Eerdere topicsquote:Deflation – A fall in the general price of goods and services. This problem, seen during the Great Depression, hurts economic growth as consumers wait for prices to fall. By contrast, "disinflation" is a benign reduction in the inflation rate.
Inflation – A rise in the general price of goods and services. When out of control, it constrains saving and investment in the economy. The rate of inflation is most often measured by changes in the Labor Department's consumer price index.
Recession – A sharp contraction in economic activity and employment. A common but informal measure is two consecutive quarters with a decline of national output. A recession is officially declared by a committee of the National Bureau of Economic Research in Boston – this occurs after the fact when final data have arrived and been analyzed.
Stagflation – A combination of stagnation (manifested as significant unemployment and slow or negative economic growth) and entrenched inflation – a phenomenon that characterized the 1970s in America.
quote:U.S. June nonfarm payrolls fall 62,000
By Rex Nutting
Last update: 8:30 a.m. EDT July 3, 2008
Comments: 13
WASHINGTON (MarketWatch) - The U.S. economy shed 62,000 jobs in June while the unemployment rate unexpectedly remained at a four-year high of 5.5%, the Labor Department reported Thursday. Payrolls have now fallen in all six months this year for a total job loss of 438,000, the strongest evidence that the economy fell into a recession. Job losses in June were worse than the 40,000 expected by economists surveyed by MarketWatch. The unemployment rate was expected to fall to 5.4%. Average hourly earnings rose by 6 cents, or 0.3%, in June. Payroll losses in April and May were revised down to show 52,000 more jobs lost in those months. End of Story
Google power!quote:Op donderdag 3 juli 2008 14:50 schreef ItaloDancer het volgende:
Kan iemand deel 13 ff linken, van de vorige is door paddy deel 14 gemaakt, en deel 13 is dan zeg maar geworden dat meltdown topic.
Dank je, ik weet dat ik het makkelijk had kunnen vinden, maar hier was ik dan net weer even (ineffectief) luiquote:Op donderdag 3 juli 2008 14:53 schreef Netstorm het volgende:
[..]
Google power!
Bulls, Bears & Bucks #13: Amerikaanse financiele meltdown
Inderdaad.. wat een jumpquote:
Renteverhoging was al ingecalculeerd, deed ie niks op.quote:Op donderdag 3 juli 2008 14:59 schreef Netstorm het volgende:
[..]
Inderdaad.. wat een jump
Maar met een rente verhoging krijg je toch uiteindelijk het tegenovergestelde, of ben ik nou gek?
maar die banencijfers waren toch niet positiefquote:Op donderdag 3 juli 2008 16:27 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Renteverhoging was al ingecalculeerd, deed ie niks op.
Maar wel op banencijfers (en misschien op de Trichet comments, al vond ik die niet positief).
VS inkoopmanagersindex dienstensector juni 48,2 ... BAD!
Dat is een financial tegenwoordig geloof ik ?quote:Op donderdag 3 juli 2008 17:34 schreef pberends het volgende:
'Mogelijk faillissement General Motors'
Printen ze dollars dan?quote:Op donderdag 3 juli 2008 17:35 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dat is een financial tegenwoordig geloof ik ?
Wat BTW betreft heeft hij volledig gelijk, dit zou alleen maar tot meer onrust leiden op het moment dat het niet nodig hebt (inflatie >3,5%), maar wat betreft de hogere accijnzen op tabakswaren: hier lijden alleen rokers aan, en die rokers worden steeds minder en minder. Vliegtaks is juist een prima maatregel om het gebruik van energie te beperken.quote:
Zou dat net zo goed werken als accijns op brandstof om het autorijden te beperken?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 14:47 schreef pberends het volgende:
Vliegtaks is juist een prima maatregel om het gebruik van energie te beperken.
Ja.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 14:51 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Zou dat net zo goed werken als accijns op brandstof om het autorijden te beperken?
Het vliegverkeer is enorm gegroeid door prijsvechters in de vliegindustrie. Echter hebben deze prijsvechters ook te maken met iets waarop ze niet kunnen bezuinigen: 1) brandstofkosten 2) belastingenquote:Op vrijdag 4 juli 2008 14:51 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Zou dat net zo goed werken als accijns op brandstof om het autorijden te beperken?
Dat is natuurlijk onzin, vloog ik in 2007 nog Jakarta-Singapore-Amsterdam en terug, vlieg ik een volgende keer naar Duitsland en ga ik dan met de auto naar Eindhoven toe. Amsterdam-Eindhoven deed ik altijd met de trein. En zo velen met mij blijkt wel uit het feit dat er al vluchten geschapt worden op Schiphol, terwijl het elders drukker wordt..quote:Op vrijdag 4 juli 2008 14:47 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat BTW betreft heeft hij volledig gelijk, dit zou alleen maar tot meer onrust leiden op het moment dat het niet nodig hebt (inflatie >3,5%), maar wat betreft de hogere accijnzen op tabakswaren: hier lijden alleen rokers aan, en die rokers worden steeds minder en minder. Vliegtaks is juist een prima maatregel om het gebruik van energie te beperken.
Onder die druk is de vliegtaks voor "korte" vluchten ook lager geworden. Uiteraard is het niet ideaal dat alleen Nederland de vliegtaks invoert. Dit moet Europees gebeuren. Maar het initiatief is prima.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:28 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, vloog ik in 2007 nog Jakarta-Singapore-Amsterdam en terug, vlieg ik een volgende keer naar Duitsland en ga ik dan met de auto naar Eindhoven toe. Amsterdam-Eindhoven deed ik altijd met de trein. En zo velen met mij blijkt wel uit het feit dat er al vluchten geschapt worden op Schiphol, terwijl het elders drukker wordt..
Met dat ene argument trap je inderdaad alles wat Nederland nu doet onderuit. Zoiets werkt niet voor een klein gebied. Maar Nederland is graag het braafste kindje uit de klas, dus toch maar vast invoeren.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:29 schreef pberends het volgende:
[..]
Onder die druk is de vliegtaks voor "korte" vluchten ook lager geworden. Uiteraard is het niet ideaal dat alleen Nederland de vliegtaks invoert. Dit moet Europees gebeuren. Maar het initiatief is prima.
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:32 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Met dat ene argument trap je inderdaad alles wat Nederland nu doet onderuit. Zoiets werkt niet voor een klein gebied. Maar Nederland is graag het braafste kindje uit de klas, dus toch maar vast invoeren.
Volgend jaar kan ik low-cost van Kuala Lumpur naar Manchester vliegen. Vanuit daar met de trein naar London en dan vanuit daar naar Roosendaal en dan naar Eindhoven. Al die extra treinen zijn gelukkig geen vervuiling, maar hee.. zo heeft Nederland het graag. Ik werk er graag aan mee!
paar euro? enkele honderen euro's voor alleen mezelf nog maar! (Goedkoper ticket, maar treinen erbij) Dus dat heb ik er graag voor over.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:34 schreef pberends het volgende:
[..].
Ik vind dat je voor die paar euro wel erg veel moeite doet. Hoeveel geld scheelt je dat nou daadwerkelijk?
Hoeveel bespaar je per keer dan? De vliegtax is toch 45 euro voor lange vluchten?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:38 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
paar euro? enkele honderen euro's voor alleen mezelf nog maar! (Goedkoper ticket, maar treinen erbij) Dus dat heb ik er graag voor over.
Het is niet alleen die 45 euro, maar ook het feit dat een gemiddeld retourticket 1200 euro kost tegenwoordig, en low-cost ongeveer de helft gaat kosten.. maak daar 2/3 van dan is dat nog 400 euro goedkoper... van dat geld kun je wel 200 euro uitgeven voor een treinreis Manchester-Eindhoven om nog gewoon 200 euro in je zak te steken. Voor 1 persoon nog maarquote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:39 schreef pberends het volgende:
[..]
Hoeveel bespaar je per keer dan? De vliegtax is toch 45 euro voor lange vluchten?
Ja, maar dat heeft nauwelijks iets meer met de vliegtaks te makenquote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:43 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Het is niet alleen die 45 euro, maar ook het feit dat een gemiddeld retourticket 1200 euro kost tegenwoordig, en low-cost ongeveer de helft gaat kosten.. maak daar 1/3 van dan is dat nog 400 euro... van dat geld kun je wel 200 euro uitgeven voor een treinreis Manchester-Eindhoven om nog gewoon 200 euro in je zak te steken. Voor 1 persoon nog maarBest de moeite waard dat extra reizen.
nauwelijks inderdaad, maar het wordt des te meer een sport het te omzeilen.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:44 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, maar dat heeft nauwelijks iets meer met de vliegtaks te maken![]()
.
Moet je mij ook niet proberen te dissen.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 16:00 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
nauwelijks inderdaad, maar het wordt des te meer een sport het te omzeilen.
Nou blij toe, kunnen we allemaal weer rustig slapenquote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:37 schreef pberends het volgende:
Speciale RTL Z uitzending van vandaag:
[ [url=http://i30.tinypic.com/2hyktnp.gif]afbeelding ]
klik[/url]
Ik vind dat heren de economen veel te positief zijn. Ze denken dat het allemaal nog maar een paar procentjes zakt en dan hebben we het wel gehad...quote:Op vrijdag 4 juli 2008 16:34 schreef Demophon het volgende:
[..]
Nou blij toe, kunnen we allemaal weer rustig slapen![]()
Valt mij op dat die economen het puur hebben over financiële patronen, en niet over of de oorzaken ervan al goed zijn opgelost.
Niet alleen de VS, maar een overgroot deel van de westerse wereld (incl. Nederland) leeft op een te grote financiële voet, ze geven maar geld uit die zij niet daadwerkelijk bezitten. We lenen maar en lenen maar, voor hypotheken voor huizen, voor een auto, een plasma TV, vakantie, etc. etc. Dat kan toch maar niet zo doorgaan?? We leven in een schulden economie!
Vandaag weer dus?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 16:47 schreef pberends het volgende:
RTL Video: Aandeel Fortis afgeslacht op beurs.
Idd, en dan te bedenken dat er mensen zijn die analisten klakkeloos volgen. Maar goed daar zitten ze voor, om de boel omhoog te lullen. Die paar procentjes sloegen op vandaag neem ik aan ?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 16:39 schreef pberends het volgende:
Ik vind dat heren de economen veel te positief zijn.
Lekker geslapen, Peter van Zadelhoff?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 16:47 schreef pberends het volgende:
RTL Video: Aandeel Fortis afgeslacht op beurs.
Tja, misschien doen we het beter dan de andere westerse landen, maar ook wij lenen er kwistig op los. Als we de staatsschuld zouden verdelen over alle inwoners in Nederland dan hebben we per hoofd van de bevolking vele tienduizenden euro's schuld. Tel daarbovenop nog 'ns de persoonlijke schulden die gemiddeld gezien ook tienduizenden euro's zijn. Ook Nederland leeft hevig op schulden.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 16:39 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik vind dat heren de economen veel te positief zijn. Ze denken dat het allemaal nog maar een paar procentjes zakt en dan hebben we het wel gehad.... Veel te naief. Ze gaan voorbij aan het feit dat de VS een structureel hoog handelstekort hebben, wat de oeroorzaak is van alle problemen. Dit astronomische tekort bestaat nog steeds en lijkt niet kleiner te worden.
Nederland als land leeft overigens niet op de pof hoor. We hebben 1) een begrotingsoverschot en 2) een torenhoog handelsoverschot, een van de hoogste ter wereld zelfs. We leven eigenlijk beneden onze stand. Wat wij wel doen is inderdaad veel te veel hypotheekgelden opnemen. Daarom hebben we ook een huizenbubbel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |