abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59889907
quote:
Wat BTW betreft heeft hij volledig gelijk, dit zou alleen maar tot meer onrust leiden op het moment dat het niet nodig hebt (inflatie >3,5%), maar wat betreft de hogere accijnzen op tabakswaren: hier lijden alleen rokers aan, en die rokers worden steeds minder en minder. Vliegtaks is juist een prima maatregel om het gebruik van energie te beperken.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 14:51:43 #27
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_59890026
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 14:47 schreef pberends het volgende:

Vliegtaks is juist een prima maatregel om het gebruik van energie te beperken.
Zou dat net zo goed werken als accijns op brandstof om het autorijden te beperken?
pi_59890037
Helemaal logisch vind ik het ook niet, maar het is iig niet best voor de economische groei wanneer dmv belastingverhogingen enerzijds en renteverhogingen anderzijds deze van twee kanten wordt afgeremd.
pi_59890764
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 14:51 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Zou dat net zo goed werken als accijns op brandstof om het autorijden te beperken?
Ja.
pi_59891013
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 14:51 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Het vliegverkeer is enorm gegroeid door prijsvechters in de vliegindustrie. Echter hebben deze prijsvechters ook te maken met iets waarop ze niet kunnen bezuinigen: 1) brandstofkosten 2) belastingen

Daardoor zullen zij simpelweg de prijzen moeten verhogen en wordt er op zijn beurt minder gevlogen en ook minder brandstof gebruikt.
pi_59891020
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 14:47 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat BTW betreft heeft hij volledig gelijk, dit zou alleen maar tot meer onrust leiden op het moment dat het niet nodig hebt (inflatie >3,5%), maar wat betreft de hogere accijnzen op tabakswaren: hier lijden alleen rokers aan, en die rokers worden steeds minder en minder. Vliegtaks is juist een prima maatregel om het gebruik van energie te beperken.
Dat is natuurlijk onzin, vloog ik in 2007 nog Jakarta-Singapore-Amsterdam en terug, vlieg ik een volgende keer naar Duitsland en ga ik dan met de auto naar Eindhoven toe. Amsterdam-Eindhoven deed ik altijd met de trein. En zo velen met mij blijkt wel uit het feit dat er al vluchten geschapt worden op Schiphol, terwijl het elders drukker wordt..
pi_59891050
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 15:28 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin, vloog ik in 2007 nog Jakarta-Singapore-Amsterdam en terug, vlieg ik een volgende keer naar Duitsland en ga ik dan met de auto naar Eindhoven toe. Amsterdam-Eindhoven deed ik altijd met de trein. En zo velen met mij blijkt wel uit het feit dat er al vluchten geschapt worden op Schiphol, terwijl het elders drukker wordt..
Onder die druk is de vliegtaks voor "korte" vluchten ook lager geworden. Uiteraard is het niet ideaal dat alleen Nederland de vliegtaks invoert. Dit moet Europees gebeuren. Maar het initiatief is prima.
pi_59891136
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 15:29 schreef pberends het volgende:

[..]

Onder die druk is de vliegtaks voor "korte" vluchten ook lager geworden. Uiteraard is het niet ideaal dat alleen Nederland de vliegtaks invoert. Dit moet Europees gebeuren. Maar het initiatief is prima.
Met dat ene argument trap je inderdaad alles wat Nederland nu doet onderuit. Zoiets werkt niet voor een klein gebied. Maar Nederland is graag het braafste kindje uit de klas, dus toch maar vast invoeren.

Volgend jaar kan ik low-cost van Kuala Lumpur naar Manchester vliegen. Vanuit daar met de trein naar London en dan vanuit daar naar Roosendaal en dan naar Eindhoven. Al die extra treinen zijn gelukkig geen vervuiling, maar hee.. zo heeft Nederland het graag. Ik werk er graag aan mee!
pi_59891180
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 15:32 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Met dat ene argument trap je inderdaad alles wat Nederland nu doet onderuit. Zoiets werkt niet voor een klein gebied. Maar Nederland is graag het braafste kindje uit de klas, dus toch maar vast invoeren.

Volgend jaar kan ik low-cost van Kuala Lumpur naar Manchester vliegen. Vanuit daar met de trein naar London en dan vanuit daar naar Roosendaal en dan naar Eindhoven. Al die extra treinen zijn gelukkig geen vervuiling, maar hee.. zo heeft Nederland het graag. Ik werk er graag aan mee!
.

Ik vind dat je voor die paar euro wel erg veel moeite doet. Hoeveel geld scheelt je dat nou daadwerkelijk?
pi_59891300
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 15:34 schreef pberends het volgende:

[..]

.

Ik vind dat je voor die paar euro wel erg veel moeite doet. Hoeveel geld scheelt je dat nou daadwerkelijk?
paar euro? enkele honderen euro's voor alleen mezelf nog maar! (Goedkoper ticket, maar treinen erbij) Dus dat heb ik er graag voor over.
pi_59891325
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 15:38 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

paar euro? enkele honderen euro's voor alleen mezelf nog maar! (Goedkoper ticket, maar treinen erbij) Dus dat heb ik er graag voor over.
Hoeveel bespaar je per keer dan? De vliegtax is toch 45 euro voor lange vluchten?
pi_59891420
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 15:39 schreef pberends het volgende:

[..]

Hoeveel bespaar je per keer dan? De vliegtax is toch 45 euro voor lange vluchten?
Het is niet alleen die 45 euro, maar ook het feit dat een gemiddeld retourticket 1200 euro kost tegenwoordig, en low-cost ongeveer de helft gaat kosten.. maak daar 2/3 van dan is dat nog 400 euro goedkoper... van dat geld kun je wel 200 euro uitgeven voor een treinreis Manchester-Eindhoven om nog gewoon 200 euro in je zak te steken. Voor 1 persoon nog maar Best de moeite waard dat extra reizen.
pi_59891447
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 15:43 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Het is niet alleen die 45 euro, maar ook het feit dat een gemiddeld retourticket 1200 euro kost tegenwoordig, en low-cost ongeveer de helft gaat kosten.. maak daar 1/3 van dan is dat nog 400 euro... van dat geld kun je wel 200 euro uitgeven voor een treinreis Manchester-Eindhoven om nog gewoon 200 euro in je zak te steken. Voor 1 persoon nog maar Best de moeite waard dat extra reizen.
Ja, maar dat heeft nauwelijks iets meer met de vliegtaks te maken .
pi_59891923
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 15:44 schreef pberends het volgende:

[..]

Ja, maar dat heeft nauwelijks iets meer met de vliegtaks te maken .
nauwelijks inderdaad, maar het wordt des te meer een sport het te omzeilen.
pi_59892743
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 16:00 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

nauwelijks inderdaad, maar het wordt des te meer een sport het te omzeilen.
Moet je mij ook niet proberen te dissen.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 16:34:03 #42
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_59892814
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 15:37 schreef pberends het volgende:
Speciale RTL Z uitzending van vandaag:

[ [url=http://i30.tinypic.com/2hyktnp.gif]afbeelding ]

klik[/url]
Nou blij toe, kunnen we allemaal weer rustig slapen

Valt mij op dat die economen het puur hebben over financiële patronen, en niet over of de oorzaken ervan al goed zijn opgelost.

Niet alleen de VS, maar een overgroot deel van de westerse wereld (incl. Nederland) leeft op een te grote financiële voet, ze geven maar geld uit die zij niet daadwerkelijk bezitten. We lenen maar en lenen maar, voor hypotheken voor huizen, voor een auto, een plasma TV, vakantie, etc. etc. Dat kan toch maar niet zo doorgaan?? We leven in een schulden economie!
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  vrijdag 4 juli 2008 @ 16:36:33 #43
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_59892865
weinig mis met lenen voor een hypotheek
pi_59892942
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 16:34 schreef Demophon het volgende:

[..]

Nou blij toe, kunnen we allemaal weer rustig slapen

Valt mij op dat die economen het puur hebben over financiële patronen, en niet over of de oorzaken ervan al goed zijn opgelost.

Niet alleen de VS, maar een overgroot deel van de westerse wereld (incl. Nederland) leeft op een te grote financiële voet, ze geven maar geld uit die zij niet daadwerkelijk bezitten. We lenen maar en lenen maar, voor hypotheken voor huizen, voor een auto, een plasma TV, vakantie, etc. etc. Dat kan toch maar niet zo doorgaan?? We leven in een schulden economie!
Ik vind dat heren de economen veel te positief zijn. Ze denken dat het allemaal nog maar een paar procentjes zakt en dan hebben we het wel gehad... . Veel te naief. Ze gaan voorbij aan het feit dat de VS een structureel hoog handelstekort hebben, wat de oeroorzaak is van alle problemen. Dit astronomische tekort bestaat nog steeds en lijkt niet kleiner te worden.

Nederland als land leeft overigens niet op de pof hoor. We hebben 1) een begrotingsoverschot en 2) een torenhoog handelsoverschot, een van de hoogste ter wereld zelfs. We leven eigenlijk beneden onze stand. Wat wij wel doen is inderdaad veel te veel hypotheekgelden opnemen. Daarom hebben we ook een huizenbubbel.
pi_59892975
Wat doet de markt het overigens slecht zeg. Wall Street gisteren groen, vandaag dicht maar futs wat lager...
En hier weer behoorlijk rood... met de AEX nog redelijk tov de rest van euroland.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 17:08:09 #47
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_59893393
quote:
Vandaag weer dus?

Auw...
  vrijdag 4 juli 2008 @ 17:28:28 #48
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_59893726
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 16:39 schreef pberends het volgende:
Ik vind dat heren de economen veel te positief zijn.
Idd, en dan te bedenken dat er mensen zijn die analisten klakkeloos volgen. Maar goed daar zitten ze voor, om de boel omhoog te lullen. Die paar procentjes sloegen op vandaag neem ik aan ?
.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_59893756
quote:
Lekker geslapen, Peter van Zadelhoff?
  vrijdag 4 juli 2008 @ 18:42:11 #50
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_59894813
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 16:39 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik vind dat heren de economen veel te positief zijn. Ze denken dat het allemaal nog maar een paar procentjes zakt en dan hebben we het wel gehad... . Veel te naief. Ze gaan voorbij aan het feit dat de VS een structureel hoog handelstekort hebben, wat de oeroorzaak is van alle problemen. Dit astronomische tekort bestaat nog steeds en lijkt niet kleiner te worden.

Nederland als land leeft overigens niet op de pof hoor. We hebben 1) een begrotingsoverschot en 2) een torenhoog handelsoverschot, een van de hoogste ter wereld zelfs. We leven eigenlijk beneden onze stand. Wat wij wel doen is inderdaad veel te veel hypotheekgelden opnemen. Daarom hebben we ook een huizenbubbel.
Tja, misschien doen we het beter dan de andere westerse landen, maar ook wij lenen er kwistig op los. Als we de staatsschuld zouden verdelen over alle inwoners in Nederland dan hebben we per hoofd van de bevolking vele tienduizenden euro's schuld. Tel daarbovenop nog 'ns de persoonlijke schulden die gemiddeld gezien ook tienduizenden euro's zijn. Ook Nederland leeft hevig op schulden.

Het blijkt trouwens dat dit leengedrag in Nederland alleen maar groter wordt. Vooral bij jongeren die het gedrag van op de pof leven en makkelijk geld uitgeven overneemt van de VS.

Fok nieuws - Financiële schulden Nederlanders verdubbeld
AD nieuws - Nederlanders dieper in de schulden
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')