Het debat voert hij niet op de goede toon. Maar op veel punten heeft hij gewoon gelijk.quote:Op zondag 21 oktober 2007 13:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij moet minder naar Wilders c.s. luisteren.
Oja? waarom dan? Nog meer overbevolking? nog meer files?quote:Je kan NOOIT teveel asielzoekers binnenlaten, want je MOET ze binnenlaten.
Nee. Het land kan er gewoon niet meer aan. Vol=vol.quote:Mits het daadwerkelijk vluchtelingen zijn: welkom!
Als er twee miljoen mensen vertrekken, autochtonen of allochtonen, dan zou dat een berg files schelen.quote:Als ze morgen overigens allemaal vertrekken sta jij nog steeds in de file, maar dat terzijde.
Het debat voert hij niet op de goede toon. Maar op veel punten heeft hij gewoon gelijk.quote:Op zondag 21 oktober 2007 13:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij moet minder naar Wilders c.s. luisteren.
Oja? waarom dan? Nog meer overbevolking? nog meer files?quote:Je kan NOOIT teveel asielzoekers binnenlaten, want je MOET ze binnenlaten.
Nee. Het land kan er gewoon niet meer aan. Vol=vol. Grenzen hermetisch sluiten. Er zijn genoeg andere landen die ze nog wel kunnen opvangen. Nederland is al overroyaal geweest op dit punt; en Nederland is slachtoffer geworden van grote asielstromen, omdat het land te ruimhartig was om ze op te nemen. . Een ander land mag het nu overnemen.quote:Mits het daadwerkelijk vluchtelingen zijn: welkom!
Als er twee miljoen mensen vertrekken, autochtonen of allochtonen, dan zou dat een berg files schelen.quote:Als ze morgen overigens allemaal vertrekken sta jij nog steeds in de file, maar dat terzijde.
Nee.quote:Op zondag 21 oktober 2007 13:38 schreef EchtGaaf het volgende:
Het debat voert hij niet op de goede toon. Maar op veel punten heeft hij gewoon gelijk.
Ach gut, sta jij in de file...? Nee, dan moeten we die vluchteling terugsturen alwaar hij gemarteld wordt, of vermoord. Het fileprobleem van EchtGaaf is veel nijpender...quote:Oja? waarom dan? Nog meer overbevolking? nog meer files?
Nederland is niet vol. We hebben 11% bebouwd. Dus laat de echte vluchtelingen maar komen hoor. Ruimte zat.quote:Nee. Het land kan er gewoon niet meer aan. Vol=vol.
Er zijn geen 2 miljoen asielen verstrekt... En dan nog. Als jij vertrekt naar een land waar wel ruimte is ben je meteen verlost van de file.quote:Als er twee miljoen mensen vertrekken, autochtonen of allochtonen, dan zou dat een berg files schelen.
In mijn achtertuin (ok, moet ik 2 rondjes maken). Maar ik vind het wel leuk om andere mensen te zien hoor.quote:Er zijn gewoon veel te veel mensen voor dit kleine stukje grond. De leefbaarheid holt keihard achteruit. Die files worden grotendeels veroorzaakt door een te hoge bevolkingsconcentratie. Het is geen wonder dat mensen hier zo gestrest raken.
Moet je zondags middags een gaan wandelen. Waar loop je een uur lang zonder iemand tegen te komen?
Files concentreren zich wel degelijk rond woon-werkverkeer. Waarom is er anders een ochtend en een avondspits? Die overigens door de als maar toenemende drukte steeds verder uitdijen, zodat ochtend en avondsspits steeds dichter naar elkaar toegroeien.quote:Op zondag 21 oktober 2007 14:13 schreef DS4 het volgende:
Overigens, EchtGaaf:
Heb jij al met het volgende rekening gehouden? Files bestaan niet alleen uit woon-werkverkeer. Een file bestaat uit vrachtauto's, bedrijfsauto's (busjes e.d.), personeel in buitendienst, recreatief verkeer, enz. en natuurlijk uit woon-werkverkeer.
zijn er statistieken bekend?quote:Hoeveel % is woon-werk?
Hoeveel % daarvan bestaat uit tweeverdieners die beiden in de file staan?
Mijn insteek is om mensen uit de auto te jagen, omdat mensen dit niet uit zichzelf doen. Door max. 1 auto per gezin toe te wijzen, worden gezinsleden nu gewonden om voor de alternatieven te kiezen. Dus het openbaar vervoer in. Openbaar vervoer is een zeer efficiënt middel tegen files. Hetzelfde voor carpoolen. Als je daarnaast mensen dwingt om de fiets te pakken of een motor/brommer aan te schaffen, heb je weer een grote slag geslagen. Een ander groep besluit thuis te blijven en gaat de kindjes verzorgen of een baan op fietsafstand zoeken.quote:Daarnaast: daar waar files staan is "verborgen vraag". Als de file korter wordt zijn er mensen die dan dus weer op het traject gaan rijden. Zeg maar de mensen die de file te lang vonden... Als de file korter wordt, komen deze dus weer terug.
Als we al deze factoren meenemen naast alle eerder genoemde bedenkingen, dan zie ik niet hoe de files ooit opgelost kunnen worden door dit plan...
De A13 begint al om 15.00u verstopt te geraken... Dat is geen woon-werk hoor.quote:Op zondag 21 oktober 2007 14:26 schreef EchtGaaf het volgende:
Files concentreren zich wel degelijk rond woon-werkverkeer. Waarom is er anders een ochtend en een avondspits? Die overigens door de als maar toenemende drukte steeds verder uitdijen, zodat ochtend en avondsspits steeds dichter naar elkaar toegroeien.
Jouw plan. Waarom moet je dat nu nog aan mij vragen?quote:zijn er statistieken bekend?
Je bent eigenlijk toch ook een farizeeër van de allergrootste orde. Jij klaagt over files. DUS... JIJ staat in die files. Ik sta er eigenlijk nooit in weet je nog? JIJ bent onderdeel van het probleem. Jouw oplossing is dat samenwonenden een auto moeten inleveren. Jij woont alleen... Is dat effe makkelijk.quote:Mijn insteek is om mensen uit de auto te jagen, omdat mensen dit niet uit zichzelf doen.
Nee... de Duitse huurauto. Mensen doen niet wat jij wil, maar wat ze zelf willen.quote:Door max. 1 auto per gezin toe te wijzen, worden gezinsleden nu gewonden om voor de alternatieven te kiezen. Dus het openbaar vervoer in.
In de spits is de capaciteit van het OV net zo beroerd als de capaciteit van de snelwegen. Tel daar bij op dat OV slechts 10% van de vervoersbewegingen verricht. Als jij 10% van de automobilisten met het OV wil laten gaan, dan heb jij ze 3 rijen dik op het dak zitten en dan nog kan niet iedereen mee...quote:Openbaar vervoer is een zeer efficiënt middel tegen files.
Ja, of die Duitse auto, want dan kan men de gewoonten laten zoals ze zijn... Mensen kun je vertrouwen in die zin dat ze doen wat ze altijd doen.quote:Hetzelfde voor carpoolen. Als je daarnaast mensen dwingt om de fiets te pakken of een motor/brommer aan te schaffen, heb je weer een grote slag geslagen. Een ander groep besluit thuis te blijven en gaat de kindjes verzorgen of een baan op fietsafstand zoeken.
I.t.t. al die mensen die opzeggen en moeten worden vervangen door mensen zonder ervaring...quote:Het vrachtverkeer zal inderdaad niet mee worden getroffen. Dat lijkt mij ook terecht, want dat zou de economie teveel schade toebrengen.
Nee? Heeft Wilders echt geen punt? Ik denk het wel. Genoeg Islam. Teveel vreemdelingen zal het draagvlak nder de bevolking niet doen toenemen. Ook hier geldt eer : genoeg is genoeg. Omze omringende landen mogen hierin ook ene steentje bijdragen. Wij zijn al lang genoeg de gekke Henk geweest. Het houd ook een keer op. Het kleine land kan niet mondiale ellende inzijn geheel opnemen. Daar is niets of niemand mee geholpen.quote:
Dit is ene demonische manier van een discussie voeren. Het vluchtingen probleem zullen we maar in ander topic bespreken. Feit is dat we niet onbeperkt vluchtelingen kunnen opnemen. Een kleuter kan dan nog begrijpen.quote:Ach gut, sta jij in de file...? Nee, dan moeten we die vluchteling terugsturen alwaar hij gemarteld wordt, of vermoord. Het fileprobleem van EchtGaaf is veel nijpender...![]()
Sorry, maar toen Kees dacht dat er teveel mensen aan hun eigenbelang dachten vergat hij de alleenstaande EchtGaaf die zelf wil doorrijden met zijn auto en een maatregel wil die hem niet raakt en desnoods vindt dat hij voor 2 sec. tijdwinst per dag wel een vluchteling kan laten martelen.![]()
Of een land vol is of niet raak je nooit uitgesproken. Dus het lijkt me niet zinvol om dat uit te discussiëren. ik zou het niet erg vinden dat NL een stuk van Canada koopt en daar 3 miljoen mensen naar laat vertrekken. Nederland 2 zullen we dan maar zeggen. Voor hen leefbaar en voor de achterblijvers ook.quote:Nederland is niet vol. We hebben 11% bebouwd. Dus laat de echte vluchtelingen maar komen hoor. Ruimte zat.
Zo werkt dat niet. Je komt Canada echt niet meer zomaar binnen.quote:Er zijn geen 2 miljoen asielen verstrekt... En dan nog. Als jij vertrekt naar een land waar wel ruimte is ben je meteen verlost van de file.
Ik soms niet. Overal mensenmassa's waar je ook komt.quote:In mijn achtertuin (ok, moet ik 2 rondjes maken). Maar ik vind het wel leuk om andere mensen te zien hoor.
Nee? Heeft Wilders echt geen punt? Ik denk het wel. Genoeg Islam. Teveel vreemdelingen zal het draagvlak onder de bevolking niet doen toenemen. Ook hier geldt weer : genoeg is genoeg. Onze omringende landen mogen hierin ook een steentje bijdragen. Wij zijn al lang genoeg de gekke Henk geweest. Het houdt ook een keer op. Het kleine land kan niet mondiale ellende in z''n geheel opnemen. Daar is niets of niemand mee geholpen.quote:
Dit is een demonische manier van een discussie voeren. Het vluchtingen probleem zullen we maar in ander topic bespreken. Graag zelfs. Feit is dat we niet onbeperkt vluchtelingen kunnen opnemen. Een kleuter kan dan nog begrijpen.quote:Ach gut, sta jij in de file...? Nee, dan moeten we die vluchteling terugsturen alwaar hij gemarteld wordt, of vermoord. Het fileprobleem van EchtGaaf is veel nijpender...![]()
Sorry, maar toen Kees dacht dat er teveel mensen aan hun eigenbelang dachten vergat hij de alleenstaande EchtGaaf die zelf wil doorrijden met zijn auto en een maatregel wil die hem niet raakt en desnoods vindt dat hij voor 2 sec. tijdwinst per dag wel een vluchteling kan laten martelen.![]()
Of een land vol is of niet raak je nooit uitgesproken. Dus het lijkt me niet zinvol om dat uit te discussiëren. Ik zou het niet erg vinden dat NL een stuk onbewoond gebied van Canada koopt en daar 3 miljoen mensen naar laat vertrekken. Nederland 2 zullen we dan maar zeggen. Voor hen leefbaar en voor de achterblijvers ook. Ik geloof best dat er belangstelling genoeg zal zijn als het zover kwam. Geen gek idee lijkt mij.quote:Nederland is niet vol. We hebben 11% bebouwd. Dus laat de echte vluchtelingen maar komen hoor. Ruimte zat.
Zo werkt dat niet. Je komt Canada echt niet meer zomaar binnen.quote:Er zijn geen 2 miljoen asielen verstrekt... En dan nog. Als jij vertrekt naar een land waar wel ruimte is ben je meteen verlost van de file.
Ik soms niet. Overal mensenmassa's waar je ook komt.quote:In mijn achtertuin (ok, moet ik 2 rondjes maken). Maar ik vind het wel leuk om andere mensen te zien hoor.
Nee? Nog een keer: hoe komt het toch dat er een ochtend en avondspits is?quote:Op zondag 21 oktober 2007 14:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
De A13 begint al om 15.00u verstopt te geraken... Dat is geen woon-werk hoor.
Uiteraard staat niet alleen het woon werkverkeer in de file. Trouwens in de weekenden sta je ook steeds vaker overal vast. Dat duidt op teveel verkeer op te weinig weg. Ik geloof niet dat er nog veel dagjesmensen er nog voor kiezen om midden in de spits in de file gaan staan.quote:En wat denk je van vrachtwagens die in de dorpen alles afgeleverd hebben en terugkeren over de snelwegen. De vertegenwoordigers die de gesprekken hebben afgerond en terug gaan naar kantoor/huis (ja, ook een soort van woon-werk, maar die auto kun jij niet uitschakelen). Wat denk je van dagjesmensen die het gehad hebben (ook Scheveningen kent een ochtend/avondspits).
Jij wil toch graag weten hoeveel % woon werkverkeer er in de spits staan? Dat was toch jou idee? Nou kom maar op met de cijfers. Je maakt me wel benieuwd.quote:Jouw plan. Waarom moet je dat nu nog aan mij vragen?
Jij hebt kennelijk de luxe om er niet in te hoeven staan als zelfstandige. Dus kan je wrs om de files heen plannen. Ook dicht bij het station zeker? Maar de gewone werknemer heeft vaak weinig te kiezen. Van station naar station reizen lukt dan nog wel en dan? Ook zijn de meeste werkgever bepaald niet zo flexibel met hun werktijden. Waarom zou iedereen om 08.30 moten beginnen? Wordt het niet eens een keer tijd dat werkgevers nu eens wat flexibeler worden naar hun werknemers ipv een andersom? Ook hier is een wereld te winnen . Maar dat gebeurd ook nooit, want....................bedrijven denken slechts aan hun eigen belangen > Maar klagen steen en been over de files maar doen er zelf geen ruk aan.quote:Je bent eigenlijk toch ook een farizeeër van de allergrootste orde. Jij klaagt over files. DUS... JIJ staat in die files. Ik sta er eigenlijk nooit in weet je nog?
JIJ bent onderdeel van het probleem. Jouw oplossing is dat samenwonenden een auto moeten inleveren. Jij woont alleen... Is dat effe makkelijk.
Geen station hier, amper/geen ov. De bestemmingen zijn zelden in de buurt van stations. Bereikbaarheid is in 1 woord k*t.quote:Waarom ga jij niet met het OV? Dan heb je toch ook geen last van de file?
Persoonsgebonden rijvergunningen verstrekken per gezinssituatie 1 stuk? Mogen ze in het gezin zelf uitvechten wie wanner gebruik maakt van de vergunning? Zware sanctie opleggen als iemand vergunning niet bij zich heeft. Is ook te automatiseren met elektronische pas.quote:Nee... de Duitse huurauto. Mensen doen niet wat jij wil, maar wat ze zelf willen.
Uiteraard zal het ov fors uitgebreid moeten worden. OV hoeft niet allees op te vangen. Anderen kopen een motor of scooter. Of gaat carpoolen of met de fiets.quote:In de spits is de capaciteit van het OV net zo beroerd als de capaciteit van de snelwegen. Tel daar bij op dat OV slechts 10% van de vervoersbewegingen verricht. Als jij 10% van de automobilisten met het OV wil laten gaan, dan heb jij ze 3 rijen dik op het dak zitten en dan nog kan niet iedereen mee...
Nee. Ik kan niet doen wat ik wil. Ik mag ook niemand doden of mishandelen. niet dat ik daar zin in zou hebben, maar het gaat om het voorbeeld. De wet stelt wel degelijk beperkingen die ik echt niet allemaal emal kan omzeilen.quote:Ja, of die Duitse auto, want dan kan men de gewoonten laten zoals ze zijn... Mensen kun je vertrouwen in die zin dat ze doen wat ze altijd doen.
Dat is te zwart wit. Een groot deel blijft gewoon zitten maar komt niet meer met de auto. mocht het een beperkte economische krimp hebben, dan zou ik het er graag voor over hebben. Als Nederland hierdoor weer wat leefbaarder wordt dan graag.quote:I.t.t. al die mensen die opzeggen en moeten worden vervangen door mensen zonder ervaring...![]()
Nee? Nog een keer: hoe komt het toch dat er een ochtend en avondspits is?quote:Op zondag 21 oktober 2007 14:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
De A13 begint al om 15.00u verstopt te geraken... Dat is geen woon-werk hoor.
Uiteraard staat niet alleen het woon werkverkeer in de file. Trouwens in de weekenden sta je ook steeds vaker overal vast. Dat duidt op teveel verkeer op te weinig weg. Ik geloof niet dat er nog veel dagjesmensen er nog voor kiezen om midden in de spits in de file gaan staan.quote:En wat denk je van vrachtwagens die in de dorpen alles afgeleverd hebben en terugkeren over de snelwegen. De vertegenwoordigers die de gesprekken hebben afgerond en terug gaan naar kantoor/huis (ja, ook een soort van woon-werk, maar die auto kun jij niet uitschakelen). Wat denk je van dagjesmensen die het gehad hebben (ook Scheveningen kent een ochtend/avondspits).
Jij wil toch graag weten hoeveel % woon werkverkeer er in de spits staan? Dat was toch jou idee? Nou kom maar op met de cijfers. Je maakt me wel benieuwd.quote:Jouw plan. Waarom moet je dat nu nog aan mij vragen?
Jij hebt kennelijk de luxe om er niet in te hoeven staan als zelfstandige. Dus kan je wrs om de files heen plannen. Ook dicht bij het station zeker? Maar de gewone werknemer heeft vaak weinig te kiezen. Van station naar station reizen lukt dan nog wel en dan? Ook zijn de meeste werkgever bepaald niet zo flexibel met hun werktijden. Waarom zou iedereen om 08.30 moten beginnen? Wordt het niet eens een keer tijd dat werkgevers nu eens wat flexibeler worden naar hun werknemers ipv een andersom? Ook hier is een wereld te winnen . Maar dat gebeurd ook nooit, want....................bedrijven denken slechts aan hun eigen belangen > Maar klagen steen en been over de files maar doen er zelf geen ruk aan.quote:Je bent eigenlijk toch ook een farizeeër van de allergrootste orde. Jij klaagt over files. DUS... JIJ staat in die files. Ik sta er eigenlijk nooit in weet je nog?
JIJ bent onderdeel van het probleem. Jouw oplossing is dat samenwonenden een auto moeten inleveren. Jij woont alleen... Is dat effe makkelijk.
Geen station hier, amper/geen ov. De bestemmingen zijn zelden in de buurt van stations. Bereikbaarheid is in 1 woord k*t.quote:Waarom ga jij niet met het OV? Dan heb je toch ook geen last van de file?
Persoonsgebonden rijvergunningen verstrekken per gezinssituatie 1 stuk? Mogen ze in het gezin zelf uitvechten wie wanner gebruik maakt van de vergunning? Zware sanctie opleggen als iemand vergunning niet bij zich heeft. Is ook te automatiseren met elektronische pas.quote:Nee... de Duitse huurauto. Mensen doen niet wat jij wil, maar wat ze zelf willen.
Uiteraard zal het ov fors uitgebreid moeten worden. OV hoeft niet allees op te vangen. Anderen kopen een motor of scooter. Of gaat carpoolen of met de fiets.quote:In de spits is de capaciteit van het OV net zo beroerd als de capaciteit van de snelwegen. Tel daar bij op dat OV slechts 10% van de vervoersbewegingen verricht. Als jij 10% van de automobilisten met het OV wil laten gaan, dan heb jij ze 3 rijen dik op het dak zitten en dan nog kan niet iedereen mee...
Nee. Ik kan niet doen wat ik wil. Ik mag ook niemand doden of mishandelen. niet dat ik daar zin in zou hebben, maar het gaat om het voorbeeld. De wet stelt wel degelijk beperkingen die ik echt niet allemaal kan omzeilen.quote:Ja, of die Duitse auto, want dan kan men de gewoonten laten zoals ze zijn... Mensen kun je vertrouwen in die zin dat ze doen wat ze altijd doen.
Dat is te zwart wit. Een groot deel blijft gewoon zitten maar komt niet meer met de auto. mocht het een beperkte economische krimp hebben, dan zou ik het er graag voor over hebben. Als Nederland hierdoor weer wat leefbaarder wordt dan graag.quote:I.t.t. al die mensen die opzeggen en moeten worden vervangen door mensen zonder ervaring...![]()
Ach, 1 rij vergunning voor je gezin en jij kan je auto's gewoon houden.quote:Op zondag 21 oktober 2007 15:51 schreef draaijer het volgende:
OV is geen alternatief.. Ik kan maar in 1 auto op hetzelfde moment rijden en dus maakt het niet uit of ik er 5, 6, 7, etc bezit.. Het is alleen maar goed voor de kas als die auo's keurig in de garage staan.
Ik moet toegeven dat het bijzonder is om in een draad een enorm links en een extreem rechts standpunt in te nemen.quote:Op zondag 21 oktober 2007 17:24 schreef EchtGaaf het volgende:
Heeft Wilders echt geen punt? Ik denk het wel. Genoeg Islam. Teveel vreemdelingen zal het draagvlak onder de bevolking niet doen toenemen. Ook hier geldt weer : genoeg is genoeg. Onze omringende landen mogen hierin ook een steentje bijdragen. Wij zijn al lang genoeg de gekke Henk geweest. Het houdt ook een keer op. Het kleine land kan niet mondiale ellende in z''n geheel opnemen. Daar is niets of niemand mee geholpen.
Ten eerste was jij het die het onderwerp in bracht. Ten tweede was jij degene die vluchtelingen botweg wilde weigeren omdat jij het te druk vindt.quote:Dit is een demonische manier van een discussie voeren. Het vluchtingen probleem zullen we maar in ander topic bespreken. Graag zelfs. Feit is dat we niet onbeperkt vluchtelingen kunnen opnemen. Een kleuter kan dan nog begrijpen.
Het staat je vrij om zelf te gaan. Waarom anderen? Waarom moeten altijd anderen jouw problemen oplossen? Jij staat in de file, anderen moeten de auto inleveren. Jij voelt je bedreigd door de islam, islamieten moeten wegblijven. Jij vindt dat de inkomensverschillen te groot zijn, anderen moeten inleveren. Enz.quote:Of een land vol is of niet raak je nooit uitgesproken. Dus het lijkt me niet zinvol om dat uit te discussiëren. Ik zou het niet erg vinden dat NL een stuk onbewoond gebied van Canada koopt en daar 3 miljoen mensen naar laat vertrekken.
Ik denk dat Canada geen interesse heeft. Ze hebben gelijk ook nog.quote:Nederland 2 zullen we dan maar zeggen. Voor hen leefbaar en voor de achterblijvers ook. Ik geloof best dat er belangstelling genoeg zal zijn als het zover kwam. Geen gek idee lijkt mij.
Er zijn meer landen...quote:Zo werkt dat niet. Je komt Canada echt niet meer zomaar binnen.![]()
Ga in Noord-Oost Nederland wonen. Daar is het best rustig hoor.quote:Ik soms niet. Overal mensenmassa's waar je ook komt.
Het antwoord stond er al...quote:Op zondag 21 oktober 2007 17:50 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee? Nog een keer: hoe komt het toch dat er een ochtend en avondspits is?
Dus toch geen woon-werk?quote:Uiteraard staat niet alleen het woon werkverkeer in de file. Trouwens in de weekenden sta je ook steeds vaker overal vast.
Er is geen keuze...quote:Dat duidt op teveel verkeer op te weinig weg. Ik geloof niet dat er nog veel dagjesmensen er nog voor kiezen om midden in de spits in de file gaan staan.
Omdat sociaal contact op de zaak ook belangrijk is.quote:Wat het bedrijfsleven betreft: ook dat kan veel creatiever. Waarom komt telewerken niet van de grond.
Is soms een goed idee. Maar vaak ook niet.quote:Video-conference, het kan allemaal.
Het feit dat er niet voor gekozen word en ook veel afstandswerk weer wordt teruggedraaid laat zien dat het minder soepel werkt dan jij vermoedt.quote:Een heleboel km's door vertegenwoordigers en andere werknemers is gewoon onnodig. Met de techniek van tegenwoordig kan er meer thuis ene op kantoor worden afgehandeld.
Ik verwacht van iemand die een idee oppert dat deze wel even wat zaken op een rij zet en google gebruikt om te zien hoe e.e.a. zit. Zo maar een brainwave als idee presenteren is slordig. Lui eigenlijk...quote:Jij wil toch graag weten hoeveel % woon werkverkeer er in de spits staan? Dat was toch jou idee? Nou kom maar op met de cijfers. Je maakt me wel benieuwd.
Valt wel mee hoor, de rechtbanken houden weinig rekening met mijn wensen.quote:Jij hebt kennelijk de luxe om er niet in te hoeven staan als zelfstandige. Dus kan je wrs om de files heen plannen.
Integendeel. Ik woon landelijk.quote:Ook dicht bij het station zeker?
Ik ben werknemer geweest... ook toen had ik geen probleem.quote:Maar de gewone werknemer heeft vaak weinig te kiezen.
Ga je nu vertellen dat overgaan op het OV toch niet simpel is?quote:Van station naar station reizen lukt dan nog wel en dan?
Omdat de cliënten je dan aanwezig verwachten.quote:Ook zijn de meeste werkgever bepaald niet zo flexibel met hun werktijden. Waarom zou iedereen om 08.30 moten beginnen?
Bij de meeste banen is dat echt geen optie hoor.quote:Wordt het niet eens een keer tijd dat werkgevers nu eens wat flexibeler worden naar hun werknemers ipv een andersom?
Wat doe jij ook al weer aan die file? Jij zelf... Want je klaagt steen en been dat anderen niets doen, maar wat jij voorstelt als oplossing is ook weer dan anderen inleveren. Een farizeeër dus.quote:Ook hier is een wereld te winnen . Maar dat gebeurd ook nooit, want....................bedrijven denken slechts aan hun eigen belangen > Maar klagen steen en been over de files maar doen er zelf geen ruk aan.![]()
Dus... moet dan niet het OV worden aangepast? Want denk je dat jij uniek bent? Hier zit toch iedereen mee. En de mensen die wel makkelijk het OV kunnen pakken ipv de file, die kiezen al heel vaak voor het OV. Vandaar dat jouw plan niet gaat werken. Mensen krijg je niet in het OV als dat geen goed alternatief is.quote:Geen station hier, amper/geen ov. De bestemmingen zijn zelden in de buurt van stations. Bereikbaarheid is in 1 woord k*t.
Hoe wil je dit controleren? Denk je niet dat op papier een hoop mensen naar het buitenland vertrekken? Denk je niet dat NL als vestigingsland voor bedrijven die personeel nodig hebben zo minder gunstig wordt?quote:Persoonsgebonden rijvergunningen verstrekken per gezinssituatie 1 stuk? Mogen ze in het gezin zelf uitvechten wie wanner gebruik maakt van de vergunning? Zware sanctie opleggen als iemand vergunning niet bij zich heeft. Is ook te automatiseren met elektronische pas.
Of: men vindt jouw oplossing een groter probleem dan de file. JIJ wil ook niet jouw auto inleveren. Daarom maak jij een plan welke jou niet raakt. We kunnen ook zeggen dat iedereen mag kiezen: ofwel op even dagen, ofwel op oneven dagen mag je rijden. Veel eerlijker. Ben jij daar voor? En hoe ga jij dan naar je werk op de dagen dat jij geen auto mag rijden?quote:Tja, er is overal ene oplossing voor. Maar we willen problemen liever niet oplossen. Dat is het enige probleem dat niet oplosbaar lijkt.
Files zijn vooral mensen die wat langer van het werk wonen. En die zullen in beginsel naar het OV moeten (carpoolen werkt gewoon niet, behoudens uitzonderingen). Uitbreiden met 20% scheen iets van 15 jaar te duren (als ik mij niet vergis). Een spoor is er niet een dag nadat je daar over hebt besloten...quote:Uiteraard zal het ov fors uitgebreid moeten worden. OV hoeft niet allees op te vangen. Anderen kopen een motor of scooter. Of gaat carpoolen of met de fiets.
De EU stelt beperkingen die boven de NL wet gaan. Dus heb jij een probleem...quote:Nee. Ik kan niet doen wat ik wil. Ik mag ook niemand doden of mishandelen. niet dat ik daar zin in zou hebben, maar het gaat om het voorbeeld. De wet stelt wel degelijk beperkingen die ik echt niet allemaal kan omzeilen.
Die beperkte economische krimp komt vooral voor rekening van de midden en lagere inkomens... Leefbaarder zei je?quote:Dat is te zwart wit. Een groot deel blijft gewoon zitten maar komt niet meer met de auto. mocht het een beperkte economische krimp hebben, dan zou ik het er graag voor over hebben. Als Nederland hierdoor weer wat leefbaarder wordt dan graag.
Links en rechts is zo passe.quote:Op zondag 21 oktober 2007 21:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik moet toegeven dat het bijzonder is om in een draad een enorm links en een extreem rechts standpunt in te nemen.
Nee. Ik zie liever de problemen onder ogen. Ik ben liever geen struisvogel die zijn nek in het zand steekt. Regeren is vooruitzien. Niet wachten totdat het te laat is om problemen aan te pakken.quote:Je bent bangig aangelegd vermoed ik.
Dus toch niet raar dat je zowel links als rechtse opvattingen kunt hebben over verschillende onderwerpen?quote:Daarom laat je je inpalmen door polarisatiepartijen. Het is wel mooi om bewezen te zien dat de SP en Wilders in exact dezelfde vijver aan het vissen zijn...
Dat klopt, maar je replieken vond ik wel erg tendentieus. Feit is dat door immigratie de bevolkingsdichtheid fors is toegenomen en dat het mede daardoor veel drukker op de wegen is geworden. Dat lijkt mij ook vrij logisch.quote:Ten eerste was jij het die het onderwerp in bracht. Ten tweede was jij degene die vluchtelingen botweg wilde weigeren omdat jij het te druk vindt.
We hebben jaren gehad van 45.000+. Dat is een grote stad in nl. Dat is echt te gortig. Nu het strenger is zijn de aantallen fors geslonken. Ja, omdat in NL onder de kiezers daar kennelijk draagvlak er voor bestond voor dat beleid. Terecht, dat ze het te gortig vonden worden. De problemen mbt huisvesting, een totaal vastgelopen asiel procedures met de opmaat naar het generaal pardon, problemen met huisvesting integratie groeiden ons boven het hoofd.quote:Feit is dat er genoeg voorbeelden zijn van omgevingen waar de bevolkingsdichtheid vele malen groter is dan in NL en daar slaan ze elkaar de koppen ook nog niet in. Er is nog steeds ruimte zat. Het gata om 10.000 man per jaar, for crying out loud.
Ja? En? Ben ik wereldvreemd omdat ik politiek opvattingen heb? Hoe het land ingericht zou moeten worden?quote:Het staat je vrij om zelf te gaan. Waarom anderen? Waarom moeten altijd anderen jouw problemen oplossen? Jij staat in de file, anderen moeten de auto inleveren. Jij voelt je bedreigd door de islam, islamieten moeten wegblijven. Jij vindt dat de inkomensverschillen te groot zijn, anderen moeten inleveren. Enz.
Dat denk ik ook. Maar als ze het geen probleem zouden vinden, dan zou het een prachtige oplossing zijn. Er zullen vast vele mensen zijn die er maar graag gebruik van willen maken.quote:Ik denk dat Canada geen interesse heeft. Ze hebben gelijk ook nog.
Dus zeggen dat je beter kan ophoepelen is dus wat ongenuanceerd.quote:Er zijn meer landen...
Dat sluit ik zeker niet uit.quote:Ga in Noord-Oost Nederland wonen. Daar is het best rustig hoor.
Communisme en extreem rechts verenigen is nog altijd vrij uniek hoor.quote:
Jij ziet problemen, ik zie kansen.quote:Nee. Ik zie liever de problemen onder ogen.
Ik laat mij leiden door hoop. Jij kennelijk door angst. Als je het over ondernemers hebt, dan is de eertse cat. het meest succesvol.quote:Ik ben liever geen struisvogel die zijn nek in het zand steekt. Regeren is vooruitzien. Niet wachten totdat het te laat is om problemen aan te pakken.
Je bent de enige niet nee. Maar om nu te zeggen dat het een prima combo is... nee.quote:Dus toch niet raar dat je zowel links als rechtse opvattingen kunt hebben over verschillende onderwerpen?
Paars was een zegen. En de SP en Wilders hebben niets te bieden.quote:Goed dat die partijen er zijn die de rest wakker maken. Niet nog een keer paars wat dat betreft.
Tendentieus? De term xenofoob is van toepassing hoor...quote:Dat klopt, maar je replieken vond ik wel erg tendentieus. Feit is dat door immigratie de bevolkingsdichtheid fors is toegenomen en dat het mede daardoor veel drukker op de wegen is geworden. Dat lijkt mij ook vrij logisch.
Maak je wel even een verschil tussen vluchtelingen en niet vluchtelingen? Of zijn het gewoon "buitenlanders"? Of erger: "moslims"?quote:Die tijd ligt gelukkig achter ons. Genoeg is genoeg. Nederland is relatief het grootste immigratieland in de EU geweest. Met aantallen van 45000 en hoger per jaar was dat van de gekke gewoon.
45.000 een grote stad? Doe eens googelen...quote:We hebben jaren gehad van 45.000+. Dat is een grote stad in nl.
Je valt mij meer en meer tegen...quote:Dat is echt te gortig. Nu het strenger is zijn de aantallen fors geslonken. Ja, omdat in NL onder de kiezers daar kennelijk draagvlak er voor bestond voor dat beleid. Terecht, dat ze het te gortig vonden worden. De problemen mbt huisvesting, een totaal vastgelopen asiel procedures met de opmaat naar het generaal pardon, problemen met huisvesting integratie groeiden ons boven het hoofd.
De aantallen asielzoekers loopt overigens de laatste maanden weer zorgelijk op.
Nee, ik heb Marokkanen (o.a.) in dienst en de omgangsvormen zijn op hoger niveau dan de gemiddelde Nederlander, men wil keihard werken om te slagen, ze leveren goed werk. Ik ben zeer tevreden.quote:Jij woont niet in ene achterstandsbuurt maar landelijk. Jij hebt geen last van die rotzooitrappende allochtonen (m.n. Marokkanen) in de Slotervaart.
Het gaat om een beperkte groep. Als er hooligans rellen schoppen bij de ArenA is niet iedere Ajax-fan een probleem, maar de relschoppers. Die moet je dan ook aanpakken en niet iedereen op een grote hoop.quote:Of vele andere probleemwijken waar het helemaal dreigt mis te gaan. Bernard Welten sprak vorige week nog dagelijks bang te zijn voor Franse rellen in Amsterdam. . Dat is niet zomaar de eerste de beste die dat roept hoor. Realisme of bangpoeperij? Of ben jij liever een struisvogel die zijn nek liever in het zand steekt bij je prachtige bungalow/villa.....lekker ver van mijn bedshow.![]()
In het dorp waar ik woon heb je ook goedkope woningen. En Marokkanen. Best veel eigenlijk. Er zijn geen problemen. Nou, met dronken Polen zijn af en toe wat incidenten. Maar ook voor de Polen geldt: de meesten zijn hardwerkende nette mensen.quote:Jij woont dan wel landelijk en rustig. De meeste klootjes hier zitten hutje mutje op elkaar. Buren komen steeds dichter op elkaar te zitten (in rijtjeswoningen die zelf al voor grote groepen onbetaalbaar zijn geworden). Gevolg: steeds meer overlast van elkaar. Geen wonder. Jij hebt kennelijk de luxe om niet in de file te hoeven staan of geconfronteerd te worden met extreme lange reistijden. En ziekende herreschoppende buren. Want die zitten ver van je weg als je landelijk woont.
Heb ik makkelijk praten? Wat weet jij daar nou van? Ik heb ook ellende in mijn leeftijd meegemaakt. Ik heb b.v. mijn vader op jonge leeftijd verloren. Mijn broer is ernstig gehandicapt. Ik kom misschien uit een financieel goed nest, maar ik heb geen cent gekregen en alles zelf moeten verdienen. En ik had liever wat minder persoonlijke ellende meegemaakt en gewoon modaal verdiend. Maar die ellende kreeg ik gratis. Niet dat anderen niets meemaken, het hoort bij het leven, maar sodemieter op met je makkelijk praten. Omdat ik toevallig nu wat geld heb zou ik het makkelijk hebben. Onzin. Zo belangrijk is geld niet.quote:Tja, jij hebt wel makkelijk praten. Niet iedereen is zo gezegend als jij hoor. Succes is echt geen keuze. Geluk al helemaal niet.
Nee, je bent wereldvreemd omdat jij vindt dat anderen jouw geluk moeten maken. Je moet er zelf wat van maken. Doe dat eens. Neem eens zelf verantwoordelijkheid voor jouw leven.quote:Ja? En? Ben ik wereldvreemd omdat ik politiek opvattingen heb? Hoe het land ingericht zou moeten worden?
Ik kan het je aanbevelen. Ik denk dat de levensstijl aldaar beter bij je past. Maar het geluk zul je zelf moeten vinden. Ik hoop dat je het zal vinden. Daarvoor is wel nodig dat je zelf je schouders er onder zet. Dat je niet meer denkt in problemen, maar in oplossingen. Dat je gelooft in de toekomst.quote:Dat sluit ik zeker niet uit.
Met jouw antwoord was ik het niet eens.quote:
En-en. Maar dagjesmensen en mensen die niet noodzakelijkerwijs in de spits moeten reizen zullen het door de tergende overlast het ook wel laten. Dus ligt het niet in de reden om te veronderstellen dat het leeuwendeel in de spits geen woon-werkverkeer zal zijn.quote:Dus toch geen woon-werk?
Dagjesmensen kunnen niet kiezen? Om na de files (wordt wel steeds lastiger) te vertrekken en om na de files weer te gaan reizen (wordt ook steeds lastiger) ?quote:Er is geen keuze...
En dat lukt niet met een videotelefoon? Of betekent zakelijk contact met elkaar de bezemkast in te gaan.... ?quote:Omdat sociaal contact op de zaak ook belangrijk is.
Het zal niet altijd kunnen, bijvoorbeeld een verkoopdemonstratie. Ik zeg alleen dat werkgevers maar amper die mogelijkheden die er degelijk zijn ook beter te benutten.quote:Is soms een goed idee. Maar vaak ook niet.
Wantrouwen. En de echte wil ontbreekt gewoon bij de werkgevers. Flexibiliteit wordt wel van de werknemer verwacht. De werkgever zelf heeft er vaak ene broertje dood aan.quote:Het feit dat er niet voor gekozen word en ook veel afstandswerk weer wordt teruggedraaid laat zien dat het minder soepel werkt dan jij vermoedt.
Jij wou toch aantonen dat het met die verhouding woon-werkverkeer/totaal verkeer wel meevalt? Dus bewijs dat maar.quote:Ik verwacht van iemand die een idee oppert dat deze wel even wat zaken op een rij zet en google gebruikt om te zien hoe e.e.a. zit. Zo maar een brainwave als idee presenteren is slordig. Lui eigenlijk...
Je zult ongetwijfeld vaak genoeg zittingen meemaken waardoor je vaak buiten de spits kan reizen. Jan L.en Trien K. moeten trouw om 08.30 uur beginnen. Hierdoor zitten ze ALTIJD midden in spits. En owee als ze door de file 2 minuten te laat komen.quote:Valt wel mee hoor, de rechtbanken houden weinig rekening met mijn wensen.
Je werkgever zat ik een gat verderop, waardoor je met de fiets kon? Vele anderen zullen dan jaloers op je zijn als je vandaag de dag filevrij je werkplek kan bereiken.quote:Ik ben werknemer geweest... ook toen had ik geen probleem.
Had ik dat ergens gesteld dan?quote:Ga je nu vertellen dat overgaan op het OV toch niet simpel is?
Hangt van het beroep af. Uiteraard hoort een verkoper in de winkel er om 09.00 er te zijn. Maar waarom zou een boekhouder of ander kantoorpersoneel niet om 10.00 kunnen beginnen?quote:Omdat de cliënten je dan aanwezig verwachten.
Ik denk dat het bij de meeste banen juist wel een optie is om wat flexibeler met de werktijden om te gaan is. Flexibiliteit mag er gerust van 2 kanten komen.quote:Bij de meeste banen is dat echt geen optie hoor.
OV=kut, infrastructuur is kut. Helicopter kopen?quote:Wat doe jij ook al weer aan die file? Jij zelf... Want je klaagt steen en been dat anderen niets doen, maar wat jij voorstelt als oplossing is ook weer dan anderen inleveren. Een farizeeër dus.
Ik pleit al jaren voor meer infrastructuur. Aanpassen aan bevolkingsomvang en omvang economie. Dat is wat anders dan amper of NIETS doen.quote:Dus... moet dan niet het OV worden aangepast?
Als ik met zo'n maatregel komt, dan spreekt het voor zich dat het OV moet worden uitgebreid. Je moet tenslotte een deel van de automobilisten opvangen die ik uit de auto jaag.quote:Want denk je dat jij uniek bent? Hier zit toch iedereen mee. En de mensen die wel makkelijk het OV kunnen pakken ipv de file, die kiezen al heel vaak voor het OV. Vandaar dat jouw plan niet gaat werken. Mensen krijg je niet in het OV als dat geen goed alternatief is.
Het is vrij gemakkelijk te controleren of je een Nederlands paspoort heeft. En ook waar je woont. Want je staat ergens ingeschreven. En ja er zal ongetwijfeld wel ergens te sjoemelen zijn. Maar bij welke wetgeving heb je dat nou niet? Auto's; zijn in het buitenland bijvoorbeeld als gevolg van de BPM veel goedkoper. Via u-boch lukt het ook om die hier te krijgen? Toch doen maar heel weinig mensen het. Maar die echt wil kan er natuurlijk onderuit.quote:Hoe wil je dit controleren? Denk je niet dat op papier een hoop mensen naar het buitenland vertrekken? Denk je niet dat NL als vestigingsland voor bedrijven die personeel nodig hebben zo minder gunstig wordt?
O nee? Jij weet dat ik mijn hele leven alleen blijf?quote:Of: men vindt jouw oplossing een groter probleem dan de file. JIJ wil ook niet jouw auto inleveren. Daarom maak jij een plan welke jou niet raakt.
Als ik al in jouw ogen een kutvoorstel heb bedacht, en met alle respect dat mag ook nog van mij , dan is jouw voorstel nog wel een graad ergerquote:We kunnen ook zeggen dat iedereen mag kiezen: ofwel op even dagen, ofwel op oneven dagen mag je rijden. Veel eerlijker. Ben jij daar voor?
Zeg jij het maar. Want dat ik vind dat echt een onzalig voorstel.quote:En hoe ga jij dan naar je werk op de dagen dat jij geen auto mag rijden?
Deltaplan? Ik ken een streek waarin een paar jaar, door bijzondere wetgeving in een korte tijd een heel groot dijken plan is gerealiseerd. Als we maar willen. Als....quote:Files zijn vooral mensen die wat langer van het werk wonen. En die zullen in beginsel naar het OV moeten (carpoolen werkt gewoon niet, behoudens uitzonderingen). Uitbreiden met 20% scheen iets van 15 jaar te duren (als ik mij niet vergis). Een spoor is er niet een dag nadat je daar over hebt besloten...
De EU is een gedrocht. Altijd al tegen geweest. We leveren ons idd uit aan dat monster. Alleen die euro al waarmee we grotelijks zijn bedonderd.quote:De EU stelt beperkingen die boven de NL wet gaan. Dus heb jij een probleem...
Mobiliteit lijkt mij een belangrijke factor als het gaat om leefbaarheid. Uiteraard moet gekeken worden wat de gevolgen zijn op macro-en micro-economisch niveau. ik heb niet de middelen van het CPB of het Nyfer. Dus daarin ik moet je dan teleurstellen.quote:Die beperkte economische krimp komt vooral voor rekening van de midden en lagere inkomens... Leefbaarder zei je?
Gelukkig dat ik oppervlakkig ben en zijn posten links laat liggen. .quote:Op zondag 21 oktober 2007 22:48 schreef du_ke het volgende:
Hulde DS4 dat je het op kan brengen er zo diep op in te gaan.
Bij mijn weten is de instroom van asielzoekers over het algemeen veel kleiner dan die van andere binnenkomers. En we hebben ons in internationale verdragen (terecht) verplicht om mensen die nergens bescherming kunnen vinden tegen vervolging, toe te laten.quote:Op zondag 21 oktober 2007 09:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hij heeft met 1 ding wel gelijk Kees. Dit land is idd zwaar overbevolkt. Bij mij weten is Nederland het op een na dichtstbevolkte land ter wereld, met alle problemen van dien.
Wat asiel betreft hebben we jaren, decennia, veel te veel vreemdelingen toegelaten.![]()
Idd.quote:Op zondag 21 oktober 2007 10:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat enigzins uit het oog verloren wordt dat niet iedereen in de file staat.
Zo sta ik nooit in de file, noch mijn liefste. Bijvoorbeeld omdat zowel hij als ik op tijden woon-werkverkeer afleggen dat er geen file staat.
Nog afgezien van al overige gebrek aan proportionaliteit voor een dergelijk drakonische maatregel mag deze ook wel even meegenomen worden.
Een busje van het bedrijf dat 's morgens de mensen ophaalt? De kinderen van mijn buren worden ook opgehaald en teruggebracht naar en van school.quote:[..]
Ook hier wordt iets over het hoofd gezien. Sommig werk heeft bevindt zich op lokaties waar weinig mensen in de directe omgeving wonen. Dat is gewoonlijk geen toeval - er zijn soms goede reden voor om een bedrijf niet in de bewoonde wereld te zetten. Ga je nu op andere wijze mensen buitengewoon hinderen bij het bereiken van een dergelijke werkplek dan zou je eigenlijk andere normen (verrommeling; geluids- / stankoverlast, gevaar etc) moeten loslaten zodat er weer arbeiderswoningen in de buurt van het werk kunnen komen.
Nou ja: efficiënt? Ze zitten vol, dat is waar. Maar ze komen elkaar tegen op de snelweg terwijl ze beter thuis hadden kunnen blijven.quote:[..]
Beetje raar om uitgerekend de zeer effecient benutte bouwvakkersbusjes aan te halen. Daar doen 6 huishoudens met 1 busje! Maar het raakt wel een punt - als mensen een beroepsauto *nodig* hebben, mogen ze dan ook nog een gewone auto? Of moet een zelfsstandige loodgieter maar met de bestelwagen op pad? En hoe laadt hij dan vrouw & kinderen in als ze naar de dierentuin willen?
Hier raak je me kwijt! Ik kan dit even niet volgen!quote:Op zondag 21 oktober 2007 13:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dit is niet reëel. Waarom zou de nieuwe werknemer, die gemiddeld gezien gewoon op dezelfde afstand woont als de oude werknemer, gemiddeld gezien een andere vervoersafweging maken?
Er is geen enkele reden om te verwachten dat de mensen die nu geen baan hebben gemiddeld dichterbij wonen EN gemiddeld sneller zullen fietsen. Integendeel, want fietsen is juist populairder naarmate het inkomen hoger is, dus fietsen zal gemiddeld gezien populairder zijn bij de mensen die nu werken...
En als je jarenlang niet meer hebt gefietst, dan kom je er meestal niet meer op.
Je kletst uit je nek! Eenvoudig aantoonbaar!quote:Op zondag 21 oktober 2007 13:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het debat voert hij niet op de goede toon. Maar op veel punten heeft hij gewoon gelijk.
[..]
Oja? waarom dan? Nog meer overbevolking? nog meer files?
[..]
Nee. Het land kan er gewoon niet meer aan. Vol=vol. Grenzen hermetisch sluiten. Er zijn genoeg andere landen die ze nog wel kunnen opvangen. Nederland is al overroyaal geweest op dit punt; en Nederland is slachtoffer geworden van grote asielstromen, omdat het land te ruimhartig was om ze op te nemen. . Een ander land mag het nu overnemen.
[..]
Als er twee miljoen mensen vertrekken, autochtonen of allochtonen, dan zou dat een berg files schelen.
Er zijn gewoon veel te veel mensen voor dit kleine stukje grond. De leefbaarheid holt keihard achteruit. Die files worden grotendeels veroorzaakt door een te hoge bevolkingsconcentratie. Het is geen wonder dat mensen hier zo gestrest raken.
1) Dat ga ik je niet vertellen! Maar hier in de buurt heel eenvoudig, zelfs een uur fietsen.quote:Moet je zondags middags een gaan wandelen. Waar loop je een uur lang zonder iemand tegen te komen?
Ik was van plan om alleen je opmerking over extreem links en extreem rechts te citeren, want dat vond ik inderdaad wel inspirerend en grappig. Maar de lol gaat er een beetje af en met de rest ben ik het ook eens.quote:Op zondag 21 oktober 2007 21:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik moet toegeven dat het bijzonder is om in een draad een enorm links en een extreem rechts standpunt in te nemen.
Je bent bangig aangelegd vermoed ik. Daarom laat je je inpalmen door polarisatiepartijen. Het is wel mooi om bewezen te zien dat de SP en Wilders in exact dezelfde vijver aan het vissen zijn...
[..]
Ten eerste was jij het die het onderwerp in bracht. Ten tweede was jij degene die vluchtelingen botweg wilde weigeren omdat jij het te druk vindt.
Feit is dat er genoeg voorbeelden zijn van omgevingen waar de bevolkingsdichtheid vele malen groter is dan in NL en daar slaan ze elkaar de koppen ook nog niet in. Er is nog steeds ruimte zat. Het gata om 10.000 man per jaar, for crying out loud.
[..]
Het staat je vrij om zelf te gaan. Waarom anderen? Waarom moeten altijd anderen jouw problemen oplossen? Jij staat in de file, anderen moeten de auto inleveren. Jij voelt je bedreigd door de islam, islamieten moeten wegblijven. Jij vindt dat de inkomensverschillen te groot zijn, anderen moeten inleveren. Enz.
[..]
Ik denk dat Canada geen interesse heeft. Ze hebben gelijk ook nog.
[..]
Er zijn meer landen...
[..]
Ga in Noord-Oost Nederland wonen. Daar is het best rustig hoor.
Slap, als TS!quote:Op zondag 21 oktober 2007 23:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Gelukkig dat ik oppervlakkig ben en zijn posten links laat liggen. .![]()
Punt is dat het aantal allochtonen niet het probleem is. Probleem ligt op de soorten allochtonen die toegelaten worden. Of het nu Turken, Marokkanen, Polen of Tsjechen zijn, gemiddeld als groep zijn ze vaker laagopgeleid, zijn ze vaker werkloos, hebben ze vaker een uitkering, spreken velen de taal niet en vertonen ze vaker crimineel gedrag. Deze groepseigenschappen plaatsen een enorme druk op het draagvlak van de bevolking simpelweg omdat zulke groepen allochtonen niets hebben opgebouwd en toch overal buitensporig van profiteren.quote:Op zondag 21 oktober 2007 21:08 schreef DS4 het volgende:
Feit is dat er genoeg voorbeelden zijn van omgevingen waar de bevolkingsdichtheid vele malen groter is dan in NL en daar slaan ze elkaar de koppen ook nog niet in. Er is nog steeds ruimte zat. Het gata om 10.000 man per jaar, for crying out loud.
Ok, duidelijk nu wat je bedoelt. Maar dan nog denk ik dat het niet zo werkt. Ik zal dat uitleggen.quote:Op maandag 22 oktober 2007 01:03 schreef Kees22 het volgende:
Ik bedoelde het volgende:
Een van de partners van een huishouden kan niet meer met de auto 30 min naar zijn werk rijden, en moet dus een andere baan zoeken op 30 min taxi, bus, brommen, fietsen of lopen van zijn woning. Daar is juist een baan vrijgekomen, omdat iemand anders deze baan niet meer mocht bereiken met de auto.
De werknemers en werkgevers wisselen elkaar uit, zodat de nieuwe werknemers op 30 min fietsen (of zo) van hun nieuwe werkgever wonen. Dus kunnen ze makkelijk een andere vervoersafweging maken.
Iemand uit Utrecht die in Arnhem werkt ruilt met iemand in Arnhem die in Utrecht werkt.
Je moet het er mee doen. En je zou zo maar tegenargumenten kunnen geven.quote:Op zondag 21 oktober 2007 23:52 schreef EchtGaaf het volgende:
Met jouw antwoord was ik het niet eens.
Er is vaak geen keuze.quote:Maar dagjesmensen en mensen die niet noodzakelijkerwijs in de spits moeten reizen zullen het door de tergende overlast het ook wel laten. Dus ligt het niet in de reden om te veronderstellen dat het leeuwendeel in de spits geen woon-werkverkeer zal zijn.
Nee, de weekend file-ellende heeft exact dezelfde oorzaak als de doordeweekse file ellende. We zitten met een snelwegennet uit de jaren 60, gemeenten hebben al het doorgaande verkeer naar de snelweg mogen bonjouren, er wordt teveel hutje mutje gebouwd, enz.quote:Overigens de weekend file ellende wordt veelal veroorzaakt door zondagsrijders die niet kunnen rijden en bovenal door de vele wegwerkzaamheden die in het weekend worden gepland
Dat heeft toch geen zin? De dierentuin is overdag geopend. De Efteling is overdag geopend. De winkels, met name de "shopwinkels" zijn overdag geopend. Zonnen aan het strand gaat lastig om 3 uur 's nachts...quote:Dagjesmensen kunnen niet kiezen? Om na de files (wordt wel steeds lastiger) te vertrekken en om na de files weer te gaan reizen (wordt ook steeds lastiger) ?
Contact in persoon is anders dan over de telefoon, ook als het een videotelefoon is. Werken heeft ook een sociale functie.quote:En dat lukt niet met een videotelefoon? Of betekent zakelijk contact met elkaar de bezemkast in te gaan.... ?![]()
En ik geef aan dat pioniers vaak terug komen op dit soort pogingen....quote:Ik zeg alleen dat werkgevers maar amper die mogelijkheden die er degelijk zijn ook beter te benutten.
Nee, jij hebt een idee om de files op te lossen. Daar hoort toch op zijn minst een onderbouwde inschatting bij van de gevolgen, zowel positief als negatief. Anders is het een zeer slecht doordacht plan. Ik doe het zelf toevallig veel, dingen bedenken en omzetten in plannen. 90% sneuvelt door er zelf goed over na te denken en de gevolgen op een rij te zetten en te zien of wat ik wil bereiken ook gaat lukken. De google-test kan een idee in een uur terugbrengen tot een mislukking, dan wel een discussiestuk. Dat moet je niet overslaan, EG.quote:Jij wou toch aantonen dat het met die verhouding woon-werkverkeer/totaal verkeer wel meevalt? Dus bewijs dat maar.
Opvallend veel zittingen zijn om 9 uur. Niet zelden omdat het wat grotere zaken zijn waar de ochtend of de hele dag voor wordt uitgetrokken. Vooraf nog even met cliënt overleggen en ik moet er om 8.30u zijn. Niet zelden met een reistijd vanuit mijn woning van enkele uren (ik slaap dat meestal in een hotel dichtbij).quote:Je zult ongetwijfeld vaak genoeg zittingen meemaken waardoor je vaak buiten de spits kan reizen. Jan L.en Trien K. moeten trouw om 08.30 uur beginnen. Hierdoor zitten ze ALTIJD midden in spits. En owee als ze door de file 2 minuten te laat komen.
Wonen in Utrecht, werken in Amsterdam en Rotterdam. Nee dus.quote:Je werkgever zat ik een gat verderop, waardoor je met de fiets kon? Vele anderen zullen dan jaloers op je zijn als je vandaag de dag filevrij je werkplek kan bereiken.
Nou, als anderen uit die auto zonder meer het OV in moeten, veronderstel jij toch kennelijk dat dat zo maar kan...quote:Had ik dat ergens gesteld dan?
De meeste werkgevers zijn daar soepel in hoor. Ik had ook collega's die om 7.00u begonnen en om 16.00u vertrokken.quote:Hangt van het beroep af. Uiteraard hoort een verkoper in de winkel er om 09.00 er te zijn. Maar waarom zou een boekhouder of ander kantoorpersoneel niet om 10.00 kunnen beginnen?
En dat is er wel, maar jij ziet dat nooit.quote:Ik denk dat het bij de meeste banen juist wel een optie is om wat flexibeler met de werktijden om te gaan is. Flexibiliteit mag er gerust van 2 kanten komen.
Infrastructuur aanpakken. Sim-pel.quote:OV=kut, infrastructuur is kut. Helicopter kopen?
Waarom dan niet dit plan op de schroothoop en gewoon alleen die infrastructuur aanpakken. Dat werkt ook. Opgelost!quote:Ik pleit al jaren voor meer infrastructuur. Aanpassen aan bevolkingsomvang en omvang economie. Dat is wat anders dan amper of NIETS doen.
Zoals gezegd: begin daar eens mee. Als dat over 20-30 jaar (want zo lang duurt het) nog geen effecten heeft gehad, dan heb je een goed argument om draconische maatregelen te gaan nemen. Nu nog niet.quote:Als ik met zo'n maatregel komt, dan spreekt het voor zich dat het OV moet worden uitgebreid. Je moet tenslotte een deel van de automobilisten opvangen die ik uit de auto jaag.
Voor die BPM is het vaak teveel gedoe. Maar het verschil tussen een iets duurdere auto en GEEN auto is groot. En het paspoort is in EU verband niet van belang, zo lang het maar een EU paspoort is.quote:Het is vrij gemakkelijk te controleren of je een Nederlands paspoort heeft. En ook waar je woont. Want je staat ergens ingeschreven. En ja er zal ongetwijfeld wel ergens te sjoemelen zijn. Maar bij welke wetgeving heb je dat nou niet? Auto's; zijn in het buitenland bijvoorbeeld als gevolg van de BPM veel goedkoper. Via u-boch lukt het ook om die hier te krijgen? Toch doen maar heel weinig mensen het. Maar die echt wil kan er natuurlijk onderuit.
Het is typisch dat mensen denken vanuit hun situatie nu en niet vanuit de situatie die (eventueel) nog gaat komen. Zie de populariteit van pensioenen. Momenteel raakt het je niet.quote:O nee? Jij weet dat ik mijn hele leven alleen blijf?
Dit is vrij bizar. Jij verlangt van de tweede verdiener flexibiliteit. Maar als iedereen het halve probleem krijgt is het "erger"... Dat moet je toch echt eens beter uitleggen...quote:Als ik al in jouw ogen een kutvoorstel heb bedacht, en met alle respect dat mag ook nog van mij , dan is jouw voorstel nog wel een graad erger![]()
Dan kan je om de dag naar je werk![]()
Nee, dan liever het mijne.
Precies wat ik al eerder zei: als het jou raakt dan geef je niet thuis en werp je het meteen van je af. ANDEREN moeten het oplossen.quote:Zeg jij het maar. Want dat ik vind dat echt een onzalig voorstel.![]()
Alleen al de treinstellen duren een jaar of 10 na bestelling en je moet dan eerst gaan kiezen, enz. Nee, het KAN niet in een paar jaar.quote:Deltaplan? Ik ken een streek waarin een paar jaar, door bijzondere wetgeving in een korte tijd een heel groot dijken plan is gerealiseerd. Als we maar willen. Als....
De EU is een zegen en heeft vrede, veiligheid, welvaart en welzijn gebracht. De euro was ook een puik idee, het is alleen slecht verkocht.quote:De EU is een gedrocht. Altijd al tegen geweest. We leveren ons idd uit aan dat monster. Alleen die euro al waarmee we grotelijks zijn bedonderd.
Sommige dingen kun je ook een beetje bedenken...quote:Mobiliteit lijkt mij een belangrijke factor als het gaat om leefbaarheid. Uiteraard moet gekeken worden wat de gevolgen zijn op macro-en micro-economisch niveau. ik heb niet de middelen van het CPB of het Nyfer. Dus daarin ik moet je dan teleurstellen.
Het blijft niet alleen bij die asielzoekers. Hun partners halen ze ook naar hier toe.quote:Op maandag 22 oktober 2007 00:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Bij mijn weten is de instroom van asielzoekers over het algemeen veel kleiner dan die van andere binnenkomers.
Gelukkig zijn er in dit land mogelijkheden te over voor een streng en rechtvaardig asielbeleid. Voor de goede orde: ik ben niet tegen het opnemen van echte vluchtelingen. Het is dus erg goedkoop om mij op dit punt als extreem rechts weg te zetten. Ik zeg alleen dat in de paarse jaren de aantallen te zot voor woorden zijn en ons de problemen met de opvang boven het hoofd groeide. Dus realisme dat je niet hele mondiale ellende in ene klein land als Nederland kan opvangen kan dus geen kwaad. In de EU waren de stromen asielzoekers vreselijk uit balans. Oorzaak: Nederland was iets te ruimhartig. Mensen spelen daar op in, ze vluchten natuurlijk naar een land waar je het makkelijkste binnenkomt.quote:En we hebben ons in internationale verdragen (terecht) verplicht om mensen die nergens bescherming kunnen vinden tegen vervolging, toe te laten.
Nederland is bmw het op 1 na dichtstbevolkte land ter wereld. Dus gemiddeld genomen valt dat alles behalve mee.quote:Die dichte bevolking is ook maar lokaal hoor, hier valt het best mee.
Alsof dat indruk maakt. En nee je mening kan mij inderdaad geen bal schelen.quote:Op maandag 22 oktober 2007 01:23 schreef Kees22 het volgende:
@ EchtGaaf: je stelt me teleur (voorzover dat je wat kan schelen!).
Je inbreng en beoordelingsvermogen vallen mij ook zwaar tegen, mijn beste.quote:Op maandag 22 oktober 2007 01:23 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik was van plan om alleen je opmerking over extreem links en extreem rechts te citeren, want dat vond ik inderdaad wel inspirerend en grappig. Maar de lol gaat er een beetje af en met de rest ben ik het ook eens.![]()
![]()
Die files komen er op den duur vanzelf wel zonder ingrijpen van de overheid. Jaren geleden hadden wij hier ook geen files. Nu staat het hier elke dag alle kanten op muurvast. Geen wonder, het aantal auto's groet explosief.quote:Op maandag 22 oktober 2007 09:45 schreef Sjeen het volgende:
Ik zou toch nog graag een antwoord hebben op de vraag die ik al een paar keer gesteld heb...
Waarom zou ik mijn (fictieve) tweede auto moeten inleveren terwijl die auto nooit in de file staat. Ook de eerste auto staat nooit in de file, hier zijn namelijk geen files...
quote:
Slap om te zeiken. Laat eens zien dat je zelf betere topics kunt maken. (dwz zelf lef in je donder halen om met (controversiële) gedachten experimenten op de proppen te komen en die in je eentje te verdedigen).quote:
Wij zullen nooit in de file komen te staan onderweg naar ons werk. We wonen op 5 minuten fietsen van ons werk (beiden), we werken beiden een dag in de week thuis. We gaan alleen op maandag en donderdag met de auto werken, vanwege het feit dat we dan onze dochter moeten brengen en halen. Die verblijft op de maandag op het kinderdagverblijf en op donderdag bij mijn ouders. Beide afstanden zijn niet haalbaar met de fiets, maar ook dan maken we geen gebruik van wegen waarop ooit een file zou kunnen ontstaan.quote:Op maandag 22 oktober 2007 10:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die files komen er op den duur vanzelf wel zonder ingrijpen van de overheid. Jaren geleden hadden wij hier ook geen files. Nu staat het hier elke dag alle kanten op muurvast. Geen wonder, het aantal auto's groet explosief.
Je hebt geen tweede auto en je wordt dus ook niet getroffen door deze maatregel. Wat is je probleem dan?quote:Op maandag 22 oktober 2007 10:44 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Wij zullen nooit in de file komen te staan onderweg naar ons werk. We wonen op 5 minuten fietsen van ons werk (beiden), we werken beiden een dag in de week thuis. We gaan alleen op maandag en donderdag met de auto werken, vanwege het feit dat we dan onze dochter moeten brengen en halen. Die verblijft op de maandag op het kinderdagverblijf en op donderdag bij mijn ouders. Beide afstanden zijn niet haalbaar met de fiets, maar ook dan maken we geen gebruik van wegen waarop ooit een file zou kunnen ontstaan.
Nogmaals, waarom zou ik me moeten aanpassen terwijl ik het probleem niet veroorzaak?
Ik word wel getroffen door deze maatregel, want je ontneemt me het recht een tweede auto aan te schaffen... Kortom je beperkt mij in mijn vrijheid voor iets waar ik niet schuldig aan ben en ook nooit schuldig aan zou kunnen zijn. En daarbij, mijn ouders hebben wel twee auto's, hebben deze ook beide nodig voor werk en voor prive. Gezien het feit dat mijn vader wisselende diensten draait, werkzaam in de alarmcentrale van de brandweer. En mijn moeder zich wat betreft haar werktijden en met het oppassen op Isa niets steeds kan aanpassen aan de diensten van mijn vader. Met jouw maatregel treft je mij dus ook indirect, terwijl ook mijn ouders niet bijdragen aan het fileprobleem... Mijn vader rijdt door zijn wisselende diensten altijd buiten de spits (6.30 tot 14.30/14.30 tot 22.30/22.30 tot 7.30).quote:Op maandag 22 oktober 2007 10:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je hebt geen tweede auto en je wordt dus ook niet getroffen door deze maatregel. Wat is je probleem dan?
Jammer dat er niet meer mensen kiezen voor een fictieve tweede auto. Scheelt veel ongemak.![]()
Ach, je wilt vast allemaal niet weten wat je allemaal niet mag van de overheid. Soms bijten nu eenmaal individuele belangen met die van het collectieve.quote:Op maandag 22 oktober 2007 10:57 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik word wel getroffen door deze maatregel, want je ontneemt me het recht een tweede auto aan te schaffen...
Kortom je beperkt mij in mijn vrijheid voor iets waar ik niet schuldig aan ben en ook nooit schuldig aan zou kunnen zijn. En daarbij, mijn ouders hebben wel twee auto's, hebben deze ook beide nodig voor werk en voor prive. Gezien het feit dat mijn vader wisselende diensten draait, werkzaam in de alarmcentrale van de brandweer. En mijn moeder zich wat betreft haar werktijden en met het oppassen op Isa niets steeds kan aanpassen aan de diensten van mijn vader. Met jouw maatregel treft je mij dus ook indirect, terwijl ook mijn ouders niet bijdragen aan het fileprobleem... Mijn vader rijdt door zijn wisselende diensten altijd buiten de spits (6.30 tot 14.30/14.30 tot 22.30/22.30 tot 7.30).
Ik heb initiatieven genomen, maar ik heb het opgegeven.quote:Op maandag 22 oktober 2007 10:34 schreef EchtGaaf het volgende:
Typisch Nederlanders: op anderen zeiken maar zelf initiatieven nemen ho maar.
Eens. Maar ik heb vorig jaar besloten enkel en alleen maar voor mijzelf te gaan, want in Nederland valt er toch niks te veranderen.quote:
Aan mensen als jullie met zo'n laffe houding gaat dit land nog eens onder aan de majeure problemen die er wel degelijk zijn. Met slapheid win je geen oorlog.
Dus neem je mijn ouders hun bewegingsvrijheid af? Ik weet niet of je al eens gekeken hebt naar het OV hier in de regio, maar dat is werkelijk waardeloos.quote:Op maandag 22 oktober 2007 11:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ach, je wilt vast allemaal niet weten wat je allemaal niet mag van de overheid. Soms bijten nu eenmaal individuele belangen met die van het collectieve.
Ken je het spreekwoord: vele varkens maken de spoeling dun? En dat er dan beperkende maatregelen nodig zijn, omdat straks werkelijk heel Nederland 24 uur per dag stilstaat.
Nogmaals het feit dat het bij jullie thans nog meevalt met de files is geen reden om te veronderstellen dat jullie over 10 jaar daar ook niet vast zullen staan. Want dat was hier ook zo. Het is nl. niet aannemelijk dat de komende twintig jaar het aantal auto's gaat stabiliseren of zelfs gaat afnemen. Integendeel. (het gaat hier economisch veel te goed. (Teveel auto's is een symptoom dat de weelde aan het doorslaan is).
En verder zal iedere autobezitter wel claimen dat hij/zij niet schuldig is aan de fileproblematiek. Immers niemand is op die manier schuldig aan het ontstaan van druk, het komt tenslotte altijd door de ander die verkeerde beslissingen maakt en zich onnodig op de weg begeeft.
Prima, maar ga dan niet op andere zeiken die nog iets proberen van dit forum te makenquote:Op maandag 22 oktober 2007 11:14 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik heb initiatieven genomen, maar ik heb het opgegeven.
Daar herken ik veel uit. Want veel Nederlanders hebben een vreselijke laffe houdingquote:Eens. Maar ik heb vorig jaar besloten enkel en alleen maar voor mijzelf te gaan, want in Nederland valt er toch niks te veranderen.
De initiatieven waren in het echte leven. Helaas kom je daar nog meer hypocrisie tegen dan op een forumquote:Op maandag 22 oktober 2007 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Prima, maar ga dan niet op andere zeiken die nog iets proberen van dit forum te maken![]()
De kern van het probleem is gewoon dat het veel te goed gaat met Nederland. Dus heeft men gewoon tijd om te zeiken over kleine dingetjes.quote:[..]
Daar herken ik veel uit. Want veel Nederlanders hebben een vreselijke laffe houdingZe zeiken en kankeren te veel op anderen en met hun handen in hun zakken aan de zijlijn blijven staan.
![]()
Dat is bij ons ook het geval. De overheid heeft sinds de jaren 60 de infrastructuur en de OV verwaarloost en allesbehalve mee laten groeien met de groei van de bevolkingsomvang en de groei van het economie.quote:Op maandag 22 oktober 2007 11:17 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dus neem je mijn ouders hun bewegingsvrijheid af? Ik weet niet of je al eens gekeken hebt naar het OV hier in de regio, maar dat is werkelijk waardeloos.
De files in NB zijjn inmiddels al een grote ramp. Kom je wel eens rond Arnhem. Rampspoed dus. Niet meer te doen. Zwolle A28 is een ramp. En het noorden is een kwestie van een paar jaar dus.quote:Ik zie echt niet hoe het beperken van heel Nederland in hun bewegingsvrijheid het fileprobleem zou kunnen oplossen. Je ontneem heel Zuid, Noord en Oost Nederland zijn vrijheid in de hoop dat er in West Nederland een probleem opgelost zal worden. Het spijt me... ik zie echt alleen meer nadelen dan voordelen aan je plan. Als het plan al zou werken, wat ik eigenlijk ook betwijfel...
Ik ben het volledig met je eens. Je wilt niet weten waar ik in het verleden tegenaan gelopen bentquote:Op maandag 22 oktober 2007 11:29 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
De initiatieven waren in het echte leven. Helaas kom je daar nog meer hypocrisie tegen dan op een forum![]()
klopt. Hoe beter het gaat, des te minder tevreden dat men wordt.quote:De kern van het probleem is gewoon dat het veel te goed gaat met Nederland. Dus heeft men gewoon tijd om te zeiken over kleine dingetjes.
Soms wel maar niet altijd.quote:Als je dan beter nadenkt over de 'problemen' dan blijkt dat je er vrijwel altijd wel omheen kunt leven.
En daarom dus dit topic.quote:Behalve dan om het fileprobleem
Inderdaad. Belastingen over auto's, superaccijnzen tot daar aan toe, maar laat de overheid het dan in de wegen en ov stoppen. Dan krijgen we er tenminste nog iets voor terug.quote:en de hetze tegen de automobilist in het algemeen.
Het laatste wat je dus moet doen is aan de overheid vragen of ze ons nog meer beperkingen willen opleggen. Nee, we moeten eisen dat er nu eindelijk eens iets gaat gebeuren.quote:Op maandag 22 oktober 2007 11:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is bij ons ook het geval. De overheid heeft sinds de jaren 60 de infrastructuur en de OV verwaarloost en allesbehalve mee laten groeien met de groei van de bevolkingsomvang en de groei van het economie.
Lang leve het debatquote:Op maandag 22 oktober 2007 11:34 schreef Sjeen het volgende:
We zijn het dus duidelijk oneens over de voor- en nadelen van je plan. Moet kunnen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |