abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport maandag 25 augustus 2008 @ 13:02:08 #1
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61108332

Hier alweer deel 121 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

Vorig topic.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder interesse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek.

Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Hispeed, goederenzut doen ze niet meer. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster.
PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), worden alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Randstadrail
Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor. Kijk voor meer (niet erg up-to-date) info: op http://www.randstadrail.nl

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en sinds 10 december 2006 in de Randstad (met Plan V) op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden tegenwoordig uit met alleen maar Spurts (GTW's), daarvoor reden er Wadlopers en DM90's.

Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.


Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint.



Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje van de Twentse stad Almelo naar het Vechtdal. Sinds mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden door Syntus (in opdracht van CXX) met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder "Twents" valt) Linten, met eindelijk een goede aansluiting in Mariënberg op de trein naar Emmen.

De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Sinds september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet.


Veolia is in Nederland wat betreft het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december 2006 onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwyck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Sinds december 2007 rijdt Veolia op de Maaslijn met nieuw spul, net zoals Arriva heeft Veolia GTW's besteld (maar dan met meer stoelen: 5-op-een-rij ipv 4), en noemt de dingen "Velios".


De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. Om de OP nog een beetje overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>


Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen plek was in de dienstregeling om de gewone stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er op een los spoortje een tram van de HTM (tweedehandsje uit Hannover).

Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


NS Hispeed (nogal een misleidende naam omdat er in ons landje niks met hoge snelheid rijdt) houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (ICRm) en waren voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Tegenwoordig hebben de Benelux-rijtuigen (met uitzondering van de Bs) een 'zuurstok'-kleurstelling. Binnenkort krijgt de Benelux nieuwe locs, die op de HSL kunnen rijden.

De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met de problemen dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen) en dat reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede kunnen reizen.
De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSH tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.


Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.

Sinds eind 2007 wagen een aantal vaste bezoekers van deze reeks zich aan wat uitzoekwerk, en dan verschijnen er bij toerbeurt leuke diepte-verhaaltjes over bepaalde stations:

Hoek van Holland Haven door von_Preussen
Kesteren door Dr_Flash
Uithuizen door Socios
Buitenpost door Peterselieman
Newcastle Central Station door bork
IJmondlijn door von_Preussen

Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!

En voorts geldt:



Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop!
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_61108459
Dank je Dennis
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61109253
Vanaf vandaag worden de nieuwe dubbeldekkers ingezet!
pi_61109490
Benieuwd of ze nog harder zijn gaan schommelen, zo zonder die liftkokers
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 25 augustus 2008 @ 13:55:38 #5
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_61109651
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 13:38 schreef Willy84 het volgende:
Vanaf vandaag worden de nieuwe dubbeldekkers ingezet!
Welke trajecten?

Ik heb gelezen dat ze vooral op de IC Shl-Ehv zouden rijden.
  maandag 25 augustus 2008 @ 14:16:16 #6
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61110186
Ja, waar! Ik heb tijd over!
  maandag 25 augustus 2008 @ 14:26:25 #7
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61110385
Overigens, voor de materieelgekken

pi_61110513
Ik heb vandaag in de nieuwe VIRM gezeten
Van Leiden naar Ut!
Wat een ruimte! Wat een licht! En wat zijn ze koud Die airco deed echt zijn werk te goed!
pi_61110570
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 14:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Overigens, voor de materieelgekken

[ afbeelding ]
Weense trams in een treintopic?
So we just called him Fred too
  Redactie Sport maandag 25 augustus 2008 @ 14:43:35 #10
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61110790
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 13:55 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Welke trajecten?

Ik heb gelezen dat ze vooral op de IC Shl-Ehv zouden rijden.
een kopie van de planning van vandaag van somda:
quote:
9550: Shl 3519 Ehv, 3534 Shl, 3545 Ehv, 3568 Shl, 3583 Ut, 3582 Shl.
9551: Zp 3719 Nm, 3716v Zl, 3731a Nm, 3728 Zl, 3728 Zl, 3743 Nm, 3740 Zl, 3755 Nm, 3752v Zl, 3767a Nm, 3764 Zl, 3779 Nm, 3776 Zl, 73776 Zp.
9552: Ledn 8819v Ut, 8816a Ledn, 8827v Ut, 8824 Ledn, 8835 Ut, 8832 Ledn, 8843 Ut, 8840 Ledn 8851 Ut, 8848a Ledn, 8859v Ut, 8856a Ledn, 8867v Ut, 8864 Ledn, 8875 Ut, 8872 Ledn, 8883 Ut.
Schiphol-Eindhoven, Zwolle-Nijmegen en Utrecht-Leiden dus vandaag
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 25 augustus 2008 @ 15:07:41 #11
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_61111410
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 13:38 schreef Willy84 het volgende:
Vanaf vandaag worden de nieuwe dubbeldekkers ingezet!
Check, ze zijn echt koud en wat ruimer, je moet er niet te veel van voorstellen, heb 2 pics geschoten, moet nog kijken hoe ze er uit zien.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_61112538
Oke, ik ga hem om 16.57 vanaf Utrecht pakken. Ben te herkennen aan een Fila shirt. Als iemand me ziet, geef DAN een seintje en niet hier.
  maandag 25 augustus 2008 @ 16:38:16 #13
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_61113884
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 17:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
Weet hier iemand iets van de coderingen van goederenwagons??

Ik ben hier een beetje aan m'n hobbysite aan het knutselen: http://www.automatic-rock(...)S-Goederenwagons.htm
En nu heb ik wel de oude codering, maar sommige hebben in de jaren 60 de huidige UIC codering gekregen. En die wou ik ook graag weten en op de site vermelden
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_61114010
http://www.rolandrail.net/

voor al uw cargo-geneuzel en overige sociale mankementen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61114168
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 14:33 schreef UncleSam het volgende:
Ik heb vandaag in de nieuwe VIRM gezeten
Van Leiden naar Ut!
Wat een ruimte! Wat een licht! En wat zijn ze koud Die airco deed echt zijn werk te goed!
Hopelijk is het beneden niet zo koud in de nieuwe VIRM, anders moet je een trui mee nemen in de zomer zowat
............................
  maandag 25 augustus 2008 @ 17:21:02 #16
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61114955
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.rolandrail.net/

voor al uw cargo-geneuzel en overige sociale mankementen
Ik vind Roland in het echt wel een toffe peer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61116056
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 17:21 schreef Duvel het volgende:
Ik vind Roland in het echt wel een toffe peer.
Dat zou kunnen, ken hem verder niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61116124
Vandaag even een kort bezoek gebracht aan Zuidbroek, en het geluk met de zon stond vandaag aan mijn kant. Foto's zijn verkleind, maar als je er op klikt, krijg je de grotere 1200x800 versie



Terwijl Arriva stel 304 uit Zuidbroek vertrekt richting Nieuweschans, wacht Arriva stel 303 op sein veilig als stoptrein Zuidbroek - Groningen.


Al ruim een jaar lang rijdt het Duitse Rurtalbahn met 20 wagens type Tads de zogenaamde DBM (Dead Burned Magnesia) -treinen van Mainzlar naar Veendam v.v. Deze treinen rijden gemiddeld eenmaal per twee weken, waarbij wordt gereden via de grensovergang bij Nieuweschans. Daarbij is het wekelijks hetzelfde riedeltje: Op zondagavond komt de trein leeg aan, maandagmiddag wordt weer vertrokken uit Veendam. Bij aankomst in Zuidbroek gaat de loc los richting Onnen om te tanken, om vervolgens uren later weer te vertrekken richting Duitsland. Er verschijnen berichten op internet dat SBB Cargo deze treinen (op zeer korte termijn) op het Duitse stuk Mainzlar-Leer over zal nemen. Op maandag 25 augustus arriveert een beladen trein op station Zuidbroek met links het oude stationsgebouw en rechts de graansilo's van Sprik Granen B.V.


EN nog een keertje, ander standpunt

[ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 25-08-2008 18:08:51 ]
  Moderator maandag 25 augustus 2008 @ 18:20:10 #19
155227 crew  Guppy
dus
pi_61116528
* Guppyfriend vindt Utrecht Centraal maar kaal zo zonder de Olympische huiskamer...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_61117100
Ik reed vandaag in een trein vanuit Hilversum naar Amsterdam Centraal en die had ik nog nooit gezien!

Het was er 1 van de ns. geen dubbeldekker. En zonder automatische deuren. Je moest ze met een deurklink openmaken. En verder zaten er allemaal losse coupes in met een stuk of 6 stoelen per coupé. En echt luxe.

ik reis elke dag met de trein, maar had deze nog nooit gezien! Iemand meer informatie over deze trein en eventueel een foto?
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_61117343
Wat voor loc gaat de Tads'n dan vervoeren naar Veendam? Een Raillon loc of een ACTS loc? (ACTS lijkt mij onlogisch op maandag, aangezien deze de 47728+47729 ook al rijdt).
  Moderator maandag 25 augustus 2008 @ 19:05:08 #22
155227 crew  Guppy
dus
pi_61117782
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:42 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ik reed vandaag in een trein vanuit Hilversum naar Amsterdam Centraal en die had ik nog nooit gezien!

Het was er 1 van de ns. geen dubbeldekker. En zonder automatische deuren. Je moest ze met een deurklink openmaken. En verder zaten er allemaal losse coupes in met een stuk of 6 stoelen per coupé. En echt luxe.

ik reis elke dag met de trein, maar had deze nog nooit gezien! Iemand meer informatie over deze trein en eventueel een foto?
M'n lievelingstrein ik weet niet hoe ie heet en ik heb ook geen foto, maar ze zijn zooo fijn. Ik ga altijd naar dat plekje waar je met z'n drieën naast elkaar kan, en dan tegenover elkaar met een tafeltje ertussen. Laptopje erbij en ontwerpen maar!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 25 augustus 2008 @ 19:17:32 #23
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_61118185
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:42 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ik reed vandaag in een trein vanuit Hilversum naar Amsterdam Centraal en die had ik nog nooit gezien!

Het was er 1 van de ns. geen dubbeldekker. En zonder automatische deuren. Je moest ze met een deurklink openmaken. En verder zaten er allemaal losse coupes in met een stuk of 6 stoelen per coupé. En echt luxe.

ik reis elke dag met de trein, maar had deze nog nooit gezien! Iemand meer informatie over deze trein en eventueel een foto?
Bedoel je niet toevallig ICK-materieel?

Meanwhile: Het grote metrotopic, voor alle metrofanaten
pi_61118214
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:42 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ik reed vandaag in een trein vanuit Hilversum naar Amsterdam Centraal en die had ik nog nooit gezien!

Het was er 1 van de ns. geen dubbeldekker. En zonder automatische deuren. Je moest ze met een deurklink openmaken. En verder zaten er allemaal losse coupes in met een stuk of 6 stoelen per coupé. En echt luxe.

ik reis elke dag met de trein, maar had deze nog nooit gezien! Iemand meer informatie over deze trein en eventueel een foto?
Waarschijnlijk ICB-rijtuigen, overgeschilderd Duits spul

Zag het er zo uit?



Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61118261
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bedoel je niet toevallig ICK-materieel?
Ah ja, aparte coupés natuurlijk, je hebt gelijk. ICB heeft van die groepjes van 5 in een half open afdeling (en ook wel in coupés maar niet met 6 dan). Het zal ICK zijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator maandag 25 augustus 2008 @ 19:23:46 #26
155227 crew  Guppy
dus
pi_61118354
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ah ja, aparte coupés natuurlijk, je hebt gelijk. ICB heeft van die groepjes van 5 in een half open afdeling (en ook wel in coupés maar niet met 6 dan). Het zal ICK zijn.
die bedoelde ik, met die halfopen wagons
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_61118663
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:23 schreef Guppyfriend het volgende:
die bedoelde ik, met die halfopen wagons
Maar die bedoelde hij dus niet, dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61118899
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:50 schreef Wadloper het volgende:
Wat voor loc gaat de Tads'n dan vervoeren naar Veendam? Een Raillon loc of een ACTS loc? (ACTS lijkt mij onlogisch op maandag, aangezien deze de 47728+47729 ook al rijdt).
Niemand heeft een idee, zelfs Roland niet. Dus we wachten het maar gewoon af. Maar dikke kans dat het vanaf de volgende keer (/ week?) geen RTB meer zal zijn... We shall see
pi_61119014
Ja dat waren die treinen. Alleen lijken ze meer op de foto's van DR_Flash dan op die van de Wiki. Heerlijke treinen. Lekker stil lekker rustig en zeeeer ruim. Zat in een coupe met 9 stoelen voor mij alleen. Met zo'n gigantische tafel in het midden. Laptop erop. Heerlijk! Waarom rijden die niet vaker
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_61119138
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:48 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ja dat waren die treinen. Alleen lijken ze meer op de foto's van DR_Flash dan op die van de Wiki. Heerlijke treinen. Lekker stil lekker rustig en zeeeer ruim. Zat in een coupe met 9 stoelen voor mij alleen. Met zo'n gigantische tafel in het midden. Laptop erop. Heerlijk! Waarom rijden die niet vaker
NEGEN zeg je? Dat is de eerste klasse gek

Of ja, in de ICK dan. Hoe is 't nou?

[ Bericht 7% gewijzigd door Dr_Flash op 25-08-2008 19:58:07 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator maandag 25 augustus 2008 @ 19:59:39 #31
155227 crew  Guppy
dus
pi_61119366
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

NEGEN zeg je? Dat is de eerste klasse gek

Of ja, in de ICK dan. Hoe is 't nou?
Ik denk dat ie zo'n halfopen wagon bedoelt, toch.
De laatste keer dat ik erin zat stond er een tweetje op de deur in ieder geval. Waarom heb ik nou geen foto gemaakt voor de duidelijkheid
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 25 augustus 2008 @ 20:03:34 #32
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_61119490
9551 (zonder lift)

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport maandag 25 augustus 2008 @ 20:04:39 #33
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61119527
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

NEGEN zeg je? Dat is de eerste klasse gek

Of ja, in de ICK dan. Hoe is 't nou?
in ICK is volgens mij in de eerste klas van twee coupé's een gemaakt, waarbij er 3 rijen van 3 stoelen staan
normaal gesproken komt er geen ICK in de 1500 dacht ik, behalve dan de BD in ICL stammen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_61120258




Even vanmorgen op Leiden CS snel wat foto's genomen voordat hij vol met mensen zat. Zoals ik zei, hij is lichter, ruimer en kouder! Zie luchtroosters op derde foto links onder.
pi_61120374
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

NEGEN zeg je? Dat is de eerste klasse gek

Of ja, in de ICK dan. Hoe is 't nou?
volgens mij was het de 2e klas, want er stond een 2 op. Vond het ook al erg luxe voor 2e klas
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 20:29 schreef UncleSam het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Even vanmorgen op Leiden CS snel wat foto's genomen voordat hij vol met mensen zat. Zoals ik zei, hij is lichter, ruimer en kouder! Zie luchtroosters op derde foto links onder.

Mooie vloer, lijkt wel laminaat achtig?
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_61120530
Zelfde vloer als in het ICMm, trouwens, misschien handig om de foto's even recht op te zetten Unclesam
pi_61120659
Waarom hebben die nieuwe VIRM's niet zo'n ledbordje meer in de coupes dat de (eind)bestemming aangeeft?
pi_61120748
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 20:40 schreef Pony-Lover het volgende:
Waarom hebben die nieuwe VIRM's niet zo'n ledbordje meer in de coupes dat de (eind)bestemming aangeeft?
Dat hebben ze beneden in ieder geval nog wel. Vorige week nog gezien. Ik zit alleen beneden, dus kan best zijn dat het boven niet zo is..
pi_61120830
Ziet er geinig uit, maar toch prefereer ik het iets warmere licht van de Koploper. Ik vind het allemaal zo kil.
pi_61120948
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:48 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ja dat waren die treinen. Alleen lijken ze meer op de foto's van DR_Flash dan op die van de Wiki. Heerlijke treinen. Lekker stil lekker rustig en zeeeer ruim. Zat in een coupe met 9 stoelen voor mij alleen. Met zo'n gigantische tafel in het midden. Laptop erop. Heerlijk! Waarom rijden die niet vaker
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:

NEGEN zeg je? Dat is de eerste klasse gek

Of ja, in de ICK dan. Hoe is 't nou?
Lijkt mij geen ICK, want ICK heeft nergens grote tafels. ICL/ICB dus, maar van die 9 stoelen snap ik dan weer niet. ICL/ICB heeft zoals Fles al zegt alleen 5 stoelen + tafel, of losse compartimenten (aparte hokjes dus) met 5 stoelen erin...
pi_61121078
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 20:43 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Dat hebben ze beneden in ieder geval nog wel. Vorige week nog gezien. Ik zit alleen beneden, dus kan best zijn dat het boven niet zo is..
dat was dan een oude, in die nieuwe, van de foto's hier boven zitten ze iig niet.
pi_61121191
Je hoeft mij niet te vertellen of ik wel of niet in een nieuwe VIRM gezeten heb hoor... Jij concludeert aan de hand van 1 foto meteen dat er geen led-borden zijn met de eindbestemming...
pi_61121761
ik snap sowieso niet wat het nu is om alleen de eindbestemming weer te geven op zulke bordjes... Op het moment dat je instapt heb je toch allang gezien waar de trein heen gaat.
So we just called him Fred too
pi_61122038
Kijk in Duitsland doen ze dat gewoon zo:

Schermpje met de eerst volgende 5 haltes plus aankomsttijden, plus overstapmogelijkheden op het eerstvolgende station, op het scherm. Oja, dat wordt ook nog eens omgeroepen trouwens..

Daarnaast ook nog eens datum+tijd en de eindbestemming op het led-scherm aan de linkerzijde. En ook daarop wordt nog eens het eerst volgende station getoond als dat genaderd wordt...
  maandag 25 augustus 2008 @ 21:53:36 #45
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61123272
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, ken hem verder niet
Ik heb 't cargojaarboek van m'n gekocht.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 25 augustus 2008 @ 21:54:17 #46
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61123303
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 20:57 schreef Zug-Chef het volgende:
Je hoeft mij niet te vertellen of ik wel of niet in een nieuwe VIRM gezeten heb hoor... Jij concludeert aan de hand van 1 foto meteen dat er geen led-borden zijn met de eindbestemming...
Ik zie ze anders nog niet, en de eerste foto is van de plek waar ie in de eerdere series wel zat... Waar zit ie nu dan?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61123818
mijn fav trein

gr gr
pi_61124190
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 21:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik zie ze anders nog niet, en de eerste foto is van de plek waar ie in de eerdere series wel zat... Waar zit ie nu dan?
Tja goeie, ik dacht het gezien te hebben. Maar goed, zal wel weer niet dan Die stoelen waren ook behoorlijk kut nog trouwens.


Oja, de waarheid zit m achter de klik

RN 232 909 + Unit Cargo 45767 Onnen - Leer, bij Zuidbroek, passeert onder andere een Arriva-bus richting Veendam... Maar wat klopt er niet helemaal... Wie het weet mag het zeggen
  maandag 25 augustus 2008 @ 22:22:30 #49
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61124326
Wat een boutsoep.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61124529
Tja de kop van de bus zat achter enkele kastjes
pi_61124623
Lelijke bus wel. Soep die er helemaal maar af
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61125328
4 nieuwe treinenfilmpjes van mijn vakantie voor de liefhebbers

http://nl.youtube.com/user/koeielul112

Edit: Oh wacht, 5 nieuwe treinenfilmpjes

[ Bericht 21% gewijzigd door Dr_Flash op 25-08-2008 23:02:50 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 augustus 2008 @ 23:46:33 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61127159
Vandaag weer eens even een retourtje Leeuwarden - Groningen Noord gedaan.

Business as usual
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 00:07:03 #54
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_61127629
Vandaag strakke planning Utrecht Overvecht via CS naar Roermond (+15 minuten).
De hele Maaslijn afgetuft tot Nijmegen, gelachen over materiaalverdeling, in Reuser 3x 2-leeg richting Roermond, Wij 1 x 2 in Venlo al vol .
Affijn was strak ivm 2x geplande plas/verschoning Bram. Mooi gelukt en dus in Arnhem rennen met 16 kilo Bram op mijn rug van perron 4 naar 6, achteraf hadden we dit gewoon kunen lopen. Weer rennen in Ede-Wageningen voor de kippenlijn, in Amersfoort keurig de stoptrein naar Overvecht slaan in Den Dolder in 1x de stoppen bij Bram door, diepe schaam maar ja regels zijn regels dus ik geef niet toe en GILLEN! (nu snap ik best wel dat sommige mensen een hekel aan kinderen hebben). Belangrijk om 15.00 lag meneer lekker in zijn mandje. Affijn al met al nice en morgen naar http://www.railzminiworld.com/ in R'dam.
btw: wie gaat er zaterdag as naar Haarlem? Ik heb nog geen officieel programma gevonden?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_61129090
Op Leiden zag ik a4tjes hangen van NS met de uitnodiging om te komen.

Ik heb die nieuwe VIRM op Utrecht CS gemist. Zeker uit de planning geraakt, mooie boel! Dan maar met de ouwe VIRM naar Leiden gewiebeld !
pi_61130347
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:44 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Niemand heeft een idee, zelfs Roland niet. Dus we wachten het maar gewoon af. Maar dikke kans dat het vanaf de volgende keer (/ week?) geen RTB meer zal zijn... We shall see
Ik zal het wel zien, meestal zie ik de loc wel
Heb ik nog even mazzel dat ik hem vandaag ook nog even gefotografeerd heb, helaas wel met mijn oude camera omdat die wat makkelijker mee te nemen is doordeweeks
pi_61130583
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 00:07 schreef bork het volgende:
btw: wie gaat er zaterdag as naar Haarlem? Ik heb nog geen officieel programma gevonden?
Wat is er te doen in Haarlem
So we just called him Fred too
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 08:24:23 #58
137676 TommyGun
Stik er maar in!
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 08:26:54 #59
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61130801
9552 in de 35xx naar Schiphol vanuit Utrecht. Fap ze.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 08:32:58 #60
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61130849
Kan iemand mij uitleggen hoe ik op Somda kan vinden wara dat ding rijd?


Overigesn vandaag met Pappa naar SWM
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 08:37:06 #61
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61130885
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 08:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Overigesn vandaag met Pappa naar SWM
Stroomtrein Workum - Mantgum?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61130901
Oh dat zou het weleens kunnen zijn Ik begreep het al niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 08:40:50 #63
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61130918
Spoorwegmuseum
pi_61130938
Oh, het NSM

Veel plezier vast
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 08:45:28 #65
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61130965
Het wordt tijd dat wij ook weer eens op pad gaan Fles

Overigens voor de bordjesfreaks Station Meerssen richting Maastricht, bevat het perron nog oude stijl bordjes die aangeven waar de machinist moet stoppen met x aantal bakken, oude lettertype oude kleur ( Vaal blauw) . Ik heb ze eigenlijk nergens anders meer gezien...

Wees vlug voordat ze weg zijn...
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:15:30 #66
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61131382
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 08:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Spoorwegmuseum
Ik ga morgen, speciaal voor de hoogspanningstentoonstelling!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:56:16 #67
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61132240
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 08:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Overigens voor de bordjesfreaks Station Meerssen richting Maastricht, bevat het perron nog oude stijl bordjes die aangeven waar de machinist moet stoppen met x aantal bakken, oude lettertype oude kleur ( Vaal blauw) . Ik heb ze eigenlijk nergens anders meer gezien...
Volgens mij staan ze ook nog ergens hier in Twente, maar waar precies weet ik niet
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 08:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik op Somda kan vinden wara dat ding rijd?
in het opvallende dingen-topic, http://somda.nl/www/forum/c34/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_61133070
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 08:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Het wordt tijd dat wij ook weer eens op pad gaan Fles
Jah, ik maak telkens rondjes maar jij kan telkens niet

Zeg, kan ik in Windows Movie Maker ook fragmentjes achterstevoren afspelen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61133349
TVP!
pi_61133778
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 10:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jah, ik maak telkens rondjes maar jij kan telkens niet

Zeg, kan ik in Windows Movie Maker ook fragmentjes achterstevoren afspelen?
Nou je kan je lol op binnenkort! Weer een nieuwe podcast Führerstandmitfahrt op bahn.tv
pi_61133788
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 11:20 schreef Zug-Chef het volgende:
Nou je kan je lol op binnenkort! Weer een nieuwe podcast Führerstandmitfahrt op bahn.tv
Iedere dag een nieuwe ja? Netjes
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61133865
Helaas dit keer niet echt nieuw, dezelfde als gisteren, maar dan de andere kant op, terug dus Maar wel goed dat die podcast elke werkdag een update krijgt
pi_61133890
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 11:24 schreef Zug-Chef het volgende:
Helaas dit keer niet echt nieuw, dezelfde als gisteren, maar dan de andere kant op, terug dus Maar wel goed dat die podcast elke werkdag een update krijgt
Moet je er dan wel elke dag bij zijn of kun je ook oudere afleveringen later alsnog downloaden?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61133942
Je moet er helaas wel elke dag bij zijn, want anders ben je dus te laat. Je kan geen oudere afl meer downloaden.
pi_61136462
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 10:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg, kan ik in Windows Movie Maker ook fragmentjes achterstevoren afspelen?
je kan ook de machinist vragen een stukkie terug te rijden
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 11:29 schreef Zug-Chef het volgende:
Je moet er helaas wel elke dag bij zijn, want anders ben je dus te laat. Je kan geen oudere afl meer downloaden.
Lijkt me een legitieme rijden om ze op een nieuwsgroep neer te zetten
So we just called him Fred too
pi_61136590
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 12:58 schreef Cothen het volgende:
je kan ook de machinist vragen een stukkie terug te rijden
Ja Alleen stuit dat op een aantal praktische bezwaren, waaronder, maar niet beperkt tot, de volgende:

1. De ritjes die ik voor ogen heb spelen zich ongeveer 1800 km hiervandaan af, hemelsbreed gemeten;
2. Ik spreek geen Fins;
3. Dan gaat het lang niet zo hard natuurlijk.

Maar bedankt voor het meedenken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:13:49 #77
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61136846
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 13:03 schreef Dr_Flash het volgende:

Maar bedankt voor het meedenken
Je hebt uit de achterste wagon het spoor gefilmd en wil nu pimpen dat je je met je minimale kennis van het Fins bij de machinist op de bok hebt geluld?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61136950
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 13:03 schreef Dr_Flash het volgende:
2. Ik spreek geen Fins;
Hieman takaisin, olkaa hyvä!

Ofwel stukkie terug, alstublieft!
So we just called him Fred too
pi_61137226
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 13:13 schreef Duvel het volgende:
Je hebt uit de achterste wagon het spoor gefilmd
quote:
en wil nu pimpen dat je je met je minimale kennis van het Fins bij de machinist op de bok hebt geluld?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61137243
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 13:18 schreef Cothen het volgende:

[..]

Hieman takaisin, olkaa hyvä!

Ofwel stukkie terug, alstublieft!
Volgende keer zal ik eraan denken. Als ik weer naar m'n taxibeeb ga
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:44:53 #81
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61139271
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 13:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Na omkeren:
- tof, de trein rijdt de hele tijd verkeerd spoor!
- tof, de bomen en het gras bewegen al vóór de trein langskomt!
- tof, de overwegen gaan vlak voor de trein dicht!

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61139859
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 14:44 schreef Duvel het volgende:

[..]

Na omkeren:
- tof, de trein rijdt de hele tijd verkeerd spoor!
- tof, de bomen en het gras bewegen al vóór de trein langskomt!
- tof, de overwegen gaan vlak voor de trein dicht!

Welkom in Finland duufje

Verkeerd spoor op enkelspoor? Knap
Bomen en gras bewegen altijd
Overwegen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:10:58 #83
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61139926
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 15:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Welkom in Finland duufje

Verkeerd spoor op enkelspoor? Knap
Bomen en gras bewegen altijd
Overwegen?
Het einde van de wereld!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61140085
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 15:10 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het einde van de wereld!
Sort of
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:43:28 #85
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_61142580
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 00:07 schreef bork het volgende:
Vandaag strakke planning Utrecht Overvecht via CS naar Roermond (+15 minuten).
De hele Maaslijn afgetuft tot Nijmegen, gelachen over materiaalverdeling, in Reuser 3x 2-leeg richting Roermond, Wij 1 x 2 in Venlo al vol .
Afgelopen week/vorige week een stuk of 10x de Maaslijn afgetuft. Het is altijd maar de vraag wat voor trein je bij Veolia krijgt. De ene keer zit/sta je in een drukke solo 2/6 en moet de machinist zelfs omroepen dat men verder moet doorlopen te Cuijk zodat iedereen kan instappen, de andere keer is er nog ruim voldoende plaats in een solo 2/8 en plaats men nog te Venlo een 2/6 erbij. Hoewel het gecombineerd rijden an sich best prettig was, aangezien er al vaak enkele staanplaatsen zijn op het noordelijke stuk van de Maaslijn en op die manier natuurlijk niet. Verder heb ik niet echt gevaarlijk overvolle treinen meegemaakt gelukkig. Benieuwd hoe het vanaf 1 september gaat als de uni echt begint en ik elke dag op en neer moet.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_61142624
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 16:43 schreef Eix het volgende:
Benieuwd hoe het vanaf 1 september gaat als de uni echt begint en ik elke dag op en neer moet.
Ik zou toch liever een kamer gaan zoeken denk ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61143064
Ik zou een trein eerder nemen en via Ht gaan, Plan je reis zo dat je de 3500 vanaf Std hebt (alleen ochtendspits) zodat je ICRm hebt daar, en tussen Ht en Nm ook.

Veolia lutsers willen altijd maar zuinig aan doen met hun kut treintjes. Kijk eens naar Arriva, waar moeiteloos zonder problemen een stel wordt bijgeplaatst, en waar buiten de vakantieperioden overdag zowat alle treinen verlengd zijn tot 5/6 bakken (Tussen Groningen-Leeuwarden dan he)
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 17:10:32 #88
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61143303
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 17:02 schreef Zug-Chef het volgende:
Veolia lutsers willen altijd maar zuinig aan doen met hun kut treintjes. Kijk eens naar Arriva, waar moeiteloos zonder problemen een stel wordt bijgeplaatst, en waar buiten de vakantieperioden overdag zowat alle treinen verlengd zijn tot 5/6 bakken (Tussen Groningen-Leeuwarden dan he)
Arriva heeft dan ook veel meer lijnen en dus meer treinen in exploitatie, zodat ze eerder een extra trein kunnen bijplaatsen die op reserve staat. Veolia kan zich die mate van reserve niet veroorloven.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61143816
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 22:28 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja de kop van de bus zat achter enkele kastjes
Moet je de volgende keer het hekje ook even doorsoepen.
pi_61144585
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 17:02 schreef Zug-Chef het volgende:

Veolia lutsers willen altijd maar zuinig aan doen met hun kut treintjes. Kijk eens naar Arriva, waar moeiteloos zonder problemen een stel wordt bijgeplaatst
Oh, ik sprak anders niet zo gek lang geleden nog een Arriva-machinist die zich beklaagde over hun goedkoop schraal uitgevoerde kut treintjes, die wist te melden dat ze bij Veolia veel beter spul haddeen rondrijden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61144802
ik moet zaterdag Naar ijburg en wil daaraan vast een treinreis koppelen(locatie onbekend) , ik wil graag weten welke dagkaart ik moet nemen, is deze zonder datum te krijgen? en kan ik deze bij het loket kopen
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:43:11 #92
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61147103
De hoogspanningstentoonstelling was wel aardig, maar niet heel bijzonder , wel handig als je een Museumjaarkaart hebt trouwens


Verder heb ik een prachtig boek gekocht dat met 75 procent korting in het winkeltje lag over de bouw van het spoorwegmuseum, niet alleen voor treintjesliefhebbers maar ook voor de "attractie" liefhebbers, zoals ik

Verder zag ik de nieuwe sprinter rijden met mensen erin, maar het zag er eerder uit dat er veel personeel/nette jasjes aan boord waren

Ik sprak nog NS personeel:

De oudste sprinters zouden niet hun mid-life opwaardering krijgen

Er is een DVD gedistribueerd onder rijdend personeel met instructies voor de Nieuwe Dubbeldekker

Mat 64 blijft voorlopig in Dienst

Wadjes gaan vooralsnog niet onder de slopershamer...
pi_61147442
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 19:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:


Er is een DVD gedistribueerd onder rijdend personeel met instructies voor de Nieuwe Dubbeldekker
Kan die niet uitlekker? Dan rijden we zelf wel als de machinist er niet is.
quote:
Mat 64 blijft voorlopig in Dienst

Wadjes gaan vooralsnog niet onder de slopershamer...
Nostalgie ftw.

Ik ga morgen met de trein naar Rotterdam en ik ga ook nog een keer een dagje treinen.
pi_61147608
Nog interesse in wat foto's van de Spaanse Renfe treinen?
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_61147861
Niet vragen, gewoon posten !
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:27:48 #96
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61148475
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:

Oh, ik sprak anders niet zo gek lang geleden nog een Arriva-machinist die zich beklaagde over hun goedkoop schraal uitgevoerde kut treintjes, die wist te melden dat ze bij Veolia veel beter spul haddeen rondrijden
Mja, een aantal stellen bij Arriva beginnen al wat te rammelen en bij Veolivla zal dat binnenkort niet anders zijn, omdat de stellen daar veel meer belast worden dan bij Arriva.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:50:42 #97
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_61149177
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 16:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik zou toch liever een kamer gaan zoeken denk ik
Nee, pendelen is veel leuker.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:48:32 #98
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61151113
[Zug mode aan]
Hondekop 386 wordt weggesleept op een regenachtige dinsdagochtend om plaats te maken voor de opbouw van een weekendevenement in hal 4 van het museum[/zug mode uit]

Bekijk deze YouTube-video
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:51:21 #99
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_61151205
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 16:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik zou toch liever een kamer gaan zoeken denk ik
Al druk mee bezig.


De 3700 rijdt net iets te laat helaas waardoor ik mijn college niet haal. Had die mogelijkheid al nagekeken. Daarnaast kan ik met Veolia wel fijn in Heyendaal al uitstappen. Scheelt weer fietsen/bussen. Maar hopelijk heb ik spoedig een kamer.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Redactie Sport dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:53:31 #100
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61151270
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 21:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[Zug mode aan]
Hondekop 386 wordt weggesleept op een regenachtige dinsdagochtend om plaats te maken voor de opbouw van een weekendevenement in hal 4 van het museum[/zug mode uit]

Bekijk deze YouTube-video
ik vind de mat'54 van het spoorwegmuseum er altijd zo vaal uitzien
de 766 van stichting mat'54 heeft een stuk mooier groen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:56:49 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61151393
De 766 is geel dennis
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:58:47 #102
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61151467
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
De 766 is geel dennis
de groene kleur die hij had dan
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_61151648
Voor de geïnteresseerde heb vandaag weer een filmpje gemaakt van het traject Almelo ->Almelo de Riet.. Inderdaad om de werkzaamheden even vast te leggen .. Het schiet al mooi op, er is nog een gedeelte wat vol staat met water. Zal volgende week nog een keer een filmpje maken, maar dan wel met een betere camera.

pi_61151686
Wanneer komt die nieuwe relaiskast van Lego uit?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:37:55 #105
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61152950
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 21:53 schreef dennistd het volgende:

[..]

ik vind de mat'54 van het spoorwegmuseum er altijd zo vaal uitzien
de 766 van stichting mat'54 heeft een stuk mooier groen
Ze hebben voor het tweetje in het NSM oude kleurstalen gepakt en zijn toen met Sikkens aan de slag gegaan om de echte kleur verf opnieuw te maken. Het treinstel in het NSM is inderdaad veel lichter dan de 766, maar schijnt de correcte kleur te zijn... Oude foto's zijn ook niet echt goed vergelijkingsmateriaal, die verkleuren ook. Ik vermoed, op basis van stukken groen die je vroeger nog op de Hondekoppen kon zien zitten, dat de 766 te donker groen is geweest.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61155424
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 19:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:


Mat 64 blijft voorlopig in Dienst
NS kan beter met mat'64 tussen Zwolle - Groningen gaan rijden dan met DM'90. DM'90 weer uitleasen aan Syntus want die hebben toch weer te kort op het trjacet Doetinchem - Arnhem.
Maar goed, dat is dromen .

Ik denk trouwens dat NS de laatste mat'64 stellen pas in 2014 weg doet, als ze allemaal ongeveer 40 jaar oud zijn.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 augustus 2008 @ 00:11:03 #107
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61155840
Voorlopig heeft de NS met het terzijde stellen van het mat'64 en de langzame instroom van VIRM nog geen stellen over om de 9100 in te gooien. De langzame uitstroom van mat'64 gaat wel door en binnenkort zal het eerste setje ICK ook wel aan de kant gaan. Dus zolang de instroom van de nieuwe sprinters nog niet op gang is gekomen, zal de 9100 wel met DM'90 gereden worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_61156316
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 00:11 schreef Peterselieman het volgende:
Voorlopig heeft de NS met het terzijde stellen van het mat'64 en de langzame instroom van VIRM nog geen stellen over om de 9100 in te gooien. De langzame uitstroom van mat'64 gaat wel door en binnenkort zal het eerste setje ICK ook wel aan de kant gaan. Dus zolang de instroom van de nieuwe sprinters nog niet op gang is gekomen, zal de 9100 wel met DM'90 gereden worden.
Als al het ICK/ICL/ICB er binnen twee jaar uit is, dan heb je nog niks aan 50 VIRM's.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 augustus 2008 @ 00:45:06 #109
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61156508
Daarom, want de nieuwe VIRM is bedoeld als aanvulling op het materieelbestand, maar zal voorlopig worden gebruikt om het tekort aan Plan V en T aan te vullen en de uitstroom van ICK aan te zwengelen. Dus echt veel materieel over zal de NS voorlopig niet hebben.

Het ICL(=ICB) zal nog wel blijven rijden tot eind 2009 denk ik, als het al niet langer is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 27 augustus 2008 @ 00:58:56 #110
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_61156760
Zag net nog iets grappig op HGBTF:
italiaanse invasie FBMZ !!!
(Brussel-Zuid)

Echt, wtf... hoe kan dat?
pi_61156762
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 00:45 schreef Peterselieman het volgende:
Het ICL(=ICB) zal nog wel blijven rijden tot eind 2009 denk ik, als het al niet langer is.
Het feit dat ze in NS-kleuren worden gespoten zegt al genoeg.
De M4 rijtuigen hebben destijds hun eigen kleur behouden en die zijn al langer gebleven dan de bedoeling was. Denk dat we in lengte van dagen nog opgescheept zitten met de Duitse afdankertjes.
So we just called him Fred too
pi_61156826
Overigens moet ik volgende maand na 6 jaar mijn OV inleveren
Welke trajecten passen in een leuk "afscheids"rondje?
So we just called him Fred too
  woensdag 27 augustus 2008 @ 08:12:31 #113
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61158545
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 00:58 schreef James1988 het volgende:
Zag net nog iets grappig op HGBTF:
italiaanse invasie FBMZ !!!
(Brussel-Zuid)

Echt, wtf... hoe kan dat?
Tof!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61158725
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 01:03 schreef Cothen het volgende:
Overigens moet ik volgende maand na 6 jaar mijn OV inleveren
Welke trajecten passen in een leuk "afscheids"rondje?
Almelo - Marienberg
Slagje met de Pimpel
Misschien Heerlen - Maastricht

Veel plezier vast!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 27 augustus 2008 @ 09:02:17 #115
155227 crew  Guppy
dus
pi_61159093
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 01:03 schreef Cothen het volgende:
Overigens moet ik volgende maand na 6 jaar mijn OV inleveren
Welke trajecten passen in een leuk "afscheids"rondje?
Ik moet m vrijdag inleveren
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator woensdag 27 augustus 2008 @ 09:20:54 #116
42184 crew  DaMart
pi_61159345
Gaan er hier nog meer mensen zaterdag historisch materieel spotten rond Haarlem? Ivm het 100-jarig bestaan van het station gaat historisch materieel, zoals een stoomtrein en Blokkendoos, in de reizigersdienst tussen Haarlem en Zandvoort rijden.
pi_61159473
Ik niet, moet her en der en overal op kraamvisite
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61165570
zag vandaag wat leuks op Utrecht Centraal:





[ Bericht 8% gewijzigd door RoOoYtJuH op 27-08-2008 14:16:46 ]
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 14:17:13 #119
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_61165693
quote:
Ben benieuwd, kun je een normale plaatjes uploader gebruiken, deze werkt bij mij niet

[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 27-08-2008 14:48:40 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 27 augustus 2008 @ 15:27:56 #120
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61167288
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 14:11 schreef RoOoYtJuH het volgende:
zag vandaag wat leuks op Utrecht Centraal:

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Ja, de SLET! Stond op spoor 4 vanmorgen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61167698
tvp
  woensdag 27 augustus 2008 @ 16:47:37 #122
136283 knars
Teethgrinder
pi_61169511
gister ook de 4baks slet langs station Woerden zien sluipen
pi_61169740
Dat ze maar gauw in dienst komen, die SNOLlen en HOERen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61169945
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 15:27 schreef Duvel het volgende:
Ja, de SLET! Stond op spoor 4 vanmorgen.
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 16:47 schreef knars het volgende:
gister ook de 4baks slet langs station Woerden zien sluipen
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 16:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat ze maar gauw in dienst komen, die SNOLlen en HOERen
Dat we er maar snel met jan en alleman in mogen RIJDEN.
So we just called him Fred too
  woensdag 27 augustus 2008 @ 17:07:45 #125
136283 knars
Teethgrinder
pi_61170024
met z'n allen in de rij staan om in een slet te mogen
pi_61170906
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 17:04 schreef Cothen het volgende:
Dat we er maar snel met jan en alleman in mogen RIJDEN.
EN het liefst allemaal tegelijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 augustus 2008 @ 17:51:53 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61170984
Op 14 september zal de eerste Arriva GTW in reizigersdienst rijden op Dordrecht - Geldermalsen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 27 augustus 2008 @ 18:39:26 #128
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61171926
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 17:51 schreef Peterselieman het volgende:
Op 14 september zal de eerste Arriva GTW in reizigersdienst rijden op Dordrecht - Geldermalsen.
Leuk!
pi_61174574
Mooi, nog ff snel een afscheidsritje rijden daaro
pi_61176412
Wat heeft iedereen toch met afscheidsritjes
pi_61176730
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 00:59 schreef Cothen het volgende:

[..]

Het feit dat ze in NS-kleuren worden gespoten zegt al genoeg.
De M4 rijtuigen hebben destijds hun eigen kleur behouden en die zijn al langer gebleven dan de bedoeling was. Denk dat we in lengte van dagen nog opgescheept zitten met de Duitse afdankertjes.
Opzich vind ik het een van de betere materieeltypes die de NS bezit. Ze zitten prima, coupe's, grote ramen, prima IC materieel. Zet het maar in de 3600 .
pi_61176993
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 21:26 schreef Dichterbijer het volgende:
Wat heeft iedereen toch met afscheidsritjes
Zoveel mogelijk geld van de NS jatten voordat ze hun OV moeten inleveren ;-)
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 21:59:30 #133
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_61177434
mijn excuses het is me niet opgevallen dat ik post 300 maaakte
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_61179177
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 21:26 schreef Dichterbijer het volgende:
Wat heeft iedereen toch met afscheidsritjes
Het is de laatste keer dat ik het zwarte gat, dat ze Dordrecht noemen, kom
pi_61180233
Ik moet weer een nieuw treinmaatje vinden, degene waar ik altijd mee trein(de) moet volgende week haar OV inleveren, tot die tijd hebben we geen tijd meer:'(
Vind het wel jammer, maar gelukkig maandag nog even naar Enschede geweest!
pi_61181234
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 14:11 schreef RoOoYtJuH het volgende:
zag vandaag wat leuks op Utrecht Centraal:

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Kijk, zo houd je de stoelen tenminste schoon.

En wie heeft die plan V in Eindhoven stuk gemaakt? Er stond een V zonder ramen met een zeil over de kop.

En de airco in de 9481 doet het. Heel goed.Te goed. Zo goed, dat ik mijn jas maar aan hield.

De ICMm zijn mooi gelukt trouwens. Vandaag eindelijk in zo'n ding gezeten, in de 4017 (zonder spoelwater,DIE LUCHT) en de 4029
pi_61192121
Spoelwater wordt regelmatig niet meer bijgevuld, vooral in Groningen niet meer even tussendoor. Vind dat echt belachelijk...

Overigens worden de kraantjes de laatste tijd ook uit de treinen gejat... wat een lol
pi_61192218
Ze draaien het gewoon zo dat mensen gaan VRAGEN of de toiletten uit de trein verwijderd mogen worden, hebben we het nog "zelf" gedaan ook
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61192660
hallo,

Ik ga zeterdag met de trein weg, en ik pakt rond 6 uur de eerste trein van veolia naar maastricht, en vanuit daar de intercity naar amsterdam(aankomsttijd 9:22)vanuit daar ga ik naar ijburg even iets regelen, ik ben om half elf weer terug.

wie weet nog een leuke reis die ik eraan vast kan plakken, ik heb een ov dagkaart.(en zou het liefst rond 10 uur weer aankomen op heerlen)
  donderdag 28 augustus 2008 @ 14:53:54 #140
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61193121
In Amsterdam natuurlijk met de IJ-tram!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61193234
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 14:53 schreef Duvel het volgende:
In Amsterdam natuurlijk met de IJ-tram!
uiteraard maar ik bedoelde een treinreis nadat ik op ijburg ben geweest

ik zie op de ns site deze staan:


06:16 vetrekt de trein van heerlen naar maastricht, aankomst is 06:45 en dan vertrek intercity is 06:53 aankomsttijd amsterdam 9:22 echter vind ik deze niet terug op 9292ov.nl

weet iemand hoe dat zit?
pi_61196756
Op deze manier stonden de OV-paaltjes te wierden

Toen ik gisteren op het station kwam stonden ze er zo bij


Heb ik iets gemist, of is het nieuw?
  Moderator donderdag 28 augustus 2008 @ 18:36:33 #143
155227 crew  Guppy
dus
pi_61199193
Is dat niet voor de OV chipkaart?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 28 augustus 2008 @ 18:44:28 #144
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61199436
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 18:36 schreef Guppyfriend het volgende:
Is dat niet voor de OV chipkaart?
Ja. Maar waarom in Wierden???
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61199935
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 18:36 schreef Guppyfriend het volgende:
Is dat niet voor de OV chipkaart?
Wat moeten boeren op station wierden nou met een OV-chipkaart .
  Moderator donderdag 28 augustus 2008 @ 19:10:28 #146
155227 crew  Guppy
dus
pi_61200117
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 19:01 schreef Brembo het volgende:

[..]

Wat moeten boeren op station wierden nou met een OV-chipkaart .
ja, daar kan ik ook niks aan doen he
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_61203441
Ze drukken hoe dan ook die chipkaart er door
OV-chipkaart
  donderdag 28 augustus 2008 @ 21:25:27 #148
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_61203444
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 01:03 schreef Cothen het volgende:
Overigens moet ik volgende maand na 6 jaar mijn OV inleveren
Welke trajecten passen in een leuk "afscheids"rondje?
Ik zou het volgende tracject nemen:

Jouw huis - politiebureau: Doe daar aangifte van vermissing van je OV.
Politiebureau - Postkantoor: Lever daar je kopie van je aangifte in en tik een klein geldbedrag af.
Postkantoor - Station: Geniet nog 4 maanden van je OV
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_61203633
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 21:25 schreef ACT-F het volgende:
Ik zou het volgende tracject nemen:

Jouw huis - politiebureau: Doe daar aangifte van vermissing van je OV.
Politiebureau - Postkantoor: Lever daar je kopie van je aangifte in en tik een klein geldbedrag af.
Postkantoor - Station: Geniet nog 4 maanden van je OV
ehm ja... Heb al een auto voor de deur staan en daar komt nog een lease auto ben... Dus heb ook eigenlijk geen idee wat ik met een OV moet
So we just called him Fred too
  donderdag 28 augustus 2008 @ 21:38:07 #150
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_61203787
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 21:32 schreef Cothen het volgende:
ehm ja... Heb al een auto voor de deur staan en daar komt nog een lease auto ben... Dus heb ook eigenlijk geen idee wat ik met een OV moet
Treintjes fotograferen hè. Als (zakelijk) vervoermiddel is OV ruk
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')