Een ZEER goed zaak is ditquote:114 Teletekst di 11 mrt
Kabinet pakt extreme beloningen aan
` Het kabinet gaat extreme beloningen
en vertrekpremies voor topbestuurders
in het bedrijfsleven aanpakken.De meest
betrokken ministers zijn het daarover
eens geworden.
Werkgevers gaan 30% belasting betalen
over bonussen en gouden handdrukken van
meer dan 500.000 euro.Verder worden
hoge pensioenpremies extra belast voor
werkgevers.
Bestuurders mogen niet meer extra aan
een overname verdienen,zoals in het
geval van ABN-topman Groenink.Omdat te
voorkomen wil het kabinet dat de waarde
van aandelenpakketten wordt bevroren.
Ook forse pensioenen worden aangepakt.
http://teletekst.nos.nl/tekst/114-01.html
Oja? Maak dat eens hard?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 17:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee hoor. Het is flink aan het verslechteren.
Nou dat is wel een bruuske weergave hoor. Mijn standpunt is iig deze: liever dat het fatsoen door morele maatschappelijke druk terugkeert. Ze moeten zelf wijzer zijn. Als ze dat echt niet kunnen, moet de overheid pas ingrijpen. Ik doe dat ook met tegenzin hoor.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 17:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind dit toch wel stuitend. Eerder in de discussie liep je weg voor de vraag op basis waarvan je maatregelen te rechtvaardigen acht door je te verschuilen achter "ik wil geen maatregelen/ingrijpen door de overheid". En thans wil je zeer harde maatregelen?
Betaal jij geen belasting soms?quote:Dan komen we meteen weer terug op de rechtvaardiging daarvan. Doe je best. Jij wil eigendom afpakken.
Het feit dat het kabinet met deze maatregelen komt zegt genoeg. Meer hoef ik niet te zeggen.quote:Dan moet jij ook met een fatsoenlijke onderbouwing komen over het waarom. En onderbuikgevoelens mag je overslaan, want die tellen niet.
Voor HOLDINGS. Je weet wel: bedrijven die geen werkgelegenheid scheppen, alleen maar poen.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 10:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Vriend en vijand zijn het eens dat bedrijven zich nog steeds bijzonder graag vestigen in Nederland. Het klimaat hier is uitermate gunstig. Bedrijven zullen echt niet massaal uit dit land gaan vertrekken omdat er een bonusbelasting komt.
EG, je valt me tegen. Je hebt eerder klip en klaar aangegeven NIET voor overheidsingrijpen te zijn. Nu wil je ineens zeer zwaar ingrijpen. Wat is het nu?quote:Met al dan niet ingrijpen kan ik mijzelf nooit tegenspreken!![]()
Moreel is ingrijpen mi beslist noodzakelijk, echter ik vrees dart het niet bijster veel gaat helpen. Tegen rottigheid is gewoon geen kruid gewassen.
Je hebt wel 100x aangegeven dat jij dat vindt en 0x hoe of wat. Dat is veelzeggend.quote:Ik geloof echt dat ik genoeg heb aangevoerd om duidelijk te maken dat het wel een serieus probleem aan het worden is.
Kom maar op met de onderbouwing: wat is een redelijk salaris voor zijn arbeid? Gaarne met goede onderbouwing. Dus niet een bedrag wegmikken: nee, ik wil een overzicht van zijn prestaties met waardebepaling.quote:Vb Rijkman Groenink.
Nog kleiner? Er is bijna geen land waar de verschillen zo klein zijn!quote:Ik pleit niet voor gelijkheid, maar voor kleinere verschillen.
Welke opvatting? Dit is niet eens een opvatting! Dit is kretologie. Je zegt werkelijk niets. Genoeg is genoeg. Tsja, te weinig is te weinig. Te veel is te veel. De volgende open deur mag jij intrappen…quote:En GENOEG IS GENOEG, DS4, GENOEG is GENOEG! Het gaat om een goede balans, emn die is thans behoorlijk ver te zoeken. Ik sta echt niet alleen in deze opvatting.
Huh?quote:Minstens zo raar dat verschillen niet groot genoeg mogen zijn.
Ooit gehoord van een salary-split? Ooit gehoord van de druppel die de emmer deed overlopen? Ooit gehoord van fiscalisten die meer dan 1000 euro per uur vangen om maatregelen te bedenken om de fiscale druk te verlagen?quote:Met enkel en alleen een bonusbelasting jaag je de rijken hier echt niet weg. Waarom vertrekken thans niet veel topmanagers naar de USA? Waarom blijft die uittoch zo uit?
Geld afpakken van anderen is ratterigheid. Het verschil weten tussen mijn en dijn is fatsoen.quote:Die fiscale trucjes zullen er beslist komen. Heb je bij elke wetsaanpassing of maatregel. Tegen de duivel valt bijna niet te vechten. Ik zeg bijna, het recht zal altijd zegevieren en overwinnen. Fatsoen hoort het altijd ter winnen van RATTERIGHEID.
En weer die kretologie…quote:Het moet maar es afgelopen zijn. Wat mij betreft de aanpak niet hard genoeg zijn.
Genoeg is genoeg!
De aangekondigde maatregel is er onderdeel van... Wat valt er nog hard te maken dan?quote:
Ik zal je geheugen nog eens opfrissen... als fok wat minder traag is...quote:Op dinsdag 11 maart 2008 20:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou dat is wel een bruuske weergave hoor.
Belasting is iets anders dan afromen. Jij wilde hardere maatregelen... dat kun je je toch nog wel herinneren?quote:Betaal jij geen belasting soms?![]()
Vertaling: ik kan het niet onderbouwen.quote:Het feit dat het kabinet met deze maatregelen komt zegt genoeg. Meer hoef ik niet te zeggen.
Maak nu een hard, met cijfers, dat bedrijven hier wegvluchten als gevolg van een slecht(er) ondernemersklimaat...quote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
De aangekondigde maatregel is er onderdeel van... Wat valt er nog hard te maken dan?
Maak nu eens hard, met cijfers, dat bedrijven hier wegvluchten als gevolg van een slecht(er) ondernemersklimaat...quote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
De aangekondigde maatregel is er onderdeel van... Wat valt er nog hard te maken dan?
Jij wil een overzicht van productie die uit Nederland is verplaatst naar lage lonen landen? Of is het ook jou bekend dat dit gebeurt. Ik vind het nl. een beetje onzinnig om een feit van algemene bekendheid te bewijzen. Straks vraag je mij nog te bewijzen dat het vandaag niet windstil is...quote:Op woensdag 12 maart 2008 12:31 schreef EchtGaaf het volgende:
Maak nu een hard, met cijfers, dat bedrijven hier wegvluchten als gevolg van een slecht(er) ondernemersklimaat.... Zo moeilijk is dat toch niet?
Nee, je probeert mij hier woorden in de mond te leggen. Ik heb dit nooit zo zwart wit gesteld. Uiteraard zijn grote bedrijven, holdings en al wat meer zij hard nodig. Ook ik wil hier een gunstig ondernemersklimaat.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Voor HOLDINGS. Je weet wel: bedrijven die geen werkgelegenheid scheppen, alleen maar poen.
Ik vrees dat je mijn boodschap niet goed interpreteert. Nog een keer dan:quote:EG, je valt me tegen. Je hebt eerder klip en klaar aangegeven NIET voor overheidsingrijpen te zijn. Nu wil je ineens zeer zwaar ingrijpen. Wat is het nu?
Heel concreet kan ik dat ook niet aangegeven, echter in grote lijnen en op conceptueel niveau. Daar begint het mee en is altijd wat vaag. Uitwerking van een wet vraag input vanaf ministeries etc. Die heb ik niet.quote:Je hebt wel 100x aangegeven dat jij dat vindt en 0x hoe of wat. Dat is veelzeggend.
Een overzet verhouding in de vorm van ene prestatie equivalent zal je nergens aan kunnen treffen. Je vraagt mij dus iets gans onmogelijk en dat weet jij jij natuurlijk ook best. Het gaat hierom gevoel van proportie. Het is ethiek en laat zich niet direct kwantificeren. Alles wat over fatsoen gaat laat zich niet vangen in een rekenmodel of analogon. Feit is dat er draagvlak is voor beperkende maatregelen van overheidswege. Dat zegt al genoeg. Laten we eerlijk zijn, de overheid doet dit ook niet graag en zien de nadelen ook donders goed. Maar doen gelukkig wat nodig is.quote:Kom maar op met de onderbouwing: wat is een redelijk salaris voor zijn arbeid? Gaarne met goede onderbouwing. Dus niet een bedrag wegmikken: nee, ik wil een overzicht van zijn prestaties met waardebepaling.
Oja? Sinds wanneer is Nederland een communisme?quote:Nog kleiner? Er is bijna geen land waar de verschillen zo klein zijn!
Genoeg is genoeg. Precies zo wat ik zeg. Een aanvullende kwalificatie. Mag het?quote:Welke opvatting? Dit is niet eens een opvatting! Dit is kretologie. Je zegt werkelijk niets. Genoeg is genoeg. Tsja, te weinig is te weinig. Te veel is te veel. De volgende open deur mag jij intrappen…
Ja, reageer daar nou eens op. Nu niet je keuteltje intrekken hoor. Je hebt steeds op z'n minst de suggestie gewekt dat de verschillen wat jou betreft niet begrens mogen worden (door de overheid). Dan zeg toch niet veel anders dat elk verschil wat jou betreft toch legitiem is?quote:Huh?
Natuurlijk zal en ondernemingen alles proberen om minder belasting te betalen. Niks mis mee. Maar let wel dat diezelfde ondernemingen wel zelf de veroorzakers zijn van dergelijke draconische belastingmaatregelen. Als bedrijven zich fatsoenlijk gedragen, is dat allemaal niet zo nodig.quote:Ooit gehoord van een salary-split? Ooit gehoord van de druppel die de emmer deed overlopen? Ooit gehoord van fiscalisten die meer dan 1000 euro per uur vangen om maatregelen te bedenken om de fiscale druk te verlagen?
Bij mij ook. Maar moreel is gegraaid bezit wmb geen bezit en dient te worden afgepakt.quote:Geld afpakken van anderen is ratterigheid. Het verschil weten tussen mijn en dijn is fatsoen.
Wat is daar mis mee?quote:En weer die kretologie…
Waarmee je deze vraag wilde ontlopen en nu die weer actueel is, stel ik deze opnieuw:quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:14 schreef EchtGaaf het volgende:
De vraag is echter of het moreel verstandig is. Daar draait nu wmb de hele discussie om. Ik heb eerlijkheidshalve meerdere keren aangegeven dat ingrijpen zo goed als niet mogelijk is. Ik doe niets meer of minder een beroep op het gezonde verstand en moreel en verstandig te doen.
Nu graag ingaan op de vraag waarom en wanneer wel/niet ingrijpen. Succes!quote:Op maandag 7 januari 2008 10:02 schreef DS4 het volgende:
Stel: ik heb 100% van de aandelen in een B.V. Ik heb geen personeel. De winst bedraagt 10 mio per jaar. Ik stel een vriend van mij aan als directeur. Hij kan niets, ik vind het zielig voor hem en geef hem een jaarsalaris van 9 mio. Zonder meer teveel, want hij kan niets. Wil jij ingrijpen?
Nu hetzelfde bedrijf, zelfde situatie, alleen heb ik nu 1.000 man personeel. Ik neem die vriend weer aan met 9 mio, hij kan nog steeds niets. Wil jij ingrijpen?
Nu hetzelfde bedrijf, maar dan beursgenoteerd, 1.000 man personeel en weer vriend, 9 mio, kan niets. Ingrijpen?
Dat is nooit verboden, maar er is nog iets: het gestelde in perspectief te plaatsen.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zal je geheugen nog eens opfrissen... als fok wat minder traag is...
Je bent dan ook tegen een progressief belastingstelsel?quote:Belasting is iets anders dan afromen. Jij wilde hardere maatregelen... dat kun je je toch nog wel herinneren?
Nee, ik gebruik dit als aanvulling. Ik laat zien dat ik niet bepaald van Mars kom om te vinden dat het de spuigaten uitloopt en derhalve ingrijpen wenselijk en nodig is. Als het kabinet met dergelijk draconischer maatregelen komt, dan is er iets echt aan de hand. Dat wil ik, met dit antwoord je graag laten zien.quote:Vertaling: ik kan het niet onderbouwen.
In het juiste perspectief werd het alleen maar duidelijker, maar ik had geen zin om een pagina te besteden aan iets wat je zelf kan terugzien (p. 2 afl. 13, veel plezier).quote:Op woensdag 12 maart 2008 12:57 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat is nooit verboden, maar er is nog iets: het gestelde in perspectief te plaatsen.
Ja, ik ben voor vlaktax (met een goede belastingvrije som, waarmee progressie dan enigszins terug komt, vooral omdat het eerste deel van het inkomen voor noodzakelijke zaken is zoals eten en wonen en de rest luxe wordt).quote:Je bent dan ook tegen een progressief belastingstelsel?
Dat is dus wezenlijk anders dan wat je eerder beweerde: toen achtte jij ingrijpen niet wenselijk.quote:Ik laat zien dat ik niet bepaald van Mars kom om te vinden dat het de spuigaten uitloopt en derhalve ingrijpen wenselijk en nodig is.
Dat is volslagen onzin. De politiek neemt wel vaker een volstrekt nutteloze maatregel.quote:Als het kabinet met dergelijk draconischer maatregelen komt, dan is er iets echt aan de hand.
Ik hoop het niet maar vrees het wel. Ik op meer op een signaalwerking. Het is dit kabinet dus wel ernst wat dat betreft.quote:Op woensdag 12 maart 2008 12:08 schreef nikk het volgende:
Er zijn genoeg mazen in de wet om dit te omzeilen. Sowieso, uiteindelijk zal dit alleen maar de beloningen omhoog duwen. Maar hey, de afgunstigen van de samenleving zullen tevreden zijn met deze schijnoplossing.
En daar kan ik nog steeds niets aan af doen. Er bij doen ook niet trouwens. Ik heb ook niets anders gezegd dat je een moreel appèl op ze moet doen. En dat je dan verder moet kijken of ingrijpen wenselijk en noodzakelijk is. Tegelijkertijd heb ik zelf meer dan eens kanttekeningen geplaatst bij de haalbaarheid, uitvoerbaarheid en effectiviteit. Ook ik steek mijn nek niet in het zand dat ondernemers misscihen wel de gekste constructies gaan bedenken om de maatregel te omzeilen. Tegen ratterigheid doe je immers niets, zelf de overheid niet .quote:Op woensdag 12 maart 2008 12:57 schreef DS4 het volgende:
Even een reminder voor EG:
Even een reminder voor EG:
"" Op dinsdag 8 januari 2008 23:14 schreef EchtGaaf het volgende:
De vraag is echter of het moreel verstandig is. Daar draait nu wmb de hele discussie om. Ik heb eerlijkheidshalve meerdere keren aangegeven dat ingrijpen zo goed als niet mogelijk is. Ik doe niets meer of minder een beroep op het gezonde verstand en moreel en verstandig te doen. ""
Ik meen dat ik daar echt al op geantwoord heb. OK , dan nog maar een keer:quote:Waarmee je deze vraag wilde ontlopen en nu die weer actueel is, stel ik deze opnieuw:
"" Op maandag 7 januari 2008 10:02 schreef DS4 het volgende:
Stel: ik heb 100% van de aandelen in een B.V. Ik heb geen personeel. De winst bedraagt 10 mio per jaar. Ik stel een vriend van mij aan als directeur. Hij kan niets, ik vind het zielig voor hem en geef hem een jaarsalaris van 9 mio. Zonder meer teveel, want hij kan niets. Wil jij ingrijpen?"
Een mooie theoretische casus, dat wel, maar een zeker interessant.quote:Nu hetzelfde bedrijf, zelfde situatie, alleen heb ik nu 1.000 man personeel. Ik neem die vriend weer aan met 9 mio, hij kan nog steeds niets. Wil jij ingrijpen?
Geen prestatie, wat mij betreft praskiscgh gezien een nietig en niert terzakedoend dienstverband. Het is dus in de praktijk dus nog steeds een gift, alleen juridich verkracht met het label dienstverband.quote:"" Nu hetzelfde bedrijf, maar dan beursgenoteerd, 1.000 man personeel en weer vriend, 9 mio, kan niets. Ingrijpen?
Ik denk dat je zweet je nu in bilnaad staatquote:Nu graag ingaan op de vraag waarom en wanneer wel/niet ingrijpen. Succes!
Bedanktquote:Waarmee je deze vraag wilde ontlopen en nu die weer actueel is, stel ik deze opnieuw:
[..]
Nu graag ingaan op de vraag waarom en wanneer wel/niet ingrijpen. Succes!
Een overheid die niets te vertellen heeft ?quote:Op woensdag 12 maart 2008 22:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:
De overheid heeft niets te vertellen, tenzij ze aandelen in particuliere bedrijven hebben.
Tja, als ze sportief zijn geven ze de opbrengsten in deze terug aan alle werknemers en uitkeringsgerechtigden.quote:Hypocriet zijn ze ook, want ze verdienen er ook nog eens aan. Noemen ze dat een boete terwijl ze zelf de zakken vullen op onrechtmatige wijze.
Ik hou alleen van vooruitkijken. Anders rijdt je in slootquote:Op woensdag 12 maart 2008 13:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
In het juiste perspectief werd het alleen maar duidelijker, maar ik had geen zin om een pagina te besteden aan iets wat je zelf kan terugzien (p. 2 afl. 13, veel plezier).
Tegen. De zwakken zijn bij jou goed de klos.quote:Ja, ik ben voor vlaktax (met een goede belastingvrije som, waarmee progressie dan enigszins terug komt, vooral omdat het eerste deel van het inkomen voor noodzakelijke zaken is zoals eten en wonen en de rest luxe wordt).
Nee? leg eens uit, wanneer room je af en wanneer hef je progressief belasting? Bij welke progressie room je dan af in jouw ogenquote:(afromen en progressie hebben niets met elkaar te maken)
Niet wenselijk in de zin dat het niet effectief zal zijn. Wel wenselijk in de zin dat het kabinet het niet slechts houdt bij een moreel appel en dat het hun ernst is. Dat juich ik toe. Maar qua uitwerking vrees ik dat het tegen ratterigheid niet bijster veel helpt. Maar wat anders?quote:Dat is dus wezenlijk anders dan wat je eerder beweerde: toen achtte jij ingrijpen niet wenselijk.
Nee hoor. Zie hiervoor. Ik zie alles niet zo zwart wit als jij. Ik ben een man van nuancequote:Maar goed, je bent gedraaid. Mag. Maar ga dan in op mijn vragen. Succes!
Dat laatste vind jij en velen denken gelukkig hier anders over .quote:Dat is volslagen onzin. De politiek neemt wel vaker een volstrekt nutteloze maatregel.
Ik zeg echter "strike one"...quote:Op woensdag 12 maart 2008 22:16 schreef EchtGaaf het volgende:
Helaas, bij nader inzien is je briljant voorbeeld toch iets minder briljant![]()
Probeer je er maar uit te lullen...quote:Op woensdag 12 maart 2008 22:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik hou alleen van vooruitkijken. Anders rijdt je in sloot![]()
Dat mag je eens uitleggen. Je kent het tarief en de vrijstelling niet. Je kan met deze optie ten opzichte van de situatie nu nivelleren EN denivelleren EN de zaak redelijk gelijk laten. Bizar om dan nu al een conclusie te trekken over de "slachtoffers" (er is natuurlijk op microniveau altijd iemand die er op vooruit gaat).quote:De zwakken zijn bij jou goed de klos.![]()
Het woord afromen is toch duidelijk? Je kan ook gewoon de betekenis van dat woord opzoeken EG...quote:Nee? leg eens uit, wanneer room je af en wanneer hef je progressief belasting? Bij welke progressie room je dan af in jouw ogen![]()
![]()
Je beweerde indertijd wat anders.quote:Niet wenselijk in de zin dat het niet effectief zal zijn. Wel wenselijk in de zin dat het kabinet het niet slechts houdt bij een moreel appel en dat het hun ernst is.
Ik heb het nagelezen. Jij bent gedraaid. Punt.quote:Nee hoor. Zie hiervoor.
Ik ken niemand met gezond verstand die serieus durft te beweren dat alle maatregelen van de politiek zinvol zijn.quote:Dat laatste vind jij en velen denken gelukkig hier anders over .
De overheid als Robin Hood?quote:Op woensdag 12 maart 2008 22:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een overheid die niets te vertellen heeft ?![]()
[..]
Tja, als ze sportief zijn geven ze de opbrengsten in deze terug aan alle werknemers en uitkeringsgerechtigden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |