abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60269313

Het vorige deel: Slank de zomer in #187

Voor wie is "Slank de zomer in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Sylvana = Sylvana
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje/Faithy = Gaby

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.

Momenteel is het SHE-dieet erg hot. Wil je weten wat het inhoudt, klik dan hier
pi_60269351
FIPO, tevens TVP!
Heb m'n brood al op, maar een andere broodjestip van conleche (met avocado), bleek erg lekker. Die met sambal en uitjes zal vast ook lekker zijn (mits geroosterd denk ik?)
Het mooi kotsende meisje.
pi_60269398
Ik heb het tosti ijzer open laten staan en de broodjes er heel lang op gedaan en af en toe omgedraaid (Voor als je geen broodrooster hebt)
Zo kun je de mayonaise laten smelten en blijft het broodje tot het laatste moment warm.

Mijn laatste post:
quote:
Au ik heb buikpijn (kramp)
zou dat door de sambal kunnen komen ?
pi_60269425
Het broodje (als conleche er weer is moet ze maar even haar versie komen vertellen )
quote:
Het recept van conleche op de manier van PF
Voor 2 personen:

- 4 bruine boterhammen
- 2 tomaten
- 1 rode ui
- rucola
- zelfgemaakte mayonaise
- sambal badjak
- versgemalen zwarte peper
- zout

1. snij de ui in kleine stukjes en doe ze in een pan, en fruit ze, of zorg dat ze niet meer zo ui-achtig zijn
2. rooster de broodjes
3. snij ondertussen de tomaten in plakjes
4. besmeer ze met twee/drie theelepeltjes zelfgemaakte mayonaise
5. smeer daar een a twee theelepeltjes sambal op, smeer het uit
6. beleg het broodje met een halve tomaat
7. doe er zoveel rucola op als past
8. bestrooi met zout en versgemalen peper naar smaak
9. strooi 1/4e van de ui over
10. herhaal dit nog drie keer en klaar
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 22 juli 2008 @ 14:56:53 #5
163650 Greys
pi_60269559
Co heeft een naamtopic!

Ik heb net lekker 6 stukjes sushi op
Het gaat erg goed vandaag!

- Kiwi
- Br. boterham rosbief zonder boter
- Br. boterham met gekookt eitje
- 1 Mini Chupachoop suikervrij
- 6 Stukjes sushi

Vanavond vis met salade (waar ik eigenlijk bijzonder graag wat geitenkaas/honing op zou doen, maar dat past zeker niet echt in het SHE-lijstje? ) en voor Heer G wat krieltjes er bij.
Misschien over een uurtje een paar amandelen voor de lekkere trek.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60269631
Mayonaise is voor de lekker en je moet toch ook vet binnenkrijgen!! PF: ik ben trots op je!! Ik bedoelde eigenlijks rauwe ui, maar ik weet zeker dat het met gebakken ui ook heerlijk is!!

Je moet in de winkel kijken op de potjes: er zijn mayo's met heul weinig suiker. Als je dan een x geen tijd hebt om zelf mayo te maken, kan je dat erop doen!

Ik heb net een pittig lesje intervaltraining gedaan (step/bodyshape) Dat vind ik de allerleukste les, want a. het is niet zo saai als bodyshape en b. je zweet als een otter en dus zal het ook wel prima zijn voor je conditie!

-edit- ik lees nu net van je buikkramp: ik vond al wel dat je wat ruim met de sambal was omgesprongen

Ik doe het meestal als volgt: de mayo doe ik als boter en dan een mespuntje sambal erdoorheen smeren. Dus 2 theelepels lijkt me ook wat veel!. Voor de rest doe ik het hetzelfde, ze zijn ook niet altijd hetzelfde omdat ik bv, niet altijd komkommer in huis heb. Maar eigenlijk is het lekker met zo'n beetje alle rauw eetbare groenten!! Ik heb ook ooit het fit for life dieet gedaan, daar mocht je geen koolhydraten met eiwitten combineren en uit die tijd stamt deze boterham. Het roosteren met de mayo er al op doe ik trouwens niet. Als je dat perse wil doe kan je beter boter nemen denk ik.
pi_60269653
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 14:56 schreef Greys het volgende:
Co heeft een naamtopic!

Ik heb net lekker 6 stukjes sushi op
Het gaat erg goed vandaag!

- Kiwi
- Br. boterham rosbief zonder boter
- Br. boterham met gekookt eitje
- 1 Mini Chupachoop suikervrij
- 6 Stukjes sushi

Vanavond vis met salade (waar ik eigenlijk bijzonder graag wat geitenkaas/honing op zou doen, maar dat past zeker niet echt in het SHE-lijstje? ) en voor Heer G wat krieltjes er bij.
Misschien over een uurtje een paar amandelen voor de lekkere trek.
O ja een naamtopic!!

Hoe vind je die lolly's??
pi_60269692
Ik deed het meer met de mayo er op omdat de boterham anders koud was voordat ik kon eten (een open tosti aparaat is niet zo warm )

jij hebt het altijd over je gefruite uitjes maar met rauwe is het misschien ook wel lekker

ik vond zoveel sambal juist lekker brandend heet jammie!

maar nu heb ik alweer trek

Nu ben ik helemaal benieuwd naar je andere broodje
pi_60269801
Zijn Cashews garlic & rosemary van Duyvis SHE proof ?
pi_60269909
Mijn ontbijt: (om 10 uur)

Nu net:

Dat broodje wat VS bedoelde is hetzelfde zo'n beetje, maar dan met plakjes avocado erbij. Avocado's zijn heerlijk en gezond, maar je moet er niet al teveel van eten want ze zijn behoorlijk calorierijk!!

Nee, het is niet veel, maar ik sta laat op en ga laat naar bed, dus 3/4 van wat ik eet is still to come.
pi_60269963
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 15:07 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Dat weet ik niet, maar ik heb ze geprobeerd en vond ze niet lekker, vveel te overheersend die smaak, je proeft de hele cashew niet meer!
pi_60269974
quote:
Geen idee, maar ze zijn wel ontzettend lekker!
pi_60269977
Ik ook niet echt, maar ja bij gebrek aan beter
pi_60269989
Het ene moment vind ik ze SUPER lekker
en het volgende moment vind ik ze net niet...
pi_60269999
quote:
Ik vind die indiase veriant lekkerder, daar zitten ook hazelnoten, amandelen, walnoten en paranoten door

Weet niet of dit SHE proof is: heb bij een natuurwinkel een zakje geroosterde sojanootjes gevonden. Minder vet dan pinda's en vol goeie stofjes
  Vis een optie? dinsdag 22 juli 2008 @ 15:22:27 #16
70532 loveli
N
pi_60270164
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 15:15 schreef conleche het volgende:
Dat weet ik niet, maar ik heb ze geprobeerd en vond ze niet lekker, vveel te overheersend die smaak, je proeft de hele cashew niet meer!
Same here. Ik hou er niet van om eten weg te gooien, maar dit spul is linea recta in de bak verdwenen.
crap in = crap out
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 22 juli 2008 @ 15:24:09 #17
163650 Greys
pi_60270216
Die mini Chupjes zijn heel lekker Co!
Moet ook zeggen dat ik meer dan genoeg heb aan dat kleine bolletje, dan ben ik er alweer 'klaar' mee zeg maar, met het zoete. En het feit dat het minder dan 15 calorietjes bevat is erg prettig

Wat ik ook wel eens neemnam na het eten zijn die ouderwetse ijslollies, die kleine smalle staafjes, die je zelf moet invriezen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60270254
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 15:22 schreef loveli het volgende:

[..]

Same here. Ik hou er niet van om eten weg te gooien, maar dit spul is linea recta in de bak verdwenen.
Ik heb ze fijngehakt gebruikt in een pinda/notensoep. Dat was prima te doen, omdat die toch al heel sterk van smaak was!

* conleche kan ook héél moeilijk eten weggooien...
pi_60270260
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 15:24 schreef Greys het volgende:
Moet ook zeggen dat ik meer dan genoeg heb aan dat kleine bolletje, dan ben ik er alweer 'klaar' mee zeg maar, met het zoete. En het feit dat het minder dan 15 calorietjes bevat is erg prettig

Wat ik ook wel eens neemnam na het eten zijn die ouderwetse ijslollies, die kleine smalle staafjes, die je zelf moet invriezen.
Die invriesijsjes had ik ooit van festini, dus van die hele lekkere peerijsjes! (de sinaasappel en aardbei zijn ook goed te doen). Maar blijkbaar liepen ze niet goed, want ik vind ze nergens meer...
Het mooi kotsende meisje.
pi_60270278
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 15:24 schreef Greys het volgende:

Moet je bij de Blokker van die ijslolloy vormpjes halen: dan kan jezelf je suikervrije ijsjes maken!!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 22 juli 2008 @ 15:57:31 #21
163650 Greys
pi_60271153
Ja goed idee! Ik heb suikervrije siroop gekocht, dus daar kan ik ze dan mooi mee maken!
De notenrijst staat nu af te koelen (voor de SHE-rijst mag ik toch vast wel notenrijst gebruiken? ) zodat we morgen allebei lekker een bakje rijst mee kunnen nemen naar het werk. Die rijst eet je toch koud, neem ik aan? Of dien ik die op het werk in de magnetron te mikken?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 22 juli 2008 @ 16:14:05 #22
331 Merel
Be here now.
pi_60271616
Weet je wat lekker is? Van die cashews met zo'n krokant honinglaagje eromheen Maar dat is ook heeeeeeel slecht
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  Vis een optie? dinsdag 22 juli 2008 @ 16:17:36 #23
70532 loveli
N
pi_60271683
Van Jack Kleijn! Daar heb ik een keer mijn kies op gebroken, sindsdien koop ik ze niet meer. Maar o, wat zijn die dingen lekker!
crap in = crap out
  dinsdag 22 juli 2008 @ 16:25:08 #24
331 Merel
Be here now.
pi_60271892
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 16:17 schreef loveli het volgende:
Van Jack Kleijn! Daar heb ik een keer mijn kies op gebroken, sindsdien koop ik ze niet meer. Maar o, wat zijn die dingen lekker!

Dit topic brengt me alleen maar op slechte ideeën
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 22 juli 2008 @ 16:28:44 #25
163650 Greys
pi_60271987
Oh hou op, die met honing vind ik echt zalig!
Maar.... ik..... doe.... het.... NIET!

* Greys snel handje amandelen neemt

Ik ben een mietje trouwens. Ik durf die makreel voor in de rijst niet van kop en staart en vel te ontdoen
Dat mag Heer G straks doen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')