abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62312040
Is dhr. Wilders nou een racist, ja of nee, wat vind jij er van?
De één zegt van wel, de ander zegt van niet. Ik ben helemaal de kluts kwijt.
Zo ja, leg uit. Zo nee, leg ook uit.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:50:50 #2
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_62312137
Nee, natuurlijk niet:
ra·cis·me het; o 1 theorie die de superioriteit ve bep. ras verkondigt 2 discriminatie op grond van iems ras

Hij discrimineert niemand op grond van hun ras... hij discrimineert ze op grond van hun geloof... weet niet precies hoe ze zo iemand noemen...
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_62312159
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 17:50 schreef RedDevil085 het volgende:
hij discrimineert ze op grond van hun geloof... weet niet precies hoe ze zo iemand noemen...
Een gelovist..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_62312202
hij praat toch ook over Antillianen?
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:56:53 #5
165802 Reki
no comment.
pi_62312267
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 17:50 schreef RedDevil085 het volgende:
Nee, natuurlijk niet:
ra·cis·me het; o 1 theorie die de superioriteit ve bep. ras verkondigt 2 discriminatie op grond van iems ras

Hij discrimineert niemand op grond van hun ras... hij discrimineert ze op grond van hun geloof... weet niet precies hoe ze zo iemand noemen...
Hij is een islamofoob en xenofoob.
Hoe noem je trouwens iemand die discrimineert? discriminant, discriminator?
zie ondertitel :)
pi_62312274
Nee.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_62312329
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 17:56 schreef Reki het volgende:

[..]

Hij is een islamofoob en xenofoob.
Hoe noem je trouwens iemand die discrimineert? discriminant, discriminator?
foob betekent bang, door hem een foob te noemen klasseer je hem als slachtoffer, terwijl hij juist de agressor is.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:02:53 #8
165802 Reki
no comment.
pi_62312390
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 17:59 schreef WeMan het volgende:

[..]

foob betekent bang, door hem een foob te noemen klasseer je hem als slachtoffer, terwijl hij juist de agressor is.
xe·no·fo·bie de; v vreemdelingenhaat
zegt het woordenboek Vandale

http://nl.wikipedia.org/wiki/Xenofobie

Hij is waarschijnlijk geen racist, want hij close met Hirsi ali
zie ondertitel :)
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:04:03 #9
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_62312409
quote:

[..]

Hij maakt idd gebruik van de islamofobie/xenofobie v/d massa...

Ik wil me echter niet wagen aan zijn persoonlijke psychologische profiel
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_62312448
Nee, hij is geen racist. Wilders wil bijvoorbeeld ook niet alle moslims Nederland uitzetten. Hij maakt zich alleen zorgen over de opkomst van de islam in Nederland en de gebrekkige inburgering van migranten, die hier hun eigen mini-samenlevinkjes stichten. Wilders verkondigt zijn mening alleen op een populistische manier, inspelend op onderbuikgevoelens en woede onder de bevolking. Maar het is echt te makkelijk om hem een racist te noemen.
pi_62312456
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 18:02 schreef Reki het volgende:
Hij is waarschijnlijk geen racist, want hij close met Hirsi ali
wat wil je hiermee zeggen dat je alleen negers kan discrimineren?
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:06:46 #12
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_62312467
quote:

[..]
terwijl hij juist de agressor is.
Dacht dat je de kluts kwijt was?

Links krakerstuigtopic dus. Loop door jongens, propaganda is ouder dan de mensheid.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_62312506
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 18:06 schreef Elfletterig het volgende:
Nee, hij is geen racist. Wilders wil bijvoorbeeld ook niet alle moslims Nederland uitzetten. Hij maakt zich alleen zorgen over de opkomst van de islam in Nederland en de gebrekkige inburgering van migranten, die hier hun eigen mini-samenlevinkjes stichten. Wilders verkondigt zijn mening alleen op een populistische manier, inspelend op onderbuikgevoelens en woede onder de bevolking. Maar het is echt te makkelijk om hem een racist te noemen.
hij wil dat niet, weet je dat zeker? hij kan dat wettelijk niet zou ik eerder zeggen.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:09:17 #14
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_62312517
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 18:06 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Dacht dat je de kluts kwijt was?

Links krakerstuigtopic dus. Loop door jongens, propaganda is ouder dan de mensheid.
Leuke conclusie... wat voor propaganda was er trouwens voor de mensheid?
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:09:35 #15
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62312523
quote:
Maar hij wil wel mensen aan de grens tegenhouden áls ze uit een 'moslimland' komen. Discriminatie op grond van herkomst dus. Daarnaast wil hij mensen uitzetten die een volledige Koran in bezit hebben. Discriminatie op grond van geloof.

Hij zegt zoveel, maar of hij zich oprecht zorgen maakt? Dat durf ik wel te betwijfelen.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:15:57 #16
158899 GasTurbine
pi_62312685
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 18:09 schreef RedDevil085 het volgende:

[..]

Leuke conclusie... wat voor propaganda was er trouwens voor de mensheid?
Red in je naam staat zeker niet voor je haarkleur, kameraad?
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:18:45 #17
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_62312739
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 18:15 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Als je geen antwoord kunt geven, kun je ook gewoon in stilte wegkwijnen met de rest van de prutsers die hun opmerkingen niet kunnen beargumenteren...

En om je vraag te beantwoorden: éigenlijk wel (je zou kunnen zeggen dat het kastanjebruin is, maar ik heb zelf de voorkeur voor rood).
pi_62312748
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 18:15 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

hoezo ga je em vergassen in je turbine?
pi_62312892
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 18:21 schreef Lekiamh het volgende:
Nee.
als je nee zegt, moet je ook even uitleggen.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:26:30 #21
13250 Lod
Sapere aude!
pi_62312924
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 18:06 schreef WeMan het volgende:
wat wil je hiermee zeggen dat je alleen negers kan discrimineren?
Nee, je mag dan ook chinezen en indianen discrimineren.
En Wilders neigt naar het fascisme.
GNU Terry Pratchett
pi_62312933
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 18:25 schreef WeMan het volgende:

[..]

als je nee zegt, moet je ook even uitleggen.
De eerste post van dit topic legt het al prima uit.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:31:23 #23
158899 GasTurbine
pi_62313005
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 18:18 schreef RedDevil085 het volgende:

[..]

Als je geen antwoord kunt geven, kun je ook gewoon in stilte wegkwijnen met de rest van de prutsers die hun opmerkingen niet kunnen beargumenteren...

En om je vraag te beantwoorden: éigenlijk wel (je zou kunnen zeggen dat het kastanjebruin is, maar ik heb zelf de voorkeur voor rood).
Kan het wel beargumenteren maar ik blijf niet 298 keer hetzelfde liedje zingen. Graaf eens in mijn postgeschiedenis als je het zograag wilt weten.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:38:21 #24
207527 SchoppenKoning
The Ace of Spades is overrated
pi_62313142
quote:
Ben ik met je eens.
Je ziet alleen naarmate dat andere politieke partijen, inclusief PvdA ook naar rechts opschuiven, de toon van de groep Wilders nog extremer wordt alleen maar om zich af te zetten tegen in hun ogen 'de gevestigde orde'. Op die manier graaft die uiteindelijk zijn eigen graf. Als die slim is wijst die op het feit dat iedereen naar rechts opschuift en koppelt die dat aan zijn eigen geschreeuw van het afgelopen jaar.
pi_62313336
Er valt voor beide kanten wel wat te zeggen. Sommige voorstellen van hem zijn specifiek op Moslims gericht, waardoor ze als discriminerend kunnen worden ervaren. Aan de andere kant heeft hij valide redenen hiervoor. En maakt hij genoeg nuances in interviews. Het is maar hoe je er tegenaan kijkt.

Ik word er eigenlijk niet warm of koud van.
pi_62313349
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 18:27 schreef Lekiamh het volgende:

[..]

De eerste post van dit topic legt het al prima uit.
Volgens de Van Dale betekent ras:

1ras het; o -sen 1 groep van individuen, ve andere groep onderscheiden door een aantal erfelijke en lichamelijke overeenkomsten 2 soort levend wezen: het menselijke ~ 3 (in sam) in hart en nieren; echt: ~acteur

Voldoet Wilders prima aan.

Ook deze uitspraak doet sterk vermoeden dat meneer Wilders wel degelijk racistisch is:

“Mocht het ooit tot rassenrellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij voorbaat een negatieve werking uit te gaan.”
Geert Wilders, Volkskrant, 9 oktober 2004

Blijkbaar ziet hij Moslims wel degelijk als een ander ras. Of trek ik nu te snel mijn conclusies?
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 19:36:55 #27
798 voyeur
bemoeit zich
pi_62314362
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 18:49 schreef djenneke het volgende:

[..]

Volgens de Van Dale betekent ras:

1ras het; o -sen 1 groep van individuen, ve andere groep onderscheiden door een aantal erfelijke en lichamelijke overeenkomsten 2 soort levend wezen: het menselijke ~ 3 (in sam) in hart en nieren; echt: ~acteur

Voldoet Wilders prima aan.

Ook deze uitspraak doet sterk vermoeden dat meneer Wilders wel degelijk racistisch is:

“Mocht het ooit tot rassenrellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij voorbaat een negatieve werking uit te gaan.”
Geert Wilders, Volkskrant, 9 oktober 2004

Blijkbaar ziet hij Moslims wel degelijk als een ander ras. Of trek ik nu te snel mijn conclusies?
Wilders weet precies hoever hij kan gaan; daarom heeft hij het ook steeds over moslims ipv over bepaalde landen. Racisme omvat veel, maar juist niet discriminatie op religie.
Gezien zijn intenties lijkt het me wel degelijk een racist. Ik hoor hem zelden over succesvolle Turkse moslims, want hij tracht achterlijkheid, kwaadaardigheid en de moslim religie te verbinden. Binnenlands lijkt zijn strijd toch vooral gericht tegen Marokkanen; ik hoor hem zelden tekeergaan tegen Indonesiers.
Here we are now, entertain us.
pi_62318404
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 19:36 schreef voyeur het volgende:

[..]

Wilders weet precies hoever hij kan gaan; daarom heeft hij het ook steeds over moslims ipv over bepaalde landen. Racisme omvat veel, maar juist niet discriminatie op religie.
Gezien zijn intenties lijkt het me wel degelijk een racist. Ik hoor hem zelden over succesvolle Turkse moslims, want hij tracht achterlijkheid, kwaadaardigheid en de moslim religie te verbinden. Binnenlands lijkt zijn strijd toch vooral gericht tegen Marokkanen; ik hoor hem zelden tekeergaan tegen Indonesiers.
Daar sluit ik me bij aan. Ik heb laatst een artikel gelezen waarin iemand hem van cultureel racisme betichtte. Uiteraard erg makkelijk om zelf termen te gaan introduceren om iemand daarmee een bepaald stempel op te drukken. Toch vond ik het wel een treffende omschrijving.
pi_62319013
Wilders een racist??
Welnee,vindt trouwens mensen die Wilders een racist noemen zielige hoopjes!
Ze willen Wilders gewoon het zwijgen opleggen,niets anders.
Gaat heen,en verbeter jezelf!
pi_62319525
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 23:23 schreef detlevico het volgende:
Wilders een racist??
Welnee,vindt trouwens mensen die Wilders een racist noemen zielige hoopjes!
Ze willen Wilders gewoon het zwijgen opleggen,niets anders.
Gaat heen,en verbeter jezelf!
prima toch als haatzaaiers hun bek dichthouden...?
krijgen we een veel betere wereld...
pi_62319542
Nee.
pi_62319628
Blabla van een parag dingus

Geert Wilders

Ik heb weinig informatie over Wilders maar wel een kernpunt ontdekt. Hij heeft zon - Venus-Pluto. Hij lijkt egocentrisch, doch niets is minder waar. Hij is hier gekomen met een kosmische boodschap, daar kan hij niet onderuit. Hij zal daar zelfs zijn leven voor in de waagschaal leggen. Dat hij het Nederlandse Erfgoed wil beschermen is zijn taak. Hij laat zich niet emotioneel chanteren. Het aspect dat hij door de Kosmos is gestuurd maakt hem extra kwetsbaar. Het zal me dan ook niet verwonderen dat hij net als Theo vermoord wordt. In ieder geval zal Balkenende een hoop heisa maken over hem, zo nodig zich proberen te redden met leugens. Begin februari wordt het crisis want dan loopt de zon over zijn Radix Saturnus.

Ehm nee Geert is zelf getrouwd met een buitenlandse vrouw als er een is die hem dit influisterd is zij dat!
Veel buitenlanders kennen nml de klappen van de zweep van eigen volk...

ok in fok taal!

Let op...er komen duizenden tokkies richting turkije..
gezellie andre hazes en bier bladiebleerrrrrrr...
feestje knakworsten blabla..
Die turken zijn het helemaal zat en jij als partner van een regeringsleider kent die tokkies wel en je verteld tijdens de liefdesnachten over hoe zij eigenlijk in elkaar zitten..goeien daargelaten..

Ik hoop dat men dit eindelijk eens gaat begrijpen...

Ik heb niets tegen tokkies...bij deze!
Maar ik grijp een bevolkingsgroep aan die vaak wordt verwezen naar het land der werkelozen
wow wat erg!
Maar goed..om een voorbeeld te stellen..doe ik dit ff voor geert!
Als je trouwt met een dame of man uit een ander land krijg je een ander licht op de zaak die
de op zijn zak zittende bak ellende niet zal begrijpen!~

http://www.kovandijkvertelt.nl/?p=689
als bron...bruikbaar of niet..doet er niet toe
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 12 oktober 2008 @ 00:04:59 #33
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62319639
Wilders = rechts = nazisme = racisme. QED.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_62319647
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 00:04 schreef Scaurus het volgende:
Wilders = rechts = nazisme = racisme. QED.
Jij projecteerd je bent zelf rechts!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_62319700
Volgens mij is het geen echte rascist, hij heeft alleen moeite met het nuanceren van zijn uitspraken jegens buitenlanders. Soms heeft hij wel een punt maar door het generaliseren wat hij doet, kan ik hem niet echt serieus nemen...
I approve this message
pi_62319703
Hij komt soms racistisch over met sommige uitspraken, maar of die nou een echte racist is weet ik niet.
............................
  zondag 12 oktober 2008 @ 00:11:31 #37
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62319730
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 00:05 schreef zhe-devilll het volgende:
Jij projecteerd je bent zelf rechts!
Jij kan geen Nederlands!
pi_62319807
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 00:11 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Jij kan geen Nederlands!
Krijg een stijve
pi_62319829
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 00:09 schreef Skeletor het volgende:
Volgens mij is het geen echte rascist, hij heeft alleen moeite met het nuanceren van zijn uitspraken jegens buitenlanders. Soms heeft hij wel een punt maar door het generaliseren wat hij doet, kan ik hem niet echt serieus nemen...
En wat als een hoogbegaafde onderuit gescheten wordt als types als balkenende?
Zoals men PIM FORTUYN onderuit schoof?

Ik denk dat enkel hoogbegaafde slimme mensen Wilders alswel Pim wel begrijpen de rest niet...dat zijn hele domme mensen..de massa nml

waarom doen jullie zo dom allemaal? Is het dan zo moeilijk te begrijpen dat mensen als KOK en BAL je brains bewerken?
pi_62319863
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 00:19 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Ik denk dat enkel hoogbegaafde slimme mensen Wilders alswel Pim wel begrijpen de rest niet...dat zijn hele domme mensen..de massa nml

waarom doen jullie zo dom allemaal? Is het dan zo moeilijk te begrijpen dat mensen als KOK en BAL je brains bewerken?
Heb je ook een Nederlandse vertaling?
I approve this message
  zondag 12 oktober 2008 @ 00:24:21 #41
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62319882
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 00:18 schreef zhe-devilll het volgende:
Krijg een stijve
Dat een vrouw dit tegen mij zegt doet waarlijk mijn geslacht erecteren.
pi_62319895
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 00:22 schreef Skeletor het volgende:

[..]

Heb je ook een Nederlandse vertaling?
Jammer je bent geen hoogbegaafd iemand...

Jij snapt er niks van gewoon!
pi_62319901
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 00:24 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Dat een vrouw dit tegen mij zegt doet waarlijk mijn geslacht erecteren.
Ik wist het!!!!!!!!
woe woe
pi_62319977
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 00:25 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Ja sorry ik ben geestelijk gehandicapt omdat ik niet weet wat "onderuit gescheten" betekent..

Zal ik jou anders ff onderschijten, blijkbaar heb je daar ervaring mee..
I approve this message
  zondag 12 oktober 2008 @ 00:44:03 #45
13250 Lod
Sapere aude!
pi_62320108
quote:

Vandaar ook dat er met name hoogbegaafden op Wilders stemmen
quote:
Is het dan zo moeilijk om te begrijpen dat WIL dat ook doet?
GNU Terry Pratchett
pi_62320143
quote:

[..]

Ik denk dat Pim Fortuyn zich in zijn graf omdraait als men Wilders met hem vergelijkt.

En volgens mij zijn de aanhangers van Wilders nu meestal niet te vinden in de meest intellectuele dan wel intelligente kringen. Waar dit bij Pim Fortuyn nog anders lag.
  zondag 12 oktober 2008 @ 00:53:13 #47
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62320204
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 00:25 schreef zhe-devilll het volgende:

Ach ja, vrouwen en politiek... Never the twain shall meet.
pi_62320214
Ja.
  zondag 12 oktober 2008 @ 01:00:15 #49
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62320262
Ongeacht je definitie van racisme, Wilders generaliseert en discrimineert.
pi_62320274
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 23:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

prima toch als haatzaaiers hun bek dichthouden...?
krijgen we een veel betere wereld...
Spreekwoord; De brenger van de waarheid,word uit veertig dorpen verjaagd.

Die laffe linkse honden,die van het pappen en nathouden zouden hun bek moeten houden.
En ook moeten worden ontslagen en uitgesloten moeten worden van alle overheidsfuncties.
Dan,dan krijgen we een véél betere wereld!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')