Precies, en anders ben je al gauw 2 keer een dagkaart (of een retourtje maximumprijs) kwijt. Dit is zeker het onderzoeken waard voor een volgende keerquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 10:46 schreef en_door_slecht het volgende:
Dat snap ik ook wel, maar hij is maar 1x 25 euro kwijt in een weekend. Ik had dat nog nooit verzonnen.
Zulke situaties zijn er meer. Veenendaal de Klomp - Veenendaal Centrum is bijvoorbeeld 3 km te voet, 29 km per spoor en 69 km per trein omdat je niet anders kunt dan over Utrecht Centraal gaan (al zou Klp - Ed - Db - Vndc ook mogen, maar wie verzint dat?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:25 schreef en_door_slecht het volgende:
Zo zijn er her en der vaker kromme kaartje te koop. Zo is een kaartje Baflo - Sauwerd goedkoper dan een kaartje Baflo - Gnn, maar je moet toch echt over Gnn om vanuit Baflo in Sauwerd te komen.
Ik denk dat ze dit bij de NS al lang hebben bedacht, maar omdat het om zulke kleine aantallen gaat (en je dan nog steeds 55 euro p/j + 25 euro p/weekend bij ze langs komt brengen ze er helemaal geen moeite mee hebben.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:26 schreef Peterselieman het volgende:
Het is een goeie truc, maar toch misbruik maken van het kaartje
Nou, onbedoeld gebruik dusquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:26 schreef Peterselieman het volgende:
Het is een goeie truc, maar toch misbruik maken van het kaartje
Of je dan op zaterdag Es-Amf-Ah-Amf-Es mag doen en zondag nog een keer? Nee dat mag niet. Ja je kan geluk hebben dat je zaterdag geen controle krijgt dan kan je dat kaartje de volgende dag nog een keer gebruiken.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:20 schreef dennistd het volgende:
maar stel dat je een weekend-retour enschede-arnhem over amersfoort hebt, dan mag dat toch ook gewoon?
Strikt genomen is het dan ook niet toegestaan die reis te onderbreken (dat mag alleen bij de kortste/snelste reisroute). Als je met een kaartje Ddr-Ut in die 'rechtstreekse' stoptrein zit mag je dus niet in Hvs uitstappen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ddr - Ut mag je ook via Hvs doen omdat het alleen dan zonder overstap kan. En het is goedkoper dan Ddr - Hvs. Maar strikt genomen is dat dus onbedoeld gebruik.
Dat is correctquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:38 schreef ReisT het volgende:
Strikt genomen is het dan ook niet toegestaan die reis te onderbreken (dat mag alleen bij de kortste/snelste reisroute). Als je met een kaartje Ddr-Ut in die 'rechtstreekse' stoptrein zit mag je dus niet in Hvs uitstappen.
Ik denk dat het van de plek afhangt. Bijvoorbeeld langs de Rijn, met name de linkeroever, zit inderdaad best wel vol. Daar komt ook enorm veel langs, lokaal spul, flinke goederentreinen, ICs en in ieder geval een paar jaar geleden ook de ICE. Dat soort verbindingsassen kunnen best eens tegen de maximum capaciteit aan zitten ja.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:35 schreef en_door_slecht het volgende:
Afgelopen weekend nog een vrij uitgebreid artikel in de Welt am Sonntag over het gebrek aan capaciteit op het Duitse net, m.n. door de groei van vracht vanuit de havens. Iemand nog interesse om te lezen? Dan kan ik daar vanavond wel ff een scan van maken.
En ik dacht dat het Duitse net helemaal niet zo vol zat, blijkbaar ligt dat anders.
Prima, ga ik dat vanavond even doen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:46 schreef von_Preussen het volgende:
[quote]Op dinsdag 7 oktober 2008 11:35 schreef en_door_slecht het volgende:
Afgelopen weekend nog een vrij uitgebreid artikel in de Welt am Sonntag over het gebrek aan capaciteit op het Duitse net, m.n. door de groei van vracht vanuit de havens. Iemand nog interesse om te lezen? Dan kan ik daar vanavond wel ff een scan van maken.
En ik dacht dat het Duitse net helemaal niet zo vol zat, blijkbaar ligt dat anders.
[/quote
Hiero is belangstelling!
Ohja, ik had het er niet bij gemeld, maar ik wilde het ook graag zienquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:55 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Prima, ga ik dat vanavond even doen.
Ik was vanochtend al de eerste bij het betreffende filiaal, dus ik heb er 4. Maar ik had er nog graag 2 bij willen halen. Maar ja. Pechquote:
Gelderlanderquote:Arriva durft extra treinen niet te bestellen
GELDERMALSEN/BEESD - Vervoersbedrijf Arriva durft het nog niet aan om drie extra treinen te bestellen voor de Merwede-Lingelijn. Uiterlijk 1 oktober moest Arriva de Zwitserse treinbouwfabriek laten weten of het de optie voor nog eens drie nieuwe treinen door zou zetten. Maar de vervoerder wilde wel eerst zekerheid dat er ook nieuwe stations en een gedeeltelijke spoorverdubbeling komen.
"We hebben een brief van de provincie Zuid-Holland gehad, maar die stelt ons niet gerust", aldus een woordvoerster. "Te weinig zekerheid, dus durven we de koop nog niet aan." Arriva probeert nu uitstel van het beslissingsmoment in Zwitserland te krijgen.
Bron: De Gelderlander - Rivierenland, 3 oktober 2008
Da's mijn tekst duderinoquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 19:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Gelderlander
Nou kan je natuurlijk wat makkelijker met de buidel rammelen als je weet dat je 16 jaar lang je gang mag gaan, dan wanneer je over 3-5 jaar weer moet gaan schooien om die lijntjes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |