abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 juli 2008 @ 13:05:21 #251
221912 minilot
Nancy boy
pi_60187330
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 12:49 schreef kwakveense het volgende:
vriendje: ik ben een stapje verder, ik ben inmiddels ook gewoon boos.... en dat gaat ie zaterdag horen, want dan zie ik m als t goed is heel even. en dan zien we wel hoe de boel er daarna bijhangt...
Kun je je oncommunicatieve hork (zei je zelf! ) niet gewoon lekker meenemen naar Londen, joh? Ik kan me niet voorstellen dat ik naar Londen zou kunnen wanneer ik ruzie had met mijn lief. Maar ja, ik ben dan ook van het "Jij komt potdorie deze kamer niet uit tot we het uitgepraat hebben, plus goedmaakseks, al duurt het een week, en dan meld je je maar ziek op je werk!"-type.
Ik duld geen lopende ruzies binnen onze verkering. Mijn eigen oncommunicatieve hork weet dat inmiddels.
Sterkte ermee in elk geval. Ontopic, eet je meer of minder bij dit soort strubbelingen?
Let me see you stripped down to the bone
pi_60187398
ik wil ook een bento
  vrijdag 18 juli 2008 @ 13:11:55 #253
221912 minilot
Nancy boy
pi_60187481
Ha, ik wou al bijna zeggen: zal ik ze voor jullie meebestellen als ik weer eens wat bento-dingen uit Japan laat komen, maar ik gaf mezelf nog net op tijd een pets op mijn typvingers. Ik zie het al helemaal gebeuren dat jullie straks én geen hoepels én geen bentoboxen hebben.
pi_60187502
ik ga vandaag weer vreselijk eten
om 23:30 avond eten o joy
pi_60187565
Wat ga je nog meer bestellen dan, minilot? Eén bentobox is toch genoeg?

Ik doe gewoon suffe tupperware-achtige bakjes in mijn tas

Waarom zo laat, PF?
  vrijdag 18 juli 2008 @ 13:18:00 #256
221912 minilot
Nancy boy
pi_60187642
Wat ga je eten dan, prinses?

Ikzelf, vandaag, tot nu toe..
Om 08.00 een volkoren boterham met een gekookt eitje, een tomaatje, knoflook en peper. Erbij een rode appel en een handje blauwe bessen.
Om 12.00 een (behoorlijk groot) restje soep van zelfgetrokken groentenbouillon, met courgette, aubergine, tomaten, rode uien, prei en gekookte kipfilet. Altijd lekkerder de volgende dag. Als lunchtoetje kwartjes appel en een peer in de oven gegooid met een snuf kaneel.

En jullie?
pi_60187651
Omdat ik van 15:30 tot 21:00 werk, buiten, in een stad/wijk die ik niet ken en waar vaak geen snackbar of supermarkt oid is.
Voordat ik dan thuis ben is het 22:45/23:15 en voordat ik kan eten..

tussendoor eet ik dan ook pakjes sultana, (gister een hele bounty eergister een kitkat chunky, gekregen ), sesam stengels, pakjes sinaasappelsap, wasa met kaas, krentenbollen.

Dus ik ben nu dik en vadsig.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 13:18:23 #258
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60187655
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 13:05 schreef minilot het volgende:

[..]

Kun je je oncommunicatieve hork (zei je zelf! ) niet gewoon lekker meenemen naar Londen, joh? Ik kan me niet voorstellen dat ik naar Londen zou kunnen wanneer ik ruzie had met mijn lief. Maar ja, ik ben dan ook van het "Jij komt potdorie deze kamer niet uit tot we het uitgepraat hebben, plus goedmaakseks, al duurt het een week, en dan meld je je maar ziek op je werk!"-type.
Ik duld geen lopende ruzies binnen onze verkering. Mijn eigen oncommunicatieve hork weet dat inmiddels.
Sterkte ermee in elk geval. Ontopic, eet je meer of minder bij dit soort strubbelingen?
tsja, vakantie met vriendinnetje is geboekt, dus ik ga sowieso, en met haar en niet met hem... als ik terugkom is hij net een dag weg voor ruim een week...

we zijn nog maar net bij elkaar, een maand of drie, waarvan we elkaar de laatste maand nauwelijks gezien hebben. we hebben nog geen kans gehad dit soort issues te bespreken...

echt ruzie is t niet... dat is t stomme, ik heb gewoon geen idee wat er aan de ahnd is, en t ene moment ben ik dus boos, en t andere moment bang, en dan weer verdrieitg....afhankelijk van wat mijn zelfvertrouwen me op dat moment toebedeelt (of hij is gewoon stom bezig, of hij wil van me af, of hij ... bla bla bla)

maar goed, ik ga t er hier nu even niet meer over hebben...straks gaat t weer de hele tijd over mij en das niet de bedoeling...

ik eet (ontopic) overigens minder in zo'n periode, maar wel ongezonder...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 13:22:16 #259
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60187752
Euh...een maand of drie bij elkaar? In mijn opinie ben je dan het "elkaar schaapachtig aankijken en binnen 2 minuten bespringen-stadium" nog lang niet te boven...

Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_60187771
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 13:18 schreef minilot het volgende:
Wat ga je eten dan, prinses?

Ikzelf, vandaag, tot nu toe..
Om 08.00 een volkoren boterham met een gekookt eitje, een tomaatje, knoflook en peper. Erbij een rode appel en een handje blauwe bessen.
Om 12.00 een (behoorlijk groot) restje soep van zelfgetrokken groentenbouillon, met courgette, aubergine, tomaten, rode uien, prei en gekookte kipfilet. Altijd lekkerder de volgende dag. Als lunchtoetje kwartjes appel en een peer in de oven gegooid met een snuf kaneel.

En jullie?
gister zelfgemaakte drie maanden in de vriezer opwarm lasagne (maar ik nam maar een stukje want ik had al geen trek meer)
eergister prei/courgette/aardappels/soort achtig vlees. opgewarmd in de magnetron. Ik had alleen het vlees gegeten en tijdens het eten bedacht ik me dat ik in een stuk koe zat te knagen en toen had ik sowieso ook niet echt trek meer.
Die dag daarvoor had ik boontjes met feta kaas (al drie dagen geleden gemaakt ) geloof ik. en een pak koekjes.
en daarvoor weet ik het niet meer
pi_60187818
Omdat ik vandaag een beetje haast had, heb ik vandaag meer fruit dan normaal en geen noten

8:00 koffie en kwark. Ik hou niet van ontbijten, van arrem noede slinger ik die kwark maar naar binnen
10:30 smoothie van magere yoghurt en bosbessen, lekker!
12:30 twee volkoren harde broodjes met hummus en stukjes paprika

wrs
14:30 rest van de paprika, stiekem met een lik hummus
17:00 2 kiwi's
dan nog even kijken wat ik als avondeten maak; het moet wel een beetje licht en snel zijn, want voor het eten wil ik nog even 60-80 baantjes zwemmen
  vrijdag 18 juli 2008 @ 13:26:50 #262
221912 minilot
Nancy boy
pi_60187858
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 13:14 schreef ColdFeet het volgende:
Wat ga je nog meer bestellen dan, minilot? Eén bentobox is toch genoeg?
Is één paar schoenen genoeg? Eén tas? Eén kleur oogschaduw? Eén maat tampons voldoende?
Nee! Natuurlijk niet.

Vrolijke kleuterschool-lunches zoals die met poffertjes en het kuikentje van ei kunnen prima in zo'n felblauwe box, terwijl mijn lunches met saffraanrijst en gestoofde lentegroenten toch beter uitkomen in mijn deftige, donkere doos met kersenbloesem:

Verder heb je hele grote bento's waar je avondeten in past, hele kleintjes voor als je alleen wat kunstzinnig gesneden fruit mee wilt nemen in de trein, en dan is er natuurlijk nog de kwestie van deksels die smelten in de magnetron-waar-ze-niet-inmogen, hardnekkige tomatensausvlekken, en plotseling volstrekt onvindbare bento-boxen, die waarschijnlijk daar zijn waar ook mijn bibliotheekboeken, mijn paspoort, mijn staafmixer, zevenhonderd fietssleutels en het keyboard van mijn vriendje (jawel!) liggen.
pi_60187880
PF, jij inspiratiebom Ik ga vanavond salade maken van sperziebonen, limabonen, kidneybonen en feta. Met rode ui en vinaigrette
pi_60187896
hoe raak je een keyboard kwijt ??

ik vind die boxen cool, al snap ik het nog niet helemaal!
pi_60187944
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 13:27 schreef ColdFeet het volgende:
PF, jij inspiratiebom Ik ga vanavond salade maken van sperziebonen, limabonen, kidneybonen en feta. Met rode ui en vinaigrette

recept voor 4 pers:
150 gr sugarsnaps
150 gr doperwten
150 gr
150 gr....

nou ja er moesten nog andere bonen in! heldergroene
3 minuten koken.
af laten koelen
feta
walnoten

en dan een dressing van grove mosterd en nog wat rommel
pi_60187947
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 13:26 schreef minilot het volgende:

[..]

Is één paar schoenen genoeg? Eén tas? Eén kleur oogschaduw? Eén maat tampons voldoende?
Nee! Natuurlijk niet.

Vrolijke kinderbento's zoals die met poffertjes en het kuikentje van kip kunnen prima in zo'n felle blauwe, terwijl mijn lunches met saffraanrijst en gestoofde lentegroenten toch beter uitkomen in mijn deftige, donkere doos met kersenbloesem:

[ afbeelding ]

Verder heb je hele grote bento's waar je avondeten in past, hele kleintjes voor als je alleen wat kunstzinnig gesneden fruit mee wilt nemen in de trein, en dan is er natuurlijk nog de kwestie van deksels die smelten in de magnetron-waar-ze-niet-inmogen, hardnekkige tomatensausvlekken, en plotseling volstrekt onvindbare bento-boxen, die waarschijnlijk daar zijn waar ook mijn bibliotheekboeken, mijn paspoort, mijn staafmixer, zevenhonderd fietssleutels en het keyboard van mijn vriendje (jawel!) liggen.
Uhh, waarom niet?
Voor de rest: schater
Ik geloof dat ik er maar niet aan begin, ik zou precies hetzelfde doen (en ik zag net mijn creditcardafschrift ).

Maar hoe raak je in hemelsnaam een staafmixer kwijt?
pi_60187994
Doperwten met feta zijn idd ook lekker PF Maar als ik gesport heb, wil ik daarna altijd wel wat carbs, limabonen dus
pi_60187995
Sommige mensen hebben van die enorm grote tampons
eng.
pi_60188030
hm. al m'n vrienden zijn weg. en ik heb niets te doen. en deze zomer is geen zomer want ik heb gister uren in de regen gewerkt. en de enige vriend die hier nog wel is doet gaar dus reageer ik mij af op hem.
en mr pf is leuk op vakantie
pi_60188046
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 13:31 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
eng.
Sommige mensen hebben een Mirena... En die kunnen dan hun vriendinnetjes-die-per-ongeluk-vergeten-waren-dat-ze-ongesteld-moesten-worden-heb-je-een-tampon niet helpen
pi_60188126
Even hoor:

pi_60188141
Ik heb dat pas een keer durven vragen
Iedere vrouw wordt ongesteld maar ik vind het altijd vreselijk als mensen weten wanneer ik ongesteld ben.
pi_60188166
  vrijdag 18 juli 2008 @ 13:40:18 #274
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60188231
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 13:31 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
eng.
Sommige mensen zijn bevallen .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 13:41:02 #275
221912 minilot
Nancy boy
pi_60188247
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 13:28 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
hoe raak je een keyboard kwijt ??

ik vind die boxen cool, al snap ik het nog niet helemaal!
Als ik dát wist dan was -ie vast niet kwijt.

Er valt weinig aan te snappen. Bento boxen zijn gewoon lunchtrommels, maar dan vaak met als eigenschap dat ze uit meerdere bakjes bestaan (vaak gestapeld), je ze lekvrij kunt afsluiten en dat de bakjes in de magnetron kunnen.

De hele bento-cultuur beslaat wel wat meer. Het is een beetje de kunst om te zorgen dat je bento er ook goed uitziet. Japanse moeders doen dat met vrolijke figuurtjes in het eten, appelkonijntjes, gezichtjes van nori op je rijst... En dan krijg je dus dit soort idiote uitwassen:

Bento voor grote mensen gaat er meer om dat je een beetje nadenkt over de voedingswaarde, variatie, kleur en het uiterlijk van de inhoud van je box. Dat kost minder moeite dan je misschien denkt. Het ziet er natuurlijk al gauw een stuk smakelijker uit dan een boterham in een plastic zakje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')