abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 juni 2008 @ 14:07:43 #1
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_59171624
Politiek, let op uw mensen. Leden, scheid het kaf van het koren, maak de macht- en/of geld-geilen onder u niet de bobo's in den haag.

TE kapitalistisch geld 'verdienen' is ook een ziekte, en een gevaarlijke, want hoewel maar deels besmettelijk, sowieso zijn de neven-effecten voor velen negatief. In de natuur kan je maar zo veel eten en drinken, heb je maar zoveel m2 nodig voor gewas en wonen. Een jager kreeg respect (en vrouwen, sterk nageslacht) als hij qua eten een gnoe mee naar het kamp nam, in zijn eentje gevangen, maar opeten alleen kon die het niet.

President Edgar J Hoover zei het overigens gelijk dat het opkwam al: 'kapitalisme kan werken, ware het niet dat die kapitalisten zo verdomde hebzuchtig zijn!'
Een ziekte dus, rupsjes nooit genoeg, onbalans brengende in de economie.
Dan kan men overigens nog zeggen: ja maar de Romeinen hadden dit ook al bijv.
Ja, maar daar was het dan ook nog echt(!) dat de leiders voorop liepen als de shit de 'airco bladen slaven bewegers' raakte. Het gaat echter over de gekte anno nu, 2008.

En ik haal op voorhand onderuit het simpele: dat ik jaloers ben, mensen die dit zo waarnemen hebben het zelf ook wel eens zeer goed :-)
Ik kom vaak zat bij bedrijven, van zzp zelfstandigen (die ook miljonair zijn qua huizen/kantoor/wekplaats bezit dan) met een vak tot administratief-- retail enz handel met 10 a 50 werknemers. En zoals ik elders al zei: ook een goed chirurg mag wat mij betreft belastingvrij 1 miljoen netto per jaar scoren.

Voor wie het nog niet weet, 51% van het wereld kapitaal (dat de aarde zelf gratis geeft, middels de grondstoffen) ligt bij 5% van de mensen, nog een andere berekening laat zelfs zien dat dit 2% van de wereldbevolking is.

Hoe dan ook, een ziekte dus, TE veel geld willen. Dat graaien op nivo gaat veel verder dan hard werken voor je mini-miljonairs bestaan. Wat ik dus met name verafschuw zijn die lieden die niks opzetten, maar wel de poet verdelen. Ergens een zooitje van maken (waar dan de derde van profiteert...) en dan met tig ton/miljoen weg mogen.

Een hekel heb ik dus aan hen die helemaal niet zo hard werken maar wel geld staan te scheppen, ik noem dat : ziektebeeld. Door mis opvatting en niet-brede scholing door velen gezien als normaal.
En die ouders leren het hun kinderen ook zo, nu al een jaar of pak m beet 300.

Oneerlijk delen is tot kunst verheven, na hen de zondvloed. De politiek kijkt toe, blaft af en toe, maar bevat tevens de aankomend commissarissen , directeuren, en raad van bestuurders.

Getverdemme, de wereld gaat langzaam ten onder aan geld-zieke lieden. Mensen die 'geld voor hen laten werken...' waar de beleggers via management zorgen dat werknemers moeten inleveren,ten gunste van de belegger.
Nou ik heb net ff 500 euro in de tuin gegooid, gras moet gemaaid worden, er staat wat onkruid tussen wat tegels, snoeien e.d. maar dat geld werkte voor geen meter.

Dit is de realiteit: de aarde heeft, 'geeft' (wij pakken dat gewoon), met die gift produceren we, en van de verdiende miljoen euro aan dat product gaat er 49% naar bijv. 1000 werknemers en 51% naar de directeur.
Directeur: 510 duizend euro, werknemers: 490 euro.. en daar gaat nog af: hypotheek/huur gelden welke naar administratie gaat in feitte (bouwen is al gedaan en afbetaald vaak) , gas water en licht, persoonlijk of OV vervoer, eten drinken kleding e.d.

Ziek.. geen geldzorgen hebben is prima, geld overhouden terwijl je ruim leeft, mooi man, rijkdom ten gevolge van hard werken en/of ondernemers risico;s uitstekend, geniet er van.
Alles meer voor minder inzet: ziektebeeld, rupsjes nooit genoeg.

Sociaal kapitalisme, in een omheining van (echte!) democratie kan een redelijk utopia in NL bereiken, maar helaas had en heeft Edgar J Hoover gelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door fokthesystem op 06-06-2008 14:19:38 ]
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  vrijdag 6 juni 2008 @ 14:10:38 #2
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_59171709
Je bent jaloers
zzz
pi_59171811
Economie is organisch en maakt dat hele continenten evolueren.
pi_59171844
Je hebt gelijk. Maar geld is macht, wij hebben het niet en de rijken wel. De enige oplossing is zelf ook rijk worden en dingen van binnenuit veranderen, maar tegen die tijd ben je zelf al in de ban van de macht/het geld geraakt.
Ja, ik generaliseer.
pi_59171875
het wordt ons ook al wel van kinds af aan aangeleerd:
Even a broken clock is right twice a day.
pi_59171898
En een nog beter voorbeeld

De 'arbeider' kijkt er naar en ziet het aan met lede ogen..
pi_59171936
Malthus is al heel lang dood. Kapitalisme zorgt voor een veel betere allocatie van schaarse bronnen dan welk ander systeem dan ook.

Maar onvermoeibaar blijven ze het proberen: het goedpraten van dwang en geweld. Vroeger gebeurde dat altijd met een verwijzing naar de 'arme mensen'. Nu zelfs de grootste communist wel inziet dat kapitalisme alleen maar voor veel rijkere mensen gezorgd heeft gooien ze het over een andere boeg. Nu moeten de pistolen voor de bloemetjes en de beestjes ingezet worden. What's next?
pi_59172027
Zodra je winstbelang boven humaan belang stelt ben je verkeerd bezig, simpel zat.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 14:25:00 #9
8369 speknek
Another day another slay
pi_59172101
Verplicht leesvoer voor TS

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_59176780
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 14:25 schreef speknek het volgende:

[ link | afbeelding ]
Dan ben je wel even van de straat zeg.

En overigens TS, dat graaien waar jij het over hebt kan vaak alleen maar bij gratie van de overheid. Neem bijvoorbeeld een mijnbedrijf dat door connecties in de politiek een licentie krijgt om als enige een mijn te mogen ontginnen. Of wat te denken van de banken die in de huidige periode al meer dan 1000 miljard (ja 1 biljoen) Dollar aan steun van de overheid hebben ontvangen omdat zij slechte producten verkocht hebben. De overheid zorgt er vaak voor dat er lagunes ontstaan binnen een op zich vrije markt, en juist in die lagunes zitten de grote graaiers, mensen die weinig nut toevoegen maar wel tassen met geld ophalen.

[ Bericht 34% gewijzigd door Bolkesteijn op 06-06-2008 16:51:37 ]
pi_59178577
quote:

[ link | afbeelding ]
Ik ben wel eens aan dat boek begonnen, maar er is geen doorkomen aan. Heb pas geleden de eerste 500 blz van Fountainhead gelezen: hetzelfde probleem. Maar ik heb mezelf beloofd om dat boek uit te lezen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_59179132
Money kicks ass.
pi_59179174
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 14:18 schreef kortsluiting87 het volgende:
En een nog beter voorbeeld

[ afbeelding ]

De 'arbeider' kijkt er naar en ziet het aan met lede ogen..
Maar die eend in dat matrozenpakje heeft wel 3 neefjes en Katrien terwijl Dagobert keihard heeft gewerkt
Dagobert Duck word als een zuinig figuur neergezet, dat hij bakken met geld verdiend is vers 2.

Maar ik geef TS gelijk teveel mensen blijven doorgaan met scheppen zonder naar de gevolgen te kijken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Dementor op 06-06-2008 18:47:24 ]
pi_59179538
Ja leuk, alleen "sociaal kapitalisme" is natuurlijk een term die met zichzelf in tegenspraak is.

Je laat de staat de mensen van een deel van hun geld beroven en je geeft het aan een steeds groter wordende groep zielige ploeteraars, ̣f je heft een minimum aan belasting en je doet een appèl aan iedereen om elkaar te ondersteunen. Het eerstgenoemde leid tot een samenleving vol met geatomiseerde individuen die als een junk afhankelijk zijn van de overheid, het tweede zorgt voor een vitale samenleving waar iedereen krijgt wat hij verdient.
  † In Memoriam † vrijdag 6 juni 2008 @ 18:51:30 #15
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59179630
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 18:47 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ja leuk, alleen "sociaal kapitalisme" is natuurlijk een term die met zichzelf in tegenspraak is.

Je laat de staat de mensen van een deel van hun geld beroven en je geeft het aan een steeds groter wordende groep zielige ploeteraars, ̣f je heft een minimum aan belasting en je doet een appèl aan iedereen om elkaar te ondersteunen. Het eerstgenoemde leid tot een samenleving vol met geatomiseerde individuen die als een junk afhankelijk zijn van de overheid, het tweede zorgt voor een vitale samenleving waar iedereen krijgt wat hij verdient.
Ja, of je heft gewoon helemaal geen belasting.
Carpe Libertatem
  vrijdag 6 juni 2008 @ 18:54:31 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_59179707
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 18:01 schreef Lyrebird het volgende:
Ik ben wel eens aan dat boek begonnen, maar er is geen doorkomen aan. Heb pas geleden de eerste 500 blz van Fountainhead gelezen: hetzelfde probleem. Maar ik heb mezelf beloofd om dat boek uit te lezen.
Atlas Shrugged kan ik me wel wat bij voorstellen, een van de langste boeken ooit geschreven, en als je aankomt bij de 80 pagina's monoloog heb je wel iets van . Maar ik vond ze allebei, en zeker the Fountainhead behoorlijk vlot geschreven. Apart dus!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_59184000
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 18:54 schreef speknek het volgende:

[..]

Atlas Shrugged kan ik me wel wat bij voorstellen, een van de langste boeken ooit geschreven, en als je aankomt bij de 80 pagina's monoloog heb je wel iets van . Maar ik vond ze allebei, en zeker the Fountainhead behoorlijk vlot geschreven. Apart dus!
voor de mensen die niet van lezen houden:
http://www.imdb.com/title/tt0480239/
Even a broken clock is right twice a day.
pi_59186391
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 14:22 schreef Salvad0R het volgende:
Zodra je winstbelang boven humaan belang stelt ben je verkeerd bezig, simpel zat.
De wil om vooruit te komen heeft ons zover gebracht als we nu zijn. Kapitalisme heeft ons in staat gesteld humaan te zijn.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 23:08:59 #19
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_59186750
quote:

[ link | afbeelding ]
Haha, best grappig, ik las de TP en dacht gelijk aan dit boek Heb em een paar maanden terug uitgelezen, erg goed boek (al zitten er imho wel wat haken en ogen aan, maar enfin). ben nu bezig met Fountainhead.
pi_59186942
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 23:08 schreef Richie_Rich het volgende:
ben nu bezig met Fountainhead.
Zou ik dan Richie_Rich zijn, zonder dat ik zelf weet...
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 6 juni 2008 @ 23:49:37 #21
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_59187983
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 23:15 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Zou ik dan Richie_Rich zijn, zonder dat ik zelf weet...
Wie weet? Waar zit je nu in het boek?

En ben ik de enige die bij Ellsworth Toohey aan Marcel van Dam moet denken
  zaterdag 7 juni 2008 @ 16:12:36 #22
8369 speknek
Another day another slay
pi_59194945
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 23:08 schreef Richie_Rich het volgende:
Haha, best grappig, ik las de TP en dacht gelijk aan dit boek Heb em een paar maanden terug uitgelezen, erg goed boek (al zitten er imho wel wat haken en ogen aan, maar enfin). ben nu bezig met Fountainhead.
Het is dan ook wel een behoorlijke Wesley Mouch uitspraak. Onder het mom van 'sociaal zijn' geld van de topmensen afpakken en het aan mensen geven omdat die ook behoeftig zijn om geld, niet omdat ze hebben laten zien hogerop te willen komen. Waarschijnlijk ook nog met de impliciete gedachte dat het bestaan van die hele rijke succesvolle mensen de TS' eigen middelmatigheid benadrukken, en dat is een wereld waar hij niet in wil leven.

Maar er zitten inderdaad wel wat haken en ogen aan. Niet voor niets kiest Rand altijd voor de beroepsgroepen waar echt iets gemaakt wordt, de staalindustrie, spoorwegen, constructie, kunst. Dat zijn heldere voorbeelden. Maar inmiddels leven we in een veel meel servicegerichte wereld, en dan wordt het allemaal wat minder duidelijk. TS heeft het ook over bijvoorbeeld speculanten, mensen die de waarde van hun bedrijf opstuwen door te zinspelen op opbreking en zo zichzelf verrijken terwijl hun eigen product minder waard wordt. Dat is een wat vertroebeld beeld waarvan ik me afvraag of Rand's ideaal daar een pasklaar antwoord opheeft.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 16:14:50 #23
8369 speknek
Another day another slay
pi_59194997
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 23:49 schreef Richie_Rich het volgende:
En ben ik de enige die bij Ellsworth Toohey aan Marcel van Dam moet denken
Hehe niet per se Van Dam. Maar het is een prototype PvdAer. Een intelligent persoon die heel nobel lijkt te zijn, maar met verdorven idealen die heel subtiel zijn. Jammer genoeg ontspoort het tegen het einde van het boek. Da's het jammere aan Ayn Rand, is ze bezig een heel subtiel boek te schrijven, slaat ze haar punt op het laatst met een gigantische voorhamer de grond in.
pi_59195262
quote:

[ link | afbeelding ]
leuk en aardig maar daar zitten ook flinke haken en ogen aan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_59195364
rot op met je kut communistische gedachtes, alleen mensen die zelf het niet ver in het leven hebben geschopt denken er zo over
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')