abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47060769
Hier verder.

Wegens succes geprolongeerd.......

Vervolg van:

Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!!
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #2
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #3

Naar aanleiding van het recentelijke bericht dat Numico topman een bonus van 12 miljoen opstrijkt is er opnieuw maatschappelijk ophef ontstaan, over exorbitante beloningen van topbestuurders..

Uit een RTL enquete die daarna is uitgevoerd blijkt dat 91% van de bevolking vindt dat de regering nu moet gaan ingrijpen........

En terecht. Dit kan gewoon niet meer langer....Het niet meer acceptabel....

[ Bericht 50% gewijzigd door EchtGaaf op 08-03-2007 20:54:41 ]
pi_47060968
Ik vraag me af of al die mensen ook zo zouden klagen als ze zelf die topbestuurder waren. Ze hebben het zelf tot dat niveau weten te schoppen immers.
pi_47061338
En we gaan weer vrolijk verder.
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 16:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij welk bedrag zien de voorstanders eigenlijk een beloning als te hoog
Vergelijk bv. met het ministerssalaris, zoals EchtGaaf en ik al eerder naar voren hebben gebracht.

Volgens mij zijn er erg veel overeenkomsten tussen een manager en een minister. Wat maakt managers dan zo anders dat zij, ethisch gezien, het volste recht zouden hebben op 2x, 10x of zelfs 100x het salaris van een minister?

Tenzij je vindt dat het ministerssalaris eigenlijk te laag is, maar daar heb ik ook nog geen onderbouwing voor mogen zien. En dat laatste is niet speciaal voor jou bedoeld, maar meer in het algemeen.
pi_47061382
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 18:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Deja vu...
Wel herkennen en toch ontlopen
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 18:14 schreef Basp1 het volgende:
Ik versta ook onder maatschappelijk ondernemen dat er niet te grote verschillen binnen onze maatschappij ontstaan. Aan de basis van deze maatschappelijke ongelijkheid staat als veroorzaker in mijn ogen de grote inkomensverschillen tussen diverse personen.

En wat versta jij onder maatschappelijk ondernemen?
Maatschappelijk ondernemen is ook de laatste jaren pas op de kaart gekomen. Zonder ingrijpen van de overheid. Waarom zou dat in dit geval opeens anders zijn? Alleen maar omdat jou gevoel dat zegt?

Daarnaast besef je wel dat jij nu gaat bepalen voor een bedrijf wat maatschappelijk verantwoord ondernemen is.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_47061422
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 18:25 schreef rebel6 het volgende:
Vergelijk bv. met het ministerssalaris, zoals EchtGaaf en ik al eerder naar voren hebben gebracht.
Maar dan ook de wachtgeldregeling in voeren he en niet te vergeten de vakantiedagen

Ook dit punt is al uitvoerig behandeld trouwens.
pi_47061759
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 18:25 schreef rebel6 het volgende:
En we gaan weer vrolijk verder.
[..]

Volgens mij zijn er erg veel overeenkomsten tussen een manager en een minister. Wat maakt managers dan zo anders dat zij, ethisch gezien, het volste recht zouden hebben op 2x, 10x of zelfs 100x het salaris van een minister?

Tenzij je vindt dat het ministerssalaris eigenlijk te laag is, maar daar heb ik ook nog geen onderbouwing voor mogen zien. En dat laatste is niet speciaal voor jou bedoeld, maar meer in het algemeen.
Eigenlijk zijn grote verschillen in salarissen nooit onderbouwd, een ieder doet waar hij goed in is, een goeie timmerman is even belangrijk voor de samenleving als een minister ben ik van mening. En natuurlijk is het zo dat een minister hier langer voor gestudeerd heeft en meer zal moeten weten van wat zich afspeeld in de samenleving en dergelijke, maar is het eigenlijk is de reden dat hij toevallig iets slimmer is dan een ander toch ongegrond om hem ook maar meteen een veel vetter salaris te laten opstrijken?
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:14:22 #7
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47062932
Overigens ben ik wel van mening dat er een sanctie moet staan op wanprestatie. Figuren die een bonus meekrijgen ondanks dat ze een bedrijf aan de rand van de afgrond hebben gebracht, of zo'n Cees van der Hoeven, die nu gewoon weer binnen allerlei bedrijven z'n zakken zit te vullen. Dat zou eigenlijk niet moeten kunnen.

Maarja, blijkbaar zitten de aandeelhouders van al die bedrijven collectief te slapen. Misschien moet je daar eens tegen ageren, Echtgaaf, en niet tegen die topbestuurders zelf.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_47063251
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 18:27 schreef FJD het volgende:

[..]

Maar dan ook de wachtgeldregeling in voeren he
*mompelt iets over ontslagvergoeding
quote:
en niet te vergeten de vakantiedagen
Goed punt, managers hebben natuurlijk geen of maar een weekje vakantie en ministers maar liefst 13 weken reces, daar kun je inderdaad mee rechtvaardigen dat zo'n manager 1.30x het ministerssalaris krijgt, van mijn part 2x. Tot zover kan ik je volgen.

Die Numico manager krijgt echter niet 2 maar grofweg 100 ministerssalarissen.
Ik ben benieuwd hoe je die andere 98 salarissen onderbouwt, maar het begin is er alvast!
quote:
Ook dit punt is al uitvoerig behandeld trouwens.
Ja nu nog een fatsoenlijk antwoord.

[ Bericht 2% gewijzigd door rebel6 op 08-03-2007 19:31:00 ]
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:25:48 #9
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_47063373
Wat nog de meest domme gedachtegang van TS in het vorige topic is, is dat er iets als een objectieve waarde zou zijn. Dat ís er simpelweg niet. De waarde van iets is datgene wat iemand ervoor over heeft om het object of de dienst te verkrijgen. Soms is waarde ook niet in geld uit te drukken (emotionele waarde). Waar haal je dan de godvergeten arrogantie vandaan om voor ánderen te bepalen wat de waarde van iets zou zijn?
Als jij iets van jezelf wil verkopen aan een persoon B (bijvoorbeeld op Marktplaats) en ik als buitenstaander zou unilateraal bepalen voor welk bedrag jij dat mág verkopen... dat is jouw idee van rechtvaardigheid?
pi_47063648
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:22 schreef rebel6 het volgende:
Zoals op m'n vraag over de aandeelhouders bedoel je? Of over dat maatschappelijk verantwoord ondernemen nu ook al wordt geregeld vanuit de bedrijven zelf?
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:54:09 #11
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_47064519
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:22 schreef rebel6 het volgende:

[..]

*mompelt iets over ontslagvergoeding
[..]

Goed punt, managers hebben natuurlijk geen of maar een weekje vakantie en ministers maar liefst 13 weken reces, daar kun je inderdaad mee rechtvaardigen dat zo'n manager 1.30x het ministerssalaris krijgt, van mijn part 2x. Tot zover kan ik je volgen.

Die Numico manager krijgt echter niet 2 maar grofweg 100 ministerssalarissen.
Ik ben benieuwd hoe je die andere 98 salarissen onderbouwt, maar het begin is er alvast!
[..]

Je kunt de 'vrije' markt natuurlijk niet met de overheid gaan vergelijken waar met gemeenschapsgeld wordt gewerkt dat door middel van heffingen en belastingen wordt binnen gehaald (onder 'dwang').
Ik zou iedereen aanraden die problemen heeft met het topinkomen van Numico (wat inderdaad bijzonder hoog is), geen produkten meer af te nemen van Numico. Als genoeg mensen dat doen, worden de doelstellingen van Numico niet gehaald en worden de bonussen dus niet uitgekeerd.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_47064711
Dit kan gewoon niet langer....Zielepiet loop niet te janken maar ga werken.
Al die klaplopers kunnen niet langer. Naar Friesland ermee.
Hoe gaat het trouwens met die Johan Frederik waar je zo door geobsedeerd bent?
STRIJD MEE TEGEN HET STALINISME
GOOI DIE TOMAAT
TEGEN JANS MARXISTISCHE GELAAT
pi_47065070
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:33 schreef FJD het volgende:

[..]

Zoals op m'n vraag over de aandeelhouders bedoel je? Of over dat maatschappelijk verantwoord ondernemen nu ook al wordt geregeld vanuit de bedrijven zelf?
Wat bedoel je met dat eerste?
Die tweede vraag kon ik wel terugvinden, maar ik wist niet dat die aan mij gericht was.
Je vraagt of maatschappelijk verantwoord ondernemen beloond mag worden, ik vind het prima, maar wat is je punt dan?

Verder was ik nog benieuwd of je al overtuigd bent van m'n punt dat grote bedrijven veel makkelijker hun winsten behalen dan kleine bedrijven, maar ik denk dat ik je antwoord al weet.
pi_47065623
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:06 schreef rebel6 het volgende:
Wat bedoel je met dat eerste?
Verder blijk ik het erg barmhartig van je vinden dat je je zo'n zorgen maakt over aandeelhouders die niet eens Nederlanders hoeven te zijn. Het is eigenlijk een verkapte vorm van ontwikkelingshulp voor de minder bedeelden in de wereld die je in wilt stellen.

Deze opmerking dus.
quote:
Je vraagt of maatschappelijk verantwoord ondernemen beloond mag worden, ik vind het prima, maar wat is je punt dan?
Nee waarom de overheid in moet grijpen op maatschappelijk verantwoord ondernemen als in het recente verleden nog is gebleken dat de markt dat best zelf kan. Maatschappelijk verantwoord ondernemen komt de laatste jaren steeds vaker in het nieuws en op dit moment is het zelfs een afstudeerrichting op WO niveau.
quote:
Verder was ik nog benieuwd of je al overtuigd bent van m'n punt dat grote bedrijven veel makkelijker hun winsten behalen dan kleine bedrijven, maar ik denk dat ik je antwoord al weet.
Je emo smiley is compleet overbodig en dient alleen ten doel mij antwoord belachelijk te maken of op een andere manier in diskrediet te brengen. Ik had meer van je verwacht. Verder deel ik je standpunt inderdaad niet als is het alleen maar goed ik blijf m'n standpunten niet herhalen.
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:38:35 #15
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_47066456
Als bedrijf wil je toch geen ceo die niet voor zichzelf kan onderhandelen Een topman van een enorm concern (20.000 werknemers) die genoegen neemt met een paar ton zou ik bestempelen als een softie die niet eens iets fatsoenlijks voor zichzelf kan regelen, laat staan voor het bedrijf.

Als je zelf soliciteert wil je toch ook het best mogelijke voor jezelf? Of pakken jullie alles direct aan wat de werkgever aanbiedt?
pi_47067722
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 18:26 schreef FJD het volgende:

[..]

Wel herkennen en toch ontlopen
We blijven wel wakker he: ik heb je daar allang op geantwoord nog voor de deja vu.... Ik ontloopt echt niets.....Staat op pagina 6 van #3 kort na jouw post. Misscien weet jij het antwoord op mijn vraag wel waarom labelverwijzingen niet bij mij werken, anders gaf ik je de link wel....gebruik Explorer7 en krijg het niet voor mekaar...

En overigens heb jij niet op mijn grote verhaal gereageerd in datzelfde deel, waar ik dan uit opmaak dat je het er mee eens bent..
quote:
Maatschappelijk ondernemen is ook de laatste jaren pas op de kaart gekomen. Zonder ingrijpen van de overheid. Waarom zou dat in dit geval opeens anders zijn? Alleen maar omdat jou gevoel dat zegt?
Kennelijk vallen de maatschappelijke ophef dus niet onder het hoofdstuk van maatschappelijk ondernemen als het aan die bobo's licht. Het probleem speelt al minimaal een decennium, dus de hoop dat topmanagers alsnog hun maatschappelijke verantwordelikjheid gaan nemen lijkt vervlogen enne, ja het gaat nu wle even over hun eigen portemonnee...
quote:
Daarnaast besef je wel dat jij nu gaat bepalen voor een bedrijf wat maatschappelijk verantwoord ondernemen is.
De de maatschappij bepaald dat, en ik ben verre van de enige die ophef over die salarissen heeftgemaakt. Kranten, media en de politiek spreken er terecht schande over, en ik geloof niet dat ik de vertgenwoordigere ben van aale media die daaraan deel hebben genomen....
  donderdag 8 maart 2007 @ 21:04:20 #17
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47067863
Waar is trouwens die maatschappelijke ophef waar EchtGaaf het steeds over heeft? Ik merk er eigenlijk helemaal niks van.
pi_47067978
Je geeft blijk van weinig belangstelling te hebben rond het nieuws als het op deze onderwerpen aankomt....

donderdag 8 maart 2007 @ 21:06:58 #19
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47067998
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:04 schreef Lemmeb het volgende:
Waar is trouwens die maatschappelijke ophef waar EchtGaaf het steeds over heeft? Ik merk er eigenlijk helemaal niks van.
Hij stemt PvdA. Die zien wel vaker dingen die er niet zijn, en vice versa.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_47068053
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:06 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Hij stemt PvdA. Die zien wel vaker dingen die er niet zijn, en vice versa.
Ik kan zo ook wel zeggen dat Geert Wilders spoken ziet, vanmiddag nog met Arib
  donderdag 8 maart 2007 @ 21:10:27 #21
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47068253
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:06 schreef EchtGaaf het volgende:
Je geeft blijk van weinig belangstelling te hebben rond het nieuws als het op deze onderwerpen aankomt....
Geef eens een linkje dan, van vandaag?
  donderdag 8 maart 2007 @ 21:10:34 #22
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47068261
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:08 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik kan zo ook wel zeggen dat Geert Wilders spoken ziet, vanmiddag nog met Arib
Een NLs kamerlid dat voor Marokko werkt. Je moet links zijn om dat niet absurd te vinden.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_47068505
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:02 schreef EchtGaaf het volgende:
En overigens heb jij niet op mijn grote verhaal gereageerd in datzelfde deel, waar ik dan uit opmaak dat je het er mee eens bent..
De aanname dat ik het op enig moment met jou eens ben is natuurlijk kinderlijk naïef. Je kunt beter de aanname aanhouden dat ik niet reageer omdat jij steeds met dezelfde argumenten/vragen komt en ik daarop steeds dezelfde antwoorden op sta te geven en andersom (om het eerlijk te houden). Na vier topics heb ik dat wel een beetje gehad. Ik pik de krenten uit de pap en op alle andere punten is het veilger om te veronderstellen dat ik het niet met je eens bent dan wel.
quote:
Kennelijk vallen de maatschappelijke ophef dus niet onder het hoofdstuk van maatschappelijk ondernemen
Dat is het hele principe van maatschappelijk verantwoord ondernemen Je onderneemt zoals de maatschappij dat verantwoord vindt en als er een grens is bereikt dan onderneem je actie. Zo is dat in het verleden ook gegaan zoals ik al aangeef.
quote:
De de maatschappij bepaald dat, en ik ben verre van de enige die ophef over die salarissen heeftgemaakt. Kranten, media en de politiek spreken er terecht schande over, en ik geloof niet dat ik de vertgenwoordigere ben van aale media die daaraan deel hebben genomen....
Het volk vindt dat en ik heb je de vergelijking met de poll over belastingverlaging al uitgelegd. Zelfde voorbeeld; als ik nu een vraag stel met een inleidend stukje over TBSers dan zal 80% opeens voor de doodstraf of levenslange opsluiting zijn. Wat het volk zegt hecht ik wat dat betreft weinig waarde aan. De krant volgt slechts het nieuws en het nieuws is wat de mensen boeit en daar is je verband. De politiek wil slechts makkelijk scoren bij het grote publiek en het is makkelijker zieltjes winnen door er schande over te spreken dan om het te onderbouwen. Uiteindelijk stoelt het dus allemaal op wat het publiek vindt en zoals je ziet ben ik allesbehalve onder de indruk van het publiek.
pi_47068794
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:25 schreef Lithion het volgende:
Wat nog de meest domme gedachtegang van TS in het vorige topic is, is dat er iets als een objectieve waarde zou zijn. Dat ís er simpelweg niet. De waarde van iets is datgene wat iemand ervoor over heeft om het object of de dienst te verkrijgen. Soms is waarde ook niet in geld uit te drukken (emotionele waarde).
Zeg datzelfde maar tegen de ledingengevenden als het om salarissen gaat van de magazijnbediende. Zonder die schakel draait het bedrijf net zo goed niet. Een bedrijf draait immers niet zonde operationeel personeel. Voor hun is het dan net zo goed niet objectiveerbaar welk loon ze eerlijk mogen verdienen....Wat maakt dan het ozo grote verschil dat Jan Lul de boekhouder maar 2 % per jaar erbij krijgt en meneer de directeur met een super basissalaris tientallen of erger honderdtallen aan procenten salarisverhoging mag incasseren.....Het verschil vanbelonen al na gelang de zwaarte van de functie komt toch reeds tot uitdrukking in het basissalaris.....En 5% stijging over 1.000.000 is toch ook heel veel meer dan 5 % over 10.000.= Dus waarom geen gelijke proportie stijging? Omgekeerd vraag: wat zou daar nou onredelijk aan zijn?
quote:
Waar haal je dan de godvergeten arrogantie vandaan om voor ánderen te bepalen wat de waarde van iets zou zijn?
Stel diezelfde vraag maar aan alle media die hiorover hebben bericht en alle politici die zich daaorver hebben uitgelaten.
quote:
Als jij iets van jezelf wil verkopen aan een persoon B (bijvoorbeeld op Marktplaats) en ik als buitenstaander zou unilateraal bepalen voor welk bedrag jij dat mág verkopen... dat is jouw idee van rechtvaardigheid?
Dit is geen vergelijking. Een derde wordt hierdoor niet op achterstand gesteld. Ik stel hier de groei van de belonigsverschillen aan de kaak. Die verschillen zijn bij de gratie dat er dus meerdere werknemers zijn in datzelfde concern, die het ook juist zouden vinden dat ze een heel klein beetje mogen meedelen in de de verdienste van een bedrijf. 9en dus iets meer krijgen dan een inflatiecorrectie of zelfs dat nog niet eens...) Ze hebben er net zo hard aan meegeschouwd om het gunstige resultaat te boeken. Meneer de directeur deed dat echt niet in zijn eentje.........
pi_47068909
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:10 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Geef eens een linkje dan, van vandaag?
Dat nieuws is al weken oud mijn jong. Het wachten is weer op de volgende idioot die weer tegoed wordt gedaan. De laatste was Adje Scheepbouwer, en dat haalde ook weer zoals gebruikelikj het nieuws...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')