abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 oktober 2008 @ 06:15:39 #101
148385 Wadloper
Noorderling
pi_62164231
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 21:37 schreef Zug-Chef het volgende:
Zeg Wadloper, hoor of zie jij nog wel eens wat van ACTS en de DBM-treinen op zondag en maandag van/naar Veendam?
De laatste tijd niet meer. Ik weet wel, sinds ACTS deze treinen over heeft genomen, ze pas erg laat aankomen (laatst pas om half 6 in Zuidbroek )
Met RTB als vervoerder was het een stuk beter, deze waren er gewoon op tijd.
pi_62166783
Wat een HEL vandaag tussen Eindhoven en Den Bosch...

Door uitgelopen werkzaamheden was er geen trein verkeer mogelijk tussen deze twee steden.
Dus iedereen uit Eindhoven werd via Tilburg naar Den Bosch gebracht.

Alleen:
  • Waren er ook problemen op IC lijn Roosendaal - Arnhem, dus de overstap op Tilburg was RUK
  • Kwam er een trein kon je er niet meer in de trein omdat deze al vol was geladen met vee.

    Gelukkig werd de vingerverf brigade wakker en besloten ze de IC tussen Eindhoven en Schiphol te laten lopen via Tilburg. Daar kon je tenminste gewoon plaats in nemen.
  • pi_62167604
    de Flirt / GTW zijn toch redelijk aan elkaar verwant? alleen bij de flirt liggen de motoren toch gewoon onder t treinstel? ipv in een apart wagentje?
    pi_62168205
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 10:25 schreef Dichterbijer het volgende:
    Wat een HEL vandaag tussen Eindhoven en Den Bosch...

    Door uitgelopen werkzaamheden was er geen trein verkeer mogelijk tussen deze twee steden.
    Dus iedereen uit Eindhoven werd via Tilburg naar Den Bosch gebracht.

    Alleen:
  • Waren er ook problemen op IC lijn Roosendaal - Arnhem, dus de overstap op Tilburg was RUK
  • Kwam er een trein kon je er niet meer in de trein omdat deze al vol was geladen met vee.

    Gelukkig werd de vingerverf brigade wakker en besloten ze de IC tussen Eindhoven en Schiphol te laten lopen via Tilburg. Daar kon je tenminste gewoon plaats in nemen.
  • Toen ik las dat er werkzaamheden zouden zijn afgelopen weekend was ik hier al bang voor. Ik skip de reis naar Eindhoven vandaag dus maar weer een keer...
      Redactie Frontpage / Sport maandag 6 oktober 2008 @ 11:23:26 #105
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_62168235
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 10:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
    de Flirt / GTW zijn toch redelijk aan elkaar verwant? alleen bij de flirt liggen de motoren toch gewoon onder t treinstel? ipv in een apart wagentje?
    Dat is idd het grootste verschil. Verder heb je bij de FLIRT nog jacobsdraaistellen, kan iets langer zijn dan de GTW, heeft meer motorvermogen en trekt sneller op.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_62168889
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 11:23 schreef Peterselieman het volgende:

    [..]

    Dat is idd het grootste verschil. Verder heb je bij de FLIRT nog jacobsdraaistellen, kan iets langer zijn dan de GTW, heeft meer motorvermogen en trekt sneller op.
    meende ik al

    ben benieuwd als de Flirt hip gaat zijn

    GTW is ook niet alles
      maandag 6 oktober 2008 @ 12:28:18 #107
    146033 ReisT
    Fahrtreppenbenutzungshinweise
    pi_62169967
    Fotoraadseltje: in welk treinstel vinden we deze werkcoupé?

    pi_62170020
    Hondekop?
      Redactie Frontpage / Sport maandag 6 oktober 2008 @ 12:34:30 #109
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_62170153
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 11:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
    GTW is ook niet alles
    Gelukkig maar dat ze ABS hebben, anders waren de wielen van mijn trein vanochtend wel toe aan een bezoekje aan de KWB. Je hoorde het systeem vanochtend namelijk bij enkele stations behoorlijk werken.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      maandag 6 oktober 2008 @ 12:38:28 #110
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_62170246
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 12:28 schreef ReisT het volgende:
    Fotoraadseltje: in welk treinstel vinden we deze werkcoupé?

    [ afbeelding ]
    Lijkt me een plan T. Welk stel precies, geen idee
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      maandag 6 oktober 2008 @ 12:52:43 #111
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_62170609
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 11:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
    ben benieuwd als de Flirt hip gaat zijn

    GTW is ook niet alles
    ik vraag het me af. De Flirts die ik gezien heb en die hip waren, waren over het algemeen de wat bredere varianten. Geen idee in hoeverre het Nederlandse PVR daar ruimte voor biedt. Maar goed, dat boeit natuurlijk niet op het moment dat ze toch niet voorbij Venlo komen.

    Overigens komen er in Bad Bentheim ook geregeld Flirts langs van de Westfalenbahn. Dat vind ik echt knetterstoere dingen

    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_62170883
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 12:52 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    ik vraag het me af. De Flirts die ik gezien heb en die hip waren, waren over het algemeen de wat bredere varianten. Geen idee in hoeverre het Nederlandse PVR daar ruimte voor biedt. Maar goed, dat boeit natuurlijk niet op het moment dat ze toch niet voorbij Venlo komen.

    Overigens komen er in Bad Bentheim ook geregeld Flirts langs van de Westfalenbahn. Dat vind ik echt knetterstoere dingen

    [ afbeelding ]
    nog steeds beter dan een GTW met ingebouwde broodjes oven.. ( iig voor diesel variant )
    pi_62170904
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 12:34 schreef Peterselieman het volgende:

    [..]

    Gelukkig maar dat ze ABS hebben, anders waren de wielen van mijn trein vanochtend wel toe aan een bezoekje aan de KWB. Je hoorde het systeem vanochtend namelijk bij enkele stations behoorlijk werken.
    boeiend tis toch van Arriva.. goedkope trollen
      Redactie Frontpage / Sport maandag 6 oktober 2008 @ 13:13:53 #114
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_62171094
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 13:04 schreef Ou-Tannu het volgende:

    [..]

    nog steeds beter dan een GTW met ingebouwde broodjes oven.. ( iig voor diesel variant )
    Ik lees net dat de FLIRT geen dieselvariant heeft.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_62171249
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 13:13 schreef Peterselieman het volgende:

    [..]

    Ik lees net dat de FLIRT geen dieselvariant heeft.
    o?
      maandag 6 oktober 2008 @ 13:34:11 #116
    146033 ReisT
    Fahrtreppenbenutzungshinweise
    pi_62171666
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 12:38 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Lijkt me een plan T. Welk stel precies, geen idee
    Je zit in de buurt. Plan T heeft normaal gesproken geen achtpersoons-coupés, uitgezonderd dit ene stelletje.
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 12:52 schreef Dr_Flash het volgende:
    Geen idee in hoeverre het Nederlandse PVR daar ruimte voor biedt.
    De FLIRT bestaat maar in één breedte: 2880 mm. Een GTW is iets breder, dus FLIRT moet best passen hier.
    pi_62171792
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 13:34 schreef ReisT het volgende:

    [..]

    Je zit in de buurt. Plan T heeft normaal gesproken geen achtpersoons-coupés, uitgezonderd dit ene stelletje.
    [..]

    De FLIRT bestaat maar in één breedte: 2880 mm. Een GTW is iets breder, dus FLIRT moet best passen hier.
    Plan U dan?
    pi_62172061
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 12:28 schreef ReisT het volgende:
    Fotoraadseltje: in welk treinstel vinden we deze werkcoupé?

    [ afbeelding ]
    Treinstel 766?
      maandag 6 oktober 2008 @ 13:49:26 #119
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_62172094
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 13:34 schreef ReisT het volgende:
    De FLIRT bestaat maar in één breedte: 2880 mm. Een GTW is iets breder, dus FLIRT moet best passen hier.
    Hee wat raar. Het is dus de GTW die je in verschillende breedtes kan krijgen, en niet de FLIRT. Hmmkee. EN toch vind ik de FLIRT stoerder Zal wel door die koersdisplay komen dan

    Is het de 516?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      Redactie Frontpage / Sport maandag 6 oktober 2008 @ 13:50:41 #120
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_62172133
    Ik hou het op Plan T 528, die nog een kopbak van V'tje 424 heeft.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      maandag 6 oktober 2008 @ 13:51:16 #121
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_62172151
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 13:48 schreef Nightshadow het volgende:

    [..]

    Treinstel 766?
    Hondekop + uitzondering = Treinstel 1970? (De voorloper van de 4444, voor de jongeren onder u. )
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
    pi_62172152
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 13:49 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Hee wat raar. Het is dus de GTW die je in verschillende breedtes kan krijgen, en niet de FLIRT. Hmmkee. EN toch vind ik de FLIRT stoerder Zal wel door die koersdisplay komen dan

    Is het de 516?
    zullen de de lightrailers van de NS inruilen voor flirters?
      maandag 6 oktober 2008 @ 13:52:54 #123
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_62172192
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 13:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
    zullen de de lightrailers van de NS inruilen voor flirters?
    Volgens mij hadden de FLIRTS hier allang kunnen zijn, en hebben we veel tijd verloren door met de SLT het wiel opnieuw te gaan uitvinden. Eigenlijk.
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      maandag 6 oktober 2008 @ 13:54:19 #124
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_62172225
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 10:25 schreef Dichterbijer het volgende:
    Wat een HEL vandaag tussen Eindhoven en Den Bosch...

    Door uitgelopen werkzaamheden was er geen trein verkeer mogelijk tussen deze twee steden.
    Dus iedereen uit Eindhoven werd via Tilburg naar Den Bosch gebracht.

    Alleen:
  • Waren er ook problemen op IC lijn Roosendaal - Arnhem, dus de overstap op Tilburg was RUK
  • Kwam er een trein kon je er niet meer in de trein omdat deze al vol was geladen met vee.

    Gelukkig werd de vingerverf brigade wakker en besloten ze de IC tussen Eindhoven en Schiphol te laten lopen via Tilburg. Daar kon je tenminste gewoon plaats in nemen.
  • Gisteren was het nog erger. Mijn route van Best - Ede-Wageningen (normaalgesproken Best - Utrecht - Ede-Wageningen:

    Best - Tilburg

    In Tilburg bleek ook geen treinverkeer meer naar Den Bosch / Utrecht mogelijk door een defecte trein.
    Toen werd mij aangeraden om naar Venlo ( ) te gaan.

    Tilburg - Venlo
    Venlo - Nijmegen
    Nijmegen - Ede-Wageningen
    Ede-Wageningen - Wageningen (bus)

    Ik heb er 4,5 uur over gedaan, normaalgesproken max 2,5 uur.
      maandag 6 oktober 2008 @ 14:00:28 #125
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_62172378
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 13:52 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Volgens mij hadden de FLIRTS hier allang kunnen zijn, en hebben we veel tijd verloren door met de SLT het wiel opnieuw te gaan uitvinden. Eigenlijk.
    Opnieuw is ook weer niet helemaal waar, het is een doorontwikkeling van de DB-serie 425, die S-Bahn stellen dus. IRM is wat dat betreft een stuk meer 'nieuw ontwerp'.
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')