abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 oktober 2008 @ 23:21:17 #151
136283 knars
Teethgrinder
pi_62189925
heerlijk ook, als de IC van Amsterdam richting Heerlen / Maastricht in de avondspits met 1x VIRM wordt gereden. ja, die vierbaks ja. Omroeper vroeg de reizigers om begrip, en om omstebeurt adem te halen.
pi_62190122
Vandaag m'n kont eens kunnen plaatsen in de nieuwe V-IRM. Kan er best mee leven. Qua rem-geluiden moet ik zeggen dat ik het zeer mee vind vallen.
  maandag 6 oktober 2008 @ 23:51:55 #153
136283 knars
Teethgrinder
pi_62190622
Ohja, die nieuwe VIRMs (heten ze nog wel VIRMs? hoe kan iets nou verlengd zijn als ze al origineel in deze lengte wordt opgeleverd?) zitten wel goed. Het in en uitstappen ging een stuk soepeler dan in een gewone VIRM, maar toch jammer dat de dagen van de railtender voorgoed voorbij zijn in den dubbeldekker.
pi_62191228
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 23:51 schreef knars het volgende:
(heten ze nog wel VIRMs? hoe kan iets nou verlengd zijn als ze al origineel in deze lengte wordt opgeleverd?)
De hele naam IRM slaat nergens op, aangezien de treinsoort nooit is ingevoerd. Sterker nog, de hele naamgeving van NS-materieel slaat nergens op SGM tussen Alkmaar en Rhenen is niet bepaald stadsgewestelijk te noemen bijvoorbeeld.
Alleen ICM, ICR, ICK en ICL hebben nog een naam waaraan af te leiden is waar het materieel voor bedoeld is.

Om terug te komen op de naam VIRM, ondanks dat het nieuwe stellen zijn, zijn ze niet gelijk aan een IRM-4, maar vertonen ze wel gelijkenis met een VIRM-4.
Overigens zijn ook bij het verlengen al een aantal nieuwe stellen geleverd.
So we just called him Fred too
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 oktober 2008 @ 00:31:29 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62191369
ehm, de nieuwe stellen zijn VIRM-4, wat jij bedoelt zijn de VIRM-IV, die bestaan uit de deelseries VIRM-2 en VIRM-3. De oude stellen vallen onder de (V)IRM-1

Subtiel verschilletje
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62191420
Peterselieman heeft helemaal gelijk: (tis al laat )
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 00:22 schreef Cothen het volgende:
Om terug te komen op de naam VIRM, ondanks dat het nieuwe stellen zijn, zijn ze niet gelijk aan een IRM-IV, maar vertonen ze wel gelijkenis met een VIRM-IV.
So we just called him Fred too
pi_62193743
Dus aangeduid met nummers geeft aan welk "versie" hij is en aangeduid in Romeinse cijfers geeft het aantal bakken weer?


Vandaag ook weer zo'n rare situatie.. De Intercity naar Zwolle (07:34) en de stoptrein naar Oldenzaal (07:37) moesten allebei linkerspoor rijden.. Terwijl er helemaal geen andere trein o.i.d. aankwam en de laatste trein in die richting al eventjes weg was..
pi_62194242
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 08:33 schreef Nightshadow het volgende:
Dus aangeduid met nummers geeft aan welk "versie" hij is en aangeduid in Romeinse cijfers geeft het aantal bakken weer?


Vandaag ook weer zo'n rare situatie.. De Intercity naar Zwolle (07:34) en de stoptrein naar Oldenzaal (07:37) moesten allebei linkerspoor rijden.. Terwijl er helemaal geen andere trein o.i.d. aankwam en de laatste trein in die richting al eventjes weg was..
Waar rijden intercities naar Zwolle en stoptreinen naar Oldenzaal?
pi_62194340
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 09:11 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Waar rijden intercities naar Zwolle en stoptreinen naar Oldenzaal?
Sorry, vergeten erbij te zetten.. In Zutphen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 oktober 2008 @ 09:17:54 #160
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62194344
zo, de kruidvatkaartjes zijn binnen
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 09:22:15 #161
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62194417
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 09:17 schreef Peterselieman het volgende:
zo, de kruidvatkaartjes zijn binnen
Ja, hier ook

Rij voor de deur vanochtend hier Vrouwtje achter mij, net nadat ik afgerekend had: "ja doe mij er ook 4."
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 09:57:15 #162
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_62195099
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 23:11 schreef dennistd het volgende:

[..]

in de pimpel zit ie er altijd gewoon in volgens mij
Elke Maandagochtend zit ik erin, lekker Currywurst voor ontbijt.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 10:20:46 #163
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62195557
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 21:41 schreef dennistd het volgende:
ah
waar ga je wonen?
Ben aan t zoeken in Dv en Hgl
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 23:02 schreef en_door_slecht het volgende:
Kun je daar nog pimpelen? De laatste 4 keer dat ik in een CNL, ICE of EC zat, was de bordbistro kaputt, het personeel gevlogen of de de bak gewoon niet mee.
Oh? Dat heb ik nog nooit meegemaakt eigenlijk. Wel dat hij na Amf dicht ging (richting Asd).
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62195696
Dv en Hgl? In elk geval een goede keuze, Hgl steekt als stad met kop en schouders boven Es en vooral Aml uit. Dv is altijd een veilige keuze.
Socialist in Mercedes
pi_62195896
Over kaartjes gesproken. De Chinees hier op de afdeling maakt er in de weekenden een sport van om zo veel mogelijk te zien en zo goedkoop mogelijk te treinen. Wat zouden jullie kwijt zijn voor Enschede - Nijmegen - Enschede (zaterdag) en Enschede - Maastricht - Enschede (zondag) met een kortingskaart, zonder Kruidvatkaartjes?

Hij 25 euro. Door een weekendretour Enschede - Glanerburg via Maastricht te kopen. Nooit eerder gezien, maar hij doet dit al een paar weekenden op rij, conducteurs snappen de helft van de keren er helemaal niks van.
pi_62195988
Probeer jij maar eens een kaartje duurder dan 25 euro uit automaat te trekken als je met 40% korting mag reizen...

Middelburg - Groningen : 25 euro
Maastricht - Groningen: 25 euro...
pi_62196131
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 10:40 schreef Dichterbijer het volgende:
Probeer jij maar eens een kaartje duurder dan 25 euro uit automaat te trekken als je met 40% korting mag reizen...

Middelburg - Groningen : 25 euro
Maastricht - Groningen: 25 euro...
Dat snap ik ook wel, maar hij is maar 1x 25 euro kwijt in een weekend. Ik had dat nog nooit verzonnen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 oktober 2008 @ 10:49:29 #168
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62196216
Hij is illegaal bezig, omdat hij meerdere keren hetzelfde traject aflegt en dat is niet de bedoeling van het retour. Dat is namelijk een keer heen en terug en niet twee keer heen en twee keer terug, dus bekeuren die rijstvreter.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 10:53:35 #169
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62196332
Creatief gedaan. Kan je nog wat van leren
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62196346
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 10:49 schreef Peterselieman het volgende:
Hij is illegaal bezig, omdat hij meerdere keren hetzelfde traject aflegt en dat is niet de bedoeling van het retour. Dat is namelijk een keer heen en terug en niet twee keer heen en twee keer terug, dus bekeuren die rijstvreter.
Waar staat dat dat niet mag? Het gaat om een VIA kaartje, daar betaal je gewoon voor.
pi_62196432
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 10:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Creatief gedaan. Kan je nog wat van leren
Je moet wel twee dagen in het weekend reizen, geen jaarkaart hebben, in ongeveer dezelfde richting en een enkel retourtje moet meer dan 12,50 zijn, anders kan het niet uit. Veel zal dat wel niet voorkomen, maar wel leuk verzonnen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:15:15 #172
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62196922
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 10:53 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Waar staat dat dat niet mag? Het gaat om een VIA kaartje, daar betaal je gewoon voor.
Niet als je 2 keer bijvoorbeeld Enschede - Nijmegen er voor moet afleggen, dan kan er wel via opstaan, maar mijns inziens in dat misbruik maken van het kaartje.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:19:12 #173
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_62197016
Heen = Enschede-Maastricht-(Enschede-)Glanerbrug
Terug = Glanerbrug-(Enschede-)Maastricht-Enschede

Dat kan toch echt alleen als je twee keer Enschede-Maastricht en twee keer Maastricht-Enschede doet.

En probeer dat maar eens op één dag te doen! (enkele reis duurt al ruim 8 uur).
  Redactie Sport dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:20:28 #174
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62197048
maar stel dat je een weekend-retour enschede-arnhem over amersfoort hebt, dan mag dat toch ook gewoon?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_62197183
Zo zijn er her en der vaker kromme kaartje te koop. Zo is een kaartje Baflo - Sauwerd goedkoper dan een kaartje Baflo - Gnn, maar je moet toch echt over Gnn om vanuit Baflo in Sauwerd te komen.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:26:14 #176
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62197205
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 10:46 schreef en_door_slecht het volgende:
Dat snap ik ook wel, maar hij is maar 1x 25 euro kwijt in een weekend. Ik had dat nog nooit verzonnen.
Precies, en anders ben je al gauw 2 keer een dagkaart (of een retourtje maximumprijs) kwijt. Dit is zeker het onderzoeken waard voor een volgende keer Voor als de kruidvatkaartjes op zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:26:55 #177
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62197223
Het is een goeie truc, maar toch misbruik maken van het kaartje
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:28:48 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62197283
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 11:25 schreef en_door_slecht het volgende:
Zo zijn er her en der vaker kromme kaartje te koop. Zo is een kaartje Baflo - Sauwerd goedkoper dan een kaartje Baflo - Gnn, maar je moet toch echt over Gnn om vanuit Baflo in Sauwerd te komen.
Zulke situaties zijn er meer. Veenendaal de Klomp - Veenendaal Centrum is bijvoorbeeld 3 km te voet, 29 km per spoor en 69 km per trein omdat je niet anders kunt dan over Utrecht Centraal gaan (al zou Klp - Ed - Db - Vndc ook mogen, maar wie verzint dat? )

Ddr - Ut mag je ook via Hvs doen omdat het alleen dan zonder overstap kan. En het is goedkoper dan Ddr - Hvs. Maar strikt genomen is dat dus onbedoeld gebruik.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62197294
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 11:26 schreef Peterselieman het volgende:
Het is een goeie truc, maar toch misbruik maken van het kaartje
Ik denk dat ze dit bij de NS al lang hebben bedacht, maar omdat het om zulke kleine aantallen gaat (en je dan nog steeds 55 euro p/j + 25 euro p/weekend bij ze langs komt brengen ze er helemaal geen moeite mee hebben.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:30:03 #180
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62197324
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 11:26 schreef Peterselieman het volgende:
Het is een goeie truc, maar toch misbruik maken van het kaartje
Nou, onbedoeld gebruik dus Geen "truc" of "misbruik", wel handig de mogelijkheden benutten. Maar zolang er niet buiten de lijntjes gekleurd wordt kun je niet spreken van misbruik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:33:29 #181
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_62197424
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 11:20 schreef dennistd het volgende:
maar stel dat je een weekend-retour enschede-arnhem over amersfoort hebt, dan mag dat toch ook gewoon?
Of je dan op zaterdag Es-Amf-Ah-Amf-Es mag doen en zondag nog een keer? Nee dat mag niet. Ja je kan geluk hebben dat je zaterdag geen controle krijgt dan kan je dat kaartje de volgende dag nog een keer gebruiken.

Maar de truc van onze chinees, is juist zo mooi omdag het helemaal volgens de regels is.
pi_62197498
Afgelopen weekend nog een vrij uitgebreid artikel in de Welt am Sonntag over het gebrek aan capaciteit op het Duitse net, m.n. door de groei van vracht vanuit de havens. Iemand nog interesse om te lezen? Dan kan ik daar vanavond wel ff een scan van maken.
En ik dacht dat het Duitse net helemaal niet zo vol zat, blijkbaar ligt dat anders.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:38:32 #183
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_62197586
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 11:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ddr - Ut mag je ook via Hvs doen omdat het alleen dan zonder overstap kan. En het is goedkoper dan Ddr - Hvs. Maar strikt genomen is dat dus onbedoeld gebruik.
Strikt genomen is het dan ook niet toegestaan die reis te onderbreken (dat mag alleen bij de kortste/snelste reisroute). Als je met een kaartje Ddr-Ut in die 'rechtstreekse' stoptrein zit mag je dus niet in Hvs uitstappen.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:44:27 #184
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62197713
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 11:38 schreef ReisT het volgende:
Strikt genomen is het dan ook niet toegestaan die reis te onderbreken (dat mag alleen bij de kortste/snelste reisroute). Als je met een kaartje Ddr-Ut in die 'rechtstreekse' stoptrein zit mag je dus niet in Hvs uitstappen.
Dat is correct Maar geen HC die je in Hvs zal dwingen aan boord te blijven
Eigenlijk zou dat wel "misbruik" zijn dus.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 12:25:11 #185
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_62198880
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 11:35 schreef en_door_slecht het volgende:
Afgelopen weekend nog een vrij uitgebreid artikel in de Welt am Sonntag over het gebrek aan capaciteit op het Duitse net, m.n. door de groei van vracht vanuit de havens. Iemand nog interesse om te lezen? Dan kan ik daar vanavond wel ff een scan van maken.
En ik dacht dat het Duitse net helemaal niet zo vol zat, blijkbaar ligt dat anders.
Ik denk dat het van de plek afhangt. Bijvoorbeeld langs de Rijn, met name de linkeroever, zit inderdaad best wel vol. Daar komt ook enorm veel langs, lokaal spul, flinke goederentreinen, ICs en in ieder geval een paar jaar geleden ook de ICE. Dat soort verbindingsassen kunnen best eens tegen de maximum capaciteit aan zitten ja.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 12:46:58 #186
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_62199517
[quote]Op dinsdag 7 oktober 2008 11:35 schreef en_door_slecht het volgende:
Afgelopen weekend nog een vrij uitgebreid artikel in de Welt am Sonntag over het gebrek aan capaciteit op het Duitse net, m.n. door de groei van vracht vanuit de havens. Iemand nog interesse om te lezen? Dan kan ik daar vanavond wel ff een scan van maken.
En ik dacht dat het Duitse net helemaal niet zo vol zat, blijkbaar ligt dat anders.
[/quote

Hiero is belangstelling!
pi_62199721
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 12:46 schreef von_Preussen het volgende:
[quote]Op dinsdag 7 oktober 2008 11:35 schreef en_door_slecht het volgende:
Afgelopen weekend nog een vrij uitgebreid artikel in de Welt am Sonntag over het gebrek aan capaciteit op het Duitse net, m.n. door de groei van vracht vanuit de havens. Iemand nog interesse om te lezen? Dan kan ik daar vanavond wel ff een scan van maken.
En ik dacht dat het Duitse net helemaal niet zo vol zat, blijkbaar ligt dat anders.
[/quote

Hiero is belangstelling!
Prima, ga ik dat vanavond even doen.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 13:31:28 #188
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_62200465
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 12:55 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Prima, ga ik dat vanavond even doen.
Ohja, ik had het er niet bij gemeld, maar ik wilde het ook graag zien
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 17:19:59 #189
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62206987
Enniewee, ik doe weleens aan Bluejacking in een Trein,

Mijn ID name is : NS
En het berichtje wat ik dan altijd stuur is dan "Deze trein stopt ook op Rotterdam Stadion"


Nu zat ik vandaag in een ICE achter de machinist, ik kijk even of er bluetooth telefoons zijn, zie er een , druk op zend en....


De Machinist grijpt naar zijn telefoon

Ik heb nog nooit iemand zo lang en verbaasd naar een schermpje zien staren
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 17:56:05 #190
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62207900
Foei Darkwing, niet meer doen

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 17:59:56 #191
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62207977
Mijn lokale Kruidvat was net om 5 uur alweer finaal door de kaartjes heen trouwens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 18:33:19 #192
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62208688
Kut, vergeten
pi_62208727
Hier in wierden hadden ze vanochtend nog een paar kaartjes (hooguit 150)... Dit was net voor de middag... Ze hadden er in totaal 1100 gehad .. De medewerkster had het ook nog niet eerder zo druk mee gemaakt met de aanbieding als vandaag.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 18:43:13 #194
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62208974
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 18:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Kut, vergeten


Pwnalisatie
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:24:55 #195
148385 Wadloper
Noorderling
pi_62210089
Heb je ze alsnog kunnen krijgen Fles?
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:29:19 #196
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62210250
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:24 schreef Wadloper het volgende:
Heb je ze alsnog kunnen krijgen Fles?
Ik was vanochtend al de eerste bij het betreffende filiaal, dus ik heb er 4. Maar ik had er nog graag 2 bij willen halen. Maar ja. Pech
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:40:43 #197
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62210573
quote:
Arriva durft extra treinen niet te bestellen
GELDERMALSEN/BEESD - Vervoersbedrijf Arriva durft het nog niet aan om drie extra treinen te bestellen voor de Merwede-Lingelijn. Uiterlijk 1 oktober moest Arriva de Zwitserse treinbouwfabriek laten weten of het de optie voor nog eens drie nieuwe treinen door zou zetten. Maar de vervoerder wilde wel eerst zekerheid dat er ook nieuwe stations en een gedeeltelijke spoorverdubbeling komen.
"We hebben een brief van de provincie Zuid-Holland gehad, maar die stelt ons niet gerust", aldus een woordvoerster. "Te weinig zekerheid, dus durven we de koop nog niet aan." Arriva probeert nu uitstel van het beslissingsmoment in Zwitserland te krijgen.
Bron: De Gelderlander - Rivierenland, 3 oktober 2008
Gelderlander


Nou kan je natuurlijk wat makkelijker met de buidel rammelen als je weet dat je 16 jaar lang je gang mag gaan, dan wanneer je over 3-5 jaar weer moet gaan schooien om die lijntjes.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:50:04 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62210872
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Gelderlander


Nou kan je natuurlijk wat makkelijker met de buidel rammelen als je weet dat je 16 jaar lang je gang mag gaan, dan wanneer je over 3-5 jaar weer moet gaan schooien om die lijntjes.
Da's mijn tekst duderino
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:53:22 #199
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62210996
Overigens boeit het verschuiven van dat beslissingsmoment niet zo denk ik. Volgens mij kan je gewoon iedere dag beslissen om naar Bussnang te bellen en een zooi treinstellen te bestellen. Al zal de prijs dan misschien wat hoger worden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:58:07 #200
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62211167
Ze gaan natuurlijk niet de capaciteit van de fabrieken even verhogen. Aangezien er wellicht wel weer massaal besteld gaat worden (China?) is plek in de fabriek schaars, en dus gewoon voor wie het meeste neertelt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')