abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59866451

Welkom in Bulls, Bears & Bucks, de WGR reeks (begonnen in NWS) die is voortgekomen uit de topics mbt tot de val van de dollar en de koersval op de beurzen. In dit topic kun je dan ook alles kwijt over recente ontwikkelingen op de financiële markten. Komt die recessie er nu wel of niet? Wat doen de Europese en Amerikaanse centrale banken met de hoge inflatie? Heeft de AEX op 400 een bodem gezet? Hoe gaat het nu verder met die subprime crisis? Gaat de olieprijs nu op weg naar de 200 dollar? Komt die val van de dollar er ooit, is het een sluipmoordenaar of is dit een tijdelijke dip voor een sterke munt? Bulls, Bears & Bucks is hèt topic voor iedereen die benieuwd is naar het antwoord op één van deze vragen...

Enkele definities.
quote:
Deflation – A fall in the general price of goods and services. This problem, seen during the Great Depression, hurts economic growth as consumers wait for prices to fall. By contrast, "disinflation" is a benign reduction in the inflation rate.

Inflation – A rise in the general price of goods and services. When out of control, it constrains saving and investment in the economy. The rate of inflation is most often measured by changes in the Labor Department's consumer price index.

Recession – A sharp contraction in economic activity and employment. A common but informal measure is two consecutive quarters with a decline of national output. A recession is officially declared by a committee of the National Bureau of Economic Research in Boston – this occurs after the fact when final data have arrived and been analyzed.

Stagflation – A combination of stagnation (manifested as significant unemployment and slow or negative economic growth) and entrenched inflation – a phenomenon that characterized the 1970s in America.
Eerdere topics

[NWS] Dollar
De dag dat de dollar viel #01 : Gaat de VS failliet ?
De dag dat de dollar viel #02 : Groei Amerikaanse economie valt bijna stil
De dag dat de dollar viel #03 : De Fed en ECB springen bij
De dag dat de dollar viel, #04: Bloedbad op beurzen Azie
De dag dat de dollar viel, #05: op naar de $ 1.40 per ¤
De dag dat de dollar viel, #06: spannende ontwikkelingen!
De dag dat de dollar viel #07 : 1.4087 !!! 1.41??
De dag dat de dollar viel #08 : Dollar zakt verder weg
De dag dat de dollar viel #09 : 1.42 in zicht.
De dag dat de dollar viel #10: Spelen rond de 1.42 grens
De dag dat de dollar viel #11: $pel zonder grenzen.
De dag dat de dollar viel #12: Zhe crisis havs returned!
De dag dat de dollar viel #13: Nieuwe Dollars.
De dag dat de dollar viel #14: De 1.50 komt erg dichtbij
De dag dat de dollar viel #15: Geld is overgewaardeerd.

[WGR] Dollar
De dollar... Hoe diep gaat hij zinken?
De Amerikaanse dollar in verval: hoe diep zinkt-ie? deel 2.

[NWS] Huidige reeks
Wereldwijde koersval beurzen #01: Recessievrees.
Wereldwijde koersval beurzen #02: Fors herstel
Wereldwijde koersval beurzen #03: Fase two in de BEAR market
Wereldwijde koersval beurzen #04: Free money for the poor.
Bulls, Bears & Bucks #05: Einde financiële crisis nog niet in zicht
Bulls, Bears & Bucks #06: Dollar zakt verder; Beurzen roodgekleurd
Bulls, Bears & Bucks #07: FED regelt bail-out voor 'n koopje.
Bulls, Bears & Bucks #08: Rente -75bp; Wall Street door het dak
Bulls, Bears & Bucks #09: Euro weer 1,58 dollar waard
Bulls, Bears & Bucks #10: Consumentenvertrouwen VS laagste in 26 jaar
Bulls, Bears & Bucks #11: Euro 1,60 dollar waard
Bulls, Bears & Bucks #12: Trichet: Ergste van kredietcrisis moet nog komen
Bulls, Bears & Bucks #13: Amerikaanse financiele meltdown
Bulls, Bears & Bucks #14: Kredietcrisis nog niet over

Ook handig...

Achtergronden : De Kredietcrisis.
Tegenlicht: De dag dat de dollar viel
Yahoo: Europese indices
Yahoo: Aziatische indices
Yahoo: Amerikaanse indices
Marketwatch: laatste nieuws en koersen Amerikaanse markten
De Financiële Telegraaf: Nederlands nieuws en koersen
US Markets: live koersen meeste indices, commodities
FxStreet: streaming (live) valutakoersen
De belangrijkste banken/verzekeraars (trader grafieken)

Intraday en meerjarige grafieken

Euro/Dollar - 1 jaar

Euro/Dollar - intraday

Yen/Dollar

Pond/Euro

Dow Jones - 5 jaar

S&P 500 - 5 jaar

Dow Jones - intraday

Dow Jones, S&P 500 en Nasdaq - intraday

AEX - 3 jaar

AEX - intraday

AEX / Dow Jones - 2 jaar

Hang Seng - 2 jaar

Hang Seng - intraday

-----------------------------------------------
De belangrijkste banken/verzekeraars (trader grafieken).

[ Bericht 48% gewijzigd door ItaloDancer op 03-07-2008 14:57:25 ]
pi_59866564
En ik ben zelf teleurgesteld over de TT... ik PM ItaloDancer wel ffies

(had hem gewoon NIET vol moeten gooien )
pi_59866730
Oh trouwens, rente verhoging.. en wat een jump in de euro/dollar grafiek
pi_59866831
Kan iemand deel 13 ff linken, van de vorige is door paddy deel 14 gemaakt, en deel 13 is dan zeg maar geworden dat meltdown topic.
pi_59866850
quote:
U.S. June nonfarm payrolls fall 62,000
By Rex Nutting
Last update: 8:30 a.m. EDT July 3, 2008
Comments: 13
WASHINGTON (MarketWatch) - The U.S. economy shed 62,000 jobs in June while the unemployment rate unexpectedly remained at a four-year high of 5.5%, the Labor Department reported Thursday. Payrolls have now fallen in all six months this year for a total job loss of 438,000, the strongest evidence that the economy fell into a recession. Job losses in June were worse than the 40,000 expected by economists surveyed by MarketWatch. The unemployment rate was expected to fall to 5.4%. Average hourly earnings rose by 6 cents, or 0.3%, in June. Payroll losses in April and May were revised down to show 52,000 more jobs lost in those months. End of Story
pi_59866905
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 14:50 schreef ItaloDancer het volgende:
Kan iemand deel 13 ff linken, van de vorige is door paddy deel 14 gemaakt, en deel 13 is dan zeg maar geworden dat meltdown topic.
Google power!

Bulls, Bears & Bucks #13: Amerikaanse financiele meltdown
pi_59867018
quote:
Dank je, ik weet dat ik het makkelijk had kunnen vinden, maar hier was ik dan net weer even (ineffectief) lui
pi_59867052
Ze worden helemaal geil van die banencijfers of zegt Trichet wat moois?

Nou ja.
pi_59867062
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 14:58 schreef indahnesia.com het volgende:
Dollar stijgt ineens 1 procent
Inderdaad.. wat een jump

Maar met een rente verhoging krijg je toch uiteindelijk het tegenovergestelde, of ben ik nou gek?
pi_59867089
Dit lijkt me iig niet iets om heel warm van te worden

Trichet: 'No bias' on interest rates
By William L. Watts
Last update: 8:56 a.m. EDT July 3, 2008
LONDON (MarketWatch) -- European Central Bank President Jean-Claude Trichet on Thursday said he had "no bias" on future interest rates following the decision earlier in the day to hike its key interest rate by a quarter point. The ECB doesn't "precommit" to rate moves, he said, in his monthly news conference. Trichet said the decision to hike rates was unanimous. End of Story
pi_59868539
mwoch, geheel volgens verwachting toch allemaal?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_59869233
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 14:59 schreef Netstorm het volgende:

[..]

Inderdaad.. wat een jump

Maar met een rente verhoging krijg je toch uiteindelijk het tegenovergestelde, of ben ik nou gek?
Renteverhoging was al ingecalculeerd, deed ie niks op.
Maar wel op banencijfers (en misschien op de Trichet comments, al vond ik die niet positief).

VS inkoopmanagersindex dienstensector juni 48,2 ... BAD!
pi_59869778
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 16:27 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Renteverhoging was al ingecalculeerd, deed ie niks op.
Maar wel op banencijfers (en misschien op de Trichet comments, al vond ik die niet positief).

VS inkoopmanagersindex dienstensector juni 48,2 ... BAD!
maar die banencijfers waren toch niet positief
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_59870279
Nee maar blijkbaar toch beter dan het worst-case scenario waar ze inmiddels vanuit gingen. Dat heb je als de koersen hard dalen in aanloop naar zo'n cijfer...
  donderdag 3 juli 2008 @ 17:35:47 #19
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_59870632
quote:
Dat is een financial tegenwoordig geloof ik ?
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  donderdag 3 juli 2008 @ 22:31:39 #20
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_59876629
tvp.

De kredietcrisis was toch achter de rug

pi_59877437
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 17:35 schreef elcastel het volgende:

[..]

Dat is een financial tegenwoordig geloof ik ?
Printen ze dollars dan?

Maar inderdaad, ze verstrekken ook veel hypotheken tegenwoordig, maar met de autobranche gaat het bij hen nog minder .
  vrijdag 4 juli 2008 @ 13:17:17 #22
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_59887666
weinig actie vandaag
pi_59888339
tvp
Life sucks
pi_59889907
quote:
Wat BTW betreft heeft hij volledig gelijk, dit zou alleen maar tot meer onrust leiden op het moment dat het niet nodig hebt (inflatie >3,5%), maar wat betreft de hogere accijnzen op tabakswaren: hier lijden alleen rokers aan, en die rokers worden steeds minder en minder. Vliegtaks is juist een prima maatregel om het gebruik van energie te beperken.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 14:51:43 #27
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_59890026
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 14:47 schreef pberends het volgende:

Vliegtaks is juist een prima maatregel om het gebruik van energie te beperken.
Zou dat net zo goed werken als accijns op brandstof om het autorijden te beperken?
pi_59890037
Helemaal logisch vind ik het ook niet, maar het is iig niet best voor de economische groei wanneer dmv belastingverhogingen enerzijds en renteverhogingen anderzijds deze van twee kanten wordt afgeremd.
pi_59890764
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 14:51 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Zou dat net zo goed werken als accijns op brandstof om het autorijden te beperken?
Ja.
pi_59891013
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 14:51 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Het vliegverkeer is enorm gegroeid door prijsvechters in de vliegindustrie. Echter hebben deze prijsvechters ook te maken met iets waarop ze niet kunnen bezuinigen: 1) brandstofkosten 2) belastingen

Daardoor zullen zij simpelweg de prijzen moeten verhogen en wordt er op zijn beurt minder gevlogen en ook minder brandstof gebruikt.
pi_59891020
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 14:47 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat BTW betreft heeft hij volledig gelijk, dit zou alleen maar tot meer onrust leiden op het moment dat het niet nodig hebt (inflatie >3,5%), maar wat betreft de hogere accijnzen op tabakswaren: hier lijden alleen rokers aan, en die rokers worden steeds minder en minder. Vliegtaks is juist een prima maatregel om het gebruik van energie te beperken.
Dat is natuurlijk onzin, vloog ik in 2007 nog Jakarta-Singapore-Amsterdam en terug, vlieg ik een volgende keer naar Duitsland en ga ik dan met de auto naar Eindhoven toe. Amsterdam-Eindhoven deed ik altijd met de trein. En zo velen met mij blijkt wel uit het feit dat er al vluchten geschapt worden op Schiphol, terwijl het elders drukker wordt..
pi_59891050
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 15:28 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin, vloog ik in 2007 nog Jakarta-Singapore-Amsterdam en terug, vlieg ik een volgende keer naar Duitsland en ga ik dan met de auto naar Eindhoven toe. Amsterdam-Eindhoven deed ik altijd met de trein. En zo velen met mij blijkt wel uit het feit dat er al vluchten geschapt worden op Schiphol, terwijl het elders drukker wordt..
Onder die druk is de vliegtaks voor "korte" vluchten ook lager geworden. Uiteraard is het niet ideaal dat alleen Nederland de vliegtaks invoert. Dit moet Europees gebeuren. Maar het initiatief is prima.
pi_59891136
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 15:29 schreef pberends het volgende:

[..]

Onder die druk is de vliegtaks voor "korte" vluchten ook lager geworden. Uiteraard is het niet ideaal dat alleen Nederland de vliegtaks invoert. Dit moet Europees gebeuren. Maar het initiatief is prima.
Met dat ene argument trap je inderdaad alles wat Nederland nu doet onderuit. Zoiets werkt niet voor een klein gebied. Maar Nederland is graag het braafste kindje uit de klas, dus toch maar vast invoeren.

Volgend jaar kan ik low-cost van Kuala Lumpur naar Manchester vliegen. Vanuit daar met de trein naar London en dan vanuit daar naar Roosendaal en dan naar Eindhoven. Al die extra treinen zijn gelukkig geen vervuiling, maar hee.. zo heeft Nederland het graag. Ik werk er graag aan mee!
pi_59891180
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 15:32 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Met dat ene argument trap je inderdaad alles wat Nederland nu doet onderuit. Zoiets werkt niet voor een klein gebied. Maar Nederland is graag het braafste kindje uit de klas, dus toch maar vast invoeren.

Volgend jaar kan ik low-cost van Kuala Lumpur naar Manchester vliegen. Vanuit daar met de trein naar London en dan vanuit daar naar Roosendaal en dan naar Eindhoven. Al die extra treinen zijn gelukkig geen vervuiling, maar hee.. zo heeft Nederland het graag. Ik werk er graag aan mee!
.

Ik vind dat je voor die paar euro wel erg veel moeite doet. Hoeveel geld scheelt je dat nou daadwerkelijk?
pi_59891300
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 15:34 schreef pberends het volgende:

[..]

.

Ik vind dat je voor die paar euro wel erg veel moeite doet. Hoeveel geld scheelt je dat nou daadwerkelijk?
paar euro? enkele honderen euro's voor alleen mezelf nog maar! (Goedkoper ticket, maar treinen erbij) Dus dat heb ik er graag voor over.
pi_59891325
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 15:38 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

paar euro? enkele honderen euro's voor alleen mezelf nog maar! (Goedkoper ticket, maar treinen erbij) Dus dat heb ik er graag voor over.
Hoeveel bespaar je per keer dan? De vliegtax is toch 45 euro voor lange vluchten?
pi_59891420
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 15:39 schreef pberends het volgende:

[..]

Hoeveel bespaar je per keer dan? De vliegtax is toch 45 euro voor lange vluchten?
Het is niet alleen die 45 euro, maar ook het feit dat een gemiddeld retourticket 1200 euro kost tegenwoordig, en low-cost ongeveer de helft gaat kosten.. maak daar 2/3 van dan is dat nog 400 euro goedkoper... van dat geld kun je wel 200 euro uitgeven voor een treinreis Manchester-Eindhoven om nog gewoon 200 euro in je zak te steken. Voor 1 persoon nog maar Best de moeite waard dat extra reizen.
pi_59891447
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 15:43 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Het is niet alleen die 45 euro, maar ook het feit dat een gemiddeld retourticket 1200 euro kost tegenwoordig, en low-cost ongeveer de helft gaat kosten.. maak daar 1/3 van dan is dat nog 400 euro... van dat geld kun je wel 200 euro uitgeven voor een treinreis Manchester-Eindhoven om nog gewoon 200 euro in je zak te steken. Voor 1 persoon nog maar Best de moeite waard dat extra reizen.
Ja, maar dat heeft nauwelijks iets meer met de vliegtaks te maken .
pi_59891923
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 15:44 schreef pberends het volgende:

[..]

Ja, maar dat heeft nauwelijks iets meer met de vliegtaks te maken .
nauwelijks inderdaad, maar het wordt des te meer een sport het te omzeilen.
pi_59892743
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 16:00 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

nauwelijks inderdaad, maar het wordt des te meer een sport het te omzeilen.
Moet je mij ook niet proberen te dissen.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 16:34:03 #42
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_59892814
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 15:37 schreef pberends het volgende:
Speciale RTL Z uitzending van vandaag:

[ [url=http://i30.tinypic.com/2hyktnp.gif]afbeelding ]

klik[/url]
Nou blij toe, kunnen we allemaal weer rustig slapen

Valt mij op dat die economen het puur hebben over financiële patronen, en niet over of de oorzaken ervan al goed zijn opgelost.

Niet alleen de VS, maar een overgroot deel van de westerse wereld (incl. Nederland) leeft op een te grote financiële voet, ze geven maar geld uit die zij niet daadwerkelijk bezitten. We lenen maar en lenen maar, voor hypotheken voor huizen, voor een auto, een plasma TV, vakantie, etc. etc. Dat kan toch maar niet zo doorgaan?? We leven in een schulden economie!
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  vrijdag 4 juli 2008 @ 16:36:33 #43
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_59892865
weinig mis met lenen voor een hypotheek
pi_59892942
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 16:34 schreef Demophon het volgende:

[..]

Nou blij toe, kunnen we allemaal weer rustig slapen

Valt mij op dat die economen het puur hebben over financiële patronen, en niet over of de oorzaken ervan al goed zijn opgelost.

Niet alleen de VS, maar een overgroot deel van de westerse wereld (incl. Nederland) leeft op een te grote financiële voet, ze geven maar geld uit die zij niet daadwerkelijk bezitten. We lenen maar en lenen maar, voor hypotheken voor huizen, voor een auto, een plasma TV, vakantie, etc. etc. Dat kan toch maar niet zo doorgaan?? We leven in een schulden economie!
Ik vind dat heren de economen veel te positief zijn. Ze denken dat het allemaal nog maar een paar procentjes zakt en dan hebben we het wel gehad... . Veel te naief. Ze gaan voorbij aan het feit dat de VS een structureel hoog handelstekort hebben, wat de oeroorzaak is van alle problemen. Dit astronomische tekort bestaat nog steeds en lijkt niet kleiner te worden.

Nederland als land leeft overigens niet op de pof hoor. We hebben 1) een begrotingsoverschot en 2) een torenhoog handelsoverschot, een van de hoogste ter wereld zelfs. We leven eigenlijk beneden onze stand. Wat wij wel doen is inderdaad veel te veel hypotheekgelden opnemen. Daarom hebben we ook een huizenbubbel.
pi_59892975
Wat doet de markt het overigens slecht zeg. Wall Street gisteren groen, vandaag dicht maar futs wat lager...
En hier weer behoorlijk rood... met de AEX nog redelijk tov de rest van euroland.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 17:08:09 #47
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_59893393
quote:
Vandaag weer dus?

Auw...
  vrijdag 4 juli 2008 @ 17:28:28 #48
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_59893726
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 16:39 schreef pberends het volgende:
Ik vind dat heren de economen veel te positief zijn.
Idd, en dan te bedenken dat er mensen zijn die analisten klakkeloos volgen. Maar goed daar zitten ze voor, om de boel omhoog te lullen. Die paar procentjes sloegen op vandaag neem ik aan ?
.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_59893756
quote:
Lekker geslapen, Peter van Zadelhoff?
  vrijdag 4 juli 2008 @ 18:42:11 #50
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_59894813
quote:

[..]

Ik vind dat heren de economen veel te positief zijn. Ze denken dat het allemaal nog maar een paar procentjes zakt en dan hebben we het wel gehad... . Veel te naief. Ze gaan voorbij aan het feit dat de VS een structureel hoog handelstekort hebben, wat de oeroorzaak is van alle problemen. Dit astronomische tekort bestaat nog steeds en lijkt niet kleiner te worden.

Nederland als land leeft overigens niet op de pof hoor. We hebben 1) een begrotingsoverschot en 2) een torenhoog handelsoverschot, een van de hoogste ter wereld zelfs. We leven eigenlijk beneden onze stand. Wat wij wel doen is inderdaad veel te veel hypotheekgelden opnemen. Daarom hebben we ook een huizenbubbel.
Tja, misschien doen we het beter dan de andere westerse landen, maar ook wij lenen er kwistig op los. Als we de staatsschuld zouden verdelen over alle inwoners in Nederland dan hebben we per hoofd van de bevolking vele tienduizenden euro's schuld. Tel daarbovenop nog 'ns de persoonlijke schulden die gemiddeld gezien ook tienduizenden euro's zijn. Ook Nederland leeft hevig op schulden.

Het blijkt trouwens dat dit leengedrag in Nederland alleen maar groter wordt. Vooral bij jongeren die het gedrag van op de pof leven en makkelijk geld uitgeven overneemt van de VS.

Fok nieuws - Financiële schulden Nederlanders verdubbeld
AD nieuws - Nederlanders dieper in de schulden
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_59894840

Geweldig dit filmpje !

Niet Obama zal een eind maken aan de Amerikaanse levensstijl, maar simpelweg hogere energieprijzen. Alleen bij Fox News hebben ze toch een manier gevonden om Obama al de schuld te geven .
pi_59894965
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 18:42 schreef Demophon het volgende:

[..]

Tja, misschien doen we het beter dan de andere westerse landen, maar ook wij lenen er kwistig op los. Als we de staatsschuld zouden verdelen over alle inwoners in Nederland dan hebben we per hoofd van de bevolking vele tienduizenden euro's schuld. Tel daarbovenop nog 'ns de persoonlijke schulden die gemiddeld gezien ook tienduizenden euro's zijn. Ook Nederland leeft hevig op schulden.

Het blijkt trouwens dat dit leengedrag in Nederland alleen maar groter wordt. Vooral bij jongeren die het gedrag van op de pof leven en makkelijk geld uitgeven overneemt van de VS.

als ik kijk naar mijn opgebouwde IBG schuld , kan ik eigenlijk ook alleen maar hopen op een hyperinflatie Zimbabwiaanse stijl.
Life sucks
pi_59894984
  vrijdag 4 juli 2008 @ 19:09:37 #54
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_59895267
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 18:52 schreef mr.marcus het volgende:

[..]

als ik kijk naar mijn opgebouwde IBG schuld , kan ik eigenlijk ook alleen maar hopen op een hyperinflatie Zimbabwiaanse stijl.
Ghehe, jup.
pi_59897603
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 18:42 schreef Demophon het volgende:

[..]

Tja, we leven met name op de pof door de fantastische hypotheekrenteaftrek waar niemand aan wil tornen. Ik had het ook anders gewild.
pi_59899668
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 17:28 schreef elcastel het volgende:

[..]

Idd, en dan te bedenken dat er mensen zijn die analisten klakkeloos volgen. Maar goed daar zitten ze voor, om de boel omhoog te lullen. Die paar procentjes sloegen op vandaag neem ik aan ?
.
Omhoog lullen houdt de mensen koel.. net zoals analisten die lopen te blaten dat de olieprijs volgend jaar weer gaat zakken naar $80.- a barrel, en dat de hoge prijs slechts tijdelijk is..

De massa moet dom gehouden worden, anders breekt er de pleuris uit en gaat men niets meer kopen
pi_59902001
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 20:58 schreef pberends het volgende:

[..]

Tja, we leven met name op de pof door de fantastische hypotheekrenteaftrek waar niemand aan wil tornen. Ik had het ook anders gewild.
hoe zou pberends het dan graag hebben gewild?
Life sucks
  zaterdag 5 juli 2008 @ 14:31:16 #58
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_59908509
quote:
za 05 jul 2008, 08:37
Claim moet Votron privé raken

AMSTERDAM - Fortis-topman Jean-Paul Votron moet uit eigen zak miljoenen aan gedupeerde aandeelhouders terugbetalen, zo eist advocaat Hendrik-Jan Bos namens gefortuneerde beleggers. „Votron wist dat Fortis een miljardentekort had, maar vertelde beleggers doodleuk dat het goed ging”, verklaart Bos zijn schadeclaim. „Dat is pure misleiding door Votron.”
en
quote:
Bos: „Deze claim is voor aandeelhouders een principezaak geworden.
Bron DFT
Gaat lekker daar.
pi_59915773
quote:

[..]

Wat wij wel doen is inderdaad veel te veel hypotheekgelden opnemen. Daarom hebben we ook een huizenbubbel.
Inderdaad.

Leuk nieuwtje over Denemarken, het enige land (ter wereld?) waar de uitstaande hypotheekschuld 101% is van het inkomen. Ter vergelijking, in Nederland is die verhouding 98%. We bekleden daarin een mooie tweede plek dus.

http://www.nrc.nl/economi(...)_een_recessie_beland

http://huizenhype.nl/

Denemarken verkeert in een officiële recessie. Dit blijkt uit statistische gegevens van de overheid. De Deense economie kromp in het eerste kwartaal van dit jaar met 0,6 procent ten opzichte van het vierde kwartaal van 2007. De inflatie staat met 3,4 procent op het hoogste peil sinds 18 jaar, en de huizenprijzen zijn flink gekelderd. Dalingen van meer dan 15% in bijvoorbeeld Kopenhagen zijn heel gewoon geworden. Consumenten houden hun hand angstvallig op de knip. Dat is een drama voor een economie die voor de helft draait op consumentenbestedingen.

De vraag is welk Europees land het volgende slachtoffer is van de internationale kredietcrisis. Ierland staat hoog op de lijst genomineerden. De economie kromp er in het eerste kwartaal en de huizenmarkt staat op instorten. Het Ierse Economic and Social Research Institute voorspelt dan ook dat de Ierse economie snel zal omvallen. Ook Spanje en Engeland verkeren in de gevarenzone wegens risicovolle financiële structuren op de huizenmarkt.

Men blijft de neiging hebben om Nederland los te zetten van Europa omdat Nederland zo’n goed leenbeleid zou hebben. Echter staat Nederland volgens het IMF op de tweede plaats wanneer we kijken naar de totale hypotheekschuld als percentage van het bruto nationaal product. In Denemarkten zat dit percentage ten tijden van het IMF onderzoek op 101% en in Nederland was dit 98%. De kans dat in Nederland dezelfde problemen gaan optreden is vrij groot.

[ Bericht 2% gewijzigd door renegade808 op 05-07-2008 22:33:11 ]
  maandag 7 juli 2008 @ 08:52:14 #60
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_59941400
quote:
The Credit Crisis Is Going to Get Worse

New York

Twenty years ago, Ted Forstmann contributed a scathing – and prescient – op-ed to this newspaper warning that the junk-bond craze was about to end badly: "Today's financial age has become a period of unbridled excess with accepted risk soaring out of proportion to possible reward," he wrote in October 1988. "Every week, with ever-increasing levels of irresponsibility, many billions of dollars in American assets are being saddled with debt that has virtually no chance of being repaid."

Within a year, the junk-bond market had collapsed, and within 18 months Drexel Burnham Lambert, the leading firm of the junk-bond world, was bankrupt. Mr. Forstmann sees even worse trouble coming today.

For a curmudgeon, he is a cheerful man. When we met for lunch recently in a tony midtown restaurant, he was wearing a well-tailored suit, a blue shirt and a yellow tie. He spoke with the calm self-assurance of someone who has something to say but nothing left to prove.

"We are in a credit crisis the likes of which I've never seen in my lifetime," Mr. Forstmann warns. He adds: "The credit problems in this country are considerably worse than people have said or know. I didn't even know subprime mortgages existed and I was worried about the credit crisis."

Mr. Forstmann denies being an expert in the capital markets. But he does have some experience with them. He was present at the creation of the private-equity business. The firm he co-founded, Forstmann Little, rode the original private-equity boom in the 1980s while skirting the excesses of the junk-bond craze in the later years. It was for a time the most successful private-equity firm in the world, renowned for both its outsize returns and its caution. For two years after Mr. Forstmann wrote his 1988 op-ed, Forstmann Little sat on $2 billion in uninvested funds, waiting for the right opportunities. Savvy investments in Dr. Pepper and Gulfstream, among others over the years, helped make Mr. Forstmann a billionaire.

These days, he devotes most of his professional attention to IMG, the sports and entertainment agency. But the economy has him worried.

Mr. Forstmann's argument about the present crisis starts with the money supply. After Sept. 11, 2001, the Federal Reserve pumped so much money into the financial system that it distorted the incentives and the decision making of everyone in finance. He illustrates this with what he calls his "little children's story": Once upon a time, when credit conditions and the costs of borrowing money were normal, the bank opened at 9:00 a.m. and closed at 5:00 p.m. For eight hours a day, bankers made loans and took deposits, and then they went home.

But after 9/11, the Fed opened the spigot. Short-term interest rates went to zero in real terms and then into negative territory. When real interest rates are negative, borrowing money is effectively free – the debt loses value faster than the interest adds up. This led to a series of distortions in the financial sector that are only now coming to light. The children's story continues: "Now they [the banks] have all this excess money. And they open at nine, and from nine to noon or so, they're doing all the same kind of basically legitimate things with it that they did before."

So far, so good. "But at noon, they have tons of money left. They have all this supply, and the, what I would call 'legitimate' demand – it's probably not a good word – but where risk and reward are still in balance, has been satisfied. But they're still open until five. And around 3:30 in the afternoon they get to such things as subprime mortgages, OK? And what you guys haven't seen yet is what happened between noon and 3:30."

Straightforward economics tells us that when you print too much money, it loses value and prices go up. That's been happening too. But Mr. Forstmann is most concerned with a different, more subtle effect of the oversupply of money. When it becomes too plentiful, bankers and other financial intermediaries end up taking on more and more risk for less return.

The incentive to be conservative under normal credit conditions is driven in part by what economists call opportunity cost – if you put money to use in one place, it leaves you with less money to invest or lend in another place. So you pick your spots carefully. But if you've got too much money, and that money is declining in value faster than you can earn interest on it, your incentives change. "Something that's free isn't worth much," as Mr. Forstmann puts it. So the normal rules of caution get attenuated.

"They could not find enough appropriate uses for the money," Mr. Forstmann says. "That's why my little bank story for the kids is a fun way to put it. The money just kept coming and coming and coming and coming. What are you going to do with it? IBM only needs so much. The guy who can really pay his mortgage only needs so much." So you start thinking about new ways to lend the money, which inevitably means riskier ways.

"I don't know when money was ever this inexpensive in the history of this country. But not in modern times, that's for sure."

Combine this with loan syndication and securitization, and the result is a nasty brew. Securitization and syndication allow the banks to take the loans off their books and replenish their capital. They then use this capital to make new loans, which they securitize or syndicate and sell to the hedge funds, which buy them with the money they borrowed from the banks. For a time, everyone makes money.

In fact, for six years, a lot of people made a lot of money in this environment. So much money that, as Mr. Forstmann notes, the price of admission to the Forbes 400 list of the richest Americans has gone from $500 million 10 years ago to over $1 billion today. (Mr. Forstmann was bumped from the list two years ago, his reported 10-figure net worth no longer enough to keep pace.)

At the same time, both the size and the number of hedge funds and private-equity funds have ballooned. "I used to have one of the biggest private-equity funds in the world," he says matter-of-factly. "It was, I don't know, $500 million or a billion dollars. If you don't have a $20 billion fund now, you're kind of a [nobody]," Mr. Forstmann says. (The term he used to describe those of us without $20 billion PE funds was both more colorful and less printable than "nobody.") "And so what does that tell you?"

Mr. Forstmann hasn't raised a new fund in four years. But he doesn't blame the hedge funds or the private-equity funds – they are not the villains in his story. "Fundamentally, I don't see them as a cause," he says. "Obviously the proliferation of hedge funds and private-equity funds has created its own dynamic. But this proliferation is simply a result of the vast increase in the money supply."

Mr. Forstmann has been around a long time, so he's seen a lot. But is it possible that he's simply fallen behind the times? By his own description, he's a bit of a figure from another age – "a bit like Wyatt Earp in 1910."

But it would be a mistake to dismiss Mr. Forstmann's pessimism too quickly. After all, he knows something about both credit and crises.

"You've got [Treasury Secretary Henry] Paulson saying 'Oh, you see the good news is it's over.'" The problem, according to Mr. Forstmann, is that it's far from over. "I think we're in about the second inning of this." And of course, the credit crisis wasn't even supposed to last this long. "This all started in August [of 2007], and it was going to get cleared up by October. It hasn't gotten cleared up at all."

One reason is that the proliferation of new financial instruments has left the system more closely intertwined than ever, making a workout, or even a shakeout, much more difficult. Take what happened to Bear Stearns. "What should the health of one brokerage firm in America mean to the entire global financial system? To an ordinary person, probably not much. But in today's world, with all the interdependence, a great deal."

This circular creation of new credit, used to buy more newly created debt, all financed by ultracheap money and all betting with each other, has left the major firms hopelessly intertwined. "It's very interrelated," he says, locking his fingers together. "There's trillions and trillions of dollars that slosh around between all these places and if one fails . . ." He doesn't finish the thought.

Early in our conversation, Mr. Forstmann describes his conversational style as "Faulknerian." The word fits. He jumps between thoughts, examples and anecdotes in a pure stream of consciousness. One such aside is about Warren Buffett and the rule of the three "I"s.

"Buffett once told me there are three 'I's in every cycle. The 'innovator,' that's the first 'I.' After the innovator comes the 'imitator.' And after the imitator in the cycle comes the idiot. Which makes way for an innovator again." So when Mr. Forstmann says we're at the end of an era, it's another way of saying that he's afraid that the idiots have made their entrance.

"We're in the third 'I' for sure," he interjects an hour after first introducing the "rule." "And that always leads to something. Innovators don't just show up. Some disaster takes place because of the idiots, and then an innovator says, oh, look at this, I can do this, that or the other thing." That disaster is now.

In other words, "In order to fix what's going on in the United States there's going to have to be a certain amount of pain. The market's going to have to clear somehow. . . and it's hard for me to believe that it gets fixed without" upheaval in the financial system, the economy and the country as a whole. "Things are going to fail. Enterprises are going to fail. The economy is going to slow," he warns.

To be clear, although Mr. Forstmann talks about "fear and greed" getting out of whack, his is not a condemnation of "greedy speculators" or a "culture of greed" or any of the lamentations so popular among the populists in Washington. It is a diagnosis of the ways in which the financial sector responded to a government policy of printing money that was free, or nearly so. "The creation of much too much money caused all of this excess," he says. In other words, his is not an argument for draconian regulation, but for sound money.

Nor does he blame Alan Greenspan, even though he argues that this all started with the dot-com bubble and 9/11. "Greenspan," he allows, "had really tough decisions to make, so I don't think it's a black-and-white kind of thing at all." It was, and is, rather, "a case of first impression." Mr. Greenspan, he says, admits that he was "totally sure" that what he was doing was right. But he had "no idea what the consequences [were] going to be."

According to Mr. Forstmann, we are now living with those consequences. And the correction has only begun.
pi_59954494
Dow -1% (dayhigh: +1%)
DAX / FTSE futures: -1,5 à -2%
Citi -4%
Morgan Stanley -4%
Goldman Sachs -5%
Lehman -7%
Fannie Mae -18%
Freddie Mac -21%

En dat met een correctie op de olieprijs (-3 dollar), looking bad.
pi_59957845
Hmmm

reverse course x2
pi_59958765
En wat is nu de reden van die -20% en dat waanzinnige slot?

[ Bericht 5% gewijzigd door en_door_slecht op 07-07-2008 22:12:41 (Laat maar, LB die voorspellingen doet.) ]
pi_59960786
quote:
Op maandag 7 juli 2008 22:04 schreef en_door_slecht het volgende:
En wat is nu de reden van die -20% en dat waanzinnige slot?

Beursgenoteerd geldpersbedrijf Dollar-for-Nuttin kwam met bovenwachte kwartaalcijfers opdraven.
pi_59960930
quote:
Op maandag 7 juli 2008 23:08 schreef pberends het volgende:

[..]

Beursgenoteerd geldpersbedrijf Dollar-for-Nuttin kwam met bovenwachte kwartaalcijfers opdraven.
pi_59965714
400 punten
  dinsdag 8 juli 2008 @ 09:50:18 #67
89730 Drugshond
  dinsdag 8 juli 2008 @ 09:53:47 #68
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_59965839
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 09:50 schreef Drugshond het volgende:

Dat is niet goed... 300 range komt nu in zicht.
Laat maar komen!

Lijkt me trouwens wel erg heftig hoor, nog eens 25% eraf. 375 zie ik nog wel gehaald worden.
pi_59966771
tja hoge bergen , diepe dalen , maar de olie kan weer goedkoop worden als de economie op zijn gat ligt
pi_59967207
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 09:53 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Laat maar komen!

Lijkt me trouwens wel erg heftig hoor, nog eens 25% eraf. 375 zie ik nog wel gehaald worden.
dat niet alleen, we komen ook van 700+, ergens tig jaar geleden in een vorig leven. Niet vergeten dus...
  dinsdag 8 juli 2008 @ 11:32:51 #71
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_59967635
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 09:50 schreef Drugshond het volgende:
Dat is niet goed... 300 range komt nu in zicht.
Ik denk niet dat we heel hard doorstoten naar de 300 punten, we hebben er ook heel lang over gedaan voor we een keer die 400 ingingen, ik verwacht dat die weerstand nu als steun zal fungeren. Dat is wel wat technisch bekeken, maar dat mag soms. (Al zul je mij niet horen klagen)
pi_59967863
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 10:49 schreef henkway het volgende:
tja hoge bergen , diepe dalen , maar de olie kan weer goedkoop worden als de economie op zijn gat ligt
Is de huidige beurs dan nog steeds wel een afspiegeling van de huidige economie.

Ik heb nog geen tientallen % van het personeel op straat gegooid zien worden terwijl beurskoersen wel met zulke cijfers aan het zakken zijn.
pi_59968053
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 11:13 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

dat niet alleen, we komen ook van 700+, ergens tig jaar geleden in een vorig leven. Niet vergeten dus...
De DJ gaat op weg naar de 3000 eind volgend jaar.
De in de rijke periode opgebouwde consumptiekredieten moeten in de arme periode terug betaald gaan worden of de bank gaat failliet

[ Bericht 6% gewijzigd door henkway op 08-07-2008 12:36:17 ]
pi_59968164
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 11:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Is de huidige beurs dan nog steeds wel een afspiegeling van de huidige economie.

Ik heb nog geen tientallen % van het personeel op straat gegooid zien worden terwijl beurskoersen wel met zulke cijfers aan het zakken zijn.
daarin is de AEX niet alleen.. de dow noteert nog relatief hoog (geen 50% onder het record dus)... maar zo rooskleurig is de economie niet echt geloof ik.
pi_59968248
quote:
mompelt iets over kikkers, water en koken
pi_59968260
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 11:50 schreef henkway het volgende:

[..]

De DJ gaat op weg naar de 3000 eind volgend jaar.
De in de rijke periode opgebouwde consumptiekredieten moeten nu terug betaald gaan worden of de bank gaat failliet
da's nog een heel eind te gaan, 3000! Baseer je dat alleen op die kredieten en omvallende banken?
pi_59968313
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 11:57 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

mompelt iets over kikkers, water en koken
watte?
pi_59968904
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 11:59 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

watte?
Als je een kikker wilt koken, moet je hem niet in een pan met heet water gooien, want dat dan springt hij er onmiddelijk uit. Als je de kikker in een pan met koud water doet, dan het vuurtje opstookt, dan is het beest te zwak (van de warmte) tegen de tijd dat hij beseft dat hij weg moet wezen. Maar wat dat met de vergelijking tussen beurzen en ontslagen heeft, ontgaat mij ook volledig.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 12:31:33 #79
89730 Drugshond
pi_59969116
quote:

[..]

Wacht ff 3-9 mnd.... bedrijven met een sterke afhankeliijkheid bla bla.

ff face up... dot-com versus credit crisis.... (pick a winner)
pi_59969197
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 11:57 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

da's nog een heel eind te gaan, 3000! Baseer je dat alleen op die kredieten en omvallende banken?
nee op een vergelijkbare koersval als in 1929, dat duurde ook drie jaar voor het dieptepunt bereikt was en in het verleden gingen beurzen pas echt zakken als de nieuwe president er was , niet voorheen, (heeft met psychologie te maken ofzo).

[ Bericht 2% gewijzigd door henkway op 08-07-2008 12:42:19 ]
  dinsdag 8 juli 2008 @ 12:37:42 #81
89730 Drugshond
pi_59969255
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:34 schreef henkway het volgende:
nee op een vergelijkbare koersval als in 1929, dat duurde ook drie jaar voor het dieptepunt berekt was en beurzen pas echt zakken als de nieuwe president er is, (heeft met psychologie te maken).
pi_59969426
Als McCain de nieuwe president wordt wel ja.
pi_59969540
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:31 schreef Drugshond het volgende:

Wacht ff 3-9 mnd.... bedrijven met een sterke afhankeliijkheid bla bla.

ff face up... dot-com versus credit crisis.... (pick a winner)
Die credit crisis was nu toch allang weer voorbij volgens de grote deskundigen.

Hoeveel bedrijven behalve de financials hebben nu echt nog een sterke afhankelijkheid van speculatieve en dus ook fictieve beurskoersen. De meeste normale bedrijven produceren gewoon producten en geen lucht. Zolang deze producten blijven verkopen draait de reele wereld wel door.
pi_59969773
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:46 schreef ItaloDancer het volgende:
Als McCain de nieuwe president wordt wel ja.
,maakt niet zoveel uit, in het verleden was een democraat wel iets beter voor de beurs, maar door de bank ( ) maakt het niet uit.
Al zal het stoppen met Irak de financiele positie van de US wel iets verbeteren alsmede het vertrouwen in de dollar.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 13:08:43 #85
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_59969941
Maar jongens (m/v) jullie spelen volgens de regels van het spel en praten met aangeleerde woorden en begrippen en 'tactieken'.

Wie verstrekten al die kredieten, en welke rol speelt Bilderberg (conventies) met Koningin B. als opper bobo-res daar in?
Waar komt de 40 jaar cyclus door denken jullie? dat 'de geschiedenis' zich herhaalt?
Was er ooit eerder 51% van alle waarde bij 2 a 5% van de de mensen?
Hebben jullie geld wel eens zien werken? (Ik zie beleggers veelal al een soort teken) parasieten)
etc.

Dit is de basis van politiek, politiek overkoepelt alles, maar... er is wel geld bij nodig, de monopoly briefjes waar we mee uit-wisselen.
Zo lang de burgers politiek dom blijven, zullen deze up en downsd voor blijven vallen, en dat in een wereld waar niemand armoede hoeft te hebben.
Zie bijv. ook:
TE kapitalistisch geld 'verdienen' is ook een ziekte.
Morgen is het 1 juli en....
Het is begonnen, minder in de zorg, meer zieken

Edgar J Hoover zei het al: "Kapitalisme kAn werken, waren alleen die verdomde kapitalisten maar niet zo hebberig."
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_59970605
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:22 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Als je een kikker wilt koken, moet je hem niet in een pan met heet water gooien, want dat dan springt hij er onmiddelijk uit. Als je de kikker in een pan met koud water doet, dan het vuurtje opstookt, dan is het beest te zwak (van de warmte) tegen de tijd dat hij beseft dat hij weg moet wezen. Maar wat dat met de vergelijking tussen beurzen en ontslagen heeft, ontgaat mij ook volledig.
De werkgevers en werknemers zijn de kikkers, de beurs is het water.
Iedereen is nu nog aan het afwachten of leven nog in de veronderstelling dat de economie genoeg draait. Maar als deze echt klapt, zijn ze te laat.
pi_59970696
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 13:08 schreef fokthesystem het volgende:Was er ooit eerder 51% van alle waarde bij 2 a 5% van de de mensen?
Edgar J Hoover zei het al: "Kapitalisme kAn werken, waren alleen die verdomde kapitalisten maar niet zo hebberig."
Die geldophoping zie ik ook als een van de grote problemen en de partijen die de geldophoping nog extra bevorderen zijn hier de VVD en in de US de republikeinen.

De mensen die geld besteden aan consumenten goederen hebben weinig geld te besteden en de superrijken zetten alles in zwitserland, of kopen er vastgoed van dat vaak gewoon leegstaat zgn money long.
DE overheid kan het wel weer terug laten vloeien in de economie, voorzover er niet een superrijk (zorgverzekeraarskartel) met zijn vingers in de staatskas zit
pi_59970876
quote:

[..]

in de VS wel. nja, volgens de ww aanvragen niet, volgens de voedselbonaanvragen wel
pi_59970918
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die credit crisis was nu toch allang weer voorbij volgens de grote deskundigen.

Hoeveel bedrijven behalve de financials hebben nu echt nog een sterke afhankelijkheid van speculatieve en dus ook fictieve beurskoersen. De meeste normale bedrijven produceren gewoon producten en geen lucht. Zolang deze producten blijven verkopen draait de reele wereld wel door.
ja, dat is idd wat GM zegt ja
  dinsdag 8 juli 2008 @ 14:04:42 #90
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_59971456
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:50 schreef Basp1 het volgende:
[quote]Die credit crisis was nu toch allang weer voorbij volgens de grote deskundigen.
Die willen hun eigen aandelen ook wel omhoog danwel minder laag lullen hoor.
quote:
De meeste normale bedrijven produceren gewoon producten en geen lucht. Zolang deze producten blijven verkopen draait de reele wereld wel door.
De motor draait niet zonder brandstof en die brandstof heeft lucht nodig.
De motor werkt dus wel en levert diens PKs TOTDAT de brandstof / lucht verhouding verkeerd gaat, dat is nu aan de hand.
1 verschil sinds de 30er jaren, de, dit sturende, echt rijken zullen weer rijker worden en _niet_ failliet gaan.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_59972616
Boven 400
Onder 400
Boven 400
Onder 400

TVP ofzo
............................
pi_59973379
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 13:08 schreef fokthesystem het volgende:
Maar jongens (m/v) jullie spelen volgens de regels van het spel en praten met aangeleerde woorden en begrippen en 'tactieken'.
jij wil zeggen dat jij niet volgens de regeltjes speelt dan?
pi_59973888
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 14:04 schreef fokthesystem het volgende:

De motor draait niet zonder brandstof en die brandstof heeft lucht nodig.
De motor werkt dus wel en levert diens PKs TOTDAT de brandstof / lucht verhouding verkeerd gaat, dat is nu aan de hand.
1 verschil sinds de 30er jaren, de, dit sturende, echt rijken zullen weer rijker worden en _niet_ failliet gaan.
Die brandstof lucht verhoudingen zijn compleet uit elkaar gaan lopen op het moment dat men met derivaten (afgeleiden van aandelen) op de beurs is gaan spelen. En onze vriednen economen nog steeds niet doorhebben wat er nu gebeurd als je E machten (dat is de normale ontwikkeling van koersen) gaat integreren.

Ik denk dat we gewoon een NOx apparaat moeten aansluiten op de beursvloer.

Ook in de jaren 30 zijn veel echt rijken niet falliet gegaan.
pi_59981354
teeveepee
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_59996279
Slecht nieuws voor Europa:
quote:
Duits handelsoverschot daalt in mei tot EUR7,5 miljard

AMSTERDAM (Dow Jones)--Het Duitse handelsoverschot is in mei afgenomen door een scherpe daling van de export, blijkt woensdag uit cijfers van het Duitse federale bureau voor de statistiek. Het overschot bedroeg in mei EUR7,5 miljard, tegen EUR15,5 miljard in april.

Het overschot op de handelsbalans is lager dan de EUR12,0 miljard euro die economen voorspelden.

Het cijfer over april is opwaarts herzien. Eerder gingen de statistici uit van een handelsoverschot van EUR14,5 miljard.

De afname van het Duitse handelsoverschot is met name te wijten aan de daling van de export tot een seizoensaangepaste EUR82,6 miljard. Dat is 3,2% minder dan de EUR85,3 miljard in april. De import groeide met 0,7% tot 68,0 miljard.
http://www.rtl.nl/(/finan(...)28/betten5775785.xml

RTL Video: Duits exportsprookje voorbij
pi_59999545
quote:
Ja vreemd, met zo'n hoge euro...
pi_60001147
quote:
Een combinatie van een hoge euro, waardoor een lagere export en een hogere import vanwege de hoge olie- en gasprijzen. Dat gaat alleen maar erger worden. Gelukkig hebben wij een lage dollar waardoor onze export het lekker doet.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_60001324
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 17:55 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Een combinatie van een hoge euro, waardoor een lagere export en een hogere import vanwege de hoge olie- en gasprijzen. Dat gaat alleen maar erger worden. Gelukkig hebben wij een lage dollar waardoor onze export het lekker doet.
.

Tot nu toe neemt het Amerikaanse handelstekort nauwelijks af.
pi_60001661
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 18:05 schreef pberends het volgende:

[..]

.

Tot nu toe neemt het Amerikaanse handelstekort nauwelijks af.
Vanwege de olie-import. Maar de import van goederen uit het Verre Oosten en Europa neemt heel snel af.
pi_60001711
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 18:24 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Vanwege de olie-import. Maar de import van goederen uit het Verre Oosten en Europa neemt heel snel af.
Kom maar eens met cijfers, schattebout.

Voorlopig is het handelsboekje van Europa vrij stabiel te noemen, ondanks de dure euro.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')