abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62337229
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 20:26 schreef Moslima88 het volgende:
Het probleem met meneer Wilders is, dat hij zo generaliseert. Hij begrijpt niet zo goed dat de religie Islam losstaat van het gedrag van mensen. Ik ben het eens met hem als het gaat om zaken zoals; De meeste Marokkaanse jongeren zorgen voor veel overlast. Dat valt gewoon weg niet te ontkennen. Maar ik snap niet zo goed waar de Islam daar nu mee te maken heeft? Zij gedragen zich namelijk TOTAAL NIET Islamitisch. De Islam leert mensen zich als een goede gast te gedragen, hard te werken voor hun geld, zelf ook gastvrij en open zijn, anderen jouw religie niet opdringen etc. allemaal zaken waar meneer Wilders ook voor pleit. Als Wilders nu echt wilt dat Marokkaanse jongeren zich beter gedragen, dan moet hij maar iets verzinnen waar de Islam betrekking bij heeft. Moskeen, ouders, etc inschakelen. Want hoe de meeste Marokkaanse jongeren (met name jongens uit grote steden) zich gedragen, is alles behalve Islamitisch.
Want wat ik vaak in mijn omgeving heb meegemaakt, zijn vaak de meest beruchtte Marokkaanse jongens die zich bv in het drugwereldje begeeften, nadat ze de Islam als leiddraad in het leven nemen, hoger opgeleid worden, de wetten niet meer overschrijden etc.
Misschien is het niet jouw Islam, maar jij kan niet bepalen of zij wel correct de Islam aanhangen, aangezien dat persoonlijk is. Als ze de Islam niet tot op de letter volgen en zich misdragen, dan zijn het inderdaad gematigde Moslims. Maar als Islamieten de Islam wel tot op de letter volgen, dat is het nog maar de vraag welke interpretatie ze daaraan geven. Misschien de Midden Oosterse Islamofascistische interpretatie of de Nederlandse Islamofascistische interpretatie:: '10 tot 25 extremistische moskeeën in NL' . Die fascisten weten ook dondersgoed wat er in de Koran staat. Zij lezen dezelfde Koran als jij, dus je kan ook niet zomaar stellen dat de Islam iedereen leert om religie niet op te dringen en zich te gedragen e.d.. Misschien ben jij wel de slechte Moslim.

Maar inderdaad, er kan wel iets meer onderscheid gemaakt worden tussen de Islam en Marokkaanse hangjongeren. Maar als straatjongeren zich zo achterlijk gedragen omdat ze zich Islamitische Marokkaan voelen en niet als Nederlander, of omdat ze andere waarden aanhangen, als er een verband ligt tussen de Islam het het gedrag, dan kan hij de hangjongeren en hun geloof in één adem noemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Picchia op 12-10-2008 22:21:20 ]
pi_62337238
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:09 schreef gelly het volgende:

[..]

Waar haal je die cijfers vandaan ? Ongeveer 50% is gewoon gelovig.
quote:
According to the most recent Eurobarometer Poll 2005,[2]

34% of Dutch citizens responded that "they believe there is a God".
37% answered that "they believe there is some sort of spirit or life force".
27% answered that "they do not believe there is any sort of spirit, God, or life force".

quote:
Maar goed, dat maakt ook niet uit. Je stelling is an sich al belabberd.
want?
pi_62337349
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:12 schreef Jetzt_geths_los_ het volgende:

[..]

[..]

[..]

want?
Volgens het onderzoek dat jij nu aahaalt is het trouwens 70%.

Want ? Je legt een causaal verband dat er niet is. Of je moet met een onderzoek komen waaruit dat blijkt.
pi_62337463
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:16 schreef gelly het volgende:

[..]

