Vrij vertaald: Het bedrijf Rhenus Keolis heeft de concessie voor o.a. de lijn Venlo - Hamm gewonnen en gaat daar vanaf 2009 voor 16 jaar met 4 vierdelige en 15 vijfdelige FLIRTs rijden.quote:Die Rhenus Keolis GmbH & Co. KG, Mainz, wird mit den neuen Fahrzeugen auf den Strecken des „Maas-Rhein-Lippe-Netzes“ Düsseldorf – Oberhausen – Dortmund - Hamm („Rhein-Emscher-Express“) und Venlo (NL) – Mönchengladbach – Düsseldorf – Hagen - Hamm („Maas-Wupper-Express“) zum Fahrplanwechsel 2009 für 16 Jahre den Fahrgastbetrieb aufnehmen. Damit wird erstmalig ein FLIRT im grenzüberschreitenden Verkehr zwischen Deutschland und den Niederlanden zum Einsatz kommen.
Bananen zijn er voor iedereenquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:16 schreef Dr_Flash het volgende:
En een Flirt is dus iets anders dan een GTW
In ieder geval al sinds april 2007.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:16 schreef Dr_Flash het volgende:
En nog even vanuit de blessuretijd van het vorige topic:
Ik weet niet of en zo ja, hoe lang dit al bekend is, (...)
Maar wel van hetzelfde bedrijf.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:16 schreef Dr_Flash het volgende:
En een Flirt is dus iets anders dan een GTW
Bij mij niet hoorquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:24 schreef RiotNiece het volgende:
De ploatjes in de OP zitten deels over de text heen...
Daar staat anders niks over FLIRTs bij heurquote:
Dat was echter al wel bekend hoor.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar staat anders niks over FLIRTs bij heur
Nou kan je natuurlijk wat makkelijker met de buidel rammelen als je weet dat je 16 jaar lang je gang mag gaan, dan wanneer je over 3-5 jaar weer moet gaan schooien om die lijntjes.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:39 schreef Igen het volgende:
Een aanbesteding gaat daar echt niet op z'n Limburgs.
Machtig interessant voorstel tegen precies deze problematiek Lezen!quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:59 schreef Duvel het volgende:
Je kunt moeilijk een treinenconcessie korter dan 15 jaar laten lopen, dat zou echt debiel zijn. Zeker als er om nieuw materieel wordt gevraagd. Wat gebeurt er na 15 jaar trouwens met al dat nieuwe materieel? Wordt dat weer afgedankt? Ik kan me toch niet voorstellen dat een EGTW of zo na 15 jaar al compleet op is. De diesels: die motoren zijn gewoon op straks.
Precies, datquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:59 schreef Peterselieman het volgende:
Zoiets?
http://nl.wikipedia.org/w(...)dse_openbaar_vervoer
Mja, ik kan me voorstellen dat de nieuwe vervoerder materieel overneemt. En bij de diesels kun je er gewoon een nieuwe motor inlepelen, zeker als het treintype dat je hebt nog geproduceerd wordt, dan moet het met hier en daar een aanpassing wel kunnen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:59 schreef Duvel het volgende:
Je kunt moeilijk een treinenconcessie korter dan 15 jaar laten lopen, dat zou echt debiel zijn. Zeker als er om nieuw materieel wordt gevraagd. Wat gebeurt er na 15 jaar trouwens met al dat nieuwe materieel? Wordt dat weer afgedankt? Ik kan me toch niet voorstellen dat een EGTW of zo na 15 jaar al compleet op is. De diesels: die motoren zijn gewoon op straks.
Dè belangrijkste zin in het stuk is:quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Machtig interessant voorstel tegen precies deze problematiek Lezen!
[..]
Precies, dat![]()
Dibs on Brabant.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:41 schreef Duvel het volgende:
Ach, als je verstand hebt van materieel, kun je jezelf verhuren aan provincies en zo, en dik knaken binnenhalen.
Wel het nog steeds aanwezig zijn van de Veoloperquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 15:23 schreef dennistd het volgende:
Iemand de nieuwe teksten in de OP al opgevallen?
In de buurt van Maastrocht, Kurkrade en Sattard.quote:
Lol, eindelijk iemand die het ook ziet. Had me er al bij neergelegd. Bij mij is dat al 50 topics ofzo.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:24 schreef RiotNiece het volgende:
De ploatjes in de OP zitten deels over de text heen...
ik heb geen foto van de veolia gtwquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 15:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel het nog steeds aanwezig zijn van de Veoloper
tussen heerlen en haarlemquote:En waar ligt Haarlen?![]()
"Het volgende station is Het Horntje."quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 19:28 schreef ReisT het volgende:
"Dit treindeel gaat na Den Helder verder als stoptrein".
Bah, ik vind de BR111 met Silberlinge veel leuker, dat zijn tenminste nog echte treinen en niet opgewaardeerde metro's.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:16 schreef Dr_Flash het volgende:
En nog even vanuit de blessuretijd van het vorige topic:
Ik weet niet of en zo ja, hoe lang dit al bekend is, maar ik kwam een interessant verhaaltje tegen.
[..]
Vrij vertaald: Het bedrijf Rhenus Keolis heeft de concessie voor o.a. de lijn Venlo - Hamm gewonnen en gaat daar vanaf 2009 voor 16 jaar met 4 vierdelige en 15 vijfdelige FLIRTs rijden.
[ afbeelding ]
Ik denk dat er wel december 2009 bedoeld wordt, anders wordt het wat erg kort dag. Maar 16 jaar, dat is nogeens een concessie. Dan wil je wel investerenEn het is weer eens wat anders dan een GTW
![]()
Laat de toelatingsritten maar komen
Mwoa, leuk voor een keertje ja. Het heeft zeker wat. Maar een Flirt vergelijken met een opgewaardeerde metro? Nou nou, dat is nogal wat. Dit is toch gewoon een BEhoorlijk stoere trein als je t mij vraagt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 19:56 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Bah, ik vind de BR111 met Silberlinge veel leuker, dat zijn tenminste nog echte treinen en niet opgewaardeerde metro's.
Flirts zijn een heel stuk heftiger dan die GTW dingen ja, dat moge duidelijk zijn!quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mwoa, leuk voor een keertje ja. Het heeft zeker wat. Maar een Flirt vergelijken met een opgewaardeerde metro? Nou nou, dat is nogal wat. Dit is toch gewoon een BEhoorlijk stoere trein als je t mij vraagt.
[ afbeelding ]
Wordt gedaan door VIRM, ICK en ICRmquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 20:57 schreef James1988 het volgende:
Zo, vandaag weer getreind, wel wat minder nu. Breda -> Eindhoven (eindhalte Venlo) werd gedaan door VIRM, en de andere kant op, Eindhoven -> Breda (eindhalte Den Haag) had ik ook VIRM. Ik dacht dat dat door ICK/ICL werd gedaan?
sjeems ik heb je gePBdquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 20:57 schreef James1988 het volgende:
Zo, vandaag weer getreind, wel wat minder nu. Breda -> Eindhoven (eindhalte Venlo) werd gedaan door VIRM, en de andere kant op, Eindhoven -> Breda (eindhalte Den Haag) had ik ook VIRM. Ik dacht dat dat door ICK/ICL werd gedaan?
Handig zetje welquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 20:58 schreef Peterselieman het volgende:
Vanmiddag in de trein behoorlijk moeten lachen om een leuke actie in Buitenpost.
Nadat de passagiers waren ingestapt en de machinist wilde fluiten voor vertrek spotte hij een tas op het perron aldaar. Hij riep gelijk om dat er iemand ingestapt was en die zijn tas had laten liggen. Gelijk daarna stappen 3 jongens uit en slepen de tas de trein in, daarbij roepend tegen iemand dat hij zijn tas vergeten was. 15 tellen later komt diegene de coupé binnengelopen om zijn tas op te halen. Dit alles natuurlijk temidden van gniffelende passagiers.
Dat wou ik zeggen. De definitieve uitvoering zoals die in Venlo gaat verschijnen is overigens al gespot op Innotransquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 20:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Flirts zijn een heel stuk heftiger dan die GTW dingen ja, dat moge duidelijk zijn!
Thanks, en thanksquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
sjeems ik heb je gePBd
en je ava gewijzigd
Nee, ik vind het echt niets.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mwoa, leuk voor een keertje ja. Het heeft zeker wat. Maar een Flirt vergelijken met een opgewaardeerde metro? Nou nou, dat is nogal wat. Dit is toch gewoon een BEhoorlijk stoere trein als je t mij vraagt.
[ afbeelding ]
Dus jij vindt een plan V beter dan een FLIRT? okee, dat magquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 21:25 schreef von_Preussen het volgende:
Het is gewoon die nieuwe light-formule die ik niet serieus kan nemen.
Welnee, ZO spannend is het ook weer nietquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 21:41 schreef James1988 het volgende:
Ik heb nog nooit met FLIRT, Spurt, GTW, enz gereisd... is dat erg?
Lees je nog maar eens in. Flirt is geen lightrail of wat dan ook.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 21:52 schreef Socios het volgende:
Nou ja, het is toch bagger dat er straks overal van die lightrailtreintjes rijden? Die boel valt na een paar jaar al uit elkaar en is lang niet zo sterk als de traditionele TREINEN.
Vet. Ik las al over een kruidvat-actie in België, maar dat bleek niet interessant.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 22:00 schreef Peterselieman het volgende:
Vanaf dinsdag zijn ze er weer, de Kruidvatkaartjes. Geldig op een zaterdag of een zondag tot eind januari.
Beetje een tongzoen van die meisjes was minimaal passend geweest:quote:
Behave!quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Beetje een tongzoen van die meisjes was minimaal passend geweest:
Was dus een trein zonder conducteur als in Syntus?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 20:58 schreef Peterselieman het volgende:
Vanmiddag in de trein behoorlijk moeten lachen om een leuke actie in Buitenpost.
Nadat de passagiers waren ingestapt en de machinist wilde fluiten voor vertrek spotte hij een tas op het perron aldaar. Hij riep gelijk om dat er iemand ingestapt was en die zijn tas had laten liggen. Gelijk daarna stappen 3 jongens uit en slepen de tas de trein in, daarbij roepend tegen iemand dat hij zijn tas vergeten was. 15 tellen later komt diegene de coupé binnengelopen om zijn tas op te halen. Dit alles natuurlijk temidden van gniffelende passagiers.
Je mag tijdelijk wel deze gebruiken voor de op, als jij m ff verkleind en ergens online zet enzo. Eind van deze maand hoop ik met mooi weer (26okt) tussen Nm en Vl te gaan staan vanwege omleidingen, dus dan pak ik ook de GTWtjes mee daar.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 18:50 schreef dennistd het volgende:
[..]
ik heb geen foto van de veolia gtw
Als je eerst even naar de hc toe loopt en niet gewoon gaat zitten.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 10:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Landelijke kaartjesautomaat pinstoring. Zou er zijn opgeroepen dat de conducteurs coulant moeten zijn? Ik waag het er op. Bij het loket kan je wel pinnen. Maar dat heeft dit station niet. Het betreft dus alleen de automaten.
Is die uitvoering dermate speciaal dat toelating alleen daarvoor geldt, of mogen alle FLIRTs in Nederland rijden zodra deze toelating er is?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat wou ik zeggen. De definitieve uitvoering zoals die in Venlo gaat verschijnen is overigens al gespot op Innotrans
Dat iddquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 13:47 schreef dennistd het volgende:
ik denk dat alles dan mag rijden, maar alleen op grenstrajecten (denk aan atb, bovenleidingsspanning)
quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 10:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Landelijke kaartjesautomaat pinstoring. Zou er zijn opgeroepen dat de conducteurs coulant moeten zijn? Ik waag het er op. Bij het loket kan je wel pinnen. Maar dat heeft dit station niet. Het betreft dus alleen de automaten.
Ja dusquote:Bij de loketten staan volgens een woordvoerster van de Nederlandse Spoorwegen lange rijen met mensen die een kaartje willen kopen met munten en papiergeld.
Maar volgens een woordvoerster van de Nederlandse Spoorwegen heeft lang niet iedereen geld bij zich.
Conducteurs hebben opdracht gekregen coulant om te gaan met reizigers zonder treinkaartje. De storing kan het bedrijf veel geld kosten, erkent de woordvoerster.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 20:54 schreef Guppyfriend het volgende:
Mooie OP trouwens !
Ra ra, wat klopt hier niet?quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 18:49 schreef Zug-Chef het volgende: ons cargoliefhebbers
Dat kloptquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 02:39 schreef Geerd het volgende:
[..]
Was dus een trein zonder conducteur als in Syntus?
dat was de bisschop toch vroeger (de 2530)?quote:Op zondag 5 oktober 2008 14:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hoor net dat ook de NS over een sproei / onkruidverdelgtrein beschikt. Ik heb daar nog nooit van gehoord of foto's van gezien. Weet iemand hier meer over misschien?
Blijkbaar ja. Maar tot 1989. Nu toch allang niet meer?quote:Op zondag 5 oktober 2008 14:17 schreef dennistd het volgende:
[..]
dat was de bisschop toch vroeger (de 2530)?
[ afbeelding ]
edit: http://www.nicospilt.com/planten.htm
setje? :p een hele voorraadquote:Op zondag 5 oktober 2008 13:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Ah, mooi. Dinsdag weer even een setje halen
lijkt me sowieso sterk dat NS ze nog zou hebben, aangezien het spoor van de vingerverfers is. Maar die hebben ook geen sproeitreinen bij mijn wetenquote:Op zondag 5 oktober 2008 14:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Blijkbaar ja. Maar tot 1989. Nu toch allang niet meer?
Nou dat zal wel meevallenquote:
Netjesquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:59 schreef Peterselieman het volgende:
Zoiets?
http://nl.wikipedia.org/w(...)dse_openbaar_vervoer
Er zijn twee mogelijkheden:quote:Op zondag 5 oktober 2008 20:53 schreef Geerd het volgende:
Hoe maken bv veolia of syntus eigenlijk winst omdat der gewoon een kaartje van NS daarin geldig is.
Concurrentie komt er niet bij kijken, omdat je geen keuze hebt, van zutphen naar lochem zul je wel met syntus moeten.
Waarom gewoon niet alles NS, en werknemers daar van even in ander uniform hijsen.
Lijkt me ook wel zeer saai als machinist 3/4 x per dag de zelfde ritjes.
Afwateringquote:Op zondag 5 oktober 2008 22:57 schreef GoodGawd het volgende:
Vraag:
2 ) Waar zijn al die stenen voor?
Op zand / aarde, daarop een bedding van steen (puin/grindquote:Op zondag 5 oktober 2008 22:57 schreef GoodGawd het volgende:
Vraag:
1) Waar zijn trein sporen op gebouwd?
De laatste tijd niet meer. Ik weet wel, sinds ACTS deze treinen over heeft genomen, ze pas erg laat aankomen (laatst pas om half 6 in Zuidbroekquote:Op zondag 5 oktober 2008 21:37 schreef Zug-Chef het volgende:
Zeg Wadloper, hoor of zie jij nog wel eens wat van ACTS en de DBM-treinen op zondag en maandag van/naar Veendam?
Toen ik las dat er werkzaamheden zouden zijn afgelopen weekend was ik hier al bang voor. Ik skip de reis naar Eindhoven vandaag dus maar weer een keer...quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:25 schreef Dichterbijer het volgende:
Wat een HEL vandaag tussen Eindhoven en Den Bosch...
Door uitgelopen werkzaamheden was er geen trein verkeer mogelijk tussen deze twee steden.
Dus iedereen uit Eindhoven werd via Tilburg naar Den Bosch gebracht.
Alleen:Waren er ook problemen op IC lijn Roosendaal - Arnhem, dus de overstap op Tilburg was RUK Kwam er een trein kon je er niet meer in de trein omdat deze al vol was geladen met vee.
Gelukkig werd de vingerverf brigade wakker en besloten ze de IC tussen Eindhoven en Schiphol te laten lopen via Tilburg. Daar kon je tenminste gewoon plaats in nemen.
Dat is idd het grootste verschil. Verder heb je bij de FLIRT nog jacobsdraaistellen, kan iets langer zijn dan de GTW, heeft meer motorvermogen en trekt sneller op.quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
de Flirt / GTW zijn toch redelijk aan elkaar verwant? alleen bij de flirt liggen de motoren toch gewoon onder t treinstel? ipv in een apart wagentje?
meende ik alquote:Op maandag 6 oktober 2008 11:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is idd het grootste verschil. Verder heb je bij de FLIRT nog jacobsdraaistellen, kan iets langer zijn dan de GTW, heeft meer motorvermogen en trekt sneller op.
Gelukkig maar dat ze ABS hebben, anders waren de wielen van mijn trein vanochtend wel toe aan een bezoekje aan de KWB. Je hoorde het systeem vanochtend namelijk bij enkele stations behoorlijk werken.quote:
Lijkt me een plan T. Welk stel precies, geen ideequote:Op maandag 6 oktober 2008 12:28 schreef ReisT het volgende:
Fotoraadseltje: in welk treinstel vinden we deze werkcoupé?
[ afbeelding ]
ik vraag het me af. De Flirts die ik gezien heb en die hip waren, waren over het algemeen de wat bredere varianten. Geen idee in hoeverre het Nederlandse PVR daar ruimte voor biedt. Maar goed, dat boeit natuurlijk niet op het moment dat ze toch niet voorbij Venlo komen.quote:Op maandag 6 oktober 2008 11:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
ben benieuwd als de Flirt hip gaat zijn
GTW is ook niet alles
nog steeds beter dan een GTW met ingebouwde broodjes oven.. ( iig voor diesel variantquote:Op maandag 6 oktober 2008 12:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik vraag het me af. De Flirts die ik gezien heb en die hip waren, waren over het algemeen de wat bredere varianten. Geen idee in hoeverre het Nederlandse PVR daar ruimte voor biedt. Maar goed, dat boeit natuurlijk niet op het moment dat ze toch niet voorbij Venlo komen.
Overigens komen er in Bad Bentheim ook geregeld Flirts langs van de Westfalenbahn. Dat vind ik echt knetterstoere dingen![]()
[ afbeelding ]
boeiend tis toch van Arriva.. goedkope trollenquote:Op maandag 6 oktober 2008 12:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat ze ABS hebben, anders waren de wielen van mijn trein vanochtend wel toe aan een bezoekje aan de KWB. Je hoorde het systeem vanochtend namelijk bij enkele stations behoorlijk werken.
Ik lees net dat de FLIRT geen dieselvariant heeft.quote:Op maandag 6 oktober 2008 13:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nog steeds beter dan een GTW met ingebouwde broodjes oven.. ( iig voor diesel variant)
o?quote:Op maandag 6 oktober 2008 13:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik lees net dat de FLIRT geen dieselvariant heeft.
Je zit in de buurt. Plan T heeft normaal gesproken geen achtpersoons-coupés, uitgezonderd dit ene stelletje.quote:Op maandag 6 oktober 2008 12:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lijkt me een plan T. Welk stel precies, geen idee
De FLIRT bestaat maar in één breedte: 2880 mm. Een GTW is iets breder, dus FLIRT moet best passen hier.quote:Op maandag 6 oktober 2008 12:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen idee in hoeverre het Nederlandse PVR daar ruimte voor biedt.
Plan U dan?quote:Op maandag 6 oktober 2008 13:34 schreef ReisT het volgende:
[..]
Je zit in de buurt. Plan T heeft normaal gesproken geen achtpersoons-coupés, uitgezonderd dit ene stelletje.
[..]
De FLIRT bestaat maar in één breedte: 2880 mm. Een GTW is iets breder, dus FLIRT moet best passen hier.
Treinstel 766?quote:Op maandag 6 oktober 2008 12:28 schreef ReisT het volgende:
Fotoraadseltje: in welk treinstel vinden we deze werkcoupé?
[ afbeelding ]
Hee wat raar. Het is dus de GTW die je in verschillende breedtes kan krijgen, en niet de FLIRT. Hmmkee. EN toch vind ik de FLIRT stoerderquote:Op maandag 6 oktober 2008 13:34 schreef ReisT het volgende:
De FLIRT bestaat maar in één breedte: 2880 mm. Een GTW is iets breder, dus FLIRT moet best passen hier.
Hondekop + uitzondering = Treinstel 1970? (De voorloper van de 4444, voor de jongeren onder u.quote:
zullen de de lightrailers van de NS inruilen voor flirters?quote:Op maandag 6 oktober 2008 13:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hee wat raar. Het is dus de GTW die je in verschillende breedtes kan krijgen, en niet de FLIRT. Hmmkee. EN toch vind ik de FLIRT stoerderZal wel door die koersdisplay komen dan
Is het de 516?
Volgens mij hadden de FLIRTS hier allang kunnen zijn, en hebben we veel tijd verloren door met de SLT het wiel opnieuw te gaan uitvinden. Eigenlijk.quote:Op maandag 6 oktober 2008 13:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
zullen de de lightrailers van de NS inruilen voor flirters?
Gisteren was het nog erger. Mijn route van Best - Ede-Wageningen (normaalgesproken Best - Utrecht - Ede-Wageningen:quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:25 schreef Dichterbijer het volgende:
Wat een HEL vandaag tussen Eindhoven en Den Bosch...
Door uitgelopen werkzaamheden was er geen trein verkeer mogelijk tussen deze twee steden.
Dus iedereen uit Eindhoven werd via Tilburg naar Den Bosch gebracht.
Alleen:Waren er ook problemen op IC lijn Roosendaal - Arnhem, dus de overstap op Tilburg was RUK Kwam er een trein kon je er niet meer in de trein omdat deze al vol was geladen met vee.
Gelukkig werd de vingerverf brigade wakker en besloten ze de IC tussen Eindhoven en Schiphol te laten lopen via Tilburg. Daar kon je tenminste gewoon plaats in nemen.
Opnieuw is ook weer niet helemaal waar, het is een doorontwikkeling van de DB-serie 425, die S-Bahn stellen dus. IRM is wat dat betreft een stuk meer 'nieuw ontwerp'.quote:Op maandag 6 oktober 2008 13:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Volgens mij hadden de FLIRTS hier allang kunnen zijn, en hebben we veel tijd verloren door met de SLT het wiel opnieuw te gaan uitvinden. Eigenlijk.
daarom :wquote:Op maandag 6 oktober 2008 13:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Volgens mij hadden de FLIRTS hier allang kunnen zijn, en hebben we veel tijd verloren door met de SLT het wiel opnieuw te gaan uitvinden. Eigenlijk.
Allemaal leuk en aardig, maar dan moeten ze natuurlijk wel rijdenquote:Op maandag 6 oktober 2008 14:15 schreef bork het volgende:
Voor wie het (nog) niet wisten. promo maastricht-belgie -> http://www.nshispeed.nl/n(...)lgie-slechts-15-euro
Die is het inderdaad. Het blijft toch een aparte combinatie vinden, zeker als je nietsvermoedend door een bakovergang loopt en ineens in een compleet ander interieur terechtkomt.quote:Op maandag 6 oktober 2008 13:50 schreef Peterselieman het volgende:
Ik hou het op Plan T 528, die nog een kopbak van V'tje 424 heeft.
Joyquote:Reizigers staan vier uur stil in kapotte trein
DEN BOSCH - Een intercity heeft zondagavond bijna vier uur lang stil gestaan vlakbij Den Bosch. De trein kampte met materiaalpech.
De problemen ontstonden tegen zes uur zondagavond en rond kwart voor tien kwam de trein weer in beweging. Volgens een woordvoerder van spoorbeheerder ProRail duurde dat zo lang door een ‘samenloop van omstandigheden’.
Zo werd een locomotief die zou worden ingezet ook door pech getroffen. Het is nog niet bekend of de Nederlandse Spoorwegen de gedupeerde treinreizigers tegemoet komt.
http://www.omroepbrabant.(...)n+kapotte+trein.aspx
Oh ik wist niet dat daar een V-bak op gezet wasquote:Op maandag 6 oktober 2008 16:37 schreef ReisT het volgende:
[..]
Die is het inderdaad. Het blijft toch een aparte combinatie vinden, zeker als je nietsvermoedend door een bakovergang loopt en ineens in een compleet ander interieur terechtkomt.
[ afbeelding ]
Dus ze staan er nog steeds?quote:Op maandag 6 oktober 2008 17:27 schreef TommyGun het volgende:
Zo werd een locomotief die zou worden ingezet ook door pech getroffen. Het is nog niet bekend of de Nederlandse Spoorwegen de gedupeerde treinreizigers tegemoet komt.
Wat ik niet snap is dat mensen dan niet de noodknop deurbediening zoeken, en vervolgens (bij geschikte plaats) rechtstreeks de spoordijk naar een aangrenzende weg aflopen.quote:
Mja, dat weet je niet. Zelfs als je al sinds het begin om de tien minuten gehoord hebt dat het over tien minuten opgelost is.quote:Op maandag 6 oktober 2008 18:33 schreef von_Preussen het volgende:
Wat ik niet snap is dat mensen dan niet de noodknop deurbediening zoeken, en vervolgens (bij geschikte plaats) rechtstreeks de spoordijk naar een aangrenzende weg aflopen.
Ik zou echt niet meer dan 2.5 uur in z'on defecte trein blijven wachten.
die was op Innotrans ( http://de.wikipedia.org/wiki/InnoTrans )quote:Op maandag 6 oktober 2008 20:41 schreef en_door_slecht het volgende:
Wat deed die AnsaldoBreda troep (1 bak, 1 kop/stuurstand) in Berlijn, afgelopen donderdag?
Thanks! Doe ik weer hoor, 'n week te laat komen.quote:Op maandag 6 oktober 2008 20:43 schreef dennistd het volgende:
[..]
die was op Innotrans ( http://de.wikipedia.org/wiki/InnoTrans )
Tukker zeker? Hmmmquote:Op maandag 6 oktober 2008 20:47 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Thanks! Doe ik weer hoor, 'n week te laat komen.
Anno 2008 vragen we ons af of er voor 2010 überhaupt wel een trein overheen gaat rijden.quote:Naar verwachting kunnen de Thalys-treinen vanaf 2005 van de HSL-Zuid gebruik maken.
Spoorwegen 1997, Richard Latten, blz. 37
Heb je daar wat tegen dan?quote:
Neuh, ik hoop er zelf eentje te worden binnenkortquote:
ahquote:Op maandag 6 oktober 2008 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Neuh, ik hoop er zelf eentje te worden binnenkort
Móói, proficiatquote:Op maandag 6 oktober 2008 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Neuh, ik hoop er zelf eentje te worden binnenkort
quote:Op maandag 6 oktober 2008 22:22 schreef Peterselieman het volgende:
Goed idee, Fles, dan kun je vaker de pimpelexpress nemen
Kun je daar nog pimpelen? De laatste 4 keer dat ik in een CNL, ICE of EC zat, was de bordbistro kaputt, het personeel gevlogen of de de bak gewoon niet mee.quote:Op maandag 6 oktober 2008 22:22 schreef Peterselieman het volgende:
Goed idee, Fles, dan kun je vaker de pimpelexpress nemen
in de pimpel zit ie er altijd gewoon in volgens mijquote:Op maandag 6 oktober 2008 23:02 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Kun je daar nog pimpelen? De laatste 4 keer dat ik in een CNL, ICE of EC zat, was de bordbistro kaputt, het personeel gevlogen of de de bak gewoon niet mee.
De hele naam IRM slaat nergens op, aangezien de treinsoort nooit is ingevoerd. Sterker nog, de hele naamgeving van NS-materieel slaat nergens op SGM tussen Alkmaar en Rhenen is niet bepaald stadsgewestelijk te noemen bijvoorbeeld.quote:Op maandag 6 oktober 2008 23:51 schreef knars het volgende:
(heten ze nog wel VIRMs? hoe kan iets nou verlengd zijn als ze al origineel in deze lengte wordt opgeleverd?)
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 00:22 schreef Cothen het volgende:
Om terug te komen op de naam VIRM, ondanks dat het nieuwe stellen zijn, zijn ze niet gelijk aan een IRM-IV, maar vertonen ze wel gelijkenis met een VIRM-IV.
Waar rijden intercities naar Zwolle en stoptreinen naar Oldenzaal?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 08:33 schreef Nightshadow het volgende:
Dus aangeduid met nummers geeft aan welk "versie" hij is en aangeduid in Romeinse cijfers geeft het aantal bakken weer?
Vandaag ook weer zo'n rare situatie.. De Intercity naar Zwolle (07:34) en de stoptrein naar Oldenzaal (07:37) moesten allebei linkerspoor rijden.. Terwijl er helemaal geen andere trein o.i.d. aankwam en de laatste trein in die richting al eventjes weg was..
Sorry, vergeten erbij te zetten.. In Zutphenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 09:11 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Waar rijden intercities naar Zwolle en stoptreinen naar Oldenzaal?
Ja, hier ookquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 09:17 schreef Peterselieman het volgende:
zo, de kruidvatkaartjes zijn binnen
Elke Maandagochtend zit ik erin, lekker Currywurst voor ontbijt.quote:Op maandag 6 oktober 2008 23:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
in de pimpel zit ie er altijd gewoon in volgens mij
Ben aan t zoeken in Dv en Hglquote:
Oh?quote:Op maandag 6 oktober 2008 23:02 schreef en_door_slecht het volgende:
Kun je daar nog pimpelen? De laatste 4 keer dat ik in een CNL, ICE of EC zat, was de bordbistro kaputt, het personeel gevlogen of de de bak gewoon niet mee.
Dat snap ik ook wel, maar hij is maar 1x 25 euro kwijt in een weekend. Ik had dat nog nooit verzonnen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 10:40 schreef Dichterbijer het volgende:
Probeer jij maar eens een kaartje duurder dan 25 euro uit automaat te trekken als je met 40% korting mag reizen...
Middelburg - Groningen : 25 euro
Maastricht - Groningen: 25 euro...
Waar staat dat dat niet mag? Het gaat om een VIA kaartje, daar betaal je gewoon voor.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 10:49 schreef Peterselieman het volgende:
Hij is illegaal bezig, omdat hij meerdere keren hetzelfde traject aflegt en dat is niet de bedoeling van het retour. Dat is namelijk een keer heen en terug en niet twee keer heen en twee keer terug, dus bekeuren die rijstvreter.
Je moet wel twee dagen in het weekend reizen, geen jaarkaart hebben, in ongeveer dezelfde richting en een enkel retourtje moet meer dan 12,50 zijn, anders kan het niet uit. Veel zal dat wel niet voorkomen, maar wel leuk verzonnen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 10:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Creatief gedaan. Kan je nog wat van leren
Niet als je 2 keer bijvoorbeeld Enschede - Nijmegen er voor moet afleggen, dan kan er wel via opstaan, maar mijns inziens in dat misbruik maken van het kaartje.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 10:53 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Waar staat dat dat niet mag? Het gaat om een VIA kaartje, daar betaal je gewoon voor.
Precies, en anders ben je al gauw 2 keer een dagkaart (of een retourtje maximumprijs) kwijt. Dit is zeker het onderzoeken waard voor een volgende keerquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 10:46 schreef en_door_slecht het volgende:
Dat snap ik ook wel, maar hij is maar 1x 25 euro kwijt in een weekend. Ik had dat nog nooit verzonnen.
Zulke situaties zijn er meer. Veenendaal de Klomp - Veenendaal Centrum is bijvoorbeeld 3 km te voet, 29 km per spoor en 69 km per trein omdat je niet anders kunt dan over Utrecht Centraal gaan (al zou Klp - Ed - Db - Vndc ook mogen, maar wie verzint dat?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:25 schreef en_door_slecht het volgende:
Zo zijn er her en der vaker kromme kaartje te koop. Zo is een kaartje Baflo - Sauwerd goedkoper dan een kaartje Baflo - Gnn, maar je moet toch echt over Gnn om vanuit Baflo in Sauwerd te komen.
Ik denk dat ze dit bij de NS al lang hebben bedacht, maar omdat het om zulke kleine aantallen gaat (en je dan nog steeds 55 euro p/j + 25 euro p/weekend bij ze langs komt brengen ze er helemaal geen moeite mee hebben.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:26 schreef Peterselieman het volgende:
Het is een goeie truc, maar toch misbruik maken van het kaartje
Nou, onbedoeld gebruik dusquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:26 schreef Peterselieman het volgende:
Het is een goeie truc, maar toch misbruik maken van het kaartje
Of je dan op zaterdag Es-Amf-Ah-Amf-Es mag doen en zondag nog een keer? Nee dat mag niet. Ja je kan geluk hebben dat je zaterdag geen controle krijgt dan kan je dat kaartje de volgende dag nog een keer gebruiken.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:20 schreef dennistd het volgende:
maar stel dat je een weekend-retour enschede-arnhem over amersfoort hebt, dan mag dat toch ook gewoon?
Strikt genomen is het dan ook niet toegestaan die reis te onderbreken (dat mag alleen bij de kortste/snelste reisroute). Als je met een kaartje Ddr-Ut in die 'rechtstreekse' stoptrein zit mag je dus niet in Hvs uitstappen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ddr - Ut mag je ook via Hvs doen omdat het alleen dan zonder overstap kan. En het is goedkoper dan Ddr - Hvs. Maar strikt genomen is dat dus onbedoeld gebruik.
Dat is correctquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:38 schreef ReisT het volgende:
Strikt genomen is het dan ook niet toegestaan die reis te onderbreken (dat mag alleen bij de kortste/snelste reisroute). Als je met een kaartje Ddr-Ut in die 'rechtstreekse' stoptrein zit mag je dus niet in Hvs uitstappen.
Ik denk dat het van de plek afhangt. Bijvoorbeeld langs de Rijn, met name de linkeroever, zit inderdaad best wel vol. Daar komt ook enorm veel langs, lokaal spul, flinke goederentreinen, ICs en in ieder geval een paar jaar geleden ook de ICE. Dat soort verbindingsassen kunnen best eens tegen de maximum capaciteit aan zitten ja.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:35 schreef en_door_slecht het volgende:
Afgelopen weekend nog een vrij uitgebreid artikel in de Welt am Sonntag over het gebrek aan capaciteit op het Duitse net, m.n. door de groei van vracht vanuit de havens. Iemand nog interesse om te lezen? Dan kan ik daar vanavond wel ff een scan van maken.
En ik dacht dat het Duitse net helemaal niet zo vol zat, blijkbaar ligt dat anders.
Prima, ga ik dat vanavond even doen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:46 schreef von_Preussen het volgende:
[quote]Op dinsdag 7 oktober 2008 11:35 schreef en_door_slecht het volgende:
Afgelopen weekend nog een vrij uitgebreid artikel in de Welt am Sonntag over het gebrek aan capaciteit op het Duitse net, m.n. door de groei van vracht vanuit de havens. Iemand nog interesse om te lezen? Dan kan ik daar vanavond wel ff een scan van maken.
En ik dacht dat het Duitse net helemaal niet zo vol zat, blijkbaar ligt dat anders.
[/quote
Hiero is belangstelling!
Ohja, ik had het er niet bij gemeld, maar ik wilde het ook graag zienquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:55 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Prima, ga ik dat vanavond even doen.
Ik was vanochtend al de eerste bij het betreffende filiaal, dus ik heb er 4. Maar ik had er nog graag 2 bij willen halen. Maar ja. Pechquote:
Gelderlanderquote:Arriva durft extra treinen niet te bestellen
GELDERMALSEN/BEESD - Vervoersbedrijf Arriva durft het nog niet aan om drie extra treinen te bestellen voor de Merwede-Lingelijn. Uiterlijk 1 oktober moest Arriva de Zwitserse treinbouwfabriek laten weten of het de optie voor nog eens drie nieuwe treinen door zou zetten. Maar de vervoerder wilde wel eerst zekerheid dat er ook nieuwe stations en een gedeeltelijke spoorverdubbeling komen.
"We hebben een brief van de provincie Zuid-Holland gehad, maar die stelt ons niet gerust", aldus een woordvoerster. "Te weinig zekerheid, dus durven we de koop nog niet aan." Arriva probeert nu uitstel van het beslissingsmoment in Zwitserland te krijgen.
Bron: De Gelderlander - Rivierenland, 3 oktober 2008
Da's mijn tekst duderinoquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 19:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Gelderlander
Nou kan je natuurlijk wat makkelijker met de buidel rammelen als je weet dat je 16 jaar lang je gang mag gaan, dan wanneer je over 3-5 jaar weer moet gaan schooien om die lijntjes.
Bleed, whore, bleed.quote:Een 18-jarige vrouw uit Breda is maandagavond aangehouden nadat zij een 21-jarige vrouw uit Oss in de trein met een stanleymes had bedreigd. Dat heeft de politie dinsdag laten weten.
Het voorval vond plaats op het centraal station in Tilburg. De Bredase zou zich hebben gestoord aan het belgedrag van de vrouw uit Oss en trok daarop een stanleymes.
Deze schoof van schrik een plaats op, waarna de bekleding van het treinstel het moest ontgelden.
En ik maar denken dat jij de enige vrouw was die ooit met de trein reisdequote:
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En ik maar denken dat jij de enige vrouw was die ooit met de trein reisde
Vrouw + trein = Altijd lastigquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:30 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
ik kom toch heul niet uit Breda!! weetjetoch
Heel mooi station, als je wat (amateur)foto's wilt zien, kijk dan eens even op http://www.alexvanherwijnen.nl/fotos/v/antwerpen20080708/ :-)quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:36 schreef Tecnix het volgende:
Vrijdag eens richting Antwerpen met de trein
Dat is precies de plek waar in augustus 1991 mijn Eerste Spoorleven begonquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 21:21 schreef James1988 het volgende:
Vanochtend nog een leuke foto kunnen maken op Breda:
[ afbeelding ]
Jij stond ook op een platformpje boven een opgebroken spoor 3?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is precies de plek waar in augustus 1991 mijn Eerste Spoorleven begon![]()
quote:Toen durfde ik nog te vragen "ja, er staat wel Gilze-Rijen op het bord, maar STOPT de trein daar ook??"
Wel onder precies diezelfde CTA jaquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 21:46 schreef James1988 het volgende:
Jij stond ook op een platformpje boven een opgebroken spoor 3?
HSL?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 21:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Heel mooi station, als je wat (amateur)foto's wilt zien, kijk dan eens even op http://www.alexvanherwijnen.nl/fotos/v/antwerpen20080708/ :-)
En verder:
Vanochtend nog een leuke foto kunnen maken op Breda:
[ afbeelding ]
Aan het tempo te zien waarmee ze daar met die sporen bezig zijn ligt het wel in de lijn met de aanleg van de HSL.quote:
Een hoop verwarring jaquote:
Als je even je doorkomststijden meld op SOMDA dan komen er ook wat spotters..quote:Op woensdag 8 oktober 2008 06:12 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Een hoop verwarring ja![]()
Nee, Guppy is dagelijks te spotten op de lijn Doetinchem - Houten en vice versa
Ik zie het helemaal voor mequote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Als je even je doorkomststijden meld op SOMDA dan komen er ook wat spotters..
Het is gewoon eigenlijk heel simpel. Het is een kwestie van spotten en gespot worden. En de mannen doen het spotten. Dus.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:36 schreef De_Hertog het volgende:
En je maar afvragen waarom er zo weinig vrouwelijke spotters zijn..
En de gemiddelde Nederlandse vrouw heeft inmiddels ook de omvang van een trein, dus ook daar is een link.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is gewoon eigenlijk heel simpel. Het is een kwestie van spotten en gespot worden. En de mannen doen het spotten. Dus.
Moet ik nog wel in Tukkertania komen wonen dan?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:03 schreef en_door_slecht het volgende:
En de gemiddelde Nederlandse vrouw heeft inmiddels ook de omvang van een trein, dus ook daar is een link.
Ik had het over vrouwen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Moet ik nog wel in Tukkertania komen wonen dan?
Ieks, dan durf ik niet meer hoor! Ga ik incognito en zoquote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zie het helemaal voor meHele guppy-fanclub met spandoek en al in Arnhem op het perron
Dat is dat postperron in Zwolle?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Leningrad? Ik kijk eerst even in Moskou
[ afbeelding ]
Deventer, voor de verbouwing (het is nu gesloopt)quote:
Dan fluit ik wel naar die bivakmuts in de treinquote:Op woensdag 8 oktober 2008 18:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Ieks, dan durf ik niet meer hoor! Ga ik incognito en zo
iddquote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
En al die mensen onderin ook braaf lezen idd
oh nee, dat ben ik dan niet... ik vind bivakmutsen engquote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan fluit ik wel naar die bivakmuts in de trein
Sommige rijtuigen zijn verlegen om een grote onderhoudsbeurt. Je voelt je heel wat minder zeker als sommige ramen niet eens dicht kunnen en door het afbladderen van het verf ineens het oxidatieproces gratis kunt meemaken.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik zat vandaag ik een rode stoeltjes dubbeldekker met 2 soorten 2e klas stoeltjes
rode bankjes, de ander echt stoeltjes zoals we die tegekomen in de oude sprinter , maar dan niet van stof maar van dat rode nepleer...
Dat is een ABv die gedegradeerd is naar Bv. Ofwel de oorspronkelijke eerste klas is een tweede klas geworden.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik zat vandaag ik een rode stoeltjes dubbeldekker met 2 soorten 2e klas stoeltjes
rode bankjes, de ander echt stoeltjes zoals we die tegekomen in de oude sprinter , maar dan niet van stof maar van dat rode nepleer...
Verdiep je eens in het oeuvre van de TSquote:
het comfort in de trein degradeerd toch alleen maar!quote:Op donderdag 9 oktober 2008 10:26 schreef Cothen het volgende:
[..]
Dat is een ABv die gedegradeerd is naar Bv. Ofwel de oorspronkelijke eerste klas is een tweede klas geworden.
Overigens zou die degradatie in 2007 al te niet zijn gedaan volgens deze wiki.
http://www.omroepbrabant.(...)p+station+Breda.aspxquote:BREDA - Op het station in Breda is woensdag een luxe wachtruimte voor eerste klas reizigers geopend: De Highspeed Lounge.
In de wachtruimte staan luxe banken, een leestafel, een bar met gratis drankjes en er is mogelijkheid om te internetten. Verder zijn er een aantal televisieschermen waar het laatste nieuws en de vertrektijden van de treinen te zien zijn.
De Highspeed lounge is bedoeld voor reizigers van de HSL. Totdat die gaat rijden mogen alle reizigers met een eerste klas treinkaartje boven de tien euro gebruik maken van de lounge.
De highspeed lounge in Breda is de vijfde in Nederland. Eerder opende de luxe wachtruimtes al op de stations in Amsterdam, Schiphol, Utrecht en Rotterdam.
Er is gratis bier hoor ik. En wifi. Daar wil ik best even een uurtje doorbrengen hoorquote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:50 schreef Gutz het volgende:
nou. Die HiSpeed lounge in rotterdam stelt niet veel voor.
We zouden toch nog een keer een meeting houding van de mensen in dit topic in zo'n lounge?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er is gratis bier hoor ik. En wifi. Daar wil ik best even een uurtje doorbrengen hoor
Ja, als we dat nou meteen doen in een rondje brabants nachtnetquote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
We zouden toch nog een keer een meeting houding van de mensen in dit topic in zo'n lounge?
Je wou toch wachten in een NS Higspeed Lounge?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:31 schreef Peterselieman het volgende:
Dan mogen ze wel een uitloper maken naar het noorden en oosten, want anders kunnen we pas erg laat ons nest opzoeken
Ik zeg wachtmeeting/Pimpelmeeting met 1e klas/Kasteelmeeetingquote:Op donderdag 9 oktober 2008 18:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Een keertje een eersteklas retourtje Asd - Bad Bentheim boeken, en dan net de vorige pimpel missen. Dan kan je er bijna 4 uur in zitten
Serie 140 IC Amsterdam / Schiphol - Berlijnquote:
Ik zeg: splitsen, en beide delen bij NL en FR voegen.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Die belgen moeten we maar gewoon losknippen en de zee op douwen. WAT een faalhazen daar. Ik kan tegenwoordig niet eens meer voor een reisadvies een tarief opvragen
maar ik kan WEL zien of de dienstregeling geldig is in Henegouwen op de dag dat ik van Luik naar Waremme wil reizen![]()
WIL IK DAT WETEN DAN????
Nee natuurlijk niet. Sterf toch stelletje zuurstofverkwisters
Wij Nederlanders kunnen nog wel wat aan Vlaanderen hebben. Haven van Antwerpen, Zaventem...quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
ik zeg, bommen erop en de zee op douwen, totaal verloren kloteland
Dat viel mij laatst ook op jaquote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:16 schreef dennistd het volgende:
opvallend trouwens:
bij een aantal buffels is het NS-logo dat in de kop verwerkt zit geel geverd, waardoor het veel meer opvalt
Het is niet de bedoeling dat je er uitstapt of zoquote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:45 schreef dennistd het volgende:
Heeft iemand trouwens enig idee of de heimwee-expres van het spoorwegmuseum in Den Dolder op het middenspoor blijft staan, of aan het perron komt?
In Utrecht is geen echte lounge ruimte, meer een zithoek naast de tijd heet dat ding geloof ik.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er is gratis bier hoor ik. En wifi. Daar wil ik best even een uurtje doorbrengen hoor
ah, aangezien op somda een aankomst- en vertrektijd bij den dolder vermeld staan ( http://somda.nl/www/drgls/401/ )quote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:00 schreef ReisT het volgende:
Wat heeft die trein in Den Dolder te zoeken dan? Kopmaken gebeurt normaal gesproken op dat middenspoor (dat ligt daar niet voor niets), dat is ook de enige reden dat die trein Bilthoven voorbij rijdt.
Omdat ik zondag 26-10 om 13.30u in Ut moet zijn, en ik als ik een half uur eerder wegga nog even Mat'46 273 kan spottenquote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is niet de bedoeling dat je er uitstapt of zo![]()
Ik zou eens kunnen kijken op filmpjes van toen, maar waarom zou je dat willen?
Staak je dan gelijk even je bordjesjacht ?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
ik zeg, bommen erop en de zee op douwen, totaal verloren kloteland
Ik ben geen fotograaf, wel een tip, apparaat zo vaak mogelijk meenemen, altijd balen als je iets mistquote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:02 schreef Charango het volgende:
Charango is vanaf nu de trotse eigenaar van een Nikon D80.Hebben de fotografen hier nog tips voor wat treinfotografie betreft?
Gaan via Gouda - Breukelen, misschien toch maar even gaan kijken langs de rails dit weekend.quote:Internationale treinen (Thalys Amsterdam – Parijs en Intercity Amsterdam – Brussel) rijden van zaterdag 11 t/m woensdag 15 oktober over een andere route en stoppen niet in Schiphol en Den Haag HS. Reizigers stappen in/uit deze treinen in Amsterdam Centraal, Amsterdam Bijlmer ArenA of Rotterdam Centraal.
Ja precies. Laten we dat eens gewoon echt een keer doen. Hoewel ik dat nachtnet niet zo zie zittenquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 11:14 schreef Socios het volgende:
Echt meeten hoor. Volgens mij staat zo ene HighSpeedLounge-/ Pimpelmeeting, later nachtnetmeeting al meer dan een jaar in de planning. We moeten spijkers met koppen slaan!
Hulde voor degene die het gaat doenquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Nog altijd is het mogelijk (bijna) een hele dag bijna non stop in de Pimpel te zitten:
Lw - Hvs 5:00 - 7:08
Hvs - Hgl 7:19 - 8:57 (IC141)
Hgl - Hvs 9:05 - 10:38 (IC146)
Hvs - Hgl 11:19 - 12:57 (IC143)
Hgl - Dvd 13:05 - 14:56 (IC144)
Dvd - Hgl 15:04 - 16:57 (IC145)
Hgl - Apd 17:05 - 17:56 (IC142)
Apd - Hgl 18:07 - 18:57 (IC147)
Diner in Italiaans restaurant te Hengelo
Hgl - Shl 21:05 - 23:08 (IC140)
Shl - Lw 23:21 - 01:57
Gekkigheid
3,30 tegenwoordig. En de halve liters Hefe Weizen zijn naar 4,20 gegaan (was 3,80).quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:32 schreef Peterselieman het volgende:
Ik meende ¤2,90 voor een flesje Becks. Eerder hadden ze nog een flesje Warsteiner voor ¤3,00, maar die worden helaas niet meer geserveerd.
bullshit is dat. Ik heb vaak genoeg al mensen met bier gezien in de 143 na Deventer en heb zelf al eens in het barrijtuig bier kunnen krijgen om 13:50 in de 144. Daarnaast kan je meer dan alleen bier krijgen daar, ook bijvoorbeeld koffie en ontbijt. Waarom denk jij dat dat ding pas om 15:15/15:30 open gaat? Misschien in de IC145 ja, duh, dan issie net vertrokken van zn beginpunt..quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Lekker nuttig ja. Als die bar toch pas om 15:15 of 15:30 open gaat
Ja idd, dat viel mij begin vorige maand ofzo ook al op.. Dacht dat ik wat had gemist :p.. Maar blijkbaar toch nieuw, zie ook steeds meer stellen die dat hebben in vergelijking met paar weken geleden.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:16 schreef dennistd het volgende:
opvallend trouwens:
bij een aantal buffels is het NS-logo dat in de kop verwerkt zit geel geverd, waardoor het veel meer opvalt
Tof Stukje :0 Bedankt voor het delenquote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:19 schreef Zug-Chef het volgende:
http://www.rtvoost.nl/media/?uitz=86624&id=48
Vanaf minuut 11:25
-De treinenspotter: Roland Korving (Rolandrail)
-Rail-Euroterminal Coevorden: overslag van goederen
-Treindienstleiding (ProRail Zwolle)
-RailCargo Nederland
-Geluidsdemping treinen
Utrecht heeft geen Lounge maar een corner, http://www.nshispeed.nl/nl/treinstations/ns-hispeed-loungequote:Op vrijdag 10 oktober 2008 15:15 schreef Nightshadow het volgende:
Fles weet precies wat een flesje kost![]()
Niet bepaald goedkoop, koop ik liever een treinkaartje naar Breda, vanaf Utrecht ofzo 1e klas en dan lekker in de HiSpeed Lounge (gratis) bier drinken.. Of geldt dat nu nog niet, dat gratis drinken?
Dit klinkt helemaal goedquote:Actie aanbod!
Ter kennismaking kunnen tot januari 2009 ook NS Binnenland reizigers met een 1e klas kaartje vanaf 10 euro in de NS Hispeed Lounges terecht op Amsterdam Centraal, Rotterdam Centraal, Breda en Schiphol.
quote:
http://www.nu.nl/news/178(...)otsen_bij_Gouda.htmlquote:Twee treinen botsen bij Gouda
Uitgegeven: 11 oktober 2008 11:41
Laatst gewijzigd: 11 oktober 2008 11:44
Gouda - Bij station Gouda zijn zaterdagochtend twee treinen op elkaar gebotst. Het gaat om de passagierstrein van Den Haag naar Groningen en de Thalys naar Parijs.
Bij spoorbeheheerder ProRail is niet bekend of er gewonden zijn. Volgens een ambulancemederker ter plekke zijn er geen mensen bekneld of ernstig gewond geraakt.
ok, heb het ook achter ff aangegevenquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 12:07 schreef knars het volgende:
ja, ik had hem al gesubmit en in een reactie geplakt.
Oh, waar krijg je die kaartjes?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 11:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb net een stapeltje 1e klas overgangskaartjes in mij handen gedrukt gekregen vanwege werkzaamheden. Zou dat ook geldig zijn in combinatie met de kruidvat kaartjes?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |