abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 oktober 2008 @ 06:15:39 #101
148385 Wadloper
Noorderling
pi_62164231
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 21:37 schreef Zug-Chef het volgende:
Zeg Wadloper, hoor of zie jij nog wel eens wat van ACTS en de DBM-treinen op zondag en maandag van/naar Veendam?
De laatste tijd niet meer. Ik weet wel, sinds ACTS deze treinen over heeft genomen, ze pas erg laat aankomen (laatst pas om half 6 in Zuidbroek )
Met RTB als vervoerder was het een stuk beter, deze waren er gewoon op tijd.
pi_62166783
Wat een HEL vandaag tussen Eindhoven en Den Bosch...

Door uitgelopen werkzaamheden was er geen trein verkeer mogelijk tussen deze twee steden.
Dus iedereen uit Eindhoven werd via Tilburg naar Den Bosch gebracht.

Alleen:
  • Waren er ook problemen op IC lijn Roosendaal - Arnhem, dus de overstap op Tilburg was RUK
  • Kwam er een trein kon je er niet meer in de trein omdat deze al vol was geladen met vee.

    Gelukkig werd de vingerverf brigade wakker en besloten ze de IC tussen Eindhoven en Schiphol te laten lopen via Tilburg. Daar kon je tenminste gewoon plaats in nemen.
  • pi_62167604
    de Flirt / GTW zijn toch redelijk aan elkaar verwant? alleen bij de flirt liggen de motoren toch gewoon onder t treinstel? ipv in een apart wagentje?
    pi_62168205
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 10:25 schreef Dichterbijer het volgende:
    Wat een HEL vandaag tussen Eindhoven en Den Bosch...

    Door uitgelopen werkzaamheden was er geen trein verkeer mogelijk tussen deze twee steden.
    Dus iedereen uit Eindhoven werd via Tilburg naar Den Bosch gebracht.

    Alleen:
  • Waren er ook problemen op IC lijn Roosendaal - Arnhem, dus de overstap op Tilburg was RUK
  • Kwam er een trein kon je er niet meer in de trein omdat deze al vol was geladen met vee.

    Gelukkig werd de vingerverf brigade wakker en besloten ze de IC tussen Eindhoven en Schiphol te laten lopen via Tilburg. Daar kon je tenminste gewoon plaats in nemen.
  • Toen ik las dat er werkzaamheden zouden zijn afgelopen weekend was ik hier al bang voor. Ik skip de reis naar Eindhoven vandaag dus maar weer een keer...
      Redactie Frontpage / Sport maandag 6 oktober 2008 @ 11:23:26 #105
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_62168235
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 10:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
    de Flirt / GTW zijn toch redelijk aan elkaar verwant? alleen bij de flirt liggen de motoren toch gewoon onder t treinstel? ipv in een apart wagentje?
    Dat is idd het grootste verschil. Verder heb je bij de FLIRT nog jacobsdraaistellen, kan iets langer zijn dan de GTW, heeft meer motorvermogen en trekt sneller op.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_62168889
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 11:23 schreef Peterselieman het volgende:

    [..]

    Dat is idd het grootste verschil. Verder heb je bij de FLIRT nog jacobsdraaistellen, kan iets langer zijn dan de GTW, heeft meer motorvermogen en trekt sneller op.
    meende ik al

    ben benieuwd als de Flirt hip gaat zijn

    GTW is ook niet alles
      maandag 6 oktober 2008 @ 12:28:18 #107
    146033 ReisT
    Fahrtreppenbenutzungshinweise
    pi_62169967
    Fotoraadseltje: in welk treinstel vinden we deze werkcoupé?

    pi_62170020
    Hondekop?
      Redactie Frontpage / Sport maandag 6 oktober 2008 @ 12:34:30 #109
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_62170153
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 11:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
    GTW is ook niet alles
    Gelukkig maar dat ze ABS hebben, anders waren de wielen van mijn trein vanochtend wel toe aan een bezoekje aan de KWB. Je hoorde het systeem vanochtend namelijk bij enkele stations behoorlijk werken.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      maandag 6 oktober 2008 @ 12:38:28 #110
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_62170246
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 12:28 schreef ReisT het volgende:
    Fotoraadseltje: in welk treinstel vinden we deze werkcoupé?

    [ afbeelding ]
    Lijkt me een plan T. Welk stel precies, geen idee
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      maandag 6 oktober 2008 @ 12:52:43 #111
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_62170609
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 11:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
    ben benieuwd als de Flirt hip gaat zijn

    GTW is ook niet alles
    ik vraag het me af. De Flirts die ik gezien heb en die hip waren, waren over het algemeen de wat bredere varianten. Geen idee in hoeverre het Nederlandse PVR daar ruimte voor biedt. Maar goed, dat boeit natuurlijk niet op het moment dat ze toch niet voorbij Venlo komen.

    Overigens komen er in Bad Bentheim ook geregeld Flirts langs van de Westfalenbahn. Dat vind ik echt knetterstoere dingen

    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_62170883
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 12:52 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    ik vraag het me af. De Flirts die ik gezien heb en die hip waren, waren over het algemeen de wat bredere varianten. Geen idee in hoeverre het Nederlandse PVR daar ruimte voor biedt. Maar goed, dat boeit natuurlijk niet op het moment dat ze toch niet voorbij Venlo komen.

    Overigens komen er in Bad Bentheim ook geregeld Flirts langs van de Westfalenbahn. Dat vind ik echt knetterstoere dingen

    [ afbeelding ]
    nog steeds beter dan een GTW met ingebouwde broodjes oven.. ( iig voor diesel variant )
    pi_62170904
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 12:34 schreef Peterselieman het volgende:

    [..]

    Gelukkig maar dat ze ABS hebben, anders waren de wielen van mijn trein vanochtend wel toe aan een bezoekje aan de KWB. Je hoorde het systeem vanochtend namelijk bij enkele stations behoorlijk werken.
    boeiend tis toch van Arriva.. goedkope trollen
      Redactie Frontpage / Sport maandag 6 oktober 2008 @ 13:13:53 #114
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_62171094
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 13:04 schreef Ou-Tannu het volgende:

    [..]

    nog steeds beter dan een GTW met ingebouwde broodjes oven.. ( iig voor diesel variant )
    Ik lees net dat de FLIRT geen dieselvariant heeft.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_62171249
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 13:13 schreef Peterselieman het volgende:

    [..]

    Ik lees net dat de FLIRT geen dieselvariant heeft.
    o?
      maandag 6 oktober 2008 @ 13:34:11 #116
    146033 ReisT
    Fahrtreppenbenutzungshinweise
    pi_62171666
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 12:38 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Lijkt me een plan T. Welk stel precies, geen idee
    Je zit in de buurt. Plan T heeft normaal gesproken geen achtpersoons-coupés, uitgezonderd dit ene stelletje.
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 12:52 schreef Dr_Flash het volgende:
    Geen idee in hoeverre het Nederlandse PVR daar ruimte voor biedt.
    De FLIRT bestaat maar in één breedte: 2880 mm. Een GTW is iets breder, dus FLIRT moet best passen hier.
    pi_62171792
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 13:34 schreef ReisT het volgende:

    [..]

    Je zit in de buurt. Plan T heeft normaal gesproken geen achtpersoons-coupés, uitgezonderd dit ene stelletje.
    [..]

    De FLIRT bestaat maar in één breedte: 2880 mm. Een GTW is iets breder, dus FLIRT moet best passen hier.
    Plan U dan?
    pi_62172061
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 12:28 schreef ReisT het volgende:
    Fotoraadseltje: in welk treinstel vinden we deze werkcoupé?

    [ afbeelding ]
    Treinstel 766?
      maandag 6 oktober 2008 @ 13:49:26 #119
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_62172094
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 13:34 schreef ReisT het volgende:
    De FLIRT bestaat maar in één breedte: 2880 mm. Een GTW is iets breder, dus FLIRT moet best passen hier.
    Hee wat raar. Het is dus de GTW die je in verschillende breedtes kan krijgen, en niet de FLIRT. Hmmkee. EN toch vind ik de FLIRT stoerder Zal wel door die koersdisplay komen dan

    Is het de 516?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      Redactie Frontpage / Sport maandag 6 oktober 2008 @ 13:50:41 #120
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_62172133
    Ik hou het op Plan T 528, die nog een kopbak van V'tje 424 heeft.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      maandag 6 oktober 2008 @ 13:51:16 #121
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_62172151
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 13:48 schreef Nightshadow het volgende:

    [..]

    Treinstel 766?
    Hondekop + uitzondering = Treinstel 1970? (De voorloper van de 4444, voor de jongeren onder u. )
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
    pi_62172152
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 13:49 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Hee wat raar. Het is dus de GTW die je in verschillende breedtes kan krijgen, en niet de FLIRT. Hmmkee. EN toch vind ik de FLIRT stoerder Zal wel door die koersdisplay komen dan

    Is het de 516?
    zullen de de lightrailers van de NS inruilen voor flirters?
      maandag 6 oktober 2008 @ 13:52:54 #123
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_62172192
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 13:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
    zullen de de lightrailers van de NS inruilen voor flirters?
    Volgens mij hadden de FLIRTS hier allang kunnen zijn, en hebben we veel tijd verloren door met de SLT het wiel opnieuw te gaan uitvinden. Eigenlijk.
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      maandag 6 oktober 2008 @ 13:54:19 #124
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_62172225
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 10:25 schreef Dichterbijer het volgende:
    Wat een HEL vandaag tussen Eindhoven en Den Bosch...

    Door uitgelopen werkzaamheden was er geen trein verkeer mogelijk tussen deze twee steden.
    Dus iedereen uit Eindhoven werd via Tilburg naar Den Bosch gebracht.

    Alleen:
  • Waren er ook problemen op IC lijn Roosendaal - Arnhem, dus de overstap op Tilburg was RUK
  • Kwam er een trein kon je er niet meer in de trein omdat deze al vol was geladen met vee.

    Gelukkig werd de vingerverf brigade wakker en besloten ze de IC tussen Eindhoven en Schiphol te laten lopen via Tilburg. Daar kon je tenminste gewoon plaats in nemen.
  • Gisteren was het nog erger. Mijn route van Best - Ede-Wageningen (normaalgesproken Best - Utrecht - Ede-Wageningen:

    Best - Tilburg

    In Tilburg bleek ook geen treinverkeer meer naar Den Bosch / Utrecht mogelijk door een defecte trein.
    Toen werd mij aangeraden om naar Venlo ( ) te gaan.

    Tilburg - Venlo
    Venlo - Nijmegen
    Nijmegen - Ede-Wageningen
    Ede-Wageningen - Wageningen (bus)

    Ik heb er 4,5 uur over gedaan, normaalgesproken max 2,5 uur.
      maandag 6 oktober 2008 @ 14:00:28 #125
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_62172378
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 13:52 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Volgens mij hadden de FLIRTS hier allang kunnen zijn, en hebben we veel tijd verloren door met de SLT het wiel opnieuw te gaan uitvinden. Eigenlijk.
    Opnieuw is ook weer niet helemaal waar, het is een doorontwikkeling van de DB-serie 425, die S-Bahn stellen dus. IRM is wat dat betreft een stuk meer 'nieuw ontwerp'.
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
    pi_62172508
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 13:52 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Volgens mij hadden de FLIRTS hier allang kunnen zijn, en hebben we veel tijd verloren door met de SLT het wiel opnieuw te gaan uitvinden. Eigenlijk.
    daarom :w
      maandag 6 oktober 2008 @ 14:15:37 #127
    67518 bork
    Schaffner ohne Zwangzug
    pi_62172763
    Ik had een paar vraagjes, dit weekend en vandaag een paar keer een VIRM Overvecht zien passeren, is er een dienst gewijzigd?

    Wanneer is de 'nieuwe' internationale dienstregeling bekend/openbaar bekend?, op [url=]www.db.de[/url] kun je niet na 13.12.08 iets opzoeken/cq bekijken.

    Is er in Wuppertal iets van een dagkaart? en daarmee beodel ik niet Schönes-Wochenende-Ticket of Schönes-Tages Ticket NRW?

    Voor wie het (nog) niet wisten. promo maastricht-belgie -> http://www.nshispeed.nl/n(...)lgie-slechts-15-euro
    I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
    Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
    pi_62175193
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 14:15 schreef bork het volgende:
    Voor wie het (nog) niet wisten. promo maastricht-belgie -> http://www.nshispeed.nl/n(...)lgie-slechts-15-euro
    Allemaal leuk en aardig, maar dan moeten ze natuurlijk wel rijden
    pi_62175469
    Echt staken hoor.

    Eén keer met die trein van Maastricht naar Brussel gegaan. Wel goede intercity. Hij rijdt in ieder geval snel.
      maandag 6 oktober 2008 @ 16:37:04 #130
    146033 ReisT
    Fahrtreppenbenutzungshinweise
    pi_62176828
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 13:50 schreef Peterselieman het volgende:
    Ik hou het op Plan T 528, die nog een kopbak van V'tje 424 heeft.
    Die is het inderdaad. Het blijft toch een aparte combinatie vinden, zeker als je nietsvermoedend door een bakovergang loopt en ineens in een compleet ander interieur terechtkomt.

      maandag 6 oktober 2008 @ 17:27:43 #131
    137676 TommyGun
    Stik er maar in!
    pi_62178270
    quote:
    Reizigers staan vier uur stil in kapotte trein


    DEN BOSCH - Een intercity heeft zondagavond bijna vier uur lang stil gestaan vlakbij Den Bosch. De trein kampte met materiaalpech.

    De problemen ontstonden tegen zes uur zondagavond en rond kwart voor tien kwam de trein weer in beweging. Volgens een woordvoerder van spoorbeheerder ProRail duurde dat zo lang door een ‘samenloop van omstandigheden’.

    Zo werd een locomotief die zou worden ingezet ook door pech getroffen. Het is nog niet bekend of de Nederlandse Spoorwegen de gedupeerde treinreizigers tegemoet komt.

    http://www.omroepbrabant.(...)n+kapotte+trein.aspx
    Joy
      maandag 6 oktober 2008 @ 17:35:17 #132
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_62178468
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 17:27 schreef TommyGun het volgende:

    [..]

    Joy
    Ik zat niet in die trein maar was wél duidelijk gedupeerd door deze storing
      maandag 6 oktober 2008 @ 17:37:15 #133
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_62178541
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 16:37 schreef ReisT het volgende:

    [..]

    Die is het inderdaad. Het blijft toch een aparte combinatie vinden, zeker als je nietsvermoedend door een bakovergang loopt en ineens in een compleet ander interieur terechtkomt.

    [ afbeelding ]
    Oh ik wist niet dat daar een V-bak op gezet was Tof
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      maandag 6 oktober 2008 @ 17:38:16 #134
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_62178569
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 17:27 schreef TommyGun het volgende:

    Zo werd een locomotief die zou worden ingezet ook door pech getroffen. Het is nog niet bekend of de Nederlandse Spoorwegen de gedupeerde treinreizigers tegemoet komt.
    Dus ze staan er nog steeds?

    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      maandag 6 oktober 2008 @ 18:33:56 #135
    185584 von_Preussen
    Quia Opportet
    pi_62179984
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 17:27 schreef TommyGun het volgende:

    [..]

    Joy
    Wat ik niet snap is dat mensen dan niet de noodknop deurbediening zoeken, en vervolgens (bij geschikte plaats) rechtstreeks de spoordijk naar een aangrenzende weg aflopen.

    Ik zou echt niet meer dan 2.5 uur in z'on defecte trein blijven wachten.
      maandag 6 oktober 2008 @ 20:15:45 #136
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_62183116
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 18:33 schreef von_Preussen het volgende:

    Wat ik niet snap is dat mensen dan niet de noodknop deurbediening zoeken, en vervolgens (bij geschikte plaats) rechtstreeks de spoordijk naar een aangrenzende weg aflopen.

    Ik zou echt niet meer dan 2.5 uur in z'on defecte trein blijven wachten.
    Mja, dat weet je niet. Zelfs als je al sinds het begin om de tien minuten gehoord hebt dat het over tien minuten opgelost is.
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_62184093
    Wat deed die AnsaldoBreda troep (1 bak, 1 kop/stuurstand) in Berlijn, afgelopen donderdag?
      Redactie Sport maandag 6 oktober 2008 @ 20:43:24 #138
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_62184164
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 20:41 schreef en_door_slecht het volgende:
    Wat deed die AnsaldoBreda troep (1 bak, 1 kop/stuurstand) in Berlijn, afgelopen donderdag?
    die was op Innotrans ( http://de.wikipedia.org/wiki/InnoTrans )
    PM mij!
    Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
    pi_62184318
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 20:43 schreef dennistd het volgende:

    [..]

    die was op Innotrans ( http://de.wikipedia.org/wiki/InnoTrans )
    Thanks! Doe ik weer hoor, 'n week te laat komen.
      maandag 6 oktober 2008 @ 21:15:53 #140
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_62185366
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 20:47 schreef en_door_slecht het volgende:

    [..]

    Thanks! Doe ik weer hoor, 'n week te laat komen.
    Tukker zeker? Hmmm
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_62185417
    ik kwam bij het doorbladeren van Spoorwegen 1997 (Richard Latten) de volgende tekst tegen:
    quote:
    Naar verwachting kunnen de Thalys-treinen vanaf 2005 van de HSL-Zuid gebruik maken.
    Spoorwegen 1997, Richard Latten, blz. 37
    Anno 2008 vragen we ons af of er voor 2010 überhaupt wel een trein overheen gaat rijden.
    So we just called him Fred too
      maandag 6 oktober 2008 @ 21:20:10 #142
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_62185514
    Je kunt je ook afvragen of het op ELK moment een slim plan is om 8 jaar vooruit te kijken
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      Redactie Sport maandag 6 oktober 2008 @ 21:22:46 #143
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_62185612
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Tukker zeker? Hmmm
    Heb je daar wat tegen dan?
    PM mij!
    Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
      maandag 6 oktober 2008 @ 21:39:48 #144
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_62186249
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 21:22 schreef dennistd het volgende:

    [..]

    Heb je daar wat tegen dan?
    Neuh, ik hoop er zelf eentje te worden binnenkort
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      Redactie Sport maandag 6 oktober 2008 @ 21:41:13 #145
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_62186300
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Neuh, ik hoop er zelf eentje te worden binnenkort
    ah
    waar ga je wonen?
    PM mij!
    Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
    pi_62187049
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Neuh, ik hoop er zelf eentje te worden binnenkort
    Mķķi, proficiat
    Socialist in Mercedes
      Redactie Frontpage / Sport maandag 6 oktober 2008 @ 22:22:08 #147
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_62187831
    Goed idee, Fles, dan kun je vaker de pimpelexpress nemen
    Altijd onderweg naar het avontuur
      Redactie Sport maandag 6 oktober 2008 @ 22:24:41 #148
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_62187936
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 22:22 schreef Peterselieman het volgende:
    Goed idee, Fles, dan kun je vaker de pimpelexpress nemen


    ik neem de trein naar enschede aansluitend op de pimpel van 16.58u als ik geluk heb....

    oftewel: bus op tijd (of iets te vroeg), trein 1 of 2 min te laat

    [ Bericht 10% gewijzigd door dennistd op 06-10-2008 22:32:46 ]
    PM mij!
    Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
    pi_62189354
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 22:22 schreef Peterselieman het volgende:
    Goed idee, Fles, dan kun je vaker de pimpelexpress nemen
    Kun je daar nog pimpelen? De laatste 4 keer dat ik in een CNL, ICE of EC zat, was de bordbistro kaputt, het personeel gevlogen of de de bak gewoon niet mee.
      Redactie Sport maandag 6 oktober 2008 @ 23:11:42 #150
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_62189663
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 23:02 schreef en_door_slecht het volgende:

    [..]

    Kun je daar nog pimpelen? De laatste 4 keer dat ik in een CNL, ICE of EC zat, was de bordbistro kaputt, het personeel gevlogen of de de bak gewoon niet mee.
    in de pimpel zit ie er altijd gewoon in volgens mij
    PM mij!
    Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
      maandag 6 oktober 2008 @ 23:21:17 #151
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_62189925
    heerlijk ook, als de IC van Amsterdam richting Heerlen / Maastricht in de avondspits met 1x VIRM wordt gereden. ja, die vierbaks ja. Omroeper vroeg de reizigers om begrip, en om omstebeurt adem te halen.
    pi_62190122
    Vandaag m'n kont eens kunnen plaatsen in de nieuwe V-IRM. Kan er best mee leven. Qua rem-geluiden moet ik zeggen dat ik het zeer mee vind vallen.
      maandag 6 oktober 2008 @ 23:51:55 #153
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_62190622
    Ohja, die nieuwe VIRMs (heten ze nog wel VIRMs? hoe kan iets nou verlengd zijn als ze al origineel in deze lengte wordt opgeleverd?) zitten wel goed. Het in en uitstappen ging een stuk soepeler dan in een gewone VIRM, maar toch jammer dat de dagen van de railtender voorgoed voorbij zijn in den dubbeldekker.
    pi_62191228
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 23:51 schreef knars het volgende:
    (heten ze nog wel VIRMs? hoe kan iets nou verlengd zijn als ze al origineel in deze lengte wordt opgeleverd?)
    De hele naam IRM slaat nergens op, aangezien de treinsoort nooit is ingevoerd. Sterker nog, de hele naamgeving van NS-materieel slaat nergens op SGM tussen Alkmaar en Rhenen is niet bepaald stadsgewestelijk te noemen bijvoorbeeld.
    Alleen ICM, ICR, ICK en ICL hebben nog een naam waaraan af te leiden is waar het materieel voor bedoeld is.

    Om terug te komen op de naam VIRM, ondanks dat het nieuwe stellen zijn, zijn ze niet gelijk aan een IRM-4, maar vertonen ze wel gelijkenis met een VIRM-4.
    Overigens zijn ook bij het verlengen al een aantal nieuwe stellen geleverd.
    So we just called him Fred too
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 oktober 2008 @ 00:31:29 #155
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_62191369
    ehm, de nieuwe stellen zijn VIRM-4, wat jij bedoelt zijn de VIRM-IV, die bestaan uit de deelseries VIRM-2 en VIRM-3. De oude stellen vallen onder de (V)IRM-1

    Subtiel verschilletje
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_62191420
    Peterselieman heeft helemaal gelijk: (tis al laat )
    quote:
    Op dinsdag 7 oktober 2008 00:22 schreef Cothen het volgende:
    Om terug te komen op de naam VIRM, ondanks dat het nieuwe stellen zijn, zijn ze niet gelijk aan een IRM-IV, maar vertonen ze wel gelijkenis met een VIRM-IV.
    So we just called him Fred too
    pi_62193743
    Dus aangeduid met nummers geeft aan welk "versie" hij is en aangeduid in Romeinse cijfers geeft het aantal bakken weer?


    Vandaag ook weer zo'n rare situatie.. De Intercity naar Zwolle (07:34) en de stoptrein naar Oldenzaal (07:37) moesten allebei linkerspoor rijden.. Terwijl er helemaal geen andere trein o.i.d. aankwam en de laatste trein in die richting al eventjes weg was..
    pi_62194242
    quote:
    Op dinsdag 7 oktober 2008 08:33 schreef Nightshadow het volgende:
    Dus aangeduid met nummers geeft aan welk "versie" hij is en aangeduid in Romeinse cijfers geeft het aantal bakken weer?


    Vandaag ook weer zo'n rare situatie.. De Intercity naar Zwolle (07:34) en de stoptrein naar Oldenzaal (07:37) moesten allebei linkerspoor rijden.. Terwijl er helemaal geen andere trein o.i.d. aankwam en de laatste trein in die richting al eventjes weg was..
    Waar rijden intercities naar Zwolle en stoptreinen naar Oldenzaal?
    pi_62194340
    quote:
    Op dinsdag 7 oktober 2008 09:11 schreef en_door_slecht het volgende:

    [..]

    Waar rijden intercities naar Zwolle en stoptreinen naar Oldenzaal?
    Sorry, vergeten erbij te zetten.. In Zutphen
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 oktober 2008 @ 09:17:54 #160
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_62194344
    zo, de kruidvatkaartjes zijn binnen
    Altijd onderweg naar het avontuur
      dinsdag 7 oktober 2008 @ 09:22:15 #161
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_62194417
    quote:
    Op dinsdag 7 oktober 2008 09:17 schreef Peterselieman het volgende:
    zo, de kruidvatkaartjes zijn binnen
    Ja, hier ook

    Rij voor de deur vanochtend hier Vrouwtje achter mij, net nadat ik afgerekend had: "ja doe mij er ook 4."
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      dinsdag 7 oktober 2008 @ 09:57:15 #162
    185584 von_Preussen
    Quia Opportet
    pi_62195099
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 23:11 schreef dennistd het volgende:

    [..]

    in de pimpel zit ie er altijd gewoon in volgens mij
    Elke Maandagochtend zit ik erin, lekker Currywurst voor ontbijt.
      dinsdag 7 oktober 2008 @ 10:20:46 #163
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_62195557
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 21:41 schreef dennistd het volgende:
    ah
    waar ga je wonen?
    Ben aan t zoeken in Dv en Hgl
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 23:02 schreef en_door_slecht het volgende:
    Kun je daar nog pimpelen? De laatste 4 keer dat ik in een CNL, ICE of EC zat, was de bordbistro kaputt, het personeel gevlogen of de de bak gewoon niet mee.
    Oh? Dat heb ik nog nooit meegemaakt eigenlijk. Wel dat hij na Amf dicht ging (richting Asd).
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_62195696
    Dv en Hgl? In elk geval een goede keuze, Hgl steekt als stad met kop en schouders boven Es en vooral Aml uit. Dv is altijd een veilige keuze.
    Socialist in Mercedes
    pi_62195896
    Over kaartjes gesproken. De Chinees hier op de afdeling maakt er in de weekenden een sport van om zo veel mogelijk te zien en zo goedkoop mogelijk te treinen. Wat zouden jullie kwijt zijn voor Enschede - Nijmegen - Enschede (zaterdag) en Enschede - Maastricht - Enschede (zondag) met een kortingskaart, zonder Kruidvatkaartjes?

    Hij 25 euro. Door een weekendretour Enschede - Glanerburg via Maastricht te kopen. Nooit eerder gezien, maar hij doet dit al een paar weekenden op rij, conducteurs snappen de helft van de keren er helemaal niks van.
    pi_62195988
    Probeer jij maar eens een kaartje duurder dan 25 euro uit automaat te trekken als je met 40% korting mag reizen...

    Middelburg - Groningen : 25 euro
    Maastricht - Groningen: 25 euro...
    pi_62196131
    quote:
    Op dinsdag 7 oktober 2008 10:40 schreef Dichterbijer het volgende:
    Probeer jij maar eens een kaartje duurder dan 25 euro uit automaat te trekken als je met 40% korting mag reizen...

    Middelburg - Groningen : 25 euro
    Maastricht - Groningen: 25 euro...
    Dat snap ik ook wel, maar hij is maar 1x 25 euro kwijt in een weekend. Ik had dat nog nooit verzonnen.
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 oktober 2008 @ 10:49:29 #168
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_62196216
    Hij is illegaal bezig, omdat hij meerdere keren hetzelfde traject aflegt en dat is niet de bedoeling van het retour. Dat is namelijk een keer heen en terug en niet twee keer heen en twee keer terug, dus bekeuren die rijstvreter.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      dinsdag 7 oktober 2008 @ 10:53:35 #169
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_62196332
    Creatief gedaan. Kan je nog wat van leren
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_62196346
    quote:
    Op dinsdag 7 oktober 2008 10:49 schreef Peterselieman het volgende:
    Hij is illegaal bezig, omdat hij meerdere keren hetzelfde traject aflegt en dat is niet de bedoeling van het retour. Dat is namelijk een keer heen en terug en niet twee keer heen en twee keer terug, dus bekeuren die rijstvreter.
    Waar staat dat dat niet mag? Het gaat om een VIA kaartje, daar betaal je gewoon voor.
    pi_62196432
    quote:
    Op dinsdag 7 oktober 2008 10:53 schreef Dr_Flash het volgende:
    Creatief gedaan. Kan je nog wat van leren
    Je moet wel twee dagen in het weekend reizen, geen jaarkaart hebben, in ongeveer dezelfde richting en een enkel retourtje moet meer dan 12,50 zijn, anders kan het niet uit. Veel zal dat wel niet voorkomen, maar wel leuk verzonnen.
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:15:15 #172
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_62196922
    quote:
    Op dinsdag 7 oktober 2008 10:53 schreef en_door_slecht het volgende:

    [..]

    Waar staat dat dat niet mag? Het gaat om een VIA kaartje, daar betaal je gewoon voor.
    Niet als je 2 keer bijvoorbeeld Enschede - Nijmegen er voor moet afleggen, dan kan er wel via opstaan, maar mijns inziens in dat misbruik maken van het kaartje.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:19:12 #173
    146033 ReisT
    Fahrtreppenbenutzungshinweise
    pi_62197016
    Heen = Enschede-Maastricht-(Enschede-)Glanerbrug
    Terug = Glanerbrug-(Enschede-)Maastricht-Enschede

    Dat kan toch echt alleen als je twee keer Enschede-Maastricht en twee keer Maastricht-Enschede doet.

    En probeer dat maar eens op één dag te doen! (enkele reis duurt al ruim 8 uur).
      Redactie Sport dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:20:28 #174
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_62197048
    maar stel dat je een weekend-retour enschede-arnhem over amersfoort hebt, dan mag dat toch ook gewoon?
    PM mij!
    Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
    pi_62197183
    Zo zijn er her en der vaker kromme kaartje te koop. Zo is een kaartje Baflo - Sauwerd goedkoper dan een kaartje Baflo - Gnn, maar je moet toch echt over Gnn om vanuit Baflo in Sauwerd te komen.
      dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:26:14 #176
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_62197205
    quote:
    Op dinsdag 7 oktober 2008 10:46 schreef en_door_slecht het volgende:
    Dat snap ik ook wel, maar hij is maar 1x 25 euro kwijt in een weekend. Ik had dat nog nooit verzonnen.
    Precies, en anders ben je al gauw 2 keer een dagkaart (of een retourtje maximumprijs) kwijt. Dit is zeker het onderzoeken waard voor een volgende keer Voor als de kruidvatkaartjes op zijn
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:26:55 #177
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_62197223
    Het is een goeie truc, maar toch misbruik maken van het kaartje
    Altijd onderweg naar het avontuur
      dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:28:48 #178
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_62197283
    quote:
    Op dinsdag 7 oktober 2008 11:25 schreef en_door_slecht het volgende:
    Zo zijn er her en der vaker kromme kaartje te koop. Zo is een kaartje Baflo - Sauwerd goedkoper dan een kaartje Baflo - Gnn, maar je moet toch echt over Gnn om vanuit Baflo in Sauwerd te komen.
    Zulke situaties zijn er meer. Veenendaal de Klomp - Veenendaal Centrum is bijvoorbeeld 3 km te voet, 29 km per spoor en 69 km per trein omdat je niet anders kunt dan over Utrecht Centraal gaan (al zou Klp - Ed - Db - Vndc ook mogen, maar wie verzint dat? )

    Ddr - Ut mag je ook via Hvs doen omdat het alleen dan zonder overstap kan. En het is goedkoper dan Ddr - Hvs. Maar strikt genomen is dat dus onbedoeld gebruik.
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_62197294
    quote:
    Op dinsdag 7 oktober 2008 11:26 schreef Peterselieman het volgende:
    Het is een goeie truc, maar toch misbruik maken van het kaartje
    Ik denk dat ze dit bij de NS al lang hebben bedacht, maar omdat het om zulke kleine aantallen gaat (en je dan nog steeds 55 euro p/j + 25 euro p/weekend bij ze langs komt brengen ze er helemaal geen moeite mee hebben.
      dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:30:03 #180
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_62197324
    quote:
    Op dinsdag 7 oktober 2008 11:26 schreef Peterselieman het volgende:
    Het is een goeie truc, maar toch misbruik maken van het kaartje
    Nou, onbedoeld gebruik dus Geen "truc" of "misbruik", wel handig de mogelijkheden benutten. Maar zolang er niet buiten de lijntjes gekleurd wordt kun je niet spreken van misbruik
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:33:29 #181
    146033 ReisT
    Fahrtreppenbenutzungshinweise
    pi_62197424
    quote:
    Op dinsdag 7 oktober 2008 11:20 schreef dennistd het volgende:
    maar stel dat je een weekend-retour enschede-arnhem over amersfoort hebt, dan mag dat toch ook gewoon?
    Of je dan op zaterdag Es-Amf-Ah-Amf-Es mag doen en zondag nog een keer? Nee dat mag niet. Ja je kan geluk hebben dat je zaterdag geen controle krijgt dan kan je dat kaartje de volgende dag nog een keer gebruiken.

    Maar de truc van onze chinees, is juist zo mooi omdag het helemaal volgens de regels is.
    pi_62197498
    Afgelopen weekend nog een vrij uitgebreid artikel in de Welt am Sonntag over het gebrek aan capaciteit op het Duitse net, m.n. door de groei van vracht vanuit de havens. Iemand nog interesse om te lezen? Dan kan ik daar vanavond wel ff een scan van maken.
    En ik dacht dat het Duitse net helemaal niet zo vol zat, blijkbaar ligt dat anders.
      dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:38:32 #183
    146033 ReisT
    Fahrtreppenbenutzungshinweise
    pi_62197586
    quote:
    Op dinsdag 7 oktober 2008 11:28 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Ddr - Ut mag je ook via Hvs doen omdat het alleen dan zonder overstap kan. En het is goedkoper dan Ddr - Hvs. Maar strikt genomen is dat dus onbedoeld gebruik.
    Strikt genomen is het dan ook niet toegestaan die reis te onderbreken (dat mag alleen bij de kortste/snelste reisroute). Als je met een kaartje Ddr-Ut in die 'rechtstreekse' stoptrein zit mag je dus niet in Hvs uitstappen.
      dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:44:27 #184
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_62197713
    quote:
    Op dinsdag 7 oktober 2008 11:38 schreef ReisT het volgende:
    Strikt genomen is het dan ook niet toegestaan die reis te onderbreken (dat mag alleen bij de kortste/snelste reisroute). Als je met een kaartje Ddr-Ut in die 'rechtstreekse' stoptrein zit mag je dus niet in Hvs uitstappen.
    Dat is correct Maar geen HC die je in Hvs zal dwingen aan boord te blijven
    Eigenlijk zou dat wel "misbruik" zijn dus.
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      dinsdag 7 oktober 2008 @ 12:25:11 #185
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_62198880
    quote:
    Op dinsdag 7 oktober 2008 11:35 schreef en_door_slecht het volgende:
    Afgelopen weekend nog een vrij uitgebreid artikel in de Welt am Sonntag over het gebrek aan capaciteit op het Duitse net, m.n. door de groei van vracht vanuit de havens. Iemand nog interesse om te lezen? Dan kan ik daar vanavond wel ff een scan van maken.
    En ik dacht dat het Duitse net helemaal niet zo vol zat, blijkbaar ligt dat anders.
    Ik denk dat het van de plek afhangt. Bijvoorbeeld langs de Rijn, met name de linkeroever, zit inderdaad best wel vol. Daar komt ook enorm veel langs, lokaal spul, flinke goederentreinen, ICs en in ieder geval een paar jaar geleden ook de ICE. Dat soort verbindingsassen kunnen best eens tegen de maximum capaciteit aan zitten ja.
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
      dinsdag 7 oktober 2008 @ 12:46:58 #186
    185584 von_Preussen
    Quia Opportet
    pi_62199517
    [quote]Op dinsdag 7 oktober 2008 11:35 schreef en_door_slecht het volgende:
    Afgelopen weekend nog een vrij uitgebreid artikel in de Welt am Sonntag over het gebrek aan capaciteit op het Duitse net, m.n. door de groei van vracht vanuit de havens. Iemand nog interesse om te lezen? Dan kan ik daar vanavond wel ff een scan van maken.
    En ik dacht dat het Duitse net helemaal niet zo vol zat, blijkbaar ligt dat anders.
    [/quote

    Hiero is belangstelling!
    pi_62199721
    quote:
    Op dinsdag 7 oktober 2008 12:46 schreef von_Preussen het volgende:
    [quote]Op dinsdag 7 oktober 2008 11:35 schreef en_door_slecht het volgende:
    Afgelopen weekend nog een vrij uitgebreid artikel in de Welt am Sonntag over het gebrek aan capaciteit op het Duitse net, m.n. door de groei van vracht vanuit de havens. Iemand nog interesse om te lezen? Dan kan ik daar vanavond wel ff een scan van maken.
    En ik dacht dat het Duitse net helemaal niet zo vol zat, blijkbaar ligt dat anders.
    [/quote

    Hiero is belangstelling!
    Prima, ga ik dat vanavond even doen.
      dinsdag 7 oktober 2008 @ 13:31:28 #188
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_62200465
    quote:
    Op dinsdag 7 oktober 2008 12:55 schreef en_door_slecht het volgende:

    [..]

    Prima, ga ik dat vanavond even doen.
    Ohja, ik had het er niet bij gemeld, maar ik wilde het ook graag zien
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
      dinsdag 7 oktober 2008 @ 17:19:59 #189
    200192 Darkwing_Duck
    Straalbezopen Camembertvreter
    pi_62206987
    Enniewee, ik doe weleens aan Bluejacking in een Trein,

    Mijn ID name is : NS
    En het berichtje wat ik dan altijd stuur is dan "Deze trein stopt ook op Rotterdam Stadion"


    Nu zat ik vandaag in een ICE achter de machinist, ik kijk even of er bluetooth telefoons zijn, zie er een , druk op zend en....


    De Machinist grijpt naar zijn telefoon

    Ik heb nog nooit iemand zo lang en verbaasd naar een schermpje zien staren
      dinsdag 7 oktober 2008 @ 17:56:05 #190
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_62207900
    Foei Darkwing, niet meer doen

    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      dinsdag 7 oktober 2008 @ 17:59:56 #191
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_62207977
    Mijn lokale Kruidvat was net om 5 uur alweer finaal door de kaartjes heen trouwens
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      dinsdag 7 oktober 2008 @ 18:33:19 #192
    200192 Darkwing_Duck
    Straalbezopen Camembertvreter
    pi_62208688
    Kut, vergeten
    pi_62208727
    Hier in wierden hadden ze vanochtend nog een paar kaartjes (hooguit 150)... Dit was net voor de middag... Ze hadden er in totaal 1100 gehad .. De medewerkster had het ook nog niet eerder zo druk mee gemaakt met de aanbieding als vandaag.
      dinsdag 7 oktober 2008 @ 18:43:13 #194
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_62208974
    quote:
    Op dinsdag 7 oktober 2008 18:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
    Kut, vergeten


    Pwnalisatie
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:24:55 #195
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_62210089
    Heb je ze alsnog kunnen krijgen Fles?
      dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:29:19 #196
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_62210250
    quote:
    Op dinsdag 7 oktober 2008 19:24 schreef Wadloper het volgende:
    Heb je ze alsnog kunnen krijgen Fles?
    Ik was vanochtend al de eerste bij het betreffende filiaal, dus ik heb er 4. Maar ik had er nog graag 2 bij willen halen. Maar ja. Pech
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:40:43 #197
    200192 Darkwing_Duck
    Straalbezopen Camembertvreter
    pi_62210573
    quote:
    Arriva durft extra treinen niet te bestellen
    GELDERMALSEN/BEESD - Vervoersbedrijf Arriva durft het nog niet aan om drie extra treinen te bestellen voor de Merwede-Lingelijn. Uiterlijk 1 oktober moest Arriva de Zwitserse treinbouwfabriek laten weten of het de optie voor nog eens drie nieuwe treinen door zou zetten. Maar de vervoerder wilde wel eerst zekerheid dat er ook nieuwe stations en een gedeeltelijke spoorverdubbeling komen.
    "We hebben een brief van de provincie Zuid-Holland gehad, maar die stelt ons niet gerust", aldus een woordvoerster. "Te weinig zekerheid, dus durven we de koop nog niet aan." Arriva probeert nu uitstel van het beslissingsmoment in Zwitserland te krijgen.
    Bron: De Gelderlander - Rivierenland, 3 oktober 2008
    Gelderlander


    Nou kan je natuurlijk wat makkelijker met de buidel rammelen als je weet dat je 16 jaar lang je gang mag gaan, dan wanneer je over 3-5 jaar weer moet gaan schooien om die lijntjes.
      dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:50:04 #198
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_62210872
    quote:
    Op dinsdag 7 oktober 2008 19:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:

    [..]

    Gelderlander


    Nou kan je natuurlijk wat makkelijker met de buidel rammelen als je weet dat je 16 jaar lang je gang mag gaan, dan wanneer je over 3-5 jaar weer moet gaan schooien om die lijntjes.
    Da's mijn tekst duderino
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:53:22 #199
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_62210996
    Overigens boeit het verschuiven van dat beslissingsmoment niet zo denk ik. Volgens mij kan je gewoon iedere dag beslissen om naar Bussnang te bellen en een zooi treinstellen te bestellen. Al zal de prijs dan misschien wat hoger worden
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:58:07 #200
    200192 Darkwing_Duck
    Straalbezopen Camembertvreter
    pi_62211167
    Ze gaan natuurlijk niet de capaciteit van de fabrieken even verhogen. Aangezien er wellicht wel weer massaal besteld gaat worden (China?) is plek in de fabriek schaars, en dus gewoon voor wie het meeste neertelt
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')