De laatste tijd niet meer. Ik weet wel, sinds ACTS deze treinen over heeft genomen, ze pas erg laat aankomen (laatst pas om half 6 in Zuidbroekquote:Op zondag 5 oktober 2008 21:37 schreef Zug-Chef het volgende:
Zeg Wadloper, hoor of zie jij nog wel eens wat van ACTS en de DBM-treinen op zondag en maandag van/naar Veendam?
Toen ik las dat er werkzaamheden zouden zijn afgelopen weekend was ik hier al bang voor. Ik skip de reis naar Eindhoven vandaag dus maar weer een keer...quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:25 schreef Dichterbijer het volgende:
Wat een HEL vandaag tussen Eindhoven en Den Bosch...
Door uitgelopen werkzaamheden was er geen trein verkeer mogelijk tussen deze twee steden.
Dus iedereen uit Eindhoven werd via Tilburg naar Den Bosch gebracht.
Alleen:Waren er ook problemen op IC lijn Roosendaal - Arnhem, dus de overstap op Tilburg was RUK Kwam er een trein kon je er niet meer in de trein omdat deze al vol was geladen met vee.
Gelukkig werd de vingerverf brigade wakker en besloten ze de IC tussen Eindhoven en Schiphol te laten lopen via Tilburg. Daar kon je tenminste gewoon plaats in nemen.
Dat is idd het grootste verschil. Verder heb je bij de FLIRT nog jacobsdraaistellen, kan iets langer zijn dan de GTW, heeft meer motorvermogen en trekt sneller op.quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
de Flirt / GTW zijn toch redelijk aan elkaar verwant? alleen bij de flirt liggen de motoren toch gewoon onder t treinstel? ipv in een apart wagentje?
meende ik alquote:Op maandag 6 oktober 2008 11:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is idd het grootste verschil. Verder heb je bij de FLIRT nog jacobsdraaistellen, kan iets langer zijn dan de GTW, heeft meer motorvermogen en trekt sneller op.
Gelukkig maar dat ze ABS hebben, anders waren de wielen van mijn trein vanochtend wel toe aan een bezoekje aan de KWB. Je hoorde het systeem vanochtend namelijk bij enkele stations behoorlijk werken.quote:
Lijkt me een plan T. Welk stel precies, geen ideequote:Op maandag 6 oktober 2008 12:28 schreef ReisT het volgende:
Fotoraadseltje: in welk treinstel vinden we deze werkcoupé?
[ afbeelding ]
ik vraag het me af. De Flirts die ik gezien heb en die hip waren, waren over het algemeen de wat bredere varianten. Geen idee in hoeverre het Nederlandse PVR daar ruimte voor biedt. Maar goed, dat boeit natuurlijk niet op het moment dat ze toch niet voorbij Venlo komen.quote:Op maandag 6 oktober 2008 11:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
ben benieuwd als de Flirt hip gaat zijn
GTW is ook niet alles
nog steeds beter dan een GTW met ingebouwde broodjes oven.. ( iig voor diesel variantquote:Op maandag 6 oktober 2008 12:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik vraag het me af. De Flirts die ik gezien heb en die hip waren, waren over het algemeen de wat bredere varianten. Geen idee in hoeverre het Nederlandse PVR daar ruimte voor biedt. Maar goed, dat boeit natuurlijk niet op het moment dat ze toch niet voorbij Venlo komen.
Overigens komen er in Bad Bentheim ook geregeld Flirts langs van de Westfalenbahn. Dat vind ik echt knetterstoere dingen![]()
[ afbeelding ]
boeiend tis toch van Arriva.. goedkope trollenquote:Op maandag 6 oktober 2008 12:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat ze ABS hebben, anders waren de wielen van mijn trein vanochtend wel toe aan een bezoekje aan de KWB. Je hoorde het systeem vanochtend namelijk bij enkele stations behoorlijk werken.
Ik lees net dat de FLIRT geen dieselvariant heeft.quote:Op maandag 6 oktober 2008 13:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nog steeds beter dan een GTW met ingebouwde broodjes oven.. ( iig voor diesel variant)
o?quote:Op maandag 6 oktober 2008 13:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik lees net dat de FLIRT geen dieselvariant heeft.
Je zit in de buurt. Plan T heeft normaal gesproken geen achtpersoons-coupés, uitgezonderd dit ene stelletje.quote:Op maandag 6 oktober 2008 12:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lijkt me een plan T. Welk stel precies, geen idee
De FLIRT bestaat maar in één breedte: 2880 mm. Een GTW is iets breder, dus FLIRT moet best passen hier.quote:Op maandag 6 oktober 2008 12:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen idee in hoeverre het Nederlandse PVR daar ruimte voor biedt.
Plan U dan?quote:Op maandag 6 oktober 2008 13:34 schreef ReisT het volgende:
[..]
Je zit in de buurt. Plan T heeft normaal gesproken geen achtpersoons-coupés, uitgezonderd dit ene stelletje.
[..]
De FLIRT bestaat maar in één breedte: 2880 mm. Een GTW is iets breder, dus FLIRT moet best passen hier.
Treinstel 766?quote:Op maandag 6 oktober 2008 12:28 schreef ReisT het volgende:
Fotoraadseltje: in welk treinstel vinden we deze werkcoupé?
[ afbeelding ]
Hee wat raar. Het is dus de GTW die je in verschillende breedtes kan krijgen, en niet de FLIRT. Hmmkee. EN toch vind ik de FLIRT stoerderquote:Op maandag 6 oktober 2008 13:34 schreef ReisT het volgende:
De FLIRT bestaat maar in één breedte: 2880 mm. Een GTW is iets breder, dus FLIRT moet best passen hier.
Hondekop + uitzondering = Treinstel 1970? (De voorloper van de 4444, voor de jongeren onder u.quote:
zullen de de lightrailers van de NS inruilen voor flirters?quote:Op maandag 6 oktober 2008 13:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hee wat raar. Het is dus de GTW die je in verschillende breedtes kan krijgen, en niet de FLIRT. Hmmkee. EN toch vind ik de FLIRT stoerderZal wel door die koersdisplay komen dan
Is het de 516?
Volgens mij hadden de FLIRTS hier allang kunnen zijn, en hebben we veel tijd verloren door met de SLT het wiel opnieuw te gaan uitvinden. Eigenlijk.quote:Op maandag 6 oktober 2008 13:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
zullen de de lightrailers van de NS inruilen voor flirters?
Gisteren was het nog erger. Mijn route van Best - Ede-Wageningen (normaalgesproken Best - Utrecht - Ede-Wageningen:quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:25 schreef Dichterbijer het volgende:
Wat een HEL vandaag tussen Eindhoven en Den Bosch...
Door uitgelopen werkzaamheden was er geen trein verkeer mogelijk tussen deze twee steden.
Dus iedereen uit Eindhoven werd via Tilburg naar Den Bosch gebracht.
Alleen:Waren er ook problemen op IC lijn Roosendaal - Arnhem, dus de overstap op Tilburg was RUK Kwam er een trein kon je er niet meer in de trein omdat deze al vol was geladen met vee.
Gelukkig werd de vingerverf brigade wakker en besloten ze de IC tussen Eindhoven en Schiphol te laten lopen via Tilburg. Daar kon je tenminste gewoon plaats in nemen.
Opnieuw is ook weer niet helemaal waar, het is een doorontwikkeling van de DB-serie 425, die S-Bahn stellen dus. IRM is wat dat betreft een stuk meer 'nieuw ontwerp'.quote:Op maandag 6 oktober 2008 13:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Volgens mij hadden de FLIRTS hier allang kunnen zijn, en hebben we veel tijd verloren door met de SLT het wiel opnieuw te gaan uitvinden. Eigenlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |