Ok, dat is mooi! Thanks!quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:55 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ja, zo lang als de houdbaarheid van de marshmallows was
Zo zeg, die mevrouw wordt even afgefikt in het commentaar op YT.quote:Op zondag 21 september 2008 18:38 schreef Trusten het volgende:
Voor de geinteresseerden, zo moet het dus niet:
Geloof me, het valt erg mee (ik heb pas twee taarten gemaakt). Zorgen voor een goede deegroller (liefst siliconen) en gladde ondergrond..quote:Op dinsdag 23 september 2008 14:57 schreef verita het volgende:
Het lijkt me erg moeilijk, dat decoreren met marsepein (niet de figuurtjes maar die laag)
Ik kan geen suiker eten/verdragen maar toch maak ik het, vind het maken het leukstequote:Op vrijdag 26 september 2008 20:43 schreef nein het volgende:
Ik zit al sinds het eerste topic mee te lezen..het ziet er allemaal ZO leuk uit!! Ik wil t ook een keertje (of vaker..) proberen, maar da's funest voor mn dieet, dus ik wacht nog even af![]()
Ja ik vind het maken eigenlijk ook het leukst, maar ik ken mezelf wel..quote:Op vrijdag 26 september 2008 20:59 schreef Trusten het volgende:
[..]
Ik kan geen suiker eten/verdragen maar toch maak ik het, vind het maken het leukste
Leuk.quote:Op vrijdag 26 september 2008 23:14 schreef Lishe het volgende:
Ik weet niet of de volgende link hier al eens voorbij is gekomen maar ik heb me er vreselijk mee vermaakt:
http://cakewrecks.blogspot.com
Hilarisch!
Mooi!quote:Op zondag 28 september 2008 17:57 schreef ColdFeet het volgende:
Die link is idd leuk
Ik heb een nieuw experimentje uitgevoerd, wat saaier, maar ook wat fraaier dan de vorige
Biscuitdeeg gevuld met perzik-passievruchtenjam met creme de peche en frambozenjam met creme de mures, afgesmeerd met botercreme. En drie verschillende tinten roze fondant
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En ik vond bij de Delhaize een leuke aardbeien-stift. Echtgenoot moet nog wat meer oefenen
[ afbeelding ]
Ik wil trouwens nu wel echt een taartzaag; zien jullie hoe scheef die lagen gesneden zijn?
cc = cupcakequote:Op zondag 28 september 2008 20:24 schreef _Ingrid_ het volgende:
Wat betekent cc? En hoe maak je die botercreme?
www.deleukstetaartenshop.nlquote:Op zondag 28 september 2008 20:57 schreef lesley het volgende:
waar halen jullie die marseppijnlaag?
quote:Op zondag 28 september 2008 22:22 schreef nein het volgende:
Sjek dit daneen heuse taartdecoratiebeurs volgende maand in Hilversum:
http://www.deleukstetaart(...)php?products_id=2292
Ik kreeg een mental image en moest lachenquote:* Het bezoeken van evenementen van Taart&Trends is geheel op eigen risico.
* De organisatie is tijdens de evenementen niet verantwoordelijk voor eventuele schade/verlies/diefstal van persoonlijke bezittingen.
* De organisatie stelt zich niet aansprakelijk voor enig letsel dat tijdens de evenementen door betrokkenen opgelopen wordt
Begrijpelijkquote:Op zondag 28 september 2008 22:26 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
[..]
Ik kreeg een mental image en moest lachen.
In de buik van z`n visitequote:Op zondag 28 september 2008 20:41 schreef ColdFeet het volgende:
Maneki, waar moet hij die dertig dingen laten?Volgens mij heb je bij de combi chocolade-botercreme en dulce de leche na twee happen je dagelijkse calorie-inname binnen
Wel supermooi trouwens, en leuk gepresenteerd ook! Which reminds me; ik wil een gebaksplateau.
Zoiets ja.... *slaat alvast 1 miljoen marshmallows in*quote:Op zondag 28 september 2008 22:37 schreef ijsmeis het volgende:
We moeten gewoon een keer een taart-meet houden.
En dan dingetjes van elkaar (<- niet van mij in ieder geval) iemand leren.
Aha! Een plek hebben we dus alquote:Op zondag 28 september 2008 22:41 schreef nein het volgende:
[..]
Zoiets ja.... *slaat alvast 1 miljoen marshmallows in*
Ik kan je aanraden om ook/of in plaats van het kopen van een boek eens rond te gaan hangen op het De Leukste Taarten forum, daar leer je een heleboel handigheidjes. Ik heb nog nooit een boekje nodig gehadquote:Op zondag 28 september 2008 22:41 schreef nein het volgende:
Ik ga binnenkort es een taartdeco boekje kopen ofzo
Origineel zal ik niet zijn, maar mijn zoontje trakteert woensdag op de creche vanwege zijn 2e verjaardag cupcakes met een 2 eropquote:Op zondag 28 september 2008 19:32 schreef snoopy het volgende:
Ik heb van de week wat geprobeerd met cupcakes en de MMF.
De cupcakes bleven te laag en de MMF vond ik nog een (plakkerig) gedoe. Ik heb gelukkig wel 2 voorraadjes MMF over en doe van de week nog een poging want mijn dochtertje gaat donderdag trakteren op de creche omdat ze 2 wordt en dan lijkt het me zo leuk om zelfgemaakt kleine cupcakes met een 2 erop te maken.
Jamaar een cakeje bakken lukt ons allebei wel, en met een uitsteekvormpje een twee maken, dat moet ook goedkomen toch?quote:Op maandag 29 september 2008 09:02 schreef snoopy het volgende:
Oeh PM maar jij bent er al stukken beter in dan ik
Oh, als je het direct op de cake plakt, zou ik geen water gebruiken, maar eiwit. Dat plakt echt enorm. Of gewoon een heel dun laagje jam.quote:Op maandag 29 september 2008 10:10 schreef PM-girl het volgende:
CF, zou wat ook werken als je direct op cake wil plakken? En bedoel je geklopt eiwit? Of gewoon plakkerig, vloeibaar eiwit?
Was er nu trouwens bij AH kant en klare biscuitmix te koop, of is dat alleen bij de taartwinkels te krijgen?
quote:Op zondag 28 september 2008 17:57 schreef ColdFeet het volgende:
Die link is idd leuk
Ik heb een nieuw experimentje uitgevoerd, wat saaier, maar ook wat fraaier dan de vorige
Biscuitdeeg gevuld met perzik-passievruchtenjam met creme de peche en frambozenjam met creme de mures, afgesmeerd met botercreme. En drie verschillende tinten roze fondant
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En ik vond bij de Delhaize een leuke aardbeien-stift. Echtgenoot moet nog wat meer oefenen
[ afbeelding ]
Ik wil trouwens nu wel echt een taartzaag; zien jullie hoe scheef die lagen gesneden zijn?
Ik heb nu jouw recept gebruikt maar dan met bruine basterdsuiker en geen vanilledinges (ik heb gebruikt wat ik in huis had). Ze zijn best goed gelukt en lekkerquote:Op maandag 29 september 2008 10:48 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik bak ze altijd from scratch, maar niet iedereen kan/wil/durft dat he
Ik had witte marshmallows en heb kleurstof gebruikt voor de verschillende roze-tinten (echt veelquote:Op maandag 29 september 2008 12:23 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
O ik heb een taart snijding! En ik wil ook jouw taart maken ooit!
Dan heb ik drie maten bloemensnij dingesen nodig
cake meel
en dat gekleurde spul?
Maak het gewoon zelf joh, supermakkelijk!quote:Op maandag 29 september 2008 13:56 schreef PM-girl het volgende:
O maar ik bak inderdaad de cakejes anders! Voor de grote taart wil ik biscuitmix gebruiken, maar nu weet ik nog steeds niet of dat bij Appie te koop is
quote:Op maandag 29 september 2008 14:01 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
O en deze is echt prachtig!
Want ik was een beetje gemeen over je shrek look a like taart
Jaaa, maar ik maak het fondant al zelf en voor nood enzoquote:Op maandag 29 september 2008 13:58 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maak het gewoon zelf joh, supermakkelijk!
Ik woon in Belgie, vraag mij niets. Maar bij mij lukt het altijdquote:Op maandag 29 september 2008 14:08 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Jaaa, maar ik maak het fondant al zelf en voor nood enzoHet is dus niet bij AH te krijgen?
Ah, boerenbond! Daar heb ik wat aan, dank dank!quote:Op maandag 29 september 2008 14:19 schreef Maneki.Neko het volgende:
Die biscuitmix kun je bij de reeds genoemde webshop kopen, of van soezie (bij boerenbond) of je maakt hem héél makkelijk zelf, en minstens zo smakelijk
Cakebeslag kan wel, maar dat is wat voller qua smaak enzo, waardoor het geheel erg zoet wordt.quote:Op maandag 29 september 2008 15:01 schreef _Ingrid_ het volgende:
Dus als je een taart ervan wil maken kun je dat beter met biscuitmix doen, dan met gewoon cake beslag? Of is dat hetzelfde?
Cakebeslag bevat zowat een pakje boter, vaak. In biscuit zit geen vet (nou ja, een klein beetje van de eieren). Het houdt het midden tussen cake en lange vingers.quote:Op maandag 29 september 2008 15:08 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Cakebeslag kan wel, maar dat is wat voller qua smaak enzo, waardoor het geheel erg zoet wordt.
Biscuit zou voor wat luchtigers zorgen, zo heb ik begrepen.
HA! Wat een idee.....:D Ik heb namelijk helemaal geen goeie oven (een combimagno/oven ding die alleen dingen goed heet maakt aan de bovenkant), maar wel een goeie broodbakmachine..whehehe..dat gaat leuk wordenquote:Op maandag 29 september 2008 14:22 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik heb een broodbakmachine,
daar kun je volgens mij ook caken in maken
Krijg je zo een leuk vierkant dingOok leuk
Daar had ik overheen gelezen; goeiequote:Op maandag 29 september 2008 08:23 schreef PM-girl het volgende:
En CF, mooi gedaan hoor! Wat ik je nog als tip kan geven om recht te snijden zonder taartzaag is dit.
Als de taart nog op de bodem ligt van de springvorm, draait hij makkelijk rond. Leg een klein houten blokje/bakje/iets anders naast de taart en geleid daarover je mes.
Het voorwerp fungeert als steunblok, terwijl je je mes in de taart steekt. Daarna draai je de taart voorzichtig rond terwijl je met het mes in en uit beweegt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |