Of zo hard rondgedraaid op zo'n ronddraaiding in de speeltuin dat je er afgeslingerd wordt.quote:Op vrijdag 12 september 2008 14:05 schreef Naamah het volgende:
Over aan ander woord voor centrifugale kracht, zegmaar dat als je iets rondslingert dat het dan weg wil van het middelpunt (als kind nooit een emmertje water er in op de kop rondgeslingert?? dat dus..).
Who is this 'General Failure' followed by a 'Major Error'..?quote:
De overste van Captain Obvious?quote:Op vrijdag 12 september 2008 17:27 schreef Thijz het volgende:
[..]
Who is this 'General Failure' followed by a 'Major Error'..?
quote:Op vrijdag 12 september 2008 19:14 schreef superworm het volgende:
[..]
De overste van Captain Obvious?
En van Captain Understatementquote:Op vrijdag 12 september 2008 19:14 schreef superworm het volgende:
[..]
De overste van Captain Obvious?
Ach joh, ik vind het best wel fijn dat jij het nu pas doorhebt, ben ik tenminste niet de enige, ik voelde me zo stomquote:Op zaterdag 13 september 2008 04:28 schreef Rocho het volgende:
(overigens, ik vind 't bestwel erg dat ik de middelpuntvliedendekracht ook nu pas door heb... :S)
Volgens natuurkunde is het eigenlijk middelpuntzoekende kracht, wat niet weg neemt dat het als middelpuntvliedende kracht gespeld moet wordenquote:Op vrijdag 12 september 2008 12:36 schreef Naamah het volgende:
Ik kwam er vandaag pas achter dat het blijkbaar 'middelpuntvliedende kracht' is en niet 'middelpuntvliegende kracht'Moet er nog steeds een beetje aan wennen, geloof ik!
Mijn natuurkundedocent heeft er ook heel erg op gehamerdquote:Natuurkundigen gebruiken liever de term "Middelpuntzoekende kracht" als het gaat over cirkelbewegingen, omdat je de "vliedende" kracht alleen meemaakt als je -als waarnemer - zelf ook in de bocht meedraait. En ze beschrijven bewegingen liever vanuit een inertiaalstelsel : een stilstaand of constant rechtuit bewegend stelsel. De middelpuntvliedende kracht noemen ze een Schijnkracht.
Dat is toch gewoon Tubular Bells van Mike Oldfield?quote:Op maandag 1 september 2008 15:59 schreef Goodbye het volgende:
Oké, ik ben er net achter gekomen dat het 'het is nu eng en spannend' muziekje uit Bassie & Adriaan de soundtrack van the exorcist is
Ik dacht vroeger dat het aantal stipjes op een lieveheersbeestje z'n leeftijd aangaf...quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 03:24 schreef Isabeau het volgende:
Ik dacht dat lieveheersbeestjes werden geboren in de knopjes van een struik naast ons huis. Want daar had ik er ooit één in gevonden. Later nog vele knopjes opengepulkt, maar nooit een lieveheersbeestje gevonden
Haha jaaa, daar heb ik ook best een tijdje over gedaan!quote:Op zaterdag 13 september 2008 04:38 schreef Yurithemaster het volgende:
Dart pipi langkous helemaal niet nederlands was
En dat terwijl we verdorie een weiland vol met koeien achter ons huis hebbenquote:Op vrijdag 12 september 2008 22:15 schreef Gekanteldinhettegenlicht het volgende:
Dat als er hoorns op een koe zitten, het daarmee nog geen stier is.
?quote:Op donderdag 11 september 2008 13:24 schreef Impry het volgende:
Realiseer me pas net dat het woordje 'bouwvak' een afkorting is van bouwvakantie. Natuurlijk is het niet zo dat ik het niet geweten had als ik er goed over na had gedacht. Maar soms heb je dat zo dat je opeens een woord op een andere manier ziet.
Aah ja, dat had ik ook. Dachten veel kinderen vermoed ik zo.quote:Op woensdag 17 september 2008 03:46 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ik dacht vroeger dat het aantal stipjes op een lieveheersbeestje z'n leeftijd aangaf...:
5 stipjes, 5 jaar oud enzo....
Is dat niet zo danquote:Op woensdag 17 september 2008 03:46 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ik dacht vroeger dat het aantal stipjes op een lieveheersbeestje z'n leeftijd aangaf...:
quote:
Niet dan??quote:Op woensdag 17 september 2008 03:46 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |