Dit is toch werkelijk te bespottelijk voor woorden?quote:AMSTERDAM - Het Amsterdamse CDA gemeenteraadslid Lex van Drooge is onlangs tijdens een KLM-vlucht van Istanboel naar Amsterdam verzocht elders in het vliegtuig plaats te nemen, omdat zijn toevallige moslimbuurvrouw er bezwaar tegen had naast een man te zitten.
Lees hier verder: http://www.telegraaf.nl/b(...)moslima__.html?p=2,1
Raar weer wel dat ze alleen reisde. Nou ja, het kan ook een mooie smoes zijn om zelf wat meer ruimte te hebben.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:22 schreef Strolie75 het volgende:
Je weet toch van tevoren dat die kans erin zit als je in je eentje ergens naartoe vliegt?
goed plan.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:29 schreef Loedertje het volgende:
De KLM moet gewoon aan zo'n mevrouw twee zitplaatsen gaan aanbieden, koopt ze de lege stoel naast haar ook maar als zij alleen wil zitten.
Mijn idee jaquote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:28 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Buk maar verder, mijn Nederlandse medeburgers.
Idd.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:29 schreef Loedertje het volgende:
De KLM moet gewoon aan zo'n mevrouw twee zitplaatsen gaan aanbieden, koopt ze de lege stoel naast haar ook maar als zij alleen wil zitten.
quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:49 schreef Knipoogje het volgende:
Wat hebben al die kleine berichtjes nou voor nieuwswaarde? Moslim dit moslim dat. Gezeik allemaal
Zo begonnen ze in de jaren 30 ook. Jood dit Jood dat. Is Fok het verlengstuk van Wilders ofzo
Veel kleintjes maken één grote. Straks gaan ze nog geloven dat ze het recht hebben om maar van ons te eisen dat wij altijd en overal rekening met hen moeten houden.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:49 schreef Knipoogje het volgende:
Wat hebben al die kleine berichtjes nou voor nieuwswaarde? Moslim dit moslim dat. Gezeik allemaal
Zo begonnen ze in de jaren 30 ook. Jood dit Jood dat. Is Fok het verlengstuk van Wilders ofzo
Waar haal je dit vandaan?quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:34 schreef Boze_Appel het volgende:
Op de kosten van burger vliegen en dan moeilijk doen over ergens anders gaan zitten.
Ja iemand die op basis van z'n geloof niet naast een man wil zitten, gratis upgraden naar business class. Ik vrees dat er dan opeens een heleboel mensen gelovig worden voor de duur van een vliegreisquote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:51 schreef Sowflow het volgende:
Waarom hij weg en zij niet? Zij heeft er toch last van?
Ja. Een KLM-medewerkster die geen zin heeft moeite te doen toont aan hoe slecht het met Nederland gesteld is. Net een derdewereldland. Jemig.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:54 schreef Lekiamh het volgende:
Van de zotte weer dit. Het zijn deze kleine tekens die aangeven hoe slecht het met Nederland al gesteld is.
als ik die man was geweest, had ik iets te hard gezegd dat men maar moet zorgen voor een andere plek voor die vrouw.quote:Het opmerkelijke verzoek van de alleen reizende moslima, die zelf geen woord richtte tot Van Drooge, is tijdens de vlucht voor andere passagiers onopgemerkt voorbijgegaan.
aan de andere kant zorgen al die kleine berichtjes ook steeds voor wat meer haat, denk dat ie dat bedoelt..quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Veel kleintjes maken één grote. Straks gaan ze nog geloven dat ze het recht hebben om maar van ons te eisen dat wij altijd en overal rekening met hen moeten houden.
Reageer je ook zo als een Christen niet naast een moslim wil zitten?quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:58 schreef Super7fighter het volgende:
De Turkse vrouw staat in haar recht. De (dure) klant is immers de koning.
Als hij er geen drama van had gemaakt, dan was er ook geen bericht over. Dus geen drama mijn achterwerk!quote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:26 schreef sp3c het volgende:
de titel suggereert dat er meer aan de hand is dan een verzoek aan de CDA'er om zichzelf te verplaatsen.
hij had ook gewoon nee kunnen zeggen neem ik aan?
het is erg vriendelijk van de goede man om er geen drama van te maken maar verder ... ik zie het probleem niet hier
Inderdaad ook overlast. En als je dan de stewardess vriendleijk vraagt, en ze hebben nog een andere plek ook, verhuis je gewoon naar die andere stoel. Een andere optie is dat ze je stinkende buur richting toilet dirigeren met een zeepje en een washandje.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:51 schreef Sowflow het volgende:
Waarom hij weg en zij niet? Zij heeft er toch last van?
Ik weet een veel betere reden om je vliegtuigbuur te laten verplaatsen. Mensen die een sterke geur hebben, ofwel; stinken naar zweet en alcohol (vieze parfum!) Dát is pas overlast.
Zij vloog naar Amsterdam. Eh ja, daar leven niet-moslims, en ja, die hebben ook hun geloofsovertuiging.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:21 schreef AlphaOmega het volgende:
Ze vlogen vanuit Istanboel? Eh, ja, daar leven Moslims, en ja, die hebben ook hun geloofsovertuiging.
Er zijn ook genoeg dingen uit andere religies die ik met regelmaat tegenkom en waar ik me groen en geel aan erger, maar je hebt het gewoon maar te accepteren. Ik heb ook het gevoel dat de berichtgeving niet volledig is. Er staat namelijk niets over het feit dat de vrouw misschien hiervoor al een verzoek had gedaan voor vertrek, maar dat er om de een of andere reden geen gehoor aan is gegeven.
Als officieel bevestigd kan worden dat ze dat verzoek niet heeft gedaan, dan is het misschien een beetje krom, maar dan nog, je vliegt vanuit Istanboel. Wanneer je niet kunt omgaan met de gewoontes en overtuigingen daar, misschien had die CDA'er er dan gewoon niet naartoe moeten gaan. Hij zou zelf moeten weten hoe de wereld in elkaar steekt wat betreft geloofsovertuigingen. Respect noemen ze dat ook wel.
Point taken. Heb je nog informatie over een mogelijk verzoek van haar zijde voor vertrek?quote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:37 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Zij vloog naar Amsterdam. Eh ja, daar leven niet-moslims, en ja, die hebben ook hun geloofsovertuiging.
Wanneer je niet kunt omgaan met de gewoontes en overtuigingen daar, misschien had die moslima er dan gewoon niet naartoe moeten gaan. Zij zou zelf moeten weten hoe de wereld in elkaar steekt wat betreft geloofsovertuigingen. Respect noemen ze dat ook wel.
Geloofsovertuigingen dienen toch echt wel in acht te worden genomen. Dus waarschijnlijk niet, al weet ik niet welk argument een christen daarvoor zou kunnen uitdragen. Christenen zijn ook alleen maar zwaar gemoderniseerd omdat ze anders al lang ten onder waren gegaan met hun hele geloof. En die modernisering komt in de Islam ook, dat heeft tijd nodig. Het heeft hier ook honderden jaren geduurd, toch? Zo lang was het nog niet geleden dat mensen hier werden afgeslacht omdat ze niet voldeden aan het ideaalbeeld van een stelletje randdebielen die dachten dan hun wegen alleen maar de juiste waren.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:42 schreef Wokkel het volgende:
Als de situatie omgekeerd was en de CDA-er had gevraagd om een andere plek was hij dan gelijk aangehouden door de marechaussee? Iets met discriminatie?
En als een blanke ongelovige man die net van een weekje Antalya heeft genoten met zijn vrouw en kinderen het vraagt?quote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:46 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Geloofsovertuigingen dienen toch echt wel in acht te worden genomen. Dus waarschijnlijk niet, al weet ik niet welk argument een christen daarvoor zou kunnen uitdragen. Christenen zijn ook alleen maar zwaar gemoderniseerd omdat ze anders al lang ten onder waren gegaan met hun hele geloof. En die modernisering komt in de Islam ook, dat heeft tijd nodig. Het heeft hier ook honderden jaren geduurd, toch? Zo lang was het nog niet geleden dat mensen hier werden afgeslacht omdat ze niet voldeden aan het ideaalbeeld van een stelletje randdebielen die dachten dan hun wegen alleen maar de juiste waren.
Inderdaad... ALLE religieuze invloed de deur uit. Niet discrimineren.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:49 schreef Knipoogje het volgende:
Debielste opmerking in het topic, en ik heb het topic nog niet eens helemaal doorgelezen.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:58 schreef Super7fighter het volgende:
ja achteraf ... er was geen probleem, meneer werd verzocht om (naar een betere plek) te verkassen en dat doet hij gewoon zonder vragen te stellen, niemand merkt er verder wat van en er is dus eigenlijk gewoon nix gebeurt, naderhand hoort hij dat het om een moslim gaat en krijgt hij ineens een heel naar gevoel en zwicht de KLM voor moslimterreurquote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:31 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Als hij er geen drama van had gemaakt, dan was er ook geen bericht over. Dus geen drama mijn achterwerk!
hey als die vleesetende buurvrouw er een betere plaats aan overhoud dan zal ze graag haar broodje worst ergens anders eten lijkt mequote:Op zaterdag 24 mei 2008 15:16 schreef Sowflow het volgende:
"Juffrouw, ik ben vegetariër. Mijn overtuiging is dat je geen dieren mag eten. Mag mijn vleesetende buurvrouw ergens anders zitten?"
PS. Ik denk dat het idd. met de stewardess te maken heeft. Dit zou het kabinet (nog? aaah!) niet toelaten.
Peace to all.
Waarom? Omdat sommige moslims anders zo boos worden dat ze gebouwen laten ontploffen? En omdat we niet weten welke moslim zo boos kan worden moeten we overgevoelig richting hen allemaal zijn? En alles van hen maar pikken in de hoop dat het hen kalmeert en ze van ons gaan houden? Want wie weet, als je ze genoeg pleziert, stoppen ze wel eens met het laten ontploffen van gebouwen. Immers, wie laat er nou een gebouw ontploffen als mensen hun zitplaats afstaan om jou te plezieren.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:46 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Geloofsovertuigingen dienen toch echt wel in acht te worden genomen.
Dus jij vindt het normaal?quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:49 schreef Knipoogje het volgende:
Misschien zorgen ze er zelf voor? Een sprookje van x aantal jaar geleden gelovenquote:Op zaterdag 24 mei 2008 15:30 schreef Giertje het volgende:
alles wat laatste tijd moslim is of enigzins nieuwswaarde eraan word tot enorme proporties opblazen
Die twee dingen hebben natuurlijk geen reet met elkaar te maken.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:34 schreef Boze_Appel het volgende:
Op de kosten van burger vliegen - en dan moeilijk doen over ergens anders gaan zitten.
Dat is natuurlijk te zot voor woorden.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:58 schreef Super7fighter het volgende:
quote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:40 schreef moussie het volgende:
Wat een raar verhaal .. een moslima die niet naast een man mag zitten maar wel alleen, dus zonder mannelijke begeleiding, mag reizen ?
Was het geloof misschien alleen een excuus om van een onaangename man naast je af te komen, wie weet ruikt die nogal sterk oid ?
Die man had idd daar moeten zeiken en niet alleen achteraf.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 16:09 schreef Monidique het volgende:
Ik zie het probleem ook niet helemaal. Vrouw wilde niet naast man zitten, man vond het niet erg ergens anders te zitten. Probleem... opgelost...
MAAR NEE!
Precies.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 16:17 schreef Pony-Lover het volgende:
Door in te stemmen heeft hij eigenlijk helemaal geen punt en heeft de KLM niks anders gedaan dan het verzorgen van een zo prettig mogelijke vlucht voor alle passagiers.
dan krijgt zij die betere plaatsquote:Op zaterdag 24 mei 2008 16:02 schreef NED het volgende:
Wat een smerig kutwijf zeg.
Ik was zeker niet opgestaan. Geen denken aan. Als die vrouw last van mij heeft dan sodeflikkert ze zelf maar op!
Bahbah
En in 1930 bewaarde we ook een heleboel gegevens.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:49 schreef Knipoogje het volgende:
Je kan alles eisen wat je wil (ook volkomen stupide dingen), zolang alle betrokken partijen vervolgens met die eisen instemmen is er geen enkel probleem.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 16:14 schreef Repeat het volgende:
Die eis is natuurlijk al belachelijk, maar dat ze hierin meegaan helemaal. Of kan ik voortaan ook een andere plaats vragen als blijkt dat ik naast een moslim zit, of zou dat racistisch zijn?
als hij zegt 'fok! die shit biatch' is er ook geen probleemquote:Op zaterdag 24 mei 2008 16:22 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Je kan alles eisen wat je wil (ook volkomen stupide dingen), zolang alle betrokken partijen vervolgens met die eisen instemmen is er geen enkel probleem.
voorbeeld:
Ik zou mijn zwarte buurman via mijn verhuuder kunnen vragen te verhuizen omdat ik niet naast een neger wil wonen. Zou die buurman vervolgens zeggen "prima ik ga wel ergens anders wonen" dan is er werkelijk geen probleem.
Inderdaad je mag alles vragen ...quote:Op zaterdag 24 mei 2008 16:22 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
voorbeeld:
Ik zou mijn zwarte buurman via mijn verhuuder kunnen vragen te verhuizen omdat ik niet naast een neger wil wonen. Zou die buurman vervolgens zeggen "prima ik ga wel ergens anders wonen" dan is er werkelijk geen probleem.
Die man wist niet dat hij verplaatst werd op aandringen van de moslima. Daar kwam hij pas later achter.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 16:17 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Die man had idd daar moeten zeiken en niet alleen achteraf.
Had hij dat gedaan dan had de KlM de vrouw kunnen verzoeken een andere vlucht te nemen danwel zelf voor een upgrade te betalen (in de voorwaarden van de maatschappij zal namelijk niks staan over het recht op bepaalde man/vrouw/jood/gristen/neger-vrije plaatsen op basis van geloof).
Door in te stemmen heeft hij eigenlijk helemaal geen punt en heeft de KLM niks anders gedaan dan het verzorgen van een zo prettig mogelijke vlucht voor alle passagiers.
Tja...dan voel je jezelf toch aardig te kakken gezet door die moslima, alsof je een minderwaardig mens bent en niet naast haar mag zitten.quote:"Aan het begin van de terugreis werd mij door een stewardess verzocht elders in het vliegtuig plaats te nemen. Later bleek dit op verzoek van mijn oorspronkelijke buurvrouw met hoofddoek", zegt Van Drooge.
Dan ben je een Wildersaanhanger, een nazi, een racist. En het is dan JOUW schuld dat ze niet integreren.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 16:14 schreef Repeat het volgende:
Die eis is natuurlijk al belachelijk, maar dat ze hierin meegaan helemaal. Of kan ik voortaan ook een andere plaats vragen als blijkt dat ik naast een moslim zit, of zou dat racistisch zijn?
Nee hoorquote:Op zaterdag 24 mei 2008 16:26 schreef qonmann het volgende:
[..]
Inderdaad je mag alles vragen ...
zolang de partijen het maar eens zijn ..wat een kronkelredenering
Hoe kom je er bij dat het in Istanboel wel normaal is? Vraag mij af of zij dat bij een Turks bedrijf voor elkaar had gekregen.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:21 schreef AlphaOmega het volgende:
Ze vlogen vanuit Istanboel? Eh, ja, daar leven Moslims, en ja, die hebben ook hun geloofsovertuiging.
Er zijn ook genoeg dingen uit andere religies die ik met regelmaat tegenkom en waar ik me groen en geel aan erger, maar je hebt het gewoon maar te accepteren. Ik heb ook het gevoel dat de berichtgeving niet volledig is. Er staat namelijk niets over het feit dat de vrouw misschien hiervoor al een verzoek had gedaan voor vertrek, maar dat er om de een of andere reden geen gehoor aan is gegeven.
Als officieel bevestigd kan worden dat ze dat verzoek niet heeft gedaan, dan is het misschien een beetje krom, maar dan nog, je vliegt vanuit Istanboel. Wanneer je niet kunt omgaan met de gewoontes en overtuigingen daar, misschien had die CDA'er er dan gewoon niet naartoe moeten gaan. Hij zou zelf moeten weten hoe de wereld in elkaar steekt wat betreft geloofsovertuigingen. Respect noemen ze dat ook wel.
ach ja, je hoeft tegenwoordig alleen nog maar te miepen dat een moslim iets vroeg/over iets heeft geklaagd en je bent ineens landelijk bekend, de slachtofferrol gaat de autochtone blanke Nederlander goed afquote:Op zaterdag 24 mei 2008 16:23 schreef sp3c het volgende:
maar er is helemaal geen sprake van bukken voor wat dan ook
hij zegt zelf dat hij erop vooruit ging, er is niets Hollandser dan je principes laten varen als dat geld opleverd (ik neem aan dat die betere plaats ook duurder is normaal gesproken) en als hij niet achteraf was gaan lopen huilen hoe naar hij zich voelde in zijn duurdere stoel dan was het helemaal geen nieuws
Dit is een hele mooie...quote:Op zaterdag 24 mei 2008 15:36 schreef qonmann het volgende:
dat iemand überhaupt zoiets durft te vragen/eisen daar ligt het probleem.
Waarom zou je je aanpassen als je altijd je zin krijgt ?
Daar komen ze wel achter nu dit nieuws de wereld in is gestuurd. Het zal niet de laatste keer zijn dat KLM op vriendelijk verzoek iemand van plaats moet verwisselen vanwege zijn levensovertuiging. En dan maar hopen dat mensen straks niet menen om recht te hebben om niet naast die-en-die te gaan zitten.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 17:03 schreef LangeTabbetje het volgende:
KLM zwicht voor eis.....
Weet men wel het verschil tussen een service gericht bedrijf wat winst moet maken (KLM dus), en een actiegroepering (KLM dus niet).
KLM wil het mensen naar zijn/haar zin maken, dus willen ze eigenlijk de reden niet eens weten waarom iemand op een andere stoel wil zitten, men gaat kijken wat ze kunnen doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |