abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? vrijdag 18 juli 2008 @ 13:44:35 #276
70532 loveli
N
pi_60188336
Bento-moeders hebben zeker speciale Bento-kindertjes die stilletjes en braaf in een hoekje spelen en daarna braaf hun speelgoedjes opruimen voor ze zichzelf voor hun middagslaapje instoppen? De gemiddelde moeder heeft geen tijd om haar eigen gezicht op te maken, laat staan het gezicht van de Bento-maaltijd...
crap in = crap out
pi_60188361
waar gebruik je dan bijv. een egg shaper voor?
en wat had jij allemaal in je trommeltje zitten ?
  vrijdag 18 juli 2008 @ 13:45:53 #278
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60188373

Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 13:55:27 #279
221912 minilot
Nancy boy
pi_60188600
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 13:45 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
waar gebruik je dan bijv. een egg shaper voor?
en wat had jij allemaal in je trommeltje zitten ?
Om een egg te shapen natuurlijk!

Mijn bento's zijn heel verschillend. Rijst met vlees of vis, pasta's, risotto, maar ook groenten met dipsausjes, kleine cakejes, en laatst nog een ierse stoofschotel met in het bovenste bakje een pepermuntbrownie en een miniflesje Baileys. Dat paste nét. 't Is echt een grandioze manier om 's middags iets warms te hebben en om je restjes van de vorige avond op te maken.
Sinds ik begon met bento ben ik zelfs onder mijn oorspronkelijke streefgewicht gezakt! Omdat die dozen zo godallemachtig klein zijn hou je vanzelf dieetvriendelijke porties aan.

En wat moeders en kinderen en tijd betreft, ik kreeg ook altijd daverend gave dingen mee naar school en ik kreeg niet de indruk dat mijn moeder erg krap in haar tijd zat. Het scheelt dat ze een huismoedertje was en ik een belachelijk makkelijk kind.
En in Japan zijn die kleuters natuurlijk enorm gedisciplineerd, want anders gaat de zweep erover.
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 18 juli 2008 @ 13:55:40 #280
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_60188610
Die egg shapers zijn cool, ondanks dat ik het nog niet helemaal voor me zie hoe je een gekookt ei in een vorm kan drukken?!
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  vrijdag 18 juli 2008 @ 14:00:57 #281
221912 minilot
Nancy boy
pi_60188763
Loeiheet gekookt ei in het vormpje, stevig vastmaken, tien minuten in de koelkast en -plop- een ei in de vorm van een hartje, sterretje of beertje. Ik lust alleen geen koude eieren, dus het lijkt me niks.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 14:06:41 #282
14746 k_i_m
pi_60188924
Maar dan moet het dus niet een enorm hardgekookt ei zijn? Of maakt dat niet uit? Ik vind het wel heel gaaf. Ik zat er laatst toevallig over te denken dat ik een broodtrommel eigenlijk wel weer superhandig zou vinden in plaats van die plastic zakjes. Maar ik beschik denk ik over te weinig fantasie over wat ik er dan elke keer in zou moeten stoppen .

Maar stel dat je er elke keer een soort van rijstmaaltijd in stopt, moet je dan 's avonds iets anders eten? Of gewoon nog volledig avondeten?
In my life
Why do I smile
pi_60188969
o ieeeeh ik weeg 67
what haves i dun
pi_60189095
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 14:08 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
o ieeeeh ik weeg 67
what haves i dun

PF: sinds jij aan het slankclubben bent, ben je volgens mij 5 kilo aangekomen. Ergens gaat er iets niet helemaal goed
pi_60189163
Nou ik woog altijd 68
en begon ik hier te posten
toen ging het uit met m'n vriendje en zag ik sowieso niet echt het nut van eten in
en toen woog ik 61
en toen dacht ik yeah ik ben dun woei
en toen kwam ik weer 6 kg aan
(omdat ik de hele dag door eet en ook weer koek en ongezonde dingen etc.)
pi_60189170
Zeg Minilottekindje: Van SHE moet je ook veel sporten, wat ga je daar aan doen??

Kan me iets herinneren over een hekel aan sport behalve hoepelen.......

Ja, we blijven kritisch
  vrijdag 18 juli 2008 @ 14:17:02 #287
221912 minilot
Nancy boy
pi_60189231
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 14:06 schreef k_i_m het volgende:

Maar stel dat je er elke keer een soort van rijstmaaltijd in stopt, moet je dan 's avonds iets anders eten? Of gewoon nog volledig avondeten?
Gewoon avondeten. Want let wel, die boxen zijn echt verschrikkelijk klein. Op foto's valt het niet zo op, maar ik schrok me een hoedje toen ik mijn eerste boxen binnenkreeg, en dat hebben de meeste niet-Japanners die zo'n ding voor het eerst in het echt zien. Die blauwe past bijvoorbeeld helemaal op mijn hand:

En mijn handen zijn allesbehalve groot.

Het is in het begin echt een beetje passen en meten, maar dat went wel. Je kunt er tegelijkertijd best (bijvoorbeeld) rijst, groenten, vlees, fruit en een stuk chocola in kwijt, maar van alles dan wel een klein beetje. Op die manier krijg je gemiddeld genomen heel wat minder calorieën binnen dan wanneer je tussen de middag een stapeltje boterhammen wegwerkt, en het is ook nog eens heel leuk om voor veel variatie in je box te zorgen, en variatie is altijd goed.
Zoals ik al zei, ik woog alweer een paar maanden hetzelfde, maar sinds ik als lunch gezonde en superlekkere bento's eet is er toch nog twee kilo af.

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 18-07-2008 14:29:28 ]
pi_60189233
Of ik nu 60 of 70 kg weeg.. mensen vinden mij sowieso wel dun..
goed voor m'n ego minder goed voor m'n figuur
pi_60189237
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 14:14 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Nou ik woog altijd 68
en begon ik hier te posten
toen ging het uit met m'n vriendje en zag ik sowieso niet echt het nut van eten in
en toen woog ik 61
en toen dacht ik yeah ik ben dun woei
en toen kwam ik weer 6 kg aan
(omdat ik de hele dag door eet en ook weer koek en ongezonde dingen etc.)
Welcome to the wonderful world of JoJo........

(Hoe is het MrGala?)
pi_60189312
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 14:17 schreef conleche het volgende:

[..]

Welcome to the wonderful world of JoJo........

(Hoe is het MrGala?)
Goed. Hoop ik. Hij zit in Oost Europa. Dinsdag avond belde hij dus neem aan dat het nog goed gaat
Ik woog bijv. 65-66 kg toen ik wat mensen van CUL had gezien. Ik mompelde iets over dieet/afvallen en gelijk kreeg ik 200 mensen over mij heen.. als ik dik was wat waren zij dan wel niet

(Lekker makkelijk he, afschuiven )
  vrijdag 18 juli 2008 @ 14:22:35 #291
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_60189392
wat leuk die bentobox ik wil dr ook eentje denk ik vind het echt superleuk! weet iemand ook of ze ook ergens in nederland te krijgen zijn? (online maybe???)

kzie me al helemaal voor de late dienst en nachtdienst dingentjes klaarmaken!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 18 juli 2008 @ 14:22:35 #292
221912 minilot
Nancy boy
pi_60189393
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 14:14 schreef conleche het volgende:
Zeg Minilottekindje: Van SHE moet je ook veel sporten, wat ga je daar aan doen??

Kan me iets herinneren over een hekel aan sport behalve hoepelen.......

Ja, we blijven kritisch

SHE kan de pot op, wat dat betreft. Ik zie er nog steeds het nut niet van in om mezelf moedwillig uit te putten. De endorfinen die je bij het stevig sporten aanmaakt zijn bedoeld ter verzachting van het leed dat je je arme lijf aandoet, zo preekt ook mijn teerbeminde Midas Dekkers.
Ik huppel, dans, hoepel, bedrijf de liefde, neem de trap naar mijn huis op zes hoog en ik fiets héél af en toe de tien kilometer naar mijn werk, en dat vind ik goed genoeg. Waar heb ik nou in godsnaam een topconditie voor nodig?
Was er een tijdje geleden niet zo'n bericht over dat je normale, dagelijkse activiteit veel meer invloed op je gewicht heeft dan of je al dan niet drie avonden in de week naar de sportschool gaat? Zo van, rechtop op de bank zitten in plaats van hangen, staand op de bus wachten in plaats van zittend.. Dikke mensen hangen veel, en dunne mensen zijn springerig, dat was volgens mij een beetje de essentie.

[ Bericht 4% gewijzigd door minilot op 18-07-2008 14:33:15 ]
  Vis een optie? vrijdag 18 juli 2008 @ 14:50:15 #293
70532 loveli
N
pi_60190094
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar foto's van SHE in haar miss-fitness tijd.
crap in = crap out
pi_60190130
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 14:22 schreef minilot het volgende:

[..]

De endorfinen die je bij het stevig sporten aanmaakt zijn bedoeld ter verzachting van het leed dat je je arme lijf aandoet, zo preekt ook mijn teerbeminde Midas Dekkers.

Ik vind die hele Midas Dekkers overrated.

Bovendien: I endorfines....
pi_60190292
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 14:50 schreef loveli het volgende:
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar foto's van SHE in haar miss-fitness tijd.

Wat Lotje schrijft klopt wel hoor. Actieve en ook neurotische mensen zijn meestal dun.

Was grappig trouwens, vanmorgen had ik een interview met iemand die een beetje zoals ik was qua rust/kalmte. Na afloop hing er zo'n serene rust hier dat het eerder leek of we hadden zitten loungen ipv een pittig psychologisch interview normaal gesproken voel/ruik je de spanning van de kandidaat in de lucht hangen na zo'n gesprek!
Springfield's looking pretty dusty today
  vrijdag 18 juli 2008 @ 15:00:38 #296
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60190361
Ja, maar Midas háát honden Conleche, dat geeft hem al een streepje achter bij jou .
  vrijdag 18 juli 2008 @ 15:05:55 #297
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60190494
Ik ga een broodje zalm & avocado eten
pi_60191011
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 14:58 schreef -marz- het volgende:

[..]

Wat Lotje schrijft klopt wel hoor. Actieve en ook neurotische mensen zijn meestal dun.

Was grappig trouwens, vanmorgen had ik een interview met iemand die een beetje zoals ik was qua rust/kalmte. Na afloop hing er zo'n serene rust hier dat het eerder leek of we hadden zitten loungen ipv een pittig psychologisch interview normaal gesproken voel/ruik je de spanning van de kandidaat in de lucht hangen na zo'n gesprek!
Met die opmerking was ik het ook eens!! Klopt ook als een zwerende vinger en ik kan het weten, want van huis uit ben ik een luie donder.
pi_60191178
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 12:43 schreef Beessie-Jen het volgende:
[ afbeelding ]

jaaaaaaaah onder de 80
(en een BMI van 23,2 )

welkom terug Lot

Hier moet ik nog even op reageren: ik heb echt bewondering voor jou: echt heel goed, man!!
  vrijdag 18 juli 2008 @ 15:49:27 #300
14746 k_i_m
pi_60191545
Hoe kan ik daar nou overheen gelezen hebben? . Wat goed BJ! .
In my life
Why do I smile
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')