Volgens het onderzoek dat jij nu aahaalt is het trouwens 70%.
oh? welke religie hangen de ietsisme-aanhangers dan aan? hm?
quote:
Want ? Je legt een causaal verband dat er niet is. Of je moet met een onderzoek komen waaruit dat blijkt.
oost-aziaten en turken zijn grotendeels vergelijkbaar. op de religie na. oost-aziaten zijn minder crimineel dan autochtonen, turken aanzienlijk crimineler. zie daar, je causale verband.
  zondag 12 oktober 2008 @ 22:21:10 #130
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62337499
!!1!1!11!einszweiersalade

Criminaliteit in Thailand ligt bijvoorbeeld 8x hoger dan in Nederland (aantal doden per capita ten gevolge van vuurwapens), hoe ga je dat nu verklaren? Weer iets met religie? Of genen? Of het eten? Want dat is toch wel een stuk pittiger dan het Nederlandse....
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_62337540
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:04 schreef Jetzt_geths_los_ het volgende:

[..]

onzin. wilders sprak zich ook uit tegen de CU en haar anti-homo-geneuzel.
Onzin. Hij geeft alle signalen af die passen bij een McCain-Palin achtige opvatting over homoseksualiteit. Ik maak me daar juist erg zorgen over bij zo'n iemand die zoekt naar een zondebok. Als dat islamgeneuzel is uitgewerkt zal hij een nieuwe groep moeten hebben om tegen aan te trappen.
pi_62337555
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:21 schreef Yildiz het volgende:
!!1!1!11!einszweiersalade

Criminaliteit in Thailand ligt bijvoorbeeld 8x hoger dan in Nederland (aantal doden per capita ten gevolge van vuurwapens), hoe ga je dat nu verklaren? Weer iets met religie? Of genen?
nederland en thailand verschillen op meer punten dan de afwezigheid van een religie. voila, je verklaring.
pi_62337578
Van wie is die Jetzt geht los een kloon? Weer zo'n iemand die hier de boel in de maling loopt te nemen?
  zondag 12 oktober 2008 @ 22:23:48 #134
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62337593
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:22 schreef Jetzt_geths_los_ het volgende:

[..]

nederland en thailand verschillen op meer punten dan de afwezigheid van een religie. voila, je verklaring.
.
pi_62337605
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:23 schreef SCH het volgende:
Van wie is die Jetzt geht los een kloon? Weer zo'n iemand die hier de boel in de maling loopt te nemen?
Juh..
pi_62337640
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Onzin.
oh?
quote:
Godslastering
Onder de vlag van godsdienstvrijheid, zo is de indruk van Wilders, mogen gelovigen wél heel ver gaan. Neem alleen al de discussie over het toelaten van homoseksuelen tot politieke functies die coalitiepartij de ChristenUnie nu al maanden gijzelt. Een kwalijke discussie, meent Wilders.
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1151
oh.
quote:
Hij geeft alle signalen af die passen bij een McCain-Palin achtige opvatting over homoseksualiteit. Ik maak me daar juist erg zorgen over bij zo'n iemand die zoekt naar een zondebok. Als dat islamgeneuzel is uitgewerkt zal hij een nieuwe groep moeten hebben om tegen aan te trappen.
wat een zeldzame bullshit. lees het stukje hierboven maar.
pi_62337670
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:23 schreef Yildiz het volgende:

[..]

.
had je zelf ook op kunnen komen inderdaad.
pi_62337742
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:23 schreef SCH het volgende:
proberen niet op de man te spelen.
  zondag 12 oktober 2008 @ 22:28:17 #139
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62337750
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:25 schreef Jetzt_geths_los_ het volgende:

[..]

had je zelf ook op kunnen komen inderdaad.
Dat het wel erg eenvoudig is om criminaliteit aan religie te koppelen? Ja, daar had ik wel op kunnen komen.
pi_62337789
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:28 schreef Jetzt_geths_los_ het volgende:

[..]

proberen niet op de man te spelen.
Ach kom, om 19.00 geregistreerd en meteen zo'n grote waffel. Neem iemand anders in de maling.
pi_62337791
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:28 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dat het wel erg eenvoudig is om criminaliteit aan religie te koppelen? Ja, daar had ik wel op kunnen komen.
hoe verklaar je het enorme verschil in criminalteit tussen atheistische oost-aziatische immigranten en islamitische immigranten?
pi_62337841
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Ach kom, om 19.00 geregistreerd en meteen zo'n grote waffel. Neem iemand anders in de maling.
niet op de man spelen. kom op, probeer het tenminste.
  zondag 12 oktober 2008 @ 22:31:51 #143
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62337882
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:29 schreef Jetzt_geths_los_ het volgende:

[..]

hoe verklaar je het enorme verschil in criminalteit tussen atheistische oost-aziatische immigranten en islamitische immigranten?
In ieder geval niet met behulp van de magische het komt door de religie!-toverstaf.

Je zou kunnen kijken naar de omgeving, de sociaal-economische status, het bezit per individu, de mogelijkheden die geboden worden om te groeien in de carrière, dat soort dingen. Ik kan in ieder geval niet in 1 avond verklaren waarom dit nu zo komt.
  zondag 12 oktober 2008 @ 22:32:40 #144
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_62337910
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 21:50 schreef Jetzt_geths_los_ het volgende:

[..]

het is zo. onze gevangenissen zitten vol met moslims (marokkanen, turken, etc.) en christenen (antillianen, etc.). atheïsten (autochtonen en oost-aziatische immigranten) zijn aanzienlijk minder crimineel.
In de gevangenissen zitten maar 16000 mensen. Dat is slechts een heel klein percentage van alle criminelen in Nederland, iig te klein om een conclusie te trekken.
It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
pi_62337918
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:09 schreef SeventhWave het volgende:

Amerika is het voorbeeld van een redelijk robuuste cultuur waar verschillende groepen redelijk vreedzaam samenleven. Dit betekent bijvoorbeeld dat je in principe schuldig bent aan een misdrijf tot je het tegendeel bewijst,
Het juridisch principe in Amerika is...: men is onschuldig totdat het tegendeel is bewezen'".
Maar wat heeft dat te maken met het item?
quote:
maar er zijn zat Nederlanders die gemerkt hebben dat het Nederlandse systeem (gecreeerd voor Nederlanders) in multi-culturele gebieden voor geen meter werkt.
Welk Nederlands systeem ? Het juridisch principe van 'schuld moet bewezen worden' werkt nog steeds als vanouds bij de rechterlijke macht... en dat heeft niks met vermeende multi-culturele gebieden te maken..
En wat heeft dat te maken met de vraag van Floripas?
pi_62337947
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:32 schreef _Vulcanus_ het volgende:

[..]

In de gevangenissen zitten maar 16000 mensen. Dat is slechts een heel klein percentage van alle criminelen in Nederland, iig te klein om een conclusie te trekken.
uit voorzichtigheid kan je concluderen dat de pakkans onafhankelijk is van de religie, dus.
pi_62338011
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:31 schreef Yildiz het volgende:

[..]

In ieder geval niet met behulp van de magische het komt door de religie!-toverstaf.

Je zou kunnen kijken naar de omgeving, de sociaal-economische status, het bezit per individu, de mogelijkheden die geboden worden om te groeien in de carrière, dat soort dingen. Ik kan in ieder geval niet in 1 avond verklaren waarom dit nu zo komt.
de meeste oost-aziaten komen met niks naar nederland. waarschijnlijk is hun economische startpositie dus zelfs nog slechter dan die van islamitische immigranten.

religie op voorhand uitsluiten als mogelijke oorzaak, dat is pas kortzichtig.
pi_62338017
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:30 schreef Jetzt_geths_los_ het volgende:

[..]

niet op de man spelen. kom op, probeer het tenminste.
Zeg gewoon wie je bent. Je post hier alleen maar onzin om te provoceren.
pi_62338032
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Onzin. Hij geeft alle signalen af die passen bij een McCain-Palin achtige opvatting over homoseksualiteit. Ik maak me daar juist erg zorgen over bij zo'n iemand die zoekt naar een zondebok. Als dat islamgeneuzel is uitgewerkt zal hij een nieuwe groep moeten hebben om tegen aan te trappen.
Jij interpreteert die signalen als zodanig.
Hij heeft altijd de homo's in bescherming genomen.
pi_62338080
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Zeg gewoon wie je bent. Je post hier alleen maar onzin om te provoceren.
het gaat om mijn argumenten, niet om mijn persoon. nogmaals: niet op de man spelen. oke? bedankt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')