Nee ik woon niet samen, misschien wel handig om dat er nog even bij te zeggenquote:Op woensdag 23 juli 2008 16:43 schreef Hansjoh het volgende:
Ik zou het inderdaad eerst bij je zelf zoeken ipv gelijk de schuld bij je vriend te leggen. Waarom ben je gaan samenwonen?
Hoe lang woon je al samen?quote:Op woensdag 23 juli 2008 16:36 schreef BabblingBrook het volgende:
Is dat normaal dat alle dingen die de meeste mensen als positief beschouwen bij het samenwonen (iedere dag naast elkaar wakker worden, samen eten, samen koken, samen samen samen) mij enorm benauwen? Ik zou het graag anders zien, maar ik begin een beetje aan mezelf te twijfelen, of ik er gewoon nog niet aantoe ben, of ik wel de juiste partner heb of dat het gewoon aan mij ligt en ik niet zo flauw moet doen.
Ok, het is idd wel even handig om wat info te posten zodat we een beetje in je situatie kunnen plaatsen. Hoe lang hebben julie wat? Waarom wil hij samenwonen en vooral waarom jij niet (ga er vanuit dat jullie nu al vaak bij elkaar zijn??).. Heb ook het idee dat je een beetje een verkeerd beeld hebt van samenwonen. Julllie komen nu bij elkaar om elkaar te zien en lijkt het allemaal benauwend. Straks als jullie gaan samenwonen kom je er wel achter dat je meer dan genoeg tijd voor je zelf hebt. Zorg altijd dat je beiden een stekkie in huis hebt om even lekker wat voor je zelf te doen. Spreek dit soort dingen dan ook altijd af.quote:Op woensdag 23 juli 2008 16:44 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Nee ik woon niet samen, misschien wel handig om dat er nog even bij te zeggen! Maar mijn vriend wil dat wel heel graag.
We hebben nu ruim 4 jaar een relatie. Hij wil graag samenwonen omdat ie t liefst iedere seconde van de dag bij me is en een huisje met me wil delen en hij woont niet graag alleen en hij vindt het handig wat betreft de kosten. Ik ben vorig jaar oktober op mezelf gaan wonen i.v.m. mn studie en de situatie bij mn ouders die niet meer leuk was.quote:Op woensdag 23 juli 2008 16:48 schreef Hansjoh het volgende:
[..]
Ok, het is idd wel even handig om wat info te posten zodat we een beetje in je situatie kunnen plaatsen. Hoe lang hebben julie wat? Waarom wil hij samenwonen en vooral waarom jij niet (ga er vanuit dat jullie nu al vaak bij elkaar zijn??).. Heb ook het idee dat je een beetje een verkeerd beeld hebt van samenwonen. Julllie komen nu bij elkaar om elkaar te zien en lijkt het allemaal benauwend. Straks als jullie gaan samenwonen kom je er wel achter dat je meer dan genoeg tijd voor je zelf hebt. Zorg altijd dat je beiden een stekkie in huis hebt om even lekker wat voor je zelf te doen. Spreek dit soort dingen dan ook altijd af.
Ik zelf vind het geweldig om samen te wonen en de balans te vinden voor je zelf en met je partner..
samengevat vind je:quote:Op woensdag 23 juli 2008 16:57 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
We hebben nu ruim 4 jaar een relatie.
-knip-
Hij is nogal op mijn gericht ja. Naast zijn werk ben ik eigenlijk zijn afleiding, terwijl ik door de jaren heen steeds nieuwe vrienden en vriendinnen heb gemaakt en gewoon wat werk aan mn netwerk, blijft hij een beetje doorhobbelen.quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:04 schreef Godshand het volgende:
[..]
samengevat vind je:
-hij zuigt zich aan jou vast en dat vind je niet tof. het liefst heeft ie je 24 uur per dag/7 dagen per week in je armen..
-hij is erg relax, doet alles op zn gemak. jij vliegt en rent om jezelf en iedereen omheen tevreden te houden en vindt zijn gedrag niks..
zoiets toch?
Nouja, dat zeg ik dus ook tegen hemquote:Op woensdag 23 juli 2008 17:09 schreef giscard het volgende:
Laat hem eerst maar eens een tijd alleen wonen voordat hij met jou gaat samenwonen. Dan kan hij de vanzelfsprekendheden en gewoontes van het wonen met zijn vader eerst afleren, voordat hij jou daarmee confronteert. Dat kan mooi in de tijd dat je naar het buitenland gaat. Kan hij meteen laten zien dat hij zelfstandig kan functioneren. Erg handig voor je gaat samenwonen. Kan hij meteen eens ervaren hoe het is om alleen te wonen. Wie weet wil hij dan niet eens meer (direct al) samenwonen. Daarna kun je altijd nog beslissen.
Brrr, daar zou ik het ook Spaans benauwd van krijgen. En zeker niet 1, 2, 3 mee gaan samenwonen. Laat 'm inderdaad maar eerst een tijd zijn eigen boontjes doppen, samenwonen kan altijd nog.quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:16 schreef BabblingBrook het volgende:
Hij is nogal op mijn gericht ja. Naast zijn werk ben ik eigenlijk zijn afleiding, terwijl ik door de jaren heen steeds nieuwe vrienden en vriendinnen heb gemaakt en gewoon wat werk aan mn netwerk, blijft hij een beetje doorhobbelen.
Wat jij relax noemt, vind ik eigenlijk meer t gebrek aan hobby's en wensen voor de toekomst.
T is een lieve jongen, maar ik denk dat hij het allemaal romantiseert.
Het zou gewoon ook eens leuk zijn als ik eens zijn wensen tegemoet kan komen i.p.v. maar altijd uitleggen waarom ik dingen (nog) NIET wil.quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:17 schreef Copycat het volgende:
[..]
Brrr, daar zou ik het ook Spaans benauwd van krijgen. En zeker niet 1, 2, 3 mee gaan samenwonen. Laat 'm inderdaad maar eerst een tijd zijn eigen boontjes doppen, samenwonen kan altijd nog.
ik vind het juist heerlijkquote:Op woensdag 23 juli 2008 16:36 schreef BabblingBrook het volgende:
Is dat normaal dat alle dingen die de meeste mensen als positief beschouwen bij het samenwonen (iedere dag naast elkaar wakker worden, samen eten, samen koken, samen samen samen) mij enorm benauwen? Ik zou het graag anders zien, maar ik begin een beetje aan mezelf te twijfelen, of ik er gewoon nog niet aantoe ben, of ik wel de juiste partner heb of dat het gewoon aan mij ligt en ik niet zo flauw moet doen.
Ja, dat zou leuk zijn. Als je het ook daadwerkelijk zo zou voelen en zien. Anders is het de waarheid met de mantel der liefde bedekken. En da's nooit leuk.quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:20 schreef BabblingBrook het volgende:
Het zou gewoon ook eens leuk zijn als ik eens zijn wensen tegemoet kan komen i.p.v. maar altijd uitleggen waarom ik dingen (nog) NIET wil.
je moet hem sowieso niet proberen te veranderen want dan gaat het op een gegeven moment inderdaad zoals jullie willen...quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:20 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Het zou gewoon ook eens leuk zijn als ik eens zijn wensen tegemoet kan komen i.p.v. maar altijd uitleggen waarom ik dingen (nog) NIET wil.
Alleen als je hond niet voor het volledige huishouden opdraait.quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:25 schreef Curri het volgende:
Ik woon samen met mijn hond. Heb ik nu levenservaring?
quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:26 schreef Godshand het volgende:
[..]
je moet hem sowieso niet proberen te veranderen want dan gaat het op een gegeven moment inderdaad zoals jullie willen...
-hij vind iemand die nog plakkeriger is dan hijzelf als jij naar het buitenland bent
-en hij gaat echt niet veel meer doen...
als je hem wil veranderen moet je juist even het tegenovergestelde doen:
-leg hem volledig maar wel overdreven in de watten: je bent continu bij hem, en als hij een keer wil hobbyen ga je zeuren dat je aandacht wil. Als hij voetbalkijker is, geen voetbal maar sex..
-zeg hem dat je heel graag wil samenwonen, en dat het gezellig lijkt als hij dan ELKE dag gezelschap krijgt van je moeder... (en als hij je vader niet mag, van je vader)Als hij dat nog niet gelooft, nodig dan je ouders uit om met hem dr over te hebben
ik garandeer je, binnen 2 weken wil ie je naar het buitenland hebben
Alleen als je ook seks met je hond hebt. Heb je ook seks met je hond?quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:25 schreef Curri het volgende:
Ik woon samen met mijn hond. Heb ik nu levenservaring?
Is ook zo. Komt tijd, komt raad.quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja, dat zou leuk zijn. Als je het ook daadwerkelijk zo zou voelen en zien. Anders is het de waarheid met de mantel der liefde bedekken. En da's nooit leuk.
Gezien je postgeschiedenis vind ik dat niet vreemd.quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:32 schreef Kissi4 het volgende:
Ik was 19 toen ik met mijn vriend een huis kocht.
Ik was 21 toen ik de relatie verbrak omdat het niet meer ging tussen ons, wat hij overgens ook vond.
Ik ben nu 22 en woon weer thuis.
Zo had ik het niet voor me gezien, maar achteraf praten heeft ook geen zin.
Denk er dus echt heel goed overna!!!
Nouja anders in de zin van volwassen worden en geen verkering meer hebben maar een "relatie" wat beter met geld om gaan, keuzes leren maken omdat ze invloed hebben op je latere leven. Op je 20e is dat niet zo aan de orde/belangrijk. Maar hij is nu 25 en is het toch wel iets belangrijker dat je aan je meisje laat zien dat je volwassen keuzes kan maken en wat initiatief kan nemen op het gebied van "leven". Snap je?quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:30 schreef Hansjoh het volgende:
Het klinkt wel een beetje als claim-gedrag van zijn kant. Weet niet hoe het met z'n zelfvertrouwen/jalousie zit? Aan de ene kant kan ik zijn punt wel begijpen, maar met een 'nee' zou ik goed kunnen leven in de weet dat het ooit wel goed komt (positieve houding..). Uit jou bericht heb ik het idee dat ie er op staat, dan wordt het een ander verhaal.
Hij is steeds minder jaloers en onzeker. Hij staat er inmiddels niet meer op, maar hij zou heel blij zijn op t moment dat ik hem een datum kan geven waarop ik wil gaan samenwonen.
Dat gedeelte bij wat je zei dat je vindt dat er na 4 jaar weinig veranderd is tussen jullie vind ik wel apart. In hoeverre wil je het anders, maw, hoe wil je dat veranderen? Daar kom je al negatief over en dan zou ik idd nog niet aan samenwonen denken. Je kunt niet van hem verwachten dat hij voor jou verandert, dat moet hij uit zich zelf anders wordt het niets... Wat is zijn situatie, ook wel handig om te weten, werkt hij of studeert ie nog? Kan zijn dat hij het nu niet naar z'n zin heeft thuis en financieel er zo tussenuit probeert te krijpen door samen te wonen.. (zeg maar wat..)
Yep, je bent heel typerend voor de gehele Nederlandse samenleving. Oh grote, wat moeten we vandaag eten?quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:35 schreef MdMa98 het volgende:
ik heb twee jaar samengewoond.. woon nu alweer anderhalf jaar op mijzelf .. zegt genoeg toch?
En dat komt omdat jullie zijn gaan samenwonen? Beetje kort door de bocht lijkt mij..quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:35 schreef MdMa98 het volgende:
ik heb twee jaar samengewoond.. woon nu alweer anderhalf jaar op mijzelf .. zegt genoeg toch?
Geen idee, maar ik snap wel dat jij daardoor bevooroordeeld bent over samenwonenquote:Op woensdag 23 juli 2008 17:35 schreef MdMa98 het volgende:
Ik hou erg veel van hem. Ik wil ook niet negatief over hem klinken, want dat verdient hij niet, maar qua veel grote dingen des levens gaan we nogal langs elkaar heen, maar dat komt door verschillende wensen en idealen.quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:36 schreef Aneurism het volgende:
Hou je nog van hem? Je klinkt heel negatief over hem terwijl hij eigenlijk constant bezig lijkt te zijn met affectie te tonen.
En als jullie beide een compromis sluiten wat betreft wensen, op een losse manier samenwonen, zou dat niet werken? Want als ik het goed begrijp wil jij het niet omdat je het benauwd vindt, maar dat kun je toch zelf doseren?quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:39 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Ik hou erg veel van hem. Ik wil ook niet negatief over hem klinken, want dat verdient hij niet, maar qua veel grote dingen des levens gaan we nogal langs elkaar heen, maar dat komt door verschillende wensen en idealen.
Nouja dan moet ik het misschien anders formuleren. Hij wil volwassen doen door te samenwonen, maar ik vermoed dat hij nog klaar is (qua geldbesteding vooral) om samen te wonen. Ik woon alweer ff op mezelf en weet nu ook wat het inhoud om huur te betalen, je kosten en uitgaven bij te houden enz. terwijl hij geld verdient om het op te maken aan wat hij ook leuk vindt, want hij heeft geen financiele verplichtingen.quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:40 schreef Aneurism het volgende:
Eigenlijk wel grappig, je hebt het over volwassen worden van hem uit. Terwijl jij degene bent die niet kan/wil samenwonen, wat ook bij het volwassen worden hoort.
en dus modder je maar wat aan ...quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:39 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Ik hou erg veel van hem. Ik wil ook niet negatief over hem klinken, want dat verdient hij niet, maar qua veel grote dingen des levens gaan we nogal langs elkaar heen, maar dat komt door verschillende wensen en idealen.
Wat is dat, op een losse manier samenwonen? Een appartement huren in hetzelfde gebouw?quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:42 schreef Marrije het volgende:
[..]
En als jullie beide een compromis sluiten wat betreft wensen, op een losse manier samenwonen, zou dat niet werken? Want als ik het goed begrijp wil jij het niet omdat je het benauwd vindt, maar dat kun je toch zelf doseren?
Integendeel, dat zegt he-le-maal niets!quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:35 schreef MdMa98 het volgende:
Jaquote:
nou.. zeker geen aardappelen..quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:37 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Yep, je bent heel typerend voor de gehele Nederlandse samenleving. Oh grote, wat moeten we vandaag eten?
ja dan zou ik me eerst gaan afvragen of je wel wil combineren, en dan gewoon eerlijk zijn naar jezelf toe...quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:44 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
JaMijn leven gaat wel door en zijn leven ook wel, alleen hoe dat een beetje te combineren is, weet ik nog niet.
En daar gaat het fout bij jullie.. Je respecteert niet elkaars wensen en idealen. Zolang dat er niet is (van beiden kanten) moet je niet gaan samenwonen. Uiteraard zijn er dingen van m'n vriendin waarbij ik zoiets heb van, waarom? Maar ik respecteer haar ideeen/gedachtengang daarover en maak er geen punt van. Ik hoor je alleen maar dingen zeggen over hem en dat vind ik wel typerend. Bedoel, zo'n rare gedachtegang van hem om te gaan samenwonen is het niet (simpel voorbeeldje). Je bent er nog niet aan toe omdat HIJ dit doet en HIJ dat zo ziet.. Het gaat dus meer over hem dan het samenwonen. Als ik jou was zou ik eens goed gaan nadenken wat je nu echt wilt en verwacht in een relatie, want zo gaat het niet werken ben ik bang..quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:39 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder schreef, wel in één huis, maar ieder veel eigen dingen doen. Niet álles samen samen samen, zoals in je OP. Ik kan me wel voorstellen namelijk dat je dat benauwd, maar zo hoeft het niet te zijn, dat hangt van jezelf af.quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:43 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Wat is dat, op een losse manier samenwonen? Een appartement huren in hetzelfde gebouw?
Ok, maar daar zijn afspraken voor.quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:43 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Nouja dan moet ik het misschien anders formuleren. Hij wil volwassen doen door te samenwonen, maar ik vermoed dat hij nog klaar is (qua geldbesteding vooral) om samen te wonen. Ik woon alweer ff op mezelf en weet nu ook wat het inhoud om huur te betalen, je kosten en uitgaven bij te houden enz. terwijl hij geld verdient om het op te maken aan wat hij ook leuk vindt, want hij heeft geen financiele verplichtingen.
quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:46 schreef Re het volgende:
[..]
ja dan zou ik me eerst gaan afvragen of je wel wil combineren, en dan gewoon eerlijk zijn naar jezelf toe...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |