abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54069850
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 13:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij moet minder naar Wilders c.s. luisteren.
Het debat voert hij niet op de goede toon. Maar op veel punten heeft hij gewoon gelijk.
quote:
Je kan NOOIT teveel asielzoekers binnenlaten, want je MOET ze binnenlaten.
Oja? waarom dan? Nog meer overbevolking? nog meer files?
quote:
Mits het daadwerkelijk vluchtelingen zijn: welkom!
Nee. Het land kan er gewoon niet meer aan. Vol=vol.
quote:
Als ze morgen overigens allemaal vertrekken sta jij nog steeds in de file, maar dat terzijde.
Als er twee miljoen mensen vertrekken, autochtonen of allochtonen, dan zou dat een berg files schelen.

Er zijn gewoon veel te veel mensen voor dit kleine stukje grond. De leefbaarheid holt keihard achteruit. Die files worden grotendeels veroorzaakt door een te hoge bevolkingsconcentratie. Het is geen wonder dat mensen hier zo gestrest raken.

Moet je zondags middags een gaan wandelen. Waar loop je een uur lang zonder iemand tegen te komen?

pi_54069869
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 13:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij moet minder naar Wilders c.s. luisteren.
Het debat voert hij niet op de goede toon. Maar op veel punten heeft hij gewoon gelijk.
quote:
Je kan NOOIT teveel asielzoekers binnenlaten, want je MOET ze binnenlaten.
Oja? waarom dan? Nog meer overbevolking? nog meer files?
quote:
Mits het daadwerkelijk vluchtelingen zijn: welkom!
Nee. Het land kan er gewoon niet meer aan. Vol=vol. Grenzen hermetisch sluiten. Er zijn genoeg andere landen die ze nog wel kunnen opvangen. Nederland is al overroyaal geweest op dit punt; en Nederland is slachtoffer geworden van grote asielstromen, omdat het land te ruimhartig was om ze op te nemen. . Een ander land mag het nu overnemen.
quote:
Als ze morgen overigens allemaal vertrekken sta jij nog steeds in de file, maar dat terzijde.
Als er twee miljoen mensen vertrekken, autochtonen of allochtonen, dan zou dat een berg files schelen.

Er zijn gewoon veel te veel mensen voor dit kleine stukje grond. De leefbaarheid holt keihard achteruit. Die files worden grotendeels veroorzaakt door een te hoge bevolkingsconcentratie. Het is geen wonder dat mensen hier zo gestrest raken.

Moet je zondags middags een gaan wandelen. Waar loop je een uur lang zonder iemand tegen te komen?

pi_54070283
Overigens, EchtGaaf:

Heb jij al met het volgende rekening gehouden? Files bestaan niet alleen uit woon-werkverkeer. Een file bestaat uit vrachtauto's, bedrijfsauto's (busjes e.d.), personeel in buitendienst, recreatief verkeer, enz. en natuurlijk uit woon-werkverkeer.

Hoeveel % is woon-werk?

Hoeveel % daarvan bestaat uit tweeverdieners die beiden in de file staan?

Daarnaast: daar waar files staan is "verborgen vraag". Als de file korter wordt zijn er mensen die dan dus weer op het traject gaan rijden. Zeg maar de mensen die de file te lang vonden... Als de file korter wordt, komen deze dus weer terug.

Als we al deze factoren meenemen naast alle eerder genoemde bedenkingen, dan zie ik niet hoe de files ooit opgelost kunnen worden door dit plan...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54070384
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 13:38 schreef EchtGaaf het volgende:

Het debat voert hij niet op de goede toon. Maar op veel punten heeft hij gewoon gelijk.
Nee.
quote:
Oja? waarom dan? Nog meer overbevolking? nog meer files?
Ach gut, sta jij in de file...? Nee, dan moeten we die vluchteling terugsturen alwaar hij gemarteld wordt, of vermoord. Het fileprobleem van EchtGaaf is veel nijpender...

Sorry, maar toen Kees dacht dat er teveel mensen aan hun eigenbelang dachten vergat hij de alleenstaande EchtGaaf die zelf wil doorrijden met zijn auto en een maatregel wil die hem niet raakt en desnoods vindt dat hij voor 2 sec. tijdwinst per dag wel een vluchteling kan laten martelen.
quote:
Nee. Het land kan er gewoon niet meer aan. Vol=vol.
Nederland is niet vol. We hebben 11% bebouwd. Dus laat de echte vluchtelingen maar komen hoor. Ruimte zat.
quote:
Als er twee miljoen mensen vertrekken, autochtonen of allochtonen, dan zou dat een berg files schelen.
Er zijn geen 2 miljoen asielen verstrekt... En dan nog. Als jij vertrekt naar een land waar wel ruimte is ben je meteen verlost van de file.
quote:
Er zijn gewoon veel te veel mensen voor dit kleine stukje grond. De leefbaarheid holt keihard achteruit. Die files worden grotendeels veroorzaakt door een te hoge bevolkingsconcentratie. Het is geen wonder dat mensen hier zo gestrest raken.

Moet je zondags middags een gaan wandelen. Waar loop je een uur lang zonder iemand tegen te komen?
In mijn achtertuin (ok, moet ik 2 rondjes maken). Maar ik vind het wel leuk om andere mensen te zien hoor.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54070415
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 14:13 schreef DS4 het volgende:
Overigens, EchtGaaf:

Heb jij al met het volgende rekening gehouden? Files bestaan niet alleen uit woon-werkverkeer. Een file bestaat uit vrachtauto's, bedrijfsauto's (busjes e.d.), personeel in buitendienst, recreatief verkeer, enz. en natuurlijk uit woon-werkverkeer.
Files concentreren zich wel degelijk rond woon-werkverkeer. Waarom is er anders een ochtend en een avondspits? Die overigens door de als maar toenemende drukte steeds verder uitdijen, zodat ochtend en avondsspits steeds dichter naar elkaar toegroeien.
quote:
Hoeveel % is woon-werk?
Hoeveel % daarvan bestaat uit tweeverdieners die beiden in de file staan?
zijn er statistieken bekend?
quote:
Daarnaast: daar waar files staan is "verborgen vraag". Als de file korter wordt zijn er mensen die dan dus weer op het traject gaan rijden. Zeg maar de mensen die de file te lang vonden... Als de file korter wordt, komen deze dus weer terug.

Als we al deze factoren meenemen naast alle eerder genoemde bedenkingen, dan zie ik niet hoe de files ooit opgelost kunnen worden door dit plan...
Mijn insteek is om mensen uit de auto te jagen, omdat mensen dit niet uit zichzelf doen. Door max. 1 auto per gezin toe te wijzen, worden gezinsleden nu gewonden om voor de alternatieven te kiezen. Dus het openbaar vervoer in. Openbaar vervoer is een zeer efficiënt middel tegen files. Hetzelfde voor carpoolen. Als je daarnaast mensen dwingt om de fiets te pakken of een motor/brommer aan te schaffen, heb je weer een grote slag geslagen. Een ander groep besluit thuis te blijven en gaat de kindjes verzorgen of een baan op fietsafstand zoeken.

Het vrachtverkeer zal inderdaad niet mee worden getroffen. Dat lijkt mij ook terecht, want dat zou de economie teveel schade toebrengen. Alhoewel voor het vrachtverkeer er ook meer alternatieven mogelijk zijn, zoals vervoer per spoor of water.
pi_54070786
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 14:26 schreef EchtGaaf het volgende:

Files concentreren zich wel degelijk rond woon-werkverkeer. Waarom is er anders een ochtend en een avondspits? Die overigens door de als maar toenemende drukte steeds verder uitdijen, zodat ochtend en avondsspits steeds dichter naar elkaar toegroeien.
De A13 begint al om 15.00u verstopt te geraken... Dat is geen woon-werk hoor.

En wat denk je van vrachtwagens die in de dorpen alles afgeleverd hebben en terugkeren over de snelwegen. De vertegenwoordigers die de gesprekken hebben afgerond en terug gaan naar kantoor/huis (ja, ook een soort van woon-werk, maar die auto kun jij niet uitschakelen). Wat denk je van dagjesmensen die het gehad hebben (ook Scheveningen kent een ochtend/avondspits).
quote:
zijn er statistieken bekend?
Jouw plan. Waarom moet je dat nu nog aan mij vragen?
quote:
Mijn insteek is om mensen uit de auto te jagen, omdat mensen dit niet uit zichzelf doen.
Je bent eigenlijk toch ook een farizeeër van de allergrootste orde. Jij klaagt over files. DUS... JIJ staat in die files. Ik sta er eigenlijk nooit in weet je nog? JIJ bent onderdeel van het probleem. Jouw oplossing is dat samenwonenden een auto moeten inleveren. Jij woont alleen... Is dat effe makkelijk.

Waarom ga jij niet met het OV? Dan heb je toch ook geen last van de file?
quote:
Door max. 1 auto per gezin toe te wijzen, worden gezinsleden nu gewonden om voor de alternatieven te kiezen. Dus het openbaar vervoer in.
Nee... de Duitse huurauto. Mensen doen niet wat jij wil, maar wat ze zelf willen.
quote:
Openbaar vervoer is een zeer efficiënt middel tegen files.
In de spits is de capaciteit van het OV net zo beroerd als de capaciteit van de snelwegen. Tel daar bij op dat OV slechts 10% van de vervoersbewegingen verricht. Als jij 10% van de automobilisten met het OV wil laten gaan, dan heb jij ze 3 rijen dik op het dak zitten en dan nog kan niet iedereen mee...
quote:
Hetzelfde voor carpoolen. Als je daarnaast mensen dwingt om de fiets te pakken of een motor/brommer aan te schaffen, heb je weer een grote slag geslagen. Een ander groep besluit thuis te blijven en gaat de kindjes verzorgen of een baan op fietsafstand zoeken.
Ja, of die Duitse auto, want dan kan men de gewoonten laten zoals ze zijn... Mensen kun je vertrouwen in die zin dat ze doen wat ze altijd doen.
quote:
Het vrachtverkeer zal inderdaad niet mee worden getroffen. Dat lijkt mij ook terecht, want dat zou de economie teveel schade toebrengen.
I.t.t. al die mensen die opzeggen en moeten worden vervangen door mensen zonder ervaring...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54071640
OV is geen alternatief.. Ik kan maar in 1 auto op hetzelfde moment rijden en dus maakt het niet uit of ik er 5, 6, 7, etc bezit.. Het is alleen maar goed voor de kas als die auo's keurig in de garage staan.
pi_54072987
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 14:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee.
Nee? Heeft Wilders echt geen punt? Ik denk het wel. Genoeg Islam. Teveel vreemdelingen zal het draagvlak nder de bevolking niet doen toenemen. Ook hier geldt eer : genoeg is genoeg. Omze omringende landen mogen hierin ook ene steentje bijdragen. Wij zijn al lang genoeg de gekke Henk geweest. Het houd ook een keer op. Het kleine land kan niet mondiale ellende inzijn geheel opnemen. Daar is niets of niemand mee geholpen.
quote:
Ach gut, sta jij in de file...? Nee, dan moeten we die vluchteling terugsturen alwaar hij gemarteld wordt, of vermoord. Het fileprobleem van EchtGaaf is veel nijpender...

Sorry, maar toen Kees dacht dat er teveel mensen aan hun eigenbelang dachten vergat hij de alleenstaande EchtGaaf die zelf wil doorrijden met zijn auto en een maatregel wil die hem niet raakt en desnoods vindt dat hij voor 2 sec. tijdwinst per dag wel een vluchteling kan laten martelen.
Dit is ene demonische manier van een discussie voeren. Het vluchtingen probleem zullen we maar in ander topic bespreken. Feit is dat we niet onbeperkt vluchtelingen kunnen opnemen. Een kleuter kan dan nog begrijpen.
quote:
Nederland is niet vol. We hebben 11% bebouwd. Dus laat de echte vluchtelingen maar komen hoor. Ruimte zat.
Of een land vol is of niet raak je nooit uitgesproken. Dus het lijkt me niet zinvol om dat uit te discussiëren. ik zou het niet erg vinden dat NL een stuk van Canada koopt en daar 3 miljoen mensen naar laat vertrekken. Nederland 2 zullen we dan maar zeggen. Voor hen leefbaar en voor de achterblijvers ook.
quote:
Er zijn geen 2 miljoen asielen verstrekt... En dan nog. Als jij vertrekt naar een land waar wel ruimte is ben je meteen verlost van de file.
Zo werkt dat niet. Je komt Canada echt niet meer zomaar binnen.
quote:
In mijn achtertuin (ok, moet ik 2 rondjes maken). Maar ik vind het wel leuk om andere mensen te zien hoor.
Ik soms niet. Overal mensenmassa's waar je ook komt.
pi_54073007
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 14:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee.
Nee? Heeft Wilders echt geen punt? Ik denk het wel. Genoeg Islam. Teveel vreemdelingen zal het draagvlak onder de bevolking niet doen toenemen. Ook hier geldt weer : genoeg is genoeg. Onze omringende landen mogen hierin ook een steentje bijdragen. Wij zijn al lang genoeg de gekke Henk geweest. Het houdt ook een keer op. Het kleine land kan niet mondiale ellende in z''n geheel opnemen. Daar is niets of niemand mee geholpen.
quote:
Ach gut, sta jij in de file...? Nee, dan moeten we die vluchteling terugsturen alwaar hij gemarteld wordt, of vermoord. Het fileprobleem van EchtGaaf is veel nijpender...

Sorry, maar toen Kees dacht dat er teveel mensen aan hun eigenbelang dachten vergat hij de alleenstaande EchtGaaf die zelf wil doorrijden met zijn auto en een maatregel wil die hem niet raakt en desnoods vindt dat hij voor 2 sec. tijdwinst per dag wel een vluchteling kan laten martelen.
Dit is een demonische manier van een discussie voeren. Het vluchtingen probleem zullen we maar in ander topic bespreken. Graag zelfs. Feit is dat we niet onbeperkt vluchtelingen kunnen opnemen. Een kleuter kan dan nog begrijpen.
quote:
Nederland is niet vol. We hebben 11% bebouwd. Dus laat de echte vluchtelingen maar komen hoor. Ruimte zat.
Of een land vol is of niet raak je nooit uitgesproken. Dus het lijkt me niet zinvol om dat uit te discussiëren. Ik zou het niet erg vinden dat NL een stuk onbewoond gebied van Canada koopt en daar 3 miljoen mensen naar laat vertrekken. Nederland 2 zullen we dan maar zeggen. Voor hen leefbaar en voor de achterblijvers ook. Ik geloof best dat er belangstelling genoeg zal zijn als het zover kwam. Geen gek idee lijkt mij.
quote:
Er zijn geen 2 miljoen asielen verstrekt... En dan nog. Als jij vertrekt naar een land waar wel ruimte is ben je meteen verlost van de file.
Zo werkt dat niet. Je komt Canada echt niet meer zomaar binnen.
quote:
In mijn achtertuin (ok, moet ik 2 rondjes maken). Maar ik vind het wel leuk om andere mensen te zien hoor.
Ik soms niet. Overal mensenmassa's waar je ook komt.
pi_54073419
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 14:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

De A13 begint al om 15.00u verstopt te geraken... Dat is geen woon-werk hoor.
Nee? Nog een keer: hoe komt het toch dat er een ochtend en avondspits is?
quote:
En wat denk je van vrachtwagens die in de dorpen alles afgeleverd hebben en terugkeren over de snelwegen. De vertegenwoordigers die de gesprekken hebben afgerond en terug gaan naar kantoor/huis (ja, ook een soort van woon-werk, maar die auto kun jij niet uitschakelen). Wat denk je van dagjesmensen die het gehad hebben (ook Scheveningen kent een ochtend/avondspits).
Uiteraard staat niet alleen het woon werkverkeer in de file. Trouwens in de weekenden sta je ook steeds vaker overal vast. Dat duidt op teveel verkeer op te weinig weg. Ik geloof niet dat er nog veel dagjesmensen er nog voor kiezen om midden in de spits in de file gaan staan.

Wat het bedrijfsleven betreft: ook dat kan veel creatiever. Waarom komt telewerken niet van de grond. Video-conference, het kan allemaal. Een heleboel km's door vertegenwoordigers en andere werknemers is gewoon onnodig. Met de techniek van tegenwoordig kan er meer thuis ene op kantoor worden afgehandeld.
quote:
Jouw plan. Waarom moet je dat nu nog aan mij vragen?
Jij wil toch graag weten hoeveel % woon werkverkeer er in de spits staan? Dat was toch jou idee? Nou kom maar op met de cijfers. Je maakt me wel benieuwd.
quote:
Je bent eigenlijk toch ook een farizeeër van de allergrootste orde. Jij klaagt over files. DUS... JIJ staat in die files. Ik sta er eigenlijk nooit in weet je nog?
JIJ bent onderdeel van het probleem. Jouw oplossing is dat samenwonenden een auto moeten inleveren. Jij woont alleen... Is dat effe makkelijk.
Jij hebt kennelijk de luxe om er niet in te hoeven staan als zelfstandige. Dus kan je wrs om de files heen plannen. Ook dicht bij het station zeker? Maar de gewone werknemer heeft vaak weinig te kiezen. Van station naar station reizen lukt dan nog wel en dan? Ook zijn de meeste werkgever bepaald niet zo flexibel met hun werktijden. Waarom zou iedereen om 08.30 moten beginnen? Wordt het niet eens een keer tijd dat werkgevers nu eens wat flexibeler worden naar hun werknemers ipv een andersom? Ook hier is een wereld te winnen . Maar dat gebeurd ook nooit, want....................bedrijven denken slechts aan hun eigen belangen > Maar klagen steen en been over de files maar doen er zelf geen ruk aan.
quote:
Waarom ga jij niet met het OV? Dan heb je toch ook geen last van de file?
Geen station hier, amper/geen ov. De bestemmingen zijn zelden in de buurt van stations. Bereikbaarheid is in 1 woord k*t.
quote:
Nee... de Duitse huurauto. Mensen doen niet wat jij wil, maar wat ze zelf willen.
Persoonsgebonden rijvergunningen verstrekken per gezinssituatie 1 stuk? Mogen ze in het gezin zelf uitvechten wie wanner gebruik maakt van de vergunning? Zware sanctie opleggen als iemand vergunning niet bij zich heeft. Is ook te automatiseren met elektronische pas.

Tja, er is overal ene oplossing voor. Maar we willen problemen liever niet oplossen. Dat is het enige probleem dat niet oplosbaar lijkt.
quote:
In de spits is de capaciteit van het OV net zo beroerd als de capaciteit van de snelwegen. Tel daar bij op dat OV slechts 10% van de vervoersbewegingen verricht. Als jij 10% van de automobilisten met het OV wil laten gaan, dan heb jij ze 3 rijen dik op het dak zitten en dan nog kan niet iedereen mee...
Uiteraard zal het ov fors uitgebreid moeten worden. OV hoeft niet allees op te vangen. Anderen kopen een motor of scooter. Of gaat carpoolen of met de fiets.
quote:
Ja, of die Duitse auto, want dan kan men de gewoonten laten zoals ze zijn... Mensen kun je vertrouwen in die zin dat ze doen wat ze altijd doen.
Nee. Ik kan niet doen wat ik wil. Ik mag ook niemand doden of mishandelen. niet dat ik daar zin in zou hebben, maar het gaat om het voorbeeld. De wet stelt wel degelijk beperkingen die ik echt niet allemaal emal kan omzeilen.
quote:
I.t.t. al die mensen die opzeggen en moeten worden vervangen door mensen zonder ervaring...
Dat is te zwart wit. Een groot deel blijft gewoon zitten maar komt niet meer met de auto. mocht het een beperkte economische krimp hebben, dan zou ik het er graag voor over hebben. Als Nederland hierdoor weer wat leefbaarder wordt dan graag.
pi_54073426
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 14:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

De A13 begint al om 15.00u verstopt te geraken... Dat is geen woon-werk hoor.
Nee? Nog een keer: hoe komt het toch dat er een ochtend en avondspits is?
quote:
En wat denk je van vrachtwagens die in de dorpen alles afgeleverd hebben en terugkeren over de snelwegen. De vertegenwoordigers die de gesprekken hebben afgerond en terug gaan naar kantoor/huis (ja, ook een soort van woon-werk, maar die auto kun jij niet uitschakelen). Wat denk je van dagjesmensen die het gehad hebben (ook Scheveningen kent een ochtend/avondspits).
Uiteraard staat niet alleen het woon werkverkeer in de file. Trouwens in de weekenden sta je ook steeds vaker overal vast. Dat duidt op teveel verkeer op te weinig weg. Ik geloof niet dat er nog veel dagjesmensen er nog voor kiezen om midden in de spits in de file gaan staan.

Wat het bedrijfsleven betreft: ook dat kan veel creatiever. Waarom komt telewerken niet van de grond. Video-conference, het kan allemaal. Een heleboel km's door vertegenwoordigers en andere werknemers is gewoon onnodig. Met de techniek van tegenwoordig kan er meer thuis ene op kantoor worden afgehandeld.
quote:
Jouw plan. Waarom moet je dat nu nog aan mij vragen?
Jij wil toch graag weten hoeveel % woon werkverkeer er in de spits staan? Dat was toch jou idee? Nou kom maar op met de cijfers. Je maakt me wel benieuwd.
quote:
Je bent eigenlijk toch ook een farizeeër van de allergrootste orde. Jij klaagt over files. DUS... JIJ staat in die files. Ik sta er eigenlijk nooit in weet je nog?
JIJ bent onderdeel van het probleem. Jouw oplossing is dat samenwonenden een auto moeten inleveren. Jij woont alleen... Is dat effe makkelijk.
Jij hebt kennelijk de luxe om er niet in te hoeven staan als zelfstandige. Dus kan je wrs om de files heen plannen. Ook dicht bij het station zeker? Maar de gewone werknemer heeft vaak weinig te kiezen. Van station naar station reizen lukt dan nog wel en dan? Ook zijn de meeste werkgever bepaald niet zo flexibel met hun werktijden. Waarom zou iedereen om 08.30 moten beginnen? Wordt het niet eens een keer tijd dat werkgevers nu eens wat flexibeler worden naar hun werknemers ipv een andersom? Ook hier is een wereld te winnen . Maar dat gebeurd ook nooit, want....................bedrijven denken slechts aan hun eigen belangen > Maar klagen steen en been over de files maar doen er zelf geen ruk aan.
quote:
Waarom ga jij niet met het OV? Dan heb je toch ook geen last van de file?
Geen station hier, amper/geen ov. De bestemmingen zijn zelden in de buurt van stations. Bereikbaarheid is in 1 woord k*t.
quote:
Nee... de Duitse huurauto. Mensen doen niet wat jij wil, maar wat ze zelf willen.
Persoonsgebonden rijvergunningen verstrekken per gezinssituatie 1 stuk? Mogen ze in het gezin zelf uitvechten wie wanner gebruik maakt van de vergunning? Zware sanctie opleggen als iemand vergunning niet bij zich heeft. Is ook te automatiseren met elektronische pas.

Tja, er is overal ene oplossing voor. Maar we willen problemen liever niet oplossen. Dat is het enige probleem dat niet oplosbaar lijkt.
quote:
In de spits is de capaciteit van het OV net zo beroerd als de capaciteit van de snelwegen. Tel daar bij op dat OV slechts 10% van de vervoersbewegingen verricht. Als jij 10% van de automobilisten met het OV wil laten gaan, dan heb jij ze 3 rijen dik op het dak zitten en dan nog kan niet iedereen mee...
Uiteraard zal het ov fors uitgebreid moeten worden. OV hoeft niet allees op te vangen. Anderen kopen een motor of scooter. Of gaat carpoolen of met de fiets.
quote:
Ja, of die Duitse auto, want dan kan men de gewoonten laten zoals ze zijn... Mensen kun je vertrouwen in die zin dat ze doen wat ze altijd doen.
Nee. Ik kan niet doen wat ik wil. Ik mag ook niemand doden of mishandelen. niet dat ik daar zin in zou hebben, maar het gaat om het voorbeeld. De wet stelt wel degelijk beperkingen die ik echt niet allemaal kan omzeilen.
quote:
I.t.t. al die mensen die opzeggen en moeten worden vervangen door mensen zonder ervaring...
Dat is te zwart wit. Een groot deel blijft gewoon zitten maar komt niet meer met de auto. mocht het een beperkte economische krimp hebben, dan zou ik het er graag voor over hebben. Als Nederland hierdoor weer wat leefbaarder wordt dan graag.
pi_54073497
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 15:51 schreef draaijer het volgende:
OV is geen alternatief.. Ik kan maar in 1 auto op hetzelfde moment rijden en dus maakt het niet uit of ik er 5, 6, 7, etc bezit.. Het is alleen maar goed voor de kas als die auo's keurig in de garage staan.
Ach, 1 rij vergunning voor je gezin en jij kan je auto's gewoon houden.
pi_54077079
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 17:24 schreef EchtGaaf het volgende:

Heeft Wilders echt geen punt? Ik denk het wel. Genoeg Islam. Teveel vreemdelingen zal het draagvlak onder de bevolking niet doen toenemen. Ook hier geldt weer : genoeg is genoeg. Onze omringende landen mogen hierin ook een steentje bijdragen. Wij zijn al lang genoeg de gekke Henk geweest. Het houdt ook een keer op. Het kleine land kan niet mondiale ellende in z''n geheel opnemen. Daar is niets of niemand mee geholpen.
Ik moet toegeven dat het bijzonder is om in een draad een enorm links en een extreem rechts standpunt in te nemen.

Je bent bangig aangelegd vermoed ik. Daarom laat je je inpalmen door polarisatiepartijen. Het is wel mooi om bewezen te zien dat de SP en Wilders in exact dezelfde vijver aan het vissen zijn...
quote:
Dit is een demonische manier van een discussie voeren. Het vluchtingen probleem zullen we maar in ander topic bespreken. Graag zelfs. Feit is dat we niet onbeperkt vluchtelingen kunnen opnemen. Een kleuter kan dan nog begrijpen.
Ten eerste was jij het die het onderwerp in bracht. Ten tweede was jij degene die vluchtelingen botweg wilde weigeren omdat jij het te druk vindt.

Feit is dat er genoeg voorbeelden zijn van omgevingen waar de bevolkingsdichtheid vele malen groter is dan in NL en daar slaan ze elkaar de koppen ook nog niet in. Er is nog steeds ruimte zat. Het gata om 10.000 man per jaar, for crying out loud.
quote:
Of een land vol is of niet raak je nooit uitgesproken. Dus het lijkt me niet zinvol om dat uit te discussiëren. Ik zou het niet erg vinden dat NL een stuk onbewoond gebied van Canada koopt en daar 3 miljoen mensen naar laat vertrekken.
Het staat je vrij om zelf te gaan. Waarom anderen? Waarom moeten altijd anderen jouw problemen oplossen? Jij staat in de file, anderen moeten de auto inleveren. Jij voelt je bedreigd door de islam, islamieten moeten wegblijven. Jij vindt dat de inkomensverschillen te groot zijn, anderen moeten inleveren. Enz.
quote:
Nederland 2 zullen we dan maar zeggen. Voor hen leefbaar en voor de achterblijvers ook. Ik geloof best dat er belangstelling genoeg zal zijn als het zover kwam. Geen gek idee lijkt mij.
Ik denk dat Canada geen interesse heeft. Ze hebben gelijk ook nog.
quote:
Zo werkt dat niet. Je komt Canada echt niet meer zomaar binnen.
Er zijn meer landen...
quote:
Ik soms niet. Overal mensenmassa's waar je ook komt.
Ga in Noord-Oost Nederland wonen. Daar is het best rustig hoor.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54077337
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 17:50 schreef EchtGaaf het volgende:

Nee? Nog een keer: hoe komt het toch dat er een ochtend en avondspits is?
Het antwoord stond er al...
quote:
Uiteraard staat niet alleen het woon werkverkeer in de file. Trouwens in de weekenden sta je ook steeds vaker overal vast.
Dus toch geen woon-werk?
quote:
Dat duidt op teveel verkeer op te weinig weg. Ik geloof niet dat er nog veel dagjesmensen er nog voor kiezen om midden in de spits in de file gaan staan.
Er is geen keuze...
quote:
Wat het bedrijfsleven betreft: ook dat kan veel creatiever. Waarom komt telewerken niet van de grond.
Omdat sociaal contact op de zaak ook belangrijk is.
quote:
Video-conference, het kan allemaal.
Is soms een goed idee. Maar vaak ook niet.
quote:
Een heleboel km's door vertegenwoordigers en andere werknemers is gewoon onnodig. Met de techniek van tegenwoordig kan er meer thuis ene op kantoor worden afgehandeld.
Het feit dat er niet voor gekozen word en ook veel afstandswerk weer wordt teruggedraaid laat zien dat het minder soepel werkt dan jij vermoedt.
quote:
Jij wil toch graag weten hoeveel % woon werkverkeer er in de spits staan? Dat was toch jou idee? Nou kom maar op met de cijfers. Je maakt me wel benieuwd.
Ik verwacht van iemand die een idee oppert dat deze wel even wat zaken op een rij zet en google gebruikt om te zien hoe e.e.a. zit. Zo maar een brainwave als idee presenteren is slordig. Lui eigenlijk...
quote:
Jij hebt kennelijk de luxe om er niet in te hoeven staan als zelfstandige. Dus kan je wrs om de files heen plannen.
Valt wel mee hoor, de rechtbanken houden weinig rekening met mijn wensen.
quote:
Ook dicht bij het station zeker?
Integendeel. Ik woon landelijk.
quote:
Maar de gewone werknemer heeft vaak weinig te kiezen.
Ik ben werknemer geweest... ook toen had ik geen probleem.
quote:
Van station naar station reizen lukt dan nog wel en dan?
Ga je nu vertellen dat overgaan op het OV toch niet simpel is?
quote:
Ook zijn de meeste werkgever bepaald niet zo flexibel met hun werktijden. Waarom zou iedereen om 08.30 moten beginnen?
Omdat de cliënten je dan aanwezig verwachten.
quote:
Wordt het niet eens een keer tijd dat werkgevers nu eens wat flexibeler worden naar hun werknemers ipv een andersom?
Bij de meeste banen is dat echt geen optie hoor.
quote:
Ook hier is een wereld te winnen . Maar dat gebeurd ook nooit, want....................bedrijven denken slechts aan hun eigen belangen > Maar klagen steen en been over de files maar doen er zelf geen ruk aan.
Wat doe jij ook al weer aan die file? Jij zelf... Want je klaagt steen en been dat anderen niets doen, maar wat jij voorstelt als oplossing is ook weer dan anderen inleveren. Een farizeeër dus.
quote:
Geen station hier, amper/geen ov. De bestemmingen zijn zelden in de buurt van stations. Bereikbaarheid is in 1 woord k*t.
Dus... moet dan niet het OV worden aangepast? Want denk je dat jij uniek bent? Hier zit toch iedereen mee. En de mensen die wel makkelijk het OV kunnen pakken ipv de file, die kiezen al heel vaak voor het OV. Vandaar dat jouw plan niet gaat werken. Mensen krijg je niet in het OV als dat geen goed alternatief is.
quote:
Persoonsgebonden rijvergunningen verstrekken per gezinssituatie 1 stuk? Mogen ze in het gezin zelf uitvechten wie wanner gebruik maakt van de vergunning? Zware sanctie opleggen als iemand vergunning niet bij zich heeft. Is ook te automatiseren met elektronische pas.
Hoe wil je dit controleren? Denk je niet dat op papier een hoop mensen naar het buitenland vertrekken? Denk je niet dat NL als vestigingsland voor bedrijven die personeel nodig hebben zo minder gunstig wordt?
quote:
Tja, er is overal ene oplossing voor. Maar we willen problemen liever niet oplossen. Dat is het enige probleem dat niet oplosbaar lijkt.
Of: men vindt jouw oplossing een groter probleem dan de file. JIJ wil ook niet jouw auto inleveren. Daarom maak jij een plan welke jou niet raakt. We kunnen ook zeggen dat iedereen mag kiezen: ofwel op even dagen, ofwel op oneven dagen mag je rijden. Veel eerlijker. Ben jij daar voor? En hoe ga jij dan naar je werk op de dagen dat jij geen auto mag rijden?
quote:
Uiteraard zal het ov fors uitgebreid moeten worden. OV hoeft niet allees op te vangen. Anderen kopen een motor of scooter. Of gaat carpoolen of met de fiets.
Files zijn vooral mensen die wat langer van het werk wonen. En die zullen in beginsel naar het OV moeten (carpoolen werkt gewoon niet, behoudens uitzonderingen). Uitbreiden met 20% scheen iets van 15 jaar te duren (als ik mij niet vergis). Een spoor is er niet een dag nadat je daar over hebt besloten...
quote:
Nee. Ik kan niet doen wat ik wil. Ik mag ook niemand doden of mishandelen. niet dat ik daar zin in zou hebben, maar het gaat om het voorbeeld. De wet stelt wel degelijk beperkingen die ik echt niet allemaal kan omzeilen.
De EU stelt beperkingen die boven de NL wet gaan. Dus heb jij een probleem...
quote:
Dat is te zwart wit. Een groot deel blijft gewoon zitten maar komt niet meer met de auto. mocht het een beperkte economische krimp hebben, dan zou ik het er graag voor over hebben. Als Nederland hierdoor weer wat leefbaarder wordt dan graag.
Die beperkte economische krimp komt vooral voor rekening van de midden en lagere inkomens... Leefbaarder zei je?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54077959
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 21:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik moet toegeven dat het bijzonder is om in een draad een enorm links en een extreem rechts standpunt in te nemen.
Links en rechts is zo passe.
quote:
Je bent bangig aangelegd vermoed ik.
Nee. Ik zie liever de problemen onder ogen. Ik ben liever geen struisvogel die zijn nek in het zand steekt. Regeren is vooruitzien. Niet wachten totdat het te laat is om problemen aan te pakken.
quote:
Daarom laat je je inpalmen door polarisatiepartijen. Het is wel mooi om bewezen te zien dat de SP en Wilders in exact dezelfde vijver aan het vissen zijn...
Dus toch niet raar dat je zowel links als rechtse opvattingen kunt hebben over verschillende onderwerpen?

Goed dat die partijen er zijn die de rest wakker maken. Niet nog een keer paars wat dat betreft.
quote:
Ten eerste was jij het die het onderwerp in bracht. Ten tweede was jij degene die vluchtelingen botweg wilde weigeren omdat jij het te druk vindt.
Dat klopt, maar je replieken vond ik wel erg tendentieus. Feit is dat door immigratie de bevolkingsdichtheid fors is toegenomen en dat het mede daardoor veel drukker op de wegen is geworden. Dat lijkt mij ook vrij logisch.

Het is verder persoonlijk om te vinden dat een land te druk is of niet. Daarover krijg je nooit een end. Valt wel op dat vroeger het alleen Hans Janmaat dat durfde te roepen als gevolg van de dodelijke politieke correctheid heeft gebotvierd. Die tijd ligt gelukkig achter ons. Genoeg is genoeg. Nederland is relatief het grootste immigratieland in de EU geweest. Met aantallen van 45000 en hoger per jaar was dat van de gekke gewoon.
quote:
Feit is dat er genoeg voorbeelden zijn van omgevingen waar de bevolkingsdichtheid vele malen groter is dan in NL en daar slaan ze elkaar de koppen ook nog niet in. Er is nog steeds ruimte zat. Het gata om 10.000 man per jaar, for crying out loud.
We hebben jaren gehad van 45.000+. Dat is een grote stad in nl. Dat is echt te gortig. Nu het strenger is zijn de aantallen fors geslonken. Ja, omdat in NL onder de kiezers daar kennelijk draagvlak er voor bestond voor dat beleid. Terecht, dat ze het te gortig vonden worden. De problemen mbt huisvesting, een totaal vastgelopen asiel procedures met de opmaat naar het generaal pardon, problemen met huisvesting integratie groeiden ons boven het hoofd.

De aantallen asielzoekers loopt overigens de laatste maanden weer zorgelijk op.

Jij woont niet in ene achterstandsbuurt maar landelijk. Jij hebt geen last van die rotzooitrappende allochtonen (m.n. Marokkanen) in de Slotervaart. Of vele andere probleemwijken waar het helemaal dreigt mis te gaan. Bernard Welten sprak vorige week nog dagelijks bang te zijn voor Franse rellen in Amsterdam. . Dat is niet zomaar de eerste de beste die dat roept hoor. Realisme of bangpoeperij? Of ben jij liever een struisvogel die zijn nek liever in het zand steekt bij je prachtige bungalow/villa.....lekker ver van mijn bedshow.

Jij woont dan wel landelijk en rustig. De meeste klootjes hier zitten hutje mutje op elkaar. Buren komen steeds dichter op elkaar te zitten (in rijtjeswoningen die zelf al voor grote groepen onbetaalbaar zijn geworden). Gevolg: steeds meer overlast van elkaar. Geen wonder. Jij hebt kennelijk de luxe om niet in de file te hoeven staan of geconfronteerd te worden met extreme lange reistijden. En ziekende herreschoppende buren. Want die zitten ver van je weg als je landelijk woont.

Tja, jij hebt wel makkelijk praten. Niet iedereen is zo gezegend als jij hoor. Succes is echt geen keuze. Geluk al helemaal niet.
quote:
Het staat je vrij om zelf te gaan. Waarom anderen? Waarom moeten altijd anderen jouw problemen oplossen? Jij staat in de file, anderen moeten de auto inleveren. Jij voelt je bedreigd door de islam, islamieten moeten wegblijven. Jij vindt dat de inkomensverschillen te groot zijn, anderen moeten inleveren. Enz.
Ja? En? Ben ik wereldvreemd omdat ik politiek opvattingen heb? Hoe het land ingericht zou moeten worden?
quote:
Ik denk dat Canada geen interesse heeft. Ze hebben gelijk ook nog.
Dat denk ik ook. Maar als ze het geen probleem zouden vinden, dan zou het een prachtige oplossing zijn. Er zullen vast vele mensen zijn die er maar graag gebruik van willen maken.
quote:
Er zijn meer landen...
Dus zeggen dat je beter kan ophoepelen is dus wat ongenuanceerd.
quote:
Ga in Noord-Oost Nederland wonen. Daar is het best rustig hoor.
Dat sluit ik zeker niet uit.
pi_54078806
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 21:57 schreef EchtGaaf het volgende:

Links en rechts is zo passe.
Communisme en extreem rechts verenigen is nog altijd vrij uniek hoor.
quote:
Nee. Ik zie liever de problemen onder ogen.
Jij ziet problemen, ik zie kansen.
quote:
Ik ben liever geen struisvogel die zijn nek in het zand steekt. Regeren is vooruitzien. Niet wachten totdat het te laat is om problemen aan te pakken.
Ik laat mij leiden door hoop. Jij kennelijk door angst. Als je het over ondernemers hebt, dan is de eertse cat. het meest succesvol.
quote:
Dus toch niet raar dat je zowel links als rechtse opvattingen kunt hebben over verschillende onderwerpen?
Je bent de enige niet nee. Maar om nu te zeggen dat het een prima combo is... nee.
quote:
Goed dat die partijen er zijn die de rest wakker maken. Niet nog een keer paars wat dat betreft.
Paars was een zegen. En de SP en Wilders hebben niets te bieden.
quote:
Dat klopt, maar je replieken vond ik wel erg tendentieus. Feit is dat door immigratie de bevolkingsdichtheid fors is toegenomen en dat het mede daardoor veel drukker op de wegen is geworden. Dat lijkt mij ook vrij logisch.
Tendentieus? De term xenofoob is van toepassing hoor...

[/quote]
Het is verder persoonlijk om te vinden dat een land te druk is of niet. Daarover krijg je nooit een end. Valt wel op dat vroeger het alleen Hans Janmaat dat durfde te roepen als gevolg van de dodelijke politieke correctheid heeft gebotvierd. [/quote]

Ik ben tendentieus? Je bent Hans Janmaat al aan het rehabiliteren!
quote:
Die tijd ligt gelukkig achter ons. Genoeg is genoeg. Nederland is relatief het grootste immigratieland in de EU geweest. Met aantallen van 45000 en hoger per jaar was dat van de gekke gewoon.
Maak je wel even een verschil tussen vluchtelingen en niet vluchtelingen? Of zijn het gewoon "buitenlanders"? Of erger: "moslims"?
quote:
We hebben jaren gehad van 45.000+. Dat is een grote stad in nl.
45.000 een grote stad? Doe eens googelen...
quote:
Dat is echt te gortig. Nu het strenger is zijn de aantallen fors geslonken. Ja, omdat in NL onder de kiezers daar kennelijk draagvlak er voor bestond voor dat beleid. Terecht, dat ze het te gortig vonden worden. De problemen mbt huisvesting, een totaal vastgelopen asiel procedures met de opmaat naar het generaal pardon, problemen met huisvesting integratie groeiden ons boven het hoofd.

De aantallen asielzoekers loopt overigens de laatste maanden weer zorgelijk op.
Je valt mij meer en meer tegen...
quote:
Jij woont niet in ene achterstandsbuurt maar landelijk. Jij hebt geen last van die rotzooitrappende allochtonen (m.n. Marokkanen) in de Slotervaart.
Nee, ik heb Marokkanen (o.a.) in dienst en de omgangsvormen zijn op hoger niveau dan de gemiddelde Nederlander, men wil keihard werken om te slagen, ze leveren goed werk. Ik ben zeer tevreden.
quote:
Of vele andere probleemwijken waar het helemaal dreigt mis te gaan. Bernard Welten sprak vorige week nog dagelijks bang te zijn voor Franse rellen in Amsterdam. . Dat is niet zomaar de eerste de beste die dat roept hoor. Realisme of bangpoeperij? Of ben jij liever een struisvogel die zijn nek liever in het zand steekt bij je prachtige bungalow/villa.....lekker ver van mijn bedshow.
Het gaat om een beperkte groep. Als er hooligans rellen schoppen bij de ArenA is niet iedere Ajax-fan een probleem, maar de relschoppers. Die moet je dan ook aanpakken en niet iedereen op een grote hoop.
quote:
Jij woont dan wel landelijk en rustig. De meeste klootjes hier zitten hutje mutje op elkaar. Buren komen steeds dichter op elkaar te zitten (in rijtjeswoningen die zelf al voor grote groepen onbetaalbaar zijn geworden). Gevolg: steeds meer overlast van elkaar. Geen wonder. Jij hebt kennelijk de luxe om niet in de file te hoeven staan of geconfronteerd te worden met extreme lange reistijden. En ziekende herreschoppende buren. Want die zitten ver van je weg als je landelijk woont.
In het dorp waar ik woon heb je ook goedkope woningen. En Marokkanen. Best veel eigenlijk. Er zijn geen problemen. Nou, met dronken Polen zijn af en toe wat incidenten. Maar ook voor de Polen geldt: de meesten zijn hardwerkende nette mensen.
quote:
Tja, jij hebt wel makkelijk praten. Niet iedereen is zo gezegend als jij hoor. Succes is echt geen keuze. Geluk al helemaal niet.
Heb ik makkelijk praten? Wat weet jij daar nou van? Ik heb ook ellende in mijn leeftijd meegemaakt. Ik heb b.v. mijn vader op jonge leeftijd verloren. Mijn broer is ernstig gehandicapt. Ik kom misschien uit een financieel goed nest, maar ik heb geen cent gekregen en alles zelf moeten verdienen. En ik had liever wat minder persoonlijke ellende meegemaakt en gewoon modaal verdiend. Maar die ellende kreeg ik gratis. Niet dat anderen niets meemaken, het hoort bij het leven, maar sodemieter op met je makkelijk praten. Omdat ik toevallig nu wat geld heb zou ik het makkelijk hebben. Onzin. Zo belangrijk is geld niet.

Voor de goede orde, ik heb een geweldig leven, ben gelukkig en gezegend. Maar als ik mijn zegeningen tel, dan staan daar geen euro's tussen.

Overigens bewijs jij eens te meer hoe materialistisch jij denkt.
quote:
Ja? En? Ben ik wereldvreemd omdat ik politiek opvattingen heb? Hoe het land ingericht zou moeten worden?
Nee, je bent wereldvreemd omdat jij vindt dat anderen jouw geluk moeten maken. Je moet er zelf wat van maken. Doe dat eens. Neem eens zelf verantwoordelijkheid voor jouw leven.
quote:
Dat sluit ik zeker niet uit.
Ik kan het je aanbevelen. Ik denk dat de levensstijl aldaar beter bij je past. Maar het geluk zul je zelf moeten vinden. Ik hoop dat je het zal vinden. Daarvoor is wel nodig dat je zelf je schouders er onder zet. Dat je niet meer denkt in problemen, maar in oplossingen. Dat je gelooft in de toekomst.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54079002
Hulde DS4 dat je het op kan brengen er zo diep op in te gaan.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_54079555
Hoe ga je het trouwens doen met huishouden met leasauto's en dan nog een priveauto. De teller staat dan toch echt op één auto. Verder zijn er nog talloze constructies te bedenken met 'huur'auto's uit Luxemburg of Duitsland. Dat laatste scheelt dan nog tienduizenden euro's bpm.
pi_54080370
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 21:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het antwoord stond er al...
Met jouw antwoord was ik het niet eens.
quote:
Dus toch geen woon-werk?
En-en. Maar dagjesmensen en mensen die niet noodzakelijkerwijs in de spits moeten reizen zullen het door de tergende overlast het ook wel laten. Dus ligt het niet in de reden om te veronderstellen dat het leeuwendeel in de spits geen woon-werkverkeer zal zijn.

Overigens de weekend file ellende wordt veelal veroorzaakt door zondagsrijders die niet kunnen rijden en bovenal door de vele wegwerkzaamheden die in het weekend worden gepland
quote:
Er is geen keuze...
Dagjesmensen kunnen niet kiezen? Om na de files (wordt wel steeds lastiger) te vertrekken en om na de files weer te gaan reizen (wordt ook steeds lastiger) ?
quote:
Omdat sociaal contact op de zaak ook belangrijk is.
En dat lukt niet met een videotelefoon? Of betekent zakelijk contact met elkaar de bezemkast in te gaan.... ?
quote:
Is soms een goed idee. Maar vaak ook niet.
Het zal niet altijd kunnen, bijvoorbeeld een verkoopdemonstratie. Ik zeg alleen dat werkgevers maar amper die mogelijkheden die er degelijk zijn ook beter te benutten.
quote:
Het feit dat er niet voor gekozen word en ook veel afstandswerk weer wordt teruggedraaid laat zien dat het minder soepel werkt dan jij vermoedt.
Wantrouwen. En de echte wil ontbreekt gewoon bij de werkgevers. Flexibiliteit wordt wel van de werknemer verwacht. De werkgever zelf heeft er vaak ene broertje dood aan.
quote:
Ik verwacht van iemand die een idee oppert dat deze wel even wat zaken op een rij zet en google gebruikt om te zien hoe e.e.a. zit. Zo maar een brainwave als idee presenteren is slordig. Lui eigenlijk...
Jij wou toch aantonen dat het met die verhouding woon-werkverkeer/totaal verkeer wel meevalt? Dus bewijs dat maar.
quote:
Valt wel mee hoor, de rechtbanken houden weinig rekening met mijn wensen.
Je zult ongetwijfeld vaak genoeg zittingen meemaken waardoor je vaak buiten de spits kan reizen. Jan L.en Trien K. moeten trouw om 08.30 uur beginnen. Hierdoor zitten ze ALTIJD midden in spits. En owee als ze door de file 2 minuten te laat komen.
quote:
Ik ben werknemer geweest... ook toen had ik geen probleem.
Je werkgever zat ik een gat verderop, waardoor je met de fiets kon? Vele anderen zullen dan jaloers op je zijn als je vandaag de dag filevrij je werkplek kan bereiken.
quote:
Ga je nu vertellen dat overgaan op het OV toch niet simpel is?
Had ik dat ergens gesteld dan?
quote:
Omdat de cliënten je dan aanwezig verwachten.
Hangt van het beroep af. Uiteraard hoort een verkoper in de winkel er om 09.00 er te zijn. Maar waarom zou een boekhouder of ander kantoorpersoneel niet om 10.00 kunnen beginnen?
quote:
Bij de meeste banen is dat echt geen optie hoor.
Ik denk dat het bij de meeste banen juist wel een optie is om wat flexibeler met de werktijden om te gaan is. Flexibiliteit mag er gerust van 2 kanten komen.
quote:
Wat doe jij ook al weer aan die file? Jij zelf... Want je klaagt steen en been dat anderen niets doen, maar wat jij voorstelt als oplossing is ook weer dan anderen inleveren. Een farizeeër dus.
OV=kut, infrastructuur is kut. Helicopter kopen?
quote:
Dus... moet dan niet het OV worden aangepast?
Ik pleit al jaren voor meer infrastructuur. Aanpassen aan bevolkingsomvang en omvang economie. Dat is wat anders dan amper of NIETS doen.
quote:
Want denk je dat jij uniek bent? Hier zit toch iedereen mee. En de mensen die wel makkelijk het OV kunnen pakken ipv de file, die kiezen al heel vaak voor het OV. Vandaar dat jouw plan niet gaat werken. Mensen krijg je niet in het OV als dat geen goed alternatief is.
Als ik met zo'n maatregel komt, dan spreekt het voor zich dat het OV moet worden uitgebreid. Je moet tenslotte een deel van de automobilisten opvangen die ik uit de auto jaag.
quote:
Hoe wil je dit controleren? Denk je niet dat op papier een hoop mensen naar het buitenland vertrekken? Denk je niet dat NL als vestigingsland voor bedrijven die personeel nodig hebben zo minder gunstig wordt?
Het is vrij gemakkelijk te controleren of je een Nederlands paspoort heeft. En ook waar je woont. Want je staat ergens ingeschreven. En ja er zal ongetwijfeld wel ergens te sjoemelen zijn. Maar bij welke wetgeving heb je dat nou niet? Auto's; zijn in het buitenland bijvoorbeeld als gevolg van de BPM veel goedkoper. Via u-boch lukt het ook om die hier te krijgen? Toch doen maar heel weinig mensen het. Maar die echt wil kan er natuurlijk onderuit.
quote:
Of: men vindt jouw oplossing een groter probleem dan de file. JIJ wil ook niet jouw auto inleveren. Daarom maak jij een plan welke jou niet raakt.
O nee? Jij weet dat ik mijn hele leven alleen blijf?
quote:
We kunnen ook zeggen dat iedereen mag kiezen: ofwel op even dagen, ofwel op oneven dagen mag je rijden. Veel eerlijker. Ben jij daar voor?
Als ik al in jouw ogen een kutvoorstel heb bedacht, en met alle respect dat mag ook nog van mij , dan is jouw voorstel nog wel een graad erger

Dan kan je om de dag naar je werk

Nee, dan liever het mijne.
quote:
En hoe ga jij dan naar je werk op de dagen dat jij geen auto mag rijden?
Zeg jij het maar. Want dat ik vind dat echt een onzalig voorstel.
quote:
Files zijn vooral mensen die wat langer van het werk wonen. En die zullen in beginsel naar het OV moeten (carpoolen werkt gewoon niet, behoudens uitzonderingen). Uitbreiden met 20% scheen iets van 15 jaar te duren (als ik mij niet vergis). Een spoor is er niet een dag nadat je daar over hebt besloten...
Deltaplan? Ik ken een streek waarin een paar jaar, door bijzondere wetgeving in een korte tijd een heel groot dijken plan is gerealiseerd. Als we maar willen. Als....
quote:
De EU stelt beperkingen die boven de NL wet gaan. Dus heb jij een probleem...
De EU is een gedrocht. Altijd al tegen geweest. We leveren ons idd uit aan dat monster. Alleen die euro al waarmee we grotelijks zijn bedonderd.
quote:
Die beperkte economische krimp komt vooral voor rekening van de midden en lagere inkomens... Leefbaarder zei je?
Mobiliteit lijkt mij een belangrijke factor als het gaat om leefbaarheid. Uiteraard moet gekeken worden wat de gevolgen zijn op macro-en micro-economisch niveau. ik heb niet de middelen van het CPB of het Nyfer. Dus daarin ik moet je dan teleurstellen.

[ Bericht 2% gewijzigd door EchtGaaf op 22-10-2007 00:09:41 ]
pi_54080394
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 22:48 schreef du_ke het volgende:
Hulde DS4 dat je het op kan brengen er zo diep op in te gaan.
Gelukkig dat ik oppervlakkig ben en zijn posten links laat liggen. .
pi_54081312
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 09:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hij heeft met 1 ding wel gelijk Kees. Dit land is idd zwaar overbevolkt. Bij mij weten is Nederland het op een na dichtstbevolkte land ter wereld, met alle problemen van dien.

Wat asiel betreft hebben we jaren, decennia, veel te veel vreemdelingen toegelaten.
Bij mijn weten is de instroom van asielzoekers over het algemeen veel kleiner dan die van andere binnenkomers. En we hebben ons in internationale verdragen (terecht) verplicht om mensen die nergens bescherming kunnen vinden tegen vervolging, toe te laten.
Die dichte bevolking is ook maar lokaal hoor, hier valt het best mee.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_54081497
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 10:54 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat enigzins uit het oog verloren wordt dat niet iedereen in de file staat.
Zo sta ik nooit in de file, noch mijn liefste. Bijvoorbeeld omdat zowel hij als ik op tijden woon-werkverkeer afleggen dat er geen file staat.

Nog afgezien van al overige gebrek aan proportionaliteit voor een dergelijk drakonische maatregel mag deze ook wel even meegenomen worden.
Idd.
quote:
[..]

Ook hier wordt iets over het hoofd gezien. Sommig werk heeft bevindt zich op lokaties waar weinig mensen in de directe omgeving wonen. Dat is gewoonlijk geen toeval - er zijn soms goede reden voor om een bedrijf niet in de bewoonde wereld te zetten. Ga je nu op andere wijze mensen buitengewoon hinderen bij het bereiken van een dergelijke werkplek dan zou je eigenlijk andere normen (verrommeling; geluids- / stankoverlast, gevaar etc) moeten loslaten zodat er weer arbeiderswoningen in de buurt van het werk kunnen komen.
Een busje van het bedrijf dat 's morgens de mensen ophaalt? De kinderen van mijn buren worden ook opgehaald en teruggebracht naar en van school.
quote:
[..]

Beetje raar om uitgerekend de zeer effecient benutte bouwvakkersbusjes aan te halen. Daar doen 6 huishoudens met 1 busje ! Maar het raakt wel een punt - als mensen een beroepsauto *nodig* hebben, mogen ze dan ook nog een gewone auto? Of moet een zelfsstandige loodgieter maar met de bestelwagen op pad? En hoe laadt hij dan vrouw & kinderen in als ze naar de dierentuin willen?
Nou ja: efficiënt? Ze zitten vol, dat is waar. Maar ze komen elkaar tegen op de snelweg terwijl ze beter thuis hadden kunnen blijven.
Bovendien was het een sterker voorbeeld van banen en werkwilligen die verspreid liggen: is dat met wat planning niet beter op te lossen?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_54081682
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 13:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dit is niet reëel. Waarom zou de nieuwe werknemer, die gemiddeld gezien gewoon op dezelfde afstand woont als de oude werknemer, gemiddeld gezien een andere vervoersafweging maken?

Er is geen enkele reden om te verwachten dat de mensen die nu geen baan hebben gemiddeld dichterbij wonen EN gemiddeld sneller zullen fietsen. Integendeel, want fietsen is juist populairder naarmate het inkomen hoger is, dus fietsen zal gemiddeld gezien populairder zijn bij de mensen die nu werken...

En als je jarenlang niet meer hebt gefietst, dan kom je er meestal niet meer op.
Hier raak je me kwijt! Ik kan dit even niet volgen!
Ik bedoelde het volgende:
Een van de partners van een huishouden kan niet meer met de auto 30 min naar zijn werk rijden, en moet dus een andere baan zoeken op 30 min taxi, bus, brommen, fietsen of lopen van zijn woning. Daar is juist een baan vrijgekomen, omdat iemand anders deze baan niet meer mocht bereiken met de auto.
De werknemers en werkgevers wisselen elkaar uit, zodat de nieuwe werknemers op 30 min fietsen (of zo) van hun nieuwe werkgever wonen. Dus kunnen ze makkelijk een andere vervoersafweging maken.
Iemand uit Utrecht die in Arnhem werkt ruilt met iemand in Arnhem die in Utrecht werkt.

Ik heb het dus niet over mensen die geen baan hebben.

Men zegt dat er een paar dingen zijn die je niet verleert. Fietsen is daar een van, net als schaatsen trouwens. (Terwijl dat toch best ingewikkelde vaardigheden zijn!)
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_54081772
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 13:40 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het debat voert hij niet op de goede toon. Maar op veel punten heeft hij gewoon gelijk.
[..]

Oja? waarom dan? Nog meer overbevolking? nog meer files?
[..]

Nee. Het land kan er gewoon niet meer aan. Vol=vol. Grenzen hermetisch sluiten. Er zijn genoeg andere landen die ze nog wel kunnen opvangen. Nederland is al overroyaal geweest op dit punt; en Nederland is slachtoffer geworden van grote asielstromen, omdat het land te ruimhartig was om ze op te nemen. . Een ander land mag het nu overnemen.
[..]

Als er twee miljoen mensen vertrekken, autochtonen of allochtonen, dan zou dat een berg files schelen.

Er zijn gewoon veel te veel mensen voor dit kleine stukje grond. De leefbaarheid holt keihard achteruit. Die files worden grotendeels veroorzaakt door een te hoge bevolkingsconcentratie. Het is geen wonder dat mensen hier zo gestrest raken.
Je kletst uit je nek! Eenvoudig aantoonbaar!
quote:
Moet je zondags middags een gaan wandelen. Waar loop je een uur lang zonder iemand tegen te komen?

1) Dat ga ik je niet vertellen! Maar hier in de buurt heel eenvoudig, zelfs een uur fietsen.
2)Wat is er op tegen om iemand tegen te komen?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_54081979
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 21:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik moet toegeven dat het bijzonder is om in een draad een enorm links en een extreem rechts standpunt in te nemen.

Je bent bangig aangelegd vermoed ik. Daarom laat je je inpalmen door polarisatiepartijen. Het is wel mooi om bewezen te zien dat de SP en Wilders in exact dezelfde vijver aan het vissen zijn...
[..]

Ten eerste was jij het die het onderwerp in bracht. Ten tweede was jij degene die vluchtelingen botweg wilde weigeren omdat jij het te druk vindt.

Feit is dat er genoeg voorbeelden zijn van omgevingen waar de bevolkingsdichtheid vele malen groter is dan in NL en daar slaan ze elkaar de koppen ook nog niet in. Er is nog steeds ruimte zat. Het gata om 10.000 man per jaar, for crying out loud.
[..]

Het staat je vrij om zelf te gaan. Waarom anderen? Waarom moeten altijd anderen jouw problemen oplossen? Jij staat in de file, anderen moeten de auto inleveren. Jij voelt je bedreigd door de islam, islamieten moeten wegblijven. Jij vindt dat de inkomensverschillen te groot zijn, anderen moeten inleveren. Enz.
[..]

Ik denk dat Canada geen interesse heeft. Ze hebben gelijk ook nog.
[..]

Er zijn meer landen...
[..]

Ga in Noord-Oost Nederland wonen. Daar is het best rustig hoor.
Ik was van plan om alleen je opmerking over extreem links en extreem rechts te citeren, want dat vond ik inderdaad wel inspirerend en grappig. Maar de lol gaat er een beetje af en met de rest ben ik het ook eens.
@ EchtGaaf: je stelt me teleur (voorzover dat je wat kan schelen!).

[ Bericht 3% gewijzigd door Kees22 op 22-10-2007 01:42:25 ]
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_54082107
Dat zullen de Feministen vast een prima plan vinden

I
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_54082208
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 23:53 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Gelukkig dat ik oppervlakkig ben en zijn posten links laat liggen. .
Slap, als TS!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_54083629
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 21:08 schreef DS4 het volgende:
Feit is dat er genoeg voorbeelden zijn van omgevingen waar de bevolkingsdichtheid vele malen groter is dan in NL en daar slaan ze elkaar de koppen ook nog niet in. Er is nog steeds ruimte zat. Het gata om 10.000 man per jaar, for crying out loud.
Punt is dat het aantal allochtonen niet het probleem is. Probleem ligt op de soorten allochtonen die toegelaten worden. Of het nu Turken, Marokkanen, Polen of Tsjechen zijn, gemiddeld als groep zijn ze vaker laagopgeleid, zijn ze vaker werkloos, hebben ze vaker een uitkering, spreken velen de taal niet en vertonen ze vaker crimineel gedrag. Deze groepseigenschappen plaatsen een enorme druk op het draagvlak van de bevolking simpelweg omdat zulke groepen allochtonen niets hebben opgebouwd en toch overal buitensporig van profiteren.

Dat de gemiddelde Wilders stemmer dan zo hard roept dat het aan het aantal allochtonen ligt is naar mijn mening meer omdat dat makkelijker bekt. In een schreeuwerig debat win je het niet met nuance
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_54084240
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 01:03 schreef Kees22 het volgende:

Ik bedoelde het volgende:
Een van de partners van een huishouden kan niet meer met de auto 30 min naar zijn werk rijden, en moet dus een andere baan zoeken op 30 min taxi, bus, brommen, fietsen of lopen van zijn woning. Daar is juist een baan vrijgekomen, omdat iemand anders deze baan niet meer mocht bereiken met de auto.
De werknemers en werkgevers wisselen elkaar uit, zodat de nieuwe werknemers op 30 min fietsen (of zo) van hun nieuwe werkgever wonen. Dus kunnen ze makkelijk een andere vervoersafweging maken.
Iemand uit Utrecht die in Arnhem werkt ruilt met iemand in Arnhem die in Utrecht werkt.
Ok, duidelijk nu wat je bedoelt. Maar dan nog denk ik dat het niet zo werkt. Ik zal dat uitleggen.

Bij de gemiddelde tweeverdiener werkt de minstwerkende partner (meestal vrouw) 3 dagen. Het werk ligt meestal niet te ver weg.

Bij deze maatregel zal de persoon die het minst de auto nodig heeft het bokje zijn.

Ik denk dus dat de meesten die getroffen worden niet in de file staan op dit moment.

Daarnaast heb je een groep die wel in de file staat. Vaak betreft dit toch een baan waar je een hogere opleiding voor nodig hebt.

Nu ben ik werkgever. Er vertrekt iemand met ervaring. Ga ik die nu vervangen door "dezelfde" persoon die toevallig dichterbij woont, of ga ik grabbelen in de ton met alle sollicitaties. Ik denk dat laatste. Als het om een mooie baan gaat, dan zijn er altijd meer gegadigden.

Gaat het om een minder leuke baan, dan zou de tweede partner vanwege dit plan wel eens heel goed kunnen denken "mooie aanleiding om thuis te blijven".

De switch die jij ziet zal natuurlijk voorkomen, maar ik zie dit niet als een logisch iets wat bij de meeste vrijgevallen banen zal gebeuren. Integendeel.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  Licht Ontvlambaar maandag 22 oktober 2007 @ 09:45:23 #180
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_54084380
Ik zou toch nog graag een antwoord hebben op de vraag die ik al een paar keer gesteld heb...

Waarom zou ik mijn (fictieve) tweede auto moeten inleveren terwijl die auto nooit in de file staat. Ook de eerste auto staat nooit in de file, hier zijn namelijk geen files...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_54084706
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 23:52 schreef EchtGaaf het volgende:

Met jouw antwoord was ik het niet eens.
Je moet het er mee doen. En je zou zo maar tegenargumenten kunnen geven.
quote:
Maar dagjesmensen en mensen die niet noodzakelijkerwijs in de spits moeten reizen zullen het door de tergende overlast het ook wel laten. Dus ligt het niet in de reden om te veronderstellen dat het leeuwendeel in de spits geen woon-werkverkeer zal zijn.
Er is vaak geen keuze.
quote:
Overigens de weekend file ellende wordt veelal veroorzaakt door zondagsrijders die niet kunnen rijden en bovenal door de vele wegwerkzaamheden die in het weekend worden gepland
Nee, de weekend file-ellende heeft exact dezelfde oorzaak als de doordeweekse file ellende. We zitten met een snelwegennet uit de jaren 60, gemeenten hebben al het doorgaande verkeer naar de snelweg mogen bonjouren, er wordt teveel hutje mutje gebouwd, enz.
quote:
Dagjesmensen kunnen niet kiezen? Om na de files (wordt wel steeds lastiger) te vertrekken en om na de files weer te gaan reizen (wordt ook steeds lastiger) ?
Dat heeft toch geen zin? De dierentuin is overdag geopend. De Efteling is overdag geopend. De winkels, met name de "shopwinkels" zijn overdag geopend. Zonnen aan het strand gaat lastig om 3 uur 's nachts...

De uitjes gaan nu eenmaal naar bestemmingen die vanaf 9 uur open zijn tot een uur of 5-6 in de middag. Vandaar dat ook die dagjesmensen zich bewegen in de spits.
quote:
En dat lukt niet met een videotelefoon? Of betekent zakelijk contact met elkaar de bezemkast in te gaan.... ?
Contact in persoon is anders dan over de telefoon, ook als het een videotelefoon is. Werken heeft ook een sociale functie.
quote:
Ik zeg alleen dat werkgevers maar amper die mogelijkheden die er degelijk zijn ook beter te benutten.
En ik geef aan dat pioniers vaak terug komen op dit soort pogingen....

[qute]
Wantrouwen. En de echte wil ontbreekt gewoon bij de werkgevers. Flexibiliteit wordt wel van de werknemer verwacht. De werkgever zelf heeft er vaak ene broertje dood aan.
[/quote]

Jammer dat je weer je stokpaardje gaat berijden...
quote:
Jij wou toch aantonen dat het met die verhouding woon-werkverkeer/totaal verkeer wel meevalt? Dus bewijs dat maar.
Nee, jij hebt een idee om de files op te lossen. Daar hoort toch op zijn minst een onderbouwde inschatting bij van de gevolgen, zowel positief als negatief. Anders is het een zeer slecht doordacht plan. Ik doe het zelf toevallig veel, dingen bedenken en omzetten in plannen. 90% sneuvelt door er zelf goed over na te denken en de gevolgen op een rij te zetten en te zien of wat ik wil bereiken ook gaat lukken. De google-test kan een idee in een uur terugbrengen tot een mislukking, dan wel een discussiestuk. Dat moet je niet overslaan, EG.

Hoe dan ook, het is aan jou om te bewijzen dat het door jou genoemde effect reëel is. Thans zeg je dat alleen maar.
quote:
Je zult ongetwijfeld vaak genoeg zittingen meemaken waardoor je vaak buiten de spits kan reizen. Jan L.en Trien K. moeten trouw om 08.30 uur beginnen. Hierdoor zitten ze ALTIJD midden in spits. En owee als ze door de file 2 minuten te laat komen.
Opvallend veel zittingen zijn om 9 uur. Niet zelden omdat het wat grotere zaken zijn waar de ochtend of de hele dag voor wordt uitgetrokken. Vooraf nog even met cliënt overleggen en ik moet er om 8.30u zijn. Niet zelden met een reistijd vanuit mijn woning van enkele uren (ik slaap dat meestal in een hotel dichtbij).

De meeste werkgevers vinden het geen enkel probleem als je dan weer eens wat vroeger en dan weer eens wat later begint. In een winkel, of fabriek is dat natuurlijk anders... maar daar kan de werkgever ook niet flexibel zijn.
quote:
Je werkgever zat ik een gat verderop, waardoor je met de fiets kon? Vele anderen zullen dan jaloers op je zijn als je vandaag de dag filevrij je werkplek kan bereiken.
Wonen in Utrecht, werken in Amsterdam en Rotterdam. Nee dus.
quote:
Had ik dat ergens gesteld dan?
Nou, als anderen uit die auto zonder meer het OV in moeten, veronderstel jij toch kennelijk dat dat zo maar kan...
quote:
Hangt van het beroep af. Uiteraard hoort een verkoper in de winkel er om 09.00 er te zijn. Maar waarom zou een boekhouder of ander kantoorpersoneel niet om 10.00 kunnen beginnen?
De meeste werkgevers zijn daar soepel in hoor. Ik had ook collega's die om 7.00u begonnen en om 16.00u vertrokken.
quote:
Ik denk dat het bij de meeste banen juist wel een optie is om wat flexibeler met de werktijden om te gaan is. Flexibiliteit mag er gerust van 2 kanten komen.
En dat is er wel, maar jij ziet dat nooit.
quote:
OV=kut, infrastructuur is kut. Helicopter kopen?
Infrastructuur aanpakken. Sim-pel.
quote:
Ik pleit al jaren voor meer infrastructuur. Aanpassen aan bevolkingsomvang en omvang economie. Dat is wat anders dan amper of NIETS doen.
Waarom dan niet dit plan op de schroothoop en gewoon alleen die infrastructuur aanpakken. Dat werkt ook. Opgelost!
quote:
Als ik met zo'n maatregel komt, dan spreekt het voor zich dat het OV moet worden uitgebreid. Je moet tenslotte een deel van de automobilisten opvangen die ik uit de auto jaag.
Zoals gezegd: begin daar eens mee. Als dat over 20-30 jaar (want zo lang duurt het) nog geen effecten heeft gehad, dan heb je een goed argument om draconische maatregelen te gaan nemen. Nu nog niet.
quote:
Het is vrij gemakkelijk te controleren of je een Nederlands paspoort heeft. En ook waar je woont. Want je staat ergens ingeschreven. En ja er zal ongetwijfeld wel ergens te sjoemelen zijn. Maar bij welke wetgeving heb je dat nou niet? Auto's; zijn in het buitenland bijvoorbeeld als gevolg van de BPM veel goedkoper. Via u-boch lukt het ook om die hier te krijgen? Toch doen maar heel weinig mensen het. Maar die echt wil kan er natuurlijk onderuit.
Voor die BPM is het vaak teveel gedoe. Maar het verschil tussen een iets duurdere auto en GEEN auto is groot. En het paspoort is in EU verband niet van belang, zo lang het maar een EU paspoort is.
quote:
O nee? Jij weet dat ik mijn hele leven alleen blijf?
Het is typisch dat mensen denken vanuit hun situatie nu en niet vanuit de situatie die (eventueel) nog gaat komen. Zie de populariteit van pensioenen. Momenteel raakt het je niet.
quote:
Als ik al in jouw ogen een kutvoorstel heb bedacht, en met alle respect dat mag ook nog van mij , dan is jouw voorstel nog wel een graad erger

Dan kan je om de dag naar je werk

Nee, dan liever het mijne.
Dit is vrij bizar. Jij verlangt van de tweede verdiener flexibiliteit. Maar als iedereen het halve probleem krijgt is het "erger"... Dat moet je toch echt eens beter uitleggen...
quote:
Zeg jij het maar. Want dat ik vind dat echt een onzalig voorstel.
Precies wat ik al eerder zei: als het jou raakt dan geef je niet thuis en werp je het meteen van je af. ANDEREN moeten het oplossen.
quote:
Deltaplan? Ik ken een streek waarin een paar jaar, door bijzondere wetgeving in een korte tijd een heel groot dijken plan is gerealiseerd. Als we maar willen. Als....
Alleen al de treinstellen duren een jaar of 10 na bestelling en je moet dan eerst gaan kiezen, enz. Nee, het KAN niet in een paar jaar.
quote:
De EU is een gedrocht. Altijd al tegen geweest. We leveren ons idd uit aan dat monster. Alleen die euro al waarmee we grotelijks zijn bedonderd.
De EU is een zegen en heeft vrede, veiligheid, welvaart en welzijn gebracht. De euro was ook een puik idee, het is alleen slecht verkocht.
quote:
Mobiliteit lijkt mij een belangrijke factor als het gaat om leefbaarheid. Uiteraard moet gekeken worden wat de gevolgen zijn op macro-en micro-economisch niveau. ik heb niet de middelen van het CPB of het Nyfer. Dus daarin ik moet je dan teleurstellen.
Sommige dingen kun je ook een beetje bedenken...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54084919
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 01:47 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Slap, als TS discussieleider!
pi_54084990
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 00:39 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Bij mijn weten is de instroom van asielzoekers over het algemeen veel kleiner dan die van andere binnenkomers.
Het blijft niet alleen bij die asielzoekers. Hun partners halen ze ook naar hier toe.
quote:
En we hebben ons in internationale verdragen (terecht) verplicht om mensen die nergens bescherming kunnen vinden tegen vervolging, toe te laten.
Gelukkig zijn er in dit land mogelijkheden te over voor een streng en rechtvaardig asielbeleid. Voor de goede orde: ik ben niet tegen het opnemen van echte vluchtelingen. Het is dus erg goedkoop om mij op dit punt als extreem rechts weg te zetten. Ik zeg alleen dat in de paarse jaren de aantallen te zot voor woorden zijn en ons de problemen met de opvang boven het hoofd groeide. Dus realisme dat je niet hele mondiale ellende in ene klein land als Nederland kan opvangen kan dus geen kwaad. In de EU waren de stromen asielzoekers vreselijk uit balans. Oorzaak: Nederland was iets te ruimhartig. Mensen spelen daar op in, ze vluchten natuurlijk naar een land waar je het makkelijkste binnenkomt.
quote:
Die dichte bevolking is ook maar lokaal hoor, hier valt het best mee.
Nederland is bmw het op 1 na dichtstbevolkte land ter wereld. Dus gemiddeld genomen valt dat alles behalve mee.

Vraag het verder aan forensen die elke dag muurvast staan in het verkeer en starters die zelf als tweeverdiener niet meer in staat zijn om een simpel rijtjeshuis te kopen.
pi_54085018
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 01:23 schreef Kees22 het volgende:

@ EchtGaaf: je stelt me teleur (voorzover dat je wat kan schelen!).
Alsof dat indruk maakt. En nee je mening kan mij inderdaad geen bal schelen.

Lafaards genoeg hier.
pi_54085115
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 01:23 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik was van plan om alleen je opmerking over extreem links en extreem rechts te citeren, want dat vond ik inderdaad wel inspirerend en grappig. Maar de lol gaat er een beetje af en met de rest ben ik het ook eens.
Je inbreng en beoordelingsvermogen vallen mij ook zwaar tegen, mijn beste.

Ik ben niet rechts of links te plaatsen. Ik heb wel opvattingen, die voor het ene onderwerp als links zijn te plaatsen nadere onderwerpen weer rechts.

Hoe raar is het immers om voor een fatsoenlijk sociaal stelsel te zijn en tegelijkertijd van mening te zijn dat je het aantal asielzoeker wilt beperken?
pi_54085152
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 09:45 schreef Sjeen het volgende:
Ik zou toch nog graag een antwoord hebben op de vraag die ik al een paar keer gesteld heb...

Waarom zou ik mijn (fictieve) tweede auto moeten inleveren terwijl die auto nooit in de file staat. Ook de eerste auto staat nooit in de file, hier zijn namelijk geen files...
Die files komen er op den duur vanzelf wel zonder ingrijpen van de overheid. Jaren geleden hadden wij hier ook geen files. Nu staat het hier elke dag alle kanten op muurvast. Geen wonder, het aantal auto's groet explosief.
pi_54085185
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 01:47 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Slap, als TS!
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 10:20 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Slap om te zeiken. Laat eens zien dat je zelf betere topics kunt maken. (dwz zelf lef in je donder halen om met (controversiële) gedachten experimenten op de proppen te komen en die in je eentje te verdedigen).

Laffe houding ben ik van anderen hier zo langzamerhand wel gewend. Een beetje sportieve houding kan echt geen kwaad als je een levendig debat op een forum als deze wilt.

Typisch Nederlanders: op anderen zeiken maar zelf initiatieven nemen ho maar.

Aan mensen als jullie met zo'n laffe houding gaat dit land nog eens onder aan de majeure problemen die er wel degelijk zijn. Met slapheid win je geen oorlog.

Geen wonder dat er een grote onderstroom ontstaat die grote onvrede heeft met dit land en alle ruimte geeft voor polariserende partijen als de SP, Wilders en straks ook Verdonk. (Die ontstaan omdat vele andere "gematigde" partijen dezelfde laffe houding laten zien. ) Die laatste schiet als een komeet omhoog in de peilingen.....



[ Bericht 22% gewijzigd door EchtGaaf op 22-10-2007 10:55:17 ]
  Licht Ontvlambaar maandag 22 oktober 2007 @ 10:44:23 #188
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_54085321
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 10:32 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Die files komen er op den duur vanzelf wel zonder ingrijpen van de overheid. Jaren geleden hadden wij hier ook geen files. Nu staat het hier elke dag alle kanten op muurvast. Geen wonder, het aantal auto's groet explosief.
Wij zullen nooit in de file komen te staan onderweg naar ons werk. We wonen op 5 minuten fietsen van ons werk (beiden), we werken beiden een dag in de week thuis. We gaan alleen op maandag en donderdag met de auto werken, vanwege het feit dat we dan onze dochter moeten brengen en halen. Die verblijft op de maandag op het kinderdagverblijf en op donderdag bij mijn ouders. Beide afstanden zijn niet haalbaar met de fiets, maar ook dan maken we geen gebruik van wegen waarop ooit een file zou kunnen ontstaan.

Nogmaals, waarom zou ik me moeten aanpassen terwijl ik het probleem niet veroorzaak?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_54085359
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 10:44 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Wij zullen nooit in de file komen te staan onderweg naar ons werk. We wonen op 5 minuten fietsen van ons werk (beiden), we werken beiden een dag in de week thuis. We gaan alleen op maandag en donderdag met de auto werken, vanwege het feit dat we dan onze dochter moeten brengen en halen. Die verblijft op de maandag op het kinderdagverblijf en op donderdag bij mijn ouders. Beide afstanden zijn niet haalbaar met de fiets, maar ook dan maken we geen gebruik van wegen waarop ooit een file zou kunnen ontstaan.

Nogmaals, waarom zou ik me moeten aanpassen terwijl ik het probleem niet veroorzaak?
Je hebt geen tweede auto en je wordt dus ook niet getroffen door deze maatregel. Wat is je probleem dan?

Jammer dat er niet meer mensen kiezen voor een fictieve tweede auto. Scheelt veel ongemak.
  Licht Ontvlambaar maandag 22 oktober 2007 @ 10:57:02 #190
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_54085479
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 10:47 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je hebt geen tweede auto en je wordt dus ook niet getroffen door deze maatregel. Wat is je probleem dan?

Jammer dat er niet meer mensen kiezen voor een fictieve tweede auto. Scheelt veel ongemak.
Ik word wel getroffen door deze maatregel, want je ontneemt me het recht een tweede auto aan te schaffen... Kortom je beperkt mij in mijn vrijheid voor iets waar ik niet schuldig aan ben en ook nooit schuldig aan zou kunnen zijn. En daarbij, mijn ouders hebben wel twee auto's, hebben deze ook beide nodig voor werk en voor prive. Gezien het feit dat mijn vader wisselende diensten draait, werkzaam in de alarmcentrale van de brandweer. En mijn moeder zich wat betreft haar werktijden en met het oppassen op Isa niets steeds kan aanpassen aan de diensten van mijn vader. Met jouw maatregel treft je mij dus ook indirect, terwijl ook mijn ouders niet bijdragen aan het fileprobleem... Mijn vader rijdt door zijn wisselende diensten altijd buiten de spits (6.30 tot 14.30/14.30 tot 22.30/22.30 tot 7.30).
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_54085718
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 10:57 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik word wel getroffen door deze maatregel, want je ontneemt me het recht een tweede auto aan te schaffen...

Kortom je beperkt mij in mijn vrijheid voor iets waar ik niet schuldig aan ben en ook nooit schuldig aan zou kunnen zijn. En daarbij, mijn ouders hebben wel twee auto's, hebben deze ook beide nodig voor werk en voor prive. Gezien het feit dat mijn vader wisselende diensten draait, werkzaam in de alarmcentrale van de brandweer. En mijn moeder zich wat betreft haar werktijden en met het oppassen op Isa niets steeds kan aanpassen aan de diensten van mijn vader. Met jouw maatregel treft je mij dus ook indirect, terwijl ook mijn ouders niet bijdragen aan het fileprobleem... Mijn vader rijdt door zijn wisselende diensten altijd buiten de spits (6.30 tot 14.30/14.30 tot 22.30/22.30 tot 7.30).
Ach, je wilt vast allemaal niet weten wat je allemaal niet mag van de overheid. Soms bijten nu eenmaal individuele belangen met die van het collectieve.


Ken je het spreekwoord: vele varkens maken de spoeling dun? En dat er dan beperkende maatregelen nodig zijn, omdat straks werkelijk heel Nederland 24 uur per dag stilstaat.

Nogmaals het feit dat het bij jullie thans nog meevalt met de files is geen reden om te veronderstellen dat jullie over 10 jaar daar ook niet vast zullen staan. Want dat was hier ook zo. Het is nl. niet aannemelijk dat de komende twintig jaar het aantal auto's gaat stabiliseren of zelfs gaat afnemen. Integendeel. (het gaat hier economisch veel te goed. (Teveel auto's is een symptoom dat de weelde aan het doorslaan is).

En verder zal iedere autobezitter wel claimen dat hij/zij niet schuldig is aan de fileproblematiek. Immers niemand is op die manier schuldig aan het ontstaan van druk, het komt tenslotte altijd door de ander die verkeerde beslissingen maakt en zich onnodig op de weg begeeft.
pi_54085803
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 10:34 schreef EchtGaaf het volgende:
Typisch Nederlanders: op anderen zeiken maar zelf initiatieven nemen ho maar.
Ik heb initiatieven genomen, maar ik heb het opgegeven.
quote:


Aan mensen als jullie met zo'n laffe houding gaat dit land nog eens onder aan de majeure problemen die er wel degelijk zijn. Met slapheid win je geen oorlog.
Eens. Maar ik heb vorig jaar besloten enkel en alleen maar voor mijzelf te gaan, want in Nederland valt er toch niks te veranderen.
  Licht Ontvlambaar maandag 22 oktober 2007 @ 11:17:23 #193
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_54085857
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 11:09 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ach, je wilt vast allemaal niet weten wat je allemaal niet mag van de overheid. Soms bijten nu eenmaal individuele belangen met die van het collectieve.


Ken je het spreekwoord: vele varkens maken de spoeling dun? En dat er dan beperkende maatregelen nodig zijn, omdat straks werkelijk heel Nederland 24 uur per dag stilstaat.

Nogmaals het feit dat het bij jullie thans nog meevalt met de files is geen reden om te veronderstellen dat jullie over 10 jaar daar ook niet vast zullen staan. Want dat was hier ook zo. Het is nl. niet aannemelijk dat de komende twintig jaar het aantal auto's gaat stabiliseren of zelfs gaat afnemen. Integendeel. (het gaat hier economisch veel te goed. (Teveel auto's is een symptoom dat de weelde aan het doorslaan is).

En verder zal iedere autobezitter wel claimen dat hij/zij niet schuldig is aan de fileproblematiek. Immers niemand is op die manier schuldig aan het ontstaan van druk, het komt tenslotte altijd door de ander die verkeerde beslissingen maakt en zich onnodig op de weg begeeft.
Dus neem je mijn ouders hun bewegingsvrijheid af? Ik weet niet of je al eens gekeken hebt naar het OV hier in de regio, maar dat is werkelijk waardeloos.

Ik zie echt niet hoe het beperken van heel Nederland in hun bewegingsvrijheid het fileprobleem zou kunnen oplossen. Je ontneem heel Zuid, Noord en Oost Nederland zijn vrijheid in de hoop dat er in West Nederland een probleem opgelost zal worden. Het spijt me... ik zie echt alleen meer nadelen dan voordelen aan je plan. Als het plan al zou werken, wat ik eigenlijk ook betwijfel...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_54085934
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 11:14 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ik heb initiatieven genomen, maar ik heb het opgegeven.
Prima, maar ga dan niet op andere zeiken die nog iets proberen van dit forum te maken
quote:
Eens. Maar ik heb vorig jaar besloten enkel en alleen maar voor mijzelf te gaan, want in Nederland valt er toch niks te veranderen.
Daar herken ik veel uit. Want veel Nederlanders hebben een vreselijke laffe houding Ze zeiken en kankeren te veel op anderen En blijven met hun handen in hun zakken aan de zijlijn staan.
pi_54086081
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Prima, maar ga dan niet op andere zeiken die nog iets proberen van dit forum te maken
De initiatieven waren in het echte leven. Helaas kom je daar nog meer hypocrisie tegen dan op een forum
quote:
[..]

Daar herken ik veel uit. Want veel Nederlanders hebben een vreselijke laffe houding Ze zeiken en kankeren te veel op anderen en met hun handen in hun zakken aan de zijlijn blijven staan.
De kern van het probleem is gewoon dat het veel te goed gaat met Nederland. Dus heeft men gewoon tijd om te zeiken over kleine dingetjes.

Als je dan beter nadenkt over de 'problemen' dan blijkt dat je er vrijwel altijd wel omheen kunt leven. Behalve dan om het fileprobleem en de hetze tegen de automobilist in het algemeen.
pi_54086082
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 11:17 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dus neem je mijn ouders hun bewegingsvrijheid af? Ik weet niet of je al eens gekeken hebt naar het OV hier in de regio, maar dat is werkelijk waardeloos.
Dat is bij ons ook het geval. De overheid heeft sinds de jaren 60 de infrastructuur en de OV verwaarloost en allesbehalve mee laten groeien met de groei van de bevolkingsomvang en de groei van het economie.
quote:
Ik zie echt niet hoe het beperken van heel Nederland in hun bewegingsvrijheid het fileprobleem zou kunnen oplossen. Je ontneem heel Zuid, Noord en Oost Nederland zijn vrijheid in de hoop dat er in West Nederland een probleem opgelost zal worden. Het spijt me... ik zie echt alleen meer nadelen dan voordelen aan je plan. Als het plan al zou werken, wat ik eigenlijk ook betwijfel...
De files in NB zijjn inmiddels al een grote ramp. Kom je wel eens rond Arnhem. Rampspoed dus. Niet meer te doen. Zwolle A28 is een ramp. En het noorden is een kwestie van een paar jaar dus.

Uiteraard kan dit idee nooit slagen als alternatieven niet van de grond komen. een dergelijk draconische maatregel kan nooit samengaan door het OV fors uit te breiden en voldoende adequaart te laten worden.
pi_54086141
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 11:29 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

De initiatieven waren in het echte leven. Helaas kom je daar nog meer hypocrisie tegen dan op een forum
Ik ben het volledig met je eens. Je wilt niet weten waar ik in het verleden tegenaan gelopen bent
quote:
De kern van het probleem is gewoon dat het veel te goed gaat met Nederland. Dus heeft men gewoon tijd om te zeiken over kleine dingetjes.
klopt. Hoe beter het gaat, des te minder tevreden dat men wordt.
quote:
Als je dan beter nadenkt over de 'problemen' dan blijkt dat je er vrijwel altijd wel omheen kunt leven.
Soms wel maar niet altijd.
quote:
Behalve dan om het fileprobleem
En daarom dus dit topic.
quote:
en de hetze tegen de automobilist in het algemeen.
Inderdaad. Belastingen over auto's, superaccijnzen tot daar aan toe, maar laat de overheid het dan in de wegen en ov stoppen. Dan krijgen we er tenminste nog iets voor terug.

Je staat dus nu al betaald in de file. Dat wordt straks nog erger met het rekening rijden. Want de hoop op een adequaat wegennet heb ik allang opgegeven.
  Licht Ontvlambaar maandag 22 oktober 2007 @ 11:34:18 #198
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_54086149
We zijn het dus duidelijk oneens over de voor- en nadelen van je plan. Moet kunnen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_54086181
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 11:30 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat is bij ons ook het geval. De overheid heeft sinds de jaren 60 de infrastructuur en de OV verwaarloost en allesbehalve mee laten groeien met de groei van de bevolkingsomvang en de groei van het economie.
Het laatste wat je dus moet doen is aan de overheid vragen of ze ons nog meer beperkingen willen opleggen. Nee, we moeten eisen dat er nu eindelijk eens iets gaat gebeuren.
pi_54086182
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 11:34 schreef Sjeen het volgende:
We zijn het dus duidelijk oneens over de voor- en nadelen van je plan. Moet kunnen
Lang leve het debat


Had je mijn topic gezien: "het politieke gelijk bestaat niet"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')