Vergelijk bv. met het ministerssalaris, zoals EchtGaaf en ik al eerder naar voren hebben gebracht.quote:Op donderdag 8 maart 2007 16:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij welk bedrag zien de voorstanders eigenlijk een beloning als te hoog
Wel herkennen en toch ontlopenquote:Op donderdag 8 maart 2007 18:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Deja vu...
Maatschappelijk ondernemen is ook de laatste jaren pas op de kaart gekomen. Zonder ingrijpen van de overheid. Waarom zou dat in dit geval opeens anders zijn? Alleen maar omdat jou gevoel dat zegt?quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:14 schreef Basp1 het volgende:
Ik versta ook onder maatschappelijk ondernemen dat er niet te grote verschillen binnen onze maatschappij ontstaan. Aan de basis van deze maatschappelijke ongelijkheid staat als veroorzaker in mijn ogen de grote inkomensverschillen tussen diverse personen.
En wat versta jij onder maatschappelijk ondernemen?
Maar dan ook de wachtgeldregeling in voeren hequote:Op donderdag 8 maart 2007 18:25 schreef rebel6 het volgende:
Vergelijk bv. met het ministerssalaris, zoals EchtGaaf en ik al eerder naar voren hebben gebracht.
Eigenlijk zijn grote verschillen in salarissen nooit onderbouwd, een ieder doet waar hij goed in is, een goeie timmerman is even belangrijk voor de samenleving als een minister ben ik van mening. En natuurlijk is het zo dat een minister hier langer voor gestudeerd heeft en meer zal moeten weten van wat zich afspeeld in de samenleving en dergelijke, maar is het eigenlijk is de reden dat hij toevallig iets slimmer is dan een ander toch ongegrond om hem ook maar meteen een veel vetter salaris te laten opstrijken?quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:25 schreef rebel6 het volgende:
En we gaan weer vrolijk verder.
[..]
Vergelijk bv. met het ministerssalaris, zoals EchtGaaf en ik al eerder naar voren hebben gebracht.
Volgens mij zijn er erg veel overeenkomsten tussen een manager en een minister. Wat maakt managers dan zo anders dat zij, ethisch gezien, het volste recht zouden hebben op 2x, 10x of zelfs 100x het salaris van een minister?
Tenzij je vindt dat het ministerssalaris eigenlijk te laag is, maar daar heb ik ook nog geen onderbouwing voor mogen zien. En dat laatste is niet speciaal voor jou bedoeld, maar meer in het algemeen.![]()
*mompelt iets over ontslagvergoedingquote:Op donderdag 8 maart 2007 18:27 schreef FJD het volgende:
[..]
Maar dan ook de wachtgeldregeling in voeren he![]()
Goed punt, managers hebben natuurlijk geen of maar een weekje vakantie en ministers maar liefst 13 weken reces, daar kun je inderdaad mee rechtvaardigen dat zo'n manager 1.30x het ministerssalaris krijgt, van mijn part 2x. Tot zover kan ik je volgen.quote:en niet te vergeten de vakantiedagen
Ja nu nog een fatsoenlijk antwoord.quote:Ook dit punt is al uitvoerig behandeld trouwens.
Zoals op m'n vraag over de aandeelhouders bedoel je? Of over dat maatschappelijk verantwoord ondernemen nu ook al wordt geregeld vanuit de bedrijven zelf?quote:
Je kunt de 'vrije' markt natuurlijk niet met de overheid gaan vergelijken waar met gemeenschapsgeld wordt gewerkt dat door middel van heffingen en belastingen wordt binnen gehaald (onder 'dwang').quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:22 schreef rebel6 het volgende:
[..]
*mompelt iets over ontslagvergoeding
[..]
Goed punt, managers hebben natuurlijk geen of maar een weekje vakantie en ministers maar liefst 13 weken reces, daar kun je inderdaad mee rechtvaardigen dat zo'n manager 1.30x het ministerssalaris krijgt, van mijn part 2x. Tot zover kan ik je volgen.
Die Numico manager krijgt echter niet 2 maar grofweg 100 ministerssalarissen.
Ik ben benieuwd hoe je die andere 98 salarissen onderbouwt, maar het begin is er alvast!
[..]
Ja nu nog een fatsoenlijk antwoord.
Wat bedoel je met dat eerste?quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:33 schreef FJD het volgende:
[..]
Zoals op m'n vraag over de aandeelhouders bedoel je? Of over dat maatschappelijk verantwoord ondernemen nu ook al wordt geregeld vanuit de bedrijven zelf?
Verder blijk ik het erg barmhartig van je vinden dat je je zo'n zorgen maakt over aandeelhouders die niet eens Nederlanders hoeven te zijn. Het is eigenlijk een verkapte vorm van ontwikkelingshulp voor de minder bedeelden in de wereld die je in wilt stellen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:06 schreef rebel6 het volgende:
Wat bedoel je met dat eerste?
Nee waarom de overheid in moet grijpen op maatschappelijk verantwoord ondernemen als in het recente verleden nog is gebleken dat de markt dat best zelf kan. Maatschappelijk verantwoord ondernemen komt de laatste jaren steeds vaker in het nieuws en op dit moment is het zelfs een afstudeerrichting op WO niveau.quote:Je vraagt of maatschappelijk verantwoord ondernemen beloond mag worden, ik vind het prima, maar wat is je punt dan?
Je emo smiley is compleet overbodig en dient alleen ten doel mij antwoord belachelijk te maken of op een andere manier in diskrediet te brengen. Ik had meer van je verwacht. Verder deel ik je standpunt inderdaad niet als is het alleen maar goed ik blijf m'n standpunten niet herhalen.quote:Verder was ik nog benieuwd of je al overtuigd bent van m'n punt dat grote bedrijven veel makkelijker hun winsten behalen dan kleine bedrijven, maar ik denk dat ik je antwoord al weet.![]()
We blijven wel wakker he: ik heb je daar allang op geantwoord nog voor de deja vu.... Ik ontloopt echt niets.....Staat op pagina 6 van #3 kort na jouw post. Misscien weet jij het antwoord op mijn vraag wel waarom labelverwijzingen niet bij mij werken, anders gaf ik je de link wel....gebruik Explorer7 en krijg het niet voor mekaar...quote:
Kennelijk vallen de maatschappelijke ophef dus niet onder het hoofdstuk van maatschappelijk ondernemen als het aan die bobo's licht. Het probleem speelt al minimaal een decennium, dus de hoop dat topmanagers alsnog hun maatschappelijke verantwordelikjheid gaan nemen lijkt vervlogen enne, ja het gaat nu wle even over hun eigen portemonnee...quote:Maatschappelijk ondernemen is ook de laatste jaren pas op de kaart gekomen. Zonder ingrijpen van de overheid. Waarom zou dat in dit geval opeens anders zijn? Alleen maar omdat jou gevoel dat zegt?
De de maatschappij bepaald dat, en ik ben verre van de enige die ophef over die salarissen heeftgemaakt. Kranten, media en de politiek spreken er terecht schande over, en ik geloof niet dat ik de vertgenwoordigere ben van aale media die daaraan deel hebben genomen....quote:Daarnaast besef je wel dat jij nu gaat bepalen voor een bedrijf wat maatschappelijk verantwoord ondernemen is.
Hij stemt PvdA. Die zien wel vaker dingen die er niet zijn, en vice versa.quote:Op donderdag 8 maart 2007 21:04 schreef Lemmeb het volgende:
Waar is trouwens die maatschappelijke ophef waar EchtGaaf het steeds over heeft? Ik merk er eigenlijk helemaal niks van.
Ik kan zo ook wel zeggen dat Geert Wilders spoken ziet, vanmiddag nog met Aribquote:Op donderdag 8 maart 2007 21:06 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Hij stemt PvdA. Die zien wel vaker dingen die er niet zijn, en vice versa.
Geef eens een linkje dan, van vandaag?quote:Op donderdag 8 maart 2007 21:06 schreef EchtGaaf het volgende:
Je geeft blijk van weinig belangstelling te hebben rond het nieuws als het op deze onderwerpen aankomt....
Een NLs kamerlid dat voor Marokko werkt. Je moet links zijn om dat niet absurd te vinden.quote:Op donderdag 8 maart 2007 21:08 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik kan zo ook wel zeggen dat Geert Wilders spoken ziet, vanmiddag nog met Arib![]()
De aanname dat ik het op enig moment met jou eens ben is natuurlijk kinderlijk naïef. Je kunt beter de aanname aanhouden dat ik niet reageer omdat jij steeds met dezelfde argumenten/vragen komt en ik daarop steeds dezelfde antwoorden op sta te geven en andersom (om het eerlijk te houden). Na vier topics heb ik dat wel een beetje gehad. Ik pik de krenten uit de pap en op alle andere punten is het veilger om te veronderstellen dat ik het niet met je eens bent dan wel.quote:Op donderdag 8 maart 2007 21:02 schreef EchtGaaf het volgende:
En overigens heb jij niet op mijn grote verhaal gereageerd in datzelfde deel, waar ik dan uit opmaak dat je het er mee eens bent..![]()
Dat is het hele principe van maatschappelijk verantwoord ondernemenquote:Kennelijk vallen de maatschappelijke ophef dus niet onder het hoofdstuk van maatschappelijk ondernemen
Het volk vindt dat en ik heb je de vergelijking met de poll over belastingverlaging al uitgelegd. Zelfde voorbeeld; als ik nu een vraag stel met een inleidend stukje over TBSers dan zal 80% opeens voor de doodstraf of levenslange opsluiting zijn. Wat het volk zegt hecht ik wat dat betreft weinig waarde aan. De krant volgt slechts het nieuws en het nieuws is wat de mensen boeit en daar is je verband. De politiek wil slechts makkelijk scoren bij het grote publiek en het is makkelijker zieltjes winnen door er schande over te spreken dan om het te onderbouwen. Uiteindelijk stoelt het dus allemaal op wat het publiek vindt en zoals je ziet ben ik allesbehalve onder de indruk van het publiek.quote:De de maatschappij bepaald dat, en ik ben verre van de enige die ophef over die salarissen heeftgemaakt. Kranten, media en de politiek spreken er terecht schande over, en ik geloof niet dat ik de vertgenwoordigere ben van aale media die daaraan deel hebben genomen....
Zeg datzelfde maar tegen de ledingengevenden als het om salarissen gaat van de magazijnbediende. Zonder die schakel draait het bedrijf net zo goed niet. Een bedrijf draait immers niet zonde operationeel personeel. Voor hun is het dan net zo goed niet objectiveerbaar welk loon ze eerlijk mogen verdienen....Wat maakt dan het ozo grote verschil dat Jan Lul de boekhouder maar 2 % per jaar erbij krijgt en meneer de directeur met een super basissalaris tientallen of erger honderdtallen aan procenten salarisverhoging mag incasseren.....Het verschil vanbelonen al na gelang de zwaarte van de functie komt toch reeds tot uitdrukking in het basissalaris.....En 5% stijging over 1.000.000 is toch ook heel veel meer dan 5 % over 10.000.= Dus waarom geen gelijke proportie stijging? Omgekeerd vraag: wat zou daar nou onredelijk aan zijn?quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:25 schreef Lithion het volgende:
Wat nog de meest domme gedachtegang van TS in het vorige topic is, is dat er iets als een objectieve waarde zou zijn. Dat ís er simpelweg niet. De waarde van iets is datgene wat iemand ervoor over heeft om het object of de dienst te verkrijgen. Soms is waarde ook niet in geld uit te drukken (emotionele waarde).
Stel diezelfde vraag maar aan alle media die hiorover hebben bericht en alle politici die zich daaorver hebben uitgelaten.quote:Waar haal je dan de godvergeten arrogantie vandaan om voor ánderen te bepalen wat de waarde van iets zou zijn?
Dit is geen vergelijking. Een derde wordt hierdoor niet op achterstand gesteld. Ik stel hier de groei van de belonigsverschillen aan de kaak. Die verschillen zijn bij de gratie dat er dus meerdere werknemers zijn in datzelfde concern, die het ook juist zouden vinden dat ze een heel klein beetje mogen meedelen in de de verdienste van een bedrijf. 9en dus iets meer krijgen dan een inflatiecorrectie of zelfs dat nog niet eens...) Ze hebben er net zo hard aan meegeschouwd om het gunstige resultaat te boeken. Meneer de directeur deed dat echt niet in zijn eentje.........quote:Als jij iets van jezelf wil verkopen aan een persoon B (bijvoorbeeld op Marktplaats) en ik als buitenstaander zou unilateraal bepalen voor welk bedrag jij dat mág verkopen... dat is jouw idee van rechtvaardigheid?
Dat nieuws is al weken oud mijn jong. Het wachten is weer op de volgende idioot die weer tegoed wordt gedaan. De laatste was Adje Scheepbouwer, en dat haalde ook weer zoals gebruikelikj het nieuws...quote:Op donderdag 8 maart 2007 21:10 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Geef eens een linkje dan, van vandaag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |