Het zal een vieze boel worden, met op lange termijn schade voor anderen ook buitenshuis, misschien keert de pest wel terug op enig moment.quote:` Twee grote thuiszorginstanties nemen
geen nieuwe patiënten meer aan omdat
het budget voor dit jaar op is.Het zijn
Thuiszorg Groningen en Sensire,vooral
actief in de Achterhoek.
Zonder klantenstop dreigt er een tekort
van negen miljoen euro eind dit jaar,
stelt Thuiszorg Groningen.Sensire zegt
dat vooral ouderen de dupe zijn door de
klantenstop.Zij vragen onder meer hulp
bij het opstaan,wassen en aankleden.
Staatssecretaris Bussemaker moet snel
met een plan van aanpak komen,eist de
SP in de Tweede Kamer.Het CDA vertrouwt
op een eerdere toezegging dat er hulp
komt als instanties in geldnood zitten.
^^quote:Op zondag 6 juli 2008 00:43 schreef Stoomhamer het volgende:
Beetje meer keuzes maken, de AWBZ wordt aan veel flauwekul uitgegeven waar mensen nooit geld aan zouden uitgeven indien ze het zelf moesten betalen.
En daar burgers die hulp nodig hebben het slachtoffer van laten worden?quote:Op zondag 6 juli 2008 10:13 schreef kriele het volgende:
Ik denk dat de overheid bewust de thuiszorg organisaties die het niet financieel kunnen rooien kapot laat gaan. Het kaf van het koren scheiden, zeg maar.
quote:Op zondag 6 juli 2008 11:25 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En daar burgers die hulp nodig hebben het slachtoffer van laten worden?
Dan klopt het andere topic toch de overheid is een hufter
Klopt, althans in dit stukje staat het niet. Maar steeds minder mensen willen dit doen.quote:Op zondag 6 juli 2008 09:36 schreef ethiraseth het volgende:
[quote]Ik zie niet staan dat minder mensen een zorg-baan willen?
quote:Wel zie ik staan dat er simpelweg teveel mensen zorg voor van alles en nog wat willen waardoor het geld op is.
Veel thuiszorg organisaties vertikken het om financieel orde op zaken te stellen in eigen huis. Op deze manier proberen ze meer subsidie af te dwingen.quote:Op zondag 6 juli 2008 10:13 schreef kriele het volgende:
Ik denk dat de overheid bewust de thuiszorg organisaties die het niet financieel kunnen rooien kapot laat gaan. Het kaf van het koren scheiden, zeg maar.
De afgelopen maanden zag ik iets van 3 a 4 fraudes voorbij komen, gek genoeg(?) haalden die de mainstream media NIET.quote:Op zondag 6 juli 2008 15:12 schreef FeestNummer het volgende:
Veel thuiszorg organisaties vertikken het om financieel orde op zaken te stellen in eigen huis. Op deze manier proberen ze meer subsidie af te dwingen.
Amerikaanse toestanden, nOg erger, maar ja men wil daar wel heen.quote:Op zondag 6 juli 2008 19:30 schreef sneakypete het volgende:
Terug naar af? Nee, juist meer, échte marktwerking.
Verdiep je eerst een in de Amerikaanse zorgindustrie voor je Amerikaanse toestanden gaat roepen. Nee, niemand wil Amerikaanse toestanden, maar dat is precies waar we hier in Nederland heen gaan. Wij krijgen een steeds meer gereguleerde zorg met steeds meer overheidsbemoeienis en het gaat steeds slechter en het wordt steeds onbetaalbaarder.quote:Op zondag 6 juli 2008 20:17 schreef fokthesystem het volgende:
Amerikaanse toestanden, nOg erger, maar ja men wil daar wel heen.
Dure zorg, en dus niet voor iedereen. Op de markt is je leven geen daalder waard, tenzij je een daalder HEBT.
"Willen"?quote:Op zondag 6 juli 2008 09:36 schreef ethiraseth het volgende:
Ik zie niet staan dat minder mensen een zorg-baan willen? Wel zie ik staan dat er simpelweg teveel mensen zorg voor van alles en nog wat willen waardoor het geld op is.
Naast de VOC mentaliteit van Balk cs. is er een soort van FOK! mentaliteit onder deze en gene forum bezoeker, zij redeneren als Hoogervorst:quote:Op zondag 6 juli 2008 20:23 schreef yvonne het volgende:
[..]
"Willen"?
Nodig hebben en hard nodig hebben en dan nog krijgen ze een schamele 10 minuutjes..
Want denk nou niet dat er ruime zorg gegeven kan worden..
En het zijn niet alleen ouderen die hulp nodig hebben, als jij morgen van je fiets afplettert kun jij die hulp net zo hard nodig hebben.
Och, ik gun niemand van z'n fiets af te pletteren hoor en hulp nodig te hebben, ik kom wel zorgen en verplegen, en iedere kritikaster mag eens een ochtendje met me mee..quote:Op zondag 6 juli 2008 21:50 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Naast de VOC mentaliteit van Balk cs. is er een soort van FOK! mentaliteit onder deze en gene forum bezoeker, zij redeneren als Hoogervorst:
Hoogervorst zegt netjes : "omgekeerde solidariteit in zorgverzekering"
Maar hij en cs. alhier willen eigenlijk roepen : 'Dat geprofiteer van die bejaarden en chronisch zieken
moet maar eens afgelopen zijn'
Dat is pas ziek, maar er is tevens geen hulp voor&
En wie hier op Fok willen dat eignelijk roepen dan?quote:Op zondag 6 juli 2008 21:50 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Naast de VOC mentaliteit van Balk cs. is er een soort van FOK! mentaliteit onder deze en gene forum bezoeker, zij redeneren als Hoogervorst:
Hoogervorst zegt netjes : "omgekeerde solidariteit in zorgverzekering"
Maar hij en cs. alhier willen eigenlijk roepen : 'Dat geprofiteer van die bejaarden en chronisch zieken
moet maar eens afgelopen zijn'
Dat is pas ziek, maar er is tevens geen hulp voor&
De pot verwijt de ketel, want je opstelling is even demagogisch als dat je anderen verwijt. Het is erg makkelijk om te roepen dat er altijd maar onbeperkt geld moet zijn voor de gezondheidszorg, maar met met de mega-vergrijzing komen de grenzen van wat betaalbaar is gewoon domweg in zicht. Je kunt niet het halve nationale inkomen aan zorg besteden, net zo min als dat je dat aan onderwijs, het leger of sociale uitkeringen kunt doen.quote:Op zondag 6 juli 2008 21:50 schreef fokthesystem het volgende:
Hoogervorst zegt netjes : "omgekeerde solidariteit in zorgverzekering". Maar hij en cs. alhier willen eigenlijk roepen : 'Dat geprofiteer van die bejaarden en chronisch zieken moet maar eens afgelopen zijn'
Dat mag je zo betitelen, ik zeg dat het niet het geval is.quote:Op zondag 6 juli 2008 23:03 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
[quote]De pot verwijt de ketel, want je opstelling is even demagogisch als dat je anderen verwijt.
Nee de halve pot plus 1 % gaat naar 2 a 5 % van de bevolking, hen ontbreekt op materieel(!) vlak niets.quote:Je kunt niet het halve nationale inkomen aan zorg besteden, net zo min als dat je dat aan onderwijs, het leger of sociale uitkeringen kunt doen.
geld is nodig voor de aandeelhouders van de marktwerking bedrijvenquote:Op zondag 6 juli 2008 00:16 schreef fokthesystem het volgende:
Het is begonnen, minder mensen die een zorg-baan willen, in combinatie met vergrijzing is:
[..]
Het zal een vieze boel worden, met op lange termijn schade voor anderen ook buitenshuis, misschien keert de pest wel terug op enig moment.
quote:Op zondag 6 juli 2008 20:21 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Verdiep je eerst een in de Amerikaanse zorgindustrie voor je Amerikaanse toestanden gaat roepen. Nee, niemand wil Amerikaanse toestanden, maar dat is precies waar we hier in Nederland heen gaan. Wij krijgen een steeds meer gereguleerde zorg met steeds meer overheidsbemoeienis en het gaat steeds slechter en het wordt steeds onbetaalbaarder.
De hele zorgsector vrijgeven!
Lekker objectieve reactiequote:Op maandag 7 juli 2008 10:27 schreef kriele het volgende:
[..]
De boel vrijgeven? De zooi in handen geven van de criminele zorgverzekeraars, die er alles maar dan ook alles aan zullen doen om jou maar niet en/of veel te laat uit te hoeven te betalen? No thanx
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |