Turquaz52 | donderdag 19 juni 2008 @ 23:09 |
So, veel Honda zwerfers hier, waaronder Raulbouli, Bietelboer, Pumatje , en niet zo lang hier: DurQ. Natuurlijk hebben we hier ook nog de Googol, maar hij houd zich koest met zijn CRX Del Solletje.. [edit mode]En natuurlijk ijsmeis!! ![]() ![]() Hier de Honda Projectjes: Van Googolplexian ![]() Van raulbouli: Project: Honda Civic Coupé Project: Honda Civic Coupé #2 ![]() En die van Puma: Project: Honda civic ed7 ![]() ![]() Honda. The Power Of Dreams. Honda is een automerk die al heel snel nieuwere technieken toepasten terwijl de overige merken nogsteeds bezig waren met uit hun neus te eten.. Zo kwam Honda met een techniek op het markt wat Heel veel vermogen kon uitpersen uit een redelijk klein motortje. De VTEC genaamd. Dit stond voor Variable Valve Timing and Lift Electronic Control System.. Bij VTEC wordt bij een bepaald toerental overgeschakeld van een “tamme” naar een “wilde” nok van de nokkenas. Daarmee wordt bereikt dat de motor extra vermogen levert wanneer daarom gevraagd wordt. Laterna nam BMW dit over met de VANOS, Toyota met de VTI etc.. Ook pasde Honda 4WS (4 wiel sturing) als eerst op de Honda prelude 3thGen: ![]() Nu (na 22 jaar later ongeveer) komt Renault ook met dit idee op het markt.. ![]() De Mitsubitsi nam het idee van Honda ook over en pasde dit toe op de 3000GT en als ik me niet vergis ook op de Galant VR's. Honda is gewoon een auto merk dat iets bereikt waar andere merken dikke haardrogers op zetten.. Dont get it? B16a De legedarische blok allertijden. MAAR een 1.6je, endan 160PK. een gemiddelde 1.6je zit op de 90PK, laat staan sommige auto's: 2.0 met maar 135PK!!!!!!! En dit zonder turbo's ![]() Vergeet niet dat in de Type-R een B16b bevond met 180(!!!)PK's!!!! Dit is ruim 113,5PK per liter!! Kun je je voorstellen? Ik kan hier wel een heel verhaal schrijven.. maar het is zo dat we hier 7 pagina's gaan vol discuseren en vragen gaan stellen/beantwoorden en Pics gaan posten hier!! JDM of niet, Sjonnie of niet.. Alles is welkom. Greetz,, Turqiee52.... Prelude 4thGen gek ![]() ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door ThaFreak op 26-06-2008 19:26:20 ] | |
Arclight-S | vrijdag 20 juni 2008 @ 05:57 |
quote:Alfa heeft blokken van 1.8 waar ze 145 pk uit persen, en volvo heeft weer bijvoorbeeld een blok van 2.5 waar ze 144 uit halen. Het verschil zit hem in het feit dat de 2.5 veel langer meegaat dan zo'n honda blok. Ik wil geen dicussie starten dat honda blokken slecht zijn maar dat niet elke automerk probeert om zoveel mogelijk uit een blok te halen. | |
Turquaz52 | vrijdag 20 juni 2008 @ 08:50 |
quote:Ik heb deze verhaaltje in veel topics verteld.. maar ja.. Mijn oom had 1 jaar geleden 5 jaar lang met het zelfde auto gereden.. de Honda Civic 1.5 Coupe LSi met ruim 102 ponies onder de kap ![]() Maar hij was een type wat een beetje van snelheid en geluid hield.. Elke morgen waneer de auto nog koud is, instappen.. starten, endan langzaam fftjes 10 meter rijden na de grote weg.. Enda de gaspedaal langzaaam helemaal induwen.. en dat tot in de begrenzer,, endat deed ie dan weer ook in de 2e en 3e versnelling.. als de motor koud was.. En dit deed ie elke morgen. PUUR voor het geluid.. Omdat de Civicjes zouwn mooi krijsend geluid hebben,, ![]() ![]() En nee zijn auto was niet getuned of gestyled ofzoo... hier een pic: ![]() (foto nog met mobieltje gemaakt toen, dus slecht kwaliteit) Hij heeft de auto met 110k op de teller gekocht en weer VERkocht met 360k op teller ![]() En echt, de auto heeft GEEN onderhoud gehad ![]() Honda maakt uiterst sterke motorblokken!! Niet kapot te krijgen ![]() Kan denk je een Alfa dit aan? Of een Volvo?? Dacht het niet he ![]() RIP voor de Honda in de video ![]() ** Edit ** Ook RIP voor de Vicje van mn oom ![]() ![]() ![]() Laten we 1 min stilte houden voor em. Het was een hele brave auto ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door Turquaz52 op 20-06-2008 08:56:30 ] | |
Fugie | vrijdag 20 juni 2008 @ 08:53 |
titel is indicatief voor de gemiddelde honda rijder ![]() | |
68Chevelle | vrijdag 20 juni 2008 @ 09:06 |
Mijn god... Smakelozer dan Bastian Schweinsteiger..... Dover dan Wouter Bos.... Krommer dan Willem van Hanegem.... Nepper dan Milli Vanilli Een Honda-Fanboi topic ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 20 juni 2008 @ 16:02 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Tjabbo | vrijdag 20 juni 2008 @ 16:02 |
Honda. The dreams of power. [14.gif] | |
Turquaz52 | vrijdag 20 juni 2008 @ 16:23 |
quote: ![]() Honda Civic B16a2 met ruim 500PK en kan doortrekken tot 9.000RPM..!! Laat mij maar 1 ander auto zien met een 1.6je met 500PK.. ![]() | |
tevebe | vrijdag 20 juni 2008 @ 16:34 |
Honda's zijn wel leuke auto's alleen jammer dat de stoelen bagger zijn. Iig van de 2004 coupe. [ Bericht 13% gewijzigd door tevebe op 20-06-2008 16:41:01 ] | |
T42 | vrijdag 20 juni 2008 @ 17:16 |
quote:1 tot 100? hoeveel sec? ik denk dat ik w3el autotje weet die ongeveer zelfde doet met minder pk en kleiner motortje ![]() hoeveel km kan hij rijden tot revisie? | |
Arclight-S | vrijdag 20 juni 2008 @ 17:57 |
quote:Ik kan wel met jou in discussie gaan maar er staan alleen al op autotrader 408 occaisons met minimaal 300.000. En gaan ze vaak nog voor duizenden euro's de toonbank over. Maar dat was niet het punt, het punt was dat het niet betekent dat een merk slechte auto's maakt als een 2.0 maar 138 PK levert. | |
DurQ | vrijdag 20 juni 2008 @ 17:57 |
quote:Ik vond de stoelen in mijn EJ9 een stuk beter dan de "sportstoelen" in mijn Golf 3 GTI 16V! Tevens TVP! | |
Anne | vrijdag 20 juni 2008 @ 18:01 |
Tsssss. Je vergeet mij ![]() | |
Anne | vrijdag 20 juni 2008 @ 18:01 |
Ik heb nog leren Prelude-stoelen te koop ![]() | |
DurQ | vrijdag 20 juni 2008 @ 18:07 |
niet JDM, maar wel leuk: filmpje van de Groep N uitlaat onder mn GTI | |
ArTiC | vrijdag 20 juni 2008 @ 18:15 |
quote:ik nog een complete EJ9 + los D14 kleppendeksel, Mugen twin loop catback (EK9), DC Sports 4-2-1 header (D-series), Mugen rad.cap, Mugen reservoir covers, EK4 velgen etc etc ![]() | |
tevebe | vrijdag 20 juni 2008 @ 18:29 |
quote:De civic coupe was een SI uit 2004 en echt die stoelen zijn bagger. Achterin is het helemaal dramatisch. | |
DurQ | vrijdag 20 juni 2008 @ 18:33 |
achterin ben ik het met je eens! | |
DurQ | vrijdag 20 juni 2008 @ 18:37 |
dit was mn vorige auto, de EJ9:![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 20 juni 2008 @ 19:12 |
quote:Ik zal 't proberen. ![]() Aangenaam kennis te maken, Nickenator. *steekt hand uit* En? ![]() N~ | |
Turquaz52 | vrijdag 20 juni 2008 @ 20:03 |
quote: ![]() ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 20 juni 2008 @ 20:08 |
quote:welk gen? En alleen voor of ook achter? ![]() (ivm vriend die lude heeft met stoffen stoellen) | |
Anne | vrijdag 20 juni 2008 @ 22:04 |
quote:Ik weet niet welke gen ![]() En alleen voor. | |
Tjabbo | vrijdag 20 juni 2008 @ 22:13 |
quote:Verwacht je nu écht serieuze reacties ? | |
Mind_Fuck | vrijdag 20 juni 2008 @ 22:34 |
quote:Jaaaaah!!! Heb zelf een Civic 5 deurs DIESEL gehad, ook model 2004. Ik brak mijn rug er zowat in. Voor de rest een super auto waarvan ik wens dat ik 'em nu nog had ![]() | |
osmo | zaterdag 21 juni 2008 @ 09:55 |
Dit wordt weer een Turq vs. de rest van fok topic ... bij deze een TVP | |
GizartFRL | zaterdag 21 juni 2008 @ 13:04 |
quote:Okay, geen 1.6 ( maar slechts een 1.5). ery early in 1974 Bernard Dudot and Francois Castaing started their design work of 1.5-litre-Grand-Prix-engine they hope to be equal or more to the 12-cylinder-units of Ferrari becoming stronger and stronger. But until the 1978 Le Mans victory the Renault Equipe Formule 1 was very small, only 15 employees had to be paid there. The first engine for research purposes had been built in 1975 followed by a revised version in 1976. The performance of 510 bhp at 10.500 rpm looked very promising to be the engine offered to British team owner Ken Tyrrell, whose team had been sponsored by elf since 1968. But Tyrrell refused a possible contract for free works-Renault-engines, because Keith Duckworth of Cosworth, Tyrrell`s engine supplier, gave him the advice to do so. In the opinion of Duckworth a 1.5-litre-turbo-engine never would be able to bring the 3.0-litre-normally-aspirated-engines into any danger of being beaten. In the year 1985 Ken Tyrrell had to beg for turbo engines at Renault he had to pay huge sums for, being the last user of normally aspirated units ... | |
bietelboer | zondag 22 juni 2008 @ 17:00 |
quote:Je hebt absoluut gelijk, maar het ligt ook grotendeels aan de gebruiker....een gemiddelde sjonnie koopt geen dure volvo, maar een snelle 1,6 vtec om af te trappen ![]() Ik ken namelijk ook B16a1's (crx/civic vtec) die met 2,5 ton op de teller nog geboost worden en heel blijven ![]() | |
Turquaz52 | zondag 22 juni 2008 @ 18:53 |
quote:Think again. Dit is een Centraal topic om te discussiëren over Honda's. Ipv altijd offtopic gaan in andere topics ![]() | |
bietelboer | zondag 22 juni 2008 @ 22:59 |
Fuck ik sta gewoon in de OP ![]() | |
Arclight-S | maandag 23 juni 2008 @ 00:12 |
quote:Daarom neem ik sjonnie's ook totaal niet serieus. In mijn ogen is het veel mooier om een wolf in schaapskleren te hebben zonder V6, GTI, TURBO plakplaatjes! | |
Turquaz52 | maandag 23 juni 2008 @ 01:05 |
quote:Jazeker ![]() | |
68Chevelle | maandag 23 juni 2008 @ 10:51 |
quote: ![]() Precies, plus het feit dat er teveel honda's rondrijden geeft me dat net zoals Golfjes, Astra's en BMW's een ongelofelijke afkeer. De smaak van een ander na-apen......verschrikkelijk ![]() | |
DurQ | maandag 23 juni 2008 @ 11:57 |
heb ik al een foto van jou gebakje gezien eigenlijk Turquaz? | |
Arclight-S | maandag 23 juni 2008 @ 14:22 |
quote:Hij heeft niet eens het rijbewijs! ![]() | |
68Chevelle | maandag 23 juni 2008 @ 15:32 |
Bekijk deze YouTube-video![]() | |
Diemietuhriej | maandag 23 juni 2008 @ 21:31 |
De nieuwe Honda VTEC van mijn vader.. ![]() ![]() 800cc VTEC, waarbij de nokkenas pas bij de 7000 toeren verandert. ![]() 109pk bij 10.500 toeren. ![]() Ff een beter plaatje van internet, heb zelf nog geen duidelijke foto's genomen.. | |
tevebe | maandag 23 juni 2008 @ 21:35 |
quote:Hij is momenteel te druk bezig met het ![]() | |
chiren | dinsdag 24 juni 2008 @ 16:05 |
180pk uit een 1.6... ![]() Nissan heeft modellen geleverd met een SR16VE motor die er 200pk uitperst ![]() Op de normale modellen met de SR16VE motoren schopten ze het ook tot 175pk, ongeblazen. Daarnaast hadden ze nog een SR20VE met standaard 205pk, ook ongeblazen. Je laat ook wel de meest goedkope crackbakken zien! Civics ![]() ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 24 juni 2008 @ 17:15 |
quote:Tja, SR16VE.. da klopt. SR20VE = 205PK. F20C=240PK ![]() En hoezoo meest goedkope crackbakken ![]() ![]() Niet dat hun niet interessant zijn, maar gewoonweg niet iedereen kan betalen. ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 24 juni 2008 @ 17:17 |
quote: ![]() En de Minibike is allaaang de deur uit ![]() + We hebben geen Almera, maar een Primera. ![]() | |
Yoda87 | dinsdag 24 juni 2008 @ 18:24 |
Het topic VTEC noemen. Bij andere merken heet het gewoon actieve nokkenas verstelling, weet iedereen het tenminste waar je het over hebt. | |
Diemietuhriej | dinsdag 24 juni 2008 @ 18:38 |
quote:VTEC werkt wel degelijk anders hoor dan het gemiddelde actieve nokkenasverstelling systeem, verdiep je er eerst maar in en kom dan maar terug. ![]() Heb hier zo niet mijn schoolboeken bij de hand, anders had ik je het wel even beter uitgelegd. | |
Arclight-S | dinsdag 24 juni 2008 @ 18:44 |
quote:We? je vader heeft een primera. | |
Turquaz52 | dinsdag 24 juni 2008 @ 20:13 |
quote: ![]() De VTEC werkt dmv. een Extra nok op de nokkenas. De Andere gerei, Vanos/VVTI bijv. Werkt dmv verlating/vervroeging van de nokkenas. En dat is op de poelie. ![]() Ik zou zeggen, schroef hem op jouwn Auto en merk zelf het verschil ![]() | |
Diemietuhriej | dinsdag 24 juni 2008 @ 21:12 |
quote:Jup, en boven de 4000 toeren wordt die extra nok d.m.v. een hydraulische pin vastgezet waardoor deze met de andere nokken meedraait, maar wel de kleppen verder en eerder indrukt. | |
Turquaz52 | dinsdag 24 juni 2008 @ 21:43 |
quote: ![]() Was het niet dat de nok vast zat op de nokken as, maar dat er een hydraulische pin een tuimelaar activeerde waardoordoor hij verder openging? ![]() ![]() ![]() Je kwam er wel in de buurt ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 24 juni 2008 @ 22:05 |
Nah goed dan ![]() ![]() | |
Diemietuhriej | dinsdag 24 juni 2008 @ 22:09 |
quote:Ja dat ja, deed het even uit mijn hoofd. ![]() Niet dat VTEC me verder iets boeit ofzo. ![]() ![]() ![]() | |
1299 | dinsdag 24 juni 2008 @ 22:34 |
quote:Het een sluit het ander niet perse uit. Maar liever een geblazen motor. Die Civic uit de filmpje heeft trouwens nooit geen 500pk daar gaat hij toch te langzaam voor. Ik schat zo'n 350pk. Als je het filmpje bekijkt zie je dat het geen 1.6 liter meer is want hij is gestroked naar 84mm. En met 20psi haal je nooit geen 500pk uit zo'n muizenmotor. Dat is 1,4bar dan zul je hooguit 350pk hebben denk ik. In principe moet het wel kunnen hoor als je maar flink sterke gesmeden internals hebt ![]() Ik heb zelf een 1.8 turbo van Mitsubishi en er zijn al mensen die er meer dan 500pk uit gehaald hebben. Maar volgens mij moet je dan nog veel meer druk draaien. En de turbolag wordt je ook niet vrolijk meer van ![]() | |
tevebe | dinsdag 24 juni 2008 @ 23:25 |
quote:Had jij niet die -achterlijke- dubbele dtm uitlaat erop? | |
tevebe | dinsdag 24 juni 2008 @ 23:26 |
quote:Ojee een Primera. Sorry maar dat is inderdaad een wereld van verschil. OT: Waarom komt die CIvic Coupe hier niet uit?! | |
Googolplexian | dinsdag 24 juni 2008 @ 23:45 |
quote: ![]() ![]() En sinds vorige week geperforeerd / geventileerde schijven achter + nieuwe blokken en vanaf morgen een dikkere radiateur. Hopelijk over een weekje of 3 naar de spuiterij. | |
tevebe | woensdag 25 juni 2008 @ 10:09 |
quote:IMO jammer van die uitlaat. Je hebt volgens mij een van de weinig originele vti's. Niet verneukt met bodykit ofzo dus. | |
Googolplexian | woensdag 25 juni 2008 @ 16:09 |
quote:Mjah ... ik ben ook niet helemaal happy met die uitlaat. Hij steekt veel te ver uit. Misschien dat ik daar ooit nog eens in ga snijden en het zaakje (eindpijpjes) korter las, misschien dat er gewoon een compleet andere knalpot onder komt ![]() Gevaar met korter maken van de eindpijpen is dat je de uitlaten niet te dicht op de bumper wilt hebben (en NEE ik ga niet rondrijden met gepopnagelde traanplaat op m'n achterbumper tegen het smelten). Dilemma ... maar vooralsnog zit het er van achter niet eens zo slecht uit. De originele pot is in ieder geval gewoon GEEN optie. | |
Anne | woensdag 25 juni 2008 @ 20:11 |
quote:Toch blijven die snolletjes wel leuk ![]() | |
Googolplexian | woensdag 25 juni 2008 @ 20:43 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
tevebe | woensdag 25 juni 2008 @ 22:51 |
quote:Originele pot is ook 3x niks. 2x1 kan nog wel zolang het maar niet de bekende freeflow wordt. | |
Draz | donderdag 26 juni 2008 @ 16:58 |
![]() Bezitter van een Prelude 5th Gen. 2.2 VTi hier ![]() Standaard, behalve een K&N luchtfilter, wat het VTEC nog goddelijker maakt dan het al was! Een vriend van me had ooit een filmpje waar ik langskwam op de Ring met het gas open na een bocht... misschien dat ik er nog aan kan komen ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 26 juni 2008 @ 18:23 |
quote: ![]() En toch vind ikde 4th gen mooier ![]() ![]() | |
Googolplexian | donderdag 26 juni 2008 @ 20:27 |
quote: ![]() Strakke bak, Draz | |
Turquaz52 | donderdag 26 juni 2008 @ 21:18 |
quote:Volwassener wel, okee. Maar de 4th Gen heeft mooiere lijnen en is iets wat sportiever ![]() Wat ik echt het mooist vind is een 5thGen kont op een 4th Gen lude.. ![]() ![]() Paar conversies gezien, maar ben de foto's zoek.. (teveel lude pics ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 26 juni 2008 @ 22:22 |
Hier een paar 4th &nd 5th Gen pics.. Dit is dan dus mijn smaak qua ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 4th &nd 5th Gen samen: ![]() ![]() ![]() ![]() 5th Gen: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grouppic 5th Gen: ![]() Persoonlijk vind ik de kont van de 5th gen velen malen mooier dan de 4th gen, maar de front en de lijnen (o.a. de achterzijraamstijl) van de 4th gen vind ik mooier dan die van de 5th gen.. Meest ideale Prelude vind ik dan ook de H23a VTEC 4ws 4th Gen met 5th Gen kont ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Turquaz52 op 27-06-2008 09:50:11 ] | |
bietelboer | donderdag 26 juni 2008 @ 22:28 |
quote:Helemaal mee eens ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 26 juni 2008 @ 22:47 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Googolplexian | donderdag 26 juni 2008 @ 23:12 |
quote: quote:Op wat verlaagde wagens en wat geinige velgen na kan ik geen tuning bekennen ![]() De enige met z'n motorkap open waarvan de motor zichbaar is is geheel standaard zo te zien. Bij de Lude gen5 vinnik die tupperware niet staan. Bij de Lude gen4 is dit de enige die ik wel mooi vind (liever met een witte motorkap): ![]() Tuning is not styling | |
bietelboer | donderdag 26 juni 2008 @ 23:17 |
quote:Idd, tuning en styling zijn 2 verschillende dingen. | |
Turquaz52 | vrijdag 27 juni 2008 @ 09:55 |
quote:Fixxed.. ![]() En welk tupperware? Het is toch niet dat je zo dat ik deze auto heb gepost?: ![]() ![]() Enige plastic is random een lipje voor en achter..? ![]() Anyways.. Post jij ook eens wat DelSolletjes,, (ook die van jezelf! ![]() | |
Draz | vrijdag 27 juni 2008 @ 09:57 |
Hulde voor de pics! ![]() Ik heb thuis nog wel wat plaatjes van m'n huidige Lude, en van m'n oude, een 3rd Gen Prelude. Zal eens kijken of ik wat kan plaatsen in het weekend ![]() Ik heb wel vaker gehoord dat ik een lekkere kont heb. Van m'n auto dan ![]() Een vriend van me heeft een 4th Gen, ook een VTEC en ook erg mooi, behalve dat ie rood is ![]() Heerlijke auto, strak sturend, snel (245 in Duitsland) en goed om te reizen. Acht uur in de auto is geen probleem ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 27 juni 2008 @ 10:12 |
quote: ![]() | |
Draz | vrijdag 27 juni 2008 @ 10:52 |
Prelude dyno. Een vergelijkbaar geluid ![]() | |
bietelboer | vrijdag 27 juni 2008 @ 13:04 |
quote:Heerlijk hoe de VTEC inslaat ![]() | |
Googolplexian | vrijdag 27 juni 2008 @ 13:20 |
quote:Juist ... en dat ziet er bij de meesten uit als opgeplakt plastic ![]() Booskijkers al helemaal niet ![]() quote:Wanneer de mijne uit de spuiterij komt zal ik er een setje behoorlijke foto's van maken ![]() Nu is 'ie het aanzien niet waard, imo ![]() | |
Googolplexian | vrijdag 27 juni 2008 @ 13:23 |
quote:Tunnels ![]() Heeeerlijk verleidelijk om dan een paar versnellingen boven de 5400 rpm te knallen ![]() ![]() | |
Anne | vrijdag 27 juni 2008 @ 14:54 |
quote:Idem. | |
DurQ | vrijdag 27 juni 2008 @ 20:28 |
voor de liefhebbers, er staat bij mij int dorp nog een mooie Integra type R te koop, in championship white uitgevoerd. Is het type met de 1.8 Liter motor, maar is wel wat opgekieteld:) | |
Turquaz52 | vrijdag 27 juni 2008 @ 21:41 |
quote:Ach ja dat klopt.. Maar ik vind het dus niet sjonnie.. (mee eens?) Plastic dat wel.. ![]() Maar tja, ik vind het wel mooi.. En ehmm, booskijkers? ![]() ![]() ![]() Eerder een slaapkijker ![]() ![]() Maar ik kwam deze ook ff in mijn collectie tegen en vond zeker dat ie hier niet mocht missen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 27 juni 2008 @ 21:44 |
quote:Eensch,, x 20.000!! ![]() quote:En waar is jouwn dorp?? Post es anders een pic? | |
DurQ | vrijdag 27 juni 2008 @ 21:53 |
is in berlikum friesland marktplaats linkje | |
DurQ | vrijdag 27 juni 2008 @ 21:54 |
[quote]Op vrijdag 27 juni 2008 21:53 schreef DurQ het volgende: is in berlikum friesland heb zo geen foto:( lukt me zo ff niet om die marktplaats linkjes in te korten hier:( anders ff zoeken op Honda in omgeving van postcode 9041 | |
Asgard | vrijdag 27 juni 2008 @ 22:37 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 28 juni 2008 @ 00:47 |
quote:http://link.marktplaats.nl/160532564 ![]() ![]() ![]() ![]() Feel The Diffrence, Feel Honda.. ![]() | |
Googolplexian | zaterdag 28 juni 2008 @ 02:19 |
quote: ![]() Erm ... ja? Jouw plaatje? | |
PNG | zaterdag 28 juni 2008 @ 03:02 |
quote:Da's zonde. Kan je hele blok slopen nl. kWist eigenlijk technisch nooit zo goed wat er gebeurde. Is bv bij Impreza GTTs de #1 blokken sloper. Blijkt te maken te hebben, met hoe suf o.a., oliedamp na cleanen filter. Die sensoren op verkeerde been zet. Nooit geweten. Dacht dat puur compressie probleem was met open lucht internal zandstraal filters. | |
PNG | zaterdag 28 juni 2008 @ 03:03 |
quote:Super zonde zoiets ! Dan net ff een halve cm opplakdinges. Zonde, heeft zo'n strak ding niet nodig. | |
Arclight-S | zaterdag 28 juni 2008 @ 03:17 |
quote:Meeste auto's hebben het niet nodig, je hebt ook idioten die het op alfa romeo's plakken, en die hebben meestal al een agressief uiterlijk. om over BMW's maar te zwijgen. | |
Turquaz52 | zaterdag 28 juni 2008 @ 13:20 |
quote:Nu je het zegt, ik zie het nu pas ![]() Overheen gekeken enzoo.. ![]() Nogmaals, ik vind het niet mooi, en ook niet passen. Maar wat wil je met die joekel van een koplamp? Daarom gaat de voorkeur van me ook uit na de 4th Gen, die heeft perfecte koplampen ![]() edit: ![]() ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door Turquaz52 op 28-06-2008 13:29:07 ] | |
Tjabbo | dinsdag 1 juli 2008 @ 20:42 |
quote:ja die maf sensoren werken met een gloeidraadje. die komt dan onder de olie shit en dan kan niet meer de juiste hoeveelheid lucht gemeten worden. | |
Diemietuhriej | dinsdag 1 juli 2008 @ 23:08 |
Hmm, van het weekend achterop de motor bij mijn vader gezeten.. Met vtec dus.. Eerst lekker toeren, ging wel goed.. Tot hij even tot de 11.000 toeren doortrok ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Moest me echt even goed vastpakken, heerlijk dat VTEC! ![]() | |
VlaDje | woensdag 2 juli 2008 @ 09:40 |
quote:Doorgelast kapje kan best mooi staan op een Lude anders hoor... Eigenlijk op veel auto's wel. Integra type R ![]() | |
raulbouli | woensdag 2 juli 2008 @ 13:47 |
quote:Zeker nog nooit in de Integra Recaro's gezeten ![]() Zelfs mijn eigen kritische mama vond de stoelen goed zitten, alhoewel ze er moeilijk uitkwam..... ![]() | |
raulbouli | woensdag 2 juli 2008 @ 14:02 |
quote:iig nu alvast 2 tegen de rest van Fok ![]() Edit voor iedereen die niet weet wat vtec is... vtec slaat bij deze GSR in bij de 15 sec in het filmpje en later ook nog keertje bij de 37 sec [ Bericht 36% gewijzigd door raulbouli op 02-07-2008 14:10:08 ] | |
tevebe | woensdag 2 juli 2008 @ 15:25 |
quote:Nee inderdaad ![]() ![]() | |
tevebe | woensdag 2 juli 2008 @ 15:27 |
quote:Dat klinkt wel lekker ja. ITR is sowieso een van de mooiste Honda's. | |
raulbouli | woensdag 2 juli 2008 @ 15:53 |
Stock interieur van de meeste Honda's zit te hard en dan vooral bij de nieuwere types idd | |
tong_poh | woensdag 2 juli 2008 @ 16:29 |
Mensen zijn anders lovend over de stoelen van mijn 2003 model Accord. Ik zelf ook trouwens. ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 2 juli 2008 @ 17:58 |
WTF is dit?? Volgens mij heeft de V8 een rij verloren.. ![]() Kan iemand me een uitleg geven? ![]() | |
Malle_beer | woensdag 2 juli 2008 @ 18:21 |
quote:Klinkt alsof het stuk is ![]() | |
tevebe | woensdag 2 juli 2008 @ 18:23 |
quote:Hoe het met verdere modellen zit weet ik niet. Er is maar een iemand die ik hier ken met een Honda. | |
Googolplexian | woensdag 2 juli 2008 @ 18:31 |
quote:VTEC killer cams = hetzelfde als continu in VTEC rijden. De low lift cam heeft hetzelfde profiel als de high-lift cam dus feitelijk is er helemaal geen lowlift cam meer. edit : volgens mij kun je dus net zo goed (op de stevigheid na) een D16Z i.p.v. een B16A blok nemen met deze cams (in het geval van een CRX vtec of een Civic VTi). | |
Turquaz52 | woensdag 2 juli 2008 @ 19:50 |
quote: ![]() Je koopt een VTEC om natuurlijk het eigenschap, maar ook om het techniek. Als je deze techniek verwijderd vind ik het maar raar hoor ![]() Continu VTEC rijden.. ![]() ![]() En waarom maakt ie zo'n Halve Chevy V8 geluid? ![]() (ja ja, teveel vragen.. maar zie/hoor het ook voor de eerste keer ![]() | |
Googolplexian | donderdag 3 juli 2008 @ 12:50 |
quote:http://www.toda-racing.co.jp/en/product/onemake_e/b16/b16-05.html | |
1299 | donderdag 3 juli 2008 @ 15:20 |
LoL gewoon wilde nokkenassen zoals bij elke auto mogelijk is. | |
Googolplexian | donderdag 3 juli 2008 @ 18:00 |
quote:Wel iets wilder dan gewoon wild, hoor. Rijden met de normale ECU is dan ook af te raden. | |
bietelboer | donderdag 3 juli 2008 @ 19:57 |
quote:Dit krijg je nooit met wilde nokken. | |
raulbouli | donderdag 3 juli 2008 @ 22:12 |
quote:Wilde nokkenassen ? zelf gevangen in het bos ? Je bedoeld scherpe nokkenassen ![]() Die vtec killer cams klinken zo, omdat de auto een hoge compressie heeft en hij stationair kut draait... maar eenmaal op de dragstrip.... (L)(L) | |
S95Sedan | donderdag 3 juli 2008 @ 23:11 |
Fuck idle, honda blokken horen toeren te maken ![]() | |
Googolplexian | vrijdag 4 juli 2008 @ 00:25 |
quote:Dat heet "wilde nokkenassen". | |
bietelboer | vrijdag 4 juli 2008 @ 13:25 |
quote:Bijdehandjes gegeten? ![]() | |
1299 | vrijdag 4 juli 2008 @ 15:10 |
quote:Wilde nokkenassen is een vaker gebezigde term in de autowereld hoor ![]() Maar ik zie niet in wat er zo bijzonder aan is, het voordeel van vtec is dat je juist een wildere nokkenas kan gebruiken zonder te nadelen zoals een slechte stationairloop en weinig vermogen laag in de toeren. Dan liever het 'vtec profiel' nog een stuk agressiever. | |
Googolplexian | vrijdag 4 juli 2008 @ 17:40 |
quote:Juist Normale camshafts : VTEC blok / Honda VTEC killers : 1.6 / 1.8 met Drag shafts / kan elk 1.6 / 1.8 blok zijn ![]() VTEC killer shafts = Honda killer shafts Enige voordeel is het hoge toerenbereik. Niet elk blok gaat "standaard" tot de 8200 RPM | |
Turquaz52 | donderdag 10 juli 2008 @ 14:44 |
Genoeg gepauzeerd, en nou weer doorgaan jullie ![]() ![]() | |
raulbouli | donderdag 10 juli 2008 @ 16:58 |
Volgens mijn beeldschermtachograaf heb ik 5 min rustpauze ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 11 juli 2008 @ 16:09 |
quote:hou ik wel in van je ![]() | |
Arclight-S | vrijdag 11 juli 2008 @ 16:51 |
quote:Voor het eerst heb je een leuke avater! ![]() | |
raulbouli | vrijdag 11 juli 2008 @ 20:53 |
die avatar heeft die al lang volgens mij ? Anyway..vtec roeleerd... en alle "ik-rij-papas-auto" mannetjes rij ik eruit... | |
Turquaz52 | zaterdag 12 juli 2008 @ 00:08 |
quote: ![]() Dat is al 3 tot nu toe ![]() | |
bietelboer | zaterdag 12 juli 2008 @ 00:29 |
quote:Wannabe vtec met turbo hopenlijk nog meer ![]() | |
bietelboer | zaterdag 12 juli 2008 @ 00:30 |
Ohjah, over 2 weken ga ik beginnen ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 12 juli 2008 @ 01:18 |
quote:Wat gaat er over 2 weken gebeuren? ![]() | |
Googolplexian | zaterdag 12 juli 2008 @ 02:29 |
quote: ![]() maar 1.4 meg is niet echt volgens de Fok regeltjes dus geniet er nog van nu het kan ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 12 juli 2008 @ 03:03 |
quote: ![]() ![]() | |
raulbouli | zaterdag 12 juli 2008 @ 12:11 |
quote:Daan gaat die zijn turbokit aansluiten en erachter komen dat ik nog steeds sneller blijf, omdat hij het vermogen niet op de weg krijgt ![]() | |
bietelboer | zaterdag 12 juli 2008 @ 12:55 |
quote:Hahaha wijfie, je bent gewoon bang ![]() | |
raulbouli | zaterdag 12 juli 2008 @ 13:37 |
![]() | |
bietelboer | zaterdag 12 juli 2008 @ 13:59 |
quote:haha, wees gerust voorlopig zal ik geen 200 pk doen hoor ![]() | |
GizartFRL | zaterdag 12 juli 2008 @ 14:57 |
Was gister bij de dragraces in Drachten. Stonden ook een paar civicjes tussen het V8 geweld. P.Orno ook. | |
Malle_beer | maandag 14 juli 2008 @ 22:19 |
Pics van Ijsmijs d'r CRX! Zo'n 1.6 DOHC VTEC, wat rijdt dat gemiddeld? 1 op ...?? | |
bietelboer | maandag 14 juli 2008 @ 22:28 |
quote:10 ongeveer... | |
DurQ | maandag 14 juli 2008 @ 22:28 |
ik rijd tegenwoordig met mn golf 3 GTI 16V 2.0 liter 1 op 9.....pfffff | |
Googolplexian | dinsdag 15 juli 2008 @ 08:58 |
quote:Dan rijd je zeker niet rustig ofzo O_o Of je blok is niet helemaal 100% meer. | |
Malle_beer | dinsdag 15 juli 2008 @ 09:08 |
Rijden die blokkies zo zuinig dan? Nog een vraagje: wat zijn gevoelige punten in dat blok? M.a.w. waar moet je op letten als je een 1.6 VTEC wilt kopen? | |
Googolplexian | dinsdag 15 juli 2008 @ 09:38 |
quote:Mwah ... zo onwijs zuinig nou ook weer niet maar met mijn VTi blok (B16A2) haal ik met rustig rijden makkelijk 1 op 12. M'n vriendin heeft een ED9 (D16Z5) en haalt met rustig rijden zelfs meer uit 'r tank. Als je een VTEC blok koopt dan moet je met het volgende rekening houden: - De beruchte VTEC tik. quote:- Olie lekkage onder VTEC module: quote:verder de standaard dingen die voor ieder blok gelden: - Is het blok altijd goed warmgereden? (De ECU van het blok staat niet toe dat de VTEC inslaat en de echt hoge toeren haalt als het blok niet aan specifieke waarden voldoet, zoals genoeg oliedruk en motor enigzins op temperatuur. Dit neemt echter niet weg dat de blokken onverwoestbaar zijn als er als een mongool mee wordt omgegaan). - Is de distributieriem op tijd vervangen? Na 100.000 kilometer of 5 jaar moet dat ding gewoon vervangen zijn. Een brekende distributieriem met 8000+ toeren is spectaculair maar ook einde blok. - Bij oudere modellen (B16A1, bijv.) : zijn alle pakkingen nog goed? Ook een compressietestje van de cylinders kan geen kwaad. Er zijn nog wel wat puntjes waar op gelet dient te worden ... kijk daarvoor eens hier (DelSol). | |
Anne | dinsdag 15 juli 2008 @ 18:02 |
quote:De CRX heb ik niet meer ![]() Eerst was ze zo: ![]() Toen zo (naar mijn mening toch de mooiste buitenkant ![]() ![]() En toen uiteindelijk zo: ![]() ![]() Ik heb trouwens toen ik 17 was ook een Civicje gehad ![]() ![]() En de motorkap is niet krom, hij staat gewoon open! | |
Arclight-S | dinsdag 15 juli 2008 @ 19:17 |
quote:Waarom ''helaas'' verkocht? | |
Turquaz52 | dinsdag 15 juli 2008 @ 19:53 |
quote:Kwist niet dat jij ook een sjonnie was ![]() Check die bumperts,, serieus.. Ik vond oude staat van je de CRX 10.000x mooier ![]() | |
Anne | dinsdag 15 juli 2008 @ 19:55 |
quote:Omdat ik het een leuke auto vond, maar ik moest d'r noodgedwongen verkopen. | |
doerustug | dinsdag 15 juli 2008 @ 21:02 |
[TK] Honda Prelude 2.0 EX '89 Dit leek me wel een geschikt topic om m'n V&A topic rond te spammen... dus bij deze ![]() | |
1299 | dinsdag 15 juli 2008 @ 21:55 |
![]() ![]() | |
DurQ | dinsdag 15 juli 2008 @ 21:58 |
veel te veel bespoilerd ![]() | |
bietelboer | dinsdag 15 juli 2008 @ 22:55 |
quote: ![]() | |
Googolplexian | woensdag 16 juli 2008 @ 10:00 |
quote: ![]() quote: ![]() ![]() quote: ![]() ![]() Ik blijf van mening ... aan een auto moet je, qua uiterlijk, niet meer doen dan: - beetje verlagen (en ophanging tunen als je toch bezig bent) - beetje grotere velgen (dus niet zo groot mogelijk) - betere remmen - andere uitlaat Waarom heb je 'm eigenlijk verkocht en wat rijd je nu? | |
VlaDje | woensdag 16 juli 2008 @ 10:44 |
Ijsmeis 'r auto in de laatste staat ![]() | |
Anne | woensdag 16 juli 2008 @ 20:28 |
quote:Ik rij elke dag 110km voor mijn werk en met de Rex zou dat gewoonweg te duur gaan worden. Nu rijd ik een Volkswagen Polo op Diesel. ![]() http://i33.tinypic.com/29gc0gl.jpg Zodra ik geemigreerd ben, gaat de Polo weer weg en koop ik weer iets 'leuks'. | |
DurQ | woensdag 16 juli 2008 @ 21:04 |
wel vet dikke wielen jaaah"{ terwijl ik nu dus ook stiekum VW rijd ![]() [ Bericht 72% gewijzigd door DurQ op 16-07-2008 22:30:40 ] | |
PNG | donderdag 17 juli 2008 @ 03:33 |
Ja ![]() [ Bericht 51% gewijzigd door PNG op 17-07-2008 13:33:30 ] | |
1299 | donderdag 17 juli 2008 @ 11:23 |
Heb je weer aan de fles gehangen ![]() | |
raulbouli | vrijdag 18 juli 2008 @ 11:11 |
Ik rij met me B16A2 ongeveer 1 op 10 met stadsverkeer... snel optrekken enzo en op de snelweg 1 op 15 en ook 1 op 16 (zonder vtec dan..) | |
bietelboer | woensdag 23 juli 2008 @ 23:25 |
quote:Als of dat ooit gebeurt ![]() | |
Googolplexian | woensdag 23 juli 2008 @ 23:39 |
quote:zolang je niet als een gek loopt te trappen ![]() Vtec slaat alleen aan wanneer je veel gas geeft... niet per definitie als je boven de 5600 RPM komt. | |
bietelboer | donderdag 24 juli 2008 @ 00:20 |
quote:Jawel, boven de 5600 rpm gaat er een (12v +) signaal naar je VTEC solonoid en die schakelt dan naar VTEC ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 24 juli 2008 @ 00:47 |
quote:hmm, en als je 'perongeluk' een knopje maakt met 12v na die solonoid, dan hebje togh een vteckiller-effect? ![]() | |
Googolplexian | donderdag 24 juli 2008 @ 01:00 |
quote:Voor zover ik weet is dit ook afhankelijk van de stand van je gaspedaal ![]() quote: | |
Roccultane | donderdag 24 juli 2008 @ 01:15 |
quote:BMW heeft in de jaren '70 een 1499cc liter blokje in een gestripte BMW 3 serie gepropt, met 1 big turbo. Voor op circuit, op dyno: 1500 pk's. Fucking 1 heuse renpaard in 1 cctje!!! Overigens, als we over toerentallen gaan praten. Sommige RB26DETT's zonder variabele timing (dus lagere toeren) rijden als daily driver met extra sterke boring 11.500 rpm (redline)... [ Bericht 3% gewijzigd door Roccultane op 24-07-2008 03:55:54 ] | |
Arclight-S | donderdag 24 juli 2008 @ 01:17 |
Net alsof mensen jaloers moeten worden van VTEC ![]() | |
VlaDje | donderdag 24 juli 2008 @ 08:16 |
quote:Al haalden ze 10.000 pk uit 1cc Dat maakt de 500pk die uit een 1.6je geperst wordt nog niet minder indrukwekkend ![]() B16a2 blijft een legende ansich, heerlijk blok, zeker in die prijsklasse ![]() quote:Net of mensen uberhaupt jaloers moeten worden op andermans auto ![]() Dat er een leuk stukje techniek in een Maserati ligt, ja! Of k er nou echt jaloers op ben? Nee! | |
Googolplexian | donderdag 24 juli 2008 @ 10:46 |
quote:De reden dat ze dat hadden gedaan is om te kijken hoe ver ze het turbo-concept konden trekken en of dat een oplossing zou zijn voor de Formule1(Benetton B186) ... lekker vergelijk. Geinige van zo'n grote turbo op zo'n klein (4 in lijn) blok is de ENORME turbo-lag ![]() quote: quote:renpaard nog wel ![]() ![]() | |
MdMa98 | donderdag 24 juli 2008 @ 19:12 |
TVP met mijn civic... maarja dan wel VTEC...eco![]() Maar dan wel met ander dempertje: http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=65877 | |
bietelboer | vrijdag 25 juli 2008 @ 16:39 |
quote:VTEC-E dus?.... das geen echte VTEC ![]() | |
MdMa98 | vrijdag 25 juli 2008 @ 17:34 |
quote:VTEC is VTEC ![]() ohw en Honda is Honda ![]() | |
Googolplexian | vrijdag 25 juli 2008 @ 19:06 |
quote: ![]() is anders dan en ![]() is anders dan ![]() ![]() | |
MdMa98 | vrijdag 25 juli 2008 @ 20:49 |
quote:die grasmaaier ![]() de benaming VTEC blijft VTEC ![]() ![]() En die Grasmaaier rijdt beter dan menig civicje uit 85' of 92' met tupperwarepakket ![]() PS.. .doe mij maar de ACCORD TYPE R ![]() | |
bietelboer | vrijdag 25 juli 2008 @ 20:52 |
quote:Hahahahah kom ff onder die steen vandaan en vraag eens of je met een SOHC VTEC en daarna met een DOHC VTEC mee mag rijden, VTEC = zeker geen VTEC | |
bietelboer | vrijdag 25 juli 2008 @ 20:55 |
quote:Je vergeet zijn vtec-e blokje ![]() ![]() | |
MdMa98 | vrijdag 25 juli 2008 @ 21:00 |
quote:Bleh met zulke reacties maak je vrienden... Kuttopic | |
Arclight-S | vrijdag 25 juli 2008 @ 21:19 |
Sjonnies en hun VTEC discussie ![]() Ik zie ze al zitten achter hun PC compleet met petje ![]() | |
MdMa98 | vrijdag 25 juli 2008 @ 21:24 |
quote:ik haat VTEC discussies. ![]() | |
S95Sedan | vrijdag 25 juli 2008 @ 21:41 |
quote:Je kan er gewoon niet mee omgaan ![]() Al zijn we toch bezig doe mij dan deze maar ![]() ![]() ![]() | |
MdMa98 | vrijdag 25 juli 2008 @ 21:44 |
En een 3.0VTEC? zeker ook geen vtec? hebben jullie lekker toch niet in jullie tupperkutten op wielen | |
Arclight-S | vrijdag 25 juli 2008 @ 21:46 |
mijn maatjuh sjimmie heeft een echte VTEC V8 met 16VVVVVVV!!!!!! ![]() | |
S95Sedan | vrijdag 25 juli 2008 @ 21:52 |
Lekker belangrijk VTEC, dat je er nog serieus op ingaat ook... Ding op de foto is trouwens een Integra GSR 1.8l, ITB, Turbo. Godver,krijg meteen weer kriebels dat ding van mij erop te schroeven ![]() | |
bietelboer | vrijdag 25 juli 2008 @ 21:56 |
quote:ITB en TURBO? ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 25 juli 2008 @ 21:56 |
HetHondaFanboy Topic in PTA OMG.... | |
Turquaz52 | vrijdag 25 juli 2008 @ 21:57 |
quote:Dat kan.. ![]() | |
bietelboer | vrijdag 25 juli 2008 @ 22:04 |
quote:Dude... echt hou je kop... | |
Turquaz52 | vrijdag 25 juli 2008 @ 22:21 |
quote: ![]() ![]() Edit,, Genoeg geweest.. Offtopic gaan jullie maare in deze topic, (tevens ook toegelaten gratis te spammen!). Nu weer ontopic hier ! ![]() | |
Arclight-S | vrijdag 25 juli 2008 @ 22:59 |
quote:Blijf dan voortaan ook on-topic in topics van iemand anders. ![]() | |
Googolplexian | vrijdag 25 juli 2008 @ 23:39 |
quote:Enige wat ik bedoelde te zeggen met m'n plaatjes is dat VTEC niet per definitie VTEC is (gezien de vele verschillende soorten VTEC) en dat Honda niet altijd Honda is. ![]() Als jij het hebt over een 3.0 vtec dan heb je het waarschijnlijk over het eerste model NSX. Die had dus wel DOHC en dus wel het volledige (eerste) VTEC systeem. Enige modellen die VTEC of VTi in de type-aanduiding hebben zijn de DOHC VTEC's... Ik denk dat daar het misverstand een beetje ligt ![]() Wat mij betreft heb jij ook gewoon een VTEC blok ^^ en om het nog een keertje te zeggen ... VTEC! | |
klnvntrbyt | zaterdag 26 juli 2008 @ 00:08 |
Ik heb een Civic (nieuw model) en ik vind het leuk om gastjes (met petje) in een VW Golf barrel eruit te rijden. Verder ben ik normaal. | |
raulbouli | zaterdag 26 juli 2008 @ 11:25 |
vtec-e is géén echte vtec. dohc vtec heeft inlaat en uitlaat nokkenassen sohc heeft slechts 1 nokkenas Dus er zit wel degelijk verschil in, vtec = vtec klopt dus niet meneer MdMa98 SPOILER | |
MdMa98 | zaterdag 26 juli 2008 @ 12:58 |
quote:de 3.0VTEC daarmee doelde ik eigenlijk op de accord coupe.. (lijkt idd beetje op nsx aan de achterzijde).. wauw! die wil ik ![]() | |
bietelboer | zaterdag 26 juli 2008 @ 13:23 |
quote:Dat is een heerlijke bak om afstanden mee te rijden, allemaal luxe, 200pk en automaat. | |
MdMa98 | zaterdag 26 juli 2008 @ 13:27 |
quote:En vrijwel niet prijzig meer. ![]() | |
raulbouli | zaterdag 26 juli 2008 @ 14:30 |
niet "prijzig" in de aanschaf nee.... maar onderhoud, benzine... daar wordt je niet vrolijk van | |
MdMa98 | zaterdag 26 juli 2008 @ 14:55 |
quote:zo is het, maar dat is met elke "groot gemotoriseerd" voertuig zo tegenwoordig | |
Googolplexian | zaterdag 26 juli 2008 @ 14:57 |
quote:VTEC = Variable Valve Timing and Lift Electronic Control Waar in die afkorting zie jij "dubbele nokkenas" staan? | |
bietelboer | zaterdag 26 juli 2008 @ 15:26 |
quote:Klopt wat je zegt, maar een SOHC heeft alleen VTEC op de inlaat kant en een DOHC heeft VTEC op de in en uitlaat cam En een DOHC VTEC voel je veeel harder dan een SOHC VTEC die je bijna niet voelt bij het in slaan | |
Googolplexian | zaterdag 26 juli 2008 @ 15:37 |
quote:Klopt niet helemaal ... SOHC VTEC gebruikt één camshaft voor zowel in- als uitlaatkleppen. Daarbij richt een SOHC VTEC-E zich op zuinig rijden bij lage toeren i.p.v. vermogen op hoge toeren. De cams zijn gewoon anders. Op lage toeren opent een VTEC-E de inlaatklep maar minimaal en op hoge toeren normaal. Soort omgekeerde VTEC dus ![]() ![]() SOHC VTEC(E) ![]() DOHC VTEC | |
tong_poh | zaterdag 26 juli 2008 @ 15:38 |
quote:Ik ben het met je eens, dat de ene VTEC motor niet de andere is. Maar VTEC = VTEC. Het gaat om een aanduiding van een bepaald soort techniek zoals iemand hierboven aangeeft. Dat sommigen hier een beetje de elitist gaan uithangen vind ik een beetje jammer. Ik dacht dat honda rijders juist boven dat soort gedrag stonden. Ook blijk volgens een aantal verhalen de SOHC VTEC van de ESi veel plezieriger in de omgang te zijn dan de DOHC. Onderin blijkt de SOHC namelijk wat meer te hebben waardoor je schakeluier kunt rijden dan de DOHC. | |
vannelle | zaterdag 26 juli 2008 @ 15:43 |
quote:Inderdaad, ik stond ook op het punt die opmerking te maken. SOHC= Single OverHead Camshaft | |
bietelboer | zaterdag 26 juli 2008 @ 15:46 |
quote:Klopt maar het VTEC profiel werkt alleen maar op de inlaat kant quote:VTEC-E werkt tot de vtec inslaat op maar 12 kleppen ivp 16 ![]() | |
Juup© | zaterdag 26 juli 2008 @ 15:47 |
quote: ![]() | |
bietelboer | zaterdag 26 juli 2008 @ 15:50 |
quote:Een ESI heeft 8nm minder dan een VTI ![]() Ik rij zelf ook in een ESI maar dan met wat leuk speelgoed en onderin rijdt die nu echt stukken beter dan een VTI | |
S95Sedan | zaterdag 26 juli 2008 @ 16:10 |
quote:Dacht dat je ook D15 reed of is dat de trackslet? | |
Turquaz52 | zaterdag 26 juli 2008 @ 21:02 |
quote: ![]() ![]() | |
Juup© | zaterdag 26 juli 2008 @ 21:03 |
quote:Mooie posting ![]() Wat mij opvalt is dat de kleppen bij de SOHC met de hand gesteld moeten worden volgens de afbeelding, en bij de DOHC kan ik niet zien of ze zelfstellend zijn. Ik vind dat een beetje ouderwets, maar er zal vast wel een reden voor zijn (fabricage en onderdeelkosten o.i.d.). [ Bericht 5% gewijzigd door Juup© op 26-07-2008 21:15:12 ] | |
bietelboer | zaterdag 26 juli 2008 @ 22:01 |
quote:Klopt die ligt in de trackslet ![]() | |
Googolplexian | zaterdag 26 juli 2008 @ 22:23 |
quote:Klopt ... VTEC-E rijders hebben een tornado in de cylinders ![]() | |
Googolplexian | zaterdag 26 juli 2008 @ 22:37 |
quote:Thanks ![]() En wat betreft de kleppenstelling: mijn B16A2 (dohc vtec) heeft ook handgestelde kleppen. De reden hiervan weet ik niet (misschien omdat de blokjes fabrieks-af getest zijn tot 10.000 RPM en dat te snel is voor hydraulische klepstelling + vtec?) Hier iig een duidelijkere afbeelding: ![]() | |
S95Sedan | zaterdag 26 juli 2008 @ 22:45 |
10k rpm ga je echt niet redden hoor met een stock B16a2. | |
bietelboer | zaterdag 26 juli 2008 @ 23:10 |
quote:Idd je klep veren trekken dat echt niet...zelfs niet met een b16... | |
Googolplexian | zaterdag 26 juli 2008 @ 23:33 |
quote:Wanneer beginnen je kleppen eigenlijk te zweven? Maat van me heeft met de standaard klepveren nog een goede 9k RPM gedraaid. Standaard staat het blok zoals je weet op 8200RPM ge-redlined. | |
tong_poh | zaterdag 26 juli 2008 @ 23:43 |
quote:Maximum koppel van VTI is pas bereikt bij 7000 toeren en bij de ESI bij 5200 toeren. Blijkt ook, dat de koppelkromme van de ESI een stuk vlakker is. | |
tong_poh | zaterdag 26 juli 2008 @ 23:45 |
quote:Ik las laatst ergens, dat de kleppen in een VTI ergens rond de 10.500 toeren beginnen te zweven. Ik ben alleen helaas vergeten waar ik het gelezen heb. Als ik het terugvind, zal ik de site eens posten. | |
Googolplexian | zondag 27 juli 2008 @ 00:00 |
quote:Dat dacht ik dus ook ![]() | |
tong_poh | zondag 27 juli 2008 @ 00:05 |
quote:Kan trouwens ook over de S2000 zijn geweest. Ik heb de laatste tijd veel over Honda motoren gelezen( en weer vergeten). Dus zeker weet ik het niet. | |
bietelboer | zondag 27 juli 2008 @ 00:27 |
Denk dat het dan het s2k blokje is geweest, aangezien die stock al 9k rpm doet.. Edit: Een ITR blokje heeft ook al sterkere veren, die zal ook goed de 9k rpm aan kunnen [ Bericht 40% gewijzigd door bietelboer op 27-07-2008 00:34:07 ] | |
bietelboer | zondag 27 juli 2008 @ 00:30 |
quote:Volgens mij zit je met 9k toch aardig op het randje.. | |
bietelboer | zondag 27 juli 2008 @ 00:33 |
quote:Het koppel bij een ESI is idd wat stabieler Mijn D16z6 koppel/pk's aan de krukas ![]() | |
raulbouli | zondag 27 juli 2008 @ 20:01 |
10k rpm met een B16 ?... no way... | |
S95Sedan | zondag 27 juli 2008 @ 20:52 |
Ken er ook maar eentje hier in nederland die dat had van/op khk destijds maar dat is alweer een jaar of 4 terug en was ook flink gebuild volgens mij. | |
bietelboer | zondag 27 juli 2008 @ 22:13 |
Er rijden in nl wel een paar civic's die het kunnen idd, maar die zijn wel gebuild | |
bietelboer | zondag 27 juli 2008 @ 22:14 |
quote:Een tijdje geleden was er een coupe met b16 op zandvoort die het kon, geloof dat die op cch zat... | |
Diemietuhriej | zaterdag 16 augustus 2008 @ 14:48 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Subtiel schopje. ![]() | |
Borovan | zaterdag 16 augustus 2008 @ 22:16 |
![]() kon het niet laten ![]() | |
ArTiC | vrijdag 29 augustus 2008 @ 01:03 |
schop Heeft er iemand heel toevallig nog een P28 ECU over? | |
PNG | vrijdag 29 augustus 2008 @ 01:19 |
quote:Mag ik toch hopen van niet. | |
ilona-scuderia | vrijdag 29 augustus 2008 @ 01:48 |
tvp... | |
tong_poh | vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:02 |
quote:Ik ben even nog wat rond gaan kijken nu twijfel ik een beetje. Op autoweek staat, dat het 150 Nm bij 7k toeren is. Op de site van civic clubholland staan 2 verschillende dingen. Namelijk 7k en 5.7 k toeren voor de maximale koppel. Heeft iemand hier het definitieve antwoord? Het gaat trouwens om de B16A2. | |
Googolplexian | vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:19 |
Max koppel is standaard 150Nm bij 7000RPM Ook grappig om te zien: | |
NiGeLaToR | vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:20 |
Mogguh ![]() Ik heb ook 'n Honda! ![]() Enfin, zie m'n sig voor 'n plaatje ![]() | |
raulbouli | zaterdag 30 augustus 2008 @ 00:18 |
quote:mini-me aan ut doen ? ![]() | |
ArTiC | zaterdag 30 augustus 2008 @ 00:48 |
quote: ![]() D16Z6 kop + IM op mijn D14 ![]() | |
bietelboer | zaterdag 30 augustus 2008 @ 02:00 |
quote:Op naar de 150pk dus ![]() | |
Juup© | zaterdag 30 augustus 2008 @ 02:25 |
quote:Hij rijd nou al veel te hard ![]() ![]() | |
NiGeLaToR | zaterdag 30 augustus 2008 @ 10:19 |
quote:Dan ist er vast iets mis met 't gaspedaal ![]() Maarum, moet ik maar een eigen topic openen? | |
ArTiC | zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:35 |
quote:We zullen eens beginnen met 130 a 135 pk, mijn wens is om uiteindelijk 140pk N/A te halen...100 pk/l uit een SOHC blok ![]() Ik zit nu op 105 (af fabriek 90pk) met de standaard I/H/E mods nu komt vast de vraag waarom swap je niet gewoon een B16? Dat is te makkelijk, D-series ftw ![]() | |
ArTiC | zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:36 |
quote: ![]() | |
raulbouli | maandag 8 september 2008 @ 22:17 |
hahahaah VOL in de vtec | |
Turquaz52 | dinsdag 9 september 2008 @ 15:53 |
quote: ![]() hoe gaat het nog met je turboplannen..?? ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 9 september 2008 @ 17:54 |
Nou, niemand post pics.. en rauli post hier een Fiets-VTEC filmpje waar we dus niks aan hebben.. Dus hierbij verse pics, straight from Google ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hoe the fuck wil je daar achter gaan zitten? of is de rolkooi inklapbaar..?? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Een Honda Civicje met een k20 blok ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Comment/Post on! ![]() | |
raulbouli | dinsdag 9 september 2008 @ 19:28 |
Plaatjes zijn overbodig. Iedereen weet dat Honda gewoon de bom is. ![]() Maar... om toch wat overtuiging te krijgen... 1994 Honda Civic Si with 590hp ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 9 september 2008 @ 19:48 |
wat is dat voor spul daar op de vloer? Ik lees wel ontsteking enzoo, maar meer info? ![]() | |
Diemietuhriej | dinsdag 9 september 2008 @ 19:52 |
![]() Wat zijn dit voor rare auto's? Nog nooit gezien in deze vorm. ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 9 september 2008 @ 23:46 |
quote:Euhhh ... geen slecht woord over ED9's he! Heerlijke bakjes ![]() | |
raulbouli | woensdag 10 september 2008 @ 19:24 |
quote:MSD ontstekings set enzo, verstelbaar. ECU zie je daar nog en de accu. | |
Turquaz52 | zaterdag 13 september 2008 @ 13:58 |
quote:ahzooooo ![]() Dat kan je toch ook zo doen met de Laptop? ![]() | |
tevebe | zaterdag 13 september 2008 @ 15:43 |
Hoe is het eigenlijk afgelopen met die Civic met 450+ pk hier in NL? Zo'n rode Civic. Zat toen ook op SLH/KHK. | |
Borovan | zondag 14 september 2008 @ 00:40 |
waarschijnlijk om een boom gevouwen, die dinky toys zijn daar ook niet voor gemaakt om 450 paardjes te hebben | |
bietelboer | zondag 14 september 2008 @ 14:19 |
quote:Dat was "Goose" (491 pk ![]() Maar er zijn onder tussen al civic's die meer vermogen hebben, die zijn ook geregeld op de strip in Drachten te vinden. | |
kevin20vt | zondag 14 september 2008 @ 14:48 |
![]() Deze kan ik wel erg waarderen, gelukkig heeft eigenaar/bouwer van deze auto de vorm van de delsol in z'n waarde gelaten en er geen spoilers op geplakt...... | |
tevebe | zondag 14 september 2008 @ 15:32 |
quote:Die DelSol gebouwd door Hontec vind ik ook wel sjiek ![]() | |
kevin20vt | zondag 14 september 2008 @ 15:36 |
Zonde dat ie alweer uit elkaar is, maarja hij zal er wel een goede reden voor gehad hebben, toch? | |
tevebe | zondag 14 september 2008 @ 15:49 |
quote:Volgens mij had dat ding 50km gereden.. ![]() | |
kevin20vt | zondag 14 september 2008 @ 16:08 |
quote: ![]() | |
bietelboer | zondag 14 september 2008 @ 16:29 |
quote:Dood zonde van al het werk wat in de wagen zit.... | |
Turquaz52 | zondag 14 september 2008 @ 20:29 |
quote:'t is echt een hele mooie sjieke strakke Honda.. dat zie je niet meer zo 1,2,3 en vooral niet @ DelSols ![]() ![]() | |
rulerofdeath | zondag 14 september 2008 @ 20:52 |
quote:het zijn toch best lelijke auto's he ![]() | |
Turquaz52 | zondag 14 september 2008 @ 22:05 |
quote: ![]() Ik vind dit lelijk eerlijkgezegd: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
rulerofdeath | zondag 14 september 2008 @ 22:17 |
quote:die zijn ook best lelijk ja. ligt dat nou omdat het een honda is of... :p | |
Googolplexian | zondag 14 september 2008 @ 22:32 |
quote:Ligt aan het feit dat sommige mensen te veel tijd, te weinig brains en te veel geld hebben ![]() ![]() | |
Borovan | zondag 14 september 2008 @ 23:07 |
nee hoor, het ligt gewoon aan het feit dat het honda's zijn dat ze zo spuuglelijk zijn | |
Googolplexian | zondag 14 september 2008 @ 23:23 |
quote:Hey, kloon! ![]() ![]() Ik heb er twee trouwens | |
bietelboer | zondag 14 september 2008 @ 23:27 |
Dubbel.... | |
bietelboer | zondag 14 september 2008 @ 23:30 |
quote:Ik heb er 3 ![]() | |
Turquaz52 | maandag 15 september 2008 @ 00:06 |
quote:Dan ben je hier aan het verkeerde adres.. Dit is een Honda Fanboyy topiQ.. ![]() Volvo Fanboy topic is een paar deuren verderop ![]() | |
Turquaz52 | maandag 15 september 2008 @ 00:07 |
quote: ![]() | |
raulbouli | maandag 15 september 2008 @ 18:47 |
geen rip, was 1 grote roestvlek | |
bietelboer | maandag 15 september 2008 @ 18:52 |
quote:Idd wat een kut auto was dat ![]() | |
bietelboer | maandag 15 september 2008 @ 18:53 |
De ED7 daarin tegen ![]() | |
raulbouli | maandag 15 september 2008 @ 20:01 |
ed7 powert, zoals ik al zei. Strippen en roze spuiten | |
bietelboer | maandag 15 september 2008 @ 21:41 |
quote:Mond houden jij! ![]() | |
Googolplexian | maandag 15 september 2008 @ 21:43 |
EG2 ftw! | |
bietelboer | maandag 15 september 2008 @ 21:50 |
quote:Delsolltje, vti? | |
Googolplexian | maandag 15 september 2008 @ 21:51 |
quote: ![]() | |
bietelboer | maandag 15 september 2008 @ 22:15 |
quote:B16 power ![]() | |
raulbouli | maandag 15 september 2008 @ 22:17 |
quote:x2 ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 16 september 2008 @ 01:43 |
F20c &nd H22a Powerrrrrrrrrrrrrrrrrr (of Dreams) ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 16 september 2008 @ 08:38 |
quote: ![]() | |
Borovan | dinsdag 16 september 2008 @ 21:36 |
rb26dett powerrrrrr for sure, shorty en de 4g63 ook natuurlijk | |
Turquaz52 | dinsdag 16 september 2008 @ 22:04 |
quote:Das wederom geen Honda-blok | |
Googolplexian | woensdag 17 september 2008 @ 09:47 |
quote:Niet weggelegd voor kloontjes ![]() | |
Borovan | woensdag 17 september 2008 @ 15:22 |
wat zeur je over kloontjes ![]() en natuurlijk zijn dat geen honda blokken, honda blokken staan onderaan de keten ver onder slopel en renault enzo daar waar ze horen op de sloop | |
Googolplexian | woensdag 17 september 2008 @ 15:37 |
quote: quote:Whehehe quote: ![]() editted to pwn [ Bericht 11% gewijzigd door Googolplexian op 17-09-2008 16:05:56 ] | |
Spamblik | woensdag 17 september 2008 @ 16:20 |
Hyundai ![]() quote:Durf ik aan... ![]() | |
Googolplexian | woensdag 17 september 2008 @ 17:10 |
quote:Ook door de bochten? ![]() | |
Spamblik | woensdag 17 september 2008 @ 17:55 |
Wil ik wel proberen, maar kan ik je niet beloven ![]() | |
raulbouli | woensdag 17 september 2008 @ 18:21 |
quote:Darn.... V6 2.7 liter......... maar 167pk...... ![]() ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 17 september 2008 @ 19:14 |
quote: ![]() Waar heb ik het over.. ![]() ![]() ![]() | |
raulbouli | woensdag 17 september 2008 @ 19:25 |
hahahaha | |
Borovan | woensdag 17 september 2008 @ 20:37 |
ik doe het ook niet voor snelheid van de wagen ![]() snelheid intereseert me helemaal niks dan had ik wel een snellere jap gehaalt . en over comfort heb ik ook zeker niet te klagen zit alles op en aan wat ik wil ben er zeker van dat ik met mijn auto meer koppen draai als jullie met je hondatje deze wagen zie je tenminste niet op iedere hoek van de straat staan [ Bericht 23% gewijzigd door Borovan op 17-09-2008 20:56:46 ] | |
Googolplexian | woensdag 17 september 2008 @ 20:56 |
quote:Ehhh ... je loopt gewoon te patsen met wat je niet hebt en nu voel je je betrapt omdat blijkt dat je een pure wannabe auto hebt. Top is trouwens een stuk lager dan 220 en voor het comfort kan je het ook niet gedaan hebben want de Hyundai Coupé is berucht hard geveerd, shorty ![]() quote:Dat je ze niet op elke hoek van de straat ziet staan is omdat het een verschrikkelijke ruk-bak is ![]() ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 17 september 2008 @ 20:57 |
quote:So What..? Heb nog eergisteren 210 aangetikt onderweg na Venlo (Vanuit A'Dam)... En dat met een 2.0 16v 4cilinder SR20De Nissan Primera ![]() Als ik nog langer plankte weet ik zeker dat ik de 220 ook had kunnen halen,, alleen is wel onnodige risico.. en was in NL ![]() Top doesn't matter.. 't gaat om het acceleratie en tussen acceleraties ![]() En dat is juist heel simpel met een civic aangezien ie heel licht is en hoogtoerig.. ![]() | |
Googolplexian | woensdag 17 september 2008 @ 20:59 |
Ach gut ... je hebt je bericht weer ge-edit ... toch maar geen evo supra of een skyline?quote:Je Hyundai is helemaal geen Jap. Het is een sub-Jap. Een Koreaan. | |
Borovan | woensdag 17 september 2008 @ 21:01 |
quote:top lager als 220 ? nou niet dus he, duurt misschien lang voordat je wat sneller wilt gaan maar 240 haalt hij dus wel, en zo hard geveerd vind ik hem dus niet, lekker strak door de bochten weinig last van slechte wegen [qoute] Dat je ze niet op elke hoek van de straat ziet staan is omdat het een verschrikkelijke ruk-bak is ![]() ![]() [/quote] dat is jou mening ja, net zoals mij menig is dat honda de grootste rukbakken ter wereld maakt, nog erger als meneer tata of lada. en dat jij hem lelijk als de nacht vind is ook jou probleem, voor jou 10 andere die het niet met je eens zijn overal word je nagekeken en gaan mensen vragen wat voor auto het is, als ze al niet gaan bumperkleven om te kijken wat er op de achterkant staat | |
Borovan | woensdag 17 september 2008 @ 21:02 |
blaat | |
Borovan | woensdag 17 september 2008 @ 21:03 |
dat is jou mening ja, net zoals mij menig is dat honda de grootste rukbakken ter wereld maakt, nog erger als meneer tata of lada. en dat jij hem lelijk als de nacht vind is ook jou probleem, voor jou 10 andere die het niet met je eens zijn overal word je nagekeken en gaan mensen vragen wat voor auto het is, als ze al niet gaan bumperkleven om te kijken wat er op de achterkant staat | |
tevebe | woensdag 17 september 2008 @ 21:04 |
quote:Heb jij je rijbewijs dan al? ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 17 september 2008 @ 21:10 |
quote:Ben er mee bezig.. ![]() Op de 25ste heb ik theorie examen dan 10/15 lessen nemen, (gewoon 1,5 uur per keer) vervroegd rijlessen .. ![]() (+ het was 02:00 snachts, en mn vader was op sinds 04:00, dan heen en weer reizen (duitsland en A'dam) werd hem te veel, dus stelde ik voor om verder te rijden.. ![]() Ik rij sowieso verantwoord, alleen ik wou ff kijken wat hij kon.. ![]() | |
tevebe | woensdag 17 september 2008 @ 21:25 |
quote:Right ![]() Ik weet niet wat kanslozer is... Die Hyundaifan die loopt te rellen in een Honda topic of dat jij 210 rijdt met je vader naast je. Ik neig naar het laatste ![]() | |
Spamblik | woensdag 17 september 2008 @ 21:32 |
quote:Ze gaan bumperkleven omdat je teller zoveel afwijkt. ![]() | |
vannelle | woensdag 17 september 2008 @ 21:40 |
quote:Ik ook. Zeker ook omdat er beweerd wordt "sowieso verantwoord" te rijden. Zonder voldoende rijervaring.........right. ![]() @Turquaz, ik kan me herinneren dat je beloofd hebt niet meer te rijden zonder rbw. Telt dat niet meer? En dan nog zulke snelheden ook.......... ![]() ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 17 september 2008 @ 22:11 |
quote: ![]() ![]() Ik ben mijn belofte niet gehouden ![]() Ik ben een fout begaan, maar dr was zown plastic sjonnie met die ubersize windrek steeds te bumperkleven, remmen met 140 leek me te gevaarlijk dus ging ik ietsjes sneller, hij ging sneller.. ![]() Toen ik een beetje meer gas gaf daagde hij me uit.. uiteindelijk heb ik 210 gereden, en kon ie me niet meer bijhouden maar liet hem vervolgens later weer inhalen ![]() I know dat het onverantwoord was.. maar hey, mijn vader is 22 uur op. Hij reed 100 op de snelweg en slingerde bijna van links na rechts.. de arme man was gewoon doodsmoe, slapen was ook geen optie want ik had die dag na school. ![]() | |
vannelle | woensdag 17 september 2008 @ 22:31 |
quote:Mooie uitleg, maar daar gaat het niet om. Je rijdt wéér zonder rijbewijs en nog met snelheden die de recordboeken in kunnen ook. Ik zit je niet af te zeiken hoor, ws. had ik precies hetzelfde gedaan in jouw situatie en leeftijd, geef ik eerlijk toe. Bedenk je eens wat de gevolgen kunnen zijn als je gepakt wordt (evt. ongelukken buiten beschouwing gelaten). Weet je dat de kans dat jij voorlopig je rbw niet eens MAG halen dan levensgroot is? Da's niet handig als je met auto's wil werken. Je kunt je toekomst er mee verkloten kerel! Echt, ik vind dit zo enorm dom, ook van je vader trouwens. Wie laat zijn kind zonder rbw nou 210 rijden? ![]() Buiten dat....stel dat er wél wat gebeurt. Weet je voorlopig of al je pech hebt de rest van je leven waar je voor werkt. En dan heb ik het nog niet eens over de "pech" die medeweggebruikers in dit geval kunnen hebben. Doe nou niet ajb! Wacht gewoon tot je je rbw hebt en ga dan ook geen 210 rijden. Of doortrekken tot 220 omdat dat niet kan omdat het in Nederland is. ![]() | |
Googolplexian | donderdag 18 september 2008 @ 07:53 |
Mjah ... ik vind dit ook wel redelijk van den trieste. Fout om zoveel redenen ... ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 18 september 2008 @ 10:34 |
quote:Het was 02:00, bijna geen auto op de weg.. Maar ja, je hebt wel gelijk.. ![]() Beter had ik geen 210 gereden.. ![]() ![]() | |
Arclight-S | donderdag 18 september 2008 @ 11:11 |
quote:Als je zo verantwoord was als je beweerde dan zou je nooit achter het stuur gaan. | |
raulbouli | donderdag 18 september 2008 @ 14:41 |
Ach, er mogen wel meer dingen niet.... heb vroeger ook zo vaak zonder rijbewijs gereden... | |
Googolplexian | donderdag 18 september 2008 @ 15:14 |
quote:Dan ben jij net zo'n lul ![]() zeker met 210 en je vader naast je D'r mogen wel meer dingen niet maar met weinig andere dingen kun je anderen zo erg benadelen als met dit. | |
raulbouli | vrijdag 19 september 2008 @ 14:15 |
Ga er niet zo serieus op in ![]() | |
Googolplexian | vrijdag 19 september 2008 @ 14:23 |
quote:Praat het dan ook niet goed ![]() |