De laatste tijd niet meer. Ik weet wel, sinds ACTS deze treinen over heeft genomen, ze pas erg laat aankomen (laatst pas om half 6 in Zuidbroekquote:Op zondag 5 oktober 2008 21:37 schreef Zug-Chef het volgende:
Zeg Wadloper, hoor of zie jij nog wel eens wat van ACTS en de DBM-treinen op zondag en maandag van/naar Veendam?
Toen ik las dat er werkzaamheden zouden zijn afgelopen weekend was ik hier al bang voor. Ik skip de reis naar Eindhoven vandaag dus maar weer een keer...quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:25 schreef Dichterbijer het volgende:
Wat een HEL vandaag tussen Eindhoven en Den Bosch...
Door uitgelopen werkzaamheden was er geen trein verkeer mogelijk tussen deze twee steden.
Dus iedereen uit Eindhoven werd via Tilburg naar Den Bosch gebracht.
Alleen:Waren er ook problemen op IC lijn Roosendaal - Arnhem, dus de overstap op Tilburg was RUK Kwam er een trein kon je er niet meer in de trein omdat deze al vol was geladen met vee.
Gelukkig werd de vingerverf brigade wakker en besloten ze de IC tussen Eindhoven en Schiphol te laten lopen via Tilburg. Daar kon je tenminste gewoon plaats in nemen.
Dat is idd het grootste verschil. Verder heb je bij de FLIRT nog jacobsdraaistellen, kan iets langer zijn dan de GTW, heeft meer motorvermogen en trekt sneller op.quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
de Flirt / GTW zijn toch redelijk aan elkaar verwant? alleen bij de flirt liggen de motoren toch gewoon onder t treinstel? ipv in een apart wagentje?
meende ik alquote:Op maandag 6 oktober 2008 11:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is idd het grootste verschil. Verder heb je bij de FLIRT nog jacobsdraaistellen, kan iets langer zijn dan de GTW, heeft meer motorvermogen en trekt sneller op.
Gelukkig maar dat ze ABS hebben, anders waren de wielen van mijn trein vanochtend wel toe aan een bezoekje aan de KWB. Je hoorde het systeem vanochtend namelijk bij enkele stations behoorlijk werken.quote:
Lijkt me een plan T. Welk stel precies, geen ideequote:Op maandag 6 oktober 2008 12:28 schreef ReisT het volgende:
Fotoraadseltje: in welk treinstel vinden we deze werkcoupé?
[ afbeelding ]
ik vraag het me af. De Flirts die ik gezien heb en die hip waren, waren over het algemeen de wat bredere varianten. Geen idee in hoeverre het Nederlandse PVR daar ruimte voor biedt. Maar goed, dat boeit natuurlijk niet op het moment dat ze toch niet voorbij Venlo komen.quote:Op maandag 6 oktober 2008 11:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
ben benieuwd als de Flirt hip gaat zijn
GTW is ook niet alles
nog steeds beter dan een GTW met ingebouwde broodjes oven.. ( iig voor diesel variantquote:Op maandag 6 oktober 2008 12:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik vraag het me af. De Flirts die ik gezien heb en die hip waren, waren over het algemeen de wat bredere varianten. Geen idee in hoeverre het Nederlandse PVR daar ruimte voor biedt. Maar goed, dat boeit natuurlijk niet op het moment dat ze toch niet voorbij Venlo komen.
Overigens komen er in Bad Bentheim ook geregeld Flirts langs van de Westfalenbahn. Dat vind ik echt knetterstoere dingen![]()
[ afbeelding ]
boeiend tis toch van Arriva.. goedkope trollenquote:Op maandag 6 oktober 2008 12:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat ze ABS hebben, anders waren de wielen van mijn trein vanochtend wel toe aan een bezoekje aan de KWB. Je hoorde het systeem vanochtend namelijk bij enkele stations behoorlijk werken.
Ik lees net dat de FLIRT geen dieselvariant heeft.quote:Op maandag 6 oktober 2008 13:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nog steeds beter dan een GTW met ingebouwde broodjes oven.. ( iig voor diesel variant)
o?quote:Op maandag 6 oktober 2008 13:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik lees net dat de FLIRT geen dieselvariant heeft.
Je zit in de buurt. Plan T heeft normaal gesproken geen achtpersoons-coupés, uitgezonderd dit ene stelletje.quote:Op maandag 6 oktober 2008 12:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lijkt me een plan T. Welk stel precies, geen idee
De FLIRT bestaat maar in één breedte: 2880 mm. Een GTW is iets breder, dus FLIRT moet best passen hier.quote:Op maandag 6 oktober 2008 12:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen idee in hoeverre het Nederlandse PVR daar ruimte voor biedt.
Plan U dan?quote:Op maandag 6 oktober 2008 13:34 schreef ReisT het volgende:
[..]
Je zit in de buurt. Plan T heeft normaal gesproken geen achtpersoons-coupés, uitgezonderd dit ene stelletje.
[..]
De FLIRT bestaat maar in één breedte: 2880 mm. Een GTW is iets breder, dus FLIRT moet best passen hier.
Treinstel 766?quote:Op maandag 6 oktober 2008 12:28 schreef ReisT het volgende:
Fotoraadseltje: in welk treinstel vinden we deze werkcoupé?
[ afbeelding ]
Hee wat raar. Het is dus de GTW die je in verschillende breedtes kan krijgen, en niet de FLIRT. Hmmkee. EN toch vind ik de FLIRT stoerderquote:Op maandag 6 oktober 2008 13:34 schreef ReisT het volgende:
De FLIRT bestaat maar in één breedte: 2880 mm. Een GTW is iets breder, dus FLIRT moet best passen hier.
Hondekop + uitzondering = Treinstel 1970? (De voorloper van de 4444, voor de jongeren onder u.quote:
zullen de de lightrailers van de NS inruilen voor flirters?quote:Op maandag 6 oktober 2008 13:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hee wat raar. Het is dus de GTW die je in verschillende breedtes kan krijgen, en niet de FLIRT. Hmmkee. EN toch vind ik de FLIRT stoerderZal wel door die koersdisplay komen dan
Is het de 516?
Volgens mij hadden de FLIRTS hier allang kunnen zijn, en hebben we veel tijd verloren door met de SLT het wiel opnieuw te gaan uitvinden. Eigenlijk.quote:Op maandag 6 oktober 2008 13:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
zullen de de lightrailers van de NS inruilen voor flirters?
Gisteren was het nog erger. Mijn route van Best - Ede-Wageningen (normaalgesproken Best - Utrecht - Ede-Wageningen:quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:25 schreef Dichterbijer het volgende:
Wat een HEL vandaag tussen Eindhoven en Den Bosch...
Door uitgelopen werkzaamheden was er geen trein verkeer mogelijk tussen deze twee steden.
Dus iedereen uit Eindhoven werd via Tilburg naar Den Bosch gebracht.
Alleen:Waren er ook problemen op IC lijn Roosendaal - Arnhem, dus de overstap op Tilburg was RUK Kwam er een trein kon je er niet meer in de trein omdat deze al vol was geladen met vee.
Gelukkig werd de vingerverf brigade wakker en besloten ze de IC tussen Eindhoven en Schiphol te laten lopen via Tilburg. Daar kon je tenminste gewoon plaats in nemen.
Opnieuw is ook weer niet helemaal waar, het is een doorontwikkeling van de DB-serie 425, die S-Bahn stellen dus. IRM is wat dat betreft een stuk meer 'nieuw ontwerp'.quote:Op maandag 6 oktober 2008 13:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Volgens mij hadden de FLIRTS hier allang kunnen zijn, en hebben we veel tijd verloren door met de SLT het wiel opnieuw te gaan uitvinden. Eigenlijk.
daarom :wquote:Op maandag 6 oktober 2008 13:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Volgens mij hadden de FLIRTS hier allang kunnen zijn, en hebben we veel tijd verloren door met de SLT het wiel opnieuw te gaan uitvinden. Eigenlijk.
Allemaal leuk en aardig, maar dan moeten ze natuurlijk wel rijdenquote:Op maandag 6 oktober 2008 14:15 schreef bork het volgende:
Voor wie het (nog) niet wisten. promo maastricht-belgie -> http://www.nshispeed.nl/n(...)lgie-slechts-15-euro
Die is het inderdaad. Het blijft toch een aparte combinatie vinden, zeker als je nietsvermoedend door een bakovergang loopt en ineens in een compleet ander interieur terechtkomt.quote:Op maandag 6 oktober 2008 13:50 schreef Peterselieman het volgende:
Ik hou het op Plan T 528, die nog een kopbak van V'tje 424 heeft.
Joyquote:Reizigers staan vier uur stil in kapotte trein
DEN BOSCH - Een intercity heeft zondagavond bijna vier uur lang stil gestaan vlakbij Den Bosch. De trein kampte met materiaalpech.
De problemen ontstonden tegen zes uur zondagavond en rond kwart voor tien kwam de trein weer in beweging. Volgens een woordvoerder van spoorbeheerder ProRail duurde dat zo lang door een ‘samenloop van omstandigheden’.
Zo werd een locomotief die zou worden ingezet ook door pech getroffen. Het is nog niet bekend of de Nederlandse Spoorwegen de gedupeerde treinreizigers tegemoet komt.
http://www.omroepbrabant.(...)n+kapotte+trein.aspx
Oh ik wist niet dat daar een V-bak op gezet wasquote:Op maandag 6 oktober 2008 16:37 schreef ReisT het volgende:
[..]
Die is het inderdaad. Het blijft toch een aparte combinatie vinden, zeker als je nietsvermoedend door een bakovergang loopt en ineens in een compleet ander interieur terechtkomt.
[ afbeelding ]
Dus ze staan er nog steeds?quote:Op maandag 6 oktober 2008 17:27 schreef TommyGun het volgende:
Zo werd een locomotief die zou worden ingezet ook door pech getroffen. Het is nog niet bekend of de Nederlandse Spoorwegen de gedupeerde treinreizigers tegemoet komt.
Wat ik niet snap is dat mensen dan niet de noodknop deurbediening zoeken, en vervolgens (bij geschikte plaats) rechtstreeks de spoordijk naar een aangrenzende weg aflopen.quote:
Mja, dat weet je niet. Zelfs als je al sinds het begin om de tien minuten gehoord hebt dat het over tien minuten opgelost is.quote:Op maandag 6 oktober 2008 18:33 schreef von_Preussen het volgende:
Wat ik niet snap is dat mensen dan niet de noodknop deurbediening zoeken, en vervolgens (bij geschikte plaats) rechtstreeks de spoordijk naar een aangrenzende weg aflopen.
Ik zou echt niet meer dan 2.5 uur in z'on defecte trein blijven wachten.
die was op Innotrans ( http://de.wikipedia.org/wiki/InnoTrans )quote:Op maandag 6 oktober 2008 20:41 schreef en_door_slecht het volgende:
Wat deed die AnsaldoBreda troep (1 bak, 1 kop/stuurstand) in Berlijn, afgelopen donderdag?
Thanks! Doe ik weer hoor, 'n week te laat komen.quote:Op maandag 6 oktober 2008 20:43 schreef dennistd het volgende:
[..]
die was op Innotrans ( http://de.wikipedia.org/wiki/InnoTrans )
Tukker zeker? Hmmmquote:Op maandag 6 oktober 2008 20:47 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Thanks! Doe ik weer hoor, 'n week te laat komen.
Anno 2008 vragen we ons af of er voor 2010 überhaupt wel een trein overheen gaat rijden.quote:Naar verwachting kunnen de Thalys-treinen vanaf 2005 van de HSL-Zuid gebruik maken.
Spoorwegen 1997, Richard Latten, blz. 37
Heb je daar wat tegen dan?quote:
Neuh, ik hoop er zelf eentje te worden binnenkortquote:
ahquote:Op maandag 6 oktober 2008 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Neuh, ik hoop er zelf eentje te worden binnenkort
Mķķi, proficiatquote:Op maandag 6 oktober 2008 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Neuh, ik hoop er zelf eentje te worden binnenkort
quote:Op maandag 6 oktober 2008 22:22 schreef Peterselieman het volgende:
Goed idee, Fles, dan kun je vaker de pimpelexpress nemen
Kun je daar nog pimpelen? De laatste 4 keer dat ik in een CNL, ICE of EC zat, was de bordbistro kaputt, het personeel gevlogen of de de bak gewoon niet mee.quote:Op maandag 6 oktober 2008 22:22 schreef Peterselieman het volgende:
Goed idee, Fles, dan kun je vaker de pimpelexpress nemen
in de pimpel zit ie er altijd gewoon in volgens mijquote:Op maandag 6 oktober 2008 23:02 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Kun je daar nog pimpelen? De laatste 4 keer dat ik in een CNL, ICE of EC zat, was de bordbistro kaputt, het personeel gevlogen of de de bak gewoon niet mee.
De hele naam IRM slaat nergens op, aangezien de treinsoort nooit is ingevoerd. Sterker nog, de hele naamgeving van NS-materieel slaat nergens op SGM tussen Alkmaar en Rhenen is niet bepaald stadsgewestelijk te noemen bijvoorbeeld.quote:Op maandag 6 oktober 2008 23:51 schreef knars het volgende:
(heten ze nog wel VIRMs? hoe kan iets nou verlengd zijn als ze al origineel in deze lengte wordt opgeleverd?)
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 00:22 schreef Cothen het volgende:
Om terug te komen op de naam VIRM, ondanks dat het nieuwe stellen zijn, zijn ze niet gelijk aan een IRM-IV, maar vertonen ze wel gelijkenis met een VIRM-IV.
Waar rijden intercities naar Zwolle en stoptreinen naar Oldenzaal?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 08:33 schreef Nightshadow het volgende:
Dus aangeduid met nummers geeft aan welk "versie" hij is en aangeduid in Romeinse cijfers geeft het aantal bakken weer?
Vandaag ook weer zo'n rare situatie.. De Intercity naar Zwolle (07:34) en de stoptrein naar Oldenzaal (07:37) moesten allebei linkerspoor rijden.. Terwijl er helemaal geen andere trein o.i.d. aankwam en de laatste trein in die richting al eventjes weg was..
Sorry, vergeten erbij te zetten.. In Zutphenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 09:11 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Waar rijden intercities naar Zwolle en stoptreinen naar Oldenzaal?
Ja, hier ookquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 09:17 schreef Peterselieman het volgende:
zo, de kruidvatkaartjes zijn binnen
Elke Maandagochtend zit ik erin, lekker Currywurst voor ontbijt.quote:Op maandag 6 oktober 2008 23:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
in de pimpel zit ie er altijd gewoon in volgens mij
Ben aan t zoeken in Dv en Hglquote:
Oh?quote:Op maandag 6 oktober 2008 23:02 schreef en_door_slecht het volgende:
Kun je daar nog pimpelen? De laatste 4 keer dat ik in een CNL, ICE of EC zat, was de bordbistro kaputt, het personeel gevlogen of de de bak gewoon niet mee.
Dat snap ik ook wel, maar hij is maar 1x 25 euro kwijt in een weekend. Ik had dat nog nooit verzonnen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 10:40 schreef Dichterbijer het volgende:
Probeer jij maar eens een kaartje duurder dan 25 euro uit automaat te trekken als je met 40% korting mag reizen...
Middelburg - Groningen : 25 euro
Maastricht - Groningen: 25 euro...
Waar staat dat dat niet mag? Het gaat om een VIA kaartje, daar betaal je gewoon voor.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 10:49 schreef Peterselieman het volgende:
Hij is illegaal bezig, omdat hij meerdere keren hetzelfde traject aflegt en dat is niet de bedoeling van het retour. Dat is namelijk een keer heen en terug en niet twee keer heen en twee keer terug, dus bekeuren die rijstvreter.
Je moet wel twee dagen in het weekend reizen, geen jaarkaart hebben, in ongeveer dezelfde richting en een enkel retourtje moet meer dan 12,50 zijn, anders kan het niet uit. Veel zal dat wel niet voorkomen, maar wel leuk verzonnen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 10:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Creatief gedaan. Kan je nog wat van leren
Niet als je 2 keer bijvoorbeeld Enschede - Nijmegen er voor moet afleggen, dan kan er wel via opstaan, maar mijns inziens in dat misbruik maken van het kaartje.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 10:53 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Waar staat dat dat niet mag? Het gaat om een VIA kaartje, daar betaal je gewoon voor.
Precies, en anders ben je al gauw 2 keer een dagkaart (of een retourtje maximumprijs) kwijt. Dit is zeker het onderzoeken waard voor een volgende keerquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 10:46 schreef en_door_slecht het volgende:
Dat snap ik ook wel, maar hij is maar 1x 25 euro kwijt in een weekend. Ik had dat nog nooit verzonnen.
Zulke situaties zijn er meer. Veenendaal de Klomp - Veenendaal Centrum is bijvoorbeeld 3 km te voet, 29 km per spoor en 69 km per trein omdat je niet anders kunt dan over Utrecht Centraal gaan (al zou Klp - Ed - Db - Vndc ook mogen, maar wie verzint dat?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:25 schreef en_door_slecht het volgende:
Zo zijn er her en der vaker kromme kaartje te koop. Zo is een kaartje Baflo - Sauwerd goedkoper dan een kaartje Baflo - Gnn, maar je moet toch echt over Gnn om vanuit Baflo in Sauwerd te komen.
Ik denk dat ze dit bij de NS al lang hebben bedacht, maar omdat het om zulke kleine aantallen gaat (en je dan nog steeds 55 euro p/j + 25 euro p/weekend bij ze langs komt brengen ze er helemaal geen moeite mee hebben.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:26 schreef Peterselieman het volgende:
Het is een goeie truc, maar toch misbruik maken van het kaartje
Nou, onbedoeld gebruik dusquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:26 schreef Peterselieman het volgende:
Het is een goeie truc, maar toch misbruik maken van het kaartje
Of je dan op zaterdag Es-Amf-Ah-Amf-Es mag doen en zondag nog een keer? Nee dat mag niet. Ja je kan geluk hebben dat je zaterdag geen controle krijgt dan kan je dat kaartje de volgende dag nog een keer gebruiken.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:20 schreef dennistd het volgende:
maar stel dat je een weekend-retour enschede-arnhem over amersfoort hebt, dan mag dat toch ook gewoon?
Strikt genomen is het dan ook niet toegestaan die reis te onderbreken (dat mag alleen bij de kortste/snelste reisroute). Als je met een kaartje Ddr-Ut in die 'rechtstreekse' stoptrein zit mag je dus niet in Hvs uitstappen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ddr - Ut mag je ook via Hvs doen omdat het alleen dan zonder overstap kan. En het is goedkoper dan Ddr - Hvs. Maar strikt genomen is dat dus onbedoeld gebruik.
Dat is correctquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:38 schreef ReisT het volgende:
Strikt genomen is het dan ook niet toegestaan die reis te onderbreken (dat mag alleen bij de kortste/snelste reisroute). Als je met een kaartje Ddr-Ut in die 'rechtstreekse' stoptrein zit mag je dus niet in Hvs uitstappen.
Ik denk dat het van de plek afhangt. Bijvoorbeeld langs de Rijn, met name de linkeroever, zit inderdaad best wel vol. Daar komt ook enorm veel langs, lokaal spul, flinke goederentreinen, ICs en in ieder geval een paar jaar geleden ook de ICE. Dat soort verbindingsassen kunnen best eens tegen de maximum capaciteit aan zitten ja.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:35 schreef en_door_slecht het volgende:
Afgelopen weekend nog een vrij uitgebreid artikel in de Welt am Sonntag over het gebrek aan capaciteit op het Duitse net, m.n. door de groei van vracht vanuit de havens. Iemand nog interesse om te lezen? Dan kan ik daar vanavond wel ff een scan van maken.
En ik dacht dat het Duitse net helemaal niet zo vol zat, blijkbaar ligt dat anders.
Prima, ga ik dat vanavond even doen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:46 schreef von_Preussen het volgende:
[quote]Op dinsdag 7 oktober 2008 11:35 schreef en_door_slecht het volgende:
Afgelopen weekend nog een vrij uitgebreid artikel in de Welt am Sonntag over het gebrek aan capaciteit op het Duitse net, m.n. door de groei van vracht vanuit de havens. Iemand nog interesse om te lezen? Dan kan ik daar vanavond wel ff een scan van maken.
En ik dacht dat het Duitse net helemaal niet zo vol zat, blijkbaar ligt dat anders.
[/quote
Hiero is belangstelling!
Ohja, ik had het er niet bij gemeld, maar ik wilde het ook graag zienquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:55 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Prima, ga ik dat vanavond even doen.
Ik was vanochtend al de eerste bij het betreffende filiaal, dus ik heb er 4. Maar ik had er nog graag 2 bij willen halen. Maar ja. Pechquote:
Gelderlanderquote:Arriva durft extra treinen niet te bestellen
GELDERMALSEN/BEESD - Vervoersbedrijf Arriva durft het nog niet aan om drie extra treinen te bestellen voor de Merwede-Lingelijn. Uiterlijk 1 oktober moest Arriva de Zwitserse treinbouwfabriek laten weten of het de optie voor nog eens drie nieuwe treinen door zou zetten. Maar de vervoerder wilde wel eerst zekerheid dat er ook nieuwe stations en een gedeeltelijke spoorverdubbeling komen.
"We hebben een brief van de provincie Zuid-Holland gehad, maar die stelt ons niet gerust", aldus een woordvoerster. "Te weinig zekerheid, dus durven we de koop nog niet aan." Arriva probeert nu uitstel van het beslissingsmoment in Zwitserland te krijgen.
Bron: De Gelderlander - Rivierenland, 3 oktober 2008
Da's mijn tekst duderinoquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 19:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Gelderlander
Nou kan je natuurlijk wat makkelijker met de buidel rammelen als je weet dat je 16 jaar lang je gang mag gaan, dan wanneer je over 3-5 jaar weer moet gaan schooien om die lijntjes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |