Een gelovist..quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:50 schreef RedDevil085 het volgende:
hij discrimineert ze op grond van hun geloof... weet niet precies hoe ze zo iemand noemen...
Hij is een islamofoob en xenofoob.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:50 schreef RedDevil085 het volgende:
Nee, natuurlijk niet:
ra·cis·me het; o 1 theorie die de superioriteit ve bep. ras verkondigt 2 discriminatie op grond van iems ras
Hij discrimineert niemand op grond van hun ras... hij discrimineert ze op grond van hun geloof... weet niet precies hoe ze zo iemand noemen...
foob betekent bang, door hem een foob te noemen klasseer je hem als slachtoffer, terwijl hij juist de agressor is.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:56 schreef Reki het volgende:
[..]
Hij is een islamofoob en xenofoob.
Hoe noem je trouwens iemand die discrimineert? discriminant, discriminator?
xe·no·fo·bie de; v vreemdelingenhaatquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:59 schreef WeMan het volgende:
[..]
foob betekent bang, door hem een foob te noemen klasseer je hem als slachtoffer, terwijl hij juist de agressor is.
Hij maakt idd gebruik van de islamofobie/xenofobie v/d massa...quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:59 schreef WeMan het volgende:
[..]
foob betekent bang, door hem een foob te noemen klasseer je hem als slachtoffer, terwijl hij juist de agressor is.
wat wil je hiermee zeggen dat je alleen negers kan discrimineren?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:02 schreef Reki het volgende:
Hij is waarschijnlijk geen racist, want hij close met Hirsi ali
Dacht dat je de kluts kwijt was?quote:
hij wil dat niet, weet je dat zeker? hij kan dat wettelijk niet zou ik eerder zeggen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:06 schreef Elfletterig het volgende:
Nee, hij is geen racist. Wilders wil bijvoorbeeld ook niet alle moslims Nederland uitzetten. Hij maakt zich alleen zorgen over de opkomst van de islam in Nederland en de gebrekkige inburgering van migranten, die hier hun eigen mini-samenlevinkjes stichten. Wilders verkondigt zijn mening alleen op een populistische manier, inspelend op onderbuikgevoelens en woede onder de bevolking. Maar het is echt te makkelijk om hem een racist te noemen.
Leuke conclusie... wat voor propaganda was er trouwens voor de mensheid?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:06 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Dacht dat je de kluts kwijt was?
Links krakerstuigtopic dus. Loop door jongens, propaganda is ouder dan de mensheid.
Maar hij wil wel mensen aan de grens tegenhouden áls ze uit een 'moslimland' komen. Discriminatie op grond van herkomst dus. Daarnaast wil hij mensen uitzetten die een volledige Koran in bezit hebben. Discriminatie op grond van geloof.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:06 schreef Elfletterig het volgende:
Nee, hij is geen racist. Wilders wil bijvoorbeeld ook niet alle moslims Nederland uitzetten. Hij maakt zich alleen zorgen over de opkomst van de islam in Nederland en de gebrekkige inburgering van migranten, die hier hun eigen mini-samenlevinkjes stichten. Wilders verkondigt zijn mening alleen op een populistische manier, inspelend op onderbuikgevoelens en woede onder de bevolking. Maar het is echt te makkelijk om hem een racist te noemen.
Red in je naam staat zeker niet voor je haarkleur, kameraad?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:09 schreef RedDevil085 het volgende:
[..]
Leuke conclusie... wat voor propaganda was er trouwens voor de mensheid?
Als je geen antwoord kunt geven, kun je ook gewoon in stilte wegkwijnen met de rest van de prutsers die hun opmerkingen niet kunnen beargumenteren...quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:15 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Red in je naam staat zeker niet voor je haarkleur, kameraad?
hoezo ga je em vergassen in je turbine?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:15 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Red in je naam staat zeker niet voor je haarkleur, kameraad?
Nee, je mag dan ook chinezen en indianen discrimineren.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:06 schreef WeMan het volgende:
wat wil je hiermee zeggen dat je alleen negers kan discrimineren?
De eerste post van dit topic legt het al prima uit.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:25 schreef WeMan het volgende:
[..]
als je nee zegt, moet je ook even uitleggen.
Kan het wel beargumenteren maar ik blijf niet 298 keer hetzelfde liedje zingen. Graaf eens in mijn postgeschiedenis als je het zograag wilt weten.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:18 schreef RedDevil085 het volgende:
[..]
Als je geen antwoord kunt geven, kun je ook gewoon in stilte wegkwijnen met de rest van de prutsers die hun opmerkingen niet kunnen beargumenteren...
En om je vraag te beantwoorden: éigenlijk wel (je zou kunnen zeggen dat het kastanjebruin is, maar ik heb zelf de voorkeur voor rood).
Ben ik met je eens.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:06 schreef Elfletterig het volgende:
Volgens de Van Dale betekent ras:quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:27 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
De eerste post van dit topic legt het al prima uit.
Wilders weet precies hoever hij kan gaan; daarom heeft hij het ook steeds over moslims ipv over bepaalde landen. Racisme omvat veel, maar juist niet discriminatie op religie.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:49 schreef djenneke het volgende:
[..]
Volgens de Van Dale betekent ras:
1ras het; o -sen 1 groep van individuen, ve andere groep onderscheiden door een aantal erfelijke en lichamelijke overeenkomsten 2 soort levend wezen: het menselijke ~ 3 (in sam) in hart en nieren; echt: ~acteur
Voldoet Wilders prima aan.
Ook deze uitspraak doet sterk vermoeden dat meneer Wilders wel degelijk racistisch is:
“Mocht het ooit tot rassenrellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij voorbaat een negatieve werking uit te gaan.”
Geert Wilders, Volkskrant, 9 oktober 2004
Blijkbaar ziet hij Moslims wel degelijk als een ander ras. Of trek ik nu te snel mijn conclusies?
Daar sluit ik me bij aan. Ik heb laatst een artikel gelezen waarin iemand hem van cultureel racisme betichtte. Uiteraard erg makkelijk om zelf termen te gaan introduceren om iemand daarmee een bepaald stempel op te drukken. Toch vond ik het wel een treffende omschrijving.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 19:36 schreef voyeur het volgende:
[..]
Wilders weet precies hoever hij kan gaan; daarom heeft hij het ook steeds over moslims ipv over bepaalde landen. Racisme omvat veel, maar juist niet discriminatie op religie.
Gezien zijn intenties lijkt het me wel degelijk een racist. Ik hoor hem zelden over succesvolle Turkse moslims, want hij tracht achterlijkheid, kwaadaardigheid en de moslim religie te verbinden. Binnenlands lijkt zijn strijd toch vooral gericht tegen Marokkanen; ik hoor hem zelden tekeergaan tegen Indonesiers.
prima toch als haatzaaiers hun bek dichthouden...?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 23:23 schreef detlevico het volgende:
Wilders een racist??
Welnee,vindt trouwens mensen die Wilders een racist noemen zielige hoopjes!
Ze willen Wilders gewoon het zwijgen opleggen,niets anders.
Gaat heen,en verbeter jezelf!
Jij projecteerd je bent zelf rechts!quote:Op zondag 12 oktober 2008 00:04 schreef Scaurus het volgende:
Wilders = rechts = nazisme = racisme. QED.
Jij kan geen Nederlands!quote:Op zondag 12 oktober 2008 00:05 schreef zhe-devilll het volgende:
Jij projecteerd je bent zelf rechts!
Krijg een stijvequote:
En wat als een hoogbegaafde onderuit gescheten wordt als types als balkenende?quote:Op zondag 12 oktober 2008 00:09 schreef Skeletor het volgende:
Volgens mij is het geen echte rascist, hij heeft alleen moeite met het nuanceren van zijn uitspraken jegens buitenlanders. Soms heeft hij wel een punt maar door het generaliseren wat hij doet, kan ik hem niet echt serieus nemen...
Heb je ook een Nederlandse vertaling?quote:Op zondag 12 oktober 2008 00:19 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
En wat als een hoogbegaafde onderuit gescheten wordt als types als balkenende?
Zoals men PIM FORTUYN onderuit schoof?
Ik denk dat enkel hoogbegaafde slimme mensen Wilders alswel Pim wel begrijpen de rest niet...dat zijn hele domme mensen..de massa nml
waarom doen jullie zo dom allemaal? Is het dan zo moeilijk te begrijpen dat mensen als KOK en BAL je brains bewerken?
Dat een vrouw dit tegen mij zegt doet waarlijk mijn geslacht erecteren.quote:
Jammer je bent geen hoogbegaafd iemand...quote:Op zondag 12 oktober 2008 00:22 schreef Skeletor het volgende:
[..]
Heb je ook een Nederlandse vertaling?
Ik wist het!!!!!!!!quote:Op zondag 12 oktober 2008 00:24 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Dat een vrouw dit tegen mij zegt doet waarlijk mijn geslacht erecteren.
Ja sorry ik ben geestelijk gehandicapt omdat ik niet weet wat "onderuit gescheten" betekent..quote:Op zondag 12 oktober 2008 00:25 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Jammer je bent geen hoogbegaafd iemand...
![]()
Jij snapt er niks van gewoon!
Vandaar ook dat er met name hoogbegaafden op Wilders stemmenquote:Op zondag 12 oktober 2008 00:19 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik denk dat enkel hoogbegaafde slimme mensen Wilders alswel Pim wel begrijpen de rest niet...dat zijn hele domme mensen..de massa nml
Is het dan zo moeilijk om te begrijpen dat WIL dat ook doet?quote:waarom doen jullie zo dom allemaal? Is het dan zo moeilijk te begrijpen dat mensen als KOK en BAL je brains bewerken?
Ik denk dat Pim Fortuyn zich in zijn graf omdraait als men Wilders met hem vergelijkt.quote:Op zondag 12 oktober 2008 00:19 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
waarom doen jullie zo dom allemaal? Is het dan zo moeilijk te begrijpen dat mensen als KOK en BAL je brains bewerken?
quote:Op zondag 12 oktober 2008 00:25 schreef zhe-devilll het volgende:
Jammer je bent geen hoogbegaafd iemand...
![]()
Jij snapt er niks van gewoon!
Spreekwoord; De brenger van de waarheid,word uit veertig dorpen verjaagd.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 23:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
prima toch als haatzaaiers hun bek dichthouden...?
krijgen we een veel betere wereld...
je laat je ware aard zien: een haatzaaier die een rechtse dictatuur als oplossing aanbiedtquote:Op zondag 12 oktober 2008 01:00 schreef detlevico het volgende:
Die laffe linkse honden,die van het pappen en nathouden zouden hun bek moeten houden.
En ook moeten worden ontslagen en uitgesloten moeten worden van alle overheidsfuncties.
Dan,dan krijgen we een véél betere wereld!!
Omdat?quote:Op zondag 12 oktober 2008 01:10 schreef SCH het volgende:
Ja
Hij alle mogelijke moeite doet om het te ontkennen. Je kan er lang en breed over lullen, hij zet een bepaalde groep in de hoek, die wil hij weg en dood hebben en dat valt eronder. Al dat gelul over of het wel of neit een ras is, het woorden boek is nou eenmaal niet toereikend voor alle extreemrechtse waanzin. Wie had ooit kunnen bedenken dat iemand nog weer op dit soort dwaze ideeen zou komen.quote:
Ik vind dat wel heel erg kort door de bocht. Wilders ziet de Islam als een gevaarlijke beweging, dat bedoel je toch. Zo heb je ook mensen die religie in het algemeen gevaarlijk vinden of die communisme gevaarlijk vinden etc. Deze zou ik ook niet snel onder de noemer racisme laten vallen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 01:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij alle mogelijke moeite doet om het te ontkennen. Je kan er lang en breed over lullen, hij zet een bepaalde groep in de hoek, die wil hij weg en dood hebben en dat valt eronder. Al dat gelul over of het wel of neit een ras is, het woorden boek is nou eenmaal niet toereikend voor alle extreemrechtse waanzin. Wie had ooit kunnen bedenken dat iemand nog weer op dit soort dwaze ideeen zou komen.
Hij vindt iedere moslim een kwaad. Dat is hoe er over zwarten en joden ook werd/wordt gedacht, of over homoseksuelen. Dat gelul over dat het hem alleen om 'een beweging' gaat, dat is inmiddels old skool.quote:Op zondag 12 oktober 2008 01:22 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik vind dat wel heel erg kort door de bocht. Wilders ziet de Islam als een gevaarlijke beweging, dat bedoel je toch. Zo heb je ook mensen die religie in het algemeen gevaarlijk vinden of die communisme gevaarlijk vinden etc. Deze zou ik ook niet snel onder de noemer racisme laten vallen.
Ik had jou toch hoger ingeschat dan ditquote:Op zondag 12 oktober 2008 01:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij vindt iedere moslim een kwaad. Dat is hoe er over zwarten en joden ook werd/wordt gedacht, of over homoseksuelen. Dat gelul over dat het hem alleen om 'een beweging' gaat, dat is inmiddels old skool.
Welnee,ik leg gewoon de vinger op de zere plek.quote:Op zondag 12 oktober 2008 01:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
je laat je ware aard zien: een haatzaaier die een rechtse dictatuur als oplossing aanbiedt
Kan ik niet gewoon een eigen mening hebben? Ik ben doodsbang voor mensen die een zondebok uitkiezen. Wellicht behoor ik bij de volgende.quote:Op zondag 12 oktober 2008 01:31 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ik had jou toch hoger ingeschat dan dit![]()
God wat sneu dat jij je laat beinvloeden door de media
Hij is gewoon heel aardig en eerlijk
beetje onschuldig aandoend..so?
Hoe wil jij het dan noemen?quote:Op zondag 12 oktober 2008 01:31 schreef detlevico het volgende:
En om mij hier als haatzaaier uit te maken,.......................
Nee die was niet liefquote:Op zondag 12 oktober 2008 01:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Kan ik niet gewoon een eigen mening hebben? Ik ben doodsbang voor mensen die een zondebok uitkiezen. Wellicht behoor ik bij de volgende.
Hitler was vast ook heel aardig en eerlijk. So what?
Is dat zo? Ik vind trouwens jouw reacties minder samenhangend overkomen dan anders. Ben je misschien het weekend aan het vieren.quote:Op zondag 12 oktober 2008 01:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij vindt iedere moslim een kwaad. Dat is hoe er over zwarten en joden ook werd/wordt gedacht, of over homoseksuelen. Dat gelul over dat het hem alleen om 'een beweging' gaat, dat is inmiddels old skool.
De islam is geen beweging. De islam is een religie, die grotendeels ook samenhangt met etnische dan wel geografische afkomst. De Islam kent, net als de meeste religies, verschillende stromingen. Wilders doet zijn best bepaalde zaken met negatieve bijklank te verbinden aan de religie.quote:Op zondag 12 oktober 2008 01:22 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik vind dat wel heel erg kort door de bocht. Wilders ziet de Islam als een gevaarlijke beweging, dat bedoel je toch. Zo heb je ook mensen die religie in het algemeen gevaarlijk vinden of die communisme gevaarlijk vinden etc. Deze zou ik ook niet snel onder de noemer racisme laten vallen.
Hij haat moslims absoluut wel. Je moet hem niet tekort doen, dan doe je Wilders onrecht aan.quote:Op zondag 12 oktober 2008 01:35 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Nee die was niet lief
tuurlijk mag jij die mening hebben ik ook aub?
Ik heb Wilders gezien in een docu over hem....en echt ik was om!
Geweldige vent..die iets wil uitdragen en wel heeeeeeel overdreven moet doen omdat men anders niets hoort.
Net als bij PIM
men luisterd niet goed....
AUB luister eens goed naar wat ze zeggen...en oordeel niet zo snel
ze haten geen buitenlanders echt niet.
nee hij haat moslims niet...lees je toch eens in!NBquote:Op zondag 12 oktober 2008 01:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij haat moslims absoluut wel. Je moet hem niet tekort doen, dan doe je Wilders onrecht aan.
Jij wilt gewoon dat hij ze haat, want in feite haat jij ze zelf!quote:Op zondag 12 oktober 2008 01:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij haat moslims absoluut wel. Je moet hem niet tekort doen, dan doe je Wilders onrecht aan.
Kind, neem een cola en ga een cursus Nederlands volgen en bedenk de volgende keer wat het verschil is tussen de regering en het parlement!quote:Op zondag 12 oktober 2008 01:52 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Jij wilt gewoon dat hij ze haat, want in feite haat jij ze zelf!
je projecteerd het op iemand in de regering..je bent jaloers nml, dat jij je niet vrijelijk kunt uitten in deze...
jaja ik heb je wel door hoor!
De Islam is niet een religie die aan etnische en/of geografische grenzen gebonden is. Kijk naar Indonesië of de Oeigoeren. Wilders is inderdaad van mening dat de Islam een negatieve invloed heeft op allerlei gebieden, dat is bekend.quote:Op zondag 12 oktober 2008 01:37 schreef djenneke het volgende:
[..]
De islam is geen beweging. De islam is een religie, die grotendeels ook samenhangt met etnische dan wel geografische afkomst. De Islam kent, net als de meeste religies, verschillende stromingen. Wilders doet zijn best bepaalde zaken met negatieve bijklank te verbinden aan de religie.
Dit is toch anders dan:
a. religie gevaarlijk vinden (immers gaat men er hierbij nooit vanuit dat iedere gelovige fundamentalistisch is, dan wel een gevaar voor wat dan ook is. Daarnaast worden er zelden allerlei maatschappelijke misstanden aan verbonden. Het ergste wat erover gezegd wordt is dat religie de veroorzaker is van iedere oorlog. Nogal algemeen dus, en geheel niet van toepassing op religieuzen an sich)
b. communisme (hierbij is immers veel minder sprake van een geografische dan wel etnische afkomst, er worden veel minder algemene eigenschappen verbonden aan mensen die deze overtuiging aanhangen. Communisme als levensovertuiging is meestal een keuze, terwijl een religie meestal met de paplepel wordt ingegoten. De gemiddelde aanhanger wordt veelal niet verantwoordelijk gehouden voor wat de machthebbers binnen deze politieke stroming hebben gedaan, maar worden eerder nog beschouwd als slachtoffer. Hetgeen uit het communisme is gekomen is niet hetgeen werd beoogd bij de oprichting van het gedachtengoed).
ach lul niet rukkerdquote:Op zondag 12 oktober 2008 01:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Kind, neem een cola en ga een cursus Nederlands volgen en bedenk de volgende keer wat het verschil is tussen de regering en het parlement!
Ach, natuurlijk is het dat wel. Ja, de islam heeft zich verspreid, en doet dat nog steeds. Toch ligt de grootste groei hedentendage niet in bekeringen van niet-moslims naar de islam.quote:Op zondag 12 oktober 2008 02:02 schreef rutger05 het volgende:
[..]
De Islam is niet een religie die aan etnische en/of geografische grenzen gebonden is. Kijk naar Indonesië of de Oeigoeren. Wilders is inderdaad van mening dat de Islam een negatieve invloed heeft op allerlei gebieden, dat is bekend.
Nee hoor. De PvdA erkent niet zoiets als De Marokkaan. En zal ook geen uitspraken doen als Marokkanen zijn lastig. De PvdA erkent namelijk dat generaliseren geen oplossing biedt, maar tot verdere polarisering leidt.quote:Op zondag 12 oktober 2008 02:15 schreef SeventhWave het volgende:
Zoals ik in een ander topic al uiteenzette is Wilders links en dus niet een racist in de rechtse betekenis van het woord. Dit heeft te maken met het geloof in de maakbaarheid van het individu.
PvdA: Marokkanen zijn lastig omdat ze gediscrimineerd worden.
Wilders: Marokkanen zijn lastig omdat de PvdA te lief is voor ze.
PvdA: Marokkanen zijn lastig omdat Geertje niet lief voor ze is.
Wilders: Marokkanen zijn lastig omdat de PvdA mijn ouderlijk gezag ondermijnt.
Beide partijen zien de Marokkaan als een onschuldige entiteit die door de islam, racisme, vertroeteling, en andere factoren gecorrumpeerd worden.
Nou?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:56 schreef Reki het volgende:
[..]
Hij is een islamofoob en xenofoob.
Hoe noem je trouwens iemand die discrimineert? discriminant, discriminator?
Wilders is net zo links als de bankiers die subprime loans verstrekten???quote:Op zondag 12 oktober 2008 02:15 schreef SeventhWave het volgende:
Zoals ik in een ander topic al uiteenzette is Wilders links en dus niet een racist in de rechtse betekenis van het woord. Dit heeft te maken met het geloof in de maakbaarheid van het individu.
PvdA: Marokkanen zijn lastig omdat ze gediscrimineerd worden.
Wilders: Marokkanen zijn lastig omdat de PvdA te lief is voor ze.
PvdA: Marokkanen zijn lastig omdat Geertje niet lief voor ze is.
Wilders: Marokkanen zijn lastig omdat de PvdA mijn ouderlijk gezag ondermijnt.
Beide partijen zien de Marokkaan als een onschuldige entiteit die door de islam, racisme, vertroeteling, en andere factoren gecorrumpeerd worden.
no -can-do... eens gegeven is altijd gegeven...quote:Op zondag 12 oktober 2008 01:31 schreef detlevico het volgende:
En om mij hier als haatzaaier uit te maken,.......................
Dat woord neem je terug dude!!
Je zegt eigenlijk... dat wie niet erkent dat "de slechtigheid" der Marokkanen voortkomt uit het dna van 'hun ras' is links... maw wie geen racist is, is links ?quote:Op zondag 12 oktober 2008 02:15 schreef SeventhWave het volgende:
Volgens mij beweert hij juist dat Wilders een racist is in de linkse betekenis van het woord. Al ben ik dan erg benieuwd, wat hij daaronder verstaat...quote:Op zondag 12 oktober 2008 10:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je zegt eigenlijk... dat wie niet erkent dat "de slechtigheid" der Marokkanen voortkomt uit het dna van 'hun ras' is links... maw wie geen racist is, is links ?
Nou nou.... nogal verketterend voor rechts... en veel te complimenteus voor links.
Ah daarom noemt hij Marokkanen kolonisten! En gebruikt hij termen als tsunami van islamisering. En wil hij alleen mensen uit moslimlanden weren. Tuurlijk jong. Geen enkele vorm van nuance mogelijk, hoe graag je dat ook zou willen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:06 schreef Elfletterig het volgende:
Je doet je avatar alle eer aan. Bij mijn weten is Marokkaan geen ras en Islamiet ook niet. Maar goed, ik kan het mis hebben.quote:Op zondag 12 oktober 2008 11:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ah daarom noemt hij Marokkanen kolonisten! En gebruikt hij termen als tsunami van islamisering. En wil hij alleen mensen uit moslimlanden weren. Tuurlijk jong. Geen enkele vorm van nuance mogelijk, hoe graag je dat ook zou willen.
Je reageert totaal niet inhoudelijk. Is dat omdat je deze feitelijke gegevens niet kan weerleggen? Alsof iemand die discrimineert op basis van afkomst minder erg is dan een racist.quote:Op zondag 12 oktober 2008 11:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je doet je avatar alle eer aan. Bij mijn weten is Marokkaan geen ras en Islamiet ook niet. Maar goed, ik kan het mis hebben.
Gewoon even lezen. Marokkaan is een ras? Islamiet is een ras? Gewoon inhoudelijk. Dus, jij bent degene die niet wordt gehinderd door enige feitenkennis.quote:Op zondag 12 oktober 2008 11:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je reageert totaal niet inhoudelijk. Is dat omdat je deze feitelijke gegevens niet kan weerleggen? Alsof iemand die discrimineert op basis van afkomst minder erg is dan een racist.![]()
Het is vervelend he, de waarheid pogen te weerleggen. Wilders discrimineert op basis van religie en afkomst, zelf heb ik overigens nergens gesteld dat het een racist is (wat jij waarschijnlijk dacht), maar in mijn ogen is er geen ENKEL moreel verschil tussen iemand die racist is en iemand die discrimineert op basis van religie en afkomst. Een racist is doorgaans een idioot en iemand die discrimineert evenwel.quote:Op zondag 12 oktober 2008 11:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Gewoon even lezen. Marokkaan is een ras? Islamiet is een ras? Gewoon inhoudelijk. Dus, jij bent degene die niet wordt gehinderd door enige feitenkennis.
Kijk eens naar de vraag die is gesteld in de topictitel. Jij reageert dus offtopic.quote:Op zondag 12 oktober 2008 11:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is vervelend he, de waarheid pogen te weerleggen. Wilders discrimineert op basis van religie en afkomst, zelf heb ik overigens nergens gesteld dat het een racist is (wat jij waarschijnlijk dacht), maar in mijn ogen is er geen ENKEL moreel verschil tussen iemand die racist is en iemand die discrimineert op basis van religie en afkomst. Een racist is doorgaans een idioot en iemand die discrimineert evenwel.
Precies, dat is altijd de manier om die discussie af te houden. Hij is een racist die mensen buitensluit en afkeurt, niet vanwege hun ras, maar wel vanwege hun afkomst, hun geloof en wie weet in de toekomst nog vanwege hun geaardheid, als hij daar zetels mee kan winnen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 11:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Gewoon even lezen. Marokkaan is een ras? Islamiet is een ras? Gewoon inhoudelijk. Dus, jij bent degene die niet wordt gehinderd door enige feitenkennis.
Inderdaad. Rest mij nog altijd de grote vraag waarom mensen zo bang zijn om zichzelf racist te noemen, terwijl ze er in feite alle kenmerken van bezitten. Dat etiket is blijkbaar net te zwaar?quote:Op zondag 12 oktober 2008 12:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Precies, dat is altijd de manier om die discussie af te houden. Hij is een racist die mensen buitensluit en afkeurt, niet vanwege hun ras, maar wel vanwege hun afkomst, hun geloof en wie weet in de toekomst nog vanwege hun geaardheid, als hij daar zetels mee kan winnen.
Oke, dan is hij geen racist, maar een fascist.quote:Op zondag 12 oktober 2008 11:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
quote:Op zondag 12 oktober 2008 13:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oke, dan is hij geen racist, maar een realist.
Volgens mij zegt-ie dat Wilders gelooft in de maakbaarheid van het individu. Wat een linkse mythe is volgens hem. De mens wordt gedetermineerd door zijn aanleg.quote:Op zondag 12 oktober 2008 10:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Volgens mij beweert hij juist dat Wilders een racist is in de linkse betekenis van het woord. Al ben ik dan erg benieuwd, wat hij daaronder verstaat...
Wim de Biequote:'Als Wilders hetzelfde over Gereformeerden (en het Nieuwe Testament) gezegd zou hebben als wat hij nu over Moslims (en de Koran) uitkraamt en hij had over dat onderwerp een roman geschreven, dan was die allang een grote bestseller. (En werd er volgend jaar een nieuwe Nederlandse speelfilm van gemaakt.)'
Dat lijkt me een onhoudbare stelling. Kritiek op de islam ligt helemaal niet zo gevoelig juist. Het gaat er alleen om of het om kritiek gaat of om een totale verwerping en een persoonlijke aanval op al die gelovigen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 15:18 schreef damian5700 het volgende:
En kritiek op de Islam ligt net zo gevoelig als bijvoorbeeld antisemitisme.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |