben op een tekortkomende redenatie en iemand daarop te wijzen. En nu vraag ik weer om een inhoudelijke reactie. O jee, de arrogantie, hoe minachtend..![]()
Ik bedoel dat te zeggen dat je gelijk hebt, maar niet dat er zware consequenties staan op het ontduiken hiervan. Wat niet wegneemt dat het een kwalijke zaak is, op zich.quote:
Ik zie dat er nergens bij staan...?quote:nee, art.6 gaat niet om vrijheid. de grondwet geeft immers al de vrijheid van meningsuiting, vergadering en vereniging. art 6 gaat om het geven van voorrechten aan monotheisten. net als dat het verbod op godslastering alleen gold/geldt voor de christelijke god.
quote:Op maandag 13 oktober 2008 23:04 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Zij vergeet er helaas bij te vermelden dat geen enkel onderzoek het onderzoek van Rushton onderuit heeft gehaald. Wel hebben wat linkse rakkers kritiek op het onderzoek van Rushton geuit - voornamelijk karaktermoord en ronduit achterlijke beschuldigingen - maar mensen als djenneke slikken linkse kritiek als zoete koek.
Inderdaad, op z'n hoogst een paar vraagtekens bij de gebruikte methodiek en theorie, maar het is een feit dat alle representatieve onderzoeken en het meest belangrijke - de werkelijkheid - in lijn zijn met Rushton's theorie.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 01:31 schreef djenneke het volgende:
Zeker niet voornamelijk karaktermoord of achterlijke beschuldigingen. Gewoon duidelijke aantekeningen bij methode en theorie.
Uiteraard zullen Aziaten alle andere rassen moeten verdelgen - aangezien zij het uber ras zijn en China lebensraum nodig heeft.quote:Daarnaast nog altijd mijn vraag aan jou, die je maar niet wil beantwoorden: welke consequenties trek jij uit het onderzoek, even onder de veronderstelling dat de uitkomsten van zijn onderzoeken zouden kloppen.
"Een paar vraagtekens bij methode" zijn genoeg om zo'n hele premisse onderuit te halen, natuurlijk. Methode is álles bij zo'n onderzoek.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 05:33 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Inderdaad, op z'n hoogst een paar vraagtekens bij de gebruikte methodiek en theorie, maar het is een feit dat alle representatieve onderzoeken en het meest belangrijke - de werkelijkheid - in lijn zijn met Rushton's theorie.
[..]
Ja, want als 41% van de Aziaten in Amerika met een blanke trouwt1 kan het natuurlijk niet zo zijn dat de integratie van Chinezen in Noord-Italië moeizaam verloopt.quote:Op maandag 13 oktober 2008 20:04 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)#Asian_and_Caucasian
Volgens Wikipedia trouwt 41% van de Aziaten in de VS een blanke, en heb jij dus groot gelijk.
De overheid houdt dat soort statistieken in Italië niet bij. Ik heb me rotgezocht, in de bibliotheek, op internet, maar verder dan rapporten dat er structureel iets mis is kom ik niet. Als jij die cijfers wel kunt vinden, graag.quote:Op maandag 13 oktober 2008 19:43 schreef Jetzt_geths_los_ het volgende:
[..]
ik denk dat dat wel meevalt, met de chinezen in italie. laat maar algemene cijfers/statistieken zien, geen incidentjes.
Ik begrijp alleen niet, dat jij het artikel uit de Herald vergelijkt met de gebeurtenissen van Slotervaart. Of vergelijk jij het enkel aan de hand van de oproer?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:53 schreef Floripas het volgende:
[..]
De overheid houdt dat soort statistieken in Italië niet bij. Ik heb me rotgezocht, in de bibliotheek, op internet, maar verder dan rapporten dat er structureel iets mis is kom ik niet. Als jij die cijfers wel kunt vinden, graag.
Overigens zijn l'espresso en la repubblica nou niet bepaald verdachte bronnen, hoor. Integendeel.
Ik was eens in Milaan toen die oproer uitbrak, met rellen met de politie en grootse beschuldigingen van racisme (die wel waar zijn) en daaruit de consequentie dat de triades en de gangs daar het gevolg van zijn (wat natuurlijk niet zo is). De l'Espresso en Reppublica geven een boel achtergrondinfo, die IHT geeft dat helaas niet, maar die is wel in het Engels, dus ik dacht: wat toegankelijker voor jullie.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:18 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik begrijp alleen niet, dat jij het artikel uit de Herald vergelijkt met de gebeurtenissen van Slotervaart. Of vergelijk jij het enkel aan de hand van de oproer?
Dat zal dan wel, maar de teneur van artikel is toch, dat de Chinezen het danig lastig wordt gemaakt te ondernemen en ze worden door de autoriteiten er bewust uitgekozen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:21 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik was eens in Milaan toen die oproer uitbrak, met rellen met de politie en grootse beschuldigingen van racisme (die wel waar zijn) en daaruit de consequentie dat de triades en de gangs daar het gevolg van zijn (wat natuurlijk niet zo is). De l'Espresso en Reppublica geven een boel achtergrondinfo, die IHT geeft dat helaas niet, maar die is wel in het Engels, dus ik dacht: wat toegankelijker voor jullie.
Dus is iedere Antilliaan crhisten?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 00:18 schreef Jetzt_geths_los_ het volgende:
[..]
[..]
[..]
hoe heet die criminele rapper ook weer die als jezus afgebeeld staat op de cover van zn laatste cd?
98.7% ja, de rest is joods.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 13:09 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Dus is iedere Antilliaan crhisten?
vergelijk de oost-aziatische immigraten met bv. de turkse. de religie is het grootste verschil, verder lijken ze in hun startpositie veel op elkaar. 1+1=2.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 13:09 schreef Xaobotnik het volgende:
En Wikipediacijfers zijn leuk, maar nietszeggend. Kijk nogmaals naar de vraag die ik stelde.
Ok, als je echt zo stom bent dat ik hier op in moet gaan: Dat is precies wat ik probeer aan te geven. Dat er een overeenkomstige trend is, wil niet zeggen dat er een direct verband is. Het overgrote deel van de mensen die in de lik zitten hebben donkere ogen. Simpelweg omdat hier er meer van zijn dan mensen met lichte ogen.
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 13:09 schreef Xaobotnik het volgende:
En wat het niet-crimineel zijn van Oost-Aziaten betreft: Ooit eens gehoord van witte-boordencriminaliteit? De Chinezen behoren tot de meest criminele allochtonen in Nederland. Dit als gevolg met betrokkenheid in witte boordencriminaliteit en criminaliteit verricht tegen de eigen mensen, die er zelden melding van maken als gevolg van het deel uitmaken van een gesloten community.
tuurlijk zullen de cijfers niet 100% overeenkomen met de realiteit. maar beweren dat oost-aziaten/chinezen in werkelijkheid crimineler dan antillianen/marokkanen zijn dat is goedkope borrelpraat.quote:Per duizend Antillianen werden indertijd 116 delicten gepleegd. Voor Marokkanen ligt dit aantal op 91. Surinamers volgen met 70 misdrijven en Turken met 46. Overigens nemen autochtone Nederlanders met 68 procent van het totaal aantal misdrijven nog altijd de meeste criminaliteit voor hun rekening. Per duizend autochtone Nederlanders komt dat neer op 15 delicten. Oost-Aziaten zijn het minst crimineel met 11 delicten per duizend inwoners.
http://www.dag.nl/1010273(...)ante-raddraaiers.htm
die borrelpraat durf je daadwerkelijk een argument te noemen?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 13:09 schreef Xaobotnik het volgende:
Verder geef je er maar weer blijk van dat je niet ergens op in wil gaan. Kunnen zwichten voor het betere argument is een tekortkoming die velen hebben. Jij echter, zet doodleuk de oogkleppen op.
Yep! Dat klopt. Het is altijd een wisselwerking van zaken. Eis je dat die mensen jouw taal spreken of is economische zelfredzaamheid voldoende? Treed je op tegen misstanden binnen de gemeenschap of wacht je tot de mensen die daar de dupe van worden (vrouwen, hoeren) zichzelf gaan emanciperen? In hoeverre laat je mensen openlijk betwijfelen of die mensen "hier wel horen"? In hoeverre grijp je in bij schrijnende armoede? Wat doe je met buitenjuridische normbotsingen? Wat doe je met mensen die in een gemeenschap bij elkaar gaan wonen? Wat gebeurt er als de bom barst, als mensen gaan rellen, de schuld bij discriminatie leggen, terwijl er ook misstanden zijn in de gemeenschap zelf?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:28 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat zal dan wel, maar de teneur van artikel is toch, dat de Chinezen het danig lastig wordt gemaakt te ondernemen en ze worden door de autoriteiten er bewust uitgekozen.
Wetten die inconsequent worden versterkt in het nadeel van de Chinezen en in het voordeel van de inheemsen, riekt inderdaad naar discriminatie.
Het was een grap. Als alle miljoenen Oost-Aziaten in de VS met een blanke zijn getrouwd zal die blanke het wel druk hebben.quote:
Nee, niet bepaald.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
Yep! Dat klopt. Het is altijd een wisselwerking van zaken. Eis je dat die mensen jouw taal spreken of is economische zelfredzaamheid voldoende? Treed je op tegen misstanden binnen de gemeenschap of wacht je tot de mensen die daar de dupe van worden (vrouwen, hoeren) zichzelf gaan emanciperen? In hoeverre laat je mensen openlijk betwijfelen of die mensen "hier wel horen"? In hoeverre grijp je in bij schrijnende armoede? Wat doe je met buitenjuridische normbotsingen? Wat doe je met mensen die in een gemeenschap bij elkaar gaan wonen? Wat gebeurt er als de bom barst, als mensen gaan rellen, de schuld bij discriminatie leggen, terwijl er ook misstanden zijn in de gemeenschap zelf?
Dat zijn toch overeenkomstige vragen?
Dat is de IHT. Als die een stuk over Slotervaart zouden schrijven zou het er ook zo uitzien - ze zijn nou eenmaal nogal van de boehoe-discriminatie-kant.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:34 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee, niet bepaald.
In het verhaal dat jij post gaat het over xenofobie als gevolg van afgunst (de Chinezen kunnen heel goed ondernemen) en in de kwestie Slotervaart gaat het nu juist over hoge werkloosheid, schooluitval, lage opleidingsniveau, crimineel gedrag, etc. dat de leefbaarheid van een gehele wijk ondermijnt
Ik beheers het Italiaans niet zo, dus het is voor mij een probleem om daar in het geheel kennis van te nemen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:37 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat is de IHT. Als die een stuk over Slotervaart zouden schrijven zou het er ook zo uitzien - ze zijn nou eenmaal nogal van de boehoe-discriminatie-kant.
Die andere stukken die ik heb gepost zijn wel van een heel andere toon. Daar gaat het óók over hoge werkloosheid (schooluitval weet ik niet), crimineel gedrag, en gebrek aan kennis van de Italiaanse taal en cultuur.
Ja, ik kan me voorstellen dat dat verwarrend is. Ik heb me rotgezocht naar goede Engelstalige bronnen, maar ik kom niet ver. Italiaanse kranten maken er trouwens ook wel iets moois van, met hun "gele gevaar" en "overspoeld door het gele leger" en "de triades maken Italië kapot" en "gangs met spleetogen".quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:47 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik beheers het Italiaans niet zo, dus het is voor mij een probleem om daar in het geheel kennis van te nemen.
Dat klopt, beleid is hier en daar ook laks: er gelden altijd andere regels (óf strenger, óf lakser). Bovendien zie je een combinatie van bijeenklitterij, vergoeilijking wat er onder de eigen bevolking gebeurt, een grove tweedeling in die wijken en een wij-zij-gevoel, inclusief het (ook zeker niet in Nederland ontbrekende) racisme. De vraag is: wat ga je er aan doen?quote:Ik geloof wel, dat elk willekeurig land haar eigen integratieproblematiek kent.
In Nederland hebben we te maken ruim 40 jaar minderhedenbeleid, dat niet bepaald een hoogvlieger is geweest. Er is hier onder andere een specifiek probleem.
Het bericht is uit 2006, dus of het in die mate relevant is is nog maar de vraag.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:52 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, ik kan me voorstellen dat dat verwarrend is. Ik heb me rotgezocht naar goede Engelstalige bronnen, maar ik kom niet ver. Italiaanse kranten maken er trouwens ook wel iets moois van, met hun "gele gevaar" en "overspoeld door het gele leger" en "de triades maken Italië kapot" en "gangs met spleetogen".
Italië niet als voorbeeld nemen. Chinezen zijn bijvoorbeeld geen Marokkanen.quote:Dat klopt, beleid is hier en daar ook laks: er gelden altijd andere regels (óf strenger, óf lakser). Bovendien zie je een combinatie van bijeenklitterij, vergoeilijking wat er onder de eigen bevolking gebeurt, een grove tweedeling in die wijken en een wij-zij-gevoel, inclusief het (ook zeker niet in Nederland ontbrekende) racisme. De vraag is: wat ga je er aan doen?
Exact, terwijl dat wel essentieel is om dat erbij te betrekken, maar je dat toch (wellicht bewust) niet doet.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 00:17 schreef damian5700 het volgende:
Dat is wat ik zeg. De vrijheid van spreken is voor parlementariërs niet ongelimiteerd. De zaak tegen Hans Janmaat is daar een voorbeeld van.
Ik heb het niet gehad over de inhoud van zijn uitspraken en de tijdsgeest waarin deze zijn geuit.
Een extra toevoeging is nog altijd geen moreel oordeel. Het gaat hier om een feitelijke constatering dat er mensen zijn geprovoceerd door zijn uitspraak, het toont alleen de positie van de uitspraken van dhr Wilders in het maatschappelijk debat. Geen moreel oordeel zoals jij dus claimt.quote:Die extra toevoeging in de uitspraak van de rechter heeft geen juridische implicaties, maar ik constateer dat hij dit toch even benadrukt.
Uiteindelijk draait het uit op het juridische systeem en de wet. Beter dan een heksenwaag of iets dergelijks, mijn inziens, dus ik heb, met permissie, inderdaad dezelfde constatering.
Zoals ik het zeg, juridisch zijn ze niet tot racist bestempeld. Door bepaalde critici wellicht wel, maar dat maakt onderdeel uit van het debat. Net zoals dat moslims gestigmatiseerd worden door dezelfde politici die in je ogen o zo zielig zijn. Zoals ik dus al eerder zei, deel je klappen uit, dan moet je ook klappen terug verwachten. Van al je voorbeelden is alleen Hans Janmaat veroordeelt.quote:Hoe bedoel je dat 'tien jaar onder een steen gelegen'?
Ik geef nu juist voorbeelden van critici van de afgelopen 15 á 20 jaar die allen als racist zijn bestempeld, gewoonweg, omdat zij kritiek hadden op het beleid dat ten aanzien van de minderheden is gevoerd. Dat is een feitelijke constatering en daarbij geef ik geen waardeoordeel over die stigmatisering.
Elke kneus kan ergens vraagtekens bij zetten - vooral als hij of zij ervoor betaald krijgt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:48 schreef Floripas het volgende:
"Een paar vraagtekens bij methode" zijn genoeg om zo'n hele premisse onderuit te halen, natuurlijk. Methode is álles bij zo'n onderzoek.
Je moet uitkijken met de term 'Aziaat' in GB wordt met Aziaten meestal mensen uit het midden oosten bedoeld. En als je sommige mensen mag geloven mogen ook inheems Amerikanen tot Aziaat worden gerekend. Gelukkig is er de duidelijke term Oost-Aziaat om het te hebben over Japanners, Chinezen, en Koreanen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:37 schreef Floripas het volgende:
Die andere stukken die ik heb gepost zijn wel van een heel andere toon. Daar gaat het óók over hoge werkloosheid (schooluitval weet ik niet), crimineel gedrag, en gebrek aan kennis van de Italiaanse taal en cultuur.
*zucht* Als er een Marokkaanse buurt was in Drente waar het rete gezellig, niet crimineel, en beschaafd was zouden linkse honden als jij dit om de haverklap aanhalen als het grote bewijs van jouw gelijkheids ideaal en dat het probleem bij de racistische kaaskoppen zit.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:51 schreef Floripas het volgende:
Ja, want als 41% van de Aziaten in Amerika met een blanke trouwt1 kan het natuurlijk niet zo zijn dat de integratie van Chinezen in Noord-Italië moeizaam verloopt.![]()
Jij stelt, dat een parlementariër heeft in het kader van een publiek debat meer vrijheid dan jij en ik en ik stel daarop, dat deze vrijheid niet ongelimiteerd is.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Exact, terwijl dat wel essentieel is om dat erbij te betrekken, maar je dat toch (wellicht bewust) niet doet.
Het is in juridische zin geen moreel oordeel, maar een extra toevoeging met een moralistische inslag. De connotatie van het begrip provocerend, lijkt me evident.quote:Een extra toevoeging is nog altijd geen moreel oordeel. Het gaat hier om een feitelijke constatering dat er mensen zijn geprovoceerd door zijn uitspraak, het toont alleen de positie van de uitspraken van dhr Wilders in het maatschappelijk debat. Geen moreel oordeel zoals jij dus claimt.
Ik heb het in beginsel niet gehad over een juridische oordeel betreffende racisme. Dat is wat jij eraan toevoegt.quote:Zoals ik het zeg, juridisch zijn ze niet tot racist bestempeld. Door bepaalde critici wellicht wel, maar dat maakt onderdeel uit van het debat. Net zoals dat moslims gestigmatiseerd worden door dezelfde politici die in je ogen o zo zielig zijn. Zoals ik dus al eerder zei, deel je klappen uit, dan moet je ook klappen terug verwachten. Van al je voorbeelden is alleen Hans Janmaat veroordeelt.
Oftewel hetgeen wat jij erbij haalde was irrelevant. Aangezien mijn stelling alsnog blijft staan, een parlementariër heeft in het kader van een publiek debat meer vrijheid dan jij en ik. Daar doet de veroordeling van Hans Janmaat helemaal niets aan af.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 17:01 schreef damian5700 het volgende:
Jij stelt, dat een parlementariër heeft in het kader van een publiek debat meer vrijheid dan jij en ik en ik stel daarop, dat deze vrijheid niet ongelimiteerd is.
Daar is de veroordeling van Hans Janmaat het bewijs voor. Wat jij er vervolgens erbij sleept is voor de opmerking van mij niet relevant.
Het is ook geen extra toevoeging met een moralistische inslag. Hoe mooi je het ook wil laten klinken, het is een feitelijke vaststelling. Als iemand geprovoceerd is, dan heb je kennelijk een provocerende uitspraak gedaan, of dit goed is of slecht is, daar geeft de rechter helemaal geen oordeel over. Feitelijke vaststelling van iets en "morele" uitspraak sluiten elkaar uit.quote:Het is in juridische zin geen moreel oordeel, maar een extra toevoeging met een moralistische inslag. De connotatie van het begrip provocerend, lijkt me evident.
Oh dus dan is het woord stigmatisering hier bijvoorbeeld geen extra toevoeging met een moralistische inslag? Zelfs ondanks het feit dat de connotatie van het begrip "stigmatiseren" evident is? Make up your mind please.quote:Ik heb het in beginsel niet gehad over een juridische oordeel betreffende racisme. Dat is wat jij eraan toevoegt.
Ik heb het gehad over een moeilijk dossier; het minderhedenbeleid. En over mensen die veranderingen daarin wilden bewerkstelligen steevast gestigmatiseerd zij; weggezet als racist.
Nogmaals dat is een feitelijke constatering en ik heb geen waardeoordeel over die stigmatisering gegeven (die 'in je ogen o zo zielig zijn' is gewoonweg nergens op gebaseerd, afgezien van jouw eigen beleving, interpretatie of wat dan ook)
Nee, niet oftewel. Ondanks de vrijheid voor parlementariërs is deze vrijheid niet ongelimiteerd.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 17:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oftewel hetgeen wat jij erbij haalde was irrelevant. Aangezien mijn stelling alsnog blijft staan, een parlementariër heeft in het kader van een publiek debat meer vrijheid dan jij en ik. Daar doet de veroordeling van Hans Janmaat helemaal niets aan af.
Daar ben ik het nog steeds mee oneens, hoewel ik mijn eerdere uitlating al heb genuanceerd, omdat de rechter ook voor een ander begrip had kunnen kiezen; ofschoon Wilders zich soms gezouten uitlaat, ofschoon Wilders zich soms aanstotelijk uitlaat, ofschoon Wilders zich soms grievend uitlaat, etc.quote:Het is ook geen extra toevoeging met een moralistische inslag. Hoe mooi je het ook wil laten klinken, het is een feitelijke vaststelling. Als iemand geprovoceerd is, dan heb je kennelijk een provocerende uitspraak gedaan, of dit goed is of slecht is, daar geeft de rechter helemaal geen oordeel over. Feitelijke vaststelling van iets en "morele" uitspraak sluiten elkaar uit.
Nee, dit is een feitelijke constatering.quote:Oh dus dan is het woord stigmatisering hier bijvoorbeeld geen extra toevoeging met een moralistische inslag? Zelfs ondanks het feit dat de connotatie van het begrip "stigmatiseren" evident is? Make up your mind please.
En wat heeft dat met mijn stelling te maken dat parlementariërs in functie meer kunnen zeggen dan jij en ik? Of is het gewoon overbodige weergave van kennis?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 17:51 schreef damian5700 het volgende:
Nee, niet oftewel. Ondanks de vrijheid voor parlementariërs is deze vrijheid niet ongelimiteerd.
Het is alles behalve overbodig, gezien het aantoont dat de rechter duidelijk de context en de gevolgen van zijn uitspraken in het maatschappelijk debat in overweging heeft genomen. Zoiets heet duidelijke taal. Grievend, aanstotelijk of gezouten zijn juist woorden die niet neutraal te noemen zijn, het woord provocerend zegt niets over de onwenselijkheid ervan.quote:Daar ben ik het nog steeds mee oneens, hoewel ik mijn eerdere uitlating al heb genuanceerd, omdat de rechter ook voor een ander begrip had kunnen kiezen; ofschoon Wilders zich soms gezouten uitlaat, ofschoon Wilders zich soms aanstotelijk uitlaat, ofschoon Wilders zich soms grievend uitlaat, etc
Dit zijn allemaal voorbeelden waarbij de connotatie minder is dan vergelijkbaar met het begrip provocerend.
Bovendien, omdat de toevoeging geen juridische implicaties heeft; je zou kunnen stellen overbodig; derhalve wel een bedoeling moet hebben.
Oh, dat is dan wel weer een feitelijke constatering? Sorry maar je bent nogal aan het waggelen, over uitspraken van rechters gesproken... heb er inmiddels duizenden gelezen. Probeer iemand anders de les te lezen.quote:Nee, dit is een feitelijke constatering.
Dat is, overigens, iets anders dan een uitspraak van een rechter op zijn juiste waard inschatten.
Ik vermeldde in mijn ingenomen standpunt, dat ik meenam, dat de rechter in het kort geding dat het NIF had aangespannen Wilders had vrijgepleit van het ten ten laste gelegde.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 17:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En wat heeft dat met mijn stelling te maken dat parlementariërs in functie meer kunnen zeggen dan jij en ik? Of is het gewoon overbodige weergave van kennis?
Het zijn alle drie synoniemen van provocerend.quote:Het is alles behalve overbodig, gezien het aantoont dat de rechter duidelijk de context en de gevolgen van zijn uitspraken in het maatschappelijk debat in overweging heeft genomen. Zoiets heet duidelijke taal. Grievend, aanstotelijk of gezouten zijn juist woorden die niet neutraal te noemen zijn, het woord provocerend zegt niets over de onwenselijkheid ervan.
Enerzijds heb ik het over een uitspraak van een rechter en anderzijds bijvoorbeeld over Paul Scheffer die na zijn Multiculturele Drama daarvoor voor racist werd uitgemaakt in sommige media en door wat personen.quote:Oh, dat is dan wel weer een feitelijke constatering? Sorry maar je bent nogal aan het waggelen, over uitspraken van rechters gesproken... heb er inmiddels duizenden gelezen. Probeer iemand anders de les te lezen.
Misschien dat je het in dit licht toch nog wat anders ziet.quote:Daarbij komt dat in het bijzonder voor een parlementariër geldt dat hij in het openbaar debat ook buiten de Tweede Kamer, zo nodig met scherpte, zijn standpunt naar voren moet kunnen brengen. In dit licht bezien kan niet worden gezegd dat gedaagde met de door hem gekozen bewoordingen, ofschoon provocerend, oproept tot haat of geweld tegen moslims.
Dat het niet ongelimiteerd is, is een open deur intrappen natuurlijk. Wat van belang is, is om te kijken WAT er überhaupt ten laste is gelegd. Dat was in de civiele procedure haatzaaien, sowieso is racisme op zichzelf helemaal niet strafbaar. De context is van belang en gezien de rechter dat altijd in het achterhoofd moet houden, is hij in de context van de gedane uitspraak geen haatzaaier. Dat was de uiteindelijke conclusie. Jij koppelt er fijntjes aan dat het geen racist is. Ik claim op basis van de gebruikte definitie van de VN, dat het wel een racist is.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:10 schreef damian5700 het volgende:
Ik vermeldde in mijn ingenomen standpunt, dat ik meenam, dat de rechter in het kort geding dat het NIF had aangespannen Wilders had vrijgepleit van het ten ten laste gelegde. Het OM heeft bij de overige aangiften geen vervolging ingesteld, vanwege de wettelijke toetsing. Derhalve tot de conclusie kwam, in antwoord op de vraag uit deze topic, dat er geen sprake is van de kwalificatie racist. Daarna kwam jij met jouw stelling en ik wees je er op, dat de vrijheid, zoals jij betoogde, niet ongelimiteerd is.
Klopt, maar met een niet neutrale connotatie.quote:Het zijn alle drie synoniemen van provocerend.
En daar is gelukkig niets mis mee, echter jij stelde eveneens dat "als dit allemaal gezegd werd over "gerefo er helemaal niets aan de hand is." Je insinueert dus dat er een bepaalde voorrangspositie heerst ten op zichte van de Islam, terwijl je daar feitelijk helemaal geen gegevens voor hebt. Dat mensen weggezet worden als racist bij een discussie over de Islam, heeft waarschijnlijk meer te maken met de etnische koppeling die de debaters zelf maken.quote:Enerzijds heb ik het over een uitspraak van een rechter en anderzijds bijvoorbeeld over Paul Scheffer die na zijn Multiculturele Drama daarvoor voor racist werd uitgemaakt in sommige media en door wat personen.
In welk geval? En dat zegt natuurlijk niets over het feit of iemand wel of niet een racist is he, helemaal bezien het opportuniteitsbeginsel. Ik kan ook iemand neermeppen, dan heb ik iets strafrechtelijks verkeerds gedaan, desondanks kan het OM besluiten mij niet te vervolgen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:14 schreef damian5700 het volgende:
Dan is zeker niet onbelangrijk, dat het OM naar aanleiding van de aangiftes tegen de heer Wilders niet tot vervolging is overgegaan.
Ze zijn er nog onderzoek naar aan het doen (zie met name voetnoot 29 en verder), maar ook hier staat dat het een structureel probleemj is.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:05 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het bericht is uit 2006, dus of het in die mate relevant is is nog maar de vraag.
Nee. Net als bij Marokkanen zijn de meeste slachtoffers van criminaliteit, net als de daders trouwens, relatief vaak allochtoon. Daarin loopt het niet zo uiteen.quote:Verder richten zij de meeste schade aan in de Chinese gemeenschap, omdat het ook de Chinese economische activiteiten treft.
Daarom is het juist zo razend interessant dat het een soort van algeheel minderhedenprobleem lijkt. Ook in de VS met zwarte bevolking en Mexicanen (juist weer niet met moslims), in Italië dus met Chinezen en Roemenen, in Nederland met Marokkanen. Het breder trekken dan "het is islam hurrr durrr" zou wel iets op kunnen leveren.quote:Italië niet als voorbeeld nemen. Chinezen zijn bijvoorbeeld geen Marokkanen.
De oorzaken moeten gesignaleerd worden en, mij inziens, dan het onderzoeksveld verbreden door niet alleen naar sociaal-economische omstandigheden te kijken, maar ook culturele omstandigheden.
Het andere zanddogma zou wel wat minder kunnen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:22 schreef Floripas het volgende:
Het breder trekken dan "het is islam hurrr durrr" zou wel iets op kunnen leveren.
http://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=it&u=http://www.immigrazioneintoscana.it/htm/approf/mondo%2520cinese.htm&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=/search%3Fq%3Dcinesi%2Bcriminalita%26hl%3Dnl%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:nl:official%26hs%3DOA7quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:58 schreef SeventhWave het volgende:
*zucht* Als er een Marokkaanse buurt was in Drente waar het rete gezellig, niet crimineel, en beschaafd was zouden linkse honden als jij dit om de haverklap aanhalen als het grote bewijs van jouw gelijkheids ideaal en dat het probleem bij de racistische kaaskoppen zit.
Maar nogmaals, dusver geen Engelse of Nederlandse bron dat jouw verhaaltje over criminele Chinezen bevestigd. Volgens mij zit je uit je nek te lullen - typisch links om de goede onderuit te halen zodat de slechte minder slecht lijken.
Nogmaals, ik nam dit erbij mee. Dat is wat anders dan de suggestie die jij wekt, alsof ik op basis van de uitspraak van de voorzieningenrechter tot de conclusie kwam, dat de heer Wilders geen racist is.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat het niet ongelimiteerd is, is een open deur intrappen natuurlijk. Wat van belang is, is om te kijken WAT er überhaupt ten laste is gelegd. Dat was in de civiele procedure haatzaaien, sowieso is racisme op zichzelf helemaal niet strafbaar. De context is van belang en gezien de rechter dat altijd in het achterhoofd moet houden, is hij in de context van de gedane uitspraak geen haatzaaier. Dat was de uiteindelijke conclusie. Jij koppelt er fijntjes aan dat het geen racist is. Ik claim op basis van de gebruikte definitie van de VN, dat het wel een racist is.
Volgens welk taaladvies is dit?quote:Klopt, maar met een niet neutrale connotatie.
Nee, ik veronderstel, dat dan niet zonder meer met kwalificaties zoals racist zou worden geschermd. Het heeft niet zozeer met de Islam te maken, maar meer met het dossier minderhedenbeleid.quote:En daar is gelukkig niets mis mee, echter jij stelde eveneens dat "als dit allemaal gezegd werd over "gerefo er helemaal niets aan de hand is." Je insinueert dus dat er een bepaalde voorrangspositie heerst ten op zichte van de Islam, terwijl je daar feitelijk helemaal geen gegevens voor hebt. Dat mensen weggezet worden als racist bij een discussie over de Islam, heeft waarschijnlijk meer te maken met de etnische koppeling die de debaters zelf maken.
Volgens mij zijn er wel degelijk mensen die het breder trekken dat enkel dat.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:22 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ze zijn er nog onderzoek naar aan het doen (zie met name voetnoot 29 en verder), maar ook hier staat dat het een structureel probleemj is.
[..]
Nee. Net als bij Marokkanen zijn de meeste slachtoffers van criminaliteit, net als de daders trouwens, relatief vaak allochtoon. Daarin loopt het niet zo uiteen.
[..]
Daarom is het juist zo razend interessant dat het een soort van algeheel minderhedenprobleem lijkt. Ook in de VS met zwarte bevolking en Mexicanen (juist weer niet met moslims), in Italië dus met Chinezen en Roemenen, in Nederland met Marokkanen. Het breder trekken dan "het is islam hurrr durrr" zou wel iets op kunnen leveren.
Rechts & Wilders gooien het op de islam.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:36 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er wel degelijk mensen die het breder trekken dat enkel dat.
Ik heb helaas alleen affiniteit met Nederlands en Engels. Heb er even snel doorheen gelezen en het gaat over de georganiseerde Chineese misdaad. Wat ik ervan begrepen heb een beetje prostitutie en drugs pushen, en waarschijnlijk bescherming tegen de Italiaanse mafia. Het bekende gat in de markt dat de overheid creëert door dingen te verbieden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:26 schreef Floripas het volgende:
http://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=it&u=http://www.immigrazioneintoscana.it/htm/approf/mondo%2520cinese.htm&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=/search%3Fq%3Dcinesi%2Bcriminalita%26hl%3Dnl%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:nl:official%26hs%3DOA7
Leef je uit. En zo moeilijki is Italiaans nou ook weer niet, ik sla me d'r ook doorheen.
Ah, de suggestie wekte je namelijk wel bij mij. Maar goed, het is duidelijk dat ik dat dan niet goed van je begreep.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:31 schreef damian5700 het volgende:
Nogmaals, ik nam dit erbij mee. Dat is wat anders dan de suggestie die jij wekt, alsof ik op basis van de uitspraak van de voorzieningenrechter tot de conclusie kwam, dat de heer Wilders geen racist is.
Juridisch taalgebruik, grievend had eventueel nog gekund, maar de rest is gewoon geen juridisch nette taal.quote:Volgens welk taaladvies is dit?
Het geeft de feitelijke gevolgen van de woorden aan. "Ofschoon provocerend" is niets meer dan "de woorden zijn feitelijk provocerend". Waar blijkt dat uit? Dat blijkt uit het feit dat mensen civiele procedures starten. Juridisch gezien is het relevant omdat dan uit de beredenering van het vonnis blijkt, dat de omstandigheden duidelijk in ogenschouw zijn genomen (dat mensen zich geprovoceerd voelen). Verder begrijp ik niet wat je hiermee bedoelt te zeggen. De belangrijkste factoren waar rechters rekening mee moeten houden is of te bewoordingen onnodig grievend zijn en of de uitspraak gedaan is in het kader van het maatschappelijk debat. Een discussie in het kader van het maatschappelijk debat betekent meer ruimte voor vrijheid van meningsuiting. Ook voor de niet-parlementariërs.quote:Verder veronderstel ik dat in de situatie, dat in het licht van de bijzondere omstandigheden waarin parlementariërs zich van het woord mogen bedienen, op een andere soortgelijke zaak niet van toepassing zou zijn geweest de typering van de gekozen woorden, 'ofschoon provocerend', wel degelijk juridische implicaties zou hebben, daar het iets zegt over de gekozen woorden.
Dat komt omdat bij het dossier minderhedenbeleid (en de misstanden daarin), door critici vaak op etnische onderscheidende elementen wordt gewezen. Bij grefo's gaat dat wat moeilijker he, die zijn doorgaans autochtoon.quote:Nee, ik veronderstel, dat dan niet zonder meer met kwalificaties zoals racist zou worden geschermd. Het heeft niet zozeer met de Islam te maken, maar meer met het dossier minderhedenbeleid.
Er wordt niet veel breder getrokken. Politiek en in het publieke debat is men nog steeds bezig met benoemen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:39 schreef Floripas het volgende:
[..]
Rechts & Wilders gooien het op de islam.
Links gooit het op sociaal-economische situatie.
Waarin wordt het breder getrokken dan?
Lees het laatste stuk eens.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:43 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Ik heb helaas alleen affiniteit met Nederlands en Engels. Heb er even snel doorheen gelezen en het gaat over de georganiseerde Chineese misdaad. Wat ik ervan begrepen heb een beetje prostitutie en drugs pushen, en waarschijnlijk bescherming tegen de Italiaanse mafia. Het bekende gat in de markt dat de overheid creëert door dingen te verbieden.
De Engelse wikipedia zal meer informatie verschaffen als je op triades zoekt - maar zover ik weet is het een relatief onschuldige en geweldloze vorm van georganiseerden misdaad die de Chinezen bedrijven, met af en toe een oorlog met een andere mafia. Het valt niet goed te praten, zeker niet afpersing en oplichting, maar het valt wel degelijk binnen de westerse normen en is niet te vergelijken met de criminaliteit uit de lage IQ streken.
Oh oh oh, ik weet het!quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:57 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom zou je in GODSNAAM zogenaamde "achterliggende" oorzaken moeten gaan onderzoeken. En dan al helemaal dat zogenaamde culturele perspectief. Hebben we belastinggeld teveel ofzo? Je kan ook gewoon aan mij vragen of er een cultureel aspect te vinden is in het misselijke gedrag van een bepaalde groep jongens binnen de Marokkaanse gemeenschap. Als het cultureel ingegeven was, zou het elke Marokkaan moeten raken. Gezien het feit dat het niet zo is, lijkt het me alles behalve cultureel ingegeven.
Hier ben ik het mee eens, al word ik een beetje moe van al het gebenoem.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:53 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Er wordt niet veel breder getrokken. Politiek en in het publieke debat is men nog steeds bezig met benoemen.
De achterliggende oorzaken zouden, mijn inziens, ook onderzocht moeten worden vanuit cultureel perspectief. wat zijn precies de culturele triggers, die het gedrag veroorzaken.
Ja, alleen is het land van afkomst voor de probleemmakers Nederland, dus dat gaat niet gebeuren. Snellere juridische procedures, helemaal voor. En wat zijn gebiedsontzeggingen?quote:Miljoenen erbij voor een likje verf in een woonwijk en buurthuis met X-Box zijn niet-structurele oplossingen.
Een parlementaire enquête naar het minderhedenbeleid, bijvoorbeeld, en ondertussen wel snelrecht, gebiedsontzeggingen, korten op uitkering, en dergelijke en uiteindelijk gerichte maatregelen. Misschien uithuisplaatsingen, ondertoezichtstelling en tijdelijk naar het land van afkomst sturen.
Nee. Roken leidt tot longkanker, maar lang niet alle rokers krijgen uiteindelijk longkanker.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:57 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom zou je in GODSNAAM zogenaamde "achterliggende" oorzaken moeten gaan onderzoeken. En dan al helemaal dat zogenaamde culturele perspectief. Hebben we belastinggeld teveel ofzo? Je kan ook gewoon aan mij vragen of er een cultureel aspect te vinden is in het misselijke gedrag van een bepaalde groep jongens binnen de Marokkaanse gemeenschap. Als het cultureel ingegeven was, zou het elke Marokkaan moeten raken. Gezien het feit dat het niet zo is, lijkt het me alles behalve cultureel ingegeven.
Het is net alsof autochtonen denken dat geld voor ALLES de oplossing is. De mentaliteit van, "gooi er maar geld en een onderzoekje tegenaan, dan komt alles goed" is om kotsmisselijk van te worden. Ondertussen lachen de jongens zich rot, want individueel zullen ze toch NOOIT aangesproken worden. Het is of van "oh het is cultureel ingegeven, daar kunnen ze niets aan doen", of "oh het is hun religie, dat is het foute element" of "nee ze zijn arm, daarom zijn ze crimineel". Nee, het zijn gewoon snotjongens, klaar! Maar nee, Wilders wil het toch weer koppelen aan afkomst, of religie natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:58 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Oh oh oh, ik weet het!
Het is omdat ze arm zijn, geef ze geld! Of wacht nee, jawel!
Kun jij even smoelen, lolbertarian? Dit is een serieuze discussie tussen volwassen, FYAD is de andere kant op.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:58 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Oh oh oh, ik weet het!
Het is omdat ze arm zijn, geef ze geld! Of wacht nee, jawel!
Oh, komt er weer een genetisch verhaaltje aan?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:05 schreef SeventhWave het volgende:
Vreemd dat niemand geslacht noemt, maar mannen zijn toch echt een stuk crimineler dan vrouwen - en je moet wel uitermate links zijn wil je de oorzaak hiervan cultureel noemen.
Sorry, lieberal.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:06 schreef Floripas het volgende:
[..]
Kun jij even smoelen, lolbertarian? Dit is een serieuze discussie tussen volwassen, FYAD is de andere kant op.
De uitgangspositie is al verkeerd, men gebruikt de groep die niet crimineel is niet als uitgangspositie. Terwijl als je succes wil hebben met de constatering van een probleem, je toch echt eerst zal moeten kijken hoe het komt waarom een fors deel het WEL goed doet.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:03 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee. Roken leidt tot longkanker, maar lang niet alle rokers krijgen uiteindelijk longkanker.
Lang niet iedere Marokkaan is crimineel, maar er zitten wel driemaal zo veel Marokkanen met een strafblad in dit land, relatief dan. Zonder een j'accuse uit te spreken richting een hele groep, vertel mij eens, waar ligt dat volgens jou aan?
Ja, klopt, daar heb je gelijk in; criminaliteit is een mannen aangelegeheid (>75%).quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:05 schreef SeventhWave het volgende:
Vreemd dat niemand geslacht noemt, maar mannen zijn toch echt een stuk crimineler dan vrouwen - en je moet wel uitermate links zijn wil je de oorzaak hiervan cultureel noemen.
Oké, gemiddeld doen Marokkanen in Nederland het een stuk slechter dan Nederlanders. Financieel, economisch, juridisch, noem maar op. Gemiddeld, hè? Modus, mediaan, kwartiel, enzovoorts. Ik heb het dus niet of de succesvolle Marokkanen, want die zijn er ook opvallend veel.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De uitgangspositie is al verkeerd, men gebruikt de groep die niet crimineel is niet als uitgangspositie. Terwijl als je succes wil hebben met de constatering van een probleem, je toch echt eerst zal moeten kijken hoe het komt waarom een fors deel het WEL goed doet.
Rawr...quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:10 schreef Floripas het volgende:
En zo hoort het.
Kijk uit, of ik onderdruk je.
Het OM heeft de reden toegelicht.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In welk geval? En dat zegt natuurlijk niets over het feit of iemand wel of niet een racist is he, helemaal bezien het opportuniteitsbeginsel. Ik kan ook iemand neermeppen, dan heb ik iets strafrechtelijks verkeerds gedaan, desondanks kan het OM besluiten mij niet te vervolgen.
Dat is in het kader van mijn eerdere uitspraak nogal logisch. Nogmaals "het maatschappelijk debat". Uiteraard gaat het OM niet over of iets strafbaar is of niet, daar gaat eigenlijk alleen de rechter over. Ze weten aan de hand van eerdere uitspraken op Europees niveau, dat ze geen kans van slagen hebben bij de vervolging.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:16 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het OM heeft de reden toegelicht.
Ik heb idd vaak aan hem uitgelegd dat-ie wrs niet al te ver naast de werkelijkheid zat, maar alleen dat de manier waarop hij 1 en ander bracht iets over de top en te monomaan was. Ik geloof idd ook wel in het feit dat religie nestelt in die frontale kwab, en dat de scheiding tussen bewust en onbewust in eerdere tijden iets minder stringent was dan tegenwoordig. Waardoor bepaalde mensen bepaalde stemmen hoorden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:13 schreef Bluesdude het volgende:
kwab?
hoe zou het met Akkersloot zijn ?
Een parlementariër mag, zo nodig, met scherpte bewoordingen kiezen voor het publieke debat.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:44 schreef Mutant01 het volgende:
Verder begrijp ik niet wat je hiermee bedoelt te zeggen. De belangrijkste factoren waar rechters rekening mee moeten houden is of te bewoordingen onnodig grievend zijn en of de uitspraak gedaan is in het kader van het maatschappelijk debat. Een discussie in het kader van het maatschappelijk debat betekent meer ruimte voor vrijheid van meningsuiting. Ook voor de niet-parlementariërs.
Dan was er wel een neologisme bedacht, zoals ook de term islamofobie ineens in zwang geraakte.quote:Dat komt omdat bij het dossier minderhedenbeleid (en de misstanden daarin), door critici vaak op etnische onderscheidende elementen wordt gewezen. Bij grefo's gaat dat wat moeilijker he, die zijn doorgaans autochtoon.
Volgens mij heb ik het al duidelijk aangegeven, Nederland gaat uit van een collectivistische aanpak in plaats van een individualistische aanpak. Men wordt niet individueel op persoonlijk niveau aangesproken op wangedrag.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:12 schreef Floripas het volgende:
[..]
Oké, gemiddeld doen Marokkanen in Nederland het een stuk slechter dan Nederlanders. Financieel, economisch, juridisch, noem maar op. Gemiddeld, hè? Modus, mediaan, kwartiel, enzovoorts. Ik heb het dus niet of de succesvolle Marokkanen, want die zijn er ook opvallend veel.
Wat heb jij het idee dat er misgaat?
Dat is een verkeerde veronderstelling. Ook een burger mag in het kader van het publieke debat provocerende uitlatingen doen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:20 schreef damian5700 het volgende:
Een parlementariër mag, zo nodig, met scherpte bewoordingen kiezen voor het publieke debat.
Ik veronderstel, dat als het in dezelfde kwestie om een burger als verdachte zou gaan, het feit van de provocerende bewoordingen juridische implicaties zou hebben.
Wie zegt dat er dan een neologisme was bedacht? Het is nergens uit af te leiden, gezien er geen soortgelijke situaties zijn geweest.quote:Dan was er wel een neologisme bedacht, zoals ook de term islamofobie ineens in zwang geraakte.
Ik vermeldde dit bij mijn eerste post in deze topic, dat het natuurlijk gaat om een hele serie termen die gebruikt zijn om critici over het minderhedenbeleid weg te zetten.
Het opportuniteitsbeginsel is derhalve niet aan de orde. Dan was er immers een andere argumentatie geweest.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is in het kader van mijn eerdere uitspraak nogal logisch. Nogmaals "het maatschappelijk debat". Uiteraard gaat het OM niet over of iets strafbaar is of niet, daar gaat eigenlijk alleen de rechter over. Ze weten aan de hand van eerdere uitspraken op Europees niveau, dat ze geen kans van slagen hebben bij de vervolging.
Het criterium algemeen belang is een criterium dat het OM in de praktijk heeft laten varen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:25 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het opportuniteitsbeginsel is derhalve niet aan de orde. Dan was er immers een andere argumentatie geweest.
Als er sprake was, dat een vervolging op grond van artikel 137c een redelijke kans van slagen zou hebben, zie ik, overigens, niet in wat het algemeen belang zou kunnen zijn om niet tot vervolging over te gaan.
Ik veronderstel, dat het dan wat minder gevoelig zou liggen. Vanwege de ontkerkelijking en secularisme.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:24 schreef Mutant01 het volgende:
Wie zegt dat er dan een neologisme was bedacht? Het is nergens uit af te leiden, gezien er geen soortgelijke situaties zijn geweest.
Indien dat het geval zou zijn geweest, zou kritiek op Joden evengoed wat minder gevoelig liggen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:34 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik veronderstel, dat het dan wat minder gevoelig zou liggen. Vanwege de ontkerkelijking en secularisme.
Dat ligt toch net even wat anders, want die zijn willoos slachtoffer geworden van de perversiteit van de nazi's.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Indien dat het geval zou zijn geweest, zou kritiek op Joden evengoed wat minder gevoelig liggen.
Dus kritiek op Joden hebben is nog meer een taboe dan kritiek op Moslims. Nietwaar?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:47 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat ligt toch net even wat anders, want die zijn willoos slachtoffer geworden van de perversiteit van de nazi's.
Mijn eerdere stelling was, dat kritiek op de Islam net zo gevoelig ligt als antisemitisme.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus kritiek op Joden hebben is nog meer een taboe dan kritiek op Moslims. Nietwaar?
Die stelling kan je van tafel vegen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:53 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Mijn eerdere stelling was, dat kritiek op de Islam net zo gevoelig ligt als antisemitisme.
Het juiste antwoord was al in de eerste reactie gegeven eigenlijk. Hij heeft ook de wens om de grondwet zo aan te passen dat de "Joods-Christelijke" normen en waarden gehandhaafd blijven, en dat moslims bepaalde burgerrechten ontnomen mogen worden.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:50 schreef RedDevil085 het volgende:
Nee, natuurlijk niet:
ra·cis·me het; o 1 theorie die de superioriteit ve bep. ras verkondigt 2 discriminatie op grond van iems ras
Hij discrimineert niemand op grond van hun ras... hij discrimineert ze op grond van hun geloof... weet niet precies hoe ze zo iemand noemen...
Welke correlatie bedoel je? De correlatie tussen ras en misdaad is bijvoorbeeld sterker dan tussen sociaal-economische klasse en misdaad. Er is ook een correlatie tussen IQ en misdaad, maar die is minder sterk - zeker als je er vanuit gaat dat intelligente misdadigers beter hun sporen kunnen uitwissen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:11 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, klopt, daar heb je gelijk in; criminaliteit is een mannen aangelegeheid (>75%).
Ook seriemoordenaars e.d. hebben vaak of een aangeboren of een acquired defect aan de frontale kwab.
Maar zelfs deze correlaties zijn volgens mij sterker dan de correlatie die jij probeert te bewijzen.
Als we daar even de groep Surinamers en Antillianen bij halen, dan zie je dat die groep het gemiddeld het ook een stuk slechter doet dan Nederlanders. Daaruit zou je kunnen opmaken dat het geloof er weinig mee te maken heeft, zeker gezien het feit dat er meer Antillianen en Surinamers in de Nederlandse gevangenissen zitten, en er minder van zijn dan Marokkanen en Turken die respectievelijk op plaats 3 en 4 komen qua gedetineerden-bevolking.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:12 schreef Floripas het volgende:
Oké, gemiddeld doen Marokkanen in Nederland het een stuk slechter dan Nederlanders. Financieel, economisch, juridisch, noem maar op. Gemiddeld, hè? Modus, mediaan, kwartiel, enzovoorts. Ik heb het dus niet of de succesvolle Marokkanen, want die zijn er ook opvallend veel.
Wat heb jij het idee dat er misgaat?
Ik neem van dit incident aan dat dit op fok zeker het geval is: De Jodenquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:51 schreef Mutant01 het volgende:
Dus kritiek op Joden hebben is nog meer een taboe dan kritiek op Moslims. Nietwaar?
Ik gok dat hier geen bron van komt? Knappe jongen als jij die cijfers voor Nederland weet te vinden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:15 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Welke correlatie bedoel je? De correlatie tussen ras en misdaad is bijvoorbeeld sterker dan tussen sociaal-economische klasse en misdaad.
Toch, als je gaat kijken naar een land als de VS, waar de moslim bevolking veel kleiner is, en veel beter geïntegreerd, zie je dat met name de latino bevolking (en trouwens ook afro-amerikanen) vaak worden opgepakt voor verkrachting, aanranding, moord etc.....quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:15 schreef SeventhWave het volgende:
Welke correlatie bedoel je? De correlatie tussen ras en misdaad is bijvoorbeeld sterker dan tussen sociaal-economische klasse en misdaad.
Inderdaad, en het zou zo leuk zijn als de linkse overheid deze cijfers bekend zou maken zodat iedereen kan zien dat sociaal-economische klasse' daadwerkelijk de oorzaak van criminaliteit is. In de VS plegen negers 6 maal vaker een moord dan blanken, en dit heeft weinig met armoede te maken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:26 schreef Floripas het volgende:
Ik gok dat hier geen bron van komt? Knappe jongen als jij die cijfers voor Nederland weet te vinden.
Mooi verhaal, en als je in een dorpje van 200 man woont met 20 islamieten kan ik me voorstellen dat je een redelijk beeld van de situatie hebt, maar een bevolking van 3 miljoen is veel te groot. Zodoende is de enige manier om inzicht in de situatie te krijgen het gebruik van statistieken, en dat is in de VS net zo zeer een overheidsmonopolie als in Nederland.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:30 schreef maartena het volgende:
Toch, als je gaat kijken naar een land als de VS, waar de moslim bevolking veel kleiner is, en veel beter geïntegreerd, zie je dat met name de latino bevolking (en trouwens ook afro-amerikanen) vaak worden opgepakt voor verkrachting, aanranding, moord etc.....
spit it out ....quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:46 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Inderdaad, en het zou zo leuk zijn als de linkse overheid deze cijfers bekend zou maken zodat iedereen kan zien dat sociaal-economische klasse' daadwerkelijk de oorzaak van criminaliteit is. In de VS plegen negers 6 maal vaker een moord dan blanken, en dit heeft weinig met armoede te maken.
Zoals gewoonlijk is er veel mis met de linkse gedachtengang, en iedereen die even stil staat bij de feiten weet dat.
Ja, dat is altijd zo vervelend van overtuigde racisten. Ze durven er nooit echt voor uit te komen wetende dat ze strafbaar zijn. Daarom zie ik de toegevoegde waarde van zo'n figuur op een forum ook niet. Nog vervelender is het dat ze keer op keer met dezelfde onzin komen aankakken terwijl al keer op keer is bewezen dat ze de grootste flauwekul uitkramen. Maar ja , wat doe je eraan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
spit it out ....
het komt door het dna van zwarte mensen...
dat gedraai van jou is zo irritant politiek correct
Ach gut, de linkse gedachten polizei in actie. Als je het taboe op de duidelijke relatie tussen ras en criminaliteit doorkruist ben je meteen een racist en schuldig aan de overduidelijke contradictie dat iedere zwarte: dom, crimineel, en oversekst is. Een uitstekend wapen als je een discussie aan het verliezen bent en alle andere opties benut zijn.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:10 schreef gelly het volgende:
Ja, dat is altijd zo vervelend van overtuigde racisten. Ze durven er nooit echt voor uit te komen wetende dat ze strafbaar zijn. Daarom zie ik de toegevoegde waarde van zo'n figuur op een forum ook niet. Nog vervelender is het dat ze keer op keer met dezelfde onzin komen aankakken terwijl al keer op keer is bewezen dat ze de grootste flauwekul uitkramen. Maar ja , wat doe je eraan.
Benoem het gen eens zou ik zeggen, zo te zien heb je je er in verdiept.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:29 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Ach gut, de linkse gedachten polizei in actie. Als je het taboe op de duidelijke relatie tussen ras en criminaliteit doorkruist ben je meteen een racist en schuldig aan de overduidelijke contradictie dat iedere zwarte: dom, crimineel, en oversekst is. Een uitstekend wapen als je een discussie aan het verliezen bent en alle andere opties benut zijn.
Maar graag zie ik een bron van mijn linkse vrienden die bewijst dat sociale economische klasse een sterkere correlatie tot misdaad heeft dan ras, aangezien het keer op keer bewezen is moet dat niet zo moeilijk zijn.
Genen benoemen is moeilijk - maar ik zie ook geen krantekoppen met criminaliteits gen BX12 komt even veel voor onder blanken als zwarten. En cultuur verschillen kunnen genetisch van oorsprong zijn - de zogenaamde feedback werking. Een groep kan minder intelligent zijn, daardoor minder goede opleiding, daardoor meer armoede, en daardoor meer criminaliteit. In die strekking heeft de criminaliteit een sociale ipv genetische oorzaak.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:01 schreef sneakypete het volgende:
Benoem het gen eens zou ik zeggen, zo te zien heb je je er in verdiept.
Zelfs al kun je aantonen dat bijv de zwarte bevolking in de USA vaker bij misdaad betrokken is, dan nog is dat geen zuiver wetenschappelijk bewijs dat het door raciale verschillen komt, ik denk dan nog eerder door culturele verschillen.
Criminaliteit is volgens een aantal studies erfelijk, dus zo'n gekke gedachte is het niet. Het is juist gek dat mensen zeer emotioneel worden en het bij voorbaat uitsluiten. Er zullen ook weinig mensen zijn die genetische invloeden uitsluiten bij bijvoorbeeld het gedrag van de Tokkies.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:01 schreef sneakypete het volgende:
Armoede is idd lang niet de enige (of misschien niet eens de hoofd-) oorzaak van dergelijk gedrag, maar is ras dan je alternatief? Klinkt toch ietwat achterhaald.
Theoretisch misschien mogelijk, maar zolang je geen bewijzen aandraagt blijft het bij een (imo niet ongevaarlijke) theorie.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:30 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Genen benoemen is moeilijk - maar ik zie ook geen krantekoppen met criminaliteits gen BX12 komt even veel voor onder blanken als zwarten. En cultuur verschillen kunnen genetisch van oorsprong zijn - de zogenaamde feedback werking. Een groep kan minder intelligent zijn, daardoor minder goede opleiding, daardoor meer armoede, en daardoor meer criminaliteit. In die strekking heeft de criminaliteit een sociale ipv genetische oorzaak.
Aanleg is erfelijk ja, maar vervolgens bepalen tal van andere factoren in hoeverre de aanleg tot uiting komt.quote:Criminaliteit is volgens een aantal studies erfelijk, dus zo'n gekke gedachte is het niet. Het is juist gek dat mensen zeer emotioneel worden en het bij voorbaat uitsluiten. Er zullen ook weinig mensen zijn die genetische invloeden uitsluiten bij bijvoorbeeld het gedrag van de Tokkies.
slachtofferrol.. zo kenmerkend voor racisten en vreemdelingenhatersquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:29 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Ach gut, de linkse gedachten polizei in actie.
Nee hoor....niet meteen dat is jouw slachtofferverdediging.quote:Als je het taboe op de duidelijke relatie tussen ras en criminaliteit doorkruist ben je meteen een racist en schuldig
dit is weer zo'n voorbeeldje van gedraai van je... je zegt het zó dat het niet overduidelijk racistisch is... en jawellll met een uitleg kun je de onschuld verklaren en zelve zijnquote:aan de overduidelijke contradictie dat iedere zwarte: dom, crimineel, en oversekst is.
ja..klopt de slachtofferrol inkruipen door racisme te suggereren en daarop aangesproken wordenquote:Een uitstekend wapen als je een discussie aan het verliezen bent en alle andere opties benut zijn.
Hier zit je "het linkse standpunt" te vervormen en te generaliseren tot een eenduidig standpunt rondom klassescheidingen.quote:Maar graag zie ik een bron van mijn linkse vrienden die bewijst dat sociale economische klasse een
Hmm?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:30 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Criminaliteit is volgens een aantal studies erfelijk,
Wat een onzin. Zo veel is er helemaal niet bekend van gedrag & genen dat je zulke dingen kan stellen.quote:Er zullen ook weinig mensen zijn die genetische invloeden uitsluiten bij bijvoorbeeld het gedrag van de Tokkies.
Een daad is pas crimineel als de wet haar als onwettig bestempeld. Er is dus geen 'erfelijke' criminaliteit. Wel zijn er erfelijke factoren die mensen sneller in de criminaliteit drijven. Zo worden sommige mensen geboren met weinig empathisch vermogen en een buitengewone agressie. Goede opvoeding en sociale druk kunnen de mens dan op het rechte pad houden. Een alcoholische moeder of slecht onderwijs kan echter genoeg zijn om zo iemand crimineel te laten worden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:30 schreef SeventhWave het volgende:
Criminaliteit is volgens een aantal studies erfelijk, dus zo'n gekke gedachte is het niet.
Ten eerste is er helemaal geen duidelijke relatie tussen ras en criminaliteit en ten tweede ben je ook gewoon een racist als je onderscheid maakt op basis van ras. Dat is gewoon de definitie :dquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:29 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Als je het taboe op de duidelijke relatie tussen ras en criminaliteit doorkruist ben je meteen een racist
| 1 2 3 | ra·cis·me het; o 1 theorie die de superioriteit ve bep. ras verkondigt 2 discriminatie op grond van iems ras |
Hoe kom je daar bij? De meeste honden rassen zijn een paar honderd jaar oud, dus honden rassen staan zeer waarschijnlijk dichter bij elkaar dan mensen rassen waar een geschatte kloof van 40.000 jaar tussen zit.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:34 schreef sneakypete het volgende:
Wat me overigens wel te binnen schoot: bij hondenrassen krijg je altijd een bijsluiter aangaande het gedrag, daar is het dus volop geaccepteerd, maar daar moet je wel bij bedenken dat de onderlinge verschillen veel groter zijn dan bij mensen natuurlijk.
Onzin? In de VS plegen negers 6 keer vaker een moord dan blanken, hetgeen een duidelijke statistische correlatie is.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:29 schreef gelly het volgende:
Ten eerste is er helemaal geen duidelijke relatie tussen ras en criminaliteit en ten tweede ben je ook gewoon een racist als je onderscheid maakt op basis van ras. Dat is gewoon de definitie
Oh? Is dat een feit dan, dat negers genetisch gezien crimineler zijn? Volgens mij heeft dat veel meer te maken met sociaal maatschappelijke zaken dan ras.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 01:38 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Maar de linkse gedachten kronkel kennende is het prima als je observeerde dat negers goede atleten zijn en dat dit genetisch is, maar fout als je observeert dat de gevangenissen wel erg zwart zijn en dat dit genetisch is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |