abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60150861

Het vorige deel: Slank de zomer in #184 met leggings en flubberarmen

Voor wie is "Slank de zomer in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Sylvana = Sylvana
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje/Faithy = Gaby

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.

Momenteel is het SHE-dieet erg hot. Wil je weten wat het inhoudt, klik dan hier

[ Bericht 1% gewijzigd door cinnamongirl op 16-07-2008 19:44:43 ]
pi_60150991
Ik heb het concept van je boek gevonden, SHE! Nog even lezen.
pi_60151033
Even mijn laatste post uit het vorige topic nog een keertje hoor.
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 19:15 schreef SHE het volgende:

[..]

Simpel, door suiker weg te laten krijgt je lichaam eindelijk de kans de echte troep in je lijf af te breken.
Dat doet ie dan zo enthousiast, dat je ontzettende koppijn kan krijgen.
De een heeft er meer last van dan de ander, afhankelijk van hoeveel suiker je gewend was te eten.

Suiker zorgt voor enorme ruis in je stofwisseling.
Daarom zegt SHE

* SHE neemt nog een hapje van haar cheesecake

Maar goed, eigenlijk moet je dus heel blij zijn dat je pijn hebt; het is een supergoed teken en het verdwijnt echt vanzelf.
Ibu slikken, niet morren.
Nou, vooruit dan maar.

Ik ben overigens zeer trots op mijzelf. Vanmiddag hadden we een themamiddag van ons werk. Inclusief lunch en ze hebben altijd gruwelijk lekkere broodjes en heerlijke kroketten. Maar ik heb braaf mijn twee volkoren boterhammen met pindakaas zitten wegwerken. @ me.

Vanavond eet ik supergroen. Broccoli met olijfolie en verse groene tuinkruiden (peterselie, bieslook en rozemarijn) onder de grill. Daarbij een kogelbiefstukje. Van de Lidl, eens proberen hoe dat rundvlees van hun is. Het ziet er goed uit iig.
  woensdag 16 juli 2008 @ 19:48:13 #4
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_60151090
Als je nog hoofdpijn hebt moet je nog meer water drinken, heus!
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_60151138
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 19:48 schreef k_i_m het volgende:
Ik denk dat te weinig vocht bij mij ook heeft bijgedragen aan de koppijn, ik drink nl. altijd (te) weinig. Heb bijna nooit dorst ook.
  woensdag 16 juli 2008 @ 19:52:16 #6
14746 k_i_m
pi_60151201
Met dat stomme dieet wat ik doe merk ik echt wanneer ik te weinig gedronken heb. Dan voel ik me een heel stuk slechter dan dat ik de hele dag door blijf drinken. Als je een flinke pot thee zet gaat het al een stuk makkelijker. Ik denk dat ik nu bij 3 liter op een dag me optimaal voel, terwijl ik normaal niet verder dan anderhalf kom.
In my life
Why do I smile
pi_60151349
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 19:48 schreef k_i_m het volgende:
Nóg meer? Dan kom ik niet meer van de WC af.
  woensdag 16 juli 2008 @ 20:08:13 #8
14746 k_i_m
pi_60151540
Euh, ik heb me aangemeld op het forum om ook in het lijstje te komen, maar waar moet ik in godsnaam gegevens ingeven? Ik ben echt een beetje achterlijk vandaag .
In my life
Why do I smile
pi_60151633
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 20:08 schreef k_i_m het volgende:
Euh, ik heb me aangemeld op het forum om ook in het lijstje te komen, maar waar moet ik in godsnaam gegevens ingeven? Ik ben echt een beetje achterlijk vandaag .
Rechtsboven. Resultaat toevoegen heet het geloof ik. Heb je Troel al gePMt?
  woensdag 16 juli 2008 @ 20:17:01 #10
14746 k_i_m
pi_60151767
Ja, heb ik al gedaan.
In my life
Why do I smile
  woensdag 16 juli 2008 @ 20:18:20 #11
14746 k_i_m
pi_60151803
Waar rechtsboven? De indexpagina?
In my life
Why do I smile
  Vis een optie? woensdag 16 juli 2008 @ 20:19:58 #12
70532 loveli
N
pi_60151835
Zometeen pilates-les (oftewel slechte tvp).
crap in = crap out
pi_60151870
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 20:18 schreef k_i_m het volgende:
Waar rechtsboven? De indexpagina?
http://www.dieet-web.nl/

O, je moet eerst inloggen, rechtsboven. Of registreren als je nog niet bent geregistreerd en dan krijg je een stukje met profiel en dat staat ook rechtsboven.
  woensdag 16 juli 2008 @ 20:22:04 #14
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60151893
Ik ga dinsdag naar de Cambridge muts, dus ik merk wel dat ik wat nonchalanter wordt momenteel, ik het kader van "straks kan het sowieso niet meer". Overdag ben ik netjes maar vanavond hebben we (volkoren)pannenkoeken gegeten bijvoorbeeld . Ach, leuk voor de kleine

Ik sport wel braaf, maandag spinnen, vandaag een half uur steppen en een uur pilates (oke, dat verbrand niks maar het is wel goed voor je spieren) en morgen weer spinnen.

Ik heb me maar niet gewogen de afgelopen paar dagen .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 16 juli 2008 @ 20:24:13 #15
14746 k_i_m
pi_60151950
Ik heb me geregistreerd op het forum . D'ohhhhh
In my life
Why do I smile
  woensdag 16 juli 2008 @ 20:25:41 #16
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60151973
Blaat ( lees dan ook eens beter muts)

Ikzelve dus he
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_60152198
Dat ene blokje pure chocola (70%, fair trade van de Lidl) smaakt wel extra lekker nu.
pi_60152511

Conleche, dank voor de broek! Ik vind hem mooi! Hij spant een beetje om mijn bovenbenen Maar over een kilo of 3,4 zou ie prima moeten zitten

Ik ben trouwens 4 kilo kwijt so far.
pi_60152694
Heb bij mn broer gegeten. Ik kreeg pizza
En ik heb hoofdpijn, omdat ik dacht er goed aan te doen eens een dagje geen koffie te drinken
Het mooi kotsende meisje.
pi_60152698
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 20:08 schreef k_i_m het volgende:
Het lukte mij ook niet om me aan te melden, alhoewel ik geen echte internet-kneus ben...

Maar wat het bij mij was: Je kan je 2x regisreren. 1x voor het forum en 1x voor iets anders dan het forum en wat niet voor het forum is is de registratie rechtsboven. Beetje vaag dit.
Maar als het goed in kom ik nu ook in de lijst. Ik herken wat Conleche zegt, ik wil ook altijd weten hoeveel iemand weegt/woog en wat voor lengte om te vergelijken.
pi_60152826
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 20:24 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb me geregistreerd op het forum . D'ohhhhh
Ik was niet de enige zie ik nu

Vandaag 1780 KCal op. Geen snack op (alleen 2 handjes cashewnoten), noten vind ik zelf niet echt snack, namelijk ook niet heel erg lekker. En heb weer hardgelopen, het was erg lekker weer.

[ Bericht 16% gewijzigd door Fruity op 16-07-2008 21:20:15 ]
  woensdag 16 juli 2008 @ 21:42:55 #22
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60153715
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 20:35 schreef Isegrim het volgende:
Dat ene blokje pure chocola (70%, fair trade van de Lidl) smaakt wel extra lekker nu.
Je zult gaandeweg sowieso merken dat je een ontzettend fijne neus krijgt voor 'lekker' .
Je smaak verbeterd, je cravings verdwijnen en je gaat echt op zoek naar gezonde dingen; die ineens ook heel anders smaken.

Ik ben er niet zozeer lyrisch over omdat je er van afvalt, maar omdat het absoluut je levensvreugd verhoogd.

Ik had vandaag trouwens makkelijke pot. Meneer wilde wel weer eens hollands eten; dus ik naarstig op zoek naar iets kazigs.
Stuit ik op rundervinken ( Lidl ); die krengen in een plens olie en roomboter schitterend gaar laten worden, superkrokante bistro krieltjes erbij ( ook voor hem ) en voor mezelf wilde spinazie met knof, tomaten en ui in de roerbak.

Alles leuk en aardig, maar die vinken waren ronduit goddelijk. Dat ligt overigens wel aan de fabrikant hoor; precies goed gekruid, ontzettend mals vlees en subliem in garing, zonder plenzen water.
Ik had het nog nooit gegeten; maar zowaar hebben ze een fan. Een aanrader dus.
pi_60153861
Moet je eens slavinken proberen en dan het spek knapperig laten worden. Mjam.

Rundervinken bak ik altijd per 4, dan kan wat erover blijft koud gegeten worden bij ontbijt, lunch of snack. Ook fijn!!
  woensdag 16 juli 2008 @ 21:54:27 #24
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60153977
Ik heb er hier ook 2 over Ik had 2 bakjes van 4 . Omdat ik niet precies wist wat het was had ik voor de zekerheid maar extra meegenomen. Ze zagen er zo klein en truttig uit namelijk.
Niets is minder waar, want ze vullen enorm. Ik was na 1 vinkje wel klaar.

Omdat het vlees nog heel flauw roze was van binnen kan ik ze zonder problemen morgen nog opwarmen en voor de lunch eten met wat mosterd ofzo. Ik kijk er nu al naar uit Ik heb namelijk ook nog wat spek en haricots verts in huis en dat mixt volgens mij prima voor een snelle lunch hap.

Slavink is met spek he? Ziet eruit als vink maar dan met spek eromheen?
Wat zit er eigenlijk om die rundervink heen?
pi_60154504
Om rundervinken zit heel dun gesneden mager rundvlees. Slavink is idd met spek en het is volgens mij ook varkensgehakt, of half om half. Stuk vetter dus, maar ook lekker, als je tenminste het spek knapperig bakt, anders is er niets aan.
pi_60154636
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 21:42 schreef SHE het volgende:

[..]

Je zult gaandeweg sowieso merken dat je een ontzettend fijne neus krijgt voor 'lekker' .
Je smaak verbeterd, je cravings verdwijnen en je gaat echt op zoek naar gezonde dingen; die ineens ook heel anders smaken.

Ik ben er niet zozeer lyrisch over omdat je er van afvalt, maar omdat het absoluut je levensvreugd verhoogd.
Okee. Behalve als een manier om wat kilo's kwijt te raken begin ik het ook als een interessant experiment te zien. Ik heb mezelf de laatste twee jaar veel te veel volgestouwd met troep (naast mijn goddelijke zelfgekookte voer dan natuurlijk )...
pi_60154699
Zijn de suikervrije kaugums waarvan ik er dagelijks een stuk of vijf, zes eet eigenlijk okay? Ze bevatten vier kcal per stuk.
pi_60155107
@SHE:

Lijkt jouw dieet eigenlijk niet een beetje hierop: http://www.earth360.com/diet_paleodiet_balzer.html ? Gewoon eten zoals mensen gebouwd zijn om te eten?
pi_60155197
Even een vraagje.

Ik wil morgen beginnen met wat af te vallen en wil gaan hard lopen. Zijn er bepaalde tijdstippen waarin je het best kunt lopen, of maakt dat niks uit? Hoe zit het met eten? Moet ik vóór het hardlopen eten of daarna? Of moet het volledig buiten ontbijt, lunch of diner vallen?

Hebben jullie misschien tips voor het hardlopen? Zijn er bepaalde trainingschema's? Hoe lang moet ik de eerste keer lopen?

Alvast bedankt!
  woensdag 16 juli 2008 @ 22:49:29 #30
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60155289
Mwoah, als we zouden eten zoals we dat eigenlijk horen te doen; dan aten we alleen zaden, noten, rauwe plantjes en rauw vlees.
Dat is natuurlijk onhaalbaar en ik denk ook wel dat onze spijsverteringsorganen in de loop der duizenden jaren enigzins zijn geevolueerd.

Ik ben het in essentie met ze eens, maar ik geloof niet in oer-dieten. We hebben een totaal andere calorie-behoefte, omgeving en dagelijkse lichamelijke/geestelijke acitivteit.
Ik ben er nog niet uit of je dit wel zo makkelijk kunt toepassen op een totaal andere tijd.
Vwb mijn 'dieet' ; dat lijkt overal op. Verschillende componenten zul je terugvinden in andere dieten.
Ik ben immers ook niet in de veronderstelling dat ik het wiel opnieuw heb uitgevonden; ik heb alleen getracht het noodzakelijke met het plezierige te combineren.
  woensdag 16 juli 2008 @ 22:52:41 #31
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60155350
Overigens ben ik wel nog steeds voor het absoluut mijden van aardappel, bonen en granen uit je voeding.
Je draait beter, sneller en effectiever...is een feit.
Je eet ook minder, je stofwisseling is effectiever en je hebt minder kans op 'fout' eten.
Als je dan ook nog kaas kan laten staan ( iets wat ik nooit zou kunnen of willen ) ; dan kom je wel aardig in de buurt van een superslim dieet.
pi_60155409
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:49 schreef SHE het volgende:
Mwoah, als we zouden eten zoals we dat eigenlijk horen te doen; dan aten we alleen zaden, noten, rauwe plantjes en rauw vlees.
Dat is natuurlijk onhaalbaar en ik denk ook wel dat onze spijsverteringsorganen in de loop der duizenden jaren enigzins zijn geevolueerd.
Dat gaat niet zo snel volgens mij... Maar erg haalbaar lijkt dat dieet inderdaad niet. Ik heb het overwogen omdat ik jarenlang last heb gehad van vrij ernstige acne (en daar zou het tegen helpen), maar ik was toen nog vegetariër en dan is dat dieet helemáál onhaalbaar. Uiteindelijk ben ik met evil westerse geneeskunde van mijn acne afgekomen (Roaccutane, absolute rommel maar ik wou dat ik het tien jaar eerder had genomen).
quote:
Ik ben het in essentie met ze eens, maar ik geloof niet in oer-dieten. We hebben een totaal andere calorie-behoefte, omgeving en dagelijkse lichamelijke/geestelijke acitivteit.
Ik ben er nog niet uit of je dit wel zo makkelijk kunt toepassen op een totaal andere tijd.
Vwb mijn 'dieet' ; dat lijkt overal op. Verschillende componenten zul je terugvinden in andere dieten.
Ik ben immers ook niet in de veronderstelling dat ik het wiel opnieuw heb uitgevonden; ik heb alleen getracht het noodzakelijke met het plezierige te combineren.
Da's waar. Het is ook allemaal vrij logisch.
pi_60155430
Zit ik verkeerd hier met mijn vragen?
  Vis een optie? woensdag 16 juli 2008 @ 22:57:27 #34
70532 loveli
N
pi_60155471
Ik (lees: mijn lijf) ben er wel een voorstander van om te eten wat er van origine groeit in het land waar je bent geboren. Veel buitenlandse etenswaren verdraagt mijn lijf gewoon niet.
Verder bevatten de granen van vroeger veel meer eiwitten dan tegenwoordig, nu wordt er gekweekt op zetmeelopbrengst en wat de voedingsmiddelenindustrie nog meer interesaant vindt.

En SHE, als je groene groenten zegt bedoel je dus geen snij- tuin- of sperziebonen?
crap in = crap out
pi_60155472
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:52 schreef SHE het volgende:
Overigens ben ik wel nog steeds voor het absoluut mijden van aardappel, bonen en granen uit je voeding.
Vallen linzen daar ook onder? Ben ik echt dol op, maar ook op aardappelen trouwens. Niet gekookt, maar met name gebakken / gefrituurd.
quote:
Je eet ook minder, je stofwisseling is effectiever en je hebt minder kans op 'fout' eten.
Als je dan ook nog kaas kan laten staan ( iets wat ik nooit zou kunnen of willen ) ; dan kom je wel aardig in de buurt van een superslim dieet.
Ik eet 'noodgedwongen' vrijwel geen kaas - mijn vriend lust het niet, dus ik maak sowieso vrijwel nooit gerechten met kaas. Bak af en toe een tosti en daar blijft het wel zo'n beetje bij.

Ben er zelf van overtuigd dat zuivelprodukten in het algemeen niet echt gezond zijn...
  woensdag 16 juli 2008 @ 22:58:18 #36
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60155483
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:45 schreef BlackWizard het volgende:
Even een vraagje.

Ik wil morgen beginnen met wat af te vallen en wil gaan hard lopen. Zijn er bepaalde tijdstippen waarin je het best kunt lopen, of maakt dat niks uit? Hoe zit het met eten? Moet ik vóór het hardlopen eten of daarna? Of moet het volledig buiten ontbijt, lunch of diner vallen?

Hebben jullie misschien tips voor het hardlopen? Zijn er bepaalde trainingschema's? Hoe lang moet ik de eerste keer lopen?

Alvast bedankt!
S'ochtends voor ontbijt; of s'avonds heel laat. Eerste heeft de voorkeur.
Eten maakt niet uit, vooral niet te zwaar of hooguit wat eiwitten, als het je niet lukt om voor ontbijt te rennen.
Koolhydraten altijd NA het lopen; liefst binnen een kwartier na het lopen.

Ik geloof dat de meiden hier Evy lopen;
http://www.hardloopschema.nl/?p=hardlopen_nieuws_detail&detail=197
pi_60155494
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:57 schreef loveli het volgende:
Ik (lees: mijn lijf) ben er wel een voorstander van om te eten wat er van origine groeit in het land waar je bent geboren. Veel buitenlandse etenswaren verdraagt mijn lijf gewoon niet.

Pff, ik ben juist dol op exotisch voedsel en vind veel 'typisch Hollandse' groente- en fruitsoorten absoluut niet lekker...
  woensdag 16 juli 2008 @ 23:04:18 #38
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60155627
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:57 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Vallen linzen daar ook onder? Ben ik echt dol op, maar ook op aardappelen trouwens. Niet gekookt, maar met name gebakken / gefrituurd.
[..]

Ik eet 'noodgedwongen' vrijwel geen kaas - mijn vriend lust het niet, dus ik maak sowieso vrijwel nooit gerechten met kaas. Bak af en toe een tosti en daar blijft het wel zo'n beetje bij.

Ben er zelf van overtuigd dat zuivelprodukten in het algemeen niet echt gezond zijn...
Linzen zijn peulvruchten en derhalve familie van de boon.
Ik vind ze fantastisch en zou ze ook nooit helemaal afraden, al eet ik ze zelf zeer matig. ( ik verdraag bijna geen enkele boon )
Ze zijn zo vreselijk gezond dat ik vind dat je jezelf tekort doet als je ze laat staan.
pi_60155657
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 23:04 schreef SHE het volgende:

[..]

Linzen zijn peulvruchten en derhalve familie van de boon.
Ik vind ze fantastisch en zou ze ook nooit helemaal afraden, al eet ik ze zelf zeer matig. ( ik verdraag bijna geen enkele boon )
Ze zijn zo vreselijk gezond dat ik vind dat je jezelf tekort doet als je ze laat staan.
Ga ik ook zeker niet doen. Ben dol op Afrikaans & Indiaas eten. Dan kun je echt niet zonder linzen.
pi_60155720
quote:
doe ik tenmiste iets goed... nauwelijks brood, zelden kaas, misschien 4 keer aardappel per jaar...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 16 juli 2008 @ 23:08:04 #41
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60155727
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:58 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Pff, ik ben juist dol op exotisch voedsel en vind veel 'typisch Hollandse' groente- en fruitsoorten absoluut niet lekker...
Exotisch voedsel is de grootste dikmaker die er is.
Mijden als de pest, dus ook dat banaantje.

Veel kcal, bedoeld voor die regionen waar de bodem minder rijk is en de mens dus meer behoefte heeft aan calorierijk voedsel.. Eten naar het land waar je in leeft is op zich geen slecht uitgangspunt.
Er zijn legio studies waarin is aangetoond dat mensen overgewicht kregen door geografisch verkeerd voedsel.
( Japanners hier die dik worden en mollige hollanders die in Japan helemaal downsizen )
Heel grappig om te lezen.
Beste is om je aan te passen aan de bodem; hoe meer rijkdom en welvaartsprodukten, hoe groter de kans dat je ondanks je gezegende bouw toch hartstikke moddervet wordt.
pi_60155747
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:58 schreef SHE het volgende:

[..]

S'ochtends voor ontbijt; of s'avonds heel laat. Eerste heeft de voorkeur.
Eten maakt niet uit, vooral niet te zwaar of hooguit wat eiwitten, als het je niet lukt om voor ontbijt te rennen.
Koolhydraten altijd NA het lopen; liefst binnen een kwartier na het lopen.

Ik geloof dat de meiden hier Evy lopen;
http://www.hardloopschema.nl/?p=hardlopen_nieuws_detail&detail=197
Thnx!
  woensdag 16 juli 2008 @ 23:10:15 #43
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60155787
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:57 schreef loveli het volgende:
Verder bevatten de granen van vroeger veel meer eiwitten dan tegenwoordig, nu wordt er gekweekt op zetmeelopbrengst en wat de voedingsmiddelenindustrie nog meer interesaant vindt.

En SHE, als je groene groenten zegt bedoel je dus geen snij- tuin- of sperziebonen?
Jawel hoor; alles wat groen is.
pi_60156014
Ik loop altijd hard om een uur of 5 's middags. 's Ochtends heb ik na 10 meter zure spieren! Ik zorg wel dat ik niks meer heb gegeten zo'n 3 uur van te voren. (hoewel een stuk fruit een uur van te voren niet zoveel kwaad kan volgens mij).
pi_60156038
Het gaat weer over interessante dingen. Ik wilde al haast deeltijd een opleiding voeding gaan doen na SHEs mooie verhalen en het lezen van het boek van prof. Katan over gezond eten. Inmiddels is mijn enthousiasme weer wat getemperd; ik probeer naast werk en vrijwilligerswerk ook nog een vliegbrevet te halen en wil Zweeds leren. First things first, eerst maar eens een slaapje doen en morgen weer een betere eetdag
Springfield's looking pretty dusty today
pi_60156074
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 23:20 schreef conleche het volgende:
Ik loop altijd hard om een uur of 5 's middags.
Ik ook, de deur van mijn kantoor uit hahaha!

woensdag 16 juli 2008 @ 23:34:16 #47
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60156305

Waarom Zweeds Marz?
pi_60156656
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 23:23 schreef -marz- het volgende:

[..]

Ik ook, de deur van mijn kantoor uit hahaha!

Hihi, heb je een drankje op, Marzreepje??

Ja, what's with the Zweden? Was jij laatst ook al niet op het vliegveld van Stockholm?
pi_60157171
Toch nog maar even een tvp plaatsen, kom er net achter dat ik morgen de hele dag (en nacht) en de volgende dag niet thuis ben . En begin mijn nieuwe werk meteen goed: gerookt rundervlees (ofzo) gehaald voor op mn boterhammetjes, en ik heb nog geen suiker kunnen ontdekken . En yoghurt voor de muesli, want die in Frankrijk was echt niet te eten, met enge klontjes . Ga meteen weer gezond doen, na al die enge zoete broodjes vandaag ...

Maargoed, weltrusten allemaal
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_60157381
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:57 schreef Isegrim het volgende:

[..]

[..]

Ik heb net uiensoep gegeten met broodjes met rauwmelkse gruyere erin... Heerlijk! Ik eet niet veel kaas, want dierlijke vetten zijn niet gezond, yadayada, maar een beetje genieten moet kunnen, toch?
pi_60157564
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 00:29 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik heb net uiensoep gegeten met broodjes met rauwmelkse gruyere erin... Heerlijk! Ik eet niet veel kaas, want dierlijke vetten zijn niet gezond, yadayada, maar een beetje genieten moet kunnen, toch?
Onder de grill die kaasbroodjes??

Ik zelf heb nog gegeten vanavond: een bakje light vanille-ijs (echt niet veel, ik heb het afgewogen 50 gram= 70 cal en 7KH) een kopjekoffie met een stukje pure choco met sinaasappelschilletjes erin. En nog een handje amandelen.

Fijn dat je de broek mooi vindt!

Chico WB
pi_60157640
Stinken joh, die gruyere Heerlijk was het.

En ja, ik vind het ook echt mooie stof. Over een maand moet ie mooi zitten, van mezelf
  donderdag 17 juli 2008 @ 00:58:40 #53
217051 Brons_Juweel
I'm not going home.
pi_60157750
Dag lieve mensen,
Ik wil dus 7 kilo afvallen. Ik train zo'n beetje om de dag. Is dat wel handig? Of kan je beter iedere dag trainen? Qua voedsel eet ik gewoon wat thuis te eten valt.
Gangstarr
pi_60157771
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 17:30 schreef SHE het volgende:

[..]

Da's makkelijk; Ik ben 1m.75 en ik weeg 65 kilo.
Ik wil/moet van mezelf naar 58; dat was altijd mijn beste gewicht. Voor sommigen te mager, maar ik vind het mooi
Grappig. Ik ben ook 1.75 en 65
en ik wil ook zo iets wegen.
pi_60159041
Goeiemorgen allemaal

Ik ben afgevallen tijdens mijn vakantie . En dat terwijl mijn ouders heel erg aan het opletten waren of ik niet te weinig at (en zij voor mijn gevoel echt superveel eten. Als je ontbijt met 1/4 stokbrood, hoef ik 2 uur later niet weer koek of taart . En was te misselijk vaak om iets te eten). Maargoed 1.5 eraf dus .

@Juweeltje: welkom en veel succes . Sporten en gezond eten is een heerlijke combinatie.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  donderdag 17 juli 2008 @ 08:51:47 #56
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60159375
Ik heb mezelf ook op dieet gezet... was iets te vrolijk aan het bulken dus er moet vet vanaf.

Tevens gestopt met sigaretten roken, dus het zijn zware tijden in huize culo. Ik vreet me het schompes aan magere kwark, drink alleen nog groene thee en verder groente en mager vlees en in de ochtend bruin brood/pasta/rijst.

Werkt overigens wel super.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_60159802
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:45 schreef BlackWizard het volgende:
Even een vraagje.

Alvast bedankt!
zoals al gepost: lopen met Evy op je MP3 werkt hartstikke goed. Loop vooral niet te hard, eerst moet je trainen op een bepaalde afstand volhouden, daarna kan je (als je dat belangrijk vindt) op snelheid gaan trainen. Je loopt in het begin maar een paar minuten, dus verwacht niet dat de kilo's er gelijk af gaan vliegen.

tijdstip lopen: het is veel belangrijker dat je regelmatig loopt dan wanneer je loopt. Er zijn mensen die per se 's ochtends op een nuchtere maag lopen omdat ze denken dat je dan meer afvalt, ik kan dat niet want dan ben ik niet vooruit te branden. Zelf loop ik het liefst 's avonds na het eten om een uur of 8.
pi_60160069
quote:
Heb ik potdomme net een heule schaal hummus gemaakt. Wou ik eten met wat pittabrood
Nou ja, er zit geen aardappel of kaas in. Die laatste 2 mijd ik als de pest, terwijl ik een MEGAkaaskop ben.
  donderdag 17 juli 2008 @ 09:53:23 #59
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60160190
Gewoon lekker eten, is goed voor je
Eten moet leuk blijven; van het knagen op rauwe groenten en lapjes vlees is nooit iemand gelukkiger geworden.
pi_60160390
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 23:08 schreef SHE het volgende:

[..]

Exotisch voedsel is de grootste dikmaker die er is.
Mijden als de pest, dus ook dat banaantje.
Bananen lust ik niet, tenzij ergens in verwerkt. Wel ben ik dol op ananas (wel goed volgens jou ), lychees, kiwi's, perziken, pitaya's... Niet op appels, sinaasappels, peren...
quote:
Veel kcal, bedoeld voor die regionen waar de bodem minder rijk is en de mens dus meer behoefte heeft aan calorierijk voedsel.. Eten naar het land waar je in leeft is op zich geen slecht uitgangspunt.
Er zijn legio studies waarin is aangetoond dat mensen overgewicht kregen door geografisch verkeerd voedsel.
( Japanners hier die dik worden en mollige hollanders die in Japan helemaal downsizen )
Heel grappig om te lezen.
Beste is om je aan te passen aan de bodem; hoe meer rijkdom en welvaartsprodukten, hoe groter de kans dat je ondanks je gezegende bouw toch hartstikke moddervet wordt.
Met typisch Hollands bedoel ik met name koolsoorten e.d. (rode kool, witte kool, spruitjes etc.). En gekookte aardappelen. De Hollandse pot. Ik houd van gekruid eten.
pi_60160413
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 00:29 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Oh ja hoor, ik eet ook gewoon wel zuivel, maar je zult mij bijvoorbeeld geen melk zien drinken. Dat vind ik niet eens lekker, maar ben er ook van overtuigd dat het gewoon echt niet goed is om elke dag melk te drinken.
pi_60161585
Ga vanavond maar eens de Albert Heijn XL opzoeken en weer wat verantwoorde troep in slaan
pi_60163296
Ik eet vandaag geen brood als lunch Zit rauwe groente te knagen. Want vanavond, dan ga ik zondigen!! Woei!! Lekker pasta eten met zelfgemaakte knoflokerige tomatensaus, en een lekker toetje toe
pi_60163308
Ik drink nu een smoothie van magere yoghurt, blauwe druiven en Chinese pomelo pompelmoes heet dat dus in het Nederlands. Ik dacht dat het erg vies zou zijn maar het is eigenlijk juist lekker.
  donderdag 17 juli 2008 @ 12:43:11 #65
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60163425
Ik ben vandaag helaas niet verder gekomen dan een plakje ham en een hapje appel
Administratie-dag en daar word ik altijd zo hyper van dat ik geen hap door mijn keel krijg.

*sigh*

Vanavond een gegrild bio kipfiletje, ingewreven met mdme jeanette pasta, salade van tomaat-ui en mdme jeanette en wat kruidige bataat-frietjes voor de mister erbij met chutney-mayo dip.
De fik erin
Heeft iemand ook zon besteld? Ik heb mijn bestelling nog niet gezien en ik wacht al een week
  donderdag 17 juli 2008 @ 12:47:33 #66
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_60163496
hier ook zeeeer triest weer buiten, je zou er haast depri van worden .....

heb net optimel vanilleyoghurt gehad met special K. En nu moet ik zo naar de tandarts.. en ik ben best zenuwachtig, want ben al 3 jaar niet geweest... hoop dat de schade meevalt.
vanavond late dienst. dus weer optimel en special K en een soepje en fruit ofzo...

05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_60163551
Ben nu vast rijst aan het koken voor a.s. weekend, heb ik morgen geen tijd voor. Ik heb drie kilo jasmijnrijst gehaald bij de Lidl, daar kan ik denk ik een week of zes mee doen (ben uitgegaan van 50 gram per portie).

SHE, ik heb dit weekend twee feestjes. Ik wil niet gaan lopen zondigen, maar ik wil ook niet de hele avond op een houtje bijten. Ik kan wat popcorn meenemen, maar dat vind ik zelf niet zo lekker. Zijn die Snack-a-Jacks ook een idee? Anders maar wat gerookte kip. En bedoel je met chili-dip gewoon van die sweet chilli sauce?
  donderdag 17 juli 2008 @ 12:55:57 #68
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60163648
Zondigen:

gerookte kip; desgewenst met chili dip ( pas dan wel op dat je geen zoete drankjes drinkt..teveel suiker )
nootjes
frikandellen ( WAAAAAAAAAT?? ja, frikandel..gewoon in de mayo proppen )
kroketje of bitterbal
kaas

keuze genoeg he?

Er is dan wel een maar:

- geen bier
- geen wijn

alleen wodka.

- geen brood/chips/crackers

Snack-a jacks en andere rommel is dus echt VERBOTEN.
pi_60163667
Hm, ik zie het al. Die Snack-a-Jacks zitten gewoon boordevol calorieën.
  donderdag 17 juli 2008 @ 12:57:50 #70
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60163688
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 12:56 schreef Isegrim het volgende:
Hm, ik zie het al. Die Snack-a-Jacks zitten gewoon boordevol calorieën.
kcals zijn niet erg; de crap die erin zit zijn erg. Kun je net zo goed een blokje kaas eten.
pi_60163715
Snack-a-jacks zijn bovenal gewoon heel vies Met van die rare smaakjes, brr.
pi_60163720
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 12:55 schreef SHE het volgende:
Zondigen:

gerookte kip; desgewenst met chili dip ( pas dan wel op dat je geen zoete drankjes drinkt..teveel suiker )
nootjes
frikandellen ( WAAAAAAAAAT?? ja, frikandel..gewoon in de mayo proppen )
kroketje of bitterbal
kaas

keuze genoeg he?

Er is dan wel een maar:

- geen bier
- geen wijn

alleen wodka.

- geen brood/chips/crackers

Snack-a jacks en andere rommel is dus echt VERBOTEN.
Ik zag al dat het rommel is idd.

Vodka vind ik helaas echt te smerig, maar misschien kan ik er iets doormikken wat het drinkbaar maakt.

Ik neem zelf wel wat gerookte kip mee (heeft Aldi of Lidl niet van die pakjes met gerookte kip / kalkoenreepjes? weet niet of daar toevoegingen inzitten, maar ik heb dat spul ooit eens zien liggen).

Kroket en frikandel, dat noem ik nog eens lekker verantwoord zondigen.
pi_60163738
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 12:58 schreef ColdFeet het volgende:
Snack-a-jacks zijn bovenal gewoon heel vies Met van die rare smaakjes, brr.
Ik heb ze nog nooit op. Wat ik wel erg lekker vind zijn die zoutjes van Cracottes. Maar daar zal ook wel een hoop troep in zitten.
  donderdag 17 juli 2008 @ 13:02:01 #74
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60163771
Oh en vwb Kaas..( ook bekend onder de naam Lucifer of Beelzebub )
Als je je darmen wat wilt sparen, zeker als je alcohol drinkt, kies dan voor brie, camembert, edammer of gouda.
Andere kazen: niet doen.
  donderdag 17 juli 2008 @ 13:04:15 #75
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60163818
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 12:59 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik zag al dat het rommel is idd.

Vodka vind ik helaas echt te smerig, maar misschien kan ik er iets doormikken wat het drinkbaar maakt.

Ik neem zelf wel wat gerookte kip mee (heeft Aldi of Lidl niet van die pakjes met gerookte kip / kalkoenreepjes? weet niet of daar toevoegingen inzitten, maar ik heb dat spul ooit eens zien liggen).

Kroket en frikandel, dat noem ik nog eens lekker verantwoord zondigen.
Als je er maar iets doormikt wat suikervrij is. ( gezoet met zoetstof kan wel )
ICheck de verpakking van de kip op suiker/kh's ; als het te hoog is, laten liggen of de chili dip weglaten.
Dip dan met dijonaise; die is suikervrij.
Anders krijg je ongemerkt alsnog een hoop suikers binnen.
pi_60163863
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 13:04 schreef SHE het volgende:

[..]

Als je er maar iets doormikt wat suikervrij is. ( gezoet met zoetstof kan wel )
ICheck de verpakking van de kip op suiker/kh's ; als het te hoog is, laten liggen of de chili dip weglaten.
Dip dan met dijonaise; die is suikervrij.
Anders krijg je ongemerkt alsnog een hoop suikers binnen.
Kee, ik ga zo eens even shoppen.

In de regen.

Ik vind het trouwens wel verrekte handig, zo'n gratis dieetcoach.
pi_60163949
Ik moet trouwens nog even een weegschaal kopen. Wel handig als bezig bent met afvallen.
pi_60164216
Ik heb ook al de hele week administratie-week en ruzie met de accountant (die ik er dus uit ga schoppen), Ik stuur her en der boze mailtjes, met dat ze nu toch fuckerdefuck eens moeten betalen, ik word er niet gezelliger op zo'n 4x per jaar. Als ik 's nacht wakker word, zit ik direct rechtop in bed en ben ik wóedend op dees of geen. Ik heb daar wel wat op gevonden: als ik nu wakker word, pak ik direct m'n iPod en ga daar een potje op patiencen, dan kan ik niet piekeren en dan val ik na een uur of zo wel weer in slaap.

Mijn eetlust bederft het niet however: ik heb net gebrunched met 4 sandwichplakjes gerookte zalm. Met paprika rauwkost en eiersalade.

(is er hier niemand met een administratiekantoor, die in Amsterdam woont en die de boel van me wil overnemen???)
pi_60164284
Ik wil best je administratie doen en boos bellen maar ik heb er de opleiding niet voor
pi_60164287
Hebben jullie het nou over je eigen persoonlijke administratie of over jullie werk?
  donderdag 17 juli 2008 @ 13:25:28 #81
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60164342
Dat s'nachts woedend wakker worden herken ik. En mijn vriend ook; die krijgt er regelmatig van langs in mijn slaap

Helaas geen tip voor je in A'dam. Ik heb wel een toffe accountant, maar die zit in Utrecht.
  donderdag 17 juli 2008 @ 13:26:28 #82
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60164366
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 13:23 schreef Isegrim het volgende:
Hebben jullie het nou over je eigen persoonlijke administratie of over jullie werk?
Eigen. Administratief medewerkers zijn volgens mij hartstikke masochistisch. Ik zou er niet aan moeten denken!
pi_60164369
Hey SHEmeisje, heb je goeie ideeen wbt lunch (op het werk)? Ik zou wel van het brood afwillen een paar keer per week iig, maar ik weet geen goed vullende vervanger eigenlijk.

Over Zweeds leren; Zweden is een geweldig land en het mannetje en ik hebben plannen om er in de verre of misschien wel nabije toekomst meer tijd door te brengen.
pi_60164372
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 13:02 schreef SHE het volgende:
Als je je darmen wat wilt sparen, zeker als je alcohol drinkt, kies dan voor brie, camembert, edammer of gouda.
want?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 17 juli 2008 @ 13:32:08 #85
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60164513
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 13:26 schreef DarkElf het volgende:

[..]

want?
Heeft met fermentatie te maken; de aangehaalde kazen bevatten minder dan 1% lactose/kh's.
Alle andere kazen zitten daarboven. En dat vergroot de gevoeligheid op de darmen.
pi_60164539
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 13:26 schreef SHE het volgende:

[..]

Eigen. Administratief medewerkers zijn volgens mij hartstikke masochistisch. Ik zou er niet aan moeten denken!
Ik doe eigenlijk nooit mijn persoonlijke administratie, zou niet weten wat ik zou moeten doen. Enige administratieve werkzaamheid die ik persoonlijk verricht, is het doen van belastingaangifte. Alle betalingen gaan automatisch verder en een huishoudboekje houd ik ook niet bij ofzo.
pi_60164549
Ik dus ook m'n eigen administratie, plus die van de meneer én die van de galerie. Ik suck in het doen van de administratie, maar de rest suckt nog veel harder, dus ik zit ermee opgezadeld, maar ik wil er nu echt vanaf.

Marz: Wat ik hierboven omschreef als mijn brunch: is dat niks?? Heb je een koelkast op het werk, waar je dingen in kan bewaren?
  donderdag 17 juli 2008 @ 13:33:06 #88
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60164554
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 13:26 schreef -marz- het volgende:
Hey SHEmeisje, heb je goeie ideeen wbt lunch (op het werk)? Ik zou wel van het brood afwillen een paar keer per week iig, maar ik weet geen goed vullende vervanger eigenlijk.

Over Zweeds leren; Zweden is een geweldig land en het mannetje en ik hebben plannen om er in de verre of misschien wel nabije toekomst meer tijd door te brengen.
Heb ik, maar ik moet eerst even verder met cijfertjes en scheldwoorden.
Zal later wel wat posten.
pi_60164563
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 13:02 schreef SHE het volgende:
@ SHE: wat is de gedachtengang achter deze bewering? Ben ff nieuwsgierig.
pi_60164576
En geitenkaas, feta (of die soortgelijke witte kaas die de Turk verkoopt) en cottage cheese?
pi_60164615
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 13:32 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik doe eigenlijk nooit mijn persoonlijke administratie, zou niet weten wat ik zou moeten doen. Enige administratieve werkzaamheid die ik persoonlijk verricht, is het doen van belastingaangifte. Alle betalingen gaan automatisch verder en een huishoudboekje houd ik ook niet bij ofzo.
Maar ik heb een VOF en ik ben ook nog een eenmanszaak, dus dan moet je ieder kwartaal omzetbelasting betalen. En je facturen bijhouden enzo.
  donderdag 17 juli 2008 @ 13:40:37 #92
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60164759
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 13:33 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

@ SHE: wat is de gedachtengang achter deze bewering? Ben ff nieuwsgierig.
zie mijn post van 13.32

@ Ise: ook in geiten en schapenmelk zit lactose, weliswaar maar 7%, maar het blijft lactose.
WIl je het goed doen, dan vermijd je alles boven de 1%
Dry curd huttenkase mag wel.
pi_60164761
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 13:32 schreef SHE het volgende:

[..]

Heeft met fermentatie te maken; de aangehaalde kazen bevatten minder dan 1% lactose/kh's.
Alle andere kazen zitten daarboven. En dat vergroot de gevoeligheid op de darmen.
harde kazen bevatten toch juist minder lactose of begrijp ik je nu verkeerd?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 17 juli 2008 @ 13:45:40 #94
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60164894
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 13:40 schreef DarkElf het volgende:

[..]

harde kazen bevatten toch juist minder lactose of begrijp ik je nu verkeerd?
nee, je stelling is verkeerd. Het is niet waar dat alle harde kazen per definitie minder lactose/kh bevatten. Ook zachte kazen kunnen lactose-vrij zijn.
Genoemde kazen zijn allemaal praktisch lactose/KH-vrij.

- Goudse kaas
- Edammer
- Brie
-Camembert
- Huttenkaese ( de droge variant )
- Gruyere ( mag altijd )
- Cheddar ( mag altijd )
- Gorgonzola
- Stilton
- Port salut
- Monterey Jack
- Parmezaan

Edit: ik vul 'm even aan!
  donderdag 17 juli 2008 @ 13:51:09 #95
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60165037
Oh en rasp je kaas altijd zelf. In bijna alle kant en klare rasp zakjes zit zetmeel/anti-klontermiddeln ( doen ze erin om te voorkomen dat het gaat plakken )
pi_60165193
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 13:45 schreef SHE het volgende:
<knip>
aha .. nou thenks voor de info.. enne tis mijn stelling niet maar ik las het ergens
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_60165334
Oeh, Port Salut.

Droge Hüttenkäse? Geloof niet dat ik dat ken.
pi_60165366
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 13:51 schreef SHE het volgende:
Oh en rasp je kaas altijd zelf. In bijna alle kant en klare rasp zakjes zit zetmeel/anti-klontermiddeln ( doen ze erin om te voorkomen dat het gaat plakken )
Buiten dat zelf geraspte kaas zoveel lekkerder is natuurlijk
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_60165369
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 13:35 schreef conleche het volgende:

[..]

Maar ik heb een VOF en ik ben ook nog een eenmanszaak, dus dan moet je ieder kwartaal omzetbelasting betalen. En je facturen bijhouden enzo.
Makes sense.
pi_60165383
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 14:03 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Buiten dat zelf geraspte kaas zoveel lekkerder is natuurlijk
En goedkoper!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')