Stap eens af van die opiniepeiling. Een dergelijke opiniepeiling is zwaar subjectief en daarmee ook op geen enkel gebied een goed argument. Wat dat betreft past het dan wel weer goed in je huidige rijtje argumenten.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:24 schreef EchtGaaf het volgende:
We leven hier in Nederland. Het probleem bestaat blijkende dat 91% vind dat dit echt niet meer kan. Wat ze in de USA denken zal mij worst wezen.
waarom zou die opiniepeiling subtief zijn. Jij weet toch niet welke methode is gebruikt? Je mag toch aannemen dat het NIPO voldoende proffesioneel is om een objectief onderzoek te doen?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:32 schreef FJD het volgende:
[..]
Stap eens af van die opiniepeiling. Een dergelijke opiniepeiling is zwaar subjectief en daarmee ook op geen enkel gebied een goed argument. Wat dat betreft past het dan wel weer goed in je huidige rijtje argumenten.
Ho wacht eens even. Ik zit qua politieke kleur links van het midden maar ik voel me toch niet echt aangesproken. Numico is van een negatief eigen vermogen naar een positief eigen vermogen van bijna 1 miljard gegaan. Dt mag van mij flink beloond worden. Numico vind ik nou een voorbeeld van een terechte beloning. Waar van mij wel een einde aan mag komen zijn de exitbonussen voor bestuurders die moeten vertrekken omdat ze niet goed functioneren.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:29 schreef Sjakie01 het volgende:
Aha, een lekker ouwehoer topic voor linkse rakkers die zelf te beroerd zijn om een bedrijf te starten, en er hard voor te werken, maar wel gaan klagen als hun bazen meer geld gaan verdienen.
Look @ me! I'm a jealous fucker.
Ga dan lekker in een communistisch land leven ofzo stelletje paupers.
Die goudenhanddruk meot er uit.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Die kerel had Numico toch gered van de ondergang en de aandelen van enkele euro naar 40 euro gestuwd? Ik zie geen bezwaar dat voor zo'n goede prestatie een goede beloning afgesproken is.
Presteert een topman niet en krijgt hij een grote gouden handdruk is het niet goed, presteert hij wel goed en krijgt hij een goede beloning, is het weer niet goed.
Een andere benaming was wellicht beter op z'n plaats geweest aangezien een opiniepeiling per definitie subjectief is. Wat ik bedoel aan te geven is het volgende:quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:
waarom zou die opiniepeiling subtief zijn. Jij weet toch niet welke methode is gebruikt? Je mag toch aannemen dat het NIPO voldoende proffesioneel is om een objectief onderzoek te doen?
Hemel in prijzen? Ik geef ze slechts de ruimte om te verdienen wat de markt toe laat. Daarnaast ageer ik graag tegen de misvatting dat de top elkaar baantjes toeschuift omdat die persoon 'zo lekker golft' en tegen de misvatting dat een topman niets meer doet dan instructies uitdelen en verder dus eigenlijk niet veel toevoegt.quote:Tot hoe ver wil je gaan in het tot iin de hemel vereren van deze goddelijken? Is er een grens wat jou betreft?
maar dan wel zo stoer zijn om alle ontslagpremies aan te pakken van mensen die ontslagen zijn omdat ze niet voldeden.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Waar van mij wel een einde aan mag komen zijn de exitbonussen voor bestuurders die moeten vertrekken omdat ze niet goed functioneren.
Ok ik ben niet linksquote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:29 schreef Sjakie01 het volgende:
Aha, een lekker ouwehoer topic voor linkse rakkers die zelf te beroerd zijn om een bedrijf te starten, en er hard voor te werken, maar wel gaan klagen als hun bazen meer geld gaan verdienen.
TNS is natuurlijk een gerespecteerd instituut/bedrijf, maar laten we zeggen dat er wel erg vaak van die snelle opiniepeilingen zijn. Het kan hoor, maar het is niet erg makkelijk om zo snel een representatieve peiling te doen.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
waarom zou die opiniepeiling subtief zijn. Jij weet toch niet welke methode is gebruikt? Je mag toch aannemen dat het NIPO voldoende proffesioneel is om een objectief onderzoek te doen?
Zulke managers krijgen altijd een maatcontract aangeboden en zijn niet in loondienst.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:56 schreef corus het volgende:
[..]
Ok ik ben niet linksMaar die numico topman is gewoon in loondienst bij numico
Er staat niet bij dat de werknemers geen bonusregeling hebben.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:56 schreef corus het volgende:
[..]
De werknemers hebben ook meegeholpen om het bedrijf weer te redden en zien nu hun ceo met een riante bonus naar huis gaan.Lijkt me goed voor de motivatie in dat bedrijf![]()
quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:59 schreef harrie1 het volgende:
wat een gelul weer van de vvdersw hie
kijk eens op http://www.belegger.nl/koersen.php?page=bkoersen&naam=NUMICO
en zet de periode op 5 jaar
sommige lullen gewoon weg uit hun nek en denken dat ze begrijpen hoe geld werkt
het is belachenlijk dat oplichter miljoenen in hun zak steken
12 miljoen is belachenlijk en het wordt tijd voor een 100% belasting
geld verdienen prima
maar niet ten koste van alles of oplichters
100% belasting daar schiet niemand iets mee opquote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:59 schreef harrie1 het volgende:
Mee eensquote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Die kerel had Numico toch gered van de ondergang en de aandelen van enkele euro naar 40 euro gestuwd? Ik zie geen bezwaar dat voor zo'n goede prestatie een goede beloning afgesproken is.
Presteert een topman niet en krijgt hij een grote gouden handdruk is het niet goed, presteert hij wel goed en krijgt hij een goede beloning, is het weer niet goed.
Precies, alsof die directeur het alleen gedaan heeft. Als hij gee medewerkers had, had 'ie nou niets gehad. Maar een bonus van 12 miljoen bovenop een salaris van 2 miljoen per jaar is buiten proporties. Die werknemers zouden ook een bonus van 600% van hun jaarsalaris moeten krijgen..quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:56 schreef corus het volgende:
[..]
Ok ik ben niet linksMaar die numico topman is gewoon in loondienst bij numico en krijgt daar goed voor betaald.
De werknemers hebben ook meegeholpen om het bedrijf weer te redden en zien nu hun ceo met een riante bonus naar huis gaan.Lijkt me goed voor de motivatie in dat bedrijf![]()
Jawelquote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:04 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
100% belasting daar schiet niemand iets mee op
Die medewerkers kunnen niet hét verschil maken, dat een bedrijf weer uit het slop trekt.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:06 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Precies, alsof die directeur het alleen gedaan heeft. Als hij gee medewerkers had, had 'ie nou niets gehad. Maar een bonus van 12 miljoen bovenop een salaris van 2 miljoen per jaar is buiten proporties. Die werknemers zouden ook een bonus van 16,5% van hun jaarsalaris moeten krijgen..
Mits de vragen goed geformuleerd en niet sturend kan een opiniepeiling wel degelijk objectief zijn..Of dat hier ook is gebeurd , weet ik niet.........quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:52 schreef FJD het volgende:
[..]
Een andere benaming was wellicht beter op z'n plaats geweest aangezien een opiniepeiling per definitie subjectief is. Wat ik bedoel aan te geven is het volgende:
De gemiddelde opinie bestaat niet. Maar ik begrijp wel wat je bedoeld. Zou je dan niets hier tegen mogen doen. Ophef ontstaat naar aanleiding van een exces als deze....De ophef daarmee onterecht? De publieke opinie is toch wel duidelijk......Of niet meer naar publieke opinie luisteren zoals het vorige kabinet deed?quote:Het zijn beide zaken waar de gemiddelde opinie negatief tegenover staat.
Niet mee eens. Vrijwel iedereen vind dat verschillen in beloning volstrekt terecht zijn...Immers verantwoordelikjheden liggen ook verschillend. Een zware baan moet beter worden betaald dan een lichte. Vraagt het 100 mensen en 100- mensen zullen het er mee eens zijn. Volstrekt normaal. Maar hier gaat het niet meer om een ordinair verschil. hier is meer aan de hand. De PROPORTIONALEIT lijkt volledig zoek te zijn..Nu 12 miljoen, volgends jaar 20 miljoen over vij jaar 100 miljoen...explodeert. En klootjesvoetvolk mag blij zijn als die 2% erbij krijgt...Dat kan gewoon niet...quote:De ene omdat het direct negatieve invloed heeft (want het kost geld), de tweede omdat het indirect negatieve invloed heeft (waarom zij wel en wij niet) waardoor men niet mag verwachten dat een opiniepeiling op dit vlak ook maar enige objectieve waarde heeft. Een dergelijke peiling aandragen als argument heeft dan ook heel weinig waarde.
Ik ben ook voor dat principe. Maar dat neemt niet weg dat je voor excessen moet weglopen als het instrument een maatschappelijk ongewenst effect laat zien als deze......En toch vond ik 91% op zijn minst een signaal. Zefs als het door subjectief onderzoek naar voren is gekomen.quote:Hemel in prijzen? Ik geef ze slechts de ruimte om te verdienen wat de markt toe laat.
Je kan niet ontkennen dat er wel degelijk een groot "ons kent ons "gehalte is......Dat zie je op alle lagen. Uiteraard mag je hopen dat de meest geschikte de baan krijgt.......In de politiek is dat ons kent ons wel heel erg......Maria van der Hoeven op EZ zonder economische achtergrond....quote:Daarnaast ageer ik graag tegen de misvatting dat de top elkaar baantjes toeschuift omdat die persoon 'zo lekker golft' en tegen de misvatting dat een topman niets meer doet dan instructies uitdelen en verder dus eigenlijk niet veel toevoegt.
Op den duur ebt de opheft weer weg.......Na een jaar , geen wonder toch. Of het goed of slecht gaat met het bedrijf maatk dan echt niets meer uit......quote:Daarnaast is er allang wetgeving om excessen tegen te gaan: de AVA kan immers tegenstemmen iets wat bij Moberg bijna gebeurde. Overigens zijn die geluiden nu opeens verstomd. Hoe zou dat toch komen![]()
Koers van het aandeel Numico:quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:59 schreef harrie1 het volgende:
Die tirade slaat dan ook nergens op.quote:sommige lullen gewoon weg uit hun nek en denken dat ze begrijpen hoe geld werkt
geld verdienen prima
Vergeet dan ook niet te vermelden dat numico steevast een verliesmakend bedrijf was.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:59 schreef harrie1 het volgende:
sommige lullen gewoon weg uit hun nek en denken dat ze begrijpen hoe geld werkt
geld verdienen prima
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |