Ja, want die tegenslag die ik heb gekend, die waaide weg omdat ik alleen maar geluk heb, hetgeen EG weet, immers als je geld hebt, dan moet je geluk hebben gehad, want succes is altijd dom geluk...quote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:05 schreef EchtGaaf het volgende:
Rebel6 heeft mogelijk juist door (veel) tegenslag veel meer geleerd dan DS4 zelf....
Wat jij een Klopkoek over het hoofd zien is dat ik R6 niet zo zeer aanval op zijn mislukte ondernemersavontuur, maar wel op het feit dat hij een mislukt ondernemersavontuur achter de rug heeft en desondanks roept dat hij de wijsheid in pacht heeft en alle anderen er geen donder van begrijpen.quote:Het is niet echt sterk dat mensen lullig doen in de richting van R6 dat het bedrijfje aan succes ontbrak. Persoonlijke omstandigheden en ook domme pech kunnen een grote rol hebben gespeeld. Uiteraard kunnen verkeerde beslissingen een rol hebben gespeeld. Maar niets is minder menselijk dan je een keer te vergissen. Dat overkomt de beste wel eens. Dus trek daar niets van aan , Rebel6Het is echt geen schande.
Zo lang ze maar uit jouw buurt blijven...quote:In Gods ogen is IEDEREEN evenveel waard.
Ja echt. Vluchtelingen moet je vooral in eigen land helpen.quote:Precies. DS4 gaat gaat mijn deelvisie voorbij, dat je de armen het beste kan helpen op de plaats waar ze wonen.
Armoede in Polen is enorm afgenomen in enkele jaren tijd. Maar als het aan EG ligt laten we dat soort landen vooral in armoede rotten. Belangrijker is het dat de minima alhier luxer kan leven. En nog belangrijker dat hij veel meer geld verdient dan die minima, want o wee als iemand met een VMBO diploma meer verdient dan EG, dan is Leiden in last...quote:Exact. De VVD is hierin enorm hypocriet. Ze laten alleen gelukzoekers toe als het VVD-electoraat daar zelf beter van wordt. Dat noemen ze dan "sociaal", maar denken alleen maar in hun eigen belang, tw. goedkope arbeidskrachten en de lonen te drukken in het laag betaalde werk. En dan kunnen ze weer richting uitkeringsgerechtigden bashen dat zij het werk niet willen doen!
Dit vind ik wel iets raars van jou EchtGaaf. Voor jou zouden moslims juist je bondgenoten moeten zijn. Dan denk ik alleen al aan je vrouwenstandpunt, of je standpunt over euthanasie, of je standpunt over abortus.quote:Wat ik gesteld heb is niets meer of minder dat :
1 Ik mij zorgen maak over de Islamisering van Nederland en het tempo waarin dat gebeurt. Die zorg deel ik met Geert Wilders en vele andere Nederlanders, die maar graag zien dat hun culture erfgoed niet zomaar te grabbel wordt gegooid. Mag dat aub? Mag ik dat zeggen in een democratische rechtstaat, zonder nu eens een keer in de extreem rechtse hoek wordt neergezet? Wat ik verder heb gezegd, is dat ik het stuitend vind wat Ahmed Marcoush wilt: islamlessen verplichten op een openbare (!) school. Het moet werkelijk niet gekker worden! Dan zeg ik: als partijen als de PvdA (die ik de laatste keer had gestemd) zelf gaan meehelpen aan de Islamisering en andere partijen gaan daarin mee, dan wordt voor mij de verleiding groter om de volgende keer op Wilders te stemmen.
Het is te triest voor woorden dat mijn uitlating kennelijk door jou wordt gelezen dat ik als POTENTIËLE Wilders Stemmer daarmee een PROTOtype Wilders stemmer ben . Over nuance gesproken !
Jij snapt echt helemaal niets van conservatisme. Net alsof het over standpunten gaat.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit vind ik wel iets raars van jou EchtGaaf. Voor jou zouden moslims juist je bondgenoten moeten zijn. Dan denk ik alleen al aan je vrouwenstandpunt, of je standpunt over euthanasie, of je standpunt over abortus.
Ook komen de culturele waardes sterk overeen met jou idealen. Sterk gehecht aan de familie, veel doen aan naastenliefde (één van de zuilen), hechten aan je omgeving en de buurt en bovenal achterdochtig zijn tegen het al te graag verdienen van geld.
Even teruglezen...quote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:37 schreef EchtGaaf het volgende:
Nederland kan nu eenmaal niet onbeperkt vluchtelingen opnemen. Een beetje realisme kan geen kwaad. Ik heb trouwens niet gezegd dat ik vind dat je nu vluchtelingen moet terugsturen, ondanks het land vol is wmb. Ik zeg alleen, in beperkte mate , het liefst eerlijk te verdelen over de landen in de EU.
Ja, er zijn teveel mensen binnen gekomen die geen vluchteling waren, maar: we spraken daar over daadwerkelijke vluchtelingen. Die MOET je opvangen. Juridisch, maar ook moreel. En sorry hoor, die paar duizend kunnen we echt nog opvangen. Echt.quote:Omdat we jarenlang veel te ruimhartig waren geweest.
Nooit, maar dan ook NOOIT heeft Cohen de grenzen voor vluchtelingen 100% willen sluiten. En daar heb jij voor gepleit, zie hierboven voor het bewijs. Je draait en bent niet eerlijk, door nu ineens te doen alsof jij het had over economische vluchtelingen die zich voordeden als daadwerkelijke vluchtelingen. Jij wilde een slot op de deur voor alle mensen die asiel aan wilde vragen. Ongeacht of ze dat terecht of onterecht deden.quote:temeer dat niet minder dan JOB COHEN, de regels ZWAAR heeft verscherpt.
Het bewijs staat hierboven.quote:Het valt van jou ontzettend tegen hoe jij mijn meningen uit zijn verband trekt en andere dingen over mij zet.
Je moet je eigen posts maar eens een keer teruglezen. Jouw pleidooi begint een beetje te lijken op "ik ben geen racist, want ik heb een goede kennis die neger is en daar heb ik geen problemen mee".quote:Weet je , ik vind het zo zwak om mij in de verkeerde , extreem rechtse hoek weg te zetten. Dat had ik niet van je verwacht. Erg goedkoop. En vooral onwaardig.
Uit het draadje hierboven:quote:2 Ik had heel duidelijk gezegd dat ik vind dat je GELUKzoekers moet weren.
Lees het bewijs en huiver...quote:Ik vind echt dat je nu aan het demoniseren bent, DS4. Daar moet je echt mee stoppen. Ik meen het echt, stop daar aub mee.
Leg me eens uit waar het dan over gaat. Waarom zou je als conservatief tegen moslims moeten zijn? nou?quote:Jij snapt echt helemaal niets van conservatisme. Net alsof het over standpunten gaat.
O, al die mensen die het constateren liegen? Net als overheden... Tuurlijk, het kan dat iedereen liegt en jij de feiten hebt, maar zeg eens eerlijk: ben jij al wel eens in Polen een kijkje gaan nemen? Waar baseer jij je eigenlijk op?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:20 schreef Klopkoek het volgende:
Sorry DS4 maar jij maakt echt ENORME denkfouten. Zoals dat het werk wat zij hier doen zorgt voor een verbetering in Polen zelf.
Dat zal de reden zijn dat er Polen zijn die hier vertrekken en terugkeren naar eigen land omdat de werkgelegenheid fiks is toegenomen.quote:Resutaat van migratie is dus dat de afhankelijkheid en onderontwikkeling in stand wordt gehouden, zelfs als het verdiende geld wordt doorgesluisd naar het thuisland.
Ik heb hem dat ook al eens duidelijk proberen te maken, maar EG ziet die overeenkomsten gek genoeg niet...quote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:24 schreef Klopkoek het volgende:
Dit vind ik wel iets raars van jou EchtGaaf. Voor jou zouden moslims juist je bondgenoten moeten zijn. Dan denk ik alleen al aan je vrouwenstandpunt, of je standpunt over euthanasie, of je standpunt over abortus.
Ook komen de culturele waardes sterk overeen met jou idealen. Sterk gehecht aan de familie, veel doen aan naastenliefde (één van de zuilen), hechten aan je omgeving en de buurt en bovenal achterdochtig zijn tegen het al te graag verdienen van geld.
Gelukkig, we zijn het ook weer eens over iets eens.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:34 schreef Klopkoek het volgende:
daarbij zijn conservatieven gewoon randdebielen, latente fascisten, oorlogshitsers. Er was een tijd dat Katholieken en Protestanten lijnrecht tegenover elkaar stonden. Gelukkig zag men later in dat er meer overeenkomsten dan verschillen waren tussen hen en lieten ze die conservatieve onzin achterwege.
laat dat in godsnaam ook met moslims gebeuren. laat het toch gebeuren dat op een dag een moslim baas is over Philips. laat dat toch gebeuren!
Omdat ze buiten het Grieks-Romeinse denken staan, omdat ze een heel eigen rechtssysteem hebben, een eigen moraal, omdat ze Jezus niet erkennen als zoon van God, etc, etc, ad infinitum.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:31 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Leg me eens uit waar het dan over gaat. Waarom zou je als conservatief tegen moslims moeten zijn? nou?
Weet niet waarover je het hebt.quote:Ik vind het overigens jammer dat ook jij mijn deel over armoedebestrijding op mondiaal niveau geheel negeert.
Die overigens best interessant is en in de kern eigenlijk verder is dan het Romeinse systeem waar wij het mee doen.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:37 schreef DrWolffenstein het volgende:
omdat ze een heel eigen rechtssysteem hebben
Ook zoiets leuks: de islamitische wereld had eerder dan ons een rechtsysteem. Dat gaf een enorme boost aan de handel. Verlichte Westerlingen zagen de voordelen daarvan en namen dat idee over.quote:omdat ze een heel eigen rechtssysteem hebben
Dit:quote:
Van 400 tot 1800 na christus was er zelfs amper een rechtsysteem in Europa... In de arabische wereld vanaf 800 wel.quote:Die overigens best interessant is en in de kern eigenlijk verder is dan het Romeinse systeem waar wij het mee doen.
Ga in op m'n argumenten. Ik geef aan dat het hier verdiende geld moet kunnen worden hergeinvesteerd. Dat is nog niet zo makkelijk.quote:O, al die mensen die het constateren liegen? Net als overheden... Tuurlijk, het kan dat iedereen liegt en jij de feiten hebt, maar zeg eens eerlijk: ben jij al wel eens in Polen een kijkje gaan nemen? Waar baseer jij je eigenlijk op?
Ow, nu weet ik het weer ja. Ik had er niet op gereageerd omdat het dan zo'n lang stuk zou worden. Bovendien zag ik niets waar ik echt tegen te hoop loop. Ik deel de visie niet maar ik zag niets staan waarvan ik dacht 'die gevolgtrekking is unfair'. gegeven jouw assumpties zou ik er ook zo naar kijken denk ik.quote:Ontwikkelingshulp heeft, zo blijkt uit veel rapporten, nooit goed gewerkt.
Laten we eens beginnen met het afschaffen van importheffingen, die een groter nadeel opleveren dan we ooit aan ontwikkelingshulp hebben uitgegeven. Zorg dat de boeren aldaar een eerlijke boterham kunnen verdienen.
Daarnaast ben ik een voorstander van het verstrekken van kredieten. Micro-kredieten, maar ook op grotere schaal. Ontwikkelingsmaatschappijen die kennis inbrengen, maar nadrukkelijk ook inzet vragen van de mensen aldaar en die dan met de mensen daar bedrijven opzetten en de economie stimuleren. Niet zo maar geld geven, maar kennis doorgeven en mogelijkheden scheppen. Faciliteren. Daarmee maak je mensen niet afhankelijk van jouw geld, maar geef je ze de kracht om zichzelf te ontwikkelen.
Grenzen dicht gooien is onzinnig. Grenzen wagenwijd open is ook niet goed. Het halen van gekwalificeerd personeel uit derde wereldlanden ben ik geen voorstander van, omdat je daarmee de economie van die landen verzwakt. Het halen van personeel van ver ook niet. De olievlekwerking zoals binnen de EU werkt wel. Ook al zijn er nadelen, vooral ook omdat we een aantal problemen niet goed aanpakken (ik denk dan aan huisvesting om maar eens wat te noemen, ook al zie je nu dat er politiek draagvlak komt om daar geld in te steken).
Probeer er eens wat positiever tegenover te staan. Polen en Roemenen zijn geen bedreiging, maar onze toekomst. Welvaart moet je durven te exporteren.
Ha, dat vindt ik best interessant. Kun je de basis aangeven? Of anders een voorbeeld waarvan jij denkt dat ze verder zijn?quote:Die overigens best interessant is en in de kern eigenlijk verder is dan het Romeinse systeem waar wij het mee doen.
Dat is niet helemaal waar, want het Romeinse recht dateert van ver voor Christus...quote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:43 schreef Klopkoek het volgende:
Van 400 tot 1800 na christus was er zelfs amper een rechtsysteem in Europa... In de arabische wereld vanaf 800 wel.
De Sharia verdeelt daden in vijf categorieën:quote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:51 schreef Klopkoek het volgende:
Ha, dat vindt ik best interessant. Kun je de basis aangeven? Of anders een voorbeeld waarvan jij denkt dat ze verder zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |