abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62321293
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 02:15 schreef SeventhWave het volgende:
Zoals ik in een ander topic al uiteenzette is Wilders links en dus niet een racist in de rechtse betekenis van het woord. Dit heeft te maken met het geloof in de maakbaarheid van het individu.

PvdA: Marokkanen zijn lastig omdat ze gediscrimineerd worden.
Wilders: Marokkanen zijn lastig omdat de PvdA te lief is voor ze.
PvdA: Marokkanen zijn lastig omdat Geertje niet lief voor ze is.
Wilders: Marokkanen zijn lastig omdat de PvdA mijn ouderlijk gezag ondermijnt.

Beide partijen zien de Marokkaan als een onschuldige entiteit die door de islam, racisme, vertroeteling, en andere factoren gecorrumpeerd worden.
Nee hoor. De PvdA erkent niet zoiets als De Marokkaan. En zal ook geen uitspraken doen als Marokkanen zijn lastig. De PvdA erkent namelijk dat generaliseren geen oplossing biedt, maar tot verdere polarisering leidt.

Wilders doet eigenlijk verder geen uitspraken over Marokkanen. Zo slim is hij dan weer wel. Hij wijt het dan aan religie en cultuur. Wetende dat cultuur natuurlijk sowieso een geografisch gegeven is.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_62322729
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 17:56 schreef Reki het volgende:

[..]

Hij is een islamofoob en xenofoob.
Hoe noem je trouwens iemand die discrimineert? discriminant, discriminator?
Nou?
pi_62322741
Nee, ik hoor hem nooit over rassen eigenlijk.
pi_62322771
quote:
Zoals ik in een ander topic al uiteenzette is Wilders links en dus niet een racist in de rechtse betekenis van het woord. Dit heeft te maken met het geloof in de maakbaarheid van het individu.

PvdA: Marokkanen zijn lastig omdat ze gediscrimineerd worden.
Wilders: Marokkanen zijn lastig omdat de PvdA te lief is voor ze.
PvdA: Marokkanen zijn lastig omdat Geertje niet lief voor ze is.
Wilders: Marokkanen zijn lastig omdat de PvdA mijn ouderlijk gezag ondermijnt.

Beide partijen zien de Marokkaan als een onschuldige entiteit die door de islam, racisme, vertroeteling, en andere factoren gecorrumpeerd worden.
Wilders is net zo links als de bankiers die subprime loans verstrekten???
I´m back.
pi_62323042
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 01:31 schreef detlevico het volgende:

En om mij hier als haatzaaier uit te maken,.......................
Dat woord neem je terug dude!!
no -can-do... eens gegeven is altijd gegeven...
maar je erkent wel dat je een rechtse dictatuur wilt ?
  zondag 12 oktober 2008 @ 10:24:48 #81
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_62323071
Waarom moet er een strak gedefinieerd label op Wilders? Het beperkt het alleen maar. De man is gewoon een eng figuur met hele foute ideeën, iets wat elk weldenkend mens gewoon inziet. En of je dat nu racist of xenofoob wilt noemen is totaal niet van belang. ALS er al een titel op moet, maak er dan iets vagers van, zoals 'onmens' of zo
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_62323097
quote:
Je zegt eigenlijk... dat wie niet erkent dat "de slechtigheid" der Marokkanen voortkomt uit het dna van 'hun ras' is links... maw wie geen racist is, is links ?
Nou nou.... nogal verketterend voor rechts... en veel te complimenteus voor links.
  zondag 12 oktober 2008 @ 10:29:52 #83
66444 Lord_Vetinari
pi_62323124
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 10:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je zegt eigenlijk... dat wie niet erkent dat "de slechtigheid" der Marokkanen voortkomt uit het dna van 'hun ras' is links... maw wie geen racist is, is links ?
Nou nou.... nogal verketterend voor rechts... en veel te complimenteus voor links.
Volgens mij beweert hij juist dat Wilders een racist is in de linkse betekenis van het woord. Al ben ik dan erg benieuwd, wat hij daaronder verstaat...
pi_62323773
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 18:06 schreef Elfletterig het volgende:
Nee, hij is geen racist. Wilders wil bijvoorbeeld ook niet alle moslims Nederland uitzetten. Hij maakt zich alleen zorgen over de opkomst van de islam in Nederland en de gebrekkige inburgering van migranten, die hier hun eigen mini-samenlevinkjes stichten. Wilders verkondigt zijn mening alleen op een populistische manier, inspelend op onderbuikgevoelens en woede onder de bevolking. Maar het is echt te makkelijk om hem een racist te noemen.
Ah daarom noemt hij Marokkanen kolonisten! En gebruikt hij termen als tsunami van islamisering. En wil hij alleen mensen uit moslimlanden weren. Tuurlijk jong. Geen enkele vorm van nuance mogelijk, hoe graag je dat ook zou willen.
pi_62323793
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 11:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ah daarom noemt hij Marokkanen kolonisten! En gebruikt hij termen als tsunami van islamisering. En wil hij alleen mensen uit moslimlanden weren. Tuurlijk jong. Geen enkele vorm van nuance mogelijk, hoe graag je dat ook zou willen.
Je doet je avatar alle eer aan. Bij mijn weten is Marokkaan geen ras en Islamiet ook niet. Maar goed, ik kan het mis hebben.
pi_62323838
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 11:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je doet je avatar alle eer aan. Bij mijn weten is Marokkaan geen ras en Islamiet ook niet. Maar goed, ik kan het mis hebben.
Je reageert totaal niet inhoudelijk. Is dat omdat je deze feitelijke gegevens niet kan weerleggen? Alsof iemand die discrimineert op basis van afkomst minder erg is dan een racist.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2008 11:26:34 ]
pi_62323857
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 11:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je reageert totaal niet inhoudelijk. Is dat omdat je deze feitelijke gegevens niet kan weerleggen? Alsof iemand die discrimineert op basis van afkomst minder erg is dan een racist.
Gewoon even lezen. Marokkaan is een ras? Islamiet is een ras? Gewoon inhoudelijk. Dus, jij bent degene die niet wordt gehinderd door enige feitenkennis.
pi_62323898
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 11:27 schreef Halcon het volgende:

[..]

Gewoon even lezen. Marokkaan is een ras? Islamiet is een ras? Gewoon inhoudelijk. Dus, jij bent degene die niet wordt gehinderd door enige feitenkennis.
Het is vervelend he, de waarheid pogen te weerleggen. Wilders discrimineert op basis van religie en afkomst, zelf heb ik overigens nergens gesteld dat het een racist is (wat jij waarschijnlijk dacht), maar in mijn ogen is er geen ENKEL moreel verschil tussen iemand die racist is en iemand die discrimineert op basis van religie en afkomst. Een racist is doorgaans een idioot en iemand die discrimineert evenwel.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2008 11:31:38 ]
pi_62323953
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 11:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is vervelend he, de waarheid pogen te weerleggen. Wilders discrimineert op basis van religie en afkomst, zelf heb ik overigens nergens gesteld dat het een racist is (wat jij waarschijnlijk dacht), maar in mijn ogen is er geen ENKEL moreel verschil tussen iemand die racist is en iemand die discrimineert op basis van religie en afkomst. Een racist is doorgaans een idioot en iemand die discrimineert evenwel.
Kijk eens naar de vraag die is gesteld in de topictitel. Jij reageert dus offtopic.
pi_62323955
Volgens de VN-definitie is Wilders een racist. Alsjeblieft. Ontopic.

[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2008 11:36:10 ]
pi_62325119
quote:

[..]

Precies, dat is altijd de manier om die discussie af te houden. Hij is een racist die mensen buitensluit en afkeurt, niet vanwege hun ras, maar wel vanwege hun afkomst, hun geloof en wie weet in de toekomst nog vanwege hun geaardheid, als hij daar zetels mee kan winnen.
pi_62325668
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 12:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Precies, dat is altijd de manier om die discussie af te houden. Hij is een racist die mensen buitensluit en afkeurt, niet vanwege hun ras, maar wel vanwege hun afkomst, hun geloof en wie weet in de toekomst nog vanwege hun geaardheid, als hij daar zetels mee kan winnen.
Inderdaad. Rest mij nog altijd de grote vraag waarom mensen zo bang zijn om zichzelf racist te noemen, terwijl ze er in feite alle kenmerken van bezitten. Dat etiket is blijkbaar net te zwaar?
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  zondag 12 oktober 2008 @ 13:34:50 #93
66444 Lord_Vetinari
pi_62326015
quote:

[..]

Oke, dan is hij geen racist, maar een fascist.
  zondag 12 oktober 2008 @ 13:51:29 #94
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_62326292
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 13:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Oke, dan is hij geen racist, maar een realist.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_62326453
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 10:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Volgens mij beweert hij juist dat Wilders een racist is in de linkse betekenis van het woord. Al ben ik dan erg benieuwd, wat hij daaronder verstaat...
Volgens mij zegt-ie dat Wilders gelooft in de maakbaarheid van het individu. Wat een linkse mythe is volgens hem. De mens wordt gedetermineerd door zijn aanleg.
Elders legde hij uit dat ook de bankiers geloofden in de maakbaarheid van het individu. En hypotheekleningen verstrekten aan mensen waarbij je op je vingers kunt natellen dat dit fout ging; waarom? - vanwege hun aanleg.
De bankiers én Wilders zijn links.
I´m back.
pi_62327192
het verbaast mij steeds dat proWilders mensen de uitspraken van Wilders nuanceren, en zeggen van zo erg is het toch niet.. terwijl als ik hetzelfde zou zeggen en het woord Marokkanen door Joden zou vervangen, dat ik dan opeens een racist of antisemiet ben.
pi_62327745
Mensen die hier nee zeggen
Nothing to see here, carry on
pi_62327922
Nee, hij stigmatiseert vaak.
quote:
'Als Wilders hetzelfde over Gereformeerden (en het Nieuwe Testament) gezegd zou hebben als wat hij nu over Moslims (en de Koran) uitkraamt en hij had over dat onderwerp een roman geschreven, dan was die allang een grote bestseller. (En werd er volgend jaar een nieuwe Nederlandse speelfilm van gemaakt.)'
Wim de Bie

Het is simpelweg een lastig onderwerp, de integratieproblematiek. De politiek is er al veertig jaar mee bezig en op een aantal terreinen wil het nog steeds niet vlotten.
Juist op deze terreinen ligt geregeld een snijvlak met de Islam, omdat de integratieproblematiek nauw samenhangt met groepen minderheden die dit geloof aanhangen.
En kritiek op de Islam ligt net zo gevoelig als bijvoorbeeld antisemitisme.
Er wordt dan vrij scheutig met termen gesmeten, zoals xenofoob, islamofoob (dat vind ik sowieso een neologisme) of racist.
Daarnaast neem ik ook mee, dat de rechter de uitspraken van Wilders toelaatbaar vindt.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zondag 12 oktober 2008 @ 15:21:42 #99
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62327977
Wilders weet zelf ook wel dat zijn woorden buiten de Tweede Kamer niet toelaatbaar zijn, vandaar dat hij niet naar interviews of debatten gaat. Daar kan hij zijn woorden niet herhalen. Binnen de Tweede Kamer zijn zijn woorden ook niet toelaatbaar, maar iedereen -ook de rechter- weet dat Wilders alleen maar in de kaart gespeeld wordt als hij hierop gewezen wordt.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_62328029
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 15:18 schreef damian5700 het volgende:

En kritiek op de Islam ligt net zo gevoelig als bijvoorbeeld antisemitisme.
Dat lijkt me een onhoudbare stelling. Kritiek op de islam ligt helemaal niet zo gevoelig juist. Het gaat er alleen om of het om kritiek gaat of om een totale verwerping en een persoonlijke aanval op al die gelovigen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')