abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 oktober 2008 @ 10:30:56 #251
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62044909
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 10:23 schreef ColdFeet het volgende:
PM, post je nog een foto?
Vergeten te maken Nouja, zo spectaculair was het niet. Cupcakejes met een gekleurde 2 erop geplakt!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 1 oktober 2008 @ 10:31:21 #252
94046 PM-girl
pi_62044918
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 10:24 schreef Trusten het volgende:

[..]

Kan prima maar je kunt het dan het beste even in de magnetron doen zodat het iets dunner wordt...en witte pasta is beter want door fondant zie je het snel heen.

Je kan ook afsmeren met jam, jam even verwarmen en zeven om de eventuele stukjes eruit te krijgen. Je moet wel een mooi strak kapsel hebben, want je kan er niks mee camoufleren.

Ik gebruik zelf ook wel eens 1 deel boter, 1,5 deel poedersuiker en een scheutje vanille-aroma. dan smaakt helemaal niet naar boter
Dat klinkt ook lekker!
*
  woensdag 1 oktober 2008 @ 10:33:39 #253
151515 verita
Happy days
pi_62044979
quote:

Tss, nou dat is toch wel vakwerk. Tsjonge zeg, ik wil denk ik niet weten hoeveel uur werk er in zit. Maar wat mooi
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_62047187
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 09:24 schreef Trusten het volgende:

[..]

Denk dat je er aardig bent zo....ik mis alleen nog de vulling bijv botercrememix (maar dit kun je ook zelf maken) en wat ik ook nog mis zijn latex handschoenen...anders loop je een paar dagen/weken met gekleurde handen rond!
Ja, dat maak ik dan zelf wel. En handschoenen zijn wel een goed idee inderdaad, dankje! Ik had morgen anders rustig naar m'n werk gegaan met groengevlekte (of zo) handjes.
Sanity is (not) statistical
pi_62048186
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 10:21 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Dat lust ik niet Bedoel je voor het vlekken, of schijnt het ook door?
Schijnt door en het probleem met lichte kleuren en gewone chocopasta is dat het idd kan gaan vlekken en dat krijg je weer moeilijk van je fondant/marsepein af.

Ik ga zo eens verder met mijn taart voor Troel .
pi_62055819
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 22:22 schreef Isegrim het volgende:
OMG check deze dan.

http://cakewrecks.blogspo(...)ke-henson-proud.html
Een waardig eerbetoon aan Henson

Ze lijken echt precies!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_62056758
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 22:22 schreef Isegrim het volgende:
OMG check deze dan.

http://cakewrecks.blogspo(...)ke-henson-proud.html
pi_62061463
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 10:30 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Vergeten te maken Nouja, zo spectaculair was het niet. Cupcakejes met een gekleurde 2 erop geplakt!
Bij mij is het veel erger
Cakejes bij de bakker gekocht, kant en klare glazuur erop en kant en klare hartjes

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_62062096
Nou, ik ging vandaag naar Planet Cake. Door weer en wind, parkeerplaats gezocht, parkeerkaartje gekocht, in vijf pogingen eindelijk m'n parkeerkaartje onder de voorruit gekregen (waaide de hele auto door). Ik loop om het gebouw heen, hangt er een bordje op de voordeur: "Woensdag 1 oktober zijn wij vanaf 12:30 gesloten. Excuses voor het ongemak". Fijn hoor =/ Hadden ze ook even op de website mogen zetten of zo.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 21:58:25 #260
94046 PM-girl
pi_62062632
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 21:21 schreef snoopy het volgende:

[..]

Bij mij is het veel erger
Cakejes bij de bakker gekocht, kant en klare glazuur erop en kant en klare hartjes

[ afbeelding ]
Nou, ze zijn toch gedecoreerd?

Ik heb vandaag een miniverjaardagstaartje gemaakt. Zelf kapsel gebakken met Maneki's recept. Ik vond het iets te zacht nadat het de oven uitkwam, maar het was net te snijden. Wel was het midden wat ingezakt.
Gevuld met rode vruchtenjam en afgesmeerd met botercreme.

Heb besloten voorlopig niet beeldend maar abstract te blijven werken
*
pi_62062658
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 21:41 schreef Maeghan het volgende:
Nou, ik ging vandaag naar Planet Cake. Door weer en wind, parkeerplaats gezocht, parkeerkaartje gekocht, in vijf pogingen eindelijk m'n parkeerkaartje onder de voorruit gekregen (waaide de hele auto door). Ik loop om het gebouw heen, hangt er een bordje op de voordeur: "Woensdag 1 oktober zijn wij vanaf 12:30 gesloten. Excuses voor het ongemak". Fijn hoor =/ Hadden ze ook even op de website mogen zetten of zo.
Staat er ook: *** Op woensdag 1 oktober zijn wij voor 1x vanaf 12.30 uur GESLOTEN ***
pi_62063302
Oh ja, nu zie ik het ook. Moah, het had iets duidelijker gemogen (en op de openingstijdenpagina - tenslotte de plaats waar je kijkt voor openingstijden, lijkt me), maar vooruit.
pi_62063381
voor de liefhebbers : http://www.amazon.co.uk/C(...)lights/dp/0715324977

ik zag net dit topic en ik had van de week een boek in mijn handen (bovenstaande titel) en dat zag er zo mooi uit

ik geloof dat het boek in nederland 20.95 ¤ kost
wel engelstalig maar voor de mensen hier misschien wel heel leuk.

Er komen hier erg mooie dingen voorbij zeg
Thank Drunk I'm a Goddess!
  woensdag 1 oktober 2008 @ 22:37:29 #264
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_62064059
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 21:58 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Ik heb vandaag een miniverjaardagstaartje gemaakt. Zelf kapsel gebakken met Maneki's recept. Ik vond het iets te zacht nadat het de oven uitkwam, maar het was net te snijden. Wel was het midden wat ingezakt.

[ afbeelding ]

Ohhhh, die is schattig!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_62064129
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 22:18 schreef prupke het volgende:
voor de liefhebbers : http://www.amazon.co.uk/C(...)lights/dp/0715324977

ik zag net dit topic en ik had van de week een boek in mijn handen (bovenstaande titel) en dat zag er zo mooi uit

ik geloof dat het boek in nederland 20.95 ¤ kost
wel engelstalig maar voor de mensen hier misschien wel heel leuk.

Er komen hier erg mooie dingen voorbij zeg
Hetzelfde boek kun je bij Play.com ook kopen voor GBP11,49 maar dan inclusief verzendkosten. Scheelt weer iets
pi_62064416
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 22:39 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Hetzelfde boek kun je bij Play.com ook kopen voor GBP11,49 maar dan inclusief verzendkosten. Scheelt weer iets
ik zie het nu
¤16,50 voor europa
scheelt een boel idd. En dat ze daar geen vrachtkosten voor vragen is helemaal top. (ik zie dat ze no shipping costs hebben)
pi_62064625
Klopt en ze hebben een goed assortiment en ook veel tweedehands. Ik koop daar altijd heel veel boeken, scheelt meestal heel veel met wat het in Nederland kost. Amazon is altijd leuk tot het moment dat ze de verzendkosten erbij tellen.

Ik heb het boek trouwens besteld en ook Cake Decorating Step by Step. Wel de 'nieuwe tweedehands' versies dan. E16,86 voor twee boeken, niet slecht toch?
pi_62064796
doe je helemaal goed
pi_62069179
meaghan, die heb ik ook (iets andere uitvoering), geweldig boek!
pi_62069381
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 21:58 schreef PM-girl het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Schattig! Vind het knap dat je zonder mallen oid zo'n grappig figuurtje weet te maken.
pi_62069932
Biscuitdeeg cake kun je 1 dag van tevoren maken toch? Ik ga simpel beginnen met jam vullen en dan bovenop aangevette slagroom. Hoe lang van te voren zou ik dat kunnen maken?
Ook een chocotaart, maar die uit een pakje.
pi_62070424
Hij is leuk geworden PM!
Biscuit kun je makkelijk een dag van tevoren maken ja. aangevette slagroom weet ik niet, heb ik nog nooit gebruikt.
Saartje
pi_62073438
Zo het deeg/biscuit staat in de oven, wil nu de botercreme maken en dacht dat ik nog vanillearoma had maar niet dus, zakje vanillesuiker zou dat ook goed gaan?
pi_62073457
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 12:22 schreef het-is-mij het volgende:
zakje vanillesuiker zou dat ook goed gaan?
Denk ik wel hoor
pi_62074045
Biscuit is ready, iets te weinig maar ja t is een oefentaartje.
Heb al wel in de gaten dat ik meer vrienden moet worden met mn deegroller ;-) hehe
Heb al wel sterretjes uit de fondant gestoken.
Kon fondant van een vriendin krijgen want zij heeft er voorlopig ff geen tijd voor en kan ik er mooi ff mee oefenen.
pi_62077337
Nou ik ben klaar en het lukt me niet echt hehe.
Komt misschien omdat ik de biscuit niet helemaal goed en netjes gebakken had en ik vind het fondant lastig om mee te werken.
Ga het nog wel eens proberen maar of ik het geduld er voor heb om zulke strakke taartjes te krijgen als jullie betwijfel ik.
Ff snelle foto gemaakt, niet op de rommel letten
pi_62077863
Ik wil voor 14 oktober een taart maken voor schoonmams.. Dus ik ga aankomende zaterdag maar eens goed oefenen, ik vind jullie creaties echt in een woord geweldig. Ik weet nog niet precies wat ik wil maken, maar ik denk een taart met allemaal dingen erop die me aan haar doen denken! Zo is ze gek van haar hond en kat en hebben we van 't zomer samen mijn zeilboot helemaal opgeknapt vanaf nul. Zo vind ik dit hondje echt supergaaf En zo wil ik ook een katje maken:

Een bootje maken lukt me hopelijk nog. Wel heb ik nog een paar tips nodig. Taart maken van kant en klare biscuitmix of zelf een mix proberen te maken? (Tips?) En ik wil eigenlijk slagroom tussen de taartlagen, maar blijft dit wel goed? En hoe krijgen jullie ooit dat gekleurde laagje zo mooi rondom de taart? Jullie zijn helden.

Even een edit, ik wil dus dingen bestellen voor mijn taartavonturen. Tot nu toe heb ik van deleukstetaarten webshop de biscuitmix en de mix voor botercreme, maar nu zit ik natuurlijk met de fondant. Wat kun je beter doen: witte rolfondant en dan losse kleur kopen en hoe gaat dit dan in zijn werk? Of gewoon kantenklare kleurrolfondant? Ik wil namelijk ook grijs dus dat wordt dan lastig, of kun je het gewoon door elkaar kneden? Allemaal beginnersvragen, sorry Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

[ Bericht 17% gewijzigd door Nouwk op 02-10-2008 15:51:05 ]
  donderdag 2 oktober 2008 @ 15:16:41 #278
94046 PM-girl
pi_62078277
het-is-mij, een tip die ik je kan geven is in elk geval niet aan het aanrecht te werken, maar aan een (lege) tafel. Je hebt meer rust omdat je zit, kunt meer spullen kwijt en je kunt je bakzooi op het aanrecht laten staan.
Dat werkt voor mij althans heel goed!

En smaakte het taartje overigens wel?

Je zult zien, nu je een keer geprobeerd hebt, weet je hoe het materiaal is en zal het de volgende keer beter gaan!
*
pi_62084116
Ik zit te denken over wat voor taart ik eens zal maken. In november ben ik jarig, dus ik wil een persoonlijke taart. Hij moet in ieder geval paars worden dus, want ik houd van paars en iets anders is dus gewoonweg geen optie, dat spreekt voor zich. Verder houd ik van mandarijntjes, schelpen, vogels, bloemen, lama's (maar die kunnen niet op een taart), okapi's (maar die kunnen ook niet op een taart), kerst (maar voor kerstdecoratie is het wat vroeg in november), chocola, vlinders, limoen en augurkjes (maar die zijn wel erg raar op een taart). Verder eigenlijk alles wat een beetje 'natuurlijk' (blaadjes, bloemetjes, plantjes, whatever) is en het moet niet te druk worden. Oh en ik hou van glittertjes, maar ik zag al dat daar ook eetbare van bestonden, dus dat komt goed uit.
pi_62085846
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 19:10 schreef Maeghan het volgende:
Ik zit te denken over wat voor taart ik eens zal maken. In november ben ik jarig, dus ik wil een persoonlijke taart. Hij moet in ieder geval paars worden dus, want ik houd van paars en iets anders is dus gewoonweg geen optie, dat spreekt voor zich. Verder houd ik van mandarijntjes, schelpen, vogels, bloemen, lama's (maar die kunnen niet op een taart), okapi's (maar die kunnen ook niet op een taart), kerst (maar voor kerstdecoratie is het wat vroeg in november), chocola, vlinders, limoen en augurkjes (maar die zijn wel erg raar op een taart). Verder eigenlijk alles wat een beetje 'natuurlijk' (blaadjes, bloemetjes, plantjes, whatever) is en het moet niet te druk worden. Oh en ik hou van glittertjes, maar ik zag al dat daar ook eetbare van bestonden, dus dat komt goed uit.
Lama's niet op een taart? Het logo zou moeten lukken..
(:
pi_62086420
Ja maar die zijn stom. Ik wil echte lama's. Al zijn die paarse lama's wel grappig op zich. Op ebay heet ik paarse_lama
pi_62088321
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 20:13 schreef Maeghan het volgende:
Ja maar die zijn stom. Ik wil echte lama's. Al zijn die paarse lama's wel grappig op zich. Op ebay heet ik paarse_lama
ik kan niet zeggen dat dat logo nou het toonbeeld van schoonheid is, nee
Maajaaa..misschien kan je er een onderdeeltje uithalen ofzo..

en anders gewoon een leuke paarse taart met grote strik erop ofzo, ziet er altijd leuk uit!
(:
pi_62091172
Mijn eerste dubbele taart! Woohoo! Zo voor een eerste dubbele, eerste fondant-gedecoreerde taart (voorheen een keertje marsepein gedaan, frosting al wat vaker) vind ik hem best mooi gelukt!

Verder vind ik het heel leuk om hier mee te kijken Dus ik denk ik post ook maar eens gewoon. Hij was trouwens voor mijn moeder, die gisteren 47 is geworden

edit: Sorry trouwens voor de slechte kwaliteit foto.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 22:30:17 #284
331 Merel
Be here now.
pi_62092004
Wat een leuk idee met die gestapelde sterretjes zo!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_62102211
Leuk gedaan Lotte!
Maar wat een werk al die sterretjes, maar wel schattig
pi_62102260
Omdat jullie taarten er allemaal zo leuk uitzien en me dit ook wel leuk lijkt heb ik ook t eea besteld

Ik betwijfel of die van mij ooit zo mooi worden, maar oefening baart kunst, toch

Alleen moet voorlopig wel proefkonijnen charteren voor het proeven van mijn taarten aangezien ik zelf nog wat kilootjes wil minderen maar dat zullen de collega's van mijn vriend vast niet erg vinden
pi_62102700
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 11:46 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Omdat jullie taarten er allemaal zo leuk uitzien en me dit ook wel leuk lijkt heb ik ook t eea besteld

Ik betwijfel of die van mij ooit zo mooi worden, maar oefening baart kunst, toch

Alleen moet voorlopig wel proefkonijnen charteren voor het proeven van mijn taarten aangezien ik zelf nog wat kilootjes wil minderen maar dat zullen de collega's van mijn vriend vast niet erg vinden
Dat probleem hebben wel meer mensen geloof ik

Ik vind het ook wel typisch dat ik juist alleen maar gek ben op koken, dat taarten maken spreekt me heel erg aan en ik heb pas dus een korte workshop bonbons maken gedaan en dat was ook al zo leuk. Misschien heeft dat ook iets te maken met die kilootjes.
pi_62103089
hihi ja dat zou er mischien iets mee te maken kunnen hebben

bonbon workshop klinkt ook leuk trouwens
pi_62103197
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 15:16 schreef PM-girl het volgende:
het-is-mij, een tip die ik je kan geven is in elk geval niet aan het aanrecht te werken, maar aan een (lege) tafel. Je hebt meer rust omdat je zit, kunt meer spullen kwijt en je kunt je bakzooi op het aanrecht laten staan.
Dat werkt voor mij althans heel goed!

En smaakte het taartje overigens wel?

Je zult zien, nu je een keer geprobeerd hebt, weet je hoe het materiaal is en zal het de volgende keer beter gaan!
Thx voor de tip, heb er ook wat te makkelijk over gedacht.
Dacht, doe dat wel ff hehe.

Hij smaakte overigens wel goed (vandaag gekeurd door 2 vriendinnen) die creme (duitse taarten creme) en jam.
En idd, ff keer ervaring met hoe het voelt e.d.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 14:56:10 #290
94046 PM-girl
pi_62106506
Ik ga ervoor, ik ga een bus maken! Biscuit zit nu in de oven, ik heb een rechthoekige ovenschaal gebruikt als vorm. De platte koek snijd ik dan door tweeėn in de lengte, deze helften komen rechtop tegen elkaar.

Wat ik trouwens ontdekte, ik had wat mmf bewaard die hard was geworden, dat je dat in de magnetron heel makkelijk kneedbaar en soepel maakt! 20 seconden en hij is bijna vloeibaar, even kneden en je kunt weer vooruit.
Ik neem aan dat dat de eetbaarheid niet ten slechte komt?

Overigens Maneki, je schreef dat AH kant en klare kapsel verkoopt, waar vind ik die? Bij de bakproducten?
*
pi_62107057
Ik doe hem ook altijd eerste ff in de nuker, dan is hij inderdaad weer lekker zacht
Die kapsels liggen inderdaad bij de bakproducten maar ze zijn wel best droog, dus ze mogen wel extra getrempeerd worden (besprenkelen met drank/sap)
Saartje
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 15:28:37 #292
94046 PM-girl
pi_62107283
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 15:19 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik doe hem ook altijd eerste ff in de nuker, dan is hij inderdaad weer lekker zacht
Die kapsels liggen inderdaad bij de bakproducten maar ze zijn wel best droog, dus ze mogen wel extra getrempeerd worden (besprenkelen met drank/sap)
Zo toch maar eens kijken dan, de vorige keer zag ik ze niet namelijk. Of zou het alleen in XL-filialen te krijgen zijn?
En wat voor sap is dan lekker, voor een kindertaart? Ranja ofzo?
*
pi_62108389
Ben ik weer met een vraag. Zondag moet ik de taart klaar hebben. Ik weet nu dus dat de biscuit een dag van te voren kan. Ik ga hem heel simpel vullen met jam. En bovenop en er omheen met aangevette slagroom.
http://www.deleukstetaarten.nl/?Recepten:Vullen:Aangevette_Slagroom
Maar nu is de vraag, zou ik dat de avond van te voren kunnen maken? Of wordt de boel dan zompig?
Vanaf 10.00 komt de visite. Als het moet, kan ik het 's morgens wel afmaken, maar liever niet.

Lotte mooi!
pi_62109745
carvan cevitam lijkt me wel lekker of andere ranja
Ingrid ik denk dat hij niet te zompig wordt maar ik weet het niet zeker, heb het nog nooit geprobeerd.
Saartje
pi_62112856
Dankjewel allemaal ^^ Die sterretjes uitduwen en opplakken was inderdaad een heel werk! Maar ja, mijn moeder was jarig en daar moet je iets voor over hebben he
pi_62116411
Het taartje waar ik nog een fotootje van zou plaatsen:

En de taart voor de man van Troel:
Ze wilde eerst een toetsenbord taart maar dat vond ze te saai dus toen moest het iets met Bert van Sesamstraat worden. Dus ik heb het maar een beetje gecombineerd. En Ruben kon natuurlijk ook niet achterblijven op de taart van papa .

pi_62116448
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 22:04 schreef Vlitsie het volgende:
Het taartje waar ik nog een fotootje van zou plaatsen:
[ afbeelding ]

En de taart voor de man van Troel:
Ze wilde eerst een toetsenbord taart maar dat vond ze te saai dus toen moest het iets met Bert van Sesamstraat worden. Dus ik heb het maar een beetje gecombineerd. En Ruben kon natuurlijk ook niet achterblijven op de taart van papa .
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die bovenste is lief
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_62117139
Die bovenste vind ik echt mooi, dat gemarmerde geeft een heel leuk effect en die strik ziet er echt prachtig uit.
pi_62117176
Trouwens, ik heb gisteren mmf gemaakt (zat helemaal onder de poedersuiker ), maar ik wist eigenlijk niet goed wanneer er nou genoeg poedersuiker bij zat. Hoe hard moet MMF zijn? Is het ergens mee te vergelijken?
pi_62122560
Die strik-taart is inderdaad vet mooi Die fondant(? denk ik)kleur is erg mooi. Ik ga nu naar de bakzolder en vandaag biscuit maken en morgen hem bekleden en dan zal ik een foto posten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')