Is mij gisteren gelukt met een hele chocoladetaart...quote:Op vrijdag 12 september 2008 21:40 schreef clumsy_clown het volgende:
Mental note: check eerst even op de oven niet op de grillstand staat, voordat je de muffins erin flikkert.
Om te versieren zou ik trouwens eerder goed luchtige cakejes nemen, ik vind versierde muffins niet echt je van het.quote:Op vrijdag 12 september 2008 23:29 schreef clumsy_clown het volgende:
Nou, die muffinmix is hélemaal niets.
Morgen maar zelf maken.
Ja, het is cupcakemix, ik haal het telkens door elkaarquote:Op vrijdag 12 september 2008 23:41 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Om te versieren zou ik trouwens eerder goed luchtige cakejes nemen, ik vind versierde muffins niet echt je van het.
* _Ophelia_ moet nog 6 kilo verder voor ze weer mag bakken![]()
quote:Op vrijdag 12 september 2008 23:59 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ja, het is cupcakemix, ik haal het telkens door elkaar. Maar het is alles behalve luchtig geworden, en de nieuwste, met cacao, zien eruit alsof ze last hebben van tumorgroei
. Maar goed, ik ga ze zo vullen met ganache en versieren, om het geprobeerd te hebben
.
Ondertussen zijn receptjes voor luchtige cakejes welkom natuurlijk.
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:05 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ok dan Lois, voor jou
Oven voorverwarmen op 150 graden.
150 Gram boter met 200 gram witte basterdsuiker luchtig en romig mixen. Dan al mixend, 1 voor 1, 3 eieren toevoegen.Theelepel vanille-essence toevoegen en 3/4 dl melk.
200 Gram zelfrijzend bakmeel zeven en toevoegen, goed mengen.
Een muffinvorm voorzien van bakvormpjes en deze voor ongeveer 3/4 vullen. Ongeveer 25 minuten bakken.
Terwijl de cakejes in de oven staan:
Ongeveer 18 marsmallows in de magnetron doen met 1 eetlepel water. Als dat gesmolten is, ongeveer 2 bussen poedersuiker toevoegen. Blijven roeren tot het niet meer kan, daarna verder kneden.
Geef het een mooi kleurtje terwijl je aan het kneden bent of laat het mooi wit. Wat je wil.
Cakejes af laten koelen. 1:1 roomboter en poedersuiker mengen. Dit hoeft niet zo veel te zijn, 25 gram is wel genoeg.
Als de cakejes afgekoeld zijn, van een laagje roomboter/poedersuikerzal voorzien.
Aanrecht invetten met wat Crisco, of iets anders wat vettig is en smakeloos.
MMF uitrollen tot een dunne lap (+/- 3 mm). Een uitsteekvormpje (kan bijvoorbeeld ook een glas zijn) lichtjes invetten en dan cirkels mmf uitsteken. Op het cupcakeje leggen en zachtjes wrijvend aandrukken.
Wat je er dan verder mee doet mag je zelf weten
Zelfrijzend bakmeel of bakpoeder is niet echt nodig bij cake, het recept wat je hebt is verder perfect. (een beetje citroenschil of vanille erdoor is ook lekker) Het belangrijkste is dat je de (room)boter en suiker goed mengt. Hoe zachter, luchtiger en schuimiger je die twee mengt hoe luchtiger je cake wordt.quote:Op zaterdag 13 september 2008 00:07 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik heb net cake gemaakt:
200 gram bloem (iets minder en twee eetlepels zelfrijzend bakmeel)
200 gram boter
200 gram suiker
4 eieren
en toen heb ik de oven op 150 gezet en het stond er 30-45 minuten in, weet niet precies, en hij smaakt prima en is luchtig!
Droge delen mengen, natte delen mengen en dan in één keer de nate delen bij de droge delen gieten, eventjes roeren met een lepel (tot dat alle droge delen vochtig zijn) en vervolgens in de vormen scheppen.quote:Op vrijdag 12 september 2008 23:29 schreef clumsy_clown het volgende:
Nou, die muffinmix is hélemaal niets.
Morgen maar zelf maken.
Ik doe ook altijd 2, 2, 2, 4, en dan een theelepeltje bakpoeder erbij, want bij mij werkt het anders niet zoals ik wil.quote:Op zaterdag 13 september 2008 11:49 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Zelfrijzend bakmeel of bakpoeder is niet echt nodig bij cake, het recept wat je hebt is verder perfect. (een beetje citroenschil of vanille erdoor is ook lekker) Het belangrijkste is dat je de (room)boter en suiker goed mengt. Hoe zachter, luchtiger en schuimiger je die twee mengt hoe luchtiger je cake wordt.
quote:Op zaterdag 13 september 2008 13:06 schreef shmoopy het volgende:
Bloem altijd als laatste toevoegen en kort mixen, en om te checken of de binnenkant ook gaar is, even een satéstokje in de cake steken, komt ie er schoon uit, dan is ie goed.
Ik wil een preview!quote:Op zaterdag 13 september 2008 13:16 schreef clumsy_clown het volgende:
Pff, cake maken is een kunstvorm. Hetversieren lukt trouwens wel, maar ik kan nog geen foto's posten want ze zijn bedoeld als verrassing
.
Dat is vrij normaal, kijk maar eens goed naar de cakejes in de OP, als je ze glad wilt hebben snij je het bolle kapje eraf en versier ze dan.quote:Op zaterdag 13 september 2008 15:28 schreef La_Guiri het volgende:
Ik heb net mijn cupcakes uiit de oven gehaald, maar ze zijn niet mooi vlak aan de bovenkant, den ook niet dat botercreme zal helpen. Ik heb er denk ik teveel beslag ingedaan.
O ja grapje, ik had er ook nog de schil van een hele citroen doorheen!quote:Op zaterdag 13 september 2008 11:49 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Zelfrijzend bakmeel of bakpoeder is niet echt nodig bij cake, het recept wat je hebt is verder perfect. (een beetje citroenschil of vanille erdoor is ook lekker) Het belangrijkste is dat je de (room)boter en suiker goed mengt. Hoe zachter, luchtiger en schuimiger je die twee mengt hoe luchtiger je cake wordt.
Dat had ik dus ooit met groen, werd nogal vreemd aangeken door de bediening toen we die avond uit eten gingen.quote:Op zondag 14 september 2008 21:49 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik had precies hetzelfde met de rode fondant! Is uiteindelijk roze geworden. Net als mijn handen trouwens, waar de kleurstof flink in is getrokken.
Wat zij zegt. Pfoe wat een kunststukken allemaalquote:Op zondag 14 september 2008 12:25 schreef Lois het volgende:
Wat een mooie OPen ik vind die bruidstaart echt geweldig
Thanksquote:Op zondag 14 september 2008 12:25 schreef Lois het volgende:
Wat een mooie OPen ik vind die bruidstaart echt geweldig
Taart staat erbij, een wiki is wel een goed idee, dat hebben ze bij bijv. het IKEA topic ook en dat scheelt wel.quote:Op maandag 15 september 2008 17:17 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
ThanksWil jij misschien die taart van PM-girl in de OP zetten?
Misschien moeten we er een wiki van maken of zo, dan is het niet zo veel werk elke keer?
Ik weet alleen niet hoe dat moetquote:Op maandag 15 september 2008 19:57 schreef Lois het volgende:
[..]
Taart staat erbij, een wiki is wel een goed idee, dat hebben ze bij bijv. het IKEA topic ook en dat scheelt wel.
Ik heb die cijfers, wil de letters ook nog. Is ook een leuk lettertype zeg maarquote:Op maandag 15 september 2008 21:16 schreef PM-girl het volgende:
Which reminds me: bij de HEMA heb je van die leuke uitsteeksetjes voor cijfers en letters. Die moet ik nog eens halen, maar de letters zijn steeds op.
Thanks for the compliments!
Ik kon niet anders vinden in mijn keukenquote:Op maandag 15 september 2008 23:50 schreef conleche het volgende:
Die kleuren!![]()
Heb toch best zin in een stukkie
En een kutklus dat het was om die scheve strepen te makenquote:
Ik vind hem schattigquote:Op maandag 15 september 2008 23:53 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Het zijn meer die kleuren waarvan ik oogbal kanker krijg
Foto van de keuken!quote:Op maandag 15 september 2008 23:54 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
En een kutklus dat het was om die scheve strepen te makenmijn hele keuken zit onder het groen en de suiker
Ik vind ze wel een beetje dubbelzinnigquote:Op maandag 15 september 2008 22:46 schreef LadyDanae het volgende:
Geïnspireerd door dit topic, maar een behoorlijke n00b op taartgebied ben ik vanmiddag toch maar aan de slag gegaan. Wat een rotspul zeg, die marshmellows! Dus voorlopig heb ik het maar hierbij gelaten, wie weet heb ik de volgende keer genoeg moed om een hele taart te bekleden.
[ afbeelding ]
A dirty mind.... Dat had ik er nog helemaal niet in gezienquote:Op dinsdag 16 september 2008 00:07 schreef maok het volgende:
[..]
Ik vind ze wel een beetje dubbelzinnig. Of was dat ook de bedoeling
Ik zie er niks raars in?quote:Op dinsdag 16 september 2008 00:14 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
A dirty mind.... Dat had ik er nog helemaal niet in gezien
Ik dacht dat het gewoon voor een kinderfeestje was
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
En dat krijgen kleine kinderen voorgeschoteld?quote:Op dinsdag 16 september 2008 00:27 schreef LadyDanae het volgende:
Ze zijn niet zo bedoelt nee, maar nu je het zegt
quote:Op dinsdag 16 september 2008 00:22 schreef maok het volgende:
Ze zijn vast niet zo bedoelt.
Deze van een ander forum daarentegen:
Waarschuwing, niet geschikt voor onder de 18!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ColdFeet, ik vind je taart leuk!Het is een Foute Taart en ik hou van Foute Dingen.
![]()
Het viel me nog alleszins mee na al die reactiesquote:Op maandag 15 september 2008 23:34 schreef ColdFeet het volgende:
Mijn echtgenoot heeft me hard uitgelachen omdat ie het een belachelijk ding vondmaar tadaaaaah, mijn eerste taart-ding:
[ afbeelding ]
De taart zelf is wel erg lekker trouwens: biscuit from scratch, laagje lime curd met limoncello, laagje frambozenjam met creme de mures, en dan roze botercreme erop.
Maar ik had dus maar twee kleurstofjesMet ook vooral het lichtgroene kartelrandje
De eerste keer dat ik mijn tagliatellewieltje heb gebruikt
En nu ga ik de keuken opruimen; die ziet eruit alsof er een poedersuikerbom is ontploft
Ik heb het recept gebruikt uit het Blue-Bandkookboekje 'Gebak'.quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:53 schreef Merel het volgende:
ColdFeet ik vind 'm humor! Welk recept had je gebruikt voor het kapsel?
wat een ontzettende leuke taart!quote:Op zondag 14 september 2008 14:22 schreef PM-girl het volgende:
Ik heb gisteren mijn kleurtjes uitgeprobeerd.
project 1 viel erg tegen, ik wilde witte fondant rood kleuren als basis, maar de volgende keer koop ik kant en klare rode fondant. Ik heb veel kleurstof moeten gebruiken en het was nog niet rood genoeg.![]()
Rood glazuur in de pottenbakkerswereld is erg lastig en daarom duur, ik vermoed dat dit ook geldt voor de fondantkleuren?
De andere kleurtjes gingen beter, dat waren ook kleinere hoeveelheden.
Dit is het resultaat:
[ afbeelding ]
Ik heb hem gevuld met jam en een beetje botercreme, hoe het smaakt weet ik vanavond
Ze waren verdomd lekker en mooi versierd.quote:Op zaterdag 13 september 2008 13:16 schreef clumsy_clown het volgende:
Hetversieren lukt trouwens wel, maar ik kan nog geen foto's posten want ze zijn bedoeld als verrassing.
quote:Op dinsdag 16 september 2008 11:03 schreef Misstique het volgende:
[..]
Ze waren verdomd lekker en mooi versierd..
Ik zal ze vanavond echt echt posten.quote:Op dinsdag 16 september 2008 11:09 schreef ColdFeet het volgende:
[..]Leuk! krijgen we dan nu de foto's te zien?
Ik vind 'm leuk!quote:Op maandag 15 september 2008 23:34 schreef ColdFeet het volgende:
Mijn echtgenoot heeft me hard uitgelachen omdat ie het een belachelijk ding vondmaar tadaaaaah, mijn eerste taart-ding:
[ afbeelding ]
www.deleukstetaartenshop.nlquote:Op dinsdag 16 september 2008 19:26 schreef het-is-mij het volgende:
Hebben jullie nog een webwinkel die jullie aanraden?
Dankje!quote:Op woensdag 17 september 2008 20:52 schreef PM-girl het volgende:
Clumsy! Ziet er vrolijk uit toch! En lekker!![]()
MizzEnroe, mooi gedaan zeg, met die krullen! Is het mmf of marsepein?
Ok, dat is mooi! Thanks!quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:55 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ja, zo lang als de houdbaarheid van de marshmallows was
Zo zeg, die mevrouw wordt even afgefikt in het commentaar op YT.quote:Op zondag 21 september 2008 18:38 schreef Trusten het volgende:
Voor de geinteresseerden, zo moet het dus niet:
Geloof me, het valt erg mee (ik heb pas twee taarten gemaakt). Zorgen voor een goede deegroller (liefst siliconen) en gladde ondergrond..quote:Op dinsdag 23 september 2008 14:57 schreef verita het volgende:
Het lijkt me erg moeilijk, dat decoreren met marsepein (niet de figuurtjes maar die laag)
Ik kan geen suiker eten/verdragen maar toch maak ik het, vind het maken het leukstequote:Op vrijdag 26 september 2008 20:43 schreef nein het volgende:
Ik zit al sinds het eerste topic mee te lezen..het ziet er allemaal ZO leuk uit!! Ik wil t ook een keertje (of vaker..) proberen, maar da's funest voor mn dieet, dus ik wacht nog even af![]()
Ja ik vind het maken eigenlijk ook het leukst, maar ik ken mezelf wel..quote:Op vrijdag 26 september 2008 20:59 schreef Trusten het volgende:
[..]
Ik kan geen suiker eten/verdragen maar toch maak ik het, vind het maken het leukste
Leuk.quote:Op vrijdag 26 september 2008 23:14 schreef Lishe het volgende:
Ik weet niet of de volgende link hier al eens voorbij is gekomen maar ik heb me er vreselijk mee vermaakt:
http://cakewrecks.blogspot.com
Hilarisch!
Mooi!quote:Op zondag 28 september 2008 17:57 schreef ColdFeet het volgende:
Die link is idd leuk
Ik heb een nieuw experimentje uitgevoerd, wat saaier, maar ook wat fraaier dan de vorige
Biscuitdeeg gevuld met perzik-passievruchtenjam met creme de peche en frambozenjam met creme de mures, afgesmeerd met botercreme. En drie verschillende tinten roze fondant
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En ik vond bij de Delhaize een leuke aardbeien-stift. Echtgenoot moet nog wat meer oefenen
[ afbeelding ]
Ik wil trouwens nu wel echt een taartzaag; zien jullie hoe scheef die lagen gesneden zijn?
cc = cupcakequote:Op zondag 28 september 2008 20:24 schreef _Ingrid_ het volgende:
Wat betekent cc? En hoe maak je die botercreme?
www.deleukstetaartenshop.nlquote:Op zondag 28 september 2008 20:57 schreef lesley het volgende:
waar halen jullie die marseppijnlaag?
quote:Op zondag 28 september 2008 22:22 schreef nein het volgende:
Sjek dit daneen heuse taartdecoratiebeurs volgende maand in Hilversum:
http://www.deleukstetaart(...)php?products_id=2292
Ik kreeg een mental image en moest lachenquote:* Het bezoeken van evenementen van Taart&Trends is geheel op eigen risico.
* De organisatie is tijdens de evenementen niet verantwoordelijk voor eventuele schade/verlies/diefstal van persoonlijke bezittingen.
* De organisatie stelt zich niet aansprakelijk voor enig letsel dat tijdens de evenementen door betrokkenen opgelopen wordt
Begrijpelijkquote:Op zondag 28 september 2008 22:26 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
[..]
Ik kreeg een mental image en moest lachen.
In de buik van z`n visitequote:Op zondag 28 september 2008 20:41 schreef ColdFeet het volgende:
Maneki, waar moet hij die dertig dingen laten?Volgens mij heb je bij de combi chocolade-botercreme en dulce de leche na twee happen je dagelijkse calorie-inname binnen
Wel supermooi trouwens, en leuk gepresenteerd ook! Which reminds me; ik wil een gebaksplateau.
Zoiets ja.... *slaat alvast 1 miljoen marshmallows in*quote:Op zondag 28 september 2008 22:37 schreef ijsmeis het volgende:
We moeten gewoon een keer een taart-meet houden.
En dan dingetjes van elkaar (<- niet van mij in ieder geval) iemand leren.
Aha! Een plek hebben we dus alquote:Op zondag 28 september 2008 22:41 schreef nein het volgende:
[..]
Zoiets ja.... *slaat alvast 1 miljoen marshmallows in*
Ik kan je aanraden om ook/of in plaats van het kopen van een boek eens rond te gaan hangen op het De Leukste Taarten forum, daar leer je een heleboel handigheidjes. Ik heb nog nooit een boekje nodig gehadquote:Op zondag 28 september 2008 22:41 schreef nein het volgende:
Ik ga binnenkort es een taartdeco boekje kopen ofzo
Origineel zal ik niet zijn, maar mijn zoontje trakteert woensdag op de creche vanwege zijn 2e verjaardag cupcakes met een 2 eropquote:Op zondag 28 september 2008 19:32 schreef snoopy het volgende:
Ik heb van de week wat geprobeerd met cupcakes en de MMF.
De cupcakes bleven te laag en de MMF vond ik nog een (plakkerig) gedoe. Ik heb gelukkig wel 2 voorraadjes MMF over en doe van de week nog een poging want mijn dochtertje gaat donderdag trakteren op de creche omdat ze 2 wordt en dan lijkt het me zo leuk om zelfgemaakt kleine cupcakes met een 2 erop te maken.
Jamaar een cakeje bakken lukt ons allebei wel, en met een uitsteekvormpje een twee maken, dat moet ook goedkomen toch?quote:Op maandag 29 september 2008 09:02 schreef snoopy het volgende:
Oeh PM maar jij bent er al stukken beter in dan ik
Oh, als je het direct op de cake plakt, zou ik geen water gebruiken, maar eiwit. Dat plakt echt enorm. Of gewoon een heel dun laagje jam.quote:Op maandag 29 september 2008 10:10 schreef PM-girl het volgende:
CF, zou wat ook werken als je direct op cake wil plakken? En bedoel je geklopt eiwit? Of gewoon plakkerig, vloeibaar eiwit?
Was er nu trouwens bij AH kant en klare biscuitmix te koop, of is dat alleen bij de taartwinkels te krijgen?
quote:Op zondag 28 september 2008 17:57 schreef ColdFeet het volgende:
Die link is idd leuk
Ik heb een nieuw experimentje uitgevoerd, wat saaier, maar ook wat fraaier dan de vorige
Biscuitdeeg gevuld met perzik-passievruchtenjam met creme de peche en frambozenjam met creme de mures, afgesmeerd met botercreme. En drie verschillende tinten roze fondant
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En ik vond bij de Delhaize een leuke aardbeien-stift. Echtgenoot moet nog wat meer oefenen
[ afbeelding ]
Ik wil trouwens nu wel echt een taartzaag; zien jullie hoe scheef die lagen gesneden zijn?
Ik heb nu jouw recept gebruikt maar dan met bruine basterdsuiker en geen vanilledinges (ik heb gebruikt wat ik in huis had). Ze zijn best goed gelukt en lekkerquote:Op maandag 29 september 2008 10:48 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik bak ze altijd from scratch, maar niet iedereen kan/wil/durft dat he
Ik had witte marshmallows en heb kleurstof gebruikt voor de verschillende roze-tinten (echt veelquote:Op maandag 29 september 2008 12:23 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
O ik heb een taart snijding! En ik wil ook jouw taart maken ooit!
Dan heb ik drie maten bloemensnij dingesen nodig
cake meel
en dat gekleurde spul?
Maak het gewoon zelf joh, supermakkelijk!quote:Op maandag 29 september 2008 13:56 schreef PM-girl het volgende:
O maar ik bak inderdaad de cakejes anders! Voor de grote taart wil ik biscuitmix gebruiken, maar nu weet ik nog steeds niet of dat bij Appie te koop is
quote:Op maandag 29 september 2008 14:01 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
O en deze is echt prachtig!
Want ik was een beetje gemeen over je shrek look a like taart
Jaaa, maar ik maak het fondant al zelf en voor nood enzoquote:Op maandag 29 september 2008 13:58 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maak het gewoon zelf joh, supermakkelijk!
Ik woon in Belgie, vraag mij niets. Maar bij mij lukt het altijdquote:Op maandag 29 september 2008 14:08 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Jaaa, maar ik maak het fondant al zelf en voor nood enzoHet is dus niet bij AH te krijgen?
Ah, boerenbond! Daar heb ik wat aan, dank dank!quote:Op maandag 29 september 2008 14:19 schreef Maneki.Neko het volgende:
Die biscuitmix kun je bij de reeds genoemde webshop kopen, of van soezie (bij boerenbond) of je maakt hem héél makkelijk zelf, en minstens zo smakelijk
Cakebeslag kan wel, maar dat is wat voller qua smaak enzo, waardoor het geheel erg zoet wordt.quote:Op maandag 29 september 2008 15:01 schreef _Ingrid_ het volgende:
Dus als je een taart ervan wil maken kun je dat beter met biscuitmix doen, dan met gewoon cake beslag? Of is dat hetzelfde?
Cakebeslag bevat zowat een pakje boter, vaak. In biscuit zit geen vet (nou ja, een klein beetje van de eieren). Het houdt het midden tussen cake en lange vingers.quote:Op maandag 29 september 2008 15:08 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Cakebeslag kan wel, maar dat is wat voller qua smaak enzo, waardoor het geheel erg zoet wordt.
Biscuit zou voor wat luchtigers zorgen, zo heb ik begrepen.
HA! Wat een idee.....:D Ik heb namelijk helemaal geen goeie oven (een combimagno/oven ding die alleen dingen goed heet maakt aan de bovenkant), maar wel een goeie broodbakmachine..whehehe..dat gaat leuk wordenquote:Op maandag 29 september 2008 14:22 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik heb een broodbakmachine,
daar kun je volgens mij ook caken in maken
Krijg je zo een leuk vierkant dingOok leuk
Daar had ik overheen gelezen; goeiequote:Op maandag 29 september 2008 08:23 schreef PM-girl het volgende:
En CF, mooi gedaan hoor! Wat ik je nog als tip kan geven om recht te snijden zonder taartzaag is dit.
Als de taart nog op de bodem ligt van de springvorm, draait hij makkelijk rond. Leg een klein houten blokje/bakje/iets anders naast de taart en geleid daarover je mes.
Het voorwerp fungeert als steunblok, terwijl je je mes in de taart steekt. Daarna draai je de taart voorzichtig rond terwijl je met het mes in en uit beweegt.
Het kan ook met cake maar cake is EN zoet EN vet terwijl er ook nog botercreme (oid) op komt en nog zoete vulling (bijv chocolade, jam) en daarna nog eens bekleed wordt met zoet. Daarnaast krijg je dan een superzware (en machtige) taart. Een taart gemaakt met biscuit is al redelijk aan de zware kant...quote:Op maandag 29 september 2008 15:01 schreef _Ingrid_ het volgende:
Dus als je een taart ervan wil maken kun je dat beter met biscuitmix doen, dan met gewoon cake beslag?
Ja dat was een basis recept en moet je ong. x 5 ofzo doen.quote:Op maandag 29 september 2008 18:22 schreef Deliah het volgende:
30 gram bloem? Lijkt me een beetje weinig.
Ik gebruik deze als mijn mix op isquote:Op maandag 29 september 2008 18:20 schreef het-is-mij het volgende:
Ingrediënten
1 ei (M)
30g suiker
30g bloem
snufje zout
Die lijkt me het makkelijkst ;-) maar welke gebruiken jullie om dat zelf te maken?
quote:Op maandag 29 september 2008 18:52 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Ja dat was een basis recept en moet je ong. x 5 ofzo doen.
quote:Op maandag 29 september 2008 16:50 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Omdat SHE het ons verboden heeft het aan jou te laten zien
Valt wel mee hoor, het is niet zo zwaar. Er heeft zich 1 iemand gemeld via PM die graag meer info wilde dus zij was de eerste.quote:Op maandag 29 september 2008 22:28 schreef ColdFeet het volgende:
Heel erg leuk. Maar naar Belgie verzenden is vast weer veel duurder, of niet?
Bon!quote:Op dinsdag 30 september 2008 12:11 schreef Trusten het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor, het is niet zo zwaar. Er heeft zich 1 iemand gemeld via PM die graag meer info wilde dus zij was de eerste.
Mocht zij geen interesse hebben dan 8 inclusief?
Ooh...leuk! Lekker vrolijk ookquote:Op dinsdag 30 september 2008 12:26 schreef Reinhilde het volgende:
Dit is uiteindelijk de taart geworden voor mijn moeder's bul-uitreiking:
[ afbeelding ]
vind het eigenlijk wel slimquote:Op dinsdag 30 september 2008 13:15 schreef nein het volgende:
Oke, mensen, niet lachen, maar ik kreeg opeens een ingeving.Mits dit uitvoerbaar is:
In hoeverre kan je fondant vergelijken met van die kinderklei als Playdo? Want dan ga ik eerst even lekker figuurtjes oefenen met playdo (of iets dergelijks...), anders vind ik het zo zonde van alle moeite en vieze keuken..en zo kan ik voorlopig ook nog niet snoepen
Whehehe ja psiesquote:Op dinsdag 30 september 2008 13:20 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
vind het eigenlijk wel slimeerst even een middagje kleien, wie weet heb je wel helemaal geen talent
zit je daar met al je taart spullen.
fimo klei zou je ook nog kunnen proberen, das iets vaster geloof ik ( minder drogig)
Het plakt prima met wat water. Anders eiwit of botercreme/glazuur oid.quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:12 schreef het-is-mij het volgende:
Mooi geworden reinhilde, lekker vrolijk.
Ehm..........ff een gekke vraag maar hoe hou je die sterren etc. vast op de fondant? Plakt t vanzelf aan elkaar of doe je er iets tussen?
Mooi! *gaat een paar fimopakjes inslaan*quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:40 schreef Maneki.Neko het volgende:
Fimo en marsepein/fondant zijn behoorlijk vergelijkbaar. De techniek is hetzelfde
Als je kan kleien, kan je marsepeinen..ofzo
Helaas, de letters zijn verkochtquote:Op dinsdag 30 september 2008 12:11 schreef Trusten het volgende:
Mocht zij geen interesse hebben dan 8 inclusief?
O dat is best slimquote:Op dinsdag 30 september 2008 15:12 schreef Merel het volgende:
Ik heb ook allerlei plastic kinder-klei-uitsteekvormpjes hoor, werkt net zo goed voor MMF
Ik wil weer wat maken, maar ik heb geen idee voor welke gelegenheid en ik wil het zelf niet eten
Ook goed! Kun je vertellen waar je ze had gekocht? En krijgen we een foto te zien van die strik?quote:Op dinsdag 30 september 2008 17:07 schreef Trusten het volgende:
[..]
Helaas, de letters zijn verkocht
Ben momenteel trouwens bezig om mijn eerste strik te maken![]()
Gekocht in de maakjetaart.nl webshop. Ook te koop bij deleukstetaartenshop.nl. Foto volgt wel maar voorlopig nog niet want heb alleen de lussen gemaakt en de strik kan ik pas op de taart toen tegen de tijd dat ik de taart ga makenquote:Op dinsdag 30 september 2008 21:08 schreef ColdFeet het volgende:
Ook goed! Kun je vertellen waar je ze had gekocht? En krijgen we een foto te zien van die strik?
holy crap, ik zeg het niet snel, maar hier zou ik het toch écht écht heeeel zonde vinden om die taart in stukken te gaan snijden!quote:Op dinsdag 30 september 2008 22:22 schreef Isegrim het volgende:
OMG check deze dan.
http://cakewrecks.blogspo(...)ke-henson-proud.html
Inderdaad.quote:Op dinsdag 30 september 2008 22:33 schreef nein het volgende:
[..]
holy crap, ik zeg het niet snel, maar hier zou ik het toch écht écht heeeel zonde vinden om die taart in stukken te gaan snijden!
Wauw.quote:Op dinsdag 30 september 2008 22:22 schreef Isegrim het volgende:
OMG check deze dan.
Denk dat je er aardig bent zo....ik mis alleen nog de vulling bijv botercrememix (maar dit kun je ook zelf maken)quote:Op dinsdag 30 september 2008 21:30 schreef Maeghan het volgende:
- biscuitmix
- marshmallows
- poedersuiker
- iets van decoratie
- een of meerdere kleurstoffen
quote:Op dinsdag 30 september 2008 22:22 schreef Isegrim het volgende:
OMG check deze dan.
Dat lust ik nietquote:Op woensdag 1 oktober 2008 10:14 schreef Vlitsie het volgende:
met chocopasta kan je ook afsmeren. Zou alleen voor lichte kleuren fondant of marsepein witte chocopasta gebruiken.
Kan prima maar je kunt het dan het beste even in de magnetron doen zodat het iets dunner wordt...en witte pasta is beter want door fondant zie je het snel heen.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 10:09 schreef PM-girl het volgende:
Ik had bedacht dat ik een kapsel ook zou kunnen afsmeren met chocopasta?
quote:
Dat klinkt ook lekker!quote:Op woensdag 1 oktober 2008 10:24 schreef Trusten het volgende:
[..]
Kan prima maar je kunt het dan het beste even in de magnetron doen zodat het iets dunner wordt...en witte pasta is beter want door fondant zie je het snel heen.
Je kan ook afsmeren met jam, jam even verwarmen en zeven om de eventuele stukjes eruit te krijgen. Je moet wel een mooi strak kapsel hebben, want je kan er niks mee camoufleren.
Ik gebruik zelf ook wel eens 1 deel boter, 1,5 deel poedersuiker en een scheutje vanille-aroma. dan smaakt helemaal niet naar boter![]()
OMG check deze dan.
Ja, dat maak ik dan zelf wel. En handschoenen zijn wel een goed idee inderdaad, dankje! Ik had morgen anders rustig naar m'n werk gegaan met groengevlekte (of zo) handjes.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 09:24 schreef Trusten het volgende:
[..]
Denk dat je er aardig bent zo....ik mis alleen nog de vulling bijv botercrememix (maar dit kun je ook zelf maken)en wat ik ook nog mis zijn latex handschoenen...anders loop je een paar dagen/weken met gekleurde handen rond!
Schijnt door en het probleem met lichte kleuren en gewone chocopasta is dat het idd kan gaan vlekken en dat krijg je weer moeilijk van je fondant/marsepein af.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 10:21 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Dat lust ik nietBedoel je voor het vlekken, of schijnt het ook door?
Een waardig eerbetoon aan Hensonquote:Op dinsdag 30 september 2008 22:22 schreef Isegrim het volgende:
OMG check deze dan.
OMG check deze dan.
Bij mij is het veel ergerquote:Op woensdag 1 oktober 2008 10:30 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Vergeten te maken
Nouja, zo spectaculair was het niet. Cupcakejes met een gekleurde 2 erop geplakt!
Nou, ze zijn toch gedecoreerd?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:21 schreef snoopy het volgende:
[..]
Bij mij is het veel erger![]()
Cakejes bij de bakker gekocht, kant en klare glazuur erop en kant en klare hartjes![]()
[ afbeelding ]
Staat er ook: *** Op woensdag 1 oktober zijn wij voor 1x vanaf 12.30 uur GESLOTEN ***quote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:41 schreef Maeghan het volgende:
Nou, ik ging vandaag naar Planet Cake. Door weer en wind, parkeerplaats gezocht, parkeerkaartje gekocht, in vijf pogingen eindelijk m'n parkeerkaartje onder de voorruit gekregen (waaide de hele auto door). Ik loop om het gebouw heen, hangt er een bordje op de voordeur: "Woensdag 1 oktober zijn wij vanaf 12:30 gesloten. Excuses voor het ongemak". Fijn hoor =/ Hadden ze ook even op de website mogen zetten of zo.
Ohhhh, die is schattig!quote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:58 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Nou, ze zijn toch gedecoreerd?![]()
Ik heb vandaag een miniverjaardagstaartje gemaakt. Zelf kapsel gebakken met Maneki's recept. Ik vond het iets te zacht nadat het de oven uitkwam, maar het was net te snijden. Wel was het midden wat ingezakt.
Gevuld met rode vruchtenjam en afgesmeerd met botercreme.
[ afbeelding ]
Heb besloten voorlopig niet beeldend maar abstract te blijven werken
Hetzelfde boek kun je bij Play.com ook kopen voor GBP11,49 maar dan inclusief verzendkosten. Scheelt weer ietsquote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:18 schreef prupke het volgende:
voor de liefhebbers : http://www.amazon.co.uk/C(...)lights/dp/0715324977
ik zag net dit topic en ik had van de week een boek in mijn handen (bovenstaande titel) en dat zag er zo mooi uit
ik geloof dat het boek in nederland 20.95 ¤ kost
wel engelstalig maar voor de mensen hier misschien wel heel leuk.
Er komen hier erg mooie dingen voorbij zeg
ik zie het nuquote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:39 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Hetzelfde boek kun je bij Play.com ook kopen voor GBP11,49 maar dan inclusief verzendkosten. Scheelt weer iets
Schattig! Vind het knap dat je zonder mallen oid zo'n grappig figuurtje weet te maken.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:58 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Nou, ze zijn toch gedecoreerd?![]()
Ik heb vandaag een miniverjaardagstaartje gemaakt. Zelf kapsel gebakken met Maneki's recept. Ik vond het iets te zacht nadat het de oven uitkwam, maar het was net te snijden. Wel was het midden wat ingezakt.
Gevuld met rode vruchtenjam en afgesmeerd met botercreme.
[ afbeelding ]
Heb besloten voorlopig niet beeldend maar abstract te blijven werken
Denk ik wel hoorquote:Op donderdag 2 oktober 2008 12:22 schreef het-is-mij het volgende:
zakje vanillesuiker zou dat ook goed gaan?
Lama's niet op een taart? Het logo zou moeten lukken..quote:Op donderdag 2 oktober 2008 19:10 schreef Maeghan het volgende:
Ik zit te denken over wat voor taart ik eens zal maken. In november ben ik jarig, dus ik wil een persoonlijke taart. Hij moet in ieder geval paars worden dus, want ik houd van paars en iets anders is dus gewoonweg geen optie, dat spreekt voor zich. Verder houd ik van mandarijntjes, schelpen, vogels, bloemen, lama's (maar die kunnen niet op een taart), okapi's (maar die kunnen ook niet op een taart), kerst (maar voor kerstdecoratie is het wat vroeg in november), chocola, vlinders, limoen en augurkjes (maar die zijn wel erg raar op een taart). Verder eigenlijk alles wat een beetje 'natuurlijk' (blaadjes, bloemetjes, plantjes, whatever) is en het moet niet te druk worden. Oh en ik hou van glittertjes, maar ik zag al dat daar ook eetbare van bestonden, dus dat komt goed uit.
ik kan niet zeggen dat dat logo nou het toonbeeld van schoonheid is, neequote:Op donderdag 2 oktober 2008 20:13 schreef Maeghan het volgende:
Ja maar die zijn stom. Ik wil echte lama's. Al zijn die paarse lama's wel grappig op zich. Op ebay heet ik paarse_lama
Dat probleem hebben wel meer mensen geloof ikquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 11:46 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Omdat jullie taarten er allemaal zo leuk uitzien en me dit ook wel leuk lijkt heb ik ook t eea besteld![]()
Ik betwijfel of die van mij ooit zo mooi worden, maar oefening baart kunst, toch![]()
Alleen moet voorlopig wel proefkonijnen charteren voor het proeven van mijn taarten aangezien ik zelf nog wat kilootjes wil minderenmaar dat zullen de collega's van mijn vriend vast niet erg vinden
Thx voor de tip, heb er ook wat te makkelijk over gedacht.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 15:16 schreef PM-girl het volgende:
het-is-mij, een tip die ik je kan geven is in elk geval niet aan het aanrecht te werken, maar aan een (lege) tafel. Je hebt meer rust omdat je zit, kunt meer spullen kwijt en je kunt je bakzooi op het aanrecht laten staan.
Dat werkt voor mij althans heel goed!
En smaakte het taartje overigens wel?
Je zult zien, nu je een keer geprobeerd hebt, weet je hoe het materiaal is en zal het de volgende keer beter gaan!
Zo toch maar eens kijken dan, de vorige keer zag ik ze niet namelijk. Of zou het alleen in XL-filialen te krijgen zijn?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 15:19 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik doe hem ook altijd eerste ff in de nuker, dan is hij inderdaad weer lekker zacht
Die kapsels liggen inderdaad bij de bakproducten maar ze zijn wel best droog, dus ze mogen wel extra getrempeerd worden (besprenkelen met drank/sap)
Die bovenste is liefquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 22:04 schreef Vlitsie het volgende:
Het taartje waar ik nog een fotootje van zou plaatsen:
[ afbeelding ]
En de taart voor de man van Troel:
Ze wilde eerst een toetsenbord taart maar dat vond ze te saai dus toen moest het iets met Bert van Sesamstraat worden. Dus ik heb het maar een beetje gecombineerd. En Ruben kon natuurlijk ook niet achterblijven op de taart van papa.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |