En in 1930 bewaarde we ook een heleboel gegevens.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:49 schreef Knipoogje het volgende:
Wat hebben al die kleine berichtjes nou voor nieuwswaarde? Moslim dit moslim dat. Gezeik allemaal
Zo begonnen ze in de jaren 30 ook. Jood dit Jood dat. Is Fok het verlengstuk van Wilders ofzo
Je kan alles eisen wat je wil (ook volkomen stupide dingen), zolang alle betrokken partijen vervolgens met die eisen instemmen is er geen enkel probleem.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 16:14 schreef Repeat het volgende:
Die eis is natuurlijk al belachelijk, maar dat ze hierin meegaan helemaal. Of kan ik voortaan ook een andere plaats vragen als blijkt dat ik naast een moslim zit, of zou dat racistisch zijn?
als hij zegt 'fok! die shit biatch' is er ook geen probleemquote:Op zaterdag 24 mei 2008 16:22 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Je kan alles eisen wat je wil (ook volkomen stupide dingen), zolang alle betrokken partijen vervolgens met die eisen instemmen is er geen enkel probleem.
voorbeeld:
Ik zou mijn zwarte buurman via mijn verhuuder kunnen vragen te verhuizen omdat ik niet naast een neger wil wonen. Zou die buurman vervolgens zeggen "prima ik ga wel ergens anders wonen" dan is er werkelijk geen probleem.
Inderdaad je mag alles vragen ...quote:Op zaterdag 24 mei 2008 16:22 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
voorbeeld:
Ik zou mijn zwarte buurman via mijn verhuuder kunnen vragen te verhuizen omdat ik niet naast een neger wil wonen. Zou die buurman vervolgens zeggen "prima ik ga wel ergens anders wonen" dan is er werkelijk geen probleem.
Die man wist niet dat hij verplaatst werd op aandringen van de moslima. Daar kwam hij pas later achter.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 16:17 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Die man had idd daar moeten zeiken en niet alleen achteraf.
Had hij dat gedaan dan had de KlM de vrouw kunnen verzoeken een andere vlucht te nemen danwel zelf voor een upgrade te betalen (in de voorwaarden van de maatschappij zal namelijk niks staan over het recht op bepaalde man/vrouw/jood/gristen/neger-vrije plaatsen op basis van geloof).
Door in te stemmen heeft hij eigenlijk helemaal geen punt en heeft de KLM niks anders gedaan dan het verzorgen van een zo prettig mogelijke vlucht voor alle passagiers.
Tja...dan voel je jezelf toch aardig te kakken gezet door die moslima, alsof je een minderwaardig mens bent en niet naast haar mag zitten.quote:"Aan het begin van de terugreis werd mij door een stewardess verzocht elders in het vliegtuig plaats te nemen. Later bleek dit op verzoek van mijn oorspronkelijke buurvrouw met hoofddoek", zegt Van Drooge.
Dan ben je een Wildersaanhanger, een nazi, een racist. En het is dan JOUW schuld dat ze niet integreren.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 16:14 schreef Repeat het volgende:
Die eis is natuurlijk al belachelijk, maar dat ze hierin meegaan helemaal. Of kan ik voortaan ook een andere plaats vragen als blijkt dat ik naast een moslim zit, of zou dat racistisch zijn?
Nee hoorquote:Op zaterdag 24 mei 2008 16:26 schreef qonmann het volgende:
[..]
Inderdaad je mag alles vragen ...
zolang de partijen het maar eens zijn ..wat een kronkelredenering
Hoe kom je er bij dat het in Istanboel wel normaal is? Vraag mij af of zij dat bij een Turks bedrijf voor elkaar had gekregen.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:21 schreef AlphaOmega het volgende:
Ze vlogen vanuit Istanboel? Eh, ja, daar leven Moslims, en ja, die hebben ook hun geloofsovertuiging.
Er zijn ook genoeg dingen uit andere religies die ik met regelmaat tegenkom en waar ik me groen en geel aan erger, maar je hebt het gewoon maar te accepteren. Ik heb ook het gevoel dat de berichtgeving niet volledig is. Er staat namelijk niets over het feit dat de vrouw misschien hiervoor al een verzoek had gedaan voor vertrek, maar dat er om de een of andere reden geen gehoor aan is gegeven.
Als officieel bevestigd kan worden dat ze dat verzoek niet heeft gedaan, dan is het misschien een beetje krom, maar dan nog, je vliegt vanuit Istanboel. Wanneer je niet kunt omgaan met de gewoontes en overtuigingen daar, misschien had die CDA'er er dan gewoon niet naartoe moeten gaan. Hij zou zelf moeten weten hoe de wereld in elkaar steekt wat betreft geloofsovertuigingen. Respect noemen ze dat ook wel.
ach ja, je hoeft tegenwoordig alleen nog maar te miepen dat een moslim iets vroeg/over iets heeft geklaagd en je bent ineens landelijk bekend, de slachtofferrol gaat de autochtone blanke Nederlander goed afquote:Op zaterdag 24 mei 2008 16:23 schreef sp3c het volgende:
maar er is helemaal geen sprake van bukken voor wat dan ook
hij zegt zelf dat hij erop vooruit ging, er is niets Hollandser dan je principes laten varen als dat geld opleverd (ik neem aan dat die betere plaats ook duurder is normaal gesproken) en als hij niet achteraf was gaan lopen huilen hoe naar hij zich voelde in zijn duurdere stoel dan was het helemaal geen nieuws
Dit is een hele mooie...quote:Op zaterdag 24 mei 2008 15:36 schreef qonmann het volgende:
dat iemand überhaupt zoiets durft te vragen/eisen daar ligt het probleem.
Waarom zou je je aanpassen als je altijd je zin krijgt ?
Daar komen ze wel achter nu dit nieuws de wereld in is gestuurd. Het zal niet de laatste keer zijn dat KLM op vriendelijk verzoek iemand van plaats moet verwisselen vanwege zijn levensovertuiging. En dan maar hopen dat mensen straks niet menen om recht te hebben om niet naast die-en-die te gaan zitten.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 17:03 schreef LangeTabbetje het volgende:
KLM zwicht voor eis.....
Weet men wel het verschil tussen een service gericht bedrijf wat winst moet maken (KLM dus), en een actiegroepering (KLM dus niet).
KLM wil het mensen naar zijn/haar zin maken, dus willen ze eigenlijk de reden niet eens weten waarom iemand op een andere stoel wil zitten, men gaat kijken wat ze kunnen doen.
Heel goed van jou.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 18:17 schreef Elfletterig het volgende:
Zou een KLM-steward(ess) echter bij mij aankomen met een vraag als: "Meneer, wilt u even een andere plaats zoeken, want deze moslima wil niet naast een man zitten", dan gaf ik als antwoord: "Laat mevrouw maar een andere plaats zoeken."
Jammer, dit soort vergelijkingen. Families leven niet volgens één of ander boek waarin staat dat ze niet naast andere mensen mogen zitten. Dat een familie graag bij elkaar wil zitten, is heel begrijpelijk en logisch. Dat een moslima weigert om naast een man te zitten, is stukken minder te begrijpen.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 18:06 schreef OldJeller het volgende:
Mij is ook een keer tijdens een vlucht gevraagd of ik ergens anders wilde gaan zitten, zodat een gezin naast elkaar kon zitten. Vond ik geen probleem. Ik had overigens achteraf niet mijn beklag in de media gedaan waarna de titels kopten met "Vliegtuigmaatschappij zwicht voor familie-eis vader" o.i.d.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |