abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61664585
Ze zijn niet zo bedoelt nee, maar nu je het zegt
  dinsdag 16 september 2008 @ 00:32:47 #77
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61664641
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 00:27 schreef LadyDanae het volgende:
Ze zijn niet zo bedoelt nee, maar nu je het zegt
En dat krijgen kleine kinderen voorgeschoteld? .
Niet meer actief op Fok!
pi_61665849
Nee hoor, ze zijn voor mijn eigen feestje!
pi_61666228
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 00:22 schreef maok het volgende:
Ze zijn vast niet zo bedoelt.

Deze van een ander forum daarentegen :

Waarschuwing, niet geschikt voor onder de 18!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

ColdFeet, ik vind je taart leuk! Het is een Foute Taart en ik hou van Foute Dingen.
pi_61667308
quote:
Op maandag 15 september 2008 23:34 schreef ColdFeet het volgende:
Mijn echtgenoot heeft me hard uitgelachen omdat ie het een belachelijk ding vond maar tadaaaaah, mijn eerste taart-ding:
[ afbeelding ]

De taart zelf is wel erg lekker trouwens: biscuit from scratch, laagje lime curd met limoncello, laagje frambozenjam met creme de mures, en dan roze botercreme erop.
Maar ik had dus maar twee kleurstofjes Met ook vooral het lichtgroene kartelrandje De eerste keer dat ik mijn tagliatellewieltje heb gebruikt

En nu ga ik de keuken opruimen; die ziet eruit alsof er een poedersuikerbom is ontploft
Het viel me nog alleszins mee na al die reacties Maar grappig is ie wel Gewoon blijven oefenen.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  dinsdag 16 september 2008 @ 09:53:21 #81
331 Merel
Be here now.
pi_61667901
ColdFeet ik vind 'm humor! Welk recept had je gebruikt voor het kapsel?
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  Licht Ontvlambaar dinsdag 16 september 2008 @ 09:58:37 #82
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61668011
Coldfeet, ik vind 'm leuk Maar ik hou ook van foute dingen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 16 september 2008 @ 10:09:32 #83
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61668204
Leuk hoor Coldfeet! En zo te lezen ook heerlijk met al die vullingen!

Over Fallus gesproken...
Deze taart kwam onlangs in een ander topic voorbij!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61669059
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 09:53 schreef Merel het volgende:
ColdFeet ik vind 'm humor! Welk recept had je gebruikt voor het kapsel?
Ik heb het recept gebruikt uit het Blue-Bandkookboekje 'Gebak'.

Klop in een kom 4 eidooiers met 35 gram suiker tot een luchtige creme, die als een dik lint van de garde loopt.

Klop in een vetvrije kom met een schone garde 4 eiwitten met een snufje zout heel stijf. Voeg tijdens het kloppen geleidelijk 55 g suiker en 2 zakjes vanillesuiker toe. Schep het eiwit en twee theelepels citroenrasp op de dooiercreme. Zeef er 60 g bloem en 40 g maizena boven. Spatel alles luchtig door elkaar. Bedek de bodem van een springvorm met bakpapier en vet het met Blue Band in. Giet hierop het beslag en strijk het glad.

Bak de biscuitbodem in het midden van een voorverwarmde oven van 165 graden in ca. 50 minuten gaar. Laat de bodm eerst in de vorm iets afkoelen en stort deze dan op een taartrooster. Laat de bodem afkoelen. Snijd de bodem in drie lagen.

Makkelijker dan ik dacht!
pi_61669179
quote:
Op zondag 14 september 2008 14:22 schreef PM-girl het volgende:
Ik heb gisteren mijn kleurtjes uitgeprobeerd.
project 1 viel erg tegen, ik wilde witte fondant rood kleuren als basis, maar de volgende keer koop ik kant en klare rode fondant. Ik heb veel kleurstof moeten gebruiken en het was nog niet rood genoeg.
Rood glazuur in de pottenbakkerswereld is erg lastig en daarom duur, ik vermoed dat dit ook geldt voor de fondantkleuren?
De andere kleurtjes gingen beter, dat waren ook kleinere hoeveelheden.

Dit is het resultaat:
[ afbeelding ]
Ik heb hem gevuld met jam en een beetje botercreme, hoe het smaakt weet ik vanavond
wat een ontzettende leuke taart!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_61669358
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 13:16 schreef clumsy_clown het volgende:
Hetversieren lukt trouwens wel, maar ik kan nog geen foto's posten want ze zijn bedoeld als verrassing .
Ze waren verdomd lekker en mooi versierd. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_61669496
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 11:03 schreef Misstique het volgende:

[..]

Ze waren verdomd lekker en mooi versierd. .
Leuk! krijgen we dan nu de foto's te zien?
pi_61669551
die taart van CF is idd erg apart qua kleur maar ik vind het echt voor een eerste poging heel netjes

Ik ga maar niet beginnen aan bakken heb ik besloten, ik geniet wel mee van de verhalen en fotoś hier...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_61669774
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 11:09 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Leuk! krijgen we dan nu de foto's te zien?
Ik zal ze vanavond echt echt posten.
pi_61680420
quote:
Op maandag 15 september 2008 23:34 schreef ColdFeet het volgende:
Mijn echtgenoot heeft me hard uitgelachen omdat ie het een belachelijk ding vond maar tadaaaaah, mijn eerste taart-ding:
[ afbeelding ]
Ik vind 'm leuk!
pi_61682730
Heb van dr. oetker in duitsland vanille torte creme gekocht wat ze, zo op de afbeelding te zien, ook gebruiken voor tussen de cake etc. ziet er beetje wittig uit dus dsat leek me ook zeer geschikt voor de taartendecoratie.

Hebben jullie nog een webwinkel die jullie aanraden?
Zie er zoeel en een ah hebben we hier in de buurt niet dus die marshmellows gaat niet op en denk dat ik maar gewoon dat spul bestel.
pi_61684189
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 19:26 schreef het-is-mij het volgende:
Hebben jullie nog een webwinkel die jullie aanraden?
www.deleukstetaartenshop.nl
www.maakjetaart.nl
pi_61685880
Ik wil ook!!!

*jaloers kijkt naar foto's van mooie taarten van handige mensen*

Ik ben zo'n kluns, de laatste keer dat ik muffins bakte vloog de suiker brandend door de oven.

En voor mensen in regio Rotterdam, bij Zuidplein zit Planet Cake, die hebben spulletjes en cursussen (die ik ooit, later als ik groot ben, en sterk, en rijk, nog eens wil gaan volgen).
Sanity is (not) statistical
pi_61687669
Ik heb gesjoemeld met kant-en-klare versiering, maar als ik ook nog zelf versieringen had willen maken, was ik nóg langer bezig geweest . De chocoladeroom is wel zelfgemaakt, gewoon slagroom met chocola, en blijkt moeilijk in te schatten. Ik moet het een beetje opkloppen om fatsoenlijk mee te kunnen spuiten, maar het wordt al gauw te hard, dus dat wordt nog een paar keer oefenen. Het rode en witte spul is mmf.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2008 21:54:45 ]
pi_61688154
Wat een vrolijke cupcakes!

Komende weekend ga ik ook weer aan de slag. Voor een doordeweekste avond is dit echt een te tijdrovende hobby
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_61698081
Mooie taarten en cupcakes heb ik hier gezien! Super gewoon!

Zelf heb ik ook wel af en toe een taart gemaakt:

Ik vind het super leuk om te doen, maar heb veel te weinig redenen om taarten/cupcakes te maken. Om eerlijk te zijn, lust ik het meestal ook niet (anderen wel). Ik vind het beslag veeeeeeeeeeeel lekkerder dan het eindresultaat.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
  woensdag 17 september 2008 @ 20:52:02 #97
94046 PM-girl
pi_61712926
Clumsy! Ziet er vrolijk uit toch! En lekker!

MizzEnroe, mooi gedaan zeg, met die krullen! Is het mmf of marsepein?
*
pi_61723609
quote:
Op woensdag 17 september 2008 20:52 schreef PM-girl het volgende:
Clumsy! Ziet er vrolijk uit toch! En lekker!

MizzEnroe, mooi gedaan zeg, met die krullen! Is het mmf of marsepein?
Dankje!

Is bij beide taarten marsepein.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_61754286
Toen iemand die ik kende vroeg of ik een bruidstaart wilde maken, had ik wel mijn twijfels over de hoeveelheid werk (en stress) maar wilde ik toch graag voor een keer de uitdaging aangaan. Ik denk dat het bij een keer gaat blijven. Ik ben toch meer van het vrijblijvend freubelen.

Het resultaat:

Voorkant

Detail

Van boven

Het is een taart (biscuitdeeg) met twee lagen, gevuld met lemon curd en afgesmeerd met botercreme. Ik heb hem bekleed met een laag grijs marsefond en daarna de witte strepen aangebracht. Bovenop heb ik een disc aangebracht, zodat de topper tijdens vervoer makkelijk te verwijderen is en de taart zo nog in de doos past. De roosjes zijn gemaakt van gumpaste.
pi_61754395
Oh wat leuk! Netjes gedaan hoor
Saartje
  vrijdag 19 september 2008 @ 13:32:20 #101
94046 PM-girl
pi_61757812
Leuk Zwaalie! En een eer om die te mogen maken voor een bruiloft!
*
pi_61800540
Zo, nu geen excuses meer, ik heb een chocoladetaart gebakken, die staat af te koelen, ik heb MMF gemaakt, ik ga zo een vulling maken en dan maar knutselen. A.s. donderdag is de bul-uitreiking van mijn moeder (jaja, goed he!! 51 jaar en dan nog 'even' sociologie gaan studeren! Nou ja, ze is nu 51 dan he.) en ik ga de taart van vandaag dus gebruiken als oefentaart voor donderdag. Ik zal jullie op de hoogte houden van het resultaat.
pi_61802022
Nou, hij is af. Ik heb een beetje geexperimenteerd, dus het resultaat is niet echt heel geweldig, maar nu weet ik wel wat ik voor de 'echte' taart voor a.s. donderdag anders ga doen:

-Verschillende kleuren MMF maken, niet maar 2 kleuren. Ik had nu wit en blauw, en heb uiteindelijk wit met de hand in kleurtjes geverfd. Veel te veel werk en niet zo mooi, dus al meteen meer kleuren maken.
-Nog even nadenken over het ontwerp, ben er niet helemaal tevreden over. Ook de kleuren kunnen anders.
-Een ballon-vormige uitsteker kopen.

Zo, nu maar eens een foto maken en uploaden.
pi_61802197
Ben benieuwd Reinhilde!

Ik heb zelf voor 12 oktober een projectje staan...een taartje voor mijn oma die jarig is! Ik laat een foto van haar op ouwel printen, die komt in het midden

Verder nog even bedenken hoe hij gaat worden...
pi_61802341
pi_61802414
MMF is echt wel fijn om mee te werken trouwens. Dit was de eerste keer, maar je kunt hier langer mee tutten voordat het te hard is. Ik gebruik regelmatig sugarpaste icing, maar dat wordt veel sneller hard.

Nu ga ik maar eens tekenen en van te voren een ontwerp maken
pi_61802605
Leuke taartjes weer in dit topic zeg!! Heb zelf nog geen tijd gehad, en kon toen ik in Utrecht was laatst helaas niet naar de tafel van 18..

Reinhilde: leuk, een 'afstudeertaart' . (kan ik binnenkort voor mezelf maken .. Kan je van dat stuk waar de drs. titel opstaat niet een soort medaille maken, met twee linten eronder uit, en dan ergens ook nog zo'n zwart hoedje erbij, wat je bij diploma-uitreiking in amerikaanse films altijd ziet, weet de naam even niet .
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_61803515
Ja, dat is wel een goed idee! Ga ik in mijn tekening verwerken, kijken of het wat wordt.

Ik ben naarstig op zoek naar cd-rom's met foto's, waar ook een paar van mijn eerdere creaties op staan, kan ze alleen nergens vinden . Wel deze al gevonden:

Niet zo kunstig, maar in grote hoeveelheid op een kerstfeestje wel heel leuk:

Mijn Halloween-taart van vorig jaar:
Zwarte icing, laten drogen, witte icing, plastic spin er op . Onder de icing zat zelfgemaakte knalrode marsepein, en de vulling was knalrode frambozencreme.

pi_61804562
Wowh wat is die haloween taart een gaaf idee! vooral ook die binnenkant erbij! Ik kan me helemaal voorstellen hoe die eruit ziet
pi_61804877
Leuk en lekker topic! Reinhilde wat een mooie halloween taart!
pi_61804945
Voor de geinteresseerden, zo moet het dus niet:
pi_61806247
Thanks voor de complimentjes!
Ik heb net online allemaal leuke taart-dingen besteld, daar word je blij van!!

Dat filmpje! Prutser.
pi_61806404
quote:
Op zondag 21 september 2008 19:35 schreef Reinhilde het volgende:
daar word je blij van!!
En arm
  zondag 21 september 2008 @ 20:31:55 #114
94046 PM-girl
pi_61807873
Leuk Reinhilde, succes alvast met je volgende taart!
*
  zondag 21 september 2008 @ 20:37:47 #115
94046 PM-girl
pi_61808080
dat filmpje! En dat noemt zich expert! Niet dat ik nu al enigzins ruime ervaring heb, maar zelfs mijn eerste keer fondant zat er strakker omheen!

Dit plaats je toch niet als je een van de andere how-to filmpjes gezien hebt op YT?
*
pi_61808415
reinhilde wat mooi !
mama van 3 kids!
pi_61842828
Nogmaals bedankt voor de complimentjes

Vandaag komen mijn nieuwe taart-bak-spullen,
  dinsdag 23 september 2008 @ 13:54:04 #118
94046 PM-girl
pi_61849547
Kon je mmf echt lang (als in langer dan een week) bewaren? Ik heb het luchtdicht verpakt en in de kast staan.
*
pi_61849562
Ja, zo lang als de houdbaarheid van de marshmallows was
Saartje
  dinsdag 23 september 2008 @ 14:04:16 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61849733
Wat een mooie dingen staan er toch in de OP!
  dinsdag 23 september 2008 @ 14:04:36 #121
94046 PM-girl
pi_61849741
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 13:55 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ja, zo lang als de houdbaarheid van de marshmallows was
Ok, dat is mooi! Thanks!
*
pi_61850892
quote:
Op zondag 21 september 2008 18:38 schreef Trusten het volgende:
Voor de geinteresseerden, zo moet het dus niet:
Zo zeg, die mevrouw wordt even afgefikt in het commentaar op YT.
Kan het zelf niet beter, maar ik vond het er ook niet uitzien
Het lijkt me erg moeilijk, dat decoreren met marsepein (niet de figuurtjes maar die laag)
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_61856254
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 14:57 schreef verita het volgende:
Het lijkt me erg moeilijk, dat decoreren met marsepein (niet de figuurtjes maar die laag)
Geloof me, het valt erg mee (ik heb pas twee taarten gemaakt). Zorgen voor een goede deegroller (liefst siliconen) en gladde ondergrond..
pi_61939446
Wat een stilte...
pi_61940082
Ik zit al sinds het eerste topic mee te lezen..het ziet er allemaal ZO leuk uit!! Ik wil t ook een keertje (of vaker..) proberen, maar da's funest voor mn dieet, dus ik wacht nog even af
(:
pi_61940516
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 20:43 schreef nein het volgende:
Ik zit al sinds het eerste topic mee te lezen..het ziet er allemaal ZO leuk uit!! Ik wil t ook een keertje (of vaker..) proberen, maar da's funest voor mn dieet, dus ik wacht nog even af
Ik kan geen suiker eten/verdragen maar toch maak ik het, vind het maken het leukste
pi_61941211
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 20:59 schreef Trusten het volgende:

[..]

Ik kan geen suiker eten/verdragen maar toch maak ik het, vind het maken het leukste
Ja ik vind het maken eigenlijk ook het leukst, maar ik ken mezelf wel..
Misschien moet ik ze maar vullen met piepschuim
(:
pi_61941456
Allez, ik ga er morgen weer eentje maken... Volgende week wil ik een echt mooie maken, dus nu nog even oefenen!
Heb nu ook rode en gele kleurstof, nu nog even bedenken wat ik nog meer nodig heb aan vormpjes enzo. Oh ja, en ik heb een rode gebaksstift met aardbeiensmaak gekocht
  vrijdag 26 september 2008 @ 23:14:45 #129
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_61943988
Ik weet niet of de volgende link hier al eens voorbij is gekomen maar ik heb me er vreselijk mee vermaakt:
http://cakewrecks.blogspot.com
Hilarisch!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_61944072
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 23:14 schreef Lishe het volgende:
Ik weet niet of de volgende link hier al eens voorbij is gekomen maar ik heb me er vreselijk mee vermaakt:
http://cakewrecks.blogspot.com
Hilarisch!
Leuk.
pi_61948239
Misschien dat ik een poging ga wagen om dat marshmellowfondant spul te maken ...
  zaterdag 27 september 2008 @ 21:45:49 #132
94046 PM-girl
pi_61959727
Lishe, hartelijk dank voor die link! Ik heb hem helemaal doorgenomen vanmiddag en me meer dan kostelijk vermaakt!
Ik vond die leeuwenman wel een giller, evenals die witte bruidstaart met groene lijnen.

En al die foute teksten, waarbij de aanwijzingen gewoon 1 op 1 overgenomen zijn, daar is echt geen verstand bij komen kijken!
*
pi_61975312
Die link is idd leuk

Ik heb een nieuw experimentje uitgevoerd, wat saaier, maar ook wat fraaier dan de vorige
Biscuitdeeg gevuld met perzik-passievruchtenjam met creme de peche en frambozenjam met creme de mures, afgesmeerd met botercreme. En drie verschillende tinten roze fondant

En ik vond bij de Delhaize een leuke aardbeien-stift. Echtgenoot moet nog wat meer oefenen

Ik wil trouwens nu wel echt een taartzaag; zien jullie hoe scheef die lagen gesneden zijn?
pi_61975378
Die is leuk, CF!
pi_61975444
quote:
Op zondag 28 september 2008 17:57 schreef ColdFeet het volgende:
Die link is idd leuk

Ik heb een nieuw experimentje uitgevoerd, wat saaier, maar ook wat fraaier dan de vorige
Biscuitdeeg gevuld met perzik-passievruchtenjam met creme de peche en frambozenjam met creme de mures, afgesmeerd met botercreme. En drie verschillende tinten roze fondant

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En ik vond bij de Delhaize een leuke aardbeien-stift. Echtgenoot moet nog wat meer oefenen
[ afbeelding ]

Ik wil trouwens nu wel echt een taartzaag; zien jullie hoe scheef die lagen gesneden zijn?
Mooi!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_61975558
die is echt tof CF
pi_61975578
wederom prachtig allemaal
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_61975585
Thanks, dames Ik geloof dat ik er klaar voor ben... Wil volgende week een taart maken voor een vriendin.
pi_61977112
M`n broer werd 30, dus kreeg hij 30 cupcakes van me
Vanillecc gevuld met aardbeienvlaaivulling, met een toef aardbeienbotercreme en chocoladecc, gevuld met dulce de leche, met een toef chocoladebotercreme.
Gadverdamme

en ja het zijn er echt 30, de 4 die niet op de standaard pasten kwamen los mee in een doosje
Saartje
pi_61977461
Ohhh die zien er superschattig uit!
pi_61977536
Wow, Coldfeet en Maneki, jullie zijn echt goed

Ik heb van de week wat geprobeerd met cupcakes en de MMF.
De cupcakes bleven te laag en de MMF vond ik nog een (plakkerig) gedoe. Ik heb gelukkig wel 2 voorraadjes MMF over en doe van de week nog een poging want mijn dochtertje gaat donderdag trakteren op de creche omdat ze 2 wordt en dan lijkt het me zo leuk om zelfgemaakt kleine cupcakes met een 2 erop te maken.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_61977608
Weet iemand van jullie trouwens hoe je van die 'slagroom' maakt zoals je die wel eens op oranjekoek aantreft? Van die harde slagroom? Soort boterspul ofzo?
pi_61977881
soort icing toevallig?

Gelijk even een vraag of iemand daar al eens mee gewerkt heeft?
pi_61979152
CF ziet er mooi en lekker uit!

Maneki ziet er echt super uit! Wat betekent cc? En hoe maak je die botercreme? Ik kan alleen de simpele, maar lekkere poedersuiker glazuur maken. En met chocolade.
Vandaag geprobeerd MMF te maken. Wilde niet best lukken. Eens kijken of de foto gelukt is. Ziet er niet zo fraai uit als bij jullie!
pi_61979326
quote:
Op zondag 28 september 2008 20:24 schreef _Ingrid_ het volgende:
Wat betekent cc? En hoe maak je die botercreme?
cc = cupcake

Botercreme kan je met speciale mix maken of door het mixxen van 250 gram roomboter met 500 gram (bakkers)poedersuiker. Belangrijk is het bij beide om eerst de boter heel goed en lang te mixxen (+- 5 minuten), vervolgens de suiker toevoegen en daarna nogmaals 5 minuten mixen
pi_61979697
Maneki, waar moet hij die dertig dingen laten? Volgens mij heb je bij de combi chocolade-botercreme en dulce de leche na twee happen je dagelijkse calorie-inname binnen

Wel supermooi trouwens, en leuk gepresenteerd ook! Which reminds me; ik wil een gebaksplateau.
pi_61980283
tvp voor simpel werk, waar halen jullie die marseppijnlaag? of rol je die zelf?
pi_61981719
quote:
Op zondag 28 september 2008 20:57 schreef lesley het volgende:
waar halen jullie die marseppijnlaag?
www.deleukstetaartenshop.nl
pi_61982252
Nog een boekentip voor marsepein:
http://www.bol.com/nl/p/b(...)005009186/index.html
Sanity is (not) statistical
pi_61983132
Sjek dit dan een heuse taartdecoratiebeurs volgende maand in Hilversum:

http://www.deleukstetaart(...)php?products_id=2292