Whehehe ja psiesquote:Op dinsdag 30 september 2008 13:20 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
vind het eigenlijk wel slimeerst even een middagje kleien, wie weet heb je wel helemaal geen talent
zit je daar met al je taart spullen.
fimo klei zou je ook nog kunnen proberen, das iets vaster geloof ik ( minder drogig)
Het plakt prima met wat water. Anders eiwit of botercreme/glazuur oid.quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:12 schreef het-is-mij het volgende:
Mooi geworden reinhilde, lekker vrolijk.
Ehm..........ff een gekke vraag maar hoe hou je die sterren etc. vast op de fondant? Plakt t vanzelf aan elkaar of doe je er iets tussen?
Mooi! *gaat een paar fimopakjes inslaan*quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:40 schreef Maneki.Neko het volgende:
Fimo en marsepein/fondant zijn behoorlijk vergelijkbaar. De techniek is hetzelfde
Als je kan kleien, kan je marsepeinen..ofzo
Helaas, de letters zijn verkochtquote:Op dinsdag 30 september 2008 12:11 schreef Trusten het volgende:
Mocht zij geen interesse hebben dan 8 inclusief?
O dat is best slimquote:Op dinsdag 30 september 2008 15:12 schreef Merel het volgende:
Ik heb ook allerlei plastic kinder-klei-uitsteekvormpjes hoor, werkt net zo goed voor MMF
Ik wil weer wat maken, maar ik heb geen idee voor welke gelegenheid en ik wil het zelf niet eten
Ook goed! Kun je vertellen waar je ze had gekocht? En krijgen we een foto te zien van die strik?quote:Op dinsdag 30 september 2008 17:07 schreef Trusten het volgende:
[..]
Helaas, de letters zijn verkocht
Ben momenteel trouwens bezig om mijn eerste strik te maken![]()
Gekocht in de maakjetaart.nl webshop. Ook te koop bij deleukstetaartenshop.nl. Foto volgt wel maar voorlopig nog niet want heb alleen de lussen gemaakt en de strik kan ik pas op de taart toen tegen de tijd dat ik de taart ga makenquote:Op dinsdag 30 september 2008 21:08 schreef ColdFeet het volgende:
Ook goed! Kun je vertellen waar je ze had gekocht? En krijgen we een foto te zien van die strik?
holy crap, ik zeg het niet snel, maar hier zou ik het toch écht écht heeeel zonde vinden om die taart in stukken te gaan snijden!quote:Op dinsdag 30 september 2008 22:22 schreef Isegrim het volgende:
OMG check deze dan.
http://cakewrecks.blogspo(...)ke-henson-proud.html
Inderdaad.quote:Op dinsdag 30 september 2008 22:33 schreef nein het volgende:
[..]
holy crap, ik zeg het niet snel, maar hier zou ik het toch écht écht heeeel zonde vinden om die taart in stukken te gaan snijden!
Wauw.quote:Op dinsdag 30 september 2008 22:22 schreef Isegrim het volgende:
OMG check deze dan.
Denk dat je er aardig bent zo....ik mis alleen nog de vulling bijv botercrememix (maar dit kun je ook zelf maken)quote:Op dinsdag 30 september 2008 21:30 schreef Maeghan het volgende:
- biscuitmix
- marshmallows
- poedersuiker
- iets van decoratie
- een of meerdere kleurstoffen
quote:Op dinsdag 30 september 2008 22:22 schreef Isegrim het volgende:
OMG check deze dan.
Dat lust ik nietquote:Op woensdag 1 oktober 2008 10:14 schreef Vlitsie het volgende:
met chocopasta kan je ook afsmeren. Zou alleen voor lichte kleuren fondant of marsepein witte chocopasta gebruiken.
Kan prima maar je kunt het dan het beste even in de magnetron doen zodat het iets dunner wordt...en witte pasta is beter want door fondant zie je het snel heen.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 10:09 schreef PM-girl het volgende:
Ik had bedacht dat ik een kapsel ook zou kunnen afsmeren met chocopasta?
quote:
Dat klinkt ook lekker!quote:Op woensdag 1 oktober 2008 10:24 schreef Trusten het volgende:
[..]
Kan prima maar je kunt het dan het beste even in de magnetron doen zodat het iets dunner wordt...en witte pasta is beter want door fondant zie je het snel heen.
Je kan ook afsmeren met jam, jam even verwarmen en zeven om de eventuele stukjes eruit te krijgen. Je moet wel een mooi strak kapsel hebben, want je kan er niks mee camoufleren.
Ik gebruik zelf ook wel eens 1 deel boter, 1,5 deel poedersuiker en een scheutje vanille-aroma. dan smaakt helemaal niet naar boter![]()
OMG check deze dan.
Ja, dat maak ik dan zelf wel. En handschoenen zijn wel een goed idee inderdaad, dankje! Ik had morgen anders rustig naar m'n werk gegaan met groengevlekte (of zo) handjes.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 09:24 schreef Trusten het volgende:
[..]
Denk dat je er aardig bent zo....ik mis alleen nog de vulling bijv botercrememix (maar dit kun je ook zelf maken)en wat ik ook nog mis zijn latex handschoenen...anders loop je een paar dagen/weken met gekleurde handen rond!
Schijnt door en het probleem met lichte kleuren en gewone chocopasta is dat het idd kan gaan vlekken en dat krijg je weer moeilijk van je fondant/marsepein af.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 10:21 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Dat lust ik nietBedoel je voor het vlekken, of schijnt het ook door?
Een waardig eerbetoon aan Hensonquote:Op dinsdag 30 september 2008 22:22 schreef Isegrim het volgende:
OMG check deze dan.
OMG check deze dan.
Bij mij is het veel ergerquote:Op woensdag 1 oktober 2008 10:30 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Vergeten te maken
Nouja, zo spectaculair was het niet. Cupcakejes met een gekleurde 2 erop geplakt!
Nou, ze zijn toch gedecoreerd?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:21 schreef snoopy het volgende:
[..]
Bij mij is het veel erger![]()
Cakejes bij de bakker gekocht, kant en klare glazuur erop en kant en klare hartjes![]()
[ afbeelding ]
Staat er ook: *** Op woensdag 1 oktober zijn wij voor 1x vanaf 12.30 uur GESLOTEN ***quote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:41 schreef Maeghan het volgende:
Nou, ik ging vandaag naar Planet Cake. Door weer en wind, parkeerplaats gezocht, parkeerkaartje gekocht, in vijf pogingen eindelijk m'n parkeerkaartje onder de voorruit gekregen (waaide de hele auto door). Ik loop om het gebouw heen, hangt er een bordje op de voordeur: "Woensdag 1 oktober zijn wij vanaf 12:30 gesloten. Excuses voor het ongemak". Fijn hoor =/ Hadden ze ook even op de website mogen zetten of zo.
Ohhhh, die is schattig!quote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:58 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Nou, ze zijn toch gedecoreerd?![]()
Ik heb vandaag een miniverjaardagstaartje gemaakt. Zelf kapsel gebakken met Maneki's recept. Ik vond het iets te zacht nadat het de oven uitkwam, maar het was net te snijden. Wel was het midden wat ingezakt.
Gevuld met rode vruchtenjam en afgesmeerd met botercreme.
[ afbeelding ]
Heb besloten voorlopig niet beeldend maar abstract te blijven werken
Hetzelfde boek kun je bij Play.com ook kopen voor GBP11,49 maar dan inclusief verzendkosten. Scheelt weer ietsquote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:18 schreef prupke het volgende:
voor de liefhebbers : http://www.amazon.co.uk/C(...)lights/dp/0715324977
ik zag net dit topic en ik had van de week een boek in mijn handen (bovenstaande titel) en dat zag er zo mooi uit
ik geloof dat het boek in nederland 20.95 ¤ kost
wel engelstalig maar voor de mensen hier misschien wel heel leuk.
Er komen hier erg mooie dingen voorbij zeg
ik zie het nuquote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:39 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Hetzelfde boek kun je bij Play.com ook kopen voor GBP11,49 maar dan inclusief verzendkosten. Scheelt weer iets
Schattig! Vind het knap dat je zonder mallen oid zo'n grappig figuurtje weet te maken.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:58 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Nou, ze zijn toch gedecoreerd?![]()
Ik heb vandaag een miniverjaardagstaartje gemaakt. Zelf kapsel gebakken met Maneki's recept. Ik vond het iets te zacht nadat het de oven uitkwam, maar het was net te snijden. Wel was het midden wat ingezakt.
Gevuld met rode vruchtenjam en afgesmeerd met botercreme.
[ afbeelding ]
Heb besloten voorlopig niet beeldend maar abstract te blijven werken
Denk ik wel hoorquote:Op donderdag 2 oktober 2008 12:22 schreef het-is-mij het volgende:
zakje vanillesuiker zou dat ook goed gaan?
Lama's niet op een taart? Het logo zou moeten lukken..quote:Op donderdag 2 oktober 2008 19:10 schreef Maeghan het volgende:
Ik zit te denken over wat voor taart ik eens zal maken. In november ben ik jarig, dus ik wil een persoonlijke taart. Hij moet in ieder geval paars worden dus, want ik houd van paars en iets anders is dus gewoonweg geen optie, dat spreekt voor zich. Verder houd ik van mandarijntjes, schelpen, vogels, bloemen, lama's (maar die kunnen niet op een taart), okapi's (maar die kunnen ook niet op een taart), kerst (maar voor kerstdecoratie is het wat vroeg in november), chocola, vlinders, limoen en augurkjes (maar die zijn wel erg raar op een taart). Verder eigenlijk alles wat een beetje 'natuurlijk' (blaadjes, bloemetjes, plantjes, whatever) is en het moet niet te druk worden. Oh en ik hou van glittertjes, maar ik zag al dat daar ook eetbare van bestonden, dus dat komt goed uit.
ik kan niet zeggen dat dat logo nou het toonbeeld van schoonheid is, neequote:Op donderdag 2 oktober 2008 20:13 schreef Maeghan het volgende:
Ja maar die zijn stom. Ik wil echte lama's. Al zijn die paarse lama's wel grappig op zich. Op ebay heet ik paarse_lama
Dat probleem hebben wel meer mensen geloof ikquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 11:46 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Omdat jullie taarten er allemaal zo leuk uitzien en me dit ook wel leuk lijkt heb ik ook t eea besteld![]()
Ik betwijfel of die van mij ooit zo mooi worden, maar oefening baart kunst, toch![]()
Alleen moet voorlopig wel proefkonijnen charteren voor het proeven van mijn taarten aangezien ik zelf nog wat kilootjes wil minderenmaar dat zullen de collega's van mijn vriend vast niet erg vinden
Thx voor de tip, heb er ook wat te makkelijk over gedacht.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 15:16 schreef PM-girl het volgende:
het-is-mij, een tip die ik je kan geven is in elk geval niet aan het aanrecht te werken, maar aan een (lege) tafel. Je hebt meer rust omdat je zit, kunt meer spullen kwijt en je kunt je bakzooi op het aanrecht laten staan.
Dat werkt voor mij althans heel goed!
En smaakte het taartje overigens wel?
Je zult zien, nu je een keer geprobeerd hebt, weet je hoe het materiaal is en zal het de volgende keer beter gaan!
Zo toch maar eens kijken dan, de vorige keer zag ik ze niet namelijk. Of zou het alleen in XL-filialen te krijgen zijn?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 15:19 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik doe hem ook altijd eerste ff in de nuker, dan is hij inderdaad weer lekker zacht
Die kapsels liggen inderdaad bij de bakproducten maar ze zijn wel best droog, dus ze mogen wel extra getrempeerd worden (besprenkelen met drank/sap)
Die bovenste is liefquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 22:04 schreef Vlitsie het volgende:
Het taartje waar ik nog een fotootje van zou plaatsen:
[ afbeelding ]
En de taart voor de man van Troel:
Ze wilde eerst een toetsenbord taart maar dat vond ze te saai dus toen moest het iets met Bert van Sesamstraat worden. Dus ik heb het maar een beetje gecombineerd. En Ruben kon natuurlijk ook niet achterblijven op de taart van papa.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |