De hele naam IRM slaat nergens op, aangezien de treinsoort nooit is ingevoerd. Sterker nog, de hele naamgeving van NS-materieel slaat nergens op SGM tussen Alkmaar en Rhenen is niet bepaald stadsgewestelijk te noemen bijvoorbeeld.quote:Op maandag 6 oktober 2008 23:51 schreef knars het volgende:
(heten ze nog wel VIRMs? hoe kan iets nou verlengd zijn als ze al origineel in deze lengte wordt opgeleverd?)
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 00:22 schreef Cothen het volgende:
Om terug te komen op de naam VIRM, ondanks dat het nieuwe stellen zijn, zijn ze niet gelijk aan een IRM-IV, maar vertonen ze wel gelijkenis met een VIRM-IV.
Waar rijden intercities naar Zwolle en stoptreinen naar Oldenzaal?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 08:33 schreef Nightshadow het volgende:
Dus aangeduid met nummers geeft aan welk "versie" hij is en aangeduid in Romeinse cijfers geeft het aantal bakken weer?
Vandaag ook weer zo'n rare situatie.. De Intercity naar Zwolle (07:34) en de stoptrein naar Oldenzaal (07:37) moesten allebei linkerspoor rijden.. Terwijl er helemaal geen andere trein o.i.d. aankwam en de laatste trein in die richting al eventjes weg was..
Sorry, vergeten erbij te zetten.. In Zutphenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 09:11 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Waar rijden intercities naar Zwolle en stoptreinen naar Oldenzaal?
Ja, hier ookquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 09:17 schreef Peterselieman het volgende:
zo, de kruidvatkaartjes zijn binnen
Elke Maandagochtend zit ik erin, lekker Currywurst voor ontbijt.quote:Op maandag 6 oktober 2008 23:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
in de pimpel zit ie er altijd gewoon in volgens mij
Ben aan t zoeken in Dv en Hglquote:
Oh?quote:Op maandag 6 oktober 2008 23:02 schreef en_door_slecht het volgende:
Kun je daar nog pimpelen? De laatste 4 keer dat ik in een CNL, ICE of EC zat, was de bordbistro kaputt, het personeel gevlogen of de de bak gewoon niet mee.
Dat snap ik ook wel, maar hij is maar 1x 25 euro kwijt in een weekend. Ik had dat nog nooit verzonnen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 10:40 schreef Dichterbijer het volgende:
Probeer jij maar eens een kaartje duurder dan 25 euro uit automaat te trekken als je met 40% korting mag reizen...
Middelburg - Groningen : 25 euro
Maastricht - Groningen: 25 euro...
Waar staat dat dat niet mag? Het gaat om een VIA kaartje, daar betaal je gewoon voor.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 10:49 schreef Peterselieman het volgende:
Hij is illegaal bezig, omdat hij meerdere keren hetzelfde traject aflegt en dat is niet de bedoeling van het retour. Dat is namelijk een keer heen en terug en niet twee keer heen en twee keer terug, dus bekeuren die rijstvreter.
Je moet wel twee dagen in het weekend reizen, geen jaarkaart hebben, in ongeveer dezelfde richting en een enkel retourtje moet meer dan 12,50 zijn, anders kan het niet uit. Veel zal dat wel niet voorkomen, maar wel leuk verzonnen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 10:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Creatief gedaan. Kan je nog wat van leren
Niet als je 2 keer bijvoorbeeld Enschede - Nijmegen er voor moet afleggen, dan kan er wel via opstaan, maar mijns inziens in dat misbruik maken van het kaartje.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 10:53 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Waar staat dat dat niet mag? Het gaat om een VIA kaartje, daar betaal je gewoon voor.
Precies, en anders ben je al gauw 2 keer een dagkaart (of een retourtje maximumprijs) kwijt. Dit is zeker het onderzoeken waard voor een volgende keerquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 10:46 schreef en_door_slecht het volgende:
Dat snap ik ook wel, maar hij is maar 1x 25 euro kwijt in een weekend. Ik had dat nog nooit verzonnen.
Zulke situaties zijn er meer. Veenendaal de Klomp - Veenendaal Centrum is bijvoorbeeld 3 km te voet, 29 km per spoor en 69 km per trein omdat je niet anders kunt dan over Utrecht Centraal gaan (al zou Klp - Ed - Db - Vndc ook mogen, maar wie verzint dat?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:25 schreef en_door_slecht het volgende:
Zo zijn er her en der vaker kromme kaartje te koop. Zo is een kaartje Baflo - Sauwerd goedkoper dan een kaartje Baflo - Gnn, maar je moet toch echt over Gnn om vanuit Baflo in Sauwerd te komen.
Ik denk dat ze dit bij de NS al lang hebben bedacht, maar omdat het om zulke kleine aantallen gaat (en je dan nog steeds 55 euro p/j + 25 euro p/weekend bij ze langs komt brengen ze er helemaal geen moeite mee hebben.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:26 schreef Peterselieman het volgende:
Het is een goeie truc, maar toch misbruik maken van het kaartje
Nou, onbedoeld gebruik dusquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:26 schreef Peterselieman het volgende:
Het is een goeie truc, maar toch misbruik maken van het kaartje
Of je dan op zaterdag Es-Amf-Ah-Amf-Es mag doen en zondag nog een keer? Nee dat mag niet. Ja je kan geluk hebben dat je zaterdag geen controle krijgt dan kan je dat kaartje de volgende dag nog een keer gebruiken.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:20 schreef dennistd het volgende:
maar stel dat je een weekend-retour enschede-arnhem over amersfoort hebt, dan mag dat toch ook gewoon?
Strikt genomen is het dan ook niet toegestaan die reis te onderbreken (dat mag alleen bij de kortste/snelste reisroute). Als je met een kaartje Ddr-Ut in die 'rechtstreekse' stoptrein zit mag je dus niet in Hvs uitstappen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ddr - Ut mag je ook via Hvs doen omdat het alleen dan zonder overstap kan. En het is goedkoper dan Ddr - Hvs. Maar strikt genomen is dat dus onbedoeld gebruik.
Dat is correctquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:38 schreef ReisT het volgende:
Strikt genomen is het dan ook niet toegestaan die reis te onderbreken (dat mag alleen bij de kortste/snelste reisroute). Als je met een kaartje Ddr-Ut in die 'rechtstreekse' stoptrein zit mag je dus niet in Hvs uitstappen.
Ik denk dat het van de plek afhangt. Bijvoorbeeld langs de Rijn, met name de linkeroever, zit inderdaad best wel vol. Daar komt ook enorm veel langs, lokaal spul, flinke goederentreinen, ICs en in ieder geval een paar jaar geleden ook de ICE. Dat soort verbindingsassen kunnen best eens tegen de maximum capaciteit aan zitten ja.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:35 schreef en_door_slecht het volgende:
Afgelopen weekend nog een vrij uitgebreid artikel in de Welt am Sonntag over het gebrek aan capaciteit op het Duitse net, m.n. door de groei van vracht vanuit de havens. Iemand nog interesse om te lezen? Dan kan ik daar vanavond wel ff een scan van maken.
En ik dacht dat het Duitse net helemaal niet zo vol zat, blijkbaar ligt dat anders.
Prima, ga ik dat vanavond even doen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:46 schreef von_Preussen het volgende:
[quote]Op dinsdag 7 oktober 2008 11:35 schreef en_door_slecht het volgende:
Afgelopen weekend nog een vrij uitgebreid artikel in de Welt am Sonntag over het gebrek aan capaciteit op het Duitse net, m.n. door de groei van vracht vanuit de havens. Iemand nog interesse om te lezen? Dan kan ik daar vanavond wel ff een scan van maken.
En ik dacht dat het Duitse net helemaal niet zo vol zat, blijkbaar ligt dat anders.
[/quote
Hiero is belangstelling!
Ohja, ik had het er niet bij gemeld, maar ik wilde het ook graag zienquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:55 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Prima, ga ik dat vanavond even doen.
Ik was vanochtend al de eerste bij het betreffende filiaal, dus ik heb er 4. Maar ik had er nog graag 2 bij willen halen. Maar ja. Pechquote:
Gelderlanderquote:Arriva durft extra treinen niet te bestellen
GELDERMALSEN/BEESD - Vervoersbedrijf Arriva durft het nog niet aan om drie extra treinen te bestellen voor de Merwede-Lingelijn. Uiterlijk 1 oktober moest Arriva de Zwitserse treinbouwfabriek laten weten of het de optie voor nog eens drie nieuwe treinen door zou zetten. Maar de vervoerder wilde wel eerst zekerheid dat er ook nieuwe stations en een gedeeltelijke spoorverdubbeling komen.
"We hebben een brief van de provincie Zuid-Holland gehad, maar die stelt ons niet gerust", aldus een woordvoerster. "Te weinig zekerheid, dus durven we de koop nog niet aan." Arriva probeert nu uitstel van het beslissingsmoment in Zwitserland te krijgen.
Bron: De Gelderlander - Rivierenland, 3 oktober 2008
Da's mijn tekst duderinoquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 19:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Gelderlander
Nou kan je natuurlijk wat makkelijker met de buidel rammelen als je weet dat je 16 jaar lang je gang mag gaan, dan wanneer je over 3-5 jaar weer moet gaan schooien om die lijntjes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |