Dit is toch werkelijk te bespottelijk voor woorden?quote:AMSTERDAM - Het Amsterdamse CDA gemeenteraadslid Lex van Drooge is onlangs tijdens een KLM-vlucht van Istanboel naar Amsterdam verzocht elders in het vliegtuig plaats te nemen, omdat zijn toevallige moslimbuurvrouw er bezwaar tegen had naast een man te zitten.
Lees hier verder: http://www.telegraaf.nl/b(...)moslima__.html?p=2,1
Raar weer wel dat ze alleen reisde. Nou ja, het kan ook een mooie smoes zijn om zelf wat meer ruimte te hebben.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:22 schreef Strolie75 het volgende:
Je weet toch van tevoren dat die kans erin zit als je in je eentje ergens naartoe vliegt?
goed plan.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:29 schreef Loedertje het volgende:
De KLM moet gewoon aan zo'n mevrouw twee zitplaatsen gaan aanbieden, koopt ze de lege stoel naast haar ook maar als zij alleen wil zitten.
Mijn idee jaquote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:28 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Buk maar verder, mijn Nederlandse medeburgers.
Idd.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:29 schreef Loedertje het volgende:
De KLM moet gewoon aan zo'n mevrouw twee zitplaatsen gaan aanbieden, koopt ze de lege stoel naast haar ook maar als zij alleen wil zitten.
quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:49 schreef Knipoogje het volgende:
Wat hebben al die kleine berichtjes nou voor nieuwswaarde? Moslim dit moslim dat. Gezeik allemaal
Zo begonnen ze in de jaren 30 ook. Jood dit Jood dat. Is Fok het verlengstuk van Wilders ofzo
Veel kleintjes maken één grote. Straks gaan ze nog geloven dat ze het recht hebben om maar van ons te eisen dat wij altijd en overal rekening met hen moeten houden.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:49 schreef Knipoogje het volgende:
Wat hebben al die kleine berichtjes nou voor nieuwswaarde? Moslim dit moslim dat. Gezeik allemaal
Zo begonnen ze in de jaren 30 ook. Jood dit Jood dat. Is Fok het verlengstuk van Wilders ofzo
Waar haal je dit vandaan?quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:34 schreef Boze_Appel het volgende:
Op de kosten van burger vliegen en dan moeilijk doen over ergens anders gaan zitten.
Ja iemand die op basis van z'n geloof niet naast een man wil zitten, gratis upgraden naar business class. Ik vrees dat er dan opeens een heleboel mensen gelovig worden voor de duur van een vliegreisquote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:51 schreef Sowflow het volgende:
Waarom hij weg en zij niet? Zij heeft er toch last van?
Ja. Een KLM-medewerkster die geen zin heeft moeite te doen toont aan hoe slecht het met Nederland gesteld is. Net een derdewereldland. Jemig.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:54 schreef Lekiamh het volgende:
Van de zotte weer dit. Het zijn deze kleine tekens die aangeven hoe slecht het met Nederland al gesteld is.
als ik die man was geweest, had ik iets te hard gezegd dat men maar moet zorgen voor een andere plek voor die vrouw.quote:Het opmerkelijke verzoek van de alleen reizende moslima, die zelf geen woord richtte tot Van Drooge, is tijdens de vlucht voor andere passagiers onopgemerkt voorbijgegaan.
aan de andere kant zorgen al die kleine berichtjes ook steeds voor wat meer haat, denk dat ie dat bedoelt..quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Veel kleintjes maken één grote. Straks gaan ze nog geloven dat ze het recht hebben om maar van ons te eisen dat wij altijd en overal rekening met hen moeten houden.
Reageer je ook zo als een Christen niet naast een moslim wil zitten?quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:58 schreef Super7fighter het volgende:
De Turkse vrouw staat in haar recht. De (dure) klant is immers de koning.
Als hij er geen drama van had gemaakt, dan was er ook geen bericht over. Dus geen drama mijn achterwerk!quote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:26 schreef sp3c het volgende:
de titel suggereert dat er meer aan de hand is dan een verzoek aan de CDA'er om zichzelf te verplaatsen.
hij had ook gewoon nee kunnen zeggen neem ik aan?
het is erg vriendelijk van de goede man om er geen drama van te maken maar verder ... ik zie het probleem niet hier
Inderdaad ook overlast. En als je dan de stewardess vriendleijk vraagt, en ze hebben nog een andere plek ook, verhuis je gewoon naar die andere stoel. Een andere optie is dat ze je stinkende buur richting toilet dirigeren met een zeepje en een washandje.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:51 schreef Sowflow het volgende:
Waarom hij weg en zij niet? Zij heeft er toch last van?
Ik weet een veel betere reden om je vliegtuigbuur te laten verplaatsen. Mensen die een sterke geur hebben, ofwel; stinken naar zweet en alcohol (vieze parfum!) Dįt is pas overlast.
Zij vloog naar Amsterdam. Eh ja, daar leven niet-moslims, en ja, die hebben ook hun geloofsovertuiging.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:21 schreef AlphaOmega het volgende:
Ze vlogen vanuit Istanboel? Eh, ja, daar leven Moslims, en ja, die hebben ook hun geloofsovertuiging.
Er zijn ook genoeg dingen uit andere religies die ik met regelmaat tegenkom en waar ik me groen en geel aan erger, maar je hebt het gewoon maar te accepteren. Ik heb ook het gevoel dat de berichtgeving niet volledig is. Er staat namelijk niets over het feit dat de vrouw misschien hiervoor al een verzoek had gedaan voor vertrek, maar dat er om de een of andere reden geen gehoor aan is gegeven.
Als officieel bevestigd kan worden dat ze dat verzoek niet heeft gedaan, dan is het misschien een beetje krom, maar dan nog, je vliegt vanuit Istanboel. Wanneer je niet kunt omgaan met de gewoontes en overtuigingen daar, misschien had die CDA'er er dan gewoon niet naartoe moeten gaan. Hij zou zelf moeten weten hoe de wereld in elkaar steekt wat betreft geloofsovertuigingen. Respect noemen ze dat ook wel.
Point taken. Heb je nog informatie over een mogelijk verzoek van haar zijde voor vertrek?quote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:37 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Zij vloog naar Amsterdam. Eh ja, daar leven niet-moslims, en ja, die hebben ook hun geloofsovertuiging.
Wanneer je niet kunt omgaan met de gewoontes en overtuigingen daar, misschien had die moslima er dan gewoon niet naartoe moeten gaan. Zij zou zelf moeten weten hoe de wereld in elkaar steekt wat betreft geloofsovertuigingen. Respect noemen ze dat ook wel.
Geloofsovertuigingen dienen toch echt wel in acht te worden genomen. Dus waarschijnlijk niet, al weet ik niet welk argument een christen daarvoor zou kunnen uitdragen. Christenen zijn ook alleen maar zwaar gemoderniseerd omdat ze anders al lang ten onder waren gegaan met hun hele geloof. En die modernisering komt in de Islam ook, dat heeft tijd nodig. Het heeft hier ook honderden jaren geduurd, toch? Zo lang was het nog niet geleden dat mensen hier werden afgeslacht omdat ze niet voldeden aan het ideaalbeeld van een stelletje randdebielen die dachten dan hun wegen alleen maar de juiste waren.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:42 schreef Wokkel het volgende:
Als de situatie omgekeerd was en de CDA-er had gevraagd om een andere plek was hij dan gelijk aangehouden door de marechaussee? Iets met discriminatie?
En als een blanke ongelovige man die net van een weekje Antalya heeft genoten met zijn vrouw en kinderen het vraagt?quote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:46 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Geloofsovertuigingen dienen toch echt wel in acht te worden genomen. Dus waarschijnlijk niet, al weet ik niet welk argument een christen daarvoor zou kunnen uitdragen. Christenen zijn ook alleen maar zwaar gemoderniseerd omdat ze anders al lang ten onder waren gegaan met hun hele geloof. En die modernisering komt in de Islam ook, dat heeft tijd nodig. Het heeft hier ook honderden jaren geduurd, toch? Zo lang was het nog niet geleden dat mensen hier werden afgeslacht omdat ze niet voldeden aan het ideaalbeeld van een stelletje randdebielen die dachten dan hun wegen alleen maar de juiste waren.
Inderdaad... ALLE religieuze invloed de deur uit. Niet discrimineren.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:49 schreef Knipoogje het volgende:
Debielste opmerking in het topic, en ik heb het topic nog niet eens helemaal doorgelezen.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:58 schreef Super7fighter het volgende:
ja achteraf ... er was geen probleem, meneer werd verzocht om (naar een betere plek) te verkassen en dat doet hij gewoon zonder vragen te stellen, niemand merkt er verder wat van en er is dus eigenlijk gewoon nix gebeurt, naderhand hoort hij dat het om een moslim gaat en krijgt hij ineens een heel naar gevoel en zwicht de KLM voor moslimterreurquote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:31 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Als hij er geen drama van had gemaakt, dan was er ook geen bericht over. Dus geen drama mijn achterwerk!
hey als die vleesetende buurvrouw er een betere plaats aan overhoud dan zal ze graag haar broodje worst ergens anders eten lijkt mequote:Op zaterdag 24 mei 2008 15:16 schreef Sowflow het volgende:
"Juffrouw, ik ben vegetariėr. Mijn overtuiging is dat je geen dieren mag eten. Mag mijn vleesetende buurvrouw ergens anders zitten?"
PS. Ik denk dat het idd. met de stewardess te maken heeft. Dit zou het kabinet (nog? aaah!) niet toelaten.
Peace to all.
Waarom? Omdat sommige moslims anders zo boos worden dat ze gebouwen laten ontploffen? En omdat we niet weten welke moslim zo boos kan worden moeten we overgevoelig richting hen allemaal zijn? En alles van hen maar pikken in de hoop dat het hen kalmeert en ze van ons gaan houden? Want wie weet, als je ze genoeg pleziert, stoppen ze wel eens met het laten ontploffen van gebouwen. Immers, wie laat er nou een gebouw ontploffen als mensen hun zitplaats afstaan om jou te plezieren.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:46 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Geloofsovertuigingen dienen toch echt wel in acht te worden genomen.
Dus jij vindt het normaal?quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:49 schreef Knipoogje het volgende:
Misschien zorgen ze er zelf voor? Een sprookje van x aantal jaar geleden gelovenquote:Op zaterdag 24 mei 2008 15:30 schreef Giertje het volgende:
alles wat laatste tijd moslim is of enigzins nieuwswaarde eraan word tot enorme proporties opblazen
Die twee dingen hebben natuurlijk geen reet met elkaar te maken.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:34 schreef Boze_Appel het volgende:
Op de kosten van burger vliegen - en dan moeilijk doen over ergens anders gaan zitten.
Dat is natuurlijk te zot voor woorden.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:58 schreef Super7fighter het volgende:
quote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:40 schreef moussie het volgende:
Wat een raar verhaal .. een moslima die niet naast een man mag zitten maar wel alleen, dus zonder mannelijke begeleiding, mag reizen ?
Was het geloof misschien alleen een excuus om van een onaangename man naast je af te komen, wie weet ruikt die nogal sterk oid ?
Die man had idd daar moeten zeiken en niet alleen achteraf.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 16:09 schreef Monidique het volgende:
Ik zie het probleem ook niet helemaal. Vrouw wilde niet naast man zitten, man vond het niet erg ergens anders te zitten. Probleem... opgelost...
MAAR NEE!
Precies.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 16:17 schreef Pony-Lover het volgende:
Door in te stemmen heeft hij eigenlijk helemaal geen punt en heeft de KLM niks anders gedaan dan het verzorgen van een zo prettig mogelijke vlucht voor alle passagiers.
dan krijgt zij die betere plaatsquote:Op zaterdag 24 mei 2008 16:02 schreef NED het volgende:
Wat een smerig kutwijf zeg.
Ik was zeker niet opgestaan. Geen denken aan. Als die vrouw last van mij heeft dan sodeflikkert ze zelf maar op!
Bahbah
En in 1930 bewaarde we ook een heleboel gegevens.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:49 schreef Knipoogje het volgende:
Je kan alles eisen wat je wil (ook volkomen stupide dingen), zolang alle betrokken partijen vervolgens met die eisen instemmen is er geen enkel probleem.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 16:14 schreef Repeat het volgende:
Die eis is natuurlijk al belachelijk, maar dat ze hierin meegaan helemaal. Of kan ik voortaan ook een andere plaats vragen als blijkt dat ik naast een moslim zit, of zou dat racistisch zijn?
als hij zegt 'fok! die shit biatch' is er ook geen probleemquote:Op zaterdag 24 mei 2008 16:22 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Je kan alles eisen wat je wil (ook volkomen stupide dingen), zolang alle betrokken partijen vervolgens met die eisen instemmen is er geen enkel probleem.
voorbeeld:
Ik zou mijn zwarte buurman via mijn verhuuder kunnen vragen te verhuizen omdat ik niet naast een neger wil wonen. Zou die buurman vervolgens zeggen "prima ik ga wel ergens anders wonen" dan is er werkelijk geen probleem.
Inderdaad je mag alles vragen ...quote:Op zaterdag 24 mei 2008 16:22 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
voorbeeld:
Ik zou mijn zwarte buurman via mijn verhuuder kunnen vragen te verhuizen omdat ik niet naast een neger wil wonen. Zou die buurman vervolgens zeggen "prima ik ga wel ergens anders wonen" dan is er werkelijk geen probleem.
Die man wist niet dat hij verplaatst werd op aandringen van de moslima. Daar kwam hij pas later achter.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 16:17 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Die man had idd daar moeten zeiken en niet alleen achteraf.
Had hij dat gedaan dan had de KlM de vrouw kunnen verzoeken een andere vlucht te nemen danwel zelf voor een upgrade te betalen (in de voorwaarden van de maatschappij zal namelijk niks staan over het recht op bepaalde man/vrouw/jood/gristen/neger-vrije plaatsen op basis van geloof).
Door in te stemmen heeft hij eigenlijk helemaal geen punt en heeft de KLM niks anders gedaan dan het verzorgen van een zo prettig mogelijke vlucht voor alle passagiers.
Tja...dan voel je jezelf toch aardig te kakken gezet door die moslima, alsof je een minderwaardig mens bent en niet naast haar mag zitten.quote:"Aan het begin van de terugreis werd mij door een stewardess verzocht elders in het vliegtuig plaats te nemen. Later bleek dit op verzoek van mijn oorspronkelijke buurvrouw met hoofddoek", zegt Van Drooge.
Dan ben je een Wildersaanhanger, een nazi, een racist. En het is dan JOUW schuld dat ze niet integreren.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 16:14 schreef Repeat het volgende:
Die eis is natuurlijk al belachelijk, maar dat ze hierin meegaan helemaal. Of kan ik voortaan ook een andere plaats vragen als blijkt dat ik naast een moslim zit, of zou dat racistisch zijn?
Nee hoorquote:Op zaterdag 24 mei 2008 16:26 schreef qonmann het volgende:
[..]
Inderdaad je mag alles vragen ...
zolang de partijen het maar eens zijn ..wat een kronkelredenering
Hoe kom je er bij dat het in Istanboel wel normaal is? Vraag mij af of zij dat bij een Turks bedrijf voor elkaar had gekregen.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:21 schreef AlphaOmega het volgende:
Ze vlogen vanuit Istanboel? Eh, ja, daar leven Moslims, en ja, die hebben ook hun geloofsovertuiging.
Er zijn ook genoeg dingen uit andere religies die ik met regelmaat tegenkom en waar ik me groen en geel aan erger, maar je hebt het gewoon maar te accepteren. Ik heb ook het gevoel dat de berichtgeving niet volledig is. Er staat namelijk niets over het feit dat de vrouw misschien hiervoor al een verzoek had gedaan voor vertrek, maar dat er om de een of andere reden geen gehoor aan is gegeven.
Als officieel bevestigd kan worden dat ze dat verzoek niet heeft gedaan, dan is het misschien een beetje krom, maar dan nog, je vliegt vanuit Istanboel. Wanneer je niet kunt omgaan met de gewoontes en overtuigingen daar, misschien had die CDA'er er dan gewoon niet naartoe moeten gaan. Hij zou zelf moeten weten hoe de wereld in elkaar steekt wat betreft geloofsovertuigingen. Respect noemen ze dat ook wel.
ach ja, je hoeft tegenwoordig alleen nog maar te miepen dat een moslim iets vroeg/over iets heeft geklaagd en je bent ineens landelijk bekend, de slachtofferrol gaat de autochtone blanke Nederlander goed afquote:Op zaterdag 24 mei 2008 16:23 schreef sp3c het volgende:
maar er is helemaal geen sprake van bukken voor wat dan ook
hij zegt zelf dat hij erop vooruit ging, er is niets Hollandser dan je principes laten varen als dat geld opleverd (ik neem aan dat die betere plaats ook duurder is normaal gesproken) en als hij niet achteraf was gaan lopen huilen hoe naar hij zich voelde in zijn duurdere stoel dan was het helemaal geen nieuws
Dit is een hele mooie...quote:Op zaterdag 24 mei 2008 15:36 schreef qonmann het volgende:
dat iemand überhaupt zoiets durft te vragen/eisen daar ligt het probleem.
Waarom zou je je aanpassen als je altijd je zin krijgt ?
Daar komen ze wel achter nu dit nieuws de wereld in is gestuurd. Het zal niet de laatste keer zijn dat KLM op vriendelijk verzoek iemand van plaats moet verwisselen vanwege zijn levensovertuiging. En dan maar hopen dat mensen straks niet menen om recht te hebben om niet naast die-en-die te gaan zitten.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 17:03 schreef LangeTabbetje het volgende:
KLM zwicht voor eis.....
Weet men wel het verschil tussen een service gericht bedrijf wat winst moet maken (KLM dus), en een actiegroepering (KLM dus niet).
KLM wil het mensen naar zijn/haar zin maken, dus willen ze eigenlijk de reden niet eens weten waarom iemand op een andere stoel wil zitten, men gaat kijken wat ze kunnen doen.
Heel goed van jou.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 18:17 schreef Elfletterig het volgende:
Zou een KLM-steward(ess) echter bij mij aankomen met een vraag als: "Meneer, wilt u even een andere plaats zoeken, want deze moslima wil niet naast een man zitten", dan gaf ik als antwoord: "Laat mevrouw maar een andere plaats zoeken."
Jammer, dit soort vergelijkingen. Families leven niet volgens één of ander boek waarin staat dat ze niet naast andere mensen mogen zitten. Dat een familie graag bij elkaar wil zitten, is heel begrijpelijk en logisch. Dat een moslima weigert om naast een man te zitten, is stukken minder te begrijpen.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 18:06 schreef OldJeller het volgende:
Mij is ook een keer tijdens een vlucht gevraagd of ik ergens anders wilde gaan zitten, zodat een gezin naast elkaar kon zitten. Vond ik geen probleem. Ik had overigens achteraf niet mijn beklag in de media gedaan waarna de titels kopten met "Vliegtuigmaatschappij zwicht voor familie-eis vader" o.i.d.
Ze komt waarschijnlijk nooit verder dan het aanrecht zul je bedoelen.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:58 schreef Super7fighter het volgende:
blijkbaar was er genoeg plek vrij in het vliegtuig, onur air is goedkoper!!, zodat meneer en mevrouw er beter van werden.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 18:19 schreef LoggedIn het volgende:
Ik vraag me af of dit betekent dat de volgende keer dat we met KLM vliegen we ook die theedoek naast ons of mss die irritante kutkinderen kunnen laten verhuizen. Of dat dit gewoon weer een van die dingen is die alleen voor moslims geldt.
In Istanbul is het niet de norm dit te eisen, in het diepe Oosten van Turkije daarentegen wel. Het is ook de vraag of het haar gelukt was bij een Turkse maatschappij. Het is wel zeker dat de stewardessen haar verzoek zouden hebben ingeschat aan de hand van het type vrouw dat ze was. Waarbij je er bijna zeker van kan zijn dat ze voor een oud vrouwtje een stuk harder zouden hebben gelopen dan voor een of andere funda-chick van 21.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 16:31 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat het in Istanboel wel normaal is? Vraag mij af of zij dat bij een Turks bedrijf voor elkaar had gekregen.
Als het vliegtuig vol zat en ik had geweigerd om van plaats te verhuizen, was er WEL een probleem geweest. En zou er naarstig en paniekerig een oplossing zijn gezocht. Let wel: het probleem wordt veroorzaakt door de intolerante moslima. Als ik omgekeerd zou gaan roepen in een vliegtuig dat ik weiger om naast een moslim te zitten, ben ik een racist.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 18:23 schreef OldJeller het volgende:
En hoogstwaarschijnlijk had niemand daar een probleem van gemaakt en zochten ze een andere plaats voor de vrouw. Indien dit niet kon zou de vrouw teleurgesteld moeten worden en het moeten doen met de beschikbare plaatsen.
Mijn inschatting is dat ze het een stewardess heeft gevraagd, die vroeg het aan meneer en hij stond gewoon op omdat hij een beter plek kreeg (en achteraf begon te zeuren). De stewardess heeft gewoon een vraag doorgegeven en een makkelijke oplossing gezocht omdat er plaats vrijwas. Dat is haar werk. Ik kan nergens terugvinden dat ze het er persoonlijk mee eens is.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 18:30 schreef HiZ het volgende:
Het is ook de vraag of het haar gelukt was bij een Turkse maatschappij.
hoe weet jij zo zeker dat hij begon te zeuren en niet iemand anders? gezien het feit dat de man het niet erg vond, heb ik juist eerder het idee dat hij niet degene was die achteraf bezwaar heeft gemaakt. of hij is opgestookt, dat kan ook met die laffe cda-ers.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 18:38 schreef __________ het volgende:
[..]
Mijn inschatting is dat ze het een stewardess heeft gevraagd, die vroeg het aan meneer en hij stond gewoon op omdat hij een beter plek kreeg (en achteraf begon te zeuren). De stewardess heeft gewoon een vraag doorgegeven en een makkelijke oplossing gezocht omdat er plaats vrijwas. Dat is haar werk. Ik kan nergens terugvinden dat ze het er persoonlijk mee eens is.
Als het vliegtuig vol was heb ik het idee dat die jurk gewoon niet zo moest zeuren en dit niet gebeurd was.
Je had ook het tweede voorbeeld kunnen aangrijpen, maar nee.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 18:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Jammer, dit soort vergelijkingen. Families leven niet volgens één of ander boek waarin staat dat ze niet naast andere mensen mogen zitten. Dat een familie graag bij elkaar wil zitten, is heel begrijpelijk en logisch. Dat een moslima weigert om naast een man te zitten, is stukken minder te begrijpen.
Als iedereen elke situatie zou uitvergroten, zoals jij altijd doet als het de Islam betreft, dan wel.. dan wel.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 18:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als het vliegtuig vol zat en ik had geweigerd om van plaats te verhuizen, was er WEL een probleem geweest. En zou er naarstig en paniekerig een oplossing zijn gezocht. Let wel: het probleem wordt veroorzaakt door de intolerante moslima. Als ik omgekeerd zou gaan roepen in een vliegtuig dat ik weiger om naast een moslim te zitten, ben ik een racist.
wat een onzin zeg! dan zouden ze meneer uit het vliegtuig hebben gezet en met een lege plaats en een smalende moslima, zijn weggevlogen. wat denkt die dhimmi wel niet helemaal!quote:Op zaterdag 24 mei 2008 18:45 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Je had ook het tweede voorbeeld kunnen aangrijpen, maar nee.
Zoals ik al zei: maakt niet uit welke reden, ze zullen kijken of ze het kunnen oplossen/veranderen waardoor elke klant tevreden is. Kan dit niet, dan delen ze dit mee met: "Helaas mevrouw/meneer...."
[..]
Als iedereen elke situatie zou uitvergroten, zoals jij altijd doet als het de Islam betreft, dan wel.. dan wel.
In werkelijkheid zou worden gezegd: "Sorry mevrouw, alle plaatsen zijn bezet en niemand wil van plaats ruilen, we kunnen u helaas niet meer verder helpen."
Laat je fantasie toch niet elke keer zo de vrije loop. Dit gebeurt niet. En als die vrouw er dan een enorm probleem van had gemaakt zou er een aanklacht tegen haar worden ingediend of zou het vliegtuig niet eens van de grond gaan en zou ze eruit worden gezet (in het extreemste geval). Zo gaat dat. Zó.
Computerkamertheorieėn over het echte leven.
Hoezo? Als meneer meedeelde niet van plek te willen ruilen dan accepteerde ze dat gewoon.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 18:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat een onzin zeg! dan zouden ze meneer uit het vliegtuig hebben gezet en met een lege plaats en een smalende moslima, zijn weggevlogen. wat denkt die dhimmi wel niet helemaal!
Oftewel pappen en nathouden en onder het voerkleed schuiven voor er ruchtbaarheid aan gegeven word.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 15:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja achteraf ... er was geen probleem, meneer werd verzocht om (naar een betere plek) te verkassen en dat doet hij gewoon zonder vragen te stellen, niemand merkt er verder wat van en er is dus eigenlijk gewoon nix gebeurt, naderhand hoort hij dat het om een moslim gaat en krijgt hij ineens een heel naar gevoel en zwicht de KLM voor moslimterreur
als dat stoeltje zo veel voor hem betekend dan had hij om een verklaring moeten vragen en met zijn ticket moeten zwaaien zonder op te staan
ik krijg toch een beetje het gevoel dat al die drama van hem politiek een politiek tintje heeft
Het was een KLM-vlucht, een Nederlandse luchtvaartmaatschappij. Had ze maar met Onur Air moeten vliegen, had ze waarschijnlijk (geen idee hoe dat gaat) automatisch niet naast een man gezeten.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:21 schreef AlphaOmega het volgende:
Haha, dacht je dat echt? Mooi niet dus he. In Turkije hebben ze al wat langer door dan hier in Nederland dat als je aan elke eis van religieus conservatieven zonder meer toegeeft je normaal zaken doen wel kunt vergeten. Als 99% van de bevolking moslim is dan doet het religieuze argument het niet meer zo goed. Wat wel werkt is een beroep doen op sociale status of ouderdom.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 19:00 schreef Susi het volgende:
[..]
Het was een KLM-vlucht, een Nederlandse luchtvaartmaatschappij. Had ze maar met Onur Air moeten vliegen, had ze waarschijnlijk (geen idee hoe dat gaat) automatisch niet naast een man gezeten.
old fart.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 18:57 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Hoezo? Als meneer meedeelde niet van plek te willen ruilen dan accepteerde ze dat gewoon.
Dan bleef het probleem van de vrouw alleen over en zij heeft zich te gedragen volgens de gedragsregels van KLM.
Wat is een dhimmi? (retorische vraag, interesseert me niet)
Op een onzinstreak, pokerkoningin?
Maakt niet zoveel uit voor wat ik hebt getypt. Of wel ?quote:Op zaterdag 24 mei 2008 18:41 schreef zoalshetis het volgende:
hoe weet jij zo zeker dat hij begon te zeuren en niet iemand anders?
nee,maar de rest was ook assumptie. dus ik dacht, kom ik gooi er nog een bij.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 19:15 schreef __________ het volgende:
[..]
Maakt niet zoveel uit voor wat ik hebt getypt. Of wel ?
In Nederland maken de moslims nu net zo goed deel uit van de maatschappij als de Christenen. Dat is nu eenmaal zo. Een feit wat niet meer zal veranderen. Dus dat de KLM een Nederlandse luchtvaartmaatschapij is, is helemaal niet relevant.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 19:00 schreef Susi het volgende:
[..]
Het was een KLM-vlucht, een Nederlandse luchtvaartmaatschappij. Had ze maar met Onur Air moeten vliegen, had ze waarschijnlijk (geen idee hoe dat gaat) automatisch niet naast een man gezeten.
Zou jij het normaal vinden als iemand aan de stewardess zou vragen..:quote:Op zaterdag 24 mei 2008 19:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zolang er niemand kwaad mee gedaan wordt (en dat is mi niet gebeurd), wat is er dan mis mee om aan zo'n verzoek te voldoen?
Je kunt onderscheid op sexe niet vergelijken met onderscheid op ras.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 19:24 schreef qonmann het volgende:
[..]
Zou jij het normaal vinden als iemand aan de stewardess zou vragen..:
Kunt u een andere plaats voor die neger regelen want ik wil niet naast hem zitten..
Sommige verzoeken moet je niet willen doen of toestaan ..
hehe, zoals ik al zei, je hoeft tegenwoordig maar te miepen dat een moslim heeft geklaagd en je hebt je 5 minutes of famequote:Op zaterdag 24 mei 2008 18:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hoe weet jij zo zeker dat hij begon te zeuren en niet iemand anders? gezien het feit dat de man het niet erg vond, heb ik juist eerder het idee dat hij niet degene was die achteraf bezwaar heeft gemaakt. of hij is opgestookt, dat kan ook met die laffe cda-ers.
als we dan toch gaan speculeren...
Hier worden dit soort verzoeken soms echt op een gouden schaaltje gewogen, en dan komt men met "Ja, maar als dat nu hun overtuiging is, en het is toch niet zoveel moeite...". En geleidelijk aan gaat men steeds krampachtiger in de pas lopen omdat ze die paar gelovigen die mogelijk gaan zeiken niet tegen het hoofd willen stoten.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 19:07 schreef HiZ het volgende:
[..]
Haha, dacht je dat echt? Mooi niet dus he. In Turkije hebben ze al wat langer door dan hier in Nederland dat als je aan elke eis van religieus conservatieven zonder meer toegeeft je normaal zaken doen wel kunt vergeten. Als 99% van de bevolking moslim is dan doet het religieuze argument het niet meer zo goed. Wat wel werkt is een beroep doen op sociale status of ouderdom.
wat een gezeik, een moslima doet een verzoek, iets wat heel normaal is .. de Telegraaf blaast dat op naar 'een eis' waarvoor de KLM is 'gezwicht' ipv op het verzoek van een klant in te gaan .. en nu is dit algeheel een teken van de doorgeslagen islamisering ?quote:Op zaterdag 24 mei 2008 19:09 schreef JohnDope het volgende:
Mensen ook dit weer proberen te draaien en downplayen, maar er valt niet te ontkennen dat Wilders gelijk heeft wat betreft de extreem door geslagen islamisering in Nederland.
Het punt is dat dit weer het zoveelste geval van opgelegde islamisering is.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 19:53 schreef moussie het volgende:
[..]
wat een gezeik, een moslima doet een verzoek, iets wat heel normaal is .. de Telegraaf blaast dat op naar 'een eis' waarvoor de KLM is 'gezwicht' ipv op het verzoek van een klant in te gaan .. en nu is dit algeheel een teken van de doorgeslagen islamisering ?
Met dat soort opgeblazen headers lijkt het mij meer op doorgeslagen hysterie elke keer als een moslim iets durft te vragen/over iets te klagen
Misschien moet ik dan ook maar de Telegraaf bellen als ik met iemand van plek ruil in de vliegtuig.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 20:04 schreef DrWolffenstein het volgende:
Goede actie van die man om dit aan te kaarten bij de Telegraaf. Straks worden dit soort wanpraktijken onzichtbaar voor het grote publiek doodnormaal.
Dat is dus geen normaal verzoek,quote:Op zaterdag 24 mei 2008 19:53 schreef moussie het volgende:
[..]
wat een gezeik, een moslima doet een verzoek, iets wat heel normaal is .
Idd dat er überhaubt nog vleesch wordt geserveerd wat niet halal is, wat een schande.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 20:27 schreef qonmann het volgende:
[..]
Dat is dus geen normaal verzoek,
straks gaat ze ook nog vragen of er geen alcohol geschonken mag worden.. ..
hmz, volgens mij mag er al niet meer gerookt worden omdat sommige mensen daar last van hebben en is het alcoholgebruik ook aan banden gelegd, op korte vluchten wordt het zover ik weet al niet meer aangeboden ..quote:Op zaterdag 24 mei 2008 20:27 schreef qonmann het volgende:
[..]
Dus? Mag men geen abnormale verzoeken maken? Vrijheid van spraak mensen!quote:Op zaterdag 24 mei 2008 20:27 schreef qonmann het volgende:
[..]
Wilders gaat een wet maken die de stoelindeling gaat regelen bij de KLM ?quote:Op zaterdag 24 mei 2008 19:09 schreef JohnDope het volgende:
Mensen ook dit weer proberen te draaien en downplayen, maar er valt niet te ontkennen dat Wilders gelijk heeft wat betreft de extreem door geslagen islamisering in Nederland.
quote:Op zaterdag 24 mei 2008 20:52 schreef moussie het volgende:
[..]
hmz, volgens mij mag er al niet meer gerookt worden omdat sommige mensen daar last van hebben en is het alcoholgebruik ook aan banden gelegd, op korte vluchten wordt het zover ik weet al niet meer aangeboden ..
dus wat is je punt ?
Het is voor jou geen normaal verzoek, voor die vrouw blijkbaar wel ..
en in dit geval kon haar verzoek .. let wel, verzoek, niet eis .. ingewilligd worden .. let wel, ingewilligd, niet gezwicht voor .. en ? Schandalig dat een stewardess het verzoek van een klant ingewilligd heeft omdat het verzoek gebaseerd is op een religieuze overtuiging ?
ja dat vind ik eigenlijk ookquote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:29 schreef Loedertje het volgende:
quote:Op zaterdag 24 mei 2008 21:58 schreef qwerty_x het volgende:
ben benieuwd wat de reactie zou zijn als iemand zou zeggen dat hij niet naast een neger wil zitten
-edit-quote:Op zaterdag 24 mei 2008 21:54 schreef Bommenlegger het volgende:Open jij je ogen eens en kijk eens om je heen.
Dat jij deze denkbeelden erop na houd wil niet zeggen dat iedereen dat moet doen.
Alles wat maar enigzins tegen jouw gevoelens inspeelt probeer je recht te praten met religie, en dat een ander dat wel zo vind.
Accepteer het dan eens van de andere kant, als dat zo hoog in je vaandel staat, dat iemand daar dan niet naast wenst te zitten.
Maar daar schijn je nog al moeite mee te hebben.
En wat een gelul over roken aan boord, dat weet iedereen al.
Kom eens onder je steen vandaan en kijk eens rond, niet iedereen denkt als jij.
Zodra je dat wel kan accepteren ben je op de goede weg....
Niet als de gewone burger zijn bek opentrekt. Dat is het probleem. Men durft blijkbaar niet een-op-een te discussiėren. Het moet allemaal via een omweg en vaak achteraf.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 20:13 schreef JohnDope het volgende: Het punt is dat dit weer het zoveelste geval van opgelegde islamisering is.
Als het zo doorgaat zal het niet lang duren voor dat hier de Sharia wordt ingevoerd.
Nee, schandalig dat mensen die uit religieuze overtuiging niet naast andere mensen willen zitten, überhaupt worden toegelaten in een vliegtuig; er zijn immers maar weinig plekken waar zo'n grote kans loopt om naast een ander te moeten zitten.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 20:52 schreef moussie het volgende:
Schandalig dat een stewardess het verzoek van een klant ingewilligd heeft omdat het verzoek gebaseerd is op een religieuze overtuiging?
Waar heb jij gezeten de afgelopen jaren?quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dit is toch werkelijk te bespottelijk voor woorden?
Het lijkt erop dat de tolerantie maar van 1 kant hoeft te komen
Typisch rechtse Telegraafjournalistiek. Misschien zat die man wel heel erg expliciet naar de tieten van die moslima te kijken. Welke man zou er graag naast een flikker zitten? Dat wil je toch ook niet? Die vrouw heeft groot gelijk.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dit is toch werkelijk te bespottelijk voor woorden?
Het lijkt erop dat de tolerantie maar van 1 kant hoeft te komen
Opzich vind ik het niet heel erg maar als je zegt van ik wil niet naast een neger of moslim zitten dan breekt wel de pleuris uit. (overigens heb ik geen probleem met negers of moslims in het algemeen). Het is het immer toegeven aan de Islam. Dit vind ik opzich niet erg maar geef ze een vinger en ze nemen je hele hand.quote:Op zondag 25 mei 2008 04:01 schreef sp3c het volgende:
maar wat is nu precies het probleem hier want ik zie het niet ... alle denkbare partijen zijn er op vooruit gegaan
of is het het feit dat een moslim haar zin gehad heeft?
Da's nu net het hele punt. Geef jij maar eens aan in het vliegtuig dat je niet naast een flikker wilt zitten. Eens kijken of die flikker (of jijzelf) een ander stoeltje krijgt.quote:Op zondag 25 mei 2008 11:07 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Typisch rechtse Telegraafjournalistiek. Misschien zat die man wel heel erg expliciet naar de tieten van die moslima te kijken. Welke man zou er graag naast een flikker zitten? Dat wil je toch ook niet? Die vrouw heeft groot gelijk.
Er is toch wel een verschil tussen niet naast een man willen zitten (sekse) en niet naast een neger/homo willen zitten (ras/geaardheid). De vrouw wil niet naast een man zitten (maakt niet uit of ie een homo, moslim, christen of neger is, man=man) omdat ze denkt dat ze dan een betere moslima is. Maar waarom wil jij niet naast een neger of homo zitten? Jij doet het niet om religieuse redenen maar omdat je een racist bent en dat kan niet. Dat je zulke vergelijkingen maakt laat al zien wat voor soort mens jij werkelijk bent.quote:Op zondag 25 mei 2008 11:41 schreef RonaldRegen het volgende:
Da's nu net het hele punt. Geef jij maar eens aan in het vliegtuig dat je niet naast een flikker wilt zitten. Eens kijken of die flikker (of jijzelf) een ander stoeltje krijgt.
Maar zoiets zal een fatsoenlijk mens al niet eisen. Dat onderscheidt beschaafde mensen van minder beschaafde lui. Deze vrouw is niet beschaafd.
Dat er geėist wordt omwille van religieuze redenen moet juist extra reden zijn om de eis af te wijzen, niet om 'm in te willigen.quote:Op zondag 25 mei 2008 12:02 schreef Avicenna het volgende:
Jij doet het niet om religieuse redenen
Ja idd, schandalig omdat het betrekking had op een ander persoon. Als ze had gevraagd om de halal maaltijd, dan was het een normaal verzoek geweest. Vraagt ze daarintegen dat diegene naast haar ook halal moet eten, niet mag drinken of geen man mag zijn, dan is dat niet meer normaal. Ze legt haar omgeving en de personen erin restricties op.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 20:52 schreef moussie het volgende:
[..]
hmz, volgens mij mag er al niet meer gerookt worden omdat sommige mensen daar last van hebben en is het alcoholgebruik ook aan banden gelegd, op korte vluchten wordt het zover ik weet al niet meer aangeboden ..
dus wat is je punt ?
Het is voor jou geen normaal verzoek, voor die vrouw blijkbaar wel ..
en in dit geval kon haar verzoek .. let wel, verzoek, niet eis .. ingewilligd worden .. let wel, ingewilligd, niet gezwicht voor .. en ? Schandalig dat een stewardess het verzoek van een klant ingewilligd heeft omdat het verzoek gebaseerd is op een religieuze overtuiging ?
Het is ook schandalig en asociaal maar zo zijn er meer mensen op deze wereld. Dan moet je maar als persoon zelf daar tegen wapenen. Ik vind het maar vreemd dat een politicus -iemand die heb moet hebben van de tong, nietwaar?- zoiets over zich heen laat komen en achteraf dan gaat mekkeren. Dan ben je in mijn ogen het vak politicus niet waard.quote:Op zondag 25 mei 2008 12:14 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja idd, schandalig omdat het betrekking had op een ander persoon. Als ze had gevraagd om de halal maaltijd, dan was het een normaal verzoek geweest. Vraagt ze daarintegen dat diegene naast haar ook halal moet eten, niet mag drinken of geen man mag zijn, dan is dat niet meer normaal. Ze legt haar omgeving en de personen erin restricties op.
Meer mensen maakt het niet meer acceptabelquote:Op zondag 25 mei 2008 12:46 schreef Flumina het volgende:
[..]
Het is ook schandalig en asociaal maar zo zijn er meer mensen op deze wereld.
Ik kan me voorstellen dat het je op het moment zelf overkomt, of dat je later pas hoort van hoe of waarom en dan denkt: ik ga hier geen stennis meer om schoppen, maar ik weer wel een beter maniertje om dit onder de aandacht te brengen.quote:Dan moet je maar als persoon zelf daar tegen wapenen. Ik vind het maar vreemd dat een politicus -iemand die heb moet hebben van de tong, nietwaar?- zoiets over zich heen laat komen en achteraf dan gaat mekkeren. Dan ben je in mijn ogen het vak politicus niet waard.
Ja, dan ga je de Telegraaf bellen zo van "He, wat ik nu weer meemaak". Dat verwacht je zoals eerder gezegd van iemand als Wilders. Want wat zegt dit "incident" nu feitelijk ? Dat er mensen zijn die met het vliegtuig reizen en een bepaald verzoek hebben waar zowel het cabinepersoneel als de medepassagiers mee in kunnen stemmen of niet. Nou, shocking/quote:Op zondag 25 mei 2008 12:49 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat het je op het moment zelf overkomt, of dat je later pas hoort van hoe of waarom en dan denkt: ik ga hier geen stennis meer om schoppen, maar ik weer wel een beter maniertje om dit onder de aandacht te brengen.
En aldus geschiedde.
Of je leest het bericht even; de man hoorde pas achteraf de reden van zijn verplaatsing.quote:Op zondag 25 mei 2008 12:46 schreef Flumina het volgende:
Ik vind het maar vreemd dat een politicus -iemand die heb moet hebben van de tong, nietwaar?- zoiets over zich heen laat komen en achteraf dan gaat mekkeren.
1: Dat was toch juist ook tegen andere mensen, waardoor het minder erg zou zijn?quote:Waarom dan niet aan de vrouw zelf een andere plaats is aangeboden, is niet duidelijk. "Dat had ook gekund", erkent de KLM-zegsvrouw. Het is het zoveelste incident in korte tijd waarbij de religieuze gevoeligheid van sommige moslims voor opgetrokken wenkbrauwen zorgt. Vorige week werd cartoonist Gregorius Nekschot gearresteerd, vastgezet en verhoord op verdenking van aanzetten tot haat tegen bepaalde bevolkingsgroepen1. Ook bleek eerder deze week dat een aantal moslims in Almere aanstoot had genomen aan de korte broek van stratenmakers. En donderdag werd bekend dat het gemeentehuis van Huizen op verzoek van islamitische mannen schilderijen had verplaatst, waarop abstracte halfnaakte figuren te zien waren.2
Ik zou meteen om een reden hebben gevraagd.quote:Op zondag 25 mei 2008 12:56 schreef GBA het volgende:
[..]
Of je leest het bericht even; de man hoorde pas achteraf de reden van zijn verplaatsing.
Dat argument telt omgekeerd anders net zo goed, wat jij als 'normaal' ervaart hangt immers af van je uitgangspunt .. en tja, waarom mag jij wel eisen dat de omgeving en de personen erin zich maar aan te passen hebben aan hetgeen jij normaal vindt en de ander mag het nog niet eens verzoeken ?quote:Op zondag 25 mei 2008 12:14 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja idd, schandalig omdat het betrekking had op een ander persoon. Als ze had gevraagd om de halal maaltijd, dan was het een normaal verzoek geweest. Vraagt ze daarintegen dat diegene naast haar ook halal moet eten, niet mag drinken of geen man mag zijn, dan is dat niet meer normaal. Ze legt haar omgeving en de personen erin restricties op.
http://www.politiekebarometer.nl/quote:Op zondag 25 mei 2008 12:53 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, dan ga je de Telegraaf bellen zo van "He, wat ik nu weer meemaak". Dat verwacht je zoals eerder gezegd van iemand als Wilders. Want wat zegt dit "incident" nu feitelijk ? Dat er mensen zijn die met het vliegtuig reizen en een bepaald verzoek hebben waar zowel het cabinepersoneel als de medepassagiers mee in kunnen stemmen of niet. Nou, shocking/
Jij hebt Verdonk nodig om in een vliegtuig te blijven zitten waar je zat?quote:Op zondag 25 mei 2008 13:34 schreef terrorjapie het volgende:
[..]
http://www.politiekebarometer.nl/
kijk eens hoe hard TON gaat
fijn he
ze is niet eens islamitisch. het is een dhimmie van het ergste soort. ik maak me er ook zorgen over. ze is wel allochtoon geloof ik en ze heeft een uitkering...quote:Op zondag 25 mei 2008 13:29 schreef RonaldRegen het volgende:
Ik vind die onzin die moussie hier spuit echt stuitend. Hij of zij geeft er geen enkele blijk van de Nederlandse maatschappij ook maar enigszins te willen begrijpen. Als dit de toekomst van de islam in Nederland voorstelt, dan houd ik m'n hart vast.
hier kan ik me nog wel in vindenquote:Op zondag 25 mei 2008 11:08 schreef niet_links het volgende:
[..]
Opzich vind ik het niet heel erg maar als je zegt van ik wil niet naast een neger of moslim zitten dan breekt wel de pleuris uit. (overigens heb ik geen probleem met negers of moslims in het algemeen). Het is het immer toegeven aan de Islam. Dit vind ik opzich niet erg maar geef ze een vinger en ze nemen je hele hand.
het zijn de laatste tijd zoveel stormen in dat ene glas water.quote:Op zondag 25 mei 2008 14:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
hier kan ik me nog wel in vinden
maar het blijft een storm in een glas water
lol .. heb je een stok gevonden om mee te slaan .. veel plezier ermeequote:Op zondag 25 mei 2008 14:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ze is niet eens islamitisch. het is een dhimmie van het ergste soort. ik maak me er ook zorgen over. ze is wel allochtoon geloof ik en ze heeft een uitkering...
Uitkering is vast door een vrouwelijke ambetenaar toegekend dan...quote:Op zondag 25 mei 2008 14:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ze is niet eens islamitisch. het is een dhimmie van het ergste soort. ik maak me er ook zorgen over. ze is wel allochtoon geloof ik en ze heeft een uitkering...
Nee, niemand mag eisen dat een ander zich aanpast aan zijn geloofsvoorschriften. Vanuit welk perspectief dan ook.quote:Op zondag 25 mei 2008 13:26 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat argument telt omgekeerd anders net zo goed, wat jij als 'normaal' ervaart hangt immers af van je uitgangspunt .. en tja, waarom mag jij wel eisen dat de omgeving en de personen erin zich maar aan te passen hebben aan hetgeen jij normaal vindt en de ander mag het nog niet eens verzoeken ?
De norm is dus gewoon dat je je voor jezelf bezighoudt met je geloofsvoorschriften. Dat jij dat op een hoogst chaotische manier probeert omver te kwebbelen van "jamaar we sijn allemaal helegaar anders ik seg nog tegen jannie ik seg nog -mens die gordijnen- ik seg seg ik in Honoloeloe zijn rieten rokjes gewoon de standaard mag je daar dan geen boerka aan??" doet daar niets aan af. Je valt een ander niet lastig met jouw geloofsregels. Punt. Hoe moeilijk is dat?quote:Omdat het een vliegtuig is van een nederlandsche maatschappij, daarom mag een klant geen verzoeken hebben die buiten 'de norm' vallen ? En wie stelt die norm dan wel vast, jij, de Nederlandse burger, of de vliegtuigmaatschappij ?
Ja, walgelijk. Heeft hier niets mee te maken, maar goed...quote:Denk je niet ook dat vliegtuigmaatschappijen bij het toewijzen van de stoelen zover mogelijk rekening houden met de specifieke wensen van hun klanten .. dat ze bvb bij vluchten van en naar India mensen van verschillende kasten niet naast elkaar zetten ?
En dan? Dan hebben we er allemaal maar rekening mee te houden? "Ja mijn moeder zegt dat ik een versgeperst sapje moet na de stoelgang, en waarom heeft u geen punthoed op?"quote:Heb je wel eens gevraagd aan de balie om een speciale plek, naast het raam bvb, en kreeg je dan te horen dat dat niet meer kon via de balie, dat je dat maar moest vragen aan het personeel aan boord, of dat alsnog mogelijk is .. het is goed mogelijk dat deze dame dat ook vroeg, dat dat de voorwaarde was dat ze alleen op reis mocht van de familie (ik blijf het dus gewoon vreemd vinden, dat een moslima met zo'n achtergrond wel alleen reist) .. zij heeft dat verzoek gedaan en dat is ingewilligd, zowel zij als de CDA'er zijn erop vooruit gegaan .. nou boe, wat erg zeg
ze wil niet eens naast je zitten ..quote:Op zondag 25 mei 2008 16:17 schreef zoalshetis het volgende:
ik zou het juist wel fijn vinden om tijdens zo'n reis wat over haar geloof te weten te komen.
nee, maar dat geldt ook voor niet-moslima'squote:
Fout. Hartstikke fout, zelfs. Tolerantie is geen eenrichtingsweg die altijd en alleen maar in het voordeel van religieuzen moet uitpakken. Ik als niet-gelovige heb net zo veel rechten. Maar als ik zou eisen dat ik niet naast een moslima wil zitten, word ik racist genoemd.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:21 schreef AlphaOmega het volgende:
Er zijn ook genoeg dingen uit andere religies die ik met regelmaat tegenkom en waar ik me groen en geel aan erger, maar je hebt het gewoon maar te accepteren.
Het moet verdomme niet gekker worden hoor !quote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:21 schreef AlphaOmega het volgende:... maar dan nog, je vliegt vanuit Istanboel. Wanneer je niet kunt omgaan met de gewoontes en overtuigingen daar, misschien had die CDA'er er dan gewoon niet naartoe moeten gaan. Hij zou zelf moeten weten hoe de wereld in elkaar steekt wat betreft geloofsovertuigingen. Respect noemen ze dat ook wel.
Anderen 'simpele zielen' noemen en dan zelf het woord islamisering nog niet eens goed schrijven. Het gaat niet om het veranderen van plaats, het gaat om de (religieuze) intolerantie die erachter schuil gaat. Het gaat er dus inderdaad om DAT die mevrouw een andere plek wilde; het 'waarom' ervan is namelijk meer dan duidelijk.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 22:27 schreef Karammel het volgende:
Wat lopen hier toch veel simpele zielen rond zeg ! Iedereen ziet dit meteen als het zoveeste voorbeeld van de islamitisering. Moussie weet het goed te verwoorden. De woordkeuze in de Telegraaf slaat ook helemaal nergens op. Er zijn tig redenen te bedenken waarom ik van plaats zou willen veranderen. Ik zit bijvoorbeeld liever niet naast drukke kinderen, (of een vader die nog erger is dan de kinderen), en dan vraag ik graag om een andere plek. Het gaat er helemaal niet om wįįrom mevrouw een andere plek wilde. Het gaat erom dįt ze een andere plek wilde. Blijkbaar was het niet mogelijk om mevrouw ergens anders te plaatsen dus werd meneer een betere plek aangeboden. Vragen staat vrij. Als er geen mogelijkheid was om haar tevreden te stellen, wanner meneer had geweigert te verlpaatsen dus, dan hadden ze haar moeten teleurstellen. Men mag blijkbaar ook niet meer dingen vragen hier in Nederland. Of althans, als moslim mag dat niet, die mogen we alleen maar tegenwerken.
Het verbaast me ten zeerste hoeveel afkeer hier is tegen moslims. Er heerst hier angst, veel angst. Als men nou eens zelf om zich heen kijkt in plaats van klakkeloos alles uit de telegraaf of van het shownieuws over te nemen.
Serieus???quote:Op zondag 25 mei 2008 14:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
Spijker op de kop.quote:Op zondag 25 mei 2008 14:27 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee, het is tekenend.
geen wederkerigheid, maar willen liever een voorkeursbehandeling.
'Islamitisering' kan hij/zij/het anders perfect schrijven. Het is niet alsof we het hier over een eeuwenoud woord en begrip hebben... En ja, je kunt anderen gewoon 'simpele zielen' noemen, ook al noem je 'islamisering' 'islamitisering'. The horror!quote:Op zondag 25 mei 2008 17:38 schreef Elfletterig het volgende:
Anderen 'simpele zielen' noemen en dan zelf het woord islamisering nog niet eens goed schrijven.
en dat bepaal jij ? En wie ben jij dan wel dat jij dat je denkt dat te mogen bepalen .. ? We hebben maar een norm op deze planeet, da's de jouwe en daar hoort iedereen zich aan te houden ?quote:Op zondag 25 mei 2008 15:30 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee, niemand mag eisen dat een ander zich aanpast aan zijn geloofsvoorschriften. Vanuit welk perspectief dan ook.
[..]
De norm is dus gewoon dat je je voor jezelf bezighoudt met je geloofsvoorschriften. Dat jij dat op een hoogst chaotische manier probeert omver te kwebbelen van "jamaar we sijn allemaal helegaar anders ik seg nog tegen jannie ik seg nog -mens die gordijnen- ik seg seg ik in Honoloeloe zijn rieten rokjes gewoon de standaard mag je daar dan geen boerka aan??" doet daar niets aan af. Je valt een ander niet lastig met jouw geloofsregels. Punt. Hoe moeilijk is dat?
Het kastenstelsel wel ja, maar dat een vliegtuigmaatschappij klantgericht werkt niet .. je wil immers dat elke klant, ongeacht achtergrond een fijne reis heeft, je bent er om hem/haar van punt A naar punt B te brengen, niet om een of andere politieke boodschap uit te dragen, jouw normen op te leggen of whateverquote:Ja, walgelijk. Heeft hier niets mee te maken, maar goed...
Nee, er wordt gewoon gekeken of aan dat verzoek tegemoet kan worden gekomen .. als er een plekje aan het raam vrij is, of iemand wil ruilen kan het, zo niet heeft de verzoeker pech gehad .. zo gaat dat met verzoeken ..quote:En dan? Dan hebben we er allemaal maar rekening mee te houden? "Ja mijn moeder zegt dat ik een versgeperst sapje moet na de stoelgang, en waarom heeft u geen punthoed op?"
Als ze had gevraagd om iets voor haarzelf dan is het normaal. Zij wil iets van een ander omdat zij dat gelooft. En dat is krom.
Ja ga het omdraaienquote:Op zondag 25 mei 2008 17:48 schreef moussie het volgende:
[..]
en dat bepaal jij ? En wie ben jij dan wel dat jij dat je denkt dat te mogen bepalen .. ? We hebben maar een norm op deze planeet, da's de jouwe en daar hoort iedereen zich aan te houden ?
Klopt. En iedereen is vrij om daar kritiek op te leveren of daarop te reageren. Want als de KLM de regels van bepaalde strenge islamitische stromingen als uitgangspunt gaat nemen, dan weet ik dat tenminste vantevoren.quote:Mi is het nog steeds die vliegtuigmaatschappij die dat bepaald .. als die mevrouw, om wat voor idiote reden dan ook, niet naast een man wil zitten en de vliegmaatschappij komt daaraan tegemoet, de klant is immers koning, is dat een zaak van hun en van niemand anders ..
Ja dat kan ook ja.quote:Daarnaast heb jij geen idee wat die vrouw gevraagd heeft, zij kan net zo goed gevraagd hebben of zij elders mag zitten en is het de stewardess geweest die op het idee kwam om de meneer te vragen .. het ging immers om een betere zitplaats, aan een verzoek tegemoet komen is een ding, maar op die manier een betere zitplaats proberen te krijgen kan natuurlijk niet
[..]
Nee maar een segregratiebeleid naar kaste, ras of religie is dus juist het uitdragen van een politieke boodschap of het opleggen van normen.quote:Het kastenstelsel wel ja, maar dat een vliegtuigmaatschappij klantgericht werkt niet .. je wil immers dat elke klant, ongeacht achtergrond een fijne reis heeft, je bent er om hem/haar van punt A naar punt B te brengen, niet om een of andere politieke boodschap uit te dragen, jouw normen op te leggen of whatever
[..]
Daar heb je gelijk in, het blijft de Telegraafquote:Nee, er wordt gewoon gekeken of aan dat verzoek tegemoet kan worden gekomen .. als er een plekje aan het raam vrij is, of iemand wil ruilen kan het, zo niet heeft de verzoeker pech gehad .. zo gaat dat met verzoeken ..
En zoals ik al zei, we hebben geen idee hoe zij het gevraagd heeft, er zonder meer van uit gaan dat zij wel gevraagd zal hebben of die man elders kan gaan zitten is net zo krom als de header van de Telegraaf die van een verzoek dat ingewilligd werd een eis maakt waarvoor gezwicht werd
Nee, inderdaad, je hebt daar niet zonder meer recht op dat te kunnen eisen, maar je mag het toch vragen!quote:Op zondag 25 mei 2008 19:43 schreef Elfletterig het volgende:
Je kunt NIET van medereizigers gaan verwachten dat ze zich aan jouw bekrompen denkbeelden aanpassen.
Klant: ik wil een ticket betalen, op voorwaarde dat ik niet naast een man zit.quote:Op zondag 25 mei 2008 19:43 schreef Elfletterig het volgende:
Tja, alsof het nieuwsbericht per definitie niet waar KAN zijn omdat het in De Telegraaf stond... De argumenten die ik tegenkom, zijn nogal matig. Mwanatabu heeft het prima verwoord. De KLM hoort zijn oren niet te laten hangen naar strenge moslimgelovigen. Als je als moslim echt zo principieel bent dat je niet naast een man wilt zitten, moet je niet gaan vliegen maar met je eigen auto gaan reizen. Of je moet zo veel mans zijn om gewoon de plaatsen naast je eigen stoel op te kopen. Je kunt NIET van medereizigers gaan verwachten dat ze zich aan jouw bekrompen denkbeelden aanpassen.
huh .. want iedere moslim die met de KLM vliegt moet in Nederland integreren ?quote:Op zondag 25 mei 2008 17:38 schreef Elfletterig het volgende:
is eenvoudig vast te stellen dat moslims zeer, zeer matig integreren in onze samenleving.
aah, en nu probeer je me te intimideren met 'als jij een andere mening hebt gaan we toch lekker je uitkering afpakken' .. toffe mentaliteit ..quote:Op zondag 25 mei 2008 17:41 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Serieus???
Tsja, dit soort mensen gaan het uiteindelijk als eerste afleggen als ze hun kont tegen de krib blijven gooien. Dat wordt binnenkort bedelen.
hehe, maar dat is nou juist het punt .. verschillende normen die botsen .. ik persoonlijk vind onze normen ook beter, daar niet van, maar als dat mens daar anders over denkt, wie ben ik dan om haar te 'dwingen' om er anders over te denken .. ik zie het toch ook niet zitten als zij mij haar leefregels wil gaan opleggenquote:Op zondag 25 mei 2008 19:17 schreef Mwanatabu het volgende:
Ja ga het omdraaienDie mevrouw wil dat iedereen zich aan haar norm houdt maar nee hoor, ik heb het probleem...
nou nou, als uitgangspunt is nou ook weer zwaar overdreven .. gewoon 1 moslima die om religieuze redenen vroeg of het mogelijk is om niet naast een man te zitten .. zoals ik al zei, het gebeurt volgens hun zo goed als nooit, ze hebben er nog niet eens afspraken over ..quote:Klopt. En iedereen is vrij om daar kritiek op te leveren of daarop te reageren. Want als de KLM de regels van bepaalde strenge islamitische stromingen als uitgangspunt gaat nemen, dan weet ik dat tenminste vantevoren.
tja, ze had ook kunnen zeggen dat zij net zwanger is en kotsmisselijk wordt van die lichaamsgeur naast haar .. bvbquote:Ja dat kan ook ja.
hmz, ik zie het meer als klantgericht handelen, je legt die mensen immers niets op dat hun vreemd is, je past je, zover mogelijk, aan aan wat voor hun normaal is .. mi is het opleggen van jouw normen een politieke boodschap ..quote:Nee maar een segregratiebeleid naar kaste, ras of religie is dus juist het uitdragen van een politieke boodschap of het opleggen van normen.
lijkt net een kruistocht de laatste tijd .. ben benieuwd wat er volgende week weer komt, wie dan weer zijn 5 minutes of fame krijgt dankzij een klagende of vragende moslimquote:Daar heb je gelijk in, het blijft de Telegraaf
Mwah, dat valt wel mee hoor met die intimidatie. Ik doe alleen maar een voorspelling. Never bite the hand that feeds.quote:Op zondag 25 mei 2008 23:16 schreef moussie het volgende:
[..]
aah, en nu probeer je me te intimideren met 'als jij een andere mening hebt gaan we toch lekker je uitkering afpakken' .. toffe mentaliteit ..
En over vijf jaar, als men door heeft dat men alle 'wensen' inwilligt:quote:Op zondag 25 mei 2008 22:01 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Klant: ik wil een ticket betalen, op voorwaarde dat ik niet naast een man zit.
KLM: doen we niet aan, we willen geen winst maken, maar zorgen dat mensen altijd op hun bestelde stoel zitten. Pak maar de auto.
Yeah right..
In de realiteit zegt KLM dan natuurlijk; 'we zullen kijken wat we kunnen doen'. Ze zullen NOOIT een garantie geven op een stoel naast een andere vrouw. Zo zit het systeem gewoon niet in elkaar. Trouwens ook niet bij andere maatschappijen.quote:Op zondag 25 mei 2008 22:01 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Klant: ik wil een ticket betalen, op voorwaarde dat ik niet naast een man zit.
KLM: doen we niet aan, we willen geen winst maken, maar zorgen dat mensen altijd op hun bestelde stoel zitten. Pak maar de auto.
Yeah right..
Tja, zoals ik al zei, zet maar eens al dat vrijwilligerswerk om in betaald werk, wat het dus eigenlijk is, dan heet het niet meer uitkering maar inkomen .. er zijn hele kuddes mensen die geen 'regulier' baantje kunnen krijgen omdat zij te oud zijn, een arbeidshandicap hebben etc, die dagelijks vrijwilligerswerk gaan doen, zonder dat werk zouden hele sectoren dienstverlening niet kunnen draaien .. dus dat met het afschaffen van de uitkeringen zal echt zo'n vaart niet lopenquote:Op zondag 25 mei 2008 23:49 schreef RonaldRegen het volgende:
Mwah, dat valt wel mee hoor met die intimidatie. Ik doe alleen maar een voorspelling. Never bite the hand that feeds.![]()
nou, ik ben dat hele opgeblazen Telegraaf-gezeik om 5 klagende/vragende moslims anders ook meer dan zat .. ik vind het ongelooflijk dat er echt mensen rondlopen die aparte wetten voor moslims willen hebben op basis van dit soort opgeklopte berichtgeving .. wanneer was ook alweer de laatste keer dat we dat hadden ?quote:Mensen zijn dat hele moslimgezeik meer dan zat (zie bijvoorbeeld ook de poll op de frontpage). Als moslims zo door blijven gaan met hun gezanik, zal het er echt niet beter op worden voor hun. En juist de meest kwetsbare groepen, mensen met een uitkering etc., zullen daar het meeste last van krijgen.
hoh, wie dringt hier nou wie wat op .. deze moslima doet een verzoek, zij dringt helemaal niemand iets op .. diegenen die hier iets wil opdringen ben jij, sterker nog, je wil de moslima het recht ontnemen om te mogen vragen/klagen ..quote:Maar goed, doe lekker wat je wilt, ga lekker verder met het aan anderen opdringen van al je religieuze onzin. En laat je door mijn uitspraken en voorspellingen vooral niet weerhouden.
Het gaat om een gebeurtenis die uiterst abnormaal is in Nederland, dus dan is het niet vreemd dat erover bericht wordt.quote:Op maandag 26 mei 2008 00:31 schreef moussie het volgende:
nou, ik ben dat hele opgeblazen Telegraaf-gezeik om 5 klagende/vragende moslims anders ook meer dan zat .. ik vind het ongelooflijk dat er echt mensen rondlopen die aparte wetten voor moslims willen hebben op basis van dit soort opgeklopte berichtgeving .. wanneer was ook alweer de laatste keer dat we dat hadden ?
hoh, wie dringt hier nou wie wat op .. deze moslima doet een verzoek, zij dringt helemaal niemand iets op .. diegenen die hier iets wil opdringen ben jij, sterker nog, je wil de moslima het recht ontnemen om te mogen vragen/klagen ..
Jullie maken van onze vrijheid een lachertje, je bent alleen nog maar vrij om je aan te passen, anders mag je oprotten .. van vrijheid voor iedereen, ongeacht ras, religie, ideologie, sekse of seksuele geaardheid, is vrijheid geworden aan het loopbandje van de gratie van de meerderheid
Iets genuanceerder wat ik zei, maar dat bedoel ik. Ik ben het met je eens.quote:Op maandag 26 mei 2008 00:31 schreef HiZ het volgende:
[..]
In de realiteit zegt KLM dan natuurlijk; 'we zullen kijken wat we kunnen doen'. Ze zullen NOOIT een garantie geven op een stoel naast een andere vrouw. Zo zit het systeem gewoon niet in elkaar. Trouwens ook niet bij andere maatschappijen.
Als bij wijze van spreken de laatste lege stoel naast die vrouw is en die stoel kan worden verkocht aan een full-fare betalende man, dan wordt het gewoon 'we hebben het geprobeerd, maar het is niet gelukt helaas, volgende keer beter'.
Het gaat hier volgens mij ook niet om 'zwichten voor' maar gewoon om het voldoen aan verzoeken van passagiers waar redelijk makkelijk aan kan worden voldaan. En als blijkt dat het niet makkelijk is, dan kan de klant het mooi vergeten.
Sinds wanneer is een vliegtuig onderweg van Turkije naar hier Nederland ?quote:Op maandag 26 mei 2008 01:52 schreef BB_Koning het volgende:
Het gaat om een gebeurtenis die uiterst abnormaal is in Nederland, dus dan is het niet vreemd dat erover bericht wordt.
ooh, en wie moest iets doen dan ? Volgens mij werd er vriendelijk gevraagd of hij er bezwaar tegen had om op een andere plaats te gaan zitten, als jij dan zegt van nee, en je bent nog blij ook want je krijgt een betere plaats, moet je niet achteraf gaan zeuren dat je iets moest doen, dat je iets werd opgedrongen, had je maar nee moeten zeggenquote:Als iemand iets moet doen wat hij normaalgesproken niet ozu doen, dan wordt het hem opgedrongen.
huh ? En nu nog een keertje in het Nederlandsquote:Er is voor alles vrijheid, je mag doen wat je wilt, maar de beperkging die de meeste mensen zien is dat je het andere mensen niet moeilijk moet maken.
Zijn moslims een volk dan ? En als je dan zo scheef door redeneert, voel jij je ook verantwoordelijk voor wat een blanke gek ergens heeft gedaan, heb jij bvb je bondgenootschap met de Amerikanen opgezegd toen je erachter kwam dat ze wereld voor de zoveelste keer belogen hebben, alweer een land naar de kloten op basis van een leugen .. of haal je je schouders op en maak je jezelf wijs dat dat gebeurt voor hun eigen bestwil, jij komt immers 'de vrijheid' brengen ?quote:Jij wordt bepalde berichtgeving zat, ik word het zat dat er kankermoslims/moslimlovers zijn die alles wat hun eigen kutvolk doet bagatelliseren.
Mi is het absurd als miljoenen Nederlanders dagenlang lopen te klagen over 5 klagende moslims, alsof er niets belangrijkers is, alsof nu de wereld vergaat of zo .. alsof de autochtone Nederlanders het alleenrecht hebben op zeikenquote:Op maandag 26 mei 2008 10:49 schreef terrorjapie het volgende:
wel opmerkelijk dat de "linksen"op steeds absurdere manier de moslims blijven verdedigen...
enerzijds kunnen ze niks anders, ze geloven in hun eigen fabeltjes...
Artikel 1:19aquote:Op maandag 26 mei 2008 10:47 schreef moussie het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een vliegtuig onderweg van Turkije naar hier Nederland ?
okay, thnx voor de infoquote:Op maandag 26 mei 2008 13:41 schreef Apropos het volgende:
[..]
Artikel 1:19a
1.
In geval van geboorte op Nederlands grondgebied in een rijdend voertuig of op een varend schip of tijdens een binnenlandse luchtreis met een luchtvaartuig, wordt de akte van geboorte opgemaakt door de ambtenaar van de burgerlijke stand van de gemeente waar dat kind het voertuig, het schip of het luchtvaartuig verlaat, dan wel waar het schip ligplaats kiest. Die gemeente geldt als gemeente waar het kind is geboren.
2.
In geval van geboorte tijdens een zeereis met een in Nederland geregistreerd vaartuig, dan wel tijdens een internationale luchtreis met een in Nederland geregistreerd luchtvaartuig, is de gezagvoerder van het vaartuig of het luchtvaartuig verplicht een voorlopige akte van geboorte binnen vierentwintig uur in het journaal in te schrijven in tegenwoordigheid van twee getuigen en zo mogelijk van de vader. De gezagvoerder zendt een afschrift van die akte zo spoedig mogelijk aan de ambtenaar van de burgerlijke stand van de gemeente 's-Gravenhage. Deze maakt de akte van geboorte op aan de hand van het ontvangen afschrift, met dien verstande dat hij gegevens die ontbreken of hem blijken onjuist te zijn, zoveel mogelijk aanvult of verbetert. Aan de personen op wie de akte betrekking heeft, wordt een uittreksel van de akte toegezonden.
Ja dat mag, zoals die vrouw ook mag vragen of er niet een andere plaats voor haar is, niet naast een man.quote:Op maandag 26 mei 2008 17:56 schreef moussie het volgende:
[..]
okay, thnx voor de info
maar ja, dan nog is het absurd om van iedere moslim die met de KLM vliegt te verwachten dat die maar moet integreren .. waarom zou ik moeten integreren in een land waar ik 14 dagen op vakantie ga ?
Ik bedoel maar, mooi dat ik een vliegtuig vol met naakte papua's (als die zou bestaan) mijn kleren aan hou, dat hun zo naakt willen lopen moeten ze zelf weten, maar ikke niet .. mag dat ?
Hij moet helemaal niks. Het werd hem verzocht en hij zei OK.quote:Op maandag 26 mei 2008 01:52 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Het gaat om een gebeurtenis die uiterst abnormaal is in Nederland, dus dan is het niet vreemd dat erover bericht wordt.
Als iemand iets moet doen wat hij normaalgesproken niet ozu doen, dan wordt het hem opgedrongen.
Die CDA'er had er geen probleem mee te verplaatsen, totdat hij erachter kwam dat het kwam door een verzoek van een moslima. De enige die iets moeilijk maakt is dan ook die CDA'er.quote:Er is voor alles vrijheid, je mag doen wat je wilt, maar de beperkging die de meeste mensen zien is dat je het andere mensen niet moeilijk moet maken.
...
Point takenquote:Op maandag 26 mei 2008 18:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Mislukte besnijdenis?
Of een relnicht, kan ook.
Maar dat doen die moslims toch altijd? Ze handelen vanuit een vals superioriteitsgevoel.quote:Op maandag 26 mei 2008 18:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Oftewel, je moet niet gaan vragen of anderen zich aan jou aan willen passen. Dat is nogal, tja, kan er geen passend woord voor vinden, maar ik vind dat je jezelf dan boven iemand stelt, die jij niet waardig vind, in dit geval, om naast jou te mogen zitten.
Gast in restaurant: Ober, ik verzoek u om hem te vragen weg te gaanquote:Op maandag 26 mei 2008 23:50 schreef Yildiz het volgende:
Gast in restaurant: Ober, ik verzoek u om hem te vragen zijn sigaret uit te doen.
Ober: deal.
CDA'er: okay
wat later, CDA'er komt erachter dat het een moslim was.
CDA'er: jij bent zeker moslim hč! Je voelt je zeker wel boven mij gesteld? Nou, ik ga mij mooi niet aanpassen aan jou!. Wįt een geweldige argumenten. En waar gaat het om, een verzoek nota bene...
quote:Op maandag 26 mei 2008 23:50 schreef Yildiz het volgende:
Gast in restaurant: Ober, ik verzoek u om hem te vragen zijn sigaret uit te doen.
Ober: deal.
CDA'er: okay
wat later, CDA'er komt erachter dat het een moslim was.
CDA'er: jij bent zeker moslim hč! Je voelt je zeker wel boven mij gesteld? Nou, ik ga mij mooi niet aanpassen aan jou!. Wįt een geweldige argumenten. En waar gaat het om, een verzoek nota bene...
nou nee, de engste zijn die verrekte landverraders, de dhimmi's.quote:Op maandag 26 mei 2008 23:58 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Sigaret uitdoen in ene restaurant (waar dus niet gerookt mag worden) vergelijken met dit voorval. Alleen een moslim kan met zulke domme voorbeelden het voorval zo verdraaien alsof de zich superieur wanende moslim niets te verwijten valt.
quote:Op maandag 26 mei 2008 17:56 schreef moussie het volgende:
[..]
okay, thnx voor de info
maar ja, dan nog is het absurd om van iedere moslim die met de KLM vliegt te verwachten dat die maar moet integreren .. waarom zou ik moeten integreren in een land waar ik 14 dagen op vakantie ga ?
Ik bedoel maar, mooi dat ik een vliegtuig vol met naakte papua's (als die zou bestaan) mijn kleren aan hou, dat hun zo naakt willen lopen moeten ze zelf weten, maar ikke niet .. mag dat ?
Ja maar wel boven zeequote:Op zaterdag 24 mei 2008 15:07 schreef Hamilcar het volgende:
Het is toch absurd dat de KLM hier aan ingeeft. Gewoon nee zeggen en je poot stijf houden en als ze zeikt en raar gaat doen, het vliegtuig uitzetten. Vind je het raar dat die mensen zo maf gedragen als we ten allen tijde uitzonderingen voor hun maken?
Hoeft nog niet eens. Het gebeurt zo vaak dat men, na het opstijgen of vlak daarvoor nog mensen van plaats laten wisselen. Misschien gewoon beleefdheid van die man ?quote:Op zondag 25 mei 2008 18:44 schreef Gia het volgende:
Ik vind dit ook maar een hoop gezeur, eigenlijk. Als die man per se daar had willen blijven zitten, dan had ie dat moeten zeggen. Hij gaat graag op het verzoek in, omdat hij een betere (duurdere?) plaats kreeg.
Of als vrouw op een terras naast een groepje moslims gaan zitten, met los haar, blote armen en een flink décolleté. Liefst tijdens de ramadan met een goed glas trappist en een baguetje gezond.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 09:25 schreef zoalshetis het volgende:
je kan natuurlijk als kafir ook kiezen voor de weg van de stille weerstand. zie je in tram, bus of trein een moslima alleen zitten? ga er lekker naast zitten en begin aan je zak te krabben...
Volgens mij staat er in de regel bij ras/geaardheid, ook zo iets als geslacht.quote:Op zondag 25 mei 2008 12:02 schreef Avicenna het volgende:
[..]
Er is toch wel een verschil tussen niet naast een man willen zitten (sekse) en niet naast een neger/homo willen zitten (ras/geaardheid). De vrouw wil niet naast een man zitten (maakt niet uit of ie een homo, moslim, christen of neger is, man=man) omdat ze denkt dat ze dan een betere moslima is. Maar waarom wil jij niet naast een neger of homo zitten? Jij doet het niet om religieuse redenen maar omdat je een racist bent en dat kan niet. Dat je zulke vergelijkingen maakt laat al zien wat voor soort mens jij werkelijk bent.
Alle eisen aangaande religie zijn belachelijk. Dat je religieus ben, prima, maar val daar iemand anders niet mee lastig.quote:BTW, ik vind, als moslim zijnde, haar eis ook belachelijk. Ze wil niet naast een man zitten maar reist wel alleenDat is hypocriet IMHO. Je kunt het een beetje vergelijken met vrouwen die in burkini willen zwemmen. Je gaat zwemmen of niet maar ga niet jezelf belachelijk maken door in zo'n pak te gaan zwemmen omdat je dan zgn. een betere moslima bent. Je bent niet een betere moslima maar een hypocriete moslima.
Dat is het niet. Ook jij als Moslim zijnde weet wellicht dat het 'alleen reizen' een andere achtergrond heeft in Islamitische fiqh (wetgeving). Zij heeft gewoon het recht te vragen of zij ergens anders kan gaan zitten naast een vrouw bijv. KLM kiest ervoor dat in eerste instantie aan deze politicus te vragen en of hij wilt verhuizen, het had ook anders gekunt en zij had een andere plaats kunnen krijgen zoals in het artikel aangegeven. In ieder geval had de beste man gewoon nee kunnen antwoorden en dezelfde woorden kunnen zeggen zoals hij dat wel in dit artikel kan.quote:Op zondag 25 mei 2008 12:02 schreef Avicenna het volgende:
[..]
BTW, ik vind, als moslim zijnde, haar eis ook belachelijk. Ze wil niet naast een man zitten maar reist wel alleenDat is hypocriet IMHO.
Klopt niet helemaal omdat de achtergrond anders is, vanuit Islamitische regelgeving als je het daar al op wilt gooien.quote:Op zondag 25 mei 2008 12:02 schreef Avicenna het volgende:
Je kunt het een beetje vergelijken met vrouwen die in burkini willen zwemmen. Je gaat zwemmen of niet maar ga niet jezelf belachelijk maken door in zo'n pak te gaan zwemmen omdat je dan zgn. een betere moslima bent. Je bent niet een betere moslima maar een hypocriete moslima.
Je dacht dat alleen moslima's dat smerig vinden en er niet naast willen zitten .. zo'n vies kereltje dat zich duidelijk niet gewassen heeft ?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 09:25 schreef zoalshetis het volgende:
je kan natuurlijk als kafir ook kiezen voor de weg van de stille weerstand. zie je in tram, bus of trein een moslima alleen zitten? ga er lekker naast zitten en begin aan je zak te krabben...
quote:Op dinsdag 27 mei 2008 10:31 schreef Alulu het volgende:
[..]
Dat is het niet. Ook jij als Moslim zijnde weet wellicht dat het 'alleen reizen' een andere achtergrond heeft in Islamitische fiqh (wetgeving). Zij heeft gewoon het recht te vragen of zij ergens anders kan gaan zitten naast een vrouw bijv. KLM kiest ervoor dat in eerste instantie aan deze politicus te vragen en of hij wilt verhuizen, het had ook anders gekunt en zij had een andere plaats kunnen krijgen zoals in het artikel aangegeven. In ieder geval had de beste man gewoon nee kunnen antwoorden en dezelfde woorden kunnen zeggen zoals hij dat wel in dit artikel kan.
Dat geheel FOK daar dan overheen valt doet daar niets aan af en is hun probleem. Wil je het niet als KLM dan zeg je gewoon 'nee' tegen de Moslima.
[..]
Klopt niet helemaal omdat de achtergrond anders is, vanuit Islamitische regelgeving als je het daar al op wilt gooien.
In de roosquote:Op zondag 25 mei 2008 14:27 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee, het is tekenend.
geen wederkerigheid, maar willen liever een voorkeursbehandeling.
Totaal geen realiteitsbesef.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 10:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Of als vrouw op een terras naast een groepje moslims gaan zitten, met los haar, blote armen en een flink décolleté. Liefst tijdens de ramadan met een goed glas trappist en een baguetje gezond.
Is volgend jaar de ramadan niet midden in de zomer?
Moslims zijn moeilijker te provoceren als bepaalde media (ahum Telegraaf) doet vermoeden.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 20:36 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Totaal geen realiteitsbesef.Hoe is het daar in je dorpje in Friesland?
Van zulke 'provocaties' kijkt geen enkele Nederlandse Moslim van op. Ik bedoel, het is Nederland anno 2008, we hebben het over Hedonistan. Zelfs Sodom en Gomorra is er niks bij. En dan kom je met zoiets op de proppen?![]()
![]()
-edit-
is jammer van der ven geen moslim?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 20:36 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Totaal geen realiteitsbesef.Hoe is het daar in je dorpje in Friesland?
Van zulke 'provocaties' kijkt geen enkele Nederlandse Moslim van op. Ik bedoel, het is Nederland anno 2008, we hebben het over Hedonistan. Zelfs Sodom en Gomorra is er niks bij. En dan kom je met zoiets op de proppen?![]()
![]()
-edit-
Nou, nee, want zij moet zich aanpassen!quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:45 schreef Gia het volgende:
KLM had die mevrouw een andere zitplaats aan kunnen bieden.
De man had kunnen weigeren om ergens anders te gaan zitten.
Beide, zowel de man als de KLM hebben toegegeven. Tja, vragen staat vrij.
Als je het hebt over de moslim wel ja. S7F daarentegen...quote:Op dinsdag 27 mei 2008 23:53 schreef Flumina het volgende:
[..]
Moslims zijn moeilijker te provoceren als bepaalde media (ahum Telegraaf) doet vermoeden.
Sodom en Gomorra, daar kan ik me wel in vinden, maar vrouwen als lustobject? Daar herken ik me totaal niet in. Kun je uitleggen wat je precies bedoelt? Want ik strijd juist tegen het hedonisme en uitbuiting van vrouwen.quote:Op woensdag 28 mei 2008 00:10 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Als je het hebt over de moslim wel ja. S7F daarentegen...
Sodom en Gomorra, vrouwen als lustobject... stier, rooie lap.
Jij moet nodig je topografie eens ophalen.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 20:36 schreef Super7fighter het volgende:
Hoe is het daar in je dorpje in Friesland?
Mja, jij bent waarschijnlijk van mening dat vrouwen geen lustgevoelens hebben en dat elke sexuele prikkel bij vrouwen voorkomen dient te worden, middels besnijdenis.quote:Op woensdag 28 mei 2008 00:24 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Sodom en Gomorra, daar kan ik me wel in vinden, maar vrouwen als lustobject? Daar herken ik me totaal niet in. Kun je uitleggen wat je precies bedoelt? Want ik strijd juist tegen het hedonisme en uitbuiting van vrouwen.
Kun je citaten geven waaruit dat blijkt?quote:Op woensdag 28 mei 2008 00:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Mja, jij bent waarschijnlijk van mening dat vrouwen geen lustgevoelens hebben en dat elke sexuele prikkel bij vrouwen voorkomen dient te worden, middels besnijdenis.
Vrouwen? Klaarkomen? Waarom!
Een tijdig/onwettig huwelijk is in Iran goedkoper dan in Nederland. Daar is het een koe-handel... Hier niet.quote:Op woensdag 28 mei 2008 00:24 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Sodom en Gomorra, daar kan ik me wel in vinden, maar vrouwen als lustobject? Daar herken ik me totaal niet in. Kun je uitleggen wat je precies bedoelt? Want ik strijd juist tegen het hedonisme en uitbuiting van vrouwen.
Ik ben Nederlandse burger en aanhanger van het Islamitische geloof, geen Iranier. Bovendien ben ik ook niet eens sjiet. Dus waarom val je me lastig met wat zandapen in Iran uithalen?quote:Op woensdag 28 mei 2008 00:54 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Een tijdig/onwettig huwelijk is in Iran goedkoper dan in Nederland. Daar is het een koe-handel... Hier niet.
En qua emancipatie loop je dik achter (maar dat wisten we al)
je bent als 'hollandse' burger religieus nog ongeėmancipeerder dan je landgenoten in marokko.quote:Op woensdag 28 mei 2008 00:59 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ik ben Nederlandse burger en aanhanger van het Islamitische geloof, geen Iranier. Bovendien ben ik ook niet eens sjiet. Dus waarom val je me lastig met wat zandapen in Iran uithalen?
Nu ben ik weer een Marokkaan! Ga toch krassen man, dan win je nog eens wat.quote:Op woensdag 28 mei 2008 01:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je bent als 'hollandse' burger religieus nog ongeėmancipeerder dan je landgenoten in marokko.
hoe komt dat toch? heeft het te maken met een soort van oud romantich beeld van je opa over marokko? toen de vrouwen nog in huis moesten blijven en de mannen lekker quat konden kauwen?
niemand die weet hoe die vraag is gesteld, dus goed mogelijk dat zij gewoon vroeg om een andere plaats voor haarzelf .. misschien vond de stewardess wel dat dit soort eigenaardigheden niet beloond dienen te worden met een betere zitplaats en heeft zij deze betere zitplaats daarom aan de meneer aangebodenquote:Op woensdag 28 mei 2008 00:11 schreef zoalshetis het volgende:
wat ik eigenlijk nog het vreemdst vond is dat de vrouw niet voor haarzelf een andere plaats vroeg. als het vliegtuig dan toch zo lekker rustig was.
dat is waar.quote:Op woensdag 28 mei 2008 02:06 schreef moussie het volgende:
[..]
niemand die weet hoe die vraag is gesteld, dus goed mogelijk dat zij gewoon vroeg om een andere plaats voor haarzelf .. misschien vond de stewardess wel dat dit soort eigenaardigheden niet beloond dienen te worden met een betere zitplaats en heeft zij deze betere zitplaats daarom aan de meneer aangeboden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |