abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58875123
quote:
AMSTERDAM - Het Amsterdamse CDA gemeenteraadslid Lex van Drooge is onlangs tijdens een KLM-vlucht van Istanboel naar Amsterdam verzocht elders in het vliegtuig plaats te nemen, omdat zijn toevallige moslimbuurvrouw er bezwaar tegen had naast een man te zitten.

Lees hier verder: http://www.telegraaf.nl/b(...)moslima__.html?p=2,1
Dit is toch werkelijk te bespottelijk voor woorden?

Het lijkt erop dat de tolerantie maar van 1 kant hoeft te komen
  zaterdag 24 mei 2008 @ 12:16:18 #2
193875 thloreg
seni seviyorum NL & TR
pi_58875202
In Turkije hoeven ze niet aan te komen met de sharia-leer!
Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
pi_58875263
Als een kind telkens jank omdat hij van z'n moeder snoep wil of per sé dat dat nieuwe speelgoed voor hem wordt gekocht.. dan zegt die moeder toch gewoon rustig 'nee' en gaat ze weer over op de orde van de dag.
Niks aan het handje en zo leert het kind immers.

Dat dit niet gebeurt in Nederland met haar nieuwe inwoners is vreemd.. en uiteindelijk wordt er alleen maar gejankt door anderen die toezien hoe moeder/Nederland alles over haar kant laat gaan.

Schuld ligt dus duidelijk bij Nederland (overheid/kabinet) die in plaats van haar nieuwe inwoners de normen leert, alle wensen van de nieuwe inwoners (wat niet haar normen zijn) inwilligt.
pi_58875290
Je weet toch van tevoren dat die kans erin zit als je in je eentje ergens naartoe vliegt?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_58875345
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 12:22 schreef Strolie75 het volgende:
Je weet toch van tevoren dat die kans erin zit als je in je eentje ergens naartoe vliegt?
Raar weer wel dat ze alleen reisde. Nou ja, het kan ook een mooie smoes zijn om zelf wat meer ruimte te hebben.
pi_58875369
Buk maar verder, mijn Nederlandse medeburgers.
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
  † In Memoriam † zaterdag 24 mei 2008 @ 12:29:52 #7
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_58875398
De KLM moet gewoon aan zo'n mevrouw twee zitplaatsen gaan aanbieden, koopt ze de lege stoel naast haar ook maar als zij alleen wil zitten.
  † In Memoriam † zaterdag 24 mei 2008 @ 12:34:55 #8
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58875459
Op de kosten van burger vliegen en dan moeilijk doen over ergens anders gaan zitten.
Carpe Libertatem
pi_58875492
Geen wonder dat kiezers zo massaal naar Verdonk hollen. Het lijkt wel of het land capituleert voor de moslim intolerantie
pi_58875587
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 12:29 schreef Loedertje het volgende:
De KLM moet gewoon aan zo'n mevrouw twee zitplaatsen gaan aanbieden, koopt ze de lege stoel naast haar ook maar als zij alleen wil zitten.
goed plan.
pi_58875588
hij mocht ws bussiness class dus hem hoor je niet zeuren
  zaterdag 24 mei 2008 @ 12:45:10 #12
3542 Gia
User under construction
pi_58875598
KLM had die mevrouw een andere zitplaats aan kunnen bieden.
De man had kunnen weigeren om ergens anders te gaan zitten.

Beide, zowel de man als de KLM hebben toegegeven. Tja, vragen staat vrij.
pi_58875646
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 12:28 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Buk maar verder, mijn Nederlandse medeburgers.
Mijn idee ja
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 12:29 schreef Loedertje het volgende:
Idd. Dan koop je hem toch gewoon lekker Weet je zeker dat er niemand naast je komt zitten.
Als dit ^^ het geval was geweest, had ik er toch minder moeite mee gehad
pi_58875657
Wat hebben al die kleine berichtjes nou voor nieuwswaarde? Moslim dit moslim dat. Gezeik allemaal
Zo begonnen ze in de jaren 30 ook. Jood dit Jood dat. Is Fok het verlengstuk van Wilders ofzo
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_58875684
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 12:49 schreef Knipoogje het volgende:
Wat hebben al die kleine berichtjes nou voor nieuwswaarde? Moslim dit moslim dat. Gezeik allemaal
Zo begonnen ze in de jaren 30 ook. Jood dit Jood dat. Is Fok het verlengstuk van Wilders ofzo

Ja idd want die Joden waren toen ook zooooo intolerant bezig
  zaterdag 24 mei 2008 @ 12:51:51 #16
207555 Sowflow
Spelfauten verplicht op FOK!
pi_58875697
Waarom hij weg en zij niet? Zij heeft er toch last van?
Ik weet een veel betere reden om je vliegtuigbuur te laten verplaatsen. Mensen die een sterke geur hebben, ofwel; stinken naar zweet en alcohol (vieze parfum!) Dát is pas overlast.
*The more we see, the more we understand, the less we feel the need to blame. -S2008-
*Wees niet bang dat het leven zal eindigen, wees bang dat het nooit zal beginnen.
*OP ZOEK NAAR OVERWINTERINGSPLEK! 20 GRADEN.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 12:52:23 #17
3542 Gia
User under construction
pi_58875704
quote:
Veel kleintjes maken één grote. Straks gaan ze nog geloven dat ze het recht hebben om maar van ons te eisen dat wij altijd en overal rekening met hen moeten houden.

Ik vind dat op dergelijke verzoeken niet ingegaan moet worden. Zoals iemand hierboven ook al aangaf met het voorbeeld van het zeurende kind. Gewoon 'nee' zeggen.

Gelukkig zeiden de bouwvakkers wel 'nee'.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 12:54:27 #18
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_58875723
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 12:34 schreef Boze_Appel het volgende:
Op de kosten van burger vliegen en dan moeilijk doen over ergens anders gaan zitten.
Waar haal je dit vandaan?

OT:
Van de zotte weer dit. Het zijn deze kleine tekens die aangeven hoe slecht het met Nederland al gesteld is.
pi_58875731
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 12:51 schreef Sowflow het volgende:
Ja iemand die op basis van z'n geloof niet naast een man wil zitten, gratis upgraden naar business class. Ik vrees dat er dan opeens een heleboel mensen gelovig worden voor de duur van een vliegreis
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_58875763
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 12:54 schreef Lekiamh het volgende:
Van de zotte weer dit. Het zijn deze kleine tekens die aangeven hoe slecht het met Nederland al gesteld is.
Ja. Een KLM-medewerkster die geen zin heeft moeite te doen toont aan hoe slecht het met Nederland gesteld is. Net een derdewereldland. Jemig.
pi_58875781
uit de bron:
quote:
Het opmerkelijke verzoek van de alleen reizende moslima, die zelf geen woord richtte tot Van Drooge, is tijdens de vlucht voor andere passagiers onopgemerkt voorbijgegaan.
als ik die man was geweest, had ik iets te hard gezegd dat men maar moet zorgen voor een andere plek voor die vrouw.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 12:58:15 #22
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_58875782
De Turkse vrouw staat in haar recht. De (dure) klant is immers de koning.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_58875822
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 12:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Veel kleintjes maken één grote. Straks gaan ze nog geloven dat ze het recht hebben om maar van ons te eisen dat wij altijd en overal rekening met hen moeten houden.
aan de andere kant zorgen al die kleine berichtjes ook steeds voor wat meer haat, denk dat ie dat bedoelt..
  zaterdag 24 mei 2008 @ 13:12:16 #24
189777 zagevent
what's in a name
pi_58876000
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 12:58 schreef Super7fighter het volgende:
Reageer je ook zo als een Christen niet naast een moslim wil zitten?
Iig, ga ik de volgende keer eisen. Eens zien wat er dan gebeurt.
pi_58876138
Ze vlogen vanuit Istanboel? Eh, ja, daar leven Moslims, en ja, die hebben ook hun geloofsovertuiging.

Er zijn ook genoeg dingen uit andere religies die ik met regelmaat tegenkom en waar ik me groen en geel aan erger, maar je hebt het gewoon maar te accepteren. Ik heb ook het gevoel dat de berichtgeving niet volledig is. Er staat namelijk niets over het feit dat de vrouw misschien hiervoor al een verzoek had gedaan voor vertrek, maar dat er om de een of andere reden geen gehoor aan is gegeven.

Als officieel bevestigd kan worden dat ze dat verzoek niet heeft gedaan, dan is het misschien een beetje krom, maar dan nog, je vliegt vanuit Istanboel. Wanneer je niet kunt omgaan met de gewoontes en overtuigingen daar, misschien had die CDA'er er dan gewoon niet naartoe moeten gaan. Hij zou zelf moeten weten hoe de wereld in elkaar steekt wat betreft geloofsovertuigingen. Respect noemen ze dat ook wel.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  Moderator zaterdag 24 mei 2008 @ 13:26:58 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_58876205
de titel suggereert dat er meer aan de hand is dan een verzoek aan de CDA'er om zichzelf te verplaatsen.
hij had ook gewoon nee kunnen zeggen neem ik aan?

het is erg vriendelijk van de goede man om er geen drama van te maken maar verder ... ik zie het probleem niet hier
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_58876264
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 13:26 schreef sp3c het volgende:
de titel suggereert dat er meer aan de hand is dan een verzoek aan de CDA'er om zichzelf te verplaatsen.
hij had ook gewoon nee kunnen zeggen neem ik aan?

het is erg vriendelijk van de goede man om er geen drama van te maken maar verder ... ik zie het probleem niet hier
Als hij er geen drama van had gemaakt, dan was er ook geen bericht over. Dus geen drama mijn achterwerk!
pi_58876347
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 12:51 schreef Sowflow het volgende:
Ik weet een veel betere reden om je vliegtuigbuur te laten verplaatsen. Mensen die een sterke geur hebben, ofwel; stinken naar zweet en alcohol (vieze parfum!) Dát is pas overlast.
Inderdaad ook overlast. En als je dan de stewardess vriendleijk vraagt, en ze hebben nog een andere plek ook, verhuis je gewoon naar die andere stoel. Een andere optie is dat ze je stinkende buur richting toilet dirigeren met een zeepje en een washandje.

Gewoon een kwestie van vragen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_58876354
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 13:21 schreef AlphaOmega het volgende:
Ze vlogen vanuit Istanboel? Eh, ja, daar leven Moslims, en ja, die hebben ook hun geloofsovertuiging.

Er zijn ook genoeg dingen uit andere religies die ik met regelmaat tegenkom en waar ik me groen en geel aan erger, maar je hebt het gewoon maar te accepteren. Ik heb ook het gevoel dat de berichtgeving niet volledig is. Er staat namelijk niets over het feit dat de vrouw misschien hiervoor al een verzoek had gedaan voor vertrek, maar dat er om de een of andere reden geen gehoor aan is gegeven.

Als officieel bevestigd kan worden dat ze dat verzoek niet heeft gedaan, dan is het misschien een beetje krom, maar dan nog, je vliegt vanuit Istanboel. Wanneer je niet kunt omgaan met de gewoontes en overtuigingen daar, misschien had die CDA'er er dan gewoon niet naartoe moeten gaan. Hij zou zelf moeten weten hoe de wereld in elkaar steekt wat betreft geloofsovertuigingen. Respect noemen ze dat ook wel.
Zij vloog naar Amsterdam. Eh ja, daar leven niet-moslims, en ja, die hebben ook hun geloofsovertuiging.

Wanneer je niet kunt omgaan met de gewoontes en overtuigingen daar, misschien had die moslima er dan gewoon niet naartoe moeten gaan. Zij zou zelf moeten weten hoe de wereld in elkaar steekt wat betreft geloofsovertuigingen. Respect noemen ze dat ook wel.
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 13:39:00 #30
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_58876372
Ik zou ook niet naast een CDA politicus willen zitten de dame heeft gewoon gelijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_58876399
Wat een raar verhaal .. een moslima die niet naast een man mag zitten maar wel alleen, dus zonder mannelijke begeleiding, mag reizen ?
Was het geloof misschien alleen een excuus om van een onaangename man naast je af te komen, wie weet ruikt die nogal sterk oid ?
pleased to meet you
pi_58876412
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 13:37 schreef Homdeck het volgende:

[..]

Zij vloog naar Amsterdam. Eh ja, daar leven niet-moslims, en ja, die hebben ook hun geloofsovertuiging.

Wanneer je niet kunt omgaan met de gewoontes en overtuigingen daar, misschien had die moslima er dan gewoon niet naartoe moeten gaan. Zij zou zelf moeten weten hoe de wereld in elkaar steekt wat betreft geloofsovertuigingen. Respect noemen ze dat ook wel.
Point taken. Heb je nog informatie over een mogelijk verzoek van haar zijde voor vertrek?
pi_58876417
Als de situatie omgekeerd was en de CDA-er had gevraagd om een andere plek was hij dan gelijk aangehouden door de marechaussee? Iets met discriminatie?
pi_58876461
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 13:42 schreef Wokkel het volgende:
Als de situatie omgekeerd was en de CDA-er had gevraagd om een andere plek was hij dan gelijk aangehouden door de marechaussee? Iets met discriminatie?
Geloofsovertuigingen dienen toch echt wel in acht te worden genomen. Dus waarschijnlijk niet, al weet ik niet welk argument een christen daarvoor zou kunnen uitdragen. Christenen zijn ook alleen maar zwaar gemoderniseerd omdat ze anders al lang ten onder waren gegaan met hun hele geloof. En die modernisering komt in de Islam ook, dat heeft tijd nodig. Het heeft hier ook honderden jaren geduurd, toch? Zo lang was het nog niet geleden dat mensen hier werden afgeslacht omdat ze niet voldeden aan het ideaalbeeld van een stelletje randdebielen die dachten dan hun wegen alleen maar de juiste waren.
pi_58876507
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 13:46 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Geloofsovertuigingen dienen toch echt wel in acht te worden genomen. Dus waarschijnlijk niet, al weet ik niet welk argument een christen daarvoor zou kunnen uitdragen. Christenen zijn ook alleen maar zwaar gemoderniseerd omdat ze anders al lang ten onder waren gegaan met hun hele geloof. En die modernisering komt in de Islam ook, dat heeft tijd nodig. Het heeft hier ook honderden jaren geduurd, toch? Zo lang was het nog niet geleden dat mensen hier werden afgeslacht omdat ze niet voldeden aan het ideaalbeeld van een stelletje randdebielen die dachten dan hun wegen alleen maar de juiste waren.
En als een blanke ongelovige man die net van een weekje Antalya heeft genoten met zijn vrouw en kinderen het vraagt?

Geloven is leuk en fijn, maar val anderen er niet mee lastig. Doe je dat niet dan krijg je een soort apartheids maatschappij zoals 20 jaar geleden in Zuid Afrika. Goed voor de integratie
pi_58876620
Op sommige nl-talige islamitische fora heb je vrouwen die geen PM's willen ontvangen van mannen. Dan is het afwijzen van deze mogelijkheid tot lichamelijk contact (misschien bots je wel tegen elkaar aan in zo'n krappe vliegtuigruimte) niet vreemd toch?
  zaterdag 24 mei 2008 @ 14:49:25 #37
3542 Gia
User under construction
pi_58877441
Die man had er gewoon weer moeten gaan zitten.

Maar misschien is er tegen hem gezegd dat hij naar business-class mocht en vond ie dat wel zo prettig.
Om dan daarna hierover te gaan zeuren, slaat inderdaad nergens op. Dan had hij gewoon op zijn plaats moeten gaan zitten. Had mevrouw dan stennis geschopt, dan had meneer een verhaal gehad. Nu is hij gewoon zelf op het verzoek ingegaan.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 14:59:06 #38
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58877615
quote:
Inderdaad... ALLE religieuze invloed de deur uit. Niet discrimineren.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_58877751
Het is toch absurd dat de KLM hier aan ingeeft. Gewoon nee zeggen en je poot stijf houden en als ze zeikt en raar gaat doen, het vliegtuig uitzetten. Vind je het raar dat die mensen zo maf gedragen als we ten allen tijde uitzonderingen voor hun maken?
pi_58877816
quote:
Debielste opmerking in het topic, en ik heb het topic nog niet eens helemaal doorgelezen.

Overigens vind ik het helemaal niet zo raar dat zij het vroeg, want zoals al opgemerkt is, vragen staat vrij. Ik vind het ook een beetje raar dat die man er achteraf ophef over gaat maken, want kennelijk was alles al in der minne geschikt. Overigens, ik zou niet eens naast zo iemand willen zitten; mensen in een vliegtuig doen al autistisch genoeg, laat staan dat je er eentje naast je hebt zitten die denkt dat ze naar de hel gaat als je iets tegen haar zegt.
  Moderator zaterdag 24 mei 2008 @ 15:13:52 #41
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_58877862
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 13:31 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Als hij er geen drama van had gemaakt, dan was er ook geen bericht over. Dus geen drama mijn achterwerk!
ja achteraf ... er was geen probleem, meneer werd verzocht om (naar een betere plek) te verkassen en dat doet hij gewoon zonder vragen te stellen, niemand merkt er verder wat van en er is dus eigenlijk gewoon nix gebeurt, naderhand hoort hij dat het om een moslim gaat en krijgt hij ineens een heel naar gevoel en zwicht de KLM voor moslimterreur
als dat stoeltje zo veel voor hem betekend dan had hij om een verklaring moeten vragen en met zijn ticket moeten zwaaien zonder op te staan

ik krijg toch een beetje het gevoel dat al die drama van hem politiek een politiek tintje heeft
  zaterdag 24 mei 2008 @ 15:16:10 #42
207555 Sowflow
pi_58877901
"Juffrouw, ik ben vegetariër. Mijn overtuiging is dat je geen dieren mag eten. Mag mijn vleesetende buurvrouw ergens anders zitten?"

PS. Ik denk dat het idd. met de stewardess te maken heeft. Dit zou het kabinet (nog? aaah!) niet toelaten.

Peace to all.
*The more we see, the more we understand, the less we feel the need to blame. -S2008-
*Wees niet bang dat het leven zal eindigen, wees bang dat het nooit zal beginnen.
  Moderator zaterdag 24 mei 2008 @ 15:20:14 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_58877983
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 15:16 schreef Sowflow het volgende:
"Juffrouw, ik ben vegetariër. Mijn overtuiging is dat je geen dieren mag eten. Mag mijn vleesetende buurvrouw ergens anders zitten?"

PS. Ik denk dat het idd. met de stewardess te maken heeft. Dit zou het kabinet (nog? aaah!) niet toelaten.

Peace to all.
hey als die vleesetende buurvrouw er een betere plaats aan overhoud dan zal ze graag haar broodje worst ergens anders eten lijkt me

het zou pas wat zijn als de klager in kwestie naar een betere stoel werd verplaatst vanwege een dergelijke vreemde klacht, dan sloeg de titel van het artikel ook ergens op
  † In Memoriam † zaterdag 24 mei 2008 @ 15:30:44 #44
187254 Giertje
lets all make believe
pi_58878129
alles wat laatste tijd moslim is of enigzins nieuwswaarde eraan word tot enorme proporties opblazen
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
  zaterdag 24 mei 2008 @ 15:32:33 #45
213097 GBA
FINALE.
pi_58878152
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 13:46 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Geloofsovertuigingen dienen toch echt wel in acht te worden genomen.
Waarom? Omdat sommige moslims anders zo boos worden dat ze gebouwen laten ontploffen? En omdat we niet weten welke moslim zo boos kan worden moeten we overgevoelig richting hen allemaal zijn? En alles van hen maar pikken in de hoop dat het hen kalmeert en ze van ons gaan houden? Want wie weet, als je ze genoeg pleziert, stoppen ze wel eens met het laten ontploffen van gebouwen. Immers, wie laat er nou een gebouw ontploffen als mensen hun zitplaats afstaan om jou te plezieren.

Kennelijk denken wij iets in die trant, want we zijn werkelijk tot alles bereid. Men hoeft 't maar te eisen en het gebeurt. Schilderijen worden weggehaald, korte broeken worden verboden en zitplaatsen worden opgegegeven. Terwijl we GEEN IDEE hebben waarom we dit allemaal voor hen doen. Het is hun religie, hun zaak, waarom zijn wij hen een speciale behandeling schuldig die we GEEN ENKELE ANDERE GELOVIGE zouden geven? Simpel, omdat Christenen geen gebouwen laten ontploffen, daarom.

Maar niet-moslims hebben dan ook de onbeschoftheid niet om te eisen dat anderen hun zitplaats moeten afstaan. En terecht; als jij een religieuze leefregel hebt waar je je aan moet houden, dan is dat jouw zaak. Je kan toch niet van anderen verwachten dat ze daar rekening mee houden? Hoe ONBESCHOFT moet je als moslim zijn om dit te eisen, terwijl geen andere gelovige het gore lef heeft om dit te eisen?

En hoe ver gaan wij in het tegemoet komen aan hun eisen? We staan nu moslima's toe dat ze mogen kiezen wie er naast hen zit in het vliegtuig, maar wat als ze nog eens de koran goed lezen en tot de conclusie komen dat ze van hun geloof alleen in een vliegtuig mogen zitten dat door een moslim bestuurd wordt? Wat als blijkt dat ze niet mogen vliegen zonder de aanwezigheid van een compleet orkest? Zullen we ook dan uit angst dat ze anders gebouwen laten ontploffen hen hun zin geven? 't Zal me niets meer verbazen.
Wer kämpft für das Recht der hat immer Recht gegen Lüge und Ausbeuterei.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 15:34:14 #46
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_58878176
quote:
Dus jij vindt het normaal?
Jij zou zomaar ergens anders gaan zitten?

En denk je nou echt dat we ze naar concentratiekampen gaan sturen? Het is op deze manier eerder andersom!
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_58878196
dat iemand überhaupt zoiets durft te vragen/eisen daar ligt het probleem.
Waarom zou je je aanpassen als je altijd je zin krijgt ?
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  zaterdag 24 mei 2008 @ 15:36:48 #48
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_58878201
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 15:30 schreef Giertje het volgende:
alles wat laatste tijd moslim is of enigzins nieuwswaarde eraan word tot enorme proporties opblazen
Misschien zorgen ze er zelf voor? Een sprookje van x aantal jaar geleden geloven

Alleen al het bewijs dat de aarde veel ouder is dan moslims en christenen beweren is al genoeg, en toch blijft men die crap geloven. Ik kan er gewoon met m'n pet niet bij.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_58878383
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 12:34 schreef Boze_Appel het volgende:
Op de kosten van burger vliegen - en dan moeilijk doen over ergens anders gaan zitten.
Die twee dingen hebben natuurlijk geen reet met elkaar te maken.

sneu figuur
pi_58878416
Eigenlijk is hier helemaal niets aan de hand. Het gaat hier om een vlucht van Istanboel naar Amsterdam, hoewel dat er eigenlijk helemaal niet toe doet. Een moslima, met een bepaalde geloofsovertuiging, wil liever niet naast een man zitten. Als dit makkelijk opgelost kan worden, waarom zou je dan moeilijk doen? Ik kan me voorstellen dat ik aan de stewardes zou vragen of ik zelf ergens anders plaats kon nemen als daar plek voor zou zijn. Misschien was er in economy class geen plek meer waardoor de buurman een plek in de business class aangeboden kreeg. Dat is beter voor meneer én voor mevrouw. Waarom niet twee mensen blij maken als dat mogelijk is? Ik zou met liefde en plezier opstaan hoor als ik haar daar een plezier mee doe en er zelf ook op vooruit ga. Ik zit liever ergens anders dan dat ik de hele vlucht naast iemand zit waarvan ik weet dat die mijn aanwezigheid niet op prijs stelt.

Dat meneer van de CDA hier achteraf dan stennis over gaat lopen schoppen vind ik getuigen van erg weinig respect en dit geeft aan hoe weinig meneer in te brengen heeft. Door zo'n verhaal wil meneer het nieuws halen. Nou.. dat is gelukt. Ga nu maar snel terug naar je hok.

Het heeft hier wat mij betreft vrij weinig te maken met wel of niet islamitisering van Nederland. Dit is gewoon respect voor de medemens. Dit is ook absoluut niet te vergelijken met het wel of niet dragen van korte broeken of het vertonen van kunst.

Ik moet zeggen dat ik het nogal apart vind om hier ook weer de angst voor aanslagen bij te betrekken. Kom uit je hol en kijk eens om je heen. De wereld is zo eng nog niet. Moslims hebben ook niet allemaal een bomgordel om en bijten doen ze ook niet direct.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_58878420
quote:
Dat is natuurlijk te zot voor woorden.

Dan zou een klant immer evengoed de neger, moslim, jood naast hem kunnen laten verwijderen.

Bovendien de verplaatste man is, volgens jou redenering eveneens koning.
pi_58878451
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 13:40 schreef moussie het volgende:
Wat een raar verhaal .. een moslima die niet naast een man mag zitten maar wel alleen, dus zonder mannelijke begeleiding, mag reizen ?
Was het geloof misschien alleen een excuus om van een onaangename man naast je af te komen, wie weet ruikt die nogal sterk oid ?
dan zou ze dus ook nog achterbaks zijn.
pi_58878481
Ga huilen.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_58878506
Wat een smerig kutwijf zeg.

Ik was zeker niet opgestaan. Geen denken aan. Als die vrouw last van mij heeft dan sodeflikkert ze zelf maar op!

Bahbah
pi_58878589
Ik snap trouwens wel waarom de KLM liever de man dan die vrouw verplaatste, zou men de vrouw een andere plaats aanbieden zou dat anderen er toe kunnen zetten op basis van hun geloof een plaast in de bussinesclass op te eisen.
pi_58878612
Ik zie het probleem ook niet helemaal. Vrouw wilde niet naast man zitten, man vond het niet erg ergens anders te zitten. Probleem... opgelost...

MAAR NEE!
pi_58878690
Die eis is natuurlijk al belachelijk, maar dat ze hierin meegaan helemaal. Of kan ik voortaan ook een andere plaats vragen als blijkt dat ik naast een moslim zit, of zou dat racistisch zijn?
pi_58878723
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 16:09 schreef Monidique het volgende:
Ik zie het probleem ook niet helemaal. Vrouw wilde niet naast man zitten, man vond het niet erg ergens anders te zitten. Probleem... opgelost...

MAAR NEE!
Die man had idd daar moeten zeiken en niet alleen achteraf.
Had hij dat gedaan dan had de KlM de vrouw kunnen verzoeken een andere vlucht te nemen danwel zelf voor een upgrade te betalen (in de voorwaarden van de maatschappij zal namelijk niks staan over het recht op bepaalde man/vrouw/jood/gristen/neger-vrije plaatsen op basis van geloof).

Door in te stemmen heeft hij eigenlijk helemaal geen punt en heeft de KLM niks anders gedaan dan het verzorgen van een zo prettig mogelijke vlucht voor alle passagiers.
pi_58878729
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 16:17 schreef Pony-Lover het volgende:
Door in te stemmen heeft hij eigenlijk helemaal geen punt en heeft de KLM niks anders gedaan dan het verzorgen van een zo prettig mogelijke vlucht voor alle passagiers.
Precies.
  Moderator zaterdag 24 mei 2008 @ 16:18:02 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_58878731
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 16:02 schreef NED het volgende:
Wat een smerig kutwijf zeg.

Ik was zeker niet opgestaan. Geen denken aan. Als die vrouw last van mij heeft dan sodeflikkert ze zelf maar op!

Bahbah
dan krijgt zij die betere plaats
pi_58878753
quote:
En in 1930 bewaarde we ook een heleboel gegevens.

--

Maarja, dit is wat je krijgt als je mensen geen fatsoen leert.
Oldyeller, ik ben het met je eens.
Immigranten/buitenlanders moeten leren dat ze hier nog altidj te gast zijn, ook al bukken we voor hun regels.
Death solves all problems: no man, no problem.
pi_58878802
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 16:14 schreef Repeat het volgende:
Die eis is natuurlijk al belachelijk, maar dat ze hierin meegaan helemaal. Of kan ik voortaan ook een andere plaats vragen als blijkt dat ik naast een moslim zit, of zou dat racistisch zijn?
Je kan alles eisen wat je wil (ook volkomen stupide dingen), zolang alle betrokken partijen vervolgens met die eisen instemmen is er geen enkel probleem.

voorbeeld:
Ik zou mijn zwarte buurman via mijn verhuuder kunnen vragen te verhuizen omdat ik niet naast een neger wil wonen. Zou die buurman vervolgens zeggen "prima ik ga wel ergens anders wonen" dan is er werkelijk geen probleem.
  Moderator zaterdag 24 mei 2008 @ 16:23:53 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_58878816
maar er is helemaal geen sprake van bukken voor wat dan ook

hij zegt zelf dat hij erop vooruit ging, er is niets Hollandser dan je principes laten varen als dat geld opleverd (ik neem aan dat die betere plaats ook duurder is normaal gesproken) en als hij niet achteraf was gaan lopen huilen hoe naar hij zich voelde in zijn duurdere stoel dan was het helemaal geen nieuws
  Moderator zaterdag 24 mei 2008 @ 16:25:13 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_58878838
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 16:22 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Je kan alles eisen wat je wil (ook volkomen stupide dingen), zolang alle betrokken partijen vervolgens met die eisen instemmen is er geen enkel probleem.

voorbeeld:
Ik zou mijn zwarte buurman via mijn verhuuder kunnen vragen te verhuizen omdat ik niet naast een neger wil wonen. Zou die buurman vervolgens zeggen "prima ik ga wel ergens anders wonen" dan is er werkelijk geen probleem.
als hij zegt 'fok! die shit biatch' is er ook geen probleem
het is pas een probleem als jij besluit die buurman weg te gaan pesten met explosieven oid

ze vraagt gewoon of de man ergens anders kan zitten, dat is haar goed recht.
het wordt pas interessant als het antwoord nee is en ze daar niet mee kan leven
pi_58878860
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 16:22 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]
voorbeeld:
Inderdaad je mag alles vragen ...
zolang de partijen het maar eens zijn ..wat een kronkelredenering
pi_58878908
Nederland is in de uitverkoop. Ik ga maar een handel in hoofddoeken opzetten. En daarna emigreren.
pi_58878921
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 16:17 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Die man had idd daar moeten zeiken en niet alleen achteraf.
Had hij dat gedaan dan had de KlM de vrouw kunnen verzoeken een andere vlucht te nemen danwel zelf voor een upgrade te betalen (in de voorwaarden van de maatschappij zal namelijk niks staan over het recht op bepaalde man/vrouw/jood/gristen/neger-vrije plaatsen op basis van geloof).

Die man wist niet dat hij verplaatst werd op aandringen van de moslima. Daar kwam hij pas later achter.
quote:
"Aan het begin van de terugreis werd mij door een stewardess verzocht elders in het vliegtuig plaats te nemen. Later bleek dit op verzoek van mijn oorspronkelijke buurvrouw met hoofddoek", zegt Van Drooge.
Tja...dan voel je jezelf toch aardig te kakken gezet door die moslima, alsof je een minderwaardig mens bent en niet naast haar mag zitten.
pi_58878923
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 16:14 schreef Repeat het volgende:
Dan ben je een Wildersaanhanger, een nazi, een racist. En het is dan JOUW schuld dat ze niet integreren.
pi_58878927
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 16:26 schreef qonmann het volgende:

[..]

Inderdaad je mag alles vragen ...
zolang de partijen het maar eens zijn ..wat een kronkelredenering
Nee hoor ,buitengewoon rationeel en pragmatisch zelfs.

pi_58878930
quote:

Hoe kom je er bij dat het in Istanboel wel normaal is? Vraag mij af of zij dat bij een Turks bedrijf voor elkaar had gekregen.

[ Bericht 0% gewijzigd door rutger05 op 24-05-2008 17:15:34 ]
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_58879103
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 16:23 schreef sp3c het volgende:
maar er is helemaal geen sprake van bukken voor wat dan ook

hij zegt zelf dat hij erop vooruit ging, er is niets Hollandser dan je principes laten varen als dat geld opleverd (ik neem aan dat die betere plaats ook duurder is normaal gesproken) en als hij niet achteraf was gaan lopen huilen hoe naar hij zich voelde in zijn duurdere stoel dan was het helemaal geen nieuws
ach ja, je hoeft tegenwoordig alleen nog maar te miepen dat een moslim iets vroeg/over iets heeft geklaagd en je bent ineens landelijk bekend, de slachtofferrol gaat de autochtone blanke Nederlander goed af
pleased to meet you
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 24 mei 2008 @ 16:48:32 #72
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_58879140
Ik heb in tijdens een reis ook wel eens aan de persoon naast me gevraagd of die ergens anders wilde zitten zodat mijn collega naast mij kon zitten.

Maar goed, de reden is wel een beetje dubieus natuurlijk.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 16:58:19 #73
207555 Sowflow
pi_58879258
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 15:36 schreef qonmann het volgende:
dat iemand überhaupt zoiets durft te vragen/eisen daar ligt het probleem.
Waarom zou je je aanpassen als je altijd je zin krijgt ?
Dit is een hele mooie...

Maar goed, het gaat niet om religie, maar het feit dat we onze overtuiging gebruiken om ons voordeel uit te halen. Daarom dat ik een voorbeeld van de vegetariër aanhaalde.

En ik sluit me aan: vragen staat vrij. Mensen die vragen, krijgen nog altijd vaker hun zin dan degenen die niet vragen.
pi_58879333
KLM zwicht voor eis.....

Weet men wel het verschil tussen een service gericht bedrijf wat winst moet maken (KLM dus), en een actiegroepering (KLM dus niet).

KLM wil het mensen naar zijn/haar zin maken, dus willen ze eigenlijk de reden niet eens weten waarom iemand op een andere stoel wil zitten, men gaat kijken wat ze kunnen doen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 24 mei 2008 @ 17:46:27 #75
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_58880035
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 17:03 schreef LangeTabbetje het volgende:
KLM zwicht voor eis.....

Weet men wel het verschil tussen een service gericht bedrijf wat winst moet maken (KLM dus), en een actiegroepering (KLM dus niet).

KLM wil het mensen naar zijn/haar zin maken, dus willen ze eigenlijk de reden niet eens weten waarom iemand op een andere stoel wil zitten, men gaat kijken wat ze kunnen doen.
Daar komen ze wel achter nu dit nieuws de wereld in is gestuurd. Het zal niet de laatste keer zijn dat KLM op vriendelijk verzoek iemand van plaats moet verwisselen vanwege zijn levensovertuiging. En dan maar hopen dat mensen straks niet menen om recht te hebben om niet naast die-en-die te gaan zitten.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_58880425
Dat "zwichten" is inderdaad wat overtrokken.

Als die man op dat moment een protest maakte, dán had hij wellicht een punt. Ook al had die vrouw dan gewoon een andere plaats gekregen.

Mij is ook een keer tijdens een vlucht gevraagd of ik ergens anders wilde gaan zitten, zodat een gezin naast elkaar kon zitten. Vond ik geen probleem. Ik had overigens achteraf niet mijn beklag in de media gedaan waarna de titels kopten met "Vliegtuigmaatschappij zwicht voor familie-eis vader" o.i.d.

Zoals al was gezegd: KLM en elk andere luchtvaartorganisatie of winstgevend/klantgericht bedrijf probeert de beste service aan elke klant te leveren.. dus als jij op stoel nummer 25 zit en je vraagt vervolgens of je niet ergens anders geplaatst zou kunnen worden, omdat je niet van het nummer 25 houdt, en ze nog wel een andere stoel vrij hebben, dan zullen ze je vast wel de andere stoel toewijzen.
pi_58880653
Ik leid uit het bericht af dat het CDA-raadslid pas ACHTERAF in de gaten had waarom hij naar een andere plaats moest. En als je er qua plaats op vooruit bent gegaan, ben je niet zo snel genegen om je oude plaats te gaan terugeisen.

Zou een KLM-steward(ess) echter bij mij aankomen met een vraag als: "Meneer, wilt u even een andere plaats zoeken, want deze moslima wil niet naast een man zitten", dan gaf ik als antwoord: "Laat mevrouw maar een andere plaats zoeken."
pi_58880712
Ik vraag me af of dit betekent dat de volgende keer dat we met KLM vliegen we ook die theedoek naast ons of mss die irritante kutkinderen kunnen laten verhuizen. Of dat dit gewoon weer een van die dingen is die alleen voor moslims geldt.
pi_58880765
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 18:17 schreef Elfletterig het volgende:
Zou een KLM-steward(ess) echter bij mij aankomen met een vraag als: "Meneer, wilt u even een andere plaats zoeken, want deze moslima wil niet naast een man zitten", dan gaf ik als antwoord: "Laat mevrouw maar een andere plaats zoeken."
Heel goed van jou.
En hoogstwaarschijnlijk had niemand daar een probleem van gemaakt en zochten ze een andere plaats voor de vrouw. Indien dit niet kon zou de vrouw teleurgesteld moeten worden en het moeten doen met de beschikbare plaatsen.
pi_58880769
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 18:06 schreef OldJeller het volgende:
Mij is ook een keer tijdens een vlucht gevraagd of ik ergens anders wilde gaan zitten, zodat een gezin naast elkaar kon zitten. Vond ik geen probleem. Ik had overigens achteraf niet mijn beklag in de media gedaan waarna de titels kopten met "Vliegtuigmaatschappij zwicht voor familie-eis vader" o.i.d.
Jammer, dit soort vergelijkingen. Families leven niet volgens één of ander boek waarin staat dat ze niet naast andere mensen mogen zitten. Dat een familie graag bij elkaar wil zitten, is heel begrijpelijk en logisch. Dat een moslima weigert om naast een man te zitten, is stukken minder te begrijpen.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 18:27:53 #81
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_58880848
quote:
Ze komt waarschijnlijk nooit verder dan het aanrecht zul je bedoelen.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 18:29:24 #82
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58880883
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 18:19 schreef LoggedIn het volgende:
Ik vraag me af of dit betekent dat de volgende keer dat we met KLM vliegen we ook die theedoek naast ons of mss die irritante kutkinderen kunnen laten verhuizen. Of dat dit gewoon weer een van die dingen is die alleen voor moslims geldt.
blijkbaar was er genoeg plek vrij in het vliegtuig, onur air is goedkoper!!, zodat meneer en mevrouw er beter van werden.
echter de eis dat je op grond van je geloof niet naast een man mag zitten is niet overal even handig en keur ik af.
trouwens als er zeikende kinderen in mijn buurt zitten en het vliegtuig heeft meer dan genoeg vrije plekken, dan ga ik uit mezelf languit op meerdere stoelen liggen.

maar nogmaals, ik begin kotsbeu te worden van die eisen van dat geloof. dat staat toch elke vorm van nader tot elkaar komen compleet in de weg. ik ben benieuwd hoe er gereageerd zou zijn als het een vol vliegtuig betrof. waarschijnlijk staat er dan in de koran te lezen, dat als je in een vol vliegtuig zit, allah een oogje dichtknijpt. net als ramadan, enzo..
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_58880902
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 16:31 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Hoe kom je er bij dat het in Istanboel wel normaal is? Vraag mij af of zij dat bij een Turks bedrijf voor elkaar had gekregen.
In Istanbul is het niet de norm dit te eisen, in het diepe Oosten van Turkije daarentegen wel. Het is ook de vraag of het haar gelukt was bij een Turkse maatschappij. Het is wel zeker dat de stewardessen haar verzoek zouden hebben ingeschat aan de hand van het type vrouw dat ze was. Waarbij je er bijna zeker van kan zijn dat ze voor een oud vrouwtje een stuk harder zouden hebben gelopen dan voor een of andere funda-chick van 21.
pi_58881056
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 18:23 schreef OldJeller het volgende:
En hoogstwaarschijnlijk had niemand daar een probleem van gemaakt en zochten ze een andere plaats voor de vrouw. Indien dit niet kon zou de vrouw teleurgesteld moeten worden en het moeten doen met de beschikbare plaatsen.
Als het vliegtuig vol zat en ik had geweigerd om van plaats te verhuizen, was er WEL een probleem geweest. En zou er naarstig en paniekerig een oplossing zijn gezocht. Let wel: het probleem wordt veroorzaakt door de intolerante moslima. Als ik omgekeerd zou gaan roepen in een vliegtuig dat ik weiger om naast een moslim te zitten, ben ik een racist.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 18:38:49 #85
18989 __________
Vul Uw naam op de lijn in.
pi_58881077
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 18:30 schreef HiZ het volgende:

Het is ook de vraag of het haar gelukt was bij een Turkse maatschappij.
Mijn inschatting is dat ze het een stewardess heeft gevraagd, die vroeg het aan meneer en hij stond gewoon op omdat hij een beter plek kreeg (en achteraf begon te zeuren). De stewardess heeft gewoon een vraag doorgegeven en een makkelijke oplossing gezocht omdat er plaats vrijwas. Dat is haar werk. Ik kan nergens terugvinden dat ze het er persoonlijk mee eens is.

Als het vliegtuig vol was heb ik het idee dat die jurk gewoon niet zo moest zeuren en dit niet gebeurd was.
En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 18:41:37 #86
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58881122
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 18:38 schreef __________ het volgende:

[..]

Mijn inschatting is dat ze het een stewardess heeft gevraagd, die vroeg het aan meneer en hij stond gewoon op omdat hij een beter plek kreeg (en achteraf begon te zeuren). De stewardess heeft gewoon een vraag doorgegeven en een makkelijke oplossing gezocht omdat er plaats vrijwas. Dat is haar werk. Ik kan nergens terugvinden dat ze het er persoonlijk mee eens is.

Als het vliegtuig vol was heb ik het idee dat die jurk gewoon niet zo moest zeuren en dit niet gebeurd was.
hoe weet jij zo zeker dat hij begon te zeuren en niet iemand anders? gezien het feit dat de man het niet erg vond, heb ik juist eerder het idee dat hij niet degene was die achteraf bezwaar heeft gemaakt. of hij is opgestookt, dat kan ook met die laffe cda-ers.

als we dan toch gaan speculeren...
pi_58881174
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 18:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Jammer, dit soort vergelijkingen. Families leven niet volgens één of ander boek waarin staat dat ze niet naast andere mensen mogen zitten. Dat een familie graag bij elkaar wil zitten, is heel begrijpelijk en logisch. Dat een moslima weigert om naast een man te zitten, is stukken minder te begrijpen.
Je had ook het tweede voorbeeld kunnen aangrijpen, maar nee.
Zoals ik al zei: maakt niet uit welke reden, ze zullen kijken of ze het kunnen oplossen/veranderen waardoor elke klant tevreden is. Kan dit niet, dan delen ze dit mee met: "Helaas mevrouw/meneer...."
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 18:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als het vliegtuig vol zat en ik had geweigerd om van plaats te verhuizen, was er WEL een probleem geweest. En zou er naarstig en paniekerig een oplossing zijn gezocht. Let wel: het probleem wordt veroorzaakt door de intolerante moslima. Als ik omgekeerd zou gaan roepen in een vliegtuig dat ik weiger om naast een moslim te zitten, ben ik een racist.
Als iedereen elke situatie zou uitvergroten, zoals jij altijd doet als het de Islam betreft, dan wel.. dan wel.
In werkelijkheid zou worden gezegd: "Sorry mevrouw, alle plaatsen zijn bezet en niemand wil van plaats ruilen, we kunnen u helaas niet meer verder helpen."
Laat je fantasie toch niet elke keer zo de vrije loop. Dit gebeurt niet. En als die vrouw er dan een enorm probleem van had gemaakt zou er een aanklacht tegen haar worden ingediend of zou het vliegtuig niet eens van de grond gaan en zou ze eruit worden gezet (in het extreemste geval). Zo gaat dat. Zó.
Computerkamertheorieën over het echte leven.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 18:48:14 #88
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58881229
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 18:45 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Je had ook het tweede voorbeeld kunnen aangrijpen, maar nee.
Zoals ik al zei: maakt niet uit welke reden, ze zullen kijken of ze het kunnen oplossen/veranderen waardoor elke klant tevreden is. Kan dit niet, dan delen ze dit mee met: "Helaas mevrouw/meneer...."
[..]

Als iedereen elke situatie zou uitvergroten, zoals jij altijd doet als het de Islam betreft, dan wel.. dan wel.
In werkelijkheid zou worden gezegd: "Sorry mevrouw, alle plaatsen zijn bezet en niemand wil van plaats ruilen, we kunnen u helaas niet meer verder helpen."
Laat je fantasie toch niet elke keer zo de vrije loop. Dit gebeurt niet. En als die vrouw er dan een enorm probleem van had gemaakt zou er een aanklacht tegen haar worden ingediend of zou het vliegtuig niet eens van de grond gaan en zou ze eruit worden gezet (in het extreemste geval). Zo gaat dat. Zó.
Computerkamertheorieën over het echte leven.
wat een onzin zeg! dan zouden ze meneer uit het vliegtuig hebben gezet en met een lege plaats en een smalende moslima, zijn weggevlogen. wat denkt die dhimmi wel niet helemaal!
pi_58881421
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 18:48 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat een onzin zeg! dan zouden ze meneer uit het vliegtuig hebben gezet en met een lege plaats en een smalende moslima, zijn weggevlogen. wat denkt die dhimmi wel niet helemaal!
Hoezo? Als meneer meedeelde niet van plek te willen ruilen dan accepteerde ze dat gewoon.
Dan bleef het probleem van de vrouw alleen over en zij heeft zich te gedragen volgens de gedragsregels van KLM.
Wat is een dhimmi? (retorische vraag, interesseert me niet)
Op een onzinstreak, pokerkoningin?
pi_58881453
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 15:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja achteraf ... er was geen probleem, meneer werd verzocht om (naar een betere plek) te verkassen en dat doet hij gewoon zonder vragen te stellen, niemand merkt er verder wat van en er is dus eigenlijk gewoon nix gebeurt, naderhand hoort hij dat het om een moslim gaat en krijgt hij ineens een heel naar gevoel en zwicht de KLM voor moslimterreur
als dat stoeltje zo veel voor hem betekend dan had hij om een verklaring moeten vragen en met zijn ticket moeten zwaaien zonder op te staan

ik krijg toch een beetje het gevoel dat al die drama van hem politiek een politiek tintje heeft
Oftewel pappen en nathouden en onder het voerkleed schuiven voor er ruchtbaarheid aan gegeven word.

Prima instelling sp3c, je kan er trots op zijn.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 19:00:56 #91
202348 Susi
Temple of Love
pi_58881469
quote:

Het was een KLM-vlucht, een Nederlandse luchtvaartmaatschappij. Had ze maar met Onur Air moeten vliegen, had ze waarschijnlijk (geen idee hoe dat gaat) automatisch niet naast een man gezeten.
pi_58881582
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 19:00 schreef Susi het volgende:

[..]

Het was een KLM-vlucht, een Nederlandse luchtvaartmaatschappij. Had ze maar met Onur Air moeten vliegen, had ze waarschijnlijk (geen idee hoe dat gaat) automatisch niet naast een man gezeten.
Haha, dacht je dat echt? Mooi niet dus he. In Turkije hebben ze al wat langer door dan hier in Nederland dat als je aan elke eis van religieus conservatieven zonder meer toegeeft je normaal zaken doen wel kunt vergeten. Als 99% van de bevolking moslim is dan doet het religieuze argument het niet meer zo goed. Wat wel werkt is een beroep doen op sociale status of ouderdom.
pi_58881597
Mensen ook dit weer proberen te draaien en downplayen, maar er valt niet te ontkennen dat Wilders gelijk heeft wat betreft de extreem door geslagen islamisering in Nederland.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 24 mei 2008 @ 19:11:24 #94
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58881641
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 18:57 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Hoezo? Als meneer meedeelde niet van plek te willen ruilen dan accepteerde ze dat gewoon.
Dan bleef het probleem van de vrouw alleen over en zij heeft zich te gedragen volgens de gedragsregels van KLM.
Wat is een dhimmi? (retorische vraag, interesseert me niet)
Op een onzinstreak, pokerkoningin?
old fart.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 19:15:25 #95
18989 __________
Vul Uw naam op de lijn in.
pi_58881701
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 18:41 schreef zoalshetis het volgende:

hoe weet jij zo zeker dat hij begon te zeuren en niet iemand anders?
Maakt niet zoveel uit voor wat ik hebt getypt. Of wel ?
En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 19:20:12 #96
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58881782
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 19:15 schreef __________ het volgende:

[..]

Maakt niet zoveel uit voor wat ik hebt getypt. Of wel ?
nee,maar de rest was ook assumptie. dus ik dacht, kom ik gooi er nog een bij.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 19:21:28 #97
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58881809
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 19:00 schreef Susi het volgende:

[..]

In Nederland maken de moslims nu net zo goed deel uit van de maatschappij als de Christenen. Dat is nu eenmaal zo. Een feit wat niet meer zal veranderen. Dus dat de KLM een Nederlandse luchtvaartmaatschapij is, is helemaal niet relevant.

Zolang er niemand kwaad mee gedaan wordt (en dat is mi niet gebeurd), wat is er dan mis mee om aan zo'n verzoek te voldoen?
The End Times are wild
pi_58881871
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 19:21 schreef LXIV het volgende:

[..]
Zolang er niemand kwaad mee gedaan wordt (en dat is mi niet gebeurd), wat is er dan mis mee om aan zo'n verzoek te voldoen?
Zou jij het normaal vinden als iemand aan de stewardess zou vragen..:
Kunt u een andere plaats voor die neger regelen want ik wil niet naast hem zitten..

Sommige verzoeken moet je niet willen doen of toestaan ..
  zaterdag 24 mei 2008 @ 19:32:47 #99
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58882039
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 19:24 schreef qonmann het volgende:

[..]

Zou jij het normaal vinden als iemand aan de stewardess zou vragen..:
Kunt u een andere plaats voor die neger regelen want ik wil niet naast hem zitten..

Sommige verzoeken moet je niet willen doen of toestaan ..
Je kunt onderscheid op sexe niet vergelijken met onderscheid op ras.
We accepteren toch ook geen aparte kleedhokjes voor blanken en niet-blanken terwijl we dit voor mannen en vrouwen wél normaal vinden?
The End Times are wild
pi_58882102
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 18:41 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hoe weet jij zo zeker dat hij begon te zeuren en niet iemand anders? gezien het feit dat de man het niet erg vond, heb ik juist eerder het idee dat hij niet degene was die achteraf bezwaar heeft gemaakt. of hij is opgestookt, dat kan ook met die laffe cda-ers.

als we dan toch gaan speculeren...
hehe, zoals ik al zei, je hoeft tegenwoordig maar te miepen dat een moslim heeft geklaagd en je hebt je 5 minutes of fame
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')