Is toch For the Win? Dat als Nederland bijv. gewonnen heeft van Italie dat je volgende dag in je msn zet: Holland FTW! Ofzo???quote:Op donderdag 14 augustus 2008 12:09 schreef Tegan het volgende:
Dat hele FTW duurde me ook een tijdje voor ik het snapte.
Dat herken ik ook, voor kinderen is dat blijkbaar lastig. Ik heb al tig keer het verschil uitgelegd tussen tunnel, brug, viaduct enzo, maar blijft maar moeilijk voor ze om het uit elkaar te houdenquote:Op donderdag 14 augustus 2008 12:37 schreef Frollo het volgende:
Als kind had ik het idee dat we dicht bij een grote en een kleine tunnel woonden. Gingen we naar mijn tante in Heerhugowaard, dan reden we door de 'grote tunnel'. En gingen we naar een andere tante in Gouda, dan moesten we door de 'kleine tunnel'. Natuurlijk had ik wel door dat de kleine tunnel kleiner was dan de grote, we noemden het niet voor niets zo, maar pas jááren later kwam ik erachter dat het niet eens een tunnel was, maar gewoon een onnozel viaductje.
Ter vergelijking: deze screens heb ik op exact hetzelfde zoomniveau in Google Earth gemaakt.
[ afbeelding ]
Fig. 1.1: De grote tunnel
[ afbeelding ]
Fig 1.2: De kleine 'tunnel'
Euh, ja, dat is ook eigenlijk een beetje de voornaamste bestaansreden van deze reeks.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 13:30 schreef JDx het volgende:
Over als kind zijnde gesproken
Wat is de vloer en wat is de vloerbedekking?quote:Op donderdag 5 juni 2008 17:09 schreef maok het volgende:
[..]
De groepsnaam is vloerbedeking. In de winkel koop je dan tapijt of laminaat of vinyl enz.
Dat zachte wollige spul is dus een vorm van vloerbedeking met als naam tapijt.
Het zand is de ondergrond, het beton is de vloer.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 13:54 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Wat is de vloer en wat is de vloerbedekking?
Als het zand de vloer is, en het beton de vloerbedekking, wat ligt er dan op?
En wat is het cementdek?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 14:25 schreef JDx het volgende:
[..]
Het zand is de ondergrond, het beton is de vloer.
Ook onderdeel van de vloer. De vloer is het gehele stuk van de ondergrond of kelder tot aan datgene waar je overheen loopt zonder vloerbedekking.quote:
Namens mij en mijn collega; bedankt!quote:Op donderdag 14 augustus 2008 15:00 schreef JDx het volgende:
[..]
Ook onderdeel van de vloer. De vloer is het gehele stuk van de ondergrond of kelder tot aan datgene waar je overheen loopt zonder vloerbedekking.
Ik kwam er laatst achter dat ze Stonehenge een flinke tijd geleden stiekem hebben rechtgezet. En niet eens helemaal goed.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:31 schreef Geerd het volgende:
Ik zit net de quest te lezen, en kom er net achter dat stonehenge in engeland staat en niet in Frankrijk wat ik dacht
Nouja. Dat het gewoon een (roep/)kreet is. Dus net als 'yeah' ofzo. En niet zoals wtf/btw enzo nog een betekenis verder heeft...quote:Op donderdag 14 augustus 2008 12:19 schreef JDx het volgende:
[..]
Is toch For the Win? Dat als Nederland bijv. gewonnen heeft van Italie dat je volgende dag in je msn zet: Holland FTW! Ofzo???
zo heb ik die naam ook nog nooit eerder bekeken.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 18:04 schreef GrupoBalanca het volgende:
Toen ik met mijn vriendin samen met nog wat vrienden naar The Dark Knight waren geweest.. begreep m'n vriendin pas (na de film) dat The Joker gewoon van 'Joke' komt.. had ze echt nooit bij stil gestaan.
Omdat ze Joker gewoon altijd in het nederlands uitsprak
Nu je het zegt! Nooit over nagedachtquote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:43 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
zo heb ik die naam ook nog nooit eerder bekeken.
en pas kort geleden kwam ik ook erachter dat popcorn niet zomaar een naam is
Mooi zo, bedankt!quote:Op donderdag 14 augustus 2008 12:38 schreef Etcetera het volgende:
heb Fokked up Kids uit de OP gehaald
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:48 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Nu je het zegt! Nooit over nagedacht
Wedden dat die kerel pedo is?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 02:53 schreef SweetDisaster het volgende:
Ik had vroeger altijd een beer bij me, en een vriend van mijn vader zij altijd dat hij een mastrubeer was. Ik heb dus altijd gedacht dat dat knuffelbeer betekende.
en die vriend van je vader denkt nog altijd dat het mastruberen ipv masturberen is ?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 02:53 schreef SweetDisaster het volgende:
Ik had vroeger altijd een beer bij me, en een vriend van mijn vader zij altijd dat hij een mastrubeer was. Ik heb dus altijd gedacht dat dat knuffelbeer betekende.
wat een irrii ava.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:43 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ik heb serieus ook zoiets. Ik meen echt dat ik van heel laag een vliegtuig over me heen heb zien vliegen. Zo dicht dat ik de letters er vanaf kon lezen maar het is inmiddels 10 jaar geleden. Laatst dacht ik eraan en eigenlijk vliegen ze niet zo laag, heb ik het gedroomd?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 13:30 schreef JDx het volgende:
Over als kind zijnde gesproken, ik was vroeger een keer bij mn oma aan het spelen bij de vijver en toen kwam ik thuis en zei ik, er vloog een vliegtuig heeeeel laag over, zo laag dat ik die draaidingen aan de onderkant kon zien in de vleugels.
Pas jaren later, eigenlijk pas 3/4 jaar geleden, dacht ik, zulke vliegtuigen bestaan helemaal niet, ik twijfel nu of het misschien een droom is geweest.
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 03:24 schreef Isabeau het volgende:
Ik dacht dat lieveheersbeestjes werden geboren in de knopjes van een struik naast ons huis. Want daar had ik er ooit één in gevonden. Later nog vele knopjes opengepulkt, maar nooit een lieveheersbeestje gevonden
Ok. Maar dr zit ergens een foutje dan want Kristel zit steeds weggeblokt te worden door een half beige schermpje.quote:
Dat lijkt me nou typisch een backroniem.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:35 schreef Nr.G het volgende:
Een fooi in een restaurant noem je ook wel tip. Dat blijkt dus een afkorting voor 'to improve politeness" te zijn.
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:35 schreef Nr.G het volgende:
Een fooi in een restaurant noem je ook wel tip. Dat blijkt dus een afkorting voor 'to improve politeness" te zijn.
Hm, dat schijnt wel opvallend vaak voor te komen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 03:32 schreef emokid het volgende:
[..]
Ik heb serieus ook zoiets. Ik meen echt dat ik van heel laag een vliegtuig over me heen heb zien vliegen. Zo dicht dat ik de letters er vanaf kon lezen maar het is inmiddels 10 jaar geleden. Laatst dacht ik eraan en eigenlijk vliegen ze niet zo laag, heb ik het gedroomd?
Datzelfde heb ik ook met een glijbaan bij 't zwembad op de camping waar er ook heel dichtbij een vliegtuig overheen kwam.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 03:32 schreef emokid het volgende:
[..]
Ik heb serieus ook zoiets. Ik meen echt dat ik van heel laag een vliegtuig over me heen heb zien vliegen. Zo dicht dat ik de letters er vanaf kon lezen maar het is inmiddels 10 jaar geleden. Laatst dacht ik eraan en eigenlijk vliegen ze niet zo laag, heb ik het gedroomd?
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 14:40 schreef OldJeller het volgende:
Ik kwam er net achter na een keer er wel werkelijk over na te denken dat
CW: Clockwise
en
CCW: Counter clockwise
betekenen in P.S.. Daarvoor moest ik altijd raden en was het een verrasing welke kant het plaatje op ging draaien.
Op zich logisch die afkoringen.
Waar kom je dat ooit tegen dan cw?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 14:40 schreef OldJeller het volgende:
Ik kwam er net achter na een keer er wel werkelijk over na te denken dat
CW: Clockwise
en
CCW: Counter clockwise
betekenen in P.S.. Daarvoor moest ik altijd raden en was het een verrasing welke kant het plaatje op ging draaien.
Op zich logisch die afkoringen.
Dromen kinderen misschien automatisch over vliegtuigen of is het echt gebeurd? Als het een droom is, waarom zo realistisch "imo"quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 15:04 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Datzelfde heb ik ook met een glijbaan bij 't zwembad op de camping waar er ook heel dichtbij een vliegtuig overheen kwam.
Ben nog nooit op een camping geweest met een gljibaan in een buitenbad.
Dan ben je echt domquote:Dat de wereld vóór de uitvinding van de kleurentelevisie en de kleurenfotografie NIET zwart-wit was...
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:44 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat lijkt me nou typisch een backroniem.
is dat serieus de enige redenquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 03:05 schreef fotostarter het volgende:
Anders komt er te veul uut.
he?!!! dat wist dus ook niet!quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 08:04 schreef Thijz het volgende:
[..]
Dat LG niet staat voor Life's Good...
grote gaatjes : peperquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 01:28 schreef Etcetera het volgende:
ik zit me sinds vanavond iets af te vragenmijn vriend en ik zijn uit eten geweest, en er stond een peper- en zoutstel op tafel. Is er een soort algemene overeenkomst gemaakt dat het pepervaatje 1 gat heeft en het zoutvaatje meerdere? (ik weet dat dit niet voor alle stelletjes geld, ik ken ze ook dat er in de strooidop een P en S zijn gevormd die de strooitgaatjes zijn)
ik vroeg me dit af omdat er dus op sommige stelletjes geen tekst ofzo staat om aan te geven wat waarin zit. en om het nou elke keer te proberen is ook zo watiemand een uitleg?
owja dat was er ook zo 1quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 18:51 schreef Archont het volgende:
[..]
grote gaatjes : peper
kleine gaatjes: zout
dus heeft enkel te maken met diameter v/d gaatjes, kan een natuurkundige wss uren uitleg over geven waarom het zo is, maar ik niet
Ook wat geleerdquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 03:49 schreef LaZZ het volgende:
Kwam er afgelopen week, toen ik even in de Vogezen was, achter dat Straatsburg in Frankrijk ligt en niet in Duitsland. Heb nota bene Europese Studies gestudeerd en het Europees Parlement is daar gevestigd.
Dat denkt half nederland geloof ik.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 11:46 schreef JDx het volgende:
Ik dacht tot vorige week dat een aanhanger met 4 wielen ipv 2 een tandemaster (ik sprak uit: tende-master) was, maar het is natuurlijk een tandem asser
Als heel klein meisje zijnde is dat niet zo vreemd om te denken.quote:
Ik had er überhaupt nog nooit van gehoord.quote:Op zondag 17 augustus 2008 13:16 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Dat denkt half nederland geloof ik.
Ikzelf ook altijd. Kwartje viel 2 jaar terug een keer.
Same herequote:Op vrijdag 15 augustus 2008 03:32 schreef emokid het volgende:
[..]
Beetje net als dat ik heel lang gedacht heb dat die schijt matrixborden boven de snelweg altijd precies uitgingen als je er onderdoor reedquote:Op donderdag 14 augustus 2008 13:27 schreef ClintOosthout het volgende:
Mijn nichtje dacht altijd dat er hele kleine mannetjes in die reflectorpaaltjes naast de weg zaten, die heel snel het licht aandeden als je er langs reed.
you must be kiddin'quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 03:49 schreef LaZZ het volgende:
Kwam er afgelopen week, toen ik even in de Vogezen was, achter dat Straatsburg in Frankrijk ligt en niet in Duitsland. Heb nota bene Europese Studies gestudeerd en het Europees Parlement is daar gevestigd.
Easyjet?quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:49 schreef VASND het volgende:
[..]
Same here.
Ik meen dat het een ziekenhuisvliegtuig was (wit met oranje) en dat ik de mensen erin kon zien.
Ga je schamen!quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 03:49 schreef LaZZ het volgende:
En wat is voerkuil dan?quote:Op maandag 18 augustus 2008 23:19 schreef MLI het volgende:
Ik kende sommige woorden alleen in mijn ouders dialect. Ik kwam er pas op mijn 17e achter dat de koele eigenlijk voerkuil is in het Nederlands.
Gebruiken boeren om hun voer voor bijv. koeien in op te slaan. Tenminste, ga er vanuit dat dat bedoeld wordt als er ook over dialect gesproken wordtquote:
Herkenbaarquote:Op maandag 18 augustus 2008 23:19 schreef MLI het volgende:
Ik kende sommige woorden alleen in mijn ouders dialect. Ik kwam er pas op mijn 17e achter dat de koele eigenlijk voerkuil is in het Nederlands.
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 02:53 schreef SweetDisaster het volgende:
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 13:39 schreef Epiphone het volgende:
Ik kwam er pas achter dat W00T eigenlijk betekent 'we own the other team' in het internet jargon. Ik dacht gewoon dat iedereen blij was.
Ik heb dat ook heel lang gedacht! Maar ik vind het niet eens zo'n gekke gedachte. Het klinkt nogal Duits (en het was toch ook ooit Duits).quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 03:49 schreef LaZZ het volgende:
Daar kwam ik deze vakantie in Frankrijk achter, toen we ons afvroegn waar Kronanbourg vadnaan kwamquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 03:49 schreef LaZZ het volgende:
Daar kom ik dus vandaag achterquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 13:39 schreef Epiphone het volgende:
Ik kwam er pas achter dat W00T eigenlijk betekent 'we own the other team' in het internet jargon. Ik dacht gewoon dat iedereen blij was.
Maar dat is toch ook echt slecht? Of is het een fabeltje...quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 19:23 schreef webmaster.grumpy het volgende:
dat kauwgum doorslikken slecht voor je was
Dat is ook 'slecht'. Je lichaam kan het 'zeer moeilijk' verteren. Dus dat kost heel veel tijd/energie enzo (lijkt me).quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:12 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook echt slecht? Of is het een fabeltje...
Nee ok, dat wist ik al, maar ik las het alsof het sarcastisch bedoeld was (en dus niet zo zou zijn)...quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:20 schreef Tegan het volgende:
[..]
Dat is ook 'slecht'. Je lichaam kan het 'zeer moeilijk' verteren. Dus dat kost heel veel tijd/energie enzo (lijkt me).
Maar het is niet levensbedreigend ofzo.
Je lichaam kan het gewoon niet verteren want het is plastic.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:20 schreef Tegan het volgende:
[..]
Dat is ook 'slecht'. Je lichaam kan het 'zeer moeilijk' verteren. Dus dat kost heel veel tijd/energie enzo (lijkt me).
Maar het is niet levensbedreigend ofzo.
plastic?????? Dit is wel een goede in de categories dingen die je pas jaaaaren later hebt begrepen, dat kauwgum niet van plastics wordt gemaakt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:29 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Je lichaam kan het gewoon niet verteren want het is plastic.
Dus na een paar dagen poep je het in zijn geheel weer uit.
Ja gom, klopt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:44 schreef Archont het volgende:
[..]
plastic?????? Dit is wel een goede in de categories dingen die je pas jaaaaren later hebt begrepen, dat kauwgum niet van plastics wordt gemaakt.
Meestal is dat arabische gum, natuurproduct bij mijn weten
niet volledig, wel gedeeltelijk, heeft trouwens een laxerende werking, dus teveel van dat goedje gaat er in principe heel goed uitkomenquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:54 schreef Vodkadruppel het volgende:
Maar dat is niet afbreekbaar.
In drop zit toch ook van dat spul? Moet je ook niet teveel van eten.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:55 schreef Archont het volgende:
[..]
niet volledig, wel gedeeltelijk, heeft trouwens een laxerende werking, dus teveel van dat goedje gaat er in principe heel goed uitkomen
Ik kom er pas jaren later achter waar jij het over hebtquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 22:09 schreef Tegan het volgende:
Dat BSc en BA universitaire titels zijn. En als HBO'er je dus bv. B Eng wordt ipv BSc. Wat bizar. Ik dacht dat gewoon iedereen BSc werd ongeacht of het HBO of WO was.
Ik dacht eerst altijd dat het "Fuck The World" betekende.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 12:09 schreef Tegan het volgende:
Dat hele FTW duurde me ook een tijdje voor ik het snapte.
Ik wist dat het tandem-asser heette, had alleen nooit erbij stil gestaan dat je twee assen hebt (is dus een tandem) en dat het daarom zo heet...quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 11:46 schreef JDx het volgende:
Ik dacht tot vorige week dat een aanhanger met 4 wielen ipv 2 een tandemaster (ik sprak uit: tende-master) was, maar het is natuurlijk een tandem asser
Zou kunnen, of gewoon om het drankje een zomerse uitstraling te geven.quote:Op zondag 24 augustus 2008 12:29 schreef Bot13 het volgende:
Ik bedacht me gisteren ineens dat het parasolletje in je drankje/op je sorbet misschien wel is om schaduw te werpen zodat het langer koel blijft?
Nou vertel eenschquote:Op zondag 24 augustus 2008 03:49 schreef Vodkadruppel het volgende:
Toen ik 18 () was heb ik eens gevraagd dat als je een fopspeen hebt wat dan een echte speen is.
Lijkt me indd. logischer, want anders kan je ook wel paraplu'tjes zetten in biertjes etc. Dat moet tenslotte ook koel blijven.quote:Op zondag 24 augustus 2008 12:48 schreef JDx het volgende:
[..]
Zou kunnen, of gewoon om het drankje een zomerse uitstraling te geven.
quote:Op maandag 25 augustus 2008 19:49 schreef Thijz het volgende:
Dat Brinta staat voor BReakfast INstant TArwe [ afbeelding ]
Aardrijkskunde-fouten heb ik ook veel.quote:Op maandag 25 augustus 2008 19:52 schreef hello_moto1992 het volgende:
Dat Salk Lake City niet in Canada ligt maar de hoofdplaats is van de staat Utah.
Uh, oeps, ook weer wat geleerdquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 11:46 schreef JDx het volgende:
Hmm, dat is niet iets begrijpen, maar gewoon iets waar geen mens anders op zou komen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 19:49 schreef Thijz het volgende:
Dat Brinta staat voor BReakfast INstant TArwe [ afbeelding ]
Klinkt op zich logisch, 1ste geplaatst, die was als eerste door naar het werkelijke toernooi zeg maar, mjah dat is het dus niet haha.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 22:58 schreef VonHinten het volgende:
Bij tennis, bij toernooien: "Roger Federer is als eerste geplaatst." Ik dacht altijd dat Roger Federer dan de eerste speler was die, op welke manier dan ook, aan een bepaald criterium had voldaan om mee te mogen doen aan dat specifieke toernooi. Maar, kwam ik deze week achter, het slaat op de spelers plek op de ranglijst voordat het toernooi begint
Ja, die mag ondertussen ook wel in de OPquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 16:25 schreef de_huig het volgende:
geen idee of het ooit al wel eens in deze reeks voorbij is gekomen..maar ik had laatst een helder moment toen een vriend van me een smsje kreeg (nokia sms ringtone)...tututu tuuuuutuuuuuu tututu...
dat is dus morsecode voor: S M S
Over Bejing gesproken, ik had niet in de gaten dat Peking en Bejing hetzelfde is. Tot de Olympische Spelen.quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:02 schreef Nieves het volgende:
There are not many bicycles in Bejing...
Niet dom, maar denk dat je er gewoon niet bij nadenkt. ALLE beelden van vroeger zijn -uiteraard- zwart wit, en daardoor krijg je een heel 'saai, grauw' beeld van vroeger. Dat is al een stuk minder met de kleurenfoto's uit bijv. eind jaren 70. Ook al heb je de wetenschap dat het vroeger natuurlijk ook gekleurd was, vind ik het nog moeilijk de kleur 'erbij te verzinnen' als ik foto's van vroeger van ouders of opa/oma bekijk. Ik vond het in ieder geval een interessante post, en denk dat meer mensen dat op deze manier hebben, hoewel ze weten dat de wereld uiteraard nooit zwart-wit is geweest.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 03:38 schreef Dj_Day-V het volgende:
Dat de wereld vóór de uitvinding van de kleurentelevisie en de kleurenfotografie NIET zwart-wit was...
[..]
Dan ben je echt dom
Ik vroeg me ook al af waarom ik steeds iets anders zag staan :Squote:Op maandag 1 september 2008 11:55 schreef vencodark het volgende:
[..]
Over Bejing gesproken, ik had niet in de gaten dat Peking en Bejing hetzelfde is. Tot de Olympische Spelen.![]()
Misschien dat ik het ooit wel geweten heb, maar had er niet helemaal bij stil gestaan. Totdat ik in de kranten en op tv de ene keer Bejing 2008 zag staan en de andere keer Peking 2008. Toen viel het kwartje.
Hoe kwam je daarachter?quote:Op zondag 31 augustus 2008 23:32 schreef GrupoBalanca het volgende:
Ik kom er net pas achter dat in die film The Golden Child (met eddie murphy) dat die golden child geen jongetje is, maar een meisje.. hehe film al echt TIG keer gezien.
Imdb doet wonderenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk jij 2 girls 1 cup nog maar een keer dan.quote:Op dinsdag 2 september 2008 23:47 schreef Chaos-Zero het volgende:
Dat vrouwen dus gewoon ECHT niet kunnen poepen!
quote:Op woensdag 3 september 2008 16:31 schreef Mr_DG het volgende:
Wat er met de banaan in de kont van ernie bedoelt wordt......
quote:Op maandag 1 september 2008 15:59 schreef Goodbye het volgende:
Oké, ik ben er net achter gekomen dat het 'het is nu eng en spannend' muziekje uit Bassie & Adriaan de soundtrack van the exorcist is
zijn dat serieus 2 verschillende merken?quote:Op donderdag 4 september 2008 18:02 schreef jna het volgende:
Dat Allways en Alldays niet hetzelfde product is wat opeens van naam veranderd is
Daar kwam ik dus een paar jaar geleden achter
Hahaha, jij haalt gewoon elke week 1 van die 2 omdat je denkt dat zelfde is zekerquote:Op zaterdag 6 september 2008 18:32 schreef lienelien het volgende:
[..]
zijn dat serieus 2 verschillende merken?
ik gebruik dat spul nietquote:Op zondag 7 september 2008 11:53 schreef JDx het volgende:
[..]
Hahaha, jij haalt gewoon elke week 1 van die 2 omdat je denkt dat zelfde is zeker
quote:Op donderdag 4 september 2008 17:56 schreef katerwater het volgende:
Kennen jullie de smaakzones? Op het puntje van je tong smaak je meer zoet, bitter achteraan je tong. Elk deeltje van je tong smaakt een andere smaak.
Dat is dus bullshitJe proeft op alle plaatsen van je tong alle smaken!
http://janpauls.blogspot.(...)rvel-over-smaak.html
Jahaa! Zo snapte ik echt wel dat er kleuren waren in de tijd dat mijn moeder jong was. Maar dat waren in mijn ogen dan een beetje van die die pasteltinten. Felle kleuren - knaloranje, kobaltblauw en fluorescerend roze - die waren pas in de jaren '80 uitgevonden.quote:Op maandag 1 september 2008 12:27 schreef Daverz het volgende:
[..]
Niet dom, maar denk dat je er gewoon niet bij nadenkt. ALLE beelden van vroeger zijn -uiteraard- zwart wit, en daardoor krijg je een heel 'saai, grauw' beeld van vroeger. Dat is al een stuk minder met de kleurenfoto's uit bijv. eind jaren 70. Ook al heb je de wetenschap dat het vroeger natuurlijk ook gekleurd was, vind ik het nog moeilijk de kleur 'erbij te verzinnen' als ik foto's van vroeger van ouders of opa/oma bekijk. Ik vond het in ieder geval een interessante post, en denk dat meer mensen dat op deze manier hebben, hoewel ze weten dat de wereld uiteraard nooit zwart-wit is geweest.
quote:Op dinsdag 9 september 2008 09:25 schreef _Arual_ het volgende:
Ik dacht ook dat de namen 'Amerika' en 'Afrika' echt iets betekenden.
Afrika = 'Af, Rika' (Rika als meisjesnaam), omdat de mensen daar geen spullen en eten hadden.
Amerika = 'Ah, meer Rika', omdat de mensen daar steeds maar meer willen.
![]()
Toen de andere werelddelen een beetje tot me door begonnen te dringen, snapte ik er niks meer van.
Je probeert er nog iets positiefs van te makenquote:Op dinsdag 9 september 2008 09:30 schreef Frollo het volgende:
[..]
De interesse voor taal zat er altijd al een beetje in hè!
Nee, serieus! Ik denk dat iemand die taal leuk vindt, er als kind ook al mee bezig is en dingen probeert te snappen en zo.quote:Op dinsdag 9 september 2008 09:33 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Je probeert er nog iets positiefs van te maken![]()
Ik zei op een gegeven moment tegen mijn ouders dat ik een groot toeval ontdekt had: Oma Boxtel woonde in Boxtel, en Oma Geffen in Geffen. Bizar! Toen bleek dat mijn ouders mijn oma's hadden vernoemd naar de plaatsen waar ze woonden. Ze heetten dus niet echt zo...quote:Op dinsdag 9 september 2008 09:41 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nee, serieus! Ik denk dat iemand die taal leuk vindt, er als kind ook al mee bezig is en dingen probeert te snappen en zo.
Ikzelf heb bijvoorbeeld lange tijd gedacht dat mijn nichtjes uit Heerhugowaard (25 minuten rijden) eigenlijk een andere taal spraken en alleen Nederlands spraken als wij daar op bezoek gingen of als ze bij ons waren.
quote:Op dinsdag 9 september 2008 09:55 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik zei op een gegeven moment tegen mijn ouders dat ik een groot toeval ontdekt had: Oma Boxtel woonde in Boxtel, en Oma Geffen in Geffen. Bizar! Toen bleek dat mijn ouders mijn oma's hadden vernoemd naar de plaatsen waar ze woonden. Ze heetten dus niet echt zo...
Inderdaad, dat Engels, dat was me een partij fascinerend!quote:Op dinsdag 9 september 2008 09:55 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik zei op een gegeven moment tegen mijn ouders dat ik een groot toeval ontdekt had: Oma Boxtel woonde in Boxtel, en Oma Geffen in Geffen. Bizar! Toen bleek dat mijn ouders mijn oma's hadden vernoemd naar de plaatsen waar ze woonden. Ze heetten dus niet echt zo...
Ik herinner me ook nog dat ik de Engelsen maar raar vond. Waarom spreken ze het alfabet niet gewoon uit zoals het uitgesproken hoort te worden?Dat zou het stukken gemakkelijk maken. En ik dacht dat het spreken van een andere taal een kwestie was van het één op één vertalen van woorden. Dat je in andere talen ook een andere woordvolgorde hebt, besefte ik pas veel later.
Ik had vast wel meer van die taaldingen, ik zal er mijn vader eens naar vragen.
Dat moeten ouders niet doen. Het heeft bij mij ook erg lang geduurd voor ik doorhad dat Oma Velp helemaal niet Velp heette (toevallig ook hetzelfde als de woonplaats waar ze woonde), maar dat ze dezelfde achternaam had als ik!quote:Op dinsdag 9 september 2008 09:55 schreef _Arual_ het volgende:
Dat hebben m'n ouders mij gelukkig niet wijsgemaakt. Ik had gewoon een opa & oma Van O. en een opa & oma Van E.quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat moeten ouders niet doen. Het heeft bij mij ook erg lang geduurd voor ik doorhad dat Oma Velp helemaal niet Velp heette (toevallig ook hetzelfde als de woonplaats waar ze woonde), maar dat ze dezelfde achternaam had als ik!Dat was echt heel erg vreemd toen het kwartje viel.
Ja, dat dus. Daar kwam nog bij dat ik géén oom en tante hoefden te zeggen tegen sommige jongere broers en zussen van mijn ouders.quote:Hetzelfde voor alle vriendinnen van mama en papa die je dan tante noemde omdat je ouders ze zo noemden voor je. Alleen ik begreep er op een gegeven moment echt niets meer van. Op school zeiden ze dat ooms en tantes broers en zussen van je ouders zijn en ik was helemaal de draad kwijt wie dan allemaal wel niet broers en zussen van mijn ouders waren! Ik vond het hoogst verwarrend als kind.
iets soortgelijks had ik ook.quote:Op zondag 7 september 2008 14:14 schreef superworm het volgende:
Dat dat grote witte gebouw met marmeren zuilen en vloeren en enorme koepels en gangen met schilderijen waar ik soms nog over droom, eigenlijk gewoon het Capitool in Washington van binnen was! Daar ben ik als klein kind op vakantie naartoe geweest, en ik zag vandaag die vakantiefoto's pas terug
(Capitool:)
[ afbeelding ]
ik weet het nog steeds nietquote:Op donderdag 14 augustus 2008 18:04 schreef back.inblue het volgende:
'imo'
het heeft minstens een jaar geduurd voordat ik door had wat dat betekent![]()
In mijn ogen of in het Engels: In my opinion.quote:
Kom je uit Noord-Holland?quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:07 schreef renedis het volgende:
ik dacht vroeger dat er een sloot-monster bestond die de bullebak heette.
dacht ook dat hij er uit zag als een vuilnisbak met ogen en armen en dat hij me op at als ik te dicht bij de waterkant kwam.
achteraf bleken me ouders dat verzonnen te hebben om mij bij de waterkant vandaan te houden.
geloof me, dat heeft gewerkt!
Inderdaad, mijn oma die aan de andere kant van het dorp woont noemde ik altijd oma Duifjes, omdat mijn opa daar een duivenhok hadquote:Op dinsdag 9 september 2008 11:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat moeten ouders niet doen. Het heeft bij mij ook erg lang geduurd voor ik doorhad dat Oma Velp helemaal niet Velp heette (toevallig ook hetzelfde als de woonplaats waar ze woonde), maar dat ze dezelfde achternaam had als ik!Dat was echt heel erg vreemd toen het kwartje viel.
Hetzelfde voor alle vriendinnen van mama en papa die je dan tante noemde omdat je ouders ze zo noemden voor je. Alleen ik begreep er op een gegeven moment echt niets meer van. Op school zeiden ze dat ooms en tantes broers en zussen van je ouders zijn en ik was helemaal de draad kwijt wie dan allemaal wel niet broers en zussen van mijn ouders waren! Ik vond het hoogst verwarrend als kind.
Misschien dat je het over een paar jaar begrijpt..quote:Op dinsdag 9 september 2008 21:32 schreef Roemertje het volgende:
snap nog steeds niet waarom er zo veel mensen posten in dit topic
quote:Op dinsdag 9 september 2008 21:33 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Misschien dat je het over een paar jaar begrijpt..
maar we kunnen zeiken als de bestequote:Op dinsdag 2 september 2008 23:47 schreef Chaos-Zero het volgende:
Dat vrouwen dus gewoon ECHT niet kunnen poepen!
quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 03:34 schreef blup het volgende:
Mijn vriendin dacht opheden nog dat een bodywarmer een bolliewarmer was.
Ja dat is zeker waar!quote:Op dinsdag 9 september 2008 21:54 schreef Etcetera het volgende:
[..]
maar we kunnen zeiken als de beste
appeler is noemen of roepen; ons woord 'appèl' is daarvan afgeleid. me is wederkerig, dus je me apelle is men noemt/roept mij.quote:Op dinsdag 9 september 2008 19:39 schreef JDx het volgende:
Ik weet nog dat iemand op de middelbare school dacht dat ie frans begreep, hij dacht je m'apelle piet = ik heet piet en je suis blonde = ik ben blond
Zegt ie tegen een meisje: Je suis apelle
Hij dacht serieus dat dat betekende ik ben heet
je m'apelle betekend natuurlijk niet "ik heet", maar "mijn naam is"
Ik heb eerder over de bullebak gehoord van iemand die uit Noord-Holland kwam, daar was het een soort volksverhaalquote:
Prima dat je het uitlegt, maar doe het wel goed.quote:Op woensdag 10 september 2008 12:48 schreef superworm het volgende:
[..]
appeler is noemen of roepen; ons woord 'appèl' is daarvan afgeleid. me is wederkerig, dus je me apelle is men noemt/roept mij. ik noem mij
Inderdaad, het is nog steeds je m'appellequote:Op woensdag 10 september 2008 13:51 schreef Frollo het volgende:
[..]
Prima dat je het uitlegt, maar doe het wel goed.
Dan sta je ook ff te kijken..bedoel, alsof iemand stiekem je boek heeft omgewisseld met een versie waar altijd eeKhoorn stond.quote:Op woensdag 10 september 2008 17:02 schreef alledagenheeldruk het volgende:
O ja, ik heb er nog een: pas toen ik Harry Potter en de Gevangene van Azkaban voor de derde (!) keer las, en dan nog pas halverwege, kwam ik erachter dat het niet een eeKhoorn was maar een eeNhoorn.
@ Troel:
Ok, maar het betekend mijn naam is... niet HEET.quote:Op woensdag 10 september 2008 12:48 schreef superworm het volgende:
[..]
appeler is noemen of roepen; ons woord 'appèl' is daarvan afgeleid. me is wederkerig, dus je me apelle is men noemt/roept mij.
Verdomme! Daar heb je helemaal gelijk in man.. Dat snapte ik ook niet.quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:43 schreef Cloudsurfer het volgende:
Ik kwam er pas vorig jaar achter dat weerzinwekkend een negatieve uitdrukking is. Ik was altijd in de veronderstelling dat dat zoiets als adembenemend betekende.
off-topic maar wat een vette foto van Mark in z'n impreza @ LG Rallysprint Amsterdamquote:Op donderdag 11 september 2008 13:24 schreef Impry het volgende:
Realiseer me pas net dat het woordje 'bouwvak' een afkorting is van bouwvakantie. Natuurlijk is het niet zo dat ik het niet geweten had als ik er goed over na had gedacht. Maar soms heb je dat zo dat je opeens een woord op een andere manier ziet.
Thanks, heeft m'n broer gemaaktquote:Op donderdag 11 september 2008 13:58 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
off-topic maar wat een vette foto van Mark in z'n impreza @ LG Rallysprint Amsterdam
Volgende week Hellendoorn! Mijn heerlijke thuisrally
Dat is niet helemaal waar. Als de nummer 1 van de wereld niet mee doet, dan is nummer 2 als eerste geplaatst. Daarnaast heeft het te maken met waar ze je neerzetten (plaatsen) op het wedstrijdschema. Ze maken het schema altijd zo dat nummer 1 en 2 elkaar pas tegen komen in de finale, nummers 1 en 4 in de halve finale, net als 2 en 3, etc.... Op die manier houden zou de beste wedstrijd als finale zijn.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 22:58 schreef VonHinten het volgende:
Bij tennis, bij toernooien: "Roger Federer is als eerste geplaatst." Ik dacht altijd dat Roger Federer dan de eerste speler was die, op welke manier dan ook, aan een bepaald criterium had voldaan om mee te mogen doen aan dat specifieke toernooi. Maar, kwam ik deze week achter, het slaat op de spelers plek op de ranglijst voordat het toernooi begint
Heb lang gedacht dat 'een draak van een ...(film, meid, etc). iets positiefs was. Zoiets als: een geweldige film, meid oid.quote:Op donderdag 11 september 2008 13:42 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Verdomme! Daar heb je helemaal gelijk in man.. Dat snapte ik ook niet.
Ik dacht vroeger zelf ook altijd dat Fraai hetzelfde was als Saai.
quote:Op vrijdag 12 september 2008 12:36 schreef Naamah het volgende:
Ik kwam er vandaag pas achter dat het blijkbaar 'middelpuntvliedende kracht' is en niet 'middelpuntvliegende kracht'Moet er nog steeds een beetje aan wennen, geloof ik!
Jij bent geen draak van een vrouwquote:Op vrijdag 12 september 2008 12:00 schreef vencodark het volgende:
[..]
Heb lang gedacht dat 'een draak van een ...(film, meid, etc). iets positiefs was. Zoiets als: een geweldige film, meid oid.
Is dus iets negatiefs.
Dat denkt volgens mij ook 3/4 van de mensen hoor.quote:Op vrijdag 12 september 2008 12:36 schreef Naamah het volgende:
Ik kwam er vandaag pas achter dat het blijkbaar 'middelpuntvliedende kracht' is en niet 'middelpuntvliegende kracht'Moet er nog steeds een beetje aan wennen, geloof ik!
Ik weet niet eens waar het over gaat.quote:Op vrijdag 12 september 2008 13:23 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Dat denkt volgens mij ook 3/4 van de mensen hoor.
Ik dacht het iig* ook.
* = in ieder geval
^ voordat daar weer vragen over komen
Of zo hard rondgedraaid op zo'n ronddraaiding in de speeltuin dat je er afgeslingerd wordt.quote:Op vrijdag 12 september 2008 14:05 schreef Naamah het volgende:
Over aan ander woord voor centrifugale kracht, zegmaar dat als je iets rondslingert dat het dan weg wil van het middelpunt (als kind nooit een emmertje water er in op de kop rondgeslingert?? dat dus..).
Who is this 'General Failure' followed by a 'Major Error'..?quote:
De overste van Captain Obvious?quote:Op vrijdag 12 september 2008 17:27 schreef Thijz het volgende:
[..]
Who is this 'General Failure' followed by a 'Major Error'..?
quote:Op vrijdag 12 september 2008 19:14 schreef superworm het volgende:
[..]
De overste van Captain Obvious?
En van Captain Understatementquote:Op vrijdag 12 september 2008 19:14 schreef superworm het volgende:
[..]
De overste van Captain Obvious?
Ach joh, ik vind het best wel fijn dat jij het nu pas doorhebt, ben ik tenminste niet de enige, ik voelde me zo stomquote:Op zaterdag 13 september 2008 04:28 schreef Rocho het volgende:
(overigens, ik vind 't bestwel erg dat ik de middelpuntvliedendekracht ook nu pas door heb... :S)
Volgens natuurkunde is het eigenlijk middelpuntzoekende kracht, wat niet weg neemt dat het als middelpuntvliedende kracht gespeld moet wordenquote:Op vrijdag 12 september 2008 12:36 schreef Naamah het volgende:
Mijn natuurkundedocent heeft er ook heel erg op gehamerdquote:Natuurkundigen gebruiken liever de term "Middelpuntzoekende kracht" als het gaat over cirkelbewegingen, omdat je de "vliedende" kracht alleen meemaakt als je -als waarnemer - zelf ook in de bocht meedraait. En ze beschrijven bewegingen liever vanuit een inertiaalstelsel : een stilstaand of constant rechtuit bewegend stelsel. De middelpuntvliedende kracht noemen ze een Schijnkracht.
Dat is toch gewoon Tubular Bells van Mike Oldfield?quote:Op maandag 1 september 2008 15:59 schreef Goodbye het volgende:
Oké, ik ben er net achter gekomen dat het 'het is nu eng en spannend' muziekje uit Bassie & Adriaan de soundtrack van the exorcist is
Ik dacht vroeger dat het aantal stipjes op een lieveheersbeestje z'n leeftijd aangaf...quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 03:24 schreef Isabeau het volgende:
Ik dacht dat lieveheersbeestjes werden geboren in de knopjes van een struik naast ons huis. Want daar had ik er ooit één in gevonden. Later nog vele knopjes opengepulkt, maar nooit een lieveheersbeestje gevonden
Haha jaaa, daar heb ik ook best een tijdje over gedaan!quote:Op zaterdag 13 september 2008 04:38 schreef Yurithemaster het volgende:
Dart pipi langkous helemaal niet nederlands was
En dat terwijl we verdorie een weiland vol met koeien achter ons huis hebbenquote:Op vrijdag 12 september 2008 22:15 schreef Gekanteldinhettegenlicht het volgende:
Dat als er hoorns op een koe zitten, het daarmee nog geen stier is.
?quote:Op donderdag 11 september 2008 13:24 schreef Impry het volgende:
Realiseer me pas net dat het woordje 'bouwvak' een afkorting is van bouwvakantie. Natuurlijk is het niet zo dat ik het niet geweten had als ik er goed over na had gedacht. Maar soms heb je dat zo dat je opeens een woord op een andere manier ziet.
Aah ja, dat had ik ook. Dachten veel kinderen vermoed ik zo.quote:Op woensdag 17 september 2008 03:46 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ik dacht vroeger dat het aantal stipjes op een lieveheersbeestje z'n leeftijd aangaf...:
5 stipjes, 5 jaar oud enzo....
Is dat niet zo danquote:Op woensdag 17 september 2008 03:46 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ik dacht vroeger dat het aantal stipjes op een lieveheersbeestje z'n leeftijd aangaf...:
quote:
Niet dan??quote:Op woensdag 17 september 2008 03:46 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lieveheersbeestjesquote:De meeste lieveheersbeestjes leven ongeveer een jaar. Het aantal stippen zegt dus niets over de leeftijd. De kleur en de vlekken op de dekschilden spelen wel een belangrijke rol bij het op naam brengen van de verschillende soorten lieveheersbeestjes.
Dat had ik veelste vroeg door en vond het daardoor een enge serie.quote:Op woensdag 17 september 2008 20:26 schreef kwiwi het volgende:
Dat Dolf in Alfred Jodokus Kwak, Hitler moest voorstellen (kwam ik 2 jaar geleden achter) En dat eigenlijk het hele verhaal over de duitsers ging
Vond het ook altijd wel eng, terwijl ik niet door had waar het nou eigenlijk over ging.quote:Op woensdag 17 september 2008 20:30 schreef JDx het volgende:
[..]
Dat had ik veelste vroeg door en vond het daardoor een enge serie.
Wat dan wel?quote:Op zaterdag 13 september 2008 04:38 schreef Yurithemaster het volgende:
Dart pipi langkous helemaal niet nederlands was
Zweedsquote:
Ja er werd je al heel jong ingestampt hoe erg het was om zonder reden opgepakt te kunnen worden enzo... politiek incorrecte kutserie voor kinderenquote:Op woensdag 17 september 2008 20:33 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Vond het ook altijd wel eng, terwijl ik niet door had waar het nou eigenlijk over ging.
quote:Op woensdag 17 september 2008 20:33 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Vond het ook altijd wel eng, terwijl ik niet door had waar het nou eigenlijk over ging.
Die ken ik dan weer welquote:Op woensdag 17 september 2008 20:50 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Dit meen je niet.
Astrid Lindgren enzo.
Ik heb trouwens het idee, dat je een bepaald soort mens moet zijn om dat soort dingen echt eng te vinden, ik kon sommige dingen echt eng vinden vroeger terwijl anderen er niet bij stil stonden en het gewoon zagen als een tekenfilmpje of kinderserie.quote:
Die heeft Pippi Langkous geschreven. Dat weet je. Dan wist je blijkbaar niet dat Astrid Lindgren uit Zweden kwam, of... waar ging het fout?quote:
quote:Op woensdag 17 september 2008 20:25 schreef -J-D- het volgende:
Worden ze wakker op hun verjaardag, PLOEP... stip erbij
Zou wat zijn...
Haha, dat dacht ik ook!quote:Op donderdag 18 september 2008 14:05 schreef Roosje11 het volgende:
ik dacht vroeger altijd dat mensen die andere talen spraken het alfabet gewoon anders gebruikten.ik dacht gewoon dat de woorden hetzelfde waren, even lang enzo, maar gewoon andere letters gebruikten. wat voor ons de a was bijv, was voor engelsen de c ofzo...geeeeen idee hoe ik ooit bij die logica ben gekomen.
Ik was er in ieder geval van overtuigd en dacht daardoor ook dat t leren van talen wel heel makkelijk moest zijn, want je moest alleen even hun 'andere' alfabet uit je hoofd leren.
Wanneer kwam je daar achter?quote:Op zaterdag 20 september 2008 16:16 schreef Daverz het volgende:
Dat het woord elftal zo heet omdat het ELF spelers zijn. Ik dacht vroeger altijd dat het gewoon een ander woord was voor 'team' of 'groep'. De link met het aantal spelers legde ik pas later
Of het orginele van Mike Oldfield.quote:Op maandag 1 september 2008 15:59 schreef Goodbye het volgende:
Vandaar die; had.quote:Op zaterdag 20 september 2008 17:10 schreef denthemen het volgende:
Ik had ooit een pleegbroertje van 10 die dacht dat hij zijn adem in moest houden als hij iemand in een rolstoel zag, anders kreeg hij 't ook. Was wel lachen dat ik hem toen meenam naar rolstoelhockey, waar dus 50 mensen in een rolstoel rondrijden
Hier moest ik lachenquote:Op zaterdag 20 september 2008 17:10 schreef denthemen het volgende:
Ik had ooit een pleegbroertje van 10 die dacht dat hij zijn adem in moest houden als hij iemand in een rolstoel zag, anders kreeg hij 't ook. Was wel lachen dat ik hem toen meenam naar rolstoelhockey, waar dus 50 mensen in een rolstoel rondrijden
Spuit 11quote:Op zaterdag 20 september 2008 17:05 schreef arnold-d het volgende:
[..]
Of het orginele van Mike Oldfield.
Tubilair bells en dan de eerste minuten.
quote:Op zaterdag 13 september 2008 13:14 schreef thaduck het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon Tubular Bells van Mike Oldfield?
Overigens wist ik niet dat dat ook bij the Exorcist gebruikt werd, nooit op gelet
Is dat echt zo?quote:Op woensdag 17 september 2008 20:26 schreef kwiwi het volgende:
Dat Dolf in Alfred Jodokus Kwak, Hitler moest voorstellen (kwam ik 2 jaar geleden achter) En dat eigenlijk het hele verhaal over de duitsers ging
quote:Op dinsdag 23 september 2008 14:47 schreef -J-D- het volgende:
'Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam'
quote:Op dinsdag 23 september 2008 14:52 schreef Etcetera het volgende:
Dat Tommy van Sesamstraat een hond is
Niet?quote:Op dinsdag 23 september 2008 12:57 schreef Banzaiaap het volgende:
Ik dacht vroeger dat je witte wijn altijd van witte druiven gemaakt werd
Witte wijn kan je van rode druiven maken, rode wijn niet van wittequote:
Daar kwam ik dus ook dit jaar achter, toen ik een paprika op mijn balkon heb gehad.quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:27 schreef Biancavia het volgende:
Dat een rode, groene en gele paprika niet diverse soorten zijn.
Maar ook, wat ik daarna dacht, dat een groene paprika niet eerst geel en oranje en dan rood wordt.
Alle paprika's beginnen groen, en dan worden ze of geel, of oranje of rood.
quote:Op dinsdag 23 september 2008 16:30 schreef alledagenheeldruk het volgende:
Aan onze paprikaplant groeiden alleen rode
Bron: Wikipedia.quote:Rode paprika's zijn in onrijpe staat groen en worden vaak ook in die toestand gegeten. Er zijn inmiddels ook andere kleurvarianten zoals geel, wit, paars en oranje. In totaal zijn er negen kleuren, maar er worden maar vier kleuren op grote schaal gekweekt (rood, geel, groen, en oranje).
Van de paprika zijn er in rijpe toestand verschillende kleurvariaties. Onrijp zijn ze bijna allemaal groen van kleur. Bekend is het zogenaamde stoplicht, dat bestaat uit een samen verpakte rode, gele en groene (onrijpe) zoete, geblokte, dikwandige paprika. De meeste paprika's die in Nederland geteeld worden zijn van het geblokte type (California wonder type). De witte, oranje en bijna zwarte paprika's zijn meer langwerpig van vorm en hebben een dunnere vruchtwand. Ze worden zoetepuntpaprika's genoemd en zijn steeds meer in de supermarkt te verkrijgen. Een derde type paprika is het type Lamouyo. Dit zijn zeer grote en grove paprika's, die vooral in Zuid-Europa worden gekweekt.
Als ze groeit is de paprika groen, tijdens het rijpen verandert de kleur naar rood of geel. De smaak van de paprika verandert ook in deze periode, de rode en gele zijn zoet terwijl de groene een veel bitterder smaak heeft.
Ik zou zeggen kijk 1 of 2 afleveringen op youtube ofzo zie je het meteenquote:
Dacht altijd dat het een vogel in een rondje was!quote:Op dinsdag 23 september 2008 21:58 schreef Nepthys het volgende:
[ afbeelding ]
Tot voor kort zag ik niet dat dit een M moet voorstellen, ik dacht eerder aan een soort van op z'n kant liggende band.
jaaaaren later pas begrepen, dus.quote:Op zaterdag 20 september 2008 17:05 schreef arnold-d het volgende:
[..]
Of het orginele van Mike Oldfield.
Tubilair bells en dan de eerste minuten.
Is dat echt zo?quote:Op maandag 1 september 2008 11:55 schreef vencodark het volgende:
[..]
Over Bejing gesproken, ik had niet in de gaten dat Peking en Bejing hetzelfde is. Tot de Olympische Spelen.![]()
Misschien dat ik het ooit wel geweten heb, maar had er niet helemaal bij stil gestaan. Totdat ik in de kranten en op tv de ene keer Bejing 2008 zag staan en de andere keer Peking 2008. Toen viel het kwartje.
Is dat echt zo? Moet nog steeds moeite doen om er een 'M' in te zienquote:Op dinsdag 23 september 2008 21:58 schreef Nepthys het volgende:
[ afbeelding ]
Tot voor kort zag ik niet dat dit een M moet voorstellen, ik dacht eerder aan een soort van op z'n kant liggende band.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |