Stap eens af van die opiniepeiling. Een dergelijke opiniepeiling is zwaar subjectief en daarmee ook op geen enkel gebied een goed argument. Wat dat betreft past het dan wel weer goed in je huidige rijtje argumenten.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:24 schreef EchtGaaf het volgende:
We leven hier in Nederland. Het probleem bestaat blijkende dat 91% vind dat dit echt niet meer kan. Wat ze in de USA denken zal mij worst wezen.
waarom zou die opiniepeiling subtief zijn. Jij weet toch niet welke methode is gebruikt? Je mag toch aannemen dat het NIPO voldoende proffesioneel is om een objectief onderzoek te doen?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:32 schreef FJD het volgende:
[..]
Stap eens af van die opiniepeiling. Een dergelijke opiniepeiling is zwaar subjectief en daarmee ook op geen enkel gebied een goed argument. Wat dat betreft past het dan wel weer goed in je huidige rijtje argumenten.
Ho wacht eens even. Ik zit qua politieke kleur links van het midden maar ik voel me toch niet echt aangesproken. Numico is van een negatief eigen vermogen naar een positief eigen vermogen van bijna 1 miljard gegaan. Dt mag van mij flink beloond worden. Numico vind ik nou een voorbeeld van een terechte beloning. Waar van mij wel een einde aan mag komen zijn de exitbonussen voor bestuurders die moeten vertrekken omdat ze niet goed functioneren.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:29 schreef Sjakie01 het volgende:
Aha, een lekker ouwehoer topic voor linkse rakkers die zelf te beroerd zijn om een bedrijf te starten, en er hard voor te werken, maar wel gaan klagen als hun bazen meer geld gaan verdienen.
Look @ me! I'm a jealous fucker.
Ga dan lekker in een communistisch land leven ofzo stelletje paupers.
Die goudenhanddruk meot er uit.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Die kerel had Numico toch gered van de ondergang en de aandelen van enkele euro naar 40 euro gestuwd? Ik zie geen bezwaar dat voor zo'n goede prestatie een goede beloning afgesproken is.
Presteert een topman niet en krijgt hij een grote gouden handdruk is het niet goed, presteert hij wel goed en krijgt hij een goede beloning, is het weer niet goed.
Een andere benaming was wellicht beter op z'n plaats geweest aangezien een opiniepeiling per definitie subjectief is. Wat ik bedoel aan te geven is het volgende:quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:
waarom zou die opiniepeiling subtief zijn. Jij weet toch niet welke methode is gebruikt? Je mag toch aannemen dat het NIPO voldoende proffesioneel is om een objectief onderzoek te doen?
Hemel in prijzen? Ik geef ze slechts de ruimte om te verdienen wat de markt toe laat. Daarnaast ageer ik graag tegen de misvatting dat de top elkaar baantjes toeschuift omdat die persoon 'zo lekker golft' en tegen de misvatting dat een topman niets meer doet dan instructies uitdelen en verder dus eigenlijk niet veel toevoegt.quote:Tot hoe ver wil je gaan in het tot iin de hemel vereren van deze goddelijken? Is er een grens wat jou betreft?
maar dan wel zo stoer zijn om alle ontslagpremies aan te pakken van mensen die ontslagen zijn omdat ze niet voldeden.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Waar van mij wel een einde aan mag komen zijn de exitbonussen voor bestuurders die moeten vertrekken omdat ze niet goed functioneren.
Ok ik ben niet linksquote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:29 schreef Sjakie01 het volgende:
Aha, een lekker ouwehoer topic voor linkse rakkers die zelf te beroerd zijn om een bedrijf te starten, en er hard voor te werken, maar wel gaan klagen als hun bazen meer geld gaan verdienen.
TNS is natuurlijk een gerespecteerd instituut/bedrijf, maar laten we zeggen dat er wel erg vaak van die snelle opiniepeilingen zijn. Het kan hoor, maar het is niet erg makkelijk om zo snel een representatieve peiling te doen.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
waarom zou die opiniepeiling subtief zijn. Jij weet toch niet welke methode is gebruikt? Je mag toch aannemen dat het NIPO voldoende proffesioneel is om een objectief onderzoek te doen?
Zulke managers krijgen altijd een maatcontract aangeboden en zijn niet in loondienst.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:56 schreef corus het volgende:
[..]
Ok ik ben niet linksMaar die numico topman is gewoon in loondienst bij numico
Er staat niet bij dat de werknemers geen bonusregeling hebben.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:56 schreef corus het volgende:
[..]
De werknemers hebben ook meegeholpen om het bedrijf weer te redden en zien nu hun ceo met een riante bonus naar huis gaan.Lijkt me goed voor de motivatie in dat bedrijf![]()
quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:59 schreef harrie1 het volgende:
wat een gelul weer van de vvdersw hie
kijk eens op http://www.belegger.nl/koersen.php?page=bkoersen&naam=NUMICO
en zet de periode op 5 jaar
sommige lullen gewoon weg uit hun nek en denken dat ze begrijpen hoe geld werkt
het is belachenlijk dat oplichter miljoenen in hun zak steken
12 miljoen is belachenlijk en het wordt tijd voor een 100% belasting
geld verdienen prima
maar niet ten koste van alles of oplichters
100% belasting daar schiet niemand iets mee opquote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:59 schreef harrie1 het volgende:
Mee eensquote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Die kerel had Numico toch gered van de ondergang en de aandelen van enkele euro naar 40 euro gestuwd? Ik zie geen bezwaar dat voor zo'n goede prestatie een goede beloning afgesproken is.
Presteert een topman niet en krijgt hij een grote gouden handdruk is het niet goed, presteert hij wel goed en krijgt hij een goede beloning, is het weer niet goed.
Precies, alsof die directeur het alleen gedaan heeft. Als hij gee medewerkers had, had 'ie nou niets gehad. Maar een bonus van 12 miljoen bovenop een salaris van 2 miljoen per jaar is buiten proporties. Die werknemers zouden ook een bonus van 600% van hun jaarsalaris moeten krijgen..quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:56 schreef corus het volgende:
[..]
Ok ik ben niet linksMaar die numico topman is gewoon in loondienst bij numico en krijgt daar goed voor betaald.
De werknemers hebben ook meegeholpen om het bedrijf weer te redden en zien nu hun ceo met een riante bonus naar huis gaan.Lijkt me goed voor de motivatie in dat bedrijf![]()
Jawelquote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:04 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
100% belasting daar schiet niemand iets mee op
Die medewerkers kunnen niet hét verschil maken, dat een bedrijf weer uit het slop trekt.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:06 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Precies, alsof die directeur het alleen gedaan heeft. Als hij gee medewerkers had, had 'ie nou niets gehad. Maar een bonus van 12 miljoen bovenop een salaris van 2 miljoen per jaar is buiten proporties. Die werknemers zouden ook een bonus van 16,5% van hun jaarsalaris moeten krijgen..
Mits de vragen goed geformuleerd en niet sturend kan een opiniepeiling wel degelijk objectief zijn..Of dat hier ook is gebeurd , weet ik niet.........quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:52 schreef FJD het volgende:
[..]
Een andere benaming was wellicht beter op z'n plaats geweest aangezien een opiniepeiling per definitie subjectief is. Wat ik bedoel aan te geven is het volgende:
De gemiddelde opinie bestaat niet. Maar ik begrijp wel wat je bedoeld. Zou je dan niets hier tegen mogen doen. Ophef ontstaat naar aanleiding van een exces als deze....De ophef daarmee onterecht? De publieke opinie is toch wel duidelijk......Of niet meer naar publieke opinie luisteren zoals het vorige kabinet deed?quote:Het zijn beide zaken waar de gemiddelde opinie negatief tegenover staat.
Niet mee eens. Vrijwel iedereen vind dat verschillen in beloning volstrekt terecht zijn...Immers verantwoordelikjheden liggen ook verschillend. Een zware baan moet beter worden betaald dan een lichte. Vraagt het 100 mensen en 100- mensen zullen het er mee eens zijn. Volstrekt normaal. Maar hier gaat het niet meer om een ordinair verschil. hier is meer aan de hand. De PROPORTIONALEIT lijkt volledig zoek te zijn..Nu 12 miljoen, volgends jaar 20 miljoen over vij jaar 100 miljoen...explodeert. En klootjesvoetvolk mag blij zijn als die 2% erbij krijgt...Dat kan gewoon niet...quote:De ene omdat het direct negatieve invloed heeft (want het kost geld), de tweede omdat het indirect negatieve invloed heeft (waarom zij wel en wij niet) waardoor men niet mag verwachten dat een opiniepeiling op dit vlak ook maar enige objectieve waarde heeft. Een dergelijke peiling aandragen als argument heeft dan ook heel weinig waarde.
Ik ben ook voor dat principe. Maar dat neemt niet weg dat je voor excessen moet weglopen als het instrument een maatschappelijk ongewenst effect laat zien als deze......En toch vond ik 91% op zijn minst een signaal. Zefs als het door subjectief onderzoek naar voren is gekomen.quote:Hemel in prijzen? Ik geef ze slechts de ruimte om te verdienen wat de markt toe laat.
Je kan niet ontkennen dat er wel degelijk een groot "ons kent ons "gehalte is......Dat zie je op alle lagen. Uiteraard mag je hopen dat de meest geschikte de baan krijgt.......In de politiek is dat ons kent ons wel heel erg......Maria van der Hoeven op EZ zonder economische achtergrond....quote:Daarnaast ageer ik graag tegen de misvatting dat de top elkaar baantjes toeschuift omdat die persoon 'zo lekker golft' en tegen de misvatting dat een topman niets meer doet dan instructies uitdelen en verder dus eigenlijk niet veel toevoegt.
Op den duur ebt de opheft weer weg.......Na een jaar , geen wonder toch. Of het goed of slecht gaat met het bedrijf maatk dan echt niets meer uit......quote:Daarnaast is er allang wetgeving om excessen tegen te gaan: de AVA kan immers tegenstemmen iets wat bij Moberg bijna gebeurde. Overigens zijn die geluiden nu opeens verstomd. Hoe zou dat toch komen![]()
Koers van het aandeel Numico:quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:59 schreef harrie1 het volgende:
Die tirade slaat dan ook nergens op.quote:sommige lullen gewoon weg uit hun nek en denken dat ze begrijpen hoe geld werkt
geld verdienen prima
Vergeet dan ook niet te vermelden dat numico steevast een verliesmakend bedrijf was.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:59 schreef harrie1 het volgende:
geld verdienen prima
Daar kun je je nog aardig in vergissen.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:07 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Die medewerkers kunnen niet hét verschil maken, dat een bedrijf weer uit het slop trekt.
waarom konden ze het dan niet zonder Jan Bennik? Numico was voor zijn aantreden bijna failliet.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:11 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Daar kun je je nog aardig in vergissen.
Je doet het meestal samen met je werknemers. iemand die zijn werknemers niet weet te managen, daar heb je niks aan, maar om te zeggen dat je zoiets zonder je werknemers realiseert is gewoon zeer dom.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:12 schreef more het volgende:
[..]
waarom konden ze het dan niet zonder Jan Bennik? Numico was voor zijn aantreden bijna failliet.
Nou, die werknemers zijn daar toch zelf bij, als zij dat vinden gaan ze gewoon staken, wie zijn wij om te vinden dat daar bijv algemeen geldende regels voor moeten komen? Ik vind het ook wat veel, maar om dat soort beloningen nu te verbieden...quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:06 schreef Tarabass het volgende:
Maar een bonus van 12 miljoen bovenop een salaris van 2 miljoen per jaar is buiten proporties. Die werknemers zouden ook een bonus van 600% van hun jaarsalaris moeten krijgen..
Nou, zo zwart-wit ligt het natuurlijk niet. Dat een topman goed betaald wordt, vind ik geen enkel probleem. Maar wanneer hardwerkende werknemers een fatsoenlijke salarisverhoging ontzegd wordt, omdat daar zogezegd 'geen financiele ruimte voor is', terwijl de bedrijfstop zich riante bonussen en ditto salarisvehogingen toekent, zit er m.i. echt wat scheef.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:29 schreef Sjakie01 het volgende:
Inderdaad, en meestal gaan dit soort bonussen zelfs gepaard et het wegsaneren van een hele lading werknemers.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:22 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Nou, zo zwart-wit ligt het natuurlijk niet. Dat een topman goed betaald wordt, vind ik geen enkel probleem. Maar wanneer hardwerkende werknemers een fatsoenlijke salarisverhoging ontzegd wordt, omdat daar zogezegd 'geen financiele ruimte voor is', terwijl de bedrijfstop zich riante bonussen en ditto salarisvehogingen toekent, zit er m.i. echt wat scheef.
Ook dat is m.i. niet het probleem. Afdelingen die niet functioneren, of niet productief zijn moet je niet kost wat kost willen houden. Daar moet je gewoon een streep doorheen durven halen, omdat het belang van het bedrijf als geheel daar mee gediend is. Daar naar wijzen in combinatie met hoge beloningen is m.i. niet geheel correct. Onderdelen afstoten, of efficienter maken is een onderdeel van de bedrijfsvoering. Hoe vervelend ook, dat hoort er nou eenmaal bij.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:23 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Inderdaad, en meestal gaan dit soort bonussen zelfs gepaard et het wegsaneren van een hele lading werknemers.
Mee eens. De vraag is of je daar wetgeving voor zou moeten maken. Waar ik meer in zie (ondanks dat dat onze concurrentiepositie aantast) is het bekijken van buitensporige beloningen voor de bedrijfstop bij het soort ontslagaanvragen die uit reorganisatie voortkomen.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:22 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Nou, zo zwart-wit ligt het natuurlijk niet. Dat een topman goed betaald wordt, vind ik geen enkel probleem. Maar wanneer hardwerkende werknemers een fatsoenlijke salarisverhoging ontzegd wordt, omdat daar zogezegd 'geen financiele ruimte voor is', terwijl de bedrijfstop zich riante bonussen en ditto salarisvehogingen toekent, zit er m.i. echt wat scheef.
Als het belang van het bedrijf ermee gediend is wel. Als het verschil voornamelijk in het dividend gaat zitten is het uiteraard wel legaal, maar mogelijk minder ethisch.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:27 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Ook dat is m.i. niet het probleem. Afdelingen die niet functioneren, of niet productief zijn moet je niet kost wat kost willen houden. Daar moet je gewoon een streep doorheen durven halen, omdat het belang van het bedrijf als geheel daar mee gediend is.
Zet hem eens op 10 jaar. Bennink trad aan in maart 2002. Kun je ook nog onderbouwen waarom het een oplichter is?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:59 schreef harrie1 het volgende:
geld verdienen prima
Ach dit soort vraagstukken lenen zich gewoon niet voor een opiniepeiling. Als dat dan ook je beste argument is dan heb je bar weinig in te brengen.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:07 schreef EchtGaaf het volgende:
Mits de vragen goed geformuleerd en niet sturend kan een opiniepeiling wel degelijk objectief zijn..Of dat hier ook is gebeurd , weet ik niet.........
Maar al zou je gelijk hebben, opiniepeilingen mogen op een steeds grotere bleangstelling verheugen...Het zegt natuurlijk wel iets of 10 % of 91 % heteens is met de stelling......
Volgens jou. Er is geen objectieve maatstaf voor proportionaliteit en daarom zegt je opmerking slechts dat jij het niet eerlijk vindt. Ook niet echt een argument.quote:De PROPORTIONALEIT lijkt volledig zoek te zijn..Nu 12 miljoen, volgends jaar 20 miljoen over vij jaar 100 miljoen...explodeert. En klootjesvoetvolk mag blij zijn als die 2% erbij krijgt...Dat kan gewoon niet...
Je gaat de politiek aanhalen als voorbeeld van hoe het in het bedrijfsleven eraan toe gaat?quote:Je kan niet ontkeenen dat er wel degelijk een groot "ons kent ons "gehalte is......Dat zie je op alle lagen. Uiteraard mag je hopen dat de meest geschikte de baan krijgt.......In de politiek is dat ons kent ons wel heel erg......Maria van der Hoeven op EZ zonder economische achtergrond....![]()
Uhuquote:Op den duur ebt de opheft weer weg.......Na een jaar , geen wonder toch. Of het goed of slecht gaat met het bedrijf maatk dan echt niets meer uit......
quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:06 schreef Tarabass het volgende:
Precies, alsof die directeur het alleen gedaan heeft. Als hij gee medewerkers had, had 'ie nou niets gehad. Maar een bonus van 12 miljoen bovenop een salaris van 2 miljoen per jaar is buiten proporties. Die werknemers zouden ook een bonus van 600% van hun jaarsalaris moeten krijgen..
Vind ik niet, hij krijgt maar een pauperloontje eigenlijk.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Numico is van een negatief eigen vermogen naar een positief eigen vermogen van bijna 1 miljard gegaan. Dt mag van mij flink beloond worden. Numico vind ik nou een voorbeeld van een terechte beloning.
Dat snap ik, maar als je miljoenen als extra beloning aan topmensen weggeeft om het karige salaris van enkele werknemers die je zogenaamd niet kon betalen hebt bespaard geeft dat een nogal idioot signaal natuurlijk.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:27 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Ook dat is m.i. niet het probleem. Afdelingen die niet functioneren, of niet productief zijn moet je niet kost wat kost willen houden. Daar moet je gewoon een streep doorheen durven halen, omdat het belang van het bedrijf als geheel daar mee gediend is. Daar naar wijzen in combinatie met hoge beloningen is m.i. niet geheel correct. Onderdelen afstoten, of efficienter maken is een onderdeel van de bedrijfsvoering. Hoe vervelend ook, dat hoort er nou eenmaal bij.
Dubbel idioot als die beloning tevens oprotpremie is.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:44 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar als je miljoenen als extra beloning aan topmensen weggeeft om het karige salaris van enkele werknemers die je zogenaamd niet kon betalen hebt bespaard geeft dat een nogal idioot signaal natuurlijk.
Voor gesubsidieerde banen ga je maar naar de overheid.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:44 schreef Posdnous het volgende:
Dat snap ik, maar als je miljoenen als extra beloning aan topmensen weggeeft om het karige salaris van enkele werknemers die je zogenaamd niet kon betalen hebt bespaard geeft dat een nogal idioot signaal natuurlijk.
In dat geval gaat het niet om het niet kunnen betalen van de salarissen, maar om het wegsnijden/afstoten van afdelingen die simpelweg geen geld opbrengen. Dat is van een andere orde dan werknemers die wel geld opbrengen geen fastoenlijke salarisvehoging geven omdat daar geen geld voor zou zijn, en vervolgens als directie een sloot geld binnenharken. Tegen dat laatste heb ik wel bezwaren.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:44 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Meestal is het dat niet, hooguit niet genoeg geld.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 13:03 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
In dat geval gaat het niet om het niet kunnen betalen van de salarissen, maar om het wegsnijden/afstoten van afdelingen die simpelweg geen geld opbrengen.
Waar heb je het over?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:51 schreef FJD het volgende:
[..]
Voor gesubsidieerde banen ga je maar naar de overheid.
quote:Vakbonden huilen krokodillentranen
DEN HAAG - vrijdag 23 februari 2007
Het CDJA stelt dat de stampij van de vakbonden rondom de topinkomens symboolpolitiek is. De vakbonden kunnen zich beter concentreren op de komende discussies rondom AOW, ontslagrecht en de vergrijzing.
Het CDJA, de jongerenorganisatie van het CDA, stelt dat de stampij van de vakbonden rondom de topinkomens symboolpolitiek is. Het CDJA is van mening dat een innovatief en ondernemend Nederland nooit van de grond komt als deze klaagzangen de boventoon blijven voeren. De vakbonden kunnen zich beter concentreren op de komende discussies rondom de AOW, het ontslagrecht en de vergrijzing in het algemeen.
‘Deze hele discussie is hypocriet’, stelt CDJA-voorzitter Harry van der Molen. ‘Een voetballer die hetzelfde of meer verdient juichen we toe, maar in het bedrijfsleven kan het plotseling niet. Het is een slechte vorm van goedkoop scoren en grote krokodillentranen.’
Het CDJA stelt dat bestuurders die dit soort belachelijke bedragen innen bij zichzelf te rade moeten gaan en eist dat de vakbonden zich concentreren op de echte problemen van de toekomst. Het wordt tijd dat de vakbonden hun behoudende houding laten varen. De vakbonden moeten in hun denken bijdragen aan het oplossen van de vergrijzing in plaats van vooral goed voor zichzelf te willen zorgen. Het CDJA wil dan ook dat de eerste honderd dagen van het kabinet benut worden om het ontslagrecht te versoepelen en de AOW-leeftijd te verhogen.
Harry van der Molen: ‘Bij de vakbonden heersen de babyboomers. Terwijl men de top van het bedrijfsleven bekritiseert, vertegenwoordigen zij met verve hun eigen graaigeneratie wanneer de lasten van de vergrijzing verdeeld moeten worden.’
Tuurlijk, werknemers zijn niet weg te strepen, maar hun effect is minimaal. Dit ging vooral over de verkoop van een verliesmakende tak van Numico, daar hebben die werknemers geen enkele invloed op. Aan de top kan het echte verschil worden gemaakt.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:16 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Je doet het meestal samen met je werknemers. iemand die zijn werknemers niet weet te managen, daar heb je niks aan, maar om te zeggen dat je zoiets zonder je werknemers realiseert is gewoon zeer dom.
Tuurlijk en je daarna afvragen waarom al die bedrijven uit Nederland vertrekken en / of over de kop gaan omdat niemand zich meer geroepen voelt om leiding te geven.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:59 schreef harrie1 het volgende:
Je kunt je natuurlijk wel afvragen of die aandeelhouders niet wat rustiger aan zouden kunnen doen, maar blijkbaar gaat het goed, hun geld, dus waarom niet?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 19:58 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Tuurlijk en je daarna afvragen waarom al die bedrijven uit Nederland vertrekken en / of over de kop gaan omdat niemand zich meer geroepen voelt om leiding te geven.
Nee, dat is goed voor de Nederlandse economie![]()
hehe mensen die saneren binnen bedrijven krijgen vaak ook bijvoorbeeld een % van het loon per werknemer die ze weggewerkt hebben.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:44 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je dit wel beter kunt onderbouwen dan met een schamele post op FOK! ? Ik bedoel, als dit zo zijn dan moet het toch mogelijk zijn om de voorpagina van de krant te halen in deze tijdenquote:Op vrijdag 23 februari 2007 20:06 schreef PLAE@ het volgende:
hehe mensen die saneren binnen bedrijven krijgen vaak ook bijvoorbeeld een % van het loon per werknemer die ze weggewerkt hebben.
Je denkt echt dat al die topmensen hun inkomen als salaris boeken en zo over de bovenste 12 miljoen 52% belasting betalen?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 20:33 schreef EricT het volgende:
En dan voeren wij 1 of 2 nieuwe belastingschijven in...70% boven het miljoen. We zullen ze laten betalen die apen![]()
quote:Op vrijdag 23 februari 2007 20:33 schreef EricT het volgende:
Laat ze maar meer verdienen, hoe meer hoe beter!!
En dan voeren wij 1 of 2 nieuwe belastingschijven in...70% boven het miljoen. We zullen ze laten betalen die apen![]()
Ja precies.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 20:41 schreef FJD het volgende:
[..]
Je denkt echt dat al die topmensen hun inkomen als salaris boeken en zo over de bovenste 12 miljoen 52% belasting betalen?Sowieso zitten er veel opties bij die vast een hele mooie constructie krijgen en daarnaast zullen veel topmensen zichzelf verhuren vanuit een BV
Dan val je in een lager tarief.
Of ze nu wegtrekken of een nog betere belasting constructie verzinnen, je hoeft je echt niet rijk te rekenen
als bonus he. Maar goed dat hoef je niet te geloven :Squote:Op vrijdag 23 februari 2007 20:28 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je dit wel beter kunt onderbouwen dan met een schamele post op FOK! ? Ik bedoel, als dit zo zijn dan moet het toch mogelijk zijn om de voorpagina van de krant te halen in deze tijden
Alhoewel voor dat laatste wat te zeggen valt als de private partij ook overheidssubsidie krijgt. Bij een voetbalclub die een goede speler aankoopt en vervolgens komt zeuren dat ze moeite hebben om het onderhoud van hun stadion te betalen lijkt enige overheidsbemoeienis me aanzienlijk minder de plank misslaan.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:24 schreef Argento het volgende:
gun die mensen hun centjes zeg. Tjonge... Laat de overheid zich vooral niet bemoeien met de gelden die private partijen elkaar willen betalen.
Wat je dus eigenlijk zegt is dat ze een bonus krijgen als het bedrijf goed presteert. De topman slankt het bedrijf af en haalt die bonus en vervolgens trek jij de conclusie dat er in hun prestatiedoel staat dat ze een bedrag van de (totale bonus/aantal ontslagen werknemers) krijgen per ontslagen werknemer?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:07 schreef PLAE@ het volgende:
als bonus he. Maar goed dat hoef je niet te geloven :S
Nou en? Hoe kan mij het nou schelen hoe de hoogte van die bonus berekend wordt. Het gaat hier over private partijen die onderling iets afspreken. Daar heeft de rest van de wereld hoegenaamd geen REET mee te maken.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 20:06 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
hehe mensen die saneren binnen bedrijven krijgen vaak ook bijvoorbeeld een % van het loon per werknemer die ze weggewerkt hebben.
Dan wordt die vervangen en heeft hij als die slim is geweest in zijn contract laten opnemen dat daar een gouden handdruk bij hoort.quote:Op maandag 26 februari 2007 21:59 schreef EchtGaaf het volgende:
Krijgt een topman ook een negatieve bonis als hij een jaar slecht presteert: bijvoorbeeld -12 miljoen euro? Vast niet....
Yep........En gek dat het maatschappelijk nog gepikt wordt.....quote:Op maandag 26 februari 2007 22:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dan wordt die vervangen en heeft hij als die slim is geweest in zijn contract laten opnemen dat daar een gouden handdruk bij hoort.![]()
Dan neem je het betreffende product toch niet af. Tjonge, is dát nou zo moeilijk? Echt, makkelijker kun je het jezelf met je luie aars níet maken; protesteren door iets niet te doen.quote:Op maandag 26 februari 2007 22:55 schreef EchtGaaf het volgende:
Yep........En gek dat het maatschappelijk nog gepikt wordt.....![]()
Nee, niet gek, vind maar eens een gek die dat zonder handdruk wil doen. Het is een soort verzekering. De maatschappij heeft daar geen lor mee te maken, ben je aandeelhouder of obligatiehouder?quote:Op maandag 26 februari 2007 22:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Yep........En gek dat het maatschappelijk nog gepikt wordt.....![]()
Ja, dat is ook zo...als ze je de werkgever zxo gek krijgt....dan bne je ook gek als je het niet doet..Het zijn net mensen....quote:Op maandag 26 februari 2007 22:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nee, niet gek, vind maar eens een gek die dat zonder handdruk wil doen.
Nee. Bmw niet.....quote:Het is een soort verzekering. De maatschappij heeft daar geen lor mee te maken, ben je aandeelhouder of obligatiehouder?
quote:Op maandag 26 februari 2007 23:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, dat is ook zo...als ze je de werkgever zxo gek krijgt....dan bne je ook gek als je het niet doet..Het zijn net mensen....
Als hij slecht presteert krijgt hij alleen z'n basis salaris.quote:Op maandag 26 februari 2007 21:59 schreef EchtGaaf het volgende:
Krijgt een topman ook een negatieve bonis als hij een jaar slecht presteert: bijvoorbeeld -12 miljoen euro? Vast niet....
Nou, dat basissalaris is altijd ook zeker verre van laag te noemen. We hebben het over een baissalaris van miljoenen voor dergelijke mensen...De meeste mensen verdiende enkele duizenden...Daar praten we over...quote:Op dinsdag 27 februari 2007 11:59 schreef Richboy het volgende:
[..]
Als hij slecht presteert krijgt hij alleen z'n basis salaris.
Het frapante in de gehele discussie is dan ook dat de bonus wordt aangevallen, terwijl het, uitgaande van een goed contract, voor alle stakeholders beter is wanneer het salaris laag is met een steile bonus. Het effect van dit gezeik is een hoog basis salaris, met weinig bonus. Maw: hoog salaris, ook bij slecht presteren.....
Wat heb je liever: 10 miljoen basis salaris en 2 miljoen bonus (alleen bij goed presteren)quote:Op dinsdag 27 februari 2007 12:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou, dat basissalaris is altijd ook zeker verre van laag te noemen. We hebben het over een baissalaris van miljoenen voor dergelijke mensen...De meeste mensen verdiende enkele duizenden...Daar praten we over...
Maar een bonus van 6x!!! het jaarsalaris voor die Numico topman.....dat gaat toch zeker echt nergens meer over...
Eerlijk: is dit geen exces??
enne krijg jij ook een bonus van 6 x het jaarsalaris als je een jaartje erg goed presteert...?
Nee een Jan lul mag blij zijn als die 2% erbij krijgt...![]()
Wat is rechtvaardiger: een salaris van 2 miljoen, 10 miljoen, 100 miljoen of 1 miljard euro voor een topfunctie........ Het zijn namelijk getallen die echt nergens meer over gaan....... Want verhouding met de verdiensten van gewone werknemers is in elk geval gewoon totaal zoek. (die blij mag zijn als die 25.000 euro verdient en 2% erbij krijgt..)) Dat is het probleem.......quote:Op dinsdag 27 februari 2007 12:22 schreef Richboy het volgende:
[..]
Wat heb je liever: 10 miljoen basis salaris en 2 miljoen bonus (alleen bij goed presteren)
Of 2 miljoen basis salaris en 10 miljoen bonus (alleen bij goed presteren.
Geef nou gewoon 'ns antwoord op mijn vraag.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 12:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat is rechtvaardiger: een salaris van 2 miljoen, 10 miljoen, 100 miljoen of 1 miljard euro voor een topfunctie........ Het zijn namelijk getallen die echt nergens meer over gaan....... Want verhouding met de verdiensten van gewone werknemers is in elk geval gewoon totaal zoek. (die blij mag zijn als die 25.000 euro verdient en 2% erbij krijgt..)) Dat is het probleem.......
Een zware minstersbaan geeft hier 125.000 euro....Dat zijn normale getallen. En genoeg mensen die het ervoor willen doen.....
90% van de politici is niet eens geschikt voor een functie in het echte bedrijfsleven. Meestal worden ze gedumpt bij grote vergader (inter)nationale organisaties of worden ze burgemeester.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 12:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een zware minstersbaan geeft hier 125.000 euro....Dat zijn normale getallen. En genoeg mensen die het ervoor willen doen.....
echtgaaf, waar maak je je in vredesnaam druk over? dit is het geld van de beleggers, die zijn eigenaar. die mogen doen met hun geld wat ze willen. 12 miljoen weggeven bijvoorbeeld, dat is een keuze. net zoals jij 2¤ in een bar voor een biertje wenst te betalen.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:26 schreef EchtGaaf het volgende:
hier verder
Vervolg van Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!!
Naar aanleiding van het bericht gisteren dat Numico topman een bonus van 12 miljoen opstrijkt is er opnieuw maatschappelijk ophef ontstaan, over exorbitante beloningen van topbestuurders..
Uit een RTL enquete die gisteren is uitgevoerd blijkt dat 91% van de bevolking vindt dat de regering nu moet gaan ingrijpen........
En terecht. Dit kan gewoon niet meer langer....Het niet meer acceptabel....
Een bestuurvoorzitter start over het algemeen geen bedrijf en dat is nou juist het punt.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:29 schreef Sjakie01 het volgende:
Helaas wordt prestatie niet alleen uitgedrukt in het aantal uren dat je werkt.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 12:56 schreef Colnago het volgende:
Een bestuurvoorzitter start over het algemeen geen bedrijf en dat is nou juist het punt.
Een bestuursvoorzitter werkt ook helemaal niet harder dan een gemiddelde burger omdat
je anders niet zou kunnen verklaren waarom die gasten er allemaal baantjs bijhebben als
lid van raden van bestuur.
Een passend basissalaris (binnen een vooraf afgesproken wettelijke bandbreedte) en een proportionele bonus (evt ook binnen een vooraf afgesproken wettelijke bandbreedte)...quote:Op dinsdag 27 februari 2007 12:32 schreef Richboy het volgende:
[..]
Geef nou gewoon 'ns antwoord op mijn vraag.
Dat zeg jij nou wel maar als een bedrijf het minimumloon betaald of als het bedrijf mensen ontslaat om het werk in lageloonlanden te laten doen, dan mogen wij met 'n allen zorgen voor de sociale lasten.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 10:49 schreef Argento het volgende:
[..]
Nou en? Hoe kan mij het nou schelen hoe de hoogte van die bonus berekend wordt. Het gaat hier over private partijen die onderling iets afspreken. Daar heeft de rest van de wereld hoegenaamd geen REET mee te maken.
Dat is ook oneerlijk. Dan wordt het contract van de topman negatief aangepast en van alle andere werknemers positief aangepastquote:Op dinsdag 27 februari 2007 12:59 schreef EchtGaaf het volgende:
Waarom het klootjesvolk (ja, ook die met een hogere opleiding want dat is vandaag de dag niet veel meer waard) zijn 1,5% erbij?? Iets echt niet goed scheef in het systeem? Eerlijk?
Strikt genomen is het prive.....Maar is er moreel dan echt niet aan de hand op het moment dat er iedere keer enorme maatschappelijke ophef onstaat rond exorbitante stijgingen van topsalarissen bij topbestuurders?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 12:46 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
echtgaaf, waar maak je je in vredesnaam druk over? dit is het geld van de beleggers, die zijn eigenaar. die mogen doen met hun geld wat ze willen. 12 miljoen weggeven bijvoorbeeld, dat is een keuze. net zoals jij 2¤ in een bar voor een biertje wenst te betalen.
waar bemoei je je in vredesnaam mee???
als het nou publiek geld was, a la, maar dit gaat je NIKS aan.
quote:Op vrijdag 23 februari 2007 20:33 schreef EricT het volgende:
Laat ze maar meer verdienen, hoe meer hoe beter!!
"Ja maar, als ik ergens weg moet kom ik NOOIT meer aan de bak"quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:52 schreef Richboy het volgende:
[..]
Die goudenhanddruk meot er uit.
Je moet niet belonen voor wanbeleid.
Belonen voor presaties (zoals hier het geval, en zoals goedgekeurd door de AvA in 2004) is prima.
6 miljoen is modaal? Het gaat je wel goed daar in de States he?quote:Op woensdag 28 februari 2007 03:06 schreef StefanP het volgende:
[..]Zie de socialistjes toch eens janken als iemand een hoog salaris krijgt
Het liefst veranderden ze morgen heel NL in een sovchoz. Maar eerst iedereen die meer dan 2x modaal verdient eventjes afschieten natuurlijk.
Afgunstige figuren.
Grappig, al dat gejank is gebaseerd op 1 ding en dat is dat de meeste mensen gewoon OOK geld ruiken en willen. Er zit geen enkele sociale gedachte achter, ze willen gewoon net zo goed meegraaien uit de ruif.quote:Op woensdag 28 februari 2007 08:39 schreef Positive_Thinking het volgende:
Blijft te triest dat zulke topmensen zulke bedragen opstrijken en de arbeiders op de vloer die mede mogelijk maken dat het bedrijf blijft runnen er niks van zien. Een baas is belangrijk, maar zonder arbeider en mensen die ook voor hun geld willen werken ben je ook uiteindelijk maar alleen.
Dat iemand aan de top wat meer krijgt ok, maar om en zaak draaienede te houden en de resultaten goed te houden heb je iedereen nodig. Of je beloond elke werknemer je beloond niemand.
De kapitalistiche wereld wordt erger en erger en de verschillen zullen alleen maar groter worden tussen top mensen en arbeiders als hier niks aan veranderd.
Heb je ook nog argumenten of blijft het bij socialistische praat?quote:Op woensdag 28 februari 2007 08:39 schreef Positive_Thinking het volgende:
Blijft te triest dat zulke topmensen zulke bedragen opstrijken en de arbeiders op de vloer die mede mogelijk maken dat het bedrijf blijft runnen er niks van zien. Een baas is belangrijk, maar zonder arbeider en mensen die ook voor hun geld willen werken ben je ook uiteindelijk maar alleen.
Pssstttt.....elke werknemer heeft een contract en elke werknemer heeft betaald gekregen naar wat er in z'n contract staat. Echt waarquote:Dat iemand aan de top wat meer krijgt ok, maar om en zaak draaienede te houden en de resultaten goed te houden heb je iedereen nodig. Of je beloond elke werknemer je beloond niemand.
Exact.quote:Op woensdag 28 februari 2007 08:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Grappig, al dat gejank is gebaseerd op 1 ding en dat is dat de meeste mensen gewoon OOK geld ruiken en willen. Er zit geen enkele sociale gedachte achter, ze willen gewoon net zo goed meegraaien uit de ruif.![]()
Dat risico zit verdisconteert in het salaris.quote:Op woensdag 28 februari 2007 07:57 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
"Ja maar, als ik ergens weg moet kom ik NOOIT meer aan de bak"![]()
quote:Op maandag 26 februari 2007 22:58 schreef Lithion het volgende:
[..]
Dan neem je het betreffende product toch niet af. Tjonge, is dát nou zo moeilijk? Echt, makkelijker kun je het jezelf met je luie aars níet maken; protesteren door iets niet te doen.
Ach ja het is slechts een baan op HBO intelligentieniveau en er komen zoveel mensen van het HBO af dat het toch een eitje moet zijn om andere mensen te krijgen of ga je de schaarste op de markt van mensen op dat niveau nu opeens als argument gebruiken?quote:Op woensdag 28 februari 2007 13:46 schreef rebel6 het volgende:
Hoeveel bedrijven ken jij die niet meedoen met die belachelijke salarissen?
Ze moeten wel, anders raken ze hun managers kwijt.!
Niet iedereen is zoals jij hoor, kneus.quote:Op woensdag 28 februari 2007 08:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Grappig, al dat gejank is gebaseerd op 1 ding en dat is dat de meeste mensen gewoon OOK geld ruiken en willen. Er zit geen enkele sociale gedachte achter, ze willen gewoon net zo goed meegraaien uit de ruif.![]()
Zie je zelf niet de oneerlijkheid daarvan of zoquote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Nee, dat is meer dan 2 x modaal. En dat klopt.quote:Op woensdag 28 februari 2007 07:57 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
6 miljoen is modaal? Het gaat je wel goed daar in de States he?![]()
http://lijfrente.webzo.nl/kantonrechtersformule.htmlquote:Op woensdag 28 februari 2007 14:23 schreef jaoka het volgende:
Kijk als hij goed presteert, kan ik me iets voorstellen bij een goede beloning. Presteert hij echter slecht, dan is een gouden handdruk natuurlijk belachelijk. Werknemers worden ook niet op zo'n manier weggestuurd, hoor en die werken vaak harder dan een of ander mannetje dat door zijn oom is gevraagd om directeurtje te spelen.
Het is net als de IT-hype van rond de eeuwwisseling, er werd grof geld betaald voor bedrijven die "iets" met internet deden. Achteraf bleek ook dat veel van die bedrijfjes stukken minder waard waren.quote:Op woensdag 28 februari 2007 13:59 schreef FJD het volgende:
[..]
Ach ja het is slechts een baan op HBO intelligentieniveau en er komen zoveel mensen van het HBO af dat het toch een eitje moet zijn om andere mensen te krijgen of ga je de schaarste op de markt van mensen op dat niveau nu opeens als argument gebruiken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |