Nou, vooruit dan maar.quote:Op woensdag 16 juli 2008 19:15 schreef SHE het volgende:
[..]
Simpel, door suiker weg te laten krijgt je lichaam eindelijk de kans de echte troep in je lijf af te breken.
Dat doet ie dan zo enthousiast, dat je ontzettende koppijn kan krijgen.
De een heeft er meer last van dan de ander, afhankelijk van hoeveel suiker je gewend was te eten.
Suiker zorgt voor enorme ruis in je stofwisseling.
Daarom zegt SHE![]()
* SHE neemt nog een hapje van haar cheesecake
Maar goed, eigenlijk moet je dus heel blij zijn dat je pijn hebt; het is een supergoed teken en het verdwijnt echt vanzelf.
Ibu slikken, niet morren.
Ik denk dat te weinig vocht bij mij ook heeft bijgedragen aan de koppijn, ik drink nl. altijd (te) weinig. Heb bijna nooit dorst ook.quote:Op woensdag 16 juli 2008 19:48 schreef k_i_m het volgende:
Als je nog hoofdpijn hebt moet je nog meer water drinken, heus!
Nóg meer? Dan kom ik niet meer van de WC af.quote:Op woensdag 16 juli 2008 19:48 schreef k_i_m het volgende:
Als je nog hoofdpijn hebt moet je nog meer water drinken, heus!
Rechtsboven. Resultaat toevoegen heet het geloof ik. Heb je Troel al gePMt?quote:Op woensdag 16 juli 2008 20:08 schreef k_i_m het volgende:
Euh, ik heb me aangemeld op het forum om ook in het lijstje te komen, maar waar moet ik in godsnaam gegevens ingeven? Ik ben echt een beetje achterlijk vandaag.
http://www.dieet-web.nl/quote:
Het lukte mij ook niet om me aan te melden, alhoewel ik geen echte internet-kneus ben...quote:Op woensdag 16 juli 2008 20:08 schreef k_i_m het volgende:
Euh, ik heb me aangemeld op het forum om ook in het lijstje te komen, maar waar moet ik in godsnaam gegevens ingeven? Ik ben echt een beetje achterlijk vandaag.
Ik was niet de enige zie ik nuquote:Op woensdag 16 juli 2008 20:24 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb me geregistreerd op het forum. D'ohhhhh
Je zult gaandeweg sowieso merken dat je een ontzettend fijne neus krijgt voor 'lekker' .quote:Op woensdag 16 juli 2008 20:35 schreef Isegrim het volgende:
Dat ene blokje pure chocola (70%, fair trade van de Lidl) smaakt wel extra lekker nu.
Okee.quote:Op woensdag 16 juli 2008 21:42 schreef SHE het volgende:
[..]
Je zult gaandeweg sowieso merken dat je een ontzettend fijne neus krijgt voor 'lekker' .
Je smaak verbeterd, je cravings verdwijnen en je gaat echt op zoek naar gezonde dingen; die ineens ook heel anders smaken.
Ik ben er niet zozeer lyrisch over omdat je er van afvalt, maar omdat het absoluut je levensvreugd verhoogd.
Dat gaat niet zo snel volgens mij... Maar erg haalbaar lijkt dat dieet inderdaad niet. Ik heb het overwogen omdat ik jarenlang last heb gehad van vrij ernstige acne (en daar zou het tegen helpen), maar ik was toen nog vegetariër en dan is dat dieet helemáál onhaalbaar. Uiteindelijk ben ik met evil westerse geneeskunde van mijn acne afgekomen (Roaccutane, absolute rommel maar ik wou dat ik het tien jaar eerder had genomen).quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:49 schreef SHE het volgende:
Mwoah, als we zouden eten zoals we dat eigenlijk horen te doen; dan aten we alleen zaden, noten, rauwe plantjes en rauw vlees.
Dat is natuurlijk onhaalbaar en ik denk ook wel dat onze spijsverteringsorganen in de loop der duizenden jaren enigzins zijn geevolueerd.
Da's waar. Het is ook allemaal vrij logisch.quote:Ik ben het in essentie met ze eens, maar ik geloof niet in oer-dieten. We hebben een totaal andere calorie-behoefte, omgeving en dagelijkse lichamelijke/geestelijke acitivteit.
Ik ben er nog niet uit of je dit wel zo makkelijk kunt toepassen op een totaal andere tijd.
Vwb mijn 'dieet' ; dat lijkt overal op. Verschillende componenten zul je terugvinden in andere dieten.
Ik ben immers ook niet in de veronderstelling dat ik het wiel opnieuw heb uitgevonden; ik heb alleen getracht het noodzakelijke met het plezierige te combineren.
Vallen linzen daar ook onder? Ben ik echt dol op, maar ook op aardappelen trouwens. Niet gekookt, maar met name gebakken / gefrituurd.quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:52 schreef SHE het volgende:
Overigens ben ik wel nog steeds voor het absoluut mijden van aardappel, bonen en granen uit je voeding.
Je draait beter, sneller en effectiever...is een feit.
Ik eet 'noodgedwongen' vrijwel geen kaas - mijn vriend lust het niet, dus ik maak sowieso vrijwel nooit gerechten met kaas. Bak af en toe een tosti en daar blijft het wel zo'n beetje bij.quote:Je eet ook minder, je stofwisseling is effectiever en je hebt minder kans op 'fout' eten.
Als je dan ook nog kaas kan laten staan ( iets wat ik nooit zou kunnen of willen ) ; dan kom je wel aardig in de buurt van een superslim dieet.
S'ochtends voor ontbijt; of s'avonds heel laat. Eerste heeft de voorkeur.quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:45 schreef BlackWizard het volgende:
Even een vraagje.
Ik wil morgen beginnen met wat af te vallen en wil gaan hard lopen. Zijn er bepaalde tijdstippen waarin je het best kunt lopen, of maakt dat niks uit? Hoe zit het met eten? Moet ik vóór het hardlopen eten of daarna? Of moet het volledig buiten ontbijt, lunch of diner vallen?
Hebben jullie misschien tips voor het hardlopen? Zijn er bepaalde trainingschema's? Hoe lang moet ik de eerste keer lopen?
Alvast bedankt!
quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:57 schreef loveli het volgende:
Ik (lees: mijn lijf) ben er wel een voorstander van om te eten wat er van origine groeit in het land waar je bent geboren. Veel buitenlandse etenswaren verdraagt mijn lijf gewoon niet.
Linzen zijn peulvruchten en derhalve familie van de boon.quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:57 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Vallen linzen daar ook onder? Ben ik echt dol op, maar ook op aardappelen trouwens. Niet gekookt, maar met name gebakken / gefrituurd.
[..]
Ik eet 'noodgedwongen' vrijwel geen kaas - mijn vriend lust het niet, dus ik maak sowieso vrijwel nooit gerechten met kaas. Bak af en toe een tosti en daar blijft het wel zo'n beetje bij.
Ben er zelf van overtuigd dat zuivelprodukten in het algemeen niet echt gezond zijn...
Ga ik ook zeker niet doen. Ben dol op Afrikaans & Indiaas eten. Dan kun je echt niet zonder linzen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 23:04 schreef SHE het volgende:
[..]
Linzen zijn peulvruchten en derhalve familie van de boon.
Ik vind ze fantastisch en zou ze ook nooit helemaal afraden, al eet ik ze zelf zeer matig. ( ik verdraag bijna geen enkele boon )
Ze zijn zo vreselijk gezond dat ik vind dat je jezelf tekort doet als je ze laat staan.
doe ik tenmiste iets goed... nauwelijks brood, zelden kaas, misschien 4 keer aardappel per jaar...quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:52 schreef SHE het volgende:
Overigens ben ik wel nog steeds voor het absoluut mijden van aardappel, bonen en granen uit je voeding.
Je draait beter, sneller en effectiever...is een feit.
Je eet ook minder, je stofwisseling is effectiever en je hebt minder kans op 'fout' eten.
Als je dan ook nog kaas kan laten staan ( iets wat ik nooit zou kunnen of willen ) ; dan kom je wel aardig in de buurt van een superslim dieet.
Exotisch voedsel is de grootste dikmaker die er is.quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:58 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Pff, ik ben juist dol op exotisch voedsel en vind veel 'typisch Hollandse' groente- en fruitsoorten absoluut niet lekker...
Thnx!quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:58 schreef SHE het volgende:
[..]
S'ochtends voor ontbijt; of s'avonds heel laat. Eerste heeft de voorkeur.
Eten maakt niet uit, vooral niet te zwaar of hooguit wat eiwitten, als het je niet lukt om voor ontbijt te rennen.
Koolhydraten altijd NA het lopen; liefst binnen een kwartier na het lopen.
Ik geloof dat de meiden hier Evy lopen;
http://www.hardloopschema.nl/?p=hardlopen_nieuws_detail&detail=197
Jawel hoor; alles wat groen is.quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:57 schreef loveli het volgende:
Ik (lees: mijn lijf) ben er wel een voorstander van om te eten wat er van origine groeit in het land waar je bent geboren. Veel buitenlandse etenswaren verdraagt mijn lijf gewoon niet.
Verder bevatten de granen van vroeger veel meer eiwitten dan tegenwoordig, nu wordt er gekweekt op zetmeelopbrengst en wat de voedingsmiddelenindustrie nog meer interesaant vindt.
En SHE, als je groene groenten zegt bedoel je dus geen snij- tuin- of sperziebonen?
Ik ook, de deur van mijn kantoor uit hahaha!quote:Op woensdag 16 juli 2008 23:20 schreef conleche het volgende:
Ik loop altijd hard om een uur of 5 's middags.
Hihi, heb je een drankje op, Marzreepje??quote:Op woensdag 16 juli 2008 23:23 schreef -marz- het volgende:
[..]
Ik ook, de deur van mijn kantoor uit hahaha!
Ik heb net uiensoep gegeten met broodjes met rauwmelkse gruyere erin... Heerlijk! Ik eet niet veel kaas, want dierlijke vetten zijn niet gezond, yadayada, maar een beetje genieten moet kunnen, toch?quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:57 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Vallen linzen daar ook onder? Ben ik echt dol op, maar ook op aardappelen trouwens. Niet gekookt, maar met name gebakken / gefrituurd.
[..]
Ik eet 'noodgedwongen' vrijwel geen kaas - mijn vriend lust het niet, dus ik maak sowieso vrijwel nooit gerechten met kaas. Bak af en toe een tosti en daar blijft het wel zo'n beetje bij.
Ben er zelf van overtuigd dat zuivelprodukten in het algemeen niet echt gezond zijn...
Onder de grill die kaasbroodjes??quote:Op donderdag 17 juli 2008 00:29 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik heb net uiensoep gegeten met broodjes met rauwmelkse gruyere erin... Heerlijk! Ik eet niet veel kaas, want dierlijke vetten zijn niet gezond, yadayada, maar een beetje genieten moet kunnen, toch?
Grappig. Ik ben ook 1.75 en 65quote:Op woensdag 16 juli 2008 17:30 schreef SHE het volgende:
[..]
Da's makkelijk; Ik ben 1m.75 en ik weeg 65 kilo.
Ik wil/moet van mezelf naar 58; dat was altijd mijn beste gewicht. Voor sommigen te mager, maar ik vind het mooi
zoals al gepost: lopen met Evy op je MP3 werkt hartstikke goed. Loop vooral niet te hard, eerst moet je trainen op een bepaalde afstand volhouden, daarna kan je (als je dat belangrijk vindt) op snelheid gaan trainen. Je loopt in het begin maar een paar minuten, dus verwacht niet dat de kilo's er gelijk af gaan vliegen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:45 schreef BlackWizard het volgende:
Even een vraagje.
Ik wil morgen beginnen met wat af te vallen en wil gaan hard lopen. Zijn er bepaalde tijdstippen waarin je het best kunt lopen, of maakt dat niks uit? Hoe zit het met eten? Moet ik vóór het hardlopen eten of daarna? Of moet het volledig buiten ontbijt, lunch of diner vallen?
Hebben jullie misschien tips voor het hardlopen? Zijn er bepaalde trainingschema's? Hoe lang moet ik de eerste keer lopen?
Alvast bedankt!
Heb ik potdomme net een heule schaal hummus gemaakt. Wou ik eten met wat pittabroodquote:Op woensdag 16 juli 2008 22:52 schreef SHE het volgende:
Bananen lust ik niet, tenzij ergens in verwerkt. Wel ben ik dol op ananas (wel goed volgens jouquote:Op woensdag 16 juli 2008 23:08 schreef SHE het volgende:
[..]
Exotisch voedsel is de grootste dikmaker die er is.
Mijden als de pest, dus ook dat banaantje.
Met typisch Hollands bedoel ik met name koolsoorten e.d. (rode kool, witte kool, spruitjes etc.). En gekookte aardappelen.quote:Veel kcal, bedoeld voor die regionen waar de bodem minder rijk is en de mens dus meer behoefte heeft aan calorierijk voedsel.. Eten naar het land waar je in leeft is op zich geen slecht uitgangspunt.
Er zijn legio studies waarin is aangetoond dat mensen overgewicht kregen door geografisch verkeerd voedsel.
( Japanners hier die dik worden en mollige hollanders die in Japan helemaal downsizen )
Heel grappig om te lezen.
Beste is om je aan te passen aan de bodem; hoe meer rijkdom en welvaartsprodukten, hoe groter de kans dat je ondanks je gezegende bouw toch hartstikke moddervet wordt.
Oh ja hoor, ik eet ook gewoon wel zuivel, maar je zult mij bijvoorbeeld geen melk zien drinken. Dat vind ik niet eens lekker, maar ben er ook van overtuigd dat het gewoon echt niet goed is om elke dag melk te drinken.quote:Op donderdag 17 juli 2008 00:29 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik heb net uiensoep gegeten met broodjes met rauwmelkse gruyere erin... Heerlijk! Ik eet niet veel kaas, want dierlijke vetten zijn niet gezond, yadayada, maar een beetje genieten moet kunnen, toch?
kcals zijn niet erg; de crap die erin zit zijn erg. Kun je net zo goed een blokje kaas eten.quote:Op donderdag 17 juli 2008 12:56 schreef Isegrim het volgende:
Hm, ik zie het al. Die Snack-a-Jacks zitten gewoon boordevol calorieën.
Ik zag al dat het rommel is idd.quote:Op donderdag 17 juli 2008 12:55 schreef SHE het volgende:
Zondigen:
gerookte kip; desgewenst met chili dip ( pas dan wel op dat je geen zoete drankjes drinkt..teveel suiker )
nootjes
frikandellen ( WAAAAAAAAAT?? ja, frikandel..gewoon in de mayo proppen )
kroketje of bitterbal
kaas
keuze genoeg he?
Er is dan wel een maar:
- geen bier
- geen wijn
alleen wodka.
- geen brood/chips/crackers
Snack-a jacks en andere rommel is dus echt VERBOTEN.
Ik heb ze nog nooit op. Wat ik wel erg lekker vind zijn die zoutjes van Cracottes.quote:Op donderdag 17 juli 2008 12:58 schreef ColdFeet het volgende:
Snack-a-jacks zijn bovenal gewoon heel viesMet van die rare smaakjes, brr.
Als je er maar iets doormikt wat suikervrij is. ( gezoet met zoetstof kan wel )quote:Op donderdag 17 juli 2008 12:59 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik zag al dat het rommel is idd.
Vodka vind ik helaas echt te smerig, maar misschien kan ik er iets doormikken wat het drinkbaar maakt.
Ik neem zelf wel wat gerookte kip mee (heeft Aldi of Lidl niet van die pakjes met gerookte kip / kalkoenreepjes? weet niet of daar toevoegingen inzitten, maar ik heb dat spul ooit eens zien liggen).
Kroket en frikandel, dat noem ik nog eens lekker verantwoord zondigen.
Kee, ik ga zo eens even shoppen.quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:04 schreef SHE het volgende:
[..]
Als je er maar iets doormikt wat suikervrij is. ( gezoet met zoetstof kan wel )
ICheck de verpakking van de kip op suiker/kh's ; als het te hoog is, laten liggen of de chili dip weglaten.
Dip dan met dijonaise; die is suikervrij.
Anders krijg je ongemerkt alsnog een hoop suikers binnen.
Eigen. Administratief medewerkers zijn volgens mij hartstikke masochistisch. Ik zou er niet aan moeten denken!quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:23 schreef Isegrim het volgende:
Hebben jullie het nou over je eigen persoonlijke administratie of over jullie werk?
want?quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:02 schreef SHE het volgende:
Oh en vwb Kaas..( ook bekend onder de naam Lucifer of Beelzebub )
Als je je darmen wat wilt sparen, zeker als je alcohol drinkt, kies dan voor brie, camembert, edammer of gouda.
Andere kazen: niet doen.
Heeft met fermentatie te maken; de aangehaalde kazen bevatten minder dan 1% lactose/kh's.quote:
Ik doe eigenlijk nooit mijn persoonlijke administratie, zou niet weten wat ik zou moeten doen.quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:26 schreef SHE het volgende:
[..]
Eigen. Administratief medewerkers zijn volgens mij hartstikke masochistisch. Ik zou er niet aan moeten denken!
Heb ik, maar ik moet eerst even verder met cijfertjes en scheldwoorden.quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:26 schreef -marz- het volgende:
Hey SHEmeisje, heb je goeie ideeen wbt lunch (op het werk)? Ik zou wel van het brood afwillen een paar keer per week iig, maar ik weet geen goed vullende vervanger eigenlijk.
Over Zweeds leren; Zweden is een geweldig land en het mannetje en ik hebben plannen om er in de verre of misschien wel nabije toekomst meer tijd door te brengen.
@ SHE: wat is de gedachtengang achter deze bewering? Ben ff nieuwsgierig.quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:02 schreef SHE het volgende:
Oh en vwb Kaas..( ook bekend onder de naam Lucifer of Beelzebub )
Als je je darmen wat wilt sparen, zeker als je alcohol drinkt, kies dan voor brie, camembert, edammer of gouda.
Andere kazen: niet doen.
Maar ik heb een VOF en ik ben ook nog een eenmanszaak, dus dan moet je ieder kwartaal omzetbelasting betalen. En je facturen bijhouden enzo.quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:32 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik doe eigenlijk nooit mijn persoonlijke administratie, zou niet weten wat ik zou moeten doen.Enige administratieve werkzaamheid die ik persoonlijk verricht, is het doen van belastingaangifte. Alle betalingen gaan automatisch verder en een huishoudboekje houd ik ook niet bij ofzo.
zie mijn post van 13.32quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:33 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
@ SHE: wat is de gedachtengang achter deze bewering? Ben ff nieuwsgierig.
harde kazen bevatten toch juist minder lactose of begrijp ik je nu verkeerd?quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:32 schreef SHE het volgende:
[..]
Heeft met fermentatie te maken; de aangehaalde kazen bevatten minder dan 1% lactose/kh's.
Alle andere kazen zitten daarboven. En dat vergroot de gevoeligheid op de darmen.
nee, je stelling is verkeerd. Het is niet waar dat alle harde kazen per definitie minder lactose/kh bevatten. Ook zachte kazen kunnen lactose-vrij zijn.quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:40 schreef DarkElf het volgende:
[..]
harde kazen bevatten toch juist minder lactose of begrijp ik je nu verkeerd?
aha .. nou thenks voor de info.. enne tis mijn stelling niet maar ik las het ergensquote:Op donderdag 17 juli 2008 13:45 schreef SHE het volgende:
<knip>
Buiten dat zelf geraspte kaas zoveel lekkerder is natuurlijkquote:Op donderdag 17 juli 2008 13:51 schreef SHE het volgende:
Oh en rasp je kaas altijd zelf. In bijna alle kant en klare rasp zakjes zit zetmeel/anti-klontermiddeln ( doen ze erin om te voorkomen dat het gaat plakken )
Makes sense.quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:35 schreef conleche het volgende:
[..]
Maar ik heb een VOF en ik ben ook nog een eenmanszaak, dus dan moet je ieder kwartaal omzetbelasting betalen. En je facturen bijhouden enzo.
En goedkoper!quote:Op donderdag 17 juli 2008 14:03 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Buiten dat zelf geraspte kaas zoveel lekkerder is natuurlijk
IJs?quote:Op donderdag 17 juli 2008 18:19 schreef SHE het volgende:
Die had ik in Duitsland gekocht; van Hela, blauwe dop ipv rode.
Ik heb geen idee of deze ook in NL te krijgen is.
De ketchup van de Mcdonalds ( AH verkoopt deze ) is suikervrij. Lidl verkoopt ook suikervrije ketchup. Verder hebben alle natuurwinkels suikervrije ketchup. Deze ketchups zaten uit mijn hoofd allemaal onder de 7gr KH's per 100 gr. Dus ook Atkins liefhebbers kunnen hiermee uit de voeten.
Glucose-fructosestroop is gewoon suiker.
Dijonaise haal ik altijd bij de Appie; staat bij de mayo's , mosterd en ketchup! Soms verkoopt Lidl 'm ook.
Sowieso is Lidl een hotspot voor suikervrije producten; het scala is belachelijk groot , zelfs in ijs!
Da's ook nog wel een idee als ik geen curry zonder suiker vind.quote:Op donderdag 17 juli 2008 18:35 schreef conleche het volgende:
Zelf kan je ook makkelijk curry maken: ketchup mengen met flink wat kerry poeder en vloeibare zoetstof. Eventueel nog wat sambal erbij (dat doe ik omdat ik het lekkerder vind, maar dan lijkt het wel minder op de curry die je in de winkel koopt)
Er was een tijd dat ik dacht dat je er zo uit hoorde te zien op je 30stequote:Op donderdag 17 juli 2008 19:07 schreef Vivi het volgende:
een doorsnee Margriet-lezende huisvrouw compleet met pittig kapsel? (Lees: kort en rood/zwart met bakkebaardjes en de afdruk van haar hoofdkussen nog op het achterhoofd).
Das grappig!! Ik heb net deze week de kaartjes binnengekregen voor haar concert hier in Paradiso!!quote:Op donderdag 17 juli 2008 20:07 schreef -marz- het volgende:
Psst conleche je hebt wel wat weg van Heather Nova op sommige foto's in je fobo !
Ik heb al hele witte tanden, mensen verklaren me vaak voor gek dat ik het wil laten doen, maar ik wil ze gewoon Tinseltown witquote:Op donderdag 17 juli 2008 19:59 schreef conleche het volgende:
Dat witten: misschien een voor- en een na foto??
En is het niet zo dat het slecht is voor je tanden, dat ze er poreus van worden??
Ik werd er vroeger ook vaak voor aangezien, hoe toevalligquote:Op donderdag 17 juli 2008 20:11 schreef conleche het volgende:
[..]
Das grappig!! Ik heb net deze week de kaartjes binnengekregen voor haar concert hier in Paradiso!!
In het echt lijk ik er trouwens helemaal niet op, geloof ik hoor.....
En bedankt, nu heb ik van mijn laatste rooie centen ook tickets gekochtquote:Op donderdag 17 juli 2008 20:11 schreef conleche het volgende:
[..]
Das grappig!! Ik heb net deze week de kaartjes binnengekregen voor haar concert hier in Paradiso!!
In het echt lijk ik er trouwens helemaal niet op, geloof ik hoor.....
Leuk!!quote:Op donderdag 17 juli 2008 20:38 schreef -marz- het volgende:
[..]
En bedankt, nu heb ik van mijn laatste rooie centen ook tickets gekocht
Waar heb je die gekocht?quote:Op donderdag 17 juli 2008 20:44 schreef WHATSHESAID het volgende:
Ik heb vandaag een ananas-ontstoppergekocht! En een ananas natuurlijk, zo lekker
vagina: bef, behoje, bever, brievenbus, broodje rosbief, buiksloterhammetje, cutje, doos, druipgrot, gleuf, glijhol, flamoes, floppydrive, fluit, foef, framboos, friemel, frut, grand canyon, grot, hamportemonnee, hol, inkomen, joni, kano, kedietje, kees, klamme dot, natte la of zure sloot , klotsdoos, koffieboon, kut, lebberspleetje, liefdesgrotje, Marianentrog, meluk, michol, mik, mossel, muis, muts, naad, neukhol, oester, ontplofte mol, open vleeswond, perzik, pisbak, pissemuis, poes (in de meeste Europese talen, onder andere Frans, Engels, Duits, Italiaans en Russisch, wordt "poes" als metafoor voor vagina gebruikt), preut, pruim, prut, roos, punani, put, schacht, schede, scheur, schoorsteen, (harige) schotwond, shoarmaslagerij, slijmvijver, snee, spermaschacht, Spermasilo, spleet, spelonk, spons, tiejijs, tocht, trut, tuinboontje, utteflut, vermaak, vismarkt, wiske, zure geul, sloot, dot, slof, koelie, druipgrot, mösj (Limburgs voor mus), miemel, vulva, garage, uitgezworen paardenoog, vleesbloem, verticale glimlach, zaadbak, zaadhol, zeiksnor, voorbips, 't vagijn, zwarte gat.quote:
Hmja, dingen die over dingen heengaan geven mij altijd een viezig gevoel, zeg maarquote:Op donderdag 17 juli 2008 21:32 schreef SHE het volgende:
Ik heb ook prima tanden, maar met facings blijven ze echt spierwit en ook langer onaangetast.
Bovendien kan je dan ook de vorm aanpassen, eigenlijk gewoon het perfecte gebit creeeren.
Ik doel op cosmetische facings he, niet de noodzakelijke.
Eentje maar?quote:En laseren van foef = permanente ontharing. Ze willen het alleen niet op de schaamlip doen; waar ik overigens nog wel een pruillip over ga trekken.
Ik had al zo'n vermoeden, maar ik had de term nog nooit gehoord.quote:Op donderdag 17 juli 2008 21:32 schreef Vivi het volgende:
[..]
vagina: bef, behoje, bever, brievenbus, broodje rosbief, buiksloterhammetje, cutje, doos, druipgrot, gleuf, glijhol, flamoes, floppydrive, fluit, foef, framboos, friemel, frut, grand canyon, grot, hamportemonnee, hol, inkomen, joni, kano, kedietje, kees, klamme dot, natte la of zure sloot , klotsdoos, koffieboon, kut, lebberspleetje, liefdesgrotje, Marianentrog, meluk, michol, mik, mossel, muis, muts, naad, neukhol, oester, ontplofte mol, open vleeswond, perzik, pisbak, pissemuis, poes (in de meeste Europese talen, onder andere Frans, Engels, Duits, Italiaans en Russisch, wordt "poes" als metafoor voor vagina gebruikt), preut, pruim, prut, roos, punani, put, schacht, schede, scheur, schoorsteen, (harige) schotwond, shoarmaslagerij, slijmvijver, snee, spermaschacht, Spermasilo, spleet, spelonk, spons, tiejijs, tocht, trut, tuinboontje, utteflut, vermaak, vismarkt, wiske, zure geul, sloot, dot, slof, koelie, druipgrot, mösj (Limburgs voor mus), miemel, vulva, garage, uitgezworen paardenoog, vleesbloem, verticale glimlach, zaadbak, zaadhol, zeiksnor, voorbips, 't vagijn, zwarte gat.
Heb jij zulke donkerwitte tanden dan?quote:Op donderdag 17 juli 2008 21:45 schreef k_i_m het volgende:
Dat uberwitte gaat mij iets tever. En ik heb natuurlijk niet 100 jaar met een beugel gelopen om er dingen overheen te laten zetten. Ik ben met iets lichter al tevree.
Ze waren vroeger een stuk lichter, voor elke dag anderhalf pakje sigaretten en twee kannen koffiequote:
Ik heb zitten janken van het lachen toen ik het lasquote:Op woensdag 25 juni 2008 09:31 schreef Syrena het volgende:
My night began as any other normal weeknight. Come home, fix dinner, play with the kids. I then had the thought that would ring painfully in my mind for the next few hours: 'Maybe I should pull the waxing kit out of the medicine cabinet.'
So I headed to the site of my demise: the bathroom. It was one of those 'cold wax' kits. No melting a clump of hot wax, you just rub the strips together in your hand, they get warm and you peel them apart and press them to your leg (or wherever else) and you pull the hair right off. No muss, no fuss. How hard can it be? I mean, I'm not a genius, but I am mechanically inclined enough to figure this out. (YA THINK!?!)
So I pull one of the thin strips out. Its two strips facing each other stuck together. Instead of rubbing them together, my genius kicks in so I get out the hair dryer and heat it to 1000 degrees. ('Cold wax,' yeah..right!) I lay the strip across my thigh. Hold the skin around it tight and pull. It works! OK, so it wasn't the best feeling, but it wasn't too bad. I can do this! Hair removal no longer eludes me! I am She-rah, fighter of all wayward body hair and maker of smooth skin extraordinaire.
With my next wax strip I move north. After checking on the kids, I sneak back into the bathroom, for the ultimate hair fighting championship. I drop my panties and place one foot on the toilet. Using the same procedure, I apply the wax strip across the right side of my bikini line, covering the right half of my hoo-ha and stretching down to the inside of my butt cheek (it was a long strip).
I inhale deeply and brace myself....RRRRRRIIIIPPP!!!! I'm blind!!! Blinded from pain!!!!. ..OH MY GAWD!!!!!!!!! Vision returning, I notice that I've only managed to pull off half the strip. CRAP! Another deep breath and RIPP! Everything is spinning and spotted. I think I may pass out...must stay conscious...must stay conscious. Do I hear crashing drums??? Breathe, breathe..................
OK, back to normal.I want to see my trophy - a wax covered strip, the one that has caused me so much pain, with my hairy pelt sticking to it. I want to revel in the glory that is my triumph over body hair.I hold up the strip!There's no hair on it. Where is the hair??? WHERE IS THE WAX??? Slowly I ease my head down, foot still perched on the toilet. I see the hair. The hair that should be on the strip...it's not! I touch. I am touching wax. I run my fingers over the most sensitive part of my body, which is now covered in cold wax and matted hair.
Then I make the next BIG mistake...remember my foot is still propped upon the toilet? I know I need to do something. So I put my foot down. Sealed shut! My butt is sealed shut. Sealed shut! I penguin walk around the bathroom trying to figure out what to do and think to myself 'Please don't let me get the urge to poop. My head may pop off!'
What can I do to melt the wax? Hot water!! Hot water melts wax!! I'll run the hottest water I can stand into the bathtub, get in, immerse the wax-covered bits and the wax should melt and I can gently wipe it off, right???*WRONG!!!!!!!* I get in the tub - The water is slightly hotter than that used to torture prisoners of war or sterilize surgical equipment - I sit.
Now, the only thing worse than having your nether regions glued together, is having them glued together and then glued to the bottom of the tub...in scalding hot water. Which, by the way, doesn't melt cold wax. So, now I'm stuck to the bottom of the tub as though I had cemented myself to the porcelain!! God bless the man who had convinced me a few months ago to have a phone put in the bathroom!!!!! I call my friend, thinking surely she has waxed before and has some secret of how to get me undone. It's a very good conversation starter 'So, my butt and hoo-ha are glued together to the bottom of the tub!' There is a slight pause. She doesn't know any secret tricks for removal but she does try to hide her laughter from me. She wants to know exactly where the wax is located, 'Are we talking cheeks or hole or hoo-ha?' She's laughing out loud by now...I can hear her. I give her the rundown and she suggests I call the number on the side of the box.YEAH!!!!! Right!! I should be the joke of someone else's night.
While we go through various solutions I resort to trying to scrape the wax off with a razor . Nothing feels better than to have your girlie goodies covered in hot wax, glued shut, stuck to the tub in super hot water and then dry-shaving the sticky wax off!! By now the brain is not working, dignity has taken a major hike and I'm pretty sure I'm going to need Post-Traumatic Stress counseling for this event. My friend is still talking with me when I finally see my saving grace....the lotion they give you to remove the excess wax. What do I really have to lose at this point? I rub some on and OH MY GOD!!!!!!! The scream probably woke the kids and scared the dickens out of my friend. It's sooo painful, but I really don't care.'IT WORKS!! It works !!' I get a hearty congratulation from my friend and she hangs up.
I successfully remove the remainder of the wax and then notice to my grief and despair....THE HAIR IS STILL THERE.......ALL OF IT! So I recklessly shave it off. Heck, I'm numb by now. Nothing hurts. I could have amputated my own leg at this point.Next week I'm going to try hair color......
Ik heb vandaag een Wilkinson Intuition aangeschaft, ik verheug me nu al op het uittestenquote:Op donderdag 17 juli 2008 21:49 schreef cinnamongirl het volgende:
Tanden witten wil ik ook, maar wordt lastig met een kroon als voortand. En als ik m'n liefdesgrotje al zou willen laten laseren, dan graag juíst de lipjes!
Want de rest is vrij makkelijk te ontharen, rats met de Gillette Mach 3, nooit last van irritatie of ingegroeide haren.
ik moet er niet aan denken. Waxen is waanzinnig pijnlijk. Maar goed, dat is je muts aan flarden snijden met je Mach 3 ook.quote:Op donderdag 17 juli 2008 21:55 schreef Isegrim het volgende:
Er zit hier in de buurt wel een Brazilian wax toko.
Da's ook een goed mesquote:Op donderdag 17 juli 2008 21:53 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik heb vandaag een Wilkinson Intuition aangeschaft, ik verheug me nu al op het uittesten
Ik had er eigenlijk geen zin in om het te lezen, want een klein lettertype enzo, toch gedaan en ik heb de hele maand nog niet zo gelachen. Thanx!!!quote:Op donderdag 17 juli 2008 21:52 schreef k_i_m het volgende:
Ik moet even crossposten vanuit het Bodysugaring topic.
[..] Syrena story![]()
Ik heb zitten janken van het lachen toen ik het las.
Het scheren is wel te doen, maar ik krijg altijd bultjes. Het liefst loop ik na me te hebben geschoren een dag lang naakt rond, maar dat is om begrijpelijke redenen niet erg praktisch.quote:Op donderdag 17 juli 2008 21:59 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
ik moet er niet aan denken. Waxen is waanzinnig pijnlijk. Maar goed, dat is je muts aan flarden snijden met je Mach 3 ook.
Heb ik ook een tijdje gedaan. Gewoon onder de douche een stukje doen. En dan de volgende dag weer een stukje. En op een gegeven moment ben je er een beetje aan gewend en kan je het met het apparaat doenquote:Op donderdag 17 juli 2008 22:08 schreef conleche het volgende:
Ik doe de bikinilijn met een pincet! Heb 1x de lipjes met veet gedaan, maar toen had ik pijn.
Dat heb ik ook, dus doe ik het met een pincet. Gewoon als ik aan het zonnen ben, wat ik toch saai vind, dus dan heb ik iets te doen. (Nee, niet op het strand in Zandvoort, gewoon bij mij thuis waar ik geen inkijk (quote:Op donderdag 17 juli 2008 22:11 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Het scheren is wel te doen, maar ik krijg altijd bultjes. Het liefst loop ik na me te hebben geschoren een dag lang naakt rond, maar dat is om begrijpelijke redenen niet erg praktisch.En seks hebben vlak nadat ik me geschoren heb is ook geen goed idee, want dan is alles rood, geïrriteerd en vol met bultjes.
Pfff dat lijkt me echt niet te doen. Het groeit bij mij over een vrij groot oppervlakte.quote:Op donderdag 17 juli 2008 22:14 schreef conleche het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, dus doe ik het met een pincet. Gewoon als ik aan het zonnen ben, wat ik toch saai vind, dus dan heb ik iets te doen. (Nee, niet op het strand in Zandvoort, gewoon bij mij thuis waar ik geen inkijk () heb.)
quote:Op donderdag 17 juli 2008 21:52 schreef k_i_m het volgende:
Ik moet even crossposten vanuit het Bodysugaring topic.
[..]
Ik heb zitten janken van het lachen toen ik het las.
quote:Op donderdag 17 juli 2008 22:21 schreef conleche het volgende:
Maar ik ben anti-helemaal-kaal hè!! Ik ben geen 8 meer!! Ik doe een heel kortgeknipt klein driehoekje en alles buiten de lijntjes moet weg. Ik geloof wel dat ik een uitstervend ras ben.
Nah, uiteindelijk doe ik wat ik wil. Ik ben het dieet gaan volgen omdat ik na één dagje testen merkte dat het heel goed vol te houden is. En ik ben er ook wel van overtuid dat SHE verstand van zaken heeft. Maar ze heeft vooralsnog geen zeggenschap over mij.quote:Op donderdag 17 juli 2008 22:35 schreef -marz- het volgende:
Klinkt niet best?![]()
Zal wel meevallen met dat eten dan denk ik, eet je de rest van de dag (ervoor) iig netjes en dan is er weinig aan de hand. Of ben je bang voor de zweep van SHE, die is idd nasty.
Nou, ik was laatst in zo'n saunagedoe en behalve dat bijna iedereen daar ietwat vol is zijn ze ook allemaal kaal, onder of boven de 40 schijnt niet zoveel uit te maken. Ook mannen. Niet mijn idee van sexy, van die oude piemeltjes zonder haarquote:Op donderdag 17 juli 2008 22:35 schreef computergirl het volgende:
[..]
![]()
Volgens mij is iedereen onder de 40 tegenwoordig kaal. Kinderporno-kutjes vind ik dat (en mijn leeftijd is...)
Ik was in de Zwaluwhoeve, dat ligt in Harderwijk, je zou toch zeggen dat dat ook nog wel een harige gemeente zou zijn. (dat ligt toch in de bijbelbelt?)quote:Op donderdag 17 juli 2008 22:40 schreef Isegrim het volgende:
Hm, mijn zusje hééft een sauna en daar zie ik altijd vrijwel alleen mensen mét haar.
Dat zou je wel denken. Maar eerlijk gezegd denk ik dat strenggelovigen nauwelijks naar sauna's gaan.quote:Op donderdag 17 juli 2008 22:43 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik was in de Zwaluwhoeve, dat ligt in Harderwijk, je zou toch zeggen dat dat ook nog wel een harige gemeente zou zijn. (dat ligt toch in de bijbelbelt?)
Ik betwijfel echter sterk of oude piemeltjes mét haar zouden stijgen op de aantrekkelijkheidsschaal.quote:Op donderdag 17 juli 2008 22:39 schreef conleche het volgende:
[..]
Nou, ik was laatst in zo'n saunagedoe en behalve dat bijna iedereen daar ietwat vol is zijn ze ook allemaal kaal, onder of boven de 40 schijnt niet zoveel uit te maken. Ook mannen. Niet mijn idee van sexy, van die oude piemeltjes zonder haar
Ontbijt (10:30): twee eitjesquote:Op donderdag 17 juli 2008 22:48 schreef SHE het volgende:
Wat heb je gegeten vandaag Ise, en heb je wel een klein stukje kaas genomen en niet een heel brok omdat het 'mocht'?
Is er nog iemand die hier het antwoord op weet?quote:Op donderdag 17 juli 2008 19:08 schreef Plukie86 het volgende:
Ik vind het SHE dieet errug interessant. Maar waarom mag je geen brood/granen/peuldingen/bonen enzo?
Daar heb je wel een puntquote:Op donderdag 17 juli 2008 22:54 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik betwijfel echter sterk of oude piemeltjes mét haar zouden stijgen op de aantrekkelijkheidsschaal.
Doet me denken aan die garnalen-reclame!
"Oude piemels. Nu MÉT Hollandse beplanting"
Ik denk vanwege de koolhydraten. Maar ik geloof dat je overdag wel wat brood mag van haar hoor. Alleen bij het avondeten geen KH's (behalve die uit groene groenten dan)quote:Op donderdag 17 juli 2008 22:57 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Is er nog iemand die hier het antwoord op weet?
Ik denk dat niemand daar op antwoord omdat in het SHE-dieet ( wat een hoerig rotwoord zeg!quote:Op donderdag 17 juli 2008 22:57 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Is er nog iemand die hier het antwoord op weet?
is het 30 of 40 gram?quote:Op donderdag 17 juli 2008 22:55 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ontbijt (10:30): twee eitjes
Tussen ontbijt en lunch (12:30): magere yoghurt met pompelmoes en druiven
Lunch (16:00): twee zuurdesemboterhammen, 1x kip met tuinkruiden en 1x pindakaas
Diner (20:00): Spinazie + 2 rundervinkjes (ja, twee ja, want er zaten nou eenmaal vier in de verpakking, maar ik had verder relatief weinig gegeten vandaag dus leek me wel kunnen)
Snack (22:15): plusminus 30-40 gram Gruyère
Vrij normaal lijkt me, alleen mijn tijden waren wat vreemd vandaag.
Ow ik haal dingen doorelkaar! Mijn oprechte excuses aan SHE.quote:Op donderdag 17 juli 2008 23:06 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand daar op antwoord omdat in het SHE-dieet ( wat een hoerig rotwoord zeg!) gewoon brood, gewoon bonen en gewoon peulvruchten gegeten mogen worden.
Nou, het is een blokje van 164 gram en het reepje dat ik heb afgesneden is een vijfde tot een zesde van dat blokje, dus ergens ertussenin.quote:
Dat zal het zijn. Het kwam redelijk geschrokken over allemaal.quote:Er zit niets vreemds in je schema vandaag, dus ik ben bang dat ik je een antwoord schuldig moet blijven.
Misschien zijn ze wel geschrokken van het 'schone' eten vandaag
Je kunt nadat je op streef bent prima volkorenpasta toevoegen.quote:Op donderdag 17 juli 2008 23:09 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Ow ik haal dingen doorelkaar! Mijn oprechte excuses aan SHE.Stupid me.
![]()
Zelfde vraag, maar dan over aardappels, die mogen toch niet? Why not? Pasta kan ik nog wel begrijpen, maar mag volkorenpasta ook niet?
Trusten Vief!quote:Op donderdag 17 juli 2008 23:14 schreef Vivi het volgende:
Welterusten allemaal, mijn kleine Gruyère-blokjes!
40 gram op 164 is nog altijd 1/4 e . Zie je, jij blijft smokkelen! Jij hebt het smokkel-gen!quote:Op donderdag 17 juli 2008 23:11 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nou, het is een blokje van 164 gram en het reepje dat ik heb afgesneden is een vijfde tot een zesde van dat blokje, dus ergens ertussenin.Laten we het op 35 houden. Ik heb het niet gewogen, ik heb gewoon genomen wat mij een normale snacksize leek.
[..]
Dat zal het zijn. Het kwam redelijk geschrokken over allemaal.![]()
Okee dan: er stond eerst '30 gram', uitgaande van 1/6 (27 1/3 gramquote:Op donderdag 17 juli 2008 23:27 schreef SHE het volgende:
[..]
40 gram op 164 is nog altijd 1/4 e . Zie je, jij blijft smokkelen! Jij hebt het smokkel-gen!
Ik heb je in de smiezen hoor
quote:
quote:
Ewww, echt van die kunstgebit-tanden, veel te groot, recht en witquote:Op vrijdag 18 juli 2008 06:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
TP Amsterdam, dat is mijn tandarts!
Ik moet niet denken aan witten en facings aanbrengen. Ik vind die 'Miss Perfect'-look helemaal niks. David Bowie is er op een gegeven moment ook aan begonnen, en sindsdien is hij z'n charme verloren.
Oud:
[ afbeelding ]
Nieuw:
[ afbeelding ]
Ja ja ja!! So true! Dat gebit wat hij nu heeft: vreselijk!quote:Op vrijdag 18 juli 2008 06:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
TP Amsterdam, dat is mijn tandarts!
Ik moet niet denken aan witten en facings aanbrengen. Ik vind die 'Miss Perfect'-look helemaal niks. David Bowie is er op een gegeven moment ook aan begonnen, en sindsdien is hij z'n charme verloren.
Oud:
[ afbeelding ]
Nieuw:
[ afbeelding ]
Is het gelukt?.quote:Op donderdag 17 juli 2008 23:53 schreef conleche het volgende:
Ik heb het momentum voorbij laten gaan.Ik bezit al tijden een soort hippiejurk van mijn moeder uit de jaren '70 in een prachtige kleur rood met allerlei andere mooie kleurtjes erin, maar hij zat iets te strak.
Ik zag hem net hangen. En dacht: "Hé, wat fijn een zomerse jurk, dan kan ik morgen net doen of de zon wél schijnt!" Dus ik pas hem even, om te kijken of m'n Scholl-klompjes eronder moeten of m'n slippertjes. Dat zijn van die twijfeldingen, die moet je even zien.
Istie te groot!!M'n mooie hippiejurk is veranderd in een hobbezak!!!! Ik denk dat ik voor deze ene keer dan maar achter de naaimachine kruip en wat naadjes op cruciale plekken ga plaatsen. Maar niet nu. Of wel?
Erg hequote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:05 schreef -marz- het volgende:
Minilot !! Dat hoepelverhaal .... aaaadeehadee olé olé
Ik heb een koelkast op het werk, SHE.
edit: Mèn, probeer ik naarstig te cutten met de booze, word ik net uitgenodigd voor de wij-houden-van-een-roseetje-hyves met de tekst "jij lust ook wel een roseetje!"![]()
Ik heb hetzelfde Marz, ik ben gewoon echt een spoelbakquote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:05 schreef -marz- het volgende:
Ik heb een koelkast op het werk, SHE.
edit: Mèn, probeer ik naarstig te cutten met de booze, word ik net uitgenodigd voor de wij-houden-van-een-roseetje-hyves met de tekst "jij lust ook wel een roseetje!"![]()
Echt hoor, ik zou nog vergeten adem te halen als ik er niet zo blauw van werd.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:05 schreef -marz- het volgende:
Mja, daar heb ik dan weer een vent voor die regelmatig in allerlei oostbloklanden vertoeft. Hij gaat altijd voor de drank met de gekste namen (Gorbatsjov wodka)quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:30 schreef ColdFeet het volgende:
Het ergste is dat mijn wodka bijna op is, en ik me al dagen serieus afvraag waar ik in hemelsnaam Stoli moet kopen hier in BE. Want die vind ik verreweg het lekkerst
Ha, die hoeft wat minder gezond te eten hè? Dan raad ik aan..quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:40 schreef SHE het volgende:
En bedankt, mijn vriend kijkt naar mijn scherm en zijn gezicht klaart op als die van een 8-jarige in een snoepwinkel.
'Dat wil ik ook naar mijn werk Sjors!'
Dat noemt de dokter hyperfocus.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:41 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik herken dat wel, dat gefixeerde gedrag. En dan uren, nee dagen, nee wéken 'research' plegen naar het object van obsessie.
En het als een baksteen laten vallen zodra de interesse weg is.
Gelukkig heb ik dat ietsje minder met mensen.
Welkom terug, trouwens, Minilotje
Zie je mij aan voor een persoon die van batik houdt?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:07 schreef SHE het volgende:
[..]
Zijn dat niet van die batik-lelijkerds?
Want dat zoek ik weer niet..ik zoek iets vrouwelijks
Oh my god!quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:57 schreef minilot het volgende:
[..]
Ha, die hoeft wat minder gezond te eten hè? Dan raad ik aan..
[ afbeelding ]
De poffertjesbento! Met blokjes roomboter (even laten smelten in de magnetron) en flesjes stroop.
En bedankt voor het warme welkom terug, allemaal!
Dat is wat ze tegenwoordig dus verstaan onder hippie jurk, die batik rommelquote:Op vrijdag 18 juli 2008 12:04 schreef Vivi het volgende:
[..]
Zie je mij aan voor een persoon die van batik houdt?![]()
Maar goed, ik klets natuurlijk een beetje onzin, want "in mijn tijd"toen ik ronddartelde in elfenjurkjes stikte het er daar van, en mooie, maar dat is natuurlijk al een beetje geleden. Maar dat verdring ik altijd.
@Coldfeet; ik vind het reuze meevallen qua belasting voor je knieen, ik heb ook een knie-blessure en dit gaat eigenlijk best heel goed. (Anders dan hardlopen, waar ik ook enthousiast aan begon ..
) .
Geweldigquote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:57 schreef minilot het volgende:
[..]
Ha, die hoeft wat minder gezond te eten hè? Dan raad ik aan..
[ afbeelding ]
De poffertjesbento! Met blokjes roomboter (even laten smelten in de magnetron) en flesjes stroop.
En bedankt voor het warme welkom terug, allemaal!
Als je wilt kan ik wel voor je kijken op de hippiemarkt op Ibiza..quote:Op vrijdag 18 juli 2008 12:11 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat is wat ze tegenwoordig dus verstaan onder hippie jurk, die batik rommel
Ik dacht al dat je door het gebrek aan suikers niet helemaal jofel geworden was.
Verdringen doen we allemaal, Vief. Elke dag weer!
15.000 foto's op http://www.flickr.com/groups/bentoboxes/pool/ - veel kijkplezier.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 12:13 schreef Vivi het volgende:
[..]
Geweldig
Ik heb er nog nooit van gehoord, van een Bento*googelen gaat*.
Daar hebben ze dus die batik rommelquote:Op vrijdag 18 juli 2008 12:15 schreef Vivi het volgende:
[..]
Als je wilt kan ik wel voor je kijken op de hippiemarkt op Ibiza..
Wel pas begin september
Alle kant en klaar producten zijn foei. Instant miso barst van het zout en smaakversterkers. Beter zelf bouillion maken voor een heel leger, invriezen en dan per portie eruit halen, shii-takes erin plempen, lente-uitjes, beetje japanse 7-spices en wat soja. Lekker!quote:Op vrijdag 18 juli 2008 12:20 schreef minilot het volgende:
[..]
15.000 foto's op http://www.flickr.com/groups/bentoboxes/pool/ - veel kijkplezier.
Voor de dozen zelf kan ik http://www.jlist.com/BENTO/ aanraden. Snelle levering, keurig Japans bedrijf en kwalitatieve bento boxen.
SHE, wat vinden we trouwens van instant miso-soep?
En wat een leuke moeder zijn betreft; als er niet van die griezelige zaken als zwangerschap en bevalling aan vastzaten, dan was ik nu vast al druk aan het taartjesbakken en kabouterszoeken met een miniminilot (m/v). Ik moet nog even over mijn zwangerschapsfobie heen.
Dat ligt er helemaal aan waar je zit toch..quote:Op vrijdag 18 juli 2008 12:23 schreef SHE het volgende:
[..]
Daar hebben ze dus die batik rommel
Ik als vastgeroeste Ibiza-ganger heb me daar ook rot gezocht, ook in de boutiques. Alleen werd ik daar weer afgeleid door de waanzinnige schoenenen tassen
Ik ben jaloers op je. Ik ga dit jaar niet. Mijn grote liefde weigert ook maar een voet op dat eiland te zetten.
Hij denkt nog steeds dat gelijk een sodom en gomorra is. De sul.
Normaal gesproken komt er ook geen pakje of zakje mijn keuken in, maar miso-soep is een uitzondering. Ik mag graag een bak vol instantsoep, noedels, paksoi en een ei wegslobberen. Nu even niet natuurlijk, want ik ben op SHE-dieet en daarbinnen is geen plek voor een boel noedels, maar toch.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 12:25 schreef SHE het volgende:
[..]
Alle kant en klaar producten zijn foei. Instant miso barst van het zout en smaakversterkers. Beter zelf bouillion maken voor een heel leger, invriezen en dan per portie eruit halen, shii-takes erin plempen, lente-uitjes, beetje japanse 7-spices en wat soja. Lekker!
Ik dus ook! Alleen manlief wil verkassen naar Thailand en daar komen we dus niet uit.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 12:27 schreef Vivi het volgende:
[..]
Dat ligt er helemaal aan waar je zit toch..
Ik wil er gaan wonen(En ik heb een afspraak met iemand die daar een reuzegroot ecologisch centrum aan het opzetten is...wie weet
).
Kun je je oncommunicatieve hork (zei je zelf!quote:Op vrijdag 18 juli 2008 12:49 schreef kwakveense het volgende:
vriendje: ik ben een stapje verder, ik ben inmiddels ook gewoon boos.... en dat gaat ie zaterdag horen, want dan zie ik m als t goed is heel even. en dan zien we wel hoe de boel er daarna bijhangt...
tsja, vakantie met vriendinnetje is geboekt, dus ik ga sowieso, en met haar en niet met hem... als ik terugkom is hij net een dag weg voor ruim een week...quote:Op vrijdag 18 juli 2008 13:05 schreef minilot het volgende:
[..]
Kun je je oncommunicatieve hork (zei je zelf!) niet gewoon lekker meenemen naar Londen, joh? Ik kan me niet voorstellen dat ik naar Londen zou kunnen wanneer ik ruzie had met mijn lief. Maar ja, ik ben dan ook van het "Jij komt potdorie deze kamer niet uit tot we het uitgepraat hebben, plus goedmaakseks, al duurt het een week, en dan meld je je maar ziek op je werk!"-type.
Ik duld geen lopende ruzies binnen onze verkering. Mijn eigen oncommunicatieve hork weet dat inmiddels.
Sterkte ermee in elk geval. Ontopic, eet je meer of minder bij dit soort strubbelingen?
gister zelfgemaakte drie maanden in de vriezer opwarm lasagne (maar ik nam maar een stukje want ik had al geen trek meer)quote:Op vrijdag 18 juli 2008 13:18 schreef minilot het volgende:
Wat ga je eten dan, prinses?
Ikzelf, vandaag, tot nu toe..
Om 08.00 een volkoren boterham met een gekookt eitje, een tomaatje, knoflook en peper. Erbij een rode appel en een handje blauwe bessen.
Om 12.00 een (behoorlijk groot) restje soep van zelfgetrokken groentenbouillon, met courgette, aubergine, tomaten, rode uien, prei en gekookte kipfilet. Altijd lekkerder de volgende dag. Als lunchtoetje kwartjes appel en een peer in de oven gegooid met een snuf kaneel.
En jullie?
Is één paar schoenen genoeg? Eén tas? Eén kleur oogschaduw? Eén maat tampons voldoende?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 13:14 schreef ColdFeet het volgende:
Wat ga je nog meer bestellen dan, minilot? Eén bentobox is toch genoeg?
quote:Op vrijdag 18 juli 2008 13:27 schreef ColdFeet het volgende:
PF, jij inspiratiebomIk ga vanavond salade maken van sperziebonen, limabonen, kidneybonen en feta. Met rode ui en vinaigrette
Uhh, waarom niet?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 13:26 schreef minilot het volgende:
[..]
Is één paar schoenen genoeg? Eén tas? Eén kleur oogschaduw? Eén maat tampons voldoende?
Nee! Natuurlijk niet.
Vrolijke kinderbento's zoals die met poffertjes en het kuikentje van kip kunnen prima in zo'n felle blauwe, terwijl mijn lunches met saffraanrijst en gestoofde lentegroenten toch beter uitkomen in mijn deftige, donkere doos met kersenbloesem:
[ afbeelding ]
Verder heb je hele grote bento's waar je avondeten in past, hele kleintjes voor als je alleen wat kunstzinnig gesneden fruit mee wilt nemen in de trein, en dan is er natuurlijk nog de kwestie van deksels die smelten in de magnetron-waar-ze-niet-inmogen, hardnekkige tomatensausvlekken, en plotseling volstrekt onvindbare bento-boxen, die waarschijnlijk daar zijn waar ook mijn bibliotheekboeken, mijn paspoort, mijn staafmixer, zevenhonderd fietssleutels en het keyboard van mijn vriendje (jawel!) liggen.
Sommige mensen hebben een Mirena... En die kunnen dan hun vriendinnetjes-die-per-ongeluk-vergeten-waren-dat-ze-ongesteld-moesten-worden-heb-je-een-tampon niet helpenquote:Op vrijdag 18 juli 2008 13:31 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Sommige mensen hebben van die enorm grote tampons
eng.
Sommige mensen zijn bevallenquote:Op vrijdag 18 juli 2008 13:31 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Sommige mensen hebben van die enorm grote tampons
eng.
Als ik dát wist dan was -ie vast niet kwijt.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 13:28 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
hoe raak je een keyboard kwijt??
ik vind die boxen cool, al snap ik het nog niet helemaal!
Om een egg te shapen natuurlijk!quote:Op vrijdag 18 juli 2008 13:45 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
waar gebruik je dan bijv. een egg shaper voor?
en wat had jij allemaal in je trommeltje zitten?
PF: sinds jij aan het slankclubben bent, ben je volgens mij 5 kilo aangekomen. Ergens gaat er iets niet helemaal goedquote:Op vrijdag 18 juli 2008 14:08 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
o ieeeeh ik weeg 67
what haves i dun
Gewoon avondeten. Want let wel, die boxen zijn echt verschrikkelijk klein. Op foto's valt het niet zo op, maar ik schrok me een hoedje toen ik mijn eerste boxen binnenkreeg, en dat hebben de meeste niet-Japanners die zo'n ding voor het eerst in het echt zien. Die blauwe past bijvoorbeeld helemaal op mijn hand:quote:Op vrijdag 18 juli 2008 14:06 schreef k_i_m het volgende:
Maar stel dat je er elke keer een soort van rijstmaaltijd in stopt, moet je dan 's avonds iets anders eten? Of gewoon nog volledig avondeten?
Welcome to the wonderful world of JoJo........quote:Op vrijdag 18 juli 2008 14:14 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Nou ik woog altijd 68
en begon ik hier te posten
toen ging het uit met m'n vriendje en zag ik sowieso niet echt het nut van eten in
en toen woog ik 61
en toen dacht ik yeah ik ben dun woei
en toen kwam ik weer 6 kg aan![]()
(omdat ik de hele dag door eet en ook weer koek en ongezonde dingen etc.)
Goed. Hoop ik. Hij zit in Oost Europa. Dinsdag avond belde hij dus neem aan dat het nog goed gaatquote:Op vrijdag 18 juli 2008 14:17 schreef conleche het volgende:
[..]
Welcome to the wonderful world of JoJo........
(Hoe is het MrGala?)
SHE kan de pot op, wat dat betreft.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 14:14 schreef conleche het volgende:
Zeg Minilottekindje: Van SHE moet je ook veel sporten, wat ga je daar aan doen??![]()
Kan me iets herinneren over een hekel aan sport behalve hoepelen.......
Ja, we blijven kritisch
quote:Op vrijdag 18 juli 2008 14:22 schreef minilot het volgende:
[..]
De endorfinen die je bij het stevig sporten aanmaakt zijn bedoeld ter verzachting van het leed dat je je arme lijf aandoet, zo preekt ook mijn teerbeminde Midas Dekkers.
quote:Op vrijdag 18 juli 2008 14:50 schreef loveli het volgende:
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar foto's van SHE in haar miss-fitness tijd.
Met die opmerking was ik het ook eens!! Klopt ook als een zwerende vinger en ik kan het weten, want van huis uit ben ik een luie donder.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 14:58 schreef -marz- het volgende:
[..]
![]()
Wat Lotje schrijft klopt wel hoor. Actieve en ook neurotische mensen zijn meestal dun.
Was grappig trouwens, vanmorgen had ik een interview met iemand die een beetje zoals ik was qua rust/kalmte. Na afloop hing er zo'n serene rust hier dat het eerder leek of we hadden zitten loungen ipv een pittig psychologisch interviewnormaal gesproken voel/ruik je de spanning van de kandidaat in de lucht hangen na zo'n gesprek!
quote:Op vrijdag 18 juli 2008 12:43 schreef Beessie-Jen het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()