abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46588480
hier verder

Vervolg van Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!!

Naar aanleiding van het bericht gisteren dat Numico topman een bonus van 12 miljoen opstrijkt is er opnieuw maatschappelijk ophef ontstaan, over exorbitante beloningen van topbestuurders..

Uit een RTL enquete die gisteren is uitgevoerd blijkt dat 91% van de bevolking vindt dat de regering nu moet gaan ingrijpen........

En terecht. Dit kan gewoon niet meer langer....Het niet meer acceptabel....

[ Bericht 49% gewijzigd door EchtGaaf op 23-02-2007 11:54:36 ]
pi_46588569
Aha, een lekker ouwehoer topic voor linkse rakkers die zelf te beroerd zijn om een bedrijf te starten, en er hard voor te werken, maar wel gaan klagen als hun bazen meer geld gaan verdienen.

Look @ me! I'm a jealous fucker.

Ga dan lekker in een communistisch land leven ofzo stelletje paupers.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_46588647
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 11:24 schreef EchtGaaf het volgende:
We leven hier in Nederland. Het probleem bestaat blijkende dat 91% vind dat dit echt niet meer kan. Wat ze in de USA denken zal mij worst wezen.
Stap eens af van die opiniepeiling. Een dergelijke opiniepeiling is zwaar subjectief en daarmee ook op geen enkel gebied een goed argument. Wat dat betreft past het dan wel weer goed in je huidige rijtje argumenten.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  vrijdag 23 februari 2007 @ 11:32:46 #4
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_46588658
Die kerel had Numico toch gered van de ondergang en de aandelen van enkele euro naar 40 euro gestuwd? Ik zie geen bezwaar dat voor zo'n goede prestatie een goede beloning afgesproken is.

Presteert een topman niet en krijgt hij een grote gouden handdruk is het niet goed, presteert hij wel goed en krijgt hij een goede beloning, is het weer niet goed.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 11:34:22 #5
36461 Joppy
geen colaboy
pi_46588705
Wat een gezeik zeg. Het is gewoon een particulier bedrijf waarbij de aandeelhouders hebben ingestemd met deze beloningsstructuur. Hij doet niks illegaals, achterbaks of iets ander wat niet door de beugel zou kunnen.
Als ik geld zat zou hebben, en ik zou iemand voor een klus veel te veel geld betalen, dan is dat ook mijn eigen zaak.
Let the beat control your body!
pi_46588995
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 11:32 schreef FJD het volgende:

[..]

Stap eens af van die opiniepeiling. Een dergelijke opiniepeiling is zwaar subjectief en daarmee ook op geen enkel gebied een goed argument. Wat dat betreft past het dan wel weer goed in je huidige rijtje argumenten.
waarom zou die opiniepeiling subtief zijn. Jij weet toch niet welke methode is gebruikt? Je mag toch aannemen dat het NIPO voldoende proffesioneel is om een objectief onderzoek te doen?

Waarom zou die opiniepeiling niets zeggen over gevoelens in de samenleving over exorbitante verschillen in beloningen...Terug naar de aristocratie. Klasses?

Tot hoe ver wil je gaan in het tot iin de hemel vereren van deze goddelijken? Is er een grens wat jou betreft?
pi_46589100
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 11:29 schreef Sjakie01 het volgende:
Aha, een lekker ouwehoer topic voor linkse rakkers die zelf te beroerd zijn om een bedrijf te starten, en er hard voor te werken, maar wel gaan klagen als hun bazen meer geld gaan verdienen.

Look @ me! I'm a jealous fucker.

Ga dan lekker in een communistisch land leven ofzo stelletje paupers.
Ho wacht eens even. Ik zit qua politieke kleur links van het midden maar ik voel me toch niet echt aangesproken. Numico is van een negatief eigen vermogen naar een positief eigen vermogen van bijna 1 miljard gegaan. Dt mag van mij flink beloond worden. Numico vind ik nou een voorbeeld van een terechte beloning. Waar van mij wel een einde aan mag komen zijn de exitbonussen voor bestuurders die moeten vertrekken omdat ze niet goed functioneren.
pi_46589166
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 11:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Die kerel had Numico toch gered van de ondergang en de aandelen van enkele euro naar 40 euro gestuwd? Ik zie geen bezwaar dat voor zo'n goede prestatie een goede beloning afgesproken is.

Presteert een topman niet en krijgt hij een grote gouden handdruk is het niet goed, presteert hij wel goed en krijgt hij een goede beloning, is het weer niet goed.
Die goudenhanddruk meot er uit.
Je moet niet belonen voor wanbeleid.

Belonen voor presaties (zoals hier het geval, en zoals goedgekeurd door de AvA in 2004) is prima.
Werken is voor arbeiders
pi_46589182
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:
waarom zou die opiniepeiling subtief zijn. Jij weet toch niet welke methode is gebruikt? Je mag toch aannemen dat het NIPO voldoende proffesioneel is om een objectief onderzoek te doen?
Een andere benaming was wellicht beter op z'n plaats geweest aangezien een opiniepeiling per definitie subjectief is. Wat ik bedoel aan te geven is het volgende:

Het zijn beide zaken waar de gemiddelde opinie negatief tegenover staat. De ene omdat het direct negatieve invloed heeft (want het kost geld), de tweede omdat het indirect negatieve invloed heeft (waarom zij wel en wij niet) waardoor men niet mag verwachten dat een opiniepeiling op dit vlak ook maar enige objectieve waarde heeft. Een dergelijke peiling aandragen als argument heeft dan ook heel weinig waarde.
quote:
Tot hoe ver wil je gaan in het tot iin de hemel vereren van deze goddelijken? Is er een grens wat jou betreft?
Hemel in prijzen? Ik geef ze slechts de ruimte om te verdienen wat de markt toe laat. Daarnaast ageer ik graag tegen de misvatting dat de top elkaar baantjes toeschuift omdat die persoon 'zo lekker golft' en tegen de misvatting dat een topman niets meer doet dan instructies uitdelen en verder dus eigenlijk niet veel toevoegt.

Daarnaast is er allang wetgeving om excessen tegen te gaan: de AVA kan immers tegenstemmen iets wat bij Moberg bijna gebeurde. Overigens zijn die geluiden nu opeens verstomd. Hoe zou dat toch komen
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 11:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Waar van mij wel een einde aan mag komen zijn de exitbonussen voor bestuurders die moeten vertrekken omdat ze niet goed functioneren.
maar dan wel zo stoer zijn om alle ontslagpremies aan te pakken van mensen die ontslagen zijn omdat ze niet voldeden.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_46589206
precies en een boterham met pindakaas is gezond
pi_46589294
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 11:29 schreef Sjakie01 het volgende:
Ok ik ben niet links Maar die numico topman is gewoon in loondienst bij numico en krijgt daar goed voor betaald.
De werknemers hebben ook meegeholpen om het bedrijf weer te redden en zien nu hun ceo met een riante bonus naar huis gaan.Lijkt me goed voor de motivatie in dat bedrijf
  vrijdag 23 februari 2007 @ 11:57:34 #12
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_46589312
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

TNS is natuurlijk een gerespecteerd instituut/bedrijf, maar laten we zeggen dat er wel erg vaak van die snelle opiniepeilingen zijn. Het kan hoor, maar het is niet erg makkelijk om zo snel een representatieve peiling te doen.
[KNE]-Mod
pi_46589341
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 11:56 schreef corus het volgende:

[..]

Ok ik ben niet links Maar die numico topman is gewoon in loondienst bij numico
Zulke managers krijgen altijd een maatcontract aangeboden en zijn niet in loondienst.
pi_46589359
wat een gelul weer van de vvdersw hie

kijk eens op http://www.belegger.nl/koersen.php?page=bkoersen&naam=NUMICO
en zet de periode op 5 jaar
sommige lullen gewoon weg uit hun nek en denken dat ze begrijpen hoe geld werkt
het is belachenlijk dat oplichter miljoenen in hun zak steken
12 miljoen is belachenlijk en het wordt tijd voor een 100% belasting
geld verdienen prima
maar niet ten koste van alles of oplichters
  vrijdag 23 februari 2007 @ 12:01:02 #15
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_46589406
quote:

[..]

De werknemers hebben ook meegeholpen om het bedrijf weer te redden en zien nu hun ceo met een riante bonus naar huis gaan.Lijkt me goed voor de motivatie in dat bedrijf
Er staat niet bij dat de werknemers geen bonusregeling hebben.
[KNE]-Mod
pi_46589440
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 11:59 schreef harrie1 het volgende:

geld verdienen prima

Weet je wel hoe je een grafiek moet lezen???
Hij heeft het juist zeer goed gedaan die Bennink!

Bennink trad aan in 2002 en verving in no time zijn complete managementteam en de helft van het tweede echelon, bij elkaar ongeveer 150 managers. Marketeers moesten er vooral komen, mensen die niet uitgingen van de mogelijkheden van r&d, maar van wat de consument wil.

[ Bericht 6% gewijzigd door more op 23-02-2007 12:11:22 ]
  vrijdag 23 februari 2007 @ 12:03:06 #17
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_46589461
Ik ben student, ik verdien ook veel meer!
  vrijdag 23 februari 2007 @ 12:04:20 #18
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_46589494
quote:
100% belasting daar schiet niemand iets mee op
[KNE]-Mod
  vrijdag 23 februari 2007 @ 12:05:02 #19
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_46589515
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 11:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:

Mee eens Toch vind ik het wel moeilijker te verkopen, als je tegelijkertijd tegen je werknemers zegt dat ze niet of nauwlijks gecompenseerd worden voor inflatie, vanwege een slechte economie oid..
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_46589549
quote:

[..]

Ok ik ben niet links Maar die numico topman is gewoon in loondienst bij numico en krijgt daar goed voor betaald.
Precies, alsof die directeur het alleen gedaan heeft. Als hij gee medewerkers had, had 'ie nou niets gehad. Maar een bonus van 12 miljoen bovenop een salaris van 2 miljoen per jaar is buiten proporties. Die werknemers zouden ook een bonus van 600% van hun jaarsalaris moeten krijgen..

[ Bericht 1% gewijzigd door Tarabass op 23-02-2007 12:12:32 ]
  vrijdag 23 februari 2007 @ 12:06:32 #21
26777 MrTorture
pi_46589558
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 12:04 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

100% belasting daar schiet niemand iets mee op
Jawel Het buitenland, die kunnen onze topmensen zo wegkopen
Vis een optie?
  vrijdag 23 februari 2007 @ 12:07:10 #22
26777 MrTorture
pi_46589581
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 12:06 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Precies, alsof die directeur het alleen gedaan heeft. Als hij gee medewerkers had, had 'ie nou niets gehad. Maar een bonus van 12 miljoen bovenop een salaris van 2 miljoen per jaar is buiten proporties. Die werknemers zouden ook een bonus van 16,5% van hun jaarsalaris moeten krijgen..
Die medewerkers kunnen niet hét verschil maken, dat een bedrijf weer uit het slop trekt.
Vis een optie?
pi_46589598
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 11:52 schreef FJD het volgende:

[..]

Een andere benaming was wellicht beter op z'n plaats geweest aangezien een opiniepeiling per definitie subjectief is. Wat ik bedoel aan te geven is het volgende:
Mits de vragen goed geformuleerd en niet sturend kan een opiniepeiling wel degelijk objectief zijn..Of dat hier ook is gebeurd , weet ik niet.........

Maar al zou je gelijk hebben, opiniepeilingen mogen op een steeds grotere bleangstelling verheugen...Het zegt natuurlijk wel iets of 10 % of 91 % het eens is met de stelling......

Maar meningen zijn uiteraard per definitie subjectief...Dat hoort bij het mensen zijn, Toch?
quote:
Het zijn beide zaken waar de gemiddelde opinie negatief tegenover staat.
De gemiddelde opinie bestaat niet. Maar ik begrijp wel wat je bedoeld. Zou je dan niets hier tegen mogen doen. Ophef ontstaat naar aanleiding van een exces als deze....De ophef daarmee onterecht? De publieke opinie is toch wel duidelijk......Of niet meer naar publieke opinie luisteren zoals het vorige kabinet deed?
quote:
De ene omdat het direct negatieve invloed heeft (want het kost geld), de tweede omdat het indirect negatieve invloed heeft (waarom zij wel en wij niet) waardoor men niet mag verwachten dat een opiniepeiling op dit vlak ook maar enige objectieve waarde heeft. Een dergelijke peiling aandragen als argument heeft dan ook heel weinig waarde.
Niet mee eens. Vrijwel iedereen vind dat verschillen in beloning volstrekt terecht zijn...Immers verantwoordelikjheden liggen ook verschillend. Een zware baan moet beter worden betaald dan een lichte. Vraagt het 100 mensen en 100- mensen zullen het er mee eens zijn. Volstrekt normaal. Maar hier gaat het niet meer om een ordinair verschil. hier is meer aan de hand. De PROPORTIONALEIT lijkt volledig zoek te zijn..Nu 12 miljoen, volgends jaar 20 miljoen over vij jaar 100 miljoen...explodeert. En klootjesvoetvolk mag blij zijn als die 2% erbij krijgt...Dat kan gewoon niet...
quote:
Hemel in prijzen? Ik geef ze slechts de ruimte om te verdienen wat de markt toe laat.
Ik ben ook voor dat principe. Maar dat neemt niet weg dat je voor excessen moet weglopen als het instrument een maatschappelijk ongewenst effect laat zien als deze......En toch vond ik 91% op zijn minst een signaal. Zefs als het door subjectief onderzoek naar voren is gekomen.
quote:
Daarnaast ageer ik graag tegen de misvatting dat de top elkaar baantjes toeschuift omdat die persoon 'zo lekker golft' en tegen de misvatting dat een topman niets meer doet dan instructies uitdelen en verder dus eigenlijk niet veel toevoegt.
Je kan niet ontkennen dat er wel degelijk een groot "ons kent ons "gehalte is......Dat zie je op alle lagen. Uiteraard mag je hopen dat de meest geschikte de baan krijgt.......In de politiek is dat ons kent ons wel heel erg......Maria van der Hoeven op EZ zonder economische achtergrond....
quote:
Daarnaast is er allang wetgeving om excessen tegen te gaan: de AVA kan immers tegenstemmen iets wat bij Moberg bijna gebeurde. Overigens zijn die geluiden nu opeens verstomd. Hoe zou dat toch komen
Op den duur ebt de opheft weer weg.......Na een jaar , geen wonder toch. Of het goed of slecht gaat met het bedrijf maatk dan echt niets meer uit......
[quote]

]

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 23-02-2007 12:40:22 ]
pi_46589621
quote:

Koers van het aandeel Numico:

Bennink is drie jaar geleden in dienst gekomen, zo ongeveer op het dieptepunt van Numico. Zijn voorgangers hebben zich in een mislukt avontuur met Amerikaanse vitaminepillen gestort. Het gevolge was een negatief eigen vermogen en als je daar niks aan doet is dat gewoon einde oefening. Het is dus wel degelijk de verdienste van Bennink c.s. dat dat negatieve eigen vermogen omgebogen is naar een positief eigen vermogen van bijna 1 miljard. Numico is weer gezond en dat mag beloond worden. Voor de koersdaling vanaf 2002 die in de grafiek te zien is kan Bennink niet verantwoordelijk worden gehouden. Hij was toen immers nog niet in dienst.
quote:
geld verdienen prima
Die tirade slaat dan ook nergens op.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2007 12:10:03 ]
pi_46589675
quote:

geld verdienen prima
Vergeet dan ook niet te vermelden dat numico steevast een verliesmakend bedrijf was.
De schuld is in 4 jaar met een half miljard verminderd.
Iemand die dat zo om kan buigen is gewoon goed.
12 miljoen is veel....zeker weten maar als je ziet dat de schuld af neemt 500miljoen, het werkend personeel gelijk blijft rond de 10000/11000. En het netto werkkapitaal stijgt.
Ben je goed bezig.

De tijd zit mee, maar gezien de markten waarop numico voornamelijk opereerd, zijn dit gewoon goede prestaties die de 12miljoen bonus rechtvaarden.
wie het kleine niet eert is ambitieus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')