abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 juli 2008 @ 19:02:45 #1
66825 Reya
Fier Wallon
pi_60025546
EchtGaaf aan het woord:

Het gedonder houdt maar niet op. Terwijl u en ik jaar in jaar uit in koopkracht achterblijven, verdient een nieuwe groep aristocraten elk jaar weer veel meer....Mag u het stellen met hooguit 3% per jaar erbij, deze graaiers nemen niet zelden genoegen met het tienvoudige. En dat terwijl hun basissalaris enorm te noemen is....

En ja, de kwestie is al zo lang in het nieuws. Maar de heren zijn niet van plan om hun leven te beteren. Sterker nog, het wordt ieder jaar weer erger....

Als door een wesp gestoken reageerder oa Ad Scheepbouwer van KPN en Boersma van Essent. Die eerste maakt het wel erg bont. Zijn personeel stond jaren op nul % en een gedeelte van zijn personeel mocht alleen blijven als ze een soberder contract tekenden.......Het salaris van Scheepbouwer bleef echter niet stilstaan, integendeel, zijn salaris klapt(e) elk jaar met tientallen % omhoog. Alsof het niets is. Desondanks voelt Adje zich "een beetje gediscrimineerd"door de ophef van de laatste tijd over die topbeloningen. Het moet echt niet gekker worden.

De verschillen worden steeds groter. Hoelang pikt u dat nog?

Dit plaatje zegt WERKELIJK alles over de ontwikkelingen van topsalarissen in relatie tot de ontwikkeling van het modale salaris:

bron volkskrant

De ophef over de ontwikkelingen van de topsalarissen is daarom niet bepaalt uit de lucht gegrepen.

Het boek "Het grote Graaien"van Xander van Uffelen is uit. En hoe getergd die topmanagers ze reageren. Geen wonder , er is gene nekel verband meer tussen prestatie en beloning. Het is gewoon niet meer uit te leggen....

Ondanks dat steeds vaker AvA laat horen, komen excessen nog steeds vaker er steeds erger voor. De laatste keer die pipo van Fortis met 73% erbij en als of dat het niets is, kreeg meneer ook zijn maximale bonus dubbel uitgekeerd

En gelukkig worden ze nu door het kabinet bij hun ballen gevat. Althans de werkgevers die die zich schuldig maken aan het exorbitant verrijken van topmanagers....
[..]

[..]

Een ZEER goed zaak is dit Vooral ook het bevriezen van de aandelenpakketten. Want het is natuurlijk een gotspe ten top hoe Rijkman Groenink wegkwam met al die miljoenen voor een dubieuze overname.....

Verder mogen ze gerust op de publieke schandpaal worden genageld. Het gedonder moet maar eens afgelopen zijn. Genoeg is genoeg. Tijd voor het fatsoen op de werkvloer.

Vervolg van:

Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!!
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #2
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #3
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #4
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #5
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #6
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #7
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #8
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #9
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #10
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #11
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #12
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #13
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #14
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #15
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #16
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #17
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #18
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #19
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #20
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #21
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #22
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #23

Naar aanleiding van het bericht dat Numico topman totaal zo'n 80 miljoen opstrijkt is er opnieuw maatschappelijk ophef ontstaan, over exorbitante beloningen van topbestuurders..

Uit een RTL enquête die daarna is uitgevoerd blijkt dat 91% van de bevolking vindt dat de regering nu moet gaan ingrijpen........

De volgende maatregelen kunnen bijvoorbeeld worden genomen:

1 OR meer macht geven

De OR een vetorecht geven of inspraak geven rond het toekennen van beloningen aan de top. Tot nu toe lijkt mij de meest reële optie. Maar of het gaat werken is de vraag. OR zal schaamteloos door de top onder druk worden gezet.

2 Of radicaler herdefiniëren van de machtsstructuren binnen een bedrijf

Onderdelen als RvB, RvC, aandeelhouders, OR etc andere bevoegdheden toekennen. Wettelijk te regelen. Wellicht RvB en RvC een onsje minder macht; OR wellicht een onsje meer misschien?

3 Wettelijke bandbreedte

Wettelijk bandbreedte waarin afgesproken wordt dat het hoogste salaris maximaal X * het laagste mag zijn. Dit per branche en mede afhankelijk van grootte van het bedrijf.

Zou het meest eerlijke zijn naar mijn idee. Dan behandel je grote concerns terecht anders dan kleine bedrijven. Nadeel: zeer lastig uit te voeren. Veel bureaucratie en onduidelijkheid. Bovendien kan het makkelijk worden omzeild, door het bedrijf anders te structureren e.d. Extra regels schaadt de concurrentiepositie weer.

4 Invoering van een (variabele) kleptocratentax.

Bijvoorbeeld boven de 2 miljoen verdienen is 100% belasting betalen. Evt zou je de grens kunnen differentiëren naar bedrijfsgrootte. Een praktische maatregel, maar makkelijk te omzeilen misschien? Schaad het de concurrentiepositie niet te veel?

5 Het maatschappelijk debat op scherp houden.

Ik begin de laatste tijd wel iets meer de indruk te krijgen dat sommige topbestuurders best gevoelig zijn voor de kritieken. Boersma van Essent stortte recentelijk om die reden zijn bonus van 1 miljoen terug. Gisteren kondigde Van Groenenwegen van PcM aan ook de bonus niet aan te nemen. Maar bij de laatste kunnen andere overweging ook een rol hebben gespeeld..

6 Publieke Schandpaal

Als het maatschappelijke debat niets oplevert, zou dit dan een optie zijn?
[..]

Artikel uit volkskrant
[..]

Dit schijnt iets meer genuanceerd te zijn dan wat ik voorstel. Nou ja, oordeel zelf maar.

Hoe denkt u daarover?

[ Bericht 50% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 10-07-2008 21:29:23 ]
pi_60025582
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 18:41 schreef Klopkoek het volgende:

En voor zover ik weet krijg je geen WW mee als je door eigen fouten bent ontslagen, als het je eigen schuld is.
Nou, zo werkt dat dus niet. En zeker niet bij een enkele verkeerde beslissing (dan is een ontslagvergoeding naast WW zelf in de rede liggend).

Het is wat anders indien je stelselmatig verkeerd werk aflevert en dan nog is dat wellicht een reden om iemand te ontslaan en kom je wellicht weg zonder een claim als werkgever (dat is echt niet altijd zo...), maar zonder WW?

Zonder WW dan zit je meer in de cat. graai in de kas, vechten op werk, drugsgebruik op werk, enz. enz.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 10 juli 2008 @ 19:06:14 #3
66825 Reya
Fier Wallon
pi_60025606
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 16:15 schreef DS4 het volgende:
Ten aanzien van die academici zie ik dus geen probleem. Ik kan mij niet voorstellen dat ik als werkzoekende niet al binnen het jaar op lagere functies zou solliciteren als een functie op mijn niveau er niet meer in zit. Liever asperges steken dan opstaan zonder doel... Dat is een paar dagen leuk misschien.
Ik doe dat al meer dan twintig jaar
pi_60025613
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 18:55 schreef Klopkoek het volgende:

Het VVD-model is:
In ieder geval niet gedreven door frustratie...
pi_60025629
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 19:06 schreef Reya het volgende:

Ik doe dat al meer dan twintig jaar
Asperges steken of opstaan zonder doel?

En als het het laatste is: waarom?
pi_60025631
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 19:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou, zo werkt dat dus niet. En zeker niet bij een enkele verkeerde beslissing (dan is een ontslagvergoeding naast WW zelf in de rede liggend).

Het is wat anders indien je stelselmatig verkeerd werk aflevert en dan nog is dat wellicht een reden om iemand te ontslaan en kom je wellicht weg zonder een claim als werkgever (dat is echt niet altijd zo...), maar zonder WW?

Zonder WW dan zit je meer in de cat. graai in de kas, vechten op werk, drugsgebruik op werk, enz. enz.
Dat valt me dan weer tegen. Fouten maken is niet erg, dat kan iedereen overkomen. Maar opzettelijk fouten maken (al dan niet met kwade bedoelingen) is onverteerbaar.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_60025681
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 19:07 schreef Klopkoek het volgende:

Maar opzettelijk fouten maken (al dan niet met kwade bedoelingen) is onverteerbaar.
Dat ben ik wel met je eens, maar waarom denk jij dat de Fortis top opzettelijk een fout heeft gemaakt in dezen?
pi_60025690
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 19:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

In ieder geval niet gedreven door frustratie...
Gelukkig wel. Als ik geen frustratie meer heb is er iets goed mis met me.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_60025725
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 19:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat ben ik wel met je eens, maar waarom denk jij dat de Fortis top opzettelijk een fout heeft gemaakt in dezen?
Ik zou een onderzoek instellen. Het is in ieder geval wel zo dat de top de risico's niet draagt. Je moet ze niet van tevoren veroordelen maar het is wel verdacht.

Megalomane topmannen die zichzelf naast Rockefeller willen plaatsen mogen best onder de loep worden genomen.

Hoe vaak is het wel niet gebeurd dat topmannen hun zin doordrukken tegen beter weten in?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_60027756
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 19:10 schreef Klopkoek het volgende:

Gelukkig wel. Als ik geen frustratie meer heb is er iets goed mis met me.
Zeg eens eerlijk: wat heeft frustratie jou gebracht?
pi_60027821
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 19:12 schreef Klopkoek het volgende:

Ik zou een onderzoek instellen. Het is in ieder geval wel zo dat de top de risico's niet draagt.
Nou, ik denk dat de optiepakketten inmiddels een goedkoop alternatief vormen voor toiletpapier...
quote:
Je moet ze niet van tevoren veroordelen maar het is wel verdacht.
Ik snap niet waarom het "verdacht" is. Wat heeft men te winnen bij een ineenstorting van Fortis?
quote:
Megalomane topmannen die zichzelf naast Rockefeller willen plaatsen mogen best onder de loep worden genomen.

Hoe vaak is het wel niet gebeurd dat topmannen hun zin doordrukken tegen beter weten in?
Deze beslissing is genomen door een groep. Zo niet dan zit er iets heel erg mis bij Fortis...
pi_60028108
quote:
Niks ervan. Reya heeft mijn topic verkracht met een Kut op Dirk TT

Daar staat 16 jaar op

hier

Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #25

verder
pi_60028150
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 21:07 schreef EchtGaaf het volgende:

Niks ervan. Reya heeft mijn topic verkracht met een Kut op Dirk TT

Daar staat 16 jaar op

Rustig blijven, je hebt al zoveel notes...
pi_60028170
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 21:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Rustig blijven, je hebt al zoveel notes...
Het zijn er maar 21. Valt reuze mee.
  † In Memoriam † donderdag 10 juli 2008 @ 21:12:07 #15
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60028205
Deze is leuker.
Carpe Libertatem
pi_60028225
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 21:12 schreef Boze_Appel het volgende:
Deze is leuker.
De TT is inderdaad een stuk optimistischer!
pi_60028351
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 21:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

De TT is inderdaad een stuk optimistischer!
Nee hoor. Hij onderbouwt het niet in OP. Kan zijn humor wel waarderen. Vind prima dat iemand mijn reeks voortzet, als ik er niet ben, maar dan wel TT overnemen inclusief OP c.q. insteek.
Ik heb mod verzocht dit topic te sluiten en stel voor om in de mijne verder te gaan.
  † In Memoriam † donderdag 10 juli 2008 @ 21:21:47 #18
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60028393
Ik las trouwens vandaag in het FD een stuk over een wet die al klaar ligt over het extra hoog belasten van beloningen, maar ik kan het op de digitale versie niet vinden. Iets wat natuurlijk alleen de staatskas spekt en waardoor de beloningen nog hoger worden.
Carpe Libertatem
pi_60028481
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 21:21 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik las trouwens vandaag in het FD een stuk over een wet die al klaar ligt over het extra hoog belasten van beloningen, maar ik kan het op de digitale versie niet vinden.
Is dat die wet die door de Raad van State volledig de grond in is geboord?
pi_60028495
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 21:21 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik las trouwens vandaag in het FD een stuk over een wet die al klaar ligt over het extra hoog belasten van beloningen, maar ik kan het op de digitale versie niet vinden. Iets wat natuurlijk alleen de staatskas spekt en waardoor de beloningen nog hoger worden.
Wat mij betreft tot 100% belasten. En als ze het omzeilen , gewoon gevangenisstraf opleggen.

Dit soort criminelen kan je gewoon niet hard genoeg aanpakken.
pi_60028563
Ga zelf een bedrijf starten en hard werken. Waarom zeur je over het salaris van anderen? Zorg er liever voor dat je hetzelfde waard bent.

Mensen die zeiken omdat ze jaloers zijn
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_60028611
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 21:26 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wat mij betreft tot 100% belasten. En als ze het omzeilen , gewoon gevangenisstraf opleggen.

Wat een grote kolder. Criminelen omdat ze meer verdienen, ga je liever hard schamen. Zulke mensen zorgen met hun 52% belasting ervoor dat ons land blijft draaien.

Mensen zoals jij zien natuurlijk liever dat iedereen in een rijtjeshuis woont en elke cent moet omdraaien. Start een eigen bedrijf of doe iets anders als je niet tevreden bent met wat je verdient.
  † In Memoriam † donderdag 10 juli 2008 @ 21:33:53 #23
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60028655
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 21:26 schreef DS4 het volgende:
Is dat die wet die door de Raad van State volledig de grond in is geboord?
Geen idee, dat stond er niet bij in het artikel.
Carpe Libertatem
pi_60028739
quote:

100% belasten is crimineel en zal ook zonder meer worden gesanctioneerd door het EHRM. En terecht.

Je bent overigens weer bereid om "eerlijk" te zijn middels mensenrechtenschendingen. Eigenlijk is dat heel grappig. Maar ook heel triest natuurlijk.
pi_60028789
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 21:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

100% belasten is crimineel en zal ook zonder meer worden gesanctioneerd door het EHRM. En terecht.

Je bent overigens weer bereid om "eerlijk" te zijn middels mensenrechtenschendingen. Eigenlijk is dat heel grappig. Maar ook heel triest natuurlijk.
Ik heb al gezegd wat ik daarvan vind. Het kan niet zo zijn dat die lui gewoon misbruik maken van de situatie. Want dat gebeurt gewoon feitelijk.

Het zijn uitzuigers, DS4. Terecht als de regering ze keihard gaan aanpakken.

En wat zijn mensenrechten in vredesnaam waard als dit alles zomaar kan. Onderkant uitbuiten en zichzelf SCHAAMTELOOS verrijken.

Dit kan toch gewoon niet?
pi_60028867
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 21:39 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik heb al gezegd wat ik daarvan vind. Het kan niet zo zijn dat die lui gewoon misbruik maken van de situatie. Want dat gebeurt gewoon feitelijk.
Dat is kul.
quote:
Jouw mening. Niet echt een goede om mensenrechten aan de kant te zetten.
quote:
En wat zijn mensenrechten in vredesnaam waard als dit alles zomaar kan. Onderkant uitbuiten en zichzelf SCHAAMTELOOS verrijken.

Je wil mensenrechten aan de kant zetten op basis van populstisch geneuzel? Geloof jij niet in een rechtstaat?
  † In Memoriam † donderdag 10 juli 2008 @ 21:44:16 #27
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60028902
quote:

Ik verbaas mij echt elke keer waar jij het lef vandaag haalt mensen crimineel te noemen voor eerlijk hun geld verdienen en ze vervolgen vol van eigen mistplaatst gevoel van eerlijkheid 100% wil belasten en in de gevangenis in gooien.

Ik hou maar op met aan deze reeksen meedoen. Je bent eng en vooral heel gefrustreerd. Zoek hulp ofzo.
Carpe Libertatem
pi_60028971
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 21:44 schreef Boze_Appel het volgende:

Ik verbaas mij echt elke keer waar jij het lef vandaag haalt mensen crimineel te noemen voor eerlijk hun geld verdienen en ze vervolgen vol van eigen mistplaatst gevoel van eerlijkheid 100% wil belasten en in de gevangenis in gooien.
Ik vind dat a-moreel. Mensen die werken voor hun geld en daar nog iets van terug willen zien in de cel gooien...

Het moet eigenlijk niet gekker worden.
pi_60029145
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 21:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is kul.
Wat is er kul aan dan
quote:
Jouw mening. Niet echt een goede om mensenrechten aan de kant te zetten.
Graaien is niet een vorm van diefstal? Even buiten de juridische context.
quote:
Je wil mensenrechten aan de kant zetten op basis van populstisch geneuzel? Geloof jij niet in een rechtstaat?
OK. Wat zou jij vinden als vandaag op morgen alle salarissen worden gehalveerd en die van de top worden verdubbeld?

Vind jij dan niet een aantasting van de mensenrechten in moreel verband?
pi_60029269
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 21:52 schreef EchtGaaf het volgende:

Wat is er kul aan dan
Er wordt helegaar geen misbruik gemaakt.
quote:
Graaien is niet een vorm van diefstal?
Nee, natuurlijk niet.
quote:
OK. Wat zou jij vinden als vandaag op morgen alle salarissen worden gehalveerd en die van de top worden verdubbeld?

Vind jij dan niet een aantasting van de mensenrechten in moreel verband?
Mensenrechten moet je los zien van moraliteit, die zijn immers niet afhankelijk van moraliteit.

Ten aanzien van jouw voorbeeld: om welke reden zou dat gebeuren?
  donderdag 10 juli 2008 @ 22:06:12 #31
66825 Reya
Fier Wallon
pi_60029466
Nog even over het begrip 'marktconform': bij industriekapiteinen is er wel degelijk sprake van een markt, al is het een wat beperkte markt; maar geen enkele markt kent volledige mededinging. Er is echter sprake van een situatie waarin er zowel meerdere spelers aan de aanbodzijde als aan de vraagzijde zijn; er is dus geen sprake van een monopolie. Daarnaast is het ook niet zo dat de gang van zaken op voorhand helemal vastligt; er is een zekere dynamiek, en er is dus sprake van een markt.
pi_60029538
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 21:39 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Jij zou je diep moeten schamen, wie denk je dat er verantwoordelijk zijn voor het draaien van grote bedrijven die enorm veel belasting betalen? Wie dragen er zelf 52% van hun inkomen af aan de samenleving?

Als er iemand wegens egoisme de gevangenis in zou moeten gaan zijn dat mensen zoals jij, mensen die anderen hun succes misgunnen en zelf elke dag hun handje ophouden om te profiteren van de mensen die je zo veracht.

Als er meer mensen waren die hard zouden werken en hier veel mee zouden verdienen en minder kansloze stumpers zoals jij die klagen en alleen geld kosten zou ons land er een stuk beter uitzien.
  donderdag 10 juli 2008 @ 22:13:15 #33
66825 Reya
Fier Wallon
pi_60029642
Zullen we in dit topic niet al te veel persoonlijk worden? Mijn dank is alvast groot.
pi_60029764
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 22:13 schreef Reya het volgende:
Zullen we in dit topic niet al te veel persoonlijk worden? Mijn dank is alvast groot.
Goed plan. De post van Arnold_fan ga ik derhalve niet belonen met een repliek. Ik ben het ook spuugbeu, dat geflame.

Zo. nova kijken.
pi_60037112
Ik moet wel wennen aan die nieuwe TT
pi_60037190
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 22:06 schreef Reya het volgende:
Nog even over het begrip 'marktconform': bij industriekapiteinen is er wel degelijk sprake van een markt, al is het een wat beperkte markt; maar geen enkele markt kent volledige mededinging. Er is echter sprake van een situatie waarin er zowel meerdere spelers aan de aanbodzijde als aan de vraagzijde zijn; er is dus geen sprake van een monopolie. Daarnaast is het ook niet zo dat de gang van zaken op voorhand helemal vastligt; er is een zekere dynamiek, en er is dus sprake van een markt.
Je ontkent het (old) boys network? De baantjes worden elkaar gewoon toegespeeld , mijn beste.

En nogmaals: hoe kan je praktisch spreken van een fatsoenlijk markt functioneren met een aantal spelers die op 1 hand te tellen zijn? Aan definities heb ik niets. Ik kijk naar de praktische situatie zoals die is.
pi_60037262
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 21:58 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er wordt helegaar geen misbruik gemaakt.
Hoe weet jij dat zo zeker?
quote:
Nee, natuurlijk niet.
Is stelen of zich op oneerlijke of discutabele wijze verrijken bij de uitoefening van een functie, geen stelen?
quote:
Mensenrechten moet je los zien van moraliteit, die zijn immers niet afhankelijk van moraliteit.
Wat stellen mensenrechten dan eigenlijk voor als zelfs zeer ernstige delicten als kapen en verkrachten daar niet in strijd mee zijn? Tja, dan hoef je met uitbuiting of zelfverrijking natuurlijk niet aan te komen
quote:
Ten aanzien van jouw voorbeeld: om welke reden zou dat gebeuren?
Daar gaat het mij ff niet om. Maar stel dat het zou gebeuren, wat zou je ervan vinden? Gewoon zeggen wat je ervan vindt
pi_60037375
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 21:44 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik hou maar op met aan deze reeksen meedoen. Je bent eng en vooral heel gefrustreerd. Zoek hulp ofzo.
Nou dan mogen ze half Nederland gaan opsluiten. Want veel Nederlanders vind de beloningstructuur op zijn minst discutabel.

Want eerlijk: vind jij he niet te gek dat Votron straks gewoon met MILJOENEN wegkomt? Voor het veroorzaken van een groot probleem bij Fortis? Dat is toch werkelijk niet normaal? Dat is crimineel!
pi_60037413
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 21:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Moet ik nog eens zien. Immers waarom is 50% of vroeger zelfs 60% belasten dan niet crimineel?
pi_60037508
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 18:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het VVD-model is:

- Je hebt een bak mensen
- Een deel van die bak mensen is onze achterban
- Een ander deel niet.
- Dat andere deel moet voor onze achterban zo goedkoop mogelijk werken zodat onze achterban tevreden is.
- We zetten schotten tussen de groepen mensen zodat het gepeupel niet onnodig onze achterban lastigvalt, de contacten van onze achterban met het gepeupel moeten puur zakelijk en winstgevend zijn.
- Deze schotten voorkomen dat een deel van onze achterban overloopt en sympathie voor het gepeupel gaat voelen.
- En uiteraard moet het gepeupel niet in de positie komen om de top te overklassen.
- We maken de overheid zo klein en machteloos mogelijk op die gebieden zodat de democratie onze achterban niet kan bedreigen.
- Uiteraard zijn we wel voorstander van extra monitoringsvoorzieningen die de overheid placht te plegen, je moet het gepeupel immers wel in de gaten houden.
- Daaromheen verzinnen we een legitimerend verhaaltje over marktwerking, terrorismedreiging, globalisering enzo
Ik vind het echt de meest vreselijk partij in Nederland. Hoe verrot is je gedachtegoed als je als partij vindt dat alle uitkeringen ontkoppeld moeten worden van de lonen? Dus ook van mensen die nooit meer een kans hebben om aan het werk te kunnen?

Het is echt een partij die de zwaksten de grond inboren en de rijken vertroetelen.

Brrrrrrrrrrrr.
pi_60037722
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 18:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Toch zijn er regels waarmee we mensen afschrijven...
Welke regels
quote:
Dat is geen VVD standpunt. Absoluut niet.
Nee? Ik hoor ze alleen maar pleiten voor lagere uitkeringen? Inderdaad alleen maar REPRESSIE zoals Klopkoek dat heel terecht aangaf.
quote:
Iemand moet die asperges steken. Jij wil niet dat de Polen het doen, jij wil niet dat uitkeringsgerechtigden daartoe gedwongen worden en in de praktijk blijkt dat te weinig mensen zich er vrijwillig voor aanmelden.

Je moet wel een keuze durven maken...
Het probleem is veel breder dan het werkoverschot mbt aspergers. Nogmaals diplomalozen genoeg die het werk gewoon kunnen doen. Hogeropgeleide het knollenveld optrappen vind ik a-moreel.

Of : als ze dat zonodig willen, dan moeten ze er iets tegen overzetten. Nl perspectief bieden aan die mensen op een baan bij de overheid als ze door het achterlijke bedrijfsleven zijn uitgebraakt.

Want DS4, blijft er nou niet omheen lopen. Het probleem is dat het bedrijfsleven DISCRIMINEERT alsof het een lieve lust is.

Het is in strijd met de grondwet. Politiek doet er geen flikker aan. Zelfs niet door een links kabinet. Nee wat doen ze: repressie bedrijven in optima forma.

Soms zou je het vertrouwen in de mensheid gewoon compleet verliezen.
pi_60037819
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 18:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Veel werklozen willen gewoon werken. Waarom? Omdat werken in principe leuk is. Vooral onder hoger opgeleiden is de bereidwilligheid groot (bron: SCP).
Maar als je mensen zonder perspectief het knollenveld optrapt vergaat het plezier snel.

Stel ze wat in het vooruitzicht. De overheid en het bedrijfsleven profiteren gigantisch van al die extra arbeidskrachten. Zeg daarvoor in ruil 'oké, door jouw arbeid blijft de agrarische sector hier in Nederland, jij krijgt van ons...'.

Maar nee, het is enkel repressie, REPRESSIE
Zeker mensen die de moeite hebben gedaan voor een hoge opleiding zijn uiterst gemotiveerd om aan het werk te gaan.

Maar de VVD verslijt werklozen gewoon voor lui. En met repressie het leven zoveel mogelijk zuur te maken. Het werkelijke probleem oplossen? Ho maar. Want dat kost de nl belastingbetaler geld. En owee als je als rijke toch belasting moet betalen ?

Een uitkering afpakken of verlagen kost natuurlijk het minst en maakt de rijke rijker, want het scheelt belasting.
  † In Memoriam † vrijdag 11 juli 2008 @ 12:05:41 #43
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60038365
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 11:12 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou dan mogen ze half Nederland gaan opsluiten. Want veel Nederlanders vind de beloningstructuur op zijn minst discutabel.
Een hoop mensen sporen inderdaad niet en zijn voor het principe dat het eerlijk is om mensen af te persen die meer hebben. MAAR, als ze zelf meer verdienen willen ze niet meer belasting betalen ( ). Puur egoisme en jaloezie dus.
quote:
Want eerlijk: vind jij he niet te gek dat Votron straks gewoon met MILJOENEN wegkomt? Voor het veroorzaken van een groot probleem bij Fortis? Dat is toch werkelijk niet normaal? Dat is crimineel!
Het kan mij eerlijk gezegd helemaal niets schelen. Het is een zaak van Fortis en hun aandeelhouders.
Carpe Libertatem
pi_60040970
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 11:08 schreef EchtGaaf het volgende:

Hoe weet jij dat zo zeker?
Het is gewoon iemand die een salaris krijgt en die niemand een pistool tegen het hoofd houdt.
quote:
Is stelen of zich op oneerlijke of discutabele wijze verrijken bij de uitoefening van een functie, geen stelen?
Stelen is stelen, zonder meer. Het andere zou je stelen kunnen noemen, maar dat is hier niet aan de orde...
quote:
Wat stellen mensenrechten dan eigenlijk voor als zelfs zeer ernstige delicten als kapen en verkrachten daar niet in strijd mee zijn? Tja, dan hoef je met uitbuiting of zelfverrijking natuurlijk niet aan te komen
Er zijn wel mensenrechten die enigszins in conflict komen met die zaken, maar dat neemt niet weg dat kapen en verkrachten gewoon via het strafrecht opgelost dienen te worden.
quote:
Daar gaat het mij ff niet om. Maar stel dat het zou gebeuren, wat zou je ervan vinden? Gewoon zeggen wat je ervan vindt
Mijn mening zou voor een deel afhangen van de achterliggende reden... Dus ik kan je nu niets wijzer maken.
pi_60040997
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 11:12 schreef EchtGaaf het volgende:

De mening zoals jij deze verkondigt is niet bepaald gedragen door een grote groep.
pi_60041011
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 11:14 schreef EchtGaaf het volgende:

Moet ik nog eens zien. Immers waarom is 50% of vroeger zelfs 60% belasten dan niet crimineel?
Dat heb ik je al eens uitgelegd.
pi_60041144
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 11:19 schreef EchtGaaf het volgende:

Hoe verrot is je gedachtegoed als je als partij vindt dat alle uitkeringen ontkoppeld moeten worden van de lonen?

Dat vind ik ook. Alleen denk ik er dan weer wat anders over: ik vind dat de uitkeringen gekoppeld moeten worden aan de prijzen van de producten die je als uitkeringsgerechtigde er mee zou kopen (dus: huur, energie, voedsel).

Dus eigenlijk een koopkrachtgarantie. Vanuit het oogpunt dat ik vind dat uitkeringsgerechtigden een minimumnorm moeten hebben.

Vooral het laatste jaar zie je dat die prijsstijgingen problemen veroorzaken bij de minima. Dat ga je dan tegen. Dan verliezen ze dat ze omhoog gaan als de werknemers dat ook doen, maar dat acht ik geen probleem, want als de minimumnorm gehaald wordt is dat luxe... en je hebt niets aan af en toe luxe en dan weer tekort, en dan weer luxe, dan tekort, enz.

(luxe in brede vorm uiteraard...)
pi_60041207
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 11:31 schreef EchtGaaf het volgende:

Welke regels
Stelsel van regels...
quote:
Nee? Ik hoor ze alleen maar pleiten voor lagere uitkeringen? Inderdaad alleen maar REPRESSIE zoals Klopkoek dat heel terecht aangaf.
Maar jullie zijn allesbehalve objectief als het om de VVD gaat. En je schreef afschaffen, hetgeen iets anders is dan verlagen.
quote:
Het probleem is veel breder dan het werkoverschot mbt aspergers. Nogmaals diplomalozen genoeg die het werk gewoon kunnen doen. Hogeropgeleide het knollenveld optrappen vind ik a-moreel.

Of : als ze dat zonodig willen, dan moeten ze er iets tegen overzetten. Nl perspectief bieden aan die mensen op een baan bij de overheid als ze door het achterlijke bedrijfsleven zijn uitgebraakt.

Want DS4, blijft er nou niet omheen lopen. Het probleem is dat het bedrijfsleven DISCRIMINEERT alsof het een lieve lust is.

Het is in strijd met de grondwet. Politiek doet er geen flikker aan. Zelfs niet door een links kabinet. Nee wat doen ze: repressie bedrijven in optima forma.

Soms zou je het vertrouwen in de mensheid gewoon compleet verliezen.
Ik vroeg je er niet Balkenendiaans er omheen te lullen, maar om een keuze te maken...
  vrijdag 11 juli 2008 @ 20:14:59 #49
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_60048290
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 22:17 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Goed plan. De post van Arnold_fan ga ik derhalve niet belonen met een repliek. Ik ben het ook spuugbeu, dat geflame.

Zo. nova kijken.
Jammer hoor, je zit wel te zeuren over mensen die het geld voor de samenleving verdienen. Dat zijn volgens jou de criminelen. De anderen die alleen geld kosten zijn natuurlijk de goeden

Misschien moet je eens naar school gaan en kijken hoe een samenleving hoort te werken.
pi_60057728
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 14:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is gewoon iemand die een salaris krijgt en die niemand een pistool tegen het hoofd houdt.
Alleen als geen pistool aan te pas komt, toont aan dat het systeem fatsoenlijk functioneert?
quote:
Stelen is stelen, zonder meer. Het andere zou je stelen kunnen noemen, maar dat is hier niet aan de orde...
Jij denkt te juridisch. Som vind ik dat best jammer.
quote:
Er zijn wel mensenrechten die enigszins in conflict komen met die zaken, maar dat neemt niet weg dat kapen en verkrachten gewoon via het strafrecht opgelost dienen te worden.
Wat heb ik aan mensenrechten die enigszins in conflict komen met die zaken? Feit is gewoon dat het systeem niet zo menswaardig functioneert, als die lui gewoon hun gang kunnen gaan met uitbuiting van het voetvolk en tegelijkertijd zichzelf tegoed doen aan beloningen die echt nergens meer op slaan. In ieder geval niet op geleverde prestaties. Je personeel vragen om pas op te plaats te maken en dwingen tot loonmatiging en zichzelf vervolgens schaamteloos verrijken is toch wel ultiem a-moreel? Wees daar nou eens eerlijk in. Want dan moeten ze toch eerst zelf het goede voorbeeld eens geven.
quote:
Mijn mening zou voor een deel afhangen van de achterliggende reden... Dus ik kan je nu niets wijzer maken.
Nu moet er ineens een reden zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')