abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61590797
Deel 1: Taarten en cupcakes decoreren

Enkele voorbeelden:

Voorbeelden van users:

Maneki.Neko

de_priester

Een vriendin van Vicky

Trusten

PM-girl

Merel

Vlitsie

Zwaalie

Popples

lotjeb

maok

Zo-is-dat

ijsmeis

Zo, klaar

[ Bericht 55% gewijzigd door Lois op 15-09-2008 19:55:49 ]
  vrijdag 12 september 2008 @ 23:22:12 #2
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_61590972
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 21:40 schreef clumsy_clown het volgende:
Mental note: check eerst even op de oven niet op de grillstand staat, voordat je de muffins erin flikkert .
Is mij gisteren gelukt met een hele chocoladetaart...
Ik zou een observatie doen met een en daarbij een taart maken, patiënt kwam niet opdagen door ziekte, maar de eieren moesten gisteren op... dus ik dacht, ik maak die taart wel even en ga dan lekker door met mijn werkzaamheden, dan kan ik hem 's avonds lekker mee naar huis nemen
Komt een collega naar me toe: "BBQ-kip, er komt rook uit de oven, hoort dat?"
Bleek ik dus de grill-stand van de combimagnetron te hebben aangezet i.p.v. de ovenstand... Bijna het hele ziekenhuis ontruimd doordat het brandalarm bijna afging
Oepsie!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_61591182
Nou, die muffinmix is hélemaal niets .

Morgen maar zelf maken.
pi_61591487
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 23:29 schreef clumsy_clown het volgende:

Morgen maar zelf maken.
Om te versieren zou ik trouwens eerder goed luchtige cakejes nemen, ik vind versierde muffins niet echt je van het.
* _Ophelia_ moet nog 6 kilo verder voor ze weer mag bakken
  vrijdag 12 september 2008 @ 23:43:11 #5
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_61591528
- wacht op foto's-
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
pi_61591613
Aha hier zitten jullie.
Ik ga eerst maar eens beginnen met het bestellen van weat materialen, en marshmellow verkopen ze hier helemaal niet in de winkels...
  vrijdag 12 september 2008 @ 23:49:26 #7
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_61591703
Ik heb marshmallow's by AH gekocht van Frisia.
De Madrid al cielo
pi_61591947
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 23:41 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Om te versieren zou ik trouwens eerder goed luchtige cakejes nemen, ik vind versierde muffins niet echt je van het.
* _Ophelia_ moet nog 6 kilo verder voor ze weer mag bakken
Ja, het is cupcakemix, ik haal het telkens door elkaar . Maar het is alles behalve luchtig geworden, en de nieuwste, met cacao, zien eruit alsof ze last hebben van tumorgroei . Maar goed, ik ga ze zo vullen met ganache en versieren, om het geprobeerd te hebben .

Ondertussen zijn receptjes voor luchtige cakejes welkom natuurlijk .
pi_61592128
Ik heb net cake gemaakt:
200 gram bloem (iets minder en twee eetlepels zelfrijzend bakmeel)
200 gram boter
200 gram suiker
4 eieren

en toen heb ik de oven op 150 gezet en het stond er 30-45 minuten in, weet niet precies, en hij smaakt prima en is luchtig!
pi_61592140
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 23:59 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ja, het is cupcakemix, ik haal het telkens door elkaar . Maar het is alles behalve luchtig geworden, en de nieuwste, met cacao, zien eruit alsof ze last hebben van tumorgroei . Maar goed, ik ga ze zo vullen met ganache en versieren, om het geprobeerd te hebben .

Ondertussen zijn receptjes voor luchtige cakejes welkom natuurlijk .
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 21:05 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ok dan Lois, voor jou
Oven voorverwarmen op 150 graden.
150 Gram boter met 200 gram witte basterdsuiker luchtig en romig mixen. Dan al mixend, 1 voor 1, 3 eieren toevoegen.Theelepel vanille-essence toevoegen en 3/4 dl melk.
200 Gram zelfrijzend bakmeel zeven en toevoegen, goed mengen.
Een muffinvorm voorzien van bakvormpjes en deze voor ongeveer 3/4 vullen. Ongeveer 25 minuten bakken.

Terwijl de cakejes in de oven staan:
Ongeveer 18 marsmallows in de magnetron doen met 1 eetlepel water. Als dat gesmolten is, ongeveer 2 bussen poedersuiker toevoegen. Blijven roeren tot het niet meer kan, daarna verder kneden.
Geef het een mooi kleurtje terwijl je aan het kneden bent of laat het mooi wit. Wat je wil.

Cakejes af laten koelen. 1:1 roomboter en poedersuiker mengen. Dit hoeft niet zo veel te zijn, 25 gram is wel genoeg.
Als de cakejes afgekoeld zijn, van een laagje roomboter/poedersuikerzal voorzien.

Aanrecht invetten met wat Crisco, of iets anders wat vettig is en smakeloos.
MMF uitrollen tot een dunne lap (+/- 3 mm). Een uitsteekvormpje (kan bijvoorbeeld ook een glas zijn) lichtjes invetten en dan cirkels mmf uitsteken. Op het cupcakeje leggen en zachtjes wrijvend aandrukken.
Wat je er dan verder mee doet mag je zelf weten
Saartje
pi_61592267
Note to self: morgen marshmallows kopen!
  zaterdag 13 september 2008 @ 08:34:35 #12
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_61595204
Ik dacht de hele tijd dat cupcakes een andere naam voor muffins was
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_61595387
Ik ga dit weekend ook wat frobelen denk ik.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_61595462
tvp.
pi_61595503
Er is een doos met taartbakspulletjes naar mij onderweg
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_61595997
Even een tvp, niet dat ik veel bak maar met mijn cake in de op ga ik het toch maar even volgen, sowieso leuk om te zien wat iedereen maakt
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_61596062
Eindelijk klaar met de OP! Gil even als je er niet instaat
pi_61597097
Ah hier zijn jullie! Ik ga straks MMFmaken. Mocht het lukken, zal ik de foto's plaatsen.
pi_61597115
ik heb een 3 lagen bakvorm iemand een idee hoeveel beslag je daar voor nodig hebt?
weet iemand ook 3 verschillende lekkere vullingen?

ik ga voor mijn dochtertje een eigen gemaakte 3 lagen taart/cake maken.
versieringen ga ik in duitsland halen, daar hebben ze veel leuke spulletjes.
mama van 3 kids!
pi_61597268
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 00:07 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik heb net cake gemaakt:
200 gram bloem (iets minder en twee eetlepels zelfrijzend bakmeel)
200 gram boter
200 gram suiker
4 eieren

en toen heb ik de oven op 150 gezet en het stond er 30-45 minuten in, weet niet precies, en hij smaakt prima en is luchtig!
Zelfrijzend bakmeel of bakpoeder is niet echt nodig bij cake, het recept wat je hebt is verder perfect. (een beetje citroenschil of vanille erdoor is ook lekker) Het belangrijkste is dat je de (room)boter en suiker goed mengt. Hoe zachter, luchtiger en schuimiger je die twee mengt hoe luchtiger je cake wordt.
  zaterdag 13 september 2008 @ 12:11:53 #21
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_61597562
Zo, krijg honger van die OP.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_61598379
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 23:29 schreef clumsy_clown het volgende:

Morgen maar zelf maken.
Droge delen mengen, natte delen mengen en dan in één keer de nate delen bij de droge delen gieten, eventjes roeren met een lepel (tot dat alle droge delen vochtig zijn) en vervolgens in de vormen scheppen.
pi_61598413
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 11:49 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Zelfrijzend bakmeel of bakpoeder is niet echt nodig bij cake, het recept wat je hebt is verder perfect. (een beetje citroenschil of vanille erdoor is ook lekker) Het belangrijkste is dat je de (room)boter en suiker goed mengt. Hoe zachter, luchtiger en schuimiger je die twee mengt hoe luchtiger je cake wordt.
Ik doe ook altijd 2, 2, 2, 4, en dan een theelepeltje bakpoeder erbij, want bij mij werkt het anders niet zoals ik wil. (en een snufje zout uiteraard)

Bloem altijd als laatste toevoegen en kort mixen, en om te checken of de binnenkant ook gaar is, even een satéstokje in de cake steken, komt ie er schoon uit, dan is ie goed.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_61598446
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 13:06 schreef shmoopy het volgende:
Bloem altijd als laatste toevoegen en kort mixen, en om te checken of de binnenkant ook gaar is, even een satéstokje in de cake steken, komt ie er schoon uit, dan is ie goed.
pi_61598579
Pff, cake maken is een kunstvorm . Hetversieren lukt trouwens wel, maar ik kan nog geen foto's posten want ze zijn bedoeld als verrassing .
pi_61598623
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 13:16 schreef clumsy_clown het volgende:
Pff, cake maken is een kunstvorm . Hetversieren lukt trouwens wel, maar ik kan nog geen foto's posten want ze zijn bedoeld als verrassing .
Ik wil een preview!
Pm staat open.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  zaterdag 13 september 2008 @ 14:24:51 #27
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61599838
Clumsy! Inmiddels ben ik wel erg benieuwd!

Ik heb nu een cake in de oven staan, had geen zin om zelf een biscuittaart te maken. Vanavond met versieren aan de slag.

Verkocht AH nu kant en klare biscuitmix?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 13 september 2008 @ 15:28:53 #28
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_61601060
Ik heb net mijn cupcakes uiit de oven gehaald, maar ze zijn niet mooi vlak aan de bovenkant, den ook niet dat botercreme zal helpen. Ik heb er denk ik teveel beslag ingedaan.
De Madrid al cielo
pi_61601161
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 15:28 schreef La_Guiri het volgende:
Ik heb net mijn cupcakes uiit de oven gehaald, maar ze zijn niet mooi vlak aan de bovenkant, den ook niet dat botercreme zal helpen. Ik heb er denk ik teveel beslag ingedaan.
Dat is vrij normaal, kijk maar eens goed naar de cakejes in de OP, als je ze glad wilt hebben snij je het bolle kapje eraf en versier ze dan.
Volgende keer kun je proberen om de oven iets lager te zetten.
pi_61602345
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 11:49 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

O ja grapje, ik had er ook nog de schil van een hele citroen doorheen!
  zaterdag 13 september 2008 @ 17:42:15 #31
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_61603718
Ik vind het helemaal niet makkelijk . Het scheurde en weet ik wat allemaal, ik vind ze een beetje slordig geworden, ben niet zo precies heb ik door en dingen vielen uitelkaar etc.

Ik zal eens kijken of ik een foto hier neer kan zetten, weet namelijk niet hoe dat moet
De Madrid al cielo
pi_61604700
Zelf beslag maken was een verdomd goed plan, ze zijn er goed gelukt . Foto's komen vanavond pas though.
pi_61606031
Kwam ik ergens tegen :

pi_61610159
TVP, omdat ik wil loeren naar mooie creaties
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_61610242
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 19:22 schreef maok het volgende:
Kwam ik ergens tegen :

[ afbeelding ]
pi_61615362
Wat een geweldige bruidstaart. Dat is nog eens origineel
  Jubileum moderator zondag 14 september 2008 @ 12:25:57 #37
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_61617671
Wat een mooie OP en ik vind die bruidstaart echt geweldig
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 14 september 2008 @ 14:22:07 #38
94046 PM-girl
pi_61619890
Ik heb gisteren mijn kleurtjes uitgeprobeerd.
project 1 viel erg tegen, ik wilde witte fondant rood kleuren als basis, maar de volgende keer koop ik kant en klare rode fondant. Ik heb veel kleurstof moeten gebruiken en het was nog niet rood genoeg.
Rood glazuur in de pottenbakkerswereld is erg lastig en daarom duur, ik vermoed dat dit ook geldt voor de fondantkleuren?
De andere kleurtjes gingen beter, dat waren ook kleinere hoeveelheden.

Dit is het resultaat:

Ik heb hem gevuld met jam en een beetje botercreme, hoe het smaakt weet ik vanavond
*
pi_61619919
Wow PM-girl wat een hippe taart!

Wat voor beslagje zit daaronder?
  zondag 14 september 2008 @ 14:24:39 #40
94046 PM-girl
pi_61619955
Wat ik trouwens heb gedaan om de onderkant mooi strak te makendoen lijken, is het volgende.
Ik heb de bakvormbodem eronder laten zitten en die op een kookring gezet (kan natuurlijk ook op een bakje oid).
De fondant heb ik iets te ruim afgesneden en naar binnen kunnen vouwen, waardoor het er netter uitzien dan wanneer ik het zou snijden.
*
pi_61623989
Heel mooi gedaan PM-girl.

Nu ik weet hoe klote dat fondant is (vind ik in ieder geval ) vind ik het echt knap!
pi_61624711
Wat een leukerd PM!
Saartje
  zondag 14 september 2008 @ 21:45:00 #43
94046 PM-girl
pi_61631198
Ik vond het niet erg hoor, het fondant maken, maar dat roodkleuren wel!

Er zit nu een cake onder, maar dan uit de taartvorm. Goed afgesmeerd met botercreme en het resultaat is best strak, al zeg ik het zelf.
Maar ik zou geen tweede keer cakebeslag doen, iets TE veel van het goede!
*
pi_61631316
Ik had precies hetzelfde met de rode fondant! Is uiteindelijk roze geworden. Net als mijn handen trouwens, waar de kleurstof flink in is getrokken .
pi_61638657
Mooi gedaan hoor PM-girl!

Rood en zwart fondant kan je beter kant en klaar kopen, dat scheelt echt een hoop werk en kleurstof.

Mocht je grote hoeveelheden marsepein of fondant zelf willen kleuren, kan je handschoenen dragen (ik geloof dat nitril beter is dan latex, maar kan me dat niet precies meer herinneren).

Heb voor aanstaande donderdag mijn eerste officiele (en waarschijnlijk ook laatste) opdracht om een bruidstaart te maken. Yikes!!!
pi_61642696
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:49 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik had precies hetzelfde met de rode fondant! Is uiteindelijk roze geworden. Net als mijn handen trouwens, waar de kleurstof flink in is getrokken .
Dat had ik dus ooit met groen, werd nogal vreemd aangeken door de bediening toen we die avond uit eten gingen.
pi_61643019
Ik heb kleurstofpoeder gebruikt, van due suri-potjes. Volgende keer meng ik het direct door de marshmallows, om het nog door de fondant te kneden is echt een pokkenklusje Maar ik wilde verschillende kleuren Heb nu dus wit, lichtgroen, donkergroen en oranje. Want ik kon maar twee kleuren vinden in mijn voorraadkast
pi_61648063
Wat een leuk topic, ga het direkt proberen.
twee vraagjes.
Hoelang duurt het ongeveer dat een taart is afgekoeld?
en hoelang kun je dat marshmallow goedje in de koelkast bewaren?

Taart is ondetussen uit de oven.
Goedemorgen :W
pi_61648852
quote:
Op zondag 14 september 2008 12:25 schreef Lois het volgende:
Wat zij zegt. Pfoe wat een kunststukken allemaal
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_61650202
quote:
Op zondag 14 september 2008 12:25 schreef Lois het volgende:
Thanks Wil jij misschien die taart van PM-girl in de OP zetten?

Misschien moeten we er een wiki van maken of zo, dan is het niet zo veel werk elke keer?
pi_61650281
Er komt weer een pakje vol taartspullen mijn kant op
Nog eens zien of ik een excuus kan vinden om weer wat te bakken
Saartje
pi_61650384
Ik ga met m'n vriendje een space cake bakken zoals uit de OP
  Jubileum moderator maandag 15 september 2008 @ 19:57:04 #53
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_61654838
quote:
Op maandag 15 september 2008 17:17 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Thanks Wil jij misschien die taart van PM-girl in de OP zetten?

Misschien moeten we er een wiki van maken of zo, dan is het niet zo veel werk elke keer?
Taart staat erbij, een wiki is wel een goed idee, dat hebben ze bij bijv. het IKEA topic ook en dat scheelt wel.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_61654862
quote:
Op maandag 15 september 2008 19:57 schreef Lois het volgende:

[..]

Taart staat erbij, een wiki is wel een goed idee, dat hebben ze bij bijv. het IKEA topic ook en dat scheelt wel.
Ik weet alleen niet hoe dat moet
En ik ben hier eigenlijk ook maar een indringer
  maandag 15 september 2008 @ 20:47:31 #55
331 Merel
Be here now.
pi_61656510
Ik zag vandaag kant en klare chocolade letters en -cijfers in de supermarkt. Dat is toch eigenlijk valsspelen!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  maandag 15 september 2008 @ 21:16:40 #56
94046 PM-girl
pi_61657437
Which reminds me: bij de HEMA heb je van die leuke uitsteeksetjes voor cijfers en letters. Die moet ik nog eens halen, maar de letters zijn steeds op.

Thanks for the compliments!
*
  maandag 15 september 2008 @ 21:35:12 #57
331 Merel
Be here now.
pi_61658127
quote:
Op maandag 15 september 2008 21:16 schreef PM-girl het volgende:
Which reminds me: bij de HEMA heb je van die leuke uitsteeksetjes voor cijfers en letters. Die moet ik nog eens halen, maar de letters zijn steeds op.

Thanks for the compliments!
Ik heb die cijfers, wil de letters ook nog. Is ook een leuk lettertype zeg maar Zaterdag heeft een vriendin een verjaardagsfeestje, kijken of ik iets leuks kan maken. Had de AH nou kant en klare kapsels? Kon ze niet vinden bij mijn eigen AH, maar misschien moet ik dan langs een grotere.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_61661361
Geïnspireerd door dit topic, maar een behoorlijke n00b op taartgebied ben ik vanmiddag toch maar aan de slag gegaan. Wat een rotspul zeg, die marshmellows! Dus voorlopig heb ik het maar hierbij gelaten, wie weet heb ik de volgende keer genoeg moed om een hele taart te bekleden.

pi_61663214
Mijn echtgenoot heeft me hard uitgelachen omdat ie het een belachelijk ding vond maar tadaaaaah, mijn eerste taart-ding:

De taart zelf is wel erg lekker trouwens: biscuit from scratch, laagje lime curd met limoncello, laagje frambozenjam met creme de mures, en dan roze botercreme erop.
Maar ik had dus maar twee kleurstofjes Met ook vooral het lichtgroene kartelrandje De eerste keer dat ik mijn tagliatellewieltje heb gebruikt

En nu ga ik de keuken opruimen; die ziet eruit alsof er een poedersuikerbom is ontploft
pi_61663673
Die kleuren!

Heb toch best zin in een stukkie
pi_61663740
Hij is echt lelijk
pi_61663747
quote:
Op maandag 15 september 2008 23:50 schreef conleche het volgende:
Die kleuren!

Heb toch best zin in een stukkie
Ik kon niet anders vinden in mijn keuken De groene heb ik ooit gebruikt voor limoenglazuur, de oranje voor de sinaasappellook

De taart zelf is best OK though; ik ben een klein beetje trots dat is zomaar goed biscuit heb gebakken!
  maandag 15 september 2008 @ 23:53:26 #63
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61663764
Ben ik nou de enige die vindt dat er helemaal niks mis is met die taart? . Of verraad ik mezelf nu als miskleun in de keuken? .
Niet meer actief op Fok!
pi_61663776
Het zijn meer die kleuren waarvan ik oogbal kanker krijg
pi_61663788
quote:
Op maandag 15 september 2008 23:52 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Hij is echt lelijk
En een kutklus dat het was om die scheve strepen te maken mijn hele keuken zit onder het groen en de suiker
  maandag 15 september 2008 @ 23:54:38 #66
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61663794
quote:
Op maandag 15 september 2008 23:53 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Het zijn meer die kleuren waarvan ik oogbal kanker krijg
Ik vind hem schattig .
Het is net alsof een kleutertje haar mama heeft geholpen bij het maken van een taart .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 15 september 2008 @ 23:54:56 #67
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61663807
quote:
Op maandag 15 september 2008 23:54 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

En een kutklus dat het was om die scheve strepen te maken mijn hele keuken zit onder het groen en de suiker
Foto van de keuken! .
Niet meer actief op Fok!
pi_61663953
Bedankt, Viking
Ik moet nog maar s een paar keer oefenen. En interessanter uitsteekvormpjes zoeken
  dinsdag 16 september 2008 @ 00:07:25 #69
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_61664128
quote:
Op maandag 15 september 2008 22:46 schreef LadyDanae het volgende:
Geïnspireerd door dit topic, maar een behoorlijke n00b op taartgebied ben ik vanmiddag toch maar aan de slag gegaan. Wat een rotspul zeg, die marshmellows! Dus voorlopig heb ik het maar hierbij gelaten, wie weet heb ik de volgende keer genoeg moed om een hele taart te bekleden.

[ afbeelding ]
Ik vind ze wel een beetje dubbelzinnig . Of was dat ook de bedoeling
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 16 september 2008 @ 00:13:45 #70
163650 Greys
pi_61664290
CF, ik vind hem prachtig!
Ik zou het je niet nadoen!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61664324
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 00:07 schreef maok het volgende:

[..]

Ik vind ze wel een beetje dubbelzinnig . Of was dat ook de bedoeling
A dirty mind.... Dat had ik er nog helemaal niet in gezien
Ik dacht dat het gewoon voor een kinderfeestje was
  dinsdag 16 september 2008 @ 00:16:17 #72
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61664357
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 00:14 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

A dirty mind.... Dat had ik er nog helemaal niet in gezien
Ik dacht dat het gewoon voor een kinderfeestje was
Ik zie er niks raars in?

Edit: nu zie ik het.
Hier past maar één woord: LOL! .
Niet meer actief op Fok!
pi_61664366
Ik zie fallus!
  dinsdag 16 september 2008 @ 00:17:11 #74
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61664380
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 00:16 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik zie fallus!
Farfallus .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 16 september 2008 @ 00:22:16 #75
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_61664471
Ze zijn vast niet zo bedoelt.

Deze van een ander forum daarentegen :

Waarschuwing, niet geschikt voor onder de 18!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_61664585
Ze zijn niet zo bedoelt nee, maar nu je het zegt
  dinsdag 16 september 2008 @ 00:32:47 #77
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61664641
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 00:27 schreef LadyDanae het volgende:
Ze zijn niet zo bedoelt nee, maar nu je het zegt
En dat krijgen kleine kinderen voorgeschoteld? .
Niet meer actief op Fok!
pi_61665849
Nee hoor, ze zijn voor mijn eigen feestje!
pi_61666228
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 00:22 schreef maok het volgende:
Ze zijn vast niet zo bedoelt.

Deze van een ander forum daarentegen :

Waarschuwing, niet geschikt voor onder de 18!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

ColdFeet, ik vind je taart leuk! Het is een Foute Taart en ik hou van Foute Dingen.
pi_61667308
quote:
Op maandag 15 september 2008 23:34 schreef ColdFeet het volgende:
Mijn echtgenoot heeft me hard uitgelachen omdat ie het een belachelijk ding vond maar tadaaaaah, mijn eerste taart-ding:
[ afbeelding ]

De taart zelf is wel erg lekker trouwens: biscuit from scratch, laagje lime curd met limoncello, laagje frambozenjam met creme de mures, en dan roze botercreme erop.
Maar ik had dus maar twee kleurstofjes Met ook vooral het lichtgroene kartelrandje De eerste keer dat ik mijn tagliatellewieltje heb gebruikt

En nu ga ik de keuken opruimen; die ziet eruit alsof er een poedersuikerbom is ontploft
Het viel me nog alleszins mee na al die reacties Maar grappig is ie wel Gewoon blijven oefenen.
  dinsdag 16 september 2008 @ 09:53:21 #81
331 Merel
Be here now.
pi_61667901
ColdFeet ik vind 'm humor! Welk recept had je gebruikt voor het kapsel?
  Licht Ontvlambaar dinsdag 16 september 2008 @ 09:58:37 #82
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61668011
Coldfeet, ik vind 'm leuk Maar ik hou ook van foute dingen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 16 september 2008 @ 10:09:32 #83
94046 PM-girl
pi_61668204
Leuk hoor Coldfeet! En zo te lezen ook heerlijk met al die vullingen!

Over Fallus gesproken...
Deze taart kwam onlangs in een ander topic voorbij!
*
pi_61669059
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 09:53 schreef Merel het volgende:
ColdFeet ik vind 'm humor! Welk recept had je gebruikt voor het kapsel?
Ik heb het recept gebruikt uit het Blue-Bandkookboekje 'Gebak'.

Klop in een kom 4 eidooiers met 35 gram suiker tot een luchtige creme, die als een dik lint van de garde loopt.

Klop in een vetvrije kom met een schone garde 4 eiwitten met een snufje zout heel stijf. Voeg tijdens het kloppen geleidelijk 55 g suiker en 2 zakjes vanillesuiker toe. Schep het eiwit en twee theelepels citroenrasp op de dooiercreme. Zeef er 60 g bloem en 40 g maizena boven. Spatel alles luchtig door elkaar. Bedek de bodem van een springvorm met bakpapier en vet het met Blue Band in. Giet hierop het beslag en strijk het glad.

Bak de biscuitbodem in het midden van een voorverwarmde oven van 165 graden in ca. 50 minuten gaar. Laat de bodm eerst in de vorm iets afkoelen en stort deze dan op een taartrooster. Laat de bodem afkoelen. Snijd de bodem in drie lagen.

Makkelijker dan ik dacht!
pi_61669179
quote:
Op zondag 14 september 2008 14:22 schreef PM-girl het volgende:
Ik heb gisteren mijn kleurtjes uitgeprobeerd.
project 1 viel erg tegen, ik wilde witte fondant rood kleuren als basis, maar de volgende keer koop ik kant en klare rode fondant. Ik heb veel kleurstof moeten gebruiken en het was nog niet rood genoeg.
Rood glazuur in de pottenbakkerswereld is erg lastig en daarom duur, ik vermoed dat dit ook geldt voor de fondantkleuren?
De andere kleurtjes gingen beter, dat waren ook kleinere hoeveelheden.

Dit is het resultaat:
[ afbeelding ]
Ik heb hem gevuld met jam en een beetje botercreme, hoe het smaakt weet ik vanavond
wat een ontzettende leuke taart!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_61669358
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 13:16 schreef clumsy_clown het volgende:
Hetversieren lukt trouwens wel, maar ik kan nog geen foto's posten want ze zijn bedoeld als verrassing .
Ze waren verdomd lekker en mooi versierd. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_61669496
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 11:03 schreef Misstique het volgende:

[..]

Ze waren verdomd lekker en mooi versierd. .
Leuk! krijgen we dan nu de foto's te zien?
pi_61669551
die taart van CF is idd erg apart qua kleur maar ik vind het echt voor een eerste poging heel netjes

Ik ga maar niet beginnen aan bakken heb ik besloten, ik geniet wel mee van de verhalen en fotoś hier...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_61669774
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 11:09 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Leuk! krijgen we dan nu de foto's te zien?
Ik zal ze vanavond echt echt posten.
pi_61680420
quote:
Op maandag 15 september 2008 23:34 schreef ColdFeet het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind 'm leuk!
pi_61682730
Heb van dr. oetker in duitsland vanille torte creme gekocht wat ze, zo op de afbeelding te zien, ook gebruiken voor tussen de cake etc. ziet er beetje wittig uit dus dsat leek me ook zeer geschikt voor de taartendecoratie.

Hebben jullie nog een webwinkel die jullie aanraden?
Zie er zoeel en een ah hebben we hier in de buurt niet dus die marshmellows gaat niet op en denk dat ik maar gewoon dat spul bestel.
pi_61684189
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 19:26 schreef het-is-mij het volgende:
Hebben jullie nog een webwinkel die jullie aanraden?
www.deleukstetaartenshop.nl
www.maakjetaart.nl
pi_61685880
Ik wil ook!!!

*jaloers kijkt naar foto's van mooie taarten van handige mensen*

Ik ben zo'n kluns, de laatste keer dat ik muffins bakte vloog de suiker brandend door de oven.

En voor mensen in regio Rotterdam, bij Zuidplein zit Planet Cake, die hebben spulletjes en cursussen (die ik ooit, later als ik groot ben, en sterk, en rijk, nog eens wil gaan volgen).
Sanity is (not) statistical
pi_61687669
Ik heb gesjoemeld met kant-en-klare versiering, maar als ik ook nog zelf versieringen had willen maken, was ik nóg langer bezig geweest . De chocoladeroom is wel zelfgemaakt, gewoon slagroom met chocola, en blijkt moeilijk in te schatten. Ik moet het een beetje opkloppen om fatsoenlijk mee te kunnen spuiten, maar het wordt al gauw te hard, dus dat wordt nog een paar keer oefenen. Het rode en witte spul is mmf.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2008 21:54:45 ]
pi_61688154
Wat een vrolijke cupcakes!

Komende weekend ga ik ook weer aan de slag. Voor een doordeweekste avond is dit echt een te tijdrovende hobby
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_61698081
Mooie taarten en cupcakes heb ik hier gezien! Super gewoon!

Zelf heb ik ook wel af en toe een taart gemaakt:

Ik vind het super leuk om te doen, maar heb veel te weinig redenen om taarten/cupcakes te maken. Om eerlijk te zijn, lust ik het meestal ook niet (anderen wel). Ik vind het beslag veeeeeeeeeeeel lekkerder dan het eindresultaat.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
  woensdag 17 september 2008 @ 20:52:02 #97
94046 PM-girl
pi_61712926
Clumsy! Ziet er vrolijk uit toch! En lekker!

MizzEnroe, mooi gedaan zeg, met die krullen! Is het mmf of marsepein?
*
pi_61723609
quote:
Op woensdag 17 september 2008 20:52 schreef PM-girl het volgende:
Clumsy! Ziet er vrolijk uit toch! En lekker!

MizzEnroe, mooi gedaan zeg, met die krullen! Is het mmf of marsepein?
Dankje!

Is bij beide taarten marsepein.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_61754286
Toen iemand die ik kende vroeg of ik een bruidstaart wilde maken, had ik wel mijn twijfels over de hoeveelheid werk (en stress) maar wilde ik toch graag voor een keer de uitdaging aangaan. Ik denk dat het bij een keer gaat blijven. Ik ben toch meer van het vrijblijvend freubelen.

Het resultaat:

Voorkant

Detail

Van boven

Het is een taart (biscuitdeeg) met twee lagen, gevuld met lemon curd en afgesmeerd met botercreme. Ik heb hem bekleed met een laag grijs marsefond en daarna de witte strepen aangebracht. Bovenop heb ik een disc aangebracht, zodat de topper tijdens vervoer makkelijk te verwijderen is en de taart zo nog in de doos past. De roosjes zijn gemaakt van gumpaste.
pi_61754395
Oh wat leuk! Netjes gedaan hoor
Saartje
  vrijdag 19 september 2008 @ 13:32:20 #101
94046 PM-girl
pi_61757812
Leuk Zwaalie! En een eer om die te mogen maken voor een bruiloft!
*
pi_61800540
Zo, nu geen excuses meer, ik heb een chocoladetaart gebakken, die staat af te koelen, ik heb MMF gemaakt, ik ga zo een vulling maken en dan maar knutselen. A.s. donderdag is de bul-uitreiking van mijn moeder (jaja, goed he!! 51 jaar en dan nog 'even' sociologie gaan studeren! Nou ja, ze is nu 51 dan he.) en ik ga de taart van vandaag dus gebruiken als oefentaart voor donderdag. Ik zal jullie op de hoogte houden van het resultaat.
pi_61802022
Nou, hij is af. Ik heb een beetje geexperimenteerd, dus het resultaat is niet echt heel geweldig, maar nu weet ik wel wat ik voor de 'echte' taart voor a.s. donderdag anders ga doen:

-Verschillende kleuren MMF maken, niet maar 2 kleuren. Ik had nu wit en blauw, en heb uiteindelijk wit met de hand in kleurtjes geverfd. Veel te veel werk en niet zo mooi, dus al meteen meer kleuren maken.
-Nog even nadenken over het ontwerp, ben er niet helemaal tevreden over. Ook de kleuren kunnen anders.
-Een ballon-vormige uitsteker kopen.

Zo, nu maar eens een foto maken en uploaden.
pi_61802197
Ben benieuwd Reinhilde!

Ik heb zelf voor 12 oktober een projectje staan...een taartje voor mijn oma die jarig is! Ik laat een foto van haar op ouwel printen, die komt in het midden

Verder nog even bedenken hoe hij gaat worden...
pi_61802341
pi_61802414
MMF is echt wel fijn om mee te werken trouwens. Dit was de eerste keer, maar je kunt hier langer mee tutten voordat het te hard is. Ik gebruik regelmatig sugarpaste icing, maar dat wordt veel sneller hard.

Nu ga ik maar eens tekenen en van te voren een ontwerp maken
pi_61802605
Leuke taartjes weer in dit topic zeg!! Heb zelf nog geen tijd gehad, en kon toen ik in Utrecht was laatst helaas niet naar de tafel van 18..

Reinhilde: leuk, een 'afstudeertaart' . (kan ik binnenkort voor mezelf maken .. Kan je van dat stuk waar de drs. titel opstaat niet een soort medaille maken, met twee linten eronder uit, en dan ergens ook nog zo'n zwart hoedje erbij, wat je bij diploma-uitreiking in amerikaanse films altijd ziet, weet de naam even niet .
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_61803515
Ja, dat is wel een goed idee! Ga ik in mijn tekening verwerken, kijken of het wat wordt.

Ik ben naarstig op zoek naar cd-rom's met foto's, waar ook een paar van mijn eerdere creaties op staan, kan ze alleen nergens vinden . Wel deze al gevonden:

Niet zo kunstig, maar in grote hoeveelheid op een kerstfeestje wel heel leuk:

Mijn Halloween-taart van vorig jaar:
Zwarte icing, laten drogen, witte icing, plastic spin er op . Onder de icing zat zelfgemaakte knalrode marsepein, en de vulling was knalrode frambozencreme.

pi_61804562
Wowh wat is die haloween taart een gaaf idee! vooral ook die binnenkant erbij! Ik kan me helemaal voorstellen hoe die eruit ziet
pi_61804877
Leuk en lekker topic! Reinhilde wat een mooie halloween taart!
pi_61804945
Voor de geinteresseerden, zo moet het dus niet:
pi_61806247
Thanks voor de complimentjes!
Ik heb net online allemaal leuke taart-dingen besteld, daar word je blij van!!

Dat filmpje! Prutser.
pi_61806404
quote:
Op zondag 21 september 2008 19:35 schreef Reinhilde het volgende:
daar word je blij van!!
En arm
  zondag 21 september 2008 @ 20:31:55 #114
94046 PM-girl
pi_61807873
Leuk Reinhilde, succes alvast met je volgende taart!
*
  zondag 21 september 2008 @ 20:37:47 #115
94046 PM-girl
pi_61808080
dat filmpje! En dat noemt zich expert! Niet dat ik nu al enigzins ruime ervaring heb, maar zelfs mijn eerste keer fondant zat er strakker omheen!

Dit plaats je toch niet als je een van de andere how-to filmpjes gezien hebt op YT?
*
pi_61808415
reinhilde wat mooi !
mama van 3 kids!
pi_61842828
Nogmaals bedankt voor de complimentjes

Vandaag komen mijn nieuwe taart-bak-spullen,
  dinsdag 23 september 2008 @ 13:54:04 #118
94046 PM-girl
pi_61849547
Kon je mmf echt lang (als in langer dan een week) bewaren? Ik heb het luchtdicht verpakt en in de kast staan.
*
pi_61849562
Ja, zo lang als de houdbaarheid van de marshmallows was
Saartje
  dinsdag 23 september 2008 @ 14:04:16 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61849733
Wat een mooie dingen staan er toch in de OP!
  dinsdag 23 september 2008 @ 14:04:36 #121
94046 PM-girl
pi_61849741
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 13:55 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ja, zo lang als de houdbaarheid van de marshmallows was
Ok, dat is mooi! Thanks!
*
pi_61850892
quote:
Op zondag 21 september 2008 18:38 schreef Trusten het volgende:
Voor de geinteresseerden, zo moet het dus niet:
Zo zeg, die mevrouw wordt even afgefikt in het commentaar op YT.
Kan het zelf niet beter, maar ik vond het er ook niet uitzien
Het lijkt me erg moeilijk, dat decoreren met marsepein (niet de figuurtjes maar die laag)
pi_61856254
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 14:57 schreef verita het volgende:
Het lijkt me erg moeilijk, dat decoreren met marsepein (niet de figuurtjes maar die laag)
Geloof me, het valt erg mee (ik heb pas twee taarten gemaakt). Zorgen voor een goede deegroller (liefst siliconen) en gladde ondergrond..
pi_61939446
Wat een stilte...
pi_61940082
Ik zit al sinds het eerste topic mee te lezen..het ziet er allemaal ZO leuk uit!! Ik wil t ook een keertje (of vaker..) proberen, maar da's funest voor mn dieet, dus ik wacht nog even af
(:
pi_61940516
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 20:43 schreef nein het volgende:
Ik zit al sinds het eerste topic mee te lezen..het ziet er allemaal ZO leuk uit!! Ik wil t ook een keertje (of vaker..) proberen, maar da's funest voor mn dieet, dus ik wacht nog even af
Ik kan geen suiker eten/verdragen maar toch maak ik het, vind het maken het leukste
pi_61941211
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 20:59 schreef Trusten het volgende:

[..]

Ik kan geen suiker eten/verdragen maar toch maak ik het, vind het maken het leukste
Ja ik vind het maken eigenlijk ook het leukst, maar ik ken mezelf wel..
Misschien moet ik ze maar vullen met piepschuim
(:
pi_61941456
Allez, ik ga er morgen weer eentje maken... Volgende week wil ik een echt mooie maken, dus nu nog even oefenen!
Heb nu ook rode en gele kleurstof, nu nog even bedenken wat ik nog meer nodig heb aan vormpjes enzo. Oh ja, en ik heb een rode gebaksstift met aardbeiensmaak gekocht
  vrijdag 26 september 2008 @ 23:14:45 #129
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_61943988
Ik weet niet of de volgende link hier al eens voorbij is gekomen maar ik heb me er vreselijk mee vermaakt:
http://cakewrecks.blogspot.com
Hilarisch!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_61944072
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 23:14 schreef Lishe het volgende:
Ik weet niet of de volgende link hier al eens voorbij is gekomen maar ik heb me er vreselijk mee vermaakt:
http://cakewrecks.blogspot.com
Hilarisch!
Leuk.
pi_61948239
Misschien dat ik een poging ga wagen om dat marshmellowfondant spul te maken ...
  zaterdag 27 september 2008 @ 21:45:49 #132
94046 PM-girl
pi_61959727
Lishe, hartelijk dank voor die link! Ik heb hem helemaal doorgenomen vanmiddag en me meer dan kostelijk vermaakt!
Ik vond die leeuwenman wel een giller, evenals die witte bruidstaart met groene lijnen.

En al die foute teksten, waarbij de aanwijzingen gewoon 1 op 1 overgenomen zijn, daar is echt geen verstand bij komen kijken!
*
pi_61975312
Die link is idd leuk

Ik heb een nieuw experimentje uitgevoerd, wat saaier, maar ook wat fraaier dan de vorige
Biscuitdeeg gevuld met perzik-passievruchtenjam met creme de peche en frambozenjam met creme de mures, afgesmeerd met botercreme. En drie verschillende tinten roze fondant

En ik vond bij de Delhaize een leuke aardbeien-stift. Echtgenoot moet nog wat meer oefenen

Ik wil trouwens nu wel echt een taartzaag; zien jullie hoe scheef die lagen gesneden zijn?
pi_61975378
Die is leuk, CF!
pi_61975444
quote:
Op zondag 28 september 2008 17:57 schreef ColdFeet het volgende:
Die link is idd leuk

Ik heb een nieuw experimentje uitgevoerd, wat saaier, maar ook wat fraaier dan de vorige
Biscuitdeeg gevuld met perzik-passievruchtenjam met creme de peche en frambozenjam met creme de mures, afgesmeerd met botercreme. En drie verschillende tinten roze fondant

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En ik vond bij de Delhaize een leuke aardbeien-stift. Echtgenoot moet nog wat meer oefenen
[ afbeelding ]

Ik wil trouwens nu wel echt een taartzaag; zien jullie hoe scheef die lagen gesneden zijn?
Mooi!
pi_61975558
die is echt tof CF
pi_61975578
wederom prachtig allemaal
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_61975585
Thanks, dames Ik geloof dat ik er klaar voor ben... Wil volgende week een taart maken voor een vriendin.
pi_61977112
M`n broer werd 30, dus kreeg hij 30 cupcakes van me
Vanillecc gevuld met aardbeienvlaaivulling, met een toef aardbeienbotercreme en chocoladecc, gevuld met dulce de leche, met een toef chocoladebotercreme.
Gadverdamme

en ja het zijn er echt 30, de 4 die niet op de standaard pasten kwamen los mee in een doosje
Saartje
pi_61977461
Ohhh die zien er superschattig uit!
pi_61977536
Wow, Coldfeet en Maneki, jullie zijn echt goed

Ik heb van de week wat geprobeerd met cupcakes en de MMF.
De cupcakes bleven te laag en de MMF vond ik nog een (plakkerig) gedoe. Ik heb gelukkig wel 2 voorraadjes MMF over en doe van de week nog een poging want mijn dochtertje gaat donderdag trakteren op de creche omdat ze 2 wordt en dan lijkt het me zo leuk om zelfgemaakt kleine cupcakes met een 2 erop te maken.
pi_61977608
Weet iemand van jullie trouwens hoe je van die 'slagroom' maakt zoals je die wel eens op oranjekoek aantreft? Van die harde slagroom? Soort boterspul ofzo?
pi_61977881
soort icing toevallig?

Gelijk even een vraag of iemand daar al eens mee gewerkt heeft?
pi_61979152
CF ziet er mooi en lekker uit!

Maneki ziet er echt super uit! Wat betekent cc? En hoe maak je die botercreme? Ik kan alleen de simpele, maar lekkere poedersuiker glazuur maken. En met chocolade.
Vandaag geprobeerd MMF te maken. Wilde niet best lukken. Eens kijken of de foto gelukt is. Ziet er niet zo fraai uit als bij jullie!
pi_61979326
quote:
Op zondag 28 september 2008 20:24 schreef _Ingrid_ het volgende:
Wat betekent cc? En hoe maak je die botercreme?
cc = cupcake

Botercreme kan je met speciale mix maken of door het mixxen van 250 gram roomboter met 500 gram (bakkers)poedersuiker. Belangrijk is het bij beide om eerst de boter heel goed en lang te mixxen (+- 5 minuten), vervolgens de suiker toevoegen en daarna nogmaals 5 minuten mixen
pi_61979697
Maneki, waar moet hij die dertig dingen laten? Volgens mij heb je bij de combi chocolade-botercreme en dulce de leche na twee happen je dagelijkse calorie-inname binnen

Wel supermooi trouwens, en leuk gepresenteerd ook! Which reminds me; ik wil een gebaksplateau.
pi_61980283
tvp voor simpel werk, waar halen jullie die marseppijnlaag? of rol je die zelf?
pi_61981719
quote:
Op zondag 28 september 2008 20:57 schreef lesley het volgende:
waar halen jullie die marseppijnlaag?
www.deleukstetaartenshop.nl
pi_61982252
Nog een boekentip voor marsepein:
http://www.bol.com/nl/p/b(...)005009186/index.html
pi_61983132
Sjek dit dan een heuse taartdecoratiebeurs volgende maand in Hilversum:

http://www.deleukstetaart(...)php?products_id=2292
(:
pi_61983249
quote:
Op zondag 28 september 2008 22:22 schreef nein het volgende:
Sjek dit dan een heuse taartdecoratiebeurs volgende maand in Hilversum:

http://www.deleukstetaart(...)php?products_id=2292
quote:
* Het bezoeken van evenementen van Taart&Trends is geheel op eigen risico.
* De organisatie is tijdens de evenementen niet verantwoordelijk voor eventuele schade/verlies/diefstal van persoonlijke bezittingen.
* De organisatie stelt zich niet aansprakelijk voor enig letsel dat tijdens de evenementen door betrokkenen opgelopen wordt
Ik kreeg een mental image en moest lachen .
pi_61983289
Blijkbaar is het nogal een risicovol gebeuren daar.
pi_61983376
quote:
Op zondag 28 september 2008 22:26 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

[..]

Ik kreeg een mental image en moest lachen .
Begrijpelijk
(:
pi_61983408
http://www.cakeandco.nl/

hier kan je trouwens een decoratiecursus doen, leek me wel geinig, tot ik het prijskaartje zag....
45 euro om 1 taart te bakken..mwaaah..dan pruts ik liever zelf wat aan
(:
pi_61983626
We moeten gewoon een keer een taart-meet houden .
En dan dingetjes van elkaar (<- niet van mij in ieder geval ) iemand leren.
pi_61983725
quote:
Op zondag 28 september 2008 20:41 schreef ColdFeet het volgende:
Maneki, waar moet hij die dertig dingen laten? Volgens mij heb je bij de combi chocolade-botercreme en dulce de leche na twee happen je dagelijkse calorie-inname binnen

Wel supermooi trouwens, en leuk gepresenteerd ook! Which reminds me; ik wil een gebaksplateau.
In de buik van z`n visite
Saartje
pi_61983760
quote:
Op zondag 28 september 2008 22:37 schreef ijsmeis het volgende:
We moeten gewoon een keer een taart-meet houden .
En dan dingetjes van elkaar (<- niet van mij in ieder geval ) iemand leren.
Zoiets ja.... *slaat alvast 1 miljoen marshmallows in*

Ik ga binnenkort es een taartdeco boekje kopen ofzo..ik wil toch echt een keer e.e.a. gaan proberen! Het is net alsof je met playdo of fimoklei aan de slag bent..daar was ik als klein meisje al helemaal gek van.
(:
pi_61983833
quote:
Op zondag 28 september 2008 22:41 schreef nein het volgende:

[..]

Zoiets ja.... *slaat alvast 1 miljoen marshmallows in*
Aha! Een plek hebben we dus al .
pi_61984468
quote:
Op zondag 28 september 2008 22:44 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Aha! Een plek hebben we dus al .
Ik zorg voor de plek, de rest voor de taarten
(:
pi_61988393
quote:
Op zondag 28 september 2008 22:41 schreef nein het volgende:
Ik ga binnenkort es een taartdeco boekje kopen ofzo
Ik kan je aanraden om ook/of in plaats van het kopen van een boek eens rond te gaan hangen op het De Leukste Taarten forum, daar leer je een heleboel handigheidjes. Ik heb nog nooit een boekje nodig gehad

Ook kun je op de volgende sites handige how-to's vinden:
www.maakjetaart.nl (basistaart maken, botercreme, bekleden)
www.tartacadabra.nl (o.a. taart vullen, taart stapelen, het maken van letters enz)
www.deleukstetaarten.nl (roosjes maken van mmf, ouwel vlinders, cupcakes vullen)
  maandag 29 september 2008 @ 08:23:47 #161
94046 PM-girl
pi_61988781
Maneki, wat leuk en lekker!

En CF, mooi gedaan hoor! Wat ik je nog als tip kan geven om recht te snijden zonder taartzaag is dit.
Als de taart nog op de bodem ligt van de springvorm, draait hij makkelijk rond. Leg een klein houten blokje/bakje/iets anders naast de taart en geleid daarover je mes.
Het voorwerp fungeert als steunblok, terwijl je je mes in de taart steekt. Daarna draai je de taart voorzichtig rond terwijl je met het mes in en uit beweegt.
quote:
Op zondag 28 september 2008 19:32 schreef snoopy het volgende:
Ik heb van de week wat geprobeerd met cupcakes en de MMF.
De cupcakes bleven te laag en de MMF vond ik nog een (plakkerig) gedoe. Ik heb gelukkig wel 2 voorraadjes MMF over en doe van de week nog een poging want mijn dochtertje gaat donderdag trakteren op de creche omdat ze 2 wordt en dan lijkt het me zo leuk om zelfgemaakt kleine cupcakes met een 2 erop te maken.
Origineel zal ik niet zijn, maar mijn zoontje trakteert woensdag op de creche vanwege zijn 2e verjaardag cupcakes met een 2 erop
De fondant ligt hier ook al even klaar daarvoor, in verschillende kleurtjes!
*
pi_61989317
Oeh PM maar jij bent er al stukken beter in dan ik
  maandag 29 september 2008 @ 09:06:04 #163
94046 PM-girl
pi_61989376
quote:
Op maandag 29 september 2008 09:02 schreef snoopy het volgende:
Oeh PM maar jij bent er al stukken beter in dan ik
Jamaar een cakeje bakken lukt ons allebei wel, en met een uitsteekvormpje een twee maken, dat moet ook goedkomen toch? Overigens ga ik die twee erop plakken met botercreme, denk ik.
*
pi_61989719
Ik plak alle figuurtjes gewoon vast met water, PM. Botercreme blijft 'flexibel', dus dan krijg je het niet goed vast. Eiwit kan volgens mij ook wel.
  maandag 29 september 2008 @ 10:10:40 #165
94046 PM-girl
pi_61990436
CF, zou wat ook werken als je direct op cake wil plakken? En bedoel je geklopt eiwit? Of gewoon plakkerig, vloeibaar eiwit?

Was er nu trouwens bij AH kant en klare biscuitmix te koop, of is dat alleen bij de taartwinkels te krijgen?
*
pi_61990487
quote:
Op maandag 29 september 2008 10:10 schreef PM-girl het volgende:
CF, zou wat ook werken als je direct op cake wil plakken? En bedoel je geklopt eiwit? Of gewoon plakkerig, vloeibaar eiwit?

Was er nu trouwens bij AH kant en klare biscuitmix te koop, of is dat alleen bij de taartwinkels te krijgen?
Oh, als je het direct op de cake plakt, zou ik geen water gebruiken, maar eiwit. Dat plakt echt enorm. Of gewoon een heel dun laagje jam.
Maar ik vind botercreme stiekem vies; ik ben nog op zoek naar alternatieven om op de taart te smeren.
  maandag 29 september 2008 @ 10:18:36 #167
94046 PM-girl
pi_61990592
Ah ok!
*
pi_61990833
PM ik zou voor de cakejes geen biscuitmix gebruiken maar gewone mix voor cakejes van koopmans oid Veul smakelijker
Saartje
pi_61991008
Gewoon cakejes bakken from scratch is echt een eitje joh!

ik ben trouwens echt enthousiast over zelfgemaakte biscuit; zelfs in de vorm van kleine cakejes is het nog echt lekker; licht en luchtig.
pi_61991134
Ik bak ze altijd from scratch, maar niet iedereen kan/wil/durft dat he
Saartje
pi_61991301
True, true. Maar ik vind cakemixen altijd zo'n onzin; is in feite gewoon zelfrijzend bakmeel met vanillesuiker. Of je moet zo'n prutje hebben waar alleen water bij hoeft; maar dat smaakt nergens naar, vind ik.
  maandag 29 september 2008 @ 11:21:44 #172
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61991843
quote:
Op zondag 28 september 2008 17:57 schreef ColdFeet het volgende:
Die link is idd leuk

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

, wat is 'ie goed gelukt! .
Al vond ik de vorige ook prrrrima hoor .
Niet meer actief op Fok!
pi_61992013
Ik ga de volgende keer geen vier lagen fondant stapelen, is echt mieeeeeerzoet. Dus gewoon de 'hartjes' uit de bloemetjes steken en opvullen.
pi_61992116
quote:
Op maandag 29 september 2008 10:48 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik bak ze altijd from scratch, maar niet iedereen kan/wil/durft dat he
Ik heb nu jouw recept gebruikt maar dan met bruine basterdsuiker en geen vanilledinges (ik heb gebruikt wat ik in huis had). Ze zijn best goed gelukt en lekker

Ik ga vanavond proberen hoe de uitgestoken twee-tjes het doen op chocoladeglazuur.
pi_61992176
Zo dan! Jullie zijn lekker op dreef geweest tijdens mijn vakantie . Ik ben eindelijk weer bijgelezen, terwijl ik fondant aan het kleuren ben voor een opdrachtje van Troel eind deze week .
Trouwens superstoer zo de OP
  maandag 29 september 2008 @ 11:39:17 #176
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61992210
Ik moet binnenkort toch ook maar eens aan de slag. Wil een taart maken voor de verjaardag van Sashal, straks eind December, maar dan moet ik nog maar wel even goed oefenen.
pi_61993071
Wat een leuke taart CF
pi_61993103
O ik heb een taart snijding! En ik wil ook jouw taart maken ooit!
Dan heb ik drie maten bloemensnij dingesen nodig
cake meel
en dat gekleurde spul?
pi_61993550
Ik denk dat ik dit binnenkort ook eens ga proberen.
  maandag 29 september 2008 @ 13:56:33 #180
94046 PM-girl
pi_61995217
O maar ik bak inderdaad de cakejes anders! Voor de grote taart wil ik biscuitmix gebruiken, maar nu weet ik nog steeds niet of dat bij Appie te koop is
*
pi_61995274
quote:
Op maandag 29 september 2008 12:23 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
O ik heb een taart snijding! En ik wil ook jouw taart maken ooit!
Dan heb ik drie maten bloemensnij dingesen nodig
cake meel
en dat gekleurde spul?
Ik had witte marshmallows en heb kleurstof gebruikt voor de verschillende roze-tinten (echt veel twee keer zoveel druppels betekent echt niet twee keer zoveel verzadiging Er zit een heel buisje rood in). Die bloemensnijdingesen heb ik per 7 gekocht in een blikje bij de kookwinkel. En eronder zit gewoon biscuit, dat recept heb ik volgens mij al eens gepost.
pi_61995294
quote:
Op maandag 29 september 2008 13:56 schreef PM-girl het volgende:
O maar ik bak inderdaad de cakejes anders! Voor de grote taart wil ik biscuitmix gebruiken, maar nu weet ik nog steeds niet of dat bij Appie te koop is
Maak het gewoon zelf joh, supermakkelijk!
pi_61995329
biscuit is toch dat spul in slagroomtaarten
met jam?

dat vind ik vies kun je het ook met echte cake of zo maken?
of met room en biscuit gaat nog wel denk ik.
pi_61995357
O en deze is echt prachtig!
Want ik was een beetje gemeen over je shrek look a like taart
pi_61995399
quote:
Op maandag 29 september 2008 14:01 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
O en deze is echt prachtig!
Want ik was een beetje gemeen over je shrek look a like taart

Anyway, ik denk dat de combi cake-botercreme-fondant-jam-whatever wel erg zwaar wordt; biscuit is wat lichter.
  maandag 29 september 2008 @ 14:08:28 #186
94046 PM-girl
pi_61995557
quote:
Op maandag 29 september 2008 13:58 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Maak het gewoon zelf joh, supermakkelijk!
Jaaa, maar ik maak het fondant al zelf en voor nood enzo Het is dus niet bij AH te krijgen?
*
pi_61995569
Maar wel goor. Maar dan eet ik alleen de buitenkant op en dan ben ik ook nog goed bezig Dan voer ik de rest aan andere mensen

Nee ik bedoel biscuit-creme spul-biscuit-cremespul-biscuit-aardbeienjam-biscuit-fondant

ofzo
pi_61995648
quote:
Op maandag 29 september 2008 14:08 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Jaaa, maar ik maak het fondant al zelf en voor nood enzo Het is dus niet bij AH te krijgen?
Ik woon in Belgie, vraag mij niets. Maar bij mij lukt het altijd
pi_61995861
Die biscuitmix kun je bij de reeds genoemde webshop kopen, of van soezie (bij boerenbond) of je maakt hem héél makkelijk zelf, en minstens zo smakelijk
Saartje
pi_61995950
Ik heb een broodbakmachine,
daar kun je volgens mij ook caken in maken

Krijg je zo een leuk vierkant ding Ook leuk
  maandag 29 september 2008 @ 14:44:10 #191
94046 PM-girl
pi_61996546
quote:
Op maandag 29 september 2008 14:19 schreef Maneki.Neko het volgende:
Die biscuitmix kun je bij de reeds genoemde webshop kopen, of van soezie (bij boerenbond) of je maakt hem héél makkelijk zelf, en minstens zo smakelijk
Ah, boerenbond! Daar heb ik wat aan, dank dank!
*
pi_61997030
Dus als je een taart ervan wil maken kun je dat beter met biscuitmix doen, dan met gewoon cake beslag? Of is dat hetzelfde?
  maandag 29 september 2008 @ 15:08:48 #193
94046 PM-girl
pi_61997205
quote:
Op maandag 29 september 2008 15:01 schreef _Ingrid_ het volgende:
Dus als je een taart ervan wil maken kun je dat beter met biscuitmix doen, dan met gewoon cake beslag? Of is dat hetzelfde?
Cakebeslag kan wel, maar dat is wat voller qua smaak enzo, waardoor het geheel erg zoet wordt.
Biscuit zou voor wat luchtigers zorgen, zo heb ik begrepen.
*
pi_61997317
Wat moooooi allemaal Dit ga ik zekerzekerzeker volgen, vanavond deel 1 maar doorspitten dan... Jullie zijn kunstenaars en ik ben fan.
pi_61998505
quote:
Op maandag 29 september 2008 15:08 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Cakebeslag kan wel, maar dat is wat voller qua smaak enzo, waardoor het geheel erg zoet wordt.
Biscuit zou voor wat luchtigers zorgen, zo heb ik begrepen.
Cakebeslag bevat zowat een pakje boter, vaak. In biscuit zit geen vet (nou ja, een klein beetje van de eieren). Het houdt het midden tussen cake en lange vingers.
pi_61999117
Trusten: Dank je wel voor de links! Die zijn echt SUPERhandig!!
quote:
Op maandag 29 september 2008 14:22 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik heb een broodbakmachine,
daar kun je volgens mij ook caken in maken

Krijg je zo een leuk vierkant ding Ook leuk
HA! Wat een idee.....:D Ik heb namelijk helemaal geen goeie oven (een combimagno/oven ding die alleen dingen goed heet maakt aan de bovenkant), maar wel een goeie broodbakmachine..whehehe..dat gaat leuk worden Allemaal vierkante taartjes maken, keileuk!
(:
pi_61999596
quote:
Op maandag 29 september 2008 08:23 schreef PM-girl het volgende:

En CF, mooi gedaan hoor! Wat ik je nog als tip kan geven om recht te snijden zonder taartzaag is dit.
Als de taart nog op de bodem ligt van de springvorm, draait hij makkelijk rond. Leg een klein houten blokje/bakje/iets anders naast de taart en geleid daarover je mes.
Het voorwerp fungeert als steunblok, terwijl je je mes in de taart steekt. Daarna draai je de taart voorzichtig rond terwijl je met het mes in en uit beweegt.
Daar had ik overheen gelezen; goeie Want ik zou zo ook niet weten waar ik voor vrijdag een taartzaag vandaan moet halen
  maandag 29 september 2008 @ 16:46:31 #198
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_62000086
Waarom heb ik dit topic nooit gezien?!?! .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_62000195
Omdat SHE het ons verboden heeft het aan jou te laten zien
pi_62000249
Maar nu je er toch bent: stukje roze taart? Moet op
  maandag 29 september 2008 @ 16:59:02 #201
14746 k_i_m
pi_62000397
Gaan er eigenlijk mensen naar die taartmeeting? Da's hier om de hoek .
In my life
Why do I smile
pi_62000462
Ik wil wel maar ik weet het nog niet..zal wel last minute beslissen zoals altijd
Saartje
  maandag 29 september 2008 @ 17:12:02 #203
14746 k_i_m
pi_62000729
Laat maar weten als je gaat, ik haak wel lastminute in!
In my life
Why do I smile
pi_62001738
Ik hou je op de hoogte
Saartje
pi_62001867
quote:
Op maandag 29 september 2008 15:01 schreef _Ingrid_ het volgende:
Dus als je een taart ervan wil maken kun je dat beter met biscuitmix doen, dan met gewoon cake beslag?
Het kan ook met cake maar cake is EN zoet EN vet terwijl er ook nog botercreme (oid) op komt en nog zoete vulling (bijv chocolade, jam) en daarna nog eens bekleed wordt met zoet. Daarnaast krijg je dan een superzware (en machtige) taart. Een taart gemaakt met biscuit is al redelijk aan de zware kant...

Daarnaast vind ik het met biscuit ook nog eens veel lekkerder.....zelfgemaakte biscuit smaakt zeker wel anders dan die standaardcake in bijv Hema slagroomtaart
pi_62002086
Bedankt voor de antwoorden.
Ik denk er nog over na. Kan mooi oefenen met mijn mans verjaardag. En dan met Kims verjaardag (6 dec) uitpakken.
Heb ook nog kookboeken van oa Nigella Lawson, staan ook erg lekkere recepten in.
MMF vind ik trouwens niet super lekker. Marsepein lust ik niet.
pi_62002428
Die biscuitmix zie ik op internet in twee verschillende soorten staan, met maizena en deze
Ingrediënten
1 ei (M)
30g suiker
30g bloem
snufje zout
Die lijkt me het makkelijkst ;-) maar welke gebruiken jullie om dat zelf te maken?
pi_62002480
30 gram bloem? Lijkt me een beetje weinig.
pi_62002547
Het recept dat ik gebruik staat hier:
Taarten en cupcakes decoreren #2 - Met spacende cake!
pi_62003124
quote:
Op maandag 29 september 2008 18:22 schreef Deliah het volgende:
30 gram bloem? Lijkt me een beetje weinig.
Ja dat was een basis recept en moet je ong. x 5 ofzo doen.

@ Coldfeet, thx voor het linkje.
pi_62003681
quote:
Op maandag 29 september 2008 18:20 schreef het-is-mij het volgende:
Ingrediënten
1 ei (M)
30g suiker
30g bloem
snufje zout
Die lijkt me het makkelijkst ;-) maar welke gebruiken jullie om dat zelf te maken?
Ik gebruik deze als mijn mix op is
pi_62003926
quote:
Op maandag 29 september 2008 18:52 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Ja dat was een basis recept en moet je ong. x 5 ofzo doen.
pi_62009545
Is er hier toevallig iemand die interesse heeft in een setje letter tappits/uitstekers?

Ik heb per ongeluk een zelfde setje besteld als dat ik al had, de verpakking zit dus nog dicht.

Hiermee zijn o.a. de letters op deze taart gemaakt:

Ook kun je hiermee (met de lege liniaal) een strik als deze maken:

Voor 7 euro inclusief verzendkosten (nieuwprijs is 7,50 excl) stuur ik het naar je op Stuur me even een PM bij interesse

[ Bericht 1% gewijzigd door Trusten op 29-09-2008 22:14:36 ]
pi_62010403
Heel erg leuk. Maar naar Belgie verzenden is vast weer veel duurder, of niet?
pi_62010419
quote:
Op maandag 29 september 2008 16:50 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Omdat SHE het ons verboden heeft het aan jou te laten zien
pi_62020414
quote:
Op maandag 29 september 2008 22:28 schreef ColdFeet het volgende:
Heel erg leuk. Maar naar Belgie verzenden is vast weer veel duurder, of niet?
Valt wel mee hoor, het is niet zo zwaar. Er heeft zich 1 iemand gemeld via PM die graag meer info wilde dus zij was de eerste.

Mocht zij geen interesse hebben dan 8 inclusief?
pi_62020471
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 12:11 schreef Trusten het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor, het is niet zo zwaar. Er heeft zich 1 iemand gemeld via PM die graag meer info wilde dus zij was de eerste.

Bon!
pi_62020713
Dit is uiteindelijk de taart geworden voor mijn moeder's bul-uitreiking:

pi_62021459
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 12:26 schreef Reinhilde het volgende:
Dit is uiteindelijk de taart geworden voor mijn moeder's bul-uitreiking:

[ afbeelding ]
Ooh...leuk! Lekker vrolijk ook
(:
pi_62021530
Thanks!
pi_62021581
Leuk!
Hoe heb je die rode fondant nou gemaakt? Ik kom niet verder dan roze.
pi_62021708
Mooi geworden reinhilde, lekker vrolijk.
Ehm..........ff een gekke vraag maar hoe hou je die sterren etc. vast op de fondant? Plakt t vanzelf aan elkaar of doe je er iets tussen?
pi_62021771
Oke, mensen, niet lachen, maar ik kreeg opeens een ingeving. Mits dit uitvoerbaar is:

In hoeverre kan je fondant vergelijken met van die kinderklei als Playdo? Want dan ga ik eerst even lekker figuurtjes oefenen met playdo (of iets dergelijks...), anders vind ik het zo zonde van alle moeite en vieze keuken..en zo kan ik voorlopig ook nog niet snoepen
(:
  dinsdag 30 september 2008 @ 13:18:48 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62021820
Als ik zo naar de foto's kijk is het wel aardig vergelijkbaar!

Mooie dingen zie ik toch komen!
Ik ben alleen huiverig om ze zelf te gaan maken, want het moet ook op. En er zit al een kilo'tje of wat te veel aan hier.
Maar ik vind het zo mooi allemaal!
pi_62021851
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 13:15 schreef nein het volgende:
Oke, mensen, niet lachen, maar ik kreeg opeens een ingeving. Mits dit uitvoerbaar is:

In hoeverre kan je fondant vergelijken met van die kinderklei als Playdo? Want dan ga ik eerst even lekker figuurtjes oefenen met playdo (of iets dergelijks...), anders vind ik het zo zonde van alle moeite en vieze keuken..en zo kan ik voorlopig ook nog niet snoepen
vind het eigenlijk wel slim eerst even een middagje kleien, wie weet heb je wel helemaal geen talent zit je daar met al je taart spullen.

fimo klei zou je ook nog kunnen proberen, das iets vaster geloof ik ( minder drogig)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_62021935
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 13:20 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

vind het eigenlijk wel slim eerst even een middagje kleien, wie weet heb je wel helemaal geen talent zit je daar met al je taart spullen.

fimo klei zou je ook nog kunnen proberen, das iets vaster geloof ik ( minder drogig)
Whehehe ja psies Maar mn handen beginnen echt te jeuken als ik al deze leuke dingen zie...willikooookk!!

(ik heb jarenlang geboetseerd en keramiek gedaan, en ook met fimoklei gewerkt, dus ik weet stiekem wel wat ik wel en niet kan, maar het is al zooo lang geleden...)
(:
pi_62022059
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 13:12 schreef het-is-mij het volgende:
Mooi geworden reinhilde, lekker vrolijk.
Ehm..........ff een gekke vraag maar hoe hou je die sterren etc. vast op de fondant? Plakt t vanzelf aan elkaar of doe je er iets tussen?
Het plakt prima met wat water. Anders eiwit of botercreme/glazuur oid.
pi_62022375
Fimo en marsepein/fondant zijn behoorlijk vergelijkbaar. De techniek is hetzelfde
Als je kan kleien, kan je marsepeinen..ofzo
Saartje
pi_62022645
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 13:40 schreef Maneki.Neko het volgende:
Fimo en marsepein/fondant zijn behoorlijk vergelijkbaar. De techniek is hetzelfde
Als je kan kleien, kan je marsepeinen..ofzo
Mooi! *gaat een paar fimopakjes inslaan*

edit: ik krijg zojuist de volgende ingeving: kan je niet gewoon (nieuwe, schone) kleibewerkingsspullen gebruiken voor fondant? Zoals een kleipistool enzo? Da's toch veul goedkoper dan die speciale dingen voor taarten? Of gaat die boel roesten ofzo?
(:
  dinsdag 30 september 2008 @ 15:12:27 #230
331 Merel
Be here now.
pi_62024877
Ik heb ook allerlei plastic kinder-klei-uitsteekvormpjes hoor, werkt net zo goed voor MMF

Ik wil weer wat maken, maar ik heb geen idee voor welke gelegenheid en ik wil het zelf niet eten
pi_62027931
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 12:11 schreef Trusten het volgende:
Helaas, de letters zijn verkocht

Ben momenteel trouwens bezig om mijn eerste strik te maken

[ Bericht 16% gewijzigd door Trusten op 30-09-2008 18:23:35 ]
pi_62029810
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 15:12 schreef Merel het volgende:
Ik heb ook allerlei plastic kinder-klei-uitsteekvormpjes hoor, werkt net zo goed voor MMF

Ik wil weer wat maken, maar ik heb geen idee voor welke gelegenheid en ik wil het zelf niet eten
O dat is best slim
pi_62029976
Ik plak MMF vast met abrikozenjam, net als bij marsepein. En dat rood heb ik zo rood door mijn mooie nieuwe kleurstof.
pi_62030574
Ik word veel te hebberig van die site
pi_62031272
Ik ook.

Ik mag van mezelf pas weer iets bestellen in 2009.
pi_62033971
Sommige taartartikelen kun je ook bestellen via www.chocolatewarehouse.nl, misschien heeft iemand er wat aan. Bijv. de chocolade van Callebaut en ook kleurstoffen.
pi_62034433
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 17:07 schreef Trusten het volgende:

[..]

Helaas, de letters zijn verkocht

Ben momenteel trouwens bezig om mijn eerste strik te maken
Ook goed! Kun je vertellen waar je ze had gekocht? En krijgen we een foto te zien van die strik?

Reinhilde, ah, thanks. Had je veel kleurstof nofig? En is het in poeder- of druppeltjesvorm?
pi_62035127
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:08 schreef ColdFeet het volgende:
Ook goed! Kun je vertellen waar je ze had gekocht? En krijgen we een foto te zien van die strik?
Gekocht in de maakjetaart.nl webshop. Ook te koop bij deleukstetaartenshop.nl. Foto volgt wel maar voorlopig nog niet want heb alleen de lussen gemaakt en de strik kan ik pas op de taart toen tegen de tijd dat ik de taart ga maken
pi_62035191
Als ik hier nou ook mee wil beginnen he, wat heb ik dan écht nodig? Tot nu toe staat op mijn lijst hetvolgende:
- biscuitmix
- marshmallows
- poedersuiker
- iets van decoratie
- een of meerdere kleurstoffen

Ik heb een deegroller (kunststof en hout), siliconenbakmat, meerdere bakvormen (rond, langwerpig, muffinbakblik, kerstboom, beer, etc.), koekjesuitsteekvormen, vanillearoma, kookchocolade... *loopt in gedachten de keukenkastjes na op alles wat mogelijkerwijs nuttig zou kunnen zijn*.

Ik zit vlak bij meerdere toko's met volgens mij ook wel allerlei kleurstoffen en ik zit vlakbij Planet Cake, dus wat ik nodig heb kan ik zo halen.
pi_62037225
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 22:22 schreef Isegrim het volgende:
OMG check deze dan.

http://cakewrecks.blogspo(...)ke-henson-proud.html
holy crap, ik zeg het niet snel, maar hier zou ik het toch écht écht heeeel zonde vinden om die taart in stukken te gaan snijden!
(:
pi_62037258
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 22:33 schreef nein het volgende:

[..]

holy crap, ik zeg het niet snel, maar hier zou ik het toch écht écht heeeel zonde vinden om die taart in stukken te gaan snijden!
Inderdaad.
pi_62042384
quote:
OMG check deze dan.

Wauw.
pi_62043527
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:30 schreef Maeghan het volgende:
- biscuitmix
- marshmallows
- poedersuiker
- iets van decoratie
- een of meerdere kleurstoffen
Denk dat je er aardig bent zo....ik mis alleen nog de vulling bijv botercrememix (maar dit kun je ook zelf maken) en wat ik ook nog mis zijn latex handschoenen...anders loop je een paar dagen/weken met gekleurde handen rond!
  woensdag 1 oktober 2008 @ 09:33:39 #245
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62043667
quote:
OMG check deze dan.

Wat ongelofelijk mooi!

woensdag 1 oktober 2008 @ 10:09:10 #246
94046 PM-girl
pi_62044430
Deze taart heeft ook een prijs gewonnen, maar ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om hem te snijden of te eten!

Ik had bedacht dat ik een kapsel ook zou kunnen afsmeren met chocopasta? ipv botercreme? Of zou dat niet goed gaan?
Op de 2-cupcakes heb ik met dik suikerwater uiteindelijk de tweetjes erop geplakt, dat ging goed!
*
pi_62044529
met chocopasta kan je ook afsmeren. Zou alleen voor lichte kleuren fondant of marsepein witte chocopasta gebruiken .
  woensdag 1 oktober 2008 @ 10:21:29 #248
94046 PM-girl
pi_62044700
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 10:14 schreef Vlitsie het volgende:
met chocopasta kan je ook afsmeren. Zou alleen voor lichte kleuren fondant of marsepein witte chocopasta gebruiken .
Dat lust ik niet Bedoel je voor het vlekken, of schijnt het ook door?
*
pi_62044747
PM, post je nog een foto?
pi_62044760
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 10:09 schreef PM-girl het volgende:
Ik had bedacht dat ik een kapsel ook zou kunnen afsmeren met chocopasta?
Kan prima maar je kunt het dan het beste even in de magnetron doen zodat het iets dunner wordt...en witte pasta is beter want door fondant zie je het snel heen.

Je kan ook afsmeren met jam, jam even verwarmen en zeven om de eventuele stukjes eruit te krijgen. Je moet wel een mooi strak kapsel hebben, want je kan er niks mee camoufleren.

Ik gebruik zelf ook wel eens 1 deel boter, 1,5 deel poedersuiker en een scheutje vanille-aroma. dan smaakt helemaal niet naar boter
  woensdag 1 oktober 2008 @ 10:30:56 #251
94046 PM-girl
pi_62044909
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 10:23 schreef ColdFeet het volgende:
PM, post je nog een foto?
Vergeten te maken Nouja, zo spectaculair was het niet. Cupcakejes met een gekleurde 2 erop geplakt!
*
  woensdag 1 oktober 2008 @ 10:31:21 #252
94046 PM-girl
pi_62044918
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 10:24 schreef Trusten het volgende:

[..]

Kan prima maar je kunt het dan het beste even in de magnetron doen zodat het iets dunner wordt...en witte pasta is beter want door fondant zie je het snel heen.

Je kan ook afsmeren met jam, jam even verwarmen en zeven om de eventuele stukjes eruit te krijgen. Je moet wel een mooi strak kapsel hebben, want je kan er niks mee camoufleren.

Ik gebruik zelf ook wel eens 1 deel boter, 1,5 deel poedersuiker en een scheutje vanille-aroma. dan smaakt helemaal niet naar boter
Dat klinkt ook lekker!
*
  woensdag 1 oktober 2008 @ 10:33:39 #253
151515 verita
Happy days
pi_62044979
quote:

Tss, nou dat is toch wel vakwerk. Tsjonge zeg, ik wil denk ik niet weten hoeveel uur werk er in zit. Maar wat mooi
pi_62047187
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 09:24 schreef Trusten het volgende:

[..]

Denk dat je er aardig bent zo....ik mis alleen nog de vulling bijv botercrememix (maar dit kun je ook zelf maken) en wat ik ook nog mis zijn latex handschoenen...anders loop je een paar dagen/weken met gekleurde handen rond!
Ja, dat maak ik dan zelf wel. En handschoenen zijn wel een goed idee inderdaad, dankje! Ik had morgen anders rustig naar m'n werk gegaan met groengevlekte (of zo) handjes.
pi_62048186
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 10:21 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Dat lust ik niet Bedoel je voor het vlekken, of schijnt het ook door?
Schijnt door en het probleem met lichte kleuren en gewone chocopasta is dat het idd kan gaan vlekken en dat krijg je weer moeilijk van je fondant/marsepein af.

Ik ga zo eens verder met mijn taart voor Troel .
pi_62055819
quote:
OMG check deze dan.

Een waardig eerbetoon aan Henson

Ze lijken echt precies!
pi_62056758
quote:
OMG check deze dan.

pi_62061463
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 10:30 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Vergeten te maken Nouja, zo spectaculair was het niet. Cupcakejes met een gekleurde 2 erop geplakt!
Bij mij is het veel erger
Cakejes bij de bakker gekocht, kant en klare glazuur erop en kant en klare hartjes

pi_62062096
Nou, ik ging vandaag naar Planet Cake. Door weer en wind, parkeerplaats gezocht, parkeerkaartje gekocht, in vijf pogingen eindelijk m'n parkeerkaartje onder de voorruit gekregen (waaide de hele auto door). Ik loop om het gebouw heen, hangt er een bordje op de voordeur: "Woensdag 1 oktober zijn wij vanaf 12:30 gesloten. Excuses voor het ongemak". Fijn hoor =/ Hadden ze ook even op de website mogen zetten of zo.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 21:58:25 #260
94046 PM-girl
pi_62062632
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 21:21 schreef snoopy het volgende:

[..]

Bij mij is het veel erger
Cakejes bij de bakker gekocht, kant en klare glazuur erop en kant en klare hartjes

[ afbeelding ]
Nou, ze zijn toch gedecoreerd?

Ik heb vandaag een miniverjaardagstaartje gemaakt. Zelf kapsel gebakken met Maneki's recept. Ik vond het iets te zacht nadat het de oven uitkwam, maar het was net te snijden. Wel was het midden wat ingezakt.
Gevuld met rode vruchtenjam en afgesmeerd met botercreme.

Heb besloten voorlopig niet beeldend maar abstract te blijven werken
*
pi_62062658
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 21:41 schreef Maeghan het volgende:
Nou, ik ging vandaag naar Planet Cake. Door weer en wind, parkeerplaats gezocht, parkeerkaartje gekocht, in vijf pogingen eindelijk m'n parkeerkaartje onder de voorruit gekregen (waaide de hele auto door). Ik loop om het gebouw heen, hangt er een bordje op de voordeur: "Woensdag 1 oktober zijn wij vanaf 12:30 gesloten. Excuses voor het ongemak". Fijn hoor =/ Hadden ze ook even op de website mogen zetten of zo.
Staat er ook: *** Op woensdag 1 oktober zijn wij voor 1x vanaf 12.30 uur GESLOTEN ***
pi_62063302
Oh ja, nu zie ik het ook. Moah, het had iets duidelijker gemogen (en op de openingstijdenpagina - tenslotte de plaats waar je kijkt voor openingstijden, lijkt me), maar vooruit.
pi_62063381
voor de liefhebbers : http://www.amazon.co.uk/C(...)lights/dp/0715324977

ik zag net dit topic en ik had van de week een boek in mijn handen (bovenstaande titel) en dat zag er zo mooi uit

ik geloof dat het boek in nederland 20.95 ¤ kost
wel engelstalig maar voor de mensen hier misschien wel heel leuk.

Er komen hier erg mooie dingen voorbij zeg
Thank Drunk I'm a Goddess!
  woensdag 1 oktober 2008 @ 22:37:29 #264
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_62064059
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 21:58 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Ik heb vandaag een miniverjaardagstaartje gemaakt. Zelf kapsel gebakken met Maneki's recept. Ik vond het iets te zacht nadat het de oven uitkwam, maar het was net te snijden. Wel was het midden wat ingezakt.

[ afbeelding ]

Ohhhh, die is schattig!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_62064129
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 22:18 schreef prupke het volgende:
voor de liefhebbers : http://www.amazon.co.uk/C(...)lights/dp/0715324977

ik zag net dit topic en ik had van de week een boek in mijn handen (bovenstaande titel) en dat zag er zo mooi uit

ik geloof dat het boek in nederland 20.95 ¤ kost
wel engelstalig maar voor de mensen hier misschien wel heel leuk.

Er komen hier erg mooie dingen voorbij zeg
Hetzelfde boek kun je bij Play.com ook kopen voor GBP11,49 maar dan inclusief verzendkosten. Scheelt weer iets
pi_62064416
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 22:39 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Hetzelfde boek kun je bij Play.com ook kopen voor GBP11,49 maar dan inclusief verzendkosten. Scheelt weer iets
ik zie het nu
¤16,50 voor europa
scheelt een boel idd. En dat ze daar geen vrachtkosten voor vragen is helemaal top. (ik zie dat ze no shipping costs hebben)
pi_62064625
Klopt en ze hebben een goed assortiment en ook veel tweedehands. Ik koop daar altijd heel veel boeken, scheelt meestal heel veel met wat het in Nederland kost. Amazon is altijd leuk tot het moment dat ze de verzendkosten erbij tellen.

Ik heb het boek trouwens besteld en ook Cake Decorating Step by Step. Wel de 'nieuwe tweedehands' versies dan. E16,86 voor twee boeken, niet slecht toch?
pi_62064796
doe je helemaal goed
pi_62069179
meaghan, die heb ik ook (iets andere uitvoering), geweldig boek!
pi_62069381
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 21:58 schreef PM-girl het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Schattig! Vind het knap dat je zonder mallen oid zo'n grappig figuurtje weet te maken.
pi_62069932
Biscuitdeeg cake kun je 1 dag van tevoren maken toch? Ik ga simpel beginnen met jam vullen en dan bovenop aangevette slagroom. Hoe lang van te voren zou ik dat kunnen maken?
Ook een chocotaart, maar die uit een pakje.
pi_62070424
Hij is leuk geworden PM!
Biscuit kun je makkelijk een dag van tevoren maken ja. aangevette slagroom weet ik niet, heb ik nog nooit gebruikt.
Saartje
pi_62073438
Zo het deeg/biscuit staat in de oven, wil nu de botercreme maken en dacht dat ik nog vanillearoma had maar niet dus, zakje vanillesuiker zou dat ook goed gaan?
pi_62073457
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 12:22 schreef het-is-mij het volgende:
zakje vanillesuiker zou dat ook goed gaan?
Denk ik wel hoor
pi_62074045
Biscuit is ready, iets te weinig maar ja t is een oefentaartje.
Heb al wel in de gaten dat ik meer vrienden moet worden met mn deegroller ;-) hehe
Heb al wel sterretjes uit de fondant gestoken.
Kon fondant van een vriendin krijgen want zij heeft er voorlopig ff geen tijd voor en kan ik er mooi ff mee oefenen.
pi_62077337
Nou ik ben klaar en het lukt me niet echt hehe.
Komt misschien omdat ik de biscuit niet helemaal goed en netjes gebakken had en ik vind het fondant lastig om mee te werken.
Ga het nog wel eens proberen maar of ik het geduld er voor heb om zulke strakke taartjes te krijgen als jullie betwijfel ik.
Ff snelle foto gemaakt, niet op de rommel letten
pi_62077863
Ik wil voor 14 oktober een taart maken voor schoonmams.. Dus ik ga aankomende zaterdag maar eens goed oefenen, ik vind jullie creaties echt in een woord geweldig. Ik weet nog niet precies wat ik wil maken, maar ik denk een taart met allemaal dingen erop die me aan haar doen denken! Zo is ze gek van haar hond en kat en hebben we van 't zomer samen mijn zeilboot helemaal opgeknapt vanaf nul. Zo vind ik dit hondje echt supergaaf En zo wil ik ook een katje maken:

Een bootje maken lukt me hopelijk nog. Wel heb ik nog een paar tips nodig. Taart maken van kant en klare biscuitmix of zelf een mix proberen te maken? (Tips?) En ik wil eigenlijk slagroom tussen de taartlagen, maar blijft dit wel goed? En hoe krijgen jullie ooit dat gekleurde laagje zo mooi rondom de taart? Jullie zijn helden.

Even een edit, ik wil dus dingen bestellen voor mijn taartavonturen. Tot nu toe heb ik van deleukstetaarten webshop de biscuitmix en de mix voor botercreme, maar nu zit ik natuurlijk met de fondant. Wat kun je beter doen: witte rolfondant en dan losse kleur kopen en hoe gaat dit dan in zijn werk? Of gewoon kantenklare kleurrolfondant? Ik wil namelijk ook grijs dus dat wordt dan lastig, of kun je het gewoon door elkaar kneden? Allemaal beginnersvragen, sorry Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

[ Bericht 17% gewijzigd door Nouwk op 02-10-2008 15:51:05 ]
  donderdag 2 oktober 2008 @ 15:16:41 #278
94046 PM-girl
pi_62078277
het-is-mij, een tip die ik je kan geven is in elk geval niet aan het aanrecht te werken, maar aan een (lege) tafel. Je hebt meer rust omdat je zit, kunt meer spullen kwijt en je kunt je bakzooi op het aanrecht laten staan.
Dat werkt voor mij althans heel goed!

En smaakte het taartje overigens wel?

Je zult zien, nu je een keer geprobeerd hebt, weet je hoe het materiaal is en zal het de volgende keer beter gaan!
*
pi_62084116
Ik zit te denken over wat voor taart ik eens zal maken. In november ben ik jarig, dus ik wil een persoonlijke taart. Hij moet in ieder geval paars worden dus, want ik houd van paars en iets anders is dus gewoonweg geen optie, dat spreekt voor zich. Verder houd ik van mandarijntjes, schelpen, vogels, bloemen, lama's (maar die kunnen niet op een taart), okapi's (maar die kunnen ook niet op een taart), kerst (maar voor kerstdecoratie is het wat vroeg in november), chocola, vlinders, limoen en augurkjes (maar die zijn wel erg raar op een taart). Verder eigenlijk alles wat een beetje 'natuurlijk' (blaadjes, bloemetjes, plantjes, whatever) is en het moet niet te druk worden. Oh en ik hou van glittertjes, maar ik zag al dat daar ook eetbare van bestonden, dus dat komt goed uit.
pi_62085846
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 19:10 schreef Maeghan het volgende:
Ik zit te denken over wat voor taart ik eens zal maken. In november ben ik jarig, dus ik wil een persoonlijke taart. Hij moet in ieder geval paars worden dus, want ik houd van paars en iets anders is dus gewoonweg geen optie, dat spreekt voor zich. Verder houd ik van mandarijntjes, schelpen, vogels, bloemen, lama's (maar die kunnen niet op een taart), okapi's (maar die kunnen ook niet op een taart), kerst (maar voor kerstdecoratie is het wat vroeg in november), chocola, vlinders, limoen en augurkjes (maar die zijn wel erg raar op een taart). Verder eigenlijk alles wat een beetje 'natuurlijk' (blaadjes, bloemetjes, plantjes, whatever) is en het moet niet te druk worden. Oh en ik hou van glittertjes, maar ik zag al dat daar ook eetbare van bestonden, dus dat komt goed uit.
Lama's niet op een taart? Het logo zou moeten lukken..
(:
pi_62086420
Ja maar die zijn stom. Ik wil echte lama's. Al zijn die paarse lama's wel grappig op zich. Op ebay heet ik paarse_lama
pi_62088321
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 20:13 schreef Maeghan het volgende:
Ja maar die zijn stom. Ik wil echte lama's. Al zijn die paarse lama's wel grappig op zich. Op ebay heet ik paarse_lama
ik kan niet zeggen dat dat logo nou het toonbeeld van schoonheid is, nee
Maajaaa..misschien kan je er een onderdeeltje uithalen ofzo..

en anders gewoon een leuke paarse taart met grote strik erop ofzo, ziet er altijd leuk uit!
(:
pi_62091172
Mijn eerste dubbele taart! Woohoo! Zo voor een eerste dubbele, eerste fondant-gedecoreerde taart (voorheen een keertje marsepein gedaan, frosting al wat vaker) vind ik hem best mooi gelukt!

Verder vind ik het heel leuk om hier mee te kijken Dus ik denk ik post ook maar eens gewoon. Hij was trouwens voor mijn moeder, die gisteren 47 is geworden

edit: Sorry trouwens voor de slechte kwaliteit foto.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 22:30:17 #284
331 Merel
Be here now.
pi_62092004
Wat een leuk idee met die gestapelde sterretjes zo!
pi_62102211
Leuk gedaan Lotte!
Maar wat een werk al die sterretjes, maar wel schattig
pi_62102260
Omdat jullie taarten er allemaal zo leuk uitzien en me dit ook wel leuk lijkt heb ik ook t eea besteld

Ik betwijfel of die van mij ooit zo mooi worden, maar oefening baart kunst, toch

Alleen moet voorlopig wel proefkonijnen charteren voor het proeven van mijn taarten aangezien ik zelf nog wat kilootjes wil minderen maar dat zullen de collega's van mijn vriend vast niet erg vinden
pi_62102700
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 11:46 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Omdat jullie taarten er allemaal zo leuk uitzien en me dit ook wel leuk lijkt heb ik ook t eea besteld

Ik betwijfel of die van mij ooit zo mooi worden, maar oefening baart kunst, toch

Alleen moet voorlopig wel proefkonijnen charteren voor het proeven van mijn taarten aangezien ik zelf nog wat kilootjes wil minderen maar dat zullen de collega's van mijn vriend vast niet erg vinden
Dat probleem hebben wel meer mensen geloof ik

Ik vind het ook wel typisch dat ik juist alleen maar gek ben op koken, dat taarten maken spreekt me heel erg aan en ik heb pas dus een korte workshop bonbons maken gedaan en dat was ook al zo leuk. Misschien heeft dat ook iets te maken met die kilootjes.
pi_62103089
hihi ja dat zou er mischien iets mee te maken kunnen hebben

bonbon workshop klinkt ook leuk trouwens
pi_62103197
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 15:16 schreef PM-girl het volgende:
het-is-mij, een tip die ik je kan geven is in elk geval niet aan het aanrecht te werken, maar aan een (lege) tafel. Je hebt meer rust omdat je zit, kunt meer spullen kwijt en je kunt je bakzooi op het aanrecht laten staan.
Dat werkt voor mij althans heel goed!

En smaakte het taartje overigens wel?

Je zult zien, nu je een keer geprobeerd hebt, weet je hoe het materiaal is en zal het de volgende keer beter gaan!
Thx voor de tip, heb er ook wat te makkelijk over gedacht.
Dacht, doe dat wel ff hehe.

Hij smaakte overigens wel goed (vandaag gekeurd door 2 vriendinnen) die creme (duitse taarten creme) en jam.
En idd, ff keer ervaring met hoe het voelt e.d.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 14:56:10 #290
94046 PM-girl
pi_62106506
Ik ga ervoor, ik ga een bus maken! Biscuit zit nu in de oven, ik heb een rechthoekige ovenschaal gebruikt als vorm. De platte koek snijd ik dan door tweeën in de lengte, deze helften komen rechtop tegen elkaar.

Wat ik trouwens ontdekte, ik had wat mmf bewaard die hard was geworden, dat je dat in de magnetron heel makkelijk kneedbaar en soepel maakt! 20 seconden en hij is bijna vloeibaar, even kneden en je kunt weer vooruit.
Ik neem aan dat dat de eetbaarheid niet ten slechte komt?

Overigens Maneki, je schreef dat AH kant en klare kapsel verkoopt, waar vind ik die? Bij de bakproducten?
*
pi_62107057
Ik doe hem ook altijd eerste ff in de nuker, dan is hij inderdaad weer lekker zacht
Die kapsels liggen inderdaad bij de bakproducten maar ze zijn wel best droog, dus ze mogen wel extra getrempeerd worden (besprenkelen met drank/sap)
Saartje
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 15:28:37 #292
94046 PM-girl
pi_62107283
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 15:19 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik doe hem ook altijd eerste ff in de nuker, dan is hij inderdaad weer lekker zacht
Die kapsels liggen inderdaad bij de bakproducten maar ze zijn wel best droog, dus ze mogen wel extra getrempeerd worden (besprenkelen met drank/sap)
Zo toch maar eens kijken dan, de vorige keer zag ik ze niet namelijk. Of zou het alleen in XL-filialen te krijgen zijn?
En wat voor sap is dan lekker, voor een kindertaart? Ranja ofzo?
*
pi_62108389
Ben ik weer met een vraag. Zondag moet ik de taart klaar hebben. Ik weet nu dus dat de biscuit een dag van te voren kan. Ik ga hem heel simpel vullen met jam. En bovenop en er omheen met aangevette slagroom.
http://www.deleukstetaarten.nl/?Recepten:Vullen:Aangevette_Slagroom
Maar nu is de vraag, zou ik dat de avond van te voren kunnen maken? Of wordt de boel dan zompig?
Vanaf 10.00 komt de visite. Als het moet, kan ik het 's morgens wel afmaken, maar liever niet.

Lotte mooi!
pi_62109745
carvan cevitam lijkt me wel lekker of andere ranja
Ingrid ik denk dat hij niet te zompig wordt maar ik weet het niet zeker, heb het nog nooit geprobeerd.
Saartje
pi_62112856
Dankjewel allemaal ^^ Die sterretjes uitduwen en opplakken was inderdaad een heel werk! Maar ja, mijn moeder was jarig en daar moet je iets voor over hebben he
pi_62116411
Het taartje waar ik nog een fotootje van zou plaatsen:

En de taart voor de man van Troel:
Ze wilde eerst een toetsenbord taart maar dat vond ze te saai dus toen moest het iets met Bert van Sesamstraat worden. Dus ik heb het maar een beetje gecombineerd. En Ruben kon natuurlijk ook niet achterblijven op de taart van papa .

pi_62116448
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 22:04 schreef Vlitsie het volgende:
Het taartje waar ik nog een fotootje van zou plaatsen:
[ afbeelding ]

En de taart voor de man van Troel:
Ze wilde eerst een toetsenbord taart maar dat vond ze te saai dus toen moest het iets met Bert van Sesamstraat worden. Dus ik heb het maar een beetje gecombineerd. En Ruben kon natuurlijk ook niet achterblijven op de taart van papa .
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die bovenste is lief
pi_62117139
Die bovenste vind ik echt mooi, dat gemarmerde geeft een heel leuk effect en die strik ziet er echt prachtig uit.
pi_62117176
Trouwens, ik heb gisteren mmf gemaakt (zat helemaal onder de poedersuiker ), maar ik wist eigenlijk niet goed wanneer er nou genoeg poedersuiker bij zat. Hoe hard moet MMF zijn? Is het ergens mee te vergelijken?
pi_62122560
Die strik-taart is inderdaad vet mooi Die fondant(? denk ik)kleur is erg mooi. Ik ga nu naar de bakzolder en vandaag biscuit maken en morgen hem bekleden en dan zal ik een foto posten!
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 13:50:31 #301
94046 PM-girl
pi_62126427
Vlitsie, wat mooi die striktaart! Heb je verschillende fondants door elkaar gekneed voor de grondlaag?

En ook de keyboardtaart is leuk gedaan!

Ingrid, hoe is het met jouw taart gegaan?
*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')