Ik had witte marshmallows en heb kleurstof gebruikt voor de verschillende roze-tinten (echt veelquote:Op maandag 29 september 2008 12:23 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
O ik heb een taart snijding! En ik wil ook jouw taart maken ooit!
Dan heb ik drie maten bloemensnij dingesen nodig
cake meel
en dat gekleurde spul?
Maak het gewoon zelf joh, supermakkelijk!quote:Op maandag 29 september 2008 13:56 schreef PM-girl het volgende:
O maar ik bak inderdaad de cakejes anders! Voor de grote taart wil ik biscuitmix gebruiken, maar nu weet ik nog steeds niet of dat bij Appie te koop is
quote:Op maandag 29 september 2008 14:01 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
O en deze is echt prachtig!
Want ik was een beetje gemeen over je shrek look a like taart
Jaaa, maar ik maak het fondant al zelf en voor nood enzoquote:Op maandag 29 september 2008 13:58 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maak het gewoon zelf joh, supermakkelijk!
Ik woon in Belgie, vraag mij niets. Maar bij mij lukt het altijdquote:Op maandag 29 september 2008 14:08 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Jaaa, maar ik maak het fondant al zelf en voor nood enzoHet is dus niet bij AH te krijgen?
Ah, boerenbond! Daar heb ik wat aan, dank dank!quote:Op maandag 29 september 2008 14:19 schreef Maneki.Neko het volgende:
Die biscuitmix kun je bij de reeds genoemde webshop kopen, of van soezie (bij boerenbond) of je maakt hem héél makkelijk zelf, en minstens zo smakelijk
Cakebeslag kan wel, maar dat is wat voller qua smaak enzo, waardoor het geheel erg zoet wordt.quote:Op maandag 29 september 2008 15:01 schreef _Ingrid_ het volgende:
Dus als je een taart ervan wil maken kun je dat beter met biscuitmix doen, dan met gewoon cake beslag? Of is dat hetzelfde?
Cakebeslag bevat zowat een pakje boter, vaak. In biscuit zit geen vet (nou ja, een klein beetje van de eieren). Het houdt het midden tussen cake en lange vingers.quote:Op maandag 29 september 2008 15:08 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Cakebeslag kan wel, maar dat is wat voller qua smaak enzo, waardoor het geheel erg zoet wordt.
Biscuit zou voor wat luchtigers zorgen, zo heb ik begrepen.
HA! Wat een idee.....:D Ik heb namelijk helemaal geen goeie oven (een combimagno/oven ding die alleen dingen goed heet maakt aan de bovenkant), maar wel een goeie broodbakmachine..whehehe..dat gaat leuk wordenquote:Op maandag 29 september 2008 14:22 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik heb een broodbakmachine,
daar kun je volgens mij ook caken in maken
Krijg je zo een leuk vierkant dingOok leuk
Daar had ik overheen gelezen; goeiequote:Op maandag 29 september 2008 08:23 schreef PM-girl het volgende:
En CF, mooi gedaan hoor! Wat ik je nog als tip kan geven om recht te snijden zonder taartzaag is dit.
Als de taart nog op de bodem ligt van de springvorm, draait hij makkelijk rond. Leg een klein houten blokje/bakje/iets anders naast de taart en geleid daarover je mes.
Het voorwerp fungeert als steunblok, terwijl je je mes in de taart steekt. Daarna draai je de taart voorzichtig rond terwijl je met het mes in en uit beweegt.
Het kan ook met cake maar cake is EN zoet EN vet terwijl er ook nog botercreme (oid) op komt en nog zoete vulling (bijv chocolade, jam) en daarna nog eens bekleed wordt met zoet. Daarnaast krijg je dan een superzware (en machtige) taart. Een taart gemaakt met biscuit is al redelijk aan de zware kant...quote:Op maandag 29 september 2008 15:01 schreef _Ingrid_ het volgende:
Dus als je een taart ervan wil maken kun je dat beter met biscuitmix doen, dan met gewoon cake beslag?
Ja dat was een basis recept en moet je ong. x 5 ofzo doen.quote:Op maandag 29 september 2008 18:22 schreef Deliah het volgende:
30 gram bloem? Lijkt me een beetje weinig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |