abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 juli 2008 @ 00:16:59 #1
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_59918196
Het is begonnen, minder mensen die een zorg-baan willen, in combinatie met vergrijzing is:
quote:
` Twee grote thuiszorginstanties nemen
geen nieuwe patiënten meer aan omdat
het budget voor dit jaar op is.Het zijn
Thuiszorg Groningen en Sensire,vooral
actief in de Achterhoek.

Zonder klantenstop dreigt er een tekort
van negen miljoen euro eind dit jaar,
stelt Thuiszorg Groningen.Sensire zegt
dat vooral ouderen de dupe zijn door de
klantenstop.Zij vragen onder meer hulp
bij het opstaan,wassen en aankleden.

Staatssecretaris Bussemaker moet snel
met een plan van aanpak komen,eist de
SP in de Tweede Kamer.Het CDA vertrouwt
op een eerdere toezegging dat er hulp
komt als instanties in geldnood zitten.
Het zal een vieze boel worden, met op lange termijn schade voor anderen ook buitenshuis, misschien keert de pest wel terug op enig moment.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 6 juli 2008 @ 00:31:10 #2
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_59918427
fok the system zou ik zeggen
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_59918649
Beetje meer keuzes maken, de AWBZ wordt aan veel flauwekul uitgegeven waar mensen nooit geld aan zouden uitgeven indien ze het zelf moesten betalen.
  zondag 6 juli 2008 @ 01:45:49 #4
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_59919444
en hoeveel zijn jullie verplicht te betalen per maand?
Free people own guns! Slaves do not!
  zondag 6 juli 2008 @ 09:36:23 #5
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_59921179
Ik zie niet staan dat minder mensen een zorg-baan willen? Wel zie ik staan dat er simpelweg teveel mensen zorg voor van alles en nog wat willen waardoor het geld op is.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zondag 6 juli 2008 @ 10:07:34 #6
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_59921378
quote:
Op zondag 6 juli 2008 00:43 schreef Stoomhamer het volgende:
Beetje meer keuzes maken, de AWBZ wordt aan veel flauwekul uitgegeven waar mensen nooit geld aan zouden uitgeven indien ze het zelf moesten betalen.
^^

Inderdaad; de overheid bemoeit zich ermee en dus wordt het weer een zooitje. Laat de markt werken.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_59921419
Ik denk dat de overheid bewust de thuiszorg organisaties die het niet financieel kunnen rooien kapot laat gaan. Het kaf van het koren scheiden, zeg maar.
  zondag 6 juli 2008 @ 11:25:58 #8
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_59922126
quote:
Op zondag 6 juli 2008 10:13 schreef kriele het volgende:
Ik denk dat de overheid bewust de thuiszorg organisaties die het niet financieel kunnen rooien kapot laat gaan. Het kaf van het koren scheiden, zeg maar.
En daar burgers die hulp nodig hebben het slachtoffer van laten worden?

Dan klopt het andere topic toch de overheid is een hufter
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_59922696
quote:
Op zondag 6 juli 2008 11:25 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

En daar burgers die hulp nodig hebben het slachtoffer van laten worden?

Dan klopt het andere topic toch de overheid is een hufter

Oh ja, dat ben ik met je eens. De overheid is in deze ook een hufter, want ze hadden de marktwerking in de zorg moeten stoppen en dat hebben ze nagelaten. Een goede brede gezondheidszorg voor de hele bevolking en commercie gaat niet samen.
Let wel, ik ben niet tegen marktwerking hoor, maar wel tegen marktwerking in de zorg. Zorg hoort in mijn ogen een kerntaak van de overheid te zijn.
pi_59922928
Budgetten. En dat dan marktwerkinge noemen. Of ze zijn te ruim en het geld wordt over de balk gesmeten, of ze zijn te krap en ze worden verruimd. Dat is communistisch boekhouden op kosten van de belastingbetaler.

Wanneer kan ik die uitzuigtandarts nu eens een offerte vragen en vervolgens naar de concurrent lopen? Wanneer kunnen thuiszorginstellingen gewoon het geld krijgen die ze in een vrije markt verdiend hebben omdat ze zorg op maat kunnen leveren?
  zondag 6 juli 2008 @ 14:56:31 #11
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_59925922
quote:
Op zondag 6 juli 2008 09:36 schreef ethiraseth het volgende:
[quote]Ik zie niet staan dat minder mensen een zorg-baan willen?
Klopt, althans in dit stukje staat het niet. Maar steeds minder mensen willen dit doen.
Een familiekennis van ons doet het wel, denkt zelf te gaan stoppen ook. Niet om het werk an sich, maar vanwege 'het gedoe van de regering er om heen'.
Tevens worden er steeds minder eisen gesteld (+ dito lager loon / subsidie) aan het nieuwe personeel, een-oog leidt de blinde op en zo voort.
quote:
Wel zie ik staan dat er simpelweg teveel mensen zorg voor van alles en nog wat willen waardoor het geld op is.

Die zorg wil men niet, die is helaas nodig. Concrete vraag : Hoe groot denk jij dat het promillage / percentage 'ik wil gewassen en aangekleed worden, medicatie terwijl dat niet nodig is' mensen is onder al die klanten / patiënten is?
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_59926317
quote:
Op zondag 6 juli 2008 10:13 schreef kriele het volgende:
Veel thuiszorg organisaties vertikken het om financieel orde op zaken te stellen in eigen huis. Op deze manier proberen ze meer subsidie af te dwingen.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
  zondag 6 juli 2008 @ 15:38:47 #13
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_59926857
quote:
Op zondag 6 juli 2008 15:12 schreef FeestNummer het volgende:
Veel thuiszorg organisaties vertikken het om financieel orde op zaken te stellen in eigen huis. Op deze manier proberen ze meer subsidie af te dwingen.
De afgelopen maanden zag ik iets van 3 a 4 fraudes voorbij komen, gek genoeg(?) haalden die de mainstream media NIET.
Het kwam er simpel op neer: thuiszorg bonzen vulden zakken van henzelf en aangenomen familie / vrienden / advies-bureaus. Idem met van die 'vrije markt niet werkenden aan een baan helpen bureaus' (A raison 20.000+ euro per klantje)
  zondag 6 juli 2008 @ 19:30:12 #14
182269 sneakypete
On the edge
pi_59931427
Die zogenaamde marktwerking is niets anders dan een bezuiniging waarbij de verantwoordelijkheid is afgeschoven. Eerst op de gemeente, die daarna de verantwoording op het bordje legt van de instellingen. Ze hebben geen andere keus dan werken onder kostprijs om aanbestedingen te krijgen, waarna natuurlijk deze ellende ontstaat.
Terug naar af? Nee, juist meer, échte marktwerking.
  zondag 6 juli 2008 @ 20:17:21 #15
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_59932548
quote:
Op zondag 6 juli 2008 19:30 schreef sneakypete het volgende:
Terug naar af? Nee, juist meer, échte marktwerking.
Amerikaanse toestanden, nOg erger, maar ja men wil daar wel heen.
Dure zorg, en dus niet voor iedereen. Op de markt is je leven geen daalder waard, tenzij je een daalder HEBT.
  † In Memoriam † zondag 6 juli 2008 @ 20:21:30 #16
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59932642
quote:
Op zondag 6 juli 2008 20:17 schreef fokthesystem het volgende:
Amerikaanse toestanden, nOg erger, maar ja men wil daar wel heen.
Dure zorg, en dus niet voor iedereen. Op de markt is je leven geen daalder waard, tenzij je een daalder HEBT.
Verdiep je eerst een in de Amerikaanse zorgindustrie voor je Amerikaanse toestanden gaat roepen. Nee, niemand wil Amerikaanse toestanden, maar dat is precies waar we hier in Nederland heen gaan. Wij krijgen een steeds meer gereguleerde zorg met steeds meer overheidsbemoeienis en het gaat steeds slechter en het wordt steeds onbetaalbaarder.

De hele zorgsector vrijgeven!
Carpe Libertatem
  Admin zondag 6 juli 2008 @ 20:23:01 #17
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_59932679
quote:
Op zondag 6 juli 2008 09:36 schreef ethiraseth het volgende:
Ik zie niet staan dat minder mensen een zorg-baan willen? Wel zie ik staan dat er simpelweg teveel mensen zorg voor van alles en nog wat willen waardoor het geld op is.
"Willen"?
Nodig hebben en hard nodig hebben en dan nog krijgen ze een schamele 10 minuutjes..
Want denk nou niet dat er ruime zorg gegeven kan worden..
En het zijn niet alleen ouderen die hulp nodig hebben, als jij morgen van je fiets afplettert kun jij die hulp net zo hard nodig hebben.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zondag 6 juli 2008 @ 21:50:37 #18
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_59935261
quote:
Op zondag 6 juli 2008 20:23 schreef yvonne het volgende:

[..]

"Willen"?
Nodig hebben en hard nodig hebben en dan nog krijgen ze een schamele 10 minuutjes..
Want denk nou niet dat er ruime zorg gegeven kan worden..
En het zijn niet alleen ouderen die hulp nodig hebben, als jij morgen van je fiets afplettert kun jij die hulp net zo hard nodig hebben.
Naast de VOC mentaliteit van Balk cs. is er een soort van FOK! mentaliteit onder deze en gene forum bezoeker, zij redeneren als Hoogervorst:

Hoogervorst zegt netjes : "omgekeerde solidariteit in zorgverzekering"
Maar hij en cs. alhier willen eigenlijk roepen : 'Dat geprofiteer van die bejaarden en chronisch zieken
moet maar eens afgelopen zijn'

Dat is pas ziek, maar er is tevens geen hulp voor &
  Admin zondag 6 juli 2008 @ 21:53:17 #19
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_59935331
quote:
Op zondag 6 juli 2008 21:50 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Naast de VOC mentaliteit van Balk cs. is er een soort van FOK! mentaliteit onder deze en gene forum bezoeker, zij redeneren als Hoogervorst:

Maar hij en cs. alhier willen eigenlijk roepen : 'Dat geprofiteer van die bejaarden en chronisch zieken

Och, ik gun niemand van z'n fiets af te pletteren hoor en hulp nodig te hebben, ik kom wel zorgen en verplegen, en iedere kritikaster mag eens een ochtendje met me mee..
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_59936126
quote:

[..]

En wie hier op Fok willen dat eignelijk roepen dan?
pi_59937793
quote:

Hoogervorst zegt netjes : "omgekeerde solidariteit in zorgverzekering". Maar hij en cs. alhier willen eigenlijk roepen : 'Dat geprofiteer van die bejaarden en chronisch zieken moet maar eens afgelopen zijn'
De pot verwijt de ketel, want je opstelling is even demagogisch als dat je anderen verwijt. Het is erg makkelijk om te roepen dat er altijd maar onbeperkt geld moet zijn voor de gezondheidszorg, maar met met de mega-vergrijzing komen de grenzen van wat betaalbaar is gewoon domweg in zicht. Je kunt niet het halve nationale inkomen aan zorg besteden, net zo min als dat je dat aan onderwijs, het leger of sociale uitkeringen kunt doen.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
  zondag 6 juli 2008 @ 23:49:26 #22
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_59938753
quote:
Op zondag 6 juli 2008 23:03 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

[quote]De pot verwijt de ketel, want je opstelling is even demagogisch als dat je anderen verwijt.
Dat mag je zo betitelen, ik zeg dat het niet het geval is.
quote:
Je kunt niet het halve nationale inkomen aan zorg besteden, net zo min als dat je dat aan onderwijs, het leger of sociale uitkeringen kunt doen.
Nee de halve pot plus 1 % gaat naar 2 a 5 % van de bevolking, hen ontbreekt op materieel(!) vlak niets.
pi_59940946
quote:
Op zondag 6 juli 2008 00:16 schreef fokthesystem het volgende:
Het is begonnen, minder mensen die een zorg-baan willen, in combinatie met vergrijzing is:
[..]

Het zal een vieze boel worden, met op lange termijn schade voor anderen ook buitenshuis, misschien keert de pest wel terug op enig moment.
geld is nodig voor de aandeelhouders van de marktwerking bedrijven
pi_59942759
quote:
Op zondag 6 juli 2008 20:21 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Verdiep je eerst een in de Amerikaanse zorgindustrie voor je Amerikaanse toestanden gaat roepen. Nee, niemand wil Amerikaanse toestanden, maar dat is precies waar we hier in Nederland heen gaan. Wij krijgen een steeds meer gereguleerde zorg met steeds meer overheidsbemoeienis en het gaat steeds slechter en het wordt steeds onbetaalbaarder.

De hele zorgsector vrijgeven!

De boel vrijgeven? De zooi in handen geven van de criminele zorgverzekeraars, die er alles maar dan ook alles aan zullen doen om jou maar niet en/of veel te laat uit te hoeven te betalen? No thanx
pi_59942839
quote:
Op maandag 7 juli 2008 10:27 schreef kriele het volgende:

[..]

De boel vrijgeven? De zooi in handen geven van de criminele zorgverzekeraars, die er alles maar dan ook alles aan zullen doen om jou maar niet en/of veel te laat uit te hoeven te betalen? No thanx
Lekker objectieve reactie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')