Welke trajecten?quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:38 schreef Willy84 het volgende:
Vanaf vandaag worden de nieuwe dubbeldekkers ingezet!
Weense trams in een treintopic?quote:Op maandag 25 augustus 2008 14:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Overigens, voor de materieelgekken
[ afbeelding ]
een kopie van de planning van vandaag van somda:quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:55 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Welke trajecten?
Ik heb gelezen dat ze vooral op de IC Shl-Ehv zouden rijden.
Schiphol-Eindhoven, Zwolle-Nijmegen en Utrecht-Leiden dus vandaagquote:9550: Shl 3519 Ehv, 3534 Shl, 3545 Ehv, 3568 Shl, 3583 Ut, 3582 Shl.
9551: Zp 3719 Nm, 3716v Zl, 3731a Nm, 3728 Zl, 3728 Zl, 3743 Nm, 3740 Zl, 3755 Nm, 3752v Zl, 3767a Nm, 3764 Zl, 3779 Nm, 3776 Zl, 73776 Zp.
9552: Ledn 8819v Ut, 8816a Ledn, 8827v Ut, 8824 Ledn, 8835 Ut, 8832 Ledn, 8843 Ut, 8840 Ledn 8851 Ut, 8848a Ledn, 8859v Ut, 8856a Ledn, 8867v Ut, 8864 Ledn, 8875 Ut, 8872 Ledn, 8883 Ut.
Check, ze zijn echt koud en wat ruimer, je moet er niet te veel van voorstellen, heb 2 pics geschoten, moet nog kijken hoe ze er uit zien.quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:38 schreef Willy84 het volgende:
Vanaf vandaag worden de nieuwe dubbeldekkers ingezet!
quote:Op zondag 24 augustus 2008 17:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
Weet hier iemand iets van de coderingen van goederenwagons??
Ik ben hier een beetje aan m'n hobbysite aan het knutselen: http://www.automatic-rock(...)S-Goederenwagons.htm
En nu heb ik wel de oude codering, maar sommige hebben in de jaren 60 de huidige UIC codering gekregen. En die wou ik ook graag weten en op de site vermelden
Hopelijk is het beneden niet zo koud in de nieuwe VIRM, anders moet je een trui mee nemen in de zomer zowatquote:Op maandag 25 augustus 2008 14:33 schreef UncleSam het volgende:
Ik heb vandaag in de nieuwe VIRM gezeten
Van Leiden naar Ut!
Wat een ruimte! Wat een licht! En wat zijn ze koudDie airco deed echt zijn werk te goed!
Ik vind Roland in het echt wel een toffe peer.quote:Op maandag 25 augustus 2008 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.rolandrail.net/
voor al uw cargo-geneuzel en overige sociale mankementen
Dat zou kunnen, ken hem verder nietquote:Op maandag 25 augustus 2008 17:21 schreef Duvel het volgende:
Ik vind Roland in het echt wel een toffe peer.
M'n lievelingstreinquote:Op maandag 25 augustus 2008 18:42 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ik reed vandaag in een trein vanuit Hilversum naar Amsterdam Centraal en die had ik nog nooit gezien!
Het was er 1 van de ns. geen dubbeldekker. En zonder automatische deuren. Je moest ze met een deurklink openmaken. En verder zaten er allemaal losse coupes in met een stuk of 6 stoelen per coupé. En echt luxe.
ik reis elke dag met de trein, maar had deze nog nooit gezien! Iemand meer informatie over deze trein en eventueel een foto?
Bedoel je niet toevallig ICK-materieel?quote:Op maandag 25 augustus 2008 18:42 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ik reed vandaag in een trein vanuit Hilversum naar Amsterdam Centraal en die had ik nog nooit gezien!
Het was er 1 van de ns. geen dubbeldekker. En zonder automatische deuren. Je moest ze met een deurklink openmaken. En verder zaten er allemaal losse coupes in met een stuk of 6 stoelen per coupé. En echt luxe.
ik reis elke dag met de trein, maar had deze nog nooit gezien! Iemand meer informatie over deze trein en eventueel een foto?
Waarschijnlijk ICB-rijtuigen, overgeschilderd Duits spulquote:Op maandag 25 augustus 2008 18:42 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ik reed vandaag in een trein vanuit Hilversum naar Amsterdam Centraal en die had ik nog nooit gezien!
Het was er 1 van de ns. geen dubbeldekker. En zonder automatische deuren. Je moest ze met een deurklink openmaken. En verder zaten er allemaal losse coupes in met een stuk of 6 stoelen per coupé. En echt luxe.
ik reis elke dag met de trein, maar had deze nog nooit gezien! Iemand meer informatie over deze trein en eventueel een foto?
Ah ja, aparte coupés natuurlijk, je hebt gelijk. ICB heeft van die groepjes van 5 in een half open afdeling (en ook wel in coupés maar niet met 6 dan). Het zal ICK zijn.quote:Op maandag 25 augustus 2008 19:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bedoel je niet toevallig ICK-materieel?
die bedoelde ik, met die halfopen wagonsquote:Op maandag 25 augustus 2008 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ah ja, aparte coupés natuurlijk, je hebt gelijk. ICB heeft van die groepjes van 5 in een half open afdeling (en ook wel in coupés maar niet met 6 dan). Het zal ICK zijn.
Maar die bedoelde hij dus niet, danquote:Op maandag 25 augustus 2008 19:23 schreef Guppyfriend het volgende:
die bedoelde ik, met die halfopen wagons
Niemand heeft een idee, zelfs Roland niet. Dus we wachten het maar gewoon af. Maar dikke kans dat het vanaf de volgende keer (/ week?) geen RTB meer zal zijn... We shall seequote:Op maandag 25 augustus 2008 18:50 schreef Wadloper het volgende:
Wat voor loc gaat de Tads'n dan vervoeren naar Veendam? Een Raillon loc of een ACTS loc? (ACTS lijkt mij onlogisch op maandag, aangezien deze de 47728+47729 ook al rijdt).
NEGEN zeg je?quote:Op maandag 25 augustus 2008 19:48 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ja dat waren die treinen. Alleen lijken ze meer op de foto's van DR_Flash dan op die van de Wiki. Heerlijke treinen. Lekker stil lekker rustig en zeeeer ruim. Zat in een coupe met 9 stoelen voor mij alleen. Met zo'n gigantische tafel in het midden. Laptop erop. Heerlijk! Waarom rijden die niet vaker
Ik denk dat ie zo'n halfopen wagon bedoelt, toch.quote:Op maandag 25 augustus 2008 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NEGEN zeg je?Dat is de eerste klasse gek
Of ja, in de ICK dan. Hoe is 't nou?![]()
in ICK is volgens mij in de eerste klas van twee coupé's een gemaakt, waarbij er 3 rijen van 3 stoelen staanquote:Op maandag 25 augustus 2008 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NEGEN zeg je?Dat is de eerste klasse gek
Of ja, in de ICK dan. Hoe is 't nou?![]()
volgens mij was het de 2e klas, want er stond een 2 op. Vond het ook al erg luxe voor 2e klasquote:Op maandag 25 augustus 2008 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NEGEN zeg je?Dat is de eerste klasse gek
Of ja, in de ICK dan. Hoe is 't nou?![]()
quote:Op maandag 25 augustus 2008 20:29 schreef UncleSam het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Even vanmorgen op Leiden CS snel wat foto's genomen voordat hij vol met mensen zat. Zoals ik zei, hij is lichter, ruimer en kouder! Zie luchtroosters op derde foto links onder.
Dat hebben ze beneden in ieder geval nog wel. Vorige week nog gezien. Ik zit alleen beneden, dus kan best zijn dat het boven niet zo is..quote:Op maandag 25 augustus 2008 20:40 schreef Pony-Lover het volgende:
Waarom hebben die nieuwe VIRM's niet zo'n ledbordje meer in de coupes dat de (eind)bestemming aangeeft?
quote:Op maandag 25 augustus 2008 19:48 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ja dat waren die treinen. Alleen lijken ze meer op de foto's van DR_Flash dan op die van de Wiki. Heerlijke treinen. Lekker stil lekker rustig en zeeeer ruim. Zat in een coupe met 9 stoelen voor mij alleen. Met zo'n gigantische tafel in het midden. Laptop erop. Heerlijk! Waarom rijden die niet vaker
Lijkt mij geen ICK, want ICK heeft nergens grote tafels. ICL/ICB dus, maar van die 9 stoelen snap ik dan weer niet. ICL/ICB heeft zoals Fles al zegt alleen 5 stoelen + tafel, of losse compartimenten (aparte hokjes dus) met 5 stoelen erin...quote:Op maandag 25 augustus 2008 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:
NEGEN zeg je?Dat is de eerste klasse gek
Of ja, in de ICK dan. Hoe is 't nou?![]()
dat was dan een oude, in die nieuwe, van de foto's hier boven zitten ze iig niet.quote:Op maandag 25 augustus 2008 20:43 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Dat hebben ze beneden in ieder geval nog wel. Vorige week nog gezien. Ik zit alleen beneden, dus kan best zijn dat het boven niet zo is..
Ik heb 't cargojaarboek van m'n gekocht.quote:Op maandag 25 augustus 2008 18:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, ken hem verder niet
Ik zie ze anders nog niet, en de eerste foto is van de plek waar ie in de eerdere series wel zat... Waar zit ie nu dan?quote:Op maandag 25 augustus 2008 20:57 schreef Zug-Chef het volgende:
Je hoeft mij niet te vertellen of ik wel of niet in een nieuwe VIRM gezeten heb hoor...Jij concludeert aan de hand van 1 foto meteen dat er geen led-borden zijn met de eindbestemming...
![]()
Tja goeie, ik dacht het gezien te hebben. Maar goed, zal wel weer niet danquote:Op maandag 25 augustus 2008 21:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zie ze anders nog niet, en de eerste foto is van de plek waar ie in de eerdere series wel zat... Waar zit ie nu dan?
Ik zal het wel zien, meestal zie ik de loc welquote:Op maandag 25 augustus 2008 19:44 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Niemand heeft een idee, zelfs Roland niet. Dus we wachten het maar gewoon af. Maar dikke kans dat het vanaf de volgende keer (/ week?) geen RTB meer zal zijn... We shall see
Wat is er te doen in Haarlemquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 00:07 schreef bork het volgende:
btw: wie gaat er zaterdag as naar Haarlem? Ik heb nog geen officieel programma gevonden?
Stroomtrein Workum - Mantgum?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 08:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Overigesn vandaag met Pappa naar SWM
Ik ga morgen, speciaal voor de hoogspanningstentoonstelling!quote:
Volgens mij staan ze ook nog ergens hier in Twente, maar waar precies weet ik nietquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 08:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Overigens voor de bordjesfreaks Station Meerssen richting Maastricht, bevat het perron nog oude stijl bordjes die aangeven waar de machinist moet stoppen met x aantal bakken, oude lettertype oude kleur ( Vaal blauw) . Ik heb ze eigenlijk nergens anders meer gezien...
in het opvallende dingen-topic, http://somda.nl/www/forum/c34/quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 08:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik op Somda kan vinden wara dat ding rijd?
Jah, ik maak telkens rondjes maar jij kan telkens nietquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 08:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Het wordt tijd dat wij ook weer eens op pad gaan Fles
Nou je kan je lol op binnenkort! Weer een nieuwe podcast Führerstandmitfahrt op bahn.tvquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jah, ik maak telkens rondjes maar jij kan telkens niet
Zeg, kan ik in Windows Movie Maker ook fragmentjes achterstevoren afspelen?
Iedere dag een nieuwe ja?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 11:20 schreef Zug-Chef het volgende:
Nou je kan je lol op binnenkort! Weer een nieuwe podcast Führerstandmitfahrt op bahn.tv
Moet je er dan wel elke dag bij zijn of kun je ook oudere afleveringen later alsnog downloaden?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 11:24 schreef Zug-Chef het volgende:
Helaas dit keer niet echt nieuw, dezelfde als gisteren, maar dan de andere kant op, terug dusMaar wel goed dat die podcast elke werkdag een update krijgt
je kan ook de machinist vragen een stukkie terug te rijdenquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg, kan ik in Windows Movie Maker ook fragmentjes achterstevoren afspelen?
Lijkt me een legitieme rijden om ze op een nieuwsgroep neer te zettenquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 11:29 schreef Zug-Chef het volgende:
Je moet er helaas wel elke dag bij zijn, want anders ben je dus te laat. Je kan geen oudere afl meer downloaden.
Jaquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:58 schreef Cothen het volgende:
je kan ook de machinist vragen een stukkie terug te rijden
Je hebt uit de achterste wagon het spoor gefilmd en wil nu pimpen dat je je met je minimale kennis van het Fins bij de machinist op de bok hebt geluld?quote:
Hieman takaisin, olkaa hyvä!quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:03 schreef Dr_Flash het volgende:
2. Ik spreek geen Fins;
quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:13 schreef Duvel het volgende:
Je hebt uit de achterste wagon het spoor gefilmd
quote:en wil nu pimpen dat je je met je minimale kennis van het Fins bij de machinist op de bok hebt geluld?
Volgende keer zal ik eraan denken. Als ik weer naar m'n taxibeeb gaquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:18 schreef Cothen het volgende:
[..]
Hieman takaisin, olkaa hyvä!
Ofwel stukkie terug, alstublieft!
Na omkeren:quote:
Welkom in Finland duufjequote:Op dinsdag 26 augustus 2008 14:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Na omkeren:
- tof, de trein rijdt de hele tijd verkeerd spoor!
- tof, de bomen en het gras bewegen al vóór de trein langskomt!
- tof, de overwegen gaan vlak voor de trein dicht!
Het einde van de wereld!quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welkom in Finland duufje
Verkeerd spoor op enkelspoor? Knap
Bomen en gras bewegen altijd
Overwegen?
Afgelopen week/vorige week een stuk of 10x de Maaslijn afgetuft. Het is altijd maar de vraag wat voor trein je bij Veolia krijgt. De ene keer zit/sta je in een drukke solo 2/6 en moet de machinist zelfs omroepen dat men verder moet doorlopen te Cuijk zodat iedereen kan instappen, de andere keer is er nog ruim voldoende plaats in een solo 2/8 en plaats men nog te Venlo een 2/6 erbij.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 00:07 schreef bork het volgende:
Vandaag strakke planning Utrecht Overvecht via CS naar Roermond (+15 minuten).
De hele Maaslijn afgetuft tot Nijmegen, gelachen over materiaalverdeling, in Reuser 3x 2-leeg richting Roermond, Wij 1 x 2 in Venlo al vol.
Ik zou toch liever een kamer gaan zoeken denk ikquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 16:43 schreef Eix het volgende:
Benieuwd hoe het vanaf 1 september gaat als de uni echt begint en ik elke dag op en neer moet.
Arriva heeft dan ook veel meer lijnen en dus meer treinen in exploitatie, zodat ze eerder een extra trein kunnen bijplaatsen die op reserve staat. Veolia kan zich die mate van reserve niet veroorloven.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 17:02 schreef Zug-Chef het volgende:
Veolia lutsers willen altijd maar zuinig aan doen met hun kut treintjes. Kijk eens naar Arriva, waar moeiteloos zonder problemen een stel wordt bijgeplaatst, en waar buiten de vakantieperioden overdag zowat alle treinen verlengd zijn tot 5/6 bakken (Tussen Groningen-Leeuwarden dan he)
Moet je de volgende keer het hekje ook even doorsoepen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 22:28 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja de kop van de bus zat achter enkele kastjes
Oh, ik sprak anders niet zo gek lang geleden nog een Arriva-machinist die zich beklaagde over hun goedkoop schraal uitgevoerde kut treintjes, die wist te melden dat ze bij Veolia veel beter spul haddeen rondrijdenquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 17:02 schreef Zug-Chef het volgende:
Veolia lutsers willen altijd maar zuinig aan doen met hun kut treintjes. Kijk eens naar Arriva, waar moeiteloos zonder problemen een stel wordt bijgeplaatst
Kan die niet uitlekker? Dan rijden we zelf wel als de machinist er niet is.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 19:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Er is een DVD gedistribueerd onder rijdend personeel met instructies voor de Nieuwe Dubbeldekker
quote:Mat 64 blijft voorlopig in Dienst
Wadjes gaan vooralsnog niet onder de slopershamer...
Mja, een aantal stellen bij Arriva beginnen al wat te rammelen en bij Veolivla zal dat binnenkort niet anders zijn, omdat de stellen daar veel meer belast worden dan bij Arriva.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, ik sprak anders niet zo gek lang geleden nog een Arriva-machinist die zich beklaagde over hun goedkoop schraal uitgevoerde kut treintjes, die wist te melden dat ze bij Veolia veel beter spul haddeen rondrijden
Nee, pendelen is veel leuker.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 16:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zou toch liever een kamer gaan zoeken denk ik
Al druk mee bezig.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 16:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zou toch liever een kamer gaan zoeken denk ik
ik vind de mat'54 van het spoorwegmuseum er altijd zo vaal uitzienquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[Zug mode aan]
Hondekop 386 wordt weggesleept op een regenachtige dinsdagochtend om plaats te maken voor de opbouw van een weekendevenement in hal 4 van het museum[/zug mode uit]
Bekijk deze YouTube-video
de groene kleur die hij had danquote:
Ze hebben voor het tweetje in het NSM oude kleurstalen gepakt en zijn toen met Sikkens aan de slag gegaan om de echte kleur verf opnieuw te maken. Het treinstel in het NSM is inderdaad veel lichter dan de 766, maar schijnt de correcte kleur te zijn... Oude foto's zijn ook niet echt goed vergelijkingsmateriaal, die verkleuren ook. Ik vermoed, op basis van stukken groen die je vroeger nog op de Hondekoppen kon zien zitten, dat de 766 te donker groen is geweest.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:53 schreef dennistd het volgende:
[..]
ik vind de mat'54 van het spoorwegmuseum er altijd zo vaal uitzien
de 766 van stichting mat'54 heeft een stuk mooier groen
NS kan beter met mat'64 tussen Zwolle - Groningen gaan rijden dan met DM'90. DM'90 weer uitleasen aan Syntus want die hebben toch weer te kort op het trjacet Doetinchem - Arnhem.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 19:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Mat 64 blijft voorlopig in Dienst
Als al het ICK/ICL/ICB er binnen twee jaar uit is, dan heb je nog niks aan 50 VIRM's.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 00:11 schreef Peterselieman het volgende:
Voorlopig heeft de NS met het terzijde stellen van het mat'64 en de langzame instroom van VIRM nog geen stellen over om de 9100 in te gooien. De langzame uitstroom van mat'64 gaat wel door en binnenkort zal het eerste setje ICK ook wel aan de kant gaan. Dus zolang de instroom van de nieuwe sprinters nog niet op gang is gekomen, zal de 9100 wel met DM'90 gereden worden.
Het feit dat ze in NS-kleuren worden gespoten zegt al genoeg.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 00:45 schreef Peterselieman het volgende:
Het ICL(=ICB) zal nog wel blijven rijden tot eind 2009 denk ik, als het al niet langer is.
Tof!quote:Op woensdag 27 augustus 2008 00:58 schreef James1988 het volgende:
Zag net nog iets grappig op HGBTF:
italiaanse invasie FBMZ !!! (Brussel-Zuid)
Echt, wtf... hoe kan dat?
Almelo - Marienbergquote:Op woensdag 27 augustus 2008 01:03 schreef Cothen het volgende:
Overigens moet ik volgende maand na 6 jaar mijn OV inleveren![]()
Welke trajecten passen in een leuk "afscheids"rondje?
Ik moet m vrijdag inleverenquote:Op woensdag 27 augustus 2008 01:03 schreef Cothen het volgende:
Overigens moet ik volgende maand na 6 jaar mijn OV inleveren![]()
Welke trajecten passen in een leuk "afscheids"rondje?
Ben benieuwd, kun je een normale plaatjes uploader gebruiken, deze werkt bij mij nietquote:Op woensdag 27 augustus 2008 14:11 schreef RoOoYtJuH het volgende:
zag vandaag wat leuks op Utrecht Centraal:
[img=http://xs230.xs.to/xs230/08353/dsc00195996.jpg]
[img=http://xs230.xs.to/xs230/08353/dsc00196274.jpg]
Ja, de SLET! Stond op spoor 4 vanmorgen.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 14:11 schreef RoOoYtJuH het volgende:
zag vandaag wat leuks op Utrecht Centraal:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 15:27 schreef Duvel het volgende:
Ja, de SLET! Stond op spoor 4 vanmorgen.
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:47 schreef knars het volgende:
gister ook de 4baks slet langs station Woerden zien sluipen
Dat we er maar snel met jan en alleman in mogen RIJDEN.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat ze maar gauw in dienst komen, die SNOLlen en HOERen
EN het liefst allemaal tegelijkquote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:04 schreef Cothen het volgende:
Dat we er maar snel met jan en alleman in mogen RIJDEN.
Leuk!quote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:51 schreef Peterselieman het volgende:
Op 14 september zal de eerste Arriva GTW in reizigersdienst rijden op Dordrecht - Geldermalsen.
Opzich vind ik het een van de betere materieeltypes die de NS bezit. Ze zitten prima, coupe's, grote ramen, prima IC materieel. Zet het maar in de 3600quote:Op woensdag 27 augustus 2008 00:59 schreef Cothen het volgende:
[..]
Het feit dat ze in NS-kleuren worden gespoten zegt al genoeg.
De M4 rijtuigen hebben destijds hun eigen kleur behouden en die zijn al langer gebleven dan de bedoeling was. Denk dat we in lengte van dagen nog opgescheept zitten met de Duitse afdankertjes.
Zoveel mogelijk geld van de NS jatten voordat ze hun OV moeten inleveren ;-)quote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:26 schreef Dichterbijer het volgende:
Wat heeft iedereen toch met afscheidsritjes
Het is de laatste keer dat ik het zwarte gat, dat ze Dordrecht noemen, komquote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:26 schreef Dichterbijer het volgende:
Wat heeft iedereen toch met afscheidsritjes
Kijk, zo houd je de stoelen tenminste schoon.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 14:11 schreef RoOoYtJuH het volgende:
zag vandaag wat leuks op Utrecht Centraal:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
uiteraard maar ik bedoelde een treinreis nadat ik op ijburg ben geweestquote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:53 schreef Duvel het volgende:
In Amsterdam natuurlijk met de IJ-tram!
Ja. Maar waarom in Wierden???quote:Op donderdag 28 augustus 2008 18:36 schreef Guppyfriend het volgende:
Is dat niet voor de OV chipkaart?
Wat moeten boeren op station wierden nou met een OV-chipkaartquote:Op donderdag 28 augustus 2008 18:36 schreef Guppyfriend het volgende:
Is dat niet voor de OV chipkaart?
ja, daar kan ik ook niks aan doen hequote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:01 schreef Brembo het volgende:
[..]
Wat moeten boeren op station wierden nou met een OV-chipkaart.
Ik zou het volgende tracject nemen:quote:Op woensdag 27 augustus 2008 01:03 schreef Cothen het volgende:
Overigens moet ik volgende maand na 6 jaar mijn OV inleveren![]()
Welke trajecten passen in een leuk "afscheids"rondje?
ehm ja... Heb al een auto voor de deur staan en daar komt nog een lease auto ben... Dus heb ook eigenlijk geen idee wat ik met een OV moetquote:Op donderdag 28 augustus 2008 21:25 schreef ACT-F het volgende:
Ik zou het volgende tracject nemen:
Jouw huis - politiebureau: Doe daar aangifte van vermissing van je OV.
Politiebureau - Postkantoor: Lever daar je kopie van je aangifte in en tik een klein geldbedrag af.
Postkantoor - Station: Geniet nog 4 maanden van je OV
Treintjes fotograferen hè. Als (zakelijk) vervoermiddel is OV rukquote:Op donderdag 28 augustus 2008 21:32 schreef Cothen het volgende:
ehm ja... Heb al een auto voor de deur staan en daar komt nog een lease auto ben... Dus heb ook eigenlijk geen idee wat ik met een OV moet
Die zijn redelijk nieuw volgens mij. Ik heb een aantal maanden geleden namelijk de software op die dingen getest. Het zijn echt onmogelijke dingen. Erg lastig af te lezen schermpjes en best langzaam......quote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:58 schreef thats-me het volgende:
Op deze manier stonden de OV-paaltjes te wierden [ afbeelding ]
Toen ik gisteren op het station kwam stonden ze er zo bij
[ afbeelding ]
Heb ik iets gemist, of is het nieuw?
Had het idee, dat de schermen uit waren, zal morgen eens beter kijkenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:08 schreef Baan1980 het volgende:
[..]
Die zijn redelijk nieuw volgens mij. Ik heb een aantal maanden geleden namelijk de software op die dingen getest. Het zijn echt onmogelijke dingen. Erg lastig af te lezen schermpjes en best langzaam......
WTFquote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:09 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Over die OV poortjes gesproken:
[ afbeelding ]was op Amsterdam Amstel
bronquote:Een 19-jarige vrouw uit Kerkrade heeft woensdag op het station in Spaubeek een mes naar een treinconducteur gegooid. Hij kon het mes ontwijken. De vrouw is later aangehouden met een vriendin.
Na verhoor zijn beiden vrijgelaten, meldt het Korps Landelijke Politiediensten donderdag.
Windows CE, in het Fransquote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:09 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Over die OV poortjes gesproken:
[ afbeelding ]was op Amsterdam Amstel
Omdat Thales de leverancier van de poortjes is.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 23:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Windows CE, in het Frans
Windows CE is prima, maar waarom in hemelsnaam in het Frans? We wonen in Nederland ffs
Dan nog... kunnen ze het beter in het Engels doen imho.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 03:10 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Omdat Thales de leverancier van de poortjes is.
Gister werd er op de voorpagina van de Telegraaf geopend met het artikel dat agressie tegen conducteurs vorig jaar of dit jaar uhh met 15 % was toegenomen en de politie komt niet altijd meer omdat ze niet in de buurt zijn ofzo.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Aggressieve zwartrijders gewoon een paar maanden lang standrechtelijk executeren, simpel zat. Wie niet horen wil moet maar voelen. Klaar. Zo gaat het in Rusland, zo gaat het in China, zo moet het hier ook.
Is dat niet een Nederlands bedrijf dat ook dingen voor defensie doet? Radar enzo?quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 03:10 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Omdat Thales de leverancier van de poortjes is.
Kreeg wel heel netjes 2 x controle op dat traject. Werd er een meisje gepakt met een OV die pas vanaf 1 sep geldig is. Zijquote:Op donderdag 28 augustus 2008 23:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Laatste keer dat ik dat traject reed hadden ze er net een Veetje kort gereden
Thales komt uit frankrijk van oorsprong... De hele website is dan ook te lezen in het Engels en in het Frans.[quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 08:43 schreef Willy84 het volgende:
Is dat niet een Nederlands bedrijf dat ook dingen voor defensie doet? Radar enzo?
Frau am Steuer, Ungeheuerquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 08:09 schreef JDude het volgende:
De SLET reed gisteren door Breda.
hmm.... maandag maar een navragen, komend halfjaar loop ik er stagequote:Op vrijdag 29 augustus 2008 03:10 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Omdat Thales de leverancier van de poortjes is.
En oja: dat is inclusief locwissel in Bad Bentheim van DB 101 naar NS 1700, en in het laatste shot rijdt die trein richting Hengelo wegquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 12:37 schreef Zug-Chef het volgende:
Heren liefhebbers van de Pimpel: Vandaag in de podcast-download op bahntv: IC 144 Minden - Bad Bentheim
Dat is altijd leuk om te zienquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 12:44 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
En oja: dat is inclusief locwissel in Bad Bentheim van DB 101 naar NS 1700, en in het laatste shot rijdt die trein richting Hengelo weg![]()
![]()
En een trekhaak hebben ze ook al niet. Hoe moet dat nou met de caravan? Kuttreinenquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 18:01 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik vind bij nader inzien die Duitse leen-treinen niet meer zo tof... Probeer maar eens met een fiets door de smalle deurtjes te komen
maps.google.comquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 18:55 schreef thepetlover het volgende:
kan iemand mij uitleggen hoe ik van station haarlem cs naar de opstelterreinen op de Verspronckweg kom?(nabij karwei)
Godver. Wat dacht je van de spoorlijn volgen tot je een opstelterrein tegenkomt?quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 19:28 schreef thepetlover het volgende:
weet je hoe lang de Verspronckweg is?
en het opstelterrein kan google al helemaal niet vinden
ik weet t! normaal neem ik ook nooit een fiets mee, maar nu die ene keer, en dan tref je zoietsquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En een trekhaak hebben ze ook al niet. Hoe moet dat nou met de caravan? Kuttreinen
een paarquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Godver. Wat dacht je van de spoorlijn volgen tot je een opstelterrein tegenkomt?![]()
Hoeveel opstelterreinen denk je dat Haarlem heeft? Achttien
Ik zit er nu bijna dagelijks in, en ben verliefd. Zaten we laatst met 4 man in zo'n coupe te chillen. Ik zeg mooi warkquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 18:01 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik vind bij nader inzien die Duitse leen-treinen niet meer zo tof... Probeer maar eens met een fiets door de smalle deurtjes te komen
Er is 1 speciaal rijtuig met brede deuren, daar kunnen ook rolstoelen in en er is planty ruimte voor je fietsje.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 18:01 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik vind bij nader inzien die Duitse leen-treinen niet meer zo tof... Probeer maar eens met een fiets door de smalle deurtjes te komen
die zat alleen vandaag niet aan de trein, maar was vervangen door een eersteklas rijtuig van een ander soort trein (sorry, ik ben niet zo goed in die modellen als julliequote:Op vrijdag 29 augustus 2008 21:50 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Er is 1 speciaal rijtuig met brede deuren, daar kunnen ook rolstoelen in en er is planty ruimte voor je fietsje.
Nummers zijn geloof ik : 9547 t/m 9551.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 22:04 schreef Boschkabouter het volgende:
Waar rijden die nieuwe VIRMs dan nu? En welke nummers zijn daarvoor in gebruik?
* Ofyles2 zich snel aanmeldt.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 19:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Laat m, irritant figuur is dat. Kappe met je crossposts hier en op OVNL. Lutsert
Gewoon bij de karwei via de noodtrappen de spoordijk oplopen, heb ik ook gedaan vandaag.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 18:55 schreef thepetlover het volgende:
kan iemand mij uitleggen hoe ik van station haarlem cs naar de opstelterreinen op de Verspronckweg kom?(nabij karwei)
foto's!!quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 14:09 schreef DaMart het volgende:
[..]
Gewoon bij de karwei via de noodtrappen de spoordijk oplopen, heb ik ook gedaan vandaag.
Die komen nog, ik ga zo eerst even het duin in voor nog meer leuke foto's van de Blokkendoos en stoomtrein van de SSNquote:
Moge iemand het ding sabotterenquote:Op zondag 31 augustus 2008 00:43 schreef TrainGV het volgende:
Zo http://www.vlaky.net/servis/galeria.asp?lang=1&page=1&id=3055&sort=1![]()
De Albatros van AnsaldoBreda heeft zijn eerste rondjes over de testfaciliteit in Tsjechië gereden. Wat een verschil tussen de AGV en de Albatros, de AGV ziet er zeker niet verkeerd uit.
Die komen als eerst de Electriciteit, en vervolgens het Internet, Varsseveld bereikt hebbenquote:Op zondag 31 augustus 2008 19:24 schreef ghizzer het volgende:
verbaast me dat hier nog geen foto's staan van de Veluwe Express die dit hele weekend i.v.m. de stadsfeesten in Doetinchem tussen Doetinchem en Varsseveld reed.
Vooruit dan, een brakke foon foto, omdat m'n cam op het moment supreme een lege batterij had. Ik vond m wel tof!quote:Op zondag 31 augustus 2008 19:24 schreef ghizzer het volgende:
verbaast me dat hier nog geen foto's staan van de Veluwe Express die dit hele weekend i.v.m. de stadsfeesten in Doetinchem tussen Doetinchem en Varsseveld reed.
Da's nog vlot gegaan danquote:Op zondag 31 augustus 2008 19:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die komen als eerst de Electriciteit, en vervolgens het Internet, Varsseveld bereikt hebben
de Achterhoek staat voor niks, zie je maarquote:
We hebben in Aalt'n ook nog een stronghold qua contacten, dat scheeltquote:Op zondag 31 augustus 2008 19:43 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
de Achterhoek staat voor niks, zie je maarmagoed, ik zit dan ook niet in Varsseveld, maar in Etten GLD, misschien scheelt dat.
quote:Op zondag 31 augustus 2008 19:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Huis te koop voor de ultieme treinspotter, met balkon
vandaag op mn werk (tankstation) nog opvallend veel mensen gehad die de weg vroegen naar Aalt'n!quote:Op zondag 31 augustus 2008 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
We hebben in Aalt'n ook nog een stronghold qua contacten, dat scheelt
Wat is er mis met Dordt? Mooi wel de oudste stad van Holland, waar de bakermat van ons land heeft gelegen (1e Vrije Statenvergadering) etc. etc.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 22:45 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Het is de laatste keer dat ik het zwarte gat, dat ze Dordrecht noemen, kom
De 7364!!!quote:Op zondag 31 augustus 2008 18:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Volgensmij is het gewoon een kwestie van Inleveren en een Recu'tje ontvangen, was erbij toen laatst een vriend het deed en ze vroegen verder nergens naar
BTW, waarom heeft stam 7064 maar 3 bakken
quote:Op zondag 31 augustus 2008 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe dichter bij Dordt, hoe rotter het wordt
Al ken ik ook wel een gloeiend smakelijke jongedame in die contreienquote:
Ach, ik woonde tot 1996 in Dordt, had weinig met de stad, maar een hekel had ik er ook niet aan. Vind de stad wel op een aantal onderdelen (lees achterstandswijken met een overschot aan buitenlanders) achteruitgegaan. Woon nu in Zoetermeer, da's pas een geweldige stadquote:Op zondag 31 augustus 2008 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe dichter bij Dordt, hoe rotter het wordt
Ongetwijfeld importquote:Op zondag 31 augustus 2008 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Al ken ik ook wel een gloeiend smakelijke jongedame in die contreien
Ja.quote:Op maandag 1 september 2008 20:35 schreef ACT-F het volgende:
maar ik vroeg me af of er nog steeds van die 'muziekanten' zijn die geld bedelen.
Mag dit zomaar?
Wordt er tegen opgetreden?
Misschien moet je eens googlen op "ticketless reizen"quote:Op maandag 1 september 2008 20:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Er zat een gloeiend smakelijke jongedame naast me in de zuurstok express met een zelfuitgeprint kaartje, barcode erop werd niet gescand. Er werdt alleen gevraagd naar iets met haar naam erop.
Hé zo kan ik tegenwoordig ook gratis reizen zeg..
Flauwekul... dat is wel de zwakste schakel in de beveiliging van de kaartjes tot nu toe
Waarom niet? Als ik zonder vergunning iets op straat probeer te verpatsen word ik ook in no-time opgepakt.quote:
Niet in Amsterdam hoorquote:Op maandag 1 september 2008 20:51 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Waarom niet? Als ik zonder vergunning iets op straat probeer te verpatsen word ik ook in no-time opgepakt.
In een trein moet het toch te handhaven zijn. Da's maar een dorp van een paar honderd mensenquote:Op maandag 1 september 2008 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Niet in Amsterdam hoorDweilen met de kraan open daar
![]()
Ja, maar als er een gast in Asd C instapt en gewoon de rafels aan zn tong lult en er in Amstel weer uitgaat, is daar niks tegen te doenquote:Op maandag 1 september 2008 21:07 schreef ACT-F het volgende:
[..]
In een trein moet het toch te handhaven zijn. Da's maar een dorp van een paar honderd mensen
hangt er vanaf. Als het een grijze NS1200 was loop je achter. Was het een Traxx ben je hipquote:Op maandag 1 september 2008 21:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Overigens had ik een grijze lok voor mijn zuurstoktrein... is dat nieuw of loop ik achter?
Psssssst Treinentopic...quote:Op maandag 1 september 2008 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:
maar serieus. Wilma was echt een superlief meisjemoet ik r nou mailen?
Alstuquote:Op maandag 1 september 2008 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
ik moet die kuttrein nog steeds een keer in het geel op de foto hebben
\quote:
Nu ook nog een taxitopicquote:Op maandag 1 september 2008 23:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
\vilma hoort natuurlijk in het taxitopic
Wie niet waagt!quote:Op maandag 1 september 2008 23:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
\vilma hoort natuurlijk in het taxitopic
Open maar. Ik post Vilma welquote:Op maandag 1 september 2008 23:26 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Nu ook nog een taxitopicme ouders hebben jarenlang een taxibedrijf gehad met redelijke omvang in een stad waar jij gewerkt hebt. Ik bespaar je de verhalen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Hier is het laatste woord nog niet over gezegdquote:Op maandag 1 september 2008 23:45 schreef Willy84 het volgende:
Gewoon uitnodigen voor een tegenbezoekje, gezellig Holland en de Amsterdamse grachten.
Taxi topic, en dan foto's met van die paupers op het CS, neuhhh
Vast even een bezoekje brengen aan Voith. Of het stel is er voor instructiequote:Op dinsdag 2 september 2008 01:08 schreef Socios het volgende:
Zojuist Arriva 10501 gezien op station Leeuwarden. Wat 'ie hier nou moet?
Is dat die electrische van de Merwede-Lingelijn?quote:Op dinsdag 2 september 2008 01:08 schreef Socios het volgende:
Zojuist Arriva 10501 gezien op station Leeuwarden. Wat 'ie hier nou moet?
Zou me verbazen aangezien het ding in onderhoud is bij Nedtrain in Leidschendam...quote:Op dinsdag 2 september 2008 01:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vast even een bezoekje brengen aan Voith.
Denk het niet, maar het ding was nergens meer te bekennen. Als het stel al in Leeuwarden was vandaag, dan heeft het binnen gestaan. Wel zag ik de 1255 nog steeds staan tegen het stookjuk ter hoogte van Voith.quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:32 schreef Dichterbijer het volgende:
Elektrificatie op de lijnen in het Noorden?
Van Prorail.nl:quote:Op dinsdag 2 september 2008 17:12 schreef Dichterbijer het volgende:
Bommelding in de trein amsterdam-heerlen...
quote:Politie Den Bosch - Geldermalsen
De politie heeft de sporen weer vrijgegeven tussen Den Bosch en Geldermalsen.
Het treinverkeer tussen Den Bosch en Geldermalsen wordt geleidelijk hervat en de vertraging zal geleidelijk afnemen.
Toelichting voorval:
Politie Den Bosch - Geldermalsen
Er is geen toelichting voorval.
- Einde van dit bericht -
Lees net op Somda dat het ding rond 13.00 uit Lw vertrokken, want het had een doorkomst om 13.20 bij het Thialf in Heerenveen.quote:Op dinsdag 2 september 2008 17:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Denk het niet, maar het ding was nergens meer te bekennen. Als het stel al in Leeuwarden was vandaag, dan heeft het binnen gestaan.
Overal ICK/ICL/ICB materieel met 160 Km/h en ik ben tevredenquote:Op dinsdag 2 september 2008 20:11 schreef sander89 het volgende:
Was even een Rapport aan het door kijken van het tracebesluit van randstadspoor.
Kwam iets opmerkelijks tegen bij stuk over geluid. (blz. 57 en 71)
Daar gaat een stukje over het aantal bakken per type trein wat per uur over een bepaald stuk spoor rijdt.
Gaat over deze trajecten:
Utrecht CS - richting Den Bosch
Utrecht CS - richting Gouda
Utrecht CS - richting Arnhem
Daar gaat het dan om de ICE3, hij staat er namelijk ook tussen dat die in de toekomst op het traject richting Gouda rijdt![]()
![]()
![]()
Ook staat dat in de toekomst de ICE3 ook nog in de nacht gaat rijden op het traject richting Arnhem![]()
Terwijl op het traject naar Den Bosch staat dat daar geen ICE3 gaat rijden.
Ben benieuwd of die echt naar Rotterdam gaat rijden de ICE3, zou wel erg relext zijn.![]()
![]()
Ben echt helemaalop de ICE treinen sinds mijn Interrail vakantie, is een trein die echt comfortabel zit en zelf hoop kan aanpassen naar je eigen wens.
Sowieso zijn de meest buitenlandse treinen beter dan de NS![]()
![]()
Ik kon nog heerlijk liggen in een 6 zits coupe in de ICE van Berlijn naar Frankfurt, nadat ik uit de nachttrein uit Zweden was gekomen. (was rustig in de ICE)
Zoals velen.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:50 schreef Quyxz_ het volgende:
volgens mij had ik de laatste trein voordat die bommelding was.
fucking mazzel anders had ik om moeten rijden via arnhem
Er staat ook bij dat een ICE3 staat voor "hogesnelheidsmaterieel", dus ze zouden in theorie ook dat vogelbekdier kunnen inzetten. 't Gaat hier overigens om "geluidsbelasting", niet om een daadwerkelijk basis-uurpatroon.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:11 schreef sander89 het volgende:
Ben benieuwd of die echt naar Rotterdam gaat rijden de ICE3, zou wel erg relext zijn.![]()
![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Eindhoven_Achtquote:Op woensdag 3 september 2008 11:16 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik hoorde van een plan dat ze een station ter hoogte van Eindhoven Acht willen bouwen...
Volgens mij word Vaartsche Rijn het begin punt van lijn 12 en zal in de toekomst waarschijnlijk vervangen worden door een tram naar de Uithof.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:33 schreef knars het volgende:
tsja, Vaartsche Rijn. Dat er op die hoogte al een bushalte is van die snellijnen snap ik niet, en zie de meerwaarde van een overstapstationnetje ook niet als die snelbussen veranderen in HOV voertuigen.
Dat zal over 10 jaar zijn, misschien. En dan daadwerkelijk niet meer inhouden dan een stickertje "HOV-voertuig" op de voorruit. Dat HOV gelul word ik behoorlijk moe van inmiddelsquote:Op woensdag 3 september 2008 13:33 schreef knars het volgende:
als die snelbussen veranderen in HOV voertuigen.
Die driehoek is straks vol met de viersporigheid Utrecht - Houten...quote:Op woensdag 3 september 2008 15:56 schreef Charango het volgende:
Altijd dat gedoe over transport dwars door de stad. Ik dacht zelf laatst na om het volgende:
Bij de splitsing van de lijnen naar Arnhem en 's Hertogenbosch een derde aansluiting maken die afbuigt richting het noordoosten, om daar gebundeld te worden met de A27. (onder het talud van de snelweg door) Bij het viaduct van de "Weg tot de Wetenschap" weer van de A27 af en doorrijden tot de splitsing van buslijnen 11 en 12 (Heidelberg- Padualaan).
Maarja, Nederland en zulke projecten.....
HOV?quote:Op woensdag 3 september 2008 14:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zal over 10 jaar zijn, misschien. En dan daadwerkelijk niet meer inhouden dan een stickertje "HOV-voertuig" op de voorruit. Dat HOV gelul word ik behoorlijk moe van inmiddels
Ik weet niet waar dat verhaal vandaan komt, maar het beginpunt van de "HOV" naar de Uithof, of dat nu een bus of tram wordt, blijft gewoon CS (zeker als het een tram wordt gekoppeld aan de sneltram wat vrij logisch lijkt).quote:Op woensdag 3 september 2008 14:08 schreef knars het volgende:
En wat een bezopen idee om mensen (studenten en UU/HvU medewerkers) te "dwingen" dat bezopen stukje van Utrecht CS tot Vaartsche Rijn te gaan rijden.
Jammer, ik vond het altijd wel tof met de boot daar...quote:Op woensdag 3 september 2008 17:55 schreef Zug-Chef het volgende:
http://www.nu.nl/news/172(...)ste_brug_Europa.html
Duitsland en Denemarken bouwen langste brug Europa
Uitgegeven: 3 september 2008 17:45
KOPENHAGEN - Duitsland en Denemarken krijgen de langste brug van Europa. De ministers van Verkeer van beide landen hebben woensdag een akkoord daarover ondertekend.
<...>
De verkeers- en spoorbrug van 19 kilometer komt over de Oostzee, tussen de Duitse plaats Puttgarden en het Deense Roedbyhavn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |