Ik beginsel ga ik er vanuit dat degelijke mensen verstandig en intelligent genoeg zijn, dat ze zelf verantwoordelijkheid kunnen en zullen nemen als het gaat om proportioneel machtsgebruik. De hiërarchie in het bedrijf maakt dergelijke mensen kwetsbaar mbt misbruik danwel disproportioneel gebruik van macht. Ik bedoel dat vooral ook als het gaat om eigen gewin.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:34 schreef DS4 het volgende:
Zeg Echtgaaf en Papierversnipperaar... Jullie menen op de een of andere manier van de CEO's de machthebbers zijn en dat ze daardoor moeten worden gecorrigeerd.
De eigenaren als zodanig. Niettemin is gene enkele CEO verplicht het onverstand en onverantwoordelijk gedrag over te nemen. Een CEO is immer niet verplicht om te graaien. Wijzen naar de aandeelhouders geeft dan je eigen zwakte aan. Het probleem is dat de meesten de verleidingen niet kunnen weerstaan. Dat lijkt het grootste probleem te zijn.....Vroeger was de constructie feitelijk niet eens zoveel anders. En toen kenden we het probleem mbt disproportionele zelfverrijkingen niet....Mensen konden blijkbaar toen wel hun verantwoordelijkheid nemen. Een verantwoordelijkheid die verder reikte dan hun eigen portemonnee.quote:Maar ik geloof dat niet. Sterker nog: ik weet dat dit niet klopt. De echt rijken en de mensen met de echte macht... die vind je niet onder de CEO's, maar onder de aandeelhouders.
Het feit feit dat ze slechts lachen zegt genoeg over het gegeven dat ze zelf gene verantwoordelijkheid nemen. Immers ze zijn niets verplicht om een disproportioneel bod aan te nemen.quote:De grap is volgens mij dat de "powers that be", dus het groepje rijken/machtigen bij deze hele discussie de lachende derden zijn.
Maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen heet dat.quote:Enerzijds houden ze de gewone man voor dat er iets wordt gedaan aan de "rijken", door al die maatregelen van publicatie van inkomens en het gezeik daarover en anderzijds profiteren ze als aandeelhouder van de maatregelen omdat bij een onderhandeling men kan zeggen "als we je zoveel betalen krijgen we teveel gezeik".
Zou een CEo niet gelukkig kunnen zijn of worden met een salaris zoals ene premier verdiend?quote:Het "volk" is gerustgesteld en zij hebben weer iets meer macht en geld... Iedereen tevreden. Op die paar CEO's na dan.
Dus blijven onze "voorstanders" maar lekker nat doordromen.....quote:Op zaterdag 19 januari 2008 13:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De meeste rijken hebben zichzelf niet van krantenjongen tot CEO geschopt. Dat is een zeer incidentele droom.
[..]
Ik hoop dat je dat zelf hebt "verzonnen" en dat het niet gequote is van een PvdA' oidquote:Bijvoorbeeld boven de 2 miljoen verdienen is 100% belasting betalen. Evt zou je de grens kunnen differentiëren naar bedrijfsgrootte. Een praktische maatregel, maar makkelijk te omzeilen misschien? Schaad het de concurrentiepositie niet te veel?
Meer dan genoeg? Wat zou het dan moeten zijn volgens jou?quote:Op zondag 20 januari 2008 14:50 schreef SuperRogier het volgende:
[..]
Ik hoop dat je dat zelf hebt "verzonnen" en dat het niet gequote is van een PvdA' oidHoe dan ook slaat het mijns inziens nergens op, de huidige 52% is al meer dan genoeg.
Krijgen of verdienen? Dat is een wereld van verschil . Vele topmanagers krijgen extremen salarissen maar verdienen ze het ook? Of krijgen ze het voor een vage geleverde prestatie.......quote:Hoe je "verdienen" definieert even achterwege gelaten.
Als je eerst die 14 topics eens doorleest en daarna op de argumenten ingaat?quote:Op zondag 20 januari 2008 15:09 schreef werkeend het volgende:
14 topics over wat gewoon pure afgunst is.. dat een ceo meer verdient als een straatveger zou echt niet mogen!!!...
Die zijn er niet.quote:Op zondag 20 januari 2008 15:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je eerst die 14 topics eens doorleest en daarna op de argumenten ingaat?
Welke argumenten? Alles is gebaseerd op pure afgunst. Ipv al jullie tijd in dit topic te steken, hadden jullie ook kunnen proberen zelf meer te gaan verdienen.quote:Op zondag 20 januari 2008 15:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je eerst die 14 topics eens doorleest en daarna op de argumenten ingaat?
Ik verdien genoeg, ik zie 1 miljard mensen onder de armoede grens waar jij geen verantwoording voor wilt nemen maar waar je wel van profiteert.quote:Op zondag 20 januari 2008 18:29 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Welke argumenten? Alles is gebaseerd op pure afgunst. Ipv al jullie tijd in dit topic te steken, hadden jullie ook kunnen proberen zelf meer te gaan verdienen.
Die 1 miljard mensen zitten echt niet onder de armoedegrens omdat eoa. directeur 30 miljoen euro per jaar verdient.quote:Op zondag 20 januari 2008 18:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik verdien genoeg, ik zie 1 miljard mensen onder de armoede grens waar jij geen verantwoording voor wilt nemen maar waar je wel van profiteert.
Dan doe JIJ daar toch lekker wat aan. Waarom wil je perse anderen dwingen dat te doen?quote:Op zondag 20 januari 2008 18:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik verdien genoeg, ik zie 1 miljard mensen onder de armoede grens waar jij geen verantwoording voor wilt nemen maar waar je wel van profiteert.
Die directeur kan zo veel verdienen vanwege globalisatie. Daarmee betrek je die arme mensen in de vergelijking.quote:Op zondag 20 januari 2008 18:43 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Die 1 miljard mensen zitten echt niet onder de armoedegrens omdat eoa. directeur 30 miljoen euro per jaar verdient.
Jij bent net zo verantwoordelijk voor die armoede als ik.quote:Op zondag 20 januari 2008 18:44 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dan doe JIJ daar toch lekker wat aan. Waarom wil je perse anderen dwingen dat te doen?
Onzin. Afrika is niet arm omdat het Westen rijk is.quote:Op zondag 20 januari 2008 18:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij bent net zo verantwoordelijk voor die armoede als ik.
Die mensen zijn arm omdat overheden (import)heffingen met elkaar afspreken. Daar zal menig directeur vast voor lobbyen, maar hij is niet de oorzaak.quote:Op zondag 20 januari 2008 18:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Die directeur kan zo veel verdienen vanwege globalisatie. Daarmee betrek je die arme mensen in de vergelijking.
We doen allemaal mee, dus we hebben allemaal boter op ons hoofd.quote:Op zondag 20 januari 2008 19:04 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Die mensen zijn arm omdat overheden (import)heffingen met elkaar afspreken. Daar zal menig directeur vast voor lobbyen, maar hij is niet de oorzaak.
Gek, ik kan mij niet herinneren dat ik een krabbel heb gezet ergens dat zegt dat ik importheffingen goedkeur.quote:Op zondag 20 januari 2008 19:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
We doen allemaal mee, dus we hebben allemaal boter op ons hoofd.
Steek je hoofd maar in het zand. Ook zonder handtekening profiteer je. Al sinds de gouden eeuw.quote:Op zondag 20 januari 2008 19:13 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Gek, ik kan mij niet herinneren dat ik een krabbel heb gezet ergens dat zegt dat ik importheffingen goedkeur.
Van topvoetballers kan je zeggen dat ze een prestatie verrichten. Maar managers zetten anderen aan het werk en laten die anderen producten makken van grondstoffen uit derdewereldlanden. Behalve dat kunnen ze ook veel geld verdienen door het bedrijf te verkopen. Dat lijkt me geen prestatie. De 'prestatie' van managers is dus uiterst discutabel.quote:Op zondag 20 januari 2008 20:17 schreef Ankeiler het volgende:
Waarom moet de regering ingrijpen? Ik hoor niemand over topvoetballers. Semi- en pure overheidsinstellingen is uiteraard een ander verhaal.
Of ze werk verrichten is irrelevant. Een privaat bedrijf moet lekker helemaal zelf weten hoeveel ze managers betalen en wat die managers daar wel of niet voor moeten doen.quote:Op zondag 20 januari 2008 20:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Van topvoetballers kan je zeggen dat ze een prestatie verrichten. Maar managers zetten anderen aan het werk en laten die anderen producten makken van grondstoffen uit derdewereldlanden. Behalve dat kunnen ze ook veel geld verdienen door het bedrijf te verkopen. Dat lijkt me geen prestatie. De bijdrage van managers is dus uiterst discutabel.
Niet als dat ten koste gaat van andere mensen.quote:Op zondag 20 januari 2008 20:34 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Of ze werk verrichten is irrelevant. Een privaat bedrijf moet lekker helemaal zelf weten hoeveel ze managers betalen en wat die managers daar wel of niet voor moeten doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |