Een gelovist..quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:50 schreef RedDevil085 het volgende:
hij discrimineert ze op grond van hun geloof... weet niet precies hoe ze zo iemand noemen...
Hij is een islamofoob en xenofoob.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:50 schreef RedDevil085 het volgende:
Nee, natuurlijk niet:
ra·cis·me het; o 1 theorie die de superioriteit ve bep. ras verkondigt 2 discriminatie op grond van iems ras
Hij discrimineert niemand op grond van hun ras... hij discrimineert ze op grond van hun geloof... weet niet precies hoe ze zo iemand noemen...
foob betekent bang, door hem een foob te noemen klasseer je hem als slachtoffer, terwijl hij juist de agressor is.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:56 schreef Reki het volgende:
[..]
Hij is een islamofoob en xenofoob.
Hoe noem je trouwens iemand die discrimineert? discriminant, discriminator?
xe·no·fo·bie de; v vreemdelingenhaatquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:59 schreef WeMan het volgende:
[..]
foob betekent bang, door hem een foob te noemen klasseer je hem als slachtoffer, terwijl hij juist de agressor is.
Hij maakt idd gebruik van de islamofobie/xenofobie v/d massa...quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:59 schreef WeMan het volgende:
[..]
foob betekent bang, door hem een foob te noemen klasseer je hem als slachtoffer, terwijl hij juist de agressor is.
wat wil je hiermee zeggen dat je alleen negers kan discrimineren?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:02 schreef Reki het volgende:
Hij is waarschijnlijk geen racist, want hij close met Hirsi ali
Dacht dat je de kluts kwijt was?quote:
hij wil dat niet, weet je dat zeker? hij kan dat wettelijk niet zou ik eerder zeggen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:06 schreef Elfletterig het volgende:
Nee, hij is geen racist. Wilders wil bijvoorbeeld ook niet alle moslims Nederland uitzetten. Hij maakt zich alleen zorgen over de opkomst van de islam in Nederland en de gebrekkige inburgering van migranten, die hier hun eigen mini-samenlevinkjes stichten. Wilders verkondigt zijn mening alleen op een populistische manier, inspelend op onderbuikgevoelens en woede onder de bevolking. Maar het is echt te makkelijk om hem een racist te noemen.
Leuke conclusie... wat voor propaganda was er trouwens voor de mensheid?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:06 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Dacht dat je de kluts kwijt was?
Links krakerstuigtopic dus. Loop door jongens, propaganda is ouder dan de mensheid.
Maar hij wil wel mensen aan de grens tegenhouden áls ze uit een 'moslimland' komen. Discriminatie op grond van herkomst dus. Daarnaast wil hij mensen uitzetten die een volledige Koran in bezit hebben. Discriminatie op grond van geloof.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:06 schreef Elfletterig het volgende:
Nee, hij is geen racist. Wilders wil bijvoorbeeld ook niet alle moslims Nederland uitzetten. Hij maakt zich alleen zorgen over de opkomst van de islam in Nederland en de gebrekkige inburgering van migranten, die hier hun eigen mini-samenlevinkjes stichten. Wilders verkondigt zijn mening alleen op een populistische manier, inspelend op onderbuikgevoelens en woede onder de bevolking. Maar het is echt te makkelijk om hem een racist te noemen.
Red in je naam staat zeker niet voor je haarkleur, kameraad?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:09 schreef RedDevil085 het volgende:
[..]
Leuke conclusie... wat voor propaganda was er trouwens voor de mensheid?
Als je geen antwoord kunt geven, kun je ook gewoon in stilte wegkwijnen met de rest van de prutsers die hun opmerkingen niet kunnen beargumenteren...quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:15 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Red in je naam staat zeker niet voor je haarkleur, kameraad?
hoezo ga je em vergassen in je turbine?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:15 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Red in je naam staat zeker niet voor je haarkleur, kameraad?
Nee, je mag dan ook chinezen en indianen discrimineren.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:06 schreef WeMan het volgende:
wat wil je hiermee zeggen dat je alleen negers kan discrimineren?
De eerste post van dit topic legt het al prima uit.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:25 schreef WeMan het volgende:
[..]
als je nee zegt, moet je ook even uitleggen.
Kan het wel beargumenteren maar ik blijf niet 298 keer hetzelfde liedje zingen. Graaf eens in mijn postgeschiedenis als je het zograag wilt weten.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:18 schreef RedDevil085 het volgende:
[..]
Als je geen antwoord kunt geven, kun je ook gewoon in stilte wegkwijnen met de rest van de prutsers die hun opmerkingen niet kunnen beargumenteren...
En om je vraag te beantwoorden: éigenlijk wel (je zou kunnen zeggen dat het kastanjebruin is, maar ik heb zelf de voorkeur voor rood).
Ben ik met je eens.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:06 schreef Elfletterig het volgende:
Volgens de Van Dale betekent ras:quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:27 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
De eerste post van dit topic legt het al prima uit.
Wilders weet precies hoever hij kan gaan; daarom heeft hij het ook steeds over moslims ipv over bepaalde landen. Racisme omvat veel, maar juist niet discriminatie op religie.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:49 schreef djenneke het volgende:
[..]
Volgens de Van Dale betekent ras:
1ras het; o -sen 1 groep van individuen, ve andere groep onderscheiden door een aantal erfelijke en lichamelijke overeenkomsten 2 soort levend wezen: het menselijke ~ 3 (in sam) in hart en nieren; echt: ~acteur
Voldoet Wilders prima aan.
Ook deze uitspraak doet sterk vermoeden dat meneer Wilders wel degelijk racistisch is:
“Mocht het ooit tot rassenrellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij voorbaat een negatieve werking uit te gaan.”
Geert Wilders, Volkskrant, 9 oktober 2004
Blijkbaar ziet hij Moslims wel degelijk als een ander ras. Of trek ik nu te snel mijn conclusies?
Daar sluit ik me bij aan. Ik heb laatst een artikel gelezen waarin iemand hem van cultureel racisme betichtte. Uiteraard erg makkelijk om zelf termen te gaan introduceren om iemand daarmee een bepaald stempel op te drukken. Toch vond ik het wel een treffende omschrijving.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 19:36 schreef voyeur het volgende:
[..]
Wilders weet precies hoever hij kan gaan; daarom heeft hij het ook steeds over moslims ipv over bepaalde landen. Racisme omvat veel, maar juist niet discriminatie op religie.
Gezien zijn intenties lijkt het me wel degelijk een racist. Ik hoor hem zelden over succesvolle Turkse moslims, want hij tracht achterlijkheid, kwaadaardigheid en de moslim religie te verbinden. Binnenlands lijkt zijn strijd toch vooral gericht tegen Marokkanen; ik hoor hem zelden tekeergaan tegen Indonesiers.
prima toch als haatzaaiers hun bek dichthouden...?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 23:23 schreef detlevico het volgende:
Wilders een racist??
Welnee,vindt trouwens mensen die Wilders een racist noemen zielige hoopjes!
Ze willen Wilders gewoon het zwijgen opleggen,niets anders.
Gaat heen,en verbeter jezelf!
Jij projecteerd je bent zelf rechts!quote:Op zondag 12 oktober 2008 00:04 schreef Scaurus het volgende:
Wilders = rechts = nazisme = racisme. QED.
Jij kan geen Nederlands!quote:Op zondag 12 oktober 2008 00:05 schreef zhe-devilll het volgende:
Jij projecteerd je bent zelf rechts!
Krijg een stijvequote:
En wat als een hoogbegaafde onderuit gescheten wordt als types als balkenende?quote:Op zondag 12 oktober 2008 00:09 schreef Skeletor het volgende:
Volgens mij is het geen echte rascist, hij heeft alleen moeite met het nuanceren van zijn uitspraken jegens buitenlanders. Soms heeft hij wel een punt maar door het generaliseren wat hij doet, kan ik hem niet echt serieus nemen...
Heb je ook een Nederlandse vertaling?quote:Op zondag 12 oktober 2008 00:19 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
En wat als een hoogbegaafde onderuit gescheten wordt als types als balkenende?
Zoals men PIM FORTUYN onderuit schoof?
Ik denk dat enkel hoogbegaafde slimme mensen Wilders alswel Pim wel begrijpen de rest niet...dat zijn hele domme mensen..de massa nml
waarom doen jullie zo dom allemaal? Is het dan zo moeilijk te begrijpen dat mensen als KOK en BAL je brains bewerken?
Dat een vrouw dit tegen mij zegt doet waarlijk mijn geslacht erecteren.quote:
Jammer je bent geen hoogbegaafd iemand...quote:Op zondag 12 oktober 2008 00:22 schreef Skeletor het volgende:
[..]
Heb je ook een Nederlandse vertaling?
Ik wist het!!!!!!!!quote:Op zondag 12 oktober 2008 00:24 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Dat een vrouw dit tegen mij zegt doet waarlijk mijn geslacht erecteren.
Ja sorry ik ben geestelijk gehandicapt omdat ik niet weet wat "onderuit gescheten" betekent..quote:Op zondag 12 oktober 2008 00:25 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Jammer je bent geen hoogbegaafd iemand...
![]()
Jij snapt er niks van gewoon!
Vandaar ook dat er met name hoogbegaafden op Wilders stemmenquote:Op zondag 12 oktober 2008 00:19 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik denk dat enkel hoogbegaafde slimme mensen Wilders alswel Pim wel begrijpen de rest niet...dat zijn hele domme mensen..de massa nml
Is het dan zo moeilijk om te begrijpen dat WIL dat ook doet?quote:waarom doen jullie zo dom allemaal? Is het dan zo moeilijk te begrijpen dat mensen als KOK en BAL je brains bewerken?
Ik denk dat Pim Fortuyn zich in zijn graf omdraait als men Wilders met hem vergelijkt.quote:Op zondag 12 oktober 2008 00:19 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
waarom doen jullie zo dom allemaal? Is het dan zo moeilijk te begrijpen dat mensen als KOK en BAL je brains bewerken?
quote:Op zondag 12 oktober 2008 00:25 schreef zhe-devilll het volgende:
Jammer je bent geen hoogbegaafd iemand...
![]()
Jij snapt er niks van gewoon!
Spreekwoord; De brenger van de waarheid,word uit veertig dorpen verjaagd.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 23:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
prima toch als haatzaaiers hun bek dichthouden...?
krijgen we een veel betere wereld...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |