quote:Au ik heb buikpijn (kramp)
zou dat door de sambal kunnen komen?
quote:Het recept van conleche op de manier van PF
Voor 2 personen:
- 4 bruine boterhammen
- 2 tomaten
- 1 rode ui
- rucola
- zelfgemaakte mayonaise
- sambal badjak
- versgemalen zwarte peper
- zout
1. snij de ui in kleine stukjes en doe ze in een pan, en fruit ze, of zorg dat ze niet meer zo ui-achtig zijn
2. rooster de broodjes
3. snij ondertussen de tomaten in plakjes
4. besmeer ze met twee/drie theelepeltjes zelfgemaakte mayonaise
5. smeer daar een a twee theelepeltjes sambal op, smeer het uit
6. beleg het broodje met een halve tomaat
7. doe er zoveel rucola op als past
8. bestrooi met zout en versgemalen peper naar smaak
9. strooi 1/4e van de ui over
10. herhaal dit nog drie keer en klaar
O ja een naamtopic!!quote:Op dinsdag 22 juli 2008 14:56 schreef Greys het volgende:
Co heeft een naamtopic!
Ik heb net lekker 6 stukjes sushi op![]()
Het gaat erg goed vandaag!
- Kiwi
- Br. boterham rosbief zonder boter
- Br. boterham met gekookt eitje
- 1 Mini Chupachoop suikervrij
- 6 Stukjes sushi
Vanavond vis met salade (waar ik eigenlijk bijzonder graag wat geitenkaas/honing op zou doen, maar dat past zeker niet echt in het SHE-lijstje?) en voor Heer G wat krieltjes er bij.
Misschien over een uurtje een paar amandelen voor de lekkere trek.
Dat weet ik niet, maar ik heb ze geprobeerd en vond ze niet lekker, vveel te overheersend die smaak, je proeft de hele cashew niet meer!quote:Op dinsdag 22 juli 2008 15:07 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Zijn Cashews garlic & rosemary van Duyvis SHE proof?
Geen idee, maar ze zijn wel ontzettend lekker!quote:Op dinsdag 22 juli 2008 15:07 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik vind die indiase veriant lekkerder, daar zitten ook hazelnoten, amandelen, walnoten en paranoten doorquote:Op dinsdag 22 juli 2008 15:07 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Same here. Ik hou er niet van om eten weg te gooien, maar dit spul is linea recta in de bak verdwenen.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 15:15 schreef conleche het volgende:
Dat weet ik niet, maar ik heb ze geprobeerd en vond ze niet lekker, vveel te overheersend die smaak, je proeft de hele cashew niet meer!
Ik heb ze fijngehakt gebruikt in een pinda/notensoep. Dat was prima te doen, omdat die toch al heel sterk van smaak was!quote:Op dinsdag 22 juli 2008 15:22 schreef loveli het volgende:
[..]
Same here. Ik hou er niet van om eten weg te gooien, maar dit spul is linea recta in de bak verdwenen.
Die invriesijsjes had ik ooit van festini, dus van die hele lekkere peerijsjes! (de sinaasappel en aardbei zijn ook goed te doen). Maar blijkbaar liepen ze niet goed, want ik vind ze nergens meer...quote:Op dinsdag 22 juli 2008 15:24 schreef Greys het volgende:
Die mini Chupjes zijn heel lekker Co!
Moet ook zeggen dat ik meer dan genoeg heb aan dat kleine bolletje, dan ben ik er alweer 'klaar' mee zeg maar, met het zoete. En het feit dat het minder dan 15 calorietjes bevat is erg prettig
Wat ik ook wel eens neemnamna het eten zijn die ouderwetse ijslollies, die kleine smalle staafjes, die je zelf moet invriezen.
Moet je bij de Blokker van die ijslolloy vormpjes halen: dan kan jezelf je suikervrije ijsjes maken!!quote:Op dinsdag 22 juli 2008 15:24 schreef Greys het volgende:
Die mini Chupjes zijn heel lekker Co!
Moet ook zeggen dat ik meer dan genoeg heb aan dat kleine bolletje, dan ben ik er alweer 'klaar' mee zeg maar, met het zoete. En het feit dat het minder dan 15 calorietjes bevat is erg prettig
Wat ik ook wel eens neemnamna het eten zijn die ouderwetse ijslollies, die kleine smalle staafjes, die je zelf moet invriezen.
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:17 schreef loveli het volgende:
Van Jack Kleijn! Daar heb ik een keer mijn kies op gebroken, sindsdien koop ik ze niet meer. Maar o, wat zijn die dingen lekker!
Hmmm, jaquote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:25 schreef Merel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit topic brengt me alleen maar op slechte ideeën
Een kilo! Wat veel! Toch niet voor in je eentje of welquote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:51 schreef WHATSHESAID het volgende:
Hoi! Ik heb net een kilo noten gehaald op de markt
Ja hoor, ik eet het weleens koud. Versgebakken en heet is lekkerder, maar het is ook koud best te doenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:48 schreef Greys het volgende:
Darlings, is die SHE-rijst nou koud te eten? Of is dat niet aan te raden? Of juist de bedoeling?
Jawelquote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:56 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Een kilo! Wat veel! Toch niet voor in je eentje of wel![]()
Ik wil ook naar de markt, maar daar heb ik geen tijd voor nu
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zometeen eten: rijst met kerriesaus, veldsla, kip, paprika en galia meloen
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 17:08 schreef k_i_m het volgende:
Ik snap niet hoe jullie zo keurig "een handje" amandelen kunnen eten. Bij mij is het dan gelijk de hele bak.
Perenijsjesquote:Op dinsdag 22 juli 2008 15:25 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Die invriesijsjes had ik ooit van festini, dus van die hele lekkere peerijsjes! (de sinaasappel en aardbei zijn ook goed te doen). Maar blijkbaar liepen ze niet goed, want ik vind ze nergens meer...
Bij de Appie ook, maar VS bedoelt andere denk ik, zij had het over dat je ze zelf moest invriezen. Ik vind de sinaasappelfestini het lekkerst. Lekker zurig!quote:Op dinsdag 22 juli 2008 17:34 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Perenijsjes![]()
bij de jumbo hebben ze die nog gewoon
hier geen streepje voor...flesvoeding it isquote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:10 schreef loveli het volgende:
Jonge moeders hebben een streepje voor op de rest: als je borstvoeding geeft, val je sneller af.
Volgens http://www.lekker-in-je-vel.nl/voedingswaarde/k.html maar 27,4 KH...quote:Op dinsdag 22 juli 2008 18:07 schreef SHE het volgende:
Tvp: kikkererwten mogen met mate. Supergezond, helaas wel veel kh's ( 55gr ) en ook nog 5 gr vet.
Wederom, een groente die uit een tropisch klimaat komt. Voor ons iets te 'rijk'
Volgens mijn verpakking en wiki toch echt het dubbelequote:Op dinsdag 22 juli 2008 18:14 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Volgens http://www.lekker-in-je-vel.nl/voedingswaarde/k.html maar 27,4 KH...
Ik ben echt een sucker voor alles wat 'rijk' is ben ik bang.
Handig als je slagroom moet kloppen!!quote:Op dinsdag 22 juli 2008 18:40 schreef Greys het volgende:
Co, goed bezig! Ik heb heel sneu (niet lachen) pas-op-de-plaats staan 'joggen' tijdens het eten maken![]()
![]()
Ja.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 18:17 schreef SHE het volgende:
[..]
Volgens mijn verpakking en wiki toch echt het dubbele
En ja, aan jouw eetgewoonten te zien is dat idd je valkuil...maar vergeet niet dat je best rijk kunt eten. Als je het maar slim doet. Eten moet ook leuk blijven en heeft zoveel andere noodzakelijke toepassingen ( comfort, troost, plezier, vreugde, stimulering, zinneprikkeling )
't smaakt echt naar marsepein!! (maar dan niet lekker natuurlijk, want niet zoet.) Ik ga maar eens googelen om te zien of ik ze zelf kan bakken.....quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:02 schreef Greys het volgende:
Ik heb die geroosterde ongezouten amandelen, die zijn best lekker!
Die mogen toch gewoon? Zijn die van jou ongeroosterd dan? Dat lijkt me niet te vreten
Jaaaa!! Ik had laatst een zakje in Belgie gekocht. D'r zitten wel bar weinig amandelen in zo'n zakje, maar het is wel heel lekker!quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:04 schreef Isegrim het volgende:
Over amandelen gesproken... Wie weet waar je rookamandelen kunt kopen? Dát is pas lekker!!!
Het is goddelijk. Maar ik vind ze nergens.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:06 schreef conleche het volgende:
[..]
Jaaaa!! Ik had laatst een zakje in Belgie gekocht. D'r zitten wel bar weinig amandelen in zo'n zakje, maar het is wel heel lekker!
Nou, ik ben natuurlijk SHE niet, maar ik zou iig niet de mijne kopenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:07 schreef Greys het volgende:
De geroosterde ongezouten amandelen zijn ook SHE-proof toch?
Of heb ik nou de verkeerde?
Ja ik dacht nog even om het gewoon op het aanrecht te leggen, maar ja je weet maar nooit wat je daar dan weer van oplooptquote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:24 schreef Greys het volgende:
Hihihi Co, ik moet zo lachen om al je foto's van je eten!
Vooral dat ijsje op dat bordje![]()
De notenrijst met makreel, chinese kool, lente-uitjes en flink peper en wat sojasaus ruikt in elk geval heerlijk!
Heb stiekem vast een hapje geproefd (proeven is weten, right?) en het smaakt net zo lekker als het ruikt. Lekker hartig en zoutig. Ik verheug me al op mijn bakje morgen op het werk en Heer G vond het ook lekker ruiken!
Nu even laten afkoelen en dan in een Tuppiedoos in de koelkast. Heb trouwens voor twee dagen gemaakt, langer bewaren met vis er in vond ik niet een fijn idee, dan maak ik liever weer nieuw.
Dat heb ik dus ook altijdquote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:50 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ja anders gaan m'n ouders zeuren dat ik geen pasta eet, ik neem een klein beetje en eet daar nog minder van op, de rest laat ik staan![]()
Ik heb echt geen problemen met m'n bord niet leeg te eten
Ik zal van de week de naam noteren!quote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:21 schreef Isegrim het volgende:
@SHE: jij had het erover dat de Lidl suikervrij ijs zou hebben. Ik vind het niet...Wat voor soort ijs is het?
In het vliegtuig hebben ze ze altijd wél!quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:08 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Het is goddelijk. Maar ik vind ze nergens.
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:47 schreef ColdFeet het volgende:
Mensen die gerookte amandelen willen: de Hema heeft ze (of had ze iig). Hoewel ik ze niet super vind.
Kikkererwtendag.quote:Isegrim, ik heb net als jij gesmuld van kikkererwten. McGee geeft SHE gelijk, helaas. Ik heb 2/3 van het blik door de curry gedaan; van het restje maak ik hummus voor op een broodje bij de paprikasoep van morgen die ik zo ga maken.
Bij JUMBO hebben ze rookamandelen. En als je rauwe amandelen met zoetstof in een pan bakt zijn ze erg lekker, zeker met nog wat kaneel!quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:06 schreef conleche het volgende:
[..]
Jaaaa!! Ik had laatst een zakje in Belgie gekocht. D'r zitten wel bar weinig amandelen in zo'n zakje, maar het is wel heel lekker!
Maar in het vliegtuig hebben ze tegenwoordig bijna alles, van sigaretten en sieraden tot knuffels en megaverpakkingen tobleronequote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:56 schreef Vivi het volgende:
[..]
In het vliegtuig hebben ze ze altijd wél!
Als je moet betalen voor het water, was je ticket waarschijnlijk erg goedkoop.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:19 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Maar in het vliegtuig hebben ze tegenwoordig bijna alles, van sigaretten en sieraden tot knuffels en megaverpakkingen toblerone. En een glas water voor 2 euro
.
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:30 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik heb net 3 handen pinda's
en een twee handen cashews op
maar de haribo visioenen gaan niet weg
Alles is op soort en kleur gesorteerdquote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:33 schreef conleche het volgende:
[..]
Ga naar de AH, o nee het is al 22 uur geweest. Maar goed ga morgen naar de Appie en koop net als Greys en ik zo'n pakje met mini chup a chuppies. Dat smaakt ook naar suiker ook al zit 't er niet in. Voor nu: of fruit eten of je tanden poetsen, daarna wat gaan doen. Hoe ziet je kledingkast er van binnen uit?? Ja, dat dacht ik wel! Hup, opruimen dat ding!!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik was m'n gordijn aan het vermaken, moet er nog een maar ben bang dat ik het te gehaast ga doen en het daardoor ga verpesten!
Ik drink nu cola lightquote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:33 schreef Greys het volgende:
Kan je niet die heel bittere pure >70% cacao chocolade in huis halen PF?
Dat als je een zoetneiging niet weg kunt krijgen met een zoete Kiwi Gold (probeer dat eens!) of een kopje sterrenmunt thee, je zo'n stukje bittere chocolade kunt nemen?
Ongetwijfeld, maar mn ouders betaaldenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:32 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Als je moet betalen voor het water, was je ticket waarschijnlijk erg goedkoop.
And never change!quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:49 schreef Vivi het volgende:
Maar ik doe graag dramatisch.
Niet echt verstandig, om in een vliegtuig niets te drinken.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:21 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar mn ouders betaalden. Easyjet. Alleen had ik keelpijn ... en vond ik 2 euro voor een lullig bekertje water te duur ... en voor de douane moest al het water er al uit ... dat was 2 uur voordat het vliegtuig vertrok
. Maar heb het overleefd, in Amsterdam meteen water gekocht
.
Ik kan trouwens absoluut niet tegen zonder water zitten heb ik gemerkt. Had gister een dag geen flesje water bij me in het bedrijf, en spontaan 's avonds teveel hoofdpijn om te slapen, hoeveel ik thuis ook had gedronken daarna ... en vandaag weer water mee, en nergens last van.
@PF: ga een saai bioboek lezen ofzo ... of, indien mogelijk, ga even wat sporten om je hyperenergie kwijt te raken. Hardlopen/fietsen ofzo ... het is dinsdag, lijkt me redelijk veilig op straat nog
. En dan zo hard tot je dood gaat (makkelijker op een hometrainer). Douchen en wedden dat je eindelijk weer kan slapen ... wel kut van je baan trouwens.
Je eet toch niet heel veel? EN ook niet ongezond. Wel mooi etenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:33 schreef conleche het volgende:
Nu hou ik op met eten, want ik heb het wel weer gezien met die foto's........
quote:Op woensdag 23 juli 2008 10:56 schreef Greys het volgende:
Kim, al naar het toilet geweest?
Mogguh ladies
Heb net een appelgebakje op, collega vierde haar verjaardag. Ter verdediging: het was Dudok appeltaart (SHE als ex-Rotterdamse weet dan in elk geval waar ik het over heb). Dat is niet te weerstaan.
En nu voel ik me slecht en heb ik spijt
Ter compensatie ga ik vanmiddag alleen maar kiwi's eten
Wel op kleur gesorteerd??quote:Op woensdag 23 juli 2008 11:11 schreef Vivi het volgende:
Owwww..vlak tegenover mijn huis zijn ze ook een Japanner aan het bouwen
Ik heb trouwens net mijn kast opgeruimd![]()
.
Ohhhhhhh, dan heb je ook geen enkele reden om je slecht te voelen.quote:Op woensdag 23 juli 2008 10:56 schreef Greys het volgende:
Mogguh ladies
Heb net een appelgebakje op, collega vierde haar verjaardag. Ter verdediging: het was Dudok appeltaart (SHE als ex-Rotterdamse weet dan in elk geval waar ik het over heb). Dat is niet te weerstaan.
quote:Op woensdag 23 juli 2008 11:33 schreef Greys het volgende:
Co, wat is er dan mis met sushi?Omdat je die gaat proberen te weerstaan... WHY?
![]()
Ik heb ze ook op gisteren als lunch en ik dacht dat ik vreselijk goed bezig was namelijk
tot 11 uur of 9 uur als ik die dag iets leuks ga doenquote:Op woensdag 23 juli 2008 09:57 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Goedemorgen dames /wave
Whehe PF, verkloot dagritme kun jewel zeggen...pas na 4 uur naar bed
Tot hoelaar slaap je dan uit??
Vivi is dat nou een beetje vol te houden, die shakes en zo(oi)?
ik heb ooit in een heel ver verleden daar de soep eens van gehad...en dat was echt niet weg te krijgen!!
75quote:Op woensdag 23 juli 2008 11:15 schreef conleche het volgende:
[..]
Wel op kleur gesorteerd??![]()
Wat zei je weegschaal vanochtend?
Les 1: als je zondigt, doe het dan goedquote:Op woensdag 23 juli 2008 10:56 schreef Greys het volgende:
Mogguh ladies
Leukquote:Op woensdag 23 juli 2008 11:58 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Les 1: als je zondigt, doe het dan goed
Ik heb gisteren pastadeeg gekneed en in allemaal kleine porties ingevroren. Wat een klus is dat, zeg. Ik heb er spierpijn van gekregen
quote:Op woensdag 23 juli 2008 12:01 schreef Vivi het volgende:
Bla; het is best goed vol te houden! Vooral omdat ik gisteren heb gesmokkeld met 2 droge bruine boterhammen.
quote:Op woensdag 23 juli 2008 12:44 schreef ColdFeet het volgende:
Loveli, dan misschien toch pilates? Vetverbranding doe je sowieso niet TIJDENS krachttraining; wel is het zo dat je met meer spieren een hogere verbranding hebt/krijgt.
Ik vind zelf pilates erg effectief. Je kweekt er prima buikspieren mee, ook de schuine (goed voor je taille) en het heeft een positief effect op lage rugklachten (bij mij, iig)
fietsen, paar uur met flink tempo op de racefiets dan he? of RPM. Body Attack ben ik zelf dol opquote:Op woensdag 23 juli 2008 12:58 schreef loveli het volgende:
De pilates-lessen zal ik nog wel even vol blijven houden. Hardlopen (nou ja, hard...) schiet er nu even bij in ivm wat fysieke probleempjes.
En na de zomer wil ik me gaan inschrijven voor paaldansen
Ik heb gisteren zelfgebakken cheesecake van een jarige collega afgeslagen.quote:Op woensdag 23 juli 2008 10:56 schreef Greys het volgende:
Mogguh ladies
Zo gauw raak ik niet ontmoedigd hoor.quote:Op woensdag 23 juli 2008 12:13 schreef ColdFeet het volgende:
Morgen krijg ik trouwens ein-de-lijk mijn fiets!!! Whoei, op de fiets naar mijn werk, hoe gezond!
Oh envoor Isegrim. Laat je niet ontmoedigen, joh. Niet nu je zo goed bezig bent.
Nee, maar kan me voorstellen dat je even baalt!quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:49 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Zo gauw raak ik niet ontmoedigd hoor.Ik vond het gewoon stom.
Ja dit zou baten! En ja je kan dat zo'n beetje onbeperkt eten. (aangenomen dat je er niet de hele pot mayonaise doorheen roert....)quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:53 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Mischien een domme vraag, maar als ik nou bij t avondeten de aardappelen/ rijst/ pasta weglaat en hiervoor in de plaats naast de "normale" groente rauwkost neem, zou dit baten? En kun je de rauwkost dan redelijk onbeperkt eten?
nope geen mayonaise of andere sausjes of dressings erover uiteraardquote:Op woensdag 23 juli 2008 18:14 schreef conleche het volgende:
Ja dit zou baten! En ja je kan dat zo'n beetje onbeperkt eten. (aangenomen dat je er niet de hele pot mayonaise doorheen roert....)
Had ik kunnen doen. Maar nu zit alles al in de pan.quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:10 schreef ColdFeet het volgende:
Bak je spinazie en alles mee in het ei? Of vul je een gebakken ei? Als je dat laatste doet, kun je toch gewoon twee verschillende maken?
Ik heb DIEP respect voor je! Cheesecake afslaan!quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:48 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik heb gisteren zelfgebakken cheesecake van een jarige collega afgeslagen.
Ja, ik ook wel. Ik ben namelijk principieel tegen het afslaan van zelfgebakken cheesecake uit slankheidsoverwegingenquote:Op woensdag 23 juli 2008 20:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb DIEP respect voor je! Cheesecake afslaan!![]()
Dat je het dan nog op bent gaan eten!quote:Op woensdag 23 juli 2008 21:01 schreef conleche het volgende:
Hier een kleine change of plans. Ipv bij de Japanner te zitten hing ik net boven de toiletpot. Vis van de Aldi niet helemaal goed gevallen. Weet niet of het daar aan lag hoor, want eigenlijk was ik tijdens het bakken al misselijk van de geur. Terwijl ik daar normaal geen last van heb.
Ja dat snap ik ook niet. Dat is waarschijnlijk de calvinist in mij die denkt dat je geen goeie vis weggooit. Nou ja en opeten is een groot woord hoor, ik heb er 3 happen van genomen en toen wast al mis.quote:
Nee hoor, dat dacht ik ookquote:Op woensdag 23 juli 2008 21:11 schreef Greys het volgende:
Oh jakkie Co!
Het zal dan niet door slecht eten komen denk ik, als je tijdens het bereiden er van al niet lekker werd.
Wel goed voor de lijn! Slecht grapje, sorry![]()
Ik ben een beetje het alles-of-niets-type. Als ik mezelf dat toesta, dan ben ik geneigd om meer te gaan smokkelen (SHE heeft gelijk, ik heb het smokkelgenquote:Op woensdag 23 juli 2008 20:57 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja, ik ook wel. Ik ben namelijk principieel tegen het afslaan van zelfgebakken cheesecake uit slankheidsoverwegingen![]()
Ik heb wat door mijn rucola gedaan, met een dressing van olie, balsamico, citroensap, peper en een beetje zoetstof.quote:Wat ga je nu met de huttenkase doen, Isegrim?
Was een korte vluchtquote:Op woensdag 23 juli 2008 07:05 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Niet echt verstandig, om in een vliegtuig niets te drinken.Zeker als het een langere vlucht is.
Had je dat niet eerder kunnen zeggen?quote:Op woensdag 23 juli 2008 23:00 schreef SHE het volgende:
en wat er ook gebeurt, cheesecake sla je niet af. Is een Dudok appeltaart thingie.
Zeg, heb je het over mij ofzoquote:Op woensdag 23 juli 2008 23:00 schreef SHE het volgende:
Nog even over dat slaap verhaal; het is echt waar...niet alleen is je verbranding hoger als je slaapt, maar tevens betekent meer slaap, minder tijd om te eten
Slapen is echt een fantastische methodiek om af te vallen en ook de reden waarom sommige mensen dunner terugkomen van vakantie...die liggen eindeloos te maffen in de zon. Woeiii verbranding en woooeeeei minder tijd om vol te proppen.
Morgen ga ik een groente en fruit-dag inlassen; ik moet echt even herladen.
en wat er ook gebeurt, cheesecake sla je niet af. Is een Dudok appeltaart thingie.
Dat is niet waar, althans, je stofwisseling is niet sneller, maar je verbrandt wel degelijk meer vetten ; je verbrand de hele dag door vet, of je nu slaapt, ligt, rent of hoepelt.quote:Op woensdag 23 juli 2008 23:29 schreef cinnamongirl het volgende:
Tijdens het slapen gaat je verbranding sneller? Je zou toch denken dat het tegenovergestelde waar was.
Nl. dat je metabolisme in rust juist traag is. Je hartslag is laag, je beweegt niet...
Mijne ook niet maar ik heb gisteravond drie uur lang met hem staan kokenquote:Op woensdag 23 juli 2008 18:08 schreef Isegrim het volgende:
Vriendlief hoeft niets wat ook maar in de verste verte met kaas te maken heeft.
quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:57 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja, ik ook wel. Ik ben namelijk principieel tegen het afslaan van zelfgebakken cheesecake uit slankheidsoverwegingen
Wat ga je nu met de huttenkase doen, Isegrim?60 baantjes, zonder dat m'n knie pijn deed! Langzaam maar zeker gaat het beter, woei!
Nope, ga ik hopelijk vandaag doen...als ik mijn strandstoel uit kan komen.quote:Op woensdag 23 juli 2008 23:20 schreef Isegrim het volgende:
Oh, SHE, heb je dat suikervrije ijs nog gecheckt?
Ik zeg: hoera!quote:Op donderdag 24 juli 2008 00:10 schreef SHE het volgende:
[..]
Hoe je het ook wendt of keert, maar de allerbeste manier om vet te verbranden, is slapen
Tof.quote:Op donderdag 24 juli 2008 07:36 schreef SHE het volgende:
[..]
Nope, ga ik hopelijk vandaag doen...als ik mijn strandstoel uit kan komen.
Nee joh, lusten ze niet.quote:
quote:Op donderdag 24 juli 2008 10:41 schreef conleche het volgende:
Hoi Razz! WB! Klinkt als een fijne vakantie!!
Ik werd net wakker gebeld. Maar was nog zo ver weg, dat er van alles misging: ik stootte m'n waterglas om. En pakte de gewone telefoon terwijl m'n mobiel ging. Maar die lag helemaal niet op het nachtkastje. Toen moest ik er uit maar ik hoorde hem wel maar kon hem niet vinden, dus ik stond een beetje stom van links naar rechts te kijken. Toen werd ik me ineens bewust van het feit dat ik nakend was en de gordijnen, for some reason, open. Toen pas hield het kreng op met rinkelen. Nou is mijn dag niet begonnen zoals ik het graag wil....
quote:Op donderdag 24 juli 2008 10:23 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik had visioenen van kogelvis en sushi in kaassaus
Ha, dat weet ik ook nog wel.. Nooit een slok alcohol gedronken, maar wél gek op kaas.. En ik vond het zó smerig! Ik droop toch al overal gesmolten kaas overheen, dus ik dacht dat kaasfondue daar gewoon een chiquere versie van was. Ik ging bijna over mijn nek.quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:10 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik heb het beide nooit gedaan,
1 keer kaasfoundu toen ik nog geen wijn dronk.
bah
Hij slaaptquote:Op donderdag 24 juli 2008 11:15 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Mooi verhaal conleche!![]()
En PF is een gek, die gaat fokken als ze iets beters te doen heeft
quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:40 schreef Vivi het volgende:
[..]
Dit klinkt stiekem wel erg aanlokkelijk..
Dat had ik dus gister gemaakt.quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:28 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Spinazie omelet is ook lekker!
Op dat soort momenten gaat het wel hè, afvallenquote:Op donderdag 24 juli 2008 11:19 schreef Isegrim het volgende:
Grote kom yoghurt met verse aardbeitjes.
Ochquote:Op donderdag 24 juli 2008 13:00 schreef ColdFeet het volgende:
Oh en jongens, denken jullie even aan Claudia? Ik las elders op dit forum dat haar vader vanmorgen is overleden
So niet het geval!! Voor mijn ontbijt heb ik in badjas, tijdens 3 kopjes koffie, met m'n snoet in de zon gezeten. Nog geen 3 calorieen verbrand vrees ik...quote:Op donderdag 24 juli 2008 16:09 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Maar wij weten toch niet dat jij niet 4 uur zware arbeid hebt verricht voor je aan je ontbijt ging?
Ik doe het meestal wel, als ik zoals nu een dagje thuis aan het frøbelen ben. Als je bewust gaat zitten met zo'n bordje en mes en vork eet je vanzelf minder. Moet wel zeggen dat ik voor de foto nog weleens een tomaatje óp de sla leg voor de kleur, daar let ik normaal gesproken minder op.quote:Op donderdag 24 juli 2008 16:12 schreef minilot het volgende:
Conlech: blijven doen, die foto's maken! Voor jezelf een goede stok achter de deur, en ik vind ihet ontzettend leuk om te zien!
Maak je trouwens altijd je eten zo gezellig op, of is dat alleen voor de foto? Eerlijk zeggen.
*aai*quote:Op donderdag 24 juli 2008 16:19 schreef -marz- het volgende:
Ik wil ook met snoet in de zon
Ik heb gevulde koeken gegeten boehoe
Ik heb een turquoise van de HEMA, met capuchon. Misschien kan jij die ook halen, dan zijn we de lange en de korte in het blauw!quote:Op donderdag 24 juli 2008 16:18 schreef Greys het volgende:
Co! Ik zie dat jij het woord 'badjas' schrijft en dat doet me herinneren dat ik er morgenavond even eentje moet gaan kopen! Ik heb er geen! En die heb ik zaterdag toch wel nodig
Vanavond bbq voor de verjaardag van Heer G. Ik zal me proberen in te houden
quote:Op donderdag 24 juli 2008 16:23 schreef Greys het volgende:
Ik heb die bij de Hema wel zien liggen alleen toen had ik haast en had ik geen tijd om zo'n ding uit de verpakking te gaan plukken om te kijken of het een korte of lange badjas was. Heb toen ook met die turquoise in mijn handen gestaan! Zal morgen even kijken of ze er nog zijn
Dank! Hij is 35 geworden, hij dacht zelf 36
Ik een klein stukje taartquote:Op donderdag 24 juli 2008 16:19 schreef -marz- het volgende:
Ik wil ook met snoet in de zon
Ik heb gevulde koeken gegeten boehoe
TTK: hét topic.quote:Op donderdag 24 juli 2008 17:53 schreef Vivi het volgende:
Gefeliciteerd met je betere helft G
En waar staat dat van Claudia's vader, ik kan het nergens vinden?
Gefeliciteerd voor meneer G.quote:Op donderdag 24 juli 2008 17:31 schreef Greys het volgende:
Het is niet zo dat hij het nóóit weet, maar nu was ie toch echt even een jaartje in de war
Heb hem aangeraden om véél water te drinken
Overigens wist ik een maandje of wat geleden ook even niet meer of ik nou 34 of 35 ging worden
En ik weet bv niet hoe oud mijn ouders precies zijn, terwijl ik enorm van ze hou enzo, op een gegeven moment wist ik het niet meerZijn ze nou 61 of 62? Zoiets in elk geval. Erg he!? En het is echt geen desinteresse, ik ben gewoon heel slecht met verjaardagen en leeftijden.
Ik ben ook samen met meneer C. gestopt. Wij zijn in dezelfde maand jarig, dus 1 dag na mijn 30e verjaardag zijn we beiden gestopt en ik heb nooit meer een sigaret aangeraakt.quote:Op donderdag 24 juli 2008 17:54 schreef SHE het volgende:
Ik ben er nog steeds een beetje van beduusd.
Mijn lief en ik hebben in elk geval van het stoppen met roken een serieus plan gemaakt. Het is toch ook knap tragisch dat wij zo stom zijn.
Dat hoeft niet. Ik doe 3 dagen met een pakjequote:Op donderdag 24 juli 2008 18:07 schreef conleche het volgende:
[..]
Terwijl de realiteit is: zodra ik 1 trekje zou nemen, zou ik helemaal verloren zijn en binnen 2 weken weer op een pakje per dag zitten.
Das inderdaad wel heel belangrijk, ik weet ook niet of ik het zou hebben gered, als hij weer was herbegonnen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 18:11 schreef SHE het volgende:
Je hebt gelijk hoor; ik heb er stom genoeg vannacht nog over gedroomd. Over stoppen met roken.
Probleem is dat mijn lief er niet echt warm voor loopt, en in mijn eentje stoppen terwijl hij vrolijk doorpaft is onbegonnen werk. Dan ben ik zo weer terug bij af.
We zijn ons huis aan het verbouwen en daarna moet het klaar zijn met die kinderachtige gewoonte.
Niemand in onze omgeving rookt ook![]()
En ik wil niet dood. En ook mijn lief niet kwijt.
Dank je; het kwam niet in me op dat het daarin zou staanquote:
Nope, we zijn allebei nogal grote ego's en ik heb de persoonlijke ervaring dat je relaaaaasie langer frissig blijft als je niet naast elkaar op de bank zit op momenten dat je de onbedwingbare hoefte hebt om, al kijkend naar Ghost Wisperer, een groen masker op je smoelie te plempen en je eelt af te vijlenquote:Op donderdag 24 juli 2008 19:22 schreef SHE het volgende:
Huh..woon jij niet samen Vief? ondanks de mini? How progressive
Ik vind dat heel stoer en vooral heel slim. Je hebt namelijk absoluut gelijk.quote:Op donderdag 24 juli 2008 19:25 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nope, we zijn allebei nogal grote ego's en ik heb de persoonlijke ervaring dat je relaaaaasie langer frissig blijft als je niet naast elkaar op de bank zit op momenten dat je de onbedwingbare hoefte hebt om, al kijkend naar Ghost Wisperer, een groen masker op je smoelie te plempen en je eelt af te vijlen. (Dit laatste ben ik dan, ik weet niet zo goed wat zijn secret single behaviour is..gelukkig, denk ik dan maar.)
We wonen echter 2 minuten van elkaar af, dus in case of wat voor emergency dan ook is er geen ongemak.
Ik was altijd al redelijk slim hoor, ik had alleen last van tijdelijke verstandsverbijsteringquote:Op donderdag 24 juli 2008 19:39 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik vind dat heel stoer en vooral heel slim. Je hebt namelijk absoluut gelijk.
Wat ben je toch verstandig geworden Vief, soms schrik ik gewoon van je.
Ps; ik heb mama tierra gemaild. Zelfs mijn lief was verrukt! En je gelooft het niet, maar hij zei gisteren zowaar dat als hij me er echt een plezier mee zou doen, hij wel naar Ibiza wilde volgend jaar. Op de voorwaarde dat we het bij een week doorreis houden.
*sigh*
Eindelijk ziet hij mijn hemel![]()
wedje leggen dat die vuile hippie de eerste is die roept dat ie nooit meer weg wil?
GMTAquote:Op donderdag 24 juli 2008 19:25 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nope, we zijn allebei nogal grote ego's en ik heb de persoonlijke ervaring dat je relaaaaasie langer frissig blijft als je niet naast elkaar op de bank zit op momenten dat je de onbedwingbare hoefte hebt om, al kijkend naar Ghost Wisperer, een groen masker op je smoelie te plempen en je eelt af te vijlen. (Dit laatste ben ik dan, ik weet niet zo goed wat zijn secret single behaviour is..gelukkig, denk ik dan maar.)
We wonen echter 2 minuten van elkaar af, dus in case of wat voor emergency dan ook is er geen ongemak.
quote:Op woensdag 23 juli 2008 16:57 schreef conleche het volgende:
Ik ben zelfs getrouwd, maar woon ongeveer de helft van de tijd apart, omdat ik alle dingen die jij op noemt wel heel leuk vind, maar niet altijd
Ik wil af en toe gewoon het hele bed voor mezelf alleen, alleen een ei bakken ipv uitgebreid te koken, de krant lezen zonder dat de ander ook een stuk moet . Gewoon een wijvenserie op TV bekijken zonder gezucht naast me, waardoor ik me verplicht voel om maar naar de slaapkamer te verhuizen. Ik besef me dat het een luxe is om 2 huizen aan te houden, maar ik zou iedereen willen aanraden om minstens 2 dagen in de week alleen door te brengen!
quote:Op donderdag 24 juli 2008 19:54 schreef Vivi het volgende:
Hey, wat toevallig.
Het voelde al meteen zo goed met jou![]()
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het aangepast; ik eet overdag de repen/shakes, en dan heb je dus zo'n warme avondmaaltijd (soep of omelet) en daar doe ik dus wel 2 volkoren bammetjes bij...en heel veel tomaten/komkommersalade...de eerste twee dagen was ik namelijk ongelooflijk chaggo van de hongerhoofdpijn en dat wil ik mijn mini niet aandoenquote:
Sowieso, WHAT'S WRONG WITH YOU???quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:20 schreef Isegrim het volgende:
Kogelbiefstuk uit de vriezer van de Lidl is NIET lekker.
Dat is dus best snel!!!quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:27 schreef Vivi het volgende:
[..]
Maar ik merkte vandaag al dat een jurkje wat eerst strak zat wat ruimte overhield rond mijn bevallige non-existente middel.
quote:Op donderdag 24 juli 2008 19:44 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik was altijd al redelijk slim hoor, ik had alleen last van tijdelijke verstandsverbijstering.
Maarreh, wat gaaf, heb je al antwoord?
Ik heb d'r gisteren nog gemaild om af te spreken voor wanneer ik daar ben in september. Kan ik vast wat foto's maken.
En Ollie hoopt wrs gewoon dat je nu die kat vergeten bent.
Ik wilde het gewoon eens proberen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:34 schreef SHE het volgende:
[..]
Sowieso, WHAT'S WRONG WITH YOU???
Kogelbiefstuk > vriezer ...![]()
Lidl is grappig voor sommige dingen, maar maak er geen walhalla van. Vers producten koop je nooit bij een super, maar van de straat men!
Ise toch...jij levensgenieter jij, wat doe je??
Dat doe je vast ook wel, ergensquote:Op donderdag 24 juli 2008 20:38 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik zat je ook maar wat te plagen poppedijn, ik weet allaaaaaaaaang dat jij slimmer bent dan goed voor je is.
En je maakt knappe babies. Dat doen alleen the chosen few
Vwb die kat...mijn relatie is maar net gered. En nog voel ik me er kut bij. Maar soms ken ik mijn plaats en in dit geval doen Ollie's sensoren het beter dan die van mij. Ik ben verblind door moederliefde.
Goed.
Nu wodka appelsap on the rocks ( try it! ) , japanse rijst, japanse terriyaki sate en een bitch-ass roerbak van peultjes, rode ui, paprika, champs en lente-ui.
Mijn huisje ruikt zo lekker![]()
En ergens wil ik me rot voelen omdat Claudia zich zo verloren voelt
Tis dat ik zelf geen kinderen mot, maar dit lijkt mij wel een very fine exemplaar!!quote:Op donderdag 24 juli 2008 21:06 schreef Vivi het volgende:
Oh en ff spammen dan, die kleine wilde vandaag steeds mijn zonnebril op, en zijn favo slab (gejat bij Konnichiwa, zijn Cars autootjes liggen nog op de bodem van het aquarium tussen de kreeften) en een eitje, daar is ie gek op namelijk.
Aanschouw; The Fly
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
champignons of champagne?quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:58 schreef Vivi het volgende:
[..]
Dat doe je vast ook wel, ergens![]()
Over die moederliefde; ik vond je ondertitel al zo verdacht...
Zijtje, hoe zit het met champs eigenlijk? Ik las ooit ergens dat daar niets inzit qua vitamientjes...hoe zit het met de Kcal's (en ja, ik kan het opzoeken maar jij beschrijft het vast leuker![]()
) .
*slap*quote:
Maar puur natuur betekent niet per definitie dat het beter is dan chemisch. De gevaarlijkste giffen zijn juist puur natuur (gif van een of andere slang is dodelijkste stof op de wereld) ... niet dat ik het niet met je eens ben verder, maar alleen op 'puur natuur' afgaan is niet altijd goed. Meestal welquote:Op donderdag 24 juli 2008 21:53 schreef SHE het volgende:
Niks aan te doen, zij en jij hebben gelijk. Ze praat over sojasaus met E-nrs die ze wel verdraagt; en jij zegt dat je onmogelijk voor alle E's allergisch kunt zijn.
En dat klopt, want een hele zooi E's zijn puur natuur ( denk maar eens aan de rode keurstof van luis )
Die zijn ook niet allergeen.
Wat E's betreft moet je de middenweg zoeken; omarm de natuurlijke, verban de chemische.
Volgens mij is dat ook wat ze bedoelt.
sorbitol, manitol, aspartaam, xylitol, acesulfaam, splenda, invertsuiker, cyclamaat etc..quote:Op donderdag 24 juli 2008 21:52 schreef Isegrim het volgende:
Zijn er behalve zoetstof eigenlijk andere dingen die je kunt gebruiken om dingen te zoeten zonder de calorieën? Ik had een keer stevia gekocht, maar daar zat alcohol doorheen, wat het erg vies maakte.
Met veel giffen s ook niets mis. In onze voeding zit arsenicum; van andere gifjes word je heel gezellig.quote:Op donderdag 24 juli 2008 22:00 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Maar puur natuur betekent niet per definitie dat het beter is dan chemisch. De gevaarlijkste giffen zijn juist puur natuur (gif van een of andere slang is dodelijkste stof op de wereld) ... niet dat ik het niet met je eens ben verder, maar alleen op 'puur natuur' afgaan is niet altijd goed. Meestal wel.
Waar kun je dat dan kopen, want bij mijn weten mag het niet voor consumptie worden verkocht in de EU... Ik kocht het op http://www.esstevia.nl/. Dat is zogenaamd 'niet voor consumptie', maar stiekem wel.quote:Op donderdag 24 juli 2008 22:00 schreef SHE het volgende:
[..]
sorbitol, manitol, aspartaam, xylitol, acesulfaam, splenda, invertsuiker, cyclamaat etc..
Zelf gebruik ik aspartaam het meest; simpelweg omdat het veilig is en geen buikklachten geeft.
Daarnaast Stevia, wat ik overigens niet vies vind. Heb je wel de stevia voor consumptie? en niet die gebruikt wordt in tandpasta en mondwater? Die bevat idd alcohol en stevia tabletjes en poeder bevatten deze niet. ( denk aan sweetleaf, heel goed merk! )
Ik had het eigenlijk over de dodelijke giffen. Dan vind ik gif toch een behoorlijke no go in mn etenquote:Op donderdag 24 juli 2008 22:02 schreef SHE het volgende:
[..]
Met veel giffen s ook niets mis. In onze voeding zit arsenicum; van andere gifjes word je heel gezellig.
Gif is niet perse een no go.
Nou stiekem niet. Want als er alcohol doorheen zit heb je het niet meer over een zoetstof.quote:Op donderdag 24 juli 2008 22:03 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Waar kun je dat dan kopen, want bij mijn weten mag het niet voor consumptie worden verkocht in de EU... Ik kocht het op http://www.esstevia.nl/. Dat is zogenaamd 'niet voor consumptie', maar stiekem wel.
Nou ja, ik ga in oktober naar de VS.quote:Op donderdag 24 juli 2008 22:06 schreef SHE het volgende:
[..]
Nou stiekem niet. Want als er alcohol doorheen zit heb je het niet meer over een zoetstof.
Ik krijg het van een vriendin in Chicago, die stuurt elk half jaar een zooi tabletten en poeder op.
Hier heb je niet zoveel kans een juiste te treffen, want het is hier verboden. In heel Europa zelfs, met dank aan de suiker industrie, die ons liever dik ziet worden dan dat we slim zijn.
Normaal heb ik een hekel aan conspiracy theories, maar die van Stevia is overduidelijk.
Volhouden: bij Pilates boek je verbazingwekkend snel vooruitgang!!quote:Op donderdag 24 juli 2008 22:08 schreef Merel het volgende:
Ik heb vanavond pilates geprobeerd, maar volgens mij is mijn navel niet bedoeld om naar mijn ruggegraat getrokken te worden
Sorry, maar het lijkt op hersenen in een bloedsausjequote:Op donderdag 24 juli 2008 22:11 schreef conleche het volgende:
Ik liep naar Venetie om een suikervrij hazelnoot-ijsje te halen. Stond er een rij tot aan buiten. Ik zei tot de hond die mee was: Fuck, das te druk. De hond vond het allang best, want die mag toch geen ijs. Bovendien was er ook een dalmatier op het terras die zeer veel interesse had in de hond, maar die moest daar niets van hebben. Thuis gekomen heb ik toen dit gemaakt:
[ afbeelding ]
Dat rode is opgewarmde frambozenjam (light) met een scheut wodka erdoor. Het vanille-ijs wat daaronder ligt is van Hertog en ook light. (60% minder vet en 50% minder suiker)
quote:Op donderdag 24 juli 2008 22:13 schreef Merel het volgende:
[..]
Sorry, maar het lijkt op hersenen in een bloedsausje![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |