Zou kunnen, of gewoon om het drankje een zomerse uitstraling te geven.quote:Op zondag 24 augustus 2008 12:29 schreef Bot13 het volgende:
Ik bedacht me gisteren ineens dat het parasolletje in je drankje/op je sorbet misschien wel is om schaduw te werpen zodat het langer koel blijft?
Nou vertel eenschquote:Op zondag 24 augustus 2008 03:49 schreef Vodkadruppel het volgende:
Toen ik 18 () was heb ik eens gevraagd dat als je een fopspeen hebt wat dan een echte speen is.
Lijkt me indd. logischer, want anders kan je ook wel paraplu'tjes zetten in biertjes etc. Dat moet tenslotte ook koel blijven.quote:Op zondag 24 augustus 2008 12:48 schreef JDx het volgende:
[..]
Zou kunnen, of gewoon om het drankje een zomerse uitstraling te geven.
quote:Op maandag 25 augustus 2008 19:49 schreef Thijz het volgende:
Dat Brinta staat voor BReakfast INstant TArwe [ afbeelding ]
Aardrijkskunde-fouten heb ik ook veel.quote:Op maandag 25 augustus 2008 19:52 schreef hello_moto1992 het volgende:
Dat Salk Lake City niet in Canada ligt maar de hoofdplaats is van de staat Utah.
Uh, oeps, ook weer wat geleerdquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 11:46 schreef JDx het volgende:
Ik dacht tot vorige week dat een aanhanger met 4 wielen ipv 2 een tandemaster (ik sprak uit: tende-master) was, maar het is natuurlijk een tandem asser
Hmm, dat is niet iets begrijpen, maar gewoon iets waar geen mens anders op zou komen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 19:49 schreef Thijz het volgende:
Dat Brinta staat voor BReakfast INstant TArwe [ afbeelding ]
Klinkt op zich logisch, 1ste geplaatst, die was als eerste door naar het werkelijke toernooi zeg maar, mjah dat is het dus niet haha.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 22:58 schreef VonHinten het volgende:
Bij tennis, bij toernooien: "Roger Federer is als eerste geplaatst." Ik dacht altijd dat Roger Federer dan de eerste speler was die, op welke manier dan ook, aan een bepaald criterium had voldaan om mee te mogen doen aan dat specifieke toernooi. Maar, kwam ik deze week achter, het slaat op de spelers plek op de ranglijst voordat het toernooi begint
Ja, die mag ondertussen ook wel in de OPquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 16:25 schreef de_huig het volgende:
geen idee of het ooit al wel eens in deze reeks voorbij is gekomen..maar ik had laatst een helder moment toen een vriend van me een smsje kreeg (nokia sms ringtone)...tututu tuuuuutuuuuuu tututu...
dat is dus morsecode voor: S M S
Over Bejing gesproken, ik had niet in de gaten dat Peking en Bejing hetzelfde is. Tot de Olympische Spelen.quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:02 schreef Nieves het volgende:
There are not many bicycles in Bejing...
Niet dom, maar denk dat je er gewoon niet bij nadenkt. ALLE beelden van vroeger zijn -uiteraard- zwart wit, en daardoor krijg je een heel 'saai, grauw' beeld van vroeger. Dat is al een stuk minder met de kleurenfoto's uit bijv. eind jaren 70. Ook al heb je de wetenschap dat het vroeger natuurlijk ook gekleurd was, vind ik het nog moeilijk de kleur 'erbij te verzinnen' als ik foto's van vroeger van ouders of opa/oma bekijk. Ik vond het in ieder geval een interessante post, en denk dat meer mensen dat op deze manier hebben, hoewel ze weten dat de wereld uiteraard nooit zwart-wit is geweest.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 03:38 schreef Dj_Day-V het volgende:
Dat de wereld vóór de uitvinding van de kleurentelevisie en de kleurenfotografie NIET zwart-wit was...
[..]
Dan ben je echt dom
Ik vroeg me ook al af waarom ik steeds iets anders zag staan :Squote:Op maandag 1 september 2008 11:55 schreef vencodark het volgende:
[..]
Over Bejing gesproken, ik had niet in de gaten dat Peking en Bejing hetzelfde is. Tot de Olympische Spelen.![]()
Misschien dat ik het ooit wel geweten heb, maar had er niet helemaal bij stil gestaan. Totdat ik in de kranten en op tv de ene keer Bejing 2008 zag staan en de andere keer Peking 2008. Toen viel het kwartje.
Hoe kwam je daarachter?quote:Op zondag 31 augustus 2008 23:32 schreef GrupoBalanca het volgende:
Ik kom er net pas achter dat in die film The Golden Child (met eddie murphy) dat die golden child geen jongetje is, maar een meisje.. hehe film al echt TIG keer gezien.
Imdb doet wonderenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk jij 2 girls 1 cup nog maar een keer dan.quote:Op dinsdag 2 september 2008 23:47 schreef Chaos-Zero het volgende:
Dat vrouwen dus gewoon ECHT niet kunnen poepen!
quote:Op woensdag 3 september 2008 16:31 schreef Mr_DG het volgende:
Wat er met de banaan in de kont van ernie bedoelt wordt......
quote:Op maandag 1 september 2008 15:59 schreef Goodbye het volgende:
Oké, ik ben er net achter gekomen dat het 'het is nu eng en spannend' muziekje uit Bassie & Adriaan de soundtrack van the exorcist is
zijn dat serieus 2 verschillende merken?quote:Op donderdag 4 september 2008 18:02 schreef jna het volgende:
Dat Allways en Alldays niet hetzelfde product is wat opeens van naam veranderd is
Daar kwam ik dus een paar jaar geleden achter
Hahaha, jij haalt gewoon elke week 1 van die 2 omdat je denkt dat zelfde is zekerquote:Op zaterdag 6 september 2008 18:32 schreef lienelien het volgende:
[..]
zijn dat serieus 2 verschillende merken?
ik gebruik dat spul nietquote:Op zondag 7 september 2008 11:53 schreef JDx het volgende:
[..]
Hahaha, jij haalt gewoon elke week 1 van die 2 omdat je denkt dat zelfde is zeker
quote:Op donderdag 4 september 2008 17:56 schreef katerwater het volgende:
Kennen jullie de smaakzones? Op het puntje van je tong smaak je meer zoet, bitter achteraan je tong. Elk deeltje van je tong smaakt een andere smaak.
Dat is dus bullshitJe proeft op alle plaatsen van je tong alle smaken!
http://janpauls.blogspot.(...)rvel-over-smaak.html
Jahaa! Zo snapte ik echt wel dat er kleuren waren in de tijd dat mijn moeder jong was. Maar dat waren in mijn ogen dan een beetje van die die pasteltinten. Felle kleuren - knaloranje, kobaltblauw en fluorescerend roze - die waren pas in de jaren '80 uitgevonden.quote:Op maandag 1 september 2008 12:27 schreef Daverz het volgende:
[..]
Niet dom, maar denk dat je er gewoon niet bij nadenkt. ALLE beelden van vroeger zijn -uiteraard- zwart wit, en daardoor krijg je een heel 'saai, grauw' beeld van vroeger. Dat is al een stuk minder met de kleurenfoto's uit bijv. eind jaren 70. Ook al heb je de wetenschap dat het vroeger natuurlijk ook gekleurd was, vind ik het nog moeilijk de kleur 'erbij te verzinnen' als ik foto's van vroeger van ouders of opa/oma bekijk. Ik vond het in ieder geval een interessante post, en denk dat meer mensen dat op deze manier hebben, hoewel ze weten dat de wereld uiteraard nooit zwart-wit is geweest.
quote:Op dinsdag 9 september 2008 09:25 schreef _Arual_ het volgende:
Ik dacht ook dat de namen 'Amerika' en 'Afrika' echt iets betekenden.
Afrika = 'Af, Rika' (Rika als meisjesnaam), omdat de mensen daar geen spullen en eten hadden.
Amerika = 'Ah, meer Rika', omdat de mensen daar steeds maar meer willen.
![]()
Toen de andere werelddelen een beetje tot me door begonnen te dringen, snapte ik er niks meer van.
Je probeert er nog iets positiefs van te makenquote:Op dinsdag 9 september 2008 09:30 schreef Frollo het volgende:
[..]
De interesse voor taal zat er altijd al een beetje in hè!
Nee, serieus! Ik denk dat iemand die taal leuk vindt, er als kind ook al mee bezig is en dingen probeert te snappen en zo.quote:Op dinsdag 9 september 2008 09:33 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Je probeert er nog iets positiefs van te maken![]()
Ik zei op een gegeven moment tegen mijn ouders dat ik een groot toeval ontdekt had: Oma Boxtel woonde in Boxtel, en Oma Geffen in Geffen. Bizar! Toen bleek dat mijn ouders mijn oma's hadden vernoemd naar de plaatsen waar ze woonden. Ze heetten dus niet echt zo...quote:Op dinsdag 9 september 2008 09:41 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nee, serieus! Ik denk dat iemand die taal leuk vindt, er als kind ook al mee bezig is en dingen probeert te snappen en zo.
Ikzelf heb bijvoorbeeld lange tijd gedacht dat mijn nichtjes uit Heerhugowaard (25 minuten rijden) eigenlijk een andere taal spraken en alleen Nederlands spraken als wij daar op bezoek gingen of als ze bij ons waren.
quote:Op dinsdag 9 september 2008 09:55 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik zei op een gegeven moment tegen mijn ouders dat ik een groot toeval ontdekt had: Oma Boxtel woonde in Boxtel, en Oma Geffen in Geffen. Bizar! Toen bleek dat mijn ouders mijn oma's hadden vernoemd naar de plaatsen waar ze woonden. Ze heetten dus niet echt zo...
Inderdaad, dat Engels, dat was me een partij fascinerend!quote:Op dinsdag 9 september 2008 09:55 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik zei op een gegeven moment tegen mijn ouders dat ik een groot toeval ontdekt had: Oma Boxtel woonde in Boxtel, en Oma Geffen in Geffen. Bizar! Toen bleek dat mijn ouders mijn oma's hadden vernoemd naar de plaatsen waar ze woonden. Ze heetten dus niet echt zo...
Ik herinner me ook nog dat ik de Engelsen maar raar vond. Waarom spreken ze het alfabet niet gewoon uit zoals het uitgesproken hoort te worden?Dat zou het stukken gemakkelijk maken. En ik dacht dat het spreken van een andere taal een kwestie was van het één op één vertalen van woorden. Dat je in andere talen ook een andere woordvolgorde hebt, besefte ik pas veel later.
Ik had vast wel meer van die taaldingen, ik zal er mijn vader eens naar vragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |