abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54065426
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:25 schreef Neuralnet het volgende:
Nederland is vol. Niet het aantal auto's zijn het probleem, maar het aantal mensen. Stuur er maar lekker een paar miljoen die hier niet horen terug naar waar ze vandaan komen en het probleem is opgelost.

O ja, ik blijf lekker in mijn auto rijden totdat er een station op loopafstand van het werk staat of totdat iemand mij een baan op mijn niveau en salaris aanbiedt dicht bij huis.
Dat klinkt alsof je op de valreep nog even iets over het onderwerp moest zeggen. Dus eigenlijk iets anders kwijt wilde.

Al die mensen die hier volgens jou niet horen, die staan wel in de file?? Ik dacht dat die werkeloos dan wel aanslagen beramend dan wel rotzooi trappend rondhingen. Of zijn die dan op twee plaatsen tegelijk?

Loopafstand? 5 meter? Jouw niveau en salaris? Gezien de intelligentie van je bijdrage: vakkenvuller?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_54067468
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als... Daar schiet ik niets mee op.

Ik zeg dus dat iemand die met de auto wil en dat niet meer mag waarschijnlijk denkt "bekijk het maar". Dat is ook wat jij wil, want jij vond dat aanrecht wel een goed idee (zie OP).

Dan moet er dus iemand anders het werk gaan doen. Die lag eerst in de spits nog te tukken (zou ik ook doen als ik niet moest gaan werken), maar staat nu in diezelfde spits met zijn auto.

Per saldo dus evenveel auto's.

Daar wil ik jouw reactie op. Nogmaals: ajb.
Jij stelt dat er net zoveel auto's in de spits zullen staan. Ik zeg juist dat dit niet geval zal zijn met mijn plan. Er zullen wat minder mensen aan het werk gaan. Een ander deel van de mensen die wel werken kiezen nu noodgedwongen eieren voor hun geld en gaan voortaan op de fiets of OV of gaan carpoolen, veranderen van werk door dichter bij huis te werken etc.

Mijn punt is dat als overheid mensen zo dwingt om voor een alternatief te kiezen dat resultaten niet uit kunnen blijven. Zonder die dwang zullen mensen niet uit hun auto te slaan zijn. Dat is iedereen nu toch zo langzamerhand wel bekend dunkt mij.

Offtopic: het is geen schande als moeder hun kroost zelf verzorgen en opvoeden. Integendeel, want het is voor hun kroost veel beter.
pi_54067479
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:39 schreef Kees22 het volgende:

[..]

EG moet zijn eigen argumenten maar bedenken, maar ik vind jouw kenschets niet zo sterk.

Ik heb sterk het idee, dat je uitgaat van een gezin met twee werkende partners. Beiden hebben een carrière opgebouwd, mede dank zij een dagelijks bezoek aan de files.
Een van de auto's wordt verboden en verdwijnt dus. Tenzij de werkplekken vlak bij elkaar liggen, wordt dus één baan onbereikbaar (we gaan even uit van slecht ov!)
De baan blijft bestaan, de werkwillige met ambitie, ervaring en werklust ook. De baan gaat vervuld worden door iemand anders uit de buurt van de werkplek, op de fiets. De ambitie etc vindt een bedding in een baan in de buurt van de werkwillige, op loopafstand.
En dat heb ik in een eerder post ook duidelijk gemaakt. Wij zitten wat argumentatie denk ik behoorlijk op dezelfde lijn.
pi_54067489
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:52 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat klinkt alsof je op de valreep nog even iets over het onderwerp moest zeggen. Dus eigenlijk iets anders kwijt wilde.

Al die mensen die hier volgens jou niet horen, die staan wel in de file?? Ik dacht dat die werkeloos dan wel aanslagen beramend dan wel rotzooi trappend rondhingen. Of zijn die dan op twee plaatsen tegelijk?

Loopafstand? 5 meter? Jouw niveau en salaris? Gezien de intelligentie van je bijdrage: vakkenvuller?
Hij heeft met 1 ding wel gelijk Kees. Dit land is idd zwaar overbevolkt. Bij mij weten is Nederland het op een na dichtstbevolkte land ter wereld, met alle problemen van dien.

Wat asiel betreft hebben we jaren, decennia, veel te veel vreemdelingen toegelaten.
pi_54067517
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 04:56 schreef sigme het volgende:
Als er een maatregel van kracht zou worden die stelt dat er per huisadres maximaal één auto geregistreerd mag zijn krijg je wel allerlei creatieve oplossingen.

Allereerst hebben rijke mensen natuurlijk twee (of meer) huisjes. Er komt ook -direct- handel in mensen die wel een huis maar geen auto hebben. Verder natuurlijk het -nu al bestaande- grensverkeer: auto's met een Duits of Belgisch kenteken.
Oh, en de illegale auto's natuurlijk. Met vervalste nummerplaat. Met zo'n stelsel zal dat opeens razend interessant worden, en dus opkomen.

En gedeeltelijk zal er natuurlijk gewoon méér gereden worden met die ene auto. Bij 1 auto en 2 mensen met 2 banen zal de een de ander weg brengen om dan door te rijden naar het eigen werk. Aangezien dat dan in 1 klap voor heel veel mensen geldt, zullen werkgever (ook mensen trouwens, met dezelfde autokrapte) er rekening mee moeten houden.

Kortom: het doet vast vanalles. Of het de files verhelpt waag ik te betwijfelen.
Je hebt en goed punt als het gaat om creativiteit om de maatregel te omzeilen. Dat heb je met elke impopulaire regeling.

Wat dubbele huizen betreft: 1 is het hoofdverblijf. Dus 1 auto per hoofdverblijf misschien?

Anders: 1 autorijvergunning oid. Dat helpt weer tegen illegale auto's. 1 autorijvergunning per hoofdverblijf, die je net als je rijbewijs steeds bij je moet hebben, als je de weg opgaat. Uiteraard heeft dat ook weer nadelen.
pi_54067955
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1086735/1/310#54065129]zondag 21 oktober 2007
Ik heb sterk het idee, dat je uitgaat van een gezin met twee werkende partners. Beiden hebben een carrière opgebouwd, mede dank zij een dagelijks bezoek aan de files.
Ik heb het idee dat enigzins uit het oog verloren wordt dat niet iedereen in de file staat.
Zo sta ik nooit in de file, noch mijn liefste. Bijvoorbeeld omdat zowel hij als ik op tijden woon-werkverkeer afleggen dat er geen file staat.

Nog afgezien van al overige gebrek aan proportionaliteit voor een dergelijk drakonische maatregel mag deze ook wel even meegenomen worden.
quote:
Een van de auto's wordt verboden en verdwijnt dus. Tenzij de werkplekken vlak bij elkaar liggen, wordt dus één baan onbereikbaar (we gaan even uit van slecht ov!)
De baan blijft bestaan, de werkwillige met ambitie, ervaring en werklust ook. De baan gaat vervuld worden door iemand anders uit de buurt van de werkplek, op de fiets. De ambitie etc vindt een bedding in een baan in de buurt van de werkwillige, op loopafstand.
Ook hier wordt iets over het hoofd gezien. Sommig werk heeft bevindt zich op lokaties waar weinig mensen in de directe omgeving wonen. Dat is gewoonlijk geen toeval - er zijn soms goede reden voor om een bedrijf niet in de bewoonde wereld te zetten. Ga je nu op andere wijze mensen buitengewoon hinderen bij het bereiken van een dergelijke werkplek dan zou je eigenlijk andere normen (verrommeling; geluids- / stankoverlast, gevaar etc) moeten loslaten zodat er weer arbeiderswoningen in de buurt van het werk kunnen komen.
quote:
Een bekend voorbeeld zijn die busjes met bouwvakkers die door het land rijden. Van Arnhem naar Zwolle met zes man, van Zwolle naar Groningen met 5, van Groningen naar Arnhem met 7, etc. Elke dag weer.
Als zoveel mogelijk vaklui in de eigen stad blijven, kunnen ze langer slapen of tv-kijken en hoeft er alleen elke dag maar een auto met 2 man te vertrekken uit Groningen, waarna er 1 in Zwolle en 1 in Arnhem gaat werken. Dat is maar 1 auto met 2 mensen, in plaats van 3 busjes met 18 mensen, en maar 1 keer retour Groningen-Zwolle-Arnhem in plaats van 2 keer.
Beetje raar om uitgerekend de zeer effecient benutte bouwvakkersbusjes aan te halen. Daar doen 6 huishoudens met 1 busje ! Maar het raakt wel een punt - als mensen een beroepsauto *nodig* hebben, mogen ze dan ook nog een gewone auto? Of moet een zelfsstandige loodgieter maar met de bestelwagen op pad? En hoe laadt hij dan vrouw & kinderen in als ze naar de dierentuin willen?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_54069661
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 09:33 schreef EchtGaaf het volgende:
Er zullen wat minder mensen aan het werk gaan.
Huh? Het werk blijft, dus moet er iemand anders aangenomen worden. Of verwacht jij dat jouw plan gaat leiden tot het ineenstorten van de economie? Dan moet je helemaal eens ga nadenken over de wenselijkheid...
quote:
Een ander deel van de mensen die wel werken kiezen nu noodgedwongen eieren voor hun geld en gaan voortaan op de fiets of OV of gaan carpoolen, veranderen van werk door dichter bij huis te werken etc.
Ze kiezen nu niet voor fiets OV of carpoolen om uiteenlopende redenen. Die redenen verdwijnen niet. Er is hoogstens een prikkel om een andere oplossing te zoeken. De meest eenvoudige is de huurauto uit het buitenland, want die KAN niet worden verboden. Ik gok dat er binnen een maand veel van die huurbedrijven zijn voor de NL markt.
quote:
Mijn punt is dat als overheid mensen zo dwingt om voor een alternatief te kiezen dat resultaten niet uit kunnen blijven.
Er zullen wel zaken veranderen, maar de files worden niet korter. Ik geloof nl. niet dat iemand die nu op de A4/A13/A2/Aweetikveel staat straks op de vluchtstrook met de Batavus rijdt...
quote:
Zonder die dwang zullen mensen niet uit hun auto te slaan zijn. Dat is iedereen nu toch zo langzamerhand wel bekend dunkt mij.
En ook met die dwang niet. Mensen zijn zo gehecht aan hun auto... Jij verplaatst je veel te weinig in de mensen. Jij denkt dat ze gaan doen wat jij wil. Die mensen doen echter wat zij willen en dat is autorijden. En als dat niet op geel kenteken mag, dan op een wit kenteken met zwarte of rode letters/cijfers...
quote:
Offtopic: het is geen schande als moeder hun kroost zelf verzorgen en opvoeden. Integendeel, want het is voor hun kroost veel beter.
Dat is waar. Maar als iemand daar vrij voor kiest: hulde! Als die daartoe wordt gedwongen: schande voor de afdwinger.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54069692
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:39 schreef Kees22 het volgende:

Dit is niet reëel. Waarom zou de nieuwe werknemer, die gemiddeld gezien gewoon op dezelfde afstand woont als de oude werknemer, gemiddeld gezien een andere vervoersafweging maken?

Er is geen enkele reden om te verwachten dat de mensen die nu geen baan hebben gemiddeld dichterbij wonen EN gemiddeld sneller zullen fietsen. Integendeel, want fietsen is juist populairder naarmate het inkomen hoger is, dus fietsen zal gemiddeld gezien populairder zijn bij de mensen die nu werken...

En als je jarenlang niet meer hebt gefietst, dan kom je er meestal niet meer op.
pi_54069731
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 09:38 schreef EchtGaaf het volgende:
Wat asiel betreft hebben we jaren, decennia, veel te veel vreemdelingen toegelaten.
Jij moet minder naar Wilders c.s. luisteren.

Je kan NOOIT teveel asielzoekers binnenlaten, want je MOET ze binnenlaten. Mits het daadwerkelijk vluchtelingen zijn: welkom! Als ze morgen overigens allemaal vertrekken sta jij nog steeds in de file, maar dat terzijde.
pi_54069776
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 09:46 schreef EchtGaaf het volgende:

Anders: 1 autorijvergunning oid. Dat helpt weer tegen illegale auto's. 1 autorijvergunning per hoofdverblijf, die je net als je rijbewijs steeds bij je moet hebben, als je de weg opgaat. Uiteraard heeft dat ook weer nadelen.
Het moet toch niet gekker worden. Dus nu mag je niet eens meer de auto delen...

Daarnaast: onmogelijk. Met een EU rijbewijs mag je in heel de EU een auto rijden. Nou zou NL het NL-ers kunnen verbieden, maar je begrijpt toch wel dat je hiermee al het talent het land uit pest en je inderdaad de files oplost... omdat de overblijvers geen auto meer kunnen betalen.

Echt, probeer eens iets met realiteitszin.
pi_54069850
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 13:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het debat voert hij niet op de goede toon. Maar op veel punten heeft hij gewoon gelijk.
quote:
Je kan NOOIT teveel asielzoekers binnenlaten, want je MOET ze binnenlaten.
Oja? waarom dan? Nog meer overbevolking? nog meer files?
quote:
Mits het daadwerkelijk vluchtelingen zijn: welkom!
Nee. Het land kan er gewoon niet meer aan. Vol=vol.
quote:
Als ze morgen overigens allemaal vertrekken sta jij nog steeds in de file, maar dat terzijde.
Als er twee miljoen mensen vertrekken, autochtonen of allochtonen, dan zou dat een berg files schelen.

Er zijn gewoon veel te veel mensen voor dit kleine stukje grond. De leefbaarheid holt keihard achteruit. Die files worden grotendeels veroorzaakt door een te hoge bevolkingsconcentratie. Het is geen wonder dat mensen hier zo gestrest raken.

Moet je zondags middags een gaan wandelen. Waar loop je een uur lang zonder iemand tegen te komen?

pi_54069869
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 13:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het debat voert hij niet op de goede toon. Maar op veel punten heeft hij gewoon gelijk.
quote:
Je kan NOOIT teveel asielzoekers binnenlaten, want je MOET ze binnenlaten.
quote:
Mits het daadwerkelijk vluchtelingen zijn: welkom!
Nee. Het land kan er gewoon niet meer aan. Vol=vol. Grenzen hermetisch sluiten. Er zijn genoeg andere landen die ze nog wel kunnen opvangen. Nederland is al overroyaal geweest op dit punt; en Nederland is slachtoffer geworden van grote asielstromen, omdat het land te ruimhartig was om ze op te nemen. . Een ander land mag het nu overnemen.
quote:
Als ze morgen overigens allemaal vertrekken sta jij nog steeds in de file, maar dat terzijde.
Als er twee miljoen mensen vertrekken, autochtonen of allochtonen, dan zou dat een berg files schelen.

Er zijn gewoon veel te veel mensen voor dit kleine stukje grond. De leefbaarheid holt keihard achteruit. Die files worden grotendeels veroorzaakt door een te hoge bevolkingsconcentratie. Het is geen wonder dat mensen hier zo gestrest raken.

Moet je zondags middags een gaan wandelen. Waar loop je een uur lang zonder iemand tegen te komen?

pi_54070283
Overigens, EchtGaaf:

Heb jij al met het volgende rekening gehouden? Files bestaan niet alleen uit woon-werkverkeer. Een file bestaat uit vrachtauto's, bedrijfsauto's (busjes e.d.), personeel in buitendienst, recreatief verkeer, enz. en natuurlijk uit woon-werkverkeer.

Hoeveel % is woon-werk?

Hoeveel % daarvan bestaat uit tweeverdieners die beiden in de file staan?

Daarnaast: daar waar files staan is "verborgen vraag". Als de file korter wordt zijn er mensen die dan dus weer op het traject gaan rijden. Zeg maar de mensen die de file te lang vonden... Als de file korter wordt, komen deze dus weer terug.

Als we al deze factoren meenemen naast alle eerder genoemde bedenkingen, dan zie ik niet hoe de files ooit opgelost kunnen worden door dit plan...
pi_54070384
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 13:38 schreef EchtGaaf het volgende:

Nee.
quote:
Ach gut, sta jij in de file...? Nee, dan moeten we die vluchteling terugsturen alwaar hij gemarteld wordt, of vermoord. Het fileprobleem van EchtGaaf is veel nijpender...

Sorry, maar toen Kees dacht dat er teveel mensen aan hun eigenbelang dachten vergat hij de alleenstaande EchtGaaf die zelf wil doorrijden met zijn auto en een maatregel wil die hem niet raakt en desnoods vindt dat hij voor 2 sec. tijdwinst per dag wel een vluchteling kan laten martelen.
quote:
Nee. Het land kan er gewoon niet meer aan. Vol=vol.
Nederland is niet vol. We hebben 11% bebouwd. Dus laat de echte vluchtelingen maar komen hoor. Ruimte zat.
quote:
Er zijn geen 2 miljoen asielen verstrekt... En dan nog. Als jij vertrekt naar een land waar wel ruimte is ben je meteen verlost van de file.
quote:

In mijn achtertuin (ok, moet ik 2 rondjes maken). Maar ik vind het wel leuk om andere mensen te zien hoor.
pi_54070415
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 14:13 schreef DS4 het volgende:
Overigens, EchtGaaf:

Heb jij al met het volgende rekening gehouden? Files bestaan niet alleen uit woon-werkverkeer. Een file bestaat uit vrachtauto's, bedrijfsauto's (busjes e.d.), personeel in buitendienst, recreatief verkeer, enz. en natuurlijk uit woon-werkverkeer.
Files concentreren zich wel degelijk rond woon-werkverkeer. Waarom is er anders een ochtend en een avondspits? Die overigens door de als maar toenemende drukte steeds verder uitdijen, zodat ochtend en avondsspits steeds dichter naar elkaar toegroeien.
quote:
Hoeveel % is woon-werk?
Hoeveel % daarvan bestaat uit tweeverdieners die beiden in de file staan?
zijn er statistieken bekend?
quote:
Daarnaast: daar waar files staan is "verborgen vraag". Als de file korter wordt zijn er mensen die dan dus weer op het traject gaan rijden. Zeg maar de mensen die de file te lang vonden... Als de file korter wordt, komen deze dus weer terug.

Als we al deze factoren meenemen naast alle eerder genoemde bedenkingen, dan zie ik niet hoe de files ooit opgelost kunnen worden door dit plan...
Mijn insteek is om mensen uit de auto te jagen, omdat mensen dit niet uit zichzelf doen. Door max. 1 auto per gezin toe te wijzen, worden gezinsleden nu gewonden om voor de alternatieven te kiezen. Dus het openbaar vervoer in. Openbaar vervoer is een zeer efficiënt middel tegen files. Hetzelfde voor carpoolen. Als je daarnaast mensen dwingt om de fiets te pakken of een motor/brommer aan te schaffen, heb je weer een grote slag geslagen. Een ander groep besluit thuis te blijven en gaat de kindjes verzorgen of een baan op fietsafstand zoeken.

Het vrachtverkeer zal inderdaad niet mee worden getroffen. Dat lijkt mij ook terecht, want dat zou de economie teveel schade toebrengen. Alhoewel voor het vrachtverkeer er ook meer alternatieven mogelijk zijn, zoals vervoer per spoor of water.
pi_54070786
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 14:26 schreef EchtGaaf het volgende:

Files concentreren zich wel degelijk rond woon-werkverkeer. Waarom is er anders een ochtend en een avondspits? Die overigens door de als maar toenemende drukte steeds verder uitdijen, zodat ochtend en avondsspits steeds dichter naar elkaar toegroeien.
De A13 begint al om 15.00u verstopt te geraken... Dat is geen woon-werk hoor.

En wat denk je van vrachtwagens die in de dorpen alles afgeleverd hebben en terugkeren over de snelwegen. De vertegenwoordigers die de gesprekken hebben afgerond en terug gaan naar kantoor/huis (ja, ook een soort van woon-werk, maar die auto kun jij niet uitschakelen). Wat denk je van dagjesmensen die het gehad hebben (ook Scheveningen kent een ochtend/avondspits).
quote:
zijn er statistieken bekend?
Jouw plan. Waarom moet je dat nu nog aan mij vragen?
quote:
Mijn insteek is om mensen uit de auto te jagen, omdat mensen dit niet uit zichzelf doen.
Je bent eigenlijk toch ook een farizeeër van de allergrootste orde. Jij klaagt over files. DUS... JIJ staat in die files. Ik sta er eigenlijk nooit in weet je nog? JIJ bent onderdeel van het probleem. Jouw oplossing is dat samenwonenden een auto moeten inleveren. Jij woont alleen... Is dat effe makkelijk.

Waarom ga jij niet met het OV? Dan heb je toch ook geen last van de file?
quote:
Door max. 1 auto per gezin toe te wijzen, worden gezinsleden nu gewonden om voor de alternatieven te kiezen. Dus het openbaar vervoer in.
Nee... de Duitse huurauto. Mensen doen niet wat jij wil, maar wat ze zelf willen.
quote:
Openbaar vervoer is een zeer efficiënt middel tegen files.
In de spits is de capaciteit van het OV net zo beroerd als de capaciteit van de snelwegen. Tel daar bij op dat OV slechts 10% van de vervoersbewegingen verricht. Als jij 10% van de automobilisten met het OV wil laten gaan, dan heb jij ze 3 rijen dik op het dak zitten en dan nog kan niet iedereen mee...
quote:
Hetzelfde voor carpoolen. Als je daarnaast mensen dwingt om de fiets te pakken of een motor/brommer aan te schaffen, heb je weer een grote slag geslagen. Een ander groep besluit thuis te blijven en gaat de kindjes verzorgen of een baan op fietsafstand zoeken.
Ja, of die Duitse auto, want dan kan men de gewoonten laten zoals ze zijn... Mensen kun je vertrouwen in die zin dat ze doen wat ze altijd doen.
quote:
Het vrachtverkeer zal inderdaad niet mee worden getroffen. Dat lijkt mij ook terecht, want dat zou de economie teveel schade toebrengen.
I.t.t. al die mensen die opzeggen en moeten worden vervangen door mensen zonder ervaring...
pi_54071640
OV is geen alternatief.. Ik kan maar in 1 auto op hetzelfde moment rijden en dus maakt het niet uit of ik er 5, 6, 7, etc bezit.. Het is alleen maar goed voor de kas als die auo's keurig in de garage staan.
pi_54072987
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 14:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee.
Nee? Heeft Wilders echt geen punt? Ik denk het wel. Genoeg Islam. Teveel vreemdelingen zal het draagvlak nder de bevolking niet doen toenemen. Ook hier geldt eer : genoeg is genoeg. Omze omringende landen mogen hierin ook ene steentje bijdragen. Wij zijn al lang genoeg de gekke Henk geweest. Het houd ook een keer op. Het kleine land kan niet mondiale ellende inzijn geheel opnemen. Daar is niets of niemand mee geholpen.
quote:
Ach gut, sta jij in de file...? Nee, dan moeten we die vluchteling terugsturen alwaar hij gemarteld wordt, of vermoord. Het fileprobleem van EchtGaaf is veel nijpender...

Sorry, maar toen Kees dacht dat er teveel mensen aan hun eigenbelang dachten vergat hij de alleenstaande EchtGaaf die zelf wil doorrijden met zijn auto en een maatregel wil die hem niet raakt en desnoods vindt dat hij voor 2 sec. tijdwinst per dag wel een vluchteling kan laten martelen.
Dit is ene demonische manier van een discussie voeren. Het vluchtingen probleem zullen we maar in ander topic bespreken. Feit is dat we niet onbeperkt vluchtelingen kunnen opnemen. Een kleuter kan dan nog begrijpen.
quote:
Nederland is niet vol. We hebben 11% bebouwd. Dus laat de echte vluchtelingen maar komen hoor. Ruimte zat.
Of een land vol is of niet raak je nooit uitgesproken. Dus het lijkt me niet zinvol om dat uit te discussiëren. ik zou het niet erg vinden dat NL een stuk van Canada koopt en daar 3 miljoen mensen naar laat vertrekken. Nederland 2 zullen we dan maar zeggen. Voor hen leefbaar en voor de achterblijvers ook.
quote:
Er zijn geen 2 miljoen asielen verstrekt... En dan nog. Als jij vertrekt naar een land waar wel ruimte is ben je meteen verlost van de file.
Zo werkt dat niet. Je komt Canada echt niet meer zomaar binnen.
quote:
In mijn achtertuin (ok, moet ik 2 rondjes maken). Maar ik vind het wel leuk om andere mensen te zien hoor.
Ik soms niet. Overal mensenmassa's waar je ook komt.
pi_54073007
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 14:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee.
Nee? Heeft Wilders echt geen punt? Ik denk het wel. Genoeg Islam. Teveel vreemdelingen zal het draagvlak onder de bevolking niet doen toenemen. Ook hier geldt weer : genoeg is genoeg. Onze omringende landen mogen hierin ook een steentje bijdragen. Wij zijn al lang genoeg de gekke Henk geweest. Het houdt ook een keer op. Het kleine land kan niet mondiale ellende in z''n geheel opnemen. Daar is niets of niemand mee geholpen.
quote:

Dit is een demonische manier van een discussie voeren. Het vluchtingen probleem zullen we maar in ander topic bespreken. Graag zelfs. Feit is dat we niet onbeperkt vluchtelingen kunnen opnemen. Een kleuter kan dan nog begrijpen.
quote:
Of een land vol is of niet raak je nooit uitgesproken. Dus het lijkt me niet zinvol om dat uit te discussiëren. Ik zou het niet erg vinden dat NL een stuk onbewoond gebied van Canada koopt en daar 3 miljoen mensen naar laat vertrekken. Nederland 2 zullen we dan maar zeggen. Voor hen leefbaar en voor de achterblijvers ook. Ik geloof best dat er belangstelling genoeg zal zijn als het zover kwam. Geen gek idee lijkt mij.
quote:
Zo werkt dat niet. Je komt Canada echt niet meer zomaar binnen.
quote:
Ik soms niet. Overal mensenmassa's waar je ook komt.
pi_54073419
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 14:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

De A13 begint al om 15.00u verstopt te geraken... Dat is geen woon-werk hoor.
Nee? Nog een keer: hoe komt het toch dat er een ochtend en avondspits is?
quote:
En wat denk je van vrachtwagens die in de dorpen alles afgeleverd hebben en terugkeren over de snelwegen. De vertegenwoordigers die de gesprekken hebben afgerond en terug gaan naar kantoor/huis (ja, ook een soort van woon-werk, maar die auto kun jij niet uitschakelen). Wat denk je van dagjesmensen die het gehad hebben (ook Scheveningen kent een ochtend/avondspits).
Uiteraard staat niet alleen het woon werkverkeer in de file. Trouwens in de weekenden sta je ook steeds vaker overal vast. Dat duidt op teveel verkeer op te weinig weg. Ik geloof niet dat er nog veel dagjesmensen er nog voor kiezen om midden in de spits in de file gaan staan.

Wat het bedrijfsleven betreft: ook dat kan veel creatiever. Waarom komt telewerken niet van de grond. Video-conference, het kan allemaal. Een heleboel km's door vertegenwoordigers en andere werknemers is gewoon onnodig. Met de techniek van tegenwoordig kan er meer thuis ene op kantoor worden afgehandeld.
quote:
Jouw plan. Waarom moet je dat nu nog aan mij vragen?
Jij wil toch graag weten hoeveel % woon werkverkeer er in de spits staan? Dat was toch jou idee? Nou kom maar op met de cijfers. Je maakt me wel benieuwd.
quote:
Je bent eigenlijk toch ook een farizeeër van de allergrootste orde. Jij klaagt over files. DUS... JIJ staat in die files. Ik sta er eigenlijk nooit in weet je nog?
JIJ bent onderdeel van het probleem. Jouw oplossing is dat samenwonenden een auto moeten inleveren. Jij woont alleen... Is dat effe makkelijk.
Jij hebt kennelijk de luxe om er niet in te hoeven staan als zelfstandige. Dus kan je wrs om de files heen plannen. Ook dicht bij het station zeker? Maar de gewone werknemer heeft vaak weinig te kiezen. Van station naar station reizen lukt dan nog wel en dan? Ook zijn de meeste werkgever bepaald niet zo flexibel met hun werktijden. Waarom zou iedereen om 08.30 moten beginnen? Wordt het niet eens een keer tijd dat werkgevers nu eens wat flexibeler worden naar hun werknemers ipv een andersom? Ook hier is een wereld te winnen . Maar dat gebeurd ook nooit, want....................bedrijven denken slechts aan hun eigen belangen > Maar klagen steen en been over de files maar doen er zelf geen ruk aan.
quote:
Waarom ga jij niet met het OV? Dan heb je toch ook geen last van de file?
Geen station hier, amper/geen ov. De bestemmingen zijn zelden in de buurt van stations. Bereikbaarheid is in 1 woord k*t.
quote:
Nee... de Duitse huurauto. Mensen doen niet wat jij wil, maar wat ze zelf willen.
Persoonsgebonden rijvergunningen verstrekken per gezinssituatie 1 stuk? Mogen ze in het gezin zelf uitvechten wie wanner gebruik maakt van de vergunning? Zware sanctie opleggen als iemand vergunning niet bij zich heeft. Is ook te automatiseren met elektronische pas.

Tja, er is overal ene oplossing voor. Maar we willen problemen liever niet oplossen. Dat is het enige probleem dat niet oplosbaar lijkt.
quote:
In de spits is de capaciteit van het OV net zo beroerd als de capaciteit van de snelwegen. Tel daar bij op dat OV slechts 10% van de vervoersbewegingen verricht. Als jij 10% van de automobilisten met het OV wil laten gaan, dan heb jij ze 3 rijen dik op het dak zitten en dan nog kan niet iedereen mee...
Uiteraard zal het ov fors uitgebreid moeten worden. OV hoeft niet allees op te vangen. Anderen kopen een motor of scooter. Of gaat carpoolen of met de fiets.
quote:
Ja, of die Duitse auto, want dan kan men de gewoonten laten zoals ze zijn... Mensen kun je vertrouwen in die zin dat ze doen wat ze altijd doen.
Nee. Ik kan niet doen wat ik wil. Ik mag ook niemand doden of mishandelen. niet dat ik daar zin in zou hebben, maar het gaat om het voorbeeld. De wet stelt wel degelijk beperkingen die ik echt niet allemaal emal kan omzeilen.
quote:
I.t.t. al die mensen die opzeggen en moeten worden vervangen door mensen zonder ervaring...
Dat is te zwart wit. Een groot deel blijft gewoon zitten maar komt niet meer met de auto. mocht het een beperkte economische krimp hebben, dan zou ik het er graag voor over hebben. Als Nederland hierdoor weer wat leefbaarder wordt dan graag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')