Dan ben je wel even van de straat zeg.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 14:25 schreef speknek het volgende:
Verplicht leesvoer voor TS
[ link | afbeelding ]
Ik ben wel eens aan dat boek begonnen, maar er is geen doorkomen aan. Heb pas geleden de eerste 500 blz van Fountainhead gelezen: hetzelfde probleem. Maar ik heb mezelf beloofd om dat boek uit te lezen.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 14:25 schreef speknek het volgende:
[ link | afbeelding ]
Maar die eend in dat matrozenpakje heeft wel 3 neefjes en Katrien terwijl Dagobert keihard heeft gewerktquote:Op vrijdag 6 juni 2008 14:18 schreef kortsluiting87 het volgende:
En een nog beter voorbeeld
[ afbeelding ]
De 'arbeider' kijkt er naar en ziet het aan met lede ogen..![]()
Ja, of je heft gewoon helemaal geen belasting.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 18:47 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ja leuk, alleen "sociaal kapitalisme" is natuurlijk een term die met zichzelf in tegenspraak is.
Je laat de staat de mensen van een deel van hun geld beroven en je geeft het aan een steeds groter wordende groep zielige ploeteraars, ņf je heft een minimum aan belasting en je doet een appčl aan iedereen om elkaar te ondersteunen. Het eerstgenoemde leid tot een samenleving vol met geatomiseerde individuen die als een junk afhankelijk zijn van de overheid, het tweede zorgt voor een vitale samenleving waar iedereen krijgt wat hij verdient.
Atlas Shrugged kan ik me wel wat bij voorstellen, een van de langste boeken ooit geschreven, en als je aankomt bij de 80 pagina's monoloog heb je wel iets vanquote:Op vrijdag 6 juni 2008 18:01 schreef Lyrebird het volgende:
Ik ben wel eens aan dat boek begonnen, maar er is geen doorkomen aan. Heb pas geleden de eerste 500 blz van Fountainhead gelezen: hetzelfde probleem. Maar ik heb mezelf beloofd om dat boek uit te lezen.
voor de mensen die niet van lezen houden:quote:Op vrijdag 6 juni 2008 18:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Atlas Shrugged kan ik me wel wat bij voorstellen, een van de langste boeken ooit geschreven, en als je aankomt bij de 80 pagina's monoloog heb je wel iets van. Maar ik vond ze allebei, en zeker the Fountainhead behoorlijk vlot geschreven. Apart dus!
De wil om vooruit te komen heeft ons zover gebracht als we nu zijn. Kapitalisme heeft ons in staat gesteld humaan te zijn.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 14:22 schreef Salvad0R het volgende:
Zodra je winstbelang boven humaan belang stelt ben je verkeerd bezig, simpel zat.
Haha, best grappig, ik las de TP en dacht gelijk aan dit boekquote:Op vrijdag 6 juni 2008 14:25 schreef speknek het volgende:
[ link | afbeelding ]
Zou ik dan Richie_Rich zijn, zonder dat ik zelf weet...quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:08 schreef Richie_Rich het volgende:
ben nu bezig met Fountainhead.
Wie weet? Waar zit je nu in het boek?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:15 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Zou ik dan Richie_Rich zijn, zonder dat ik zelf weet...
Het is dan ook wel een behoorlijke Wesley Mouch uitspraak. Onder het mom van 'sociaal zijn' geld van de topmensen afpakken en het aan mensen geven omdat die ook behoeftig zijn om geld, niet omdat ze hebben laten zien hogerop te willen komen. Waarschijnlijk ook nog met de impliciete gedachte dat het bestaan van die hele rijke succesvolle mensen de TS' eigen middelmatigheid benadrukken, en dat is een wereld waar hij niet in wil leven.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:08 schreef Richie_Rich het volgende:
Haha, best grappig, ik las de TP en dacht gelijk aan dit boekHeb em een paar maanden terug uitgelezen, erg goed boek (al zitten er imho wel wat haken en ogen aan, maar enfin). ben nu bezig met Fountainhead.
Hehe niet per se Van Dam. Maar het is een prototype PvdAer. Een intelligent persoon die heel nobel lijkt te zijn, maar met verdorven idealen die heel subtiel zijn. Jammer genoeg ontspoort het tegen het einde van het boek. Da's het jammere aan Ayn Rand, is ze bezig een heel subtiel boek te schrijven, slaat ze haar punt op het laatst met een gigantische voorhamer de grond in.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:49 schreef Richie_Rich het volgende:
En ben ik de enige die bij Ellsworth Toohey aan Marcel van Dam moet denken![]()
leuk en aardig maar daar zitten ook flinke haken en ogen aan.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 14:25 schreef speknek het volgende:
[ link | afbeelding ]
Nah, ik denk zelden met andermans gedachten.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 14:25 schreef speknek het volgende:
Gata u voor.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 16:27 schreef Originele_Naam het volgende:
[quote]rot op
,quote:met je kut communistische gedachtes
Haaa haa bullsjit-oeeeequote:alleen mensen die zelf het niet ver in het leven hebben geschopt denken er zo over
het feit al dat je reageert op mijn onzin reactie weergeeft jouw niveau en het niveau van je topicquote:Op zaterdag 7 juni 2008 17:00 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Gata u voor.
[..]
,
Lees nog eens goed, je conclusie is erg simplistisch.
[..]
Haaa haa bullsjit-oeeee
De OP liegt er niet om.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 16:58 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Nah, ik denk zelden met andermans gedachten.
Dus de bedrijven en hun management gaan er niet op achteruit, daar kan je rustig je geld op zetten m.i., over de chauffeurs zegt dit stukje qua inkomen niets.quote:De busbedrijven doen een dringend beroep op de vakbonden om de staking in
het streekvervoer op te schorten.Ze willen tijd om de adviezen van senator
Klaas de Vries uit te voeren.Die heeft een rapport opgemaakt over de problemen
in het streekvervoer.
Volgens De Vries moet de overheid de bedrijven helpen om uit de financiėle
problemen te komen,bijvoorbeeld door tijdelijk toe te staan dat de bussen op
goedkopere diesel rijden.
De Vries pleit ook voor een kortlopende overbruggings-cao.Arriva,Connexxion en
Veolia willen die adviezen uitvoeren, maar dan moet er niet worden gestaakt.
Met die nuance: alleen in jouw wereldje.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 21:50 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
het feit al dat je reageert op mijn onzin reactie weergeeft jouw niveau en het niveau van je topic
Dat kan je op 3 manieren lezen en opvatten a.h.w.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:45 schreef Picchia het volgende:
De OP liegt er niet om.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/6211250.stmquote:In contrast, some citizens of the rich countries have more debt than assets - making them, the report says, among the poorest in the world in terms of household wealth.
Semantiek. Zoals ik elders al zeg: goede economen kunnen naar een model toerekenen of er van af, de betaler bepaalt. Maar ja wie is gekker: de groot-graaiers of zij die het graaien mogelijk maken?quote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:54 schreef Picchia het volgende:
Ik zal een leuk stukje citeren uit het onderzoek waar jij naar verwijst.
[..]
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/6211250.stm
Met mijn hypotheek behoor ik tot de armste mensen van de wereld. Triest hč.
Daarom kan je die cijfers ook niet voor lief nemen. Ze zijn erg relatief.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:58 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Semantiek. Zoals ik elders al zeg: goede economen kunnen naar een model toerekenen of er van af, de betaler bepaalt.
Dat is wel heel erg simpel. Die groot-graaiers zijn veelal bezig met het organiseren van productie. Hoe meer geld erin omgaat, hoe meer mensen met ze moeten samenwerken. En hoe groter het proces wordt, hoe meer inkomen naar binnen stroomt. Als je met veel mensen handelt of samenwerkt dan is het onvermijdelijk dat er veel geld in om zal gaan. Iedere partij haalt daar voordeel uit.quote:Immers de nullen maken de miljonair...
Maar ja wie is gekker: de groot-graaiers of zij die het graaien mogelijk maken?
Hoe kan iemand graaien zijn als hij gewoon producten verkoop? Ben ik een graaier als de producten die ik verkoop goed lopen of ben ik gewoon een goede zakenman?quote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:58 schreef fokthesystem het volgende:
Maar ja wie is gekker: de groot-graaiers of zij die het graaien mogelijk maken?
Immers de nullen maken de miljonair...
Economen kunnen helemaal niks als zij de voorkeuren van individuen niet kennen, zonder die voorkeuren valt er helemaal niks toe te rekenen. Het blijkt echter heel erg lastig te zijn wat de voorkeuren van individuen zijn en dan zijn die voorkeuren vaak ook nog een tegenstrijdig. En dan komt de kracht van het kapitalisme om de hoek kijken, dat systeem is in staat zonder de voorkeuren van mensen te kennen toch voor een behoorlijk efficiėnte toerekening te zorgen.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:58 schreef fokthesystem het volgende:
Semantiek. Zoals ik elders al zeg: goede economen kunnen naar een model toerekenen of er van af, de betaler bepaalt.
Ben je een graaier als je je eigen salaris verdubbelt maar van je werknemers eist dat ze geld inleveren?quote:Op zondag 8 juni 2008 00:07 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hoe kan iemand graaien zijn als hij gewoon producten verkoop? Ben ik een graaier als de producten die ik verkoop goed lopen of ben ik gewoon een goede zakenman?
Ja.quote:Op zondag 8 juni 2008 12:12 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ben je een graaier als je je eigen salaris verdubbelt maar van je werknemers eist dat ze geld inleveren?
Lees de OP nog eens door en koppel mij terug de voorbeelden die zouden wijzen op een rechts graaigraag = goed individu. Dat ben ik niet, maar precies jouw vraag, het antwoord er op, staat er 3 keer of zo in.quote:Op zondag 8 juni 2008 00:07 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hoe kan iemand graaien zijn als hij gewoon producten verkoop? Ben ik een graaier als de producten die ik verkoop goed lopen of ben ik gewoon een goede zakenman?
De werknemer gaat er toch mee accoord?quote:Op zondag 8 juni 2008 12:12 schreef ethiraseth het volgende:
Ben je een graaier als je je eigen salaris verdubbelt maar van je werknemers eist dat ze geld inleveren?
reageer je weerquote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:50 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Met die nuance: alleen in jouw wereldje.
Salarisverlaging kan niet eenzijdig gedaan worden.quote:Op zondag 8 juni 2008 12:12 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Doet de OV staking je een belletje rinkelen?quote:
De werknemer krijgt salaris, het stoppen in groei daarvan (inflatie correctie) of terugdraaien daarvan heet in de volksmond gewoon 'afpakken, rechten minderen, genaaid worden' etc.quote:Op zondag 8 juni 2008 12:35 schreef Picchia het volgende:
Werknemers leveren geen geld in, werknemers ontvangen geld.
De werknemer is vrij om een andere baan te zoeken die wel voldoet aan de eisen van die werknemer. Als je het niet eens bent met salarisverhogingen had je dat moeten onderhandelen en wellicht moeten nadenken voor je je krabbel zet.quote:Op zondag 8 juni 2008 20:09 schreef fokthesystem het volgende:
De werknemer krijgt salaris, het stoppen in groei daarvan (inflatie correctie) of terugdraaien daarvan heet in de volksmond gewoon 'afpakken, rechten minderen, genaaid worden' etc.
En al die termen zijn fout.quote:Op zondag 8 juni 2008 20:09 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
De werknemer krijgt salaris, het stoppen in groei daarvan (inflatie correctie) of terugdraaien daarvan heet in de volksmond gewoon 'afpakken, rechten minderen, genaaid worden' etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |